Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 46 Laatste
Acties:
  • 263.901 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

XP SP3 vreet ook die 256MB ram compleet op, en alles wat je starten wil betekent swappen en dus traagheid. 't is wel erg weinig ram...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Ja, als de computer eenmaal aanstond werkte het toch echt allemaal.

Ik vind het ook bijzonder knap dat het tot 2014 gelukt is om de pc te gebruiken. (heb hem van de schoonfamilie overgenomen)

Ik zal iig Puppy linux proberen. Verder stuitte ik net nog op Tiny Core, dus wellicht probeer ik die ook nog.

Anders ga ik nog opzoek of iemand ergens een gratis geheugenbankje heeft liggen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is ook nog DSL (Damn Small Linux) wat je kan proberen. Wie weet dat je dat net wat prettiger vind en ook goed werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist een Dell Studio 1558 (met een Core i7 en 1920x1080 scherm) op de kop getikt waarmee ik de komende periode voor mijn afstuderen vooral buiten de deur ga tekstverwerken. De accuduur met Windows 7 is volgens mij zo'n 5 uur bij conservatief gebruik. Dat heb ik graag wat langer.

Ik heb voor het tekstverwerken eigenlijk alleen Google Chrome nodig, waarmee ik in Google Docs (offline) ga werken. Daarvoor heb ik natuurlijk maar zeer weinig features nodig.

Ik kwam in de eerste instantie op het idee om Chromium OS te installeren, naast Windows 7 (dual boot), maar Chromium OS lijkt niet echt actief ontwikkeld te worden. De builds hier en hier zijn al vrij oud. Daarnaast is het alleen vanaf een bootable usb-stick te gebruiken (voor zover ik kan zien).

Ik heb nu mijn zinnen gezet op andere distro's die volgens mij lichtgewicht zijn, zoals lubuntu, WattOS en CrunchBang, maar ik heb eigenlijk 0,1 ervaring in Linux-land. Ik heb ooit wat WEP-sleutels gehackt met BackTrack, en ik gebruik af en toe de terminal emulator in Android, maar meer niet. Ik kom wel ervaringen tegen van mensen waaruit blijkt dat linux min of meer kan werken op deze laptop.

Mijn vraag is nu: wat schiet jullie te binnen als goede keuze die zonder al te veel gehannes te installeren is?

Aangezien ik een dual-boot configuratie wil, is het eigenlijk alleen van belang dat in het "tekstverwerkings-OS" wifi, het toetsenbord, het scherm en het touchpad werkt, en dat Google Chrome kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

hupske schreef op maandag 09 juni 2014 @ 09:47:
De computer kan Windows XP wel draaien met internet explorer, maar daar zit geen uitdaging meer in. XP lijkt mij wel een volwaardiger OS, dan een aantal Linux versies. Verbaasd me dus dat er zo weinig zijn, die erop kunnen draaien :)
XP is gatenkaas en zeker aan het internet is het vragen om problemen. Dan ben je met een basic Linux een stuk veiliger.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sefyu schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:51:
Ik heb zojuist een Dell Studio 1558 (met een Core i7 en 1920x1080 scherm) op de kop getikt waarmee ik de komende periode voor mijn afstuderen vooral buiten de deur ga tekstverwerken. De accuduur met Windows 7 is volgens mij zo'n 5 uur bij conservatief gebruik. Dat heb ik graag wat langer.

Ik heb voor het tekstverwerken eigenlijk alleen Google Chrome nodig, waarmee ik in Google Docs (offline) ga werken. Daarvoor heb ik natuurlijk maar zeer weinig features nodig.

Ik kwam in de eerste instantie op het idee om Chromium OS te installeren, naast Windows 7 (dual boot), maar Chromium OS lijkt niet echt actief ontwikkeld te worden. De builds hier en hier zijn al vrij oud. Daarnaast is het alleen vanaf een bootable usb-stick te gebruiken (voor zover ik kan zien).

Ik heb nu mijn zinnen gezet op andere distro's die volgens mij lichtgewicht zijn, zoals lubuntu, WattOS en CrunchBang, maar ik heb eigenlijk 0,1 ervaring in Linux-land. Ik heb ooit wat WEP-sleutels gehackt met BackTrack, en ik gebruik af en toe de terminal emulator in Android, maar meer niet. Ik kom wel ervaringen tegen van mensen waaruit blijkt dat linux min of meer kan werken op deze laptop.

Mijn vraag is nu: wat schiet jullie te binnen als goede keuze die zonder al te veel gehannes te installeren is?

Aangezien ik een dual-boot configuratie wil, is het eigenlijk alleen van belang dat in het "tekstverwerkings-OS" wifi, het toetsenbord, het scherm en het touchpad werkt, en dat Google Chrome kan draaien.
Wil je iets dat weinig stroom gebruikt? Dan kom je al snel bij een systeem dat geen 3D doet, alles zo simpel mogelijk heeft en zo min mogelijk draait. Oftewel: command line met power saving opties aan. Wil je Chrome (of Chromium, maar waarom precies? Heb je Offline bewerken niet in FF bijvoorbeeld?), dan zet je dat in .xinitrc en voer je 'startx' uit vanaf een TTY. Brightness minimaal, wifi alleen aan wanneer je 't nodig hebt, geen bluetooth of andere dingen (USB dus ook uit!).

Misschien dat je dan wat langer met de accu doet, maar wees zelf eerlijk: een i7 is niet gemaakt voor power savings, maar voor power. Je zal dan eerder moeten kijken naar een laptop dat juist met een oog op energiezuining is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Borromini schreef op maandag 09 juni 2014 @ 23:08:
[...]

XP is gatenkaas en zeker aan het internet is het vragen om problemen. Dan ben je met een basic Linux een stuk veiliger.
Dat is natuurlijk pas sinds kort zo. Verder als je niet op vreemde websites komt en gaat bankieren, dan maakt het niet veel uit.

Ben even tijdje met puppy Linux aan de gang geweest, maar het kon mij nog niet de snelheid geven waarop ik hoopte. Tiny core en DSL zijn de volgende :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, als je naar een veilige site denkt te gaan maar hun banner hoster is compromised, ben je met XP sneller de pineut dan met nieuwere Windows versies. Uiteraard is Linux helemaal niet vatbaar, want dat is nog geen target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:55
Voor mijn MAME bartopje ben ik op zoek naar een andere OS. Draait nu op XP maar wil graag switchen naar een Linux bak nadat ik de afgelopen maanden wat ervaring heb opgedaan met Debian op mijn desktop.

In het draadje over Mame arcadekasten al gevraagd naar ervaringen en daar werd Lubuntu aangegeven.
Maar is er misschien nog een andere lichtgewicht distro die overeen komt met Lubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Debian zelf?

Is er een punt waarop Lubuntu (of Debian) niet aan je wensen voldoet?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:51:
Debian zelf?

Is er een punt waarop Lubuntu (of Debian) niet aan je wensen voldoet?
Niet dat ik nog weet. Ben zeer tevreden over Debian als Desktop. Met Lubuntu ben ik nog niet bezig geweest. Maar was benieuwd of er een distro is die misschien nog wat lichter is dan Lubuntu, maar wel qua libs (zeg ik dit goed) overeen komt. Ik zag namelijk wel Puppy Linux voorbij komen, maar dit schijnt weer niet lekker te werken met de Mame front-end Mah!Cade.

Om mezelf een hoop tijd en energie te besparen aan een distro waar mijn doel niet op gaat werken te besparen, daarom dus de vraag of er een nog lichtere distro is die gelijkwaardig is aan Lubuntu.
Mocht dat er niet zijn, dan is het geen probleem om met Lunbuntu te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aangezien Ubuntu is gebaseerd op Debian en Lubuntu niets meer is dan een andere standaard desktop omgeving, zou ik zelf geen moeite doen om je Debian om te bouwen naar LUbuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu gaming op Linux echt een beetje een vlucht begint te krijgen (met de toevoeging van XCOM vandaag staan er nu 541(!) games in de Steam Store) en mijn lievelingsspel, Civ5, ook op Linux draait wil ik overstappen.

Welke distro is aan te raden met gaming en internetten als hoofdgebruik?
Gewoon Ubuntu, of specifiek Steam OS (beta), Mint, iets anders?

Ik heb vroeger vooral Ubuntu of Debian gedraaid.
En mocht het uitmaken, ik heb een intel-nvidia-laptop

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Debian based OS, hoewel Ubuntu simpelweg de beste ondersteuning geniet van de meeste game-related efforts :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ubuntu wordt aangeraden door Steam als distro, dus Ubuntu of Mint (gebaseerd op Ubuntu) zouden dan de beste keus zijn om er zeker van te zijn dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb Steam draaien op Mint. Werkt als een speer.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dank voor de reacties, heren! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
SandsOfArrakis schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:00:
Ik heb Steam draaien op Mint. Werkt als een speer.
Mij lijkt het dat Mint zijn eigen repo's heeft? Imho is Ubuntu toch het makkelijkst als je een beetje hassle-free wil gamen op SteamOS. Op Debian liep ik namelijk hier en daar nog wel eens tegen dependency issues aan. Verder kan Mint of Debian wel, alleen is het soms wat gerommel met pakketten elders vandaan trekken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke dependency problemen had je? Versienummers? Dan moet je Testing pakken, niet Stable. Die laatste is mogelijk te veel veroudert. Testing is echt prima om te gebruiken op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

LiquidT_NL schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:57:
[...]

Mij lijkt het dat Mint zijn eigen repo's heeft? Imho is Ubuntu toch het makkelijkst als je een beetje hassle-free wil gamen op SteamOS. Op Debian liep ik namelijk hier en daar nog wel eens tegen dependency issues aan. Verder kan Mint of Debian wel, alleen is het soms wat gerommel met pakketten elders vandaan trekken.
Geen dependency ongein gehad hier. Gewoon vanuit Softwarebeheer Steam geinstalleerd. En het was gaan met die banaan. Games draaien ook perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:21

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik kan vertellen dat het op Fedora ook goed werkt zowel Steam als Civilization V.
Alleen een exception aan SELinux moeten toevoegen nadat er een keer een crash plaatsvond omdat Steam iets grofs wilde doen. Is een bug report voor maar doen ze eigenlijk niks mee... Het commando om dit te doen krijg je na de crash voor je neus (in de trant van: "wil je een exception toevoegen?" Dan dit commando: ...).
Sindsdien gaat het lekker :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Van het weekend ga ik helemaal over op Mint met Cinnamon. Heb het nu een tijdje gebruikt via live omgeving en vind het met Numix GTK & Cinnamon theme wel erg goed werkbaar.

Nu gebruik ik de laptop eigenlijk nagenoeg voor lullige zaken (Alienware m17xr3 / i7, 4gb, 580m) en dat werkt out of the box met de nieuwe Mint eigenlijk best wel lekker.

Ga hem gebruiken voor:
- Surfen
- Usenet
- Media streamen naar TV
- Spotify

Nu ben ik gek op toolbars zoals Apple die heeft. Je hebt AWN (Avant Window Navigator, maar geen support meer dacht ik?), Conky, en nog een bekende. Ik weet alleen niet meer welke ik altijd had. Had de optie dat je windows kon maxen Apple style (Dus dat je dock altijd onderin beeld blijft), er moeten gewoon wat programma's en mapjes in komen te staan.

Voor de rest rechtsbovenin het scherm een soort applet met buienradar, tijd+datum, soort Rainlendar. Maar daar zijn ook wel genoeg alternatieven voor te vinden, echter vind ik het altijd lastig omdat je veel KDE / Gnome programma's hebt, maar het mooiste zou natuurlijk zijn wat mooi integreert bij Cinnamon.

SpotLite heeft Linux client, das fijn. Spotweb ben ik niet zo'n fan van, en dan blijft eigenlijk alleen SpotLite over. Jammer dat er geen SpotLite client is die gewoon compleet is (Filters, blacklists e.d.). Dus dat wordt een beetje finetunen enzo.

Spotify heb je ook voor Ubuntu, dus dat is mooi.

Streamen heb je Mediatomb voor. Die transcode ook dacht ik, goede subtitle support (Speel eigenlijk alleen MPG & MKV (mkv is een container, i know).

Nu een klein struikelblokje, Windows Mail exporteren naar een mailclient onder Linux :) Thunderbird was gestopt met support heb ik vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TB gaat nog gewoon verder, onder de community. Er komen nog wel updates uit. Zit in Debian op versie 30 (Unstable repo). En anders kan je altijd nog van TB naar een ander in Linux. Zolang je maar iets werkbaars hebt vanuit Windows en dat is WM nou niet echt om gelijk naar Linux om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

.

[ Voor 99% gewijzigd door Borromini op 19-06-2014 22:25 . Reden: Niet gezien hou oud opmerking waarop ik reageerde was... ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hero of Time schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:52:
Welke dependency problemen had je? Versienummers? Dan moet je Testing pakken, niet Stable. Die laatste is mogelijk te veel veroudert. Testing is echt prima om te gebruiken op de desktop.
Pfff dat is al zo lang geleden. Ik draai altijd minimaal testing, maar goed we hebben het ook over een jaar geleden ofzo, als het niet langer is. Toch ben ik van mening, ondanks dat ik enkel Debian draai, dat met gamen Ubuntu soms net ff wat fijner is, omdat het gewoon lijkt alsof dat de distro is waar alles voor wordt gemaakt, getuige je regelmatig PPA links tegen komt bijvoorbeeld. Vaak is het prima aan de praat te krijgen op Debian, maar het heeft soms wat meer moeite nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie de grote hoeveelheid PPAs meer als een teken dat Canonical iets niet goed doet en men dus maar zelf packages bouwt om te krijgen wat ze willen en dat dan delen met de rest van de wereld in geval ze tegen hetzelfde lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

Cyphax

Moderator LNX
Ultraman schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:56:
Ik kan vertellen dat het op Fedora ook goed werkt
Dan wil ik daar graag nog aan toevoegen dat het op m'n Slackwareinstallatie ook erg goed werkt. En dat zonder PulseAudio, maar wel met Alsa. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hero of Time schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:51:
Ik zie de grote hoeveelheid PPAs meer als een teken dat Canonical iets niet goed doet en men dus maar zelf packages bouwt om te krijgen wat ze willen en dat dan delen met de rest van de wereld in geval ze tegen hetzelfde lopen.
Deels waar. Je ziet soms stukjes software die op geen enkele of weinig distro's beschikbaar zijn, maar enkel via PPA. Dan kan je de vraag net zo goed omdraaien: als andere distro's zo significant beter zijn, waarom zijn de pakketten dan niet in hun repo's te vinden? Daarnaast, maakt het als praktisch ingerichte gebruiker die gewoon wil gamen zoveel uit als het meer gemak met zich meebrengt?

Begrijp mij verder goed, ik ben geen fan van Ubuntu en de keuzes die worden gemaakt door Canonical en zweer al vele jaren bij Debian. Hoe dan ook loop ik gewoon wel eens tegen problemen aan waar dan enkel een oplossing voor Ubuntu beschikbaar is en die niet altijd werkt op Debian, en dat wordt weer uitzoeken. En juist bij gamen lijkt de trend toch echt Ubuntu gericht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ubuntu is de meestgebruikte distro, zeker voor gebruikers die niet even een config file in duiken of software hercompileren om iets te fixen. Dat Valve zich om te beginnen op de meestgebruikte distro heeft gericht is niet zo vreemd. Dat heeft verder weinig met PPA's of andere zaken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:50:
Ubuntu is de meestgebruikte distro, zeker voor gebruikers die niet even een config file in duiken of software hercompileren om iets te fixen. Dat Valve zich om te beginnen op de meestgebruikte distro heeft gericht is niet zo vreemd. Dat heeft verder weinig met PPA's of andere zaken te maken.
Lees even de discussie. Iemand wil gaan gamen op zijn machine en zoekt een Distro. Ondanks dat ik eigenlijk exclusief Debian gebruik, raad ik Ubuntu aan. Waarom? Omdat dit door gamers veel wordt gebruikt, en Valve zich er specifiek op heeft gericht. PPA heeft niet zoveel misschien met Steam te maken, maar wel met andere praktische wensen. Zo was ik laatst op zoek naar een equalizer voor gebruik met Spotify. Gezien er geen Spotify specifieke oplossing is, dus een speciale plugin voor pulseaudio moeten gebruiken. Op Ubuntu een fluitje van een cent d.m.v. PPA. Op Debian heb ik het uiteindelijk zelf moeten compilen: geen probleem, maar ook niet handig voor de leek.

Dus ja, als beginnend Linux user is Ubuntu een goed begin vanwege het PPA/ondersteuning verhaal, en als je primair wil gamen imho daarom het meest geschikt. Ik zeg daarmee niet dat je niet kan gamen op andere distro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
zo om er weer even tussendoor te komen met een vraag waar dit topic voor bedoeld is: ik heb een hp 6710b met intel core duo 2 T8100 2ghz. Met 2x 2048 mb intern en 150gb hdd.

Ik heb op mijn huidige pc en laptop, en op de pc van mijn ouders, Mint 13 XFCE draaien.

Verder heb ik zoals eerder al wel eens aangegeven niet veel ervaring met Linux.
Welke distro zou het beste passen bij de opgegeven specs voor een linux-beginner?

edit: ik was op zoek naar een post die ik niet meer terug kan vinden. In de post werd gesproken over het eenvoudig 'herplaatsen' van een harde schijf in een andere computer en dat linux daar niet moeilijk over doet.
klinkt dat bekend?

[ Voor 22% gewijzigd door DeRooney op 20-06-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Linux doet daar inderdaad niet moeilijk over.

Waarom zou je geen Mint testen op je 6710B? Da's meer dan krachtig genoeg, en 4 GB is echt een sloot RAM voor een installatie, tenzij je video gaat bewerken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Maar welke DE van mint? Ik ben qua hardware nu niet gebonden aan xfce, toch? Dus als mate of cinnamon ook kunnen is de keuze ruimer. Dus eigenlijk is het dan inderdaad meer de vraag: welke DE met Mint 17 kan ik het beste pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nee met die CPU en zoveel RAM kan je gewoon elke DE nemen. Ik was helemaal geen fan van GNOME 3 maar na mijn overstap naar Debian (die het toen als standaard DE gebruikte) was ik te lui om Openbox helemaal opnieuw te configureren en tevreden over de integratie van bv. power management, dus ik ben nu GNOME 3 gewend. Ik zou zeggen: test ze, wat je bevalt hou je. Ik kan niks zeggen over Mate/Cinnamon (en ook niet over KDE 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb Debian Unstable op al m'n systemen draaien met Xfce. Op m'n werk laptop zit ik sinds deze week via dualboot op Fedora met KDE4 te werken. Op zich is KDE ook wel fijn. Het gebruikt standaard wel een bak meer geheugen (ongeveer 600 MB, itt ~200 met Xfce), maar met je 4 GB is dat geen probleem. Wat heb je aan geheugen als 't niet gebruikt wordt? ;)

Als je het minimalistische uiterlijk van Gnome3 dus niks vind, kan je altijd nog kijken naar andere DEs zoals KDE, maar ook Cinnamon en Mate kan je bekijken. Die laatste twee spreken mij niet echt aan, lijken in Mint heel erg op elkaar en hebben op 't eerste oog maar een paar kleine verschillen als 't komt op het applicatiemenu en instellingenmenu.

Nu ik overigens Fedora heb geproefd zal ik het niet snel aanraden aan mensen, simpelweg omdat multimedia niet standaard beschikbaar is. Zelfs Debian dat wat terughoudend is met software licenties, kan standaard MP3 media afspelen. Hooguit moet je contrib of non-free secties inschakelen. Fedora heeft 't niet in hun standaard repo zitten en je moet dan naar rpmfusion of anderen gaan. Hardware lijkt wel beter te werken, m'n wifi heeft minder issues met N-verbindingen, maar kan ook komen door de netwerkmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh je gaat er voor het gemak maar even vanuit dat ik dat niet gedaan heb. Fijne binnenkomer. :/
LiquidT_NL schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:03:
Iemand wil gaan gamen op zijn machine en zoekt een Distro. Ondanks dat ik eigenlijk exclusief Debian gebruik, raad ik Ubuntu aan. Waarom? Omdat dit door gamers veel wordt gebruikt, en Valve zich er specifiek op heeft gericht. PPA heeft niet zoveel misschien met Steam te maken, maar wel met andere praktische wensen. Zo was ik laatst op zoek naar een equalizer voor gebruik met Spotify. Gezien er geen Spotify specifieke oplossing is, dus een speciale plugin voor pulseaudio moeten gebruiken. Op Ubuntu een fluitje van een cent d.m.v. PPA. Op Debian heb ik het uiteindelijk zelf moeten compilen: geen probleem, maar ook niet handig voor de leek.

Dus ja, als beginnend Linux user is Ubuntu een goed begin vanwege het PPA/ondersteuning verhaal, en als je primair wil gamen imho daarom het meest geschikt. Ik zeg daarmee niet dat je niet kan gamen op andere distro's.
Ik deed puur een aanvullende opmerking naar aanleiding van de laatste zin van jouw post. Geen flauw idee waarom je het nodig vind je daar zo heftig tegen te verdedigen, gevoelige snaar blijkbaar? :? Hoe dan ook, dit is niet de juiste plek voor een distro war, 't is mij wel best eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

arjoderoon schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:49:
Maar welke DE van mint? Ik ben qua hardware nu niet gebonden aan xfce, toch? Dus als mate of cinnamon ook kunnen is de keuze ruimer. Dus eigenlijk is het dan inderdaad meer de vraag: welke DE met Mint 17 kan ik het beste pakken?
Ik draai met Mint 17 Cinnamon op mijn beide laptops Nr 1 is een i3 SandyBridge 2,1 GHz, Intel HD Graphics 3000 en 4 gb RAM. De tweede is een i7 SandyBridge 2 GHz, Radeon HD 6650m met 2 gb geheugen en 8 gb RAM.

Op beiden draait Cinnamon als een zonnetje. Ik vind de looks van Cinnamon erg relaxed. Maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Ik zou zeggen download een live DVD van Mint met bijvoorbeeld de MATE of Cinnamon DE en bekijk hoe ze eruit zien en in elkaar zitten. KDE is nu ook als RC beschikbaar. Kom je denk ik vanzelf uiteindelijk bij een DE uit die je het meest aanspreekt :)

Ik ben zelf via Gnome 2, KDE, Unity (poos geleden Ubuntu gebruikt), weer KDE, XFCE, MATE en vervolgens bij Cinnamon uitgekomen. :) Ook poosje Debian gebruikt waar Gnome 3 standaard op stond. Maar kom nu steeds weer terug bij Cinnamon (en Mint) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ipv werken met Live DVDs en telkens herstarten kan je 't ook met een VM doen. Je download de verschillende versies, of desnoods maar 1, installeert 'm in een VM en kijkt daarmee verder. Wil je een andere DE, dan installeer je de mint-desktop-[andere omgeving] en kiest die sessie bij het aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
thanks voor de suggestie. Had ik nog helemaal niet aangedacht!

Alleen zit ik met deze notebook in de situatie dat de hele hdd grondig gewiped is met DBAN. Er staat nu werkelijk niets op dus er zal sowieso eerst iets op moeten komen voor ik met een VM aan de slag kan. (lijkt mij).

Ik ga eens kijken of ik 1 bootable live dvd kan maken van zowel mint 17 mate als cinnamon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar je hebt nu toch een computer of ander systeem waar je op werkt? Dan test je 't daar op. Als je maar 512 MB (liever 1 GB) geheugen kan missen voor de VM zie ik niet wat je probleem zou zijn. Als 't goed is, kan je laptop ook van USB booten, dus daarmee een systeem maken kan natuurlijk ook altijd. Er is een mogelijkheid om je stick met meerdere ISO's te laden en direct vanaf de ISO starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:00
arjoderoon schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:31:
thanks voor de suggestie. Had ik nog helemaal niet aangedacht!

Alleen zit ik met deze notebook in de situatie dat de hele hdd grondig gewiped is met DBAN. Er staat nu werkelijk niets op dus er zal sowieso eerst iets op moeten komen voor ik met een VM aan de slag kan. (lijkt mij).

Ik ga eens kijken of ik 1 bootable live dvd kan maken van zowel mint 17 mate als cinnamon.
Probeer Yumi eens uit: http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/

Je installeert uit Windows alle distributies die je wilt proberen op je stick en kunt ze dan uitproberen zonder dat je ze allemaal moet installeren of in een VM laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Hero of Time schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:51:
Maar je hebt nu toch een computer of ander systeem waar je op werkt? Dan test je 't daar op. Als je maar 512 MB (liever 1 GB) geheugen kan missen voor de VM zie ik niet wat je probleem zou zijn. Als 't goed is, kan je laptop ook van USB booten, dus daarmee een systeem maken kan natuurlijk ook altijd. Er is een mogelijkheid om je stick met meerdere ISO's te laden en direct vanaf de ISO starten.
klopt! maar dat systeem heeft niet genoeg resources om in een VM beide linux distro's uit te proberen ben ik bang. Ik heb er mint 13 xfce in dual boot met xp op staan. (p4 2,8 ghz, 1,25gb intern geheugen).

ik had via ultimate boot cd customizen een manier gevonden om 1 dvd met meerdere iso's te maken. alleen snap ik het config bestand helaas niet. (ik weet niet of ik alleen de regel met INITRD moet toevoegen, of dat ik ook nog iets met de regel met APPEND moet doen).
Probeer Yumi eens uit: http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/

Je installeert uit Windows alle distributies die je wilt proberen op je stick en kunt ze dan uitproberen zonder dat je ze allemaal moet installeren of in een VM laden.
Ga ik ook proberen. Hopelijk lukt het...

[ Voor 14% gewijzigd door DeRooney op 22-06-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

arjoderoon schreef op zondag 22 juni 2014 @ 09:31:
[...]

klopt! maar dat systeem heeft niet genoeg resources om in een VM beide linux distro's uit te proberen ben ik bang. Ik heb er mint 13 xfce in dual boot met xp op staan. (p4 2,8 ghz, 1,25gb intern geheugen).
Je hoeft het niet tegelijk te draaien. Ik bedoelde dat je een VM neemt om de boel te testen. Desnoods installeer je Mint en test je daar alle desktop omgevingen mee.

Maar 1,25 GB aan geheugen op een oude P4 is niet echt geweldig om mee te testen. Dan krijg je een vertekend beeld hoe het presteert op de laptop die krachtiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Ik heb met yumi een multiboot usb stick gemaakt met daarop cinnamon, mate maar ook om te proberen elementary os. Werkt als een zonnetje en denk dat ik elementary maar ga installeren. Ziet er toch stukken beter uit dan de mint distro's. (Mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft Elementary al recentere versies beschikbaar (beta's, RC's) of is het nog steeds de release van 2013?

Die begint onderhand toch al een beetje gedateerd te raken als je moderne software wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Nee, maar ze veranderden wel de naam naar Freya :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
RedHat schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:07:
Nu ben ik gek op toolbars zoals Apple die heeft. Je hebt AWN (Avant Window Navigator, maar geen support meer dacht ik?), Conky, en nog een bekende. Ik weet alleen niet meer welke ik altijd had. Had de optie dat je windows kon maxen Apple style (Dus dat je dock altijd onderin beeld blijft), er moeten gewoon wat programma's en mapjes in komen te staan.
Voormalig AWN extras developer hier. AWN is dood inderdaad. Je hebt wel nog Docky en opvolger Plank (in Vala geschreven ipv. C# en is volgens mij ook de dock die ze in ElementaryOS gebruiken als ik mij niet vergis) en Cairo Dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Aegir81 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:28:
Nee, maar ze veranderden wel de naam naar Freya :-)
Isis lag wat gevoelig inderdaad ;)

nieuws: Elementary OS past codenaam 'Isis' aan vanwege situatie in Irak en Syrië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaz88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-10 18:13
Wat zijn hier de ervaringen met Elementary, Mint en Deepin?

Ik heb hier nu een machine draaien met alle 3 de distro's. Ik wacht met smart op eOS Freya, die voelt voor mij toch het snelste aan (en heeft niet storende eyecandy, wat ik ook wel als pluspunt ervaar).

Mint is eigenlijk alleen Cinnamon ipv Unity, of is dat net wat kort door de bocht?

Zijn er meer mensen die Deepin gebruiken? Of juist weg zijn gegaan van Deepin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Kaz88 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:04:
Wat zijn hier de ervaringen met Elementary, Mint en Deepin?

Ik heb hier nu een machine draaien met alle 3 de distro's. Ik wacht met smart op eOS Freya, die voelt voor mij toch het snelste aan (en heeft niet storende eyecandy, wat ik ook wel als pluspunt ervaar).

Mint is eigenlijk alleen Cinnamon ipv Unity, of is dat net wat kort door de bocht?

Zijn er meer mensen die Deepin gebruiken? Of juist weg zijn gegaan van Deepin?
Mwah, verschil tussen Mint en Ubuntu is echt wel iets groter dan alleen Unity/Cinnamon (of Mate). :) Ik vind Cinnamon een stuk fijner werken dan Unity wat ik in een ver verleden eens bekeken heb. Tevens vind ik Mint in zijn geheel een stuk relaxter overkomen dan het schreeuwerige van Ubuntu. Maar dit is mijn persoonlijke ervaring.

Ik heb eOS een kort poosje getest toen Luna net uitkwam. Lekker vlot OS met een strakke interface. Deepin heb ik nog nooit gebruikt, dus 0,0% ervaring mee :)

Mint komt hier steeds als mijn favoriete Linux distro naar voren. Ik vind het allemaal fijn werken en het draait prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy302
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 10:54
Beste medetweakers, ik ben bezig een netbookje dat ik nog had liggen geschikt te maken voor mijn schoonzusje, aangezien mijn vrouw en ik allebei zijn overgegaan op tablets. Nu draait dat netbookje Windows 7 starter edition, maar dat is echt niet vooruit te branden. Ik ben nu dus op het idee gekomen om er een linux distro op te zetten, alleen heb ik zelf geen ervaring met linux. Ik ben nu aan het spelen met Linux mint 17, maar weet niet zeker of deze wel geschikt is (bijvoorbeeld omdat er een ''ingewikkelde'' terminal in zit). Waar ik naar op zoek ben is een OS die geschikt is voor office taken, flash en java ondersteuning heeft (voor spelletjes en filmpjes) en erg gebruiksvriendelijk is, (geschikt voor een tienermeisje zonder bijzondere computerkennis)

De specs van het netbookje zijn:
Intel Atom N2600 @ 1,6 ghz (dual core)
1 gb RAM geheugen
Intel GMA 3600 grafische chip

Hier een linkje naar het netbookje: http://nl.hardware.info/p...w-805nl#tab:specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Jimmy302 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:48:
Beste medetweakers, ik ben bezig een netbookje dat ik nog had liggen geschikt te maken voor mijn schoonzusje, aangezien mijn vrouw en ik allebei zijn overgegaan op tablets. Nu draait dat netbookje Windows 7 starter edition, maar dat is echt niet vooruit te branden. Ik ben nu dus op het idee gekomen om er een linux distro op te zetten, alleen heb ik zelf geen ervaring met linux. Ik ben nu aan het spelen met Linux mint 17, maar weet niet zeker of deze wel geschikt is (bijvoorbeeld omdat er een ''ingewikkelde'' terminal in zit). Waar ik naar op zoek ben is een OS die geschikt is voor office taken, flash en java ondersteuning heeft (voor spelletjes en filmpjes) en erg gebruiksvriendelijk is, (geschikt voor een tienermeisje zonder bijzondere computerkennis)

De specs van het netbookje zijn:
Intel Atom N2600 @ 1,6 ghz (dual core)
1 gb RAM geheugen
Intel GMA 3600 grafische chip

Hier een linkje naar het netbookje: http://nl.hardware.info/p...w-805nl#tab:specificaties
Afgaande op jouw specificaties en wensen kom ik op Mint uit. Met een desktop environment die minder van de computer vraagt. Zoals XFCE of MATE. :)

Broadcom netwerk adapters willen nog wel eens problemen opleveren met Linux. Maar dat schijnt met de recente Mint 17 aardig aangepakt te zijn.

Over de "ingewikkelde terminal" die zit in elke Linux distributie. Is onderdeel van het systeem. Ik ben zelf geen command line expert, maar je kan het hele systeem draaien vanaf de CLI :D Maar met normaal gebruik zoals je die omschrijft (Internet, Office, filmpjes kijken etc), heb je de terminal helemaal niet voor nodig :)

[ Voor 15% gewijzigd door SandsOfArrakis op 28-06-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een lichtgewicht omgeving is aan te bevelen maar maak je geen illusie's, een snelheidsmonster zal het nooit worden. Een moderne browser met een paar stevige webpagina's open snoept die 1 GB RAM zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy302
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 10:54
Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ben nu dus met Mint 17 XFCE bezig, en dat werkt als een trein. Het enige wat mij opviel is dat ik de Linux versie van Google Chrome niet aan de praat kreeg. Na even gegoogled te hebben zag ik dus dat ik het via een aantal termninal commando's moest doen. Nu heb ik het wel geinstaleerd gekregen, maar als ik Chrome nu aandruk gebeurt er gewoon niks. Wat ik me nu afvraag is of dit normaal is en Mint gewoon niet (goed) compitable is met andere Linux software, of dat dit een uitzondering is.

[ Voor 12% gewijzigd door Jimmy302 op 29-06-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Jimmy302 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:26:
Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ben nu dus met Mint 17 XFCE bezig, en dat werkt als een trein. Het enige wat mij opviel is dat ik de Linux versie van Google Chrome niet aan de praat kreeg. Na even gegoogled te hebben zag ik dus dat ik het via een aantal termninal commando's moest doen. Nu heb ik het wel geinstaleerd gekregen, maar als ik Chrome nu aandruk gebeurt er gewoon niks. Wat ik me nu afvraag is of dit normaal is en Mint gewoon niet (goed) compitable is met andere Linux software, of dat dit een uitzondering is.
Volgens mij staat Chrome niet in de repos. Probeer Chromium maar eens. Ziet eruit en werkt hetzelfde als Chrome. Alleen moet je de pepperflashplugin-nonfree ook installeren als je Youtube filmpjes wilt kijken. DIe staat ook in de repo. Als je de 32 bits Mint draait, dan moet je de i386 versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat laatste maakt niet uit, je repo doet alles voor je mbt architectuur ;).

Als je denkt dat Chrome wel zou moeten werken, kijk dan eens wat je voor uitvoer krijgt als je chrome vanuit een terminal probeert te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 06:25:
[...]

Ik deed puur een aanvullende opmerking naar aanleiding van de laatste zin van jouw post. Geen flauw idee waarom je het nodig vind je daar zo heftig tegen te verdedigen, gevoelige snaar blijkbaar? :? Hoe dan ook, dit is niet de juiste plek voor een distro war, 't is mij wel best eigenlijk.
Sorry je post verkeerd begrepen. Ik probeer hier ook geen war te beginnen, de distro die ik zelf op al mijn systemen draai raad ik hier zelfs af. Ik reageerde misschien wat fel omdat toen ik Ubuntu aanraadde iedereen even wilde roepen dat Steam gewoon prima op hun systeem draaide (en dat was het punt volgens mij niet van de vraag). Excuses, daar was jij niet mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ik ben opzoek naar een linux distro voor mijn server.
De 2TB schijven wil ik raid 1 zetten voor meer zekerheid.
Linux wil ik op een ssd instaleren.

Systeem:
- Intel Core 2 Duo E8200 2,66Ghz
- Asus P5K
- Corsair 4GB DDR2-800
- 2x Hitachi 2TB SATA-600

Wat wil ik er mee:
- backup
- downloaden
- file server
- ftp
- eventueel game hosten

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets van wat je zegt doet er veel toe. Elke Linux distro kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Inderdaad. Debian? Misschien zelfs Debian Testing.

Ubuntu server kan ongewtijfeld ook wel gewoon.

[ Voor 43% gewijzigd door Borromini op 05-07-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hoeveel ervaring heb je met Linux? Voor servers is Debian een uitstekende keuze maar misschien niet als het de eerste keer is dat je met Linux werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:21:
Hoeveel ervaring heb je met Linux? Voor servers is Debian een uitstekende keuze maar misschien niet als het de eerste keer is dat je met Linux werkt.
Sorry me post was niet echt compleet.

Heb eerder versie 8 en 9 van red hat en de eerste 3 versies van Fedora gedraaid. Heb deze wel met gui gedraaid maar probeerde toch ook wel dingen via de commandline te doen.
Ik heb dus wel wat ervaring met linux maar zou mezelf nou ook geen kenner willen noemen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je begint dus in feite van scratch. Tja, CentOS is een goede keus omdat je ervaring hebt met Red Hat based systemen. Is net als RH zelf erg stabiel en je hebt veel mogelijkheden. Als je wat meer met het systeem wilt gaan doen dan wat je hebt beschreven, is Debian een goed alternatief. Ook super stabiel (als je iig stable branch pakt, anders is het gewoon stabiel met mogelijke nukkigheden), maar de standaard hoeveelheid packages is groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

weet iemand tot wanneer er updates blijven komen voor Zorin 6.4 Core (http://zorin-os.com/free6.html)

Het moet gaan draain in combinatie met het volgende systeem:

Intel Core i7 2600,
Asrock Z77 Extreme4,
MSI HD Radeon 7850 2 GB OC,
Samsung SSD EVO 120 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aangezien ze commerciele ondersteuning bieden verwacht ik dat ze het wel een paar jaar zullen doen, maar als je het zeker wil weten moet je het even op hun eigen forum posten of aan de developers vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netchip
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 11:09
Hey,

Op mijn Asus K35SV wil ik Linux installeren. Op mijn desktop draai ik Arch Linux x64 testing. Maar voor de laptop twijfel ik tussen Linux Mint Debian Edition en Arch Linux. LMDE heeft het voordeel dat alles makkelijk en snel draait, Arch Linux het voordeel dat ik geen overbodige ballast mee installeer.

Wat is de beste keus voor deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die ballast is heel relatief. Ik weet niet hoe Mint het ervan af brengt, maar het is ongetwijfeld veel minder een moving target dan Arch Linux.

Als je min of meer up to date wil zijn kan je ook altijd gewoon Debian testing installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een lichtgewicht distro wilt en je zit te twijfelen tussen Mint Debian en Arch, is Arch de eerste keus wat dat betreft. Mint bevat standaard veel meer software. Als je echter Debian Testing neemt, waar LMDE de basis van is, kan je 't zelf bepalen net als met Arch. Je begint met een minimalistisch systeem en bouwt 'm dan verder uit, net zoals je dat met Arch doet. Voordeel van Debian tov Arch is dat je praktisch geen development packages nodig hebt.

Maar het gaat voornamelijk om welke DE je wilt gebruiken en hoeveel geheugen de laptop heeft om de boel te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:19
Vandaag op m'n knutselPC (waar ik vaak achter zit als ik met electronica, Arduino e.d. bezig ben) Linux Mint 17 32bit gezet ipv de W7 die nog maar een paar dagen in trial resterend had.

En bohhh wat werkt dat fijn! 8) Het is echt een PRIMA vervanger voor mensen die vanaf XP ofzo komen. Sommige dingen zijn even anders, maar voor software heb je gewoon de Software Manager, dus mensen met een tablet/smartphone hebben al gauw door hoe je nieuwe software installeert. Zeker die mensen die niet meer doen dan beetje browsen, Office en mailen kunnen er prima mee uit de voeten :)

Heel veel software die ik op m'n MacBook met OSX heb, of onder Windows had is ook beschikbaar voor Linux Mint. Denk dan aan programma's zoals KeePassX, Spotify, Arduino IDE, Sublime Text 2 etc.

Ook qua snelheid is het voor m'n gevoel wat sneller dan Windows 7. PC waar het op draait is een HP DC7700 met C2D E6300 @1.86Ghz, met 2GB RAM.

Dikke prima :)

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 23:58
Draai al een tijdje Debian op mijn home server, draait verdomd lekker :P

Favoriete desktop distro is denk ik Manjaro. Alles (zelfs Optimus op mijn laptop) werkt meteen na het installeren. GNOME 3 desktop, Numix thema en Plank als dock, heerlijk :)
Was het niet voor de vele games die gewoon niet werken in Linux, dan was dat ideaal voor me geweest, ik zit nu nog aan Windows vast door de games.
Ik vind het wel jammer dat GNOME updates lang duren. Maar aan de positieve kant, dan is het misschien wel stabieler.

[ Voor 12% gewijzigd door NanoSector op 02-08-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Debian draait zeker lekker. Heb laatst een uitstapje gedaan naar Mint en ElementaryOS. Beide hadden meer Eyecandy dan mijn voorgaande Debian met XFCE, maar bleef tegen kleine probleempjes aanlopen welke ik met Debian niet had. Kwam op de site http://www.iwillfolo.com/ een post tegen om XFCE een wat geliktere uiterlijk te geven. Met onderstaande als resultaat. Het is wel een beetje offtopic, sorry, maar wou ff aangeven dat je echt wel een snel en stabiel (Debian Xfce) systeempje kan maken van wat verouderde hardware. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/jsyrmf.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Campo di Casa op 03-08-2014 07:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemCA
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-09 09:41
Zijn hier ook mensen die Scientific Linux op de desktop gebruiken? Heb t nu een tijdje naast mn welvertrouwde OpenSUSE installatie draaien. Maar totzover wel positief. Al ben ik niet zo te spreken over Gnome t.o.v KDE bovenop OpenSUSE.

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
janwillemCA schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:11:
Zijn hier ook mensen die Scientific Linux op de desktop gebruiken? Heb t nu een tijdje naast mn welvertrouwde OpenSUSE installatie draaien. Maar totzover wel positief. Al ben ik niet zo te spreken over Gnome t.o.v KDE bovenop OpenSUSE.
Dan zet je er toch gewoon Gnome bij? OpenSuse ondersteunt het perfect, je kunt het zelfs kiezen bij installatie als je de volledige installatie-DVD downloadt:

http://software.opensuse.org/131/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemCA
Ja dat weet ik haha, Nee ik bedoel Gnome met SL. Ben niet echt een Gnome liefhebber:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
janwillemCA schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:47:
Ja dat weet ik haha, Nee ik bedoel Gnome met SL. Ben niet echt een Gnome liefhebber:)
Je kunt natuurlijk altijd zelf een andere DE zoals KDE installeren. Al zal dat iets meer moeite kosten als je distro er niet out-of-the-box mee komt, uiteindelijk heb je alleen maar voordeel bij de DE die je het fijnste vind :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemCA
Maar dus geen of weinig mensen die Scientific Linux gebruiken? Was wel benieuwd naar hun ervaring;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 23:58
Het lijkt me eerder ook een distro voor in een werkomgeving dan op een thuiscomputer.
Ik heb er wel eens van gehoord, maar nooit echt naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
janwillemCA schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:20:
Maar dus geen of weinig mensen die Scientific Linux gebruiken? Was wel benieuwd naar hun ervaring;)
Nee, wel met CentOS, en dat leunt er toch bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 19:38
housekamp schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 07:16:
Debian draait zeker lekker. Heb laatst een uitstapje gedaan naar Mint en ElementaryOS. Beide hadden meer Eyecandy dan mijn voorgaande Debian met XFCE, maar bleef tegen kleine probleempjes aanlopen welke ik met Debian niet had. Kwam op de site http://www.iwillfolo.com/ een post tegen om XFCE een wat geliktere uiterlijk te geven. Met onderstaande als resultaat. Het is wel een beetje offtopic, sorry, maar wou ff aangeven dat je echt wel een snel en stabiel (Debian Xfce) systeempje kan maken van wat verouderde hardware. ;)

[afbeelding]
Hmm dat ziet er wel sjiek-de-friemel uit eigenlijk 8)

Toevallig nog een specifieke link op die site voor dat resultaat ?

En distro's .. poeh ..
- Servers vaak Xen on Debian, met Debian guests (meeste wheezy, sommige sid voor wat test werk)
- Multiboot Usb stick: Knoppix (customized), DEFT, clonezilla en UBCD en debian netinstallers .. altijd handig in de portomonee
- Laptop .. Mint debian, met o.a. pycharm, maar wellicht toch gewoon ook Debian zelf van maken

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 04-08-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

http://www.iwillfolo.com/...erformance-visual-appeal/ misschien? Anders blader je er gewoon wat rond, vind je vanzelf wel wat. Er zijn ook genoeg andere site die je tips kunnen geven om het wat beter eruit te laten zien. Maar misschien heb je al genoeg aan www.xfce-look.org voor thema's en icon packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
gekkie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:55:
[...]

Hmm dat ziet er wel sjiek-de-friemel uit eigenlijk 8)

Toevallig nog een specifieke link op die site voor dat resultaat ?

En distro's .. poeh ..
- Servers vaak Xen on Debian, met Debian guests (meeste wheezy, sommige sid voor wat test werk)
- Multiboot Usb stick: Knoppix (customized), DEFT, clonezilla en UBCD en debian netinstallers .. altijd handig in de portomonee
- Laptop .. Mint debian, met o.a. pycharm, maar wellicht toch gewoon ook Debian zelf van maken
Ik heb me laten inspireren door een post op de oude blog van iwillfolo. Voor de theme heb ik gebruik gemaakt van Zukitwo (zie #6).
http://iwillfolo.blogspot...ooking-xfce-desktops.html

Voor de icoontjes heb ik gekozen voor Compass.
http://iwillfolo.blogspot...x-desktop-with-fresh.html

De wallpaper heb ik gevonden bij wallbase.cc

Maar zoals Hero of Time al aangaf kan je ook veel vinden op www.xfce-look.org/. Alleen is het een stuk makkelijker als je vanaf een voorbeeld kan beginnen. En het verbaaste mij echt hoe makkelijk en snel je het oudbollige uiterlijk van Xfce kan veranderen naar een meer hedendaagse uiterlijk. En dat het totaal niet ten koste gaat van je performance. Vandaar ook dat ik zeeer tevreden ben met Debian Xfce op mijn verouderde hardware. Stabiel, Snel, Sexy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 01:45
Zojuist Linux Mint 17 KDE op mijn laptop geknald. Ben er nu al verliefd op. En dat terwijl ik vroeger nooit zo'n grote fan van KDE was. Dus nu begin ik met het leren werken met KDE...

Weet iemand alleen hoe ik de snelkoppelingen op de taakbalk kleiner krijg...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 19:38
housekamp schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 06:49:
[...]
Maar zoals Hero of Time al aangaf kan je ook veel vinden op www.xfce-look.org/. Alleen is het een stuk makkelijker als je vanaf een voorbeeld kan beginnen. En het verbaaste mij echt hoe makkelijk en snel je het oudbollige uiterlijk van Xfce kan veranderen naar een meer hedendaagse uiterlijk. En dat het totaal niet ten koste gaat van je performance. Vandaar ook dat ik zeeer tevreden ben met Debian Xfce op mijn verouderde hardware. Stabiel, Snel, Sexy. :)
Thxs :)

Nu eigenlijk nog een leuk klein lief laptopje om het op uit te gaan proberen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

mcgloud schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 00:16:
Zojuist Linux Mint 17 KDE op mijn laptop geknald. Ben er nu al verliefd op. En dat terwijl ik vroeger nooit zo'n grote fan van KDE was. Dus nu begin ik met het leren werken met KDE...

Weet iemand alleen hoe ik de snelkoppelingen op de taakbalk kleiner krijg...? :)
Geen idee, ze zijn ongeveer even hoog als je panel, dus als je panel 50 pixels hoog is, zijn de launchers dat ook. Zo heel veel heb ik nou ook weer niet gespeeld met KDE, ik mis gewoon een aantal handige panel applets en andere dingetjes die ik in Xfce wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-11-2021

Karmos

Meh.

Hallo,

Binnenkort komt er een laptop tot mijn beschikking: Een HP Pavilion dv6500 met Windows Vista Home Premium (servicepack 2, 32 bits). Deze heeft een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual-core processor TK-53 op 1,70 GHz, 2 gig RAM en 2 harde schijven: één van 104 GB met nog maar 54,8 GB beschikbaar en nog een recovery van 7,10 GB met nog maar 2,14 GB beschikbaar.

Ik zou hem willen gebruiken samen met een monitor en een draadloos toetsenbord met draadloze muis (eigenlijk een soort van desktop omdat de accu toch niet meer veel soeps is). Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor alledaagse dingen: denk maar aan wat browsen, wat office voor school en als back-up voor foto's moest mijn daily driver laptop ooit eens crashen. O, en ondanks hij zal vast staan, zal hij toch nog via wifi verbinding met het internet maken. In de kamer waarin hij zal staan wordt het wifi signaal versterkt door een wifiversterker. Normaal gezien zal dit geen problemen mogen opleveren (denk ik).

Omdat Vista best traag begint te worden op dit laptopje, zou ik Vista er willen van gooien en er een (lichte) linux opzetten zodat hij terug werkbaar wordt. Ik verwacht geen snelheidsmonster maar het liefst toch een goed werkbare pc waarbij alles out off the box (tamelijk goed) werkt. Ik heb al eens gekeken naar Linux Mint (lijkt me verstandig), Elementary OS (aan de ene kant, is dit mijn favoriet door de looks maar aan de andere kant ook mijn minst favoriete distro door de verhalen dat het nog niet volwassen genoeg zou zijn) en Ubuntu (is qua userinterface aanpassen maar zal lukken denk ik). Ik sta ook nog open voor andere vormen van linux aangezien ik door de bomen het linuxbos niet meer zie. 8)7

Zijn mijn plannen realiseerbaar? En welke vorm van linux raden jullie me dan aan?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Karmos op 20-08-2014 00:42 ]

'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 17:48
@Karmos; prima mogelijk. Mint is meestal het makkelijkste, zeker als je er toch al naar hebt gekeken.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 18:08
Als je wilt dat vrijwel alles out of the box werkt dan is Mint of Ubuntu wel een goede keus. Let wel dat beide distro's komen met behoorlijk veel preinstalled software. Overigens zou ik dan wel Linux Mint XFCE of Xubuntu nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mint is een goede keus. Als DE zou ik Mate of XFCE aanraden. :)
Lee245 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:31:
Als je wilt dat vrijwel alles out of the box werkt dan is Mint of Ubuntu wel een goede keus. Let wel dat beide distro's komen met behoorlijk veel preinstalled software. Overigens zou ik dan wel Linux Mint XFCE of Xubuntu nemen.
Zelfs met alle voorgeinstalleerde software past het prima op zijn harde schijf :)

[ Voor 77% gewijzigd door SandsOfArrakis op 20-08-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 18:08
SandsOfArrakis schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:49:
Mint is een goede keus. Als DE zou ik Mate of XFCE aanraden. :)

[...]

Zelfs met alle voorgeinstalleerde software past het prima op zijn harde schijf :)
Dat is niet het punt. Het zal de snelheid en 'lichtheid' niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die laptop kan alles draaien wat je wilt, zelfs Unity of KDE. Maar Mint met Mate is een goed begin.

Verders zit er maar 1 schijf in die laptop van 120 GB en is deze in twee partities opgedeeld. Die vrije ruimte op de grootste zegt niets, dat is namelijk wat je overhoud naast wat er al door Vista wordt gebruikt. Je formatteert die partitie toch omdat Linux het niet fijn vind om op NTFS te draaien. De herstelpartitie kan je mee doen wat je wilt. Heb je nog plannen om ooit Windows er terug op te laten zetten? Dan behoud je 'm. Anders, gewoon weggooien en de installatie van Linux de gehele schijf laten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmos

Karmos

Meh.

Hero of Time schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:01:
Je formatteert die partitie toch omdat Linux het niet fijn vind om op NTFS te draaien. De herstelpartitie kan je mee doen wat je wilt. Heb je nog plannen om ooit Windows er terug op te laten zetten? Dan behoud je 'm. Anders, gewoon weggooien en de installatie van Linux de gehele schijf laten gebruiken.
Dat was ik ook van plan, gewoon windows ervan gooien omdat het toch niet vooruit te branden is.

Alles ervan gooien gaat volgens mij gewoon via het menu op de cd waarin je kan kiezen om te dualbooten, alles te verwijderen of iets anders. Of ben ik nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Karmos schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:18:
[...]

Dat was ik ook van plan, gewoon windows ervan gooien omdat het toch niet vooruit te branden is.

Alles ervan gooien gaat volgens mij gewoon via het menu op de cd waarin je kan kiezen om te dualbooten, alles te verwijderen of iets anders. Of ben ik nu helemaal verkeerd?
Gewoon je linux cd erin gooien en bij het partitioneren aangeven dat hij de bestaande schijven ook moet formatteren.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmos

Karmos

Meh.

Hoi, bedankt voor jullie reacties!

Het is ubuntu geworden. Maar zou ik dan beter de 32 bits of de 64 bits versie downloaden, aangezien ik niet veel wijzer word van de uitleg op de site.

Sorry voor de iets wat domme vraag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is wat je zelf zou willen gebruiken. Ik zou persoonlijk overal 64 bit gaan draaien als de hardware dat ondersteund, maar voor beginner als jij zou ik de 32 bits versie nemen, omdat je toch maar 2 GB geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
@Housekamp: Xubuntu is vanzichzelf ook niet prachtig. Je kunt er toch wel iets moois van maken.
Zie mijn Xubuntu 14.04 bak:

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2014/235/8/3/screenshot_by_perlinnoise-d7wd3pk.png

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil bij mijn ouders de pc weer eens updaten en twijfel voor hun over een overstap naar linux. Zelf gebruik ik Linux Mint XFCE, dus dat wilde ik voor hun ook installeren. Enige probleem is dat mijn vader TomTom Home gebruikt, een applicatie waarmee je een TomTom device kunt updaten. Versie 1.x werkt volgens WineHQ prima, maar Inmiddels zitten ze bij versie 2.x en die draait volgens WineHQ 'rubbish'. Ik wil liever geen Virtualbox draaien, omdat ik het liefst legaal werk (wil gaan werken vanaf heden ;) en dan zou ik dus een nieuwe key moeten kopen voor een virtual Windows install. Zijn er oplossingen in Linux of moet ik toch bij windows blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 08:44:
Ik wil liever geen Virtualbox draaien, omdat ik het liefst legaal werk (wil gaan werken vanaf heden ;) en dan zou ik dus een nieuwe key moeten kopen voor een virtual Windows install. Zijn er oplossingen in Linux of moet ik toch bij windows blijven?
Een nieuwe key is toch niet nodig? Als je al een legale Windows-versie hebt lijkt het mij dat het niet uit maakt of je die op een gewone computer installeert of in een VM. Overigens kan je ook eerst eens proberen hoe goed TomTom werkt onder Wine, misschien werkt niet alles maar wel de functies die je vader gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb voor die pc alleen een vista basic key, maar helaas geen cd's meer

en ik verwacht dat als er bij Wine staat dat hij 'rubbish' is dat het dus niet werkt. maar ik kan dat inderdaad eens proberen met een livecd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb 't bij de buren van m'n ouders geprobeerd. De Tomtom software doet 't echt niet in Wine. Vooral als je MyTomtom moet gebruiken, het nieuwe programma van ze voor de nieuwere apparaten. Die communiceert via een USB ethernet wat gewoon niet lekker gaat.

Helaas voor je, maar vanwege Tomtom zit je vast aan het ruk pakket en daarmee dus vast aan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:24
Ik ben altijd wel gecharmeerd van *nix besturingssystemen en voor enkele embedded producten die ik ontwikkel gebruik ik (RT) Linux. Thuis heb ik echter een laptop met Optimus technologie en een jaar geleden had ik daar icm Linux soms wel wat problemen mee. Ik heb dan ook altijd Windows gedraaid op mijn laptop.

Nu wilde ik een nieuwe SSD plaatsen en overgaan op Linux ipv Windows 8 (wat ik persoonlijk ook een fijn OS vind). Goed, er zijn veel (te veel) Linux distributies en heb me eerst goed ingelezen om vervolgens enkele distros te testen:
- Linux Mint Cinnamon 17
- Linux Mint Debian Edition (LMDE)
- Manjaro 0.8.10 KDE (XFCE vind ik niks)
- Elementary OS Luna

De eerste beviel goed en in principe werkte alles. Wel heb ik 'Bumblebee' en NVidia drivers moeten installeren maar dat moet met zowat elke distro. De dingen die ik minder vond: LTS dus geen normale updates aan Kernel en 'App store' -> oude apps. Tevens niet makkelijk te upgraden naar 18 als deze uitkomt. Als laatste vond ik de GUI soms wat traag met het switchen tussen desktops.

LMDE gaf diverse problemen met Bumblebee, uit slaap-stand komen, multi monitor, etc. Weet niet precies meer wat, maar gaf iig geen vertrouwen icm mijn laptop.

Manjaro... hmmm.. Beetje hetzelfde als LMDE. Kreeg alles wel aan de gang maar moest veel meer 'hacken'/scripts aanpassen. Op zich geen probleem, maar zo'n OS wilde ik niet. Het touchpad scrollen werkte bv niet en moest daarvoor extra handelingen verrichten. Ook voelde het geheel niet echt af.

- Elementary OS Luna. Prachtig en snel! Switchen tussen workspaces en de algemene animaties gaan zeer vloeiend. Grafisch ziet het er gelikt uit en alles werkt zowat out-of-the-box (wel Bumblebee moeten installeren). Font rendering ook perfect. Sleep-mode, dynamische multi-monitor (i.e. in-/uitpluggen van een tweede monitor), enz werken perfect. Applicaties starten verder snel op en vertonen geen V-sync issues - denk bv aan Firefox + flash -. Het enige 'probleem' wat ik nu ondervind is dat de 'app-store' verouderd is. Zo is bv LibreOffice met versie 3.5 de laatste :S - 4.3 is op dit moment echter de laatste versie -. Met PPA's kan je dit wel ondervangen, maar goed, dat kan/wil niet iedereen. Verder is de distributie gebaseerd op Ubuntu LTS 12.04 en daarmee is de kernel vrij oud. Sommige programma's werken dan niet (Darktable 1.4.2 is de laatste versie die 12.04 ondersteunt). Gelukkig is Freya gebaseerd op 14.04.1 en hopelijk komt deze snel uit. Is er trouwens een migratiemogelijkheid voor Luna->Freya?

Wat ik nog wel jammer vind is dat met alle distro's die ik nu getest heb, CIFS network-shares langzaam zijn. Onder Windows haal ik ruim 110MB/sec als ik schrijf naar mijn i5 FreeNAS terwijl ik maar 50 a 65MB/sec haal met Linux. Waarschijnlijk komt dat door FUSE, maar in mijn ogen zou dit beter moeten - ik wil liever niet NFS gebruiken ivm gebrek aan authenticatie -. Linux en netwerken, je zou toch zeggen...

Als laatste, weet iemand nog een goede distro die zich kan meten met Elementary OS maar dan als rolling release of met een meer actuele kernel? Zo niet, dan blijf ik bij Elementary OS of eventueel Mint Cinnamon 17.
Pagina: 1 ... 36 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.