'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Alles staat goed ingesteld in Ultrastar en ook in Windows (naar bovenstaande handleiding).
Ik denk dat mijn rode microfoon kapot is
Via soundrepeater heb ik dit trucje toegepast: http://ultrastardeluxe.xt.../viewtopic.php?f=17&t=438
Waardoor ik dus kon zien wat de waardes zijn op het rechter/linkerkanaal en met de rode microfoon slaat hij niet uit. Steek ik de blauwe microfoon in de rode poort dan krijg ik wel gewoon een signaal.
Dat wordt dus weer terugsturen..
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Echter, in UltraStar maakt het vrij weinig uit of ik wel of geen microfoon heb aangesloten: het programma zingt "zelf", en niet altijd even goed. Het lijkt alsof hij zichzelf hoort, als ik audio in windows mute dan blijft ie dat doen.
Wat kan er mis zijn, ik kom er niet uit!
Dus ik weet eigenlijk even niet wat je bedoelt, sorry.
bij de instellingen in ultrastar kan je deze aanpassen.
Windows XP kent ook advanced settings voor recording devices in de instellingen van je geluidskaart.oZner schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 09:15:
Euhm... je bedoelt onder het kopje "Waarom werken mijn SingStar microfoons niet goed in UltraStar?"? Ik heb helaas geen Vista, dus ik zou niet weten hoe ik dat in moet stellen. Binnen de game staat left op 1 en right op 2.
Dus ik weet eigenlijk even niet wat je bedoelt, sorry.
Wat vorig jaar op de T.net MoaM een uitkomst bleek te zijn, was domweg op J duwen in het selectscherm. Zoekfunctie for the win.
Anoniem: 293232
in principe werkt het wel, maar ik hoor mijn eigen stem niet.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt
Anoniem: 293232
Ja, de zoekfuncties gebruik ik al. Maar dan Alt+letter voor naar een letter te gaan in plaats van tabs en de natuurlijk de gewone zoekfunctie. Dat van die extra lijsten is wel een goede tip. Nu zit iedereen tussen de nummers te zoeken. Een lijst is gelukkig makkelijk te maken met Total Commander(daarmee kun je de namen van de geselecteerde mappen mee kopiëren). Alleen een papieren lijst updaten is een beetje vervelend. Misschien is mijn eee pc plus een mooi html bestandje de oplossing.NMe schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:02:
Ik heb ze op artiestnaam gesorteerd met tabs aan. Dat betekent dat je eerst naar de L moet gaan, op enter moet rammen en dan pas kan zoeken op Linkin Park. Dat gaat met bladeren iets makkelijker.
Wat vorig jaar op de T.net MoaM een uitkomst bleek te zijn, was domweg op J duwen in het selectscherm. Zoekfunctie for the win.Ik had lijsten uitgeprint, dus mensen konden gewoon terwijl iemand anders aan het zingen was het volgende nummer uitzoeken, en als zij aan de beurt waren het nummer opzoeken wat zij wilden doen. Het was nooit langer dan een paar seconden stil.
Dat zijn trouwens ongeveer 150 nummers minder dan jij hebt, maar ze zijn wel allemaal (op 9 na
Het is lastig, afhankelijk van welke hardware je gebruikt als microfoon.Anoniem: 293232 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:21:
ik heb het doorgelezen, en sorry ik ben niet echt erg technisch aangelegd, ik weet echt niet wat ik moet doen, ik denk dat ik een verkeerde instelling heb, maar ik weet niet waar...toch bedankt
[ Voor 67% gewijzigd door NMe op 02-03-2009 01:31 ]
Tweede nieuwtje dat inmiddels alweer oud nieuws is, maar waar ik gisteren pas achter kwam (

Draadloos!

Ik heb ze, na eerst de specs te hebben bekeken en navraag te hebben gedaan, besteld op eBay. Met een beetje mazzel heb ik ze van de week binnen.
Anoniem: 299099
Iemand enig idee? Voor de rest lijkt het me super om te doen
Ik heb ze afgelopen weekend binnen gekregen en uitgeprobeerd en ze werken net zo goed als de wired mics, terwijl ze beter in de hand liggen. En ze zijn nog steeds verzwaard maar nét iets lichter volgens mij, en da's ook wel prettig. Ik ben er blij mee.NMe schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 00:23:
Ik heb ze, na eerst de specs te hebben bekeken en navraag te hebben gedaan, besteld op eBay. Met een beetje mazzel heb ik ze van de week binnen.
Hehe dit is echt helemaal geweldigNMe schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 00:23:
Dubbel goed nieuws! \o/ In Windows 7 is het mogelijk om geluid vanuit de Singstar mics gewoon te laten afspelen via je speakers, zonder verder gekke loopsoftware te gebruiken: http://ultrastardeluxe.xt...etup_singstar_microphones
Ik ga overmorgen naar Denemarken en dan gaan we dus altijd ultrastar doen. Maar die AudioRepeater app had 0,2 sec. delay (als ik de buffer sneller zette, kwam er alleen gekraak uit).
Heb nu dus Windows 7 als secundary OS geïnstalleerd en de optie uitgeprobeerd en het werkt perfect!!!
Zit nog steeds wel heeel iets vertraging in, maar het is al stukken beter!
Echt geweldig dat ik je post las vlak voordat ik wegga, thanks!!!
Ik hoorde dat de normale Ultrastar dit al had, dus die had ik al geprobeerd en daar kwam helemaal troep uit
Anyways, I'm off to Denmark. Tot over een week
[ Voor 14% gewijzigd door plofkip op 24-04-2009 08:19 ]
Ik was op zoek naar een lyrics file voor Kisses of Fire van ABBA, maar die heb ik niet kunnen vinden.
Zodoende besloot ik er zelf maar een te gaan maken, maar dat wil niet helemaal lukken.
Ik heb eerst met het programma "yass" geprobeerd om de midi om te zetten naar een lyrics-bestand. Dit is op zich gelukt en ziet er ook goed uit echter iedere keer als ik nu dat nummer wil starten zonder nog daadwerkelijk teksten te hebben toegevoegd crasht ultrastar.
Nu is de vraag moet je eerst die hele lyrics invoeren wil UltraStar niet crashen of is er misschien een ander programma wat beter werkt? De songeditor die in ultrastar zelf zit wordt ik ook niet echt veel wijzer.
Hoe maken jullie die lyrics?
De reden dat Ultrastar niet blij is met je file is waarschijnlijk een page break voor de eindregel, dus zoiets:
1
2
| - 1456 E 1456 |
Daar gaat 'ie bij mij ook wel eens mee mis.
Moeten single-quotes nog "escaped" worden o.i.d zoals je bijv. ook in programmeertalen hebt?
Hier is bijv. een stukje van van het bestand wat ik probeer te maken: Sweet Sweet Smile van de Carpenters
Met op het eind een E voor het einde. Ik heb de rest even weggelaten. Maar op dit kleine stukje crasht hij dus al.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| #ARTIST:Carpenters #TITLE:Sweet Sweet Smile #GENRE:Country #LANGUAGE:English #EDITION:Carpenters #MP3:Carpenters - Sweet Sweet Smile.mp3 #PREVIEWSTART:0 #BPM:175 #GAP:0 : 0 3 6 - : 4 3 6 - : 8 3 6 - : 12 1 6 - : 15 3 6 - : 19 5 6 - : 27 2 -3 - : 28 2 -1 - : 31 1 2 - : 32 2 2 - : 35 1 -1 - : 36 2 2 - : 39 2 2 - : 44 2 4 - : 47 2 6 - : 51 3 2 - : 55 1 2 - : 56 2 2 - : 59 1 2 - : 60 6 2 - : 68 2 2 - : 72 2 2 - : 76 8 -3 - : 84 3 1 You're : 88 2 1 always : 91 6 2 in : 119 5 4 my : 124 2 4 heart : 127 1 6 From : 128 2 6 early : 131 1 6 in : 132 2 6 the : 135 1 2 mornin' : 136 2 2 til : 139 2 2 it's : 140 2 4 dark : 143 2 6 I : 144 1 2 gotta : 147 6 2 see : 155 2 -3 your : 156 4 -1 sweet, : 160 4 2 sweet : 164 1 2 smile : 167 5 2 everyday E |
/edit: Ik bedenk mij net misschien dat ik de vocal line niet goed heb aangegeven.
Hoe kan ik nu aan onderstaand bestand zien wat de vocal line is?

[ Voor 11% gewijzigd door Darude1234 op 25-05-2009 23:22 ]
Verder, wat betreft je file: begin eens met line breaks invullen. Alles staat nu op één regel, grote kans dat US dat niet leuk vindt.
Wat betreft de line breaks wist niet dat die ook nog toegevoegd moesten worden maar ik snap het nu inderdaad. Heb net als proef even een willekeurig aantal line breaks toegevoegd en hij loopt nu niet vast. Klopt alleen nog niets van de timing maar na veel puzzelen zal het ongetwijfeld nu wel lukken. Bedankt tot zover, jullie horen het zodra ik hem helemaal goed gesynchroniseerd heb.
Oh en voor de mensen die met dezelfde vraag zitten: Een linebreak kun je toevoegen door een nieuwe regel aan het einde van 1 regel songtekst toe te voegen en dan met een - beginnen en vervolgens een opvolgend cijfer.
Dus in mijn geval:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| #ARTIST:Carpenters #TITLE:Sweet Sweet Smile #GENRE:Country #LANGUAGE:English #EDITION:Carpenters #MP3:Carpenters - Sweet Sweet Smile.mp3 #PREVIEWSTART:0 #BPM:175 #GAP:0 : 196 2 2 : 200 2 2 You're : 204 8 4 always : 212 4 6 in : 216 2 -3 my : 219 4 2 heart - 227 : 228 3 6 From : 228 3 6 early : 232 3 6 in : 232 3 6 the : 236 3 6 mornin' - 237 : 247 1 -3 til : 251 2 -2 it's : 255 2 -3 dark : 255 2 -3 : 256 2 -1 : 256 2 -1 : 256 2 -1 - 257 |
[ Voor 57% gewijzigd door Darude1234 op 26-05-2009 22:19 ]
Ik ga wel een ander liedje zingen
Heb laatst 21 ABBA-nummers gevonden, waar ik me aardig op uitleef.
[ Voor 40% gewijzigd door Darude1234 op 28-05-2009 21:20 ]
Wat betreft nummers maken: als je een midi omzet staat er standaard een gap van 0 in. #GAP geeft aan hoeveel milliseconden er tussen het begin van de MP3 en het begin van de melodie zitten. Stel je hebt een nummer met een intro van 26,4 seconden waarna de zanger begint te zingen, dan ziet je gap-regel er dus zo uit:
#GAP:26400
Vervolgens is meestal de snelheid niet 100% in orde. Wat ik zelf altijd doe: tekst invullen, regel voor regel testen. Als ik na een tijdje merk dat het zaakje niet helemaal synchroon meer loopt, dan versnel/vertraag ik de #BPM regel. Langzaam aan kom je er vanzelf wel.
Zie hieronder dikgedrukt 1 en 2 zijn toch hele andere noten, dus als ik de gap zou wijzigen en dan You're bij de eerste regel zou zetten klopt het volgens mij niet meer?
: 0 3 6 - (1)
: 4 3 6 -
: 8 3 6 -
: 12 1 6 -
: 15 3 6 -
: 19 5 6 -
: 27 2 -3 -
: 28 2 -1 -
: 31 1 2 -
: 32 2 2 -
: 35 1 -1 -
: 36 2 2 -
: 39 2 2 -
: 44 2 4 -
: 47 2 6 -
: 51 3 2 -
: 55 1 2 -
: 56 2 2 -
: 59 1 2 -
: 60 6 2 -
: 68 2 2 -
: 72 2 2 -
: 76 8 -3 -
: 84 3 1 (2) You're
: 88 2 1 always
: 91 6 2 in
[ Voor 15% gewijzigd door Darude1234 op 30-05-2009 00:14 ]
Dus dan zou het dit worden, momenteel crasht hij weer dus ik zal wel weer iets niet goed gedaan hebben.
Er zit niet echt een goede foutafhandeling in dat programma.
Ik heb ook heel veel regels in het liedje die dubbel en over elkaar heen staan, dat klopt volgens mij ook niet?#TITLE:Sweet Sweet Smile
#ARTIST:Carpenters
#EDITION:Carpenters
#GENRE:Country
#LANGUAGE:English
#MP3:Carpenters - Sweet Sweet Smile.mp3
#BPM:175
#GAP:17500
: 0 1 -25 You're
: 1 1 -24 always
: 9 1 -18 in
: 16 1 -25 my
: 17 2 -24 heart
: 25 1 -18 -
: 32 1 -25 -
: 33 2 -24 -
Maar zou niet weten hoe ik dat oplos.

[ Voor 33% gewijzigd door Darude1234 op 31-05-2009 20:47 ]
Weet iemand misschien een site waar ze goede midifiles hebben of valt midi ook onder de copyright wetgeving en mag dat hier niet geplaatst worden?
Disney Sing It voor de PS2 voor 15,-. Wow!
UltraStar Deluxe werkt overigens perfect onder Windows 7 RC, zonder audiorepeater...
https://www.strava.com/athletes/10490675
Oh dat is zeker een goede deal!estorino schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:05:
Ik liep gister even binnen bij de e-plaza in Hoog Catherijne, Utrecht en wat zien ik?
Disney Sing It voor de PS2 voor 15,-. Wow!Ok, het gaat niet om het enorme rukspel zelf, maar je krijgt er 2 singstar mics bij. Lijkt me een mooie deal voor de ultrastar deluxe people!
UltraStar Deluxe werkt overigens perfect onder Windows 7 RC, zonder audiorepeater...
En UltraStar Deluxe icm. Windows 7 is inderdaad erg prettig!
Zoals Singstar Apres Ski party
Singstar Mallorca Party
Deze zijn bijna volledig duits :d met 3 of 4 engelse nummers .. Leuk idee omdat ook voor Nederland te gaan doen. Bier en tralalallalala
Ik gister ookkipusoep schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:12:
[...]
Oh dat is zeker een goede deal!
En UltraStar Deluxe icm. Windows 7 is inderdaad erg prettig!
Niet slecht
I know. Zoals ik al zei: het is daar een stukje populairder, wat ook verklaart dat er óók voor Ultrastar meer Duitsers in de weer zijn met het maken van nummers.djac1 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:21:
Maar ik bedoel ook de officiele he..
Anyway, info over de recent uitgebrachte Singstarversies ABBA, Queen en de Engels- en Nederlandstalige Disney Singstars toegevoegd, en de verwachte Singstar Motown en Singstar Take That in het lijstje gezet, ook al is er nog geen track listing bekend. Ik heb ook wat info toegevoegd over hoe je jezelf terug kan horen tijdens het spelen, aangezien dat nogal vaak gevraagd wordt.
Heb zelf de afgelopen dagen weer wat zitten aankloten met Ultrastar. Een paar nieuwe nummers gemaakt, een paar samengesteld uit een gedownloade TXT en de bij elkaar geraapte film- en geluidbestanden. Mijn lijstje begint uit zijn voegen te groeien, 1284 nummers intussen.
Anoniem: 290406
Het komt omdat je Singstar-microfoon door dat verdeelkastje werkt als een aparte geluidskaart. Die geluidskaart heeft alleen een input (de twee microfoonkanalen) en dus geen output. Als je iets over je speakers wil horen dat uit die tweede geluidskaart komt, dan zul je dat op de een of andere manier moeten voeden aan je andere geluidskaart. Dat kan softwarematig (audiorepeater.exe, Windows 7 of UltraStar Deluxe 1.1) maar ook hardwarematig. Voor dat laatste moet je wel handig zijn met een soldeerbout; zie ook deze post.
Anoniem: 290406
toch bedankt voor de informatie, ik denk dat het met mijn logitech usb microfoon wel hetzelfde zal zijn. ik heb er alleen geen kastje aan hangen ofzo.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 290406 op 07-09-2009 21:30 ]
Gister mijn blauwe Singstar microfoon in tweeën gebroken bij het aandraaien van de dop, maar aangezien ik het spel toch wel zo'n paar uur per week speel zouden draadloze mics wel handig zijn.
Nu alleen nog even een plaats vinden waar ze te koop zijn voor rond de 35 - 40 euro..

Ik heb ze vorige week nog intensief in gebruik gehad op de MoaM. Ik had een lading volle batterijen meegenomen aangezien ik geen idee had hoe lang ze mee gingen, maar ik heb de batterijen niet hoeven vervangen, ondanks het feit dat de mics op de eerste avond van 21:00 tot 3:00 aan gestaan hebben en de tweede avond van 20:30 tot 1:00. En ik had er thuis ook nog gewoon mee gespeeld.
Draadloze mics: zeker doen. Zonder meer het geld waard.
Iemand vertelde me dat ik eventueel toch de PS2 versie kan kopen en die liedjes kan spelen als ik eerst opstart met een PS3 singstar en in het spel kies voor CD wisselen en dan de PS2 singstar CD erin doe.. iemand ervaring ermee?
Toch werkt Singstar Studio 100 niet.. iemand een idee? Of kan ik um beter maar terug naar de winkel brengen?19 december 2008 - Sony heeft middels een persbericht naar buiten gebracht dat alle SingStar-games voor de PlayStation 2 nu ook op de PlayStation 3 speelbaar zijn. Dit alles is ter ere van het éénjarige bestaan van SingStar voor de PS3.
Eerst een update binnenhalen zo te zien* bezitters van een PlayStation®3 en een SingStar spel voor PS3 kunnen, door middel van een kleine online software-update, alle SingStar PlayStation®2 games eveneens op hun PS3 afspelen
Link hier
Zou na update als volgt moeten werken:
Link hierSingStar track compatibility across PS2 & PS3 is enabled via the Disc Swap feature.
The feature has previously been available on SingStar games for both PlayStation 2 and PLAYSTATION 3, but for the first time owners of SingStar for PS3 will be able to play songs from PS2 discs in their collection.
While playing a SingStar PS3 disc, at the song select screen, hit the [select] button to swap discs and play the songs from the inserted disc. The songs are not saved to the hard drive.
Hoor graag of het werkt of niet
[ Voor 63% gewijzigd door RedBaret op 25-09-2009 12:12 ]
bron: http://www.joystiq.com/20...lity-patch-available-now/A free patch for SingStar PS3, allowing non-backwards compatible PS3s to play PS2 SingStar titles, should be available now in Europe. The download will automatically activate when owners pop in their copy of the game, enabling those karaoke divas to swap PS2 SingStar discs in "for the rest of the session." The game is still technically playing the PS3 version and just pulling the data from the disc, so all DLC should still be available.
Lijkt erop dat de patch automatisch geinstalleerd wordt
beschik zelf over singstar Vol1. en heb zojuist Studio100 gekocht.
inderdaad net getest en krijg dezelfde meldinglapino schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:46:
Ook gekocht, werkt niet. "De disc die je hebt geplaatst, is geen geldige Singstar-disc. Verwijder de huidige disc en plaats een Singstar-disc".
zojuist bij de update geschiedenis van singstar gekeken en ik heb de update al binnen waarmee ik ps2 songs zou moeten kunnen spelen binnen singstar door middel van de discswap functie
[ Voor 23% gewijzigd door RenaldoN op 25-09-2009 17:19 ]
Niet het officiële persbericht gevonden waarin staat dat met een PS3 en een SingStar spel voor PS3 alle SingStar PlayStation®2 games op een PS3 kunnen worden afgespeeld.
Wel deze gevonden. Ziet eruit alsof het van Sony afkomstig is.
Edit:
Spel werkt op een PS3 met BC (60 gb)
[ Voor 112% gewijzigd door RedBaret op 25-09-2009 20:57 ]
dat is uiteraard logisch dat het spel wel werkt op een 60gb model.RedBaret schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:45:
Ook hier problemen gemeld. Misschien ook melding bij Sony Helpdesk maken. Hoe meer hoe beter.
Niet het officiële persbericht gevonden waarin staat dat met een PS3 en een SingStar spel voor PS3 alle SingStar PlayStation®2 games op een PS3 kunnen worden afgespeeld.
Wel deze gevonden. Ziet eruit alsof het van Sony afkomstig is.
Edit:
Spel werkt op een PS3 met BC (60 gb)
waar ik nu benieuwd naar ben is hoe het met andere ps2 singstar versies gaat.
als er van andere ps2 versies wel nummers geinporteerd kunnen worden moet dit toch met een simpele software update op te lossen zijn.
Renaldo Wilt meezingen met de samsonrock
het is wel logisch maar zeker geen automatismeRenaldoNiels schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:27:
[...]
dat is uiteraard logisch dat het spel wel werkt op een 60gb model.
Renaldo Wilt meezingen met de samsonrock![]()
ken genoeg ps2 spellen die het niet doen.
Edit:
Melden bij Sony Helpdesk dat Singstar Studio 100 niet werkt met swap-disk functie:
Bron: hier-knip-
Ik kan jullie ook aanraden om even de mensen van de helpdesk ook even te bellen:
- Nederland = 0495 574 817 (tegen lokaal tarief)
- België = 011 516 406 (tegen lokaal tarief)
De openingstijden zijn:
- maandag t/m vrijdag = Van 09:00 uur tot 20.00 uur
- zaterdag = van 10.00 tot 16.00 uur
[ Voor 45% gewijzigd door RedBaret op 27-09-2009 11:21 ]
bericht op forum van http://community.eu.plays...ard.id=472&message.id=885
Hallo allemaal,
Het probleem is bij ons (Sony) bekent en we zijn hard aan het werk om er een oplossing voor te vinden! Onze excuses voor het ongemak, het zou normaal gesproken wel mogelijk moeten zijn om de SingStar Studio 100 PlayStation 2 versie op de PlayStation®3 af te spelen, maar zoals jullie al hebben aangegeven zijn we tegen wat onvoorziene problemen gelopen.
Nogmaals onze welgmeende excuses hiervoor en we hopen het zo snel mogelijk opgelost te hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door RenaldoN op 28-09-2009 15:20 ]
[ Voor 3% gewijzigd door lapino op 30-09-2009 12:12 ]
Anoniem: 220860
Of moet je persé een orgineel schijfje hebben?
origineel schijfjeAnoniem: 220860 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:50:
Is het mogelijk om een kopie van een origineel PS2 singstar spel te spelen in een PS3 40 GB?
Of moet je persé een orgineel schijfje hebben?
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Anoniem: 78958
het werkt al met behulp van deze link: http://ultrastardeluxe.xt...etup_singstar_microphonesNMe schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:07:
En nu verwacht je dat wij in onze magische glazen bol gaan kijken en gaan raden wat je fout doet? Vertel eens wat je gedaan hebt, dan kunnen we je misschien helpen.
ik zit in windows te klooien naar die instelling met channel 2 ipv in ultrastar
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 78958 op 13-10-2009 19:21 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Overigens gaat 1310 hier prima.
Wat is de beste plek om nieuwe nummers te vinden, ik zag 1 site ultrastarsongs, maar die is al 1 jaar eruit qua downloaden. Via officiele weg is er hiervoor niets te krijgen?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 78958 op 14-10-2009 12:26 ]
Verder vroeg ik me af of dit ook voor de wireless mics geldt?
Ik twijfel nog wel welke ik zal kopen. De wired of wireless.
Het hele gebeuren lijkt me in ieder geval om te draaien op mijn mediacenter in de woonkamer en later eventueel op een beamer tijdens feestjes of iets dergelijks...
[ Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 15-10-2009 10:23 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Nope, dat werkt precies zoals je beschrijft.Mystikal schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:22:
Terwijl ik in de OP lees over een usb-controller. Worden de 2 mics op een 'kastje' aangesloten en worden die vervolgens via usb verbonden met de pc of werkt het anders?
Verder vroeg ik me af of dit ook voor de wireless mics geldt?

Niet doen, haal de wireless variant.Ik twijfel nog wel welke ik zal kopen. De wired of wireless.
Dat moet inderdaad geen probleem zijn en is voor feestjes inderdaad leuk. Vooral ook omdat de mensen die het hardst roepen dat ze niet willen zingen aan het eind van de avond het hardst zingen.Het hele gebeuren lijkt me in ieder geval om te draaien op mijn mediacenter in de woonkamer en later eventueel op een beamer tijdens feestjes of iets dergelijks...
En binnen EN getest! Helemaal top. Heb de audiorepeater ook aan de praat gekregen. Ik heb alleen niet de mogelijkheid (of ik weet niet hoe) ik de 2e mic (rode) aan de praat krijg. Ik draai hier XP. Iemand suggesties? Heel het topic lezen... 2 mics aan de praat gekregen.
Inmiddels heb ik mijn stembanden naar de verdommenis geholpen en dan heb ik in heel mijn leven nooit meer dan 1 cigaret op!
Edit inmiddels redelijk wat gezongen, maar hij is zeer instabiel. Tijdens nummers klapt hij er al een paar keer uit. Iemand meer met deze problemen?
[ Voor 122% gewijzigd door Mystikal op 16-10-2009 19:26 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Af en toe wel even batterijen wisselen, maar verder no problems.
Vraagje over de nummers van singstar op de ps3. We maken best vaak gebruik van de tournooi modus, waarbij het spel een nummer kiest en je als "team" 5x een shuffle mag gebruiken. Helaas kiest het spel veelvuldig nummers uit de standaard selectie die op de CD staan. Natuurlijk valt de keus ook wel op gedownloade nummers, maar soms komen er keer op keer (voor ons) onbekende nummers te voorschijn.
Vraag: Is het mogelijk nummers uit te sluiten van de selectielijst die singstar heeft? Ik begrijp dat het niet mogelijk is deze nummers te verwijderen, maar simpel uitsluiten zou al voldoende zijn....
Ben benieuwd!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Aangenomen dat je bedoelt dat het programma vastloopt: nee, nooit last van gehad, behalve bij slechte song files, maar dan loopt hij vast vóór je gaat zingen, niet tijdens het zingen.Mystikal schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:25:
Edit inmiddels redelijk wat gezongen, maar hij is zeer instabiel. Tijdens nummers klapt hij er al een paar keer uit. Iemand meer met deze problemen?
Basement Bios ---- Exo-S
Ja dat kan ik, maar wil je even aangeven welke folders/files dat zijn?NMe schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:01:
Kun je je scoredatabase en covers.cache eens weggooien uit je Ultrastar-mapje?
Cache file voor covers inmiddels weggegooid. Inmiddels ben ik er ook achter dat als ik meer dan 250 nummers in mijn database heb staan, hij niet meer wilt opstarten. Haal ik vervolgens een aantal songs uit de map zodat ik weer precies op 250 (of minder) nummers in de folder heb staan,, start het vlekkeloos op. Zoooo raar......
Deze versie heb ik: 0.6.2: Is di de laatste?
[ Voor 41% gewijzigd door Mystikal op 18-10-2009 13:19 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Lol, geen ideeNMe schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:45:
Je bent met Ultrastar aan het werken? Doe eens gauw weggooien en installeer Ultrastar Deluxe.
Je bent een held! (voor mijn vriendin nog meer!!!) Toppie!
Cu next year @ Popstars.....
[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 18-10-2009 16:20 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Studio 100 is niet veel beter. Dat ranget van Samson en Gert tot Kabouter Plop tot Piet Piraat.
Basement Bios ---- Exo-S
En verder laatst dook er ergens een bootleg op van de singstar michael jackson ( misschien mogen we dat niet hier bespreken maar goed) die is dus door wat spanjaarden gemod vanaf een andere singstar maar alleen de nummer zijn anders
Is het ook al mogelijk om vanuit 1 singstar een grote maken en dan de grote file op harddisk zetten zodat je op je ps2 niets hoeft te wisselen
Er komen toch ook gewoon nieuwe edities uit? Legends bevatte ook nummers uit de jaren 80, Rock Ballads veel spul uit de jaren 80 en 90. Pop Hits bevatte dezelfde soort muziek als Party, en R&B had ook wat overeenkomsten.djac1 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:39:
Nou van de pop singstars en 80's al die edities gewoon weer aanvullen met nieuwe muziek of nummers die nog op Singstar zijn uitgebracht.
Nee. Zie topicstart.Is het trouwens moeilijk om de txt files zelf te maken voor Ultrastar?
Ja. Zie topicstart.Of moet je ook een midi ervoor hebben ?
Ik begrijp niet helemaal wat je daarmee bedoeld maar gemodde versies van originele Singstars zullen we hier inderdaad niet kunnen bespreken. Daarnaast zie ik daar persoonlijk ook het nut niet van in, Ultrastar werkt fijner.En verder laatst dook er ergens een bootleg op van de singstar michael jackson ( misschien mogen we dat niet hier bespreken maar goed) die is dus door wat spanjaarden gemod vanaf een andere singstar maar alleen de nummer zijn andersDus binnekort kunnen wij dat misschien zelf doen.
Een PS2 heeft geen harddisk en ze zouden bij Sony nogal dom zijn als je de game compleet op je HD kon zetten. Dan is het gewoon eenmalig de game lenen en je kan hem onbeperkt gratis spelen.Is het ook al mogelijk om vanuit 1 singstar een grote maken en dan de grote file op harddisk zetten zodat je op je ps2 niets hoeft te wisselenIk heb al wat research gedaan maar daar komen dan niet verder tot 2 disks op een ofso. Blijkbaar moet ik dan toch maar aan Ultrastar beginnen hahaha..:P
Ik zie het al.. We moeten dus opletten waar we op GOT over praten. Maar je kan dus als back-up op een harddisk zetten wat je in de fat kan inbouwen en bij de slim op usb. Maar ja dit is veel meer moeite als ultrastar...NMe schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:55:
[...]
Er komen toch ook gewoon nieuwe edities uit? Legends bevatte ook nummers uit de jaren 80, Rock Ballads veel spul uit de jaren 80 en 90. Pop Hits bevatte dezelfde soort muziek als Party, en R&B had ook wat overeenkomsten.
Maar ik vind wel dat er te weinig komen
[...]
Nee. Zie topicstart.
Je kan ze toch zelf compilen bedoel ik
[...]
Ja. Zie topicstart.
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je daarmee bedoeld maar gemodde versies van originele Singstars zullen we hier inderdaad niet kunnen bespreken. Daarnaast zie ik daar persoonlijk ook het nut niet van in, Ultrastar werkt fijner.
Het nut is dat je ze op je PS2 kan spelen
[...]
Een PS2 heeft geen harddisk en ze zouden bij Sony nogal dom zijn als je de game compleet op je HD kon zetten. Dan is het gewoon eenmalig de game lenen en je kan hem onbeperkt gratis spelen.Vandaar ook dat ik de games wel koop voor de PS2 maar ze eigenlijk nooit op de PS2 speel. Ik rip ze in plaats daarvan wel gewoon naar Ultrastar-formaat.
Anoniem: 154173
Meteen Legends pack erbij gezet, helemaal geweldig.
Alleen vraag ik me nog 1 ding af:
Als je als man met een lage stem lied wilt zingen met hoge noten.. dat gaat sowieso niet werken of?
Hij relativeert hoge en lage noten niet bij de stem van de gebruiker, toch?
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo!
Bedankt!
Let wel dat je precies een x aantal octaven lager of hoger moet zingen; andere toonsoorten gaat Ultrastar niet voor je herkennen; Singstar ook niet trouwens.
Anoniem: 154173