[WC] Het grote waterkoelings topic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.406 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:32
Wat is er dan beter aan de roze? Ik dacht dat het alleen de kleur was.
En moet ik dit dan nog mixen met gedestileerd water? nee toch.
Ik dacht dat dit gewoon zo in je setup kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb geen idee wat er beter is aan de roze maar die werd mij aangeraden dus die heb ik gekocht.

Je hoeft het niet te mixen met gedestileerdwater maar de temps met koelvloeistof zijn hoger dan met alleen water. Met een mix zal het dus beter zijn dan met puur koelvloeistof. Maar je kan er wel gewoon puur koelvloeistof in doen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hmm ok. Wat is ongeveer de verhouding dat ik dit kan mixen? En helpt het anti-corosie/anti-alg dan nog wel?

En hoeveel scheelt dat eigenlijk dan, gedestileerd water en 100% koelvloeistof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik mijn systeem nu opnieuw zou vullen zou het gewoon 50% water en 50% koelvloeistof worden. Op mijn fles koelvloeistof staat dat het beschermt tegen alle vormen van corrosie en dus ook de combo van alu en koper. Ik ben er vrij zeker van dat het samen met water ook nog prima werkt tegen algen en corrosie. De gene die het mij aanraade had het al meer dan 1 jaar zonder problemen.

Hoeveel het precies scheelt weet ik niet maar wat ik er over gelezen heb is ongeveer een graad of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hmm ok, dan mix ik het wel. Weet jij ook hoeveel liter er ongeveer in een setup gaat?

En ik denk dat ik mijn mcp600 zelf heb gemaakt. Het tuutje, dat afgebroken was, heb ik gelijmd met echt sterke lijm, dat mijn vader ooit eens had gekocht. Het zit echt vast, en heb net even getest en het lekt niet. Als ik alle slangen etc heb en de rest, dan test ik het toch nog wel even(sowieso) en dan iets van 12 uur. Als het dan nog niet lekt, dan denk ik dat ik het zo hou. Of is de kans dan toch nog groot dat hij het niet houd, aangezien het maar lijm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij iedere setup gaat er weer een andere hoeveelheid vloeistof in. Het is niet te zeggen hoeveel er bij jou in zal gaan. Het hangt af van je blokken/radiator/pomp/dikte en lengte van slangen. En vooral het reservoir. Bij mij gaat er iets minder dan 1 liter in.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 24-12-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:21
PilatuS schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:42:
Als ik mijn systeem nu opnieuw zou vullen zou het gewoon 50% water en 50% koelvloeistof worden. Op mijn fles koelvloeistof staat dat het beschermt tegen alle vormen van corrosie en dus ook de combo van alu en koper. Ik ben er vrij zeker van dat het samen met water ook nog prima werkt tegen algen en corrosie. De gene die het mij aanraade had het al meer dan 1 jaar zonder problemen.

Hoeveel het precies scheelt weet ik niet maar wat ik er over gelezen heb is ongeveer een graad of 3.
Jij gebruikt geen water wetter meer alleen gedestiliseerd water en halfords koelvloeistof?
Ik heb me waterkoeling setup er helemaal af omdat ik een andere kast heb en dus ook straks weer moet vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er zit nog wel iets water-wetter in maar ik ga het niet meer gebruiken. Het helpt niet tegen algen en voor die 2 of 3 graden hoef ik het ook niet te doen. Een groot nadeel er van is dat het de slangen/blokken/reservoir dof maakt met aanslag.

In mijn mening zitten er meer nadelen aan dan voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik heb het allemaal niet gelezen, ik kom hier maar voor 1 ding:

Alle Water-tweakers hier wens ik een hele fijne en droge :+ kerst!

* ixl85 gaat nu eensch kijken hoe die z'n Wii kan watercoolen :D

Innovatek Protect Pro ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draaien mensen eigenlijk ook wel eens zonder extra toevoeging?

Dus bv alleen Water?

Ik kan via mijn werk aan steriel water komen en wat mooie kleurstof :)

En steriel is echt steriel 20min geautoclaveerd bij 121graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Omdat er altijd wel wat vuil in je blokken en radiator zit. En omdat er ook bij het vullen en andere dingen wel wat vuil in je setup komt zou ik nooit draaien met alleen water, hoe schoon je water ook is je zal na een tijdje toch last krijgen van algen.

In mijn vorige setup heb ik last gehad van algen en ik kan je vertellen dat het niet leuk is. CPU blok uitgespoelt met kokend water en er kwamen complete brokken alg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:44:
Draaien mensen eigenlijk ook wel eens zonder extra toevoeging?

Dus bv alleen Water?

Ik kan via mijn werk aan steriel water komen en wat mooie kleurstof :)

En steriel is echt steriel 20min geautoclaveerd bij 121graden :)
Dat steriele water (of demi) is wel leuk op zich, maar er zijn meer factoren die vervuiling veroorzaken. ;) "Schoon" water is een goed en belangrijk begin, maar de vloeistof vervuilt ook door de lucht, de stoffen in je slangen, blokjes etc. Een toevoeging is altijd aan te raden. Er staat in de TS deze dus,wel een plaatje met een voorbeeld van extreme vervuiling, en daar zal je niet vrolijk van worden.

Edit: ik moet sneller typen... :z

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 24-12-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.

Dus beter meuk van de halfords halen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:05:
Ik heb het allemaal niet gelezen, ik kom hier maar voor 1 ding:

Alle Water-tweakers hier wens ik een hele fijne en droge :+ kerst!

* ixl85 gaat nu eensch kijken hoe die z'n Wii kan watercoolen :D

Innovatek Protect Pro ftw!
/me komt even binnenhuppelen

Droge kerst? Moeve met die gedachte!, zit ik hier voor niks op sneeuw te wachten :+ . Voordeel, sneeuw is lekker koud!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39

Zjemm

...

@ ixl85

ik zie dat jij je 240 rad op de bodem van je kast heb liggen. ik neem aan dat de fans naar buiten blazen?

maakt deze setup nog enig verschil met de rad bovenin de kast plaatsen of rechtop tegen de voor of achterkant. daarmee doel ik op het weg kunnen komen van de warme lucht onder je kast.

heb zelf een kast waarin een 360 rad maar op 1 manier past en een 240 rad heb ik meer mogelijkheden...dus ik ben een beetje aan het puzzelen wat ik moet gaan doen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Zjemm schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:24:
@ ixl85

ik zie dat jij je 240 rad op de bodem van je kast heb liggen. ik neem aan dat de fans naar buiten blazen?

maakt deze setup nog enig verschil met de rad bovenin de kast plaatsen of rechtop tegen de voor of achterkant. daarmee doel ik op het weg kunnen komen van de warme lucht onder je kast.

heb zelf een kast waarin een 360 rad maar op 1 manier past en een 240 rad heb ik meer mogelijkheden...dus ik ben een beetje aan het puzzelen wat ik moet gaan doen.
Neen,
maakt geen bal uit.
Mijn stacker is sowieso een airflow king, en mn fans draaien maar op 500 of 600rpm dus veel inbreng zullen ze niet hebben (mn andere casefan en mn psufan draaien btw ook op de zelfde snelheid :+)
Maar ja, ze blazen naar buiten. Echt warm is de lucht nou ook niet, pas als ik hem passief laat draaien komt er hete lucht uit. Deze gaat dan wel naar boven maar is snel genoeg weer weg.
En het maakt ook geen reet uit want alles, behalve mn mobo is water gekoelt. Ik vond het koelsysteem op mn mobo goed genoeg en die vind het tot nu toe niet erg als er een beetje hitte van mn rad af komt (als ik hem dus passief laat draaien).

Ik vind onderin het makkelijkste.
Why:
Staat je kast stabieler dan aan een zijkant of boven in.
Makkelijk met ontluchten.
Je vreet geen 5.25" bays op
Dicht bij mn pomp dus weinig slang (is minder weerstand)
... en de belangrijkste: Hij zorgt er voor dat er geen stof onder mn case blijft liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

kijk das heldere taal. ik zal dit eens in mijn ontwerp meenemen.

wat zijn jou temps als je hem passsief laat draaien? kun je er dan mee gaan gamen/zwaar belasten? dan zou een 240 rad dus al voldoende zijn tov een 360 rad

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht, laat ik mijn schatje ook maar is showen....

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/2708/p1070750ao1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/971/p1070748jk9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/652/p1070759rh0.jpg

De danger den fillport :)
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/342/p1070757ma8.jpg

De cora maxi
Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/237/p1070753ni5.jpg

Toch niet zo gekoeld: 8)
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/9312/p1070763dm7.jpg

voor zit er nog een lian shermpje waar ik de temps kan aflezen.
en tja... is wel een beetje een zooitje 8)7

[ Voor 242% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Leuke setup :)

Idd wel een beetje een zooitje maar als het goed werkt maakt het ook niet uit. Heb je die heatpipe van de P5W gewoon afgeknipt ofzo ? Ik zat er ook over te denken om de chipset te waterkoelen maar het leek mij niet zo'n goed idee om die heatpipe zo door te knippen. Maar bij jou gaat het wel gewoon goed ? En hoe heet wordt dat stuk nu dat er over is ?

Zijn de temps nog een beetje netjes met die externe radiator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:30:
Leuke setup :)

Idd wel een beetje een zooitje maar als het goed werkt maakt het ook niet uit. Heb je die heatpipe van de P5W gewoon afgeknipt ofzo ? Ik zat er ook over te denken om de chipset te waterkoelen maar het leek mij niet zo'n goed idee om die heatpipe zo door te knippen. Maar bij jou gaat het wel gewoon goed ? En hoe heet wordt dat stuk nu dat er over is ?

Zijn de temps nog een beetje netjes met die externe radiator ?
Dankje :), heb idd de tang in de heatpipe gezet :9, werkt prima!
Temps van mijn mobo zijn nu 30 graden in de plaats van 45 :)...
Haal soms onder iddle 20 graden met mijn cpu... maar dan heb hier de kachel niet aan en bevries ik zelf ook bijna... 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Zjemm schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:13:
kijk das heldere taal. ik zal dit eens in mijn ontwerp meenemen.

wat zijn jou temps als je hem passsief laat draaien? kun je er dan mee gaan gamen/zwaar belasten? dan zou een 240 rad dus al voldoende zijn tov een 360 rad
Ik heb er idd wel mee gegamed ja :)
Toen werd het allemaal rond de 55 graden (duurde wel lang).
Toen heb ik op een gegeven moment 1 fan op 5 volt gezet en toen zakte het weer...
Ik kan het binnenkort wel even voor je testen hoor, hoelang het goed gaat, maar dat word dan wel vanaf 8 januari... ben nu namelijk niet in de buurt van mn wc-bak :) (idle is passief sowieso geen probleem hoor)

Ow btw:
Mijn rad werkt atm niet optimaal.
In de stacker zit standaard een gat in de bodem, nu dacht ik dat mn rad daar mooi op zou passen (doet ie ook) maar ik was te lui om te zagen, dus heb ik mn rad er gewoon opgelegd...
Stom want nu worden de belangrijkste delen van mn rad, de zijkanten, afgeschermt waardoor er VEEL minder lucht langs kan!!!
Waarom zijn de zijkanten belangijk: daar is de fan-airflow het hoogst, in het midden zit nm die dode plek.
Ik ga dit natuurlijk nog aanpassen, maar des ondanks deze stomme fout haal ik zeer nette temp.
Op 5volt 30/31idle 35/36stressed.

Als je goed op mn foto kijkt kan je wel zien waar het allemaal fout zit.
Als dit mn rad is:

|-----------------------------|
|.............................|
|.............................|
|-----------------------------|

Alle kanten die blauw zijn worden geblokkeerd.
Dit merk ik goed als ik mn fans open zet, er komt dan veel lucht terug en weinig aan de onderkant er uit.
Dus ik ga zagen als ik tijd heb (word weer in een vakantie, hoogstwaarschijnlijk pas de zomervakantie :| :/
Ben benieuwd wat voor een temps ik dan wel niet haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hey,

Kan iemand zijn, of van iemand die die kent, de handleiding voor de Swiftech MCW6002-775, MCW50 en/of MCW20 scannen en hier posten of mailen?(zie profiel, msn = mijn mail)

Ik ben namelijk nieuw, en ik weet niet echt hoe dat allemaal werkt met die veren etc.

Mijn dank zou groot zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 01:10
kijk eens aan. Alle handleidingen. 6002 is hetzelfde als de 6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:38:
[...]

Haal soms onder iddle 20 graden met mijn cpu... maar dan heb hier de kachel niet aan en bevries ik zelf ook bijna... 8)7 ;)
Jij gebruikt pvc slangen?
En hoe kan je die filport gebruiken die is toch alleen voor grotere maat slangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

verloopje? ;)

gebruik ik ook :P

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:40
*offtopic

Hoe lees je de temperatuur van je mobo uit? Is dat system bij asus ai suite? die zit nu op 30 graden idle op air zou dit kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Comp-Freak schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:03:
kijk eens aan. Alle handleidingen. 6002 is hetzelfde als de 6000.
Mijn dank is groot _/-\o_ !!!! thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-Promo schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:41:
[...]

Jij gebruikt pvc slangen?
En hoe kan je die filport gebruiken die is toch alleen voor grotere maat slangen?
als je eentje koopt kun je tussen 2 mate kiezen... anyway.. er zit een 1/4 schroef in.
Omdat ik werk met schroefverbindigen heb ik de originele koppeling eruit gedraaid
en 1x8 vitting erin.
Ik werk btw als enige met pur slangen....geen knikken... nah beetje.
Vandaar mijn veertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Oke bedankt!
En mooie setup heb je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2024
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw op waterkoelings gebied (dat wil zeggen ik heb nu mijn eerste setje)

Maar nu wil ik mijn temp's een aardig eind naar beneden hebben (kamertemp)

de temp's zijn nu 34c idle 46c load op een 4600+ @ 2,7GHZ 1,55V verder niks mee gekoeld

mijn setje bestaat uit:

een eheim 600 (vierkante bakje met pomp erin)
nexxos xp cpu blok
360 radiator met 3x 12cm fan's @12v

nu heb ik al even zelf gekeken op freezinghardware en ik zat te denken aan dit:

Black Ice Pro - 1/4"€ 18,90
Coolplex 10 waterreservoir€ 27,90
PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (UV-sensitive blauw)€ 3,29
Eheim 1048€ 44,99
Aansluitadapter voor ingang Eheim 1046 / 1048 - 8x1€ 5,49
Aansluitadapter voor uitgang Eheim 1048 - 8x1€ 5,79
Tec-Protect-Plus - 1000 ml.€ 8,99

totaal 115,35

is dat een verstandige keuze of niet?
ik wil het liefst niet al te veel geld uitgeven aleen als het echt beter is als ik heb gekozen bijv.

B.V.D martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Alleen die radiator zal voor iets betere temps zorgen. Misschien de pomp ook nog wel wat maar niet veel.

Je hebt nu al een 3x120mm rad met 3 fans op 12 volt voor alleen de CPU. Dit is op zich al behoorlijk overkill. Ik heb ook een 3x120mm rad met maar 2 fans op 7 volt voor CPU en GPU.

Je CPU zal nooit richting kamertemp gaan met waterkoeling. Alleen als je een waterchiller gaat gebruiken kan het lager. Je huidige temps zijn op zich toch prima ?

Ik denk dat je meer hebt aan een goed CPU blok dan aan een extra rad en sterkere pomp. Als je een CPU blok neemt dat van veel druk houd kan je wel wat hebben aan een sterkere pomp. Neem dan een Liang pomp en geen Eheim 1048.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 25-12-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 01:10
@bokskater: Waar heb je die fillport gekocht? XCsystems is al sinds 12 december down. Verder heeft alleen OC-shop ze? Ik moet al tijden zo'n ding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Comp-Freak schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:28:
@bokskater: Waar heb je die fillport gekocht? XCsystems is al sinds 12 december down. Verder heeft alleen OC-shop ze? Ik moet al tijden zo'n ding hebben.
check eens aquantuning.de
die hebben meerdere fillports van Dangerden voor 13 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 21:59
CF neem ff contact met me op (je weet waar me huis woont :+ )... aangezien ik in mijn kast me T-line helemaal onderin me kast wil en eigenlijk me kast niet wil verpesten met die port bovenin wil ik eigenlijk iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
galien schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:35:
Hallo,
Ik ben redelijk nieuw op waterkoelings gebied (dat wil zeggen ik heb nu mijn eerste setje)
Maar nu wil ik mijn temp's een aardig eind naar beneden hebben (kamertemp)
de temp's zijn nu 34c idle 46c load op een 4600+ @ 2,7GHZ 1,55V verder niks mee gekoeld
mijn setje bestaat uit:

een eheim 600 (vierkante bakje met pomp erin)
nexxos xp cpu blok
360 radiator met 3x 12cm fan's @12v

nu heb ik al even zelf gekeken op freezinghardware en ik zat te denken aan dit:

Black Ice Pro - 1/4"€ 18,90
Coolplex 10 waterreservoir€ 27,90
PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (UV-sensitive blauw)€ 3,29
Eheim 1048€ 44,99
Aansluitadapter voor ingang Eheim 1046 / 1048 - 8x1€ 5,49
Aansluitadapter voor uitgang Eheim 1048 - 8x1€ 5,79
Tec-Protect-Plus - 1000 ml.€ 8,99

totaal 115,35

is dat een verstandige keuze of niet?
ik wil het liefst niet al te veel geld uitgeven aleen als het echt beter is als ik heb gekozen bijv.

B.V.D martijn.
Ok even 2 dingen ivm je post: Al die enters mogen er uit (heb ik nu al gedaan :+) en je moet niet groeten enz, check de faq anders even.

Wat ik vreemd vind zijn jou stressed temps... een 360 rad met 3 fans op 12volt?
Mhh... en je wil dan terug schakelen naar een 120 rad :?

Doe dit eens:
Black ice Stealth extreme 2 (weet ik veel hoe die heten :+ een nieuwe dunne met 2*120mm)
die eheim is goed, liang ga je niet merken met alleen je cpu... word wel heel erg overkill, het probleem wat je dan hoogstwaarschijnlijk zal krijgen met die kleine res is dat je een tsunamie gaat krijgen die nooit meer ophoud in je res :+
Verder zou ik deze aanschaffen:
Zalman ZM-STG1 - DE beste thermalgrease?
en fatsoenlijk aanbrengen. Denk dat dit atm het meeste met je temps zal doen.
(en goede fans kopen, hoef je ze gelijk niet meer op 12volt te zetten.

Slangen en de rest is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

met een t-line /fillport heb je geen reservoir meer nodig toch? alleen heb je dan wel veel minder vloeistof in je setup

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Zjemm schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:52:
met een t-line /fillport heb je geen reservoir meer nodig toch? alleen heb je dan wel veel minder vloeistof in je setup
Klopt, dus als er ooit een klein lek in zit kan je dit niet zien en heb je minder ruimte voor fouten.
Die lucht blijft dan nm in je blokken of ergens anders hangen.
Normaal zou die in je res blijven.
Voor mij persoonlijk is een res wel een pre-
Had laatst een Oring die niet goed dicht wilde gaan, redelijk wat water verloren, dit gebeurde echter zo langzaam dat ik pas na een halve dag een mini plasje op mn case zag en dat de luchtbel in mn res groter was geworden.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/wc/Hilversum/06.jpg
De bel die je hier ziet is nu over de hele lengte van mn res (wel even dun). (het rooster is momenteel weer dicht ;))

zo dit was mn laatste post tot 30-12-06, ben morgen vroeg naar parijs... wiiiiii

/edit
weet iemand btw waar ik die andere res houders kan halen? die er helemaal om gaan...
Ik vind deze niet zo... handig ofzo... (wil gewoon die andere hebben 8) als ze niet te duur zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 26-12-2006 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2024
ixl85 schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:51:
[...]

Wat ik vreemd vind zijn jou stressed temps... een 360 rad met 3 fans op 12volt?
Mhh... en je wil dan terug schakelen naar een 120 rad :?
Nee ik bedoel een 120 erbij zetten dus dan wordt het pomp>cpublok>360>120>pompetc

ik zal is gaan kijken waar die zalman prut te koop is overigesn gebruik ik nu artic siver 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Denk dat je het er te dik hebt opgedaan. Ik heb hetzelfde blok en een NexXos 360 rad met 3 LOW-RPM fans op 12 volt maar idle zit mijn P4 PRESCOTT (!) op 27 graden :) Het is wel verstandig dat je dat eerst een checkt voordat je nieuwe spullen gaat kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm dan zijn die temps idd raar :S

Ik doe er altijd maar een klein druppie op en smeer het uit met een scheermesje.
Het is maar een heel dun laagje wat erop moet...
Beste is eigenlijk als je bv de core er nog lichtjes doorheen ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Laatst online: 15-08 10:23
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:57:
Mmm dan zijn die temps idd raar :S

Ik doe er altijd maar een klein druppie op en smeer het uit met een scheermesje.
Het is maar een heel dun laagje wat erop moet...
Beste is eigenlijk als je bv de core er nog lichtjes doorheen ziet :)
Je hoeft het niet uit te smeren. Breng het gewoon aan verspreid over het oppervlak van de CPU, dunnetjes, en zodra je de koeler erop drukt, wordt het vanzelf uitgesmeerd. Bij mij wordt er elke keer weer wat tussenuit geperst, dus ik heb in principe altijd te veel gebruikt, of misschien net genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ook :)

Je kunt ook bv drup op doen, koeler erop.
Dan er weer af en overtollige weg halen en dan koeler definitief installen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

gewoon met je vinger dun uitsmeren werkt altijd goed...alleen zit je vinger dan onder de rommel...ik heb van die zlveren prut...dan heb je dus een zilveren vinger :) misschien een dokters handschoentje

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik smeer het altijd uit met een papiertje. Ook wel eens met mijn vinger gedaan maar die meuk krijg je er zo moeilijk weer af dat ik dat maar niet meer doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Een oud pasje kapot knippen en het daarmee uitsmeren.
Werkt goed :D

woei:
EK Water Blocks EK-FC8800 GTX SLI ready
http://www.caseking.de/sh...f3ac3187008c071e776206392
Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/WAEK-015_1g.jpg?pID=6016&osCsid=5ebe40ff3ac3187008c071e776206392

[ Voor 68% gewijzigd door Slitch op 26-12-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het werd tijd dat er blokken kwamen voor de 8800 serie. Niet dat ik zo'n kaart heb maar ik zou pas zo'n kaart kopen als er waterblokken voor op de markt zijn.

Eens waterkoeling altijd waterkoeling :P

Het blok ziet er wel weer erg goed uit. Ook mooi dat deze ook de vregs mee pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Toch vind ik het raar dat ze op die blokken de aansluitingen aan de voorkant doen. Zeker als je SLI draait, bespaart het je een hoop gepriegel als die aansluitingen bovenop zouden zitten. Nu zul je (zou ik ;), ik zou willen dat ik die keuze had.) eerst weer een negentig graden elleboog moeten monteren om het handig weg te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 20:16

MF

Take a Seat

Roamor schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:52:
Toch vind ik het raar dat ze op die blokken de aansluitingen aan de voorkant doen. Zeker als je SLI draait, bespaart het je een hoop gepriegel als die aansluitingen bovenop zouden zitten. Nu zul je (zou ik ;), ik zou willen dat ik die keuze had.) eerst weer een negentig graden elleboog moeten monteren om het handig weg te kunnen werken.
nee hoor, je kan aan beide kanten pluggen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
bij montage moet je wel uitkijken met die dingen, want je gebruikt geen veertjes maar gewoon schroeven gelijk het blok in.

@ Roamor,

hij bedoeld dat er aansluitingen in de plexi cover zitten en ook in het koper. zo kun je zelf kiezen waar je 1 fitting plaatst en de andere aan de andere kant om op die manier de sli gelijk door te kunne lussen.

[ Voor 48% gewijzigd door Bulls op 26-12-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ah, dat wist ik niet. Bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de OC-shop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik kom er net achter dat ik een schroef mis om mijn MCW6002 aan te sluiten.
Het gaat om een 42mm lange schroef, die 3mm dik is.
Hier een fototje:

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/2qwppqw.jpg

Weet iemand waar ik deze schroef kan krijgen? Ik ben vandaag al bij de Gamma geweest, amar ze zeiden dat het een "speciale" schroef was die ze niet hadden.
Kan ik swiftech ook mailen, en dat ze dan één schroef naar mij toe sturen(met de bout), gratis :D ?
Of weet iemand waar ik hem kan krijgen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lijkt me dat ze die wel toesturen ja. Mss moet je nog gewoon ff naar de gamma gaan en dan kijken naar M3 schroeven van 4 cm lang. Meen me te herinneren dat ze die wel hebben. Is niks speciaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd gewoon M3 boutjes fixen :)

Zo ben ik opzoek geweest naar M2...
En laat dat nou niet te krijgen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Hebben ze bij de gamma wel ;)
Ik had ze bij de praxis gehaald, kosten geen drol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de praxis hier dus niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hmm ok, ik ga mrogen nog wel een x langs en dan neem ik de schroef wel mee, maar dan vraag ik gewoon naar M3 schroeven van 4cm. En dan vergelijk ik ze dan wel.

Maar weet iemand waar je slangen kan vinden(in een normale winkel)? Ik moet alleen slangen bestellen, alleen dat komt neer op zo'n 6 euro, alleen is de verzenkosten ook nog eens 9 euro.

Miscchien dat een dierenwinkel het heeft voor aquariums? Of praxis oid voor vijvers? Of zijn dat hele andere soort slangen?

Iemand anders een idee? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De eerste slangen voor mijn waterkoeling heb ik gekocht bij een aquariumzaak. Ook de Eheim pomp heb ik toen daar gehaald. Let er wel op dat die slangen niet echt gemaakt zijn voor waterkoeling en de maten nogal anders kunnen zijn. Ook is de kwaliteit meestal niet echt super.

Als je toevallig in de buurt woont of komt van Den Haag zit daar de winkel RU58 die heel veel verschillende slangen verkoopt.

Je zou ook bij een online winkel kunnen vragen of ze de slangen willen opsturen in een grote envelop voor 2 of 3 euro. Als ie door de brievenbus kan is het stukken goedkoper. Moet wel slangen wel mogelijk zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Nou ik woon in groningen, dus die winkel word het niet.

Weet iemand ook of Freezinghardware dat doet? Of aquatuning?

Freezinghardware heb ik 2 dagen geleden al ff ge-emailed daarover, alleen heb ik nog geen antwoord.
Aquatuning heb ik nog niet gemailed.

Of weet iemand een andere winkel(online winkel) die dat doet, dat is namelijk wel de ideaalste oplossing. Of als iemand nog slangen over heeft(10mm ID of 13mm ID), en dat over is, en dat kan sturen in een envelop(natuurlijk onder betaling). Je kan me dan mailen(profiel, msn=mail), DM of natuurlijk hier gewoon posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Freezinghardware verkoopt uiteraard slangen. 8x1 (8mm binnendiameter, 1 cm buitendiameter) heb ik altijd nodig gehad, maar ze hebben vast van alles. Ik zou in ieder geval niet te veel improviseren. Je wilt het nu snel voor elkaar, maar geduld loont. Toen ik mijn waterkoeler net had binnen gekregen een paar jaar geleden, kwam ik erachter dat ik een wat kleine kast had, en dat ik elleboogbevestingen nodig had. Ik wilde al één of andere aquarium oplossingen nemen, maar ik heb toch gewoon hoekbevestingen voor mijn waterblok gekocht, en ik ben blij dat ik dat had gedaan. Ik had ze ook weer nodig in mijn volgende computer.

Trouwens, die maat 8x1; ik heb verschillende slangen die 8x1 zijn die toch verschillende diameters hebben (ik weet zo niet meer of de binnen of buitendiameter anders was, of beide...). 8x1 zal uiteindelijk wel om de schroefknelkoppeling gaan.

Ik weet trouwens niet wat jij bedoelt met 10 mm ID; die aanduiding ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik weet wel dat ze slangen verkopen, alleen niet of ze het in een grote envelop versturen ;).

10mm ID betekent dat de binnen diameter 10mm is. 8x1 is volgens mij de binnen diameter 8mm, en de buiten diamter ( 8 + 1 + 1 = ) 10 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

halfgaar schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:56:
Ik weet trouwens niet wat jij bedoelt met 10 mm ID; die aanduiding ken ik niet.
Inner diameter ;)

edit: er was iemand mij voor :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:08:
Ik kom er net achter dat ik een schroef mis om mijn MCW6002 aan te sluiten.
Het gaat om een 42mm lange schroef, die 3mm dik is.
Hier een fototje:

[afbeelding]

Weet iemand waar ik deze schroef kan krijgen? Ik ben vandaag al bij de Gamma geweest, amar ze zeiden dat het een "speciale" schroef was die ze niet hadden.
Kan ik swiftech ook mailen, en dat ze dan één schroef naar mij toe sturen(met de bout), gratis :D ?
Of weet iemand waar ik hem kan krijgen? _/-\o_
Lijkt me op het eerste zicht zelfs "engelse draad" te zijn en geen metrische 8)7
Ik krijg dagelijks beroepshalve dergelijk schroeven door mijn handen,.. vandaar ;)
Tja,.. eigenlijk logisch,.. Swiftech is al ik mij niet vergis amerikaans dus --> engelse draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Maar is dat dan wel bij de gamma te krijgen? Of kan ik dit ook via jou kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:20:
Ga naar de gamma vanmiddag dan heb je het gelijk...
Gewoon m3 boutjes + moertjes halen :)
Ben je 3euro kwijt en heb je alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:48:
[...]

Ga naar de gamma vanmiddag dan heb je het gelijk...
Gewoon m3 boutjes + moertjes halen :)
Ben je 3euro kwijt en heb je alles...
of kijk is in die mecanodoos op zolder ;), heeft mij ook op zijn tijd flink geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Ik heb jullie mening nodig. Ik ben namelijk nieuw tot waterkoeling, al wil ik dit al wel een tijd. Bij m'n oude systeem wilde ik het ookal, maar dat kwam er nooit van. Nu heb ik een nieuw systeem en wil ik het eindelijk aanschaffen.

Ik ben voorlopig alleen opzoek naar een wc-set voor m'n processor. M'n moederbord is passief gekoeld, dus dat zit wel goed met wat stille 120mm fans erop. En m'n videokaart is op dit moment nog niet echt een optie. Ten eerste niet omdat het ding net nieuw is en m'n garantie dan vervalt. En ten tweede omdat ik simpel wil beginnen. Het hoeft trouwens niet in een kast te passen.
Ik wil graag goede waterkoeling, en denk dus zelf aan dit setje:

CPU-blok: Swiftech Storm
Pomp: Swiftech MCP655
Radiator: DangerDen Double Heatercore + Shroud
Fans: Papst 120mm (x2 voor op de radiator)

Dit gaat dan in combinatie met Tygon 1/2" slangen, een reservoirtje en overig spul. Het wordt dan een krachtige 1/2" kringloop.
Dan wil ik later voor m'n videokaart zo'n volledig koperen blok erop kopen van DangerDen, de DD-8800GTX.

Nu is mijn vraag:
- Is dit een goede set icm mijn pc? (hopelijk ben ik niets vergeten)

En ik heb al wat afgezocht voor winkels waar dit te krijgen is, maar dat valt niet echt mee. Iemand een idee waar ik dit spul kan krijgen? XC-Systems had volgens mij aardig wat van DangerDen, maar die is al een tijd niet bereikbaar.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook al langer WC setje aanschaffen. Eerst had ik Bigwater in gedachten, maar velen raden dit af. Dus zelf maar iets samengesteld, ik heb geen idee of ik iets vergeten ben.

CPU-block Asetek Antarctica DYO 10mm
Chipset Asetek Chipset Cooler DYO 10mm
Pomp Asetek 12V Base pump unit, Standard, 10 mm push in
Reservoir Asetek Grey Reservoir 10mm
Radiatoren Asetek Ice Pro 2 :2x120mm:
2m slang, 1 reservoir klem (ik weet niet wat ik ermee moet of nodig heb) en anti-alg.

Waar kun je trouwens DangerDen spul aanschaffen? Staat niet in de PW ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Aquatuning staat mijn bestelling;

Status: In WW importiert

Wat wil dat zeggen :? De centen zijn alleszins al een dag of 5 van mijn rekening gegaan.
barzi schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:20:
Ik ben onderhoudstechnieker en werk héél veel aan amerikaanse toestellen,.. vandaar ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:46:
Op de site van Aquatuning staat mijn bestelling;

Status: In WW importiert

Wat wil dat zeggen :? De centen zijn alleszins al een dag of 5 van mijn rekening gegaan.
Nog wat meer Duitse termen:
OFFEN = Ihre Bestellung liegt vor, es ist noch keine Zahlung eingegangen
NICHT BESTÄTIGT = Ihre Bestellung liegt vor, Sie haben als Bezahlart Paypal gewählt, es ist noch keine Zahlung eingegangen
IN WW IMPORTIERT = Die Shop-Bestellung wurde von der Warenwirtschaft ausgelesen.
BEZAHLT = Die Zahlung ist eingegangen.
BARZAHLUNG = Ihre Bestellung liegt vor, Sie können nach Absprache bei unserem Lager vorbeikommen.
WIRD GEPACKT = Es wurde ein Sammelauftrag gedruckt, das Paket wird gepackt.
VERSENDET = Das Paket wurde an den Spediteur übergeben
Ze zijn hem dus aan het inpakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx. Roamor en zonet een mailtje gekregen van die mannen;

Neuer Status: bezahlt

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik ben vandaag bij de gamme geweest en ze hadden de schroeven wel. Maar alleen in 3.5cm lengte. Deze heb ik maar genomen, op de gok dat het wel gaat lukken.

Ik heb bij de dieren winkel ook slangen gehaald, 1.20 per meter, en ook nog mooi groen :P 12mm ID.
Het buigt wel goed, en het past ook wel. Ik hoef dus alleen nog maar mijn pilaren bestellen bij freezinghardware. Ze hebben me net teruggemailed dat het ook in een envelop kan.

Als ik dat binnen heb kan ik beginnen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-08 06:55
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:10:
Ik wil ook al langer WC setje aanschaffen. Eerst had ik Bigwater in gedachten, maar velen raden dit af. Dus zelf maar iets samengesteld, ik heb geen idee of ik iets vergeten ben.

CPU-block Asetek Antarctica DYO 10mm
Chipset Asetek Chipset Cooler DYO 10mm
Pomp Asetek 12V Base pump unit, Standard, 10 mm push in
Reservoir Asetek Grey Reservoir 10mm
Radiatoren Asetek Ice Pro 2 :2x120mm:
2m slang, 1 reservoir klem (ik weet niet wat ik ermee moet of nodig heb) en anti-alg.

Waar kun je trouwens DangerDen spul aanschaffen? Staat niet in de PW ofzo
ik denk dat bigwater 745 beter en goedkoper is dan asetek. Als je toch voor asetek gaat, neem dan de 1/2 spullen, want 10mm is buitendiameter!

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Chesta.
Bigwater beter dan Asetek :? Volgens mij klopt dat niet helemaal. Asetek is best aardig spul, Thermaltake is toch een beetje een budget meuk. Als ik moest kiezen tussen Thermaltake en Asetek zal het toch echt Asetek worden.

Ik vind het best een aardig setje. Kijk anders ook eens naar spul van Alphacool, redelijk goedkoop en best goed.

@ Freaky Maus. Erg mooie set. Swiftech spul is sowieso erg goed. Ik denk dat OC-Shop het spul wel allemaal kan leveren. Stuur ze anders ff een mailtje.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 02-09 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:55:
Zo ben ik opzoek geweest naar M2...
En laat dat nou niet te krijgen zijn...
M2 is ook te krijgen, en wel bij de betere modelbouw zaak

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
PilatuS schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:48:
@Chesta.
Bigwater beter dan Asetek :? Volgens mij klopt dat niet helemaal. Asetek is best aardig spul, Thermaltake is toch een beetje een budget meuk. Als ik moest kiezen tussen Thermaltake en Asetek zal het toch echt Asetek worden.

Ik vind het best een aardig setje. Kijk anders ook eens naar spul van Alphacool, redelijk goedkoop en best goed.
Ik heb ze allebei, asetek waterchill staat tekoop want ik vind het persoonlijk gewoon rommel.

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Chesta schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:04:
[...]

Ik heb ze allebei, asetek waterchill staat tekoop want ik vind het persoonlijk gewoon rommel.
Heb je daar ook een onderbouwing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chesta schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:04:
[...]

Dat is nou nog eens een goed verkooppraatje :+
(no flame intended)
martijn_tje schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:52:
[...]

M2 is ook te krijgen, en wel bij de betere modelbouw zaak
Daar had ik toen dus niet aan gedacht...
Naja voor de volgende keer :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg van mijn vriendin voor mijn nieuwjaar een Thermaltake Armor LCS...heeft hier iemand ervaringen mee?Is dit een goede kast?Ben een dikke noob op dit gebied:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:08:
krijg van mijn vriendin voor mijn nieuwjaar een Thermaltake Armor LCS...heeft hier iemand ervaringen mee?Is dit een goede kast?Ben een dikke noob op dit gebied:)
Er zijn vast een hoop reviews te vinden die heel veel info geven. Misschien heeft iemand hier er ook wel ervaring mee maar een review geeft veel meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat is nog eens een kast waar flink over nagedacht is. Enige nadeel lijkt mij de 1x120mm rad als er later nog een GPU blok of meer bij komt. Verder wel echt een prachtig ding voor mensen die niet willen modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem |:(

Aquatuning kan de NexXxoS XP Bold Sockel 775 (Intel Pentium) niet leveren.
http://www.aquatuning.de/...-775--Intel-Pentium-.html

Ze hebben hem alvast niet vooradig of het gaat tenminste nog een hele tijd duren eer ze hem kunnen leveren.
Ze stellen dan ook voor om eventueel een andere te nemen.

Wat denken jullie,.. welk blokje Intel S775 zouden we dan nemen bij hen en liefst ééntje die in dezelfde prijsklasse valt en geschikt is om in een systeem te steken met een Eheim 1048 pomp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Waarom niet gewoon deze:
http://www.aquatuning.de/...-775--Intel-Pentium-.html

Heb ik ook en bevalt me prima.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... en die koelt goed Pilatus :?
Hij is niet voor mij maar voor een vriend van me waarmee ik samen de bestelling heb mee gedaan.

Is die plexi sterk ... want ik vind dat die aansluitingen zo dicht bij de rand ziten, dicht bij de O-ring.
Ik heb een beetje schrik voor als het daar zou beginnen barsten dat ie daar rap met een lek zou komen te zitten snap je.

Is het dezelfde of onderstaande :?
Zo te zien wel behalve de vorm van de plexi die anders is. Zal wel voor een andere socket zijn denk ik.

http://www.liquidluxx.de/...b=get_topic&f=19&t=000018

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 23:22 ]

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Dat water even snel zal stromen als door de kleinste opening in je keten (uit de TS) is bij innovatec denk ik nog niet doorgedrongen. Ik heb hun FlowMeter PRO vandaag binnen en zag tot mijn schrik dat deze een binnendiameter heeft van 3mm. :X Wel een 8x1 aansluiting, maar daaronder zo'n piepklein gaatje van 3mm. Als ze dit in de productspecificaties zouden zetten is zo'n ding toch onverkoopbaar zou je denken. Is meer een flowkiller dan een flowmeter ...
Afbeeldingslocatie: http://img147.imagevenue.com/loc468/th_72808_5008701_250_122_468lo.jpg
Er is ook niet genoeg ruimte om zelfs iets erin te boren, die gaat dus weer retour. Dan maar even de emmermethode uit de TS gaan doen als alles eenmaal in elkaar zit...Dit dingetje leek me wel makkelijk. Je kan 'm direct aansluiten op je mobo.

[ Voor 4% gewijzigd door coolfris op 28-12-2006 03:47 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:12:
[...]

Er zijn vast een hoop reviews te vinden die heel veel info geven. Misschien heeft iemand hier er ook wel ervaring mee maar een review geeft veel meer info.
kan zijn,maar zo een review is maar de mening van 1 persoon...ik had gehoopt hier wat persoonlijke ervaringen te vinden :*)

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:59

nFo

Ik wil is ook beginnen met waterkoeling.
Maar ik heb zo'n Areca raid controller met een kleine heatsink met een kleine ventilator er op.
Die maakt nogal wat herrie, dus ik vroeg mij af of daar een waterblok op past. :P

Er zitten twee gaten rond de Intel IOP 331 cpu, die zitten 5,5 cm vanelkaar.
Dus lijkt mij dat een Vga blok wel kan ?

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 20:16

MF

Take a Seat

nFo schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:34:
Ik wil is ook beginnen met waterkoeling.
Maar ik heb zo'n Areca raid controller met een kleine heatsink met een kleine ventilator er op.
Die maakt nogal wat herrie, dus ik vroeg mij af of daar een waterblok op past. :P

Er zitten twee gaten rond de Intel IOP 331 cpu, die zitten 5,5 cm vanelkaar.
Dus lijkt mij dat een Vga blok wel kan ?
Klopt, daar past een VGA koeler op

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:56:
... en die koelt goed Pilatus :?
Hij is niet voor mij maar voor een vriend van me waarmee ik samen de bestelling heb mee gedaan.

Is die plexi sterk ... want ik vind dat die aansluitingen zo dicht bij de rand ziten, dicht bij de O-ring.
Ik heb een beetje schrik voor als het daar zou beginnen barsten dat ie daar rap met een lek zou komen te zitten snap je.

Is het dezelfde of onderstaande :?
Zo te zien wel behalve de vorm van de plexi die anders is. Zal wel voor een andere socket zijn denk ik.

http://www.liquidluxx.de/...b=get_topic&f=19&t=000018
Het is geen super blok zoals de Swiftech Strom of Apogee maar hij koelt op zich prima. Mijn temps zijn prima met een E6600 op 3.2GHz.

De beste manier om de slangen en koppelingen aan te sluiten zonder gevaar is eerst de slangen op maat te knippen en dan die aan te sluiten op de koppelingen. Vervolgens de koppelingen met de hand in het blok draaien. Als je ze met de hand vast draait zitten ze gewoon goed en gaan ze echt niet lekken. Nooit die dingen extra stevig aan gaan draaien met een tang, dat is echt niet nodig.

Dat blok in die link is niet voor socket 775 als ik het zo zien. Verder is ie vrijwel gelijk.

@coolfris. Ik zat ook te kijken naar een flowmeter maar doordat het een gigantische flowkiller zou zijn heb ik er toch maar geen gekocht. Omdat ik mijn reservoir kan zien weet ik door na de waterspiegel te kijken of de pomp ook echt aan staan. Idd jammer dat ze een flowmeter maken die een flowkiller is.
kan zijn,maar zo een review is maar de mening van 1 persoon...ik had gehoopt hier wat persoonlijke ervaringen te vinden.
Een review is meestal meer objectief dan de mening van 1 persoon hier. Ik weet zeker dat er hier echt geen 10 mensen zijn met die kast. De meeste hier hebben een custom setje.

Als iemand de kast heeft en hij bevalt goed zou die persoon zeggen dat het super is. Als iemand anders de kast ook heeft en die vind het niets zou ie zeggen dat het troep is.

Bij een review kijken ze toch anders na een product dan iemand die het persoonlijk gebruikt.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 28-12-2006 13:44 ]

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
@ nFo

..of een chipsetblokje.

De meeste chipsetblokjes zijn geschikt voor 53-60 mm.

[ Voor 7% gewijzigd door rabor op 28-12-2006 15:59 ]

Kepi_nl

• Chesta
Roamor schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:34:
[...]

Heb je daar ook een onderbouwing voor?
Bijgeleverde ventilator maakt idioot veel lawaai en heeft niet eens een rpm-sensor, het CPU-blok past maar op weinig sockets (bigwater past overal op), CPU-blok ophanging is ook niet geweldig. Pomp was toen ik hem kreeg gebarsten tussen de pomp en het resevoir en de pompcontroller ging kapot 8)7 Ondertussen RMA gehad maar dat duurde ook 3 maanden. Het resevoir is piepklein en er zit een overloop in, waardoor er nog minder in kan. Ik vind de pomp trouwens ook nog aardig wat geluid maken.

End of Transmission

• PilatuS
  • Niet online
Bijgeleverde ventilator maakt idioot veel lawaai en heeft niet eens een rpm-sensor
De meeste fans maken veel herrie op 12 volt. Een RPM sensor vind ik niet echt nodig. Je had van te voren kunnen zien dat er geen RPM sensor bij zat.
Het CPU-blok past maar op weinig sockets
Had je van te voren ook kunnen zien. Mijn blok past maar op 1 socket en dat vind ik geen nadeel.
CPU-blok ophanging is ook niet geweldig
Had je ook van te voren kunnen zien.
Pomp was toen ik hem kreeg gebarsten tussen de pomp en het resevoir.
Dat is gewoon pech hebben, vind niet dat het de set gelijk slecht maakt.
En de pompcontroller ging kapot.
Zo ineens kapot of heb je er iets mee gedaan ? Als ie ineens kapot is gegaan is dat idd wel slecht.
Het resevoir is piepklein en er zit een overloop in, waardoor er nog minder in kan.
Had je ook van te voren kunnen weten. Een klein res hoeft geen nadeel te zijn vind ik. Ik heb een super klein reservoir gehad en dat werkte prima.
Ik vind de pomp trouwens ook nog aardig wat geluid maken.
Had je de pomp wel op schuimrubber oid staan zodat ie geen direct contact met de kast maakte of gewoon echt de pomp zelf ?

Niet om lullig te doen hoor. Maar de meeste nadelen had je van te voren kunnen weten door na reviews te kijken. Verder denk ik dat je een beetje pech hebt gehad met het setje maar dat maakt het nog niet gelijk een slecht ding.

Wat ik sowieso mis hier is hoe zit het met de temps van de Bigwater tegenover het Asetek setje.

Aan de hand van de door jou genoemde nadelen zou ik nou niet gelijk zeggen dat Asetek slechter is dan Thermaltake.

• Roamor
  • Niet online
Chesta schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:01:
[...]

Bijgeleverde ventilator maakt idioot veel lawaai en heeft niet eens een rpm-sensor,
Dat ben ik met je eens, ik vind het onbegrijpelijk dat ze ooit die Sunon's erbij hebben kunnen doen. Ze zijn daarbij ook nog eens erg dik, waardoor ik hem snel zou vervangen door een ander model. Het reservoir is klein vergeleken met veel anderen, maar niet bijzonder. Verder ben ik het met PilatuS eens.

Overigens is een RPM sensor imho niet zo van belang, ik zou met een WC setup altijd gaan voor een vorm van fancontroller, omdat WC je nu eenmaal veel keuzes biedt om je koeling te varieren, afhankelijk van de stress. ;)

• Chesta
Met die pompcontroller had ik niks foutgedaan, alles aangesloten zoals het moest maar dat ding begon te fikken :/ Toen ik deze set bestelde waren er geen duidelijke reviews dus een heleboel kon ik gewoon niet weten toen ik de set bestelde. Maargoed wat ik van deze set vind is natuurlijk mijn mening en reviews verschillen vaak ook heel erg. De set doet verder wel prima zijn werk hoor, maar ik vind de bigwater 745 gewoon veel beter en meer waar voor je geld.

End of Transmission

• PilatuS
  • Niet online
Dat is wel heel erg slecht van die pompcontroller dat ie gelijk zo kapot gaat. Zal vast iets niet goed hebben gezeten met dat ding.

Jammer dat er nog geen goede reviews waren toen je het besteld hebt, had een hoop leed kunnen voorkomen denk ik. Ik kan mij voorstellen dat je niet echt positief bent over die set als je er zoveel gezeik mee had.

Nu ik mijn 2e fancontroller heb ingebouwd ben ik gisteren en vandaag aan het testen geweest met alle fans op 6 volt ipv 7 volt. De temps zijn maar ietsjes hoger en de boel is verder gewoon prima stabiel met gamen.

Het is wel weer een stukje stiller dan met de fans op 7 volt. Echt heerlijk stil is ie nu. ( Was ie op zich al maar dit is nog relaxter :P )

Enige nadeel is dat de 6 leds van de controllers nu op rood staan ipv blauw :P

• halfgaar
Sommige dingen kan je niet van te voren weten, zoals de blokophanging. Mijn eerste Innovotak Flatflow had dat uistekend. Je hoefde geen kracht te zetten (en had dus geen afdruk in je duim van een lipje...) en je kon gewoon een inbusschroef aandraaien. Mijn volgende innovatek blok (iCool rev3) heeft een plastic klem (klem voor socket 939) ipv staal, die je wel met kracht moet aandrukken, en die het blok niet helemaal vast zet. Dit had ik niet afgeleid uit de plaatjes, en ik vind het wel een beetje een teleurstelling.

Dit is ook meteen een les dat als een fabrikant een goed product heeft, niet alles meteen ook heel goed is.

• Perzikvrucht
Ik zit nu ff mijn waterkoelingset te testen(buiten de computer), maar even zonder radiator. Maar er lekt 1 ding, de reservoir.
Ik heb een dangerden 5 1/4" bay reservoir:

Afbeeldingslocatie: http://img312.imageshack.us/img312/802/productimage6xq.jpg

Ik gebruik plastice blauwe fittings.
Het is zo dat de outlet van de reservoir NIET lekt. De inlet van de reservoir lekt wel, ook de andere gat(waar een zwarte plastice schroef inzit) lekt. Ik heb overal teflon tape gebruikt, maar het blijft maar lekker.
Is het nou dat de fittings niet goed zijn(lekken oid?) of de reservoir niet? En wat kan ik doen om het op te lossen?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.