Ik installeer Vista ook opnieuw om het halve jaar en gisteren was het de eerste keer dat hij er zonder reden opnieuw opging. Het oude draaide goed, maar ik heb wat teveel lopen te tweaken en hij deed eht perfect, maar hij was niet echt stabiel en ik wist waar de fout zat, danmaar even helemaal van voren af aan en met mijn goede uitrolling van mijn back-up ben ik binnen 2 a 3 uur weer helemaal up.
Kijk, het is een hobbie en ik doe het graag en ik werk graag met een verse Windows. Ik kon hem gewoon keurig activeren en ik heb het blauwe genuine logootje weer rechts onderin staan bij de eigenschappen van deze computer.
Ik participeer mee en ik kon de hulptool voor verbetering gewoon downloaden (mensen met een illegale Vista kunnen dat niet) en je kunt als je een fout krijgt zelf informatie sturen en wel de informatie die jij alleen goedkeurt.
Ze mogen best weten wat mijn hardware is, kunnen ze niets mee, maar van mijn data blijven ze af en ik hou ze in de gaten en Windows Update staat hier op semi-automatic ofwel te zeggen dat ik bepaal wanneer en wat.
Mijn virusscanner heeft ook al zo'n fijne gewoonte om soms te gaan updaten tijdens het gamen
Hebben al die tooltjes dus niet om deze halfjaarlijkse installatie te voorkomen? Nee, helemaal niet. Het oude register was niet veel groter als het nieuwe, scheelde 4 MB en dat is peanuts voor moderne configuraties. Een snelheidsverschil die ik op mijn laptop kreeg door alle zooi eraf te slopen was echt intens. Ik heb ze niet gedeïnstalleerd, maar letterlijk erafgesloopt met utils van derde, regedit en handkracht. Ik heb Norton Internet Security er helemaal af gekregen en in het registry van de laptop vind je alleen symantec onder de compatlist in het register.
Het registry opschonen is niet aan ons, maar aan microsoft zelf. Raar dat een server jaren kent van vereenzaming en wij moeten elke dag ons systeem tweaken. Die server is langer up dan mijn Vista versie en die heeft een hogere IO dan mijn en jou machine bijeen.
Het ligt dus echt aan ons zelf en niet aan Vista of XP!