[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringen & Discussie Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 17.041 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Digibilly schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:48:
Ws beetje domme vraag. Vandaag me G5 binnen en net voor de 2de x gesynchroniseerd. Duurde vrij lang want bijna 50 GB muziek. Nu zag ik net tot mijn schrik dat het menu in het japans wordt weergeven. Kan ik dit zonder te resetten nog op engels krijgen of moet ik resetten, taal goed instellen en opnieuw synchen?
Staat gewoon in de handleiding?
Anders levert [google=ipod change language] deze link op: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60956 als eerste hit. Misschien heb je er wat aan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een vraag en zou graag willen weten wat jullie ervaring is..

Uit mijn zwart iPod video komen uit het binnenwerk tikken. Het zijn tikken die vrij goed zijn te horen als je je oor dicht bij de casing houdt. De iPod heeft tot op heden nog geen kuren of data verlies. Wat is jullie ervaring?

PS: Het is niet het scrollwieltje! :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Erhnam schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:20:
Ik heb een vraag en zou graag willen weten wat jullie ervaring is..

Uit mijn zwart iPod video komen uit het binnenwerk tikken. Het zijn tikken die vrij goed zijn te horen als je je oor dicht bij de casing houdt. De iPod heeft tot op heden nog geen kuren of data verlies. Wat is jullie ervaring?

PS: Het is niet het scrollwieltje! :)
Heb ik ook... hoort zo, is volgensmij gewoon de hardeschijf die aan het zoeken is wat je dan hoort... het zijn de koppen die door je platters aan het razen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:33
peddro schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:04:
[...]

Heb ik ook... hoort zo, is volgensmij gewoon de hardeschijf die aan het zoeken is wat je dan hoort... het zijn de koppen die door je platters aan het razen zijn...
Same here met iPod 5.5G 80Gb, voornamelijk bij wisselen van songs naar andere albums of bij het einde van een videotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik zit te twijfelen tussen een Nano 4gb of een G5,5 30 GB.

Nu vraag ik me af gaat die HD niet snel kapot als hij een keer valt of zo ? Die nano kan echt super veel hebben voordat die kapot gaat.

En waarom kan de 80 GB versie veel langer mee dan de 30 gb versie ? Grotere / zwaardere Accu ?

Het nadeel van de G5.5 vind ik dus de HD en het mogelijk sneller kapot gaan van een duur apparaat. En bij de nano vind ik de 4 GB niet echt veel er is ook een 8 GB maar 30 is natuurlijk weer aanzienlijk meer. Ook heeft die geen video optie echter is het de vraag of je dat ooit gaat gebruiken.

Gebruiken jullie als G5 en G5.5 bezitters die video optie vaak ? En wat vinden jullie daar van ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik kijk regelmatig Muziek Video'tjes, of af en toe zet ik een aflevering van een serie om en kijk die dan onderweg of 's avonds in bed nog even oid.
Een HD is inderdaad gevoeliger, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad (ik heb hem dan ook nog nooit laten vallen :P ) Ik zou iig voor de 5.5G video gaan, je kan er meer mee en hij ziet er imo niet zo vrouwelijk uit als zo'n nano, maar dat is persoonlijk. Ik ken de batterijtijden van de Nano niet, maar die van de 30GB video vind ik af en toe wel een beetje matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fsfikke schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:12:
Ik kijk regelmatig Muziek Video'tjes, of af en toe zet ik een aflevering van een serie om en kijk die dan onderweg of 's avonds in bed nog even oid.
Een HD is inderdaad gevoeliger, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad (ik heb hem dan ook nog nooit laten vallen :P ) Ik zou iig voor de 5.5G video gaan, je kan er meer mee en hij ziet er imo niet zo vrouwelijk uit als zo'n nano, maar dat is persoonlijk. Ik ken de batterijtijden van de Nano niet, maar die van de 30GB video vind ik af en toe wel een beetje matig.
En hoe lang gaat hij dan mee met muziek en video ? Ik las iets van 10 uur muziek terwijl apple het over 14 heeft. Me vriendin gaat de ipod het meeste gebruiken. Maar ik af en toe ook :)

En gaat dat omzetten makkelijk ? moet je dan een DVD re encoden naar kleiner formaat of zit er software bij die dat makkelijk voor je doet

[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 30-05-2007 14:21 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens mij kan iTunes video's omzetten, maar je kan er beter een ander programma voor gebruiken, SUPER is bijvoorbeeld een leuke die ik zelf gebruik.
Tien uur muziek lukt misschien nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fsfikke schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:19:
Volgens mij kan iTunes video's omzetten, maar je kan er beter een ander programma voor gebruiken, SUPER is bijvoorbeeld een leuke die ik zelf gebruik.
Tien uur muziek lukt misschien nog wel.
Ah dat is dus niet super lang. En ik had nog wat vraagjes:

Wat kosten die G5.5 eigenlijk ? In de PW kan ik niet goed zien welke nu de 5.5 zijn. Deze bijvoorbeeld: http://www.cool-prices.nl/Producten/7750

En hier staat het er wel bij: http://www.digitalstreet....v6mbkgdp8gpsgr9rdvaqvchk5

En kan je ook die zwaardere accu van de 80 GB los kopen ? Of is dat zo duur dat je beter meteen voor de 80gb kan gaan ?

Verder maak ik me ook zorgen over die 1 jaar garantie. Als hij dan naar 1,5 jaar kapot is hang je kun je een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Astennu schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:22:
[...]

Wat kosten die G5.5 eigenlijk ? In de PW kan ik niet goed zien welke nu de 5.5 zijn. Deze bijvoorbeeld: http://www.cool-prices.nl/Producten/7750

En hier staat het er wel bij: http://www.digitalstreet....v6mbkgdp8gpsgr9rdvaqvchk5

En kan je ook die zwaardere accu van de 80 GB los kopen ? Of is dat zo duur dat je beter meteen voor de 80gb kan gaan ?

Verder maak ik me ook zorgen over die 1 jaar garantie. Als hij dan naar 1,5 jaar kapot is hang je kun je een nieuwe kopen.
Dit is hier het tweakers forum, niet een digitale versie van de consumentengids. Kom hier dus alleen als je technische of tweaker-achtige vragen hebt.

Alle antwoorden die jij wil weten kun je of vinden met google, of vinden op de site van apple zelf.

Vooruit 1 tip dan: je kunt je garantie voor 19,99 uitbreiden naar 2 jaar, als je het garantiepakket online bestelt bij dixons.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Even een tip cq. waarschuwing voor gebruikers van een autolader: sluit je iPod niet aan op de lader voordat je de auto gestart hebt. Ik heb het nog nergens (expliciet) gelezen of gehoord, maar bij deze.

Het moederbord van mijn iPod Video is (zeer waarschijnlijk) hierdoor gefrituurd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Astennu schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:22:
[...]

Bij de specs staat MA446NF achter "iPod 30GB", als je dat even in Google gooit zie je dat dat de 5.5G is. Die accu kan je niet los erbij doen.

@DaSaN: Ik denk dat iemand met 8k+ posts en die hier al 6.5 jaar rond loopt dat wel weet. Know your place ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaSaN schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:59:
[...]

Dit is hier het tweakers forum, niet een digitale versie van de consumentengids. Kom hier dus alleen als je technische of tweaker-achtige vragen hebt.

Alle antwoorden die jij wil weten kun je of vinden met google, of vinden op de site van apple zelf.

Vooruit 1 tip dan: je kunt je garantie voor 19,99 uitbreiden naar 2 jaar, als je het garantiepakket online bestelt bij dixons.nl
Ik heb al heel wat gezocht daar niet van. Dat van die G5.5 type nummers had ik ook wel zelf kunnen vinden maar sommige mensen hier weten dat precies en kunnen dit zonder moeite even posten lijkt me. Ik heb al best wat onderzoek gedaan naar de duurzaamheid. Maar hier kwam ik vooral de Nano tegen. Die je kon laten vallen en waar je met een auto over heen kon rijden. Alleen de display begaf het toen maar hij deed het nog wel. Bij een val van een metertje of 20 was hij na al die marteling wel kapot.

Ik denk niet dat je dit soort dingen met de iPod video moet doen :D die HD houd er denk ik meteen mee op. Of raakt beschadigt.

Ik had wel een Ansman accu pak gevonden echter kost dat ding al 60 euro :) kun je dus beter beter de 80 gb versie kopen als hij echt 50% langer mee gaat. Want die 14 uur voor de 30 gb klopt dus ook al niet want dat is ongeveer 10 uur.

Bovendien jullie hebben de iPods ik niet. Ik lees alleen de mooie woorden van apple en zo maar die blijken niet altijd waar te zijn vandaar dat ik hier ook om jullie mening vraag.

Ik weet dat het irritant kan zijn dat mensen niet zoeken naar antwoorden. Dat merk ik ook met dingen waar ik wel veel van afweet. Zoals AMD pcu's en VGA kaarten / PSU's. Maar dan ben ik niet te broerd om de wat lastigere vraagjes die misschien wat meer zoekwerk vragen een keertje te herhalen :)

Maar ik zal wat meer zoeken voordat ik iets ga vragen.

Nog bedankt voor de Tip van die 2 jaar garantie. Ik zal eens kijken wat de voorwaarden zijn. Want misschien zijn die dusdanig nadelig dat je er bijna nooit wat aan hebt. Als in als hij valt krijg je geen garantie enz.

Edit:

Dit was die Extended battery pack:

http://www.ansmann.de/cms...pbrowse_pi1%5Bpid%5D=8525

Alleen daar staat dus niet bij hoe veel langer hij dan mee kan. Ik zal er vanavond eens rustig naar kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 30-05-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
De accuduur die Apple opgeeft komt vrij goed overeen met de werkelijkheid. Ik snap ook niet waar jij die 10 uur vandaan haalt. Lees bijv. eens de reviews op iLounge door. Daarnaast zijn je vragen al helemaal voor iemand met al 8k posts toch niet echt van hoge kwaliteit, ik zal toch proberen je een beetje op weg te helpen.

Je twijfelt tussen de verschillende iPods. De 80 GB versie is dikker, dat komt omdat de harde schijf uit twee platters bestaat, omdat die iPod dikker is, is er ook meer ruimte voor een grotere batterij. Ik weet niet wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Maar bij de meeste mensen zal de batterij van de 30 GB versie al voldoende zijn. Hou er namelijk rekening mee dat video kijken op een 2,5 inch schermpje niet echt ideaal is. Het werkt wel, maar regelmatig films erop kijken is toch niet aan te raden. Dan zou ik je toch eerder een echte PMP aanraden, bijv. van Archos. In praktijk toen ik mijn 5G nog had, keek ik regelmatig een aflevering van een serie, nou daarvoor is een 5,5 of 5G iPod ideaal.

Ik heb nu sinds een half jaar een iPod Nano 2G. Dat is echt een heerlijke muziekspeler. De batterij gaat heel erg lang mee, hij is ongelofelijk klein en 8 GB is voldoende, zodat ik niet elke week de muziek hoef te verwisselen. Het grote voordeel van de iPod 5G was voor mij dat ik al m'n muziek erop kon zetten. Eerlijk gezegd mis ik dat wel. Maar de Nano heeft ook veel voordelen.

Kortom, je zal voor jezelf op een rijtje moeten zetten wat je echt belangrijk vind. Wij kunnen dat niet voor je beslissen. De ene zal meer filmpjes kijken, de ander zal meer muziek luisteren etc.

Edit: overigens vind ik het opmerkelijk hoe jij het aantal nummers uitrekend. Ik heb nu 5,96 GB muziek op m'n iPod Nano 8 GB staan, dat is genoeg muziek voor 2,7 dag en dat zijn meer dan 1100 nummers. Vrijwel al mijn muziek is overigens VBR of 320CBR geript.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 30-05-2007 16:14 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoedje schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:12:
De accuduur die Apple opgeeft komt vrij goed overeen met de werkelijkheid. Ik snap ook niet waar jij die 10 uur vandaan haalt. Lees bijv. eens de reviews op iLounge door. Daarnaast zijn je vragen al helemaal voor iemand met al 8k posts toch niet echt van hoge kwaliteit, ik zal toch proberen je een beetje op weg te helpen.

Je twijfelt tussen de verschillende iPods. De 80 GB versie is dikker, dat komt omdat de harde schijf uit twee platters bestaat, omdat die iPod dikker is, is er ook meer ruimte voor een grotere batterij. Ik weet niet wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Maar bij de meeste mensen zal de batterij van de 30 GB versie al voldoende zijn. Hou er namelijk rekening mee dat video kijken op een 2,5 inch schermpje niet echt ideaal is. Het werkt wel, maar regelmatig films erop kijken is toch niet aan te raden. Dan zou ik je toch eerder een echte PMP aanraden, bijv. van Archos. In praktijk toen ik mijn 5G nog had, keek ik regelmatig een aflevering van een serie, nou daarvoor is een 5,5 of 5G iPod ideaal.

Ik heb nu sinds een half jaar een iPod Nano 2G. Dat is echt een heerlijke muziekspeler. De batterij gaat heel erg lang mee, hij is ongelofelijk klein en 8 GB is voldoende, zodat ik niet elke week de muziek hoef te verwisselen. Het grote voordeel van de iPod 5G was voor mij dat ik al m'n muziek erop kon zetten. Eerlijk gezegd mis ik dat wel. Maar de Nano heeft ook veel voordelen.

Kortom, je zal voor jezelf op een rijtje moeten zetten wat je echt belangrijk vind. Wij kunnen dat niet voor je beslissen. De ene zal meer filmpjes kijken, de ander zal meer muziek luisteren etc.

Edit: overigens vind ik het opmerkelijk hoe jij het aantal nummers uitrekend. Ik heb nu 5,96 GB muziek op m'n iPod Nano 8 GB staan, dat is genoeg muziek voor 2,7 dag en dat zijn meer dan 1100 nummers. Vrijwel al mijn muziek is overigens VBR of 320CBR geript.
Ik had wat meer kunnen zoeken dat is waar. Ik heb de volgende reviews gelezen:

http://arstechnica.com/reviews/hardware/video-ipod.ars/1
en
http://arstechnica.com/reviews/hardware/ipod-2g.ars/5

En nog een van de 4 GB versie die ze dus ook gestrest test hadden door er mee te gooien en zo.

Ik heb in totaal maar 2 uurjes zitten zoeken en op de apple en creative site zitten lezen. En daardoor zat ik nog met wat vraagjes. Ik zie inderdaad op de apple site dat de 80 gb versie 4mm dikker is en ongeveer 30 gram zwaarder is.

Ik vond het verschil tussen de 4 GB nano en de 30 GB Ipod video wat klein om de 30 gb niet te overwegen. Verschil met de 8 GB is helemaal klein:

Voordeel Video:
-Optie om film te kijken
-30 GB opslag
Nadeel:
-Kan sneller kapot door HD
-Maar 14 uur batterij en 3,5 uur voor video

Nano Voordelen:
-Kleiner
-Gaat 24 uur mee
-Gaat minder snel kapot
Nadeel
-Maar 4 of 8 GB
-Hoge prijs per GB

Ik ga ze zo wel even in het echt bekijken. De vraag is hoe vaak je meer dan 14 uur muziek wil luisteren zonder op te laden. Dit zal vooral op vakanties zijn. De rest van de tijd zal het niet zo'n probleem zijn.

Het grootste nadeel zou ik vinden dat hij erg snel kapot gaat. Had nu een goedkope USB stick mp3 speler die na 3 maanden niets meer doet. Wil nu iets wat gewoon echt lang mee gaat. Dus ik ga vanavond maar eens wat onderzoek doen naar de ipod video en het gebruik daar van bij sporten. Of hij daar van kapot ging. Of wat er gebeurde na een val of zo. Niet dat hij naar een keer kapot was. Die Nano kan er in ieder geval wel tegen.

Edit:

Heb dit accu pak gevonden:

http://www.digitalstreet....v6mbkgdp8gpsgr9rdvaqvchk5

Zou de accu duur met 15-20 uur verlengen voor 25 euro. Valt best wel mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 30-05-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De review van de iPod is wel van het 5G model, niet de 5,5G. Ik ben persoonlijk wel van van de iLounge reviews. Ze zijn zeer uitgebreid en objectief (alhoewel je dat misschien niet meteen zou verwachten ;)):
http://www.ilounge.com/in...econd-generation-2-4-8gb/
&
http://www.ilounge.com/in...nhanced-fifth-generation/

Als je echt heel bang bent voor schade, dan kun je altijd Apple Care nemen voor een verlengde garantie of een verzekering bij bijv. Dixons (dan is alle schade verzekerd, ook valschade). Overigens moet je hem daar dan ook wel kopen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoedje schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:31:
De review van de iPod is wel van het 5G model, niet de 5,5G. Ik ben persoonlijk wel van van de iLounge reviews. Ze zijn zeer uitgebreid en objectief (alhoewel je dat misschien niet meteen zou verwachten ;)):
&

Als je echt heel bang bent voor schade, dan kun je altijd Apple Care nemen voor een verlengde garantie of een verzekering bij bijv. Dixons (dan is alle schade verzekerd, ook valschade). Overigens moet je hem daar dan ook wel kopen.
Die zal ik vanavond wel even door lezen. Ik had naar die van Dixons gekeken maar alleen de Ipod is daar al 30-40 euro duurder dan bij die winkel bij mij in de buurt. Dus dan wordt het nog een relatief dure verzekering zeg maar. Ik zal wel eens kijken of je bij een 3e partij die dingen kan verzekeren. Ik weet dat ik dat de eerste 3 maanden bij mijn xbox 360 ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

Hoedje schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:31:
&

Als je Apple Care koopt bij Dixons, staat er nergens dat je de iPod daar dan ook gekocht moet hebben. Het is gewoon een pakket wat zorgt voor extra garantie op je iPod, net als een abonnement bij de ANWB voor je auto. Onafhankelijk van waar je het ding gekocht hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Dav0s schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:22:
[...]

Als je Apple Care koopt bij Dixons, staat er nergens dat je de iPod daar dan ook gekocht moet hebben. Het is gewoon een pakket wat zorgt voor extra garantie op je iPod, net als een abonnement bij de ANWB voor je auto. Onafhankelijk van waar je het ding gekocht hebt...
Helemaal juist!

Ik heb vorige week die AppleCare gekocht bij dixons.nl en gisteren geactiveerd voor mijn 5G, die ik 7 maanden geleden gekocht heb bij bol.com. Dus de ipod hoeft zeker niet gekocht te zijn bij dixons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat daar kopen sloeg op de verzekering ;). Dixons biedt namelijk ook een verzekering aan die vrijwel alle schade vergoed. Overigens is dat wel behoorlijk prijzig als je ook 't eigen risico meerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaSaN schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:24:
[...]

Helemaal juist!

Ik heb vorige week die AppleCare gekocht bij dixons.nl en gisteren geactiveerd voor mijn 5G, die ik 7 maanden geleden gekocht heb bij bol.com. Dus de ipod hoeft zeker niet gekocht te zijn bij dixons!
Ah mooi om te weten want ze zijden bij mij dat je het alleen kon afsluiten als ik em daar kocht.

Wel duur trouwens 6 euro per maand dus ben je 72 euro per jaar kwijt voor de verzekering. Dus doe dat 3 jaar en je hebt een nieuwe betaald aan verzekerings geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 30-05-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:28
Even voor iedereen die een iPod 30GB wil kopen: De batterijduur is prima. Ik zet hem altijd op laagste helderheid (is toch nog erg mooi), en ik laad hem om de 2 dagen eventjes op. Het licht er natuurlijk aan hoeveel je per dag luisterd, maar ik speel toch wel af en toe een spelletje enzo. Bij Digital Street is het een 5.5G, is hij binnen 2 dagen binnen, en spotgoedkoop (ik heb hem voor 235 euro gekocht). Zeker een shop om aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Astennu schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:29:
Wel duur trouwens 6 euro per maand dus ben je 72 euro per jaar kwijt voor de verzekering. Dus doe dat 3 jaar en je hebt een nieuwe betaald aan verzekerings geld.
Die 6 euro per maand is aan de hoge kant, dat ben ik met je eens. Maar je conclusie is niet terecht vind ik, want als je zo rekent ga je ervan uit dat er tijdens die drie jaar niets met je iPod gebeurt. Zo'n verzekering is nou juist voor de gevallen dat er wél iets gebeurt :P
Als je iPod na drie maanden al kapot valt of wordt gestolen, dan heb je nog maar 18 euro betaald aan de verzekering en krijg je wel een nieuwe :)

Ik zou willen dat ik een verzekering had gehad toen ik op brutale wijze van m'n iPod van nog geen half jaar oud werd beroofd. Toen waren ze ook nog ruim 400 euro :(

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ter info; ik had een probleem met mn 5.5G 80GB, lees meer hier: aramdin in "[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringe..."

Ik ben toen naar de Apple Store geweest in Rdam. Dit probleem waren ze nog niet tegengekomen, die verkoopdude raadde me toen aan een RMA aan te vragen via Apple.nl.
Zo gezegd zo gedaan, binnen 2 dagen had ik een UPS pakketje binnen, met een grote envelop & een speciaal doosje (+handleiding hoe te versturen) voor de ipod. Na het maken van een afspraak met UPS werd hij kostenloos opgehaald (envelop is gemarkeerd als Extremely Urgent).

Vanmiddag was ik helaas werken, UPS is dus gewoon al aan de deur geweest :) Aardig rappe service al zeg ik het zelf! Kan niet wachten tot morgen hehe

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Canaria schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:36:
[...]

Die 6 euro per maand is aan de hoge kant, dat ben ik met je eens. Maar je conclusie is niet terecht vind ik, want als je zo rekent ga je ervan uit dat er tijdens die drie jaar niets met je iPod gebeurt. Zo'n verzekering is nou juist voor de gevallen dat er wél iets gebeurt :P
Als je iPod na drie maanden al kapot valt of wordt gestolen, dan heb je nog maar 18 euro betaald aan de verzekering en krijg je wel een nieuwe :)

Ik zou willen dat ik een verzekering had gehad toen ik op brutale wijze van m'n iPod van nog geen half jaar oud werd beroofd. Toen waren ze ook nog ruim 400 euro :(
Nee dat is waar. Maar ja dat is met alles zo. Je moet overwegen of je het de moeite waard vind. Ik ga er wel van uit dat ik er voorzichtig mee doe. Em altijd bij me houd. Mja er is een kans dat hij dan gestolen kan worden. Een keertje vallen kan gebeuren. Die Nano kan er zeker tegen. Maar de vraag is of die Video dat ook kan. Ik hoop dat die HD's net als de moderne laptop HD's ook van die falling detection technologie hebben zodat ze minder snel beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPod audi plug in lijkt een beetje verbogen, van het ene moment op het ene moment wilt die niet meer goed audio laten horen.

Het is zeg maar zo dat als je een beetje kloot je het wel uit beide kanalen hoort op mijn Senheiser HD555, maar als die er gewoon in zit komt het alleen uit het linker kanaal.
Ook op mijn PX30 en standaard iPod oortjes doet die dit.

Toen ik terug kwam van fitness deed die het prima, dus geen idee wanneer het gebeurd is.
Maar kan dit eenvoudig gemaakt worden?

edit: Het lijkt erop dat die er een beetje is ingezakt ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Tja, ik geloof dat dit een veel voorkomend probleem is bij jack plugs. Bij mijn vorige MP3 speler (een sony) had ik dit ook al. Helaas is dit volgens mij gewoon door de jack aansluiting. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:29:
Tja, ik geloof dat dit een veel voorkomend probleem is bij jack plugs. Bij mijn vorige MP3 speler (een sony) had ik dit ook al. Helaas is dit volgens mij gewoon door de jack aansluiting. :(
Ja ok, maar is het een makkelijk te maken probleem?
Beetje zonde om een apparaat van 300 euro weg te gooien voor een stomme plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Jack aansluiting is ook los te koop en te vervangen, bv. bij ipodrepair.nl :)

[ Voor 7% gewijzigd door JC op 31-05-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hmjah, meestal is het niet de plug, maar de input die kapot gaat. Bij mijn vorige kon ik hem met garantie zo laten repareren. Zullen ze denk ik niet moeilijk over gaan doen. Ik haat jack-plugs. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
noob vraagje.. hoe kun je snel zien of je ipod 5G of 5.5G is (bij de 30gig versie)?

[ Voor 15% gewijzigd door Joenes op 03-06-2007 13:26 ]

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 21:40
Tonton schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:48:
ik heb 2 issues met die nieuwe software op mijn 5G

- volgens Itunes staan de simpsons in folder tvshows, maar tvshows vind ik niet terug in menu op mijn ipod zelf. en movies is leeg

- nieuwe search met die zwarte blok letter midden in beeld
ik moet eerst volledig als een gek naar beneden scrollen totdat de Z komt en dan kan ik rustig met letter in beeld naar boven. zo moet het ook of klopt er iets niet?
Heb mijn iPod en iTunes steeds up-to-date, maar heb bovenstaande probleem ook (nog steeds). Telkens als ik een video importeer met als eigenschap tv-programma, dan vind ik het fragment terug in iTunes onder 'TV-Programma's' (zoals het hoort), maar na syncen met de iPod zie ik 'm op de iPod alleen in het overzicht 'recent toegevoegd' terug, met recentst aan iTunes toegevoegde aflevering bovenaan de lijst. Onder 'Video' kan je het dus niet vinden. Er is op de iPod ook geen tv-lijst. Lijkt mij een bug, of doe ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Joenes schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:20:
noob vraagje.. hoe kun je snel zien of je ipod 5G of 5.5G is (bij de 30gig versie)?
Door heel snel deze door te nemen of gewoon de quicksearch te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn ipod video 30 g is al twee weken kapot...tis me al een paar keer gelukt om hem toch te zien te krijgen in itunes en dat ik hem dan kon restore'en...maar halverwege houdt tie op en geeft hij een fout melding dat hij niet kon restore'en...iemand nog een idee?? heb al een aantal keer itunes op nieuwe erop gezet...ipod hdd tests gedaan...in disk mode proberen restore'en elke keer wil die niet volledig door gaan met de restore...ook een keer gaf ie aan dat sommige bestanden in gebuik waren waardoor die niet verder ging met restore...ook loopt hij vaak vast tijdens restore....hij doet het steeds net niet volledig...garantie heb ik niet meer...heb hem ook al uit elkaar gehaald en de kabeltjes naar de hdd op nieuw aangesloten...niks wil helpen...iemand nog ideeen??? wil hem heel graag weer tot leven wekken....want dat ding was toch prijzig met zijn bijbehorende acc.. en de hele rattenplan...en een 1 jaar mee gaan vind ik niet echt lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je geen garantie meer dan ?

edit: je hebt hem opengemaakt, nee dus.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stond erin dat ik geen garantie had....anders ga ik hem ook niet open maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:59:
[...]

Ook bij een Ipod van een half jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:46:
[...]
Ook bij een iPod van een half jaar oud?
Wat denk je zelf :X

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 06-06-2007 16:49 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou...geen idee. Dus vertel jij het mij maar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CLB, dit ben ik niet van je gewend :)
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:46:
[...]
Ook bij een Ipod van een half jaar oud?
Je kunt binnen het eerste jaar na aanschaf (dus ook na een half jaar), het nog aanschaffen:
Kan ik het AppleCare Protection Plan te allen tijde aanschaffen?
Je kunt het Apple Care Protection Plan op elk gewenst moment binnen de garantieperiode van één jaar kopen. De dekking gaat in op de aankoopdatum van de hardware (Mac of iPod). Je haalt echter het meeste voordeel uit de dekking van het AppleCare Protection Plan als je het tegelijk met de Apple hardware koopt.
Zie voor meer info de site van Apple: http://www.apple.com/nl/support/products/applecareipod.html. Die je overigens zelf ook heel makkelijk had kunnen vinden, het is nota bene de eerste hit met Google :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verzorg binnenkort op n feest de muziek en neem dan wat speakers en mijn pc mee. Op mijn pc staat een hoop muziek maar vooral de stijlen waar ik van houd. Iemand zou zijn ipod meenemen en zo kunnen we zijn muziek dus ook draaien. Alleen heb ik zelf geen ipod dus ook geen drivers en omdat ik daar geen internet heb wilde ik graag even zeker weten hoe en wat dus:
Als ik itunes heb heb ik alles wat nodig is om muziek van een ipod te luisteren, heb ik geen drivers nodig of zo om de ipod de installeren?
Ik wil graag de muziek van zijn ipod overzetten op mijn pc en volgens mij kan dit niet met itunes. Welk programma heb ik dan wel nodig. Is Anapod Explorer hier geschikt voor?
Als ik Anapod download heb ik dan nog steeds itunes nodig als een soort driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Nope geen drivers. Je hebt alleen iTunes nodig. Vink wel even het automatisch syncen uit in iTunes ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus met iTunes kan ik wel gewoon alles van de ipod over zetten op mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

:Y en met Anapod ook (gebruikte k zelf)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:50:
dus met iTunes kan ik wel gewoon alles van de ipod over zetten op mijn pc?
NEE, dat kan helaas niet. Daar heb je echt third party software voor nodig ala anapod explorer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:06
Ik voel me erg dom, maar hoe krijg ik Poker naar mijn iPod gekopieerd, want dat lukt me niet?

[ Voor 47% gewijzigd door --Christiaan-- op 12-06-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 08-10 14:27

DataGhost

iPL dev

--Christiaan-- schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:18:
Ik voel me erg dom, maar hoe krijg ik Poker naar mijn iPod gekopieerd, want dat lukt me niet?
Kopen in de iTunes store en laten synchen met je iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het kan wel zijn dat dat niet aan staat. In dat scherm wat je ziet als je iPod verbonden is met je PC staat een tabblad 'Games' Daar kan je aanvinken dat ie ook games moet overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 03:10

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik zit een beetje in dubio... Vorige week is mijn iPod gejat (:{) en nu twijfel ik of ik een nieuwe moet kopen. Is er al iets bekend over de release-datum van de G6 ? Als dat binnen een paar weken is wacht ik nog even, maar ik kan op vakantie toch eigenlijk niet zonder...

[ Voor 3% gewijzigd door Scott op 18-06-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ScottB schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:30:
Ik zit een beetje in dubio... Vorige week is mijn iPod gejat (:{) en nu twijfel ik of ik een nieuwe moet kopen. Is er al iets bekend over de release-datum van de G6 ? Als dat binnen een paar weken is wacht ik nog even, maar ik kan op vakantie toch eigenlijk niet zonder...
Je loopt lang genoeg mee om te weten dat Apple van te voren nooit iets bekend maakt :z

Maar gezien de voorgaande jaren zou ik gokken op september/oktober. Aan de andere kant zijn er wel geruchten van een nieuwe iMac in half juli/half augustus. Misschien dat er dan ook tegelijkertijd nieuwe iPods worden geintroduceerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ja, ik weet inderdaad dat Apple nooit iets bekend maakt en vroeg ook niet naar een officiële aankondiging van Apple, meer naar wat logisch zou zijn of wat de verwachting is. Of wellicht waren er nog Apple Events aangekondigd o.i.d., maar helaas...

In ieder geval bedankt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Scott op 20-06-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
David123 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:26:
welk programma raden jullie aan onder vista inplaats van iTunes? anapod werkt niet want daar krijg ik me ipod niet te zien bij verkenner :S
MGtek Dopisp, daarmee kun je muziek overzetten via Windows Media Player, werkt precies hetzelfde als een gewone mp3-speler in WMP, werkt fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 02-10 01:59
Ik heb een redelijk vaag probleempje. Ik heb een iPod 5G en een airport express. In het verleden heb ik deze airport express gebruikt om mijn iPod mee op te laden via mijn universal dock.

Constructie: Airport Express --> iPod usb kabel --> Universal Dock --> iPod 5G.

Het gekke is als ik nu mijn iPod in mijn dock stop dat deze de melding geeft "koppel niet los" (dezelfde melding wanneer je hem koppelt aan je mac/pc) en deze melding gaat ook niet weg :( Ik kan dus geen muziek afspelen.

Ik heb zowel de airport express en de iPod al een keer gereset maar de melding blijft. Ik kan mij toch echt herinneren dat deze connectie het zonder problemen heeft gedaan. Iemand een idee?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ScottB schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:21:
Ja, ik weet inderdaad dat Apple nooit iets bekend maakt en vroeg ook niet naar een officiële aankondiging van Apple, meer naar wat logisch zou zijn of wat de verwachting is. Of wellicht waren er nog Apple Events aangekondigd o.i.d., maar helaas...

Gezien de iPhone ligt 't op dit moment nog niet in de lijn der verwachting. 't is altijd gokken, niet alleen bij Apple. Microsoft kan ook de dag nadat je een Zune koopt aankondingen dat ze over 2 maanden (wat op zich te overbruggen is voor een niet-essentieel apparaat als een iPod/Zune) een nieuwe Zune gaan shippen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik heb vandaag de Logitech Audiostation Express binnen, en ik moet echt zeggen: Super!! Erg mooi geluid, niet heel zwaar, ziet er prachtig uit, past zowel bij een zwarte als witte iPod, geweldig!! Hij kan behoorlijk 'hard' (vind het onbelangrijk, maar voor diegene die het willen weten). handig is ook de optische uitgang voor video, waarmee je video kan bekijken op je TV. Het geluid gaat dan via de Audiostation. Zelf nog niet getest. Ook zit er een jack plug ingang op voor andere mp3 spelers. Erg handig denk ik! En voor de prijs (69+2 verzend euro bij Bol, 62+8,95 verzend kosten in PW). Als ik wat meer geluisterd en gedaan heb, ga ik er een Review van maken.

EDIT: Ik zie dat ik er geen review van kan maken?? Kan iemand mij uitleggen waarom??

[ Voor 6% gewijzigd door TheJVH op 26-06-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ScottB schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:21:

Er is op zich nu wel iets bekend geworden. Steve Jobs heeft in een soort van minikeynote gezegd tegen het personeel dat de nieuwe iPods zullen draaien op OS X:
He then expanded upon OS X, and what it means for the business. There is one OS group that does Mac OS X for the Mac and the iPhone, as well as "some iPods we're working on." Could it be that the next major revision to the iPod video will, in fact, be a widescreen iPod similar to that of the iPhone? We're not sure, but it definitely sounds like Steve is leaning in that direction.
Kortom, waarschijnlijk zoals al sinds januari gespeculeerd wordt zullen de nieuwe iPods dezelfde of iig vergelijkbare interface krijgen als de iPhone. Daarnaast zijn er best hardnekkige geruchten dat de nieuwe iPods half-eind september uitgebracht worden. Ik houd het op september-oktober.
CyBeR schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:55:
[...]Gezien de iPhone ligt 't op dit moment nog niet in de lijn der verwachting. 't is altijd gokken, niet alleen bij Apple. Microsoft kan ook de dag nadat je een Zune koopt aankondingen dat ze over 2 maanden (wat op zich te overbruggen is voor een niet-essentieel apparaat als een iPod/Zune) een nieuwe Zune gaan shippen.
Je hebt een punt. Ware het niet dat MS dingen gewoon niet geheim kan houden. De nieuwe Zune's zijn al een tijdje geleden aan de media voorgesteld. Op zich mocht er nog niets over naar buiten komen, maar ja, je weet hoe dat gaat. Het is alleen nog onduidelijk wanneer ze precies uitkomen. Sowieso in het najaar, maar misschien volgende maand al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 22:27
voila en na 2maand mijn iPod te hebben is ie kapot, kwestie van kwaliteit gesproken
de harde schijf kraakt en doet dat het geen naam heeft en het is niet dat er domme dingen mee gedaan zijn integendeel.
ik was al niet te spreken over de werking van de iPod, menu, handelingen, iTunes koppeling, muziek niet terug kunnen overzetten naar de pc terug... en nu is ie kapot
ik noem dit brol, voila ik geef in het vervolg geen 365€ meer uit aan iets die nog niet eens kan werken naar behoren of waarvan de bediening ver te zoeken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 17:30
Denk je wel na voordat je iets koopt?

Alles waar je niet over te spreken was kon je van te voren al weten, en alles wat jij nu slecht vind aan de iPod is juist de reden waarom de meeste mensen een iPod kopen. Vooral de bediening van de iPod is waar bijna iedereen vanaf de eerste generatie enthousiast over is.

En ik neem aan dat je nog garantie hebt na twee maanden.

[ Voor 15% gewijzigd door Vihaio op 02-07-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
571Pro schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:53:
voila en na 2maand mijn iPod te hebben is ie kapot, kwestie van kwaliteit gesproken
de harde schijf kraakt en doet dat het geen naam heeft en het is niet dat er domme dingen mee gedaan zijn integendeel.
ik was al niet te spreken over de werking van de iPod, menu, handelingen, iTunes koppeling, muziek niet terug kunnen overzetten naar de pc terug... en nu is ie kapot
ik noem dit brol, voila ik geef in het vervolg geen 365€ meer uit aan iets die nog niet eens kan werken naar behoren of waarvan de bediening ver te zoeken is
Bediening slecht? Ik heb nog nooit zo'n intuitief te bedienen MP3-speler gehad! maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Wat betreft het terugzetten van muziek van je ipod naar je pc, kun je in plaats van itunes anapod explorer bijvoorbeeld gebruiken. Dan is het wel degelijk mogelijk.

Maar denk voordat je iets koopt eerst even na of datgene ook echt is wat je zoekt, voordat je de boel gaat flamen.

[ Voor 24% gewijzigd door DaSaN op 03-07-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Laatst online: 29-06-2016
Ik weet niet zeker of het hier thuis hoort, maar dit leek me het beste topic:

Ik heb al een tijdje een iPod Video (30 gig), als vervanging van mijn oude 20 Gig die het begeven had.

Tot nu toe heb ik er dan ook alleen muziek op staan. Ik ga echter volgende week op vakantie en dan zit ik +-15 uur in het vliegtuig. Ik wilde er dus ook wat video's opzetten, maar iTunes kan dus alleen Quicktime video's aan.

Aangezien 99% van alle video's op mijn pc WMP video's zijn vroeg ik me af of er ook een programma was om deze video's te converteren naar Quicktime formaat?

Alvast bedankt :)

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Kort antwoord: ja, dat soort programma's bestaan.

Lang antwoord: als je even kort de tijd had genomen om de startpost door te nemen had je direct gezien dat er vele guides bestaan die dit proces uitleggen. Ook Google had je hier makkelijk bij kunnen helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 04-07-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vreemd probleem;

Als ik mijn iPod (3e generatie) aansluit via Firewire of rechtstreeks in een USB-poort prik is er geen probleem; als ik de USB-kabel in de hub van mijn apple-toetsenbord werkt hij maar op 1.0 snelheid.
Volgens Systeemprofiel is de hub en het toetsenbord echter wel 2.0 compatibel (12 mb/sec).
Kan het misschien zijn dat mijn muis de snelheid naar beneden haalt, aangezien deze maar aan 1,5 mb/sec werkt?

In ieder geval mijn excuses indien dit hier niet 100% thuishoort, de zoekfunctie geeft zoveel resultaten met usb en hub in dat het niet echt vindbaar was, en een nieuw topic voor deze vraag is misschien ook nogal overdreven...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:05:
Ik zit met een vreemd probleem;

Als ik mijn iPod (3e generatie) aansluit via Firewire of rechtstreeks in een USB-poort prik is er geen probleem; als ik de USB-kabel in de hub van mijn apple-toetsenbord werkt hij maar op 1.0 snelheid.
Volgens Systeemprofiel is de hub en het toetsenbord echter wel 2.0 compatibel (12 mb/sec).
Kan het misschien zijn dat mijn muis de snelheid naar beneden haalt, aangezien deze maar aan 1,5 mb/sec werkt?

In ieder geval mijn excuses indien dit hier niet 100% thuishoort, de zoekfunctie geeft zoveel resultaten met usb en hub in dat het niet echt vindbaar was, en een nieuw topic voor deze vraag is misschien ook nogal overdreven...
Alvast bedankt!
12Mbit/sec is USB1.1, niet USB2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het Apple Pro toetsenbord (standaard toetsenbord dus) is wellicht compatible met USB 2.0 apparaten, maar ondersteunt de hoge doorvoersnelheid zelf niet.
Ook zijn de poorten niet bus-powered, dat kan ook een lagere snelheid verklaren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-10 15:35

PanMan

Spun!

Hoi!
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kan niets vinden wat werkt voor de nieuwste video ipods. (de 5.5G 30 Gb).
Ik had een oude ipod, waar je de volume limiet eenvoudig kon verwijderen door 1 file te wissen. Nu heb ik sinds kort een nieuwe (nadat de oude de gracht in is verdwenen ), waarvan ik ook graag de volume limiet wil verwijderen. Hij is nu gewoon echt een STUK zachter. Dat is me echter nog niet gelukt: het tooltje dat ik het meest tegenkom op internet is GoPod, maar dat werkt niet met de nieuwste iPod. Ook http://www.randgruppe.info/ipod/ heeft dat probleem: het werkt wel met de oude 5G, maar niet de nieuwste (of er is een andere reden waarom het bij mij niet werkt).
Dus, weet iemand een tooltje waarmee dit wel kan? Thanks!
(btw, ik gebruik m'n ipod vooral op mijn boot, met een versterker. Ben dus niet van plan met oordoppen m'n oren op te gaan blazen).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik heb wel GoPod gebruikt om het volumelimiet van mijn 80GB iPod af te halen, ging perfect :?

:+ alle gekheid op een stokje... het wilde bij mij ook niet automatisch. De source zit erbij, daarin staat een magische waarde die je op kan zoeken met de betere hexeditor. Er staat ook bij wat die waarde moet worden of het is in ieder geval vrij makkelijk uit de broncode af te leiden. Ik heb zelf gewoon een firmwaredump van mijn iPod gepakt, de waardes opgezocht, zelf de boel aangepast en het hele zaakje terug op mn iPod gezet. Weg volumelimiet :) Werkt perfect maar je moet wel zelf echt de basiskennis van hexediting en source lezen en begrijpen onder de knie hebben. Volgens mij kan zelfs iedereen met een beetje logisch inzicht het, maar ik ben programmeur, voor mij lijkt het makkelijk :+ . Anyway, als je het toch niet zelf kan, kan ik eens kijken of ik een korte tutorial kan schrijven, maar dan moet ik de hele boel weer uitzoeken.

Wees trouwens ook niet bang dat je iets stukmaakt, het ergste wat je kan doen is ervoor zorgen dat je iPod niet meer opstart en dan moet je de firmware er even opnieuw flashen. In wederom het ergste geval ben je dan alle data op je iPod kwijt en moet je die er opnieuw opzetten. Tenzij je een enorm lompe boer bent (en weet waar je mee bezig bent :o ) is er geen manier je iPod naar de eeuwige jachtvelden te helpen. Er zijn wel hardwarematige dingen die fout kunnen zijn en hierdoor aan het licht kunnen komen, maar dat zouden ze anders toch wel.

Disclaimer: ook al wordt het bovenstaande verhaal door meerdere bronnen bevestigd en heb ik zelf met 2 iPods en ondertussen al een stuk of 700 (ja) keer flashen nog geen enkel probleem ondervonden, kan het natuurlijk altijd gebeuren dat er om de een of andere manier iets gruwelijk verkeerd gaat. Ik aanvaard hier dus ook geen enkele verantwoordelijkheid voor etc. Hetzelfde staat volgens mij ook wel in een disclaimer bij GoPod :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Is de firmware van de 80 en 30 gb hetzelfde? (en mag ik dan jouwe? :))
En GoPod ondersteunt de laatste versie nog niet, toch? Dan heb ik ook niets aan die source, maar ik zal er eens naar gaan kijken.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ja, die is hetzelfde :) (als je een 5.5G 30GB hebt en geen 5G 30GB) maar die is zo'n 30 MB groot als ik het me goed herinner, en ik mag hem ook niet aan jou geven (copyrightgezeur). GoPod ondersteunt de laatste versie inderdaad niet, daarom moest het handmatig. De 'magic value' die in de source staat is wel in de 5.5G firmware te vinden en het wijzigen naar de nieuwe waarde heeft inderdaad het gewenste effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:32
Klein vraagje over die volumelimiet

Kan het zijn dat de US versie van de Ipod deze begrenzing niet heeft?? Mijn Ipod komt namelijk uit de Us en als ik die op maximum zet, staat mijn hoofd binnen de 10 sec. op springen. Er staat wel een volumebegrenzing op, maar die kan men gewoon op en af zetten met een code.

mvg,

Yves

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ja, dat klopt, daarom is de limiet er ook af te halen. Het is alleen in Europa verplicht, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

En als ik er dan een US firmware op gooi? (en zou die te downloaden zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
PanMan schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:35:
En als ik er dan een US firmware op gooi? (en zou die te downloaden zijn?)
Thanks DataGhost voor de waarschuwing

[ Voor 23% gewijzigd door Ikkeson op 18-07-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Joh, PanMan hoeft maar tussen de 2 en 6 bytes te veranderen EN je mag de firmware (gemodificeerd trouwens, anders heeft hij er nog geen ruk aan) niet online zetten van Apple, waardoor het ook hier tegen de policy ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
DataGhost schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:42:
Joh, PanMan hoeft maar tussen de 2 en 6 bytes te veranderen EN je mag de firmware (gemodificeerd trouwens, anders heeft hij er nog geen ruk aan) niet online zetten van Apple, waardoor het ook hier tegen de policy ingaat.
Wat bedoel je eigenlijk met 'gemodificeerd' en waar kan ik hierover meer info vinden?? Weet ondertussen dat het hier niet mag, maar een verwijzing naar een andere site mag toch, of ook niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DataGhost schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:18:
Ik heb wel GoPod gebruikt om het volumelimiet van mijn 80GB iPod af te halen, ging perfect :?

:+ alle gekheid op een stokje... het wilde bij mij ook niet automatisch.
:? Bij mijn 80GB wel?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Oh, nouja, mijn firmware is ook op andere manieren gemodificeerd, wellicht dat het daar aan ligt, of je hebt een nieuwere versie ofzo :+ Bij mij ging het in ieder geval alleen maar handmatig :)
Ikkeson schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:00:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk met 'gemodificeerd' en waar kan ik hierover meer info vinden??
Kom kom, dat is uit de context van de voorgaande 10 posts makkelijk af te leiden :/
Weet ondertussen dat het hier niet mag, maar een verwijzing naar een andere site mag toch, of ook niet??
Dat hangt er helemaal van af wat er op die andere site staat. Als dat de iPod firmware is en niet vanaf de site van Apple is het niet toegestaan, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gebeurt me regelmatig met mijn 80 gig iPod dat na een tijdje de volgorde van nummers in bepaalde albums niet meer kloppen, vooral albums die ik vaak luister, dan staat track nummer vijf opeens vooraan, etc. In Itunes staan ze altijd goed, tags ook, maar ik krijg ze niet terug op normale volgorde, alleen door ze eraf te halen en opnieuw erop te zetten.

Is dit probleem bekend en is er iets aan te doen naar jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi Tweakers,

Ik ben aan het twijfelen tussen de iPod Photo 30GB 5,5G en de Zen Vision:M 30GB.

Nou had ik een vraag over de iPod 5,5G, is het mogelijk om foto's te bekijken terwijl de muziek toch gewoon doorspeelt?

En heeft iemand toevallig de schermkwaliteit van beiden vergeleken in het echt, en zo ja, wil je daar wat over vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 06:32

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja dat is mogelijk. En ik zou even wachten op de nieuwe iPods. Steeds meer geruchten zeggen dat 7 augustus nieuwe iPods worden gereleased. Het lijkt me wel waard daar nog even op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Offtopic, maar in het ZVM-topic kun je vergelijkende pics vinden. Kijk daar eens naar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Lt. Marx schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:49:
Ja dat is mogelijk. En ik zou even wachten op de nieuwe iPods. Steeds meer geruchten zeggen dat 7 augustus nieuwe iPods worden gereleased. Het lijkt me wel waard daar nog even op te wachten.
Heb je bronnen toevallig ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
RoD schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:50:
Offtopic, maar in het ZVM-topic kun je vergelijkende pics vinden. Kijk daar eens naar zou ik zeggen.
Ja, maar daar betreft het een 5G speler volgens mij, terwijl ik twijfel tussen de ZVM en de 5,5G . De 5,5G heeft bijvoorbeeld het voordeel dat de helderheid aangepast kan worden, maar ik vraag me af of daardoor de videokwaliteit erg veel verbetert word of dat dat niet veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rumored 6th Generation iPod Interface

En als gevolg hiervan is DAPreview down 8)7
Ziet er leuk uit. Niet écht spannend, maar toch een leuke verbetering van wat het was (als dit gerucht klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ziet er tof uit! Wat ook wel belangrijk is om te vermelden: de link naar het filmpje is hier uit de startpost verwijderd door Apple legal. Lijkt dit dan toch echt te zijn of is het net zoals eigenlijk altijd goed gefaked ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ohja klopt. Blijkbaar heeft DAPreview het filmpje weten te bemachtigen en op Youtube gezet (de uploader is een admin van DAPreview) Filmpje is al tienduizenden malen bekeken dus Apple kan dit onmogelijk nog stilhouden.

Blijft natuurlijk wel de vraag of het gerucht klopt. Ik ben er nog allerminst zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:01
Het proggie goPod 1.4 werkte niet met mijn 80 GB Ipod maar euPOD 1.6 wel

Het tooltje euPOD 1.6 gebruikt hiermee kunt je de lineout volume opschroefen, ik moet zeggen dit werkt echt goed, hij gaat nu een stuk harder 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.addict3d.org/img/3234-md.jpg

DOWNLOAD LINK

[ Voor 45% gewijzigd door Albert020 op 23-07-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Eupod past de volumes van je nummers in de ipod database aan. Hoewel dat wel werkt, moet je het dus bijvoorbeeld na elke sync weer doen. En, voor mijn gevoel kan hij alsnog minder hard, omdat je onder dezelfde limiet blijft, maar dat weet ik niet zeker.
Met GoPod en andere hacks zou de limiet eenmalig verwijderd worden, en hoef je dus niet je nummers aan te passen.

[ Voor 72% gewijzigd door PanMan op 23-07-2007 15:24 . Reden: vermoeden bevestigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
PanMan schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:09:
Eupod past de volumes van je nummers in de ipod database aan. Hoewel dat wel werkt, moet je het dus bijvoorbeeld na elke sync weer doen. En, voor mijn gevoel kan hij alsnog minder hard, omdat je onder dezelfde limiet blijft, maar dat weet ik niet zeker.
Met GoPod en andere hacks zou de limiet eenmalig verwijderd worden, en hoef je dus niet je nummers aan te passen.
Hoe het nou dat GoPod bij mij niet werk ???
Heb deze gewoon bij Media Markt gekocht NL model dus of ja EU model
Moet toch gewoon werken :'(

Heb deze iPod Software 1.2.1
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Enn uuhh ik zie wel mijn mp3's staan maar niet mijn Podcast, waar vindt ik deze, ik kan ze wel
luisteren via me Ipod, maar zie ze nergens in Itunes ?

[ Voor 28% gewijzigd door Albert020 op 23-07-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Ik heb de source van Gopod gedownload, en Hxd, een hex editor die ook disks kan openen.
Volgens de gopod source moet ik zoeken naar \x08\x00\x9F\xE5\x94\x00\x90\xE5
Dat heb ik geprobeerd (zonder de \x's), maar dat wordt niet gevonden. Terwijl het volgens de gopod source in de eerste 3000 blocks zou moeten staan.
Iemand die tips heeft hoe ik dit wel kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Zijn er nog mensen die het filmpje hebben? van de G6 generatie?
Of mag ik dit niet vragen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Krijg het nog steeds niet voor elkaar met GoPod, ik hou het denk ik maar voor gezien, er zal wel weer een update uitkomen van GoPod, daar wacht ik dan maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1041/892836780_c89a9d99ef.jpg?v=0

6g ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 06:32

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

http://digg.com/apple/upcoming
New iPod / iPhone nano Photo ? (PIC)

dawnraid101 dawnraid101 submitted 55 minutes ago (www.flickr.com)

some guy on flickr has posted a photo of a new unreleased apple device, it looks legitimate as well. Could this be the new iPod or iPhone?, guess we will have to wait until Aug 7. More…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zou de discussie hier beperkt kunnen worden tot de vijfde generatie iPods? Er mag een topic geopend worden over de zesde generatie iPods, als er tenminste drie onafhankelijk bronnen zijn met concrete informatie. Dit om eindeloos gefantaseer in de ruimte te voor komen. Zie ook de Policy Apple Talk (update 10 juni 2007).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Ik sta versteld.
Een tijdje terug was mijn iPod nat geworden (vraag me niet hoe :+ ), en dit was mijn eigen schuld. Hij zat in mijn zak, en ik luisterde gewoon muziek. Echter toen ik em eruit haalde zag ik allemaal zwarte vlekken op het scherm! Het scherm was dus naar de Filistijnen. Ik een beetje op internet gezocht. Allemaal forums waar ze hetzelfde probleem hadden, en geen garantie hierover kregen, daar deed Apple niet aan. Dus ik voelde me al zwaar k*t, en dacht dat ik dus voor 100 euro bij een ander bedrijf mijn scherm moest laten repareren.
Maar ik dacht eerst, laat ik even proberen mijn iPod op te sturen naar Apple zelf. Nu een week later krijg ik vandaag een gloednieuwe iPod op de mat. Totaal geen kosten, en natuurlijk weer krasvrij (er zaten aardig wat krassen op kapotte iPod).
Dus hulde aan de service van Apple, of misschien had ik gewoon geluk...
Dit wilde ik even kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik heb zelf een 5.5G 80 gig ipod gekocht om mijn diskman te vervangen voor deze zomer vakantie. Ik had gewoon teveel albums en dus was het niet meer handig om dat allemaal mee te slepen. Ik heb zelf rockbox erop geinstalleerd wat goed werkt ondanks dat het af en toe wel vastloopt in de wps screen. Voor de rest werkt het wel goed en het speelt wavpack wat de beste lossless format is. Ik kan dus nu lekker naar de volle kwaliteit van mijn albums luisteren en ook nog best wel wat mp3's er op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb nu ongeveer een kleine 4 maanden een 30gb iPod (5,5) omdat ik het zat was om zo lang te wachten voordat dat "zen photo" ding eindelijk was opgestart, maar nu begint mn iPod dezelfde kuren te vertonen. Tijdens het opstarten is er trouwens geen apple logo tezen. Als ik hem 's middags nog een keer aan zet gaat hij gelijk aan...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Civic519 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:34:
Ik heb nu ongeveer een kleine 4 maanden een 30gb iPod (5,5) omdat ik het zat was om zo lang te wachten voordat dat "zen photo" ding eindelijk was opgestart, maar nu begint mn iPod dezelfde kuren te vertonen. Tijdens het opstarten is er trouwens geen apple logo tezen. Als ik hem 's middags nog een keer aan zet gaat hij gelijk aan...

Iemand een idee?
Dat is wel heel erg gek. De enige reden dat je iPod er langer over doet om aan te gaan, is als die in een soort van deep sleep modus is. Maar dan zie je wel (kort) het Apple logo. Overigens moet je hem dan ook iets van 12 uur (ik weet niet meer uit m'n hoofd) niet hebben gebruikt. Dus de grote vraag is, hoe vaak gebruik je em achter elkaar en hoeveel tijd zit daar tussen?

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste