[PS2/PS3/PC] Het grote SingStar en UltraStar (Deluxe) topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 73.366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Die gaat rond ja. Maar nee, daar praten we hier niet over. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325156

Ik ben al een tijdje bezig met een txt bestand voor het Im yours van Jason Mraz.
Kunnen jullie me stap voor stap uitleggen hoe ik het precies moet doen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dat staat toch in de topicstart beschreven?

Anoniem: 326578

Heeey

Ik heb een vraag, ik zou dit programma graag gebruiken maar ik kan echt niet zo goed met pc's overweg.
Ik zoek iemand die me zou willen helpen.. Ik heb het programma geïstalleerd, ultrastar deluxe, maar ik wil er nu liedjes opzetten en zingen natuurlijk. Wil iemand me privé een beetje helpen?? Mercii
mijn emailadres is *knip*

Please help me, i need it :p

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 12-11-2009 21:02 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sorry, maar als je ergens niet uit komt, dan kun je je vragen hier stellen. We runnen hier geen persoonlijke helpdesk, 't is hier een discussieforum. ;) Overigens heb ik je andere twee posts verwijderd aangezien daar ongeveer hetzelfde in stond als de post die er nog staat maar dan met quotes van willekeurige mensen erin, dat heeft natuurlijk ook weinig zin. :) Dus: heb je een concrete vraag of een concreet probleem?

Overigens: als je echt niet goed met pc's overweg kan, dan kun je maar beter niet zelf nummers gaan maken, dat gaat waarschijnlijk nergens uitkomen. Da's namelijk zo'n beetje hetzelfde als een netwerkbeheerder te vragen om een wond te hechten; het lukt vast wel, maar het duurt eeuwig, kost een hoop bloed, zweet en tranen, en het eindresultaat lijkt waarschijnlijk nergens op. :P

Je bent misschien beter af als je wat nummers probeert te downloaden, als het even kan ook gewoon nummers die je zelf gekocht hebt op iTunes ofzo, da's wel zo eerlijk. ;) Waar je verder de TXT-files moet downloaden kan ik je ook niet mee helpen, helaas. Een beetje creatief zijn met Google biedt vast uitkomst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NMe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:08:
Sorry, maar als je ergens niet uit komt, dan kun je je vragen hier stellen. We runnen hier geen persoonlijke helpdesk, 't is hier een discussieforum. ;) Overigens heb ik je andere twee posts verwijderd aangezien daar ongeveer hetzelfde in stond als de post die er nog staat maar dan met quotes van willekeurige mensen erin, dat heeft natuurlijk ook weinig zin. :) Dus: heb je een concrete vraag of een concreet probleem?

Overigens: als je echt niet goed met pc's overweg kan, dan kun je maar beter niet zelf nummers gaan maken, dat gaat waarschijnlijk nergens uitkomen. Da's namelijk zo'n beetje hetzelfde als een netwerkbeheerder te vragen om een wond te hechten; het lukt vast wel, maar het duurt eeuwig, kost een hoop bloed, zweet en tranen, en het eindresultaat lijkt waarschijnlijk nergens op. :P

Je bent misschien beter af als je wat nummers probeert te downloaden, als het even kan ook gewoon nummers die je zelf gekocht hebt op iTunes ofzo, da's wel zo eerlijk. ;) Waar je verder de TXT-files moet downloaden kan ik je ook niet mee helpen, helaas. Een beetje creatief zijn met Google biedt vast uitkomst. ;)
Hey, Oké wel ik ga het probleem eens uitleggen. Ik heb het programma ultrastar deluxe geïnstalleerd en nu wil ik er graag liedjes opzetten. Ik ben begonnen met een 'frequent-voorkomend-liedje' namelijk Shakira met Whenever, wherever. Dus ik zou dat er graag opzetten, maar dit lukt niet.Dus ik ga via 'program files' naar 'ultrastar deluxe' naar 'songs', en wat moet ik dan doen, want daar zit ik vast.
Wat ik gedaan heb is... 1 ) Een mapje gemaakt met als titel 'Shakira - Whenever, wherever' en in dat mapje heb ik de video gestopt, het liedje en dan zo'n 'midi sequentie' en de lyrics waar het volgende instaat :

#TITLE:Whenever wherever
#ARTIST:Shakira
#MP3:Shakira - Whenever wherever.mp3
#VIDEO:Shakira - Whenever, Wherever [VD#1,0].mpg
#VIDEOGAP:1
#COVER:Shakira - Whenever wherever [CO]
#BPM:105,8
#GAP:16350
#START:-0,4
*knip*

En volgens het internet is dit dus voldoende en kun je het liedje zingen, maar als ik het programma opstart, staat het er niet bij, ze zeggen dat ik bij editor moet gaan, maar ik weet niet goed wat doen..
Voila, dit is mijn probleem dus :p bedankt alvast om te reageren , hopelijk kan je me verder helpen.

Grtz

[ Voor 77% gewijzigd door NMe op 13-11-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Op lyrics zitten ook auteursrechten, dus die heb ik even weggeknipt. ;)

Je #COVER wijst naar een bestand zonder extensie, dus zet daar eens .jpg (naar ik aanneem) achter. Verder zeg je niets over een MP3 dus neem ik aan dat je die ook vergeten bent. Check ook de bestandsnaam van het videobestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NMe schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:24:
Op lyrics zitten ook auteursrechten, dus die heb ik even weggeknipt. ;)

Je #COVER wijst naar een bestand zonder extensie, dus zet daar eens .jpg (naar ik aanneem) achter. Verder zeg je niets over een MP3 dus neem ik aan dat je die ook vergeten bent. Check ook de bestandsnaam van het videobestand.
Heeeeey , waaw super het is gelukt, waaw ben zo blij!! Merciii 100000 maal! Echt waar mercikes!!!!!! Als ge vanavond toevallig uitgaat in Gent, trakteer ik u :p

Allé merci é! Dees is echt zaaaaaaaaaaalig!!! Ik zweer het , nice nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327492

Voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn in SingStar updates hierbij het volgende:

SingStar bereikt mijlpaal, nieuwe update beschikbaar

Sony heeft bekend gemaakt dat SingStar de magische grens van 20 miljoen verkochte games heeft bereikt. De eerste SingStar verscheen in 2004 voor de PlayStation 2. Om deze mijlpaal te vieren brengt Sony de "SingStar Holiday update" uit.

Update versie 4.30 herstelt voornamelijk de bugs waarover de community klaagde, zoals missende liedjes en video's. Voor de volledige veranderingen, zie hieronder.
SingStore:
* What’s Hot? – Now you can see Top 10s on the SingStore of our hottest content from current Top 10 downloads to top festive tunes.
* Quick Buy – Watching a media clip of someone singing a song you really like and fancy adding it to your collection? Now you can go and view it directly in the SingStore at the press of a button!
* SingStore On Demand – You can preview SingStore songs available directly from the Song Selection screen in the game. Just press the Square button and you can view the whole SingStore catalogue while playing.
* Previously Purchased Content – If you’re in SingStore you can instantly see which songs you’ve bought before.
* Download all purchased songs option – In the SingStore, you can now download all the tracks you’ve purchased before quickly and easily. Just go to ‘Purchase History’ and select from there.

MySingStarOnline:
* My Favourite Media – This feature allows you to bookmark your favourite media clips in the community in your profile, so you can quickly watch them again and again.
* Clubs – You can transfer leadership of a club to another person.

Gameplay:
* Cartoon Interface – This gives child-friendly in-game feedback and end of song rankings.
* XMB User Player Profiles – When adding player names into your new game, you can now select from names stored on XMB (i.e. login profiles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspinguin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:25
Leuke update maar heel erg jammer dat een groot deel van mijn gedownloade songs het niet meer doen.....
En ik ben niet de enige.
http://blog.eu.playstatio.../singstar-holiday-update/

Ze werken nog aan een oplossing:

Hi everyone, I’ve just received this message from Dave Ranyard, SingStar Game Director, about the issues some of you are finding with the new update:

‘Firstly, please let me reassure you that the v4.30 update for SingStar is an extremely stable update and fixes all the issues in v4.20 as well as adding new features.

However, I am aware that some users are being locked out of their downloaded content. Anyone experiencing problems with songs that they have already downloaded can resolve this by deleting this content from the options menu and re-downloading the content affected. I do recognise that this is far from ideal for those of you who have been extremely loyal to SingStar over the years and own a substantial amount of downloadable content.

The SingStar team are looking into resolving the issue now and it is our goal to fix this as soon as possible so that you do not have to re-download your songs. We have asked a lot from you all and are grateful for all the loyalty and support. We are as disappointed as you are.

I will keep you updated as soon as we have new information.

Regards,
Dave Ranyard’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:55
Ik heb het idee dat Ultrastar de laatste tijd niet echt actief meer is op het web.
Ik zat net even naar een zooitje nummers te zoeken, maar alleen maar sites die in geen maanden meer geüpdatet zijn.
Zelf maken is natuurlijk een oplossing, maar ik heb laatst gepoogd 1 nummer te maken en na een week te hebben zitten knoeien en het nog niet voor elkaar had, ben ik er maar mee gestopt.
Bestaan er geen simpele ultrastar song editors die zo'n song grafisch inlezen en waarbij je vervolgens kan zeggen die noot moet dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Darude1234 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:57:
Ik heb het idee dat Ultrastar de laatste tijd niet echt actief meer is op het web.
Ik zat net even naar een zooitje nummers te zoeken, maar alleen maar sites die in geen maanden meer geüpdatet zijn.
Zelf maken is natuurlijk een oplossing, maar ik heb laatst gepoogd 1 nummer te maken en na een week te hebben zitten knoeien en het nog niet voor elkaar had, ben ik er maar mee gestopt.
Bestaan er geen simpele ultrastar song editors die zo'n song grafisch inlezen en waarbij je vervolgens kan zeggen die noot moet dat zijn.
YASS. :)

En er zijn nog wel redelijk actieve sites waar je alleen de TXT kan downloaden, moet je dan zelf de MP3/video bij zoeken als je die erbij wil hebben. :P Ik geloof dat de belangrijkste site daarvoor nog gelinkt wordt van één van de officiële fora. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand ervaring met UltraStar Deluxe op een Atom 330 ION?

Heb o.a. op het Engels- en Duitstalige UltraStar forum gekeken. Ik kom wisselende ervaringen tegen in combinatie met de Atom. Enerzijds dat met name beeld en geluid niet synchroon te krijgen zijn. Wellicht door het ontbreken van Out of Order Execution. Anderzijds dat een video driver update wonderen doet. Ik heb trouwens het idee dat men het in die topics niet over de 330+ION heeft maar een single core Atom i.c.m. de Intel chipset.

Iemand iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet wel dat mijn laptop op de grotere video's behoorlijk staat te blazen af en toe. Waarom vraag je het? Omdat je problemen hebt met het op een Atom draaien, of omdat je een Atom wil kopen en vooraf zeker wil weten of 'ie het doet met UltraStar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Niet online
Thanks voor het meedenken. Ik denk er inderdaad over een HTPC op basis van een Atom 330 ION te bouwen. Ik heb nu een en ander draaien op een zes jaar oude Athlon XP 3000+ nForce2, maar die kan geen HD video afspelen. Op die machine heb ik nu MediaPortal, UltraStar Deluxe, StepMania, Project64 en enkele Disney/Barbie games voor de kids.

Dit draait allemaal wel, maar in bijvoorbeeld UltraStar en MediaPortal kan de scherm opbouw nog al eens traag zijn. De Atom ION zou dat moeten verhelpen. Volgens een CPU benchmark presteert de Atom330 veel beter dan mijn oude Athlon. Maar ik twijfel met name over het ontbreken van bijvoorbeeld OoOE.

Dus ik ben benieuwd naar ervaringen met de combi UltraStar en Atom 330 ION. Ik heb de Foxconn NetBox-n T330i op het oog. Als dat niet soepel werkt, moet ik op zoek naar een andere zuinige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb het idee dat UltraStar meer baat heeft bij een goede videokaart dan bij een goede CPU, maar pin me daar niet op vast. Ik kan er zelf in elk geval niks zinnigs over zeggen, helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Niet online
Ok. Tnx. Net het USdx wiki gevonden en daar hebben ze het over zeer minimale systeemeisen. Voor de zekerheid een topic geopend op het Engelse forum.

Hmm... wanneer je zoekt in GOT vind je dit topic trouwens alleen als je ook aanvinkt te willen zoeken in 2005 en 2006. Daarom is het denk ik goed dit topic te sluiten en de volgende keer een nieuwe te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfekky
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-10-2021
Ik heb een vraagje over de gevoeligheid van de micro's.
Om Ultrastar te spelen, werk ik met de micro's van Singstar (en de USB-verdeler). Ze werken alle twee, maar veel minder gevoelig dan wanneer ik er maar één via de line-in aansluit. Via het configuratiescherm heb ik alle opties op niveau 100 gezet. Iemand een idee hoe ik de gevoeligheid kan verhogen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Rechtsklikken op je volumecontrole in het systeemvak, dan klikken op "Opnameapparaten". Eigenschappen van de USBMIC kiezen en daar het tabje "Niveaus" aanklikken. Speel daar eens met de mic boost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zal ik maar even bevestigen dat het bij ons toch al een tijdje probleemloos draait op een ION330 systeempje.
Ook de recente USdx Release Candidate 1.1 doet het goed en ziet er erg gelikt uit mag ik wel zeggen.
BelJoost schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 23:00:
Thanks voor het meedenken. Ik denk er inderdaad over een HTPC op basis van een Atom 330 ION te bouwen. Ik heb nu een en ander draaien op een zes jaar oude Athlon XP 3000+ nForce2, maar die kan geen HD video afspelen. Op die machine heb ik nu MediaPortal, UltraStar Deluxe, StepMania, Project64 en enkele Disney/Barbie games voor de kids.

Dit draait allemaal wel, maar in bijvoorbeeld UltraStar en MediaPortal kan de scherm opbouw nog al eens traag zijn. De Atom ION zou dat moeten verhelpen. Volgens een CPU benchmark presteert de Atom330 veel beter dan mijn oude Athlon. Maar ik twijfel met name over het ontbreken van bijvoorbeeld OoOE.

Dus ik ben benieuwd naar ervaringen met de combi UltraStar en Atom 330 ION. Ik heb de Foxconn NetBox-n T330i op het oog. Als dat niet soepel werkt, moet ik op zoek naar een andere zuinige oplossing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
1.1 werkt inderdaad erg lekker. :) Alleen redelijk jammer dat zowel de versterking van de mic via het spel zelf als de versterking via Windows 7 beiden nog altijd iets van 2 tienden van een seconde achterlopen. Net genoeg om irritant te zijn, zeg maar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat kan ik, eerlijk gezegd, niet bevestigen. Ik hoor geen klachten over die vertraging en het valt me ook niet op maar dat kan aan mij liggen. Ik gebruik overigens HDMI voor video en audio weergave en gebruik de originele Sony wireless micro's.
NMe schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:31:
1.1 werkt inderdaad erg lekker. :) Alleen redelijk jammer dat zowel de versterking van de mic via het spel zelf als de versterking via Windows 7 beiden nog altijd iets van 2 tienden van een seconde achterlopen. Net genoeg om irritant te zijn, zeg maar. :(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Schoot me vandaag te binnen. Bedoel je met die vertraging dat je jezelf hoort zingen via de luidsprekers en dat gaat dan met enige vertraging? Als je het daarover hebt dan kan ik die vertraging beamen maar het "eigen" geluid heb ik uitgeschakeld staan. Vinden de gebruikers namelijk veel prettiger.
NMe schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:31:

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
hardware-lover schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:01:
Schoot me vandaag te binnen. Bedoel je met die vertraging dat je jezelf hoort zingen via de luidsprekers en dat gaat dan met enige vertraging? Als je het daarover hebt dan kan ik die vertraging beamen maar het "eigen" geluid heb ik uitgeschakeld staan. Vinden de gebruikers namelijk veel prettiger.
Dat bedoel ik ja, en die wil ik juist aanzetten omdat dat veel leuker is met wat drank achter de kiezen. ;)

Als je het bericht dat je citeert boven je eigen bericht laat staan leest dat trouwens een heel stuk makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:50

Mystikal

It never hurts to help!

Ik kom er net ook achter dat er een nieuwe versie is! kewl!

Ik vroeg me of het ook mogelijk is om je songs op een remote locatie (Nas) te hebben. Ik kon die optie namenlijk zo 123 niet vinden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Alleen als je de executable ook daar hebt staan volgens mij, helaas.

Ik kwam er gisteren ook achter dat het met een bepaalde patch mogelijk is om duetten in Ultrastar te hebben in .txd-files. Geloof alleen dat die patch (nog) niet uit is voor 1.1. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ja, externe opslag is zonder meer mogelijk, "onze" songs staan ook enkel op een NAS opgeslagen.
Het kan eenvoudig aangepast worden in config.ini.

[Directories]
SongDir1=Y:\Ultrastar Songs

[ Voor 111% gewijzigd door hardware-lover op 28-08-2010 00:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb Singstar nu een jaar in bezit (PS3) en vind het geweldig. Iedereen die langskomt kijkt eerst de kat uit de boom, maar zingt erna uit volle borst. :)

Heb nu zo'n 100 nummers uit de store, duur grapje maar het is het zeker waard. Jammer is alleen dat het aan PS3 is gekoppeld (heb er twee) en niet aan account. Als je PS3 kapot gaat kun je dus gaan bellen met Sony.

Ik heb draadloze mics van Sony maar ook bedrade, die ik bij Sing It (8 Euro ;) ) kreeg. Daarmee ga ik Ultrastar 's proberen, wist van het bestaan niet af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:19:
Ik heb Singstar nu een jaar in bezit (PS3) en vind het geweldig. Iedereen die langskomt kijkt eerst de kat uit de boom, maar zingt erna uit volle borst. :)

Heb nu zo'n 100 nummers uit de store, duur grapje maar het is het zeker waard. Jammer is alleen dat het aan PS3 is gekoppeld (heb er twee) en niet aan account. Als je PS3 kapot gaat kun je dus gaan bellen met Sony.

Ik heb draadloze mics van Sony maar ook bedrade, die ik bij Sing It (8 Euro ;) ) kreeg. Daarmee ga ik Ultrastar 's proberen, wist van het bestaan niet af :D
Ik heb zelf bewust alle nummers die op mijn originele Singstar-DVD's (PS2) staan geript naar Ultrastar. Geen idee of dat officieel mag, maar ik bespaar me er de moeite van het CD'tje wisselen mee, en dat is gezien het feit dat de mensen die dat wisselen doen meestal dronken zijn geen slecht plan. :+ Eén van mijn oudere Singstar-schijfjes is licht bekrast en ik heb al twee setjes bedrade mics weg kunnen gooien daardoor. Langleve de draadloze set die ik nu heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NMe schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:22:
Alleen als je de executable ook daar hebt staan volgens mij, helaas.

Ik kwam er gisteren ook achter dat het met een bepaalde patch mogelijk is om duetten in Ultrastar te hebben in .txd-files. Geloof alleen dat die patch (nog) niet uit is voor 1.1. :(
Kwam ik net tegen: USdx Challenge Medley Duet Edition r9 RC2.1
Zoek je zoiets misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:26:
Ja, externe opslag is zonder meer mogelijk, "onze" songs staan ook enkel op een NAS opgeslagen.
Het kan eenvoudig aangepast worden in config.ini.

[Directories]
SongDir1=Y:\Ultrastar Songs
Top, ga het vandaag meteen proberen!!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
hardware-lover schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:54:
[...]

Kwam ik net tegen: USdx Challenge Medley Duet Edition r9 RC2.1
Zoek je zoiets misschien?
Geen idee, zal het eens opzoeken. :P

Heeft ook geen haast verder, de enige duet-nummers die ik heb zijn van Take That. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hey Toppie een update. Ziet er meteen ook weer stuk beter uit!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381439

In de Ultrastar Editor kun je ook liedjes bewerken.
Wie weet hoe je een balkje hoger of lager kan krijgen?
Ik krijg het balkje wel breder, maar het lukt me ook niet om het smaller te krijgen.
Help?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Control + pijltje omhoog/omlaag geloof ik. Anders shift of alt even proberen. Maar eigenlijk kun je beter een tool zoals YASS gebruiken. Als je een 64-bits versie van Windows hebt, dan zul je wel een oudere versie moeten nemen, de nieuwere werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 12:16
Ik vind de nieuwe Singstar Dance een leuke tracklist hebben. Maar wat ik mij afvraag: is het op de PS3-versie mogelijk, indien je niet in het bezit bent van de Move, om die hele functionaliteit in het spel uit te schakelen en dat je het spel zoals alle eerdere versies kunt spelen met de balken over de gehele breedte van het scherm?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik vind die track list eigenlijk vooral "easy money". Ik zie zo uit het hoofd 4-5 nummers die ook al op andere edities stonden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78958

ik heb ultrastar deluxe altijd werkend gehad op mijn laptop, echter die had laatst problemen, dus moest geformateerd worden. Ik heb nu de nieuwste versie van ultrastar deluxe erop gezet maar krijg bij het starten een foutmelding. http://i15.photobucket.com/albums/a362/bouncer1980/error.jpg?t=1291105411

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 78958 op 30-11-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Welke versie van Windows is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

windows xp met service pack 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398004

Hallo allemaal

Inmiddels is er al een tijdje niet op dit forum gepost, maar ik hoop dat alsnog iemand me kan helpen! Ik heb namelijk Ultrastar op mijn laptop en twee microfoons die ik via een USB splitter en snoer aan kan sluiten aan een USB aansluiting op mijn laptop. Nu heb ik de instructies gevolgd op de eerste pagina van deze topic, maar wanneer ik naar de eigenschappen van de microfoons ga en dan naar geavanceerd kan ik niet kiezen voor een 2-kanaals optie, alleen maar 1 kanaals. Hoe kan dit? Ik kan wel de microfoon die al is ingebouwd in de laptop wel op 2 kanaals zetten. Zodra ik Ultrastar aanzet en naar opties - recording ga en dan microfoon 1 op kanaal 1 en microfoon 2 op kanaal 2 wil zetten accepteert het programma dit niet.

Kan iemand me helpen? Dank je wel alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Wat voor splitter heb je precies? En wat voor microfoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 06-06 06:36
Vrij dood topic, maar hopelijk kan iemand mij verder helpen... Heb een paar PS3 blu-ray/dvd's die ik wil omzetten naar ultrastar formaat. Is dit mogelijk? De tools die ik voorheen altijd gebruikte om PS2 dvd's om te zetten (http://ultrastardeluxe.xt...u.php?id=tools:conversion) werken niet... Of bestaat dit niet / zit er een beveiliging omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Er zit een beveiliging omheen. Het zuurste van alles: die beveiliging is gekraakt door de maker van het tooltje, maar die wil hem niet delen. Op zich begrijpelijk natuurlijk, maar wel lichtelijk vervelend dat ik nu in het illegale circuit heb moeten duiken om de DVD's die ik legaal heb over te zetten naar Ultrastar, wat toch nét even iets praktischer werkt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Hoe bedoel je illegale circuit? Er zijn dus wel manieren om de schijven om te zetten? Of bedoel je gewoon dat je de nummers op de dvd's handmatig ergens hebt gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
MoiZie schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:27:
Hoe bedoel je illegale circuit? Er zijn dus wel manieren om de schijven om te zetten? Of bedoel je gewoon dat je de nummers op de dvd's handmatig ergens hebt gedownload?
Dat laatste. :) Zoals gezegd heb ik gewoon de PS-versie van die nummers legaal in de kast staan, dus ik kan me ook niet schuldig voelen voor het op een andere manier gebruiken van die data. :P Overigens is het zeker mogelijk om die schijven om te zetten, maar daar heb je een aantal private keys voor nodig die per CD anders zijn. Ik heb die keys niet (en zelfs als ik ze had mag ik ze hier niet delen :P) maar het kán wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ok, bedankt voor de info... Stomme DRM altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Nah, dit is geen DRM. Gewoon encryptie, en daar hebben ze elk recht toe natuurlijk. Betekent nog niet dat ik het leuk moet vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Vraag: kun je bij Singstar Dance (PS3) het dance-gedeelte uitschakelen? Zijn er liedjes waarbij je wel/niet moet dansen?

Modbreak: goed bedoeld, maar sites met Ultrastar-liedjes erop vallen onder ons warezbeleid en daarom willen we ze ook niet zien op het forum. :)

[ Voor 105% gewijzigd door NMe op 15-09-2011 22:35 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb door de jaren heen flink wat aan Ultrastar songs verzameld maar echte grote verzamelingen NL-talig ben ik nooit tegengekomen. Hoewel ik nu dus zo'n 2500 UltraStar songs heb is er maar een klein gedeelte NL-talig.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 15-09-2011 22:44 ]

Testing, one, two ...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik zit nu op zo'n 2300 nummers waarvan 2100 met video. De meeste daarvan heb ik zelf erbij moeten knutselen met YouTube-rips, maar dan heb je ook wat. Heb ook redelijk wat Nederlandse nummers zelf gemaakt, maar dat zijn vooral de hele foute nummers zoals die van Kinderen voor Kinderen enzo. :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij zijn er maar weinig "foute" nummers, ze blèren hier in huis alles mee en zo klein zijn mijn kindjes nu ook niet meer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 15-09-2011 22:49 . Reden: rottig geschreven ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak: voor DM's gelden dezelfde regels als op de rest van het forum. Het delen van warez via DM wordt dan ook bestraft met een waarschuwing en/of een tijdelijke ban als je betrapt wordt. Niet doen dus. ;)

Daarnaast heb je DM's uit staan in je voorkeuren. :P

[ Voor 193% gewijzigd door NMe op 27-09-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb wel een vraagje over de instellingen in ultrastar, er is een optie zodat je jezelf ook kunt terughoren terwijl je zingt, echter ik vind dit erg kraken, het wordt minder als ik windows het microfoon volume terugzet naar bv 40% maar vind het dan nog steeds niet zo lekker klinken als in de ps2 singstar variant. Iemand hier tips over?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 78958 op 27-09-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vads schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:36:
Vraag: kun je bij Singstar Dance (PS3) het dance-gedeelte uitschakelen? Zijn er liedjes waarbij je wel/niet moet dansen?
Yep, dance kan uit. Niets hoeft dus. Je kunt liedjes kopen met dance ondersteuning maar je kan het simpelweg niet aanvinken, dus dan alleen het zanggedeelte overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Anoniem: 78958 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:28:
heb wel een vraagje over de instellingen in ultrastar, er is een optie zodat je jezelf ook kunt terughoren terwijl je zingt, echter ik vind dit erg kraken, het wordt minder als ik windows het microfoon volume terugzet naar bv 40% maar vind het dan nog steeds niet zo lekker klinken als in de ps2 singstar variant. Iemand hier tips over?
Ik heb het opgegeven wat betreft mic-playback en Ultrastar. De vertraging in het geluid maakt het dermate irritant dat het gewoon niet leuk meer is. Je schijnt wel je (bekabelde) Singstarmics zo te kunnen modden dat je een extra kabel naar je line-in kan laten lopen, maar dat is me de moeite niet waard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Exorcist schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:43:
[...]
Yep, dance kan uit. Niets hoeft dus. Je kunt liedjes kopen met dance ondersteuning maar je kan het simpelweg niet aanvinken, dus dan alleen het zanggedeelte overhouden.
Top, dank je wel voor je antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik hoop dat dit topic nog een beetje gelezen wordt.

Het is algemeen bekend dat je in het liedjesmenu van een PS3 Singstar titel op Select kunt drukken (op je controller) en dat je dan een disc swap kunt doen en een PS2 Singstar schijf kunt laden.

Bij mij gebeurt er helemaal niets als ik op Select druk. Ik heb Singstar Studio 100 voor de PS3.

Kan iemand bevestigen dat dit aan Singstar Studio 100 ligt? Ik heb geen andere Singstar titel om te testen.

Voor de goede orde: PS3 slim 120GB met nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Als je geen andere titel hebt om mee te testen, waarom zou je dan überhaupt op select drukken? Je hebt dan toch geen disc om naartoe te wisselen?

Ik neem aan dat het aan die Studio 100-editie ligt ja, want al mijn discs (behalve de eerste Singstar geloof ik) doen het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Correctie: ik heb een Singstar PS2-titel om te swappen. Maar [Select] werkt dus niet op de Singstar PS3-titel die ik gebruik om mee op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219020

Hallo, ik zie dat er hier al lang niet meer gereageert word, maar toch hoop ik op hulp.. Ik heb 2ehands een ps2 gekocht met singstar microfoons en verschillende singstarspellen, de ps2 doet het gewoon, geen enkel probleem, alleen mijn microfoon loopt achter.. als ik wat zeg komt het een halve seconde tot seconde later pas binnen.. Is hier wat aan te doen of moet ik kijken voor nieuwe microfoons?

groetjes de vriendin van xtrusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe is de PS2 aangesloten kwa beeld en geluid? Op de TV zelf beiden, of audio via een versterker? Als je de audio via de TV laat lopen, heb je dan het probleem nog?

/zijn je microfoons bedraad en de originele Singstar versies?

[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 22-09-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sansar schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:59:
Correctie: ik heb een Singstar PS2-titel om te swappen. Maar [Select] werkt dus niet op de Singstar PS3-titel die ik gebruik om mee op te starten.
Ja, anderhalf jaar deze quote, maar voor de toekomst: Studio 100 heeft geen mogelijkheden tot wisselen van discs, deze valt buiten de reguliere PS3 SingStar sectie en kan ook geen gebruik maken van reeds gedownloade songs.

M'n zus heeft draadloze microfoons (officiële PS3) gekocht, om gebruik van te maken icm. haar PS2; dit werkt echter niet, terwijl ik overal lees dat dit wel zou moeten werken. Ik heb net mijn draadloze microfoons op mijn slim en phat PS2's getest icm. wat PS2 SingStar discs, maar hij pakt de microfoons niet. De dongle krijgt wel gewoon power via USB. Iemand? Niet dat dit topic levendig is, maar toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Mijn inziens werken die draadloze mics niet met een PS2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee, daar lijkt het niet op inderdaad. Dan vind ik dit http://www.impulsegamer.c...ssingstarmicrophones.html artikel des te vreemder. Maar soit.

/Net getest met een andere PS2 SingStar disc, en daar werkte het wel. Gezien je kunt disc-swappen is het dus geen probleem om de wireless mics te gebruiken op de PS2.

[ Voor 35% gewijzigd door Exorcist op 27-09-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dit topic is vrij dood, maar wellicht dat iemand mij kan helpen? Ik krijg geen geluid binnen ultrastar uit mijn tv. In windows werkt het geluid wel gewoon. Hieronder de config file. Ik krijg zelfs geen geluid in het menu van Ultrastrar Deluxe, maar ook niet als ik een nummer opzet. Pc is aangesloten via HDMI. Daarnaast valt me op dat wanneer ik Ultrastar opstart, het beeld verspringt. Alsof er een andere bron naar de tv gaat.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
[Game]
Language=English
Tabs=Off
Sorting=Artist
Players=1
Difficulty=Easy
Debug=Off
[Graphics]
FullScreen=On
Resolution=1920x1080
Screens=1
Visualization=Off
Depth=32 bit
TextureSize=256
SingWindow=Big
Oscilloscope=Off
Spectrum=Off
Spectrograph=Off
MovieSize=Full [BG+Vid]
VideoPreview=On
VideoEnabled=On
[Directories]
SongDir1=\\MYSTIKAL_NAS\D4_Movies\Ultrastar Deluxe\Ultra Stars Deluxe Songs\
[Sound]
ClickAssist=On
BeatClick=On
AudioOutputBufferSize=Auto
BackgroundMusic=On
PreviewVolume=70%
PreviewFading=3 Secs
SavePlayback=Off
VoicePassthrough=On
[Lyrics]
LyricsFont=Plain
LyricsEffect=Shift
NoteLines=On
Encoding=Auto
[Themes]
Theme=Deluxe
Skin=Blue
Color=Blue
[Record]
MicBoost=Off
Threshold=10%
DeviceName[1]=Realtek Digital Input (Realtek High Definition Audio)
Input[1]=0
Latency[1]=-1
Channel1[1]=0
Channel2[1]=0
DeviceName[2]=Microphone (Wireless Mic #121012632  )
Input[2]=0
Latency[2]=-1
Channel1[2]=1
Channel2[2]=0
[Advanced]
LoadAnimation=On
EffectSing=On
ScreenFade=On
AskbeforeDel=Off
OnSongClick=Sing
LineBonus=On
PartyPopup=On
SyncTo=Music
[Controller]
Joypad=Off
Mouse=Software Cursor
[Name]
P1=Player1
P2=Player2
P3=Player3
P4=Player4
P5=Player5
P6=Player6
P7=Player7
P8=Player8
P9=Player9
P10=Player10
P11=Player11
P12=Player12
[NameTeam]
T1=Team1
T2=Team2
T3=Team3
[NameTemplate]
Name1=Template1
Name2=Template2
Name3=Template3
Name4=Template4
Name5=Template5
Name6=Template6
Name7=Template7
Name8=Template8
Name9=Template9
Name10=Template10
Name11=Template11
Name12=Template12

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:53
Vrij dood topic dit, maar ik heb laatst de nieuwe versie van ultrasar deluxe gedownload voor mijn vriendin , werkt perfect. Is nu dus ook niet meer mijn htcp , maar de 'singstarcomputer' ..werkt perfect geen latency's meer en sony singstar draadloos werkt zonder problemen. Dan is er nog een spaanse website die hun eigen versie hebben gemaakt, schijnt ook goed te zijn , met wat extra's . Maar op die site kun je wel heleboel liedjes ook vinden .Ik snap ook niet hoe dit topic dood kan gaan, dit blijft toch leuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Op een gegeven moment zijn de meeste dingen wel gezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

laat ik er anders weer nieuw leven in proberen te blazen :+

ik merk de laatste tijd dat de animo weer een beetje toeneemt, word vaak gevraagd op verjaardagen ed om alles mee te nemen. Vind ik op zich geen probleem, maar ik wil eigenlijk niet steeds m'n laptop meeslepen (ook niet aangezien dit eigenlijk nog m'n enige PC is thuis, nadat mn gewone desktop overleden is. Ook niet aangezien ik op de erg beschonken feestjes ook al eens heb meegemaakt dat er drank over de draadloze toetsenbord ging, dus het is ook niet ondenkbaar dat je laptop slachtoffer kan worden, hoe goed je die ook uit het zicht zet ;)

Heb ik het voor elkaar gekregen om de liedjes te downloaden bij iemand thuis en om dan weer hun eigen laptop te gebruiken, kom je daar weer problemen tegen met brakke usb-poorten/hub. Of andere laptop met alleen weer vga-aansluiting, etc etc.

Nouja om lang verhaal kort te maken: liefst zou ik gewoon een goedkope, dedicated, portable oplossing willen die vrij simpel out of the box werkt. Dat je bij wijze van een koffertje kan kopen waarin je alles netjes in stopt:

• twee wireless mics + ontvanger
• mini toetsenbord (ik heb sinds kort deze, ideaal
• externe usb-hdd (voor de liedjes)
• enhet apparaat zelf natuurlijk

Liefst dus geen bulky laptop, maar wat blijft er dan lowbudget een beetje over? Kan je al iets met een Pi? Wel redelijk gegoogled maar ben niet echt iets tegengekomen. Anders netbookje? Of zijn er al mini-pc's met windows waarop je dit allemaal kan installeren? Of ben je dan gebonden aan android platforms en kun je daar wat mee dat iemand weet?

Heeft iemand zelf al geprobeerd om zoiets te klussen of zul je toch gewoon bij Windows uitkomen op een laptop...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 15:46
Ik ben sinds kort ook achter ultrastar DX gekomen en ben verknocht maar wil niet mijn laptop hiervoor gebruiken.

Raspberry Pi3 is nog zeer problematisch vanwege hardware decoding en OpenGL issue's.

In dit forum melden mensen dat ze het best goed werkend hebben:

http://forum.ultra-star.de/viewtopic.php?f=13&t=11234

Enne, waar tover ik meer liedjes vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
jmdeking schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:34:
Enne, waar tover ik meer liedjes vandaan?
Dat gaat niemand hier je vertellen. Het algemeen beleid #verbodencopyright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
Yep, daar ben ik me volledig van bewust dus no worry's.

[ Voor 4% gewijzigd door jmdeking op 29-12-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
deboerpp schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:57:
Vrij dood topic dit, maar ik heb laatst de nieuwe versie van ultrasar deluxe gedownload voor mijn vriendin , werkt perfect. Is nu dus ook niet meer mijn htcp , maar de 'singstarcomputer' ..werkt perfect geen latency's meer en sony singstar draadloos werkt zonder problemen. Dan is er nog een spaanse website die hun eigen versie hebben gemaakt, schijnt ook goed te zijn , met wat extra's . Maar op die site kun je wel heleboel liedjes ook vinden .Ik snap ook niet hoe dit topic dood kan gaan, dit blijft toch leuk ?
Eens ik vind het ook geweldig, heb zojuist de Singstar Wireless Microfoon 2de hands voor 40,- besteld. Ze zijn moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jmdeking schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:07:
[...]
Eens ik vind het ook geweldig, heb zojuist de Singstar Wireless Microfoon 2de hands voor 40,- besteld. Ze zijn moeilijk te vinden.
Floept ineens weer het grote *Star topic naar boven in mijn topic-list :)

Ik heb er al jaren geen aandacht meer aan besteed, het animo was destijds een beetje minder binnen het gezin. Maar iets zegt me dat het wel weer eens aan zou kunnen slaan op dit moment, zeker in de december maand.

Ik heb nog van alles liggen aan ongebruikt materiaal wat prima geschikt is als Karaoke apparaat zoals de Gigabyte Brix Projector, waarop Windows 10 al geïnstalleerd staat. Ik heb nog een goed klinkend bluetooth sub-woofer setje staan en die draadloze Sony microfoon sets heb ik in 2009 meerdere tegelijk aangekocht, dus ben daarin al ruimschoots voorzien. Nog even zoeken waar ik het e.e.a. heb weggestopt (de grootste uitdaging waarschijnlijk).

Yep, het is toch geen weer voor iets anders, dus hop, aan de slag met het e.e.a. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik haal nog steeds elk jaar rond MoaM-tijd het stof van mijn set af. Da's altijd een goed feestje. :+ Vooral van de zeer uiteenlopende muziekkeuzes. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik heb voor dit najaar een grote Singstar avond met vrienden gepland staan. Moet een verrassing zijn. Medleys... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 14:52

djac1

Computer freak

Ondersteund de huidige versie 4 wireless mic's van Singstar?

Verder kon ik ook niets vinden of bij de huidge versie jezelf kan horen.

Alvast bedankt!

[ Voor 32% gewijzigd door djac1 op 01-02-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
djac1 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:03:
Ondersteund de huidige versie 4 wireless mic's van Singstar?
Die van Ultrastar? Vast wel, maar of die microfoons elkaar dan niet in de weg zitten is een beetje de vraag. Ik neem aan dat dan beide rooie microfoons en beide blauwe microfoons op hetzelfde kanaal uitzenden.
Verder kon ik ook niets vinden of bij de huidge versie jezelf kan horen.
In Ultrastar? Dat kun je aanzetten maar omdat de geluidskaart die het afspeelt niet dezelfde geluidskaart is die het opneemt is er lag tussen de opname en het afspelen. Het schijnt dat als je 'm openmaakt de reciever van de draadloze mics een jack-aansluiting heeft die je van de receiver direct naar je audiosysteem of line-in kan laten lopen om die lag tegen te gaan maar dat vereist dus wat knutselwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1

djac1

Computer freak

NMe schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:09:
[...]

Die van Ultrastar? Vast wel, maar of die microfoons elkaar dan niet in de weg zitten is een beetje de vraag. Ik neem aan dat dan beide rooie microfoons en beide blauwe microfoons op hetzelfde kanaal uitzenden.

[...]

In Ultrastar? Dat kun je aanzetten maar omdat de geluidskaart die het afspeelt niet dezelfde geluidskaart is die het opneemt is er lag tussen de opname en het afspelen. Het schijnt dat als je 'm openmaakt de reciever van de draadloze mics een jack-aansluiting heeft die je van de receiver direct naar je audiosysteem of line-in kan laten lopen om die lag tegen te gaan maar dat vereist dus wat knutselwerk.
Ja ik bedoelde inderdaad Ultrastar.

Thanks voor je antwoord!

Dus het zou in theorie beter zijn om een ander setje draadloze microfoons te halen met een USB receiver voor microfoon 3 en 4.

Oh dat is jammer van de lag. Misschien leuk voor een regenachtige zondagmiddag die mod.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
djac1 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:39:
[...]

Dus het zou in theorie beter zijn om een ander setje draadloze microfoons te halen met een USB receiver voor microfoon 3 en 4.
Ik denk het wel, maar je zou het kunnen proberen als je toevallig de beschikking hebt over twee setjes wireless Singstar mics. Ik heb er zelf maar eentje. :P

Hou je er ook rekenen mee dat je voor 4-6 spelers een tweede scherm nodig hebt? Er kunnen maar 3 balkjes met noten per scherm worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1

djac1

Computer freak

NMe schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:50:
[...]

Ik denk het wel, maar je zou het kunnen proberen als je toevallig de beschikking hebt over twee setjes wireless Singstar mics. Ik heb er zelf maar eentje. :P

Hou je er ook rekenen mee dat je voor 4-6 spelers een tweede scherm nodig hebt? Er kunnen maar 3 balkjes met noten per scherm worden weergegeven.
Voor dat probleem met het scherm bied Vocaluxe uitkomst.

Tweakers/singstar nerd alert:
Het is zelfs ook mogelijk om je ultrastar songs weer terug naar singstar voor de ps2 te converteren. Denk dat ik een multidisc ga maken.. Kijken of dat lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoppie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-04 23:05
Ik weet dat dit een wat ouder topic is maar misschien dat er toch nog meer mensen wel met Ultrastar bezig zijn. Sinds de Corona begin dit jaar zijn wij in ieder geval wel weer met enige regelmaat liedjes met Ultrastar aan het spelen. De kinderen hebben nu de leeftijd dat ze het ook echt leuk gaan vinden. 9 en 7 jaar oud. Maar.. er is wel een gebrek aan Nederlandse liedjes.

Ik lees hier dat een aantal mensen wel Kinderen voor Kinderen liedjes hebben of hebben gehad. Ik hoop natuurlijk het eerste. Zou het misschien mogelijk zijn om de tekstbestandjes te delen? Ik knutsel er dan zelf de rest wel bij. Dan wordt het denk ik voor de kinderen nog leuker. ;)

Wij vinden het in ieder geval een leuk spel.

Groetjes Remy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Snoppie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:50:
Ik lees hier dat een aantal mensen wel Kinderen voor Kinderen liedjes hebben of hebben gehad. Ik hoop natuurlijk het eerste. Zou het misschien mogelijk zijn om de tekstbestandjes te delen? Ik knutsel er dan zelf de rest wel bij. Dan wordt het denk ik voor de kinderen nog leuker. ;)
Helaas:
NMe schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:33:
De Softe Goederen crew heeft mij ervan overtuigd dat ook lyrics copyrighted zijn en daarom niet legaal gedeeld kunnen/mogen worden. :)
Je zou even kunnen checken bij de crew of ze zich daar zo 14 jaar later ander inzicht in hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoppie
Ow, jammer, er is namelijk genoeg Engelstalig materiaal te vinden maar Nederlands is lastig.

Dan moeten de kids maar versneld Engels leren of er moet een andere manier zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Snoppie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Ow, jammer, er is namelijk genoeg Engelstalig materiaal te vinden maar Nederlands is lastig.

Dan moeten de kids maar versneld Engels leren of er moet een andere manier zijn.....
Ik loop precies tegen hetzelfde aan. Heb het sinds 2 maanden ook weer afgestoft na 10 jaar.

Kinderen zijn 10 en 5.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoppie
Mystikal schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:36:
[...]

Ik loop precies tegen hetzelfde aan. Heb het sinds 2 maanden ook weer afgestoft na 10 jaar.

Kinderen zijn 10 en 5.
Ik heb ook niet het idee dat er veel legaal Nederlandstalige content is op dit moment. Er is een Singstar Studio 100 PS3 Disk maar ik weet niet hoe je die moet converteren naar Ultrastar. Op internet staan daar wel links voor maar die leiden naar een pagina die niet meer bestaat... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:23
Hoop dat hier nog een beetje leven in zit.

Heb Ultrastar sinds kort pas ondekt. Was wel al bekend met Singstar.
Nu probeer ik zelf de collectie wat te vullen maar bij default is er veel nog out of sync. Is er een simpel truukje om dit goed te krijgen of moet ik dan echt met de Creator aan de slag?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik ontdekte gister ook dat er nu Ultrastar Play is, die je ook op Android TV kan installeren:

https://usplay.net/

Het leek me wel leuk om deze op mijn Nvidia Shield te krijgen.

Het installeren is me gelukt, alleen ik krijg mijn Singstar wirless microphones nog niet werkend (en ik zou ook nog even moeten uitzoeken in hoeverre ik de liedjes van mijn NAS kan halen....

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LuNaTiC schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:11:
Ik ontdekte gister ook dat er nu Ultrastar Play is, die je ook op Android TV kan installeren:

https://usplay.net/

Het leek me wel leuk om deze op mijn Nvidia Shield te krijgen.

Het installeren is me gelukt, alleen ik krijg mijn Singstar wirless microphones nog niet werkend (en ik zou ook nog even moeten uitzoeken in hoeverre ik de liedjes van mijn NAS kan halen....
Even geprobeerd, maar die Android TV app lijkt verre van bruikbaar. Gruwelijk traag (op een Shield Pro), en de bediening lijkt ook erg vreemd te reageren?

Ik zie op een gegeven moment wel mogelijkheden voor het toevoegen van een netwerkadres (link naar de liedjes), maar het is niet te doen v.w.b. bediening dus laat ik dat verder maar rusten nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hardware-lover schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Even geprobeerd, maar die Android TV app lijkt verre van bruikbaar. Gruwelijk traag (op een Shield Pro), en de bediening lijkt ook erg vreemd te reageren?

Ik zie op een gegeven moment wel mogelijkheden voor het toevoegen van een netwerkadres (link naar de liedjes), maar het is niet te doen v.w.b. bediening dus laat ik dat verder maar rusten nu.
Het is ook allemaal in alpha zo te zien, dus ik verwachtte al niet al teveel van. Het is helaas inderdaad nogal buggy verder. Zo te zien wordt er nu ook niet druk aan doorontwikkeld dus ik denk dat we deze maar als verloren moeten beschouwen (jammer wel).

Had altijd al de wens om een soort 'koffertje' te maken waarin alle spullen meekonden: supercompacte pc, kabels, microfoons en minitoetsenbordje.

Om niet hele tijd maar weer een laptop mee te slepen. Maar gewoon dedicated een superklein krachtpatsertje die lekker werkte. Op de Shield was wel mooi geweest, maar helaas.

Misschien leuk om te filosoferen welk ander pc-tje wel geschikt zou zijn (voor weinig ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door LuNaTiC op 26-01-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@LuNaTiC, er is voor weinig geld beslist een "NUC" achtig Windows apparaat te vinden verwacht ik.

Ik heb er al tijden niets mee gedaan (Sing/UltraStar), maar ik sleep nu ook al steeds het e.e.a. mee op vakanties voor het betere streamwerk. Ik heb zelfs nog ergens een Windows mini beamer liggen (formaat NUC), en deze zou prima kunnen voor dat soort activiteiten, denk alleen dat het animo op dit moment ontbreekt. Er wordt liever een serie/film tevoorschijn getoverd door mijn kroost dus laat ik de muziek-attributen (microfoons), maar thuis.

Wel jammer dat die Android TV versie nauwelijks te gebruiken is want het standaard apparaat wat tegenwoordig mee mag met onze tripjes is een beamer voorzien van Android TV ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Ik weet niet of het hier besproken mag worden, maar heeft er hier iemand ervaring met het zelf maken van PS2 SingStar DVD's vanuit Ultrastar liedjes? Er is een oud Duits programma'tje beschikbaar (Singstar Creator v3) ervoor, maar deze geeft een foutmelding "zugriffsverletzung" bij mij zodra ik een nummer wil toevoegen.

SingStar op de oude PS2 is leuk, maar het aantal nummers wat ik ken en ook een beetje kan zingen is erg beperkt (3 of zo over 3 DVD's verspreid). Van vele ken ik de tekst niet super goed of ze gaan te snel, met een wat lagere verwerkingssnelheid ga je het niet kunnen volgen en zingen tegelijk :P

De meeste liedjes die ik wèl ken en kan volgen zijn er niet voor SingStar maar wel voor Ultrastar op een Linux-PC. Echter, da's geen leuk alternatief. De ingebouwde "playback microphone" werkt niet en de feedback-functie in het OS geeft een irritante latency. Ook klinkt je stem maar uit 1 kanaal als je in je eentje speelt. Verder heeft SingStar een soort echo-effect wat het veel leuker laat klinken, dat zit niet in Ultrastar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:38
Josefien schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:22:
Ik weet niet of het hier besproken mag worden, maar heeft er hier iemand ervaring met het zelf maken van PS2 SingStar DVD's vanuit Ultrastar liedjes? Er is een oud Duits programma'tje beschikbaar (Singstar Creator v3) ervoor, maar deze geeft een foutmelding "zugriffsverletzung" bij mij zodra ik een nummer wil toevoegen.

SingStar op de oude PS2 is leuk, maar het aantal nummers wat ik ken en ook een beetje kan zingen is erg beperkt (3 of zo over 3 DVD's verspreid). Van vele ken ik de tekst niet super goed of ze gaan te snel, met een wat lagere verwerkingssnelheid ga je het niet kunnen volgen en zingen tegelijk :P

De meeste liedjes die ik wèl ken en kan volgen zijn er niet voor SingStar maar wel voor Ultrastar op een Linux-PC. Echter, da's geen leuk alternatief. De ingebouwde "playback microphone" werkt niet en de feedback-functie in het OS geeft een irritante latency. Ook klinkt je stem maar uit 1 kanaal als je in je eentje speelt. Verder heeft SingStar een soort echo-effect wat het veel leuker laat klinken, dat zit niet in Ultrastar.
Geen ervaring, maar zag er ook een of wat topics over op GBTemp. Maar het lijkt heel niche te zijn, en ik geloof dat de mensen met verstand er van/ervaring er in zich er al heel lang niet meer mee bezig houden ^^;

Ik probeer nog steeds te achterhalen of PS2 Singstar Beatles + 60's nou een daadwerkelijke custom was of niet, maar lijkt ook tegenwoordig onmogelijk te achterhalen XD (begrijp inmiddels wel dat er voor Linkin Park wel echt eentje was. En van Michael Jackson ook trouwens).

Ik heb inmiddels ook geleerd dat je via PS3 Singstar ook je PS2 schijfjes er in kunt gooien. Weet iemand of dat ook geldt voor NTSC schijfjes, of alleen voor PAL? (je PS3 hoeft er niet backwards compatible voor te zijn?)

Welke PS3 Singstar zouden jullie aanraden? Wil het wel eens uit proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Shadow_Zero schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Geen ervaring, maar zag er ook een of wat topics over op GBTemp. Maar het lijkt heel niche te zijn, en ik geloof dat de mensen met verstand er van/ervaring er in zich er al heel lang niet meer mee bezig houden ^^;

Ik probeer nog steeds te achterhalen of PS2 Singstar Beatles + 60's nou een daadwerkelijke custom was of niet, maar lijkt ook tegenwoordig onmogelijk te achterhalen XD (begrijp inmiddels wel dat er voor Linkin Park wel echt eentje was. En van Michael Jackson ook trouwens).

Ik heb inmiddels ook geleerd dat je via PS3 Singstar ook je PS2 schijfjes er in kunt gooien. Weet iemand of dat ook geldt voor NTSC schijfjes, of alleen voor PAL? (je PS3 hoeft er niet backwards compatible voor te zijn?)

Welke PS3 Singstar zouden jullie aanraden? Wil het wel eens uit proberen :)
Mogelijk zat mijn topic er ook tussen ;) Het probleem was daar ook gevonden. Niet in het topic zelf, maar iemand die eind vorig jaar op zoek was naar die Creator software en mij n.a.v. dat topic een bericht stuurde omdat toen alle links dood waren (heeft iemand tegenwoordig gemirrord op GitHub). Hij de software en toen heeft hij de oorzaak van de fout voor me gevonden. Het bleek namelijk dat de songs die ik had gebruikt op de e.o.a. manier opgeslagen waren als UTF8 + BOM terwijl de Creator software alleen UTF8 ondersteunt. Simpele oplossing was om de TXT's opnieuw op te slaan in de juiste indeling met kladblok 8)7

Met PS3 SingStar PS2 schijfjes spelen werkt voor zover ik weet alleen met juiste regio schijfjes. Het hoeft geen backwards compatibele PS3 te zijn.

Ik weet wel dat het niet werkt met de custom schijfjes uit de Creator software, deze week nog geprobeerd :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste