[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 7]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Breepee schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:42:
[...]

Ik mis de optie "Nee, ik ben niet geinteresseerd".
Ik ga er van uit dat mensen die het Grote Vista Ervaringen topic lezen wel geinteresseerd zijn in Vista.

Ik ga ook niet in elk Linux topic posten dat ik het niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:46:
[...]
Ach...nu misschien niet maar over een paar jaar moet je wel })
Linux wordt steeds interessanter. De enige reden dat ik in Vista geinteresseerd ben is beroepshalve.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb normaal mijn Celeron 2,8Ghz op 4,2Ghz draaien. In XP piktie ie dat prima, maar Vista is blijkbaar wat gevoeliger. Ik kreeg ook een BSOD als ik de setup starte op 4,2Ghz. Toen ik hem terug gezet had naar 2,8Ghz werkte hij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit lijkt mij een cosmetische fout?
Het is gewoon de RTM versie.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.molenaar4/hehe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
is er eigenlijk al wat bekend wat vista gaat kosten voor studenten van bijvoorbeeld hoge scholen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agent-X schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:52:
Dit lijkt mij een cosmetische fout?
Het is gewoon de RTM versie.

[afbeelding]
Hahah, dat lijkt me ook dat het andersom moet.. Zit het er niet pas in sinds RTM? En ik zag trouwens ook dat er al 1 update was voor vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik moet zeggen Vista bevalt me wel heb hem nu op mijn laptop geinstalleerd om te testen maar bevalt zeker wel even wennen enzo, maar het draait bij mij goed. Kan testen tot 1/6/2007 gelukkig heb ik voor die tijd al via me werk een goede licensie :D.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:05:
Ik moet zeggen Vista bevalt me wel heb hem nu op mijn laptop geinstalleerd om te testen maar bevalt zeker wel even wennen enzo, maar het draait bij mij goed. Kan testen tot 1/6/2007 gelukkig heb ik voor die tijd al via me werk een goede licensie :D.
Wat zijn de specs van je laptop als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:58:
[...]

Hahah, dat lijkt me ook dat het andersom moet.. Zit het er niet pas in sinds RTM? En ik zag trouwens ook dat er al 1 update was voor vista.
Hij staat wel goed :)

Ze hebben het over een Private Netwerk. Je eigen of zakelijke netwerk dus. En als dat zo is, wordt je device dus zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-09 07:58
wie post er even wat geile screenshots dan :D? ben wel benieuwd namelijk.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
darklord007 schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:58:
is er eigenlijk al wat bekend wat vista gaat kosten voor studenten van bijvoorbeeld hoge scholen?
Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb al een mailtje gestuurd naar Surfspot om te vragen wanneer hij überhaubt te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
binnekort komt vista uit, ik neem aan dat dat alleen de engelse versie is? weet iemand wanneer de nederlandse versie dan uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

andreict schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:23:
binnekort komt vista uit, ik neem aan dat dat alleen de engelse versie is? weet iemand wanneer de nederlandse versie dan uitkomt?
30 januari, gelijk met de Engelse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:17:
[...]

Ik ga er van uit dat mensen die het Grote Vista Ervaringen topic lezen wel geinteresseerd zijn in Vista.

Het kan toch zijn dat je uitermate geinteresseerd bent in het nieuwe windows OS, maar dat het gewoon tegen blijkt te vallen. Een optie daarvoor zou niet verkeerd zijn imho :) In een linuxthread kan je ook best posten dat je erg geinteresseerd was, het geprobeerd hebt, maar het niet meer gebruikt om reden X. Het kan dan zijn dat mensen je vertellen dat er een oplossing is voor reden X, of dat reden X voor hun niet zo belangrijk is. Niks mis mee lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:08:
[...]

Wat zijn de specs van je laptop als ik vragen mag?
Dell Inspiron 6000
1.6 Ghz
512 MB DDR2
Intel G915 Graphics.
7200 RPM 40 gig schijf derin dacht ik.

Werkt soepel maar ik verwacht hier geen games op te doen en dergelijke ik gebruik het puur voor office werk ( 2007 :D ) en internetten

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IceQb schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:20:
wie post er even wat geile screenshots dan :D? ben wel benieuwd namelijk.. O-)
Het internet hangt vol met screenshots :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Nondesjeng.. Had mijn werkpc hier overgezet, maar er is toch nog teveel software mijns inziens die niet goed werkt.. Belangrijkste spelbreker is VMware Workstation 5.5.1, na het installeren hiervan kreeg ik meteen bluescreens, en het kreng wil niet meer in safe mode opstarten, of in last know good configuration. Dus dat geeft me niet echt een goed gevoel ;)

Daarnaast werkt Acronis TrueImage niet (de virtuele drive-driver althans), geeft ook bluescreen. In plaats van dat ie dan gewoon niet werkt, nee, meteen bluescreen.. Naja, Vista geeft wel netjes een waarschuwing voor het installeren dat er compatibiliteitsproblemen bekend zijn voor deze applicatie (net zoals bij Visual Studio 2005, Visual Sourcesafe 2005, en SQL 2005 management tools).

Neuh, thuis draai ik fijn Vista, en hij werkt een stuk beter en sneller, maar op het werk nog even wachten voor mij..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Vista is er weer af..Videokaart flipte de pan uit in games. verschillende drivers geprobeerd maar mocht niet baten. Ook onder 3dmark05 Vista RTM 5096punten en onder XP 7689. Dus Vista is helemaal niet klaar.

Jammer, wacht nog wel een jaartje ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wat me met build 5840 trouwens opviel, is dat als ik via "\\192.168.0.1\c$" naar mijn PC surf Vista dat als internet zone ziet. Vervolgens mag ik dus geen enkel bestand copy/pasten naar mijn vista PC. Ik heb al in de internet options gekeken, maar de knop op sites toe te voegen aan de veilige zone is grijs en doet dus niks.
Ik heb uiteindelijk een share met schrijfrechten moeten maken op mijn vista PC en vanaf de andere PC de data daarheen moeten kopieren om de files over te krijgen, ik kreeg het ECHT niet voor elkaar op een andere manier :?
Ik heb zelfs aangegeven dat hij niet automatisch moest bepalen wat een veilige/onveilige zone is en dat UNC paden als veilig moeten worden beschouwd, maar dat hielp niks.

Ik vond dit systeem onder server 2K3 ook al slecht werken en irritant [ws omdat ik het eerst door moet hebben en ik er geen moeite in wil steken :P]. Weet iemand of dit een bug uit de pre-rtm was, of is dit by design en heb ik een heel simpel vinkje over het hoofd gezien?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:57:
Vista is er weer af..Videokaart flipte de pan uit in games. verschillende drivers geprobeerd maar mocht niet baten. Ook onder 3dmark05 Vista RTM 5096punten en onder XP 7689. Dus Vista is helemaal niet klaar.

Jammer, wacht nog wel een jaartje ;)
vista is wel klaar, alleen er zijn nog geen fatsoenlijke drivers uit. Dat is een heel ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 23:17

TheVMaster

Moderator WOS
axis schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:39:
Nondesjeng.. Had mijn werkpc hier overgezet, maar er is toch nog teveel software mijns inziens die niet goed werkt.. Belangrijkste spelbreker is VMware Workstation 5.5.1, na het installeren hiervan kreeg ik meteen bluescreens, en het kreng wil niet meer in safe mode opstarten, of in last know good configuration. Dus dat geeft me niet echt een goed gevoel ;)

Daarnaast werkt Acronis TrueImage niet (de virtuele drive-driver althans), geeft ook bluescreen. In plaats van dat ie dan gewoon niet werkt, nee, meteen bluescreen.. Naja, Vista geeft wel netjes een waarschuwing voor het installeren dat er compatibiliteitsproblemen bekend zijn voor deze applicatie (net zoals bij Visual Studio 2005, Visual Sourcesafe 2005, en SQL 2005 management tools).

Neuh, thuis draai ik fijn Vista, en hij werkt een stuk beter en sneller, maar op het werk nog even wachten voor mij..
Ehh....ik gebruik VMWare Workstation 5.5.1 hier zonder problemen hoor ;) (op Windows Vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

silitek schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:57:
:X

Dit is nou precies de reden dat MS voorzichtig is met het verspreiden van builds. Mensen die niet snappen hoe dit soort processen werken, gaan toch hun meningen vormen en etaleren.

Krijg je een opmerking "Vista is nog niet af", terwijl de drivers van Ati nog gewoon in ontwikkeling zijn. Weet je waarom? Omdat Vista nog helemaal niet is vrijgegeven, en jij er helemaal niet mee zou moeten werken. Ati heeft ook helemaal geen haast, ze hebben nog tijd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gothic 3 lijkt niet te werken onder vista rtm, of heeft iemand anders deze wel aan de gang?

K-Lite codec pack installeren ging goed (niet volledige install) en het afspelen van video's ook, maar dan wel met een foutmelding erbij... maar goed hij speelt goed af. Heeft iemand een beter alternatief voor codec packs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vista heeft net netjes vanuit zichzelf (zonder Reboot) wat extra drivers geinstalleerd voor mijn telefoon en PDA.

Sync Center dacht dat mijn PDA een Mp3 speler was. Update, en nu werkt hij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:29
Bernaar schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:20:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb al een mailtje gestuurd naar Surfspot om te vragen wanneer hij überhaubt te verkrijgen is.
Ik heb via mijn werk (LUMC) ook toegang tot surfspot en ik heb dit ook al eens gevraagd via het forum daar. Het geijkte antwoord op zulke vragen is daar 'wacht maar tot het aangekondigd wordt op de site of in de nieuwsbrief).

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:26:
Vista heeft net netjes vanuit zichzelf (zonder Reboot) wat extra drivers geinstalleerd voor mijn telefoon en PDA.

Sync Center dacht dat mijn PDA een Mp3 speler was. Update, en nu werkt hij :)
Dat vond ik idd ook wel stoer bij de vorige builds : Eerst even een key aanmaken in de HKLM\Software\Microsoft sleutel, vervolgens je telefoon aansluiten en Windows Update draaien en ineens ziet hij een PDA/Mobiele telefoon en gaat daarvoor SyncCenter downloaden en installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:04:
[...]

vista is wel klaar, alleen er zijn nog geen fatsoenlijke drivers uit. Dat is een heel ander verhaal :)
IDD, en verwacht ook niet van een versie die je eigenlijk 15 dagen te vroeg hebt dat het allemaal meteen werkt. 30 november kun je waarschijnlijk de eerste drivers een beetje verwachten van de A merken. daarnaa volgen langzamerhand de B en C merken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Toch jammer, de meeste fabrikanten hebben al beta drivers klaar, terwijl sommige jongens zoals Canon voor hun populaire LiDe scanners nog niets hebben :(

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:15:
[...]

:X

Dit is nou precies de reden dat MS voorzichtig is met het verspreiden van builds. Mensen die niet snappen hoe dit soort processen werken, gaan toch hun meningen vormen en etaleren.

Krijg je een opmerking "Vista is nog niet af", terwijl de drivers van Ati nog gewoon in ontwikkeling zijn. Weet je waarom? Omdat Vista nog helemaal niet is vrijgegeven, en jij er helemaal niet mee zou moeten werken. Ati heeft ook helemaal geen haast, ze hebben nog tijd zat.
Kijk eens onder m'n sig. Waar zie je ATI staan. Mag van Microsoft toch wel verwachten dat ze NVIDIA op de rails hebben O-)

RTM is niet anders nu dan dat de OS in Januari-release voor consumenten.
Draaid het niet met standaard Nvidia 96.85 in Vista dan is het gewoon niet af..klaar!!

Dus wie snapt wat niet dan :O

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

silitek schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:41:
[...]

Draaid het niet met standaard Nvidia 96.85 in Vista dan is het gewoon niet af..klaar!!

Nu weet ik zeker wie het niet snapt.

Sorry, maar zo werkt het natuurlijk niet. Ati kan je in mijn stuk overigens rustig vervangen door Nvidia, want dat blijft hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Kijk eens onder m'n sig. Waar zie je ATI staan. Mag van Microsoft toch wel verwachten dat ze NVIDIA op de rails hebben O-)

96.85 is een beta driver, tegen januari heb je gewoon final drivers die beter zullen werken. Vista is juist wel af, de drivers niet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Maar ik moet je inderdaad gelijk geven. Die nvidia drivers zijn echt bagger nog...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anno 1701 werkt an-sich ook wel prima, enige rare is dat het zeewater van blauw naar groen fade en dan weer terug :P

Ook nvidia met de beta-driver btw :)

Ik heb momenteel minder problemen met mijn migratie winxp - vista dan dat ik de vorige keer had met win2000 - xp, ziet er wat mij betreft dus goed uit voor vista.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De slaapstand van Vista is een stuk beter dan die van XP, zo duurt het opstarten slechts een tweetal seconden. Alleen gaat het niet altijd goed, één van mijn harde schijven wordt achteraf niet meer herkend en soms wil niet meer connecten met het draadloos netwerk.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Jij zo te zien ;)

Probeer de 96.33 drivers, die zijn een stuk beter dan de .85 drivers. Hier althans. Maar nog niet 100% okee, artifacts enzo.

En Vista is prima af, maar de drivertjes, daar mogen nog bijna 3 maanden aan gesleuteld worden. Dus je moet niet gaan zeuren dat Vista niet af is, maar nVidia (of Ati, Creative, Canon, whatever) boos aankijken (en eigenlijk dat niet eens, want zolang het geen 30 januari, of voor business 30 november is, mogen de fabrikanten de meest brakke beta-drivers uitbrengen die ze willen ;) :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 14:10
TheVMaster schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:46:
Ach...nu misschien niet maar over een paar jaar moet je wel })
Niks om blij van te worden lijkt me, maar bovendien: waarom zouden er geen mensen in het Vista topic meelopen die geen interesse in het draaien van het OS voor eigen gebruik hebben maar uit professionele interesse?
PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:17:
Zie boven. Foute aaname.
Euhhh..... Wat heeft dat er mee te maken?

In ieder geval geeft de poll geen goed beeld zonder een optie "Nee, in het geheel niet".

[ Voor 37% gewijzigd door Brent op 13-11-2006 14:44 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Breepee schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:42:
?

[...]

Zie boven. Foute aaname.

[...]

In ieder geval geeft de poll geen goed beeld zonder een optie "Nee, in het geheel niet".
Dat kan je aangeven in de poll in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:46:
[...]

Dat kan je aangeven in de poll in de startpost :)
Da's een andere poll ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Breepee schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:42:
[...]

Niks om blij van te worden lijkt me, maar bovendien: waarom zouden er geen mensen in het Vista topic meelopen die geen interesse in het draaien van het OS voor eigen gebruik hebben maar uit professionele interesse?

[...]

Zie boven. Foute aaname.

[...]

Stilstand is achteruitgang he....'k kan niet wachten op Vista (en niet alleen vanuit professioneel oogpunt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
TheVMaster schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:55:
[...]

Stilstand is achteruitgang he....
Naast dat dat een drogreden is, gaat iedereen er maar vanuit dat het uberhaupt over mijzelf gaat, of dat ik een Linuxgebruiker ben, of dat ik Windows XP blijf gebruiken omdat ik een nostagist oid ben.

Allemaal volledig naast het punt. Er is een poll, en die poll heeft niet alle mogelijke opties, dat is alles ;)
"Nee, en ik zal het nooit draaien ook" is een mogelijkheid, wat voor argument men daarvoor heeft, is verder niet relevant bij het stemmen tellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb hier totaal geen problemen met newsleecher, zal wel komen doordat UAC uitstaat :p

Hibernate vind ik wel slordig geimplementeerd trouwens... Niet alleen dat hij helemaal niets van een progress-balkje geeft zoals hierboven al een paarkeer gezegd, is maar je krijgt ook geen confirmatie schermpje. 1x klikken op de hibernate-knop (ik heb de powerknop in het startmenu die standaard op sleep staat op hibernate gezet), en poef, uit gaat ie. Beetje jammer :p

Wat ik ook mis is de optie "Ask me what to do" als reactie op het indrukken van een fysieke power of sleepknop op een pc. M'n laptop zette ik onder XP altijd uit door een tikje op de powerknop te geven, waarna netjes het shutdown menu kwam waaruit ik dan voor restart, hibernate, etc kon kiezen. Nu moet kan ik deze alleen maar op shutdown, hibernate en sleep zetten... Ik wil dat menutje, maar helaas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Chakotay schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:33:

Wat ik ook mis is de optie "Ask me what to do" als reactie op het indrukken van een fysieke power of sleepknop op een pc. M'n laptop zette ik onder XP altijd uit door een tikje op de powerknop te geven, waarna netjes het shutdown menu kwam waaruit ik dan voor restart, hibernate, etc kon kiezen. Nu moet kan ik deze alleen maar op shutdown, hibernate en sleep zetten... Ik wil dat menutje, maar helaas.
Kan je ook hier instellen natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fbd2458c0dab0ebe4a6d883f52679b6a/thumb.jpg

EDIT

Ow, dat wil je niet :+ Beter lezen

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 13-11-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Quincy5 schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:31:
[...]

Ik heb via mijn werk (LUMC) ook toegang tot surfspot en ik heb dit ook al eens gevraagd via het forum daar. Het geijkte antwoord op zulke vragen is daar 'wacht maar tot het aangekondigd wordt op de site of in de nieuwsbrief).
Ik kreeg ook de reactie dat dit nog niet bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

_/-\o_ _/-\o_

Van de week een crash van mijn Vista (althans, 1 programma). Mijn (HP) printer driver zorgde er voor dat Vista over zijn nek ging. Balen.

Error Report natuurlijk verstuurd.

Komt net een ballonetje omhoog (vrije vertaling): 1 van uw Error Reports heeft een oplossing

Ik klik er op:

"Er is een oplossing van uw probleem. Wilt u deze nieuwe drivers installeren?"

Eh, ja hoor:

Install. Proberen en printen *O*

Error Reporting is nu gewoon top dus. Ze blijven in een Queue staan, en als er een oplossing is wordt hij naar jou gepushed. Top

Ziet er overigens zo uit:'

Dit is mijn lijst met error reports:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eb176cd45c5508bda150a80e912904bb/thumb.jpg

Zo ziet het er uit als je er 1 opent:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/acef8ac1905bc4fb35e0d95481525d16/thumb.jpg

En natuurlijk de optie aan dat ik oplossingen gepushed wil hebben:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7d9ce245088df3791dd000efa720d6db/thumb.jpg

Helaas geen screenshot gemaakt van de daadwerkelijke levering van de oplossing, maar ik zal dat de volgende keer doen,.

Overigens klopt het Error gedeelte niet helemaal :) Zoals je ziet bij de beschrijving werkt mijn geluid dus wel, alleen is er geen specifieke driver voor geinstalleerd. MS laat nu dus weten als die er wel is. Geen Error dus, wel feedback.

[ Voor 61% gewijzigd door PWM op 13-11-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernaar schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:20:
[...]

Ik vorige week ook al:
Ze zullen i.i.g. veel lager zijn dan de
retailprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:47:
_/-\o_ _/-\o_

Van de week een crash van mijn Vista (althans, 1 programma). Mijn (HP) printer driver zorgde er voor dat Vista over zijn nek ging. Balen.

Error Report natuurlijk verstuurd.

Komt net een ballonetje omhoog (vrije vertaling): 1 van uw Error Reports heeft een oplossing

Ik klik er op:

"Er is een oplossing van uw probleem. Wilt u deze nieuwe drivers installeren?"

Eh, ja hoor:

Install. Proberen en printen *O*

Error Reporting is nu gewoon top dus. Ze blijven in een Queue staan, en als er een oplossing is wordt hij naar jou gepushed. Top
Ik had dat dus idd ook, alleen kreeg ik als response terug : 'The error you reported will be fixed in the FINAL release of Windows Vista' (of iets van die strekking)

Wel stoer dus dat dat Error Reporting dus nu gewoon goed werkt! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17
DaannO schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:14:
[...]

Ik heb daar de OEM Win XP Pro bemachtigd voor 20 euro ongeveer. ;)
Het probleem is dat OEM licenties totaal niet geldig zijn bij een uit losse onderdelen opgebouwde PC. OEM is voor computerbedrijven die een licentie aanbieden bij hun computer. Daarnaast wil ik ook geen upgrade kopen omdat dan de licentie alsnog niet op orde is. Ook wens ik niet een immens bedrag te betalen voor een OS. (300+ euro is echt teveel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
DutchCommando schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:12:
[...]

Het probleem is dat OEM licenties totaal niet geldig zijn bij een uit losse onderdelen opgebouwde PC. OEM is voor computerbedrijven die een licentie aanbieden bij hun computer. Daarnaast wil ik ook geen upgrade kopen omdat dan de licentie alsnog niet op orde is. Ook wens ik niet een immens bedrag te betalen voor een OS. (300+ euro is echt teveel).
Nou volg ik je even niet. Ik heb dus een computer uit losse opgebouwde onderdelen, en nu zou mij xp licentie niet legaal zijn? In die tijd was er een afspraak gemaakt met ms NL dat dit wel kon en ook voor die prijs. Later is de licentie omgezet, zoals je dat nu kan zien, in een studenten licentie.

Dus volgens mij is het allemaal prima in orde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Zijn er eigenlijk al gebruikers ervaringen van mensen die hun box gebruiken om te devven? Programma's als dreamweaver, homesite, fireworks, photoshop, apache, mysql, etc ?

Ik heb had zelf vista rtm in een VM opgezet (en dat draait echt ruk) maar wegens gebrek aan hdd space kon ik helaas bovenstaande apps er niet op installeren.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

Hoeveel GB neemt Vista nou in na installatie? Ik weet het minimum volgens Microsoft, maar met XP klopt dat ook van geen kanten :) (Heb nu partitie van 10 gig, anders moet ik hem ff groter maken) Ik ga de RTM vanavond installeren op m'n laptop :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Dennahz op 13-11-2006 16:43 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
megamuch schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:41:
Zijn er eigenlijk al gebruikers ervaringen van mensen die hun box gebruiken om te devven? Programma's als dreamweaver, homesite, fireworks, photoshop, apache, mysql, etc ?

Ik heb had zelf vista rtm in een VM opgezet (en dat draait echt ruk) maar wegens gebrek aan hdd space kon ik helaas bovenstaande apps er niet op installeren.
Ehh..wat wil je met Apache en MySQL op een Vista Werkstation? Daar heb je toch een server voor om Apache en MySQL te gaan draaien? :)

Photoshop CS2 werkt goed, Dreamweaver hb ik ngo niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Yep, ik draai wamp zodat ik lokaal php, mysql & apache heb, werkt perfect. Verder ook ultraedit om op de server te werken, gaat allemaal goed. Visual studio moet ik nog proberen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:42:
Hoeveel GB neemt Vista nou in na installatie? Ik weet het minimum volgens Microsoft, maar met XP klopt dat ook van geen kanten :) (Heb nu partitie van 10 gig, anders moet ik hem ff groter maken) Ik ga de RTM vanavond installeren op m'n laptop :Y)
C:/Windows: 7,0 GB (Vista Ultimate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

8GB, dus ik zou hem uit voorzorg alvast 15GB maken :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg... de enige reden waarom ik Vista heb is Inkball. Maar die doet t niet meer. Ik kan klikken wat ik wil, maar de komen geen lijntjes meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Dennahz schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:42:
Een kleine 10 Gb..

-

Maar even iets over mijn eigen ervaring.. ik heb nu al ELKE Beta geinstalleerd ( en RC1, RC2 enz. ) ook zelfs een keertje de x86 versie geprobeerd. En slikt nu dan ook eindelijk met de RTM mijn Silicon Image 3112 controller, dus hij ziet gewoon goed de schijven, en start voor de eerste keer op zonder foutmelding.. maar hij blijft gewoon vastlopen als je voor de eerste keer Windows in wilt gaan ( net na de installatie ). Dit doet hij trouwens niet in veilige modus.. maarja daar zegt hij dat ik verder moet gaan in normale modus om het setup-proces af te ronden.

Elke keer weer op een gegeven moment een zwart scherm, of het groene balkje blijft hangen... of ik krijg ineens datzelfde met wat gekleurde streepjes door het scherm hier en daar. Ik heb al mijn BIOS zo soft mogelijk gezet ( geen strakke geheugen timings e.d. ) onnodige dingen uitzetten.. mijn SB Live/ Onboard Audio en Lan eruithalen/uitzetten. enz. enz. maarja niks helpt helaas.

Iemand dezelfde problemen? Ik ben gewoon onderhand weleens benieuwd hoe het hele OS eruit ziet, en denk ook wel dat het goed draait ( als het eenmaal draait ;) ).

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Laatst online: 11-04 12:57
Juich Juich!

Ik heb eindelijk mijn raidkaarten en controllers aan de praat en ik kan niet anders dan dit meedelen met jullie
Het gaat om de Vista RTM
Asus K8N
met een nforce3 250 raidcontroller + een PCI kaartje met een SiI 3112A (2 ports) op

versie driver nvraid.sys 5.10.2600.0667 built by WinDDK
Not digitally signed (de officiele van nvidia zelf gaf me telkens een bluescreen)

versie driver SI3112r.sys 1.0.57.0
SiWinAcc.sys 1.0.0.11
SiLSupp.cpl 3.0.22.0

Ik heb duizenden combinaties geprobeerd maar deze lijkt nu toch al even stabiel te draaien
Ook heb ik de SiI3112 pci card naar het onderste pci slot verstoken. Bij andere combinaties verdween hij plots 8)7

Moest je deze drivers willen, mail je maar eens. Want ik kan niet zeggen via welke zip ik ze heb gehaald omdat ik het simpelweg niet meer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
tJa die errorreporting is wel leuk, maar 't wordt ook irritant als je steeds een programma hebt wat crashed, doet die het steeds opnieuw. Misschien toch maar uitzetten...

Verder had ik geen toegang tot mijn usermap op de Xp partitie, moest er wel in, dus zitten spelen met rechten, het lukte. Maar in Xp teruggekomen kwam ik daar er niet meer in, kon bijna Xp opnieuw installen, pas dus op hiermee! Na veel gekloot toch weer goedgekregen...tja wij Windows-gebruikers zijn niet gewend om in de rightmanagement te komen, zal wel moeten veranderen nu, toch maar eens wat erover lezen dan (misschien idee voor een faq hiero?)

Wel vind ik het irritant dat bestandstypebeheer zo uitgekleed is ivm Xp, daar kon je veel doen. In Vista kan je niet eens het geassocieerde icoon kiezen.

Verder worden de icoons in explorer bij films wel ingevuld met de film als je Xvid en Divx heb installt, mooi Echter bij RM en Quicktime doet die het niet, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17
DaannO schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:25:
[...]

Nou volg ik je even niet. Ik heb dus een computer uit losse opgebouwde onderdelen, en nu zou mij xp licentie niet legaal zijn? In die tijd was er een afspraak gemaakt met ms NL dat dit wel kon en ook voor die prijs. Later is de licentie omgezet, zoals je dat nu kan zien, in een studenten licentie.

Dus volgens mij is het allemaal prima in orde. :)
Je zegt het zelf al, later is deze omgezet naar een studenten licentie. Tegenwoordiger is OEM ook echt OEM. Surfspot is ook niet meer zo goedkoop als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Kan iemand mij vertellen of Kaspersky Antivirus al werkt op de RTM? Dit was namelijk één van de redenen dat ik nog niet was overgestapt.
Op het forum van kaspersky zelf word ik ook niet echt wijzer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Ik heb nu nog de RC2 geinstalleerd, maar ik kan hier gewoon met Xxamp & dreamweaver werken. Bovendien doet photoshop het ook gewoon.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
pak AVG Free, 7.5 werkt.

Nou weer zoiets, krijg Quicktme Alternative startmenu-entry nu niet weg, hij zeikt over " Destinatiotion Folder access Denied" UAC staat uit btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

nickske_v schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:56:
Juich Juich!

Ik heb eindelijk mijn raidkaarten en controllers aan de praat en ik kan niet anders dan dit meedelen met jullie
Het gaat om de Vista RTM
Asus K8N
met een nforce3 250 raidcontroller + een PCI kaartje met een SiI 3112A (2 ports) op

Not digitally signed (de officiele van nvidia zelf gaf me telkens een bluescreen)

SiWinAcc.sys 1.0.0.11
SiLSupp.cpl 3.0.22.0

Ik heb duizenden combinaties geprobeerd maar deze lijkt nu toch al even stabiel te draaien
Ook heb ik de SiI3112 pci card naar het onderste pci slot verstoken. Bij andere combinaties verdween hij plots 8)7

Moest je deze drivers willen, mail je maar eens. Want ik kan niet zeggen via welke zip ik ze heb gehaald omdat ik het simpelweg niet meer weet
Alle Silicon Image kaarten zijn te installeren met de Sata Raid 5 driver, alle andere drivers werken niet.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:35
Hebben jullie het ook, dat de eerste X minuten Vista tot wel 92% van je RAM gebruikt (1024MB)? Daarna zakt het hier opeens in naar 42%. Ik kan echter, ook niet met Process Explorer, ontdekken wat het is :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Laatst online: 08-09 12:48
Vista installatie (RTM) werkt hier nog steeds niet met een 7950GX2. Weet niet wat er verkeerd is maar nadat het witte balkje is volgelopen krijg ik wazig dat laadbalkje te zien (beweegt niet) en dan een reboot. Jammer dat er nog geen goede drivers bijzitten :( en dan nog maar hopen dat het daar aan ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

The__Virus schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:08:
Hebben jullie het ook, dat de eerste X minuten Vista tot wel 92% van je RAM gebruikt (1024MB)? Daarna zakt het hier opeens in naar 42%. Ik kan echter, ook niet met Process Explorer, ontdekken wat het is :|.
Ja hier ook soms gehad. Maar dan alleen na de installatie van Office 2007. Kijk een bij Resource Monitor bij harde schijf gebruik en kijk welk proces/bestand zo veel lees/wegschrijft. Bij mij waren het namelijk de cache bestanden van office 2007.

[ Voor 27% gewijzigd door potatox op 13-11-2006 18:15 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

-Thunder- schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:56:
Weet iemand of de Haupauge PVR 150 correct werkt in Vista ? :)
werkt prima, driver wordt automatisch geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Laatst online: 11-04 12:57
FnF schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:05:
[...]

Alle Silicon Image kaarten zijn te installeren met de Sata Raid 5 driver, alle andere drivers werken niet.
Euhm, hier werkt hij wel? en ik heb volgens mij niet die Raid 5 driver hoor (tenzij je zegt dat die versienummers van mij wel degelijk die drivers zijn en dan geef ik je gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
-Thunder- schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:23:
Ik vroeg me af of mijn pc Vista zou trekken en dan ook nog games kan spelen zoals Dark Messiah Might & Magic.

Specs : Zie sigje :)
Volgens mij is het gaming-verschil tussen windows XP en vista grotendeels afhankelijk van de hoeveelheid RAM. Verder (als de hardwarefabrikanten hun drivers eenmaal goed op orde hebben) denk ik dat vista best kans maakt om als betere uit de bus te komen :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik ga het gewoon eens uitproberen, de games draaien nu helemaal goed onder xp ( die ik speel tenminste, nieuwere zullen hier op toch neit meer graan draaien en pak ik mijn ps2 wel ;p ), jullie horen later uiteraard van mij wat mijn prestatie verlies is :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:35
potatox schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:13:
[...]

Ja hier ook soms gehad. Maar dan alleen na de installatie van Office 2007. Kijk een bij Resource Monitor bij harde schijf gebruik en kijk welk proces/bestand zo veel lees/wegschrijft. Bij mij waren het namelijk de cache bestanden van office 2007.
Hmm heb ook Office 2007 geïnstalleerd, maar al wel enkele reboots 'geleden'. Verder leest en schrijft geen enkel programma iets, er is alleen absurd veel geheugengebruik :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

dj_tjerk schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:09:
Vista installatie (RTM) werkt hier nog steeds niet met een 7950GX2. Weet niet wat er verkeerd is maar nadat het witte balkje is volgelopen krijg ik wazig dat laadbalkje te zien (beweegt niet) en dan een reboot. Jammer dat er nog geen goede drivers bijzitten :( en dan nog maar hopen dat het daar aan ligt :P
Stop eens een extra PCI videokaartje in je PC en probeer het dan nog eens. 9 op 10 dat het dan wel lukt. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

The__Virus schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:27:
[...]

Hmm heb ook Office 2007 geïnstalleerd, maar al wel enkele reboots 'geleden'. Verder leest en schrijft geen enkel programma iets, er is alleen absurd veel geheugengebruik :S.
Probeer Vista wat te tweaken. Wat ik doe na een clean install.

Services.msc en uitschakelen
- Windows search (indexing mijn bibs)
- Alles van Media Center (omslachtige manier om ff snel een filmpje te kijken)
- Windows Media Center Extender Service
- Windows Media Center Receiver Service
- Windows Media Center Scheduler Service
- Windows Media Center Service laucher
- Windows Media Player Network Sharing Service
- Offline Files
- Security Center
- Tablet PC input
- Windows Defender
- Terminal Service
- Remote Access Connection Manager

Joah. en dan gebruikt vista na booten iets van 430MB RAM en gaat het lekker soepel.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

nickske_v schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:21:
[...]

Euhm, hier werkt hij wel? en ik heb volgens mij niet die Raid 5 driver hoor (tenzij je zegt dat die versienummers van mij wel degelijk die drivers zijn en dan geef ik je gelijk :)
Dat zijn ze ja :P
The__Virus schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:08:
Heb ik ook "last van". Echt storend is het niet, want alles draait wel prima er onder.
En ook Office 2007 geïnstalleerd.

Aero Glass gebruik trouwens ongeveer 60MB RAM, terwijl Aero Basic geen extra resources gebruikt :)
Ik zou graag een theme zien met de buttons en kleuren van Aero Glass en de resources van Aero Basic :) Want die 3D heb ik niet nodig ;)

Trouwens
- Offline Files
Die service staat bij Resource Monitor hier bijna altijd op het meeste gebruik, maar wat doet dit precies? Zorgt dit er juist niet voor dat het beter loopt?

[ Voor 8% gewijzigd door Phyxion op 13-11-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
In het Control Panel kun je bij 'Customize colors' o.a. de transparancy wegzetten. Ook kun je met programma's zoals TweakVista (te vinden op www.tweakvista.com) een aantal dingen tweaken aan je DWM.

Ik weet inmiddels wel dat XP's Visual Styles (zoals Luna) niet op Vista draaien, Vista toont ze gewoon niet... kijk anders ook eens of je iets kunt vinden op NeoWin

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
FnF schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:38:
[...]

Aero Glass gebruik trouwens ongeveer 60MB RAM, terwijl Aero Basic geen extra resources gebruikt :)
Ik zou graag een theme zien met de buttons en kleuren van Aero Glass en de resources van Aero Basic :) Want die 3D heb ik niet nodig ;)
Ik zit juist te wachten op classic theme voor Aero. Ik kick op het idee dat me videokaart tenminste gebruikt wordt, ipv alleen maar beetje te idlen, verder kick op die animated popups als je over taakbalk hoovert. Beetje extra geheugen interesseert me niks. Ik weet te weinig om te kunnen zeggen dat je Dx9 kaart ook wordt gebruikt wordt als je basic of classic aanhebt, denkut eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Voor mensen die de shortcut overlays ook asociaal groot vinden en ze liever weg hebben (zoals in XP kan met TweakUI), kijk hier eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Laatst online: 20:28
Moet zeggen dat vista top werkt, alleen nog niet gecheckt hoe de games nu draaien.

Ik heb begrepen dat vista standaard bij de rtm de 96.86 nvidia driver levert??? Het heeft dus geen nut om een nieuwe nvidia driver te installeren voor mij, aangezien ik op de nvidia site 96.85 als hoogste versie aantref.

Ik heb zelf dat uac uitgeschakeld bij msconfig tools, omdat ik een beetje gestoord word van al dat continue klikken bij eenvoudige handelingen.

KAn iemand mij uitleggen, wat voor mij de meerwaarde van uac is? Ik ben de enige gebruiker die mijn computer gebruikt. En het lijkt mij dat uac alleen handig is als er meerdere mensen op 1 pc werken or am I wrong?

Ga straks office 2007 erop knallen, moet alleen effe rechtsonder dat evaluation copy plaatje weg halen, want daar word ik moe van.

OJA

Voor de mensen die last hebben van applicaties die tijdelijk aero uitschakelen moet je effe upgraden naar java 6 die verhelpt dit: https://sdlc3e.sun.com/EC...7F3636C8917E616D8EF182CEA

[ Voor 19% gewijzigd door PacinoAllstars op 13-11-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dicht voor onderhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

En terug open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DizzyWeb schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:51:
Voor mensen die de shortcut overlays ook asociaal groot vinden en ze liever weg hebben (zoals in XP kan met TweakUI), kijk hier eens...
Er is ook een versie van TweakUI die op Vista werkt. Ik neem aan dat het daarmee ook mogelijk om die shortcut overlays te deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor de 6092 mensen die mijn hotmail gespammed hebben waar ik Vista RTM en Office RTM vandaan heb:

Ik werk hier officieel mee, en ben hiervoor gevraagd.

Dus nee:

Je krijgt van mij geen key, geen install lokatie en ook geen tips.

Gewoon betalen voor je spullen, en een beetje geduld :)

Een aantal mensen die Beta hebben getest, zijn ook gevraagd voor RTM. Dit i.v.m. het testen van drivers.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 13-11-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dizzy en Pacino dat zijn de tips. ;)

Kom btw niet op die javasite, vraagt een login. Via Google kan ik Java 6 JRE niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Sjah schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:17:
Dizzy en Pacino dat zijn de tips. ;)

Kom btw niet op die javasite, vraagt een login. Via Google kan ik Java 6 JRE niet vinden.
Als je naar de java-hoofdpage gaat kun je doorklikken naar JRE, dan vervolgens 6 RC. Moet te vinden zijn (en registratie vereist geen e-mailbevestiging)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
-Thunder- schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:26:
Ik ga het gewoon eens uitproberen, de games draaien nu helemaal goed onder xp ( die ik speel tenminste, nieuwere zullen hier op toch neit meer graan draaien en pak ik mijn ps2 wel ;p ), jullie horen later uiteraard van mij wat mijn prestatie verlies is :)
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel verlies van prestatie is bij het spelen van spellen? Dat de aero functie en nieuwe opbouw meer geheugen en kracht kosten ok, maar voor het spelen van een spel is dat toch allemaal op de achtergrond, waarom zit daar zo'n verlies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bernaar schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:28:
[...]

Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel verlies van prestatie is bij het spelen van spellen? Dat de aero functie en nieuwe opbouw meer geheugen en kracht kosten ok, maar voor het spelen van een spel is dat toch allemaal op de achtergrond, waarom zit daar zo'n verlies in?
Leest nou niemand de dingen die hier worden geschreven?
  • Aero maakt niet uit, dat wordt uitgezet bij het starten van een game
  • De Drivers van ATI en Nvidia zijn nog in Beta, dus bieden geen goede/niet voldoende performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Volgens mij zorgt uac ervoor dat solidworks 2007 crasht bij mij :?

Als ik uac uitzet, dan werkt het wel gewoon... maar eigenlijk heb ik wel graag uac, maar solidworks heb ik liever :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:30:

Als ik uac uitzet, dan werkt het wel gewoon... maar eigenlijk heb ik wel graag uac, maar solidworks heb ik liever :P
November-December komt Solidworks met een Beta versie voor Vista:

http://www.solidworks.com...ta_rev5_QuickFact_ENG.pdf

EDIT:

Er is ook al een Beta SP om Solidworks te draaien op Vista:

http://files.solidworks.c...2007/English/relnotes.htm

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 13-11-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

En als je rechtsklikt op de shortcut en dan "Run as administrator" kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Laatst online: 13:54

lonkhuijzen

100% ADH

Ik start Solidworks 2006 hier gewoon op met de optie Run as administrator aangevinkt. Zonder die crasht 2006 ook. Moest er wel een nieuwe shortcut voor maken vanuit "C:\Program Files\SolidWorks\SLDWORKS.exe" omdat ik dan pas de Run as administrator optie had. Bij de bestaande shortcuts was die optie namelijk grayed out

Btw die speech recognition is wel erg leuk :) niet perfect maar zeker wel geinig

[ Voor 11% gewijzigd door lonkhuijzen op 13-11-2006 20:40 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Pluk schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:36:

Btw die speech recognition is wel erg leuk :) niet perfect maar zeker wel geinig
Heb je hem wel getraind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:30:
[...]

Leest nou niemand de dingen die hier worden geschreven?
  • Aero maakt niet uit, dat wordt uitgezet bij het starten van een game
  • De Drivers van ATI en Nvidia zijn nog in Beta, dus bieden geen goede/niet voldoende performance
• Met op de achtergrond bedoelde ik ook dat het niet gebruikt werd.
• Ok, dus jij zegt dat eventuele mindere prestaties in games voornamelijk komt door de driver en dat deze prestaties straks net zo goed zijn, of beter zijn als onder XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Laatst online: 20:28

Is waarschijnlijk één of ander caching probleem. Het probleem momenteel met dat uac is dat programma's soms niet kunnen schrijven naar bepaalde folders, omdat zij daar niet voldoende permissies voor hebben.

Je hebt dan 3 opties:

1: Uitzoeken welke register entries en folders, bestanden het programma benut en die vervolgens voldoende rechten geven. Voordeel uac werkt nog steeds, maar veel uitzoekwerk :(
2: Wachten op een update tot het goed werkt op vista.
3: UAC uitschakelen: Dit doe je door op start te klikken, dan bij start seach field, msconfig -> enter tools en disable uac (je dient te rebooten)!!! Voor de leken.

Het is uiteraard mogelijk dat bepaalde software helemaal niet werkt op vista, maar zoals jezelf al aangaf komt het door uac, dus je zou optie 1 kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Laatst online: 13:54

lonkhuijzen

100% ADH

PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:37:
[...]

Heb je hem wel getraind?
Yup maar het ding (zoals te verwachten) werkt niet erg goed met achtergrond geluid en zonder headset, moet nog erg veel corrigeren. Maar het werkt toch wel stukken beter dan de speech recognition pakketten die een paar jaar geleden uit waren.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bernaar schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:37:
[...]

• Met op de achtergrond bedoelde ik ook dat het niet gebruikt werd.
• Ok, dus jij zegt dat eventuele mindere prestaties in games voornamelijk komt door de driver en dat deze prestaties straks net zo goed zijn, of beter zijn als onder XP?
Ik zeg (zonder iets 100% te weten) dat games, de huidige games, op Vista net zo goed gaan draaien als op XP. Met de komst van DX10 kunnen er nieuwe stappen genomen worden.

Games die voor Vista ontworpen zijn, met XP compatability, zullen beter draaien op Vista.

Ik zie niet in waarom de huidige games beter zouden gaan draaien op Vista, maar je weet het nooit.

Vorige week stond er in een Amerikaans gaming magazine (sorry, naam kwijt) een benchmark met RC2 en nog niet vrijgegeven Nvidia drivers.

De drivers waren nog beta, maar de verschillen met XP waren al nihil. Dit zal beter worden in de Final.

Misschien 1% minder, misschien 2% beter, maar dat zal het dan ook wel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 13-11-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:39:
Ik zeg (zonder iets 100% te weten) dat games, de huidige games, op Vista net zo goed gaan draaien als op XP. Met de komst van DX10 kunnen er nieuwe stappen genomen worden.
Vermoedelijk gaat het altijd wel iets trager blijven - door de componenten naar usermode te halen is het nou eenmaal ietsje trager maar ik denk inderdaad ook dat op de langere termijn het niet veel meer gaat schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
nickske_v schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:56:
Juich Juich!

Het gaat om de Vista RTM
Asus K8N

SiWinAcc.sys 1.0.0.11
SiLSupp.cpl 3.0.22.0

Dit is de 32-bits versie ( x86 ) van de driver, installeer je dan ook de X86 versie van Windows Vista?
Zou je mij die ZIP kunnen mailen als je wilt? Thnx
Hopen dat deze driver wel werkt voor de verandering. Al betwijfel ik of het daar wel aan ligt.

Heb ook mensen gehoord over dat "alle" Silicon Image chips in Vista werken met de SATA Raid 5 driver? Welke is dat en waar kan ik die vinden? Heb zelf een 3112A trouwens ( onboard ).

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als ik vanuit mijn Vista naar de Marketplace ga, wordt het de volgende string:

http://www.windowsmarketp...1&HDD=4.5&DWM=2.0&D3D=3.1

Hij heeft dus apart mijn scores weer, en niet alleen de laagste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Alex tx

Over die videokaart drivers; waar ik op zit te wachten is tv-out die benaderbaar is, en OpenGL. Hopelijk komen die 2 snel in de nVidia driver (alhoewel ik voor Ati ook het beste hoop ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:06

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Photoshop prima, Dreamweaver alleen 8.00, update naar 8.02 werkt niet onder x64 (onder Build 5744), daarnaast slaat hij de username + password voor site niet op :'(.

SQL Server 2005 werkt alleen goed met SP2, echter die kon ik zo 1-2-3 niet vinden.

webOS all the way!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 6) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.