[OC] ATI Radeon X1K Series - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Atittool beta 16 doet het hier goed. Schakel in systeembeheer de twee ati services uit. Ik gebruik atitool alleen voor voltage/fan en winclk voor de clocks. Werkt prima met 1950 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een naai actie van ATI heeft nVidia ook PWN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:24:
LOL zoek een levensdoel jongen :P

Iig heb ik deze week wel zon 20 uur gegamed, tja ieder zn prioriteiten :+
Ik heb genoeg levensdoelen hoor..
Maar dit heet nu hobby ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:54:
[...]

Ik heb genoeg levensdoelen hoor..
Maar dit heet nu hobby ;)
ow ja, hobby.... dat moet ik ook nog ff maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Grrrr.... sinds m'n schone install van Cat 6.11 CCC draait ATi Tool beta 14 nu ook niet meer bij mij.
Services uit of aanzetten helpt geen ruk. De voltage controls zijn verdwenen en de default clockspeeds worden niet herkent. Beta 16 Pre-8 erop gezet, nu heb ik wel weer voltage control terug maar de zaak loopt vast als ik met m'n ram hoger dan 750MHz ga. Ter info, ik haalde hiervoor 900MHz.

Denk wel dat ik een work-around ontdekt heb. Hiervoor had ik Cat 6.11 CCC over Cat 6.7 CP + Ati Tool beta 14 geinstalleerd.
Cat 6.7 heb ik dus nooit ge-uninstalled, er zal wel wat zijn blijven staan waardoor Ati Tool beta 14 dus ook onder Cat 6.11 goed is blijven draaien, met de beide services uit.
Vanavond eerst Cat 6.11 CCC er weer af halen en dan Cat 6.7 CP + Ati Tool beta 14 erop zetten en dan Cat 6.11 daarover heen installeren en eventueel daarna nog even kijken of Beta 16 Pre-8 dan ook goed werkt.

Maar ik denk dat bovenstaand verhaal verklaard waarom sommigen dus totaal geen problemen hebben met Ati Tool (ongeacht Ati Tool versie + Cat versie) zoals ik in het begin, en anderen dus talloze problemen

[ Voor 9% gewijzigd door Demon_Eyez op 27-11-2006 13:54 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:26:
1900XT, maar het maakt me op dit moment niet uit wat voor kaart het is als het maar 1 uit de 1900 of 1950 serie is.

Voorbeeldje
Trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
sorry ik heb geen zin om rivatuner te installeren nu dat mijn atitool/drivers lekker samenwerken.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm ik wil me videokaart een beetje overklokken aangezien de temps het zeker toelaten. (70graden max stressed).

Ik heb AtiTool 0.25 Beta 16 geinstalled (ATITool_0.25b16pre8.exe) en run het programma. Ik maak een nieuw profile aan genaamd "OC".

Met de nieuwste versie (die ik dus gebruik) hoef je geen 2D/3D clock meer te maken aangezien die al start met de 3D clock snelheid. Maar als ik dat wil verhogen dmv op het + teken te drukken en zo van (core) 621 naar 625 te gaan wil het niet lukken, als ik op "set clock" druk dan gaat ie gewoon weer terug naar de auto settings, 621.00 dus.

Dat kan komen doordat er iets van Ati zelf draaid. Maar ik heb alles uit staan, maar bij "services" (msconfig) heb ik nog wel de "Ati Hotkey Poller" aanstaan. Ookal maakt het niet uit of die aan of uit staat.

Is er iemand die me kan uitleggen hoe het kan dat ik steeds weer met de default settings zit?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik heb uitgezet bij ati drivers was VPU recover, daarna deed ie het gewoon MET ati drivers enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Heb het eindelijk weer werkend. Wat bleek, Ati Tool Beta 16 Pre 8 werkt hier niet met beide services aan. Dus Ati hotkey Poller en Ati Smart beide disabled in "services" en niet in msconfig. Zet die services uit via Administrative tools -> Services en dan blijven ze uit.

VPU recover staat hier altijd uit btw, die wil je zowiezo niet aan hebben als je gaat overklokken

De "default" profiel van Beta 16 Pre8 werkt hier ook buggy, zodra ik die kies dan crasht de boel. Eigengemaakte High en Low profielen werken wel.

Ik zie ook niet het nut om Ati Tool te laten starten met een 3D profiel, dus dat vinkje staat hier uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Demon_Eyez op 27-11-2006 19:52 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Demon_Eyez
In je ATITool map staat 'profiles.ini' als je de profielen daarin controleerd en bewerkt weet je zeker dat het goed zit. Ik heb die profiles.ini nu op alleen lezen staan zodat, mocht ik iets fout doen, is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Staat er in jullie Win.ini (via MSConfig) ook dit?

[TPU_ATI_CLOCK_TMP]
ODTable='een hele rij met getallen'

Wat zou het zijn?
Ik zet het iig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 09:34

WoutZoR

"Laser"

Sapphire X1900XT @ 650/775 stock volts
PSU: Enermax Liberty ELT500AWT (500Watt)

Dit grafiekje krijg ik bij 5 minuutjes Artifact scan van ATiTool:

Afbeeldingslocatie: http://woutzor.herejezus.com/meuk/GOT/RivaTuner%20VRCurrent.jpg

Max. 27.27A
Min. 5.45A

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Saturnus schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:24:
@Demon_Eyez
In je ATITool map staat 'profiles.ini' als je de profielen daarin controleerd en bewerkt weet je zeker dat het goed zit. Ik heb die profiles.ini nu op alleen lezen staan zodat, mocht ik iets fout doen, is er niets aan de hand.
Werk niet goed, had ik al geprobeerd. Je kan niet zomaar bijv. 600MHz invullen, het moet exact kloppen met wat de sliders zouden geven in Ati Tool zelf. Wijk je daar vanaf door zelf de .ini file te editten dan krijg je freezes en lock-ups.

Maar de zaak draait inmiddels, door beide services uit te zetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 27-11-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Demon_Eyez schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:50:
Heb het eindelijk weer werkend. Wat bleek, Ati Tool Beta 16 Pre 8 werkt hier niet met beide services aan. Dus Ati hotkey Poller en Ati Smart beide disabled in "services" en niet in msconfig. Zet die services uit via Administrative tools -> Services en dan blijven ze uit.

VPU recover staat hier altijd uit btw, die wil je zowiezo niet aan hebben als je gaat overklokken

De "default" profiel van Beta 16 Pre8 werkt hier ook buggy, zodra ik die kies dan crasht de boel. Eigengemaakte High en Low profielen werken wel.

Ik zie ook niet het nut om Ati Tool te laten starten met een 3D profiel, dus dat vinkje staat hier uit.
Hm het werkt nog steeds niet hier. Ik heb nou niets meer van ATI dat opstart als ik AtiTool opstart, ik krijg dan de melding dat mijn kaart 2D/3D switching ondersteunt en dat die service uitstaat en dat AtiTool beter werkt met die service aan.

Maar nog steeds als ik op "set clock" druk dan gaat ie gewoon terug naar de default :(

Ik heb de;

CCC Versie - "1.2.2475.36837"
Vpu recovery staat uit.

Ati Tool - 0.25 Beta 16 pre8.

run > msconfig > opstarten; CLIStart = uit.
run > msconfig > services; Ati Hotkey Poller = aan.
run > msconfig > services; Ati Smart = uit.

systeembeheer > services > Ati Hotkey Poller = gestart.
systeembeheer > services > Ati Smart = uitgeschakeld.

Volgens mij valt er verder weinig over te zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 27-11-2006 23:49 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Allbei de services in beheer uitschakelen.. Wat heb je in beta 16.8 staan op X1000 OC tab?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/X1000OC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
MrVegeta schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:34:
[...]

Hm het werkt nog steeds niet hier. Ik heb nou niets meer van ATI dat opstart als ik AtiTool opstart, ik krijg dan de melding dat mijn kaart 2D/3D switching ondersteunt en dat die service uitstaat en dat AtiTool beter werkt met die service aan.

Maar nog steeds als ik op "set clock" druk dan gaat ie gewoon terug naar de default :(

Ik heb de;

CCC Versie - "1.2.2475.36837"
Vpu recovery staat uit.

Ati Tool - 0.25 Beta 16 pre8.

run > msconfig > opstarten; CLIStart = uit.
run > msconfig > services; Ati Hotkey Poller = aan.
run > msconfig > services; Ati Smart = uit.

systeembeheer > services > Ati Hotkey Poller = gestart.
systeembeheer > services > Ati Smart = uitgeschakeld.

Volgens mij valt er verder weinig over te zeggen.
Zoals je het nu beschrijft staat Ati Hotkey Poller staat nog steeds aan hoor.
Ga naar Administrative Tools -> Services
In de Services Tab selecteer je Ati Hotkey Poller , dan stop je eerst de service en vervolgens bij properties stel je in dat deze voortaan op "Disabled" staat ipv "Automatic".
Doe het zelfde voor Ati Smart.
Reboot, hierna moeten ze beide uit staan.

Dat Ati Tool mekkert maakt niet uit, gewoon "don't show message in future" aanvinken, en verder instellen zoals Viss laat zien in z'n screenshot hierboven.

Finer Clockcstep Granularity werkt niet! Leuk dat je iets kleinere stapjes in MHz'en kan kiezen, maar als je een profiel maakt terwijl dit aanstaat en vervolgens het profiel laad terwijl deze functie (opeens ) weer uit staat, dan crasht de boel. En opeens zomaar uit staan van deze functie gebeurt vaker dan je denkt. Heb het nu al paar keer gehad, schiet niet echt op. Beetje buggy :/

[ Voor 12% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-11-2006 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: http://img135.imagevenue.com/loc502/th_15823_oc2_122_502lo.jpg

Hm, alles staat al uit enzo.. Maar nog steeds worden de default settings gewoon geladen als ik op "set clock" druk.

[ Voor 18% gewijzigd door MrVegeta op 28-11-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Heb je geprobeerd of Winclk wel werkt voor het aanpassen van je clocks?

Op het tweede of derde tab settings atitool (zit niet achter eigen comp) kun je "Adjust clocks after moving slider" aanvinken, kijk eens of dat helpt.

Indien beide services zijn uitgeschakeld werkt CCC overdrive niet meer, scherm blijft leeg, geen info clocks/temp. Check eens of dat het geval is.

[ Voor 59% gewijzigd door Viss op 28-11-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als ik die optie aanzet (settings > overclocking > Aply Clock after moving slider dan slaat ie de settings wel op ja.. maar ik kan alleen stappen van 7 mhz maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Stappen van 7 mhz zijn normaal (voor ati kaarten dan he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:40:
Stappen van 7 mhz zijn normaal (voor ati kaarten dan he).
wat voor nVidia kaarten dan? Ik ga altijd met 5 -10 mhz omhoog.... soms in het begin gewoon met twintig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
MrVegeta schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:38:
Als ik die optie aanzet (settings > overclocking > Aply Clock after moving slider dan slaat ie de settings wel op ja.. maar ik kan alleen stappen van 7 mhz maken.
Klopt, in deze (pre8) versie zit je weer aan de 7Mhz stappen. Door "Finer Clockstep Granularity" aan te vinken kan je weer veel kleiner stapjes doen, alleen werkt dat nogal buggy in deze release van Ati Tool.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:58:
[...]

wat voor nVidia kaarten dan? Ik ga altijd met 5 -10 mhz omhoog.... soms in het begin gewoon met twintig...
Ja da's misschien leuk in het begin als je genoeg rek hebt, maar als je op de rand van een stabiele OC zit is toch zeker wel fijn om kleine stapjes te kunnen doen

[ Voor 67% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-11-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:58:
[...]wat voor nVidia kaarten dan? Ik ga altijd met 5 -10 mhz omhoog.... soms in het begin gewoon met twintig...
Het gaat er niet om met wat voor stappen je zelf omhoog gaat.

Je kunt in beta 16.8 je core niet 1mhz hoger zetten, minimale stap is 7mhz. 720-727-734 bijvoorbeeld. Dit ligt niet aan atitool maar aan de core/kaart en ik denk dat deze stappen altijd worden toegepast, ook als je een versie van atitool (bijvoorbeeld beta 14) gebruikt waarin stapjes van 1mhz wel mogelijk zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Viss op 28-11-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is idd erg vervelend, op het laatst moet het wat nauwkeuriger, ik weet nog dat ik met rivatuner op mijn 9800 pro per 1.2 mhz omhoog kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Lekker belangrijk dat die alleen stapjes van 7 mhz kan, kan niet voorstellen dat mensen echt geilen op de laaste mhz eruit te halen, alsnof je er iets van merkt. ALs die nu crashed zet je gewoon 7 mhz lager en hij loopt stabiel.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sommigen gaan voor elk punt in 3dmark06 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
nee hoor :+

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja hoor. :+

Damnz schrik me hier dood...weer zo'n hoge piep... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 07:17:

Er komt dit weekend of misschien wel eerder een grote update voor de SP, ben er nog mee bezig.

* Dit betekend dat het een blanco versie is dus geen Pro, XT oid
2 weken later...
WoutZoR schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:37:
[...]

Sapphire X1900XT @ 650/775 stock volts
PSU: Enermax Liberty ELT500AWT (500Watt)

Dit grafiekje krijg ik bij 5 minuutjes Artifact scan van ATiTool:

[afbeelding]

Max. 27.27A
Min. 5.45A
Beetje laat gezien maar goed...beter laat dan nooit...
Ik denk dat het probleem wel opgelost is aan de ene kant...
Als je de refresh rate in die monitors van RivaTuner flink opvoert kan je betere conclusies trekken...maar aangezien die van jouw ook niet recht is zal dat wel normaal zijn. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Saturnus op 03-12-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik vind dat atitool echt gewoon rotzooi. Is echt niks mee te beginnen. Die software is een en al buggy. Ik krijg ook steeds soort van artifacts terwijl dit niet aan me videokaart ligt. Is er echt geen betere overclock software voor ATI kaarten?

Nou heb ik ook systool geprobeerd. Als ik het programma start meteen artifacts. Als ik Rivatuner start is er niks aan de hand. Dus zowel met de nieuwste versie van atitool bij het opstarten geeft hij artifacts en met systool ook.

Ik ga eerst even een game proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door Robin4 op 03-12-2006 20:04 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Zo buggy is atitool nou ook weer niet kerel. Het lijkt erop dat je toch echt iets verkeerd hebt staan.

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
waterking schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:26:
Zo buggy is atitool nou ook weer niet kerel. Het lijkt erop dat je toch echt iets verkeerd hebt staan.
Mwoah, laten we eerlijk zijn, sommige games switchen nog steeds niet automatisch naar een 3d profiel omdat de detectie niet werk. Vaak schieten clocksnelheden weer terug naar 2d etc..

Een tijdje terug ben ik overgestapt naar Ati Tray Tools, wat voor mij, met een x1800xt veel beter bevalt. Het enige wat ik eigenlijk nodig naast de overdrive functie in het CCC was de mogelijkheid om mijn geheugen harder dan 800mhz te kunnen laten draaien. Dit kan netjes in overdrive 3 in ATT. Niks geen problemen met clockswitches, draait altijd goed :)

Nu zal het voor sommige mensen vloeken in de kerk zijn, dus laat ik een voorbeeldje geven. Stel je hebt netjes 2 profiles gemaakt. Een voor 2d en eentje voor het gamen ofwel 3d. Je vraagt ATITool om automatisch te switchen wanneer hij een 3d applicatie detecteerd. Goed.. zo gezegd zo gedaan. Sommige games werken prima. Maar ! Mijn bevinding is dat 3dmark 06 niet automatisch switcht en Tombaider Legend en Battlefield 2 ook niet...

Ook zie ik vaak een mooi groen scherm wanneer hij het voltage switcht bij het starten van een game. Dus zoals ik al zei, AtiTool is niet alles.. Fanatiekelingen zullen er niet mee zitten, maar mensen die graag de boel instellen en er dan van afblijven komen niet echt aan hun trekken.

Toch jammer, want dan moet je elke keer als je gaat gamen je clocks forceren.

[ Voor 36% gewijzigd door PassieWassie op 05-12-2006 10:23 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
PassieWassie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:14:
[...]

Nu zal het voor sommige mensen vloeken in de kerk zijn, dus laat ik een voorbeeldje geven. Stel je hebt netjes 2 profiles gemaakt. Een voor 2d en eentje voor het gamen ofwel 3d. Je vraagt ATITool om automatisch te switchen wanneer hij een 3d applicatie detecteerd. Goed.. zo gezegd zo gedaan. Sommige games werken prima. Maar ! Mijn bevinding is dat 3dmark 06 niet automatisch switcht en Tombaider Legend en Battlefield 2 ook niet...
Mensen moeten niet vergeten dat ATT en zijn soortgenoten allemaal freeware progs zijn en daar hobbyisten in elkaar geknusteld zijn. Ze krijgen tegenwoordig nul komma nul support van ATi zelf, dat was anders maar nu dus niet meer. Helemaal nu ATi in hun drivers een en ander verranderd heeft moet iedereen het nu dus zelf uitzoeken en testen, vandaar al die beta's

Als een game of app niet automatisch een profiel laadt of switcht kan je dat gewoon forceren bij de opties.
Dus 3DMark in het rijtje zetten van geforceerde progs/games en dan wordt er gewoon een profiel met switch geladen. Je kan ook zelfs aangeven bij welke apss/games er juist NIET geswitcht moet worden. Dus niet meteen gaan afgeven op ATT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Demon_Eyez schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:38:
[...]
Mensen moeten niet vergeten dat ATT en zijn soortgenoten allemaal freeware progs zijn en daar hobbyisten in elkaar geknusteld zijn. Ze krijgen tegenwoordig nul komma nul support van ATi zelf, dat was anders maar nu dus niet meer. Helemaal nu ATi in hun drivers een en ander verranderd heeft moet iedereen het nu dus zelf uitzoeken en testen, vandaar al die beta's
Heb je helemaal gelijk in hoor. Alleen wilde ik even aanhalen dat AtiTool op dit moment in mijn ogen wat achter loopt op Tray Tools. Je kunt er op dit moment gewoon meer mee en het werkt in mij geval betrouwbaarder.. ;)
Als een game of app niet automatisch een profiel laadt of switcht kan je dat gewoon forceren bij de opties.Dus 3DMark in het rijtje zetten van geforceerde progs/games en dan wordt er gewoon een profiel met switch geladen. Je kan ook zelfs aangeven bij welke apss/games er juist NIET geswitcht moet worden.
Wat betreft 3dmark, de eerste test heeft hij netjes geswitched hoor, alleen wanneer hij effe van windows naar de volgende test switcht, dan is het weer 2d clocks :'(

Hoe staat het er voor met de nieuwe TS trouwens 8) ?
@ Waterking: TripNraver toch ?

[ Voor 42% gewijzigd door PassieWassie op 05-12-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
wie maakt die TS dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
PassieWassie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:44:
[...]

Heb je helemaal gelijk in hoor. Alleen wilde ik even aanhalen dat AtiTool op dit moment in mijn ogen wat achter loopt op Tray Tools. Je kunt er op dit moment gewoon meer mee en het werkt in mij geval betrouwbaarder.. ;)

Wat betreft 3dmark, de eerste test heeft hij netjes geswitched hoor, alleen wanneer hij effe van windows naar de volgende test switcht, dan is het weer 2d clocks :'(
Was ook meer een algmene opmerking :) Maar dat 'ie tussen de twee tests door terugschakelt, dat haal je idd niet weg met forceren denk ik.
Voor voltages en overklokken prefereer ik de laatste ATi Tool, puur omdat je daar meer controle hebt over de vier voltages. Drivers settings en tweaks laad ik verder in met ATi Tray Tools' game-profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
PassieWassie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:44:
Hoe staat het er voor met de nieuwe TS trouwens 8) ?
@ Waterking: TripNraver toch ?
Volgens mij mij niet...was wel de bedoeling natuurlijk. :P
[Mailt]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Na dagen met veel interesse de topic te volgen zit ik even met een vraag.. Sinds enige weken ben ik in het bezit van de 1600XT.. Achteraf misschien beter even kunnen doorsparen maar goed..

Waar ik een vraag over heb is dat zonder dat ik de 1600XT heb getweaked is de temp in idle 55 graden. Zodra ik een spel speel of 3d renderer opstart dan is de temperatuur binnen nog geen 2 minuten 85 graden.
Is dat normaal voor een videokaart?
Wil hem op den duur ook gaan tweaken maar als de temperatuur nu al in volle werking 85 graden word.. dan vraag ik me af wat ik beter kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Mabili schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:12:
Waar ik een vraag over heb is dat zonder dat ik de 1600XT heb getweaked is de temp in idle 55 graden. Zodra ik een spel speel of 3d renderer opstart dan is de temperatuur binnen nog geen 2 minuten 85 graden.
Is dat normaal voor een videokaart?
Wil hem op den duur ook gaan tweaken maar als de temperatuur nu al in volle werking 85 graden word.. dan vraag ik me af wat ik beter kan doen?
Ik kan je uit ervaring wel twee dingen vertellen:
  • 85 graden is niet schadelijk, maar overclocken met deze temperatuur is niet aan te bevelen.
  • Om een beetje lekker te kunnen overclocken zul je met de core temperatuur toch wel onder de +-50 graden (stressed)moeten gaan zitten. Anders zul je waarschijnlijk niet erg veel resultaat boeken.
Wat bedoel je eigenlijk met de vraag: "wat kan ik verder doen ?". Als je hiermee bedoelt dat je een andere videokaart aan wilt schaffen, tja, die keuze ligt bij jou, maar als je niet de topprijs wilt betalen voor een high-end kaart en niet de behoefte hebt om alles in volle pracht en praal te spelen. Dan zou ik nog even de kat uit de boom kijken en gewoon gaan overclocken met die 1600xt van je :) Veel resultaten van die kaart hebben we hier nog niet, dus mijn interresse heb je in ieder geval !

[ Voor 23% gewijzigd door PassieWassie op 06-12-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Om te overclocken moet je met je core onder de 50 stressed zitten ?

Lol , Grappig ben je wel.

Zonder overclock moet je max 60-65 graden hebben.

Dan valt er nog wat te overclocken totdat je de 75 raakt bij stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
J.E.T schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:53:
Dat zei ik niet. Anders zul je waarschijnlijk niet erg veel resultaat boeken, mede omdat je op die hoge temperaturen tegen artifacts aanloopt.
Dat moet? Verder snap ik de zin niet helemaal, maar ik geloof dat je bedoelt dat een kaart op 60/65 graden hoort te blijven onder stress. Ik suggereer alleen dat je op zulke hoge temperaturen niet veel ruimte hebt om over te clocken, wil je de levensduur niet verkorten. Verder zitten veel kaarten, zoals de x1600xt van Mabili al op 85 graden zonder overclock. Dit moet niet lager zijn, want volgens ATI zit dit ruim binnen de marges. Of dit daadwerkelijk goed is voor de kaart is een tweede.
Sommige kaarten clocken zelfs niet of amper over wanneer ze op 20 graden zitten, dit is puur kaart afhankelijk en ik wilde met de 50 graden zeggen, dat dat de temperatuur is waaronder ik de hoogste overclocks heb behaalt, wanneer ik boven de 50 graden kwam, was het vaak al snel gebeurd.
Lol grappig ben je wel
In plaats van zulke opmerkingen kun je ook een goede onderbouwing geven richting Mabili, daar hebben we veel meer aan.

[ Voor 8% gewijzigd door PassieWassie op 06-12-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

J.E.T schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:53:

Lol , Grappig ben je wel.

En toch moet ik PassieWassie gelijk geven. Het is niet erg om wat hogere temperaturen te hebben(afgezien van de levensduur van de chip op lange termijn), maar als je wil gaan overclocken is het toch handig om de grens van een graad of 50,misschien 60 maximaal aan te houden. Niet omdat je anders beschadigingen oploopt,maar puur omdat je anders toch tegen artifacts aan gaat lopen. Ik heb deze ervaringen bij mijn AMD64 X2 ook. Zodra deze boven de 50 graden komt word de overclock instabiel, zelfs als deze voorheen stabiel was.

[ Voor 4% gewijzigd door HeepH op 06-12-2006 13:18 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
Passiewassie laat ik beginnen met te zeggen dat ook jou post ondeuilijk was met wat je precies bedoelde.
Jij stelt dat 50 graden stressed een must is om resultaat te boeken.
Ik zeg van niet en dan 60-65 ook voldoet. Dit naar mijn ervaring netzoals die 50 jouw ervaring is.

Die 70-75 graden is de maximum temperatuur waarbij je de chip geen ernstige schade berokkend.

En dit alles dient uiteindelijk tot verduidelijking voor mabili.

Mabili het is niet verstandig om met een kaart die nu al 85 graden wordt te gaan overclocken.

Wil je toch gaan overclocken verbeter dan de koeling.

Heephstan dit topic gaat over de radeon x1k grafische kaarten.
Processoren overclocken is een totaal andere zaak.
Zie het opteron/ amd64 athlon topic voor informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

J.E.T schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:31:
Processoren overclocken is een totaal andere zaak.
Zie het opteron/ amd64 athlon topic voor informatie.
Je maakt een grapje hoop ik? Mij verwijzen naar een Oc informatie topic. Ik heb een Dfi expert, een X2 boven 3 Ghz gehad, een wereldrecord 3dmark01 op mijn naam en ervaring met droog-ijs, en je gaat mij vertellen hoe ik moet overclocken, nou goed....

Ik haalde mijn voorbeeld enkel aan als voorbeeld. Een vergelijkbare situatie, enkel is het verschil een cpu ipv een gpu. Het principe is hetzelfde,boven een bepaalde temperatuur,en nou weet ik idd bij ati X1K kaarten niet welke, want daar heb ik geen ervaring mee (ik heb een 8800gtx),gaat een overclock gewoon fout, ook al kan de chip hoger dan hij nu doet...

Het gaat er hier dan ook niet over bij welke Temp je schade berokkent, het gaat erom bij welke temp je nog lekker kunt oc'en zonder dat je temp de limit word bij je oc.

[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 06-12-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
Nee geen grapje Heephstan.
Heephstan mij interesseert me helemaal niet wat je allemaal hebt behaald. Daar twijfel ik ook niet aan. Wel vraag ik me af waarom je met specs gaat smijten.

Echter is het nou eenmaal verwarrend voor mabili om de cpu temps erbij te gaan halen.
Had er dan op zijn minst duidelijk bij vermeldt dat het een cpu temp betrof.

Vandaar dat ik jou verwees naar het andere topic.

Mabili nog vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Passiewassie laat ik beginnen met te zeggen dat ook jou post ondeuilijk was met wat je precies bedoelde.
Jij stelt dat 50 graden stressed een must is om resultaat te boeken.
Ik zeg van niet en dan 60-65 ook voldoet. Dit naar mijn ervaring net zoals die 50 jouw ervaring is.
Mijn post was niet duidelijk, toch weet je wel dat ik 50 graden als mijn ervaring bedoelde ? Ik zei ook, dat het waarschijnlijk niet lekker zal gaan met overclocken mocht je daar ruim boven gaan zitten. Ik zei tenslotte plus-minus 50 graden. Daar heb je vast overheen gelezen ;)
Die 70-75 graden is de maximum temperatuur waarbij je de chip geen ernstige schade berokkend.
NIET waar, dit is jouw suggeratie, maar volgens ATI ligt die temperatuur aardig wat hoger op stock snelheden. Mijn x1800xt werd in een kast met goede airflow ook makkelijk 78-80 graden, wat volgens ati volkomen normaal is en dus absoluut niet ernstige schade aan je kaart veroorzaakt.
Nee geen grapje Heephstan.
Heephstan mij interesseert me helemaal niet wat je allemaal hebt behaald. Daar twijfel ik ook niet aan. Wel vraag ik me af waarom je met specs gaat smijtenEchter is het nou eenmaal verwarrend voor mabili om de cpu temps erbij te gaan halen.
Had er dan op zijn minst duidelijk bij vermeldt dat het een cpu temp betrof.
Volgens mij moet je toch echt eens naar de oogarts B) ?
quote: heefstan
Ik heb deze ervaringen bij mijn AMD64 X2 ook. Zodra deze boven de 50 graden komt word de overclock instabiel, zelfs als deze voorheen stabiel was.

[ Voor 29% gewijzigd door PassieWassie op 07-12-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Heephstan schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:17:
[...]

Je maakt een grapje hoop ik? Mij verwijzen naar een Oc informatie topic. Ik heb een Dfi expert, een X2 boven 3 Ghz gehad, een wereldrecord 3dmark01 op mijn naam en ervaring met droog-ijs, en je gaat mij vertellen hoe ik moet overclocken, nou goed....
Maakt U zich maar niet druk Majesteit.... :Y)

@ J.E.T.
Heephstan draagt dat voorbeeld alleen maar aan om het wat duidelijk te maken. Om nou iemand meteen naar dat proc topic door te verwijzen... :/
Hij begint toch geen heel verhaal over overklokken en post al helemaal geen vraag.
Maar doe vooral je huiswerk voordat je iets beweert. Een temp van 70-75 graden is NIET schadelijk. :o
Met 85 graden moet je niet gaan overklokken of voltages gaan verhogen nee, maar op stocksnelheden is er niets aan de hand.

Maar goed Mabili heb ik inmiddels niet meer terug gezien dus het zal nu wel duidelijk zijn
[flauwe modus aan]
of z'n graka is toch doorgefikt >:)
[flauwe modus off]

[ Voor 54% gewijzigd door Demon_Eyez op 07-12-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Demon_Eyez schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:00:
[...]
Maakt U zich maar niet druk Majesteit.... :Y)
:>

Vond het een beetje overkomen als : Ga jij daar maar lezen noob... :P
quote: J.E.T.
Wel vraag ik me af waarom je met specs gaat smijten.
Ik smijt met specs omdat een A64 op 3Ghz niet iets is wat iedereen kan of doet. Hehe, en zelfs een DFI Expert booten kan voor sommige al lastig zijn O-) Wil er alleen mee aangeven dat ik weet wat ik doe en waar ik over praat :)

Ik begrijp wat je zelf uit probeert te leggen, maar het is toch opzich wel belangrijk dat die jongen zijn temps ook in de gaten houd...achja ik ga weer hier :) heb er toch niks te zoeken...

Ik ga jullie 3DMark scores wel verpulveren met mijn 8800GTX :+ >:) :>

[ Voor 54% gewijzigd door HeepH op 07-12-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Hou het gezellig mensen :Y) ,
Ik heb hier last van reboots als ik mijn pc flink stress.
M'n mem is goed, m'n cpu is 8 uur stabiel, maar als ik ga primen en filmpje kijken .. of atitool laat artifact scannen .. dan reboot m'n systeem, terwijl het vorige hiervoor gewoon altijd stabiel was....

Zal het mijn voeding zijn :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
waterking schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:48:
Ik heb hier last van reboots als ik mijn pc flink stress.
M'n mem is goed, m'n cpu is 8 uur stabiel, maar als ik ga primen en filmpje kijken .. of atitool laat artifact scannen .. dan reboot m'n systeem, terwijl het vorige hiervoor gewoon altijd stabiel was....
Zal het mijn voeding zijn :X ?
Heb je een multimetertje bij de hand ? Die kun je zo aan een molex hangen en tijdens het stressen de voltages in de gaten houden :) Misschien wordt je er wat wijzer van, maar houdt er rekening mee dat voltages 0.5% (correct if wrong) mogen fluctueren. Succes

[ Voor 10% gewijzigd door PassieWassie op 07-12-2006 11:26 . Reden: flucueren -> fluctueren = goed:P ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
kheb wel een multimeter.. maar hij zakt niet onder de 11,8v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Aan de ene kant is het ook wel weer raar want je systeem had eerst een XTX en dat werkte wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is er een manier om aan te tonen dat mijn kaart niet goed werkt? Ik heb namelijk nog een poosje gerantie op. Maar volgens mij werkt de kaart niet meer goed. Ik heb vaak last van reboots, BSOD's, soms ook artifacts in die blauwe schermen. Als ik mijn videokaart ook maar 1 mhz overclock loopt alles vast etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
jep, dat werkte ook als een zonnetje. Raar dus. Ik hoop ook echt niet dat het aan m'n voeding ligt. Maar het zijn iig niet m'n ram en m'n cpu. Moederbord ook niet, dus dan houd je videokaart / geluidskaart over. Hoop niet dat het mijn voeding is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
Een post editten kan iedereen.

Ik postte van uit mijn bevindingen. En deze blijven onveranderd!

Maar laten we doorgaan met de kwestie.

Wil je verder discussieren contact me @ msn , xfire ,irq of ventrilo.

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
J.E.T schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:44:
Een post editten kan iedereen.

Ik postte van uit mijn bevindingen. En deze blijven onveranderd!

Maar laten we doorgaan met de kwestie.

Wil je verder discussieren contact me @ msn , xfire ,irq of ventrilo.

I
Prima, dus jouw bevinding is dat je ATi chip bij 75 graden schade berokkend? :X
Sorry maar da's gewoon onzin, of jij hebt toevallig als enige een wel ontzettend gare kaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Demon_Eyez schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:55:
[...]
Prima, dus jouw bevinding is dat je ATi chip bij 75 graden schade berokkend? :X
Sorry maar da's gewoon onzin, of jij hebt toevallig als enige een wel ontzettend gare kaart....
Idd, ik heb ATI kaarten gezien (oudere en nieuwere series) da jarenlang gewoon 110*c werden tijdens games door een brakke stock cooler, en die nog probleemloos werkten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
Ik ga daar verder maar niet op in.

Het klopt dat die maximum waarde onzin is.
Maar toch blijft mijn x1900xt ten alle tijden onder 75 graden.

Wat ook niet zo vreemd is met waterkoeling :D (below 48 graden hier)

Dit met een x1900xt @ 1.45 V op 720 , 890. Nog niet verder geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
J.E.T schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:16:
Ik ga daar verder maar niet op in.

Het klopt dat die maximum waarde onzin is.
Maar toch blijft mijn x1900xt ten alle tijden onder 75 graden.

Wat ook niet zo vreemd is met waterkoeling :D (below 48 graden hier)

Dit met een x1900xt @ 1.45 V op 720 , 890. Nog niet verder geprobeerd.
Mijn x1900GT komt op 1,575v 790/900 niet boven de 45 graden load uit.
En dat met een enkele 12cm radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
netjes ! :)

Edit: pics ? B)

[ Voor 45% gewijzigd door waterking op 07-12-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
Ik heb dan ook in dezelfde loop een X2 3800+ @ 1.55 V @ 2.7 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ook mijn X1900XT met waterkoeling komt nooit boven de 50 graden. Ik let er niet zo heel veel meer op maar laatst na een potje CS:S zat ie op 47 graden. Hij is wel overgeklokt maar draait op stock voltage's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
M'n X1900 XT met waterkoeling komt ook nooit boven de 46 graden, da's onder full load op 740/900 @ 1.55v
In dezelfde loop zit m'n X2 4600+ op 2860MHz @ 1.48v en NB blok voor m'n DFI CFX3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Zijn er trouwens mensen onder ons die het volt.regs. koelblokje voorzien hebben van andere koelpasta? Ik heb het kussentje wat er normaliter tussen zit verwijderd en vervanger door wat koelpasta. Nu zag ik dat het koelblokje net niet netjes aansluit op de volt.regs. dus heb ik de steuntjes wat ingekort met een veil zodat ze wel netjes contact maken. Echter zie ik dat de weerstandjes rondom de volt.regs. ongeveer net zo hoog zijn...

Kunnen deze kortsluiten via het arctic silver 5 ? Of zal het meevallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
PassieWassie schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:32:
Zijn er trouwens mensen onder ons die het volt.regs. koelblokje voorzien hebben van andere koelpasta? Ik heb het kussentje wat er normaliter tussen zit verwijderd en vervanger door wat koelpasta. Nu zag ik dat het koelblokje net niet netjes aansluit op de volt.regs. dus heb ik de steuntjes wat ingekort met een veil zodat ze wel netjes contact maken. Echter zie ik dat de weerstandjes rondom de volt.regs. ongeveer net zo hoog zijn...

Kunnen deze kortsluiten via het arctic silver 5 ? Of zal het meevallen ?
Ik had in eerste instantie die rode alu heatsink voorzien van Arctic Silver 5, dacht dat dat wel beter warmte zou geleiden. Niet dus, temps stegen zelfs met zo'n drie graden. Kreeg het idee dat de vreg's zelf niet allemaal exact even hoog zijn, en vandaar dat die flexibele strip wordt gebruikt om de hoogte verschillen te compenseren.
Maar ook omdat die smd weerstandjes inderdaad even hoog lijken als de vreg's zelf.!

Ik heb uiteindelijk zelf maar een koperen heatsink gemaakt en die erop geschroeft, maar wel nog steeds gebruikmakend van de originele plakstrip.

Kwoot even mezelf uit het vorige topic:
M'n custom heatsink voor het koelen van de vreg van m'n Sapphire X1900XT is klaar :)

Dit was het originele 1U blok Thermaltake blok, kostte 11 euro:) :
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/rackmount/a181982/1819.jpg

En dit is het geworden om de vreg's te koelen van m'n X1900 XT.
Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/8611/dsc01649zm7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img305.imageshack.us/img305/2812/dsc01650dh7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/7011/dsc01651tl7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/7098/dsc01652my8.jpg

In eerste instantie heb ik een kleine koperen heatsink gemaakt die precies even breed (7mm) en lang is als de originele rode alu heatsink die standaard wordt meegeleverd. Dit omdat je eigenlijk qua ruimte in de knel komt door de smd weerstandjes rechts en die grote vierkante zwarte blokken links van de te koelen vregs.
De kleine koperen heatsink koelt net iest beter dan de standaard heatsink. Scheelt me zo'n 7 a 8 graden... da's dus niet genoeg! :P
Dus toen toch maar een grote gemaakt. Door een reepje koper aan de onderkant van de heatsink te plakken met Arctic Silver Adhesive komt de hele heatsink 6 mm hoger te liggen en valt deze over de smd weerstandjes heen. Deze heatsink is ongeveer 2x zo breed als de orginele rode alu heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
X1900GT zit alleen in watercooling loop met Alphacool GPX-A blokje.
En een swiftech mcp600 helpt ook wel bij dat blokje ;)
(cpu wordt gekoeld door prom en chipset door Thermalright nb-1, southbridge door zalman blokje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
toch niet :P

[ Voor 91% gewijzigd door Saturnus op 08-12-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Ok, ik heb nu mijn pc gestripped van mijn x1900gt en ik heb geen crashes meer. de voltages blijven nu ook een stuk stabieler. Nu kan het 2 dingen zijn. Mijn x1900gt is niet echt lekker of mijn voeding trekt het niet met de x1900gt erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een 480W Antec voeding moet voldoende zijn. Of je voeding is brak of het ligt aan de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ja idd. 480 moet idd afdoende zijn.
Ik heb het geheel nu test draaien met audigy 2zs eruit, dvd brander afgekoppelt, kaart koeling @ max .. kaart wordt niet te heet 70 voor core en 60 voor vregs. cpu/ram @ stock.

het rare is. als ik de kaart op oc' speeds test, dan gebeurt het.
maar als ik prime, en ik kijk een filmpje ondertussen, dan doet hij het ook af en toe.

Ik weet het ook niet echt meer. Zit toch echt aan een nieuwe voeding te denken.
Maar als ik het mis heb, heb ik 130 euro aan de *kloten

Edit: probleem gefixed. het bleek toch iets met het voltage te zijn. Raar maar goed.

[ Voor 27% gewijzigd door waterking op 08-12-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de afstand is tussen de schroefgaten bij de GPU? Ik wil weten welk beugeltje ik moet bestellen voor mijn waterblok en ik wil niet wachten tot mijn bestelde kaart aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:59
Hey,

Ik wil ook een X1900 kaartje kopen. Ik zit te denken aan een X1900GT. Lekker goedkoop en misschien goed te klokken.
Is dit verstandig of kan ik toch beter voor een X1900XT gaan? Wel sneller maar ook stukkie duurder.
Goede keuze of is dit niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
GT = koeler, goedkoper, stiller, beter overklokbaar (meestal).

[ Voor 36% gewijzigd door Saturnus op 11-12-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Hmm oke.
Ik kan nergens de amperes enzo vinden.
Ik heb een P5B deluxe met crossfire ondersteuning en zit sterk te twijfelen over deze kaart :)
Ik zat te denken aan een Sapphire. Welke klokken het best? Maar die X1900RX val club3d zijn ook niet verxd dacht ik zelf.
Ik heb momenteel een Tagan 480watt (lijkt me voldoende)
Wat klokt het best, als ik dit zo lees maakt het weinig uit gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik heb hier een x1900gt van club3d rev.1 klokt 702 / 720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:13
5800 3dmark06 puntjes met alles op stock

c2d 6600
club3d 1950XT 256mb

1950XT 625/900 @ 675/999 6200 punten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Ik ga denk een X1900XT halen. Toch net ff wat extra en die zijn ook wel te klokken. 250 euro bij alternate. Tis iets meer dan ik wou (hele pc is flink uit de hand gelopen) maar het is niet anders.
Zodra ik de kaart heb (wss zaterdag) en een goede koeler dan komen de benchmarks eraan. Zal is ff iedereen eruit vlammen :P
Nu maar hopen dat die X1900 een beetje klokt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Zorg maar dat ie koel blijft en kom niet gelijk met vragen. "welke koeler is het beste" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
ID-College schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:41:
Zal is ff iedereen eruit vlammen :P
Nu maar hopen dat die X1900 een beetje klokt :9
Gaat je niet lukken, er zijn geen 1.1ns X1900XT's meer. :P En dat waren de snelsten. En zorg idd maar voor goede koeling want die dingen halen makkelijk de 100 @ stock koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Het wordt een X1950XT.
Ik heb geen WC maar ga wel ff kijken voor een goede. Zat te denken aan een VF900. Zalman is altijd spul en loopt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
256MB? Die met 512MB is zowat € 150 duurder dan een X1900XT 512MB...aka geldverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Die met 256MB ja op azerty :)
Edit: Deze: http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html

Edit: Hoezo een standaard fan is al voldoende, lijkt me dat een VF900 dat ook is? Welke raden jullie aan dan?

[ Voor 94% gewijzigd door ID-College op 12-12-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
vergeet de normale vf900 maar die houd een xt niet koel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Die van Zalman is opzich een prachtige koeler...alleen voor sommige X19xx kaarten niet...daar blijkt stock soms de beste oplossing te zijn...je kan ook nog kijken naar een KuFormula ofzo.

Kijk jongens, een X1950Pro: :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djsebas/GoT/X1950Pro_001.jpg
(Ik zet een PC voor een kamerraad in elkaar).

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 12-12-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Hmm leuke kaart, maar waarom geen X1950XT?? Die is net wat sneller.
Ik ga denk ik toch voor een VF900. Zijn maar weinig echt goede koelers voor een VGA. Probeer de standaard eens als dat nix is komt er gewoon een VF900. ff kijken wat het beste is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
En duurder. ;)
Nog een chill voordeel van deze is die CF, gewoon nog een Pro ernaast en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Zolang je het stock 3D voltage voor core gebruikt koelt zalman/X2 prima en is stil. Als je van plan bent om te overclocken en vcore te verhogen (in bv atitool) ben je echt beter af met stock koeler (en ja die is nogal luidruchtig). Het is maar net wat je van plan bent.
Saturnus schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:41:
En duurder. ;)
Nog een chill voordeel van deze is die CF, gewoon nog een Pro ernaast en klaar. :)
Dat zou volgens mij ook gewoon moeten kunnen met bijvoorbeeld de X1950XT en cat 6.11

[ Voor 35% gewijzigd door Viss op 12-12-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
OK. Alleen zeker wel via buiten de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Nope softwarematig. Voor zover ik weet alle X19x0 modellen met cat 6.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hmmm ok...dus alles kan in principe samenwerken zonder een mastercard? Zegt dit nog iets over de performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Nja eerst ff kijken wat hij doet op standaard vcore. Dan kijk ik wel verder.
Ga liever voor stilte :)
Hoe kan je BTW zien of je een mastercard hebt? Het staat er niet overal bij verteld.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Een mastercard is toch € 400 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik ben van plan een X1950XT te kopen, maar twijfel nog over de cooling. Het liefst wil ik er een V900-CU op maar lees her en der dat dat niet goed gaat werken als je wilt oc'en. Als dat niet kan zoek ik een versie met de meest stille stock-cooler, maar daar vind ik maar weinig ervaringen over. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Ik denk dat deze stiller is dan de stock koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Nu het toch ff de X1950 pro gaat, vraag ik me af hoe het ook al weer zit met deze kaart en het ATI-tool, je kon met deze kaart toch niet het voltage veranderen door de digitale spanningsregelaars. En dit is samen met de nieuwe X1900GT voorals nog de enige die dit heeft?

Vroeg ik me af :+

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
X1950XT is binnen.
Morge komt de E6600+mobo+geheuge binnen.
Zaterdag de voeding halen en dan kunnen we beginnen :D
Die XT is best wel groot en zwaar, we een verschil vergeleke bij mijn 9800XT :P :)

• Saturnus
  • Niet online
Beter houd je wat je nu in je sign. heb staan. lol.

Verwijderd

ik heb gisteren een x1950xt van sapphire binnen gehad! mooie kaart,nieuwste atitray tools geinstalled.
stock score 3d mark 06 4150 3d marks
vond het niet genoeg dus ben aan het klokken gegaan de gpu en mem zonder! vcore
staat standaard op 500 gpu 600 mem
draai nu op 591gpu (600 gaf artifacts) 900 mem!!!!! zonder vcore of wat dan ook. 50%overklok
en mooiste is nog dat hij nog niet op zijn eind zit! toch best bizar dat er zoveel rek in het geheugen zit.
3d mark 06 score nu 5350 3d marks

• Saturnus
  • Niet online
Waarschijnlijk omdat Ati Tray Tools met de timming klooit...daardoor is je OC zo hoog.
Installeer eens ATITool, en vink in 'X1000 Overclocking' 'Disable memory timmings auto-tuning' aan.
Dan ben je verzekerd van een 'eerlijke' overklok.
:)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste