[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 7]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.261 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:16
Zo dan ook maar in het kort mijn vervaringen. Na verschillende beta's en builds in VMware geprobeerd te hebben heb ik gisteren de Vista Ultimate RTM op mijn eigen PC ingestalleerd.

De installatie ging bijzonder snel en nagnoeg alles bleek out of the box te werken behalve hetvolgende:
- onboard SB Live 24: Deze kreeg ik niet aan de gang met Vista beta drivers, maar de XP drivers werken wel. Helaas geen 5.1 sound, maar 2.0. Ach ja het begin is er.
- Logitech webcam: Nog niet geprobeerd.
- Samsung MS-1201 laserprinter: Drivers voor de 12xx serie geinstalleerd, printer ontvangt wel 'iets' als in gaat ratelen, maar er komt niets uit, hier moet ik nog induiken. Misschien dat als ik m via usb aansluit hij beter luistert.

Mijn Dell 24" met cardreader, mijn vga kaart, mijn nforce mainboard, etc werden allemaal perfect geinstalleerd.

Dan Vista zelf... het is echt een juweeltje. Jammer dat veel van de geplande functies het niet gehaald hebben maar het resultaat mag er toch zijn. Opstarten gaat erg snel, het OS verbruikt wel meer geheugen, maar ik heb ook het idee dat het sneller draait dan XP. Er zijn enorm veel instel mogelijkheden die via het control panel logischer toegankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Een tijdje terug begon ik erover dat Vista mijn harde schijf vanzelf uitzette.. Lijkt mij niet bevorderlijk voor de levensduur. Hier kan je instellen dat hij altijd aan blijf staan:

Start --> Control Panel --> Power Options --> Change powerplan (je moet degene aanklikken waar ook het bolletje ingekleurd staat) --> Change Advanced Power Settings --> Hard Disk --> Turn Off Harddisk After --> 0 minutes ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57
Hahaa! Eindelijk! een oplossing gevonden voor mijn MSN probleem(werd constant afgemeld bij een neiuw gesprek)
Windows Firewall UIT zetten! :D
Niks geen problemen meer!

Helaas dat m'n cam niet werkt (philips SPC 600) ik snap ook gewoon niet waarom :S
Ik bedoel... het is gewoon zo'n standaard USB ding, in XP hoefde ik niks van drivers te installeren, waarom werkt het in godsnaam niet meer onder vista :S
(er zijn trouwens wel drivers voor de SPC 650/7xx , maar geen 600 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Jassy schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:02:
Een tijdje terug begon ik erover dat Vista mijn harde schijf vanzelf uitzette.. Lijkt mij niet bevorderlijk voor de levensduur. Hier kan je instellen dat hij altijd aan blijf staan:

Start --> Control Panel --> Power Options --> Change powerplan (je moet degene aanklikken waar ook het bolletje ingekleurd staat) --> Change Advanced Power Settings --> Hard Disk --> Turn Off Harddisk After --> 0 minutes ;)
Thanks, dat ga ik uit proberen. Vista zet telkens één van mijn schijven uit wanneer die uit slaapstand komt, erg vervelend. Toevallig trouwens dat het steeds om de schijf gaat die vol is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
misterdjus schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:35:
Hmm ben nu al een tijdje aan het klooien met Vista maar ik word er een beetje gek van dat soms heel de pc ineens super traag gaat. Kan dan echt bijna niks meer doen echt alles gaat sloom. :?

Ik hoor ook duidelijk dat de pc bezig is met iets want ik hoor en zie activiteit op de hdd maar ik kom er maar niet achter wat het is.

Als ik kijk in de taskmanager zie ik ook geen extreem hoge cpu of mem load heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Want als het zo door blijft gaan ga ik weer terug naar XP ;(

Ik zal ook nog eens verder googlen want ook dat heeft me tot nu toe nog geen oplossing opgeleverd...
Dat is dus de prefetch en indexing service, hierdoor kan rommel sneller opstarten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
stijnos1991 schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:05:

(er zijn trouwens wel drivers voor de SPC 650/7xx , maar geen 600 )
Mag ik vragen waar je die drivers gezien hebt? Zie op de philips site voor geen enkel model een Vista-driver namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
heeft iemand powernow op een turion64 cpu al kunnen gebruiken?
bij mij werkt het op de 1 of andere manier niet goed, hij klokt alleen je hem in de standby stand gehad heb (of rebooten). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
Vista is inderdaad een mooi proggie om te draaien. Het is wel even zoeken naar de juiste settings, want het is allemaal veranderd. Ik zit me daarnaast toch af te vragen of Vista sneller wordt met dual channel geheugen. Ik heb nu 1 Gb single channel.

En ik wil graag de media center editie van Vista op m'n TV hebben draaien (full screen) en daarnaast op dezelfde pc kunnen werken, maar dat lukt me dus niet. M'n muis komt het Vista scherm niet uit als ik dat full screen op m'n TV zet. Iemand misschien een tip?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 17:36

misterdjus

hoi2x

MSoft06 schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:36:
[...]

Dat is dus de prefetch en indexing service, hierdoor kan rommel sneller opstarten etc
Ah ok nu ik er op zoek zie ik er idd meer over. Maar zie ook dat dit dus niet uit te schakelen is? We moeten er dus maar mee leren leven? Want dit zou voor mij echt een keuze zijn om niet met vista te werken want je zit zo een dikke 10 minuten te wachten tot je je pc weer redelijk kan gebruiken... Het is ook onvoorspelbaar wanneer die service ineens actief word.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
ook handig als je een dvd aan het branden bent en windows gaat dan indexen en prefetchen,dan gaat je dvd-brander direct flippen,als je pech hebt kun je het schijfje weg gooien omdat die dan hapert in je stand-alone dvd-speler. en wat te denken als je .avi wilt deleten dan zijn die files weer in gebruik of weet ik veel. het mag er wel op zitten maar dan moet er een knop zijn om hem aan en uit te schakelen.Als je dan wat belangrijks doet moet je op het os kunnen vertrouwen en moet die niet het hele systeem vertragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
edonkey-boy schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:55:
ook handig als je een dvd aan het branden bent en windows gaat dan indexen en prefetchen,dan gaat je dvd-brander direct flippen,als je pech hebt kun je het schijfje weg gooien omdat die dan hapert in je stand-alone dvd-speler. en wat te denken als je .avi wilt deleten dan zijn die files weer in gebruik of weet ik veel. het mag er wel op zitten maar dan moet er een knop zijn om hem aan en uit te schakelen.Als je dan wat belangrijks doet moet je op het os kunnen vertrouwen en moet die niet het hele systeem vertragen!
Ik denk dat de software ingenieurs bij microsoft slim genoeg zijn om deze zaken te voorzien. Daarbij heeft vista nu naast cpu prioriteit, ook disk prioriteit. Concreet komt het erop neer dat dat indexen en prefetchen met background priority draait, en geen merkbare vertragingen op je systeem mag opleveren. Dat jij denkt dat dit wel zo is, kan deels psychologisch zijn, omdat je je disk hoort pruttelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.software-tradi...hop=4&prid=110&Par1=14330

Nog wat prijzen via deze Duitse site voor de OEM:

Vista Home Basic ~85 Euro
Vista HomePremium ~108 Euro
Vista Business ~ 135 Euro
Vista Ultimate ~185 Euro
Beetje rare site, want ze melden dat die per 11 december leverbaar is. :?

Wat minder is, ik zie dat je ofwel 32bit ofwel 64 bit moet kiezen, dus blijkbaar krijg je ze bij de OEM niet allebei. Hopelijk bij de Retail wel 2 in 1 doos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
losealot schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:00:
[...]

Ik denk dat de software ingenieurs bij microsoft slim genoeg zijn om deze zaken te voorzien. Daarbij heeft vista nu naast cpu prioriteit, ook disk prioriteit. Concreet komt het erop neer dat dat indexen en prefetchen met background priority draait, en geen merkbare vertragingen op je systeem mag opleveren. Dat jij denkt dat dit wel zo is, kan deels psychologisch zijn, omdat je je disk hoort pruttelen ;)
Losealot bedankt voor jou uitleg en info.Ben zelf ook erg beniewd naar Vista en ik weet ook wel dat die mensen van MS ook niet dom zijn,maar ik las het berichtje van misterdjus en daar werd ik niet happy van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Sjah schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:12:
http://www.software-tradi...hop=4&prid=110&Par1=14330

Nog wat prijzen via deze Duitse site voor de OEM:

Vista Home Basic ~85 Euro
Vista HomePremium ~108 Euro
Vista Business ~ 135 Euro
Vista Ultimate ~185 Euro
Beetje rare site, want ze melden dat die per 11 december leverbaar is. :?

Wat minder is, ik zie dat je ofwel 32bit ofwel 64 bit moet kiezen, dus blijkbaar krijg je ze bij de OEM niet allebei. Hopelijk bij de Retail wel 2 in 1 doos....
Op zich vind ik dat best logisch. Aangezien je zo'n windows versie krijgt bij een pc die niet ineens van 1 core naar 2 cores gaat. En zo te zien scheelt het best veel met de prijzen die hier laatst nog voorbij zijn gekomen want dit ziet er best redelijk uit qua prijzen!

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Dat prefetchen duurt paar uurtjes / dagen, daarna moet het afgelopen zijn.

Als het goed is kun je index service wel uitschakelen.

Ik zocht even op google en kijk eens:

Prefetch uitzetten:

1. run "regedit";
2. goto [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters\EnablePrefetcher];
3. Set the value to either 0-Disable.
4. reboot.

Op eigen risico! http://www.tweakxp.com/article37028.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
@Gill

Ik draai Vista nu met 4 gig Corsair.

De BIOS en Vista geven 3,8 gig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Morrisson schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:50:
@Gill

Ik draai Vista nu met 4 gig Corsair.

De BIOS en Vista geven 3,8 gig aan
32bit? Dat valt goed mee... Amper 200MB dat je 'kwijt' bent...
Ben ondertussen toch aan het rondkijken om eventueel over te stappen naar 64bit...

Heeft er iemand al een Canon Pixma geinstallerd (ik heb een 6000D) , maar vind nergens drivers.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

FnF schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:37:
[...]

Is maar wat je wilt, heb je het aantal extra MB wel of niet nodig, wil je liever een grotere support hebben of niet :)
Goh... Ik zie dat hij bij het opstarten al gauw 450MB in use heeft, zonder dat er iets draait... Ik neem aan dat daar prefetch bij zit...?
Anderzijds bleef hij net na het afsluiten van heel wat programma's staan op 1GB in use...
Dan vrees ik wat het gaat geven.

Wat bedoel je met support? Beschikbaarheid van drivers?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn HP nx8220 laptop geinstalleerd met Vista Ultimate, dat is eigenlijk in een keer goed gegaan. Weliswaar met standaard MS ATi driver (nu dus onder ATI beta drivers) en een driver voor de ingebouwde SD kaart lezer, ik heb gelezen dat veel mensen geen Vista drivers kunnen vinden, en dat klopt, maar ik heb nog geen problemen gehad met XP drivers, dus dat is best een gok waard.

Op zich draait het als een tierelier maar ik krijg soms bij het genereren van thumb nails of gewoon in media player de melding "COM surrogate stopped working", ik vermoed dat dit komt door de installatie van DivX, hebben hier nog meer mensen last van?
(Ik maak geen gebruik van Nero wat het ook schijnt te veroorzaken)

(De nieuwste versie van DirectVobSub zorgt voor crashes, dus ik adviseer je daar nog even mee te wachten)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 17:36

misterdjus

hoi2x

MSoft06 schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:47:
Dat prefetchen duurt paar uurtjes / dagen, daarna moet het afgelopen zijn.

Als het goed is kun je index service wel uitschakelen.
Twijfel nu of het dus slim is om het uit te zetten.. Snap ook niet waarom mijn pc er zo langzaam van wordt want het is bij mij niet psychologisch omdat ik de hdd hoor ratelen maar ik merk het echt heel erg in mijn performance. Zelfs het openen van een website is op dat moment teveel gevraagd voor mijn pc moet je nagaan als ik net lekker aan het videoediten ben en m'n compie gaat ff lekker voor zich zelf aan de slag. Als ik dan de pc een aantal minuten laat staan kan ik ook wel weer verder maar soms heb ik daar geen zin in en kan ik niet eens rebooten omdat het startmenu niet eens opent en druk ik maar weer aggresief mijn reset button in.

Heb toch een AMD 3500+ Venice
1 gig intern
ati x800xt

Vraag me af of het bij mij echt dat prefetchen is of dat er toch iets anders aan de hand is...

Verder ben ik wel te spreken over Vista overigens dus @ edonkey-boy laat je niet meteen afschrikken ;) Vind het zeker een vooruitgang! _/-\o_

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Een opsomming van alle compatibiliteits-issues in de TS , misschien een idee ?

Ik heb er al een aantal ;
- Ontbreken goede forceware en quadro drivers
- Novell iPrint werkt niet op vista, en er is nog geen versie hiervoor uit.
- Problemen bij opstarten SW 2007, is te verhelpen.

etc etc...

Zou wel gemakkelijk zijn eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Bartjuh schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:58:
Een opsomming van alle compatibiliteits-issues in de TS , misschien een idee ?

Ik heb er al een aantal ;
- Ontbreken goede forceware en quadro drivers
- Novell iPrint werkt niet op vista, en er is nog geen versie hiervoor uit.
- Problemen bij opstarten SW 2007, is te verhelpen.

etc etc...

Zou wel gemakkelijk zijn eerlijk gezegd :)
Zou inderdaad gemakkelijk zijn, vooral als de oplossingen erbij kopen ;)
Vooral de ontbrekende drivers voor nforce 3 sata-raid (de niet 250 versie, die net ervoor dus) zijn irritant..
Dit probleempje blokkeert mij om Vista te draaien, want op een gewone ata schijf lukt het wel..
(en in mijn geval: ik heb een shuttle, dus geen plaats voor een 3de schijf en ik ga mijn raid niet afbreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij kun je voor compatibiliteits issues beter een nieuw topic aanmaken aangezien je hier alleen je ervaringen hoeft te posten. Bovendien denk ik dat het zoiezo handiger is om te wachten voordat ie ook daadwerkelijk verkrijgbaar is. Op dat moment zullen er een hoop drivers gereleased worden (zou stom zijn als dat niet zo is)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
leokennis schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:42:
Weet iemand eigenlijk of:
1-Of er op surfspot ook volledige versies komen te staan, niet alleen upgrades? (Heb XP wel legaal, maar ja moet je die CD eeuwig bewaren+mijn huidige install is brak, ik wil echt een format C en helemaal opnieuw beginnen).
Surfspot weet het zelf niet eens, maar XP is upgrade tegenwoordig op surfspot, dus ik verwacht dat Vista ook upgrade zal zijn. Durf alleen niet te zeggen hoe de upgrade werkt. Volgens mij kan je gewoon format C doen en de upgrade draaien (vraagt om XP cd wellicht?) Durf het niet zeker te zeggen
2-Wat de prijzen op Surfspot zullen zijn?
Weten ze zelf nog niets eens, maar Pro kost nu 50 voor de meeste mensen @ surfsport, dus tsja, rond die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:27
duncanvdlinden schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:47:
heeft iemand powernow op een turion64 cpu al kunnen gebruiken?
bij mij werkt het op de 1 of andere manier niet goed, hij klokt alleen je hem in de standby stand gehad heb (of rebooten). :(
Bij mij werkt het zonder problemen, hoewel, ik heb het nooit op standby gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai sinds dit weekend Vista. Ik moet zeggen dat ik sceptisch was, maar nu ik er een weekend mee gespeeld heb, ben ik toch enthousiast.

Het draait op mijn Core Duo 2 laptop (1.66) met 1 GB geheugen goed en snel. Ook Aero Glass werkt prima met de GMA 950. Mijn laptop is een Fujitsu-Siemens Amilo Pi1505

Ik wil sowieso nog geheugen bij plaatsen, maar voor normaal dagelijks gebruik heb ik het nu nog niet nodig gehad.

ik vind Vista tot nu toe sneller aanvoelen dan XP voor op User interface gebied. Als het al trager is, dan vind ik het niet echt merkbaar.

Ik draai de 32 bit versie, omdat ik 64 bit nog niet nodig/handig vind.

Het enige probleem wat ik nog heb is mijn geluidskaart. De Realtek HD audio drivers installeren goed, maar ik heb geen geluid en ook geen foutmeldingen. Dit ben ik nog aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 16:37
Nou, ik heb hier een Fujitsu-Siemens laptop en mijn Raid drivers worden niet ondersteund. Mijn laptop is pas een jaar uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn HD gedefragmenteerd onder vista Ultimate. :/

Die knop onder HD tools werkt gewoon niet, scandisk echter wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Ik heb sinds gisteren ook vista geinstalleerd en moet zeggen... draait als een zonnetje.
Heb alleen een probleem met 1 driver maar dat is omdat de fabrikant nog geen vista driver levert, dit wordt dus gewoon afwachten.

wat me meer stoort is het feit dat mijn pc aan een win2k3 domain hangt en tijdens inloggen run ik een vb drivemap script. dit werkt onder alle windows versies perfect maar niet bij vista, er wordt constant vermeld "the local device name is already in use" terwijl dit niet zo is.

Na lang zoeken heb ik wat referenties gevonden naar het UAC gebeuren op vista en toen ik dit via msconfig uitgeschakelt had, werkte het script naar behoren.
Ik heb al aardig wat zitten zoeken op het web naar een oplossing hiervoor maar ik vind ofwel de juiste zoek termen niet, of het is een erg specifiek probleem waar ik tegen aan loop, iemand hier die soort gelijke ervaringen heeft of er een oplossing voor heeft? zou namelijk graag gewoon de UAC aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:20:
Nou, ik heb hier een Fujitsu-Siemens laptop en mijn Raid drivers worden niet ondersteund. Mijn laptop is pas een jaar uit :(
Ik weet niet welke laptop jij hebt, maar mijn ervaring is dat je vista gewoon kan installeren met de drivers van de fabrikant Ik heb een m3438g en volgens mij gebruikt FS bijna altijd hetzelfde moederbord en sata/raid drivers.

Ik baal er alleen van dat speedstep/eist nog niet werkt.

EDIT: Ja XP drivers werken gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door svdvlist2 op 20-11-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 16:37
svdvlist2 schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:49:
[...]

Ik weet niet welke laptop jij hebt, maar mijn ervaring is dat je vista gewoon kan installeren met de drivers van de fabrikant Ik heb een m3438g en volgens mij gebruikt FS bijna altijd hetzelfde moederbord en sata/raid drivers.

Ik heb de M1437G

Dus de Xp drivers zouden moeten werken? Want de Via drivers voor Vista zullen niet komen volgens viaarena....

http://forums.viaarena.co...eadid=74995&enterthread=y

[ Voor 6% gewijzigd door Limbeckx op 20-11-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met vista?

Werkt redelijk met 512 mb geheugen.

- Echter drivers voor 3com 905tx niet te vinden (waarschiijnlijk worden ze ook niet ontwikkeld)
- SCSI Adaptec 2940 uw drivers idem
- Soundblaster life! idem ( er is wel een modded driverspack die werkt)

[ Voor 8% gewijzigd door elevator op 20-11-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:40:
Hallo,

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn HD gedefragmenteerd onder vista Ultimate. :/

Die knop onder HD tools werkt gewoon niet, scandisk echter wel.
Afaik defragmenteert Vista zelf, maar hier werkt het prima.
Willekeurige harde schijf uitkiezen (defragmentatie is voor alle schijven tegelijk) -> properties -> tools -> defragment now -> defragment now :)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/6316/defragaf0.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 20-11-2006 14:06 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij nu ook is opgevallen is dat mijn Wifi verbinding 20 - 30% sneller geworden is met Vista, dat is dus heel positief.

Vreemdgenoeg geeft Vista wel een middelmatig bereik aan (60%), terwijl dit met XP zeer goed was.
Maar gezien de presaties op mijn Wifi netwerk klopt de kwaliteitsweergave van Vista niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi bereik word sowieso nogal verschillend aangegeven. In xp sp1 gaf ie bij mij altijd minder sterk bereik als in sp2, en de 3com en linsys software geven allebij weer een sterker signaal aan als xp sp2 zelf..
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:56:
Mijn ervaring met vista?

Werkt redelijk met 512 mb geheugen.

- Echter drivers voor 3com 905tx niet te vinden (waarschiijnlijk worden ze ook niet ontwikkeld)
- SCSI Adaptec 2940 uw drivers idem
- Soundblaster life! idem ( er is wel een modded driverspack die werkt)

Wie weet een oplossing (xp drivers werken niet! )
Mijn Adaptec AHA 2940UW PCI werkt prima met de 2000 drivers onder Vista!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Ik heb dat uac uitstaan en een virusscanner draaien, maar als ik het goed begrijp is een virusscanner niet eens nodig als ik uac heb of zit ik nu fout?

Als een virus iets wilt doen, dan komt uac toch met een bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:35:
Ik heb dat uac uitstaan en een virusscanner draaien, maar als ik het goed begrijp is een virusscanner niet eens nodig als ik uac heb of zit ik nu fout?

Ik zou daar niet van uit gaan, huidige xp virussen hebben waarschijnlijk weinig kans om in vista hun slag te slaan. Bedenk je wel dat vista virussen nog niet bekend zijn, maar zodra ze bekend zijn ben je te laat want dan had je al besmet kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

PacinoAllstars schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:35:

UAC uitzetten is imho "niet slim(tm)" - als je namelijk met UAC draait en het schermpje wat zo'n virus vraagt niet bevestigt kan dat virus niet buiten de user account om, oftewel - het kan wel al je documenten weggooien (en daarom is een virusscanner nog wel handig), maar het kan niet je OS helemaal verpesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Het gaat juist om documenten, fotos, mp3's ! OS verpesten , prima ga je gang, reinstall is zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik heb de 64 bits versie van Vista (Business) een paar uur gedraaid, maar mijn ervaringen zijn nog niet zo geweldig. Het gebrek aan (al dan niet signed) drivers deed mij toch besluiten terug te gaan naar XP.

- Creative Audigy drivers wilden niet installeren (bleven hangen)
- geen Logitech drivers voor webcam
- geen Promise Ultra100 drivers (hele slechte HD performance)
- geen HP ScanJet drivers

Geen geluid en geen scanner is voor mij op dit moment een te groot gemis. Ik blijf regelmatig voor final drivers checken voor de bovenstaande hardware, ik neem aan dat er hard aan gewerkt wordt, hoewel ik het in het geval van Promise ernstig betwijfel.

Voor XP had Microsoft nooit een Bluetooth USB signing program waardoor alle (niet-MS) bluetooth USB drivers nooit gecertificeerd konden worden. Heeft MS dit nu wel? Anders kan ik dus nooit meer mijn bluetooth USB dongle in Vista x64 meer gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je wel online geweest met je Vista? Bij mij werden alle missende drivers geinstalled na connectie met het Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Jep, online was geen probleem. In Vista (itt XP) werd de nvidia (nforce) netwerkkaart wel standaard ondersteund. Was heel mooi.
Maar nee, geen drivers voor de bovenstaande hardware helaas. Misschien omdat ik de x64 versie draaide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
  • Laatst online: 16:08
Vista rtm draait na een weekje gebruik best wel soepel, in het begin veel ratelen vanwege dat indexen, maar das nu voorbij. Bijna alle hardware werd herkend, behalve me webcam. Heb nu ook eindelijk mijn webcam (quickcam pro 3000) werkend gekregen. Weet niet of het hier al langs is geweest.

Maar voor de mensen die het nog niet weten:
Download de software van logitech (ik heb qc848enu.exe) gebruikt.
Run de software niet maar pak het uit met bv 7zip.
Plug de webcam erin en wacht tot windows om drivers vraagt.
In de uitgepakte dir staat een mapje drivers, daar windows heel sturen, en het zou moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Het is best handig om erbij te vertellen of je de 32bits of 64bits versie van Vista hebt..

Met de x64 versie heb ik flinke problemen met drivers, ik wil dit weekend de x86 versie proberen om te kijken of de driver problemen daar weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

firestarz schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:59:
Vista rtm draait na een weekje gebruik best wel soepel, in het begin veel ratelen vanwege dat indexen, maar das nu voorbij. Bijna alle hardware werd herkend, behalve me webcam. Heb nu ook eindelijk mijn webcam (quickcam pro 3000) werkend gekregen. Weet niet of het hier al langs is geweest.

In de uitgepakte dir staat een mapje drivers, daar windows heel sturen, en het zou moeten werken :)
Helaas werkt dat voor mijn Quickcam Web niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Hmm, ook fijn: WMP 11 heeft geen plugin meer voor Firefox. Geen wma en wmv players meer in Firefox dus, baal ik best van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik gebruik nu RC1 en het werkt opzich uitstekend.

Problemen die ik heb ondervonden.
- Mediacenter buggy.
- Mediaplayer buggy.
- WinAmp onthoud zijn instellingen niet.
- Dvd's fikken ging continu fout. tot ik een CD brande waarna ook alle andere DVD's goed gingen.
- Codecs werken voor geen meter onder vista (Cole2k en FFDshow)
- Radeon X1600 driver (zwart scherm na standby, Ctrl+Alt+Del +Esc lost dit weer op)

wat ik niet lekker vindt werken:
- Explorer, valt aan te wennen, inmiddels al redelijk gebeurt.
- Live Onecare. beetje lastig om opties op te vragen en te veranderen.
- Eventvwr. wat anders opgezet.

Pro's:
- SEARCH!!!@~!
- Startmenu
- Taskmanager
- Powershell!!!!!!
- Domein aanmelding.
- SEARCH!!!!! (kan hem nog wel 3 keer noemen)

Dit OS doet het beter als XP in de jongere maanden. Ik hoop dat de RTM goed werkt op mijn nieuwe laptops en dat ik ook Aero kan gebruiken ondanks de Intel video chip. (Mijn collega heeft dit met BETA2 wel werkend gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Mijn webcam is installed, maar kan er niks mee? mooi kut nog dus.

Firefox met WMP11 is bekend, en hopelijk gaat het zo snel mogelijk weer werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DizzyWeb schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:39:
Hmm, ook fijn: WMP 11 heeft geen plugin meer voor Firefox. Geen wma en wmv players meer in Firefox dus, baal ik best van.
Dat was op XP toch ook al?

Overigens gebruik ik voor FireFox MediaPlayerConnectivity, ik heb het niet zo op embedded, ik kijk liever in een speler naar keuze, fullscreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

anandus schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:05:
[...]
Dat was op XP toch ook al?

Overigens gebruik ik voor FireFox MediaPlayerConnectivity, ik heb het niet zo op embedded, ik kijk liever in een speler naar keuze, fullscreen :)
Klopt, maar in XP zat ook standaard WMP 6.4, met plugin. Die is er in Vista niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
mavi schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:35:
[...]

Bij mij werkt het zonder problemen, hoewel, ik heb het nooit op standby gezet.
het werkt ook wel maar stel: ik start hem op met powerschema full performance", dan draait de cpu volle 1600mhz, ik verzet het schema naar het stand "maximum powersaving" (waarbij de maximale kloksnelheid op 50% ingesteld staat), dan gaat hij niet direct naar 800mhz of lager maar doet het pas na reboot of na standbystand in/uit. niet on-the-fly zeg maar.
betrekkelijk lastig omdat de accu dan sneller leeg gaat bij full performance, maar bij "powersaving" wil je ook wel is wat meer performance.

Het zou in princiepe zo moeten dat hij ook nog de 25% step automatisch zou moeten kunnen pakken bij idle gebruik. ( zo werkt het tenminste in xp :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben nu bezig de serieuze dingen een beetje te installeren. Zo ook Snelstart (boekhoudpakketje).

Tijdens de installatie krijg ik een foutje over een bepaalde dll, iets met PDFlibX. Het programma werkt verder wel.
Ik importeer m´n boekhouding en wil hem daarna openen, dat wil dus niet... Ik krijg de volgende foutmelding.
Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/4823/snelstartzd2.jpg

Zou dit een probleem van Vista zijn of juist van Snelstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Linksys WUSB54G V1.4 iig aan de praat gekregen. Eerst Ralink drivers geinstalleerd en daarna die van Linksys. Heb nu dus het config scherm van Ralink wat veel handiger is dan die van Linksys. Ook wel grappig dat je ook via Vista zelf verbinding kan maken met het netwerk, XP gaf aan dat andere software dat deed, nu kan het dus bij beide. /me is weer happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Beekforel schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:04:
Ik ben nu bezig de serieuze dingen een beetje te installeren. Zo ook Snelstart (boekhoudpakketje).

Tijdens de installatie krijg ik een foutje over een bepaalde dll, iets met PDFlibX. Het programma werkt verder wel.
Ik importeer m´n boekhouding en wil hem daarna openen, dat wil dus niet... Ik krijg de volgende foutmelding.
[afbeelding]

Zou dit een probleem van Vista zijn of juist van Snelstart?
Als je installeert doe je dan ook het setup uitvoeren als administrator (rechter muisknop "run as administrator)? verder kun je daarna nog proberen het programma als administrator uit te voeren, kan zijn dat hij bij de eerste start ook nog iets in het register wil wegschrijven o.i.d.

Zo had ik ook problemen met een bepaalde basic applicatie opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Laatst online: 19:27
duncanvdlinden schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:37:
[...]

.................................
Hmm, ik zal er later naar kijken voor de zekerheid. Ben nu niet thuis.

@Kintero
Zolang je het maar niet formateerd is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
DizzyWeb schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:07:
[...]

Klopt, maar in XP zat ook standaard WMP 6.4, met plugin. Die is er in Vista niet meer.
In xp nergens last van gewoon WMP11 daar in me Fx. Heb voor de zekerheid die Vista Firefox bug gemeld bij Mozillazine, was allang bekend. Anyway, 2.0.0.1 moet het (gaan) oplossen zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wegens instabiliteit (brakke drivers voor, ik vermoed, on board realtek geluidskaart) toch teruggegaan naar XP. En nu is ineens mijn 2e partitie van mijn 'hoofd'-harde schijf de system partition geworden... (Heb de C-partitie die Vista bevatte) gewoon verwijderd en opnieuw aangemaakt in WinXP setup. Wellicht iets met de bootloader of MBR die XP niet meer kan herkennen (denk ik?). Het maakt niet zo heel veel uit, maar kan iets zijn voor mensen, die met Vista stoppen, om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

svdvlist2 schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:49:
[...]

EDIT: Ja XP drivers werken gewoon.
Ik baal er ook flink van, ik dacht al; waarom kan mijn laptop ineens minder lang met de accu... :( Het scheelt echt aanzienlijk namelijk...

Iemand daarop een oplossing gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer hier net ff die nVidia drivers van pagina 23, gelijk ff CS source uitgetest en die werkt prima op mijn 6600GT. Ik merk geen verschil met de performance tussen xp en vista in css..

Top! Nu alleen dat nvidia control pannel nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:28
Ik heb het geinstalleerd op een Dell Precision 390 met Core2 Duo, 2GB RAM en een Quadro 3500. Werkt als een zonnetje met die gelekte drivers die hier onlangs voorbij kwamen en de Beta-drivers van Creative voor de X-Fi. Enige probleem is dat als Aero Glass aanstaat dat de fan van de Quadro permanent staat te loeien :( Hopelijk fixen ze dit in de final drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Gisteren windows vista RTM x64 geinstalleerd, ik heb een Live 24-Bit kaart van creative, die wilde niet werken op de pc.

Na wat gekloot ben ik eruit:

Tijdens starten op F8, selecteer de optie zodat je ongesigneerde drivers kunt laden.
Download de beta drivers van creative.com

Bij de volgende stap ging het bij mij mis zonder die enable use of unsigned drivers, want hij wilde niet installeren, dus gaf hij de melding of ik wilde afsluiten, of kijken wat er mis was en dan afsluiten.

Installeer de drivers. Let op: tijdens installeren (updaten blabla) geeft hij waarschijnlijk nu een foutmelding, die je te zien krijgt als je op alt+tab drukt (of in de taakbalk kijkt (ik heb het hier niet over de fout die je krijgt van het security center))... laat het gebeuren nog een minuutje of 3 pruttelen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt.

Nu kan het zo zijn, dat hij automatisch zegt dat hij klaar is, en anders druk je na een tijdje op de foutmelding op het fsluiten knopje.

Nu willen we de consoles installeren, die vind je echter niet door naar de Vista x64 download pagina te gaan, maar ga voor de verandering gewoon eens naar de XP (gewoon 32 bit) pagina. Daar tref je de EAX console, speaker settings en nog andere dingen verpakt in 1 download van ongeveer 30-40 MB. Download en installeer die (dit moet zonder fouten lukken)

Herstart de PC, en druk weer op F8 voor de driver dinges.

Nu kun je genieten van geluid....

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik had er zelf erg moeite mee, en ik dacht dat het leuk zou zijn om het hier te plaatsen.

Greets.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:03:
Installeer hier net ff die nVidia drivers van pagina 23, gelijk ff CS source uitgetest en die werkt prima op mijn 6600GT. Ik merk geen verschil met de performance tussen xp en vista in css..

Top! Nu alleen dat nvidia control pannel nog..
Ik heb die drivers ook geprobeerd, maar rome total war 2 knalt er bij mij uit :S

Trouwens moet zeggen, dat vista sneller loopt als een week geleden. Je merkt echt dat het zo stabiel als een huis is. Ik brand, quickpar en download continue en geen crashes of wat dan ook ondervonden.

Ik moet helaas wel XPer nog heel even naast gaan installeren, omdat ik een spel wil spelen wat niet in vista werkt (lees total war 2).

Iemand ervaring met xp installeren naast een bestaande VISTA installatie? Ik heb omgekeerd wel ervaring, maar ik ben bang dat als ik nu XP naast VISTA op een andere partitie zet, mijn boot menu verneukt wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 18:07

TheVMaster

Moderator WOS
firestarz schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:59:

Deze methode werkt bij mijn Logitech Quickcam Pro 4000 ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou deze ervaring meedelen. Ik wil dus de foto's van mijn digitale camera op de PC zetten in Vista. Op deze camera staan ook enkele corrupte foto's, die heb ik ontdekt bij het overzetten naar een XP machine. De XP machine werd heel onstabiel bij het behandelen van deze foto's toen ik ze wou kopieren. Explorer bevroor volledig. Task manager was nauwelijks bereikbaar. Moeten rebooten, enz... Ik had goede hoop dat deze problemen in Vista van de baan zouden zijn, dat de corrupte foto's robuuster zouden afgehandeld worden. Mijn hoop was gebaseerd op de channel9 video over I/O in Vista. Daarin leggen ze onder andere uit dat de grootste oorzaak van 'hangs' het vastzitten van het I/O systeem is. Ik mijn geval was het een file handle naar een corrupte foto die vastzat op de digitale camera. Ze legden uit hoe Vista o zo intelligente detectiemechanismen bevat waarin dit wordt voorkomen. Helaas, ik kon er naar fluiten. Exact dezelfde problemen op Vista als op XP. Op dit vlak heeft Vista dus geen indruk op mij gemaakt. Dit wou ik even kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:48:
<knip>
waarin leggen ze onder andere uit dat de grootste oorzaak van 'hangs' het vastzitten van het I/O systeem is. Ik mijn geval was het een file handle naar een corrupte foto die vastzat op de digitale camera. Ze legden uit hoe Vista o zo intelligente detectiemechanismen bevat waarin dit wordt voorkomen. Helaas, ik kon er naar fluiten. Exact dezelfde problemen op Vista als op XP. Op dit vlak heeft Vista dus geen indruk op mij gemaakt. Dit wou ik even kwijt...
Dit heb ik ook gemerkt vooral ivm filmpjes die corrupt zijn.. hij probeert een 'mini' voorbeeld te renderen waardoor Explorer crashed. En ik kan m'n maplisting niet veranderen omdat explorer heel de tijd crashed..

beetje viseuze cirkel maar dit kan uiteraard ook temaken hebben met codecs...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tiduz schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:47:
Een klein vraagje: Ik wil in februari Vista home premium gaan halen ( Dit jaar nog een nieuwe pc )

ik wil er 2 S-ata schijven in doen (GEEN raid), Maar nu weet ik van XP dat je een diskette nodig hebt als je windows op een s-ata schijf wilt zetten, is dit bij vista nog steeds zo? want ik heb nog nooit Windows op een s-ata schijf geinstalleerd, hoop dat er een S-ata driver diskette bij mijn nieuwe moederbord zit (Deze pc is kut, geen FDD erin want als ik ook maar wat nieuws erin doet zit die vast tijdens boot sequence).

Vraag in het kort: Heeft Vista home premium een S-ata-driver Diskette nodig of installt hij op een s-ata schijf gewoon via de cd?
Floppy, cdrom, usbstick net wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheVMaster schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:43:
[...]

Deze methode werkt bij mijn Logitech Quickcam Pro 4000 ook :)
Ik ook maar gelijk proberen met een Philips ToUCam Pro, maar niks.Afbeeldingslocatie: http://www.neowin.net/images/smilies/mad.gif
Heb Philips gemailt, zal het antwoord hier wel pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sjah schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:32:
[...]

Ik ook maar gelijk proberen met een Philips ToUCam Pro, maar niks.[afbeelding]
Heb Philips gemailt, zal het antwoord hier wel pasten.
'kee dan..die heb ik ook nog liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Tiduz schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:47:
Een klein vraagje: Ik wil in februari Vista home premium gaan halen ( Dit jaar nog een nieuwe pc )

ik wil er 2 S-ata schijven in doen (GEEN raid), Maar nu weet ik van XP dat je een diskette nodig hebt als je windows op een s-ata schijf wilt zetten, is dit bij vista nog steeds zo? want ik heb nog nooit Windows op een s-ata schijf geinstalleerd, hoop dat er een S-ata driver diskette bij mijn nieuwe moederbord zit (Deze pc is kut, geen FDD erin want als ik ook maar wat nieuws erin doet zit die vast tijdens boot sequence).

Vraag in het kort: Heeft Vista home premium een S-ata-driver Diskette nodig of installt hij op een s-ata schijf gewoon via de cd?
Ik heb regelmatig windows xp op een sata drive geinstalleerd zonder gebruik te maken van een driver disk. Ligt er gewoon aan of de installatie je ide (sata) controller herkent. In Vista zit standaard een berg aan drivers, dus grote kans dat je geen floppy nodig hebt. Heb het zelf op een 975 intel chipset en nforce 4 chipset mobo geinstalleerd (op een sata hd) zonder een floppy drive nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Witsflow schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:58:
[...]

Ik heb regelmatig windows xp op een sata drive geinstalleerd zonder gebruik te maken van een driver disk. Ligt er gewoon aan of de installatie je ide (sata) controller herkent. In Vista zit standaard een berg aan drivers, dus grote kans dat je geen floppy nodig hebt. Heb het zelf op een 975 intel chipset en nforce 4 chipset mobo geinstalleerd (op een sata hd) zonder een floppy drive nodig te hebben.
psst je kunt ook een usb stick gebruiken mocht het nodig zijn...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wat problemen met de mediaplayer die soms sloot met COM surrogate stopped working, ik heb nu de standaard DivX codec (www.divx.com) verwijderd en een xvid installer geinstalleerd en probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de RTM versie ook geïnstalleerd en moet toegeven dat alles vlotter lijkt te gaan mits je aan de vereisten voldoet.

Ik probeer echter wel nog steeds mijn directx 9.0c games te laten draaien op het OS. (Medieval 2, NWN2, Anno 1701,...). De games kunnen niet opstarten wegens het feit dat er een bepaalde directx 9 file niet aanwezig is.
Dus heb ik de bijgevoegde directx 9 installer (Medieval 2) laten draaien. Games starten nu wel op maar met enorme grafische glitches en artifacts waardoor het compleet onspeelbaar wordt.
Iemand al ondervonden? Ook denk ik dat ik met het installeren van de versie 9 naast die van directx 10 compatibilteit in het gedrang breng.

Voor de rest verloopt alles lekker probleemloos :*)

@Tiduz,
heb het OS al op 2 pcs met S-ATA HD kunnen installeren, zonder diskette. Er zitten vrij veel drivers reeds ingebakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Beekforel schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:04:
Ik ben nu bezig de serieuze dingen een beetje te installeren. Zo ook Snelstart (boekhoudpakketje). Zou dit een probleem van Vista zijn of juist van Snelstart?
Ik heb ook problemen met Snelstart helaas. Ik gebruik versie 7.52 maar helaas crasht deze bij het opstarten (runtime error 429 - ActiveX component can't create object). Tijdens de install wilde hij al allerlei bestanden overschrijven in de system32 map. Dit heb ik in eerste instantie niet laten doen, later wel, maar het mocht niet baten.
Run as administrator en compat. mode werken ook niet.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Ik heb nu een goed weekje ook Vista draaien, erg leuk OS, maar een paar kleine puntjes nog.
Drivers uiteraard (NVidia moet es opschieten met hun nForce drivers).

Maar het grootste ding waar ik me op dit moment aan irriteer is het volgende:
Als ik vanaf mijn werk via remote desktop inlog, werkt alles perfect. Sluit ik dan de connectie af en ga ik naar huis, dan staat het scherm op mijn pc uit en kan ik op geen mogelijkheid meer in Windows komen. Ik moet dan de PC afsluiten via de aan/uit knop en weer aan zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door elevator op 21-11-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:17:
Heb de RTM versie ook geïnstalleerd en moet toegeven dat alles vlotter lijkt te gaan mits je aan de vereisten voldoet.

Ik probeer echter wel nog steeds mijn directx 9.0c games te laten draaien op het OS. (Medieval 2, NWN2, Anno 1701,...). De games kunnen niet opstarten wegens het feit dat er een bepaalde directx 9 file niet aanwezig is.
Dus heb ik de bijgevoegde directx 9 installer (Medieval 2) laten draaien. Games starten nu wel op maar met enorme grafische glitches en artifacts waardoor het compleet onspeelbaar wordt.
Iemand al ondervonden? Ook denk ik dat ik met het installeren van de versie 9 naast die van directx 10 compatibilteit in het gedrang breng.

Voor de rest verloopt alles lekker probleemloos :*)

@Tiduz,
heb het OS al op 2 pcs met S-ATA HD kunnen installeren, zonder diskette. Er zitten vrij veel drivers reeds ingebakken
Je moet DX9.0c October sowieso installeren.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Witsflow schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:58:
[...]

Om ook nog even door te gaan op dat verhaal, ik draai het hier met nForce4 RAID 0 met 2 schijven van de nieuwste serie van Seagate, en ik heb niks hoeven installeren

Groeten.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje werken met Vista ben ik er al wel achter dat ik het nieuwe "Start Menu" niet lekker vind werken.
Zoeken gaat goed, maar bladeren door het startmenu is hopeloos traag en vreselijk irritant. Van mij mogen de pude popup menu's weer terug. Het classic startmenu is ook weer geen optie want die heeft ook het classic uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:37:
Na een tijdje werken met Vista ben ik er al wel achter dat ik het nieuwe "Start Menu" niet lekker vind werken.
Zoeken gaat goed, maar bladeren door het startmenu is hopeloos traag en vreselijk irritant. Van mij mogen de pude popup menu's weer terug. Het classic startmenu is ook weer geen optie want die heeft ook het classic uiterlijk.
Je kan nog altijd je MenuShowDelay op 100 zetten ipv 400.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
Heb nu Vista draaien sinds gisteren, ik moet eerlijk toegeven; een vooruitgang.

Het is nog niet alles, bijv. driver signing checking is niet uit te zetten, de eerste paar uur is alles traag door het indexeren etc

Maar dit is slechts een kwestie van tijd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
FnF schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 06:54:
[...]

Je moet DX9.0c October sowieso installeren.
dit gedaan, maar had/heb ook bij o.a. NFS carbon, ziet het qua graphics anders uit dan op XP, en heb k onderin zo'n zwarte balk..., zal strax/morge eens kijken of die balk weg is...

en neem aan dat niemand nog OpenGL support voor ATI stuff gevonden heeft?? (en dan bedoel ik 100% en niet via DirectX ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobahamuth schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:47:
[...]

Je kan nog altijd je MenuShowDelay op 100 zetten ipv 400.
En dat doe je door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben er toevallig hier nog mensen problemen met IE7?
Mijne stopt soms aantal seconden wanneer er een pagina wordt geladen, dan gebeurt er ff helemaal niks en reageerd hij ook niet (10 a 20 sec) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:46:
hebben er toevallig hier nog mensen problemen met IE7?
Mijne stopt soms aantal seconden wanneer er een pagina wordt geladen, dan gebeurt er ff helemaal niks en reageerd hij ook niet (10 a 20 sec) :?
Ja, maar dat heb ik ook met IE7 op WinXP, dus ik denk dat dat meer een probleem is van IE7 dan van Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:20:
[...]

regedit ;-)

en dan ff zoeken naar die "400" waarde en vervangen door 100 :)

en anders is google ook je vriend ;-)
Dan nog is het startmenu traag, dat heeft meer te maken met de nieuwe layout denk ik. Ga bijvoorbeeld naar het Start menu en klik op All Programs.
Ga dan maar een bladeren naar verschillende submenu's, dat werkt gewoon voor geen meter vind ik.

Misschien een kwestie van gewenning, en eigenlijk ben ik nu al gewend geraakt aan de Windows toets + zoeken naar een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 02:26:
Ik heb nu een goed weekje ook Vista draaien, erg leuk OS, maar een paar kleine puntjes nog.

Als ik vanaf mijn werk via remote desktop inlog, werkt alles perfect. Sluit ik dan de connectie af en ga ik naar huis, dan staat het scherm op mijn pc uit en kan ik op geen mogelijkheid meer in Windows komen. Ik moet dan de PC afsluiten via de aan/uit knop en weer aan zetten.

Heeft iemand dit probleem ook en hoe los je het op? (in XP kon ik gewoon weer opnieuw inloggen)
(Heb search etc al gebruikt)
Dit heb ik met XP ook af en toe.
Die remote desktop code zal wel één op één overgeplemd zijn naar Vista.
Ik "los" het op door vanaf mijn andere PC remote aan te melden en vervolgens de PC te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol sorry hoor :P mijn geluids probleem is ook opgelost :D k'voel me wel stoer/gelukkig daarbij ^^
k'heb dus een setting aangevinkt bij mijn geluidskaart options bij custom kon je enable digital I/O aanvinken heb dit gedaan en nu heb ik dus digitaal geluid
sorry voor dit
drivers voor 8800 gtx zijn er ook maar daarvoor moet je een inf bestand zelf maken als ik dit goed heb begrepen
mvg
Mathieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:32:
[...]

Dan nog is het startmenu traag, dat heeft meer te maken met de nieuwe layout denk ik. Ga bijvoorbeeld :) naar het Start menu en klik op All Programs.
Ga dan maar een bladeren naar verschillende submenu's, dat werkt gewoon voor geen meter vind ik.
Rechts-klik op taakbalk, properties -> Start Menu -> Customize. Daar vink je "Open submenus when I pause on them with the mouse pointer" uit. Je startmenu is nu een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Heb de RTM nu een week draaien en tot nu toe alles prima.

Heb alleen een klein probleem met Wow.

In BWL krijg ik allemaal rare artifacts terwijl dat in andere gebieden tot nu toe niet ben tegengekomen.

Systeemspecs.

P5B-Deluxe
Core2Duo 6600
2 Gb Intern
Nvidia 7900 GS 256 Mb

Gebruik de standaard drivers die bij Vista zitten aangezien deze hetzelfde zijn als op de Nvidia web site.

Heeft iemand anders dit probleem ook of ben ik de enigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
freezer schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:06:
Heb de RTM nu een week draaien en tot nu toe alles prima.

Heb alleen een klein probleem met Wow.

In BWL krijg ik allemaal rare artifacts terwijl dat in andere gebieden tot nu toe niet ben tegengekomen.

Systeemspecs.

P5B-Deluxe
Core2Duo 6600
2 Gb Intern
Nvidia 7900 GS 256 Mb

Gebruik de standaard drivers die bij Vista zitten aangezien deze hetzelfde zijn als op de Nvidia web site.

Heeft iemand anders dit probleem ook of ben ik de enigste.
d8 dat de 96.xx drivers dit deden oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de spraak functie geprobeerd en dat was erg intressant. Het werkt al aardig maar het luister erg nauw naar bepaalde commands. Het is een kwestie van Commands leren en je kan er aardig mee overweg. Ben alleen nieuwschierig of er ook nog een nederlandse voor uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel speurwerk heb ik nog geen geluid in Vista, en kom ik teveel problemen tegen met bestaande software (o.a. Visual Studio 2003 en 2005).

Op mijn laptop ga ik weer terug naar XP, hier moet ik helaas nog teveel missen wat ik nodig heb voor werk en school.

Op mijn werkstation thuis ga ik Vista wel installeren en de videokaart upgraden naar de meest goedkope kaart die Vista Aero Glass ondersteund ;)

Zoals eerder gezegd bevalt Vista goed, maar de problemen die ik heb zijn te groot om het voor de dagelijkse praktijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
Heb nu sinds het weekend de RTM versie draaien X64.

Loop tegen met name op software en drivers (tegen begrijpelijke) problemen aan:
- Nvidia drivers beta x64 (96.85) geeft de melding not digitally signed driver en stopt er mee
- Ben wat aan het OC en kan nog geen temeratuur meeting progje vinden A8N-SLI
- speedfan, not digitally signed
- hardware monitor, not digitally signed\

Verder draait e.a erg stabiel en ziet er gelikt uit. Heb ook de office 2007 draaien en daar is wel heel erg veel (ten goede) verbeterd in de GUI

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

Vista RTM het volgende probleem als ik eenmaal mappen heb toegeeigend met take ownership.
Zie afbeelding de map blijft zich herhalen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wolfjes/imvu/profile1.jpg

Tevens werkt de driver van de soundblaster live kaart van de gamepoort niet die bij microsoft zelf gedownload wordt. (Creative wil geen drivers meer voor de live kaarten voor vista maken).
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
OverSoft schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 02:26:

Ja ik heb precies hetzelfde. Met XP overigens nooit last van gehad. Bij Vista is het elke keer raak. Kom ik terug bij die pc en kan ik niet meer inloggen. Alleen resetten of idd inloggen op een andere pc en dan rebooten via remote desktop werkt.

Verder bevalt Vista wel goed. Het werkt echt lekker snel, zelfs Firefox lijkt sneller te werken. Helaas werken nog niet alle games en drivers maar ik heb geluid en beeld dus het is zeker wel uit te houden :) Handig vind ik ook de optie om te zoeken in het startmenu en control panel, instellingen heb je nu in een seconde gevonden waar ik eerst nog wel eens een tijdje moest zoeken waar het nou ook weer precies stond.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Laatst online: 10-09 10:02
Winnetou schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:20:
[...]
Ja ik heb precies hetzelfde. Met XP overigens nooit last van gehad. Bij Vista is het elke keer raak. Kom ik terug bij die pc en kan ik niet meer inloggen. Alleen resetten of idd inloggen op een andere pc en dan rebooten via remote desktop werkt.
Ja precies, erg k*t is dat. Ik gebruik gewoon de powerknop op de PC om em af te sluiten en weer aan te zetten. Ti's wel lastig, want ik werk altijd op m'n thuis PC vanaf m'n werk en thuis kon ik gewoon doorgaan met waar ik mee bezig was, nu kan dat niet meer.
Verder bevalt Vista wel goed. Het werkt echt lekker snel, zelfs Firefox lijkt sneller te werken. Helaas werken nog niet alle games en drivers maar ik heb geluid en beeld dus het is zeker wel uit te houden :) Handig vind ik ook de optie om te zoeken in het startmenu en control panel, instellingen heb je nu in een seconde gevonden waar ik eerst nog wel eens een tijdje moest zoeken waar het nou ook weer precies stond.
Nou, wat me op viel, sommige (wat oudere) spellen werken onder Vista beter dan onder XP. Bijvoorbeeld SimTower en Yoot Tower (klassiekers ;)). Helaas krijg ik HDTV nog niet echt aan de gang door de brakke beta drivers van Ati. 1920x1080i is gewoon nog niet af te spelen (blue screen), 1280x720 is nog wel enigszins te doen, wel stotterend... Toch k*t aangezien ik net een HD projector heb gekocht ;)
Zoekfunctie is inderdaad handig, maar echt DIRECT overgekopieerd uit MacOS X (net als de gadgets in de sidebar en wel meer dingen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
zo, niet bij te houden, maar er zijn weer nieuwe nvidia-drivers (97.27, 50Mb), schijnt

Even testen :)

Linkje:
x86: http://www.megaupload.com/?d=6575K20H
x64: http://www.megaupload.com/?d=PH8E47N1

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 21-11-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:32:
zo, niet bij te houden, maar er zijn weer nieuwe nvidia-drivers (97.27, 50Mb), schijnt

Linkje:
Thuis strax ff testen! Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
anandus schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:32:

Linkje:
Bij de X64 werkt het bij mij niet 6600GT. Zegt dat not compatible.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

50 Mb, da's groot... zouden dus drivers van nVidia, niet MS moeten zijn... maar bij nVidia zelf zijn ze niet te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup ze schijnen controlpanel te hebben, maar nog geen tv-out sectie. Toch maar even proberen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 6) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.