[Setup] Game/OC PC by L1m1t

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/mauriceklapwijk/logogottopic.JPG

Introductie

Beste mede-tweakers,
Ik heb het nu al zo lang uitgehouden met mijn verouderde Compaq dat ik hem nu wel zat begin te worden. De tijd is gekomen voor een nieuwe PC! Natuurlijk heb ik zelf wel een beetje verstand van wat voor onderdelen ik zou moeten nemen, maar ik vind het fijn als ik wat extra advies kan krijgen van jullie. Deze nieuwe PC wordt mijn eerste zelf gebouwde en tevens wil ik ermee gaan leren OC'en. Maar het hoofddoel is natuurlijk gamen! Het budget is voor zover nog niet bekend, maar ik wil gaan voor een Med/High-End setup met een toekomst-potentieel.

Onderdelen:

Case: Gigabyte 3D Aurora 570 Silver - Prijs in PW: 147 t/m 159 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=8612

Beargumentering:

Hij is licht (wel zo handig als je soms naar LANs gaat), heeft genoeg ruimte, genoeg grote fans en is mooi! Je kan er in plaats van het gaas ook een window erin doen, heerlijk! Ik heb naar de alternatieven gekeken en ze zijn of niet mijn smaak of niet functioneel. Deze is tot nu toe in mijn ogen de beste keuze.

Links:

Product-page Gigabyte
Review Guru3D
Review Legion Hardware
Video-Review 3DGameMan

PSU: Thermaltake Toughpower 700W Cable Management - Prijs in PW: 107 t/m 129 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/thermaltake750w/img/11.jpg

Beargumentering:

Ik wil vooral dat mijn nieuwe PC nog lang genoeg power en cooling heeft zodat ik er altijd de nieuwste hardware in kan gooien als ik dat zou willen. Deze Quad- (12v)Rail PSU is daarom hier wel op z'n plaats. Hij heeft trouwens ook een hele stille 140mm fan die alles koel kan houden op lage geluidsniveau's. Modulair is fijn zodat de airflow optimaal blijft als je sommige kabels toch niet gebruikt.

Links:

Product-page Thermaltake
Review Overclockers Online
Review Virtual Hideout
Review HardwareHell
Review MaxitMag

Mobo: Asus Striker Extreme - Prijs in PW: 311 t/m 329 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.oc.com.tw/article/0611/imgs/nvg80gf8800gtxgts680ireleaseshow-0037.jpg

Beargumentering:

Dit vond ik geen moeilijke keuze, het moest en zou deze worden! Ik heb er al lang naar uit gekeken en hij is gewoon te mooi om te laten liggen. Toegankelijke OC-mogelijkheden, zwart PCB, blauwe LEDs en Asus-kwaliteit. Ook een goede chipset i.v.m. mijn videokaart. Wel jammer van de te hoge prijs en de matige OC-results, er was 500+ FSB verwacht.

Links:

Product-page Asus
Review Motherboards.org
AndreYang test de retail-versie op XtremeSystems Forums

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 - Prijs in PW: 289 t/m 372 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.str84wardpcs.co.uk/prodImages/big/i_149528467475111119-2841.jpg

Beargumentering:

De E6600 is natuurlijk de beste keuze als het om gaming-PC's gaat. De E6300 is ook een keuze, maar ik denk dat in deze setup een E6600 beter op z'n plaats is. Verdere uitleg of links lijken mij overbodig.

Links:

Review GamePC
Topic op GoT
Productsurveys op T.net

Processor-koeler: Zalman CNPS-9700 - Prijs in PW: 51 t/m 61 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/zalmancnps9700/img/20.jpg

Beargumentering:

Zalman is kwaliteit, dat is al jaren zo. Dit is dan ook niets anders bij de CNPS-9700, de grotere broer van de CNPS-9500. En dat in combinatie met de blauwe LED-fan van 110mm is voor mij al genoeg om deze te nemen.
Al twijfel ik wel of deze wel handig is als ik naar een LAN ga. Moet ik hem er dan vanaf schroeven om hem te vervoeren?
Kan iemand mij een lichter alternatief geven voor deze koeler? Hij moet dan wel mooi zijn en goed kunnen koelen, omdat ik ook wil gaan leren OC'en.

Links:

Productpage Zalman
Review TweakNews
Review TomsHardware
Coolaler test de CNPS-9700 LED
Topic op GoT

Geheugen: Corsair 2GB Dual Channel PC6400 CL4 Pro - Prijs in PW: 327 t/m 415 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/memory/corsair/DDR2/twx5400pro/led.jpg

Beargumentering:

Schoonheid heeft zo zijn prijs, dat bewijst dit geheugensetje maar weer eens. Nu komt dat niet alleen door de LEDs die erop zitten, maar door de geheugenprijzen die op dit moment op een hoogtepunt zijn. Dit geheugen past goed bij mijn moederbord met zijn mooie LEDs, heeft een mooie snelheid en is van Corsair-kwaliteit. Erg aantrekkelijk dus voor mij.

Links:

Productpage Corsair (PDF)
Review TechGage
Review ViperLair
Review PCStats

Videokaart: EVGA 8800GTS - Prijs in PW: 477 t/m 559 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepyre.com/images/reviews/783_p2_1.jpg

Beargumentering:

Deze PC gaat vooral gebruikt worden om op te gamen. Daarom was het nodig dat er een mooie videokaart erin te gooien. Natuurlijk moest het een G80 zijn, DirectX10 is nou eenmaal de toekomst. Ik heb ditmaal voor de 8800GTS gekozen omdat ik de GTS al duur genoeg vind en dat de GTX nou eenmaal een te grote kaart is. EVGA heb ik gekozen omdat het een goed merk is en omdat de garantie lang en flexibel is. Je kan bijvoorbeeld je videokaart terugsturen als hij kapot gaat, zelfs als je er een 3rd-party cooler erop is geweest.

Links:

Productpage EVGA
Review Gamepyre

Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro- Prijs in PW: 124 t/m 149 euro

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod15854_hdr_1_6_1.jpg

Beargumentering:

Creative is de marktleider op het gebied van PCI-geluidskaarten. De X-Fi serie is het allernieuwste en het allerbeste en de Xtremegamer-kaarten zijn speciaal gemaakt voor Gamers. En dus ook geschikt voor dit systeem. De Creative X-Fi Xtremegamer Fatal1ty Pro is in feite een X-Fi Fatal1ty FPS, maar dan zonder het frontpanel en de afstandbediening, die mij nutteloos lijken. Voor iets minder dus een kale kaart, maar met X-RAM, wat de FPS en de spelervaring verhoogt tijdens het gamen. En het geluid is natuurlijk fantastisch!

Links:

Productpage Creative
Review X-Fi Fatal1ty FPS BitTech
X-Fi-Topic op GoT
Productsurveys van X-Fi Fatal1ty FPS op T.net

HD's: 2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB- Prijs in PW: 88 t/m 109 euro per stuk

Afbeeldingslocatie: http://hardwarelogic.com/articles/reviews/misc/Seagate750/HDD_1.jpg

Beargumentering:

De Seagate 7200.10 320GB staat al een tijdje bekend als een van de snelste HD's van het moment. Vooral in Raid 0, als dat het geval is dan kan de snelheid vergeleken worden met een Raptor. Na enig onderzoek bleek de 320GB-variant de beste keuze te zijn. Hij heeft de meest gunstige prijs voor de snelheid en de capaciteit. De 250GB schijnt iets langzamer te zijn, daarom heeft de 320GB hier de voorkeur. De 750GB-versie is voor mij overkill, al is 2x 320GB (640GB) ook heel veel in vergelijking met mijn 120GB IDE HD die in mijn Compaq zit.

Links:

Review TechGage
Topic op GoT
Productsurveys op T.net

Optical: Asus DRW-1612BLT- Prijs in PW: 36 t/m 37 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.pczaak.nl/catalog/images/mcd_9440461.jpg

Beargumentering:

Eindelijk is ie er dan, een DVD-RW die SATA en Lightscribe combineert! Hij schrijft trouwens ook DVD-RAM, handig voor als je extra grote bestanden wilt branden. Nog niet bij veel winkels te koop, maar hij is wel heel functioneel! Lightscribe gebruik ik voor de lol, ik hoef geen snelheid. Ik brand zo af en toe een DVD-tje, niet heel vaak.
Ik twijfel alleen nog of ik er 1 of 2 wil nemen. :9

Links:

Productpage Asus

Invoerapparatuur:

Keyboard: Logitech G11- Prijs in PW: 48 t/m 70 euro

Afbeeldingslocatie: http://webspell.operationoverlord.nl/images/news-pics/32_1162413755.jpg

Beargumentering:

De G11 is een prachtig ding. Ik heb zelf de G15 gezien op NetGamez en het was zeker een mooi ding, maar dat schermpje vond ik maar hinderlijk. Daarom neem ik nu de G11. Zo mooi... :9~

Links:

Productpage Logitech
Review Techgage

Reeds in bezit

- Scherm: Samsung SyncMaster 940MW

- Muis: Logitech MX510

- Headset: Sennheiser PC-150

- Muismat: Steelpad S&S

Vragen

1. Heb je ervaringen (zowel goede als slechte) met 1 of meerdere onderdelen?

2. Is de CNPS-9700 te zwaar om hem op het mobo te laten als ik de kast wil vervoeren?

3. Is het handig als ik 2 DVD-RW's neem of is 1 genoeg?

4. Zijn alle onderdelen een beetje goed in verhouding met elkaar?

Heb je nog andere vragen of opmerkingen over mijn setup? Ze zijn meer dan welkom! :)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
weinig op aan te merken, kan ook lastig als je zo'n TS maakt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Extreem mooie topic start!

Als je slechts af en toe brandt zou ik maar 1 DVD-RW nemen, hoevaak komt t voor dat je er 2 wil braden :P

Weet je zeker dat je de G15 niet wilt btw? Temps op t scherm, en vooral MSN (en een klok) en je Bf2142 stats (en WoW etc) vind ik persoonlijk erg handig :)

Edit: Dr is btw ook een originele 3D Aurora die vind ik persoonlijk mooier maarja tis erg persoonlijk he.

Mijn Zalman 9500 zat na t optillen van de pc nog muurvast op mn P5W DH, als t goed is is de 9700 niet veel zwaarder (iets van 50 gram?)

[ Voor 29% gewijzigd door Dutch_Razor op 20-11-2006 20:33 ]

Verwijderd

Ik dacht dat die Asus ROG borden júist al zo'n speciale geluidskaart hadden..
Zal die Creative echt zoveel beter geluid produceren dat het zo'n meerprijs waar maakt?

Verder een 'leuke' setup; Asus ROG + E6600 + 2GB PC6400 + 8800GTS :9

edit: En bij zo'n setup hoort een Antec P180 vind ik :p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 20:42 ]

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 15:30
niet echt wat je zegt bang for the bucks :P

je beseft vast wel dat zoals de striker de duurste van z'n soort is en een iets goedkopere niets tot bijna niets slechter presteerd? :)

verder mis ik dan wel weer de raid0 setup, hdd is nogal een bottleneck 8)

• Limit-NL
@ Dutch Razor
Bedankt voor de tips, daar heb ik wat aan! De G15 heb ik voor mijzelf al afgestreept, het wordt de G11. De originele Aurora vind ik minder mooi dan deze. Dat is inderdaad een kwestie van smaak.

@ Shadow
De ROG heeft dat inderdaad, maar die is zeker niet te vergelijken met de X-Fi Xtremegamer Fatal1ty! ;)
Een P180 vind ik persoonlijk niks.
jens17 schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:36:
verder mis ik dan wel weer de raid0 setup, hdd is nogal een bottleneck 8)
Als je goed leest neem ik 2x 7200.10 320GB HD's. Ik bedoelde natuurlijk om die in Raid 0 te zetten, dus die mist absoluut niet... ;)

Verder vind ik de Striker zo mooi, dat ik hem het prijsje waard vind. Ik ben me van de prijzen absoluut bewust.

[ Voor 42% gewijzigd door Limit-NL op 20-11-2006 21:25 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Hoe zit het met XP/Vista? O-)

• Limit-NL
Jep, hier komt Vista Ultimate in... hehe O-)

Je hebt helemaal gelijk, BTW. Die ben ik vergeten! :o

Verwijderd

Da's wel een heel bijzondere videokaart...! :+
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro
Helpt dat X-Ram echt...? Ook bij games? Ik dacht dat het meer voor muziek maken was bedoeld (laden van samples en zo). Ik zal er eens naar kijken: ik was van plan de goedkoopste X-Fi kaart te kopen ook al maak ik muziek: ik heb alleen maar een midi- en mic aansluiting nodig. Midi kan met een losse USB-kabel en de mic zit in de kaart. Dat scheelt zo weer 80 euro of zo met de Platinum versie. Maar eerlijk gezegd had ik deze versie nog niet echt gezien.
Toch is 64 Mb niet bepaald veel... en de games moeten het nog ondersteunen ook, lees ik nu net! Ik vraag me echt af of het wat scheelt met de goedkoopste X-Fi... (Het is trouwens wel netjes van Creative dat ALLE versies dezelfde uitstekende specs hebben!) Gezien de nauwelijks waar te nemen winst die dat X-Ram oplevert zou ik de extra 50 euro, samen met wat geld dat je bespaart door RAM zonder lichtjes te kopen ;) stoppen in een GTX i.p.v. een GTS. Je hebt zulke superonderdelen (het mobo) dat een GTS toch zonde is imho...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:31:
[...]

Da's wel een heel bijzondere videokaart...! :+

[...]

Helpt dat X-Ram echt...? Ook bij games? Ik dacht dat het meer voor muziek maken was bedoeld (laden van samples en zo). Ik zal er eens naar kijken: ik was van plan de goedkoopste X-Fi kaart te kopen ook al maak ik muziek: ik heb alleen maar een midi- en mic aansluiting nodig. Midi kan met een losse USB-kabel en de mic zit in de kaart. Dat scheelt zo weer 80 euro of zo met de Platinum versie. Maar eerlijk gezegd had ik deze versie nog niet echt gezien.
Toch is 64 Mb niet bepaald veel... en de games moeten het nog ondersteunen ook, lees ik nu net! Ik vraag me echt af of het wat scheelt met de goedkoopste X-Fi... (Het is trouwens wel netjes van Creative dat ALLE versies dezelfde uitstekende specs hebben!) Gezien de nauwelijks waar te nemen winst die dat X-Ram oplevert zou ik de extra 50 euro, samen met wat geld dat je bespaart door RAM zonder lichtjes te kopen ;) stoppen in een GTX i.p.v. een GTS. Je hebt zulke superonderdelen (het mobo) dat een GTS toch zonde is imho...
Hihi @ CNPS-9500 :P ik heb gezien hoelang hij hierover heeft gedaan (broertjes) dus best grappig om alsnog een foutje eruit te halen, gj ;).

X-ram ff googlen dan vragen ;)

Over het GTS/GTX debat, hebben we gekozen voor deze omdat deze uiteraard meer bang-for-the-buck is en tevens denk ik dat de GTS tot aan iig mid- zoniet eind 2007 voldoende zal zijn qua videoperformance. Dan zal er wel een 8900GTX/8950GTX waar wij liever op wachten dan de 8800GTX.

Verwijderd

Ik begon inderdaad vragend maar eindigde met het antwoord, dat ik tijdens het typen in de review gelezen heb. ;) Ik zou dus zeker gaan voor de goedkoopste X-Fi kaart want het geluid blijft even perfect. Ik vraag me echt af of X-Ram mainstream gaat worden in games en ik betwijfel de winst die je haalt. Het gaat tenslotte om winst in fps in games en die fps heb je heus wel, ook met een GTS!!!
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:40:
...en tevens denk ik dat de GTS tot aan iig mid- zoniet eind 2007 voldoende zal zijn qua videoperformance. Dan zal er wel een 8900GTX/8950GTX waar wij liever op wachten dan de 8800GTX.
OKay, duidelijk. Bij 'toekomst-potentieel' dacht ik niet aan de komende zomer, maar nogal wat verder. ;) Als je van plan bent in 2007 alweer een kaart te kopen, tja, dan is de GTS een betere keuze! Ik zelf koop binnenkort een computer waar ik het de komende twee (of drie... :'( ;)) jaar zo ongeveer mee moet doen, dus tja... ik ga dus voor de GTX. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 21:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:50:
[...]

Ik begon inderdaad vragend maar eindigde met het antwoord, dat ik tijdens het typen in de review gelezen heb. ;) Ik zou dus zeker gaan voor de goedkoopste X-Fi kaart want het geluid blijft even perfect. Ik vraag me echt af of X-Ram mainstream gaat worden in games en ik betwijfel de winst die je haalt. Het gaat tenslotte om winst in fps in games en die fps heb je heus wel, ook met een GTS!!!
true.. maar voor onze L1m1t is het de Fatal1ty Pro of geen, zo heb ik vernomen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 21:59 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet heeft de Music versie een aansluiting voor een of ander overbodig boxje (wat je er dus apart bij moet kopen). Wat specs betreft, dus puur wat ze kunnen, zijn ze gelijkwaardig, zelfs aan de dure Fatal1ty (alleen de Elite Pro heeft nog betere DAC's of zo): en dat vind ik, zoals ik al zei, heel netjes van Creative! :)

EDIT:
LOL Whahahaha, nu beantwoord ik een vraag die er niet meer staat. Je dacht zeker opeens: straks krijg ik ZELF 'ff googlen dan vragen' te horen! :+ 8) ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 21:59 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:50:

OKay, duidelijk. Bij 'toekomst-potentieel' dacht ik niet aan de komende zomer, maar nogal wat verder. ;) Als je van plan bent in 2007 alweer een kaart te kopen, tja, dan is de GTS een betere keuze! Ik zelf koop binnenkort een computer waar ik het de komende twee (of drie... :'( ;)) jaar zo ongeveer mee moet doen, dus tja... ik ga dus voor de GTX. ;)
Zoveel langer ga je nu ook weer niet kunnen doet met de gtx hoor. De gts kan ook makkelijk een jaar of 2 op high @ 1280*1024 en zeker als je overclocked. De gtx gaat mss een half jaar langer de nieuwste spellen kunnen draaien.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:57:
Voor zover ik weet heeft de Music versie een aansluiting voor een of ander overbodig boxje (wat je er dus apart bij moet kopen). Wat specs betreft, dus puur wat ze kunnen, zijn ze gelijkwaardig, zelfs aan de dure Fatal1ty (alleen de Elite Pro heeft nog betere DAC's of zo): en dat vind ik, zoals ik al zei, heel netjes van Creative! :)

EDIT:
LOL Whahahaha, nu beantwoord ik een vraag die er niet meer staat. Je dacht zeker opeens: straks krijg ik ZELF 'ff googlen dan vragen' te horen! :+ 8) ;)
srry O-)
skelleniels schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:59:
[...]

Zoveel langer ga je nu ook weer niet kunnen doet met de gtx hoor. De gts kan ook makkelijk een jaar of 2 op high @ 1280*1024 en zeker als je overclocked. De gtx gaat mss een half jaar langer de nieuwste spellen kunnen draaien.
pcies, drm de GTS

Wrm wordt de startpost geteisterd door verdwenen plaatjes? :X

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 22:03 ]

Verwijderd

skelleniels schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:59:
[...]

Ja, dat weet ik, maar een half jaar is toch een half jaar...! :) En ik ga denk ik de 225BW kopen (1680x1050), dus... Nu we het daar toch over hebben: is het nieuwe systeem geen overkill voor een 19"?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 22:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:02:
[...]

Ja, dat weet ik, maar een half jaar is toch een half jaar...! :) En ik ga denk ik de 225BW kopen (1680x1050), dus... Nu we het daar toch over hebben: is het nieuwe systeem geen overkill voor een 19"?
Nee lijkt me niet, het gaat trouwens om een 19'' Widescreen LCD HDTV met een PC-ingang ;). Overkill in welk opzicht?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:05:
[...]

Nee lijkt me niet, het gaat trouwens om een 19'' Widescreen LCD HDTV met een PC-ingang ;). Overkill in welk opzicht?
O... srry O-)

:+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je met de PC naar LAN's gaat leg dan de PC plat neer zodat de CPU koeler horizontaal staat. Op die manier hangt ie niet aan het mobo en moet het wel goed gaan. Het kan best dat het ook normaal wel goed gaat maar op die manier is de kans dat er iets fout gaat kleiner.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 20-11-2006 22:09 ]

Verwijderd

Afgezien van uiterlijke keuzes heb ik een aantal opmerkingen:

Dat moederbord is zwaar overkill qua prijs, ik zou voor iets van de helft van de prijs gaan als ik jouw was.

Die voeding, geen flauw idee of die het werkelijk levert, maar realiseer jij je wel dat je de energie rekening niet wilt zien als je die echt nodig hebt. Behalve als je sli ideeen hebt moet je zat hebben aan een goede 400 watt voeding. (zie http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4812) Want volgens mij is de werkelijke DC belasting op een systeem als de jouwe hoogstens 300 watt, wat al heel veel is. Hou er ook rekening mee dat je het liefst een voeding wilt hebben die efficient is bij het gewenste wattage. (www.silentpcreview.com kan je veel info vinden over voedingen, hoewel meer gefocussed op geluidsproductie zit het qua methodiek wel snor (kun je altijd gebruiken als vergelijking met andere sites, vooral omdat ze ook load testen doen))

Die videokaart is een persoonlijke keuze, ik zeg altijd maar, beter 2 keer een midrange model kopen dan 1 keer high end.

Ik zou gewoon het instap model X-Fi kopen voor games, of je moet echt speciale bedoelingen met XRAM hebben.

Zou zeggen, overweeg het nog een keer een geef niet zo veel geld uit :)

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:08:
Als je met de PC naar LAN's gaat leg dan de PC plat neer zodat de CPU koeler horizontaal staat. Op die manier hangt ie niet aan het mobo en moet het wel goed gaan. Het kan best dat het ook normaal wel goed gaat maar op die manier is de kans dat er iets fout gaat kleiner.
Leuke truc :) maar we willen um liever verticaal laten staan, is er dan een optie van een andere prockoeler?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:10:
Afgezien van uiterlijke keuzes heb ik een aantal opmerkingen:

Dat moederbord is zwaar overkill qua prijs, ik zou voor iets van de helft van de prijs gaan als ik jouw was.

Die voeding, geen flauw idee of die het werkelijk levert, maar realiseer jij je wel dat je de energie rekening niet wilt zien als je die echt nodig hebt. Behalve als je sli ideeen hebt moet je zat hebben aan een goede 400 watt voeding. (zie http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4812) Want volgens mij is de werkelijke DC belasting op een systeem als de jouwe hoogstens 300 watt, wat al heel veel is. Hou er ook rekening mee dat je het liefst een voeding wilt hebben die efficient is bij het gewenste wattage. (www.silentpcreview.com kan je veel info vinden over voedingen, hoewel meer gefocussed op geluidsproductie zit het qua methodiek wel snor (kun je altijd gebruiken als vergelijking met andere sites, vooral omdat ze ook load testen doen))

Die videokaart is een persoonlijke keuze, ik zeg altijd maar, beter 2 keer een midrange model kopen dan 1 keer high end.

Ik zou gewoon het instap model X-Fi kopen voor games, of je moet echt speciale bedoelingen met XRAM hebben.

Zou zeggen, overweeg het nog een keer een geef niet zo veel geld uit :)
Qua moederbord klopt het helemaal wat je zegt, maar dit is een bewuste keuze geweest die eigenlijk al vast staat. De Striker Extreme heeft esthetisch als performance alles wat de TS wou en dus wil hij hieraan de extra centen uitgeven

Voedingen is een onderdeel wat je weinig verandert. De bedoeling is dat de voeding zo'n twee jaar med/high-end mee gaat, en een 700W met een rendement van 80% maakt 560W werkelijk vermogen wat de TS voldoende vind voor zo'n lange tijd. de Thermaltake Toughpower Cable Management is modulair, SLI-certified en is enorm stil, hij heeft namelijk een enorme 14cm fan!
Daarnaast moet je bedenken dat de Volt-lijnen krachtig zijn, maar ook goed verdeeld. Deze voeding heeft maar liefst 4 12V-lijnen wat hem uitzonderlijk geschikt maakt voor med/high-end systemen. Deze lijnen zijn ook zeer krachtig, nl. 18 Ampere ieder!

De X-fi Fatal1ty Pro staat eigenlijk ook al een beetje vast. L1m1t zal morgen waarschijnlijk argumenteren over de vaststaande keuzes, maar lees eerst altijd de startpost waarin je de argumenten en alle benodigde informatie kan lezen
Zou me heel kewl lijken als het zo zou zijn geweest, maar helaas :+ (je snapt wat ik bedoel ;) )

Ik denk dat je het over de LCD-poster hebt? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 22:41 ]

• Dutch_Razor
Mensen die wat tegen t mobo hebben, de Striker heeft wel overal LEDs bij elke aansluiting, en achterop een LCD scherm .

Naja dat was t dan eigenlijk voor die 100 euro :P

• Frank1973
  • Laatst online: 10-01 13:40

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ok nu zijn alle onderdelen al de revue gepasseert, maar bij zo'n mega systeem daar past toch geen Logitech MX 510 meer bij?? Voor de snelle gamer zou ik toch meer aan een Razor Copperhead blue te denken ziet er mooi uit ( kleur past bij de g11 )en het gamed ook nog eens beter, dan bedoel ik de snelheid ed.. van de muis.. Die is toch iets precieser..

• keanu_
  • Laatst online: 06-01 20:59
Frank1973 schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:51:
Ok nu zijn alle onderdelen al de revue gepasseert, maar bij zo'n mega systeem daar past toch geen Logitech MX 510 meer bij?? Voor de snelle gamer zou ik toch meer aan een Razor Copperhead blue te denken ziet er mooi uit ( kleur past bij de g11 )en het gamed ook nog eens beter, dan bedoel ik de snelheid ed.. van de muis.. Die is toch iets precieser..
probeer nou geen logitech - razor flame te beginnen he ;)

• Dutch_Razor
Neem dan een g7/5/Revolution ik vind die Razers niet zo ergonomisch als de Logitech muizen..

De G5 heeft wel dat rare rode erop maar de Special Edition van de G7 en G5 zijn carbon :9~

[ Voor 34% gewijzigd door Dutch_Razor op 20-11-2006 23:02 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met een oude muis kan je net zo goed gamen als met een high-tech 2000dpi ding. De TS heeft die muis al een tijdje en is er waarschijnlijk goed aan gewend. Ik heb laatst een G3 gekocht ter vervanging van mijn MX300. Die G3 beviel totaal niet en ik game nu gewoon weer met de MX300. (Ik maak meer kills met die MX300 dan dat ik deed met de G3)

Als de kast perse recht moet staan met het vervoeren naar LAN's zal dat vast wel goed gaan. Ik zou alleen wel rustig over drempel en andere hobbels heen rijden. Ik ga zelf ook regelmatig met mijn kast naar LAN's toe en heb er nog geen problemen mee gehad. (Mijn kast moet recht staan ivm waterkoeling)

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 20-11-2006 23:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:20:
[...]

Qua moederbord klopt het helemaal wat je zegt, maar dit is een bewuste keuze geweest die eigenlijk al vast staat. De Striker Extreme heeft esthetisch als performance alles wat de TS wou en dus wil hij hieraan de extra centen uitgeven

Voedingen is een onderdeel wat je weinig verandert. De bedoeling is dat de voeding zo'n twee jaar med/high-end mee gaat, en een 700W met een rendement van 80% maakt 560W werkelijk vermogen wat de TS voldoende vind voor zo'n lange tijd. de Thermaltake Toughpower Cable Management is modulair, SLI-certified en is enorm stil, hij heeft namelijk een enorme 14cm fan!
Daarnaast moet je bedenken dat de Volt-lijnen krachtig zijn, maar ook goed verdeeld. Deze voeding heeft maar liefst 4 12V-lijnen wat hem uitzonderlijk geschikt maakt voor med/high-end systemen. Deze lijnen zijn ook zeer krachtig, nl. 18 Ampere ieder!

De X-fi Fatal1ty Pro staat eigenlijk ook al een beetje vast. L1m1t zal morgen waarschijnlijk argumenteren over de vaststaande keuzes, maar lees eerst altijd de startpost waarin je de argumenten en alle benodigde informatie kan lezen

[...]

Zou me heel kewl lijken als het zo zou zijn geweest, maar helaas :+ (je snapt wat ik bedoel ;) )

Ik denk dat je het over de LCD-poster hebt? :?
Een aantal dingen, voedingen zijn gespecificeerd op DC stroom, niet op AC, dus een 700W voeding zal bij 80% efficientie 875W uit je stopcontact halen.

Mijn ervaringen met voedingen is dat mensen zwaar overkill bezig zijn. Modulair kan ik begrijpen, maar die constante behoefte naar onnodig veel power snap ik niet. Nog een ding, heel veel voedingen voeden alles vanuit een 12v omvormer, omdat je anders veel extra electronica nodig hebt. Dus al die aparte rails is soms een beetje onzinnig, maar ik zeg niet dat ik deze specifieke psu ken.

Als je trouwens naar een stille computer op zoek bent koop je (naar alle waarschijnlijkheid/kleine gok) niet die voeding en zeker niet die videokaart en cpu fan. Ik probeer alleen maar te wijzen op een aantal punten. Maar ja, misschien zie ik het wel verkeerd.

Verwijderd

Optioneel is de Artic koeler? pro7. Hoeduur is dit geintje nu totaal?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
l1m1t schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:20:
@ Dutch Razor
Bedankt voor de tips, daar heb ik wat aan! De G15 heb ik voor mijzelf al afgestreept, het wordt de G11. De originele Aurora vind ik minder mooi dan deze. Dat is inderdaad een kwestie van smaak.

@ Shadow
De ROG heeft dat inderdaad, maar die is zeker niet te vergelijken met de X-Fi Xtremegamer Fatal1ty! ;)
Een P180 vind ik persoonlijk niks.

[...]

Als je goed leest neem ik 2x 7200.10 320GB HD's. Ik bedoelde natuurlijk om die in Raid 0 te zetten, dus die mist absoluut niet... ;)

Verder vind ik de Striker zo mooi, dat ik hem het prijsje waard vind. Ik ben me van de prijzen absoluut bewust.
Het schermpje van de G15 kun je inklappen
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/7831.jpg

Misschien dat je er later toch nog iets leuks mee kan doen of dat het van pas komt.

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
the dude is right... en waarom pak je niet een speciaal OC bord als je echt wil leren oc'en? kijk eens in tweaking& cooling topic core2duo OC Topic, daar vind je de 2 meest gebruikte oc borden, en dat is niet voor niets, lijkt mij een betere keus.
Die voeding, geen flauw idee of die het werkelijk levert, maar realiseer jij je wel dat je de energie rekening niet wilt zien als je die echt nodig hebt. Behalve als je sli ideeen hebt moet je zat hebben aan een goede 400 watt voeding. (zie http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4812)
u kiddin right? als je gaat oc'en gaat t verbruik exponentieel omhoog... mijn 500W voeding kan mijn setup nauwelijks trekken. en deze dude heeft n 8800... :/ (heb zelf wel sli, maar dit komt toch dicht in de buurt) en 700W geeft headroom voor OC'en en upgraden... zou t zelf niet doen voor minder (heb spijt van mn 500W aankoop)

offtopic:
_/-\o_ @ de TS _/-\o_ errug netjes

[edit] owjah... why not watercooling als je toch t geld hebt blijkbaar? ;) als je t echt leuk vind om te gaan oc'en moet je wel ff wat geld in de koeling stoppen, daarmee trek je toch n hoop meer uit je systeem. en yah, de 9700 is zwaar, horizontaal vervoeren (loshalen zou ik niet doen) of vastzetten met touw/tie-wraps aan je case is de oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr Alfabet op 21-11-2006 01:06 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:18
Madman2003 weet waarover hij praat :) Al ben ik het niet volledig eens. Hij zal meer dan een 400W voeding nodig hebben. Zeker als hij wat wil overclocken.
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:20:
Voedingen is een onderdeel wat je weinig verandert. De bedoeling is dat de voeding zo'n twee jaar med/high-end mee gaat, en een 700W met een rendement van 80% maakt 560W werkelijk vermogen wat de TS voldoende vind voor zo'n lange tijd.
Dat is een beetje een eigenaardige redenering. ;) Het is inderdaad zo dat een voeding van 700W die normaal ook moet kunnen leveren en niet dat het rendement de uiteindelijk output bepaal. Het rendement bepaald het uiteindelijke verbruik!
Zoals madman2003 al zei, halen bijna alle voedingen de stroom voor de rails uit één enkele omvormer. Idem voor deze voeding. Daarom ook dat iedere rail een bepaalde stroom kan leveren maar dat de totale stroom die geleverd kan worden, veel lager ligt! Het bewijs is simpel te leveren. Vermogen = stroom x spanning. Dus 12V x 18A = 216W. Deze voeding heeft 4 rails dus 4 x 216W = 864W en dit is onmogelijk te leveren door een 700W voeding ;) Dus geen 18A per lijn maar maximaal 18A per lijn. De totale stroom die geleverd kan worden is iets meer dan 50A (dus geen 4 x 18A). Dus als een rail 18A nodig heeft, gaat dit ten koste van het vermogen van de andere rails. Dit is trouwens niet enkel bij deze voeding het geval maar bij bijna alle voedingen. Het blijft dus een goede voeding. Het zijn gewoon leuke verkoopsargumenten. Welkom in de wereld van marketing ;)

Ik ben het ook volledig eens met Madman2003 dat er tegenwoordig ferm wordt overdreven met voedingen. Maar goed, ieder zijn keus :) Feit is dat 700W overkill is voor dit systeem. Zelfs met een zeer "power-hungry" 8800 GTS en zelfs met overclocken. Maar de prijs van de voeding valt eigenlijk nog wel mee.
l1m1t schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:11:
2. Is de CNPS-9700 te zwaar om hem op het mobo te laten als ik de kast wil vervoeren?
Gewoon extreem voorzichtig zijn bij het vervoeren. Harde schokken vermijden (niet gooien ;)) en de kast op z'n zijkant vervoeren zodat de koeler omhoog staat.
3. Is het handig als ik 2 DVD-RW's neem of is 1 genoeg?
Ik zie niet in waarom je er twee zou nodig hebben? Je zegt zelf dat je enkel af en toe een DVD-tje zal branden. Niet vaak. Waarom dan in godsnaam twee?? :D Geld teveel?
Soms is een normale DVD-drive nog wel handig. Ik heb mezelf onlangs de Samsung SH-D163C aangeschaft. Een DVD-drive met SATA aansluiting. Mijn systeem is nu ook volledig IDE en floppy-vrij. Geen brede kabels meer :P
4. Zijn alle onderdelen een beetje goed in verhouding met elkaar?
Yep. De verhouding klopt wel redelijk. Alleen zou ik niet zoveel uitgeven voor een moederbord. Je zegt dat je de moederbord wil wegens de "toegankelijke OC-mogelijkheden, zwart PCB, blauwe LEDs en Asus-kwaliteit". Over die kwaliteit valt de discussiëren ;) Toegangelijk OC-mogelijkheden is tegenwoordig bijna een standaard geworden. En je zegt zelf dat de overclockbaarheid lager ligt dan verwacht. Dan betaal je enkel zoveel voor de zwarte PCB en de blauwe LED's? Je zegt dat je wil leren overclocken maar dat het uiteindelijke hoofddoel gamen is. Dan zal je volgens mij spijt krijgen van zo'n duur moederbord. nVidia chipsets zetten altijd goede prestaties neer. Maar koop een veel goedkoper mobo, spaar het geld en kijk eerst hoe dit systeem jou bevalt. Volgens mij zal je er zeer tevreden over zijn. Je kan dan later nog eventueel wijzigingen aanbrengen indien er dingen zijn die jou niet bevallen. Just my 2 cents.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 21-11-2006 01:16 ]

Verwijderd

Mr Alfabet schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 01:03:
[...]

the dude is right... en waarom pak je niet een speciaal OC bord als je echt wil leren oc'en? kijk eens in tweaking& cooling topic core2duo OC Topic, daar vind je de 2 meest gebruikte oc borden, en dat is niet voor niets, lijkt mij een betere keus.

[...]

u kiddin right? als je gaat oc'en gaat t verbruik exponentieel omhoog... mijn 500W voeding kan mijn setup nauwelijks trekken. en deze dude heeft n 8800... :/ (heb zelf wel sli, maar dit komt toch dicht in de buurt) en 700W geeft headroom voor OC'en en upgraden... zou t zelf niet doen voor minder (heb spijt van mn 500W aankoop)

offtopic:
_/-\o_ @ de TS _/-\o_ errug netjes

[edit] owjah... why not watercooling als je toch t geld hebt blijkbaar? ;) als je t echt leuk vind om te gaan oc'en moet je wel ff wat geld in de koeling stoppen, daarmee trek je toch n hoop meer uit je systeem. en yah, de 9700 is zwaar, horizontaal vervoeren (loshalen zou ik niet doen) of vastzetten met touw/tie-wraps aan je case is de oplossing.
Vergeet niet dat videokaarten vandaag de dag grote energie zuigers zijn, dus 2x helpt niet echt. Dan heb je zo 50w extra nodig tov de 8800 gok ik. Plus natuurlijk nog 20w of zoeits die een fx meer verbruikt tov een core2. Ik schat jouw systeem op hoogstens 350W (maar dat is moeilijk zeggen), mits je hardeschijf ruimte niet verdeeld is over veel hardeschijven. Een goede 500w voeding zou dat system toch wel moeten kunnen hebben(en kunnen OC'en), maar ja, ratings zeggen weinig. Vergis je er niet in wat een systeem echt gebruikt, zou niet goed zijn als computers zoveel zouden verbruiken als jij denkt dat ze doen.

• Limit-NL
Allereerst wil ik alvast iedereen bedanken voor hun nuttige reply´s! Nu ga ik even mijn visie geven op jullie reacties.

De Voeding:
Ik heb deze gekozen omdat hij ten eerste veel power had, voor de toekomst. Ik heb al heel veel mensen horen reppen over dat mensen een Zalman 400W-er of zoiets dergelijks erin moeten gooien. Nu zal dat vast wel kloppen, maar ik denk vooruit. Ik denk dat computers alleen nog maar meer energie gaan zuigen, daarom vond ik deze wel op z'n plaats. En, ik heb geen zin om mijn PSU te vervangen over een bepaalde tijd. gewoon een krachtige energieslurper erin gooien! >:)
Ik had trouwens zelf als alternatieven een Enermax Liberty 500W of een Hiper Type-R 580W.

Het MoBo
Natuurlijk ben ik ervan op de hoogte dat hij duur is. Jullie hebben helemaal gelijk, but I'm just in love with that thing! O+
Als het dan toch blijkt dat mijn budget dit niet trekt, ga ik gewoon voor een Asus P5B Deluxe! Slim he? :P

De Geluidskaart:
De Xtremegamer Fatal1ty moest en zou het zijn. Dit of niets. Ik geloof in de mystieke krachten van X-RAM... O-)

Het ToBo:
Als het schermpje van de G15 dicht is, dan kan je niet bij die mediaknoppen. Die ga ik denk ik heel veel gebruiken, want ik hou van muziek terwijl ik aan het gamen ben. En toch vind ik dat schermpje maar niks.

De Muis:
Ik vind de vorm van de MX510 heerlijk. Nu kan ik ook voor een MX518 of een G5 gaan, maar de G5 wil ik niet omdat ik dan een side-button mis en de MX518 heeft mijn broer (sergeklapwijk @ GoT) al. Die MX518 is fijn, maar denk ik niet het prijsverschil waard.

[ Voor 38% gewijzigd door Limit-NL op 21-11-2006 10:25 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

l1m1t schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:52:
De Voeding:
Het MoBo
De Geluidskaart:
Zal ik het dan zo zeggen : X-Ram heeft geen nut. Er is misschien een game (Quake4) die X-ram ondersteunt.
Het ToBo:
De Muis:
En :
De Videokaart
Dan?

Ik zou je echt op het hart willen drukken een 8800gtx te kopen. Als je een Striker en Corsair LED geheugen koopt MOET je een 8800gtx kopen. Ik begrijp je redenatie volledig,het moet mooi, beetje showerig en vooral snel en goed zijn (heck, ik heb de stryker ook op mijn verlanglijstje staan, en de 8800gtx is al besteld :+ ). Voor een groot scherm en/of hoge AA/AF is de 8800gtx gewoon de enige optie. Alles high end kopen en dan een "mindere" kaart aanschaffen is in mijn ogen belachelijk.

Praktijkvoorbeeldje : Je zit op een lan, en iemand vraagt naar je specs (dat gebeurd mij wel 10 keer op een dag dan...). Dan krijg je : Asus Stryker (tof!), 2 GB corsair LED (tof!) E6600 @ 3.2 ghz (tof!) en een 8800gts (.... een gts maar :/ ?) . En dat bedoel ik uit te leggen :+

[ Voor 4% gewijzigd door HeepH op 21-11-2006 12:03 ]

http://specs.tweak.to/16495

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50

PauseBreak

derp!

Very true, daarbij is het mijns inziens toch wel geldverspilling om een aparte X-Fi aan te schaffen als er al een X-Fi op het mobo zit.
Dat kun je wellicht ook nog overwegen wanneer je budget het niet trekt, want die X-Fi dingen zijn toch nog best prijzig.

Nee, merp!

• Limit-NL
Heephstan schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:01:
[...]

En :
De Videokaart
Dan?

Ik zou je echt op het hart willen drukken een 8800gtx te kopen. Als je een Striker en Corsair LED geheugen koopt MOET je een 8800gtx kopen. Ik begrijp je redenatie volledig,het moet mooi, beetje showerig en vooral snel en goed zijn (heck, ik heb de stryker ook op mijn verlanglijstje staan, en de 8800gtx is al besteld :+ ). Voor een groot scherm en/of hoge AA/AF is de 8800gtx gewoon de enige optie. Alles high end kopen en dan een "mindere" kaart aanschaffen is in mijn ogen belachelijk.

Praktijkvoorbeeldje : Je zit op een lan, en iemand vraagt naar je specs (dat gebeurd mij wel 10 keer op een dag dan...). Dan krijg je : Asus Stryker (tof!), 2 GB corsair LED (tof!) E6600 @ 3.2 ghz (tof!) en een 8800gts (.... een gts maar :/ ?) . En dat bedoel ik uit te leggen :+
OK dan, speciaal voor jou.

De Videokaart:
De GTS lijkt op het eerste gezicht een soort budget-kaart. Maar als je kijkt naar de benches, dan is hij zeker te vergelijken met een 7950GX2 of een Ati X1950XTX. Op dit moment zitten die absoluut aan het hoge einde hoor! ;)
Een GTX is het beste van het beste en ik snap dat er dingen in mijn setup zitten die High-End (denk aan Striker) zijn, maar de GTX is mij een brug te ver. Anders had ik wel een X6800 of een QX6700 met 2GB Dual Channel PC10000 geheugen en 8800GTX's in SLI. Beetje teveel van het goede, maar dan kan je nog wel even mee... :p

PauseBreak schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:05:
Very true, daarbij is het mijns inziens toch wel geldverspilling om een aparte X-Fi aan te schaffen als er al een X-Fi op het mobo zit.
Dat kun je wellicht ook nog overwegen wanneer je budget het niet trekt, want die X-Fi dingen zijn toch nog best prijzig.
Er zit geen X-Fi op dat mobo hoor, het is een SoundMax AD1988b (link). Op zich heeft hij meer dan genoeg features, 7.1 surround en genoeg uitgangen. Ik heb trouwens geen idee of je die met elkaar kan vergelijken. Ik heb hem een beetje over het hoofd gezien. Dus, ik weet nog niet of ik die ga vervangen. De prijs van de X-Fi Xtremegamer Fatal1ty is natuurlijk erg jammer.

Wie heeft er ervaring met de soundcard van de Asus ROG Striker Extreme of Crosshair?

Wel zie ik bij de reacties op de review van HW.info dit staan
Uhhh... call me stupid, maar wat wil dat precies zeggen? :X

OT: Er is nu ook de MSI P6N SLI Platinum, die heeft onboard X-Fi en de nF680i chipset. Niet voor mij, maar misschien voor iemand anders wat. *Linkje

[ Voor 10% gewijzigd door Limit-NL op 21-11-2006 12:42 ]

Verwijderd

De GTS lijkt op het eerste gezicht een soort budget-kaart.
Ja hoor, een budget kaart van 450 euro :O

Voor de niet-tweakers:
Budget is 50euro of on-board video
Mid-end is 100euro
High-end is 200euro

450 is belachelijk voor een grafische kaart om alleen spelletjes te spelen
Maar doe wat je niet laten kunt natuurlijk :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 12:45 ]

• Limit-NL
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:45:
[...]

Ja hoor, een budget kaart van 450 euro :O

Voor de niet-tweakers:
Budget is 50euro of on-board video
Mid-end is 100euro
High-end is 200euro

450 is belachelijk voor een grafische kaart om alleen spelletjes te spelen
Maar doe wat je niet laten kunt natuurlijk :+
Ik overdrijf om uit te leggen waarom ik een GTS neem ipv een GTX... Het is dan wel flink overdreven natuurlijk... :p

LoL, wat een blonde opmerking van mij... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Limit-NL op 21-11-2006 13:22 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

De magische krachten van XRAM zullen je misschien 1 FPS opleveren, maar het is gemaakt om samples in op te slaan tijdens het maken van muziek. Onnodige kostenpost.

Verder heb je jammer genoeg weinig keuze als je voor DX10 wilt gaan, dus tjah, dat wordt dan belachelijk veel te veel geld uitgeven voor een videokaart. Persoonlijk zou ik wachten, maar jij hebt oneindig veel geld schijnbaar :)

Verder zit er een gril voor de Voedign die je er niet af kunt halen, wat weer voor geluid zorgt. Die Zalman is niet stil op 12 volt. pas op 6 volt hoor je hem net zo goed als je voeding. Ook moet die videokaart persé een andere stille koeler want dit kleine rotfannetje maakt het meeste geluid uit je PC.

Ik heb zelf ook 2 Seagates in RAID 0, en dan de 250Gb versie. Deze maken het meeste geluid van alle onderdelen. Zit in een P180.

Je bent een beetje gek, maar dat mag ;)

• Limit-NL
Gamo schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:40:
De magische krachten van XRAM zullen je misschien 1 FPS opleveren, maar het is gemaakt om samples in op te slaan tijdens het maken van muziek. Onnodige kostenpost.

Verder heb je jammer genoeg weinig keuze als je voor DX10 wilt gaan, dus tjah, dat wordt dan belachelijk veel te veel geld uitgeven voor een videokaart. Persoonlijk zou ik wachten, maar jij hebt oneindig veel geld schijnbaar :)

Verder zit er een gril voor de Voedign die je er niet af kunt halen, wat weer voor geluid zorgt. Die Zalman is niet stil op 12 volt. pas op 6 volt hoor je hem net zo goed als je voeding. Ook moet die videokaart persé een andere stille koeler want dit kleine rotfannetje maakt het meeste geluid uit je PC.

Ik heb zelf ook 2 Seagates in RAID 0, en dan de 250Gb versie. Deze maken het meeste geluid van alle onderdelen. Zit in een P180.

Je bent een beetje gek, maar dat mag ;)
Kijk, hier was ik naar op zoek, echt advies. Ik denk natuurlijk dat ik alles weet, maar dat is toch echt niet zo, zo blijkt maar weer.

Na veel gewik en geweeg denk ik toch maar dat ik die X-Fi eruit laat. Te duur.

Ik ben niet van plan om het precies volgens de config in de TS te doen. Ik ga mijn PC als het goed is pas in februari bestellen en er kan nog een hoop gebeuren. ATI(-AMD) R600, ATI(-AMD) RD600, meer G8x kaarten, Vista enzovoorts... Oftewel de config kan nog veranderen. Dat ligt ook vooral aan het budget wat nog niet bekend is (onderhandelingen met mijn ouders enzo).

Ik verwacht niet dat mijn nieuwe PC super-stil is, maar de Zalman CNPS-9700 is wel degelijk een stille CPU-koeler. Luister zelf maar (3DGameman reviewt de kleinere CNPS-9500), dat vind ik stil zat hoor! En de CNPS-9700 heeft ook nog een grotere en stillere fan.
Voor de 8800GTS is er nog geen VGA-cooler, geloof ik. (Zalman VF-1100 anyone?)

Dat neem ik dan wel voor lief, dat die HD's niet heel stil zijn. Ze zijn wel lekker snel in Raid 0! Bijvoorbeeld een Raptor maakt meer lawaai en is duurder. Qua snelheid ontlopen ze elkaar niet veel, maar wel in capaciteit.

Iemand nog suggesties?

:? Gek? :?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50

PauseBreak

derp!

l1m1t schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:32:
Er zit geen X-Fi op dat mobo hoor, het is een SoundMax AD1988b (link). Op zich heeft hij meer dan genoeg features, 7.1 surround en genoeg uitgangen. Ik heb trouwens geen idee of je die met elkaar kan vergelijken. Ik heb hem een beetje over het hoofd gezien. Dus, ik weet nog niet of ik die ga vervangen. De prijs van de X-Fi Xtremegamer Fatal1ty is natuurlijk erg jammer.

OT: Er is nu ook de MSI P6N SLI Platinum, die heeft onboard X-Fi en de nF680i chipset. Niet voor mij, maar misschien voor iemand anders wat. *Linkje
Juist, heb ik ze fijn door elkaar gehaald. Enfin, anders haal je toch die MSI nForce plank? Heeft dezelfde features en wél een X-Fi onboard én kost minder (niet veel, maar toch ;)).

Maar ach, als je het ding in Feb gaat kopen kan er inderdaad nog een hoop veranderen.

Nee, merp!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:29:
[...]

Juist, heb ik ze fijn door elkaar gehaald. Enfin, anders haal je toch die MSI nForce plank? Heeft dezelfde features en wél een X-Fi onboard én kost minder (niet veel, maar toch ;)).

Maar ach, als je het ding in Feb gaat kopen kan er inderdaad nog een hoop veranderen.
[schopje] iemand een idee wanneer die er aan komt?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 23:42

Zenix

BOE!

Frank1973 schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:51:
MX510 is gewoon een goeie muis hoor. Muis niet veranderen als je eraan gewend bent en goed mee speelt, en ik ben geen logitech fanboy. Ik gebruik een copperhead en mx310. En hij kan die mx510 ook zelf een andere kleur spuiten, is altijd nog goedkoper.

• The Chone
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-01 20:46
edit:
Ik lees net mijn reactie door, en moet zeggen dat ik erg onbeschoft ben. Laat ik opnieuw beginnen:

Leuke systeem! Er is altijd wel iets wat iemand per se moet hebben, jij hebt dat blijkbaar met dat moederbord, als dat voor jou een must is moet je het gewoon doen.

Als je in februari een nieuwe computer gaat aanschaffen kun je denk ik beter even wachten nu met deze discussie, ik zie weinig nut om in november te discussieren over prijzen en producten van een computer die in februari besteld gaat worden.

Echter, ik ben van mening dat je zelden moet wachten met het kopen van een computer omdat er dan en dan iets beters uit komt, anders kun je blijven wachten tot ....... [vul hier je favoriete gezegde in, iets met pasen en pinksteren of een ons]

Dus ik hoop dat je wacht tot februari omdat je dan de jackpot gaat winnen ofzo (dus financiele redenen), en anders, succes met het wachten.

En nu mijn verhaal (geen hijacking van deze topic, alleen ter onderbouwing van mijn verhaal):

24-02-2006 het volgende besteld (omschrijvingen komen van leverancier):
Antec Behuizing Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W
Papst 4412F/2GL Case Fan 120 Mm
BenQ DVD-RW DW1655 Bulk
Sony 3,5 Inch Diskette Station Zwart
OCZ Memory EL Titanium Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2
4 x WD HDD Caviar SE16 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 (2 x RAID 0)
AMD Athlon 64 X2 4800+ Dual Core 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed
Scythe Ninja Aluminium, Koper
Arctic Silver 5
Asus Moederbord A8n-SLI Premium
GeCube VGA Radeon X1800XT Turbo Fan 512 MB
Zalman VF700-Cu Koper

Kort daarna kwam Intel met Core 2 Duo, waarvan ik de komst al verwachtte, en ook al verwachtte dat hij het goed zou doen. Ik had ook al begrepen dat de prijzen van de AMD processoren wel omlaag moesten. Ik had dus de keuze, wachten op de Core 2 Duo of niet. Uiteindelijk maar besloten om dat niet te doen, want anders zat ik nu nog te wachten (op een grafische kaart met Direct X 10 ondersteuning en die betaalbaar is). Wat heb ik verloren door niet te wachten? Ruim 200 Euro (die processor kostte op dat moment 665 Euro). Wat heb ik gewonnen? Onbeschrijfbaar. Krachtige PC die ook nog stil is. Alleen is mijn kast samen met de Scythe Ninja erg zwaar, en heb nog geen lanparty bezocht, die komt eind december, ik hoop dat ik niet te veel last van mijn rug krijg :)

Kortom, ik heb iets meer betaald dan nodig, maar heb er wel van genoten en uiteraard geniet ik er nog steeds van.

edit:
Voordat mensen gaan vragen waarom ik een floppy drive in zo'n systeem heb gestopt, zal ik dat ook maar uitleggen, tenzij je met veel vlieg en kunstwerk je onboard RAID 0 wilt gebruiken voor je OS lijkt het me verstandig om er een floppy drive in te stoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door The Chone op 23-11-2006 17:45 ]

Are there any experienced suicide bombers?

• Limit-NL
Natuurlijk snap ik dat je het vreemd vind dat ik nu al een topic maak als ik weet dat ik in februari pas een nieuwe PC ga halen. Maar mijn handen stonden gewoon een beetje te kriebelen en ik heb geen geduld... ;)

Ik wacht om specifieke redenen; Windows Vista, Geld tekort, Hopelijke daling van prijzen en Meer keuze in DX10. Zijn dat redenen genoeg? :P

Vista gaat nog een tijdje mee en als ik dan die in mijn nieuwe PC kan stoppen, dan wacht ik wel en spaar ik nog even door (Ik heb trouwens nog lang niet al dat geld).
Ik hoop natuurlijk ook dat de prijzen gaan dalen van de processoren (er komen meer Quad-Cores: Core 2 Quadro's en AMD 4x4) en van de videokaart (meer DX10, misschien neem ik een andere). Hopelijk dalen de geheugenprijzen ook, want die zijn nu echt belachelijk.

Ik snap alles wat je zegt, maar ik zo mijn redenen.

Verwijderd

Nog even over PSU's, zou, als zo'n setup in februari besteld, een 580W (Hiper Type-R modulair) genoeg zijn voor het stabiel draaien van het systeem en OC'en, of gaat dan devoorkeur dan toch naar de 700W Thermaltake Modulair?

De Hiper heeft 2 12V-lijnen, waarvan 1 maximaal 20A kan leveren en de ander maximaal 18A

verdere specs Type-R

De Thermaltake heeft 4 12V-lijnen, die alle een maximale stroomsterkte van 18A heeft.

Verdere specs Toughpower

Voor de posters over muizen e.d. , L1m1t heeft van mij de MX510 gekregen en ook de Steelpad S&S omdat ik een MX518 + Steelpad QcK+ heb nu. Hij is geen die-hard fpsgamer en vind de Mx510 prettig genoeg voor nog een lang tijdje. Geen Copperheads & G5/G7's benodigd dus :)

Dan over het mobo. Er werd veel verw8 van de Striker Extreme die hij niet waarmaakt (op het moment). Een grote kans is dat (net zoals andere Asus-mobo's) een BIOS-update veel meer uit de nieuweling uit de ROG-series kan halen.
Een nieuwe preview van Bit-Tech laat zien dat de Striker iig wel z'n mannetje staat, zelfs zonder BIOS-update!

Stipt op #2 bij de keuze van L1m1t's setup is overduidelijk de MSI P6N Diamond. Met zijn geintregeerde X-Fi module (mist X-Ram, maar in mijn ogen niet benodigd) en zijn rijke features maakt het een meer geldbesparende, verstandigdere indruk. Nadeel: Je mist de flair van de Striker :9 in je windowed case.

Allerlaatst nog over de graka. Zoals Hardware.info melde, is er weinig interesse in de 8800's. Grote kans is nu dat de prijzen daardoor flink zullen krimpen (Als ik me 2 jaar Economie op het VWO goed kan herinneren). Een 8800GTS van 400 pleuro lijkt me zeer realistisch over enkele maanden tenzij er iets flink veranderd in de manier hoe de G80's verkopen!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 13:13 ]

Verwijderd

De Hiper voeding schijnt een enorme herrie te maken. Zou ik dus niet doen. Ik hoorde ook ergens slechte berichten over de Toughpower (in een review dat hij bij zware belasting uit zou vallen). Maar ik kan de link niet meer vinden. De hiper raad ik in ieder geval af.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Toch nog ff wat over die Zalmankoeler. Leuk ding hoor maar grooot! Als je je Striker neemt moet je eens goed kijken naar de niet-kleine heatpipes die als koeling voor de Northbridge enz. dienen. Denk jij dat je met je Zalman daarover heen kan? *klik*

Zoals te zien is is er niet veel ruimte voor heatpipes die omhoog gaan. Ik betwijfel of het gaat passen. Bij de minpunten aan dit boord staat in die review ook dat dat een minpunt is: De kleine hoeveelheid ruimte om de socket. Mss is zijn ''broertje'' beter. Koelt ietsje minder (2 graden over het algemeen. zie topic daarover in TCA) maar is wel een stukke kleiner.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:28:
De Hiper voeding schijnt een enorme herrie te maken. Zou ik dus niet doen. Ik hoorde ook ergens slechte berichten over de Toughpower (in een review dat hij bij zware belasting uit zou vallen). Maar ik kan de link niet meer vinden. De hiper raad ik in ieder geval af.
Ik snap dat alternatieven afkraken heel makkelijk is en daar dank ik jullie ook gedeeltelijk voor maar met altermatieven komen is blijkbaar heel moeilijk. En je bron die zegt dat de Hiper niet stil is, word door een paar betrouwbare reviewsites een beetje tegengesproken.

Quote uit review VelocityReviews:

'The unit is quiet; both the 80mm exhaust and 120mm chrome bladed fans barely make more noise than a hard drive'

Quote uit review VIPERLAIR:

'This is a quiet unit which is always a good thing but with 580W of power I did expect a higher fan speed level to keep it cool.'

Quote uit Productsurvey T.net:

'Over het geluid van deze fans heb ik niet veel te klagen, ze komen qua herrie niet boven het geluid van de rest van mijn fans in mijn pc uit.'

Quote uit review PCApex.com:

'The connectors are foolproof, the 580 watts of power is sufficient, the voltages are stable, and the operation is quiet.'
TEAMIKKE schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:33:
Toch nog ff wat over die Zalmankoeler. Leuk ding hoor maar grooot! Als je je Striker neemt moet je eens goed kijken naar de niet-kleine heatpipes die als koeling voor de Northbridge enz. dienen. Denk jij dat je met je Zalman daarover heen kan? *klik*

Zoals te zien is is er niet veel ruimte voor heatpipes die omhoog gaan. Ik betwijfel of het gaat passen. Bij de minpunten aan dit boord staat in die review ook dat dat een minpunt is: De kleine hoeveelheid ruimte om de socket. Mss is zijn ''broertje'' beter. Koelt ietsje minder (2 graden over het algemeen. zie topic daarover in TCA) maar is wel een stukke kleiner.
'We tried installing our Noctua NH-U12 on the board and it simply wouldn't fit & coolers with similar clearance to Zalman's CNPS9500/CNPS9700-series coolers will fit without issue though' -- Quote uit de gegeven preview

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 16:48 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Jij hebt gelijk ;) Had het laatst gelezen en wist dat er zoiets over instond maar niet precies.

Verwijderd

;) @ TEAMIKKE, en nu even zoeken naar Nixon zijn argument tegen de Toughpower...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:35:
[...]

Ik snap dat alternatieven afkraken heel makkelijk is en daar dank ik jullie ook gedeeltelijk voor maar met altermatieven komen is blijkbaar heel moeilijk. En je bron die zegt dat de Hiper niet stil is, word door een paar betrouwbare reviewsites een beetje tegengesproken.

'The unit is quiet; both the 80mm exhaust and 120mm chrome bladed fans barely make more noise than a hard drive'

'This is a quiet unit which is always a good thing but with 580W of power I did expect a higher fan speed level to keep it cool.'

'Over het geluid van deze fans heb ik niet veel te klagen, ze komen qua herrie niet boven het geluid van de rest van mijn fans in mijn pc uit.'

'The connectors are foolproof, the 580 watts of power is sufficient, the voltages are stable, and the operation is quiet.'

[...]

'We tried installing our Noctua NH-U12 on the board and it simply wouldn't fit & coolers with similar clearance to Zalman's CNPS9500/CNPS9700-series coolers will fit without issue though' -- Quote uit de gegeven preview
Dan werd hij mij ten onrechte afgeraden toen ik m'n C2D topic hier postte met die erin oorspronkelijk.
Maar...
http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/76910
'Dat ding maakt een pokkeherrie'

Maar de ander zegt weer dat hij stil is.
Ok ok blijkbaar teveel van het advies van 1 iemand afgegaan.
Maargoed zie dit topic van mij dus:
Allround PC / PS Workstation, +/- €1800
'Ik vrees helaas dat je van die Hiper spijt gaat krijgen. Ik heb hem zelf in handen gehad en hij is belachelijk lawaaiig. En dat geheugen blijft wel jammer natuurlijk, maar verder succes met je systeem.' thenv40man
'Die is wel goed, maar schijnt nogal wat geluid te maken. En ik heb er eerlijm gezegd nog nooit eerder van gehoord. Ik zou persoonlijk voor de Enermax gaan' hello_moto

Blijkbaar verkeerd ingelicht oid?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:17:
[...]

Dan werd hij mij ten onrechte afgeraden toen ik m'n C2D topic hier postte met die erin oorspronkelijk.
Maar...

Maar de ander zegt weer dat hij stil is.
Ok ok blijkbaar teveel van het advies van 1 iemand afgegaan.
Maargoed zie dit topic van mij dus:
Allround PC / PS Workstation, +/- €1800
'Ik vrees helaas dat je van die Hiper spijt gaat krijgen. Ik heb hem zelf in handen gehad en hij is belachelijk lawaaiig. En dat geheugen blijft wel jammer natuurlijk, maar verder succes met je systeem.' thenv40man
'Die is wel goed, maar schijnt nogal wat geluid te maken. En ik heb er eerlijm gezegd nog nooit eerder van gehoord. Ik zou persoonlijk voor de Enermax gaan' hello_moto

Blijkbaar verkeerd ingelicht oid?
Ja de vraag is nu wie je vertrouwd, posters van wie zeggen dat hij lawaaiig is of een uitgebreide review van een reviewsite. Mijn voorkeur gaat uit naar het 2de.

Maar kan jij ook even zoeken waar jij heb gelezen over dat overbelastingprobleem bij de Toughpower? Dat is immers de primaire keuze van de TS.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:18
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:35:

Als die 4 reviewers beweren dat de voedings stil is, dan hebben ze gelijk.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:17:
Maar...
Maar als die persoon beweert dat het ding een pokkeherrie maakt dan heeft hij ook gelijk! Met andere woorden, zoiets is persoonlijk. Zo zijn er velen die een Zalman VF700 op hun videokaart stil vinden terwijl ik vind dat dat ding ook een pokkeherrie maakt.
Met een vergelijking als 'Over het geluid van deze fans heb ik niet veel te klagen, ze komen qua herrie niet boven het geluid van de rest van mijn fans in mijn pc uit.' ben je niks. Reviewers moeten geluidsmetingen doen en moeten iedere voeding die ze testen in precies dezelfde opstelling opmeten en dan kan je verschillende voedingen met elkaar gaan vergelijken. Dan heb je concrete waardes. Hecht nooit waarde aan reviews waarin ze een voeding in een PC steken, de PC wat testen en dan de waarden met SpeedFan ofzo uitlezen. Met zoiets ben je niks. Daarmee is een voeding niet getest! Goede testapparatuur kost weliswaar een smak geld maar gelukkig zijn er enkele reviewers die zoiets tot hun beschikking hebben.
Silentpcreview bijvoorbeeld, maakt zeer goede reviews waarbij men de voedingen in verschillende stappen steeds meer belast en tegelijkertijd ook temperatuur, geluid, efficiëntie en andere zaken registreert.
Trustedreviews heeft ook enkele leuke "multi-reviews" gemaakt waarbij men de voedingen gedurende een bepaalde tijd belast op 25% dan op 50%, 75 en 100% van hun vermogen.
http://www.trustedreviews...er-Supply-Group-Test-2006
http://www.trustedreviews...er-Supply-Group-Test-2005
http://www.trustedreviews...X-Power-Supply-Group-Test
Over de Hiper gesproken, die wordt getest in één van de reviews. Na 20 minuten getest te zijn op 75% begon de voeding eigenaardig gedrag te vertonen waarbij zelfs het testmateriaal beschadigd werd.

• Limit-NL
@ Laagvliegerke

Dit is niet mijn 1e keus, dat is namelijk nog steeds de Toughpower 700W Modular. Ik heb er nog geen fout woord over gelezen, op de reactie van Nixon na. Daarnaast heb ik nog vele andere alternatieven zoals de Enermax Liberty 620W, de Corsair HX620 en (dan pas) de Hiper 580W.

Bij Salland zijn de prijzen als volgt (op volgorde van interesse):

Thermaltake Toughpower Cable Management 700W - 126 euro
Enermax Liberty 620W - 144 euro
Corsair HX620 620W - 147 euro
Hiper Type-R Modular 580W - 98 euro

Ik vind dat de Toughpower overtuigend wint, hij is maar 125 euro (ATM) en hij is qua specs de beste.
De Enermax Liberty is ook goed, maar heeft maar 2 12v Rails van 22A, waar de Toughpower er 4 heeft van 18A en meer power.

Deze reactie zal waarschijnlijk resulteren in mede-GoT'ers die vinden dat 700W teveel is. Dat is ook zo, maar ik vind het fijn als ik niet constant op het randje zit bij een nieuwe upgrade. Beter teveel dan te weinig... :+

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar wat verwacht je er nog later meer op aan te sluiten? Een goeie 450-500 watter met 30 ampere op de 12 volt lijn is iig voldoende voor je.

specs

• Limit-NL
Nou, dat weet ik dus nog niet. Op dit moment zou een 450W/500W-er natuurlijk meer dan genoeg zijn. Maar als ik nu een dikke voeding kan kopen, dan koop ik er nu een met genoeg power zodat ik nooit te weinig heb. Dat vrees ik namelijk als ik een 450W neem.
Ik doe namelijk wel 2 a 3 jaar met een PC en ik heb geen zin om de voeding te vervangen. Tussendoor wil ik nog mobo's, processors en videokaarten vervangen voor het nieuwste van het nieuwste. Daarom ook flinke overkill, kijk alleen al hoe sterk het verbruik omhoog is gegaan met de laatste paar generaties videokaarten.

En even voor al die mensen die zeggen dat ik zeg dat 700W nodig is voor het huidige systeem:
'DAT IS DIKKE ONZIN!'. Dat heb ik ook nergens gezegd. Ik geef toe dat 400W genoeg is, meestal neem je dan voor de zekerheid 450W of 500W.
Ik neem 700W omdat ik heel lang met een computer doe en ik niet hou van het vervangen van de PSU. Niet iedereen deelt die mening, dat snap ik, maar geen dingen over mij zeggen die ik niet heb gezegd, he...? Of je leert mijn post gewoon lezen.

Zo, dan is dat er ook weer even uit... :/

[ Voor 42% gewijzigd door Limit-NL op 26-11-2006 13:48 ]

Verwijderd

Reviewers zijn toch echt laaiend over de Corsair. Hij zal dan een beetje stijve bekabeling hebben, de kracht van de HX620 (een van) de stabielste 12V-rails tot nu toe! Reviewers en eigenaren van de Corsair zeggen al dat dit DE voeding is die de Enermax Liberty van zijn troon stoot.

Maarja dan de vraag hoe hij staat t.o.v. de Toughpower alles samen genomen

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 15:32 ]

Pagina: 1