[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 5.896 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:41:
Ik hoop dat je gelijk hebt, heb em ook geannuleerd bij PCone, en besteld bij Univendi. Geen zin om tot 11 December te wachten.
Nu maar hopen dat het ook zulke goede steppings zijn :P
Naja ik heb met ze gemaild. Hij zei nu besteld is maandag of dinsdag hier, dus bij Univendi.
Ik hoop dat hij gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:23:
[...]

Hallo.... wat voor geheugen heb je? hen ook net begonnen aan een opty 146.... wouw wat een overklok potentieel !!!! draai ook 10 x275 1.4v met pc 4000 2.5 4 4 7 11:12 ;ben ook nog aan het testen 32/41 graden...
Corsair twinx2048-3500lllpro. Gekocht onder het mom van als het duur is zal het ook wel goed zijn. Het is ook wel goed, maar nu zou ik toch liever iets snellers willen hebben. Die 250MHz is volgens mij op z'n randje. Maar goed eerst maar eens kijken hoever ik ermee komen kan, dan pas aan iets anders gaan denken.
Die 275x10 hield er trouwens net mee op na drie uur gedraaid te hebben :( . Maargoed ik ga weer vrolijk verder met zoeken. (op 10x270 1.376 v mem 246MHz 2.5-4-2-8 heeft i al wel een uurtje of tien gedraaid, het gaat dus wel ergens de goede kant op :) )
WoutZoR schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:25:
[...]

Tsja het houd je van de straat <+:)
Tijdens het testen heb ik nu wel meer tijd voor huishoudelijke beslommeringen enzo :*)

[ Voor 12% gewijzigd door coolfris op 02-12-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier toevallig iemand met een Big Typhoon die weet of er vleugelmoertjes voor te krijgen zijn?
Dan gaat het verwisselen van een CPU weer wat sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 02:44:
Is er hier toevallig iemand met een Big Typhoon die weet of er vleugelmoertjes voor te krijgen zijn?
Want dat doe je natuurlijk dagelijks, dus die moertjes zijn het waard 8)7

Maargoed, ik weet niet hoe die schroefjes eruit zien, maar er valt best wel wat aan te knutselen, als je zorgt dat je een tweede paar hebt, en dode schroeven niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Renegade! schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:00:
[...]

En welke koeler gebruik je? De boxed koeler (die overigens zeer goed presteren) of een 3rd party koeler?
Artic Freezer 64 Pro die doet het een stuk beter dan een zalman 9500. Ik ben nu ook 2900 MHz met 1.35v aan het testen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een ander index van dit forum kreeg ik geen antwoord, maar weet iemand me te vertellen of ik een BIOS upgrade moet uitvoeren zodat ik mijn HTT boven de 300 kan krijgen?
Nu is het zo dat ik met m'n 148 een sterk stabiel staande 3000Mhz @ 1,472Vcore heb staan en hoger wil.
Echter is het geval dat wanneer ik de HTT naar 302 breng er een rebootreeks volgt en absoluut niet stabiel is te krijgen.

Kent iemand dit?

Opt 148
DFI Utd
OCZ x2 512Mb Gold VX Winbond @250 2-2-2-7
HTT300
MP 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ach, het is nooit verkeerd om je BIOS te updaten (ik neem aan dat je dat bedoelt), het zou kunnen helpen voor een HTT hoger dan 300, het kan ook zo zijn dat het geen effect heeft. Net als met het overklokken, zul je dit, vooral als er geen ervaringen te vinden zijn, gewoon moeten proberen.

Niet elke processor is hetzelfde, niet elk moederbord is hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 02:44:
Voor een TTBT op een DFI board heb je sowieso andere schroeven nodig, en moet je de backplate modden (ach modden...gewoon een paar gaten extra uithollen :P) om een standaard moertje er in te laten passen.
Ik heb 40mm moeren gebruik met een doorsnede van 4.0mm als jij dus een moertje vind met die specs en een vleugel ben je klaar. :)
Of anders las/soldeer je een vleugel aan een standaard moer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hmm Ik heb nu een opteron 170 geheel op default.

De boxed heatpipe koeler zit erop.

Hij draait dus nu 2.0 GHz x 2 op 1.31 volt
Als ik nu prime draai wordt de cpu temperatuur volgens het moederbord 53 graden, en de uitlezing van de core is gewoon 63 graden :?
De boxed fan draait dan full speed.

Ik heb zo'n idee dat de heatspreader er niet lekker op zit. Ik heb ook al andere koelpasta eronder gedaan, airflow in de kast is goed. Volgens mij is dit toch abnormaal hoog ?

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-12-2006 14:29 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zou ik ook zeggen idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:22:
[...]

Voor een TTBT op een DFI board heb je sowieso andere schroeven nodig, en moet je de backplate modden (ach modden...gewoon een paar gaten extra uithollen :P) om een standaard moertje er in te laten passen.
Ik heb 40mm moeren gebruik met een doorsnede van 4.0mm als jij dus een moertje vind met die specs en een vleugel ben je klaar. :)
Of anders las/soldeer je een vleugel aan een standaard moer. :)
Solderen/lassen heb ik weinig brood van gegeten, zal eens gaan kijken naar zo'n setje van M4 dan. Je moet dan dus die 2 gaten extra uithollen, waarmee doe je dat dan? Kan het eventueel ook wel opboren op het werk, maar dat is weer zo'n gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
ik heb het gewoon met een schroevendraaier (platte) gedaan volgens mij. :P
Let trouwens op dat als je een 40mm lang moer neemt, je per moer 3 boutjes nodig hebt om het klem te krijgen.

Ik post zo wel even een foto. Zie:
TTBT-Bouwsysteem_(1600)

Nog even een schema:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Id5BQlTiUYaZtnbvLvZHvXOt/full.png

[ Voor 57% gewijzigd door Rone op 13-07-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat eigenlijk meer aan zoiets te denken:
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/moer_vleugel.th.jpg
Dan heb je toch aan 2 genoeg? Zou mooi zijn als je die dingen los kon kopen, en dan passend voor de Big Typhoon.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik denk dat je dan het volgende probleem krijgt, je zet de moet er dus omgekeerd in en begint hem vast te draaien, de kop van de moer zit in de backplate en draait door omdat die rond is...tenminste hier heb ik alleen rond moeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Saturnus op 03-12-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit inderdaad wat in, alleen ik kan de moer ook vastzetten door een spacer er tussen vast te draaien, zo heb ik dat nu ook gedaan (leek me wat steviger).
ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/P2130009.th.JPG
Dan denk ik dat ie wel blijft zitten. Alleen het probleem is dus dat ik die onderdeeltjes nergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Renegade! schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:26:
Booten wil nog niets zeggen :P je zegt zelf dat je op 2700mhz kan booten maar wanneer je BF2 opstart je een Bluescreen krijgt. Dan kan het nog steeds aan je geheugen liggen dus is het imo wel het probreren waard om eens een andere divider te proberen ;)
:'( Heb 10x270 en RAM op 366 geboot en helemaal noppes :'(

Denk dat ik aan de max zit, want ik heb 9x270 gedraaid en dat ging wel ...
Zelfs 10x 265 wil niet meewerken ...

Een Opteron zit er niet in dus ik hou het maar zo gewoon :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:28:

Als ik nu prime draai wordt de cpu temperatuur volgens het moederbord 53 graden, en de uitlezing van de core is gewoon 63 graden :?

Ik heb zo'n idee dat de heatspreader er niet lekker op zit. Ik heb ook al andere koelpasta eronder gedaan, airflow in de kast is goed. Volgens mij is dit toch abnormaal hoog ?
Ik heb hier ook zo iets vaags met mijn FX60 @ default, als ik met coretemp meet, heeft core 0 een temp van 23 graden en core 1 een temp van 36 graden 8)7 ? ik heb hem watergekoelt en al een x of 4 nieuwe as5 erop gedaan maar het blijft steeds hetzelfde, miss toch die IHS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:52:
Daar zit inderdaad wat in, alleen ik kan de moer ook vastzetten door een spacer er tussen vast te draaien, zo heb ik dat nu ook gedaan (leek me wat steviger).
ter illustratie:
[afbeelding]
Dan denk ik dat ie wel blijft zitten. Alleen het probleem is dus dat ik die onderdeeltjes nergens kan vinden.
Dat zal wel beter gaan.
Het is gewoon niet te krijgen bij de Praxis ofzo? Zelfs niet los? Raar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze denk ik nu gevonden, bij conrad.nl (hoe kan t ook anders).
Een setje M3 vleugelmoeren kost daar 3 euro per 10 stuks, zijn van verzinkt staal.
Nu nog kijken of ze nog meer hebben wat ik kan gebruiken want voor een bestelling van 3 euro ga ik geen 8 euro verzendskosten betalen.

Edit:
Heb ze nu besteld, laat het nog wel weten of het past

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 09:34

WoutZoR

"Laser"

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:10:
[...]

Ik heb hier ook zo iets vaags met mijn FX60 @ default, als ik met coretemp meet, heeft core 0 een temp van 23 graden en core 1 een temp van 36 graden 8)7 ? ik heb hem watergekoelt en al een x of 4 nieuwe as5 erop gedaan maar het blijft steeds hetzelfde, miss toch die IHS?
13C verschil is wel heel bizar :S Stressed of Idle?
Waarschijnlijk maakt de IHS geen goed contact met de Core (De koelprut tussen IHS en Core is ook niet alles...).
Voorheen was het verschil tussen beide cores bij mij ~8C stressed. Idle ~3C.
Zonder IHS is het verschil tussen beide cores stressed ~4C. Idle ~2C.
Koelblok wel goed (genoeg) vast gedraait? neem aan van wel... O-)

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ging wat fout :(

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:21:
[...]

Ja ik vind het ook vaag, het waterblok zit er echt strak op, het is idd de idle temperatuur, vergeten te melden.
Idle nu geeft ie in everest aan:
CPU 26
CPU kern #1 23
CPU kern #2 34
Ik zal de stress temp eens ff meten...

Edit: Onder stress heb ik dit:
CPU 34
CPU kern #1 40

CPU kern #2 47

Ohja en als ik hem OC naar 3 ghz dan komt de temp van de 2de core aan de 60....
Ik heb het filmpje gezien van desertshooter ivm die IHS erafhalen, wil het best doen een er wat AS5 op doen, maar dat lijm oid waar die IHS mee vastzit is dat hard? Of snijd je dat makkelijk los?
lol en jij werkt met water?
ik gebruik lucht
mijn temp zijn
23graden cpu (amd x2 3800+ standaard)
cpu kern is 31graden

ik maak gebruik van een enermax server kast waar de cpu een eigen kamer heeft
De kamer bestaat uit 2x 120mm fans die draaien op 800rpm.
De koelblok is van Alpha met een 80mm fan op 1580rpm
Alles is low noise kwa fans (mijn harddisk hoor je er boven uit)

Oja de huiskamer temp is 17raden (ik stook nog steets niet met mijn gashaard)
De reden? Ik heb het niet koud hier in huis (misschien omdat op mijn werk kouwer is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

lol en jij werkt met water?
ik gebruik lucht
mijn temp zijn
23graden cpu (amd x2 3800+ standaard)
cpu kern is 31graden

ik maak gebruik van een enermax server kast waar de cpu een eigen kamer heeft
De kamer bestaat uit 2x 120mm fans die draaien op 800rpm.
De koelblok is van Alpha met een 80mm fan op 1580rpm
Alles is low noise kwa fans (mijn harddisk hoor je er boven uit)

Oja de huiskamer temp is 17raden (ik stook nog steets niet met mijn gashaard)
De reden? Ik heb het niet koud hier in huis (misschien omdat op mijn werk kouwer is?)
Ja ik heb ook ff een andere kast als jou, het is btw mijn oude vertrouwde recom stealth 3 black :P waar ik een tripple rad in gemod heb, die 8800 gtx geeft ook net ff iets meer warmte af, maja stil is hij iig.

Maar daar gaat het me niet om, het gaat me om de temp verschillen tussen de cores, (hij doet 3Ghz prime stable daar niet van) maar toch, miss kan ik nog net ff 1 tandje hoger...

Edit: hehe, het is 23 graden @ mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coolfris schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:50:
[...]

Corsair twinx2048-3500lllpro. Gekocht onder het mom van als het duur is zal het ook wel goed zijn. Het is ook wel goed, maar nu zou ik toch liever iets snellers willen hebben. Die 250MHz is volgens mij op z'n randje. Maar goed eerst maar eens kijken hoever ik ermee komen kan, dan pas aan iets anders gaan denken.
Die 275x10 hield er trouwens net mee op na drie uur gedraaid te hebben :( . Maargoed ik ga weer vrolijk verder met zoeken. (op 10x270 1.376 v mem 246MHz 2.5-4-2-8 heeft i al wel een uurtje of tien gedraaid, het gaat dus wel ergens de goede kant op :) )

ik ben nu 10x280 1.38v mem 254.5 mhz 2,5-4-4-7 2.67 v. aan het testen...28/41 c...CAB2E-0610GPAW
dit is mijn BESTE koop ooit !!!! :9
[...]

Tijdens het testen heb ik nu wel meer tijd voor huishoudelijke beslommeringen enzo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tutti-frutti schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:28:

Ik zie die verschillen hier ook. Ik vraag af of ze kloppen. 1 core is altijd veel warmer dan de ander. Al bij meerdere cpu's gezien. Ik vraag me af hoe dat komt. Het lijkt me dat de IHS wel goed moet zitten. Anders lijkt het me dat de temp wel hoger moest zijn.

Ik heb temps van max 57c en 54c gezien met 2800 MHz 1.267v. Erg warm IMO.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 04-12-2006 09:11 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:11:
[...]

Ik zie die verschillen hier ook. Ik vraag af of ze kloppen. 1 core is altijd veel warmer dan de ander. Al bij meerdere cpu's gezien. Ik vraag me af hoe dat komt. Het lijkt me dat de IHS wel goed moet zitten. Anders lijkt het me dat de temp wel hoger moest zijn.

Ik heb temps van max 57c en 54c gezien met 2800 MHz 1.267v. Erg warm IMO.
Waar lees je dat trouwens mee uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:24:
[...]

Waar lees je dat trouwens mee uit?
Everest. Maar ik betwijfel echt of die waardes wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ja, ik weet sowieso niet hoe serieus de coretemp moet nemen. De programma's die dat uitlezen bestaan ook nog niet zo lang, pas dit jaar geloof ik.

Ik leest het iig uit met het programma Core temp beta.

Maar Astennu, de core temp komt bij jou ook tegen de 60 aan dus ?

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-12-2006 11:21 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jep maar dat is dus op 1.267v. Dus ik denk dat hij daardoor lager is dan bij jou.

Ik wil niet weten hoe hoog die core temp dan moet zijn als de cpu 60C is. Mijn oude dual cores draaide rond de 60c stressed. Dus dan werd de core iets van 70+c. Ik denk niet dat dat klopt zou veel te hoog zijn.

Maar hoe doen die cpu's het van jou ? Alle bij 2800 max ? Ik heb die van mij al op 2850 MHz 2,5 uur prime stable gehad. 1.3v.

Het lijkt er op dat 2800 MHz 1.267v de sweet spot is. Daar na moet ik aardig wat volt er bij doen. Vanavond weer wat verder testen :) En misschien gaat i na wat inbranden nog harder.

Edit:

Bij de 6400 Alandale ( @ 2660 MHz ) op mijn werk is het andersom. De Asus probe geeft 61c Stressed aan. Core 1 = 56 max core 2 55. Ook hier is de 2e core vaak 2c cooler dan de eerste. Toen ik naar idle ging waren bijde cores meteen 50c. Daar na gingen de temps langzaam omlaag nu 46c na 1 min. Bijde cores hebben nu wel dezelfde temp. Zou het verschil bij amd groter zijn door de MC ? eigenlijk zou dat verdeeld moeten worden door die heatspreader. Ik zal dit progje vanaaf eens op mijn laptop en mijn Desktop testen. Ben benieuwd wat die Turion X2 aangeeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 04-12-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik wacht nog op mijn 2e opt170. Zou vandaag of morgen wel komen.

Op water heb ik er 1.34 volt nodig voor 2.8GHz. Boxed lucht trekt hij dat niet, omdat de coretemp dan dus rond de 64 graden zit. (mobo cpu zegt dan 54/55)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tutti-frutti schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:46:
Ik wacht nog op mijn 2e opt170. Zou vandaag of morgen wel komen.

Op water heb ik er 1.34 volt nodig voor 2.8GHz. Boxed lucht trekt hij dat niet, omdat de coretemp dan dus rond de 64 graden zit. (mobo cpu zegt dan 54/55)
En als je nu eens 1.267v probeert en dan 2750 MHz ? Misschien is die opteron niet zo geweldig. Net als mijn 165. Slecht zijn ze ook zeker niet 2800 is toch al mooi. Maar er zijn er ook die 3000 doen op 1.4. Dat doet die 170 van mij denk ik ook niet. En boven de 2800 mhz wordt de peformance per watt heel slecht door het hoge voltage. Dus ik houd het op 2800. Jammer genoeg is de latancy van me ram hoog geworden ik weet nog niet waar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Astennu schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:54:
[...]

En als je nu eens 1.267v probeert en dan 2750 MHz ? Misschien is die opteron niet zo geweldig. Net als mijn 165. Slecht zijn ze ook zeker niet 2800 is toch al mooi. Maar er zijn er ook die 3000 doen op 1.4. Dat doet die 170 van mij denk ik ook niet. En boven de 2800 mhz wordt de peformance per watt heel slecht door het hoge voltage. Dus ik houd het op 2800. Jammer genoeg is de latancy van me ram hoog geworden ik weet nog niet waar door.
2.9 GHz kan ik wel draaien met water, maar heb niet echt tijd meer gehad om grondig te testen. Maar ik kan dalijk gelukkig vergelijken. Ben erg benieuwd of die 2e opteron kouder is.

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-12-2006 12:31 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tutti-frutti schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:30:
[...]

2.9 GHz kan ik wel draaien met water, maar heb niet echt tijd meer gehad om grondig te testen. Maar ik kan dalijk gelukkig vergelijken. Ben erg benieuwd of die 2e opteron kouder is.
Maar ga je nog steeds over naar een C2D ? Ik houd het lekker bij mijn 2800 MHz opteron. Over een half jaar een K8L :P

Op dit moment boeit de cpu niet zo veel voor de prestatie in games. Vooral nie top 1920-1200 waar ik op speel. Dan is een snelle vga kaart veel belangrijker. Ik zal voor de grap eens het verschil gaan testen tussen 2000 MHz en 2800 ik denk niet dat je veel verschil zie in de min FPS en daar draait alles om. 150 of 120 fps maakt geen drol uit. Min fps en image quality wel. En stotter vrij natuurlijk :). Maar daar heb je snelle hd's en veel ram voor nodig.

Anyway ben benieuwd wat die 2e doet.

[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 04-12-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Astennu schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:32:
[...]

Maar ga je nog steeds over naar een C2D ? Ik houd het lekker bij mijn 2800 MHz opteron. Over een half jaar een K8L :P

Op dit moment boeit de cpu niet zo veel voor de prestatie in games. Vooral nie top 1920-1200 waar ik op speel. Dan is een snelle vga kaart veel belangrijker. Ik zal voor de grap eens het verschil gaan testen tussen 2000 MHz en 2800 ik denk niet dat je veel verschil zie in de min FPS en daar draait alles om. 150 of 120 fps maakt geen drol uit. Min fps en image quality wel. En stotter vrij natuurlijk :). Maar daar heb je snelle hd's en veel ram voor nodig.

Anyway ben benieuwd wat die 2e doet.
Hijs binnen

Een ander core'tje, een CCBBE 0616 EPMW.

Op stock voltage, stock koeler 2.8 Ghz prime stable tot nu toe :). Deze wordt ook core temp van 59-64 en mobo zegt 50/51 graden.
Prima ding ook. Gaat zo ook in de verkoop, want ik heb het geheugen al binnen voor core 2 duo ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Done

[ Voor 109% gewijzigd door Saturnus op 04-12-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:00
Ben eindelijk ook beetje begonnen met overclocken en heb nu redelijk resultaat vind ik dus ik dacht post het even:

AMD X2 4400+ (2,2 GHz, 2MB Cache)
draait nu op 2,6 GHz 1,425 volt (CPUz geeft meer aan 1,46 :?) 10 x 260 op lucht koeling (Zalman 9700)
Hij wordt nu idle niet warmer dan 25 (everest..) en dat is koeler dan het moederbord dat 30 graden wordt (volgens everest).

Ik hbe ns zitten kijken naar de stepping en daar bleek het volgende uit:
- A64 4800+ | CCBWE 0536XPMW | 2700 mhz | 1.456V | Lucht |
betekent dit dat ik een ondergeclockte 4800+ heb?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
bokkow schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:12:
AMD X2 4400+ (2,2 GHz, 2MB Cache)
draait nu op 2,6 GHz 1,425 volt (CPUz geeft meer aan 1,46 :?)
Klopt, CPU-z leest de boel niet helemaal lekker af. Ik heb een 3700+ @ 2,6GHz @ 1,425v, en CPU-z geeft lager aan..
10 x 260 op lucht koeling (Zalman 9700)
Hij wordt nu idle niet warmer dan 25 (everest..) en dat is koeler dan het moederbord dat 30 graden wordt (volgens everest).
Ook hierin kunnen aflees-fouten zitten, maar deze temperaturen zijn goed mogelijk hoor :)
Ik hbe ns zitten kijken naar de stepping en daar bleek het volgende uit:
- A64 4800+ | CCBWE 0536XPMW | 2700 mhz | 1.456V | Lucht |
betekent dit dat ik een ondergeclockte 4800+ heb?
Nee, dit betekent dat die persoon een 4800+ heeft die meer overgeklokt is dan de jouwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tutti-frutti schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:54:
[...]

Hijs binnen

Een ander core'tje, een CCBBE 0616 EPMW.

Op stock voltage, stock koeler 2.8 Ghz prime stable tot nu toe :). Deze wordt ook core temp van 59-64 en mobo zegt 50/51 graden.
Prima ding ook. Gaat zo ook in de verkoop, want ik heb het geheugen al binnen voor core 2 duo ;)
Mijne loopt nu prime stabiel op 2900 MHz 1.35v. Als ik small FFT's test wordt i core 0: 61 en core 1: 60. Als ik blend doe is de 2e core 4c cooler. Het lijkt er op dat de core met de Memory Controller er in warmer wordt ? Ik weet ook niet waarom er met memory belasting meer verschil is.

Edit:

Me laptop heeft idle als een verschil van 6-8c: Core 0: 34-36 Core 1: 40-45. Dit is zonder C&Q. Ik ga nu stressed testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 04-12-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
Astennu schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:34:
[...]

Mijne loopt nu prime stabiel op 2900 MHz 1.35v. Als ik small FFT's test wordt i core 0: 61 en core 1: 60. Als ik blend doe is de 2e core 4c cooler. Het lijkt er op dat de core met de Memory Controller er in warmer wordt ? Ik weet ook niet waarom er met memory belasting meer verschil is.

Edit:

Me laptop heeft idle als een verschil van 6-8c: Core 0: 34-36 Core 1: 40-45. Dit is zonder C&Q. Ik ga nu stressed testen.
Bij mij is het tempverschil idle 6 tot 8c (+-35c). Stressed verkleint dat verschil tot 1 a 2 graden. (+- 55c)
Die 170 van mij loopt nu 2750MHz stabiel op 1.402. Lagere waardes trekt i echt niet.
Volgende week gaat er een WC in(CPU en GPU's). Dan kom ik mischien een tikje verder met schappelijkere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
coolfris schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:55:
[...]

Bij mij is het tempverschil idle 6 tot 8c (+-35c). Stressed verkleint dat verschil tot 1 a 2 graden. (+- 55c)
Die 170 van mij loopt nu 2750MHz stabiel op 1.402. Lagere waardes trekt i echt niet.
Volgende week gaat er een WC in(CPU en GPU's). Dan kom ik mischien een tikje verder met schappelijkere temperaturen.
UHmm een beetje peg met die 170 dus. Maar mijn Turion X2 wordt met small FFT's: Core 0: 59 Core 1: 64. Nu Blend.....

Edit:

Bij Blend is het Core 0: 60 en Core 1: 65. Dus het zit niet in de MC.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 04-12-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een hoge temperaturen allemaal, ik krijg morgen of overmorgen waarschijnlijk mn 170 binnen, maar hoop niet dat die ook zo warm word. Ik heb dan wel een goede koeler, maar hou er niet van ver boven de 50 graden te gaan draaien.
Ben benieuwd of ie een beetje hard wil, als ik al die snelheden van de nieuwere steppings hier zie heb ik er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
Astennu schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:01:
[...]

UHmm een beetje peg met die 170 dus. Maar mijn Turion X2 wordt met small FFT's: Core 0: 59 Core 1: 64. Nu Blend.....

Edit:

Bij Blend is het Core 0: 60 en Core 1: 65. Dus het zit niet in de MC.
Toch heb ik het gevoel dat er meer uit te halen valt. Ik heb 'm namelijk al een keer op 1.5 v 9x333 naar windows gebracht. Dat zegt denk ik ook niet zoveel, want stabiel is weer heel wat anders :)

Wat die temps betreft is het hier bij elke test hetzelfde, zodra ze moeten werken is de temp nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
coolfris schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:39:
[...]

Toch heb ik het gevoel dat er meer uit te halen valt. Ik heb 'm namelijk al een keer op 1.5 v 9x333 naar windows gebracht. Dat zegt denk ik ook niet zoveel, want stabiel is weer heel wat anders :)

Wat die temps betreft is het hier bij elke test hetzelfde, zodra ze moeten werken is de temp nagenoeg gelijk.
Ik ben al de hele avond op 2900 MHz 1.35v. 2800 1.267 werkt ook super. Misschien zit hier wel 3000 In met niet al te veel volt. Wel jammer dat je geen 2800 haald met 1.35v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb nou mijn AMD 3000+ wat verhoogd....omdat ik Bf2 toch niet helemaal lekker kreeg....heb k m verhoogd naar 2400 Mhz eerst 2200.....nou lukte dit niet met multiplier 9 dus heb ik multiplier op 8 gezet en vervolgens Frequency naar 300 verhoogd....is dit schadelijk? mijn temps blijven 40 graden stressed alleen het voltage is wat hoger @ 1.520 volt...en ik ging dus ff BF2 testen, en hij trekt het nu net wel lekker lijkt het....denken jullie dat ik het zo kan laten?

het ziet er nu als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/4615/overclock04122006mu6.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/4615/overclock04122006mu6.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door SuX DeLuXe op 04-12-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

als je temps niet hoger worden en hij is prime stable moet dat wel lukken.
Je hebt toch ook een bus lock net zoals pci frequency lock ? zodat je hdd/dvd/cd drives niet flippen. Hoe dit in elkaar steekt weet ik niet precies, misschien dat iemand het hier nog kan uitleggen ?

Weet niet wat voor mobo je hebt en wat voor stepping cpu, maar het lijkt me alsof je de voltage nog wat naar beneden kan bijstellen voor dat aantal mhz.

suc 6 met clocken thrills33ka :)

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
thnx ;)
maar heb het voltage op Auto staan dus Auto pakt ie 1.520 volt....
heb je natuurlijk wel de kans als je m dan lager gaat zetten dat ie t niet trekt of dat ie errors gaat vertonen bij zware belasting....of is dit niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wil even de settings posten van mijn lowbudget kickass(rock) bord;

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/9870/asrocksettingsze5.th.jpg

Prime stabiel 2uur en BF2 6 uur stable
Is een goedkoop bord maar oc als een gek bij mij, CPU kan hoger alleen jammer van de volt op core dat te laag is. Maar ben zeer tevreden :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Thrills33ka schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:32:
ik heb nou mijn AMD 3000+ wat verhoogd....omdat ik Bf2 toch niet helemaal lekker kreeg....heb k m verhoogd naar 2400 Mhz eerst 2200.....nou lukte dit niet met multiplier 9 dus heb ik multiplier op 8 gezet en vervolgens Frequency naar 300 verhoogd....is dit schadelijk? mijn temps blijven 40 graden stressed alleen het voltage is wat hoger @ 1.520 volt...en ik ging dus ff BF2 testen, en hij trekt het nu net wel lekker lijkt het....denken jullie dat ik het zo kan laten?

het ziet er nu als volgt uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan i niet harder ? Mijn 3000+ Venice die hier naast me ligt doet 2850 MHz met 1.65v op Air. Die gaat denk ik in een server. Ik gok dat je voltage behoorlijk wat omlaag kan. 2400 zou op 1.35v moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
hij kan misschien nog wel harder ja....maar ik denk dat 2400 Mhz ook een mooie snelheid is...
en binnekort komt er toch een Intel C2D _/-\o_
maar morgen maar eens ff wat in de BIOS prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ghehe al die mensen met die C2D's. Ik vind die upgrade toch maar duur. Je moet alles nieuw kopen mem mobo cpu. Vooral ram is duur. Beetje ram kost toch al 300 euro als je echt goed oc geheugen wil zit je nog hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:36:
Wat een hoge temperaturen allemaal, ik krijg morgen of overmorgen waarschijnlijk mn 170 binnen, maar hoop niet dat die ook zo warm word. Ik heb dan wel een goede koeler, maar hou er niet van ver boven de 50 graden te gaan draaien.
Ben benieuwd of ie een beetje hard wil, als ik al die snelheden van de nieuwere steppings hier zie heb ik er wel vertrouwen in.
Inderdaad, mijn Winnie @ 1980Mhz komt stresses niet hoger dan 46 graden... dat met mijn Arctic Freezer 64 Pro op z'n laagste toerental. :D

[ Voor 0% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-12-2006 13:37 . Reden: Verkeerd getal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 07:51:
[...]

Inderdaad, mijn Winnie @ 2980Mhz komt stresses niet hoger dan 46 graden... dat met mijn Arctic Freezer 64 Pro op z'n laagste toerental. :D
Darn dat is voor een winchester wel erg veel. Die ik had gingen ongeveer 2500-2700 max De Venice ging een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Haha 't is 1980Mhz :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das wel even heel iets anders. Dat kun je eigenlijk niet echt vergelijken met een Dualcore @ 2,9Ghz
Mijn 4600+ draait op 1,49v en 2640Mhz, maar wordt nog niet zo warm als de opterons hier (rond de 50 max tijdens games, met dualprimen misschien paar graden meer). Zal dat aan de hoeveelheid cache liggen dan? Of echt een probleem met de heatspreaders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
In dat geval zou ik het zelf slecht noemen...
@Stock (2.0Ghz) was die van mij gewoon passief te koelen met het stock koelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou die IHS eraf gehad, en heb er AS5 op de core gedaan en weer netjes er terug op vastgeplakt :)
Maaruuuh de temps.... nog vreemder.

kern 1 = 18 graden en kern 2 is 34 graden LOL, onder idle, maar onder stress is het verschil maar 10 graden en komen ze niet aan de 50.

Ik vraag me af hoe die temps gemeten worden? er zat toch maar 1 temp sensor in de CPU? of heb ik het nu verkeerd?

Edit, ja de CPU temp geeft hij 23 garden aan, alles is gemeten in Everest, de waardes van Coretemp zijn bij mij hetzelfde als in Everest.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
In elke core zit een sensor. Met een dual core heb je dus 2 sensoren in de cpu zitten.
Dat verschil idle is wel heel groot. Weet je zeker dat je de IHS recht hebt teruggezet hebt ofniet ?
18 graden lijkt ook wel erg laag. Wat is je kamertemperatuur?
Het kan namelijk ook zo zijn dat je een brakke sensor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno E schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:51:
In elke core zit een sensor. Met een dual core heb je dus 2 sensoren in de cpu zitten.
Dat verschil idle is wel heel groot. Weet je zeker dat je de IHS recht hebt teruggezet hebt ofniet ?
18 graden lijkt ook wel erg laag. Wat is je kamertemperatuur?
Het kan namelijk ook zo zijn dat je een brakke sensor hebt.
Hij zit echt goed terug erop, 100% zeker weten, ik hou het dan maar op een brakke sensor, de temps zijn iig wel al beter met die AS5 erop, hmm kamertemperatuur, geen idee, de kasttemp is 24.2 graden en het watertemp is 22,7 graden nu.
Kern 1 = nu 20
Kern 2 = nu 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
nja gister liep ie lekker op 2400 mhz...
vandaag een koude start en meneer wilt niet....nu dus @ 2300 Mhz...
t blijven vage dingen, ik bedoel als ie t eerst wel doet waarom dan daarna weer niet :S
klote AMD processsor, vorig jaar kreeg ik hem met gemak op 2700 mhz nu niet eens meer op 2400....iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:52
Kan je voeding zijn, die 'verslijten' na verloop van tijd (geven minder vermogen af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
The__Virus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:29:
Kan je voeding zijn, die 'verslijten' na verloop van tijd (geven minder vermogen af).
ik heb toch een nette Enermax Liberty 400W van 6 maandjes oud zoiets....kan dat het wel zijn?
ik vind het vreemd....maargoed binnekort C2D _/-\o_
dat zogenaamde geweldige overclock geheugen van Corsair clockt bij mij ook nog eens voor geen meter over...nog geeneens 15 mhz...tijd voor nieuwe hardware dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Thrills33ka schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:20:
nja gister liep ie lekker op 2400 mhz...
vandaag een koude start en meneer wilt niet....nu dus @ 2300 Mhz...
t blijven vage dingen, ik bedoel als ie t eerst wel doet waarom dan daarna weer niet :S
klote AMD processsor, vorig jaar kreeg ik hem met gemak op 2700 mhz nu niet eens meer op 2400....iemand hier een verklaring voor?
wanneer je gaat overklokken, word je processor warmer, hierdoor gaan alle moleculen in de core sneller trillen dan dat ze bij normale snelheden doen. Als je dit lang volhoud kan het zijn dat de moleculen van al die "banen" waar de stroom e.d. (weet niet hoe dat heet) door gaan gaan verbrokkelen, dus dat sommige moleculen gewoon naar een andere plaats gaan. Hierdoor gaat dus je processor (langzaam) kapot. Het kan zijn dat dit bij jou gebeurt, maar ik gok maar wat hoor, ben namelijk best wel noob :P

Dit gebeurt ook onder normale snelheden, maar veel minder

[ Voor 9% gewijzigd door achtbaanfreak op 05-12-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
[Alleen voor DFI gebruikers]
Ik was nu even bezig met de nieuwe TS en kwam een probleem tegen...
(De Smart Guardian die nu in de TS staat werkt hier opzich prima.)
Maar ik heb ook even de versie getest van ITE zelf.
Zie hier
Ik keek naar de chip op mijn mobo en dat was een IT8712F, dus ook die geselecteerd.
Geinstalleerd, gestart...en 5 seconden later is de PC gewoon uit. Echt uit.
Ik kan er niet achter komen wat dat progje uitvoert...heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

AM2 is niet echt populair hier lijkt het wel? Ik kan echt niets vinden van users die hun AM2-zooi OC'en... ben benieuwd of er nu mensen wakker worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

Saturnus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:20:
[Alleen voor DFI gebruikers]
Ik was nu even bezig met de nieuwe TS en kwam een probleem tegen...
(De Smart Guardian die nu in de TS staat werkt hier opzich prima.)
Maar ik heb ook even de versie getest van ITE zelf.
Zie hier
Ik keek naar de chip op mijn mobo en dat was een IT8712F, dus ook die geselecteerd.
Geinstalleerd, gestart...en 5 seconden later is de PC gewoon uit. Echt uit.
Ik kan er niet achter komen wat dat progje uitvoert...heeft iemand een idee?
zal zijn dat de smbus op een bepaalde manier gescanned wordt die je dfi niet leuk vindt? oudere versies speedfan hadden daar ook last van zonder de "/nosmbscan" parameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 07:20
Jejking schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:25:
AM2 is niet echt populair hier lijkt het wel? Ik kan echt niets vinden van users die hun AM2-zooi OC'en... ben benieuwd of er nu mensen wakker worden :)
Ik heb een am2 x2 3800+ @ 5000+ draaien op stock voltage gewoon... Was 5min werk.
Heb nog niet hoger geprobeerd, maar dat moet zeker lukken. (ik schat 2.8 als ik de vcore iets opschroef).
Op dit moment @ 2.6Ghz is het meer dan genoeg.

Ik lees wel dat de x2 4200+ am2 nog net iets beter zijn (halen gemiddeld makkelijk 2.8Ghz).

De reden waarom je niet veel vind over am2 is omdat de meeste zijn overgestapt van s939 naar C2D of gewoon hun s939 OC'en dmv een Opteron 165 oid. Ze kosten geen drol meer en ze zijn erg goede oc'ers (en bovendien ook nog koel genoeg).

Ik heb een am2 systeem aangeschaft omdat het 1) goedkoper was en 2) even snel draait als een standaard x2 5000+ (die bijna net zo snel is als een standaard C2D E6600). Keuze was snel gemaakt.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Beste medetweakers, ik ben al een tijdje opzoek naar de maximale prestaties van mijn AMD Athlon64 X2 5000+, ik koel deze met een Zalman koeler: CNPS7700-Cu LED

Standaard settings:
2,6Ghz per core
FSB 200
Core voltage 1,35
Multiplier: 13

Ik heb het volgende bereikt, waarmee ik stabiel een volledige 3D Mark 2006 kon draaien:
2,89Ghz per core
FSB 222
Core voltage 1,375
Multiplier: 13

Ik heb het volgende geprobeerd:
FSB 244
Multiplier 12
Voltage: 1,38
resultaat: 2928mhz
Echter werkt dit niet helemaal stabiel en krijg ik er geen complete 3D Mark 2006 benchmark doorheen geduwd...

Wat hebben jullie tot nu toe eruit gekregen en op welke manier? Met welke koeling, settings e.d.?

Ik heb het volgende moederbord:
Asus M2N32- SLI
M2N32-SLI Deluxe/Wireless Edition
http://nl.asus.com/produc...odel=1163&modelmenu=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zoals ik in je eigen topic ook al zij. Cooling is matig ( Boxed AMD heatpipe cooler is al stukkeb beter ) . Test de temp met Prime. zo i zo is 3dmark stable totaal niet stabiel. Dus ook daar Prime gebruiken. En dan dus wel dual prime dat je bijde cores beslast.

En kijk even naar je HTT multipler die kun je misschien beter naar 4x zetten.

Ik kan mijn sys denk ik wel door 3dmark krijgen met 3000 MHz maar prime overleeft hij nog geen 2 minuten. En voor een stabiel systeem moet 12 uur geen probleem zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 06-12-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

De resultaten zijn voor iedereen anders. Het belangrijkste is het gestuctureerd aan te pakken. Citaat uit eigen werk: bijvoorbeeld zo....

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Darkprince1234 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:28:

Ik heb het volgende geprobeerd:
FSB 244
Multiplier 12
Voltage: 1,38
resultaat: 2928mhz
Echter werkt dit niet helemaal stabiel en krijg ik er geen complete 3D Mark 2006 benchmark doorheen geduwd...
Voltage iets opschroeven..?

Welk geheugen heb je? Welke divider? Kan het geheugen die OC wel aan? Evt voltage iets opschroeven..

Orthos2004 downen & daarmee primen. 6 uurtjes is dan redelijk stabiel.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb ook weer eens 'ge-upgrade'
Ik loop standaard altijd 1 a 1 1/2 jaar achter en heb nu dus 'pas' een Asus A8N SLI Deluxe met San Diego 4000+.

De stepping is:
ADA4000DAA5BN
KAB1E 0630MPMW

Is hier iets over deze stepping bekend?
Hij loopt nu 'standaard' op 10% OC dus op 2,64 Ghz, maar ik ga vanavond eens kijken wat hij ECHT kan :P

PS: CPU was 'maar' 110 E en het moederbord had ik voor 39,95 E! Dit dan samen met een Arctic Freezer 64 Pro om mijn Zalman CNPS7000A-CU te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind 110 euro toch best veel voor een singel core. Voor 146 euro heb je een 3800+ X2 en voor 170 euro een Opteron 165 Dual core. Is wel aanzienlijk maar. Maar ook sneller. Vooral in toekomstige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Even een klein vraagje over de koeling van een venice 3000+
Ik heb er op het moment een zalman 7000ALCU op zitten ,de cpu doet hiermee 2800Mhz@1.55Vcore.
Nu heb ik ook nog een boxed koeler liggen van mijn X2 4600+,je weet wel een koeler met 4 heatpipes erop.
De vraag is dus of die koeler veel beter is dan de zalman ,of presteerd hij slechter ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:19:
Ik vind 110 euro toch best veel voor een singel core. Voor 146 euro heb je een 3800+ X2 en voor 170 euro een Opteron 165 Dual core. Is wel aanzienlijk maar. Maar ook sneller. Vooral in toekomstige games.
Ja, ok, maar van wat ik gelezen heb is het zo dat Single Core qua games sneller is dan dual core en dat vind ik het belangrijkste. Kan er over 1 jaar nog altijd een dual inzetten. Was nu klaar voor 175 euro totaal inc verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Volgens mij is dat niet waar. Op dit moment is een DC niet slomer dan een SC, tenzij de kloksnelheid een verschrikkelijk verschil is (2.0 DC vs. 3.0 SC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:08
Jejking schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:25:
Ik heb het geprobeerd met een 4600+ maar bij 2580 MHz was ie al niet meer stabiel en Vcore verhogen gaf teveel hitte, dus heb ik het maar opgeven en maar voor cool 'n quiet gegaan. Nu is ie idle op kamertemperatuur en stressed 42 graden, wel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
De am2 processors klokken niet zo goed als de s939 processors, dat is waarschijnlijk de reden waarom we hier zo weinig am2 resultaten zien :P Misschien komt er verbetering met de 65nm reeks...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mn Opteron binnen gekregen, stepping:

CCBBE 0617 FPMW

Ben erg benieuwd wat ie gaat doen!
Volgens mij toch een goede stepping of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:02:

CCBBE 0617 FPMW

Jesj, is wel een goede :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

CCBBE 0617 FPMW

Jep die heb ik ook :)

En over Singel VS Dual core. Nu is dual core op gelijke clock sneller. Waarom ? Omdat de VGA driver op de 2e core draait :) ATi en nVidia hebben bijde dual core drivers. Dat kan ik ook zien. In games haal ik soms 65% cpu load. Dus die 2e core werkt nu wel mee. En me broer heeft geüpgraded naar een dual core en die merk veel verschil in games. Clock speeds is bij hem niet verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu te testen op 2800Mhz bij 1,44v. Zat eerst op standaard voltage maar kreeg bij 2800Mhz direkt een error, heb nu meteen maar 0,1v erbij opgegooid, om te kijken hoe mn koeler het hield.
Temperaturen zijn nu na 10 minuten Orthos CPU 50 en de cores allebij rond de 55. Dus gelukkig geen rare temperatuurverschillen, maar nette temps imo.
Nu effe 2900Mhz proberen, als ie dat trekt op naar de 3Ghz

Edit:
Helaas, 2,9Ghz is net iets te veel, kreeg meteen al errors. Ga wel ff door op 2,8Ghz en dan later proberen of het voltage nog wat omhoog kan. Tijdens het gamen wordt de processor lang niet zo heet als tijdens Orthos, dus misschien kan ik wel weer op 1,49v draaien als met mn 4600+.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
Afbeeldingslocatie: http://img462.imageshack.us/img462/9546/naamloosjc4.jpg

24 uur stabiel en de temperatuur is maar 42 graden volgens Coretemp. Het geheugen krijgt ongeveer 2,55 Volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Pff, ik mag nog 2 weken wachten op men opteron 165 :( Blijken ze opeens niet meer in voorraad te zijn :?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

Renegade! schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:27:
Pff, ik mag nog 2 weken wachten op men opteron 165 :( Blijken ze opeens niet meer in voorraad te zijn :?
mijn 175 komt ook nog niet deze week :( ... volgende week waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mijn Opteron 170 komt als het goed is morgen binnen...
en nu maar hopen dat het een beetje een goede stepping is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

CCBBE 0617 FPMW

Je hebt em nog eerder binnen dan ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:35:
[...]

Jep die heb ik ook :)

En over Singel VS Dual core. Nu is dual core op gelijke clock sneller. Waarom ? Omdat de VGA driver op de 2e core draait :) ATi en nVidia hebben bijde dual core drivers. Dat kan ik ook zien. In games haal ik soms 65% cpu load. Dus die 2e core werkt nu wel mee. En me broer heeft geüpgraded naar een dual core en die merk veel verschil in games. Clock speeds is bij hem niet verandert.
welke driver is dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Vanaf Catalyst 6.5 of zo als ik me niet vergis. Ik heb ook de nieuwste dual core driver van AMD en een dual core optimiser van de AMD website. Scheelde toch weer een 200 punten in 3dmark 2001 se dus het deed wel iets om meerdere dingen naar de 2e core te zetten.

Straks met games als U3 en Alan wake zul je helemaal een groot verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Laatst online: 21-04 14:48
Volgens mij mag er bij de Asrock 939Dual-SATA2 & 939Dual-VSTA in de TS wel bij gezet worden dat die niet meer te krijgen zijn. Hoewel ze nog in de Pricewatch staan krijg je overal "product niet gevonden" of niet meer leverbaar. Ik was op zoek naar deze bordjes als goedkope upgrade van m'n brakke NF7-S naar een leuke 939 setup. Nog maar weinig overclock-borden met AGP te krijgen. Nu heb ik maar een RMA Abit AV8 besteld met een Venice 3200+ en een Freezer64 Pro. Bij elkaar nog geen 130 euro. Hopelijk deze week nog binnen en dan eindelijk weer eens aan het OC'en. Dan zal ik dit topic vast nog wel eens nodig hebben.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:45:
Even een klein vraagje over de koeling van een venice 3000+
Ik heb er op het moment een zalman 7000ALCU op zitten ,de cpu doet hiermee 2800Mhz@1.55Vcore.
Nu heb ik ook nog een boxed koeler liggen van mijn X2 4600+,je weet wel een koeler met 4 heatpipes erop.
De vraag is dus of die koeler veel beter is dan de zalman ,of presteerd hij slechter ?
Beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Thanks ik heb hem er al op zitten en het klopt ,de load temperatuur is wat lager dan de zalman. :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Speedy-J schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:36:
[...]

Thanks ik heb hem er al op zitten en het klopt ,de load temperatuur is wat lager dan de zalman. :)
Moet je maar eens een Artic Freezer 64 Pro proberen. Die Pwnt de Zalman 9500 en is nog stiller ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Astennu schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:24:
[...]

Moet je maar eens een Artic Freezer 64 Pro proberen. Die Pwnt de Zalman 9500 en is nog stiller ook :)
Ik weet het die zijn erg goed!
Maar het ging mij ook maar om de stilte en dat is goed gelukt want hij is met de fanmate vrijwel onhoorbaar.
De zalman had op de laagste stand toch nog een licht brom geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

M'n opteron is nog steeds niet binnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat ik em zo snel had is ook omdat die zaak bij mij in de buurt zit, en de verkoper wou het product wel langsbrengen. Dus ik denk dat die van jou dan nog bij de TPG staat.
Heb trouwens gisteren nog even door zitten gamen op 2800Mhz (Dark Messiah) maar liep allemaal perfect. Ik denk dat het wel primestable is. Van t weekend heb ik meer tijd om eens goed ervoor te gaan zitten, misschien zit er nog wat meer in.

Edit: Heb mijn M3 vleugelmoertjes ook binnen van conrad, en ze passen ook nog.
Dus voor mensen met een TTBT die die standaard moertjes ook verrot vinden een goede oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Die van mij is idd nog bij TNT. Had em vandaag eigenlijk wel verwacht. Hij is iig wel in Almere, volgens track&trace. Misschien heeft de koerier pecht ofzo.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig met de eerste lange stresstest. Ziet er wel goed uit, na 50 minuten nog geen error.

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/2800Mhz.e83.th.JPG

Temperaturen zijn in wel in orde, voltage is niet wat CPU-z aangeeft maar 1,44 in bios.
Laat em vannacht wel draaien, hoop dat ie t volhoudt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:12:
Ben nu bezig met de eerste lange stresstest. Ziet er wel goed uit, na 50 minuten nog geen error.

[afbeelding]

Temperaturen zijn in wel in orde, voltage is niet wat CPU-z aangeeft maar 1,44 in bios.
Laat em vannacht wel draaien, hoop dat ie t volhoudt :*)
Ik zou toch ook even je ram mee testen. Daar had ik stabiliteit problemen. Small stress voor cpu only deed hij ook wel. Maar als ik ook de MC ging belasten klapte hij er naar 3 uur uit. Als je 2 GB ram hebt moet je niet orthos gebruiken die kan max maar 1.7 gb testen. Dan moet je even 2x los SP2004 pakken. Maar ziet er goed uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:24:
[...]

poeh, dan wil ik die 9500 wel eens horen, vond me af64pro al luid.
wissel de ventilator maar eens om, ik heb er nu een yate lone op zitten en op 5v even goeden of betere tempraturen als met de normale op 12v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vandaag mijn Opteron 170 binnen gekregen.
Het is een CCBBE 0617FPMW. :*)
Ga em zometeen ff installeren en dan overklokken >:)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.