500/600 zijn 2D clocks. 3D stock is volgens mij 625/900....
Verwijderd
ok maar wat bedoel je precies met eerlijke overklok?
heb toch dikke 1200 3d marks meer.... is het geen stabiele overklok ofzo?
krijg ik hogere score met atitool?
heb toch dikke 1200 3d marks meer.... is het geen stabiele overklok ofzo?
krijg ik hogere score met atitool?
Met 'eerlijke' overklok bedoel ik niet dat je kaart niet stabiel is of dat je valsspeelt, maar dat je zo hoog klokt omdat ATI Tray Tools je mem. timmings verhoogd, zo kom je veel verder.
En zoals Viss al zegt ja mag niet rekenen vanaf Core 500Mhz en Mem. 600Mhz want dat zijn de settings voor 2D, niet 3D.
En zoals Viss al zegt ja mag niet rekenen vanaf Core 500Mhz en Mem. 600Mhz want dat zijn de settings voor 2D, niet 3D.
De oude ati oc-tool bijvoorbeeld paste, indien je je mem overclockte, lossere timings voor het geheugen toe. Dit heeft tot gevolg dat je mem wat verder komt maar dat de performance minder is t.o.v. bv atitool of riva op vergelijkbare mem mhz. Weinig te maken met "eerlijk" m.i. maar gewoon de wijze waarop dat progje werkt.
Ati oc-tool mem timings:

Atitool mem timings:

Wat je wel in de gaten moet houden zijn de 2D/3D clocks. Je kaart draait 500/600 in 2D, zodra je 3D app zoals bench of game start zou je kaart moeten overschakelen op 625 core 900 mem. Dat zijn de stock 3D clocks.
Ati oc-tool mem timings:

Atitool mem timings:

Wat je wel in de gaten moet houden zijn de 2D/3D clocks. Je kaart draait 500/600 in 2D, zodra je 3D app zoals bench of game start zou je kaart moeten overschakelen op 625 core 900 mem. Dat zijn de stock 3D clocks.
Verwijderd
ja dat klopt dat doet ie ook..... ik heb atitool gedownload en ben aan het klokken gegaan... en kom net zo ver hehehe
dus zal ati traytools weinig verschil meer zijn denk ik
dus zal ati traytools weinig verschil meer zijn denk ik
Hoe warm mag de X1950XT eigenlijk worden.
Ik heb nu een VF900 gemonteerd maar op langzame fanspeed om te testen werdt hij al over de 80 graden. Wat is safe voor een goede overklok? Mijn X1950XT slaat bij de 700Mhz core vast en reboot dan. Ik denk dat 690 het max is.
Ik heb nu een VF900 gemonteerd maar op langzame fanspeed om te testen werdt hij al over de 80 graden. Wat is safe voor een goede overklok? Mijn X1950XT slaat bij de 700Mhz core vast en reboot dan. Ik denk dat 690 het max is.
Soms word die van mij wel 90+. Houd het gewoon onder de 90. Rond dat punt is hij hier soms ook instabiel.
(X1900XT)
(X1900XT)
2D clock changed to:
398/495
@
Core: 0.995v
MVDDC: 1.785v (ATITool wil niet lager.)
MVDDQ: 1.785v (ATITool wil niet lager.)
VDDCI: 1.135v (ATITool wil niet lager.)
398/495
@
6 weken later...Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 07:17:
Er komt dit weekend of misschien wel eerder een grote update voor de SP, ben er nog mee bezig.
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Even een ander vraagje
. Heb nu waterkoeling op mn gpu core zitten, kan het ram gewoon kaal? Of moet ik hier nog ramsink opzetten of een fan ernaast hangen? Doel van mn wc was stilte dus eigenlijk niet zoveel zin in een fan erbij
Met een beetje airflow kan het prima zonder heatsinks. Persoonlijk zou ik er van die blauwe Zalman heatsinks op zetten. Dingen zijn redelijk goedkoop en werken prima.
Ik zou het wel koelen als ik jou was. Vooral als je het gaat oc'en of met voltage ligt te kloten.
De zalman sinkjes zijn idd goedkoop en redelijk goed.
Iemand al de nieuwe 6.12 drivers in gebruik ? ervaringen ?
De zalman sinkjes zijn idd goedkoop en redelijk goed.
Iemand al de nieuwe 6.12 drivers in gebruik ? ervaringen ?
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Ik moet straks format C: doen en zet dan de nieuwe 6.12 drivers er op. Zoek even het Company of Heroes topic op. Daar staan benchmarks tussen de nieuwe 6.12 en de oude drivers. Bij dat spel gaan de prestaties hard vooruit met de nieuwe 6.12. Of het met andere spellen ook vooruit gaat weet ik niet maar het zou goed zo kunnen zijn.Iemand al de nieuwe 6.12 drivers in gebruik ? ervaringen ?
De 6.12 drivers kunnen denk ik geen kwaad.
was paar weken geleden aan t neuzen op alternate en zag voor 69,- euries de DFI CFX3200 staan.
ik had een x1800xt 256mb van sapphire met een x2 4600+ op een MSI K8N Diamond. leek me wel leuk om xfire uit te proberen.
na het verdiepen in crossfire kwam ik erachter dat ik een mastercard nodig had. nergens te vinden in nederland. heb er uiteindelijk een in duitsland gevonden. ze hebben ze daar genoeg. was 245 incl. verzend (25) kwijt. achterhad had ik mischien de x1800xt 256 mb moeten verkopen en 2 x1900xt moeten kopen.
voeding is een antec trueblue 480watt. 2x200gb samsung sp2004c sata-2 en de x2 4600+@3ghz gaat het prima. al moest ik wel de juiste verdeling van de voedingskabels uitvoegelen zodat het optimaal verdeelt werd.
met de standaard overclock opties in ccc kom ik op 7933 3dmarks 2006. overclocken van de 2 kaarten apart met atitool en de ati services uitgeschakeld is nog niet gelukt om stabiel te krijgen. ik zou een stuk hoger komen als ik een 512mb x1800xt zou hebben. zonde van de 256 op de mastercard die ik nu niet gebruik. ik geloof dat ik dan wel 1000 3dmarks erbij zou kunnen krijgen. en verder heb ik nog niet gebruik gemaakt van de uitgebreidde opties van de DFI CFX3200 buiten het toekennen van 10% extravoltage aan de pci-e slots. heb ccc 6.12 gebruikt
als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.
ik had een x1800xt 256mb van sapphire met een x2 4600+ op een MSI K8N Diamond. leek me wel leuk om xfire uit te proberen.
na het verdiepen in crossfire kwam ik erachter dat ik een mastercard nodig had. nergens te vinden in nederland. heb er uiteindelijk een in duitsland gevonden. ze hebben ze daar genoeg. was 245 incl. verzend (25) kwijt. achterhad had ik mischien de x1800xt 256 mb moeten verkopen en 2 x1900xt moeten kopen.
voeding is een antec trueblue 480watt. 2x200gb samsung sp2004c sata-2 en de x2 4600+@3ghz gaat het prima. al moest ik wel de juiste verdeling van de voedingskabels uitvoegelen zodat het optimaal verdeelt werd.
met de standaard overclock opties in ccc kom ik op 7933 3dmarks 2006. overclocken van de 2 kaarten apart met atitool en de ati services uitgeschakeld is nog niet gelukt om stabiel te krijgen. ik zou een stuk hoger komen als ik een 512mb x1800xt zou hebben. zonde van de 256 op de mastercard die ik nu niet gebruik. ik geloof dat ik dan wel 1000 3dmarks erbij zou kunnen krijgen. en verder heb ik nog niet gebruik gemaakt van de uitgebreidde opties van de DFI CFX3200 buiten het toekennen van 10% extravoltage aan de pci-e slots. heb ccc 6.12 gebruikt
als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.
[ Voor 3% gewijzigd door Zuluman op 02-01-2007 21:22 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Verwijderd
Artic accelero X2SayWhatAgain! schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:10:
Ik ben van plan een X1950XT te kopen, maar twijfel nog over de cooling. Het liefst wil ik er een V900-CU op maar lees her en der dat dat niet goed gaat werken als je wilt oc'en. Als dat niet kan zoek ik een versie met de meest stille stock-cooler, maar daar vind ik maar weinig ervaringen over. Iemand tips?
topkoeler voor maar de helft van de prijs van de zalman.
Idle temps:Saturnus schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:59:
2D clock changed to:
398/495
@
Core: 37
vReg: 46
???: 37
Stressed temps:
Core: 54
vReg: 54
???: 47
Heb die inmiddelsVerwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:48:
[...]
Artic accelero X2
En ik draai eerst altijd ff een paar dagen met stock cooler ivm garantie.
Edit:
Laat maar zitten,
Net een X1900GT besteld.
Na een jaar kijk ik wel voor een dikke kaart; wil nu gewoon af van de AGP zeik.
Laat maar zitten,
Net een X1900GT besteld.
Na een jaar kijk ik wel voor een dikke kaart; wil nu gewoon af van de AGP zeik.
[ Voor 85% gewijzigd door Slitch op 07-01-2007 17:46 ]
bij mij zit ie er standaard op, een x1950pro that is van club3dVerwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:48:
[...]
Artic accelero X2
Verwijderd
ik heb 2 vragen,
ben benieuwd welk geheugen dit is,
Innix
HY5RS123235
Fp-14 616A <<<< Die 14 is dat dan de 1.4 ns type?
v7edo567k
En ik hoef maar iets aan het geheugen te stellen met welk progie ook en ik krijg zwart beeld. Dit krijg ik ook als ik niks doe bij het opstarten
pc is opzich niet in een fout maar gewoon geen beeld. (lijkt mij want lampjes gaan wel door) is dit op te losse door in services die 2 uit te zette?
ik heb een 1950 pro van sapphire.
ben benieuwd welk geheugen dit is,
Innix
HY5RS123235
Fp-14 616A <<<< Die 14 is dat dan de 1.4 ns type?
v7edo567k
En ik hoef maar iets aan het geheugen te stellen met welk progie ook en ik krijg zwart beeld. Dit krijg ik ook als ik niks doe bij het opstarten
ik heb een 1950 pro van sapphire.
Lijkt er inderdaad wel op. (1.4ns)
Ik weet het even niet zeker, maar er kunnen 2 dingen zijn waarom OC'en niet wil:
1. Kaart word nog niet ondersteud.
2. Kaart heeft 'iets' digitaal want analoog wil wel.
En het ligt niet ergens anders aan, want ik heb voor een kennis ook gecheckt of de kaart wou OC'en, maar de PC liep ook direct vast.
Ik weet het even niet zeker, maar er kunnen 2 dingen zijn waarom OC'en niet wil:
1. Kaart word nog niet ondersteud.
En het ligt niet ergens anders aan, want ik heb voor een kennis ook gecheckt of de kaart wou OC'en, maar de PC liep ook direct vast.
Heeft er iemand hier 2 monitoren op DVI aan een X1900-series kaart hangen?
Ik heb 1x Samsung 204B en 205BW, maar het beeld knippert regelmatig, en tijdens het booten heb ik regelmatig dat de helft van het beeld paars knippert, soms op beide monitoren, soms op 1. Als ik slechts 1 scherm aansluit is er niets aan de hand. Hmmz..
Ik heb 1x Samsung 204B en 205BW, maar het beeld knippert regelmatig, en tijdens het booten heb ik regelmatig dat de helft van het beeld paars knippert, soms op beide monitoren, soms op 1. Als ik slechts 1 scherm aansluit is er niets aan de hand. Hmmz..
Verwijderd
Dat klopt. Me tft is dvi aangesloten. Kan hier nog eens een fix voor kome of is dit gewoon pech, volgende keer beter met andere hardware...( als ik voltage aan pas via ati tray tools loopt het prog ook vast
)
Naja ik heb me doel toch gehaald... over de 10k komen met mark 05
Dat klopt. Me tft is dvi aangesloten. Kan hier nog eens een fix voor kome of is dit gewoon pech, volgende keer beter met andere hardware...( als ik voltage aan pas via ati tray tools loopt het prog ook vast
Ik heb het blijkbaar verkeerd omschreven.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:29:
Dat klopt. Me tft is dvi aangesloten. Kan hier nog eens een fix voor kome of is dit gewoon pech, volgende keer beter met andere hardware...( als ik voltage aan pas via ati tray tools loopt het prog ook vast)
Iets in de kaart zelf, is digitaal geworden.
El Snorro in "[OC] ATI Radeon X1K Series - Deel 2"
In dat geval gaat het dus alleen om voltages.
Welke progjes heb je allemaal geprobeerd?
Voor ATITool is bekend dat een X1950Pro niet te overklokken is. Probeer anders een RivaTuner of ATI Tray Tools.
[ Voor 23% gewijzigd door Saturnus op 11-01-2007 16:45 ]
Verwijderd
o zo. Ik gebruik ati tray tools en riva tuner. Bij allebij kan ik het geheugen beter niet veranderen ivm zwart beeld. Ik moet zoizo de programma's aan hebben om de gewenste core snelheid te behouden. En ja ik heb vinkje aan van gebruik deze waardes bij opstarten ( ati tray) Hopelijk komen er snel betere ondersteuningen voor dit kaarte. Ik heb al beetje gezocht op google maar is er al iemand die een volt mod op een 1950 pro 512 Agp versie heeft uitgevoerd?
O ik kwam wat in het duits tegen
http://www.pcmasters.de/f...on-x1950-pro-voltmod.html
Update. Savonds even door gezocht op internet met resultaat
. Progie WinClk gevonden. Dus voor de mensen die ram wille overklokken waar het eerst elke keer bij vast liep..deze werkt wel voor mij. Het is alleen niet een reuze verbetering
.. Las iets dat het de timings aanpaste dus nog een keer naar kijken. morgen ook maar eens met voltages beginnen.
O ik kwam wat in het duits tegen
Update. Savonds even door gezocht op internet met resultaat

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 23:06 ]
hallo wortel wouterrrr
heb pas een x1600 pro gekocht van sapphire, maar blijkbaar heeft iedereen hier de high end stuff, maar mooi kaartje, maakt niet alteveel herrie en is allicht sneller als me onboard 6100. core clock gaat nog van 500 naar 610, dus wel aardig maar DDR2 zuigt hard van 400 naar 410 ofzo
had toch DDR3 versie moeten kopen. maar wel component, maar is niet gelijk aan rgb kabel die ik nog in elkaar moet gaan solderen.
AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300
ik heb precies zown kaart en krijg mem ook niet hoger dan 414
2 bad voorr ddr2.
Dacht eerst dat het aan ati tool of een bios lag maar helaas.
Dacht eerst dat het aan ati tool of een bios lag maar helaas.
[ Voor 28% gewijzigd door iNSANiTi op 12-01-2007 02:42 ]
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
nou ik heb zelf de asus x1600 pro pci-e 512mb kaartje.... en krijg deze met geen enkele mogelijkheid over geklokt... hij zet het gewoon iedere keer alle settings terug... nu heb ik echt dit hele topic door zitten snuffelen om te kijken hoe en wat.. maar krijg het echter nog steeds niet voor elkaar..
18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!
Probeer eens te oc'en met Rivatuner. Ik heb met mijn X1900XT problemen met ATI Tool maar met Rivatuner werkt het wel goed.carlino schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 03:05:
nou ik heb zelf de asus x1600 pro pci-e 512mb kaartje.... en krijg deze met geen enkele mogelijkheid over geklokt... hij zet het gewoon iedere keer alle settings terug... nu heb ik echt dit hele topic door zitten snuffelen om te kijken hoe en wat.. maar krijg het echter nog steeds niet voor elkaar..
Hier had ik ook last van. Iemand anders hier had het ook en heeft er een topic over geopend maar er is helaas geen oplossing uit gekomen. Na het installeren van de nieuwste Catalyst drivers heb ik er alleen nog last van op mijn 2e scherm ipv op beide.Heeft er iemand hier 2 monitoren op DVI aan een X1900-series kaart hangen?
Het blijft irritant maar gelukkig is het nu alleen nog het 2e scherm. Elke 2 minuten knippert ie ff.
[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 12-01-2007 14:47 ]
Verwijderd
Dan heb je in service die 2 nog niet uit gezet. Deze starten elke keer automatisch op en zette steeds alles weer terug.
Dan heb je in service die 2 nog niet uit gezet. Deze starten elke keer automatisch op en zette steeds alles weer terug.
Verwijderd
Ok, ik heb een vraagje, een maat van me heeft ook een X1950XT videokaart, hij heeft niet zo'n supergoede processor en geheugen, maar vind zijn score toch wat laag.
config:
amd64 3000+
1 gig pc3200 geheugen
x1950xt videokaart
hij haalt dus met 3dmark 2006 1.1.0 maar 2270 punten, en volgens mij zou hij er veel meer uit moeten kunnen halen toch? of is z'n geheugen en proc echt een bottleneck?
config:
amd64 3000+
1 gig pc3200 geheugen
x1950xt videokaart
hij haalt dus met 3dmark 2006 1.1.0 maar 2270 punten, en volgens mij zou hij er veel meer uit moeten kunnen halen toch? of is z'n geheugen en proc echt een bottleneck?
Ik heb me gek gezocht maar ik zie nergens op GoT overklokervaringen met de X1650Pro en XT.
Volgens de reviews blijken die dingen slecht over te klokken te zijn en dat is best jammer. Als iemand tóch ervaringen heeft dan lees ik het hier graag, met name de XT is interessant
Volgens de reviews blijken die dingen slecht over te klokken te zijn en dat is best jammer. Als iemand tóch ervaringen heeft dan lees ik het hier graag, met name de XT is interessant
Verwijderd
Hij komt zaterdag met z'n pc langs, dus denk dat we maar eens flink gaan doorspitten om die bak stukken sneller te krijgen, vond ut ook al gruwelijk laag.Saturnus schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:56:
Ik zou eerder iets zeggen als geen Drivers...dit is gewoon idiote laag...
Verwijderd
je cpu bottled hem denk ik. Als ik mijn cpu van 2400 op 2800 zet scheeld dit in mark05 duizend punten ongeveer... Probeer eens de cpu op te schroeven en opnieuw te testen. Denk dat hij dan mooie sprongen in punten maakt
Zelfs voor een bottleneck gevalletje is dit erg laag, 5000 moet stock te halen zijn. Maar alles kan, wat is de CPU Score?
Wat een heerlijke kaart is dit toch, Saphire Radeon x1900XT (512)
Had al eerder geprobeerd te clocken , maar bleek steeds artefacts / onstabiel.
Nu heb ik eindelijk met ati tray tools de curve van de actieve koeling wat steiler gezet en eerder aan laten slaan, clockt ie zonder moeten naar 649 / 800 (1600 DDR)
Dit levert me met onderstaande configuratie 5900 3dmarks in 06 op ! (stock liep ie rond de 5000)
Zo ff kijken of de core nog net wat hoger kan
Had al eerder geprobeerd te clocken , maar bleek steeds artefacts / onstabiel.
Nu heb ik eindelijk met ati tray tools de curve van de actieve koeling wat steiler gezet en eerder aan laten slaan, clockt ie zonder moeten naar 649 / 800 (1600 DDR)
Dit levert me met onderstaande configuratie 5900 3dmarks in 06 op ! (stock liep ie rond de 5000)
Zo ff kijken of de core nog net wat hoger kan
Een paar dagen geleden was ik ook nog wat verder gegaan. Core volt @ max (1.55v) levert mij (tot nu toe) 708Mhz. Het mem. volt @ 2.198v (2x) geeft mij 810Mhz. Verder had ik die andere slider @ 1.52v ofzo...
Hoeveel gebruik jij?
Hoeveel gebruik jij?
[ Voor 6% gewijzigd door Saturnus op 19-01-2007 13:26 ]
Volgens mij doet mijn X1900XT het nog best aardig met alle voltage's op stock. Core 655 Mem 835. Goed voor 6250 punten in 3dmark06. Hij is wel watergekoeld maar of dat nou zoveel uitmaakt
Ik merk dat cooling hier héél erg veel uitmaakt, zodra ik het voltage opschroef (hoger dan ~1.450) en de temp 80+ is, is de kans op instabiliteit veel groter, dus ik moet wel benchen met de fan @ max, ja mamma mijn föhn is toch iets harder!
Heb nu anderhalve week een X1900GT(rev2, rode/oranje koeler)r.
In het begin wat probleempjes gehad, daarna ging het goed.
Gister de nieuwe Omega Catalyst drivers erop inc ATI Tray Tools.
Overlocken!
Fan op 100%
Stock:
513 / 1314
3DMark 2003: ~13000
Avondje clocken:
600 / 1500
3DMark 2003: +15500
Na carnaval waterkoeling erop en gaan.
Weet trouwens iemand waarom ik standaart artifacts krijg boven de 600 (boven de 605 zoiets) en de 1500?
Zit hier een limiter op of komt het door de temps? Die zijn onder load ongeveer 72/55
Of zou ik het voltage omhoog moeten gooien (inc betere koeling)?
In het begin wat probleempjes gehad, daarna ging het goed.
Gister de nieuwe Omega Catalyst drivers erop inc ATI Tray Tools.
Overlocken!
Fan op 100%
Stock:
513 / 1314
3DMark 2003: ~13000
Avondje clocken:
600 / 1500
3DMark 2003: +15500
Na carnaval waterkoeling erop en gaan.
Weet trouwens iemand waarom ik standaart artifacts krijg boven de 600 (boven de 605 zoiets) en de 1500?
Zit hier een limiter op of komt het door de temps? Die zijn onder load ongeveer 72/55
Of zou ik het voltage omhoog moeten gooien (inc betere koeling)?
Zoals ik ook in mijn vorige post zei, merk ik dat temperatuur erg belangrijk is, maar ik denk dat bij jouw voltage het probleem is. Gewoon meer erop doen, kijken of het werkt ---> Nee? Dan betere koeling, werkt het nog niet, dan zit je blijkbaar al aan je limiet.
Hoe draaid die Axcellero X2 bij jou is ie een beetje still, of is een zalman v900 stillerBiG-GuY schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:01:
Ik heb een raar probleem... ik ben er nu achter gekomen dat die temps dus wel klopten die ik in het vorige deel poste... hoe ik dan geen artifacts heb gehad is me een raadsel...
[...]
Maar kom er nu dus achter wat die hoge temperatuur veroorzaakte... de fan draaide niethij werd dus passief gekoeld
...
Maar nu het rare ik heb de originele koeler terug erop gemonteerd.. maar nu draait die ook niet meeris er wat kapot aan mn kaart.. en hoe krijg ik eventueel via omweg mn koeler weer draaiende?
[edit]
Nou iets in de kaart is kapot denk ik... heb namelijk de fan aangesloten via een normale 3pin fan aansluiting en dan draait die gewoon... kan nu via speedfan of BIOS de fan regelen van mn videokaart zodat die lekker stil is wanneer die idle is...
Overigens is de Accelero2 een beter passief blok dan de originele X1900XT koeling.. want toen ik die andere erop deed werd die 80C idle... met de accelero 'maar' 73C...
Nu is die wat gezonder:
IDLE:
GPU: 50-55C
ENV: 40-45C
LOAD:
moet ik nog testen, maar wordt niet veel meer want hij gaat snel op max spinnen aan de hand van de instellingen...
Kan je ergens een convertertje kopen voor normale 3pin naar mini-3pin? want nu zit het niet stevig vast...
Nu heb ik het dus via omweg opgelost... iemand idee wat er in mn kaart fout gaat?...

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Ben ook van plan die kaart te kopen, maar hoe bevalt die kaart zoals (Koeling/stilte/OC enz.....)IRCfreAk schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:23:
[...]
bij mij zit ie er standaard op, een x1950pro that is van club3d
Graag je bevindingen.
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Verwijderd
Nou, hij is zaterdag langsgeweest met z'n pctje, was die prutser zijn chipset drivers vergeten, whehehe, geinstalleerd en toen hoppa, 4470 punten, is nog niet echt hoog, maar voor stock vind ik het nog wel aardig.Saturnus schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:58:
Zelfs voor een bottleneck gevalletje is dit erg laag, 5000 moet stock te halen zijn. Maar alles kan, wat is de CPU Score?
Is er hier nog iemand zo lijp geweest om bijv. een cpu koeler op z'n x1800/x1900 te monteren ?
Er was 1 in het vorige forum, boxed AMDtje dacht ik.
WoutZoR in "[OC] ATI Radeon X1K Series"
WoutZoR in "[OC] ATI Radeon X1K Series"
[ Voor 41% gewijzigd door Saturnus op 22-01-2007 16:57 ]
Mensjes, bij praktisch élke review van een X1950Pro256/512 lees ik wel dat het geheugen KO gaat bij de eerste de beste memclockverhoging. Hoger dan stock wil het niet, vooral de pre-oc-ed versies hebben hier last van. Heeft iemand al een oplossing of tool gevonden waarmee het allemaal wél lukt?
Ik begin wel te vinden dat het een beetje gaat lijken op de één of andere hardwarematige lock, zoals destijds met de ATi Radeon 9500
Gelukkig hadden we daar uiteindelijk een softhack voor, maar misschien komt het omdat de yields van het gebruikte geheugen door ATi de max hebben bereikt ofzoiets?
Ik begin wel te vinden dat het een beetje gaat lijken op de één of andere hardwarematige lock, zoals destijds met de ATi Radeon 9500
Gelukkig hadden we daar uiteindelijk een softhack voor, maar misschien komt het omdat de yields van het gebruikte geheugen door ATi de max hebben bereikt ofzoiets?
kloptSaturnus schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:19:
Ik dacht altijd dat de OC software de X1950Pro nog niet goed ondersteunde...
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Van ATiTool wist ik het inderdaad al, maar RivaTuner scheen het goed te doen volgens kenners. Echter was er geen gáng in te krijgen volgens de reviewsites, ''geen enkele third-party tool werkte goed''
?
Is er ook iemand die de Overdrive functie van de catalyst drivers gebruikt?
Want voor de mensen zoals ik met Vista draaien die overclock tools niet lekker of ze lezen de kaart uit als 506mhz. wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de driver.
En hebben meer mensen last met Vista dat bv 3dmark 06 niet die luchtballon en hele rare kleur is? of bij Half life 2 episode 1 dat t hoofd van die vrouw helemaal blauwe blokjes zijn?
Want voor de mensen zoals ik met Vista draaien die overclock tools niet lekker of ze lezen de kaart uit als 506mhz. wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de driver.
En hebben meer mensen last met Vista dat bv 3dmark 06 niet die luchtballon en hele rare kleur is? of bij Half life 2 episode 1 dat t hoofd van die vrouw helemaal blauwe blokjes zijn?
Radeon BIOS Tuner (RaBiT) v2.2.1 Software Released
Veel plezier ermee!We have been notified about the long awaited update of the Radeon BIOS Tuner (RaBiT) software. This tool allows users to fine tune the ATI Radeon BIOS. RaBiT is the original and definitive BIOS tweaker that supports the latest ATI graphics cards, and which is updated on regular basis. RaBiT allows graphics card enthusiasts, or the hardcore overclockers to have full control over advanced features and functionality found on firmware of supporting cards. Allowing the users to gain some extra performance, enable certain hidden features, tweak memory latencies, provide extensive information and/or get extra stability on their ATI based graphics accelerators.
Link werkt bij mij niet trouwensJejking schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:31:
Radeon BIOS Tuner (RaBiT) v2.2.1 Software Released
[...]
Veel plezier ermee!
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Verwijderd
hopelijk komen ze inderdaad ff met betere software. Mare gebruik winclk522 eens. Voordat je de mem clocks ophoog doet eerst de timings opschrijven.... Want als je ze verhoogd verandert dat progie ze. Dus omhoog zette en timings weer terug zette. Resultaat viel bij mij beetje tegen. Van 702 naar 775. In 3dmark 05 hielp dat iets van 400 punten....
ik hoor de kaart eigenlijk niet in mijn kast, en hij wordt ook niet echt warm. OC moet ik zeggen zit er praktisch niet in, een klein beetje verhoging en het scherm gaat al op zwart. De core kan wel iets omhoog maar mem zit praktisch vast.MiskentTalent schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:46:
[...]
Ben ook van plan die kaart te kopen, maar hoe bevalt die kaart zoals (Koeling/stilte/OC enz.....)
Graag je bevindingen.
Ik denk dat het een lock is ofzo...
Ik heb bij iemand ooit een sensor tussen cooler en kaart geduwt en de max zat op 50.
Ik heb bij iemand ooit een sensor tussen cooler en kaart geduwt en de max zat op 50.
Mensen ! er is hoop !
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37299
hehe
nu maar hopen dat de prijs hier in nederland gaat meevallen
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37299
hehe
Eerst maar even reviews afwachten, ik bedoel als alles aircoolers hem nouwelijks cool houden...dan moet het wel een wonderlijke fanless-cooler zijn als hem dat lukt...
Vandaag iets best vreemds meegemaakt met mn x1900xt en ATI tool.
ATI tool was opeens de instellingen van mn fancontrol totaal kwijt, fan stond dus uit.......kreeg tijdens het gamen ineens een piep te horen uit mn kast en dat kon niet goed zijn leek mij dus ik terug in windows kijk naar ati tool en staat de temp op 104c
ATI tool was opeens de instellingen van mn fancontrol totaal kwijt, fan stond dus uit.......kreeg tijdens het gamen ineens een piep te horen uit mn kast en dat kon niet goed zijn leek mij dus ik terug in windows kijk naar ati tool en staat de temp op 104c
Rapapa...
Zoals ik eerder zei heb ik het volgende profiel:
398/495
@
Nu dacht ik, tjah nog steeds 'teveel' power dus ging ik nog verder met onderklokken van de Core...echter bij 300Mhz @ 0.925v kreeg ik een ruis door het beeld heen, het was geen artifact, want bij 0.9v wat het beeld zwart, maar liep de PC rustig door.
Heeft iemand een idee wat het is, en of het te omzeilen is?
398/495
@
Nu dacht ik, tjah nog steeds 'teveel' power dus ging ik nog verder met onderklokken van de Core...echter bij 300Mhz @ 0.925v kreeg ik een ruis door het beeld heen, het was geen artifact, want bij 0.9v wat het beeld zwart, maar liep de PC rustig door.
Heeft iemand een idee wat het is, en of het te omzeilen is?
Er blaast nu een fan tegen de zijkant van mijn x1900xt en ik kan zowaar verder overclocken.
690/774, dit haalde de kaart nooit want ik kreeg al snel artifacts. Ik werk dus met de overdrive functie van CCC. Binnenkort maar eens verdiepen in hoe Atitool e.d. werken in samenwerking met automatisch aanpassen van 2d en 3d clocks.
690/774, dit haalde de kaart nooit want ik kreeg al snel artifacts. Ik werk dus met de overdrive functie van CCC. Binnenkort maar eens verdiepen in hoe Atitool e.d. werken in samenwerking met automatisch aanpassen van 2d en 3d clocks.
Ik zit me t een probleem, wie weet dat jullie me kunnen helpen:
Zit met een vaag probleem hier. Ik mis opeens dik 1000 punten in 3Dmark05
Sinds ik van drivers veranderd ben - van Cat 6.12 naar Cat 7.1 - heb ik opeens een lager score met 3DMark 05 en ook met 06, en dat terwijl de clocks van m'n X1900 XT precies hetzelfde zijn gebleven en ik ook nog een snellere proc heb.
De CPU score is wel omhoog gegaan (zo'n 5 fps), kan ook niet anders van ik ben van X2 4600 @ 2833Mhz naar Opteron 165 @ 3000Mhz geswitched. Alleen de graka score is opeens een stuk lager
Oude situatie: X1900 XT @ 735/992 en X2 @ 2833MHz met Cat 6.12
3Dmark 05 13500
GT1 53 fps
GT2 39 fps
GT3 72 fps
Nieuwe situatie: X1900 XT @ 735/992 en Opteron 170 @ 2833MHz met Cat 7.11
3Dmark 05 12500
GT1 49 fps (verlies van 4 fps)
GT2 32 fps (verlies van 7 fps)
GT3 59 fps (verlies van 13 fps)
Deze (lagere) score krijg ik als ik een totale run doe, dus alle drie de GT- en CPU-tests in een default run
Maar het vage is, is dat wanneer ik de test afzonderlijk run , ik wel op het verwachte fps zit:
GT1 54 fps
GT2 40 fps
GT3 71 fps
Wat is hier aan de hand? Ik heb Cat 6.12 totaal verwijderd. Dus un-install, daarna driver cleaner in safe mode en alle ATi mappen op C:\ en in het register weggehaald.
Daarna Cat 7.1 erop gezet.
Voor het overklokken gebruik ik AtiTool en die staat exact hetzelfde afgesteld wat betreft clocks, timings en voltages als in de oude situatie.
In Ati CCC staat alles op performance, dus kan niet zijn dat er iets van AA of Af aan staat.
Waarom haal ik met afzonderlijke runs wel de verwachte fps, maar zodra ik ze alledrie achter elkaar doe, gaat m'n fps opeens omlaag
Met 3DMark 06 heb ik precies hetzelfde probleem
Sinds ik van drivers veranderd ben - van Cat 6.12 naar Cat 7.1 - heb ik opeens een lager score met 3DMark 05 en ook met 06, en dat terwijl de clocks van m'n X1900 XT precies hetzelfde zijn gebleven en ik ook nog een snellere proc heb.
De CPU score is wel omhoog gegaan (zo'n 5 fps), kan ook niet anders van ik ben van X2 4600 @ 2833Mhz naar Opteron 165 @ 3000Mhz geswitched. Alleen de graka score is opeens een stuk lager
3Dmark 05 13500
GT1 53 fps
GT2 39 fps
GT3 72 fps
3Dmark 05 12500
Deze (lagere) score krijg ik als ik een totale run doe, dus alle drie de GT- en CPU-tests in een default run
Maar het vage is, is dat wanneer ik de test afzonderlijk run , ik wel op het verwachte fps zit:
GT1 54 fps
GT2 40 fps
GT3 71 fps
Wat is hier aan de hand? Ik heb Cat 6.12 totaal verwijderd. Dus un-install, daarna driver cleaner in safe mode en alle ATi mappen op C:\ en in het register weggehaald.
Voor het overklokken gebruik ik AtiTool en die staat exact hetzelfde afgesteld wat betreft clocks, timings en voltages als in de oude situatie.
In Ati CCC staat alles op performance, dus kan niet zijn dat er iets van AA of Af aan staat.
Waarom haal ik met afzonderlijke runs wel de verwachte fps, maar zodra ik ze alledrie achter elkaar doe, gaat m'n fps opeens omlaag
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Draai eens een 3DMark met 3D detectie van ATiTool uit, en selecteer handmatig je Overclock profiel. Misschien door de driver update dat ATiTool geflipt is ofzo... je gebruikt de nieuwe ATiTool (0.26) neem ik aan?Demon_Eyez schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:54:
Ik zit me t een probleem, wie weet dat jullie me kunnen helpen:
3Dmark 05 13500
GT1 53 fps
GT2 39 fps
GT3 72 fps
3Dmark 05 12500
GT1 54 fps
GT2 40 fps
GT3 71 fps
Waarom haal ik met afzonderlijke runs wel de verwachte fps, maar zodra ik ze alledrie achter elkaar doe, gaat m'n fps opeens omlaag![]()
Verder zou ik het zo niet weten
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
Heb ik inmiddels al geprobeerd, mag niet baten helaas. Heb heel ATi Tool eraf gegooid en ben toen gaan overklokken met Ati Tray Tools maar nog steeds hetzelfde probeem.
In het log van Ati Tool kan ik zien dat tijdens de bench de kloksnelhed gewoon op 738/900 blijft staan.
In het log van Ati Tool kan ik zien dat tijdens de bench de kloksnelhed gewoon op 738/900 blijft staan.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Raar... 
Andere dingen als temperatuur dan?
Ik neem aan dat de CPU alleen het verschil is, toch? Dus niet andere mem. speed + timmings?
Bug in driver? Bug in 3DMark?
Ik neem aan dat de CPU alleen het verschil is, toch? Dus niet andere mem. speed + timmings?
Verwijderd
Misschien een stomme vraag... De temp in mijn X1950XTX loopt op tot 75°C. Is dit neit wwat veel of is dit normaal? ik zit al een tijdje een nieuwe fan te overwegen...
Ik zou blij zijn met die tempsVerwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:38:
Misschien een stomme vraag... De temp in mijn X1950XTX loopt op tot 75°C. Is dit neit wwat veel of is dit normaal? ik zit al een tijdje een nieuwe fan te overwegen...
bron: http://www.digital-daily.com/video/x1950xtx/index02.htmUnder load, in the 3D-mode, the temperature of the GPU core is about 85°-86° C
De X1900 serie word nog warmer (zie review of neem een kijkje in dit topic
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
Lijkt me nette temperatuur. Fanspeed? Stillere koeler zul je waarschijnlijk wel vinden maar veel betere qua temp zijn er niet, stock is goede koeler mi. Dit is load stock 3D clocks/volt, rond de 23 graden kamer, fan 50% (en dan wel aardig hoorbaar), open kast:

Kan iemand al fatsoenlijk OC'en met z'n X1950Pro / GT zonder tegen limieten van de tooltjes aan te lopen of spontaan crashes te krijgen?
[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 17-02-2007 16:51 ]
Nee, temps zijn in orde, voltages btw ook. Echt heel vaag dit.Saturnus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:03:
Raar...
1000 punten in 2005 is veel te veel om het gevolg te zijn van mem timings, fsb, cpu etc met 1 kaart. Ligt aan kaart/driver.
Denk dat het inmiddels is opgelost. Hij geeft nu weer een score van 13300.
Kwam hoogst waarschijnlijk door Ati Tool. Die had ik in eerste instantie ook elke keer helemaal verwijderd, alleen bewaarde ik het profiles.ini bestand.
Na een verse install van Cat 6.12 en Ati Tool en dit keer alle voltages opnieuw te hebben ingevoerd geeft 3Dmark nu in 2005 weer een normale score.
Zometeen eens 2006 draaien, daar had ik een puntenverlies van dik 1300 points.
Kwam diverse fora el tegen dat Cat 7.1 CCC erg matig is, en dat mensen met name met een X1950 veel problemen hebben om die te overklokken met CCC geinstalleerd
Kwam hoogst waarschijnlijk door Ati Tool. Die had ik in eerste instantie ook elke keer helemaal verwijderd, alleen bewaarde ik het profiles.ini bestand.
Na een verse install van Cat 6.12 en Ati Tool en dit keer alle voltages opnieuw te hebben ingevoerd geeft 3Dmark nu in 2005 weer een normale score.
Zometeen eens 2006 draaien, daar had ik een puntenverlies van dik 1300 points.
Kwam diverse fora el tegen dat Cat 7.1 CCC erg matig is, en dat mensen met name met een X1950 veel problemen hebben om die te overklokken met CCC geinstalleerd
Gisteren dus weer dat ATI plotseling mijn fancontrol instellingen kwijt was en weer een piep uit mn kast en 104gr....kwam zelfs branderig geurtje uit mn kastLosGieros schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:08:
Vandaag iets best vreemds meegemaakt met mn x1900xt en ATI tool.
Iemand hier wel eens meer last van gehad?
Rapapa...
Weer eens aan het overclocken geslagen. Haal nu 690 core en 800 mem (maximale in ati CCC). Ik scoor daarmee 5257 3dmarks 06
Loop bij mijn 1950xt tegen hetzelfde probleem aan. core kan tot 690, maar mem maar tot 950 (standaard 900) heb het idee dat er meer inzit. Aangezien ik Vista 32 bit draai ben ik bijna wel op overdrive aangewezen voor een stabiele overklok. Iemand enig idee of de max voor je mem of core in overdrive aan te passen is?icecoolsniper schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:25:
Weer eens aan het overclocken geslagen. Haal nu 690 core en 800 mem (maximale in ati CCC). Ik scoor daarmee 5257 3dmarks 06
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Woooooooot. Eindelijk x1950pro ondersteuning is me kaart naar de kloteSaturnus schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:37:
meuktracker: ATiTool 0.27 beta 1
X1950Pro'ers laat eens wat zien.
Jammer dat het nog een beta is.
[ Voor 4% gewijzigd door bassie op 26-02-2007 19:04 ]
Verwijderd
Nou, na even geprobeerd te hebben op mijn HIS 1950pro iceq3, start GTR2 bijvoorbeeld niet meer op. Melding dat er geen directx8.1 videokaart is gevonden. Na de beta eraf te hebben start ie weer normaal op. Dit was met een lichte overklok.
Let wel de HIS is standaard al ge'oced.
Let wel de HIS is standaard al ge'oced.
Iemand de ondersteuning voor de X1950GT al getest? Ik vraag me dit af omdat de X1950GT een X1950Pro is op iets lagere snelheden, met hetzelfde PCB enzo.Saturnus schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:37:
meuktracker: ATiTool 0.27 beta 1
X1950Pro'ers laat eens wat zien.
Dus als iemand dit zou willen uitproberen, graag
ik weet dat het kan via ati tray tools.. ik draai hiermee 695/828 op een 1900xtx - maar of het ook op vista werkt heb ik niet geprobeerdf4stf0rw4rd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:08:
[...]
Loop bij mijn 1950xt tegen hetzelfde probleem aan. core kan tot 690, maar mem maar tot 950 (standaard 900) heb het idee dat er meer inzit. Aangezien ik Vista 32 bit draai ben ik bijna wel op overdrive aangewezen voor een stabiele overklok. Iemand enig idee of de max voor je mem of core in overdrive aan te passen is?
(wel opletten dat je NIET de hotkey poller service killed trouwens)
Verwijderd
Misschien is dit wel een stomme vraag... kan je met ATiTool de fanspeed regelen? en zo nee, met welk programma dan wel?
Ja dat gaat prima met atitool. Settings > fancontrol.
Verwijderd
Inderdaad... nu, ik heb niet meteen de tijd om alles perfect af te stellen... Heeft er iemand een afgestelde X1950XTX op ATitool bij de Fanspeed? Ondertussen zoek ik verder naar de perfecte afstelling
Dat ligt natuurlijk aan jouw situatie (computerkast, fans, enz) verder zijn die standaard door ATI ingestelde waarden prima voor stock. Als je gaat overklokken kan je natuurlijk wat extra geven.
Verwijderd
Zit wat in, natuurlijk... hoewel, (zoals ik het vroeger gevraagd heb) blijft mijn kaart 85 °C krijgen... Wat mij nu wel iets te veel lijkt...En tot 40% valt het geluid best mee.
Verwijderd
Vind ik ook...
VGPU: 1.425 V
MVDDC: 2.083V
VDDCI: 1.379 V
(ik ben niet aan de instellingen gekomen, ze staan er zoals fabriekinstellingen)
Fan control;
temeratuur/procent belasting cooler
0° 38%
50° 38%
55° 38%
60 38%
70 44%
75 50%
80 88% (deze is net ingesteld, ik wil geen schade oplopen....)
VGPU: 1.425 V
MVDDC: 2.083V
VDDCI: 1.379 V
(ik ben niet aan de instellingen gekomen, ze staan er zoals fabriekinstellingen)
Fan control;
temeratuur/procent belasting cooler
0° 38%
50° 38%
55° 38%
60 38%
70 44%
75 50%
80 88% (deze is net ingesteld, ik wil geen schade oplopen....)
85 graden met 88% is hoog. Ik zet als ik ga gamen fan altijd op 50% vast en veel warmer dan 70-75 heb ik kaart niet zien worden. Mijn kast is altijd open dat scheelt natuurlijk.
Verwijderd
onder de grafische kaart is er inderdaad geen intake... maar ik ben eraan aan het werken.Saturnus schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:28:
Heb je een slechte airflow in je kast ofzo?
@Viss; deze is er omdat hij zeker niet warmer zou worden... Maar dan maakt hij wel veel lawaai.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 19:51 ]