[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 5.897 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:55:
[...]

Ik zou toch ook even je ram mee testen. Daar had ik stabiliteit problemen. Small stress voor cpu only deed hij ook wel. Maar als ik ook de MC ging belasten klapte hij er naar 3 uur uit. Als je 2 GB ram hebt moet je niet orthos gebruiken die kan max maar 1.7 gb testen. Dan moet je even 2x los SP2004 pakken. Maar ziet er goed uit :P
Hmm, wist dat niet van orthos, zal wel even prime95 weer installeren. Helaas kreeg ik ook op 2800Mhz een error na 2 uur (small ftt). Op 2750Mhz hield 'ie het wel 5 uur vol.
Zal eens kijken of met een kleine voltage verhoging 2800Mhz mogelijk is. Anders ga ik waarschijnlijk met zo laag mogelijk voltage op 2750mhz draaien (maar liever 2800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:31:
Vandaag mijn Opteron 170 binnen gekregen.
Het is een CCBBE 0617FPMW. :*)
Ga em zometeen ff installeren en dan overklokken >:)
Nou knallen met dat ding ,ik wil wel resultaten zien dit weekend !
Toch wel leuk dat een groepje die hard AMD gebruikers dit topic nog volop doet leven :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben weer even bezig met Deel 30 en vraag me af hoe het zit met die L3 van AMD...de L2 cache is als het ware over de cores verdeelt...maar hoe zit dat met de L3 Cache?

(En dan heb ik het over de AM2+ Altair en Antares)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net iets apparts, was aan het dualprimen op 2,8Ghz @ 1,49v en ging ondertussen even uurtje weg, toen ik terugkwam leek het wel alsof de tempsensors allemaal kapot waren, gaf temperaturen aan van -5 graden en zo (Speedfan). Had geen errors maar toch vraag ik me af waar dat door kan komen.
Ik vind het ook appart dat bij een van de lopende prime95 steeds 4 tests uitgevoerd worden tot de volgende stap, en de andere core moet er 5 doen. Dit terwijl ik bij beide hetzelfde selecteer (custom torture test en dan met 950MB per core) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vandaag gelijk maar even geprobeert te overklokken.
Op 2600MHz liep hij stabiel (nog niet uitvoerend getest)
Maar toen ik hoger wilde, 2800MHz, liep mijn Windows in de soep.
Hele middag bezig geweest en gelukkig loopt hij weer.
Laat hem dus lekker op 2600MHz lopen, want die dividers van de A8V Deluxe zijn echt drama :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:31:
Vandaag mijn Opteron 170 binnen gekregen.
Het is een CCBBE 0617FPMW. :*)
Ga em zometeen ff installeren en dan overklokken >:)
Zelfde stepping net geinstalleerd. Hij pruttelt nu op 285x10. 290 gaf na tien minuten een foutmelding. Hij draait nog op default vCore. Kortom, ik ben best tevreden...

[ Voor 42% gewijzigd door Milmoor op 08-12-2006 22:54 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 1,49v is 2800Mhz gelukkig wel primestable (6 uur so far). Dus dat is al erg mooi. Ga dadelijk even kijken of 10x285 er ook nog in zit. Temperaturen zijn acceptabel, CPU rond de 50 en cores rond de 55.

Wel mooi trouwens dat zo veel mensen hier de 0617FPMW hebben. Kunnen we mooi vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
Hallo,

Ik heb ff een vraagje over me opteron 165.

Die heb ik op een Epox EP-9NPA+ draaien op 300x9 @ 1,50Volt(2700mhz) .

Als ik dat tooltje core temp aan zet en MBM dan zie ik dat me core 0 en 1 (in core temp) tussen de 33 en de 56 graden zitten(stress).

Maar in MBM CPU gaat me temp van 40 graden naar 62 en naar 71 (!!!).
En dit is met watercooling.. :(
De vraag is of mijn temp van me mbm wel klopt?
En wat is de max temp die deze opterons kunnen hebben (24/7)?

Thx reinoud

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Probleem bij prime95 is dat hij beide cores maar voor 50 gebruikt..
Een 2e prime kan ik niet starten, want dan blijft het gewoon 1. Heb ook al gekeken bij de optie, zodat je hem op 1 core kan laten draaien, maar dat lukte niet.
Gebruik nu de stabiliteitstest in everest. Daarmee worden beide cores gewoon voor 100% gebruikt.
Helaas liep hij niet stabiel op 2600MHz. Zal het voltage eens verhogen, en de timings losser zetten. Overigens werd hij al 55 graden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

reinoud schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:51:
Hallo,

Ik heb ff een vraagje over me opteron 165.

Die heb ik op een Epox EP-9NPA+ draaien op 300x9 @ 1,50Volt(2700mhz) .

Als ik dat tooltje core temp aan zet en MBM dan zie ik dat me core 0 en 1 (in core temp) tussen de 33 en de 56 graden zitten(stress).

Maar in MBM CPU gaat me temp van 40 graden naar 62 en naar 71 (!!!).
En dit is met watercooling.. :(
De vraag is of mijn temp van me mbm wel klopt?
En wat is de max temp die deze opterons kunnen hebben (24/7)?

Thx reinoud
Bij mij gaf maxTcase ofzo 59 graden aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Joost E. Boere schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:53:
[...]

Zelfde stepping net geinstalleerd. Hij pruttelt nu op 285x10. 290 gaf na tien minuten een foutmelding. Hij draait nog op default vCore. Kortom, ik ben best tevreden...
Wat voor mobo heb je dan?
Bij mij boot hij niet eens maar als hij op 280 staat :o
&#%$^% dividers van asus... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 09:34

WoutZoR

"Laser"

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:22:
Een 2e prime kan ik niet starten, want dan blijft het gewoon 1. Heb ook al gekeken bij de optie, zodat je hem op 1 core kan laten draaien, maar dat lukte niet.
Gebruik nu de stabiliteitstest in everest. Daarmee worden beide cores gewoon voor 100% gebruikt.
Helaas liep hij niet stabiel op 2600MHz. Zal het voltage eens verhogen, en de timings losser zetten. Overigens werd hij al 55 graden :|
Ik gebruik voor het stressen altijd Orthos, dat is een dualcore versie van de SP2004

Hier te downloaden: http://sp2004.fre3.com/beta/beta2.htm

Oja, gebruik voortaan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je op meerdere posts wil reageren, nu heb je 3 aparte post tewijl dat gemakkelijk in 1 post had gekunt.

Suc6 met het clocken van alweer een CCBBE 0617FPMW _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door WoutZoR op 09-12-2006 11:46 ]

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Gewoon die hele map van prime kopiëren. Dan kan je er twee draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoutZoR schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:44:
[...]

Ik gebruik voor het stressen altijd Orthos, dat is een dualcore versie van de SP2004
Is idd een makkelijk programma, maar wat Astennu eerder al tegen mij zei :
...Als je 2 GB ram hebt moet je niet orthos gebruiken die kan max maar 1.7 gb testen. Dan moet je even 2x los SP2004 pakken...
Dus dan een custom torture test per core ongeveer 1GB laten testen. Heb zelf heel iets minder gedaan zodat ik nog wat geheugen overhad (4%) om een beetje films te kunnen kijken tijdens het primen.
Draait nu trouwens alweer sinds 10 uur vanochtend stabiel op 2850Mhz @ 1,49v. En das erg mooi want dan loopt mn ram ook weer bijna op 240Mhz (max). Zeker de moeite wel waard die Opteron :)

Edit: Heb de test maar gestopt, ziet er wel goed uit:
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/2850Mhz.th.JPG
Laat em een andere keer wel wat langer lopen maar ik weet bijna zeker dat het gewoon stabiel is. Zal ook nog effe 3Dmark05 en 06 runnen voor de zekerheid.

@ Hieronder, maxTcase moet je inderdaad niet veel op uit doen, gewoon zorgen dat je niet te ver boven de 50 uitkomt, dan zit het wel goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
[...]

Bij mij gaf maxTcase ofzo 59 graden aan :X
Me temp sensor is gewoon ruk

ik heb ff een fan er voor gezet en nu is ie altyd 42 graden.

En dat maxTcase is toch bullshit of niet??

Plaatje
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blabbert/1001.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door BlaBla1973 op 09-12-2006 14:26 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/3899/maxtcasedm1.jpg

zojuist naar aanleiding van de discussie hier bekeken, draait onder een TTBT op 1500rpm, tis meer de NB cooler op me Ultra-D die me dol maakt..
3800+ X2 LDBHE 0543SPMW hierin geen verschil cores, zou de grootte van t cache de verschillen van cores bij opterons kunnen verklaren, eventueel dat de e6 rev. x2 3800 toledo cores die uitgeschakelt cache hadden dit ook zullen waarnemen?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok, weer eens een vaag probleem:
80% van de boots failt gewoon: op het moment dat de windows balkjes komen freezed die of vlak nadat het windows profiel geladen wordt.
20% haalt het wel en is compleet stabiel (2 uur+ en eerder 8 uur+) in windows en de games lopen ook lekker chill.
De setting is 9x 335 @ 1.57v en de HT Bus op 2.5x (3x trekt het niet).
Voor de rest staan alle voltages op stock behalve die van het mem. Het mem loopt zelfs iets losser dan onder de 10x 305 setting...dat is het probleem dus niet.
Iemand een idee? Bug ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 09-12-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Saturnus schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:24:
Ok, weer eens een vaag probleem:
80% van de boots failt gewoon: op het moment dat de windows balkjes komen freezed die of vlak nadat het windows profiel geladen wordt.
20% haalt het wel en is compleet stabiel (2 uur+ en eerder 8 uur+) in windows en de games lopen ook lekker chill.
De setting is 9x 335 @ 1.57v en de HT Bus op 2.5x (3x trekt het niet).
Voor de rest staan alle voltages op stock behalve die van het mem. Het mem loopt zelfs iets losser dan onder de 10x 305 setting...dat is het probleem dus niet.
Iemand een idee? Bug ofzo?
HT Bus op 2x proberen ofzo? Maar ik denk dat ik hetzelfde probleem heb... Bij mij is er wel meer kans dat ie boot maar als hij niet wil booten dan blijft hij hangen op het loadscherm wat resulteert in een bluescreen. Als ik hem dan volledig afzet boot hij gewoon.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
Probeer het eens met een HTT multiplier van 2x. Ik heb ergens gelezen dat halve multipliers niet lekker werken. Ik weet niet of dit ook geld voor de HTT multiplier. Het is in ieder geval het proberen waard.
Je zou ook meteen eens je chipset een hoger voltage kunnen geven. Het kan namelijk zo zijn dat je chipset wat extra nodig heeft voor een hoge HTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook met mn MSI moederbord, zodra ik boven de 240HTT ga booten. Ik heb als oplossing een snelkoppeling van Clockgen gemaakt en een .ini file aangemaakt zodat ik automatisch bij het opstarten de goede settings laad. Wel een nadeel is dat het booten dan wat langzamer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dj-sannieboy:
Vraag 2:
Ik heb ook een Asus moederbord, een A8N-SLI Deluxe. Mijn geheugen draait nu trouwens nog te traag, daar moet ik nog wat mee testen. Hij moet nog van 190 naar 237 Mhz, maar dat lijkt me wel te doen.
Vraag 1:
Uit de tweede hit in Google bij zoeken op "Prime95 dual core" (de eerste was nog uitgebreider, met screenshots):
I read a lot for threads about people wanting to run a max torture test on there rigs but Prime95 only uses 50% of there CPU. Well the answer is here. Run 2 Prime95 torture tests at the same time. Run 2? How do I do that you may ask, well here is how.
First open Prime95, go to advanced and select Affinity and set it to 0. Next open the run command line in the start menu. Now you need to drag the shortcut for Prime in the box that you would type in, it should look similar to this
"C:\Documents and Settings\Peter\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Shortcut to PRIME95.lnk"
Now you need to add something to the end of that line. You want to add a space at the end and type –a1. So it looks like this
"C:\Documents and Settings\Peter\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Shortcut to PRIME95.lnk" –a1
Press ok and a second Prime95 will open. Now set them both for your torture test of choice.
What if I have more then 2 cores you may be asking? Well that’s simple to. Just keep counting up from 1 for all your cores. i.e. –a1, -a2 –a3 ect…

Saturnus
Waarom boot je niet op x8 en klok je daarna omhoog naar x9 met bijvoorbeeld RmClock? De kans is groot dat het dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:58:
Dat heb ik ook met mn MSI moederbord, zodra ik boven de 240HTT ga booten. Ik heb als oplossing een snelkoppeling van Clockgen gemaakt en een .ini file aangemaakt zodat ik automatisch bij het opstarten de goede settings laad. Wel een nadeel is dat het booten dan wat langzamer gaat.
Hmm, ik had gelezen dat de 230 bug alleen bij winchester core's voorkwam, niet dus :/ Maar hier is het verholpen met HT MP van 1x denk ik. Heeft dat serieus effect op de performance?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt volgens mij heel weinig, wel meetbaar in benchmarks maar niet echt merkbaar in games.
Ik zal eens gaan kijken naar een DFi ofzo, of een Abit. Die s939 plankjes kosten geen drol meer tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
1. HT Bus verhogen/verlagen helpt niet.
2. Chipsetvoltage verhogen helpt niet.
3. LDT Bus voltage verhogen helpt niet.
4. Booten op 8x helpt niet: pakt het soms ook niet, en in windows naar 9x zetten = freeze.
5. Booten op 330 kan 330 pakt pas na 3-5x booten, lijkt stabiel in windows, maar dan naar 335 zetten = freeze.

Ik denk dat ik een slecht DFI board heb ofzo...ik moet maar eens naar de serienummers kijken.

[ Voor 70% gewijzigd door Saturnus op 16-12-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:39:
1. HT Bus verhogen/verlagen helpt niet.
2. Chipsetvoltage verhogen helpt niet.
3. LDT Bus voltage verhogen helpt niet.
4. Booten op 8x helpt niet: pakt het soms ook niet, en in windows naar 9x zetten = freeze.
5. Booten op 330 kan en lijkt stabiel in windows, maar dan naar 335 zetten = freeze.

Ik denk dat ik een slecht DFI board heb ofzo...ik moet maar eens naar de serienummers kijken.
Ik heb denk ik hetzelfde als jou.. Geheugen op 140mhz ofzo en 10x280 alles stabiel 10x285 freeze/bsod tijden booten van windows. zelfde als jou gedaan hielp ook niet. Ik dacht max van cpu, maar als het een ***bord is, is dat klote 8)7

edit: ultra d heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik weet wel bijna zeker dat het het board is omdat ALS hij wel boot op 9x 335 hij gewoon perfect stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Uhm als je problemen blijft hebben op 8x, is het dan niet logisch dat het aan je geheugen ligt :? Welke divider gebruik je en wat voor geheugen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Check sign.
Zoals ik eerder ook al zei, ondanks dat de CPU anders loopt, loopt mijn mem het zelfde als met de oude setting. Stabiel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

op mijn dfi heb ik een cpu-vid startup value in de bios, heb je dat al geprobeerd als dat er bij jou ook op zit tenminste?

edit: misschien helpt een beetj extra prik daar om hem door de boot heen te krijgen...

[ Voor 26% gewijzigd door Dark op 10-12-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ook al geprobeerd...helpt niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm als ik hem op 10x285 door memtest86 laat lopen geeft hij errors. Maar dat is tog vreemd, timings zo los als kan en op 140 mhz ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dan is die niet stabiel. Bij mij komt die wel door memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.amdgeeks.net/images/ads/winterContest_vertical.jpg

Ja, een wedstrijd! :D Vooral leuk nu een groepje mensen net een Opteron binnen hebben. Succes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Saturnus schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:45:
[afbeelding]

Ja, een wedstrijd! :D Vooral leuk nu een groepje mensen net een Opteron binnen hebben. Succes allemaal.
Volgens mij zijn die prijzen nogal "ondermaats" te noemen :P Natuurlijk wel mooi initiatief, zal misschien wel meedoen wanneer mijn opteron binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik ben voorlopig een beetje voorzichtig met overklokken :o
vorige keer liep hij niet stabiel op 2600 en nadat hij op 2800 bootte, liep mijn windows in de soep. Hele windows was beschadigd. Gelukkig loopt alles weer na een format, maar om nu zomaar weer te gaan overklokken? De dividers van mijn A8V Deluxe zijn ook niet helemaal lekker denk ik. Geheugen is gewoon standaart PC3200 van Samsung dus veel overklokken zit daar niet in. Ga natuurlijk wel weer voorzichtig proberen te overklokken. Moet alleen zorgen dat me geheugen niet boven de 200Mhz uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Twee voorzorgsmaatregelen:
- maak een image/backup/ghost van je C-schijf voordat je gaat rotzooien
- test eerst via RmClock vanuit Windows zelf: niet stabiel in Orthos (of alternatief) => niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Joost E. Boere schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:39:
Ja dat heb ik nu wel geleerd ja..
Heb dan ook gelijk ff een backup gemaakt, kon gelukkig de belangrijke data redden met bartpe.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Joost E. Boere schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:39:
- test eerst via RmClock vanuit Windows zelf: niet stabiel in Orthos (of alternatief) => niet doen...
Als je je windows install niet wilt riskeren voordat je de oc goed getest hebt, kan je ook vanaf een bootcdtje memtest laten draaien en met mprime kan je de cpu stresstesten(kan ook meerdere draadjes mprime draaien voor multi-cores).
Als je memtest en mprime stabiel hebt is het haast zeker genoeg om eens windows te gaan booten zonder dat het stuk gaat... een backup is natuurlijk altijd aan te raden heh bij windows :+ ...

Op dfi-street heeft er iemand een bootcdtje gemaakt waar deze progjes op staan. Er staan voornamelijk dfi-biosen en flashprogjes op, maar dus ook een aantal andere tooltjes op die op niet dfi-borden handig zijn. (dat zijn dus de secties harddisktools en systemtools)
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=22031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, mijn San Diego 4000+ is er me eentje..

Loopt op standaard voltage op 2880Mhz, 240*12 met HT link op 4* = 960 dus kan nog verder proberen t/m 1000

Heb 3dmark2005 gerund en 6402 3dmarks eruit met mijn 7600GT op bijna stock speed. (575/745)

De 3Ghz haalt ie ook wel alleen moet ik dan nog wat gaan sleutelen.

Temps?

Erg netjes, met de Artic Freezer Pro 64: Idle 30 CPU / 30 MB

Nog tips?
-Temp is geen issue nog
-Voltage omhoog?
-Wat doe ik met de HT link van 4?
-Wat doe ik met de multiplier van 12?

Pics: (weet niet hoe te resizen)
Afbeeldingslocatie: http://84.244.149.142/~online/images/stories/SanDiego4000+.JPG

En dit was, ter vergelijking, mijn vorige s754 3700+ met zalman koeler:
Afbeeldingslocatie: http://84.244.149.142/~online/images/stories/s7543700+.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dark schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:01:
[...]

Als je je windows install niet wilt riskeren voordat je de oc goed getest hebt, kan je ook vanaf een bootcdtje memtest laten draaien en met mprime kan je de cpu stresstesten(kan ook meerdere draadjes mprime draaien voor multi-cores).
Als je memtest en mprime stabiel hebt is het haast zeker genoeg om eens windows te gaan booten zonder dat het stuk gaat... een backup is natuurlijk altijd aan te raden heh bij windows :+ ...

Op dfi-street heeft er iemand een bootcdtje gemaakt waar deze progjes op staan. Er staan voornamelijk dfi-biosen en flashprogjes op, maar dus ook een aantal andere tooltjes op die op niet dfi-borden handig zijn. (dat zijn dus de secties harddisktools en systemtools)
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=22031
Bedankt, ga dat eens proberen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@SittingDuck

Je kan kijken wat de max. is van je 12x en als je die hebt kan je op zoek naar de max van je 11x, 10x en 9x.
Stel de max van de 12x is 250. En die van de 10x 300. Dan kies je voor de 10x. :) Speel dus nog wat met de Multiplier.
En inderdaad voltage omhoog als het onstabiel blijkt.
Als je over de 250 gaat HT Bus @ 3.

[ Voor 16% gewijzigd door Saturnus op 11-12-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:37:
@SittingDuck

Je kan kijken wat de max. is van je 12x en als je die hebt kan je op zoek naar de max van je 11x, 10x en 9x.
Stel de max van de 12x is 250. En die van de 10x 300. Dan kies je voor de 10x. :) Speel dus nog wat met de Multiplier.
En inderdaad voltage omhoog als het onstabiel blijkt.
Als je over de 250 gaat HT Bus @ 3.
Dank je voor de info.

10*288 met HT bus op 3 werkt niet.
11*262 met HT bus op 3 werkt ook niet.

Nu dus 'maar' even door met 12*245 op HT bus 4 = 2944 Mhz en alles nog in orde. Temps 33 cpu/ 32 MB
De 3Ghz is in zicht, maar ik denk dat dit het wel is nu zonder voltage te verhogen. Niet slecht dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook even kijken in je bios of er voltage aanpassingen zijn voor je nvidia\via\sis htt bus.
Ik heb deze voltage aanpassingen wel op mijn abit .
Zodat de clock van de httbus verder kan overklokken.
240mhz op 5x htt bus zonder voltage verhoging was geen probleem. (heatpipe koeling op nforce4 sli chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 11:00

michael21

Shrimp

ik draai nu op een asus mobo m2npv-mx Sam2 een athlon 64x2 4200+ (windsor) en probeer deze over te klokken.
hij draait standaard op 11x 200 = 2200
ik kan hem klokken tot 11x 212= 2332
wil ik hem verder klokken dan start hij niet meer op ook als ik m'n multiplier lager zet en m'n fsb hoger bv. 10 x 220 dan gebeurt er ook niks, dus op een of andere manier krijg ik mijn fsb niet boven de 212, zou dit kunnen zijn omdat ik nog een ouwe 300 watt voeding heb?
tevens kan ik mijn volt's niet aanpassen in mijn bios kan ze alleen op auto of op bv 1.39 zetten

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
Zoek eens op of je moederbord een PCI en PCIe lock heeft. Deze heb je nodig bij het overclocken anders kom je niet veel verder dan jouw 212 HTT.
Dit komt doordat als je de HTT verhoogd wordt de snelheid van jouw PCI en PCIe sloten ook verhoogd en dat vinden de insteekkaarten helemaal niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21

michael21

Shrimp

ik kan in m'n bios niks vinden hier over, maar ik heb verder ook nog geen insteekkaarten in m'n pci en pci-e

http://www.asus.nl/produc...96&model=1169&modelmenu=2

[ Voor 26% gewijzigd door michael21 op 12-12-2006 13:35 ]

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het 'o zo vaak besproken clock je mem terug als je gaat overklokken geval' misschien? ;)

Nog even hierover: Saturnus in "[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resu..."
Zodra ik me PC aan doe (nu, (uit vanaf gister 22:00)) boot die iets van 3x vast, maar dan meestal wel goed...ik begin het idee te krijgen dat de CPU 'warm' moet zijn om goed te booten... 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Saturnus op 12-12-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
michael21 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:16:
ik kan in m'n bios niks vinden hier over, maar ik heb verder ook nog geen insteekkaarten in m'n pci en pci-e

http://www.asus.nl/produc...96&model=1169&modelmenu=2
Je hebt sowieso een videokaart. Al dan niet onboard. Die maakt volgens mij ook verbinding via je de PCI of PCIe bus.
Ik heb het opgezocht op asus.com en het lijkt erop dat je mobo geen lock heeft. Het staat in ieder geval niet bij de specificaties. Ik weet ook niet of zij dat standaard vermelden.
http://www.asus.com/produ...96&model=1169&modelmenu=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:18:
Nog even hierover: Saturnus in "[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resu..."
Zodra ik me PC aan doe (nu, (uit vanaf gister 22:00)) boot die iets van 3x vast, maar dan meestal wel goed...ik begin het idee te krijgen dat de CPU 'warm' moet zijn om goed te booten... 8)7
Wat je eens kunt proberen: telkens na het afsluiten de voeding helemaal uitzetten en ff de powerbutton inhouden (alle stroom uit systeem). Als ik dit niet doe moet ik ook steeds 2 of 3 keer opnieuw booten voordat ie het doet. Misschien dat het bij jou ook helpt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21

michael21

Shrimp

ik kan niks op de site van asus vinden idd of een pci-e of pci lock hier staat verder ook niks over in m'n bios of handleiding van die mobo, maar heb net een 500watt psu binnen dus ga ff kijken of ik hier nu weer mee verder kan

[ Voor 0% gewijzigd door michael21 op 12-12-2006 17:43 . Reden: typefout ]

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vaak staat dit verkapt als 'PCI clock frequency', welke standaard op 'auto' of 'to CPU' staat. Verander deze naar de vaste waarde.

Heb je ook je mem al omlaag gegooid, en je HTT multiplier omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21

michael21

Shrimp

ja ik heb bv m'n multiplier omlaag gezet naar 10 en m'n fsb naar 213 dus dan zou ik op 2130 draaien ipv 2200 en dan start hij ook niet op, ook als ik mijn fsb op 220 zet dus ik gewoon op de 2200 draai gebeurt er niks
ik heb nu een 500 watt voeding erin gelegd en dat is het probleem ook niet dus ik zit nu te denken om een nieuwe mobo te kopen is de asus m2n-sli deluxe dan wat?
http://nl.asus.com/produc...01&model=1160&modelmenu=2

[ Voor 9% gewijzigd door michael21 op 12-12-2006 20:11 ]

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
Voor je een nieuw moederbord koopt kun je het beste nog even proberen of het echt je moederbord is door zoveel mogelijk omlaag te zetten.
DUS:

Je CPU multi omlaag naar 5
Je HTT multi omlaag naar 3
Je geheugen onder divider laten lopen 133 divider bijvoorbeeld
Je geheugen timings handmatig invoeren. Dus de timings invoeren die je geheugen zou hebben bij een snelheid van 200 Mhz. Dit is belangrijk omdat je geheugen soms niet wil werken bij strakke timings en hogere clocksnelheden.

Volgens mij als je deze dingen doet en je nog steeds niet verder komt dan 212 HTT dan is het je moederbord.

Of een moederbord bij jouw eisen past kunnen wij moeilijk zeggen. Zoek eens naar reviews en ga eens wat vergelijken. Bedenk voor jezelf wat je budget is en wat je allemaal voor functies wilt. Dan kun je daar een moederbord bij uitzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernie op 12-12-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21

michael21

Shrimp

htt is gelijk aan de fsb?
en hoe doe ik dat met die dividers?

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heeft iemand van jullie de Opteron 185? Zou graag OC. resultaten willen weten.
Kan zo 1-2-3 geen OC test vinden op 't net, wel enkele van de 180.
Misschien iemand toch een link?

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
fsb is een oude term. Dat heet tegenwoordig (al behoorlijk lang) HTT.
en hoe doe ik dat met die dividers?
Neem anders de manual van je mobo nog eens door, en zoek op het internet eens wat guides op (of kijk hier in de FAQ)
hosee schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:16:
Heeft iemand van jullie de Opteron 185? Zou graag OC. resultaten willen weten.
Kan zo 1-2-3 geen OC test vinden op 't net, wel enkele van de 180.
Misschien iemand toch een link?
http://www.amdgeeks.com
http://www.hwbot.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21

michael21

Shrimp

ik ben ff aan het zoeken geweest naar m'n dividers en terecht gekomen op gogar's athlon 64 oc optimizer maar hoe ga ik deze dividers toepassen doormiddel van a 64 tweaker?

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Met RmClock kan je zien of je PCI/PCI-express bussen wel of niet meebewegen bij aanpassen van de HTT. Dat geeft zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

michael21 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:10:
ik ben ff aan het zoeken geweest naar m'n dividers en terecht gekomen op gogar's athlon 64 oc optimizer maar hoe ga ik deze dividers toepassen doormiddel van a 64 tweaker?
a64info vindt ik wel een lekker tooltje, kan je alles mee instellen en zit zo'n calculator bij in...

het veiligst is het natuurlijk via je bios instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21

michael21

Shrimp

Dark schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:47:
[...]

a64info vindt ik wel een lekker tooltje, kan je alles mee instellen en zit zo'n calculator bij in...

het veiligst is het natuurlijk via je bios instellen
zou je me misschien een klein beetje text en uitleg kunnen geven over de werking

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Laatst online: 11-09 06:43
Ik heb van de week eindelijk besloten om mijn Venice de deur uit te doen en over te stappen naar een dualcore Opteron 165.
Had geen zin om naar C2D over te stappen en een nieuw moederbord etc aan te schaffen :P

Had nogal mazzel met de stepping: CCBBE 0615DPMW

Na een paar dagen er mee gespeeld te hebben draait hij nu op 328x9 = 2.95GHz met 1.45V primestable. Hij kan 3GHz (luchtkoeling) aan maar daar had ik 1.5V voor nodig en dat leverde me iets teveel extra hitte op.

Al met al, een heerlijk beestje in huis. :)

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
michael21 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:52:
[...]

zou je me misschien een klein beetje text en uitleg kunnen geven over de werking
http://www.google.nl/search?q=a64info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

xs was down gister, vandaar dat ik 0.62 even bij een filehost gezet had ;)

uitleg :) tja wat valt er aan uit te leggen...
tabblad cpu: laat je huidige cpu,- en bus snelheden en instellingen zien, en wat cpu-info
tabblad dram: laat je huidige timings en memorycontroller instellingen zien, als je wat veranderd hebt kan je op set drukken om die instelling toe te passen, refresh leest het register opnieuw uit, load/save voor het bewaren en inlezen van een setje instellingen. add/remove from startup instellingen bij het booten al inladen, of niet.
tabblad settings: instellen van de cpu multiplier, het voltage en de HTT bus, ook hier pas je instellingen toe met set en leest refresh het eea. opnieuw in.
tabblad calculator: uitrekenen van cpu-snelheid, ramsettings, en ht-bus aan de hand van een setje opgegeven parameters, eventueel met de huidige instellingen als uitganspunt.

Als je iets in probeert te stellen wat niet werkt dan loopt de boel vast, dus het is zeker wel handig als je je wat verdiept in de betekenis van de instellingen voordat je zomaar woest gaat veranderen. Neem kleine stapjes, als het mis gaat rebooten, als het goed gaat instelling testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Sjmeut schreef op woensdag 13 december 2006 @ 02:16:
Ik heb van de week eindelijk besloten om mijn Venice de deur uit te doen en over te stappen naar een dualcore Opteron 165.
Had geen zin om naar C2D over te stappen en een nieuw moederbord etc aan te schaffen :P

Had nogal mazzel met de stepping: CCBBE 0615DPMW

Na een paar dagen er mee gespeeld te hebben draait hij nu op 328x9 = 2.95GHz met 1.45V primestable. Hij kan 3GHz (luchtkoeling) aan maar daar had ik 1.5V voor nodig en dat leverde me iets teveel extra hitte op.

Al met al, een heerlijk beestje in huis. :)
Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?
Ik ben zelf ook op zoek naar een goede opteron 165.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Laatst online: 11-09 06:43
Komplett heeft nog een hele lading uit voorraad leverbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjmeut op 13-12-2006 12:11 ]

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:22
Ik heb dus ook een Opteron 165 0617 FPMW, die draaide ik op mijn Asus A8N32-SLI Deluxe, wat echt een bout moederbord is wat betreft overklokken.

Heb nu dus een DFI NF4 Lanparty SLI-DR, heb me Opteron nu op 2,8 GHz lopen, wil echt de 3,0 GHz halen :)

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/8821/opteron1652800143v145viui4.th.jpg

[ Voor 192% gewijzigd door Xiphias-Gladius op 13-12-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Iemand ervaring met het inbranden van dualcore cpus ?

Ik zit momenteel namelijk tegen de max van me x2 3800+ aan.
En ik hoop er wat vcores af te kunnen shaven.

Dus zijn de burnin progsels zoals: cpu burn,toast en heavyload afdoende daarvoor?
Ik vraag me af of ik dan 2 dezelfde aplicaties tegelijk moet laten lopen?

Is prime ook te gebruiken voor het inbranden ?

Want ik zie zo snel niet het verschil tussen de progsels qua werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
@The_Zeroorez: bedankt voor je links. Bij Hwbot stonden enkele benchmarks met de 185, leuk maar niet echt wat ik zoek. Bij Amdgeeks kon ik niet echt iets vinden over deze proc. Denk dat er niet veel reviews over dit type opteron te vinden zijn, zoals bijv. vergelijkingen met andere proc.'s in games en benchmarks zoals bijv. de geheugenbandbreedte in Sandra.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:33:
[...]

Wat je eens kunt proberen: telkens na het afsluiten de voeding helemaal uitzetten en ff de powerbutton inhouden (alle stroom uit systeem). Als ik dit niet doe moet ik ook steeds 2 of 3 keer opnieuw booten voordat ie het doet. Misschien dat het bij jou ook helpt?
Ik heb het geprobeerd, je bedoelt dus dit?
De PC staat uit. En de stroom is er af.
Je 'start' de PC. Alle stroom is weg.
Dan start je de PC echt.

Als dit zo gaat helpt het niet. Ik probeer binnen kort wel mijn idee van dat die te koud is...klinkt raar, maar tot nu toe heb ik geen ander idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, alleen dan niet voor het opstarten de stroom eraf halen maar als je em afsluit. Dus PC afluiten in windows, daarna knop van de voeding uit, daarna powerknop inhouden met stroom eraf, als ik dat doe boot mijn pc de volgende ochtend telkens direct goed. Als ik dat niet doe moet ik net als jij 2 of soms 3 keer opnieuw booten voor ik beeld krijg. Ik heb dit probleem bij alle processoren die ik heb gehad, dus het ligt aan mn moederbord of mn videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok, dan probeer ik het nog even op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben in het gelukkige bezit gekomen van een Opteron 165 0610 dpmw
Leuk , maar als ik in cpuz kijk staat er maar cores 1 http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=146349
Hoe kan dit ? Ook als ik met behup van coretemp kijk staat er wel cores 2 , maar bij maar een een temperatuur .........

Kan iemand mij vertellen of ik nu 2 werkende cores heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Heb je Windows al opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, moet dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, bij de wat meer 'ingrijpende' hardware-veranderingen moet dat ja.

Maargoed, waarom staat dit in het overklok-topic, en niet in het 'gewone' A64 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Maar hier zitten de kenners.
Ik zal een nieuwe installatie proberen.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:13:

bedankt
Gewoon de dualcore processor driver installen van de amd site :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:13:

bedankt
In het 'gewone' A64 topic zitten die niet dan :?
Speedy-J schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:32:
[...]

Gewoon de dualcore processor driver installen van de amd site :)
...Nadat je Windows opnieuw geïnstalleerd hebt ja. Enkel die drivers is niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was bij mn 4600+ de vorige keer wel genoeg. Was toen overgestapt van SD 3700+. Installeer gewoon die driver dan zie je het vanzelf. Zou meteen effe zoeken naar de die hotfix van windows voor dualcores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:10:
Ja, bij de wat meer 'ingrijpende' hardware-veranderingen moet dat ja.

Maargoed, waarom staat dit in het overklok-topic, en niet in het 'gewone' A64 topic?
Mwah, ben van cpu en moederbord gewisseld (ook ander socket) en niet hoeven re-installen :)

Wel belangrijk om voor de update te backuppen dmw Ghost ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21

michael21

Shrimp

op de eerste pagina van deze thread word er gesproken over de steppings, kan ik er achter komen wat de stepping van mijn cpu is zonder op de cpu zelf te kijken, aangezien er cooling paste tussen de cpu en koeler zit kan ik het niet meer zien

Gewoon Michael

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
michael21 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:54:
op de eerste pagina van deze thread word er gesproken over de steppings, kan ik er achter komen wat de stepping van mijn cpu is zonder op de cpu zelf te kijken, aangezien er cooling paste tussen de cpu en koeler zit kan ik het niet meer zien
Nope.. zul je hem toch weer even los moeten halen...

Kepi_nl

• michael21

michael21

Shrimp

dat loshalen is geen probleem maar die koelpasta die er op zit wel

toch de koelpasta er maar voorzichtig een beetje afgehaald en mijn stepping is: ndb4f0638rpmw
is er bekend of dit een goeie stepping is voor een windsor?

[ Voor 57% gewijzigd door michael21 op 14-12-2006 01:03 ]

Gewoon Michael

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:02:
[...]

Mwah, ben van cpu en moederbord gewisseld (ook ander socket) en niet hoeven re-installen :)

Wel belangrijk om voor de update te backuppen dmw Ghost ofzo.
Mja, je moet er gewoon vanuit gaan dat dit wel moet, wat meestal het geval is. Soms heb je inderdaad geluk, maar ben pas van een A8N-E naar 'n A8N-SLi Premium gegaan, en zelfs dat kleine vervangertje liep al BAGGER, zelfs nadat ik alle drivers gecleaned en opnieuw geïnstalleerd had.

Er is zo'n bestand dat bij de install aangemaakt wordt, welke vervangen moet worden. Ben de naam ervan even kwijt..

Maargoed, het is iig duidelijk dat je dat moet proberen voordat je verder gaat zoeken naar waar het probleem ligt. Dit is nl wel het meest voor de hand liggende :P

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 14-12-2006 08:55 ]

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Er was toch ook altijd een online shop die pre-tested opterons verkocht? Dus met overclock garantie ? Of doen die niet meer aan 939 ... :(

[ Voor 15% gewijzigd door PassieWassie op 14-12-2006 11:28 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:22
PassieWassie schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:27:
Er was toch ook altijd een online shop die pre-tested opterons verkocht? Dus met overclock garantie ? Of doen die niet meer aan 939 ... :(
Ze doen niet meer aan pretested dual-core Amd's...

http://www.trend4pc.de/index.php

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

Ook van de week een 165 bij komplett.nl, gister besteld vandaag alweer binnen 8)
stepping is ccbbe 0615 dpmw, moet nu werken > vanaaf ga ik ff snel klokken en horen jullie de results.....
cant wait :9

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:28:
jah, alleen dan niet voor het opstarten de stroom eraf halen maar als je em afsluit. Dus PC afluiten in windows, daarna knop van de voeding uit, daarna powerknop inhouden met stroom eraf, als ik dat doe boot mijn pc de volgende ochtend telkens direct goed. Als ik dat niet doe moet ik net als jij 2 of soms 3 keer opnieuw booten voor ik beeld krijg. Ik heb dit probleem bij alle processoren die ik heb gehad, dus het ligt aan mn moederbord of mn videokaart.
Niet gelukt.
Ik denk dat ik morgen als ik weer opstart de CPU regio even voorverwarm met een föhn.

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:10
Heb net een tweede x2 3800+ (am2, 65W) binnengekregen voor me zus...

Ik wil hem net als de mijne klokken op 2.6Ghz, maar ik twijfel wat over de stepping (ik vind er nl niets over).

ADO3800IAA5CU

stepping: NDBEF 0647WPMW

Heeft er al iemand ervaring met deze stepping?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

• Saturnus
  • Niet online
Zoeken is het juiste woord.
www.amdgeeks.net is de goede site.

• timin8r
  • Laatst online: 21-04 14:48
Nou Saturnus, ik zit in de AMDGeeks Winter Contest hoor. Voorlopig zit ik op 2.6 met een venice 3200
http://www.amdgeeks.net/overclock/325

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

• Renegade!
Mijn opteron's leverstatus is nu al onbekend :/ Zou het mogelijk zijn de bestelling te annuleren bij Hardwaretotaal en te bestellen bij Komplett?

• TheZeroorez
  • Niet online
Als Komplett ze op voorraad heeft, zou ik hem daar bestellen ja. Als de eerste van de twee zegt dat hij opgestuurd gaat worden wanneer je betaalt, annuleer je de ander :+

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

Renegade! schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:20:
Mijn opteron's leverstatus is nu al onbekend :/ Zou het mogelijk zijn de bestelling te annuleren bij Hardwaretotaal en te bestellen bij Komplett?
Mail/bel het bedrijf, niet veel nut om dat hier te gaan vragen..
komplet heeft er volgens mij nog iets van 50 op voorraad, dus die leveren snel.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ff een vraagje,
als ik nu bartpe laadt en op m'n geheugenstick orthos zet, kan ik dan gewoon stresstesten zonder het risco te lopen dat mijn windows installatie naar de knoppe gaat? (mijn sata drivers laat ik dan gewoon niet)

• TheZeroorez
  • Niet online
Lijkt me wel ja, als je schrijven niet aangesloten/niet geladen worden, kan het niet op miraculeuze wijze kapot gaan..

• Saturnus
  • Niet online
timin8r schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:10:
Nou Saturnus, ik zit in de AMDGeeks Winter Contest hoor. Voorlopig zit ik op 2.6 met een venice 3200
http://www.amdgeeks.net/overclock/325
d:)b

• Renegade!
TheZeroorez schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:55:
Als Komplett ze op voorraad heeft, zou ik hem daar bestellen ja. Als de eerste van de twee zegt dat hij opgestuurd gaat worden wanneer je betaalt, annuleer je de ander :+
Er is al betaald dat is het probleem. Ik woon in België en geld overschrijven naar Nederland duurt makkelijk 3 dagen dus dat is dan weer minimum een week wachten :(

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-08 16:19

BarrY A.

Two strokes never die...

Ha medetweakers,

Kheb net m'n Opteron 170 binnen gekregen :D >:)

Stepping CCBBE 0615DPMW...en hij staat in het rijtje van goede steppings (>2800)!!
Dit is wel een vaak geziene stepping van een opty 165(met goede resultaten), heeft iemand hier ervaring met een opty 170 met deze stepping??

Ik heb de mijne uit duitsland waar 170's nog steeds te krijgen zijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.