"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
EDIT:
Probleem is op te lossen door met YamiPod je iPod te 'repareren' in het Tools menuutje.
[ Voor 11% gewijzigd door Risce op 06-04-2007 16:00 ]
Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.
ik heb net een iPod 30 GB gekocht. Nou heb ik een vraag.
Ik heb alleen mp3 geimporteerd maar als ik in Menu,Settings,About kijk staan er 2500 songs op en 1000 videos.
Hoe kan dit?
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Niet de fabrikant maar de verkoper!Viperke schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 02:05:
[...]
in principe is een fabrikant zelfs na de het verlopen van de garantie periode nog aansprakelijk voor het eventuele falen van een product als dat te wijden is aan een fout wat niet veroorzaakt is door de gebruiker zelf maar te wijden is aan het product
Verwijderd
ik heb een mooie nieuwe 80gig ipod welke ik voornamelijk gebruik icm met mijn macbook. Deze heeft em daarom hfs+ geformatteerd. Ik heb alleen juist de 80gig genomen omdat ik ook bestanden tussen computer wil uitwisselen. En aangezien nog niet iedereen zo ontwikkeld is dat ze een Apple hebben, moet ik denk ik dus gaan formatteren naar fat32. Alleen dit lukt me niet! In windows explorer kan ie nl niet formatteren, en op mn mac maakt ie er vanzelf hfs+ van.. Wat moet ik nu??
Maar goed, geen goed begin zo. Ik wil niet graag dat dit nog een keer gebeurd als er mensen zijn die er tips voor hebben of mischien hetzelfde hebben meegemaakt hoor ik het graag.
Heb uiteraard ook het een en ander op het internet gelezen en het schijnt wel vaker voor te komen, maar nooit 2x achter elkaar met een splinternieuwe.
Top! Ziet er goed uit, meteen maar een besteld. Met de gratis verzending en de gunstige dollarkoers is het krap 19 euroHoedje schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:41:
[...]
http://www.shieldzone.com/ (verzendmethode zonder vloeistof kiezen)
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
De tweede keer was ik pas op 80% van mn muziek library toen het gebeurde.
Alle muziek is wel eens gespeeld en ik heb ze na de eerste crash getest met een mp3 test utility. Er zaten wel fouten in maar alleen maar sync errors. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die dat veroorzaken. Al mn andere mp3 spelers hebben daar nog nooit last van gehad.
Goed, ik zal niet zeggen dat het klinkare onzin is en een slag om de arm houden, maar een goed onderbouwde verklaring kon men er niet voor geven. De mp3's met sync errors heb ik overigens verplaatst naar een folder buiten mn library. Mocht het daar aan hebben gelegen kan het daar niet meer door fout gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door InflatableMouse op 12-04-2007 17:47 ]
dun boekje wat erbij zat schreef:
De eerste keer dat u de iPod gebruikt, kunt u de batterij het beste ongeveer vier uur opladen of wachten tot het batterijsymbool aangeeft dat de batterij volledig is opgeladen.
[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 13-04-2007 11:05 ]
De eerste keer overigens was de accu helemaal vol. Het heeft dan ook een halve dag en hele nacht geduurd voordat tie stopte met resetten.
Ik hoop echt dat de nieuwe ongeveer 5000 keer langer mee gaat hoor. Toch best veel geld zo'n iPod ...
Verwijderd
Mijn eerste vraag is hoe ik erachter kan komen of het '5G' of '5,5G' is? Ik neem aan dat het gewoon de nieuwste is omdat ik hem net heb gekocht en bij de Apple Center nog wel.
De tweede vraag is wat belangrijker voor mij en ook wat technischer. Ik heb vroegah een iPod 4G gehad maar die is helaas op gruwelijke wijze ter overlijden gekomen. Ik heb echter de accesoires nog wel behaard. Daarbij een FireWire -> Netadapter en een FireWire kabel die daarin kan én in een 4G iPod. Nu vraag ik mij af of deze ook compatible is met een 5G (of 5,5G) iPod. Dat zou namelijk even mooi 40-50 euro besparen op een dock ofzoiets.
Dat is ongeveer 50 keer langs gekomen in dit topic.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:57:
Hallo, ik heb twee korte vraagjes over een 30GB iPod die ik zojuist heb gekocht.
Mijn eerste vraag is hoe ik erachter kan komen of het '5G' of '5,5G' is? Ik neem aan dat het gewoon de nieuwste is omdat ik hem net heb gekocht en bij de Apple Center nog wel.
Verder ondersteund deze generatie iPods geen firewire dus ik denk niet dat dat gaat werken.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Het hangt er even vanaf wat je ermee wilt gaan doen;Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:57:
De tweede vraag is wat belangrijker voor mij en ook wat technischer. Ik heb vroegah een iPod 4G gehad maar die is helaas op gruwelijke wijze ter overlijden gekomen. Ik heb echter de accesoires nog wel behaard. Daarbij een FireWire -> Netadapter en een FireWire kabel die daarin kan én in een 4G iPod. Nu vraag ik mij af of deze ook compatible is met een 5G (of 5,5G) iPod. Dat zou namelijk even mooi 40-50 euro besparen op een dock ofzoiets.
Op zich klopt dat, gedeeltelijk. Deze generatie ondersteunt namelijk wel het opladen via firewire, alleen het syncen via de computer kan niet meer via firewire. Daarnaast is het natuurlijk de vraag of de iPod 5G wel fysiek past in het dock. Maar dat kun je natuurlijk altijd even uitproberen. De dock-connector is verder 100% hetzelfde gebleven...fsfikke schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:59:
Verder ondersteund deze generatie iPods geen firewire dus ik denk niet dat dat gaat werken.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Edit: ik geef toe, ik ben blond. Staat al een apart topic over dezelfde vraag met een nano en daarin staat een reply dat de spanning enzo gewoon achterop de iPod staat. Dat kan ik dus eerst even checken. Mijn excuses voor mijn blondheid, ik had niet goed gezocht.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 14:21 ]
Wat bedoel je ermee dat alle twee de kanten van de kabel passen? Heb je soms een Y kabel. Met aan één kant een firewire aansluiting en een USB aansluiting en aan de andere kant een dock connector?Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:14:
Als de dock connector hetzelfde is dan passen alletwee de kanten van de kabel. Dat is mooi, want dan zou je denken dat het zou werken.
Verwijderd
Ik had ook dat mijn 30 gig ging resetten toen ik bepaalde .wav bestanden erop had gezet. Heb deze er toen afgegooid en naar een lagere .wav geconverd (minder kHz.) toen speelde hij ze wel gewoon af zonder te resetten.InflatableMouse schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:46:
De eerste keer stond alle muziek er al op en was ik nog een paar videoclips erop aan het kopieren toen het gebeurde (die ik al eens afgespeeld had).
De tweede keer was ik pas op 80% van mn muziek library toen het gebeurde.
Alle muziek is wel eens gespeeld en ik heb ze na de eerste crash getest met een mp3 test utility. Er zaten wel fouten in maar alleen maar sync errors. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die dat veroorzaken. Al mn andere mp3 spelers hebben daar nog nooit last van gehad.
Goed, ik zal niet zeggen dat het klinkare onzin is en een slag om de arm houden, maar een goed onderbouwde verklaring kon men er niet voor geven. De mp3's met sync errors heb ik overigens verplaatst naar een folder buiten mn library. Mocht het daar aan hebben gelegen kan het daar niet meer door fout gaan.
Verwijderd
Op mijn nieuwe 5,5G staat: "Rated 5-30 --- 1A Max." (waarbij '---' een streep is met drie korte streepjes eronder). Ziet er dus naar uit dat het compatible is.
Verwijderd
Ik heb ook redelijk wat muziek (nee niet 10k nummers maar toch cker wel 3k). Ik maak veel afspeellijsten, dit vind ik echt super handig.Stijnd schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:58:
Ik ben opzich best tevreden met mijn ipod video 80gb maar dat programma wat gebruikt moet worden (iTunes) is echt een ramp. Van dat synce wordt ik helemaal lijp en ik heb geen overzicht meer in mijn muziek map aka 10.000 liedjes, hoe kan je dat netjes sorteren? En is het mogelijk om gewoon enkele mp3's in 1 map bij te plaatsen zonder dat je: bestanden moet toevoege aan muzieklijst, moet selecteren, slepen en dan weer synchroniseren.
Ik ga naar de plaats waar mijn muziek opsla.
Dan maak ik een map aan in iTunes onder afspeellijsten. Daar zet ik eerst die muziek in. Zo doe ik alles van een bepaalde artiest in een map of zelfde muziek stroming.
Daarna sluit ik mijn iPod aan en ga ik die mappen die in itunes staan gewoon slepen naar de iPod dan heb je gewoon de zelfde mappen maar als je ooit je iPod moet restoren dan staat alles al voor in itunes en scheelt je dat een eventuele volgende keer heel veel werk. Je kan ook gewoon gelijk alles naar je iPod doen.
This is the Way.
Huh? Je bedoelt zo iets als anapod of xplay?NoTimeRemains schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:20:
is het mogelijk om een programma te gebruiken waarmee ik direct via de verkenner MP3 op de ipod kan zetten?
Ik heb nu voor de derde keer in de levensduur van mijn 60gb ipod video hem naar de apple store gestuurd omdat hij het weer niet wilde doen. De eerste keer smeulde het plastic toen hij in de auto-oplader ging tijdens de vakantie (dat was zeer leuk en hem connecten met de computer lukte niet meer en bovendien was de battery zonder gebruik na 2 dagen dood). De tweede keer was de hard-drive kapot, beschadigde sectoren oid en vanaf dit moment loop ik rond met een iSkin evo 3 aangezien ik dit niet weer wil hebben. En nu begin ik het zat te worden, na anderhalve week de ipod niet gebruikt te hebben besloot ik hem weer aan te zetten. Vervolgens krijg ik een berichtje dat ik hem aan de computer moet hangen en de ipod via itunes te laten herstellen, alleen het leuke hiervan is is dat als ik dat doe het berichtje niet weg wil gaan (zelfs niet met trucjes op internet). Nou snap ik dat sommige dingen fout kunnen gaan in een product als een mp3-speler maar hoe moeilijk kan het voor apple zijn een fatsoenlijk product te maken. Ok, de harddrive kan ik begrijpen maar dat wegsmelten vond ik al bizar en al helemaal dat een simpel os als dat van een mp3-speler weigert te werken vind ik echt te ver gaan. Nou overweeg ik misschien de ipod te verkopen en een andere mp3-speler te kopen alleen zijn er in principe geen on par met de ipod. Creative spul vind ik ondingen (zeg maar niks), de X5L van Cowon heeft natuurlijk weer geen goede gui, de zune komt pas in 2008 en Archos levert alleen echte videospelers (niet iets om onderweg mp3's makkelijk te luisteren). Mijn vraag, wat zouden jullie doen, mijn garantie gaat nog hoogstens 2 maanden door en ik begin het echt zat te worden dat de ipod video het zo makkelijk begeeft. En hoe groot zou de kans zijn dat ik een werkende ipod video krijg?
Daarna met dat geld een 5.5G kopen?
Alles werkt naar mijn idee naar behoren, wat ik mij echter wel afvraag:
Op het click-wheel (als het donker is) horen 'menu / >> / << en >||' niet verlicht te zijn?
Ik heb al gezocht maar hierover kan ik geen informatie vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door Smirnoff op 22-04-2007 11:05 ]
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Als je dit topic doorleest, dan zie je dat er verschrikkelijk weinig mensen zijn met problemen. Dus ik zou zeker even kritisch kijken naar hoe je er mee omgaat, wat doe er allemaal mee? Misschien is een flashspeler daarvoor beter geschikt? Even kritsch kijken naar de computer en de verschillende opladers?rockmanz schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:11:
Hmm, nou vraag ik me af of de 5.5G meer fail-proof is dan de 5G.
Iemand hier ervaring mee?
Maar nogmaals misschien heb je gewoon wel pech. Overigens kun je bij Apple ook je verhaal vertellen en misschien krijg je dan wel een 5.5G.
Het clickwheel is niet verlicht.Smirnoff schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:05:
Gisteren een mooie Ipod 30gb gekocht.
Alles werkt naar mijn idee naar behoren, wat ik mij echter wel afvraag:
Op het click-wheel (als het donker is) horen 'menu / >> / << en >||' niet verlicht te zijn?
Ik heb al gezocht maar hierover kan ik geen informatie vinden.
FYI, het OS van de speler staat op de harde schijf. Dat zal de oorzaak van je probleem zijn. Neemt niet weg dat het erg vreemd is dat je zo vaak problemen hebtrockmanz schreef op zondag 22 april 2007 @ 00:09:
verhaal
Ok, de harddrive kan ik begrijpen maar dat wegsmelten vond ik al bizar en al helemaal dat een simpel os als dat van een mp3-speler weigert te werken vind ik echt te ver gaan.
verhaal
Verwijderd
ik heb even een vraagje. het zal vast al vaak langs zijn gekomen in dit topic maar voor ik dat gevonden heb....
op de apple site staat dat je op een 30 gig ipod 3.5 uur video kan kijken.
haalt hij dit in werkelijkheid ook??
ik heb het idee dat je hem dan om de dag op moet laden.
of niet?
Mijn ipod video (60gb, gaat volgens de specificaties 3 uur mee met video mee) doet het nog na 2.5 uur filmkijken en heb ook nooit langer geprobeerd, de batterij gaat meestal nog wel even een paar uur mee als je daarna muziek luistert. En in pincipe hoef je elke dag niet op te laden, als je hem 2 uur in het stopcontact steek hoort hij al op 80% te zijn. Maar als je hem echt als dedicated video player wil gebruiken moet hij wel elke dag aan het zuurstofVerwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:28:
hallo
ik heb even een vraagje. het zal vast al vaak langs zijn gekomen in dit topic maar voor ik dat gevonden heb....
op de apple site staat dat je op een 30 gig ipod 3.5 uur video kan kijken.
haalt hij dit in werkelijkheid ook??
ik heb het idee dat je hem dan om de dag op moet laden.
of niet?
Verwijderd
Ik gebruik de volgende configuratie:
- Ipod 5G 30 GB (laatste firmware)
- Ice>Link plus
- Toyota Avensis (2007) af-fabriek geluidsinstallatie (ingang via CD-wisselaar)
- Apple lossless format (rechtstreeks re-ripped van mijn eigen originele CD's)
- Itunes 7.x (laatste versie)
Bij sommige CD's hoor ik tikken, vervormingen en veel ruis. Bij andere CD's weer helemaal niet. Mijn geluidscontrole op de ipod staat uit, want als ik deze aan zet, is het geluid heel erg zacht. Mijn versterker van de autoinstallatie moet dan minimaal op 50 ipv 30 en het geluid is niet zo warm en ik mis de volle klanken. Als ik dezelfde CD gewoon in de auto draai hoor ik die tikken, vervormingen en ruis niet.
Al uitgeprobeerd:
- Ik heb ook al AIFF gebruikt, maar dat geeft hetzelfde resultaat. Het moet toch mogelijk zijn om een CD 1 op 1 via de ipod op je autoradio te horen. En met 1 op 1 bedoel ik dezelfde kwaliteit ...
- Ik heb ook geprobeerd het volume van alle nummers via itunes met 100% aan te passen. Als ik dan de geluidscontrole op de ipod aanzet, hoor ik het geheel nog steeds niet luider in auto. De tikken en vervorming zijn dan overigens wel weg.
Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee ? Zou het kunnen zijn dat de ipod en ice>link hele hoge of hele lage frequenties niet aankan ?
Afgelopen weekend een iPod 30GB uit New York meegenomen, helemaal content mee. Echter valt me op dat ik de hardeschijf van de iPod redelijk hoor. Als ik bijvoorbeeld synchroniseer dan hoor ik de hardeschijf en wanneer die klaar is met synchroniseren eindigt het geluid met een zachte tik. Is dit normaal? Dit exact hetzelfde geluid hoor ik ook wanneer ik enkele nrs skip op de iPod.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Op internet zijn er nog niet echt veel details over de componenten beschikbaar, dus al helemaal niets over de resolutie. Maar nou wil ik wel vast m'n concert-dvd's omzetten, welke resolutie kan ik hiervoor het beste pakken? Ik wil ze niet onnodig groot hebben, maar straks ook geen artifacts op het beeld zien.
De nieuwe music quiz is ook wel leuk en stelt nu heel andere vragen, bijvoorbeeld naar jaartal, of laat een nummer horen en je moet de bijbehorende album cover kiezen. Eigenlijk gewoon een veel uitgebreidere en aangekledere versie van music quiz.
Ik heb inmiddels wel al wat trivia packs gevonden, onder andere vanaf die site. Maar het is me nog niet gelukt om ze te syncen met mijn ipod (onder windows that is).
[ Voor 30% gewijzigd door LtMarx op 26-04-2007 16:27 ]
Als je de interface van iTunes goed in je op neemt kan je zien dat er een search vakje rechts bovenin zit, als je hier de naam van de artiest in plaatst die je wilt luisteren en deze tracks naar een nieuwe playlist sleept dan heb je toch al overzicht? Herhaal dat een aantal keren en je hebt al je muziek gesorteerd.
Maar genoeg gerant. Ik had eigenlijk een vraag of er iemand al ervaringen had met carkits voor de iPod? ik heb wat rondgespeurd op het internet maar vond veel carkits die ingebouwd moesten worden achter het dashboard enz. Ik zocht eigenlijk een simpele oplossing zoals met die cassette met dat draadje eraan. Ik heb alleen een autoradio met cd-speler dus dat gaat niet echt lukken dat met die cassette.
Zijn er ook andere simpele oplossingen?
Ik heb de 30gb 5g en een Pioneer autoradio (zal nu ff het type opzoeken)
Ik heb het dus over bedrade carkits niet die gene die een fm signaal uitzenden die je moet opvangen met je radio
[ Voor 10% gewijzigd door Proqzor op 27-04-2007 12:04 ]
Verwijderd
kan ik hem dan ook met de apple remote bedienen??
Ik ben het met je eens dat iTunes best 'underrated' is, heb er zelf ook geen problemen mee. Met dat laatste, dat het stabieler is dan Winamp, ben het niet helemaal eens. Winamp draait bij mij zeer stabiel, zeker niet minder dan. Daar komt bij dat Winamp minder resources nodig heeft dan iTunes. Dus eigenlijk gebruik ik iTunes alleen voor transferren van muziek.DrProctor schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:39:
Mensen die iTunes een bout programma vinden hebben zich duidelijk niet verdiept in de mogelijkheden en hebben ook de tijd niet genomen om alles even goed door te nemen. Ik gebruik het al sinds ik 2 of 3 jaar terug mn iPod mini heb gekocht, daarnaast ook winamp, en gebruiksvriendelijkheid is tien keer zo goed als die van winamp. Bovendien is het een stuk stabieler, mn winamp crasht om het uur en iTunes kan ik weken aan laten staan.
-knip-

Ik zal 'm maar eens paar dagen laten liggen en dan hopen op een wonder
Thnx voor je reactie in ieder geval
Ik had ook een Pioneer radio met cd-speler, maar die heb ik uit de auto gehaald en vervangen door een Alpine iPod radio met cd-speler.DrProctor schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:39:
Maar genoeg gerant. Ik had eigenlijk een vraag of er iemand al ervaringen had met carkits voor de iPod? ik heb wat rondgespeurd op het internet maar vond veel carkits die ingebouwd moesten worden achter het dashboard enz. Ik zocht eigenlijk een simpele oplossing zoals met die cassette met dat draadje eraan. Ik heb alleen een autoradio met cd-speler dus dat gaat niet echt lukken dat met die cassette.

Daar wordt al een iPod aansluitkabel bijgeleverd waarmee de iPod tegelijk wordt opgeladen.
Met deze radio bedien je de iPod via het frontje, de draaiknop vervangt het scrollwheel. Je kunt gebruik maken van alle playlists, zoeken op artiest, album, genre etc... precies zoals je op de iPod zou zoeken. In het scherm van de radio zie je dus ook de taginformatie.
M'n iPod ligt dus ergens weggestopt in het dashboard als ik in de auto zit. Er valt ook weinig op te zien, want het display toont alleen nog maar een Alpine logo.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
This is the Way.
Maar het kan ook zijn dat de 6g pas over een paar maanden komt. Als je daar het geduld voor hebt kan je daar op wachten maar ik zou toch voor de 5.5g gaan.
Verwijderd
Het lijkt me niet dat Apple haar eigen launch van de iPhone over een maandje gaat verstoren met een nieuwe iPod, ik zou zeggen dat die pas in oktober oid komt. Maarja dat zeg ik.NoTimeRemains schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:40:
raden jullie het mij nog aan om een 5G of een 5.5G te kopen of toch wachten op de 6de generatie?
de software van Sony (SonicStage) geeft bij mij dermate veel problemen dat ik, gezien mijn geplande update naar Windows Vista, gedwongen over moet stappen naar iets anders. En het is dus de iPod geworden.
mijn eerste ervaringen zijn positief. iTunes is nog niet helemaal mijn programma maar ik heb inmiddels al een aardige collectie opgebouwd. Het enige vervelende is dat ik veel dingen dubbel in mijn library heb staan omdat sommige bestanden op verschillende locaties heb opgeslagen.
de iPod zelf vind ik qua geluid licht tegenvallen. Een beetje bass-boost vervormt de bass merkbaar. de bediening is wel even wennen maar 't ziet er gelikt uit. in vergelijking met mijn vorige speler een fikse verbetering! voor de rest een prima ding
het enige wat ik me af vroeg is hoe je vanuit het menu in één klik door kan gaan naar het scherm met het huidige afspeelnummer? bijvoorbeeld als je de playknop ingedrukt houdt, dan schakelt ie uit. dit moet toch ook voor die optie mogelijk zijn?
De dubbele nummers in iTunes kun je opsporen door in het menu Weergave op Dubbele tonen te klikken, dan krijg je alle dubbele nummers in een lijst.SURFivor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:28:
ik heb gisteren ook een iPod (30GB Black) gekocht na jarenlang een Sony te hebben gebruikt (NW-HD3). destijds wilde ik al een iPod hebben maar de batterijduur heeft mij toen enorm afgeschrikt. Die was van de Sony veel en veel beter.
de software van Sony (SonicStage) geeft bij mij dermate veel problemen dat ik, gezien mijn geplande update naar Windows Vista, gedwongen over moet stappen naar iets anders. En het is dus de iPod geworden.
mijn eerste ervaringen zijn positief. iTunes is nog niet helemaal mijn programma maar ik heb inmiddels al een aardige collectie opgebouwd. Het enige vervelende is dat ik veel dingen dubbel in mijn library heb staan omdat sommige bestanden op verschillende locaties heb opgeslagen.
de iPod zelf vind ik qua geluid licht tegenvallen. Een beetje bass-boost vervormt de bass merkbaar. de bediening is wel even wennen maar 't ziet er gelikt uit. in vergelijking met mijn vorige speler een fikse verbetering! voor de rest een prima ding
het enige wat ik me af vroeg is hoe je vanuit het menu in één klik door kan gaan naar het scherm met het huidige afspeelnummer? bijvoorbeeld als je de playknop ingedrukt houdt, dan schakelt ie uit. dit moet toch ook voor die optie mogelijk zijn?
Dat laatste is niet mogelijk met een knop of combinatie, een seconde of 5 wachten en je zit in het 'now playing'-scherm
Dat is een limitatie van digitaal equalizen, gecombineerd met de kutkwaliteit mastering van tegenwoordig. Daarin zit namelijk geen ruimte meer om dat soort truuken nog uit te halen, en dan krijg je idd vervorming als je 't doet.SURFivor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:28:
Niet met een knop. Je kunt wel menu ingedrukt houden, dan kom je bij 't hoofdmenu, en dan daar 'now playing' kiezen. Of gewoon de knoppen een tijdje niet aanraken, dan kom je daar ook vanzelf weer terug uit.het enige wat ik me af vroeg is hoe je vanuit het menu in één klik door kan gaan naar het scherm met het huidige afspeelnummer? bijvoorbeeld als je de playknop ingedrukt houdt, dan schakelt ie uit. dit moet toch ook voor die optie mogelijk zijn?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Of in het hoofdmenu helemaal onderaan op 'Now playing'ScottB schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:36:
[...]
De dubbele nummers in iTunes kun je opsporen door in het menu Weergave op Dubbele tonen te klikken, dan krijg je alle dubbele nummers in een lijst.
Dat laatste is niet mogelijk met een knop of combinatie, een seconde of 5 wachten en je zit in het 'now playing'-scherm
Verder bedoeld ie denk ik dat bestanden dubbel op z'n PC staan, niet in z'n library, daar heb ik zelf geen last van, wel dat een deel van m'n muziekcollectie in een map staat, en de rest in een andere. Er zijn anders op het net een hoop duplicate file finders te vinden die je PC scannen naar dit soort dubbele bestanden.
Hetzelfde gebeurd als ik hem op de pc aansluit, de melding op het scherm is dan: Battery very low, please wait...
Stomme is dat de batterij niet leeg is, ik heb met de netstroomadapter de ipod geladen totdat je de melding Charged krijgt. Daarna gewoon hetzelfde verhaal...
De ipod doet het alleen nog als ik de netstroomadapter eraan heb hangen, films kijken, muziek luisteren geen probleem. De batterijindicator geeft op dat moment dan ook gewoon aan dat de batterij vol is...
Iemand een idee?
Alleen krijg ik m'n iPod helemaal niet meer aan. Ik heb 'm op advies van een vriend van mij aangemeld bij ipodrepair.nl en ipodreparatie.nl voor verder advies. Ik heb nog geen reactie gehad; ik ben benieuwd wat de oorzaak is en nog belangrijker... wat het gaat kosten
ik heb een oplossing hiervoor die altijd werktHoedje schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:19:
Waarom zie ik de album art niet op mijn iPod
Voor dit probleem hielp voor mij het vinkje na weet ik veel hoeveel keer aan en weer uit te vinken. Dus het vinkje om albumart aan/uit te zetten (of liever gezegd wel of niet toe te voegen) op de iPod. Dan na een tijdje gaat ie de albumart weer reconstructen, zeg maar converteren voor de iPod en voegt ie het toe.
1) zoek op internet de cover van het desbetreffende album
2) kopieer de afbeelding (rechtermuisknop -> kopieer)
3) selecteer in iTunes alle tracks van een album
4) rechtermuisknop -> info tonen (uit mijn hoofd)
5) plak rechtsonder in het image-vakje de afbeelding en bevestig
zo staat bij alle tracks de juiste albumcover, succes!
[quote]Hoe voeg ik album art en lyrics toe
In iTunes 7 kun je album art vrij gemakkelijk toevoegen, als je een music store account hebt, je kunt dan gewoon via het contextmenu (rechtermuisknop op nummer, kan ook meerdere selecteren) de album art door iTunes laten downloaden.
De albumart moet in de ID3 (v2) tag staan. Deze kun je in iTunes ook toevoegen, door naar het tag-edit-scherm te gaan en daar bij Album Art "album.jpg" te laden. Je kunt hem ook in het vakje linksonderin slepen. Deze wordt dan opgeslagen in het mp3tje zelf. Overnieuw op je iPod zetten, zorgen dat de functie "Show coverart on iPod" aan staat en je zou bij deze mp3's een cover te zien moeten krijgen. Dit is vrij veel werk. Dus gelukkig zijn er ook andere oplossingen:
• iTunes Art Importer is gratis en voegt volautomatisch album art toe. Het enige probleem van dit programmaatje is dat het niet altijd even goed werkt (hangt af van de kwaliteit van de ID3 tag). Het grootste nadeel is echter dat het per nummer, i.p.v. per album zoekt, daarom krijg je dus vaak de art van singles en niet van albums.
• iArt is helaas niet gratis, maar kost $10,-. Dit programma biedt ondersteuning voor het zoeken naar album art, per album en zoekt bij Google en Amazon. Het vindt dan ook vrijwel altijd een match. Daarnaast kun je hier ook de lyrics mee zoeken. Ook dit programma werkt volautomatisch.
Verwijderd
Inderdaad, een betere oplossing voor bovenstaand probleem (wel covers in iTunes, niet op de iPod) dan het vinkje aan- en uitzetten is de volgende:Hoedje schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:08:
Bedankt voor de tip, maar dat is meer hoe je album art in het algemeen moet toevoegen. Die vraag ging specifiek over wat je moet doen, als je album art wel in iTunes ziet, maar niet op de iPod. Jouw antwoord past meer bij deze vraag:
[...]
Vinkje plaatsen bij "Gebruik als schijf activeren".
Daarna (althans in Windows, weet niet hoe dit gaat op een Mac) in Explorer de driveletter van je iPod kiezen en ervoor zorgen dat verborgen mappen en bestanden worden weergegeven (terug te vinden bij Extra -> Mapopties... -> Tabblad "weergave" en daar onderaan het juiste bolletje kiezen).
Dan kan je de map iPod_Control openen, waarna je opnieuw enkele mappen zal zien. Verwijder de map "Artwork" en disconnecteer de iPod van de computer. Sluit hem opnieuw aan en zorg ervoor dat het vinkje in iTunes aangekruist is om het artwork op je iPod te laten zien.
De iPod vindt nu geen map met artwork en zal deze nu compleet opnieuw gaan opbouwen.
Dit verhielp mijn probleem een tijdje geleden, toen er bij bepaalde nummers wel artwork en bij andere geen artwork op de iPod verscheen, hoewel dit wel van allemaal te zien was in iTunes. Vinkje aan- en uitvinken verhielp dit probleem niet.
Dan loopt de garantie na het vervangen van de ipod toch gewoon door? Of gaat applecare dan niet verder op de vervangende ipod?
Ik heb pasgeleden een Apple iPod 5.5G aangeschaft. Allemaal heel leuk en het werkt allemaal prima met iTunes ed. Alleen er is 1 ding. Wanneer ik een Equalizer aanzet, klinkt de muziek alsof het door boxen komt, die veel te hard staan. Beetje vage uitleg, maar ik kan het niet beter omschrijven. Het klinkt in ieder geval bagger, zeker wanneer het opname niveau best hoog is. Het is vooral bij mid-lage tonen. Iemand anders met hetzelfde probleem, of een oplossing? Het lijkt wel alsof de iPod het niet kan bijhouden ofzo.
Dat is inderdaad een bugfeature van de iPod die je gratis krijgt.
Zij je oordopjes verder wel goed? Daar kan het ook vandaan komen.
Kent iemand een probleem met het afspelen van video's waarbij de eerste twee (muziek) video's gewoon goed afspelen, maar zodra je een derde er achter aan wilt kijken loopt ie vast op een zwart scherm met bovenin een play-icon

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 13-05-2007 14:10 ]
Verwijderd
*mompelt iets van op een dubbeltje op de eerste rang willen zitten
Sorry maar dat is imo grote BS.Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:27:
235 euro is trouwens niet duur hoor, dus je hebt niet te klagen denk...![]()
*mompelt iets van op een dubbeltje op de eerste rang willen zitten
Als je 230€ betaald voor een product mag je op z'n minst verwachten dat alle features goed werken.
Als het nou een shuffle was van €50. Of een no-name speler. €235 is voor een MP3 speler een redelijk hoog bedrag (itt de eerder genoemde budget dingetjes)
Maar misschien verdien jij die €235 makkelijker dan de gemiddelde tweaker.
De iPod heeft een hoop leuke kanten, maar die komen samen met een hoop minder goede punten. En dat valt niet goed te praten door te zeggen dat je er maar €235 voor hebt betaald.
[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 13-05-2007 17:32 ]
En die 235 euro is idd niet duur, maar daarvoor moet je gewoon even in de pricewatch kijken
M'n iPod schijnt nu opeens totaal niet meer te reageren op volumeveranderingen als ik het wieltje draai, hel volume balkje komt te voorschijn en het blauwe balkje beweegt ook, maar het maakt totaal niet uit

Via m'n radio remote lukt het nog wel maar ik vind het wel vaag? Is dit een bekend probleem?
Ik heb de ipod al een aantal keer hersteld, geformatteerd enz enz. Het probleem komt op sommige momenten opeens weer naar boven, en soms heb ik er dagen geen last van.
De ipod resetten (knop in het midden + menu) werkt ook niet, als de ipod weer gestart is, is het probleem nog steeds gezellig aanwezig.
Is er een blijvende oplossing voor dit vervelende probleem?
Probeer via het service menu (iPod resetten en daarna gelijk center + rewind) de iPod een aantal keer in de sleep te zetten. Soms wil dat wel 'ns helpen. Wat je ook kunt doen is Sleep opnemen in het hoofdmenu (via Settings > Main Menu en onderaan "Sleep" op On zetten).nickvd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:25:
Ik heb steeds vaker last van het probleem dat ik mijn ipod niet meer in stand-by kan zetten. De batterij leeg laten lopen is ook niet echt handig, want als ik op de terugweg weer in de bus / op de fiets moet, is een muziekje wel erg lekker.
Ik heb de ipod al een aantal keer hersteld, geformatteerd enz enz. Het probleem komt op sommige momenten opeens weer naar boven, en soms heb ik er dagen geen last van.
De ipod resetten (knop in het midden + menu) werkt ook niet, als de ipod weer gestart is, is het probleem nog steeds gezellig aanwezig.
Is er een blijvende oplossing voor dit vervelende probleem?
Er is een 5.5G versie van de U2 iPod, maar dat is niet direct aan de verpakking te zien. Je kunt kijken naar de MA codes onderop de verpakking. MA452 is de oude, MA664 is de nieuwe.Jard schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:13:
Ik wil graag een iPod U2 versie halen, maar ik vraag me af of dit ook de 5.5 G is?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.
Verwijderd
Na het resetten in diskmode forcen (midden+play) en dan restorenVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:40:
ik heb nu een sad face icon op mn ipod.. hij wordt niet herkend door mijn computer en ik krijg de sad face icon ook niet weg met reset toetsen ( menu + midden) iemand een oplossing??
Ik heb nu de Logitech MM32 gezien, 25 euro in de PW. Kan je gebruiken als Dock enz. Lijkt mij wel mooi, iemand ervaringen??
[ Voor 18% gewijzigd door TheJVH op 23-05-2007 23:23 ]
Verwijderd
dan krijg ik meteen al het sad face icoon weer te zien.... had ik gedaan...werkt dus niet....heb net mn ipod open gemaakt en harde schijf kabeltje opnieuwe er terug in gezet...daarna kreeg ik nog steeds het icoon te zien...dus denk dat de harde schijf kapot is...ik laat hem nu wel ff paar dagen rusten en kijk of die het dan wil doen....als er iemand nog ideeen heeft???...ik hoor t wel!!!DataGhost schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:28:
[...]
Na het resetten in diskmode forcen (midden+play) en dan restoren
Verwijderd
tis me gelukt ik kreeg mn ipod op een gegeven moment in disk mode...maar hij werd niet herkent in itunes om hem te restoren....toen heb ik de sneltoets (midden + <<) en kon ik dus in de ipod komen en heb ik auto test gedaan..dit had alleen geen resultaat daarna munual test gedaan werkte allemaal geloof ik...hierna heb ik hem weer gereset (midden+menu) en toen was mn ipod weer tot leven...DataGhost schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:51:
Dan doe je het of niet snel genoeg of je flashrom is kapot. Aangezien hij nog wel reageert op de reset-toetsen lijkt me dat stug.
Gisteren ook even wezen kijken naar zo iets. Lijkt mij alleen niet dat die MM32 echt een mooie sound geeftKillzone schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:00:
Hmjah, ik heb al gekeken, maar er is niet veel, en omdat hij zo klein is.... En een reactie van een Tweaker is altijd mooi. Ik denk dat JBL wel goed is, maar het is wel duur. Trust is daarintegen een stuk goedkoper, maar ja, trust, heb ik niet zoveel vertrouwen in...
Ik heb nu de Logitech MM32 gezien, 25 euro in de PW. Kan je gebruiken als Dock enz. Lijkt mij wel mooi, iemand ervaringen??
Bol heeft momenteel aanbieding trouwens met mp3 accessoires.
Bol.com
Logitech AudioStation Express voor € 69,99
Logitech MM32 - Zwart voor € 39,95
Zit er zelf aan te denken om die AudioStation Express te kopen, ziet er geinig uit, afstandsbediening erbij

review: http://www.itreviews.co.uk/hardware/h1215.htm
[ Voor 11% gewijzigd door Fire_Bird op 24-05-2007 11:35 ]
Apple biedt als service dat je gedurende het eerstje jaar (dus het fabrieksgarantie-jaar) je garantie kan uitbreiden naar 2 jaar met het AppleCare Protection Plan.
Dit kost echter 59,- voor de 5.5g en 5g als je het bestelt via apple.nl. Ik ben daarom even wezen zoeken, en heb bij Dixons een schitterende aanbieding gevonden: het AppleCare Protection Plan voor de 5.5g/5g voor slechts 19,95! Ik heb het dus meteen aangeschaft en ben nu de gelukkige bezitter van een ipod met 2 jaar fabrieksgarantie voor een schijntje:).
Of dit een aanbieding is weet ik niet, maar in ieder geval is hier een linkje:
AppleCare Protection Plan for iPod bij Dixons
Update:
ter vergelijking: hier voor de 5.5g en hier voor de nano en shuffle via apple.nl
Update 2:
Dit product is alleen online te bestellen
[ Voor 14% gewijzigd door DaSaN op 24-05-2007 16:39 ]
dus als deze stuk gaat binnen 3 jaar dan loop ik over 2 jaar weer rond met de nieuwste ipod. Hoef nooit meer iets nieuws te kopen op deze manier
Weet iemand trouwens een programma wat sneller werkt dan videora ipodconverter of itunes voor het omzetten van videos?
[ Voor 14% gewijzigd door Proqzor op 24-05-2007 15:48 ]
Verwijderd
weer aangesloten op de computer en ja hoor weer het sad face icon.....troep is het dat spul van apple..Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:00:
[...]
tis me gelukt ik kreeg mn ipod op een gegeven moment in disk mode...maar hij werd niet herkent in itunes om hem te restoren....toen heb ik de sneltoets (midden + <<) en kon ik dus in de ipod komen en heb ik auto test gedaan..dit had alleen geen resultaat daarna munual test gedaan werkte allemaal geloof ik...hierna heb ik hem weer gereset (midden+menu) en toen was mn ipod weer tot leven...

Verwijderd
apple support heb ik gezien...garantie ben ik al lang over heen....gratis oordopjes van apple wil ik niet want dat is troep... ik word er nogal moe van 2de ipod in een jaar en al veel problemen gehad met die ipods in toekomst koop ik er nooit meer een...tot dat ze goed spul leverenHoedje schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:32:
Heb je uberhaupt al op Apple Support gekeken (of kijk je daar alleen voor gratis oordopjes) --> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61771. Je had i.p.v. je iPod opmaken beter eerst even contact op kunnen nemen met Apple...
En ik dacht dat je de Audiostation niet als dock kan gebruiken, en dan is het voor mij een no-go, aangezien ik dat eigenlijk wel wil hebben.
Wat voor systeem heb je & wat voor settings gebruik je voor het omzetten?DrProctor schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:47:
Weet iemand trouwens een programma wat sneller werkt dan videora ipodconverter of itunes voor het omzetten van videos?