Bij het monteren van m'n cutout hebben we hem helaas niet kunnen proberen. Ik heb dat ding alleen in m'n uitlaat laten maken omdat ik dat zelf niet kan. Het aansluiten zou ik later zelf doen aangezien ik dat wel kan.
Alleen bleek na aansluiten datie maar een kleinstukje open gaat, maar een graad of 15-20 ipv 90. Hij moest dus ergens tegenaan zitten. Heb daarover meteen al contact gehad, maar ze hadden het nogal druk dus zouden ff moeten kijken wanneer ze tijd voor me hebben.
Heb al die tijd niks meer gehoord, dus afgelopen nacht rond 4:40 een mailtje gestuurd met dat ik nog steeds wachtte op de rekening van die dynamo, en wanneer ze tijd voor me hebben. Vervolgens ben ik rond 10:30 vanmorgen wakker gebeld. Nr en stem herkende ik eerst niet, ff later pas, en snapte toen ook waarom er gevraagd werd of ik vanmiddag tijd heb. Jaja, ofwel, ik stuur snachts een mailtje wanneer ze tijd hebben, en vervolgens wordt ik wakker gebeld om te vragen of ik vanmiddag al kon komen!!
De hoofdreden is dat hij vanaf morgen (vandaag dus eigenlijk

) voor 3 weken naar de USA gaat, en dan zou het daarna pas weer kunnen. Nou gelukkig had ik vandaag tijd dus ben vanmiddag naar ze toe gereden. Wat een takkeweer zeg. Maarja da's wel lekker driften zo
Kortom: cutout is gefixed en uitlaat komt ook niet meer tegen het frame aan. Hij gaat nu wel 90 graden open. En DAMN dat geeft toch nog ff meer dan 2x zoveel herrie dan datie op dat kleine kiertje al maakte
Moet ik er wel bij zeggen, toen ik eind 2005 paar maanden zonder demper rondreed had ik een 2,75" pijp die achter de achteras ophield. Daar had ik toen totaal geen last van, gewoon lekker geluid, en niet te hard!
Nu heb ik echter een 2,5" pijp (compleet vervangen toen, met nieuwe demper), en de cutout zit voor de achteras onder de achterbank, en dat geeft nou toch wel een enigszins irritante resonantietoon bij zo'n 100-120 km/u.
Oplossing is simpel: klepje niet helemaal open doen

of gewoon dicht houden op de snelweg

In de stad nergens last van alsie helemaal open staat, dan is het gewoon aso gebrul