De accuduur die Apple opgeeft komt vrij goed overeen met de werkelijkheid. Ik snap ook niet waar jij die 10 uur vandaan haalt. Lees bijv. eens de reviews op iLounge door. Daarnaast zijn je vragen al helemaal voor iemand met al 8k posts toch niet echt van hoge kwaliteit, ik zal toch proberen je een beetje op weg te helpen.
Je twijfelt tussen de verschillende iPods. De 80 GB versie is dikker, dat komt omdat de harde schijf uit twee platters bestaat, omdat die iPod dikker is, is er ook meer ruimte voor een grotere batterij. Ik weet niet wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Maar bij de meeste mensen zal de batterij van de 30 GB versie al voldoende zijn. Hou er namelijk rekening mee dat video kijken op een 2,5 inch schermpje niet echt ideaal is. Het werkt wel, maar regelmatig films erop kijken is toch niet aan te raden. Dan zou ik je toch eerder een echte PMP aanraden, bijv. van Archos. In praktijk toen ik mijn 5G nog had, keek ik regelmatig een aflevering van een serie, nou daarvoor is een 5,5 of 5G iPod ideaal.
Ik heb nu sinds een half jaar een iPod Nano 2G. Dat is echt een heerlijke muziekspeler. De batterij gaat heel erg lang mee, hij is ongelofelijk klein en 8 GB is voldoende, zodat ik niet elke week de muziek hoef te verwisselen. Het grote voordeel van de iPod 5G was voor mij dat ik al m'n muziek erop kon zetten. Eerlijk gezegd mis ik dat wel. Maar de Nano heeft ook veel voordelen.
Kortom, je zal voor jezelf op een rijtje moeten zetten wat je echt belangrijk vind. Wij kunnen dat niet voor je beslissen. De ene zal meer filmpjes kijken, de ander zal meer muziek luisteren etc.
Edit: overigens vind ik het opmerkelijk hoe jij het aantal nummers uitrekend. Ik heb nu 5,96 GB muziek op m'n iPod Nano 8 GB staan, dat is genoeg muziek voor 2,7 dag en dat zijn meer dan 1100 nummers. Vrijwel al mijn muziek is overigens VBR of 320CBR geript.
[
Voor 7% gewijzigd door
Hoedje op 30-05-2007 16:14
]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."