[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 7]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.265 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Werken jullie onder een beheerders account in Vista of hebben jullie een zogenaamde standaard account.

Ik zelf werk, zoals ik gewend ben met een beheerdersaccount, maar dat haalt eigenlijk het nut van uac onderuit geloof? Of mis ik hier wat?

Ik heb uac uitstaan, maar wat heb ik er nou verder nog aan behalve dat ik 10 keer popup binnen een kwartier krijg "of ik iets wel zeker weet."

Is UAC meer een functie voor de leken onder ons of heeft het echt een meerwaarde voor de wat gevorderde gebruikers?

[ Voor 5% gewijzigd door PacinoAllstars op 13-11-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hermanvh schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:51:

SQL Server 2005 werkt alleen goed met SP2, echter die kon ik zo 1-2-3 niet vinden.
SQL 2005 SP2 :?

Volgens mij zitten ze op SP1, correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Laatst online: 11-04 12:57
NLuna schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:43:
[...]

Dit is de 32-bits versie ( x86 ) van de driver, installeer je dan ook de X86 versie van Windows Vista?
Zou je mij die ZIP kunnen mailen als je wilt? Thnx
Hopen dat deze driver wel werkt voor de verandering. Al betwijfel ik of het daar wel aan ligt.

Heb ook mensen gehoord over dat "alle" Silicon Image chips in Vista werken met de SATA Raid 5 driver? Welke is dat en waar kan ik die vinden? Heb zelf een 3112A trouwens ( onboard ).
ik heb ze even online gezet voor iedereen
Drivers SiI3112A raid
Drivers Nforce 3 250 raid

Let op : dit zijn de paden waar windows apparaatbeheer mij naar toe loodst. Ik zou zeggen, veel geluk ermee. Verplaats, overschrijf, experimenteer tot het werkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:52:
[...]

SQL 2005 SP2 :?

Volgens mij zitten ze op SP1, correct me if i'm wrong.
Dat is wat ik ook dacht, kan ook alleen SP1 bij MS vinden, echter er wordt gesproken van SP2 :S

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:30:
[...]

Leest nou niemand de dingen die hier worden geschreven?
  • Aero maakt niet uit, dat wordt uitgezet bij het starten van een game
  • De Drivers van ATI en Nvidia zijn nog in Beta, dus bieden geen goede/niet voldoende performance
Viel me ook op met dat Aero, maar ik heb niet echt het idee dat dat overal wordt toegepast? Bij Alt Tab zie je namelijk wel weer Aero Glass :?
Iemand die dit kan bevestigen/meer info over heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 13-11-2006 20:58 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Aero en Aero Glass is toch een en hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Mensen die nog op zoek zijn voor allemaal vista codecs, waaronder divx, xvid, quicktime etc.
Advanced Vista Codec Package te downloaden op helpen: http://fileforum.betanews...odec_Package/1159994557/1
zal je op weg

Je kan alles afspelen met je mediaplayertje :)

[ Voor 25% gewijzigd door PacinoAllstars op 13-11-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:08:
Aero en Aero Glass is toch een en hetzelfde?
Glass is onderdeel van Aero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 01:35
heeft er al iemand een succes volle update gedaan van windows xp naar vista ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

Ik heb nu ook al een tijdje Vista en nu de RTM uitproberen, maar nog steeds werkt de Soundmax 5.1 niet. Hij installeert de drivers voor Via AC' 97 en ik krijg 5.1 niet aan de praat. De nieuwste Soundmax drivers eroverheen installeren lukt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 13-11-2006 21:29 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hermanvh schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:55:
[...]

Dat is wat ik ook dacht, kan ook alleen SP1 bij MS vinden, echter er wordt gesproken van SP2 :S
Klopt toch. Hij is al als Preview te downloaden, dus zal redelijk snel klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

De nieuwe Vista is best mooi enzo, maar met 512mb is het echt wel krap... soms gebruikt hij meer dan 400mb terwijl ik alleen maar wat in het configuratiescherm rondneus... das echt wel teveel.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dennahz schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:36:
De nieuwe Vista is best mooi enzo, maar met 512mb is het echt wel krap... soms gebruikt hij meer dan 400mb terwijl ik alleen maar wat in het configuratiescherm rondneus... das echt wel teveel.
Waarom? Je hebt dan toch 112 over?

Superfetch!

Voor de mensen die liever heel veel vrij geheugen hebben, en geen slimmer en sneller systeem, zal er heus een fix gemaakt worden om het uit te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 13-11-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:39:
[...]

Waarom? Je hebt dan toch 112 over?
Stel dat ik ga Photoshoppen, gamen etc... dan is dat echt niet genoeg.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je meer nodig hebt, maakt vista heus wel wat mb'tjes vrij voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dennahz schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:40:
[...]

Stel dat ik ga Photoshoppen, gamen etc... dan is dat echt niet genoeg.
Dat is het wel :)

Als jij Photoshop opstart, en die heeft meer memory nodig, maakt Vista meer vrij.

Waarschijnlijk gebruikt Vista zo'n 200mb echt, en de rest als buffer en Superfetch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ah, werkt dat zo in Vista. :) Is allemaal nog even wennen, moet nog alle software installeren die ik normaal gebruik e.d. Thx voor de opheldering.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10
De agressieve prefetch moet je idd als een voordeel zien, kijk wat voor wonderen het voor Mac OSX deed en wat Linux al tijden kon. Leeg geheugen is geen geheugen en een modern OS moet toch in staat zijn snel veel (en het minst nodige) geheugen vrij te geven als daarom gevraagd wordt (games, photoshop).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook last van dat ie zichzelf opnieuw opstart?

Ik loop een uurtje weg.. kom ik terug.. is ie opnieuw opgestart :S
(auto updates staan uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:51:
Werken jullie onder een beheerders account in Vista of hebben jullie een zogenaamde standaard account.

Is UAC meer een functie voor de leken onder ons of heeft het echt een meerwaarde voor de wat gevorderde gebruikers?
Ik werk gewoon met een standaard account met UAC aan en heb er geen problemen mee. Dat hij vraagt of ik echt wat uit wil voeren vind ik niet meer dan veilig, ook gezeur om rechten in een map is gewoon veilig. Als je daar altijd wil doen wat je wilt verander je de security instellingen voor de desbetreffende map toch?

Ik ben zelf van mening dat UAC wel degelijk veiliger is. Ben alleen bang dat leken te snel op ja zullen klikken zoals nu het geval is. Het is voor mij iig al een hele troost dat programma's niet zomaar als admin draaien :)
Hermanvh schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:51:
[...]

Photoshop prima, Dreamweaver alleen 8.00, update naar 8.02 werkt niet onder x64 (onder Build 5744), daarnaast slaat hij de username + password voor site niet op :'(.

SQL Server 2005 werkt alleen goed met SP2, echter die kon ik zo 1-2-3 niet vinden.
Op x86 werkt Dreamweaver 8.02 perfect. Username + password opslaan gebruik ik niet, wat je kan proberen is uitvoeren als admin, user + password invoeren, afsluiten en dan normaal uitvoeren, mss onthoudt hij het dan wel.

offtopic:
Wat een gezeik op de frontpage (nieuws: Hardwarefabrikanten verwachten hausse door Vista) bij de reacties. Zijn duidelijk veel mensen die er weinig van weten of er geen ervaring mee hebben en alle negatieve meningen maar klakkeloos overnemen. :( Ik ben iig ff uitgeraasd ;) (zie 3de pagina :P )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:11
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:45:
Hebben jullie ook last van dat ie zichzelf opnieuw opstart?

Ik loop een uurtje weg.. kom ik terug.. is ie opnieuw opgestart :S
(auto updates staan uit)
Dit probleem had ik met xp heel vaak en ik snap ook nog steeds niet hoe dit kwam.. Bij mij waren het vooral nachten en dan was het behoorlijk frustrerend dat ik die leuke demo niet binnenhad.. Ik snap nog steeds niet hoe dit kwam en ook ik had automatische updates uitstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

[b][message=26843466,noline]Arcanedevil schreef op maandag 13 november 2006 @
Op x86 werkt Dreamweaver 8.02 perfect. Username + password opslaan gebruik ik niet, wat je kan proberen is uitvoeren als admin, user + password invoeren, afsluiten en dan normaal uitvoeren, mss onthoudt hij het dan wel.
Al geprobeerd, maar helaas niet :'( Tijd voor een fatsoenlijke update vanuit MM ;) Wellicht dat ik de folder van m'n x86 install met 8.02 gewoon over m'n 8.00 heen gooi ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:42

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik vind het een ontzettend wreed OS en ben dan ook vol lof over Microsoft :D

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Eerst vond ik de sidebar wel aardig, maar te weinig leuke gadgets. Nu eens wat gekeken en er zijn best een paar leuk, buienradar, feeds, cpu/memory gebruik. Mja ik ga hem gebruiken,heb toch ruimte zat met 2 monitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Voor de mensen die adobe acrobat pro gebruiken.

Ga voor versie 7 en niet 8.

Bij versie 8 blijft hij namelijk de installer herstarten, zelfs na reboot soort van eindeloze loop dus.

Verder is het idd een wreed os :) Remote desktop werkt ook perfect :P

[ Voor 7% gewijzigd door PacinoAllstars op 14-11-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Sjah schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:37:
Eerst vond ik de sidebar wel aardig, maar te weinig leuke gadgets. Nu eens wat gekeken en er zijn best een paar leuk, buienradar, feeds, cpu/memory gebruik. Mja ik ga hem gebruiken,heb toch ruimte zat met 2 monitors.
Yeah, maar de enige gadget waar ik echt op zit te wachten is een netwerk verbruik gadget... dataverbruik enzo. En laat die er nu net weer niet zijn :( Ja, er staat er 1, maar die ziet geen netwerkkaart bij mij (maar dat had ik al verwacht, gezien de comments bij die gadget...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@mental :ik zou het niet doen dan, nouja je kan hem installen om te kijken of het toch soepel loopt. Maar persoonlijk zou ik geen genoegen nemen met het moeten accepteren dat je niet de volle Vista ervaring hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 14-11-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Je kunt Aero Glass ook over RDP gebruiken naar het schijnt. Ik heb het nog niet werkend gehad, misschien een verkeerde instelling o.i.d.

linkje.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Alex) schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:45:
Je kunt Aero Glass ook over RDP gebruiken naar het schijnt. Ik heb het nog niet werkend gehad, misschien een verkeerde instelling o.i.d.

linkje.
Beide machines wel Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ja, de client RC1 5728, de host RC2 5744 (moet nog upgraden naar de RTM maar dat doe ik pas als die op MSDN AA staat)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nog 1 opmerking voordat ik ga slapen: ik gebruik nu Computer als verkenner, maar ik open en sluit die gemaximaliseerd...alleen soms opent die toch weer niet-maximaal, waarna ik dus eerst weer moet maximaliseren. Waarom en wanneer die dat doet moet ik nog achterkomen, reteirritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Alex) schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:52:
Ja, de client RC1 5728, de host RC2 5744 (moet nog upgraden naar de RTM maar dat doe ik pas als die op MSDN AA staat)
Volgens mij is het een Hoax ;) althans ik heb hier 2 Vista machines (een RTM en een RC2) en het zou met iedere videokaart (aan de client kant) mogelijk moeten zijn (want er wordt RAW data over de lijn gestuurd en de host zou dat omzetten naar video-data). 'k heb alle grafisch gebeuren aan gezet in RDP, maar helaas pindakaas.

Er wordt ook verder niet uitgelegd hoe het werkt...dussuh ik denk dat het fake is :) enneh..als het niet zo is : TELL ME HOW TO DO IT :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RTM-versie draait behoorlijk soepel, vooral als je bedenkt dat ik nog steeds met 512MB RAM zit te klooien. Eén ding is wel irritant: geen drivers voor 3COM netwerkkaarten. Ik snap gewoon niet waarom dat fantastische merk geen drivers meer ontwikkelt. En sinds beta 2 werken de XP-drivers ook niet meer (device cannot be started) :(. Op het moederbord in m'n pc zit verder geen onboard lan dus Vista betekent momenteel voor mij simpelweg geen verbinding. Longhorn server zal ongetwijfeld hetzelfde gedrag vertonen dus mijn server met twee 3COM-kaartjes blijft voorlopig op 2003 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vista RTM is in 1 woord geweldig :

- Blijft een dikke 30-40 seconden hangen tijdens start up
- Sleep werkte eerste wel en nu weer niet
- IE7 crashed met regelmaat
- Bij zowat elke install toch weer een ouderwetse herstart
- Ratel Ratel met de harddisk voor een minuut of 2 na opstart
- Gedoe met ownership van mijn files die onder xp zijn aangemaakt
- Die #*#^ uac (o.k die kan uit maar ja dan minder veiligheid)

En natuurlijk de grafische kaart drivers, maar goed dat is niet de schuld van MS en daar is nog tijd voor tot eind januari 2007.

Vista geeft tot nu toe meer gedoe en problemen dan xp (nog afgezien van de 3rd party drivers) en ik denk dat ik voorlopig maar weer naar xp terug ga. Wie weet is alles 100% in januari ;)

-- edit -- : sleep probleem ondertussen weten te vinden : acronis backup installed een aantal services die het probleem veroorzaakten. Acronis uninstall en probleem weg. Ik vrees dat er nog lang na de introductie van vista op de markt, compatibiliteitsproblemen zullen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door HaseMike op 14-11-2006 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
HaseMike schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 07:46:

En natuurlijk de grafische kaart drivers, maar goed dat is niet de schuld van MS en daar is nog tijd voor tot eind januari 2007.

Vista geeft tot nu toe meer gedoe en problemen dan xp (nog afgezien van de 3rd party drivers) en ik denk dat ik voorlopig maar weer naar xp terug ga. Wie weet is alles 100% in januari ;)
hhmm het enigste probleem wat ik ook heb, is dat ik me kapot erger aan dat UAC. Ik zie het nog even aan, anders gat ie weer uit. 3 a 4 keer moeten klikken om een bestand te verwijderen gaat me toch iets TE ver. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

HaseMike schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 07:46:

Er is niet tot eind januari de tijd. Daar zijn een aantal redenen voor. Vista preinstalled PC's liggen zeker al in december in de winkel. OEM's e.d. hebben namelijk al vanaf november beschikking over Vista, en kunnen die installeren op hun PC's, dat doen ze ook om mooi de kerstverkopen mee te nemen. Daarnaast is er toch een behoorlijk grote groep MSDNers die ook toegang heeft tot Vista.
Nee, zeker niet januari, eerder december :) Maar reken maar dat de drivers allemaal aardig snel komen, in ieder geval van de grote fabrikanten.
hellboy123 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:03:
[...]

hhmm het enigste probleem wat ik ook heb, is dat ik me kapot erger aan dat UAC. Ik zie het nog even aan, anders gat ie weer uit. 3 a 4 keer moeten klikken om een bestand te verwijderen gaat me toch iets TE ver. 8)7
Dan schakel je UAC toch uit? Ik denk dat 75% dat doet :) En als jij admin bent, dan valt het heus allemaal wel wat mee met de beveiliging, ik mag hopen dat jij weet wat je doet. En anders hebben de meeste mensen nog wel een 3th party firewall die ook wel een aardige hoop opties heeft ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Phyxion op 14-11-2006 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:45
Leuk dat Vista, maar dan moet ie wel mijn 3com netwerkkaart detecteren, wil dus voor geen meter :( ziin ook geen drivers voor

eerste opzicht:

-Laadtijd van het opstarten duurd best lang
-Zie geen voordeel als je ziet naar Xp voor de gemiddelde gebruiker
-Minder overzichtelijk

+Grafisch mooier.

[ Voor 41% gewijzigd door rudyman85 op 14-11-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Duitse versie van Amazon heeft de prijzen voor Windows Vista vrijgegeven. SCHRIK NIET!!!!!: Naar de Vista pagina van Amazon Duitsland
Windows Vista Home Basic Upgrade: €139,- (€117,- Ex. BTW)
Windows Vista Home Basic Full: €259,- (€217,- Ex. BTW)

Windows Vista Home Premium Upgrade: €229,- (€192,- Ex. BTW)
Windows Vista Home Premium Full: €329,- (€276,- Ex. BTW)

Windows Vista Business Upgrade: €279,- (€234,- Ex. BTW)
Windows Vista Business Full: €419,- (€352,- Ex. BTW)

Windows Vista Ultimate Upgrade: €349,- (€293,- Ex. BTW)
Windows Vista Ultimate Full: €549,- (€461,- Ex. BTW)

Ter vergelijking even de Amerikaanse prijzen:
Windows Vista Home Basic Upgrade: $99,95
Windows Vista Home Basic Full: $199,-

Windows Vista Home Premium Upgrade: $159,-
Windows Vista Home Premium Full: $239,-

Windows Vista Business Upgrade: $199,-
Windows Vista Business Full: $299,-

Windows Vista Ultimate Upgrade: $259,-
Windows Vista Ultimate Full: $399,-

Nu de prijsverschillen als ik de huidige euro/dollar-koers gebruik. De prijzen zijn berekend naar de huidge beurskoers van de dollar namelijk 1,2820 en berekend vanuit de Europrijs exclusief BTW. Ik gebruik dit als voorbeeld om het enorme prijsverschil aan te tonen.
VOOR DE DUIDELIJKHEID: Dit is geen weerspiegeling van de werkelijkheid.

Windows Vista Home Basic Upgrade Europa: $150,-
Windows Vista Home Basic Upgrade VS: $99,95
Verschil: $50,05

Windows Vista Home Basic Full Europa: $278,-
Windows Vista Home Basic Full VS: $199,-
Verschil: $79,-

Windows Vista Home Premium Upgrade Europa: $246,-
Windows Vista Home Premium Upgrade VS: $159,-
Verschil: $87,-

Windows Vista Home Premium Full Europa: $354,-
Windows Vista Home Premium Full VS: $239,-
Verschil: $115,-

Windows Vista Business Upgrade Europa: $300,-
Windows Vista Business Upgrade VS: $199,-
Verschil: $101,-

Windows Vista Business Full Europa: $451,-
Windows Vista Business Full VS: $299,-
Verschil: $152,-

Windows Vista Ultimate Upgrade Europa: $376,-
Windows Vista Ultimate Upgrade VS: $259,-
Verschil: $117,-

Windows Vista Ultimate Full Europa: $591,-
Windows Vista Ultimate Full VS: $399,-
Verschil: $192,-

Commentaar:
Als dit de prijzen voor Europa zijn schaf ik Windows Vista gewoonweg niet aan. Ik heb nog nooit zo'n schandalig prijsverschil gezien bij een besturingssysteem. Kom op zeg 192,- dollar meer voor de ultimate versie. Hoe haalt amazon het in zijn hoofd.

Nogmaals als Microsoft deze prijzen bevestigd dan mogen ze Vista in hun jeweetwel steken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

FnF schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:05:
[...]

Er is niet tot eind januari de tijd. Daar zijn een aantal redenen voor. Vista preinstalled PC's liggen zeker al in december in de winkel. OEM's e.d. hebben namelijk al vanaf november beschikking over Vista, en kunnen die installeren op hun PC's, dat doen ze ook om mooi de kerstverkopen mee te nemen.
Als ze dat doen is het, einde contract Microsoft, en zijn ze illegaal bezig, omdat ze wel over het product beschikken, maar nog niet over de keys die nodig zijn voor verkoop.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:51:
De Duitse versie van Amazon heeft de prijzen voor Windows Vista vrijgegeven. SCHRIK NIET!!!!!: Naar de Vista pagina van Amazon Duitsland
Nogmaals als Microsoft deze prijzen bevestigd dan mogen ze Vista in hun jeweetwel steken.
De omrekenkoers is altijd 1 op 1. Of je het leuk vind of niet, dit is met alle producten zo. 2 redenen:
  • Ze hoeven de prijzen niet steeds te wijzigen bij koersschommelingen
  • Voor een Amerikaan is 1 dollar net zoveel als voor ons 1 euro
De US prijzen zijn ex BTW, de EU prijzen incl. 19% BTW.

De verschillen zijn dus kleiner dan jij ze schetst, maar een beetje jammer is het idd wel. Ik wacht wel even op de bevestiging (hopelijk niet).

[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 14-11-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

PWM schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:52:
[...]

Als ze dat doen is het, einde contract Microsoft, en zijn ze illegaal bezig, omdat ze wel over het product beschikken, maar nog niet over de keys die nodig zijn voor verkoop.

[...]

De omrekenkoers is altijd 1 op 1. Of je het leuk vind of niet, dit is met alle producten zo. 2 redenen:

De verschillen zijn dus kleiner dan jij ze schetst, maar een beetje jammer is het idd wel. Ik wacht wel even op de bevestiging (hopelijk niet).
Nee, lees Neowin maar, ze mogen vanaf December Vista preinstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Goede ForceWare drivers voor mobiele nVidia videokaarten!

Van belang voor mensen die solidworks 2007 en cinema4d gebruiken zoals ik, want dat is zo traag als dikke stront door een trechter met de standaard vista drivers.
(niet echt werkbaar sloom).

32bit 96.85 Vista ;
http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=11477

64bit 96.85 Vista ;
http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=11478

Getest, en deze drivers zijn een stuk sneller ( met 6600GO ). Alles is nu werkbaar voor mij :)

Geniale site overigens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

FnF schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:02:
[...]

Nee, lees Neowin maar, ze mogen vanaf December Vista preinstallen.
Kan het niet zo vinden. Ik neem aan dat ze de Business versie kunnen pre-installen.

De Home versies staan voor 30 januari, wat heeft die datum dan voor een zin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt! daarom heb ik ook erbij gezet dat het een voorbeeld is. Daar bedoel ik mee dat het geen weerspiegeling van de werkelijkheid is.
Maar als ik even doe wat jij zegt:
Dollarprijs Ultimate: $399,-
Europrijs: €399,-
Europrijs inc BTW: €476,-
Prijs amazon: €549,-
Altijd nog een prijsverschil van: €73,-
Nog steeds een asociaal verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:51:
[b]De Duitse versie van Amazon heeft de prijzen voor Windows Vista vrijgegeven. SCHRIK NIET
Wat een onzin, check hier de prijzen : www.geizhals.at/de vul in de zoekfunctie "vista" in en je krijgt heel andere prijzen dan amazon. Dat 1 winkel duur is betekend nog niet dat ze dat allemaal zijn.
En als je vista goedkoop wil, koop je nu een windows xp media center voor zo'n 100 euro en krijg je er vista gratis (nou ja 18 euro) straks bij. Samen 118.

En de bewering dat de dollar = euro is nonsens, er zijn zat producten te zien waar de Euro prijs netjes afwijkt van de dollar. Wel ALTIJD (ik schrijf het maar met hoofdletter want het is een veel voorkomende rekenfout) in de gaten houden dat de US prijzen zonder btw zijn !

Dus als je correct wil vergelijken moet je us-dollar prijs vergelijken met de Euro prijs minus de btw (prijs / 119 *100) en dan converteren naar de dollar. Wedden dat in 90% van de gevallen dat niet 1 op 1 is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:10:
[...]

Dus als je correct wil vergelijken moet je us-dollar prijs vergelijken met de Euro prijs minus de btw (prijs / 119 *100) en dan converteren naar de dollar. Wedden dat in 90% van de gevallen dat niet 1 op 1 is ?
Heb mijn topic veranderd aan de ahdn van jouw voorgestelde berekening. ;)
€549-19%BTW= €460,-
Naar Dollar is dat: $590,-
Prijs VS: $399,-
Altijd nog een groot verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

HaseMike schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:10:
[...]
En als je vista goedkoop wil, koop je nu een windows xp media center voor zo'n 100 euro en krijg je er vista gratis (nou ja 18 euro) straks bij. Samen 118.
Hoe zit dat ?

/me Bartjuh is geïnteresseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:26:
[...]

Hoe zit dat ?

Dat werkt alleen als je een systeem koopt met een OEM licentie. Het, "ik koop een muis met een OEM licentie trucje, werkt hier niet.

Bij veel fabrikanten krijg je dan voor 15,- een upgrade naar een Vista release:

XP Home -> Vista Home Basic
XP MCE -> Vista Home Premium

http://www.microsoft.com/...ready/expressupgrade.mspx

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 14-11-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Als ik die Amazon prijzen zie zeg ik ook: lik um. 8)7

Maar die geizhals prijzen zijn meer wat ik verwachtte, alhoewel nog hoog: 275 voor Home Premium Full, en dat op de allergoedkoopste pricewatch in Dld, dat zal hier betekenen bij Salland zeker wel 300, en bij de Paradigit om de hoek wel 330, valt ook beetje tegen. Had erop gehoopt dat ik voor dat geld een Busniess kreeg... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Zoiezo bullshit dat Amazone het er al op zet aangezien het nog een paar maanden duurt voordat ie uit komt.
Bovendien denk ik dat dit meer een publiciteitsstunt is want iedereen linkt nu naar Amazone.
En wat ook is, de prijzen zijn volgens mij nog nergens definitief. Pas als Microsoft met de officiele prijzen naar buiten komt (voor de EU) dan pas weten we het echt. Dit is mijns insziens pure speculatie.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmantri schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:40:
Zoiezo bullshit dat Amazone het er al op zet aangezien het nog een paar maanden duurt voordat ie uit komt.
Bovendien denk ik dat dit meer een publiciteitsstunt is want iedereen linkt nu naar Amazone.
En wat ook is, de prijzen zijn volgens mij nog nergens definitief. Pas als Microsoft met de officiele prijzen naar buiten komt (voor de EU) dan pas weten we het echt. Dit is mijns insziens pure speculatie.
Hopen zo op pre orders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Je kunt RTM (via omweg) draaien tot 7/2007. Dan hoef je toch niet voor de deur te gaan liggen 30Januari bij je Compjoeterboer. Rond mei/juni kun je alsnog rondneuzen voor prijzen.
De 'dolle dwazen" dagen van Bill Gates is dan wel wat ingezakt

;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
djmantri schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:40:
Amazon zet heel veel dingen al ver van te voren op hun site. Zo ook met DVD films en games. Kan je pre-orderen. Lekker makkelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:44:
Je kunt RTM (via omweg) draaien tot 7/2007. Dan hoef je toch niet voor de deur te gaan liggen 30Januari bij je Compjoeterboer. Rond mei/juni kun je alsnog rondneuzen voor prijzen.
De 'dolle dwazen" dagen van Bill Gates is dan wel wat ingezakt

;)
Je kan het zo lang uitstellen als je zelf wil, als je maar steeds om de 30 dagen opnieuw installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista geinstalleerd nu:

Ik vind de voice regocnition erg cool.. maar hij werkt niet zoals ik dat zou willen.. hij herkent vaak andere woorden dan dat ik zeg.. kan ook komen omdat ik een goedkoop microfoontje heb.. iemand ervaringen hier mee??

Aero is erg cool en kan ik goed voor me werk gebruiken omdat ik vaak lang aan het zoeken ben waar ik ook al weer het documentje had geopend.. en dat ik vaak moet switchen tussen documten in me werk..

Als een programma vast loopt kun je deze herstarten, wat ik op zich een goede optie vind.. maar als een programma even hapert komt ie ook al met een popup dat ie vast loopt en wat je wilt doen.. beetje irritant..

Al met al ben ik tot nu toe redelijk tevreden over vista en de opties die deze bied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:13:
Vista geinstalleerd nu:

Ik vind de voice regocnition erg cool.. maar hij werkt niet zoals ik dat zou willen.. hij herkent vaak andere woorden dan dat ik zeg.. kan ook komen omdat ik een goedkoop microfoontje heb.. iemand ervaringen hier mee??
Na de training doet hij het perfect bij mij. Ik gebruik de ingebouwde Mic van de laptop.

Wel is hij al 2x gestopt met werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Sja, voice recognition heeft hier 1x gewerkt. Best aardig. De mic in me webcam deed het... terwijl de cam zelf niet werkte. Maar.... na 1x was het over met de pret, de mic werkt opeens niet meer... heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Die voice recognition is geweldig :)
Zelfs zonder de training werkt-ie bijna altijd goed.
Alleen elke keer als ik "period" zeg schrijft-ie "periods" :P
Maar net mijn eerste mailtje gedicteert. Helemaal toppie, best impressive, zo out-of-the-box met mijn steenkolen-Engels :+
(mic op headset, Trust).

Zijn er al geruchten wanneer er nieuwe nVidia-drivers komen?
Met .33 doet alles het beter dan met .86, maar nog steeds artifacts enzo, helaas.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Bartjuh schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:26:
[...]

Hoe zit dat ?

I.t.t. wat iemand anders schrijft hoef je geen systeem te kopen.
Zie de wervende teksten van alternate duitsland.

Je koopt dus daar windows xp media center, en dan vul je de coupon in die je van alterante krijgt, of binnenkort bij MS kan downloaden. Opsturen naar een behandel centrum + kleine vergoeding (15-18 euro) en presto je krijgt een vista home premium. Totale kosten onder de 120 euro en je hebt ook nog eens een legale xp media center erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 07:47
Ik werk nu ook een paar dagen met de Vista RTM, het draait beter dan ik had verwacht, ik loop alleen nog tegen een aantal problemen aan:

- MSN Crasht vaak, 8.1 beta al geinstalleerd, maar loste niets op.
- AA/AF werkt niet, waarschijnlijk brakke drivers van Nvidia.
- Mijn Logitech G25 doet ongeveer om het uur een zelftest, dan slaat hij van helemaal links naar helemaal rechts, wel irritant als je ligt te slapen :P
- Hij hangt soms als ik wil herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:39:
Die voice recognition is geweldig :)
Zelfs zonder de training werkt-ie bijna altijd goed.
Alleen elke keer als ik "period" zeg schrijft-ie "periods" :P
Same problem here :)

Op 1 of andere manier verstaat hij mijn "Period" ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:17
PWM schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:48:
[...]

Same problem here :)

Op 1 of andere manier verstaat hij mijn "Period" ook niet.
zelfde probleem :)
komt waarschijnlijk door ons accent?
het zeggen "dot" helpt ook wel eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Black_Mage schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:01:
[...]

zelfde probleem :)
komt waarschijnlijk door ons accent?
het zeggen "dot" helpt ook wel eens
Die Tuturial vult hem op een gegeven moment zelf gewoon in

Period
Period
PERIOD
Go Fuck yourself
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
HaseMike schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:43:
[...]

Je koopt dus daar windows xp media center, en dan vul je de coupon in die je van alterante krijgt, of binnenkort bij MS kan downloaden. Opsturen naar een behandel centrum + kleine vergoeding (15-18 euro) en presto je krijgt een vista home premium. Totale kosten onder de 120 euro en je hebt ook nog eens een legale xp media center erbij :)
Waarom al die ophef over die MCE met Vista er later bij, of ben ik nou zo dom? Je krijgt een Vista OEM (en misschien zelfs maar een Vista OEM Upgrade!), die kosten al vrij weinig los over 2.5 maand, dus wat win je ermee?
anandus schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:39:
Zijn er al geruchten wanneer er nieuwe nVidia-drivers komen?
Met .33 doet alles het beter dan met .86, maar nog steeds artifacts enzo, helaas.
Vrijdag denk ik, dan krijgen de eerste MSDN mensen ook RTM in handen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 14-11-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zo ook even Vista geprobeerd op mijn laptop, bevalt me prima. Vond het erg leuk dat Vista zelfs wat Asus-only drivers (ATK0100 bijv.) vond zodat de FN-toetsen op mijn laptop direct werken. Het is echt sterk verbeterd tegenover RC1, de laatste versie die ik heb geprobeerd. Als de drivers wat meer op orde zijn ga ik per direct over, heb wel weer genoeg gehad van XP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 08:02
Frietsaus schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:49:
Zo ook even Vista geprobeerd op mijn laptop, bevalt me prima. Vond het erg leuk dat Vista zelfs wat Asus-only drivers (ATK0100 bijv.) vond zodat de FN-toetsen op mijn laptop direct werken. Het is echt sterk verbeterd tegenover RC1, de laatste versie die ik heb geprobeerd. Als de drivers wat meer op orde zijn ga ik per direct over, heb wel weer genoeg gehad van XP. ;)
Bij ATK0100 gaat het hier juist mis... De volumeregeling via de toetsjes ziet ie als een aparte applicatie in de volumeregeling dus er gebeurd verder niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:43:
[...]

Zie de wervende teksten van alternate duitsland.

Ff vraagje he:

Als ik die versie daar bestel, krijg ik zeker de Duitse versie, net als de Duitse versie van Vista en daar zit ik niet echt op te wachten. Is deze actie er ook in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
savale schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:55:
[...]

Bij ATK0100 gaat het hier juist mis... De volumeregeling via de toetsjes ziet ie als een aparte applicatie in de volumeregeling dus er gebeurd verder niks....
He goed dat je het zegt, volume regelen werkt hier ook niet. Had namelijk alleen wisselen van schermen etc. getest en dat werkte wel. Maar goed, komt nog wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:51

MyS

savale schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:55:
[...]

Same here... de geluidsknopjes werkten ook niet naar behoren. Ook ben ik benieuwd wanneer overige asus drivers voor vista worden vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De Inexing werkt op zich goed. Echter, ik heb zo'n 60.000 items die geindexed moeten worden (weet ik van vorige builds), en zit nu pas op 19.000.

Vista indexed alleen bij Idle. Zou ik het ergens toch kunnen pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:02
Black_Mage schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:03:
[...]

hij ziet m'n PDA wel en ik kan muziek syncen, alleen ik zie niks over het syncen met outlook :(
Dit had ik ook eerst ook, na het installeren van het volgende WMDC Beta 3: http://www.microsoft.com/...CE2FEFBADA&displaylang=en

Werkte alles weer naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik heb nu de 32bit RTM erop gezet. Ben er redelijk content van. IE7 liep al eens vast maar who cares, firefox all the way :)
De eyecandy is mooi, vergt wel een beetje van je pc, maar kan je natuurlijk allemaal aanpassen en uitzetten.
Mn games (ut2004 en WoW) draaien heel vlot, geen verschil met XP qua loadingtimes of fps. En dit met de beta drivers van ATI op mn 9800pro128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
SideShow schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:30:
Ik heb nu de 32bit RTM erop gezet. Ben er redelijk content van. IE7 liep al eens vast maar who cares, firefox all the way :)
De eyecandy is mooi, vergt wel een beetje van je pc, maar kan je natuurlijk allemaal aanpassen en uitzetten.
Mn games (ut2004 en WoW) draaien heel vlot, geen verschil met XP qua loadingtimes of fps. En dit met de beta drivers van ATI op mn 9800pro128.
Kijk anders ook eens in [Vista] Optimaliseren, misschien dat je daar nog wat aan hebt en/of zelf input er voor hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
DScaler werkt opzich wel, geeft beeld, maar is niet compatible met Aero. Wat minder is, geen geluid uit te krijgen. Iemand die wel geluid krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:30:
[...]

Leest nou niemand de dingen die hier worden geschreven?
  • De Drivers van ATI en Nvidia zijn nog in Beta, dus bieden geen goede/niet voldoende performance
Dat denk ik ook en bij mij draaien alle spellen dus ook nog langzamer onder Vista dan onder XP, maar als je dan dit weer leest:
SideShow schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:30:

Dan vraag ik me toch af: ben ik nou gek :?

Ik denk dat de mensen die vinden dat Vista op dit moment al even snel is als XP in games vooral op hun gevoel afgaan. Maar als je een FPS-counter aanzet of FRAPS gebruikt oid dan liegen de cijfers toch echt niet... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:59
Hmmm... heb vannacht ook maar eens besteed aan het installeren en prutsen. Eerste indruk is goed, erg goed zelfs. Het is alleen jammer dat ik slechts 512mb ter beschikking, andere reepje is overleden. Maar toch werkt het hier al sneller dan XP :)

Enige dat ik nog niet voor elkaar gekregen heb is de onboard geluidskaart van mijn shuttle SN95G5 moederbordje. Dat gaat om een:

[*} Realtek ALC655 5.1 channel audio controller
{*} AC97 v2.2 compiant

Dus maar ff doorgooglen, maar als iemand sneller hier is, tips zijn welkom ;)

/edit
Automatische software updater werkt goed, geluid doet het :D

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 14-11-2006 14:28 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Tachyon schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:11:
[...]

Dat denk ik ook en bij mij draaien alle spellen dus ook nog langzamer onder Vista dan onder XP, maar als je dan dit weer leest:

[...]

Dan vraag ik me toch af: ben ik nou gek :?

Ik denk dat de mensen die vinden dat Vista op dit moment al even snel is als XP in games vooral op hun gevoel afgaan. Maar als je een FPS-counter aanzet of FRAPS gebruikt oid dan liegen de cijfers toch echt niet... ;)
Ja tuurlijk, beide naar de fps counter gekeken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb Vista er nu ook op staan, tot nu toe werkt alles lekker flot en heb meer dan 512mb geheugen over :) Genoeg denk ik dus nog om wat games te spelen :) Maar dat heb ik nog niet geprobeerd...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

ephymerous schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:14:
Hmmm... heb vannacht ook maar eens besteed aan het installeren en prutsen. Eerste indruk is goed, erg goed zelfs. Het is alleen jammer dat ik slechts 512mb ter beschikking, andere reepje is overleden. Maar toch werkt het hier al sneller dan XP :)

Enige dat ik nog niet voor elkaar gekregen heb is de onboard geluidskaart van mijn shuttle SN95G5 moederbordje. Dat gaat om een:

{*} AC97 v2.2 compiant

Als ik de site van Realtek mag geloven, moet deze driver gewoon werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor degene die van een lege schijf houden:

Ik heb net even Hibernation uitgezet (gebruik alleen standby, erg goed in Vista). Scheelde 4GB op mijn C schijf.

Aangezien ik een C partitie heb van 20GB scheelt dat wel:

Ik heb nu 10GB in gebruik met:
  • Vista Enterprise RTM
  • Office Enterprise RTM
  • Viruscanner
  • Adobe
  • MSN
  • Nog wat klein zut (Winzip, WinRar, etc.)

[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 14-11-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57

P!m

Hier crasht vista af en toe bij het gebruik van Ie7. Verder heb ik nooit last van vastlopers.

Wat zien de letertypes bij games (Gta Sa-Mp chat ) er trouwens opeens wazig uit.

Dat is dus Cleartype, eens zoeken waar ik dat uit kan zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door P!m op 14-11-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
Dat zal cleartype wel wezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Vraag me ook af hoe je cleartype uit kan zetten, ik heb het niet kunnen vinden maar ik heb een behoorlijke hekel aan cleartype :/

@ hieronder: Top dankje, had niet gezien dat daar nog een clickable zin stond :)

[ Voor 24% gewijzigd door Burning_acid op 14-11-2006 15:58 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Burning_acid schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:36:
Vraag me ook af hoe je cleartype uit kan zetten, ik heb het niet kunnen vinden maar ik heb een behoorlijke hekel aan cleartype :/
Windows Color and Appearance -> Clasic setting -> Effects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is die IE7 nou zo brak, hoor dat die vaak crashed? Gebruik zelf een andere browser.

* Sjah kan een glimlach niet onderdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 07:54
dataSlut schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:29:
[...]

Dit had ik ook eerst ook, na het installeren van het volgende WMDC Beta 3: http://www.microsoft.com/...CE2FEFBADA&displaylang=en

Werkte alles weer naar behoren!
Kun je uitleggen hoe je dit hebt gedaan?

Ik heb deze reeds geinstalleerd, dan heb je idd meer settings die je kan doen...
Toen heb ik een partnership aangemaakt, en in je sync center krijg je dan ook je partnership te zien.
Maar wanneer je dan wil syncen , dan zegt die syn failed.
Met de standaard wmdc kan je dus niets aanmaken.

Ook kan ik in sync center mijn aangemaakte partnerships niet verwijderen...

Gebruik jij ook rtm en office 2007 rtm?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb nu 2 games geprobeerd die onder Xp correct werken.

- Nfs Carbon
Resultaat : Crasht
- Dark Messiah Might & Magic
Resultaat : Draait prima

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Om je lang zoeken te besparen : Draai hem in window 98 mode en all is well (properties -> compatibility -> windows 98/me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

HaseMike schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:59:
[...]
Om je lang zoeken te besparen : Draai hem in window 98 mode en all is well (properties -> compatibility -> windows 98/me)
Nope geen resultaat, ik ga er nu ook niet meer verder mee klooien, ik heb een dual boot en ben nu terug geboot naar xp :) Werkt toch een stuk fijner en vertrouwder 8)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:51:
Is die IE7 nou zo brak, hoor dat die vaak crashed? Gebruik zelf een andere browser.

* Sjah kan een glimlach niet onderdrukken.
Nog 0 keer gecrashed op mijn PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, Windows XP en Vista 5600 d'r af en Vista 32-bit RTM erop.

Mijn bevindingen zijn als volgt:

De installatie verliep sneller dan ik had verwacht, binnen een kleine 20 minuten kon ik al in Vista inloggen. Geen vastlopers, geen problemen, niets. Dit is zelfs de eerste keer dat ik in 1x een OS helemaal goed installeer maar dat ligt meer aan mezelf dan aan de voorgaande versies van Windows (hoop ik).
Vervolgens even netjes mijn account naam aangemaakt, wachtwoord erop en voor het eerst de beauty van Windows Vista aanschouwd. Afgezien van het feit dat ze weer zo'n bulky startknop systeem wilden introduceren wat ik meteen uitzette is de UI lekker vertrouwd en simpel. Het principe van het nieuwe start systeem is leuk, namelijk dat je je muis in principe alleen verticaal hoeft te bewegen aangezien je een klik systeem hebt i.p.v. een menu wat uitklapt. Misschien dat ik later dit nader ga onderzoeken, het is immers mijn nieuwe definitieve OS.
Goed, de drivers. Sinds de komst van RC1 hebben veel mensen problemen gehad met hun drivers omdat de hardwarefabrikanten simpelweg nog niet de drivers in huis hadden voor deze nieuwste versie van Windows. Dit probleem lijkt nu deels te zijn opgelost, voor mij in ieder geval wel. Microsoft geeft nu via Windows Update drivers uit die je in Windows zelf zeer makkelijk kan downloaden en installeren alsof het gewoon updates zijn. Zo heb ik nu eindelijk 5.1 geluid en supersnel systeem onder Vista. In RC1 en latere Beta's was de performance vaak echt om te huilen, maar Vista werkt gewoon lekker snel.
Vista lijkt een vrij slim geheugenmanagement systeem te gebruiken. Wanneer je geen applicatie draait vreet Vista ~60% van je RAM op (bij 1024mb ram), maar wanneer je een game op start gaat dat geheugen naar de applicatie die dat nodig heeft. Ik geloof dat XP dit ook deed, maar merkbaar minder effectief dan in Vista.

Al met al is Vista een uitstekend OS dat gewoon erg fijn werkt. Meer kan ik er niet over zeggen :)
ephymerous schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:14:

{*} AC97 v2.2 compiant

/edit
Automatische software updater werkt goed, geluid doet het :D
Automatische software updater is de beste uitvinding sinds gesneden brood. Geen gezeik meer met CD's aan drivers ed, Vista doet het allemaal voor je en de drivers werken ook nog. imho een van de beste veranderingen ooit 8)

[ Voor 21% gewijzigd door elevator op 14-11-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:44:
[...]

Waar zet je de Hibernation dan uit? kan hem niet vinden :|
Start > Control Panel:

Afbeeldingslocatie: http://s51.photobucket.com/albums/f363/Pageuseun/th_hibernation.jpg

Astu :)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:47:
[...]

EMt een schuursponsje goed poetsen :+
HK is deze kant op :P :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hibernate uitzetten:
open command prompt als admin en typ: "powercfg -h off"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:44:
[...]

Waar zet je de Hibernation dan uit? kan hem niet vinden :|

owjah en weet iemand wat een goede groote is van de windows partitie? (zonder applicaties)
Ik kwam hem tegen via (denk ik de omweg):

Als je Disk Cleanup doet, staat de Hibernation file van X grote ertussen. Daaronder de melding dat je hem kan verwijderen, en dat Vista dan Hibernation de-activeerd.
Ik denk dat de Sniping Tool de meest populaire tool van Vista aan het worden is :)

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 14-11-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Is er iemand die ReadyBoost gebruikt en ook een verschil merkt zonder ReadyBoost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
FnF schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:55:
Is er iemand die ReadyBoost gebruikt en ook een verschil merkt zonder ReadyBoost? :)
Ik heb sinds rc2 vista een 2gb Cn memory x-pro van 2gb aan readyboost hangen. Het is een merkbaar verschil met sommige zaken, maar moeilijk echt te duiden. Laten we het er op houden dat het geheel wat "smeuiger" aanvoelt. Alles gaat net iets soepeler dan zonder.

Voor de 39 euro die zo'n highspeed stick kost zou ik het zeker doen.

Hoe minder systeem geheugen je hebt, hoe meer voordeel je van zo'n stick hebt overigens. Met 512mb is het direct merkbaar en fors ook. Met 2gb (zoals ik nu heb) minder duidelijk.

Maar ach die 39 euro kan er toch ook nog wel bij ? Volgens sommigen hier is dat nog geen 10% van wat vista kost ;)

Overigens : die melding rechts onder NIET DOEN ! :/

[ Voor 5% gewijzigd door elevator op 14-11-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:42

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik zit net in mijn control panel > system te kijken en zie tot mijn verbazing dat ik de 32bits versie van vista geinstalleerd heb. Dit terwijl ik een Conroe (core2duo) E6600 heb, die toch echt 64bits is.. Ik heb tijdens de installatie ook nergens de keuze gezien om voor 32 of 64 bits te kiezen?

Heb hier de windows vista ultimate geinstalleerd. Uitgebreide specs zijn terug te vinden in mijn signature.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:28:
Voor degene die van een lege schijf houden:

Ik heb net even Hibernation uitgezet (gebruik alleen standby, erg goed in Vista). Scheelde 4GB op mijn C schijf.

Aangezien ik een C partitie heb van 20GB scheelt dat wel:

Ik heb nu 10GB in gebruik met:
  • Vista Enterprise RTM
  • Office Enterprise RTM
  • Viruscanner
  • Adobe
  • MSN
  • Nog wat klein zut (Winzip, WinRar, etc.)
Hoe kom je aan Vista Enterprise RTM? Die is toch nog helemaal niet uitgegeven? Althans ik kan hem op de licensing site van MS nog niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:11:
Wat is er nou belangrijk als je gamed, dat het spel voor je gevoel net zo soepel loopt als onder XP toch? Cijfertjes zoals een paar fps minder vind ik dus totaal niet interessant, een spel moet gewoon lekker lopen.

Overigens zijn het nog beta drivers, dus je kan toch wel ff genoegen nemen met een paar fps minder. Hier heb ik overigens bijna geen performance decrease in mijn meest gespeelde spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik heb de ActiveX en de Plugin van Flash Player 9 geinstalleerd. Nu werkt Flash in IE en in Firefox.

Zo moeilijk is het toch niet? Er staat precies bij welke waarvoor is. 1 voor IE/AOL, 1 voor Mozilla en een standalone player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03-2023
Fijn besturing systeem.

Ik ben even aan het rommelen geweest met me HP 5200C scanjet scanner.

Aan de praat gekregen met de 6300C software wekt pria al moet je hem eerst handmatig de drivers etc laten herkennen,
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 6) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.