[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 7]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik kom er niet uit. Ja ok, niet echt een probleem, maar ook niet direct een ervaring.

Ik wil een nieuwe laptop kopen, heb er ook eentje in het vizier, maar helaas geen geweldige 3dkaart. Dit type laptop wil ik vanwege het uiterlijk en de prijs/performance. Het betreft een Toshiba A110 serie met Intel 945GM mobo, echter krijg ik niet voldoende duidelijkheid of dit straks met Aero gaat werken. Ik heb namelijk een vermoeden dat het niet gaat werken; dit vond ik overigens op een Duitse site: Grafikcore ist DirectX 9 kompatibel , aber nicht DirectX 9 compliant.

De Aero desktop heeft de onderstaande eisen op de GPU:

• DirectX 9-class GPU that supports
• A WDDM driver
• Pixel Shader 2.0 in hardware
• 32 bits per pixel
• Adequate graphics memory3

Microfoft heeft wel al een leuk tooltje om de performance te beoordelen, maar ik kom er liever van tevoren achter :) Het zou overigens wel beroerd zijn dat straks die nieuwe laptops niet Aero ready zijn.

Edit, het is een onboard mobo, geintegreerd dus, volgens mij betreft het dan altij de naam GMA 950.

@sandor, Jouw verhaal ligt wat makkelijker, controleer bijvoorbeeld eens of jouw kaart voldoet aan mijn bovenstaande lijstje ;), het antwoord is overigens nee.

Edit 2:
Hmm, zo te zien kan het dus wel, maar of het altijd nog zal lukken is de vraag dan maar.
http://digitaldocmd.blogs...ero-glass-on-gma-950.html

Wellicht dit lijstje toevoegen in de TS?

Aero Glass
ATI: Radeon 9500, 9550, 9600, 9700, 9800, X200(M), X300, X550, X600, X700, X800, X850, X1100, X1150, X1300, X1400, X1600, X1800, X1900, X1950
Nvidia: Geforce FX 5100, 5200, 5500, 5600, 5700, 5800, 5900, 5950 oder GeForce 6100, 6150, 6200, 6600, 6800, 7100, 7200, 7300, 7400, 7600, 7800, 7900, 7950, 8800
Intel: GMA 950
XGI: Volari V8, Volari V8 Duo, VolariV5, Volari V3XT, Volari V5XE, Volari 8600, Volari 8600XT, Volari 8300, Volari XP10
S3 Graphics: DeltaChrome S8, DeltaChrome S4, OmniChrome, GammaChrome S18, GammaChrome S19, GammaChrome S14, Chrome S27, Chrome S25

[ Voor 37% gewijzigd door Carel op 18-11-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:35
Wat voor videokaart zit erin? Zonder die info kunnen we weinig erover zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook de RTM geinstalleerd, en heb een Gf4 ti4800se. Ik zie het aero thema er niet bijstaan...klopt het dat deze videokaart dit niet aankan? (p4 2,5ghz + 1gb ddr)
En zoja, hoe kan ik handmatig dan dat aero theme erop zetten, want hij staat nu niet in de lijst, of komt die automatisch naar boven zodra je videokaart het aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Geforce TI 4800 heeft geen ondersteuning voor pixel shader 2.0 dus Aero gaat helaas niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upke dupke schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 15:54:
Geforce TI 4800 heeft geen ondersteuning voor pixel shader 2.0 dus Aero gaat helaas niet werken.
pff dat is wel gayiig..
hoeveel is het goedkoopste kaartje waarbij het wel gaat lukken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik kan iig niet wachten tot nVidia een driver heeft waarmee m'n TV out werkt, want dit suckt redelijk. Ook drivers van Logitech meuk zou wel fijn zijn, heb geen vracht geld voor me diNovo betaalt om het amper te kunnen gebruiken. En Quickcam drivers zouden ook fijn zijn.

Vista vertelde me vanmorgen dat ie nieuwe drivers voor me webcam had, installeert ze, gebeurt niks. Probably omdat ik een poging gewaagd had om de XP drivers te installeren, en die weer verwijderd heb, maar hij blijft nu constant de niet werkende XP drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 15:58:
[...]

pff dat is wel gayiig..
hoeveel is het goedkoopste kaartje waarbij het wel gaat lukken dan?
probeer een ati 9600 kaartje op de kop te tikken. Heb in mn pc eentje met 256mb(non pro of wat dan ook) en het draait uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het bij de nieuwe nvidia vista drivers nou de bedoeling dat je de vista drivers er mee doet upgraden of de RC2 drivers van nvidia zelf? Want ik deed het eerste en merk op dat ik geen nvidia menu heb bij geavanceerde beeldscherm opties.

Nog iets leuks, hier: http://gallery.microsoft....nding&rdm=885865&l=1&ti=2 kan je gadgets downloaden. Voor in de gadget balk aan de rechter kant van je scherm. Ik heb zelf de uptime en media player shuffel gadget.. erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Niet rebooten dus. Drivers verwijderen, direct scan for hardware changes... dan vind ie je videokaart, dan handmatig je drivers opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
hellboy123 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:07:
[...]

probeer een ati 9600 kaartje op de kop te tikken. Heb in mn pc eentje met 256mb(non pro of wat dan ook) en het draait uitstekend.
ati 9600Pro kan ut iid, ati 9600PRo kost nieuwe nog iets iets 40-70 euro...

maar je ehbt ze ook op markts plaats..

en natuurlijk na d8 ik een fx5200 iets dergelijks ook aan... (voor 150 heb je ati x1650pro agp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Laatst online: 08-09 15:54
ephymerous schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:51:
Maar niemand hier ervaring met gigantisch veel HD activiteit? Alles staat wel op Ultra Dma... word er een klein beetje gestoort van ondertussen :)
Vista loopt constant vooruit te cachen... kijk ook maar eens in je task manager, bij performance hoe je geheugen is ingedeeld. De pc waar ik Vista op had 2GB mem), hield na een tijdje gelukkig wel op met dat gekraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast worden alle documenten en programma's geïndexeerd zodat je ze (oa.) kunt vinden via het nieuwe start menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
Wel strak hoor, hoefde niet meer te rebooten bij install NVIDIA driver, hopelijk is dit ook zo als er wel controlpanel bijzit. En 3Dmark doet het nu wel goed, geen geflikker.

En dat cachen ja dat doet die , merk het bij boot. Na 2 minuten is Vista en alle autom. opstartende programma's klaar voor gebruik, maar daarna zit de HD nog 2 minuten te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

The__Virus schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:54:
[...]

Had dit alleen in het begin een tijdje, is waarschijnlijk het prefetchen en indexeren.
klopt. Ik werk er nu een paar weken mee en dat wordt minder. Toch werkt het wel. Nu is mijn PC met Vista uit een S3 standby (nagenoeg uit) na 6 seconden bruikbaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Weet iemand of de talenpakket al beschikbaar is voor Windows Vista??
Wil graag proberen om Vista Beta in het Nederlands te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 18:07

TheVMaster

Moderator WOS
Evertt schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:38:
Weet iemand of de talenpakket al beschikbaar is voor Windows Vista??
Wil graag proberen om Vista Beta in het Nederlands te krijgen.
Is niet mogelijk, pas na de lancering (30 nov of anders na 30 jan). (bron bij Microsoft) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Carel schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:02:
[...]

Vista loopt constant vooruit te cachen... kijk ook maar eens in je task manager, bij performance hoe je geheugen is ingedeeld. De pc waar ik Vista op had 2GB mem), hield na een tijdje gelukkig wel op met dat gekraak.
Mjah, ook dat je pc soms voor een paar seconden hangt? Ik word er nog wel gek van namelijk... als ik Word, Firefox, MSN en Winamp open heb moet dat ding nooit kraken of hangen ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17
Even een vraag m.b.t. licenties. Ik bezit een Windows ME licentie (don't ask). Is het mogelijk om een Windows XP Upgrade licentie te kopen en daarna ook een Vista Upgrade licentie? Of kunnen twee upgrades niet op elkaar. Na een uurtje googlen en Microsoft.com'en heb ik het antwoord nog niet gevonden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
DutchCommando schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:48:
Even een vraag m.b.t. licenties. Ik bezit een Windows ME licentie (don't ask). Is het mogelijk om een Windows XP Upgrade licentie te kopen en daarna ook een Vista Upgrade licentie? Of kunnen twee upgrades niet op elkaar. Na een uurtje googlen en Microsoft.com'en heb ik het antwoord nog niet gevonden ;).
moet lukken MAAR!!!

je kan alleen maar ECHT upgrade (vanuit windows XP)

als je windows XP ENGELS IS (waarom: omdat vista 100% engels is,, het nederlandse in vista is gewoon de MUI support wat je ook voor engelse XP's hebt...)

heb je nederlandse zal ie zeggen dat taal niet overeenkomt..

zullen ze we gedaan hebben zodat ze ut maar 1x hoeven te maken (qua files)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
DutchCommando schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:48:
Heb ik gister nog gelezen die vraag, en 5 mensen antwoorden dat dat legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis inmiddels geluks de nieuwe drivers te installeren.

Ik heb weer een beetje normaal beeld in dark messiah might and magic, maar et draaid echt een stuk slechter als op Win-XP. Verder nog een min punt, ik heb een widescreen monitor en draai normaal op 1400 x 1200 (dus ook met de vorige vista driver), maar deze driver lijkt dat niet te ondersteunen!!! lekker dus... u uhmm

Maarja kwa performance is et iig wel iets beter geworden.

Ik heb trouwens een 7800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vaag probleem (weet niet of het bug is).

Gisteren wat dingen gedownload in een nieuwe map, 's avonds verwijderd en daarna nog 1 prog gedownload. Zodra ik het doel mag kiezen, kwam de foutmelding dat de map niet meer gevonden kon worden (logisch, had ik eerder verwijderd) en dat ik een nieuwe lokatie moest kiezen. Prima, dat gedrag kende ik al van XP. Nu 's ochtends, pc opnieuw aangezet, krijg ik weer een foutmelding bij downloaden omdat vista weer op zoek is naar de map waarin ik het laatst iets heb gedownload....beetje vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wilde schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:05:
[...]

Werken deze nieuwe nvidia drivers ook op de 8800 ? Omdat daar een seperate set detonators voor is.. ?
Ja, volgens mij wel, maar je moet even je eigen .inf maken.
Kijk op de forums van Guru3D of Nvnews.net hoe het moet :)
--MeAngry-- schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:52:
[...]

Lijkt me niet dat dit de aankomende drivers zijn die NVIDIA zal releasen dit weekend aangezien ze al van 21 augustus zijn volgens Windows. :?
Nee, dit zijn (gelekte) drivers van MS, volgens mij, niet direct van nvidia (waarom nvidia ze niet uit wil brengen is een raadsel).

Overigens staat hier bij datum 1 november? :?
Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/2183/capturewn2.jpg

Maar ben nu net uit werk (ja, héél lang gewerkt :/ ) en ga zo even kijken wat het allemaal nu wél doet onder deze drivers. al ben ik blij zat dat ik de battles van MTW2 kan spelen. Hopelijk ook geen artifacts meer in Oblivion :)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 18-11-2006 19:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 10-09 17:51
[b][
Aero Glass
ATI: Radeon 9500, 9550, 9600, 9700, 9800, X200(M), X300, X550, X600, X700, X800, X850, X1100, X1150, X1300, X1400, X1600, X1800, X1900, X1950
Nvidia: Geforce FX 5100, 5200, 5500, 5600, 5700, 5800, 5900, 5950 oder GeForce 6100, 6150, 6200, 6600, 6800, 7100, 7200, 7300, 7400, 7600, 7800, 7900, 7950, 8800
Intel: GMA 950
XGI: Volari V8, Volari V8 Duo, VolariV5, Volari V3XT, Volari V5XE, Volari 8600, Volari 8600XT, Volari 8300, Volari XP10
S3 Graphics: DeltaChrome S8, DeltaChrome S4, OmniChrome, GammaChrome S18, GammaChrome S19, GammaChrome S14, Chrome S27, Chrome S25
Mijn Toshiba Sattelite Pro L20 notebook met Ati Radeon Xpress 200m videokaart doet het ook prima met Aero Glass. Moest alleen even in het bios de videokaart op 128 mb geheugen zetten. :)

Dus voeg die ook maar toe aan het lijstje...

Moet echt een bril kopen... sorry......

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zijn er eigenlijk al ´pakketten´ die het overclocken van een Nvidia-kaart mogelijk maken binnen Vista? Onder Xp had je bijvoorbeeld Coolbits of ATI Tool, die werkten makkelijk en goed. Heeft iemand onder Vista al een poging hiertoe gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:28
Vista Build 6000.

De ventilator van mijn NVIDIA GeForce 6800 staat echt non-stop te loeien. Ook als PC niks staat te doen. Dat ding houdt maar niet op... (op Windows XP geen last van)

MS drivers, NVIDIA drivers, standaard VGA drivers... Maakt allemaal geen verschil. Iemand anders hier last van? Of juist niet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:55
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:44:
Zijn er eigenlijk al ´pakketten´ die het overclocken van een Nvidia-kaart mogelijk maken binnen Vista? Onder Xp had je bijvoorbeeld Coolbits of ATI Tool, die werkten makkelijk en goed. Heeft iemand onder Vista al een poging hiertoe gemaakt?
Atitool werkt gewoon onder vista.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:45:
MS drivers, NVIDIA drivers, standaard VGA drivers... Maakt allemaal geen verschil. Iemand anders hier last van? Of juist niet?
Aero Glass? Kijk of-ie bij classic (ofzo) dat ook doet?

Naar ik meen te herinneren zijn er grafische kaarten die hun fan aanzetten als DirectX aangezwengeld wordt, maar misschien heb ik het mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
anandus schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:19:
[...]
Aero Glass? Kijk of-ie bij classic (ofzo) dat ook doet?

Naar ik meen te herinneren zijn er grafische kaarten die hun fan aanzetten als DirectX aangezwengeld wordt, maar misschien heb ik het mis :)
Nop, uurtje op Windows Classic laten draaien maar hierna nog steeds fan op volle toeren... :?

GPU temp blijft ook gewoon op ~ 50 graden staan. Niks bijzonders dus...

Als ik Windows XP boot dan gaat bij opstarten de fan ook even ~ 10 seconden op vol vermogen maar hierna al snel op stationair. bij Vista blijft de fan op vol vermogen draaien. 8)7

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb nu een paar dagen Vista Ultimate draaien en moet zeggen, het is even wennen maar draait fantastisch. Ik had een beetje moeite om Opera en MPC als default programma te zetten, maar na een run as admin werkt het als een zonnetje. Opera moet ik wel als admin blijven draaien, anders krijg ik een Mail init egine error oid. Bovendien worden mijn tabs niet onthouden als deze wijzigen (of het is nu wel goed nadat ik volle ownership heb genomen over mijn data schijf). Was ook verrast dat hij direct bij install mijn SATA controller zag en mijn wireless geïnstalleerd heeft. Mijn netwerk is een verborgen netwerk, ik broadcast mijn SSID niet, maar op een of andere manier ziet Vista hem toch als een Unidentified Network. Nadat ik de SSID en WPA key heb ingevuld door handmatig een netwerk toe te voegen verbind hij prima. Af en toe heeft hij was moeite om het ip goed te krijgen (kheb een auto ip voor school en vast voor thuis), hij wil nog wel eens een 169.254 adres geven.

De video drivers van ATi mogen nog wel een flinke fine tune gebruiken, UT classic draait niet echt soepel. hij wisselt heel erg tussen de 15 (wat ik in XP ook heb) en 7 fps. Het lopen hierdoor hakkelt een beetje tussen normaal en langzaam lopen.

Ik heb ook nog een opstart programma die als admin begint, maar deze wordt telkens door Windows Defender tegen gehouden om te starten, iemand een idee om dit als classe Permit in te stellen, ben niet zo bekent met Defender (ja, ik weet het kan uit gezet worden, maar extra beveiliging is nooit weg). AVG Free draait overigens prima.

Ik heb net de nieuwe realtek drivers geïnstalleerd en werkt perfect. Mijn schuifregelaar aan de zijkant van mijn laptop doet het ook weer. Alleen jammer dat elke applicatie een eigen volume niveau heeft, hierdoor kan ik niet snel het volume dempen met winbar (ik heb vaak Opera open en deze heeft de multimedia key bug nog niet gefixt).

Jammer ook dat als ik via de tracker van Winbar een nieuwsbericht aanklik dit niet goed geopend wordt in Opera. Komt omdat ze beide als andere rechten draaien. Ipv het nieuwsbericht krijg ik een blanko pagina. Zal wel worden opgelost in een nieuwe release van Opera.

Het enige wat ik nog wil zien is een optie om de iconen voor bestandstypes te veranderen. Dit was altijd mogelijk in de voorgaande versies van Windows (niet die van Vista) maar ik kan die optie nergens vinden. Nu namelijk MPC als default video player is ingesteld zijn alle iconen voor AVI, OGM ed het icoontje van MPC. Dit wil ik wijzigen zodat ik snel kan zien wat voor bestand het is. Ik ben niet bang om het register in te gaan, daar ben ik al aardig in thuis bij XP, Vista zal net zo zijn.

Ik ga iig zeker Vista orgineel kopen, misschien pas als er SP1 uit is, maar tot die tijd kan ik vast wel draaien op de beta key of een of andere hack/crack ding. Het geheugen gebruik valt mij best mee eigenlijk, van mijn 1024 heb ik nog 466 over, wat nog wel eens boven de 512 wil gaan. Processor wordt haast niet belast, hooguit 5% en dat zal waarschijnlijk van Winamp komen.

Het alt-tabben vind ik ook mooi gedaan, handig voorbeeld scherm en je kan naar je desktop gaan zonder vreemde dingen te doen. Het 3D veranderen vind ik ook wel gaaf. Dat Start Search in het start menu vond ik eerst irritant, maar toen ik hier las dat je ook direct je run commands erin kan typen vond ik het toch best handig. Snel naar regedit, druk op de win key en typ regedit > enter, klaar. Ik hoop wel dat ik Wamp zonder admin rechten hoef te draaien.
De batterij indicator vind ik ook een grote verbetering, je hebt nu een veel beter idee hoe ver je accu is. Eerst veranderde hij pas als je onder de 75% zat ofzo, nu heb je per 5 of 10 % een kleine indicatie verandering.
Ik had/heb ook nog last dat als ik mijn scherm dicht doe, het beeld uit blijft als ik hem weer open.

Zo op het eerste oog vind ik Vista geweldig, helaas van die vele waarschuwingen of het wel mag, dat jij het hebt aangeroepen en dat iets als admin moet runnen, maar dat went vanzelf. Nou, dit was het wel zo'n beetje.

@Kraades:
Dat moet dan in de driver zitten. Waarschijnlijk heeft nVidia het nog niet in de driver zitten dat de fan op idle moet. Zolang een fan(controller) daar niet de opdracht voor krijgt, blijft hij als veiligheid op volle toeren draaien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Ik vind de optie om de iconen voor bestandstypes te veranderen ook een erg groot gemis. Ik draai namelijk met Winamp altijd mp3's af, maar vind de standaard icoontjes van Media Player 11 toch mooier. Eenmaal ingesteld te hebben dat muziek afdraait met winamp, kun je de icoontjes dus niet wijzigen.. Erg jammer.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die icoontjes niet kunnen beheren is irritant. Maar er komt vast een programma wat hier op inspringt en mooi GUI heeft om 't te doen ipv kloten met register. Net zoals MPC insprong op een gat in de markt, of WinLite voorzag in een behoefte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb Vista RTM 64 bit nu ook draaien.

Loopt voor mijn gevoel soepeler dat de laatste rc2, geheugen gebruik vind ik nog wel wat aan de hoge kant.

Het is me gelukt om een dual boot met mijn 32 bit XP op dezelfde partitie te maken. Heb nu wel 3 program files folders, maar als Vista bevalt verwijder ik XP.
Het verbaasd me overigens hoeveel XP programma's gewoon werken zonder herinstall (snelkoppeling kopiëren en software kopieren van de program files map naar de program files (x86) map). Erg plezierig.

Het is ook gelukt om mijn sb live te laten werken en mijn niet ondersteunde linksys wireless kaart. Nog maar 2 uitroeptekens in de device manager, 1 van de afstandbediening van een All in wonder (gebruik ik niet meer) en van een input device, geen idee welke want alles werkt :-)

Nu alleen nog afwachten of 64bit echt zoveel zin heeft, de 64bit Internet Explorer heeft niet zoveel zin, flash e.d. zijn er (nog) niet voor deze versie.

Mijn eerste indruk is positief (en na longhorn, beta 1,2 en rc 2 was ik dat eigenlijk al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Laatst online: 19:27
ephymerous schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:51:
Maar niemand hier ervaring met gigantisch veel HD activiteit? Alles staat wel op Ultra Dma... word er een klein beetje gestoort van ondertussen :)
Rechtermuisknop partitie > Eigenschappen > Vinkje uit bij "Index this hard drive for faster searching'. Zoeken gaat nu niet meer zo snel maar Vista wordt er zelf wel sneller van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:50
potatox schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:39:
[...]

Ik vind de optie om de iconen voor bestandstypes te veranderen ook een erg groot gemis. Ik draai namelijk met Winamp altijd mp3's af, maar vind de standaard icoontjes van Media Player 11 toch mooier. Eenmaal ingesteld te hebben dat muziek afdraait met winamp, kun je de icoontjes dus niet wijzigen.. Erg jammer.
Ff het register induiken jongens.
Het pictogram van mp3tjes is hier aan te passen: HKEY_CLASSES_ROOT\mp3file\DefaultIcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ga morgen verder het register induiken en verder onderzoeken. Bedankt voor de locatie Barkrukhenkie, hier ga ik zeker even snuffelen. Hopelijk heeft het nut, en dat Vista of een ander programma het weer terug verandert. Ik verwacht overigens dat als je het icoon van MP3 verandert Winamp het bij de volgende start weer hersteld.

Edit:
Bij MP3file staat het icoon nog van WMP. Je moet op bestandstype het icoon wijzigen. Dus voor een Winamp Media File zoek je dus onder HKEY_CLASSES_ROOT\Winamp.file. Als je bestanden tegen komt die geen 'mapje' DefaultIcon heeft, kan je deze aanmaken en de default waarde aanpassen. Je hoeft geen quotes te gebruiken, alleen de locatie van het icoonbestand, dan een komma gevolgd door het index nummer van het icoon.
Voor OGM file heb ik het volgende: "E:\Installed Programs\Media Player Classic\mplayerc.exe,6" zonder de quotes. Dit werkt direct, maar als je een map al open hebt gehad, dient explorer opnieuw geopent te worden.

[ Voor 49% gewijzigd door Hero of Time op 19-11-2006 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hero Of Time schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:28:
@Kraades:
Dat moet dan in de driver zitten. Waarschijnlijk heeft nVidia het nog niet in de driver zitten dat de fan op idle moet. Zolang een fan(controller) daar niet de opdracht voor krijgt, blijft hij als veiligheid op volle toeren draaien.
Ik kan met NVIDIA nTune de fan op bijvoorbeeld 25% zetten...wat een rust...
De GPU temp blijft ook nog eens netjes op 50 graden staan.
Deze settings kun je dan in een profile opslaan.
Het profile kun je dan via een rule bij het opstarten van Windows laten uitvoeren.

So far so good...
Echter nu blijkt het laden van een profile op Vista niet te werken!?!? 8)7

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ben nu ook erg benieuwd naar Vista.
Ik wil het ook gaan gebruiken, maar nu is mijn vraag: werken mensen hier alleen nog maar met Vista?? Of hebben ze XP er ook nog op staan?

Want ik wil eigenlijk XP erafhalen en alleen nog met Vista gaan werken, raden jullie dat aan of is dat niet verstandig?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik raad het nu nog af, wacht maar tot die uit is. Bij mij wekrt nog niet: TV-kaart, Webcam en TV-out. En dan heb je nog games die niet lekker werken, en Firefox die nog een update nodig heeft. Maar het kan zijn dat bij jou wel alles naar wens werkt, moet je zelf bekijken door te proberen.

Ik heb dualboot, en zit helft vd tijd in Xp en andere helft in Vista. Maar als je in Vista zit en ff radio aan wil zetten kan dat dus niet hier, daarom irritant.

Ik zie dat jij Live 5.1 hebt, en 5.1 speakers, dat gaat niet werken, de drivers ondersteunen dat niet en gaan dat ook niet doen waarschijnlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 19-11-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene45
  • Laatst online: 12-04-2021
waar is die snipping tool zit dus niet meer in de rtm???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
NickySantoro schreef op zondag 19 november 2006 @ 02:49:
Ik wil het ook gaan gebruiken, maar nu is mijn vraag: werken mensen hier alleen nog maar met Vista?? Of hebben ze XP er ook nog op staan?
XP-wie? :P
Ik begin nu langzaam te vervreemden van XP zelfs. Zat laatst bij een huisgenoot, welke nog XP had, en ik kreeg bijna zo'n gevoel wat ik ook heb als ik een 98 computer zie :+
Ben zo gewend aan Vista dat ik nu waarschijnlijk zou verdwalen in XP.
M.a.w. ja, ik gebruik Vista fulltime. Zou overigens ook niet meer terugwillen naar XP :)
Want ik wil eigenlijk XP erafhalen en alleen nog met Vista gaan werken, raden jullie dat aan of is dat niet verstandig?
Dat is een keuze die je zelf moet maken, maar als je games speelt zou ik wachten, ivm brakke drivers.
rene45 schreef op zondag 19 november 2006 @ 09:41:
waar is die snipping tool zit dus niet meer in de rtm???
Gewoon onder accesoires? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb de engelse final op mijn laptop geinstalleerd (asus a6k: AMD Turion mt30, 512mb, geforce 6200go). Allemaal perfect, bij eerste start werdt de wireless lan adapter herkent, vervolgens ging hij automatisch de rest van de drivers binnenhalen (modem, geluidskaart, videokaart, alles...).

Alleen nu werkt cool and quite niet goed van de turion cpu, als ik bijvoorbeeld hem op stroom aansluit de laptop opstart dan pakt ie volgens het powersheme 1600mhz, dat doet hij ook wel, alleen als ik dan bijvoorbeeld het stroom loshaalt en hem op de accu laat lopen, wat volgens powersheme 50%=800mhz zou moeten lopen, dan doet hij dat pas als ik in de standby stand geweest ben. Doe ik hem op stroom en wil ik weer 1600mhz dan moet hij eerst weer in standby mode geweest zijn.

Weet iemand hier een oplossing voor? want helaas zijn er nog geen officiele amd drivers voor windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

NickySantoro schreef op zondag 19 november 2006 @ 02:49:

Ik heb sinds gisteren XP niet meer op m'n pc staan en mis het niet. Voor de software die nog niet goed draait onder Vista heb ik nog de mogelijkheid om XP onder Virtual PC te installeren, of in m'n installatie van Windows 2003 te booten.
Het ligt er eigenlijk helemaal aan wat je met de pc doet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik werk er al ook een tijdje mee, met een beta2 key zoals velen. wat mij opvalt is dat ik vandaag zonder enig reden de os opnieuw moest activeren. gelukkig zonder problemen :P

klein vraagje, ik heb sinds kort een TFT met pivot mogelijkheid. Drivers voor nvidia zijn nog niet uit, dus ben uitgewezen op vista. maarrrr ik kan onder vista maar niet de mogelijkheid vinden om t beeld te kantelen, het zou toch een standaard optie moeten zijn binnen vista nu zowat iedereen beschikt over een tft :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Je zal toch echt op nieuwe drivers van nVidia moeten wachten.

Wat zijn de ervaringen met virusscanners onder Vista? Ik heb nu AVG Free draaien en dat werkt, maar ik vind AVG een vreselijke scanner. Vrij opdringerig. Nu weet ik dat Kaspersky nog niet werkt (en ik heb er geen licentie voor...) Welke scanners werken wel goed, op AVG na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 16:35
NOD32 de laatste versie schijnt het ook op Vista te doen (nog niet zelf geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb onderin staan "Evaluation copy", nu kan ik dit wel weghalen enzo, maar betekend dit dat Windows na 30 dagen alsnog stopt? Heb hem netjes geactiveerd enzo. (RTM). Heb gezocht in dit topic maar zijn niet veel posts over zo te zien.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
* anandus gebruikt OneLive 1.5 van Microsoft

Integreert prima in Vista, en is volgens mij nog best okee, had eergisteren nog een trojantje getackled :)
Je kan hem gebruiken zonder te betalen voor 150 dagen, dus voorlopig zit ik wel goed :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 19-11-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 12:48

pling

Lekker Kepjoeteren

Ik heb Vista x64 RTM ook aan de praat. Moederbord is een MSI K8T Neo. De x64 raid drivers voor de Promise FastTrak 378 heb ik hier vandaan (FASTRACK & SATA 276/376/378 serie > FastTrak 378 ver 1.00.1.41 pour Windows 64bits).

Nu heb ik alleen een probleem met een mirror op de VIA VT8237 RAID. Ze staan in explorer als twee losse disks, ik durf ze nu niet aan te raken, straks gaat me mirror kapot. Ik heb de laatste drivers van VIA hier opgehaald, maar dat helpt niets. Ik dacht eigenlijk dat RC2 dit probleem niet gaf.

[ Voor 6% gewijzigd door pling op 19-11-2006 13:20 . Reden: Zat toch een technische vraag in... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Dennahz schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:49:
Ik heb onderin staan "Evaluation copy", nu kan ik dit wel weghalen enzo, maar betekend dit dat Windows na 30 dagen alsnog stopt? Heb hem netjes geactiveerd enzo. (RTM). Heb gezocht in dit topic maar zijn niet veel posts over zo te zien.
Netjes geactiveerd? Als in: met een officiele key? Dan hoor je geen Evaluation copy te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
anandus schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:21:
[...]
Ik begin nu langzaam te vervreemden van XP zelfs. Zat laatst bij een huisgenoot, welke nog XP had, en ik kreeg bijna zo'n gevoel wat ik ook heb als ik een 98 computer zie :+
M.a.w. ja, ik gebruik Vista fulltime. Zou overigens ook niet meer terugwillen naar XP :)
Grappig is dat. Het ziet er echt enorm gedateerd uit ineens. Het is veelste kleurrijk, dat groen en blauw. Maf is dat eigenlijk. Je werkt er een paar jaar in en het ziet er gewoon goed uit. Ga je een paar maanden over op Vista is het meteen ouderwets...

Anyway, Vista bevalt hier nog steeds super _/-\o_ . Ik draai RC2 en ga over als Surfspot licencies aanbied.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
NOD32 2.7 versie draait hier prima op Windows Vista, eerst deed ie hem niet installeren, en daarna wel ineens, kortom, VREEMD!

Ik draai het nu voor 1 week, 1 woord ervoor WAT EEN SUPER OS! nog nooit zoiets gezien zeg.

Ik ga hem aanschaffen, alleen niet de ultimate versie, gaat iets boven me budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

Hier heb ik sinds gister Vista Ultimate op een nieuwe PC aan de praat.
Alleen mijn nieuwe grafische kaart is er nog niet, (nu nog een leen ding: een 7600GS),
en AERO doet het niet.
Verder ben ik erg enthousiast: ziet er allemaal veel beter uit.
Ook UT2004 draait direct als een zonnetje. Heb BF2142 geinstalleerd: moet het nog proberen.
VLC gebruik ik om video's te kijken,
en als virusscanner AVG: is gratis en werkt goed onder Vista lijkt het.

Een van de weinige dingen die me niet bevalt is startmenu:
dat menu klapte vroeger uit, en nu blijft het allemaal in de linkerkolom wat ik minder overzichtelijk vind.
Wat nu eindelijk goed werkt is hybernate: windows stoppen EN starten gaat nu razendsnel: starten iets van 10 sec. ongeveer.

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
anandus schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:21:
[...]

[...]
Dat is een keuze die je zelf moet maken, maar als je games speelt zou ik wachten, ivm brakke drivers.
Aangezien ik veel spellen speel wacht ik maar af totdat Vista uit is.

Misschien als er een nieuwere versie uit is en die wat meer ondersteunt en wat minder bugs bevat wil ik het wel proberen, maar ik blijf tot nu toe nog ff bij XP :)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Hmm, heb ook een 7600GS en Aero werkt hier uitstekend.

Ik denk dat het nieuwe startmenu gewoon wennen is. Opzich is de gedachte er achter wel goed: enkel nog verticaal bewegen, niks meer horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

anandus schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:53:
had eergisteren nog een trojantje getackled :)
Je kan hem gebruiken zonder te betalen voor 150 dagen, dus voorlopig zit ik wel goed :)
Wat ik me dan afvraag, heb jij UAC uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Waarom zijn er niet meer mensen op irc, ipv slow chat hier te doen ?
Op EFnet is er een #vista kanaal waar je alles kan vragen, let wel dit is engelse voertaal.

Server efnet.xs4all.nl of natuurlijk de webchat: http://webchat.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 12:48

pling

Lekker Kepjoeteren

Ik gooi net wat in de recycle bin, en poef icoontje weg, vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
elevator schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:15:
[...]

Wat ik me dan afvraag, heb jij UAC uitgezet?
Nee, ik heb niet zo'n last van UAC.

Hoezo? :)
De trojan zat in een bestandje wat ik downloadde naar mijn desktop, een geinponum dacht leuk te zijn, I guess
(ik geloof dat het bestandje een gezipte aangepaste .ini voor een spel was ofzo, weet het effe niet meer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wow, Vista draait nu eindelijk en goed ook. Met de multi-meter gadget trekt mijn Ultimate installatie (helaas maar 32-bits) maar 2+2% van mijn X2-3800+ bij een geheugengebruik van 558MB (van de 2GB). Netjes, en eerlijk gezegd ben ik ook te spreken over mijn performance-index van 4.8. :+

Zijn er al een aantal sites die meer/signed gadgets hebben dan de site van Microsoft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een terratec sound kaart die wel goed werkt?
Met de standaard drivers werkt de universe enorm onstabiel en ik krijg van de support geen antwoord wanneer en of er vista drivers komen.
Het is niet bepaald een standaard geluidskaart en sinds de rest werkt hangt het echt van deze kaart af of ik over switch of niet.

Verder heeft ook iemand hier 4gb ram geprobeerd? 2gb lijkt om de een of andere manier hier sneller te willen werken dan 4, hij lijkt meer te lopen cachen terwijl ie dat juist niet zou moeten doen.

Als laatste nog kan ik het niet met iedereen hier eens zijn dat Vista al beter is dan xp, bij bepaalde bewerkingen krijg ik toch echt wel errors die ik bij gelijke bewerkingen bij xp niet heb, wel voelt het vlotter aan, maar kwa echte performance ga ik er toch wel een 20% op achter uit.
Of dit nu met het 4gb mem te maken heeft of het 32 -> 64 bits verhaal geen idee alleen dat 2 reepjes uit de dual xeon performance toevoegd en in XP juist het logische omgekeerde...
Misschien in januari wanneer ze hier in de schappen liggen dat juist die problemen er uit zijn, en daarmee kan ik tot die tijd vista niet adviseren in een bedrijfsomgeving of een dual xeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
ik kom nu een irritatie tegen die me bijna besluit om toch nog maar even te wachten met Vista.

Atitool en ati tray tools doen het niet onder mij 64 bit vista, ik word helemaal gek van de ventilator van mijn x800xt.

Unsigned drivers is het probleem, het lukt me niet om deze te installeren, de workaround die er in rc1 en rc2 in zat schijnt eruit gehaald te zijn.

Waarom heeft het catalyst Control center niet een fan optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

Ehhh... correctie: AERO werkt WEL op m'n 7600GS.
Knopje Windows-Tab schakelt tussen de raampjes op een frivole manier.
Keyboard shortcuts kon ik in help vinden met als zoekstring: keyboard shortcuts :+

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

anandus schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:22:
Nee, ik heb niet zo'n last van UAC.

Hoezo? :)
De trojan zat in een bestandje wat ik downloadde naar mijn desktop, een geinponum dacht leuk te zijn I guess (ik geloof dat het bestandje een aangepaste .ini voor een spel was ofzo, weet het effe niet meer :) )
Nou, ik zou me afvragen hoeveel kwaads zo'n trojan zou kunnen doen als je UAC aan hebt staan, vandaar.. Misschien toch binnenkort een testen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ook Vista geïnstalleerd op tweede pc'tje (P4 2.4GHz, 1 GB Ram PC133 en 9600 Pro) en werkt lekker. Alles is even wennen maar het is allemaal te doen en ik vind het een geslaagde opvolger van XP. Alleen jammer dat ik mijn Linksys WUSB54G V1.4 wireless adapter niet aan de praat krijg, had wel gehoord dat er een Ralink chipje opzat en ik heb ook hun drivers geïnstalleerd maar dat mocht niet baten. Dan maar wachten tot Linksys Vista drivers uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
elevator schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:27:
[...]

Nou, ik zou me afvragen hoeveel kwaads zo'n trojan zou kunnen doen als je UAC aan hebt staan, vandaar.. Misschien toch binnenkort een testen ofzo :)
Verhip, niet eens aan gedacht!
Misschien tijd om een Vista-honeypot te maken, om te kijken hoe solide het inderdaad is :)
OneCare had de trojan weggemieterd voor ik kon knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draait nu een week de Vista RTM (Ultimate), en ik kan eigenlijk niets anders dan positief erover zijn, vindt het een heerlijk OS, er zijn nog een paar kleinigheden die opgelost moeten worden, maar dit zijn driver issues, en aangezien het OS in januari pas officiëel voor consumenten op de markt komt; mag en zal ik daar Vista niet negatief op beoordelen. Mijn bevindingen;
  • installatie is snel, simpel, intuitief.. is in 20 minuutjes gebeurd.. mag ook wel natuurlijk met C2D en 2GB RAM.. maar er is echt over nagedacht.. en na 1 reboot werkt je systeem gewoon zoals het hoort en zijn zowaar alle drivers voor je apparatuur geïnstalleerd.. zelf hoefde ik alleen mijn SB Audigy 4 Pro van drivers te voorzien.. voor de rest werkte alles perfect (inclus printer/tv-kaart/webcam en allerlei andere USB meuk)

• het OS zelf voelt veel sneller aan dan XP, vooral na een paar dagen er mee gewerkt te hebben. Office apps, Media Center etc. starten allemaal in een ogenblik op, en werken lekker stabiel.

• vindt de interface erg fijn.. misschien hou ik van fisher price layouts (althans daar wordt ik van beticht), maar die grote resolutie icons en mooie doorzichtige randjes ziet er gelikt uit. Flip3D is erg functioneel; nog functioneler is de preview functie in de taakbalk; elk geopende instantie van een toepassing geeft een preview weer van wat je open hebt staan.. voor een sneller overzicht is alt+tab een geweldig alternatief.. het mooie is dan ook dat er dus alternatieven geboden worden en je niet alleen gebonden bent aan alt+tab maar dus verschillende mogelijkheden hebt om tot een overzichtelijk UI te komen.

• het OS is erg compleet. er zijn nog steeds talloze discussies die plaatsvinden over het bundelen van software van microsoft met hun besturingssytemen.. als het ook daadwerkelijk goed is zie ik hier ook het probleem niet van in. Bij Vista vind ik dit ook zeker het geval; waarbij ik alle gebundelde apps in XP altijd log en verouderd vondt overkomen; zijn de nieuwe apps die meegeleverd zijn met Vista dat integendeel.. WMP11 is geen log programma meer; het is een daadwerkelijk overzichtelijke snelle "music library", met veel functionaliteit.. Ik durf nog niet te zeggen of het daadwerkelijk VLC/Winamp gaat vervangen, maar het is gewoon erg fijn om te weten dat zo veel dingen het "out of the box" werken; zo gaat het afspelen van DVDs ook perfect (codecs moeten natuurlijk wel geïnstalleerd worden, ik betwijfel alleen of microsoft er wel baat bij heeft om zoveel verschillende bestandtypes te gaan ondersteunen als ze het liefst hun eigen standaard willen promoten. in ieder geval geen ramp; codecs staan er zo op). Het allermooiste van deze Ultimate editie is eigenlijk, in mijn geval, Media Center. De electronic program guide voor de TV, het kunnen pauzeren van je TV afleveringen, en ook direct toegang kunnen verkrijgen tot je hele muziek/film collectie is voor mij subliem. Samen met de MCE (RF) Remote die ik heb is er eigenlijk voor mij geen reden meer om nog een andere app op te starten dan Media Center.. De overzichtelijkheid en de functionaliteit is het voor mij meer dan waard.

Ik kan wel blijven doorgaan met Vista de hemel in prijzen, maar dit zijn (voorlopig) voor mij de belangrijkste punten die voor mij een overstap naar het OS gegarandeerd hebben. Reden tot voorlopig uitstel is omdat nVidia nog geen RTM driver heeft; huidige driver is Beta voor RC2, daarbij heb je geen TV-out functionaliteit. Voorlopig dus even wachten tot nVidia deze driver wel heeft en dan is het /bye Windows XP (huidige licentie via vriendenkring binnen MS verkregen). Mensen die een PC hebben die Vista aankan en die ook baat hebben bij de nieuwe functionaliteit van Vista (niet iedereen heeft dat, imo), zal ik dan ook zeker aanraden om het OS aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom UAC zo veilig is. Wat boeit een keer extra klikken nu? Alsof het veiliger wordt door op Allow te klikken... ding mekkert al als ik Skype wil opstarten, dus geen hond die nog na gaat denken en iedereen zal standaard op Allow gaan klikken.

Laat het dan alleen zijn werk doen bij dingen die echt link kunnen zijn en laat 'm dan om een wachtwoord vragen, zoals het nu is is het enkel irritant, niet veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DizzyWeb schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:43:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom UAC zo veilig is. Wat boeit een keer extra klikken nu? Alsof het veiliger wordt door op Allow te klikken... ding mekkert al als ik Skype wil opstarten, dus geen hond die nog na gaat denken en iedereen zal standaard op Allow gaan klikken.
Dat het 'ding al mekkert' als je Skype opstart is enkel maar omdat Skype een brak stuk rotsoftware is - iets simpels als een software-telefoon zou namelijk nooit en te nimmer administrative rights moeten hebben en dat heeft kreng schijnbaar wel nodig. Totaal onverantwoordelijk van de makers van Skype en een knap staaltje van brak programmeerwerk, net zoals er duizenden andere brakke stukjes rotsoftware rondzwerven die allemaal zo gemaakt zijn als of ze alle rechten hebben. Iets dat sinds 1999 al niet meer te verwachten is (sinds Windows 2000 namelijk!) :)

Als alle software ontwikkelaars nou gewoon zouden nadenken over security in hun software, dan zou Skype dus helemaal niet vragen om als administrator te draaien en dan wordt die UAC prompt al veel minder vanzelfsprekend. Oftewel, mail (/Skype :P ) met Skype en laat ze weten dat ze hun software moeten fixen :)
Laat het dan alleen zijn werk doen bij dingen die echt link kunnen zijn en laat 'm dan om een wachtwoord vragen, zoals het nu is is het enkel irritant, niet veiliger.
Definieer eens - in computer termen, "echt link" en denk dan eens na hoe de niet linke methoden misbruikt kunnen worden om alsnog veel schade aan te richten?

Om een wachtwoord vragen kan overigens - dat kan je gewoon instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:58:
[...]

Netjes geactiveerd? Als in: met een officiele key? Dan hoor je geen Evaluation copy te zien.
Dat heb ik ook rechtsonder in beeld staan. Bij Windows Activation staat netjes aangegeven dat alles correct is....

//edit:

start - run - winver geeft aan dat ie geldig is tot 1-6-2007 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:54:
Dat heb ik ook rechtsonder in beeld staan. Bij Windows Activation staat netjes aangegeven dat alles correct is....
Dan gebruik je dus gewoon een illegale versie die je helemaal niet netjes geactiveerd hebt, ik hoop dat je begrijpt dat we dat soort zaken niet op GoT willen hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat UAC beter zou kunnen maken is een database met trusted applications, gebasseerd op versienummers, bestandsgroottes en checksums, eigenlijk net zoiets als Comodo Firewall heeft. Dit zou misschien het aantal popup's wel met 90% terug kunnen brengen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

FnF schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:57:
Wat UAC beter zou kunnen maken is een database met trusted applications, gebasseerd op versienummers, bestandsgroottes en checksums, eigenlijk net zoiets als Comodo Firewall heeft. Dit zou misschien het aantal popup's wel met 90% terug kunnen brengen :)
Dat is dan weer onwenselijk om een boel redenen. Veel applicaties bestaan uit meer dan één file (denk bv. aan DLL's of resource files), je zou dan in die DB *al* die data moeten controleren wat behoorlijk lang kan duren als je een hash wilt hebben die weinig kans heeft op collisions :)

Maar dan ben je er nog niet - wat als die applicatie zelf weer 'lek' is, dan draait die applicatie braaf altijd elevated en toch is het opeens een groot security risico geworden?

Zelfs als je dat zou oplossen ben je er nog niet - alle attacks zouden zich dan namelijk gaan richten op het cracken van die database, als je die namelijk kan aanpassen dan is heel UAC lek, dus zo'n database is gewoon onwenselijk.

Had ik overigens al gezegd dat het gewoon komt door slechte applicaties en dat het ook maar eens moet ophouden met dat halfzachte applicatie programmeurs weg komen met hun brakke halve software die nauwelijks werkt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de 64-bit versie weer op MSDN komt? Heb ik even een dag tijd voor de installatie halen ze de versie van MSDN af. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de MSDNAA versie zou spoedig moeten komen volgens dat bericht eerder gepost, maar zit dat rond de MSDN release of iets eerder als de januari release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben nu wel echt gewend. :)

Zo'n beetje alle software die ik gebruik werkt en is geinstalleerd nu. Ik vind het alleen heeel irritant dat je in IE eerst toestemming moet geven om embedded Windows Media af te spelen en in Firefox werkt het helemaal niet. :/

Ohja, zou het ook mogelijk zijn om je profiel op een andere locatie te zetten? Ik heb in XP altijd m'n Mijn Documenten etc op een andere schijf staan, dat zou ik nu ook wel willen onder Vista eigenlijk. Nou heb ik al gevonden dat ik de Documents map kan aanpassen maar ik wil eigenlijk de hele $username map verplaatsen.

[ Voor 38% gewijzigd door Beekforel op 19-11-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
Ik zit nu toch wel te twijfelen of ik de Ultimate versie erop laat zitten en niet een paar stapjes terugstap met Vista, naar de Home versie ofzo. Want tja waar gebruik ik de pc voor: beetje gamen en divxjes kijken en ook nog Word enzo.

Stel dat ik de Home versie neem en niet de Ultimate ( zoals ik nu erop heb staan ) merk ik dan nog wat qua performance ( dus dat ie beter draait omdat ie minder programma's heeft ) ?

Ik kan ook nergens vinden wat de verschillen zijn tussen de verschillende Vista versies ( of ik kan totaal niet zoeken :/ )

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Erhnam schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:40:
Ik wil het default icon van een file type veranderen. Waar zit deze optie in Vista?
Als je mijn lange post hebt gelezen op de vorige pagina zie je dat ik er ook naar heb gezocht. Ik ben maar het register in gedoken en daar alles aangepast naar wat ik wil hebben. Omdat je niet kan zien waar welk icoon zit, heb ik mijn computer er naast gehouden en eventueel de bestanden (.dll) naar mijn computer gekopieëerd en van daar uit het icoon gezocht en dan daarvandaan in het register het nummer over genomen. Alles werkt zoals ik het wilde.

Indien je zelf gaat zoeken in het register, het is verstandig om te kijken onder HKEY_CLASSES_ROOT\ en dan de bestandsextentie opzoeken. Zoek op .ext, daar staat vervolgens de verwijzing naar de sleutel waar je het icoon kan aanpassen. Voor MPEG, AVI en zo dient er gezocht te worden onder WMP11.AssocFile.MPEG en verder. Zorg ten alle tijden ervoor dat je een backup maakt van de sleutels die je aanpast. Sommige DefaultIcon sleutels bestaan nog niet, zoals voor .OGM bijvoorbeeld. Deze kan je gewoon erbij maken. Verander de (default) waarde naar de locatie en index van het icoontje.
Ik heb bijvoorbeeld voor .asf bestanden het eerste icoontje wat er in de system32\wmploc.dll staat. Als waarde ziet het er dan als volgt uit, zonder quotes: "C:\Windows\system32\wmploc.dll,0".

Voor als er ander zijn die het willen wijzigen, maar niet precies weten waar ze moeten zijn, ben ik best bereid een paar screenies te posten op imageshack ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Timocos schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:37:
Stel dat ik de Home versie neem en niet de Ultimate ( zoals ik nu erop heb staan ) merk ik dan nog wat qua performance ( dus dat ie beter draait omdat ie minder programma's heeft ) ?

Ik kan ook nergens vinden wat de verschillen zijn tussen de verschillende Vista versies ( of ik kan totaal niet zoeken :/ )
De home versie zal niet sneller zijn .Dat lijkt me ook wel raar aangezien die prefetcher alleen prefetched wat je ook daadwerkelijk gebruikt. Bovendien maakt het qua zoektijd ook niets uit als je je HD maar genoeg defragmenteerd.

Over de verschillen:
Kort
http://www.microsoft.com/...ady/editions/default.mspx
Uitgebreid
http://tech.cybernetnews....ness-enterprise-ultimate/
Nog 1 vergelijking
http://forums.microsoft.c...x?PostID=587581&SiteID=17 (post 4)

(tip: Googlen Heerscht!) (Compare Vista Versions)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zullen tientalle sites zijn. Deze site had ik nog in mijn bookmarks:

http://tech.cybernetnews....ness-enterprise-ultimate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Interessant stuk over Audio in Windows Vista. Verklaart waarom Creative kaarten nog niet lekker werken
http://forums.creative.co....id=Vista&message.id=1694

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavalon
  • Laatst online: 22-06 14:29
Beetje rondgekeken op de websites hier en daar (pre-order) wat de prijzen gaan worden van Vista. Dat is best schrikken. Die Amerikanen kunnen nog goedkoop aan Vista komen, hier in EU wordt het een diepe rip van je portemonee..

Vista Ultimate Upgrade DVD - in de USA: 199 dollar, in Europa 325-349 Euro (ofwel 416 - 449 dollar!) . Kortom wij betalen zeker 2x zoveel. Kan wel zijn dat we meer BTW betalen, maar toch.

Vista Home Premium Upgrade DVD - in de USA: 159 dollar, in Europa 199-229 euro (255 tot 293 dollar);nog altijd 80% meer.

De vraag is hoe lang het duurt voordat de prijzen dalen. Nu kun je een XP MCE 2005 voor onder de 100 euro vinden, maar dat is jaren later.

[ Voor 0% gewijzigd door xavalon op 19-11-2006 16:19 . Reden: spelfauten.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
xavalon schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:17:
Beetje rondgekeken op de websites hier en daar (pre-order) wat de prijzen gaan worden van Vista. Dat is best schrikken. Die Amerikanen kunnen nog goedkoop aan Vista komen, hier in EU wordt het een diepe rip van je portemonee..

Vista Ultimate Upgrade DVD - in de USA: 199 dollar, in Europa 325-349 Euro (ofwel 416 - 449 dollar!) . Kortom wij betalen zeker 2x zoveel. Kan wel zijn dat we meer BTW betalen, maar toch.

Vista Home Premium Upgrade DVD - in de USA: 159 dollar, in Europa 199-229 euro (255 tot 293 dollar);nog altijd 80% meer.

De vraag is hoe lang het duurt voordat de prijzen dalen. Nu kun je een XP MCE 2005 voor onder de 100 euro vinden, maar dat is jaren later.
en dan wetende dat de amerikanen die het kopen rijker zijn.. dus inverhouding met hun inkomen goedkoper is..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anders gaan we gewoon met veel Tweakers Vista uit de VS importeren, gigantische korting afdingen bij de zaak, dan komen we er vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
http://www.microsoft.com/...ady/editions/default.mspx

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavalon
  • Laatst online: 22-06 14:29
WoutF schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:14:
Interessant stuk over Audio in Windows Vista. Verklaart waarom Creative kaarten nog niet lekker werken
http://forums.creative.co....id=Vista&message.id=1694
En je moet wel op tijd beginnen; geloof oprecht dat Creative is al jaren geleden geinformeerd door Microsoft over de Vista doelstellingen en ze zullen tussentijds ook voldoende zijn geupdate over details, API's, informatie over hoe je vista drivers moet ontwikkelen etc.
Nu zijn ze wel druk bezig, maar aan de late kant. De beta drivers zijn half werkend, en van bvb een Audigy 2 NX kaart komen drivers pas halverwege December.

Maar ja, same geldt voor HP (heb je al Vista printerdrivers gezien voor bvb hun budget laserprinters als de HP 1018/1020?) , of heb je al drivers gezien voor je Canon Lide 25/60 scanner.

Maar oke, de enige vista officieel uit aan het einde van deze maand is de business vista en dus concentreert iedereen zich op printers en scanners in het hogere segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:55
xavalon schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:28:
[...]

En je moet wel op tijd beginnen; geloof oprecht dat Creative is al jaren geleden geinformeerd door Microsoft over de Vista doelstellingen en ze zullen tussentijds ook voldoende zijn geupdate over details, API's, informatie over hoe je vista drivers moet ontwikkelen etc.
Nu zijn ze wel druk bezig, maar aan de late kant. De beta drivers zijn half werkend, en van bvb een Audigy 2 NX kaart komen drivers pas halverwege December.

Maar ja, same geldt voor HP (heb je al Vista printerdrivers gezien voor bvb hun budget laserprinters als de HP 1018/1020?) , of heb je al drivers gezien voor je Canon Lide 25/60 scanner.

Maar oke, de enige vista officieel uit aan het einde van deze maand is de business vista en dus concentreert iedereen zich op printers en scanners in het hogere segment.
Mijn X-Fi extreme music geeft alleen surround in het microsoft test schermpje :-) Niet in games en films en geen upmixing voor muziek... zucht

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
martijnve schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:57:
[...]

Mijn X-Fi extreme music geeft alleen surround in het microsoft test schermpje :-) Niet in games en films en geen upmixing voor muziek... zucht
same here, maar dan met onboard ding op een asus mobo. in het windows test schermpje mooi geluid uit alle boxen, maar in alle apps enkel door de front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah

Ms rekent 1 dollar = 1 euro. Hebben wij nog geluk want ze rekenen voor de UK ook 1 dollar = 1 pond!

Desalniettemin ben ik met je eens dat het een rip-off is. Zit er zelf over te denken om te wachten tot ik naar New York ga, en daar een Engelse versie te halen, voor weinig (relatief).

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 19-11-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tis zo simpel met die hoge prijzen : Koop gewoon een systembuilder versie in Duitsland (geheel volgens de wet hier) van xp media center voor rond de 100 euro, dan krijg je een upgrade coupon voor vista home premium en voor die bestelling betaal je iets van 13 euro.

Hop voor 113 euro heb je xp media center + vista home premium geheel volgens de regeltjes en op een koopie. Ze verkopen in Duitsland overigens ook de Engelse versie, daarbij komen er voor vista language packs voor zover ik weet. Ook al zou vista in het duits zijn, is dat dan geen probleem.

Daarbij vraag ik mij af hoeveel tweakers echt de portomonaie gaan trekken ipv van de nul euro versie te installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Heeft er al iemand Vista 32 bit met 4GB draaiend?
Heb je dan hetzelfde probleem dan met XP 32 bit waarbij je maar 3.5GB ziet?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
HaseMike schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:49:
[...]

Tis zo simpel met die hoge prijzen : Koop gewoon een systembuilder versie in Duitsland (geheel volgens de wet hier) van xp media center voor rond de 100 euro, dan krijg je een upgrade coupon voor vista home premium en voor die bestelling betaal je iets van 13 euro.

Hop voor 113 euro heb je xp media center + vista home premium geheel volgens de regeltjes en op een koopie. Ze verkopen in Duitsland overigens ook de Engelse versie, daarbij komen er voor vista language packs voor zover ik weet. Ook al zou vista in het duits zijn, is dat dan geen probleem.

Daarbij vraag ik mij af hoeveel tweakers echt de portomonaie gaan trekken ipv van de nul euro versie te installen.
toch even vermelden. Je mag dan ofwel 'xp media center' draaien OF 'vista home premium' maar niet alle twee...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Laatst online: 20-02 22:53
Het is mij nog een beetje onduidelijk of je met een legale OEM XP Home lecentie kan upgraden naar Vista Home Premium met een Vista Home Premium upgrade. Weet iemand hoe dit percies zit?

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeCoen op 19-11-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Laatst online: 07-03 15:22
Ik vind het heel jammer en raar dat RDP/Remote Desktop niet in de Home Premium zit. Alsof je als thuisgebruiker nooit RDP gebruikt en bovendien is dit toch niet zo'n enorm uitgebreid extra stuk software lijkt me zo. Bij wijze van spreken alsof je Paint of Calculator ook niet in Vista Home Premium stopt maar wel in Vista Business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

gill schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:54:
Heeft er al iemand Vista 32 bit met 4GB draaiend?
Heb je dan hetzelfde probleem dan met XP 32 bit waarbij je maar 3.5GB ziet?
De mensen van TheInquirer kregen maar 3.25GB te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

FnF schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:09:
[...]

De mensen van TheInquirer kregen maar 3.25GB te zien.
Damn :-(
Dan zal ik toch maar naar de 64bit versie overstappen zeker...?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 17:36

misterdjus

hoi2x

Hmm ben nu al een tijdje aan het klooien met Vista maar ik word er een beetje gek van dat soms heel de pc ineens super traag gaat. Kan dan echt bijna niks meer doen echt alles gaat sloom. :?

Ik hoor ook duidelijk dat de pc bezig is met iets want ik hoor en zie activiteit op de hdd maar ik kom er maar niet achter wat het is.

Als ik kijk in de taskmanager zie ik ook geen extreem hoge cpu of mem load heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Want als het zo door blijft gaan ga ik weer terug naar XP ;(

Ik zal ook nog eens verder googlen want ook dat heeft me tot nu toe nog geen oplossing opgeleverd...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

gill schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:10:
[...]

Damn :-(
Dan zal ik toch maar naar de 64bit versie overstappen zeker...?
Is maar wat je wilt, heb je het aantal extra MB wel of niet nodig, wil je liever een grotere support hebben of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ohja, zou het ook mogelijk zijn om je profiel op een andere locatie te zetten? Ik heb in XP altijd m'n Mijn Documenten etc op een andere schijf staan, dat zou ik nu ook wel willen onder Vista eigenlijk. Nou heb ik al gevonden dat ik de Documents map kan aanpassen maar ik wil eigenlijk de hele $username map verplaatsen
Ja dat kan, doe ik ook altijd en heb met Vista dit ook al gedaan. Werkt ongeveer op dezelfde manier als in XP.
Even met een nieuw profiel inloggen en dan de hele user map kopieren (en eventueel hernoemen) naar de plek waar je hem hebben wilt.

Dan in het register de gegevens onde de volgende sleutel aanpassen.
in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
kun je de locaties aanpassen.

Daarna alle foute verwijzingen in het register aanpassen, doe ik altijd met regcrawler, deze heeft een goede zoek en vervang mogelijkheid.

Program files doe ik ook altijd verhuizen naar een andere partitie, ik wil maar een map op mijn c: schijf en dat mag de windows map zijn, nu met Vista 2, de boot map ag ook blijven, verder is alles al verhuisd.

Edit..

Je hebt het alleen over je mijn documenten map, dacht over al je gebruikers bestanden

[ Voor 12% gewijzigd door [Roland] op 19-11-2006 18:50 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 6) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.