[PS2/PS3/PC] Het grote SingStar en UltraStar (Deluxe) topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 73.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130853

Modbreak:Helpen bij het vinden van warez wordt in welke vorm dan ook niet op prijs gesteld.

[ Voor 73% gewijzigd door NMe op 13-01-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 14:29

ykz

k heb een vraagje voor als je zelf lyrics maakt.

bijvoorbeeld uit de ts:
: 0 2 64 So
: 2 3 64 close
: 5 1 64 no
: 6 1 64 mat
: 7 1 64 ter
: 8 1 66 ho
: 9 1 64 w
* 10 10 64 far
- 22
: 24 1 62 Could
: 25 1 64 n't
: 26 2 64 be
: 28 2 64 much
: 30 1 64 mo
: 31 1 62 re
: 32 2 62 from
: 34 1 62 the
: 35 1 62 he
: 36 8 64 art
- 46
de pauzes "-22" en "- 46"
staan die cijfers voor hoelang de pauzes beginnen of voor hoelang ze duren of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
-22 is geen pauze, dat is gewoon een pagebreak op beat 23 (0 is de eerste beat :P). Dat betekent dus niet meer dan dit: op beat 11 (10) staat een noot die 10 beats lang aanhoudt. Daarna gebeurt er even niks (dat is dus een pauze) waarna in de 23e beat het scherm ververst wordt voor de noot die begint op de 25e beat. Je kan wel nog een tweede getal achter die 22 zetten, maar wat dat precies doet weet ik eigenlijk ook niet zeker. Volgens mij is dat de beat waarin de volgende tekst en noten zichtbaar worden. Stel er zou "-20 40" staan, dan wordt het scherm leeggemaakt in de 21e beat en komt de nieuwe tekst in beeld te staan in de 41e. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

oooh ok
bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Ik ben op zoek naar de SingStar Microphone Pack met de USB converter... weet iemand of ie (makkelijk) in een winkel te verkrijgen is, want tot nu toe kan ik hem niet vinden in de schappen (of er zit een spel bij, maar dat hoef ik niet...). Ik ga ervan uit dat deze set dan op de PC past (via de converter) en dat je ze dan in ultrastar kunt gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Singstore (ps3) gaat nu eindelijk gevuld worden na een poosje verdomd leeg te zijn geweest. 18 nieuwe nummers zijn geplaatst, Sony gaat tweewekelijks de store vullen met updates.

2 liedjes aangeschaft dit keer. 'You' van Ten Sharp, heerlijk nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:54:
Ik ben op zoek naar de SingStar Microphone Pack met de USB converter... weet iemand of ie (makkelijk) in een winkel te verkrijgen is, want tot nu toe kan ik hem niet vinden in de schappen (of er zit een spel bij, maar dat hoef ik niet...). Ik ga ervan uit dat deze set dan op de PC past (via de converter) en dat je ze dan in ultrastar kunt gebruiken....
In Nederland kun je die AFAIK niet los krijgen. Je zou eens naar de publisher kunnen mailen, en anders moet je maar op eBay kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:54:
Ik heb ze zien hangen bij de MM in Utrecht. Ook heb ik bij gameshops de microfoons wel tweedehands te koop gezien.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaranQQ
  • Laatst online: 16-10-2020
Weet iemand of de PS2 microfoons ook op de PS3 werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

TaranQQ schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:35:
Weet iemand of de PS2 microfoons ook op de PS3 werken?
Het zijn dezelfde, dus ja die werken. Ik gebruik ze zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaranQQ
  • Laatst online: 16-10-2020
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nieuwe nummers in de PS3 Singstore:
De volgende nummers zijn vandaag toegevoegd:

- Doves: Black & White Town
- Editors: Munich
- Bryan Ferry: Let's Stick Together
- Whitney Houston: Greatest Love of All
- Marillion: Incommunicado
- MC Hammer: U Can't Touch This
- UB40: Red Red Wine

• ingdas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2013
Ik heb 2 poorten op mijn pc waar ik een micro op kan aansluiten. Ik steek er bij allebei 1 in en configureer Ultrastar en het werkt perfect. Je hebt dus helemaal geen Singstar-micros nodig om met 2 te kunnen spelen. Met een willekeurige micro van 10 euro kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18

MeNTaL_TO

The future is not set

Shiver23 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:32:
Nieuwe nummers in de PS3 Singstore:

[...]
Blijft schandalig slecht, bij introductie 450 nummers aankondigen en dan 150 nummers per week erbij. Als er nu 150 nummers in totaal instaan (inc de nummers op de BR) mag ik al blij zijn. Dit met de HDMI delay maakt singstar voor mij een zeer grote tegenvaller. Ben de oude ps2 singstars maar weer gaan gebruiken en dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt me.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
450 bij launch en dan 150 per week erbij? Tuurlijk niet, geen enkel spel heeft ooit zoveel content gehad. Men heeft de fout gemaakt door er 300 bij launch te beloven, 150 per week heb ik nog nooit ergens gelezen, ook niet gaan overdrijven hoor.
Ik vind het storender dat men singstar een beetje lijkt te negeren. De basis is fantastisch, maar dan moet er wel een beetje support achter staan. Er zijn te weinig nummers en wat er dan wel uitkomt is van zeer middelmatige kwaliteit met een paar positieve uitschieters (ik heb er toch wel een 15 gedownload tot nu toe).

Verder lijkt de online community top, maar de nieuwe content verdwijnt erg snel zonder bekeken te worden en de toppers zijn dan weer vrij stabiel. Tijd voor wekelijkse, maandelijkse ratings, beetje youtube achtig. Dit zou het een stuk verbeteren.

Overigens heb ik geen noemenswaardige lag via hdmi, dat zal je toch bij jezelf moeten zoeken ben ik bang. Veel lees ik er verder niet over, dus het lijkt mij geen algemeen probleem.

Wat ik mij afvraag:
- Wat voor formaat moet je custom pic zijn en hoe krijg je die bij je profiel?
- Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om hele ge-edite filmpjes te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ingdas schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:39:
Ik heb 2 poorten op mijn pc waar ik een micro op kan aansluiten. Ik steek er bij allebei 1 in en configureer Ultrastar en het werkt perfect. Je hebt dus helemaal geen Singstar-micros nodig om met 2 te kunnen spelen. Met een willekeurige micro van 10 euro kan het dus ook.
... je bent dus niet aan het stoeien met usb verloop stekkertjes om je mic via usb aan te sluiten ? Want ik krijg maar 1 mic werkend op mijn pc via 1 van de 2 de jack ingangen....

In de OP staat
In Windows Vista (en misschien ook in XP) werkt de SingStar microfooncontroller direct als je hem inplugt. Echter, als je met twee spelers wil zingen, kom je erachter dat de blauwe microfoon de enige is die werkt. Dit komt omdat je aan moet geven dat de microfooncontroller twee tracks heeft. Dat doe je door naar het "Sounds" menu te gaan, bijvoorbeeld door rechts te klikken op de Volume Mixer van Windows.
....is er ook een XP 'handleiding' hiervoor (ipv nu alleen Vista) ?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 15-02-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18

MeNTaL_TO

The future is not set

DinoPK schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:01:
450 bij launch en dan 150 per week erbij? Tuurlijk niet, geen enkel spel heeft ooit zoveel content gehad. Men heeft de fout gemaakt door er 300 bij launch te beloven, 150 per week heb ik nog nooit ergens gelezen, ook niet gaan overdrijven hoor.
Ik vind het storender dat men singstar een beetje lijkt te negeren. De basis is fantastisch, maar dan moet er wel een beetje support achter staan. Er zijn te weinig nummers en wat er dan wel uitkomt is van zeer middelmatige kwaliteit met een paar positieve uitschieters (ik heb er toch wel een 15 gedownload tot nu toe).

Verder lijkt de online community top, maar de nieuwe content verdwijnt erg snel zonder bekeken te worden en de toppers zijn dan weer vrij stabiel. Tijd voor wekelijkse, maandelijkse ratings, beetje youtube achtig. Dit zou het een stuk verbeteren.

Overigens heb ik geen noemenswaardige lag via hdmi, dat zal je toch bij jezelf moeten zoeken ben ik bang. Veel lees ik er verder niet over, dus het lijkt mij geen algemeen probleem.

Wat ik mij afvraag:
- Wat voor formaat moet je custom pic zijn en hoe krijg je die bij je profiel?
- Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om hele ge-edite filmpjes te plaatsen?
http://www.insidegamer.nl/playstation3/singstar/nieuws/15282

Mijn fout, men beloofde er 100 per maand, wat nog steeds niet klopt, 10 per maand is een beter getal. Ik had minstens de songbase van de ps2 spellen verwacht.
De lag zit alleen in wat ik zing en niet in het geluid van het liedje, heb maar een scart gekocht om te kijken of het daarbij nog is, maar raar blijft het wel, met de ps2 had ik hier met dezelfde tv geen last van en als ik scart aan moet sluiten dan gaat dat wel flink tenkoste van de HD belevenis die beloofd is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ze zitten sinds kort op een twee-wekelijkse cyclus van nieuwe titels. Dat vind ik wel prima. Heb inmiddels iets van 10 nummer gekocht ofzo. Vooralsnog hebben alleen Spanje en Duitsland extra content, wordt ook tijd dat de andere landen hun eigen nummers krijgen.

En dat van de ge-edite filmpjes vraag ik me ook af. Er staan wel hele leuke tussen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingdas
Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:05:
[...]
... je bent dus niet aan het stoeien met usb verloop stekkertjes om je mic via usb aan te sluiten ? Want ik krijg maar 1 mic werkend op mijn pc via 1 van de 2 de jack ingangen....

In de OP staat
[...]
....is er ook een XP 'handleiding' hiervoor (ipv nu alleen Vista) ?
Voor alle duidelijkheid: ik gebruik wel ultrastar Deluxe, ik weet niet hoe het zit met de gewone Ultrastar
Als je naar je opnameopties gaat, kun je daar je verschillende opnameapparaten kiezen. Als je dan je beide micro's hebt ingeplugd (zonder usb, gewone kleine jacks) kun je kiezen dat het ene opnameapparaat met micro1, dient voor speler 1 en dat het andere opnameapparaat met micro2, dient voor speler 2.
Dan stel je gewoon in je spelopties in dat je met 2 gaat spelen en je kunt gaan zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ingdas schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:26:
[...]Voor alle duidelijkheid: ik gebruik wel ultrastar Deluxe, ik weet niet hoe het zit met de gewone Ultrastar
Als je naar je opnameopties gaat, kun je daar je verschillende opnameapparaten kiezen. Als je dan je beide micro's hebt ingeplugd.
...hier ook Deluxe. Maar zoals ik het begrijp dient er voor die keuze bij 'opname' de beide mics aanwezig ingeplugd te zijn ? Dat zou het een en ander verklaren want ik heb er nog maar 1 ingeplugd, en krijg dus die keuze niet wat instellingen betreft in het configuratiescherm in XP.

Verse vraag: kan je met een jack-to-usb stekker ook van gewone mics gebruik maken, of zit je dan met analoog/digitaal omvormingsproblemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingdas
Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:57:
[...]
...hier ook Deluxe. Maar zoals ik het begrijp dient er voor die keuze bij 'opname' de beide mics aanwezig ingeplugd te zijn ? Dat zou het een en ander verklaren want ik heb er nog maar 1 ingeplugd, en krijg dus die keuze niet wat instellingen betreft in het configuratiescherm in XP.

Verse vraag: kan je met een jack-to-usb stekker ook van gewone mics gebruik maken, of zit je dan met analoog/digitaal omvormingsproblemen ?
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Het zijn de opnameinstellingen van Ultrastar zelf die ik aanpas. In XP heb ik niets moeten instellen.
Met je andere vraag kan ik je helaas niet verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar beide mics zijn op een aparte ingang ingeplugd ? Niet dus 2 mics mbv een splitter stekkertje op 1 ingang ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingdas
Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:16:
Maar beide mics zijn op een aparte ingang ingeplugd ? Niet dus 2 mics mbv een splitter stekkertje op 1 ingang ?
idd, de ene zit op de "Back line in", de andere op "Realtek HD Front Pink Jack"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okee, duidelijk tot zover. Ik ga er dit weekend es mee verder stoeien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:49

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik wil graag ultrastar deluxe downloaden sinds gisteren avond maar sourceforge.net is de hele tijd niet bereikbaar. Iemand misschien een mirror? Of andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingdas
sourceforge werkt hier perfect.
hier een directe link naar de download (ik veronderstel dat je windows gebruikt)
http://downloads.sourcefo...e=1195917036&big_mirror=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254651

Hai,

Keb ook ultrastar ontdekt en vind het super!!! heb alleen een probleempje..
Eerst deed alles het gewoon goed. Vandaag heb ik het met een 'echte' microfoon geprobeerd ipv headset en dat werkte niet. Toen wilde ik maar weer met de headset verder gaan, maar die doet t nu ook niet meer????????????
Heb bij ultrastar op een aantal dingen geklikt binnen opties-opnames-....
bij andere programma's kan ik wel gewoon opnemen met de microfoon alleen bij ultrastar doet ie t niet...keb trouwens ultrastar deluxe

Kan iemand me helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
dan moet je bij de opties het kanaal nummer aanpassen weet alleen even niet meer welk submenu dat ook alweer is. Volgens mij iets met opname.

[ Voor 11% gewijzigd door Fonta op 06-03-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10-2022
ik overweeg om een PS3 met singstar te kopen. Maar als je liedjes download moet je er dan voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Skoelat schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:07:
ik overweeg om een PS3 met singstar te kopen. Maar als je liedjes download moet je er dan voor betalen?
Ja, 1,49 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
iemand trouwens al ergens een zooi met nederlandse teksten gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Uiteraard zijn in dit topic de algemene en plaatselijke policies onverminderd van kracht. Dat betekent concreet dat het uitwisselen van songfiles voor UltraStar niet toegestaan is. Dit geldt óók voor het uitwisselen van enkel de txt-bestanden die nodig zijn! Hiernaar vragen of ze posten is dus ongewenst en deze acties kunnen je dus, conform de policy, een waarschuwing opleveren.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255689

Stien en NME, daar het bij jullie precies zeer goed lukt om al die (nederlandstalige) liedjes van ultrastar uit te schrijven en te maken, zou ik graag eens (persoonlijk) contact (via mail ofzo) met jullie opnemen om hierover meer directe uitleg te kunnen krijgen. Via msn, via mail, ...
Ik heb de uitleg van NME gevolgd (de eerste post van dit topic), maar het lukt me niet.
Startend met een midi-file vinden. Is er een programma dat je freeware-matig op het net kan vinden dat MP3 om kan zetten naar MIDI. En liefst eentje dat werkt en zonder virussen, want zo vind ik er spijtig genoeg wel.
Als ik er dan al eentje gevonden heb (van basco) dan wil ik het inladen en laten afspelen in US, en op dat moment crasht dat programma ook nog eens. Ik gebruik de laatste versie van US deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
MP3 omzetten naar MIDI kan niet, althans niet goed. Er zijn wel wat programma's die dat benaderen, maar het is gewoon heel moeilijk om software te maken die instrumenten los van elkaar kan herkennen, en dan ook nog eens horen op welke toonhoogte dat is, terwijl er ook nog eens 10 andere instrumenten doorheen kakelen. ;)

Als je een MIDI-file hebt gevonden óf gemaakt die de het liedje goed benadert, dan is het verder gewoon een kwestie van mijn uitleg in de startpost volgen. Wat begrijp je daar precies niet aan?

Ik wil best persoonlijk ook een en ander uitleggen, maar als we dit nou gewoon centraal in dit topic doen, dan heeft een ander er misschien ook nog wat aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255689

OK, je moet dus op zoek naar een goede Midi-file. een midi-file die net even lang is als jouw MP3 die je later nodig hebt?
Verder blijft het probleem dat ik wel een midi-file wil inladen in US, maar dat hij dan crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
De lengte van de MIDI is niet het enige dat van belang is; minstens net zo belangrijk is dat de noten van de eerste stem goed klinken. Als je een beetje een muzikaal oor hebt, dan hoor je dat wel. Heb je dat niet, dan ga je hier nog veel lol mee beleven. :+

Wat betreft die crashes: daar kan ik je niet echt mee helpen, daar heb ik geen ervaring mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10-2022
kan je ook nederlandstalige muziek downloaden

Volgende keer zelf editten ipv een nieuw bericht te plaatsen aub ;)

[ Voor 183% gewijzigd door TheZeroorez op 22-03-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Voor Singstar voor de PS3 neem ik aan? Volgens mij niet in elk geval, gezien de laatste twee updates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 11:22
Ik heb een probleempje met mijn mic's.

Ik heb mic's voor de Wii besteld, dus niet de singstar versie. Dit zijn ook gewoon 2 microfoons met een gedeelde USB verbinding.
Als ik dan kijk bij eigenschappen om 2 kanalen te selecten, kan ik er maar 1 selecteren. Beide microfoons staan aan en ik weet zeker dat hij 2 kanalen aankan, want heb dat al in een spel gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Moet je daarvoor niet gewoon dezelfde instelling zetten die voor de Singstar mics ook in de startpost staat uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Dat probeer ik dus, maar er staat geen 2-channel bij, terwijl ze dat wel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Blijkbaar heeft Windows dan native geen support voor die splitter. Of er verder drivers voor zijn weet ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Dat is mooi klote, kan ik hem niet installeren met de drivers van de SingStar mic's? Dat ik die handmatig voor deze mic's installeer? (weet niet waar ik die kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Die mic werkt native met Windows Vista, dus ik neem aan dat de drivers daarvoor ergens in de system32-map staan. En tsja, het is misschien vervelend voor je, maar ik vind het ook niet echt handig dat je hardware koopt die voor consoles gemaakt is en verwacht dat het zomaar draait op je pc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
-NMe- schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:51:
Die mic werkt native met Windows Vista, dus ik neem aan dat de drivers daarvoor ergens in de system32-map staan. En tsja, het is misschien vervelend voor je, maar ik vind het ook niet echt handig dat je hardware koopt die voor consoles gemaakt is en verwacht dat het zomaar draait op je pc. :)
Ik zat te denken dat die singstar/wii/<noem andere console> microfoons allemaal hetzelfde waren :P

Trouwens, deze mic's heb ik juist voor de Wii gekocht en hoopte dat ze ook zo op de pc zouden werken :)

[ Voor 9% gewijzigd door plofkip op 27-03-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb even informatie toegevoegd aan de topicstart voor SingStar Bollywood (waarvan ik niet echt begrijp dat daar bestaansrecht voor is :P ) en SingStar Summer Party, die ik meteen maar even ga bestellen. Met microfoons welteverstaan, want mijn rode mic is (nog steeds) stuk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:05
Is het mogelijk categorieën toe te voegen in UltraStar Deluxe? Als je veel liedjes maakt, is het wel handig ze te sorteren op bv 'Nederlandstalig', '90s', etc. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Volgens mij wel. Je moet dan de edition tag opnemen in de txt files waar je de groepnaam invult, en dan in de opties zeggen dat je wil sorteren op editie. Maar pin me er niet op vast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
-NMe- schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:47:
Volgens mij wel. Je moet dan de edition tag opnemen in de txt files waar je de groepnaam invult, en dan in de opties zeggen dat je wil sorteren op editie. Maar pin me er niet op vast. :P
Inderdaad, dat werkt :-). Weet je misschien ook of het mogelijk is om de categorieën een cover te geven? Dat kan natuurlijk wel met de nummers, maar de verschillende edition-tags een plaatje geven, lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
In je UltraStar rootmapje staat een map "Covers" met daarin een bestand genaamd "Covers.ini". Ik denk dat je daar wel kan doen wat jij wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik had ergens gelezen hoe je de microfoons versterkt kon afspelen op een andere geluidskaart. Wie iemand hoe dat moet?
Ik heb namelijk de SingStar microfoons aangesloten op mijn computer, maar de boxen spelen geen input van microfoons af, wat wel leuk is met een grotere groep. Als iemand mij kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dat is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic: er zijn manieren voor die via software data relayen van de ene geluidskaart (je Singstar microfoons) naar de andere (je "echte" geluidskaart), maar dat gaat altijd met een mate van lag, en een perfecte oplossing is er niet echt voor. Althans, niet voor zover ik weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik heb vandaag geprobeerd de microfoons op mijn line-in aan te sluiten. Dmv in totaal drie verloopstekkertjes is dat ook gelukt: Ik hoor geluid in Windows als ik in de microfoons praat (en dus ook direct uit de boxen, wat mijn doel was).
Echter. in zowel UltraStar als UltraStar Deluxe krijg ik het niet aan de praat. Bij Singstar Deluxe lijkt het alsof ik meezing (ook als ik niet zing); UltraStar Deluxe lijkt gewoon het (eigen) audiosignaal als input te pakken, ongeacht wat ik selecteer.
UltraStar pakt dan weer helemaal niets: hoe hard ik ook in de microfoons roep, er komt geen balkje met mijn zangtalenten tevoorschijn.

Zijn dit bekende problemen als je de line-in gebruikt? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Line in is niet je mic-aansluiting en dus niet apart daarnaast te gebruiken. Je kan alleen meerdere mics aansluiten als je meerdere geluidskaarten hebt, of een geluidskaart met meerdere mic-aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik heb het toch geprobeerd. Met 2x:
Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/images/T/CABLE-470.jpg
en 1x:
Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/images/T/t-448-436.jpeg
heb ik ze op de line-in van mijn Audigy aangesloten. Werkt perfect! Met de geluidsregelaar in Windows kan je de verhouding tussen zingen en je eigen stem regelen, maar dit is zeker goed genoeg om door de boxen te zingen, zonder vertraging.

Heeft iemand trouwens ervaring met het programma 'Sinatra'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik begin me langzaam aan af te vragen waar ik mee bezig ben. :+ Ik heb nu inmiddels genoeg nummers voor Ultrastar met clip om 24 uur lang het spel te kunnen spelen zonder ook maar één keer een nummer dubbel te doen. 8)7 Misschien moet het toch maar eens genoeg zijn, voorlopig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

nouja, er komt toch ook steeds nieuwe muziek uit :P

btw ultrastar manager is erg handig om alle liedje voor ultrastar een beetje ordenen.
http://sourceforge.net/projects/uman

[ Voor 1% gewijzigd door ykz op 08-08-2008 03:52 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

-NMe- schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 01:02:
Ik heb even informatie toegevoegd aan de topicstart voor SingStar Bollywood (waarvan ik niet echt begrijp dat daar bestaansrecht voor is :P ) en SingStar Summer Party, die ik meteen maar even ga bestellen. Met microfoons welteverstaan, want mijn rode mic is (nog steeds) stuk. :(
Lolz! ik kan goed begrijpen waarom ze dat daar doen: ze (de major labels) 'scoren' constant met grote hits van een relatief elitair clubje, die door de marketing gepushed worden samen met de schier eindeloze stroom aan films.
Die films zijn op hun beurt net musicals dus er komen ook full fledged zangers en albums bij kijken. De soundtracks zijn echt raaaaazend populair, ook bij de bollywood fans buiten india.

Als zo'n game op de Wii ofzo uitkomt gaat dat waarschijnlijk goed lopen en hebben ze dankzij de grote hoeveelheid releases zeer veel DLC en/of uitbreidingen: dat kan nog wel eens een sleeperhit worden, misschien niet in nederland maar qua absolute verkoopaantallen zou het me niet verbazen :')

edit: net de tracklist bekeken, en het is in principe wat spul van nieuwe films, en verder oude hits van films, beetje periode 1990 tot nu met willekeurige intervallen, vermoedelijk alleen tracks van sony india? nyah goed niet alsof er hier veel zijn die het gaan spelen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Vyo op 08-08-2008 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Volgens mij is Singstar Bollywood ook alleen in de UK uitgebracht. :P
ykz schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 03:51:
nouja, er komt toch ook steeds nieuwe muziek uit :P

btw ultrastar manager is erg handig om alle liedje voor ultrastar een beetje ordenen.
http://sourceforge.net/projects/uman
_O_ Dank je, die kende ik nog niet. Yass ken ik dan wel weer, maar dat is hier niet echt handig voor. Die is zelfs niet handig voor hetgeen waarvoor hij bedoeld is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

haha :P
Yass die heb ik idd een keer uitgeprobeerd en daarna nooit meer xD
maar met ultrastar manager heb ik alle liedjes in korte tijd ff voorzien van cover en liedjes die het niet deden gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik zal dit topic eens wat leven inblazen met mijn nieuwste creatie. :P

Helaas lijkt de timing een beetje off te zijn, maar da's alleen in de video zo. En gelukkig is mijn stem niet mee opgenomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
En weer een nieuwe. :P Ik verveelde me en bedacht dat deze wel leuk zou zijn in dronken gezelschap. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dit begint een beetje een monoloog te worden, maar dat weerhoudt me er niet van om even te zeggen dat er een nieuwe Singstar titel op stapel staat voor de PS2, namelijk Singstar: Singalong with Disney. Ik hoop dat er in elk geval een paar nummers van Phil Collins op staan deze keer. :P

Oh, en voor de mensen die up to date willen blijven van mijn creaties: ik ga hier geen filmpjes meer posten; alles staat ook gewoon in mijn YouTube channel, inclusief mijn nieuwste Nederlandstalige creatie. :)

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 25-08-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik lees wel mee hoor :)
Maar het gaat metname over Ultrastar heb ik het idee en ben ongeveer de enige met Singstar voor de PS3, waar ook een nieuwe versie voor uitkomt.
En misschien nog belangrijk, je kan de PS2-discs via de discswap-optie ook gebruiken op de PS3-versie. Deze optie zou in de vorm van een patch gelijk moeten komen met alweer het derde deel voor de PS3.

Tracklist:
* Michael Jackson – Billie Jean
* Paul McCartney & Stevie Wonder – Ebony & Ivory
* Queen – Killer Queen
* Sara Bareille – Love Song
* Take That – Could it Be Magic
* Texas – Say What You Want
* Timbaland ft. Keri Hilson – The Way I Are
* Timbaland ft. OneRepublic – Apologize
* The Ting Tings – Shut Up and Let Me Go
* Aerosmith – Cryin'
* Amy McDonald – This is the Life
* Barry Manilow – Copacabana
* David Bowie – Space Oddity
* Deep Blue Something – Breakfast at Tiffanys
* Dizzee Rascal ft. Calvin Harris & Chrome – Dance Wiv Me
* Fergie -Big Girls Don't Cry
* Gwen Stefani ft Akon – The Sweet Escape
* Kate Bush – Babooshka
* Leo Sayer – You Make Me Feel Like Dancing
* Lionel Richie - All Night Long

Ziet er goed uit, dus deze wil ik wel erbij halen. Vol 2 heb ik laten liggen vanwege de erg matige tracklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Als ik zo naar dat lijstje kijk heb ik 80% al voor Ultrastar. :+ De andere 20% zijn niet echt boeiend. Niet dat dat voor mij veel uitmaakt, aangezien ik geen PS3 heb. :P Ook een beetje jammer dat die nieuwe Singstar voor de PS3 pas rond de jaarwisseling uitkomt. Zelfs nog na de kerst!

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 25-08-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 26-04 20:51

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik heb trouwens geen aankondiging van Sony gezien met betrekking tot draadloze microfoons voor de PS3 vanuit Leipzig. Of heb ik iets gemist :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
ernstblaauw schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:25:
Ik heb het toch geprobeerd. Met 2x:
[afbeelding]
en 1x:
[afbeelding]
heb ik ze op de line-in van mijn Audigy aangesloten. Werkt perfect! Met de geluidsregelaar in Windows kan je de verhouding tussen zingen en je eigen stem regelen, maar dit is zeker goed genoeg om door de boxen te zingen, zonder vertraging.

Heeft iemand trouwens ervaring met het programma 'Sinatra'?
Inmiddels heb ik een ander moederbord: een MSI P45 Neo2. Deze heeft een Realtek ALC888 audio chip, en die ondersteunt stereo mic! Ik kan dus nu prima, met bovenstaande constructie, met twee personen zingen in UltraStar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Zo, ik ben klaar met het op mijn harddisk zetten van mijn SingStar DVD's met dank aan een leuk stukje conversiesoftware. Morgen nog even de Singstar Rocks! TMF-DVD van een vriend van me lenen en converteren (mijn eigen DVD heeft een kras en wordt niet meer gelezen door mijn pc), en dan ben ik écht klaar. :) Als ik straks (toekomstmuziek :P) mijn nieuwe laptop heb hoef ik tenminste niet meer mijn Playstation mee te sjouwen als ik ergens een karaokeavond heb, en het continu moeten verwisselen van DVD's is er dan ook niet meer bij. :) Mijn tracklisting begint aardig compleet te worden, al is het aardig vermoeiend om overal zelf clips onder te moeten editen. Het resultaat mag er wel zijn, met op die hele lijst maar 9 nummers zonder clip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
-NMe- schreef op zondag 21 september 2008 @ 02:32:
Zo, ik ben klaar met het op mijn harddisk zetten van mijn SingStar DVD's met dank aan een leuk stukje conversiesoftware. Morgen nog even de Singstar Rocks! TMF-DVD van een vriend van me lenen en converteren (mijn eigen DVD heeft een kras en wordt niet meer gelezen door mijn pc), en dan ben ik écht klaar. :) Als ik straks (toekomstmuziek :P) mijn nieuwe laptop heb hoef ik tenminste niet meer mijn Playstation mee te sjouwen als ik ergens een karaokeavond heb, en het continu moeten verwisselen van DVD's is er dan ook niet meer bij. :) Mijn tracklisting begint aardig compleet te worden, al is het aardig vermoeiend om overal zelf clips onder te moeten editen. Het resultaat mag er wel zijn, met op die hele lijst maar 9 nummers zonder clip. :)
Daar hebben waarschijnlijk aardig wat uurtjes ingezeten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Oesie schreef op zondag 21 september 2008 @ 10:43:
[...]

Daar hebben waarschijnlijk aardig wat uurtjes ingezeten :o
Alles bij elkaar opgeteld een paar volle werkweken inderdaad. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-04 09:55
Haha, wat een ontzettende lijst, held!
Ik heb ultrastar zojuist ontdekt en geïnstalleerd, nu nog even wat singstar microfoontjes scoren.
Wel jammer dat het niet zonder meer mogelijk is om je eigen stemgeluid te versterken maar wellicht is dat dus met wat geknutsel wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Mijn ervaring is dat het helemaal niet nodig is om je eigen stemgeluid te versterken.
Je moet namelijk de muziek erg hard zetten wil je jezelf niet meer kunnen horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het wordt helemaal leuk als je in een café staat of gewoon met een man of 6 of meer tegelijk aan het zingen bent. Ik denk dat de slachtoffers die achter de bar stonden op onze laatste crewmeeting het wel konden waarderen dat dat niet óók nog eens versterkt werd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Er staan nogal wat nieuwe SingStars op stapel voor de PS2, trouwens. Ik ben voor buitenlandse edities SingStar Country en SingStar Hottest Hits tegengekomen, en SingStar: Singalong With Disney komt ook binnenkort nog uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

-NMe- schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:53:
UltraStar (Deluxe) werkt bij mij prima in Windows Vista. Wat de mics betreft: tik gewoon voor een paar tientjes de originele Singstar mics op de kop op eBay, die zijn zonder meer het fijnst om mee te spelen. Overigens hoor je dan wel je stem niet zomaar via de speakers, maar daar zijn wat halfbakken oplossingen voor. :P
Bij mij crasht ie op Vista 64-bit gelijk bij het opstartscherm. Zometeen maar eens de XP compatibilty mode proberen.

EDIT: Crash werd veroorzaakt door het niet aan hebben staan van een opnameapparaat :X... Blijkt ook nog eens dat het niet werkt als je (bv. via een mixer) een line-ingang gebruikt. Alleen microfoon-inputs dus.

En over 'stem via speakers': Koop een mengtafeltje, dan de microfoon naar de AUX-uitgang en je hebt monitor :P (niet iedereen heeft een PA thuis staan)

[ Voor 25% gewijzigd door Stoney3K op 29-09-2008 18:15 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 10:46

Snippertje

Light up your life

Iemand een idee wanneer de patch komt zodat je PS2 games kan gebruiken op de PS3? Ik las op internet eind oktober, maar vooralsnog nergens een bevestiging..

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De releasedate voor Volume 3 is 14 november. Dan zal de patch ook wel ongeveer uitkomen, net als bij Volume 2 en de harmony duet modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Heeft iemand ervaring met Performous? Dit is de nieuwe naam voor 'UltraStar Next Generation', en heeft kortgeleden versie 0.3.0 uitgebracht. Het is ontwikkeld voor Linux, en heeft packages beschikbaar voor Ubuntu en OpenSUSE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Performous ziet er op zich creatiever uit dan Ultrastar Deluxe voor wat betreft de bediening, maar ik denk dat dat in hun nadeel gaat werken. Ik heb op de vorige T.net crewmeeting blijkbaar onbewust mensen voor de gek gehouden. Er werd me gevraagd of ik niet Singstar 80's erin wilde doen, terwijl ik niet eens een Playstation had staan. Veel mensen houden toch vast aan de interface die ze kennen, en USdx doet dat toch iets beter, denk ik. :P

Ik heb afgelopen week mijn 1100e nummer aan mijn collectie toegevoegd, en ik ben nog lang niet klaar. Op verzoek van een leuke dame heb ik 2 countrynummers gemaakt: Dolly Parton - Jolene en The Carpenters - Top of the World. Vooral die laatste is toch wel lollig om te zingen als je zat bent, geloof ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Weet iemand of die update voor de PS3 nog gaat komen dat je PS2 singstars kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Snippertje schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:16:
Weet iemand of die update voor de PS3 nog gaat komen dan je PS2 singstars kan gebruiken?
Die zou met de Abba-editie mee komen ipv. vol3. Maar goed, die is inmiddels ook al uit dus ik heb ook geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Exciting stuff just in from Sony…

It’s the first anniversary of SingStar for PLAYSTATION®3 (PS3™) and Sony Computer Entertainment Europe have a special celebration gift for loyal PlayStation®2 (PS2™) SingStars: the ability to play our collection of PS2 discs through SingStar PS3! Arriving right in time for the holiday SingStar party season, a free online update to SingStar PS3 will allow PS2 SingStars to upgrade to PS3 safe in the knowledge that they can take their whole collection of discs with them – while PS3 SingStars can now dust off their PS2 discs and relive the SingStar parties of holidays gone by.

All you’ll need to do is connect to PlayStation®Network when the online update goes live on December 16th – 10:00 AM GMT. Once it’s downloaded (automatically), you’re good to go. Start your SingStar PS3 session as normal by loading any SingStar PS3 disc – then, you’ll be able to swap it for any PS2 disc for the rest of the session.
http://threespeech.com/bl...r-backwards-compatbility/
16 december dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 15-12-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Voor wie het interesseert: als soort van kerstkadootje kun je gedurende de hele maand december (nouja, tot aan kerst :P ) elke dag een nieuw nummer van Jonathan Coulton downloaden van de Ultrastar Deluxe-website. Toch mooi, zo'n Creative Commons License. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Snippertje schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:39:
[...]

Update gedownload en het werkt nog niet :?
Bij mij wel. Net geprobeerd met Singstar Party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:13
Weet iemand of dit ook aan de gang te krijgen is met de mics van Lips ? ik heb een gaming reciever maar daar krijg ik tot nu toe de mics niet bij aangemeld. lijkt mij leuker dan weer apart voor dit 2 singstar-mics aan te schaffen.

Wel een superprog zeg dat ultrastar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hoe zitten de mics van Lips in elkaar? Is dat ook "gewoon" USB? Ik ken het niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:13
NMe schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 03:21:
Hoe zitten de mics van Lips in elkaar? Is dat ook "gewoon" USB? Ik ken het niet. :P
Nee ze zijn wireless net als de controllers en ze reageren op bewegingen die je ook in het spel gebruikt.
Dus d8 ik ze net als mijn controllers via de gaming reciever met mijn pc te connecten maar dat ging hem niet helemaal worden en google helpt me ook niet echt verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrob
  • Laatst online: 15-07-2023
In de OP staat uitgelegd hoe je een tweede singstarmicrofoon laat werken onder windows vista maar ik heb windows XP. Kan iemand vertellen hoe het daar werkt? Thanks!

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Beakzz schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:32:
[...]

Nee ze zijn wireless net als de controllers en ze reageren op bewegingen die je ook in het spel gebruikt.
Dus d8 ik ze net als mijn controllers via de gaming reciever met mijn pc te connecten maar dat ging hem niet helemaal worden en google helpt me ook niet echt verder.
Tenzij die gaming controller zich aanmeldt als geluidskaart schat ik je kansen klein in. Je zou met de developers moeten praten om te vragen of het mogelijk is en zo niet: of ze het willen supporten. :)
prinsrob schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:23:
In de OP staat uitgelegd hoe je een tweede singstarmicrofoon laat werken onder windows vista maar ik heb windows XP. Kan iemand vertellen hoe het daar werkt? Thanks!
Ik denk dat je hier wel iets aan hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrob
  • Laatst online: 15-07-2023
Thanks het werkt!!!!, nu liedjes downloaden :-). Had al gezien dat er veel meer liedjes zijn dan voor de playstation :-).

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
prinsrob schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:30:
Thanks het werkt!!!!, nu liedjes downloaden :-). Had al gezien dat er veel meer liedjes zijn dan voor de playstation :-).
Veel meer inderdaad, zeker als je ze zelf maakt. :+ Ik zit nu aan de 1132. :P Een aantal daarvan heb ik dan weer wel geript van de PS2-versies die ik gewoon in de kast heb staan. Ultrastar werkt net zo goed, en het voordeel ervan is dat je niet steeds van dvd hoeft te wisselen.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 21-12-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169877

Waarschijnlijk is deze vraag al vaker gesteld, maar toch stel ik hem ook nog een keer: zijn de PS2 versies van SingStar te gebruiken op de PS3???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 169877 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:14:
Waarschijnlijk is deze vraag al vaker gesteld, maar toch stel ik hem ook nog een keer: zijn de PS2 versies van SingStar te gebruiken op de PS3???
Het antwoord staat zelfs op dezelfde pagina. Maar omdat het bijna kerst is toch maar even een antwoord. Ja, dat kan, maar je moet wel een PS3-versie van Singstar hebben. Dan kan je (net als op de PS2) met select van disc wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169877

Shiver23 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:55:
[...]

Het antwoord staat zelfs op dezelfde pagina. Maar omdat het bijna kerst is toch maar even een antwoord. Ja, dat kan, maar je moet wel een PS3-versie van Singstar hebben. Dan kan je (net als op de PS2) met select van disc wisselen.
Thanks!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 22:07
Heb ik dus gisteren van mijn vriendinnetje een setje microfoons gekregen, krijg ik ze niet aan het werk :(

Mijn specs, een laptop met:
Ultrastar 1.01 Deluxe Full
Windows XP
Singstar microfoons incl. USB-converter
SoundMAX HD Audio onboard

Ik heb volgende tutorial gevolgd: http://ultrastardeluxe.xt...66&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Maar geen soelaas..

Ik heb het zo ingesteld als in de tutorial, dus left channel op 1 en right channel op 2 van "USBMIC Serial#"
En van de SoundMAX HD heb ik alles op OFF gezet.

Nu is het zo dat dus alleen mic. 1 werkt (de blauwe) de rode doet niets. Ik heb voor right channel al verschillende standen geprobeerd (3/4/5/6), maar dat maakt geen verschil.
Zet ik de mic van de SoundMAX HD op channel 2, dan kan de 2e speler wel gewoon meezingen via de onboard microfoon, maar dat is niet de bedoeling. Raar is ook dat als ik 1 van de 2 singstarmicrofoons in de laptop stop, dat er dan ineens geen geluid meer wordt opgenomen via de onboard kaart (dus niet via de onboard mic en óók niet via de singstarmicrofoon die ik in de microfoonaansluiting van de laptop heb zitten).

Een uittreksel van mijn config file geeft ook rare waarden:
[Record]
DeviceName1=SoundMAX HD Audio
Input1=0
ChannelL1=1
ChannelR1=2
DeviceName2=Bluetooth-audio
Input2=0
ChannelL2=0
ChannelR2=0
DeviceName3=USBMIC Serial# 082484143
Input3=0
ChannelL3=0
ChannelR3=0

Zoals te zien zijn dus bij de SoundMAX de kanalen ingesteld, ipv. op de USBMIC (als ik kijk vanuit Ultrastar zelf, dan staan ze wel gewoon goed).

Het is dus duidelijk dat ik eigenlijk als in Vista zou moeten instellen dat mijn microfoon 2 kanalen heeft, maar dat gaat dus niet.

Weet iemand wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Je device staat niet goed. DeviceName1 staat op je normale geluidskaart, terwijl je daar je Singstarmicrofoons aan wil spreken.
[Record]
DeviceName1=SoundMAX HD Audio
Input1=0
ChannelL1=0
ChannelR1=0
DeviceName2=Bluetooth-audio
Input2=0
ChannelL2=0
ChannelR2=0
DeviceName3=USBMIC Serial# 082484143
Input3=0
ChannelL3=1
ChannelR3=2
Die zou wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
NMe schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:11:
Je device staat niet goed. DeviceName1 staat op je normale geluidskaart, terwijl je daar je Singstarmicrofoons aan wil spreken.

[...]

Die zou wel moeten werken.
Als ik die instellingen aanpas in mijn config-file, dan krijg ik in ultrastar te zien dat bij "bluetooth audio" kanaal 1 en 2 zijn ingesteld. En de mic's werken dan ook niet..

Dus:
1 en 2 in de config.ini op HD-audio => in ultrastar staan de mic's op 1 en 2 (zoals in vorige post dus)
1 en 2 in de config.ini op mic's => in ultrastar staat bluetooth-audio op 1 en 2
1 en 2 in de config.ini op bluetooth-audio => in ultrastar staat HD-audio op 1 en 2

Ze zijn dus allemaal "verkeerd gelinked" zegmaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Delete je config file eens en start opnieuw. Misschien dat het dan wel werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
De volgorde klopt nu in ieder geval wel (na config file verwijderen)
[Record]
DeviceName1=USBMIC Serial# 082484143
Input1=0
ChannelL1=1
ChannelR1=2
DeviceName2=SoundMAX HD Audio
Input2=2
ChannelL2=0
ChannelR2=0
DeviceName3=Bluetooth-audio
Input3=0
ChannelL3=0
ChannelR3=0
Maar het is nog steeds enkel de blauwe microfoon die werkt, de rode doet niets.
Is er in Windows XP ook niet zoiets al bij Vista, dat je moet instellen dat het een microfoon is met 2 kanalen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste