[Windows] Tweak for Speed - Deel 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tweak for Speed
Tweak for Speed
Inhoud
Om snel naar delen van het topic te gaan kun je deze links gebruiken:
Introductie
Tweak for Speed (werktitel) is begonnen uit onvrede over Need for Speed, en dan met name het laatste deel: Carbon. De oudere delen van Need for Speed (t/m deel 5: Porsche Unleashed) worden alom zeer gewaardeerd, maar de twee Underground delen een stuk minder. De nadruk op pimpen en modden is aardig, maar ondertussen is de game te arcade geworden. De besturing is slecht, de game te kort, en we willen ook nog wel eens overdag rijden. Natuurlijk is het ontbreken van politieachtervolgingen onoverkomelijk. Most Wanted bracht overdag racen en politieachtervolgingen, maar het rammen van roadblocks was tochwel erg onrealistisch, en de besturing was nog steeds slecht. Ook gaf het raken van muren en obstakels wel erg weinig problemen. Toen kwam Carbon. Carbon was een stuk korter dan Most Wanted en er kan alleen 's nachts gereden worden. Een aantal tweakers was daar zo ontevreden over dat er gesuggereerd werd om zelf maar een nieuwe game te maken. Een nieuw topic was zo geopend, allerlei ideeën kwamen naar boven. Uiteindelijk werd besloten om een volledig eigen game te maken, gebaseerd op een bestaande engine. Na de nodige perikelen rondom leiding binnen de groep en beslissingen over bijvoorbeeld de te gebruiken programmeertaal is TFS begin 2007in rustiger vaarwater terechtgekomen. Sindsdien wordt er gewerkt aan het maken van de game, in eerste instantie gaat dat om de nodige documentatie, waarvan het Game Design Document inmiddels zo goed als af is.
Technische details
TFS zal geprogrammeerd worden in C#, over deze keuze is al de nodige discussie geweest. Uiteindelijk
komt het er op neer dat het een compromis is geweest. C# is misschien niet de meest krachtige taal,
maar een taal als C++ is vrij moeilijk en dus niet zo geschikt als je zit met een groep enthousiaste
mensen die best willen leren maar niet zo veel ervaring hebben. Er zijn een hoop voors en tegens
afgewogen en uiteindelijk is daar C# uitgerold, misschien niet het beste op één gebied maar volgens
ons overall toch de beste keuze. (NB: deze keuze ligt vast en staat dus niet meer ter discussie.)
Als framework wordt gebruik gemaakt van XNA. TFS wordt alleen ontwikkeld voor Windows, vanaf Windows 2000.
Wil je meedoen?
Voor Tweak for Speed zijn we nog op zoek naar diverse mensen die de volgende functies in kunnen vullen:

3D Artist
Voor het modelleren van de verschillende onderdelen zoals auto's en dergelijke zijn we nog op zoek naar meerdere 3D artists. We zoeken hiervoor mensen met aantoonbare ervaring in 3D Studio Max en eventueel Photoshop, een opleiding mbt 3D graphics (gevolgd of mee bezig) is hierbij een grote pre.

2D Artist
We zijn op zoek naar verschillende mensen met een aantoonbare ervaring in 2D Graphics. In het project zal je verantwoordelijk zijn voor zowel concept art als ingame textures en dergelijke. Je hebt ervaring met een pakket als Photoshop en hebt bij voorkeur een grafische opleiding gevolgd of bent er nog mee bezig.

Game Programmer
We zijn op zoek naar mensen met een aantoonbare ervaring in programmeren. In het project ben je medeverantwoordelijk voor het bouwen van de verschillende onderdelen van het spel. Het begrijpen van OO concepten en UML is hierbij een must. Ervaring met C#, XNA, en ervaring met één of meerdere technieken die bij het ontwikkelen van games komen kijken, zoals physics, AI, graphics, audio ed zijn een pre. Een relevante opleiding (reeds afgerond of mee bezig) is een grote pre.

Music Artist
We zijn opzoek naar enkele mensen met een aantoonbare ervaring in het maken van muziek. In het project ben je voor een groot deel verantwoordelijk voor de realisatie van alle muziek die in het spel gaan voorkomen, volgens de specificaties van het gamedesign. Hierbij dien je oa. de muziek te componeren en arrangeren bij de verscheidene themas die in het spel zullen gaan voorkomen. Een relevante opleiding (reeds afgerond of mee bezig) is hierbij een pre.

Zoals je misschien al hebt kunnen opmerken aan de stijl van deze post, aimen we op professionaliteit. We willen graag dat Tweak for Speed een project is waar de mensen die eraan meewerken op niveau hun kennis mbt gamedevelopment kunnen vergaren en uitdiepen, en daarmee ook hun voordeel kunnen doen in studie en ervaring.
Voor elk van de functies geldt dan ook, dat je affiniteit hebt met het werken in teams, en dat je op een juiste en professionele manier kunt communiceren met de andere teamleden. Je dient hiernaast uiteraard een affectie te hebben met game development en een zekere passie voor games in het algemeen. Een portfolio kunnen laten zien met je werk is natuurlijk erg welkom.
Bedenk goed dat het een project op vrijwillige basis is, maar we verwachten dat je wel actief mee zult werken en dus een deel van je vrije tijd aan TFS zal besteden.
Solicitaties kunnen worden gestuurd naar meedoen@tweakforspeed.nl
Communicatie
De belangrijkste manier van communiceren binnen het TFS project is IRC. Je vindt ons in #gotracing op irc.tweakers.net. Daarnaast is er uiteraard ook dit topic, voor alle vragen, opmerkingen etc. Dan is er ook nog onze website met allerlei informatie en de notulen van de vergaderingen, te vinden op www.tweakforspeed.nl.

NB: er zijn aparte TFS forums geweest, maar omdat alle communicatie via dit topic en IRC gaat zijn
die gesloten.
Notes
Vorig deel:
Tekst door Tweak for Speed, layout door The_Zeroorez.

[ Voor 186% gewijzigd door TheZeroorez op 12-06-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 15:18
Goed initiatief, NFS:Carbon is gewoon echt niet leuk meer, slechte besturing(laggie) altijd midden in de nacht, en het is net of je een baksteen bestuurd. Ik ga dit zeker volgen.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je dan toch zo graag een fipo wilt, zeg dan iets nuttig, dit is niet meer dan 'tvp :') '... Lees volgende keer aub ook de TS, met name dit: Regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.racer.nl ...
Gaat jullie echt wel lukken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Okay jongens.. ik heb net de TS een klein beetje door gelezen.. en I'm in :)
Moddelen ben ik aardig in thuis, en in de tijd van NFS3 was ik ook super actief met banen en auto's modelen ervoor.. en dit project zie ik helemaal zitten.
Ik ben het er helemaal mee eens dat de NFS serie steeds brakker word, en ik zie de uitdaging wel zitten om een betere game in elkaar te draaien :P

Dus, count me in guys, voor modeling en testing stuff.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 23:03
Je kunt je aanmelden op de site die in de TS zit :) In ieder geval alvast welkom in het team ;)

Mooie TS! Ik geef het wel een goeie kans dat dit iets word, echter moeten mensen geen wonderen verwachten (hierbij bedoel ik niet specifiek kwaliteit, maar vooral wanneer het af is!)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De beschikbare highpoly models kunnen we dus niet gebruiken. Het is makkelijker en efficiënter om modellen overnieuw te maken, en het meteen goed te doen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
klein vraagje :P
hoe wilde jullie dat gaan doen met zo'n kaart "uit"een naviegatie systeem halen
voor het maken van de levels .

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

dragon9114 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:46:
klein vraagje :P
hoe wilde jullie dat gaan doen met zo'n kaart "uit"een navigatie systeem halen
voor het maken van de levels .
Ik vraag me af wat je precies bedoelt, een google earth kaart nemen en hier een map op maken?
We waren vooralsnog van plan om het simpel te houden, we dachten voorlopig aan een race circuit.
Maar als blijkt dat free roam niet echt een probleem is om te maken voor de modellers/coders dan kunnen we altijd nog daar voor kiezen.

De voorlopige plannen voor de maps zijn "HeightMaps"
Dat zijn eigenlijk grote plaatjes met hoe lichter een deel op het plaatje hoe 'hoger' die grond is.
op deze manier kun je dus van een simpele bitmap een map generen.
de volgende stap word dan objecten in deze map zetten, en textures natuurlijk.

Mocht blijken dat deze manier toch niet goed werkt voor de modellers kan er altijd nog gekozen worden voor 1 groot model from scratch in bijvoorbeeld Blender/3dsmax.

Coding 4 Fun!

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 19:54
gaaf idee dit! :) ik zou graag mee willen helpen, maar zo heel extreem technisch ben ik niet. Ik ga het zeker volgen

succes!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

-

[ Voor 100% gewijzigd door Falcon op 16-11-2006 10:49 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik vind de keuze voor C# nog altijd een beetje vreemd. OGRE kent natuurlijk een DotNet-binding, maar je haalt daar lang niet de snelheid mee die je met C++ zou halen en snelheid is toch iets wat je wilt, zeker als er "tweak" in de titel staat. In C++ heb je gewoon een grotere keuzevrijheid als het gaat om lists, timing, threading of efficiente iteraties. OGRE ondersteunt daarbij al heel wat verschillende mesh-types, dus "DirectX meshes zijn makkelijker" geldt dan niet meer. Daarbij, OGRE kan zowel OpenGL als DirectX renderen, dus dan kun je de keuze aan de user laten. Nog een voordeel van C++ is dat je er zeker van bent (indien je je aan STL houdt en windows-only dingen netjes abstraheert) dat het project ook op MacOSX en Linux te compileren is, dat is wel zo leuk natuurlijk. Eigenlijk alleen maar voordelen in het gebruik van C++ dus. :)

Ik zou trouwens de programming-rol wel nog iets specifieker maken. Verdeel het onder in gameplay, A.I., inventory, datastructuren, opslag enz. En vergeet natuurlijk niet de mensen die wellicht nog wat custom shaders willen schrijven voor bijvoorbeeld glanzende auto's of advanced lighting op het wegdek (bijvoorbeeld).

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 10:18
Een van de belangrijkste redenen dat we voor C# gekozen hebben is het feit dat C# een stuk makkelijker te leren is dan C++. Daarnaast geef je zelf al aan dat Ogre ook voor .NET beschikbaar is, dus waarom zouden we met zijn allen C++ gaan leren, als het ook in C# werkt? Verder snap ik niet helemaal wat de ondersteuning van diverse mesh types met de keuze tussen C++ en C# te maken heeft, evenals de keuze tussen OpenGL en DirectX. Daarnaast zal het snelheidsverschil op hedendaagse pc's wel meevallen. Wat betreft het compilen voor MacOSX en Linux onder C++, we hebben inmiddels al besloten dat de game Windows-only wordt, dat is voor ons dus al zeker geen argument om C++ te overwegen.

Tot slot je reactie over de taakverdeling van het programmingteam, we zijn op dit moment nog bezig met wie wat gaat doen, dit is verder sowieso iets wat door de proggers onderling geregeld wordt.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:59

Clush

Do as I say...

TheZeroorez schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:17:
Als je dan toch zo graag een fipo wilt, zeg dan iets nuttig, dit is niet meer dan 'tvp :') '... Lees volgende keer aub ook de TS, met name dit: Regels.
ik kan eventueel wel wat advies geven over PR en marketing...

... not as I do.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Hoe gaat dit eigenlijk worden?

Ik kan me totaal geen voorstelling maken van hoe dit gaat worden.
Zoiets als dat racer.nl wat ook in dit topic staat of stukken mooier? (of juist niet)

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
van racer.nl
05-08-00: Start of the project.
20-10-06: New beta: v0.5.3

geeft misschien een idee hoe lang dit gaat duren...
het doet me wel deugd dat NFS Porche 2000 genoemd wordt, dat is imho, inderdaad de beste NFS uit de serie.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat Mister Ruud van Racer alles zelf doet. En dat jullie dus gaan samenwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ten eerste, ik vindt het een leuk ambitieus project, en zal het ook wel blijven volgen... Maar d'r moet me toch iets van het hart... O-)
Wat is nou de werkelijke keuze voor C#? Gezien de nogal geïrriteerde/verdedigende reacties van sommige 'leiders'/deelnemers van dit project met hun 'het is makkelijker te leren' verweer krijg ik steeds meer het vermoeden dat het gros van deze mensen nog nooit C++ van dichtbij hebben gezien. Ook als ik naar de myreacts kijk kunnen een heel stel nooit een programmeeropleiding hebben gehad. (Normale opleiding begint met Java, dan C++ en vervolgens .NET)

Vooral degenen die het hardste schreeuwen dat C# zo makkelijk is. En dat doet mij dus vermoeden dat ze ooit een keer Visual Studio gedownload hebben en dmv het beter klik en sleep werk met eventueel een tutorialtje of copy-paste van een willekeurige site zichzelf 'programmeren' in C# aangeleerd hebben. en aangezien deze mensen zo bang zijn dat ze zelf in C++ zouden moeten coden is er uiteindelijk gekozen voor C#. Toch? Lijkt mij een iets realistischere reden. :X

Dat je code kunt kloppen in C# is niet moeilijk; dat is het grote voordeel van C#, het is heel makkelijk, en heel veel zaken zijn idd heel snel te realiseren in C#. Maak bedenk daar wel bij dat die ene handige functie zo globaal gemaakt is dat ie in 99% van de gevallen voor overhead zorgt die je in een andere taal niet hebt.

Het wordt nog erg leuk; als ik de deelnemerslijst zit zitten er (gelukkig) een paar mensen bij die wél verstand hebben van programmeren en een gedegen opleiding hebben gehad. Die mensen komen straks met een mooi software model op de proppen, met een dik klasse diagram, generics, etc etc... En dan snapt 80% er niets meer van en ben je klaar... :X

Net zoals de test van denyos in het eerste topic, die heeft 'even' een tweetal kleine applicaties gemaakt. Een in C++ en een in C#. In dat specifieke geval had C# een hogere framerate dan C++. Conclusie: C++ stinkt en C# is super. :z Beetje kromme conclusie imho, professionele bedrijven steken daar niet voor niets veel tijd in. En denyos heeft een super methode die het in een half uurtje test met enorme betrouwbare resultaten...

Het is gewoon erg grappig, ook wordt overal verwezen naar de notulen, waarin zoveel besloten is. Een klein voorbeeld:
Agendapunt 3
Als engine is er besloten om ogre3D te gebruiken.
Leuk, zeer uitgebreid ja. Waarom is er eigenlijk voor ogre3D? Ervaring? Super engine? Wat zijn de voordelen tov andere engines? Heeft iemand er al wat (code?) voor liggen? In de notulen vind je normaal de voor en tegens, mogelijke opties, een conclusie je waarom je iets gaat gebruiken.

In diezelfde notulen vind ik ook nergens de keuze voor de programmeertaal terug zoals sommige mensen beweren...

Waar vindt ik de FS en/of TS? Onderbouwingen voor keuzes?

Ook de reacties op goede argumenten voorC++/tegen C# zijn ronduit belachelijk. De kern van elke reactie is 'makkelijk'. C# is makkelijk. DirectX is makkelijk. Ogre is makkelijk icm C#. Waarom ga je in hemelsnaam zelf een spel maken? Dat is niet 'makkelijk'. 8)7

Normaal verloopt zo'n software project ietsje anders:
  • Functionele specificaties (wat wil je, hoe moet het werken, use cases etc)
  • Wat zijn de opties? (Talen, engines etc) Groepen maken die die opties gaan bekijken en testen. Aan de hand van die zaken een goede keuze maken die onderbouwd is.
  • Technische specificaties maken met een degelijk ontwerp.
  • Planning maken met mijlpalen
  • Teams maken die de verschillende onderdelen gaan ontwikkelen
  • Ontwikkelen, mijlpalen halen, planning bijstellen, stukjes testen
  • Testen
  • Over bovenstaande moet constant evaluatie/bijsturing/controle/voortgangsbewaking plaatsvinden...
Zoals ik het hier zie is er een idee geopperd, van daaruit is er een 'vergadering' gehouden en is er praktisch gelijk in de tak ontwikkeling gesprongen. Maar kom even tot bezinning, gooi weg wat je hebt, en ga lekker rustig met de mensen die je nu bij elkaar hebt rustig om de tafel zitten en begin vooraan. ;)

Hou er in ieder geval rekening mee dat je hier heel erg veel tijd in moet gaan steken. Een games bedrijf met een hele hoop professionele, ervaren mensen kost het veel tijd om een goede game te maken. Het zou onrealistisch zijn dat een groepje tweakers (no offense) dit zomaar even binnen een korte tijd voor elkaar krijgt...

Zie bovenstaande als positieve kritiek, het komt misschien heel lullig en vijandig over, het is niet zo bedoeld... ('t schijnt dat ik soms lullig uit de hoek kom... :7)

Ik zie alle verdedigingen van bepaalde mensen die zich ondanks bovenstaande waarschuwing dit toch persoonlijk op gaan vatten en de verwensingen aan mijn persoontje etc wel tegemoet... :P

Veel succes iig met het project...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Niet dat ik de gebruik van c# goedkeur, toch nog een quotetje van de gamedev.net forum:
C#'s performance is as good as or, in some cases, better than C++. What it really comes down to is how good the programmer is at writing efficient C#. If you are sloppy, allocate random objects everywhere, and don't call Dispose() when you're supposed to, you're going to have slower C# code. The same could be said for a C++ programmer who decides to do copy-by-value's everywhere and never deletes memory thereby creating memory leaks.

[ Voor 3% gewijzigd door Chester op 21-11-2006 15:42 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Chester schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:41:
[...]

Niet dat ik de gebruik van c# goedkeur, toch nog een quotetje van de gamedev.net forum:

[...]
Ik heb helemaal niets tegen C#... Ik programmeer tegenwoordig ook alleen maar in C#:.. Gewoon omdat het voor ons bedrijf een aantal voordelen bied... ;)

Het valt mij gewoon op dat er hier alleen maar vage testscenario's en termen als 'makkelijk' worden gebruikt als argument voor C#. En elk argument voor iets anders wordt afgekapt/afgekeurd/etc.

Ik heb weinig ervaring met games ontwikkelen (behalve die we op school moesten maken, daar ging het vooral om de AI) maar ik heb wel verstand van het ontwikkelen van software in het algemeen. Zaken zoals combinaties van taal/engines/technieken moeten gewoon goed uitgezocht/getest worden en bij een keuze moet je gewoon goede argumenten hebben. Je moet ook een degelijk plan van aanpak en goede FS/TS hebben.

C#, DirectX, WinXP, Ogre etc? Prima. Als dat de beste keus is, super. d:)b
Maar beargumenteer waarom, niet omdat het 'makkelijk' is. Als het je om het 'makkelijke' gaat moet je niet aan een dergelijk project beginnen. ;)

Groot voordeel is ook nog dat je mensen die een andere taal/engine/whatever aandragen ook op een nette manier beantwoorden, met argumenten waarom en zal die persoon ook zoiets hebben van, 'ja, die gasten hebben gelijk, ze hebben het allemaal uitgezocht'.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:01:
Je moet ook een degelijk plan van aanpak en goede FS/TS hebben.
En jij hebt je natuurlijk ook al ingelezen @ forum, en hebt altijd meteen samen met het idee een PvA klaar.. :X
C#, DirectX, WinXP, Ogre etc? Prima. Als dat de beste keus is, super. d:)b
Maar beargumenteer waarom, niet omdat het 'makkelijk' is. Als het je om het 'makkelijke' gaat moet je niet aan een dergelijk project beginnen. ;)
Het gaat er wel om dat het voor mensen die de taal nog niet kennen, gemakkelijk te leren is. Het feit is, dat een zo 'bij elkaar geraapt zooitje' niet allemaal dezelfde talen kent.
Groot voordeel is ook nog dat je mensen die een andere taal/engine/whatever aandragen ook op een nette manier beantwoorden, met argumenten waarom en zal die persoon ook zoiets hebben van, 'ja, die gasten hebben gelijk, ze hebben het allemaal uitgezocht'.
Mwah, als ik jouw verhalen zo lees heb je ook nog niet veel meer dan dit topic gelezen. Ik zeg niet dat dit allemaal compleet is, maar ik vind het niet echt van belang om hier te discussiëren wat we gebruiken. Het gaat erom dat de eventueel geïnteresseerden weten wat we gebruiken, als ze willen weten waarom kunnen ze contact opnemen met de teamleiders. Als je had willen discussiëren over het gebruik van engine/taal/etc. had je er met die vergadering bij moeten zijn, je bent nu een beetje 'spuit 11' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Lol, altijd leuk als ze gelijk in de verdediging springen... ;)
TheZeroorez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:05:
En jij hebt je natuurlijk ook al ingelezen @ forum, en hebt altijd meteen samen met het idee een PvA klaar.. :X
Jeps, forum gelezen. En zoals ik al zei, ik heb ervaring met het ontwikkelen met grote projecten. School, praktijk, werk. ;)

Ik verwacht ook niet van jou dat je gezien je leeftijd je bewust bent van deze zaken, of weet hoe belangrijk ze zijn. Je hebt er waarschijnlijk nog nooit persoonlijk mee te maken gehad, en zeker geen opleiding in gehad. Voor een klein project (zoals een simpele website) kom je met deze manier van werken wel weg, maar met een groot project als dit moet je systematisch te werk gaan. Er zitten mensen bij in jullie team (tenminste als ik op je deelnemerslijst kijk) die er verstand en ervaring mee/van moeten hebben, ga daar mee praten. ;)
Het gaat er wel om dat het voor mensen die de taal nog niet kennen, gemakkelijk te leren is. Het feit is, dat een zo 'bij elkaar geraapt zooitje' niet allemaal dezelfde talen kent.
Dit hou je altijd. De keuze voor een taal moet niet afhangen van de programmeurs, maar van je doel. Je doel is een spel maken. Daar moet je de beste keuze's voor maken.

Software maken is niet makkelijk. Niet in Java, niet in C++, PHP of in C#. Iedereen kan zich een taal aanleren, maar als je niet fundamenteel kunt programmeren heb je er niets aan.
Mwah, als ik jouw verhalen zo lees heb je ook nog niet veel meer dan dit topic gelezen. Ik zeg niet dat dit allemaal compleet is, maar ik vind het niet echt van belang om hier te discussiëren wat we gebruiken. Het gaat erom dat de eventueel geïnteresseerden weten wat we gebruiken, als ze willen weten waarom kunnen ze contact opnemen met de teamleiders. Als je had willen discussiëren over het gebruik van engine/taal/etc. had je er met die vergadering bij moeten zijn, je bent nu een beetje 'spuit 11' :)
Ik heb alle drie de topics doorgelezen, waaronder jouw verdedigende/geïrriteerde reacties, en ook die hele mooie reactie van je omdat jeking jouw TS had gepost. In een team maakt het geen reet uit wie die TS plaatst, dit is typisch haantjesgedrag wat je niet kunt gebruiken in een team. En al had je hier onvrede mee, had je dit altijd nog netjes op kunnen lossen via msn/mail met jeking ipv openlijk via het forum.

En ik vraag je niet te discussiëren over je keuze's. Dat je keuze's hebt gemaakt, prima, dat moet ook. Maar beargumenteer ze en kap niet iedere discussie af met 'makkelijk'. Stel, je hebt alle opties goed overwogen/uitgezocht/getest dan heb je daar ergens documentatie van, en moet je kunnen beargumenteren waarom je iets kiest. Maar je enigste antwoord op een vraag van mensen is 'makkelijk'. Als je die informatie ergens neer zet stelt niemand je meer een vraag waarom, én in de toekomst kunnen andere mensen hier misschien ook nog eens wat mee.

En wat betreft die vergadering, ik was daar niet bij omdat ik geen tijd heb om mee te helpen, en vooral vanwege de manier waarop sommige mensen omgaan met anderen wil ik niet eens de moeite doen om tijd vrij te maken... ;)

Ik vindt het echter wel een interessant en ambitieus project en vind het leuk om te zien hoe het vordert. Ik probeer je nu alleen maar wat tips/etc te geven, zodat het niet ontspoort, en je dadelijk je tijd hebt zitten verdoen. Dat is toch zonde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:44:
Lol, altijd leuk als ze gelijk in de verdediging springen... ;)
Lijkt me wel logisch, of niet? :P
[...]
Jeps, forum gelezen. En zoals ik al zei, ik heb ervaring met het ontwikkelen met grote projecten. School, praktijk, werk. ;)
Goed, heb je dan ook gelezen dat we met een PvA bezig zijn?
Ik verwacht ook niet van jou dat je gezien je leeftijd je bewust bent van deze zaken, of weet hoe belangrijk ze zijn. Je hebt er waarschijnlijk nog nooit persoonlijk mee te maken gehad, en zeker geen opleiding in gehad. Voor een klein project (zoals een simpele website) kom je met deze manier van werken wel weg, maar met een groot project als dit moet je systematisch te werk gaan. Er zitten mensen bij in jullie team (tenminste als ik op je deelnemerslijst kijk) die er verstand en ervaring mee/van moeten hebben, ga daar mee praten. ;)
Klopt, ik heb geen ervaring hiermee, evenals de andere leider, EvilGhost. We hadden een derde leider, met ervaring, maar die is (d.m.v. een stemming) van zijn leiderschap af gezet, omdat hij na 3 weken niets gedaan had, en zich nergens heeft laten zien. Onderhand is er een nieuwe derde leider op getrommeld, die ervaring heeft met het leiden van dit soort dingen. Hij zal vanaf volgende week ongeveer mee kunnen werken.
Ik heb alle drie de topics doorgelezen, waaronder jouw verdedigende/geïrriteerde reacties, en ook die hele mooie reactie van je omdat jeking jouw TS had gepost. In een team maakt het geen reet uit wie die TS plaatst, dit is typisch haantjesgedrag wat je niet kunt gebruiken in een team. En al had je hier onvrede mee, had je dit altijd nog netjes op kunnen lossen via msn/mail met jeking ipv openlijk via het forum.
Het lijkt me dan ook beter om hier niet meer over te spreken. Het feit is dat Jejking enorm weinig on-line is, en we (in bespreking met Jejking, Crash (mod SGD) en anderen) de boel opgelost hebben.

Zorg volgende keer aub dat je weet waarover je praat, voordat je hierover mensen aanvalt.
En wat betreft die vergadering, ik was daar niet bij omdat ik geen tijd heb om mee te helpen, en vooral vanwege de manier waarop sommige mensen omgaan met anderen wil ik niet eens de moeite doen om tijd vrij te maken... ;)
Als je niet mee wilt doen, kom dan a.u.b. ook niet mensen 'afzeiken' hier, vooral niet als je niet bij de vergadering over dat onderwerp was.
Ik vindt het echter wel een interessant en ambitieus project en vind het leuk om te zien hoe het vordert. Ik probeer je nu alleen maar wat tips/etc te geven, zodat het niet ontspoort, en je dadelijk je tijd hebt zitten verdoen. Dat is toch zonde?
Je mag altijd tips/etc. geven, ga alleen geen dingen die al gebeurt zijn (en onderhand opgelost zijn) boven water halen. Iets met oude koeien enzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb niet alles gelezen hoor, zit op me werk :(

Het eerste wat me opvalt is C#
C# en het .net framework hebben een hoge interop mbt windows componenten etc.
alleen wat c# mist ten opzichte van c++ is snelheid. Plus het feit dat je de garbage collector niet kan controlen heeft tot gevolg dat je soms een vertraging in de code kan hebben, wat voor spellen niet gewenst is.

Ik zeg niet dat je met C# geen spellen kan schrijven. Zo is er Puc The Pirate, een 3D applicatie die lijkt op pacman geschreven in C# die werkt met DirectX.
Uiteraard biedt de goede DirectX integratie + veel c# code en support in boeken en online een groot voordeel.

Interessante links:

Coding4Fun
http://msdn.microsoft.com/coding4fun/gaming/default.aspx

Puc The pirate 11 webcasts over C# programmeren
http://www.microsoft.com/events/series/msdnvideodev.mspx

tvptje voor mij :)
Als .net programmeur erg interessant om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Rowdy.nl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:34:
Ten eerste, ik vindt het een leuk ambitieus project, en zal het ook wel blijven volgen... Maar d'r moet me toch iets van het hart... O-)

[...]

[...]

Wat is nou de werkelijke keuze voor C#? Gezien de nogal geïrriteerde/verdedigende reacties van sommige 'leiders'/deelnemers van dit project met hun 'het is makkelijker te leren' verweer krijg ik steeds meer het vermoeden dat het gros van deze mensen nog nooit C++ van dichtbij hebben gezien. Ook als ik naar de myreacts kijk kunnen een heel stel nooit een programmeeropleiding hebben gehad. (Normale opleiding begint met Java, dan C++ en vervolgens .NET)
Hoi Rowdy, natuurlijk is een taal niet zomaar te leren, maar dan gaat het eigenlijk nog niet eens om de taal zelf, maar om het principe erachter. Laat het nu zo zijn, dat het principe achter de 3 talen (java, C#, C++) gelukkig hetzelfde is, namelijk dat ze zijn gebaseerd op OOP. Elk van deze 3 talen heeft zowel voor als nadelen, dat kan je natuurlijk niet ontkennen. Het voordeel van C# en Java boven C++ is, dat men weinig rekening hoeft te houden met memory management (het expliciet werken met pointers en references vraagt mijnziens meer kennis en inzicht) Het nadeel is dat deze misschien in performance onderdoen voor C++ omdat ze niet direct op de machine draaien (Java draait op JVM, C# op .NET).
Vooral degenen die het hardste schreeuwen dat C# zo makkelijk is. En dat doet mij dus vermoeden dat ze ooit een keer Visual Studio gedownload hebben en dmv het beter klik en sleep werk met eventueel een tutorialtje of copy-paste van een willekeurige site zichzelf 'programmeren' in C# aangeleerd hebben. en aangezien deze mensen zo bang zijn dat ze zelf in C++ zouden moeten coden is er uiteindelijk gekozen voor C#. Toch? Lijkt mij een iets realistischere reden. :X
Oh boy, cmon, "bang om in C++ te coden" is natuurlijk je reinste onzin. We willen de gelegenheid bieden aan mensen die net begonnen zijn met OOP of er aan willen beginnen, om ook mee te helpen met het project en daarbij ervaring op te doen. Ikzelf had misschien liever voor C++ gekozen, maar sinds we het zo toegankelijk mogelijk willen houden voor mensen om zich bij ons aan te sluiten, hebben we voor C# gekozen (op basis van de leerdrempel die voor C# mijnziens lager ligt dan die van C++).
Dat je code kunt kloppen in C# is niet moeilijk; dat is het grote voordeel van C#, het is heel makkelijk, en heel veel zaken zijn idd heel snel te realiseren in C#. Maak bedenk daar wel bij dat die ene handige functie zo globaal gemaakt is dat ie in 99% van de gevallen voor overhead zorgt die je in een andere taal niet hebt.

Het wordt nog erg leuk; als ik de deelnemerslijst zit zitten er (gelukkig) een paar mensen bij die wél verstand hebben van programmeren en een gedegen opleiding hebben gehad. Die mensen komen straks met een mooi software model op de proppen, met een dik klasse diagram, generics, etc etc... En dan snapt 80% er niets meer van en ben je klaar... :X
Ik kan je verzekeren dat in het programmeerteam de meeste mensen een degelijke opleiding hebben genoten of er mee bezig zijn. Daar ben ik ook blij om, want wanneer ik geen vertrouwen had in de kennis en kunnen van de andere deelnemers had ik waarschijnlijk minder snel mijn medewerking aan verleend aan het project (Ik ben immers ook aan het afstuderen dus ik wil mn tijd niet besteden aan onnuttige dingen :)). Bovendien hoeft niet iedereen de kennis te hebben om software te modelleren, zolang er maar meerdere mensen zijn die het wel kunnen en zich ook daarmee bezig houden binnen het project.
Net zoals de test van denyos in het eerste topic, die heeft 'even' een tweetal kleine applicaties gemaakt. Een in C++ en een in C#. In dat specifieke geval had C# een hogere framerate dan C++. Conclusie: C++ stinkt en C# is super. :z Beetje kromme conclusie imho, professionele bedrijven steken daar niet voor niets veel tijd in. En denyos heeft een super methode die het in een half uurtje test met enorme betrouwbare resultaten...
Natuurlijk is het zo dat je niet zomaar kan bepalen of de performance in C# daadwerkelijk zoveel beter of slechter is dan C++. Zoals je het laat overkomen, heeft de ene post van denyos over FPS al een grote invloed op de besluitvorming, dat is natuurlijk onzin.
Het is gewoon erg grappig, ook wordt overal verwezen naar de notulen, waarin zoveel besloten is. Een klein voorbeeld:
[...]
Leuk, zeer uitgebreid ja. Waarom is er eigenlijk voor ogre3D? Ervaring? Super engine? Wat zijn de voordelen tov andere engines? Heeft iemand er al wat (code?) voor liggen? In de notulen vind je normaal de voor en tegens, mogelijke opties, een conclusie je waarom je iets gaat gebruiken.
Je doet nu net of we geen andere engines hebben bekeken en als een kip zonder kop hebben gekozen voor Ogre3D. Omdat het misschien niet duidelijk is waarom we voor Ogre hebben gekozen, zal ik dat even toelichten. Het is zoiezo geen optie op een commerciele engine te nemen, gezien we niet willen betalen voor een licence (ookal is dit maar enkele tientallen euro's). Dan gaan we dus kijken naar opensource engines. Hierbij hebben we verschillende engines bekeken (bron: http://www.devmaster.net/engines/ ), en onze keuze daarbij afgewogen. Feit blijft dat Ogre3D gewoon de beste Graphics Engine is en ons de meeste mogelijkheden bied, zowel qua integreren met andere engines, als het gebruik van 3D models van een bepaald formaat. Mocht je je afvragen of ik daadwerkelijk andere engines heb bekeken, ik heb zowel met Irrlicht gewerkt als met Ogre, en ik kan je vertellen dat de code Irrlicht op bepaalde punten gewoon niet goed inelkaar zit, er zitten wat kromme dingen in die beter hadden gekund, met name op het gebied van het koppelen van models aan de scene.

Dat de notulen tot op heden niet zo uitgebreid zijn geweest, daar kan ik opzich nog wel inkomen, en daar kan ik je geen ongelijk in geven.
In diezelfde notulen vind ik ook nergens de keuze voor de programmeertaal terug zoals sommige mensen beweren...

Waar vindt ik de FS en/of TS? Onderbouwingen voor keuzes?

Ook de reacties op goede argumenten voorC++/tegen C# zijn ronduit belachelijk. De kern van elke reactie is 'makkelijk'. C# is makkelijk. DirectX is makkelijk. Ogre is makkelijk icm C#. Waarom ga je in hemelsnaam zelf een spel maken? Dat is niet 'makkelijk'. 8)7
Wie heeft ooit gezegd dat een spel maken gemakkelijk is? :) Het kost enorm veel tijd en inspanning, inzicht en kennis. Neemt niet weg dat het enorm uitdagend is, en dat er ook daadwerkelijk mensen zijn die de ervaring die ze opdoen bij dit project willen en kunnen gebruiken in de toekomst.
Normaal verloopt zo'n software project ietsje anders:
  • Functionele specificaties (wat wil je, hoe moet het werken, use cases etc)
  • Wat zijn de opties? (Talen, engines etc) Groepen maken die die opties gaan bekijken en testen. Aan de hand van die zaken een goede keuze maken die onderbouwd is.
  • Technische specificaties maken met een degelijk ontwerp.
  • Planning maken met mijlpalen
  • Teams maken die de verschillende onderdelen gaan ontwikkelen
  • Ontwikkelen, mijlpalen halen, planning bijstellen, stukjes testen
  • Testen
  • Over bovenstaande moet constant evaluatie/bijsturing/controle/voortgangsbewaking plaatsvinden...
Zoals ik het hier zie is er een idee geopperd, van daaruit is er een 'vergadering' gehouden en is er praktisch gelijk in de tak ontwikkeling gesprongen. Maar kom even tot bezinning, gooi weg wat je hebt, en ga lekker rustig met de mensen die je nu bij elkaar hebt rustig om de tafel zitten en begin vooraan. ;)
Aint it cute, but its wrong... Niemand is nog echt aan het ontwikkelen geslagen, hoe kom je daar bij. Er zijn hoogstens wat prototypes om te kijken hoe we bepaalde triviale dingen kunnen realiseren zoals input en geluid, zodat we een beter inzicht krijgen in wat de mogelijkheden zijn.

Ik ben blij dat je ons de ins en outs verklapt van ontwikkelingsmethoden, maar laat duidelijk zijn dat we hier ook zeker bewust van zijn, en dat we nu ook eerst bezig zijn met een degelijk plan van aanpak voordat we uberhaubt gaan kijken hoe de game er daadwerkelijk uit moet komen te zien in alle aspecten, en daarna pas een technisch ontwerp gaan maken alvorens we uberhaubt echt gaan beginnen met produceren.
Hou er in ieder geval rekening mee dat je hier heel erg veel tijd in moet gaan steken. Een games bedrijf met een hele hoop professionele, ervaren mensen kost het veel tijd om een goede game te maken. Het zou onrealistisch zijn dat een groepje tweakers (no offense) dit zomaar even binnen een korte tijd voor elkaar krijgt...

Zie bovenstaande als positieve kritiek, het komt misschien heel lullig en vijandig over, het is niet zo bedoeld... ('t schijnt dat ik soms lullig uit de hoek kom... :7)

Ik zie alle verdedigingen van bepaalde mensen die zich ondanks bovenstaande waarschuwing dit toch persoonlijk op gaan vatten en de verwensingen aan mijn persoontje etc wel tegemoet... :P

Veel succes iig met het project...
Bedankt voor de kritiek, ik hoop dat het wat duidelijker is, dat het niet zomaar een bijmekaar geraapt zooitje is, maar dat we wel degelijk weten waar we mee te maken hebben en er enige ervaring aanwezig is binnen het team. Natuurlijk zijn we geen van allen professionals (nog niet iig :)), en dat de ervaring redelijk beperkt is, dat is natuurlijk geen wonder. Neemt niet weg dat, zoals ik al eerder zei, het project wel meetelt in de ervaring van mensen en dat deze ervaring met aspecten van het ontwikkelen van games dus groeit naarmate het project vordert. We zijn er van bewust dat het een lange tijd gaat duren voor we uberhaubt iets hebben, maar dat mag lijkt me.

Verder, mocht je je geroepen voelen om mee te helpen in het project, dan ben je natuurlijk van harte welkom (dat geldt overigens natuurlijk voor iedereen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Thnx Ravenger, in een post maak je namelijk meer duidelijk dan wat er in de andere twee topics, het forum van TfS én de notulen samen staan. Het komt daarom echt rommelig over en het is fijn dat er nu iemand is die het een beetje ophelderd.
Die test was het enige wat echt over die engine te vinden was, en ik heb trouwens nooit gezegd dat jullie als een kip zonder kop gekozen hebben, ik zei alleen dat het niet terug te vinden was in de notulen... ;)

Als je echter verder de topics en het forum etc gaat doorlezen, is de informatie heel karig. Op vragen van mensen waarom er ergens voor gekozen is of argumentaties voor een andere taal/engine wordt alleen maar geroepen "we hebben deze keuze's gedaan omdat het 'makkelijk' is". Er wordt verwezen naar notulen waar geen nuttige informatie instaat. Discussie wordt afgekapt. Hier nodig je als team niet echt mensen mee uit.

En het is leuk voor een taal te kiezen omdat de drempel dan laag is, echter als je drempel laag is heb je ook veel mensen erbij zitten die 'wel eens iets' hebben geprogrammeerd en niet of nauwelijks zelfstandig opdrachten kunnen doen/oplossen. Niet omdat ze niet willen, maar omdat ze het inzicht (nog) niet hebben.

Ook geef je al aan dat je performance misschien minder is, als ik zo zie wat jullie willen bereiken het wel degelijk van belang is dat jullie rekening houden met performance. Toch?

En misschien deed ik overkomen alsof ik dacht dat jullie er 'makkelijk' over dachten (gvd wat een kachele zin), ik bedoelde er alleen mee dat overal 'het is makkelijk' op geantwoord werd. Ik bedoelde dat dat geen argument was omdat het niet makkelijk is om een game te maken...

However, ik wens jullie nogmaals veel succes en hopelijk een mooi leertraject mee, maar ik moet je aanbod afslaan omdat ik er gewoon de tijd niet voor heb. Ik ben namelijk erg goed in het overvol plannen van mijn agenda... ;)

@The_zeroozez; relax joh, neem even een kopje thee, lees even rustig mijn posts en je eigen posts even door en lees vervolgens bij Ravenger hoe het ook kan... ;)
Zoals ik al aangaf was er geen reden je te verdedigen; maar je nam het gelijk persoonlijk op en las nauwelijks wat ik zei... Maar goed, vriendjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de gebrekkige informatie een belangrijk punt is. Ik had er niet zo bij stilgestaan maar nu je het zegt klopt het inderdaad dat die heel slecht is. Ik kan ook wel verklaren hoe dat komt. Er zijn namelijk diverse IRC kanalen, heel veel zaken worden daar besproken (al dan niet tijdens vergaderingen) en zodoende opgelost/afgesproken. Dat is ook de reden dat het forum relatief leeg is. Echter, IRC is natuurlijk een vluchtig medium, dus voor mensen die informatie zoeken is er weinig te vinden. Ik kan natuurlijk niet zomaar in m'n eentje de beslissing nemen dat we daar iets aan gaan doen, maar ik denk dat je rustig aan kunt nemen dat dat zeker gaat gebeuren. :)

Verder zou ik op willen merken dat er de afgelopen weken en nu nog steeds wat strubbelingen zijn in de organisatie, daardoor kan het soms lijken dat het een stelletje losgeschoten idioten zijn die er achter dit project zitten. Ik kan je verzekeren dat dat niet zo is, zoals ravenger al zei zijn er genoeg mensen met de juiste instelling en kwalificaties (al zijn nieuwe mensen nog steeds hard nodig, dus als mensen tijd hebben: meld je aan! :)). We hebben nu wat opstartproblemen maar als we die overwonnen hebben dan denk ik dat dit een leuk project gaat worden.

Je kunt heel cynisch er vanuit gaan dat het veel te groot is en toch niks gaat worden, maar surf maar eens rond op het internet. Hoeveel programma's, games e.d. zijn er niet die door een groep vrijwilligers gemaakt worden? Van PHP forums tot ftp clients tot een compleet besturingssysteem. Als dat kan, dan maken wij ook een goede kans om gewoon een game te maken. De meeste van ons zijn daar ook heel realistisch in: dit is moeilijk, veel werk en het gaat lang duren voordat we überhaupt iets hebben. Maar we komen er wel. :)

Verwijderd

We hebben idd opstartproblemen. Dingen als een goede PvA maken, de juiste mensen als leider nemen, etc. Nu hebben we dit bijna overwonnen en dan houden we een goed draaiend project over.

We zijn nu ook bezig om te kijken wat we precies willen doen met de website. En veel informatie zal ook in de GameDesignDocument moeten komen die we nog niet hebben.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik ga hier eens over nadenken, of de tijd het toelaat te helpen programmeren....

ik beloof niets, maar er komt toch een rustige periode aan op mijn werk, dus die stap kan ik zeer waarschijnlijk wel maken....

Echter : alles leuk en aardig, maar er zijn voor zover ik kon zien nog geen echte concepts gemaakt ;)

Who's making the drawings for the models?

Wabbawabbawabbawabba

• TheZeroorez
  • Niet online
KatirZan schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:28:
Echter : alles leuk en aardig, maar er zijn voor zover ik kon zien nog geen echte concepts gemaakt ;)

Who's making the drawings for the models?
We zijn bezig met een carlist.

Verwijderd

PHP etc wil nog wel, maar dit gaat me te ver, maar wat misschien wel handig is voor de kijkers en bewonderaars, ergens een lijst oid met de voortgang? wat is klaar, hoever is het klaar, wat moet er nog gebeuren, en dat met screenshots oid. het is maar een idee...

want ik ben zelf wel benieuwd hoe dit gaat lukken

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:38:
PHP etc wil nog wel, maar dit gaat me te ver, maar wat misschien wel handig is voor de kijkers en bewonderaars, ergens een lijst oid met de voortgang? wat is klaar, hoever is het klaar, wat moet er nog gebeuren, en dat met screenshots oid. het is maar een idee...
Dat staat op de planning voor als we de site gaan maken. Maar eerst moeten de andere delen een beetje van de grond komen voordat je daar aan kan beginnen. En een lijstje van dingen die al gedaan zijn heeft op dit moment niet echt veel zin. Dat lijstje is dan zo goed als leeg. Het zla nog wel een tijd duren voordat er vooruitgang te zien is waar iemand die niet aan het project meedoet wat aan heeft.

Maar een site waar alle beslissingen en doelstellingen bij elkaar staan is natuurlijk wel handig. Aangezien dat nu een zooitje is. We zullen hier de komende tijd aan werken

[ Voor 10% gewijzigd door switchboy op 23-11-2006 19:26 . Reden: Info gemist uit IRC ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Zou het niet mogelijk te zijn de geluid van crashes enzo uit andere spellen te rippen? Zoals de GTA serie en de NFS serie. Of zit je dan teveel met copyright?

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Ja dat zal een hele hoop copyright issues opleveren... :X

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Hebben jullie al gekeken naar sound effects in het public domain, of onder de CC license? Volgens mij is daar zelfs ergens een hele site over.

Overigens wil ik, als linux gebruiker, graag melden dat C# ook onder Mono kan draaien (mits je er rekening mee houd natuurlijk.. Geen idee of de Ogre bindings ook werken onder mono), en dat er een groot gebrek is aan spellen onder unix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Timpie schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:28:
Hebben jullie al gekeken naar sound effects in het public domain, of onder de CC license? Volgens mij is daar zelfs ergens een hele site over.

Overigens wil ik, als linux gebruiker, graag melden dat C# ook onder Mono kan draaien (mits je er rekening mee houd natuurlijk.. Geen idee of de Ogre bindings ook werken onder mono), en dat er een groot gebrek is aan spellen onder unix.
een maat van me draait Gentoo met X window system.
ik heb onze huidige interne engine combine getest met laatste mono versie en laatste wine versie
het Menu dat ik zelf heb gemaakt draait goed en werkt goed slaat waardes goed in xml op etc.
helaas zodra we de demo opstarten en de OgreDotNet dll's inladen crasht de applicatie.
zal denk ik komen doordat Mono nog niet alle functies van .Net 2.0 ondersteunt.

dus zover gaat dit dus niet werken.. vandaar dat we het voorlopig op Windows houden.

We hebben iid nagedacht over free to use car sounds, maar hebben hier nog geen goede resource van gevonden.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Vincenz0 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:21:
[...]
een maat van me draait Gentoo met X window system.
ik heb onze huidige interne engine combine getest met laatste mono versie en laatste wine versie
het Menu dat ik zelf heb gemaakt draait goed en werkt goed slaat waardes goed in xml op etc.
helaas zodra we de demo opstarten en de OgreDotNet dll's inladen crasht de applicatie.
zal denk ik komen doordat Mono nog niet alle functies van .Net 2.0 ondersteunt.

dus zover gaat dit dus niet werken.. vandaar dat we het voorlopig op Windows houden.

We hebben iid nagedacht over free to use car sounds, maar hebben hier nog geen goede resource van gevonden.
Is het niet mogelijk dan een vraag te leggen bij een auto fanaten forum.
Volgens mij zijn die wel in staat een aantal mooie race geluiden voor jullie op te nemen.
Of met een wrak tegen verschillende objecten aan te rijden voor mooie geluiden.

Ken wel iemand die werkt bij een instantie die ook botsproeven uitvoert, beloof niets. Maar ik zal eens navragen of hij daar een aantal geluiden kan (laten) opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 10:18
Vincenz0 heeft inmiddels al geprobeerd ogre onder Mono werkend te krijgen, voor zover ik weet is dit verder niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Rowdy.nl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:34:
.NET en Java zijn meestal trager of even snel als C++ voor de simpele reden dat zowel het .NET als Java platform in C++ ontwikkeld zijn.
Maw C# is dus niets meer dan een laagje bovenop C++, net zoals dat C++ eigenlijk een laagje bovenop Assembler is.
Als je C# hebt dat sneller is dan C++ dat is dat omdat de het .NET platform zelf optimalisaties doorvoert voor bepaalde code.
C++ is wel altijd beter ism DirectX of OpenGL omdat je met C++ low level kan gaan waar dat met .NET niet kan.

Bvb ook:
.NET gebruikt voor ALLE datatypes een object, een int, float, array, etc, etc is een object. Int en float staan echter wel nog op de stack.
Een Primitive erft ook gewoon over van Object.
In C++ is een array bvb gewoon een geheugenadres (4 bytes) met x aantal gereserveerde geheugenplaatsen daarachter. Om er iets in te stoppen of uit te halen wordt dit basisadres verhoogd met de index of ga je rechtstreeks pointers gaan verhogen.

Dit feit alleen al zorgt ervoor dat C++ altijd efficiënter is dan .NET of Java.

.NET heeft een hele mooie toekomst, op het punt dat iedereen octcore heeft met 8GB ram zullen bovengenoemde argumenten niet meer van toepassing zijn.
In het begin vh gamestijdperk was C ook te traag en gebruikte men Assembler...

[ Voor 14% gewijzigd door peke op 29-11-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

* Jejking heeft zijn taakplanning binnengekregen van Carsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nu wel weer in discussie gaan wat betreft de taal maar dat maakt niks uit. We hebben C# gekozen en daar zitten we nu aan vast omdat we anders alles wat we tot nu toe wel hebben gemaakt kunnen weggooien.

En het webdesign team is al aan het werk gezet om een website te gaan maken. Ook gaan we binnenkort beginnen aan het GDD zodat je daar ook een hoop kan terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Jow, ik heb net even wat reacties gelezen enzo...
Ik vind dit een erg leuk project, en hoop echt dat het iets mooi wordt. Ik heb niet veel tijd en niet veel skills (ik kan van alles wat, maar slechts een beetje) maar ik wil wel eventuel wat scenery maken in 3ds max. Als dit het juiste programma hiervoor is tenminste.
Ook zou ik dan zeer duidelijke instructies moeten doorgemaild krijgen en een degelijk kanaal (dit forum of irc enzo) waar ik met vragen terecht kan.
Ook een lijst met de personen die zich aanmelden en welke functie ze vervullen lijkt me handig.

[EA frustratie-modus]
Ik ben een grote voorstander van dit project, omdat ik nfs serie ook erg afgezwakt vind, eigenlijk EA games in het algemeen. Ik denk dat EA het pas zal doorhebben als de consument zich echt verzet tegen het steeds uitbrengen van spellen met veel te veel bugs, die niet eens worden gefixed omdat er al aan een andere labiele game wordt gewerkt waar ze dan weer geld voor kunnne vragen :(
[EA frustratie-modus]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of jij degene was die zich net op irc meldde, maar toch maar even een antwoord. Is het niet voor jou dan voor een ander die geïnteresseerd is. ;)
Het snelste en makkelijkste is om ff op irc binnen te wandelen. irc.tweakers.net #gotracing daar zitten altijd wel mensen die je verder kunnen helpen. Verder is er en aanmeld topic op http://home.illios.nl/tfs/ daar kun je ook altijd posten, dan krijg je van ons wel bericht. Maar dat duurt wel wat langer dan via IRC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Laatst online: 09:05
Voor mij geld hetzelfde als 'L i m a' ik kan van alles een beetje maar ik denk dat ik het beste nog met 3DS Max wat scenery kan maken. Ik zal binnekort eens wat proberen in elkaar te zetten (lantaarnpaal, bordjes etc), mocht je de scenery goed genoeg vinden wil ik wel bij het team. :)

Verder zal ik het in m'n signature zetten, al post ik niet echt veel.

[ Voor 11% gewijzigd door FreeShooter op 29-11-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:56:
Je kan nu wel weer in discussie gaan wat betreft de taal maar dat maakt niks uit. We hebben C# gekozen en daar zitten we nu aan vast omdat we anders alles wat we tot nu toe wel hebben gemaakt kunnen weggooien.
Liever in een vroeg dan in een laat stadium zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kul schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:37:
[...]

Liever in een vroeg dan in een laat stadium zou ik zeggen ;)
Iets zegt mij dat jij nog niet het PvA gelezen hebt, de notulen van de vergaderingen bekeken hebt, en ergens aan iemand hebt gevraagd hoe ver we ongeveer zijn met proggen. Er is al behoorlijk veel gedaan namelijk.

Verder gaan we beslissingen niet terugdraaien, zeker niet als hier geen enorm belangrijke redenen voor zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
TheZeroorez schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:41:
[...]

Iets zegt mij dat jij nog niet het PvA gelezen hebt, de notulen van de vergaderingen bekeken hebt, en ergens aan iemand hebt gevraagd hoe ver we ongeveer zijn met proggen. Er is al behoorlijk veel gedaan namelijk.

Verder gaan we beslissingen niet terugdraaien, zeker niet als hier geen enorm belangrijke redenen voor zijn..
heheh nou nou je doet net of we al begonnen zijn :)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat je echt iets van het project kan zien ? Zoals een pre Alpha versie of zo ? Ben namelijk heel erg nieuwsgierig :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 17:35
Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

De nieuwe site doet het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdDog
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
jip_86 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:21:
Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

De nieuwe site doet het niet echt.
Dit komt omdat hij nog niet af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Managed D3D is toch zo'n 20~30% trager tov unmanaged.
Er zullen dus heel wat cpu cycles verloren gaan.
Echter hoeft dit geen probleem te zijn als het hier gaat om de remake ve oude game.
Een game maken is zo al moeilijk genoeg dus ik denk dat het verstandiger is om het in het veel eenvoudigere C# te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Astennu schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:23:
Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat je echt iets van het project kan zien ? Zoals een pre Alpha versie of zo ? Ben namelijk heel erg nieuwsgierig :P
Mwa dat duurt denk ik nog wel een half jaartje ;) We zijn nu netaan begonnen met het design ;) Ik zal er eens voor pleiten om wat regelmatige updates hier te zetten, is misschien wel handig en ook tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb de topicstart wat aangepast. De links verwijzen nu naar de nieuwe site, de layout komt wat beter in de buurt, en de verhaaltjes zijn op sommige plaatsen wat aangepast.

Als iemand van het website-team zich geroepen voelt om iets dat plaatjes gebruikt in elkaar te flansen heb ik daar geen problemen mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Is witte txt niet wat leesbaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als jij witte text op GoT kunt maken, wil ik die er best in zetten :)

@onder: Ja, maar op GoT is 'ie disabled.. Je kunt wel een aantal kleuren, maar die gaan zo: [green]blaat[/green] voor groene text. Kijk anders even in het Overzicht van UBB-codes
MeMoRy schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:53:
offtopic:
als je dat "font" nou eens weg laat... het is

[code][color=white]blabla[/color][/code]

Mag in de topicstart ook wel gedaan worden
Pssst.. heb je het zelf al geprobeerd? En heb je die UBB-FAQ al gelezen? Dat het op de meeste UBB-fora werkt, wil niet zeggen dat het hier ook werkt.. ;)

[ Voor 121% gewijzigd door TheZeroorez op 31-12-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
[font color=white]Test Test[/font]

Hmmm vaag in me Notitie blok pakt die het wel...

[ Voor 44% gewijzigd door Saturnus op 30-12-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
offtopic:
als je dat "font" nou eens weg laat... het is

[code][color=white]blabla[/color][/code]

Mag in de topicstart ook wel gedaan worden

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:54
Misschien is het een goed idee om in de topic start de zelfde header image te gebruiken als op de website. Tevens ben ik van mening dat de blauwe achtergrond met zwarte letters niet goed leesbaar is, maybe toch maar weer terug naar de groene tint?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:56
corpseflayer schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:50:
Managed D3D is toch zo'n 20~30% trager tov unmanaged.
Er zullen dus heel wat cpu cycles verloren gaan.
Echter hoeft dit geen probleem te zijn als het hier gaat om de remake ve oude game.
Een game maken is zo al moeilijk genoeg dus ik denk dat het verstandiger is om het in het veel eenvoudigere C# te maken.
Ja en gewoon C is ook veel sneller, maar kom maar niet met ideeen want ze luisteren toch niet naar je, omdat het "veel te moeilijk is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Comp_Lex schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 02:33:
[...]

Ja en gewoon C is ook veel sneller, maar kom maar niet met ideeen want ze luisteren toch niet naar je, omdat het "veel te moeilijk is".
Misschien moet je de posts en de hele discussie hierboven eens lezen. Deze staat helemaal vol met argumenten en afwegingen.

Ga nu niet weer een discussie oproepen die al lang gehouden is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Comp_Lex schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 02:33:
[...]

yep en assembly is nog sneller, ook een idee right, maar wel absurd. Als je voortaan iets te melden hebt, leest dan eerst het topic en kom niet met domme flames, daar zit niemand op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Waar denken jullie dat de open-source engines die gebruikt worden in geschreven zijn? :P Het boeit voor de snelheid echt niet of je een procedure in een dll aanroept in c# of c++ hoor. Natuurlijk zal het gebruiken van c# trager zijn, maar echt niet 30% zoals hierboven beweerd word. En c++ hoeft ook niet snel te zijn, het ligt maar net aan de programmeur.
En wat lopen jullie steeds verder te zeiken als allang al besloten is dat er met c# gewerkt gaat worden? En deze keuze bovendien ook nog eens beargumenteerd is?
Vergeet ook niet dat dit een hobby project is, er hoeft geen maximum aantal fps uit je machine geperst te worden. Het gaat erom dat men een leuke tijd heeft en het één en ander leert. Aangezien c# heel wat makkelijker te leren is dan c++, zal het wat meer mensen aantrekken. Als jullie zo c++ geil zijn beginnen jullie maar een eigen project waar waarschijnlijk maar 1 man tussen zit die fatsoenlijk c++ kan programmeren.

En waar slaat dat op dat je niet met nieuwe ideeen moet komen? Kom vooral met nieuwe ideeen. De argumenten die jullie eerder hebben genoemd zijn echt wel meegenomen toen er een keuze gemaakt werd tussen c++ en c#. Kom alleen niet zeiken nadat er een keuze gemaakt is, en deze ook nog eens beargumenteerd is. Er is allang al besloten welke taal en engines er gebruikt gaan worden, dus kom met andere ideeen.

edit:

Aan jullie commentaar te zien, is iedereen blijkbaar c++ expert en kan er hartstikke goed mee programmeren... Waarom hebben jullie je dan niet aangemeld als programmeur?...

[ Voor 6% gewijzigd door Chester op 02-01-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
denyos schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:12:
Misschien is het een goed idee om in de topic start de zelfde header image te gebruiken als op de website.
Die zal ik inderdaad eens resizen en erin knallen. However: Er staat wel 'n Porsche op dat plaatje.. Zou dat mogen enzo? :P

Ook ben ik van mening dat deze wel erg duidelijk is met die letters, en een ander kan ook geen kwaad. Als meer mensen die andere willen, zal ik er wel wat letters op plakken, en hem even schalen.
>>> Done.
Tevens ben ik van mening dat de blauwe achtergrond met zwarte letters niet goed leesbaar is, maybe toch maar weer terug naar de groene tint?
Die groene tint wil ik in ieder geval niet meer, dat heeft weinig van de site. Het liefst zie ik die blauwe, het is hier dan ook duidelijk leesbaar (monitor goed gecalibreerd?) Als het toch echt niet te doen is zal ik wel kijken of ik een andere leuke kleur die bij de site past kan gebruiken, of er moet (zoals al eerder gevraagd :> ) iemand zijn die handig is met plaatjes, en een leuke TS met plaatjes kan maken :P >>> Done.
Chester schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:07:
edit:

Aan jullie commentaar te zien, is iedereen blijkbaar c++ expert en kan er hartstikke goed mee programmeren... Waarom hebben jullie je dan niet aangemeld als programmeur?...
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:56
Chester schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:07:
edit:

offtopic:
Het antwoord is heel simpel: ik ben al bezig met een project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideeën opperen is altijd goed, maar je moet niet verwachten dat we het er altijd mee eens zijn en zonder discussie je idee overnemen. Een idee is een idee, dat kunnen we gebruiken maar we kunnen het ook niet gebruiken. Als je ego daarvoor te groot is vrees ik dat je hier weinig te zoeken hebt.
Het C++ vs. C# verhaal is een paar maanden geleden uitgebreid bediscussieerd binnen de groep en uiteindelijk is de keuze op C# gevallen. Die keuze is in dit topic al meerdere malen uitgelegd. Het project moet ook verder dus als een keuze eenmaal gemaakt is kun je daar een paar maanden later niet op terugkomen (tenzij je daartoe genoodzaakt wordt door problemen), anders blijf je in cirkeltjes ronddraaien en kom je nergens. In een project als dit hoef je het ook niet overal mee eens te zijn, als je maar met de keuze kunt leven. Ik kan persoonlijk prima leven met de keuze voor C#. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equalized
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03-2021
Hoe staat het met het project? Op jullie forum/site kan ik niet zo gek veel vinden over de voortgang, zouden jullie hier wat over de voortgang kunnen zeggen, voor mensen die niet met het project meewerken? Ik ben er wel benieuwd naar :)

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt weten wat er precies gebeurt kun je het beste even de notulen van de vergaderingen lezen, die staan op onze website. Heel veel valt er op zich niet te melden, maar goed het is een project wat in de vrije tijd gedaan wordt. Zo'n vergadering duurt vaak al bijna 2 uur, dat ga je niet 3x per week doen. ;) Vandaar dat het allemaal niet zo heel snel gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Mja het gaat natuurlijk niet zo snel allemaal, maar dat wisten we natuurlijk al van te voren. Ik moet zeggen, opzich zit de vaart er nog best wel in. Om even te schetsen waar we nu ongeveer zijn, we zijn net begonnen met het gamedesign.

Het gamedesign houd in dat je alle aspecten van het spel gaat uitdenken, tot op detail nauwkeurig. Dit wil dus zeggen dat we aan het denken zijn over welke gamemodes er in het spel moeten komen, wat voor muziek we willen gebruiken, hoe we de moeilijkheidsgraden willen inbouwen, hoe de controls werken ed. Maar dat niet alleen, ook de werking van de AI, het ontwerpen van de banen en de thema's, welke auto's we willen gebruiken, maar ook elk object wat je kan vinden op een bepaalde baan (zoals een verkeersbord die je omver kan rijden bijvoorbeeld) moet worden gedefinieerd; Daarbij is de uitdaging natuurlijk om bepaalde aspecten verzinnen waarvan wij vinden dat ze in andere games bijvoorbeeld niet goed genoeg zijn uitgewerkt, of totaal nieuw zijn. Ook de planning voor de rest van het project zal moeten worden gemaakt, al zal deze wel globaal zijn vanwege de aard van het project. Erg gaaf dus allemaal en zeer leerzaam ook :)

Als er wat concreets ligt mbt het design, dan kan worden begonnen met de productie. Models kunnen dan worden gemaakt, en er kan een technisch ontwerp komen voor de programmeurs die overeenstemt met het gamedesign, waarna er kan worden begonnen met programmeren. De planning zegt vooralsnog dat het design in ongeveer een maand zover klaar is, dat we met de volgende fase kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is er nog nieuws te melden? Misschien een status updatje?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Klein kickje weer, kwam deze link toevallig tegen en wil even mijn zegje doen.

Allereerst heb ik veel interesse in een Open Source race-spel. Voor zover ik weet bestaan deze nog niet (echt 3D etc). Leuke lijkt me ook dat je deze dan relatief goedkoop aan simulatoren kan koppelen. Of dat je met die race-engine een RC-car kan aansturen.

Maargoed, het eerste doel: een mooie engine met een goed racespel. Denk dat je het vooral eerst simpel moet houden qua eisen. Het lijkt mij prima als het eruit ziet als de echte NFS1 in het begin :+ . Dat is een kwestie van finetunen uiteindelijk.

Echter zie ik dat er organisatorisch veel mis loopt. Er is volgens mij inmiddels al 5 keer van leider gewisseld en ondanks de vele mensen die mee willen doen worden er toch keuzes gemaakt die je op het einde duur komen te staan. Daarnaast is er nog geen repository opgericht bwvp.

Het programmeren (of aansturen) van een 3D game-engine is niet simpel, welke taal je ook kiest. En daarnaast moet je wel degelijk een bepaalde drempel creëren omdat je anders straks alleen maar garbage in je repository krijgt. De keuze voor C# gaat het je echt niet eenvoudiger maken om het te programmeren. Het zal veel tijd kosten aan optimalisaties.

Dus het lijkt me dat er iemand met visie gewoon moet beginnen om een architectuur op te gaan zetten. Dat is toch iets wat je niet met iedereen tegelijk kan doen. Het beste lijkt me dan ook om 2 mensen aan te stellen voor dit project als 'leider'. Iemand die technisch alles regelt en iemand die de 'content' regelt (dus models, sounds etc).

Daarnaast zal bij een dergelijke engine veel dingen dynamisch worden opgebouwd. Het hele menu is bij wijze van spreken een XML-bestand. Dus daar valt nauwelijks wat te programmeren.

Het wachten is imo dus op de man met visie ;) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• MicroWhale
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Ik heb ook alles zo'n beetje doorgelezen en ik ben het met LauPro eens. Iedereen is een beetje bezig met triviale zaken, terwijl niemand zich bezighoudt met de grote lijnen van het project. Er wordt zelfs al geprogrammeerd aan een engine. :{ Tijd om achter je computer vandaan te komen en eens stevig te praten over wat je echt nodig hebt. Zodra daar geen onduidelijkheden meer in zitten, mag je gaan programmeren.

Er wordt bijvoorbeeld gesproken over het 'vrijspelen van upgrades', terwijl er geen boom is over op welke tracks welke upgrades vrij te spelen is. Hiervoor is veel informatie nodig die eerst bepaald moet worden voordat er ook maar iets kan gebeuren.

In plaats van te stellen dat er 8 auto's zijn en 16 upgrades en 16 tracks (ik noem maar even wat), wordt er gediscussieerd over welke auto's er moeten komen. Dat is voor deze fase van het project nog helemaal niet interessant, omdat je nog met de abstracte vormgeving ervan bezig bent.

Het software team kan ondertussen de grote lijnen voor de app vast gaan leggen (welke classes zijn nodig, welke faciliteiten hebben we nodig (in-game en menu-gui) om welke informatie op te slaan, moet hiervoor caching gebruikt worden, etc...).

Al met al nog veel teveel te bepalen voordat er enthousiast geprogrammeerd kan gaan worden.

just my 2c

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• ravenger
MrWilliams schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:27:
Ik heb ook alles zo'n beetje doorgelezen en ik ben het met LauPro eens. Iedereen is een beetje bezig met triviale zaken, terwijl niemand zich bezighoudt met de grote lijnen van het project. Er wordt zelfs al geprogrammeerd aan een engine. :{ Tijd om achter je computer vandaan te komen en eens stevig te praten over wat je echt nodig hebt. Zodra daar geen onduidelijkheden meer in zitten, mag je gaan programmeren.

Er wordt bijvoorbeeld gesproken over het 'vrijspelen van upgrades', terwijl er geen boom is over op welke tracks welke upgrades vrij te spelen is. Hiervoor is veel informatie nodig die eerst bepaald moet worden voordat er ook maar iets kan gebeuren.

In plaats van te stellen dat er 8 auto's zijn en 16 upgrades en 16 tracks (ik noem maar even wat), wordt er gediscussieerd over welke auto's er moeten komen. Dat is voor deze fase van het project nog helemaal niet interessant, omdat je nog met de abstracte vormgeving ervan bezig bent.

Het software team kan ondertussen de grote lijnen voor de app vast gaan leggen (welke classes zijn nodig, welke faciliteiten hebben we nodig (in-game en menu-gui) om welke informatie op te slaan, moet hiervoor caching gebruikt worden, etc...).

Al met al nog veel teveel te bepalen voordat er enthousiast geprogrammeerd kan gaan worden.

just my 2c
Hmm, iets dat je absoluut verkeerd hebt begrepen, is dat we nu al aan het proggen zijn. We zijn JUIST bezig met het ontwerp; met welke auto's erin komen, hoe de tracks eruit komen te zien, de hud, menu's, alles komt op papier. Voortaan even beter inlezen dus.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

ravenger schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:14:
[...]

Hmm, iets dat je absoluut verkeerd hebt begrepen, is dat we nu al aan het proggen zijn. We zijn JUIST bezig met het ontwerp; met welke auto's erin komen, hoe de tracks eruit komen te zien, de hud, menu's, alles komt op papier. Voortaan even beter inlezen dus.
Ik heb alles gelezen, maarreuh.... Waar staat die kennis dan?

Ik vind nergens een document wat beschrijft hoe de menu-structuur gaat werken en waarom niet voor andere vormen gekozen is. Ik vind ook geen document over de tracks of hud of .... etc.... Al is het maar een begin.

Het enige wat ik lees zijn ideeën en notulen van vergaderingen waarin staat dat er dingen nog niet gedaan zijn. Niks concreets.

*edit* Begrijp me niet verkeerd: Het is een fantastisch idee!!

Ik denk echter dat als je een dag bij elkaar gaat zitten en de onderwerpen in verschillende groeps-samenstellingen bespreekt, dat je na die dag een perfect plaatje hebt van wat je wilt en hoe je het wilt. Inclusief planning. Via internet werkt dat toch minder. Er moet een punt zijn waarop je met zijn allen een eenduidig beeld hebt en zegt: hiervoor gaan we met z'n allen. Dat beeld ontbreekt, of je doet er te lang over om het te creeren waardoor er veel spirit verloren gaat/onduidelijkheid ontstaat.

[ Voor 27% gewijzigd door MicroWhale op 22-02-2007 12:38 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• ravenger
MrWilliams schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:32:
[...]

Ik heb alles gelezen, maarreuh.... Waar staat die kennis dan?

Ik vind nergens een document wat beschrijft hoe de menu-structuur gaat werken en waarom niet voor andere vormen gekozen is. Ik vind ook geen document over de tracks of hud of .... etc.... Al is het maar een begin.

Het enige wat ik lees zijn ideeën en notulen van vergaderingen waarin staat dat er dingen nog niet gedaan zijn. Niks concreets.

*edit* Begrijp me niet verkeerd: Het is een fantastisch idee!!

Ik denk echter dat als je een dag bij elkaar gaat zitten en de onderwerpen in verschillende groeps-samenstellingen bespreekt, dat je na die dag een perfect plaatje hebt van wat je wilt en hoe je het wilt. Inclusief planning. Via internet werkt dat toch minder. Er moet een punt zijn waarop je met zijn allen een eenduidig beeld hebt en zegt: hiervoor gaan we met z'n allen. Dat beeld ontbreekt, of je doet er te lang over om het te creeren waardoor er veel spirit verloren gaat/onduidelijkheid ontstaat.
Dat jij zo'n document niet kan vinden, dat wil niet zeggen dat het er niet is. Het is alleen op dit moment nog niet publiekelijk beschikbaar, zoals veel zaken dat niet zijn op het moment. Misschien heb je een punt wanneer je zegt dat er dan te weinig beschikbaar is om de voortgang van het project te volgen (daar kan ik je dan ook geen ongelijk in geven), maar het is niet zo dat er niets is zoals je wilt verklaren.

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je enkel dit leest zie je ook al dat men werkt aan GDD's enzo.

Echt keiharde info is er (nog) niet over, maar het is iig wel duidelijk dat ze ermee bezig zijn.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

:{

ghehehehe... zeg dan aub niet dat ik me beter moet inlezen als jullie weten dat dat niet kan.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Maar waarom zo gesloten? Gooi dat document in een repository en gaan!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• TheZeroorez
  • Niet online
Omdat het nog niet af is, denk ik.

Voor de duidelijkheid: Ik ben dus niet een leider die nergens iets vanaf weet, ik ben simpelweg om niet nader te noemen redenen gestopt met het project, maar lul hier nog wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
ik zit een beetje mee te kijken naar de vorderingen, jammergenoeg heb ik zelf "0" ervaring op het gebied van game-ontwikkeling. Wat me verbaaste dat er zo geroepen word met "echte" auto-merknamen en het namaken daarvan, moet je daar geen toestemming/licentie voor hebben om dit in een game te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
voor zo ver ik weet is het zo dat als je er niks aan verdient mag je de merknaam/model gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliencowfarm
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59

aliencowfarm

ˑ•●☻

**remove by acf**

[ Voor 124% gewijzigd door aliencowfarm op 06-05-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
MrWilliams schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:27:
Iedereen is een beetje bezig met triviale zaken, terwijl niemand zich bezighoudt met de grote lijnen van het project.
just my 2c
Dit is vrij tekenend voor dit soort projecten...

Constateerde ik 4 jaar geleden al: Voor iedereen die een mod/spel wil maken
Allereerst heb ik veel interesse in een Open Source race-spel. Voor zover ik weet bestaan deze nog niet (echt 3D etc).
Jawel, Netkar zeker en Race geloof ik ook.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
netkar is niet opensource en race is tot 0.50 final opensource.

op race sim central is wel een opensource projectje aan de gang.

http://forum.rscnet.org/forumdisplay.php?f=577

www.motorsport-sim.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de pessimisten onder jullie, bereid je vast voor op verrassingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon9114 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:40:
netkar is niet opensource en race is tot 0.50 final opensource.

op race sim central is wel een opensource projectje aan de gang.

http://forum.rscnet.org/forumdisplay.php?f=577

www.motorsport-sim.org
Wat te denken van een groepje enthousiastelingen die Motor City Online nieuw leven in proberen te blazen?
1.0 - What is Motor World Online?
Motor World Online is the new upcoming massive multiplayer online racing game (MMORG) from Unleaded Games. Motor World Online is all about muscle cars; classic, and modern. It's also about the people who love them as well. In Motor World Online you will be able to buy, trade, sell, race, and even show off rides that you can customize with parts and unique paint jobs. Tired of racing against a computer that never errors, and seems to ride on rails? How many times have you seen racing titles where the computer cars seemingly can take turns at 140MPH and never spin out or wreck? You won't see any of that in Motor World Online. Every opponent you race against will be a real live human being.
De eerste (vrij simpele Alpha is er al) op:

http://www.motorworldonline.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik wil ook wel meedoen en dan dan met 3d modellen

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

T!m0n.. Modellers kunnen we altijd gebruiken... ik raad je aan eens een kijkje te komen nemen in ons IRC kannaal... daar kunnen we van alles uitleggen enzo :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Voor Tweak for Speed zijn we nog op zoek naar diverse mensen die de volgende functies in kunnen vullen:

3D Artist
Voor het modelleren van de verschillende onderdelen zoals auto's en dergelijke zijn we nog op zoek naar meerdere 3D artists. We zoeken hiervoor mensen met aantoonbare ervaring in 3D Studio Max en eventueel Photoshop, een opleiding mbt 3D graphics (gevolgd of mee bezig) is hierbij een grote pre.

2D Artist
We zijn op zoek naar verschillende mensen met een aantoonbare ervaring in 2D Graphics. In het project zal je verantwoordelijk zijn voor zowel concept art als ingame textures en dergelijke. Je hebt ervaring met een pakket als Photoshop en hebt bij voorkeur een grafische opleiding gevolgd of bent er nog mee bezig.

Game Programmer
We zijn op zoek naar mensen met een aantoonbare ervaring in programmeren. In het project ben je medeverantwoordelijk voor het bouwen van de verschillende onderdelen van het spel. Het begrijpen van OO concepten en UML is hierbij een must. Ervaring met C#, XNA, en ervaring met één of meerdere technieken die bij het ontwikkelen van games komen kijken, zoals physics, AI, graphics, audio ed zijn een pre. Een relevante opleiding (reeds afgerond of mee bezig) is een grote pre.

Music Artist
We zijn opzoek naar enkele mensen met een aantoonbare ervaring in het maken van muziek. In het project ben je voor een groot deel verantwoordelijk voor de realisatie van alle muziek die in het spel gaan voorkomen, volgens de specificaties van het gamedesign. Hierbij dien je oa. de muziek te componeren en arrangeren bij de verscheidene themas die in het spel zullen gaan voorkomen. Een relevante opleiding (reeds afgerond of mee bezig) is hierbij een pre.

Zoals je misschien al hebt kunnen opmerken aan de stijl van deze post, aimen we op professionaliteit. We willen graag dat Tweak for Speed een project is waar de mensen die eraan meewerken op niveau hun kennis mbt gamedevelopment kunnen vergaren en uitdiepen, en daarmee ook hun voordeel kunnen doen in studie en ervaring.
Voor elk van de functies geldt dan ook, dat je affiniteit hebt met het werken in teams, en dat je op een juiste en professionele manier kunt communiceren met de andere teamleden. Je dient hiernaast uiteraard een affectie te hebben met game development en een zekere passie voor games in het algemeen. Een portfolio kunnen laten zien met je werk is natuurlijk erg welkom.
Bedenk goed dat het een project op vrijwillige basis is, maar we verwachten dat je wel actief mee zult werken en dus een deel van je vrije tijd aan TFS zal besteden. Solicitaties kunnen worden gestuurd naar meedoen@tweakforspeed.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoe staat het eigenlijk met het project?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 08:54
Bertus schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 07:19:
Hoe staat het eigenlijk met het project?
De organisatie staat ondertussen en deze week wordt de laatste hand gelegd aan het GDD.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de duidelijkheid, het GDD is het game design document. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook meedoen. Ik heb mailtje gestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:07:
Ik wil ook meedoen. Ik heb mailtje gestuurd. :)
Ze kunnen je vast en zeker gebruiken ;)

Verder: Moet er niet wat nieuwe content geschreven worden voor de TS? Ik begrijp dat dat zonde van de tijd is als dit niet gelezen wordt, maar het is natuurlijk een cirkeltje waar je in zit en uit wil komen ;)
De teksten van de site zijn óf veel te lang, óf bestaan niet :+

Verder lees ik nog altijd de notulen mee, erg leuk om dit voort te zien gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het kloppen als de site half eruit ligt want kan niet op het forum komen en op pagina's van de site niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Om mezelf maar te quoten
Angeloonie schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:53:
Het leuke is altijd dat bij dit soort projecten iedereen in het begin enthousiast is en 100-en functies op gaat noemen die er in moeten, en uiteindelijk lukt het niet en is het project dood.

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 15-05-2007 18:23 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke quote, maar dat de server waar de site draait het nogal druk heeft wil niet zeggen dat het project dood is. Het project is verre van dood. Dat het een kwestie van lange adem is is wel duidelijk, maar dat wisten we vanaf het begin al. Meehelpen werkt daarbij trouwens een stuk beter dan langs de zijlijn blijven staan en kritiek geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:00:
[...]

Leuke quote, maar dat de server waar de site draait het nogal druk heeft, wil niet zeggen dat het project dood is. Het project is verre van dood.
Ook is dit topic op sterven na dood, maar dat zegt inderdaad niet veel (lees de notulen bijvoorbeeld maar eens als de site weer werkt).
Dat het een kwestie van lange adem is is wel duidelijk, maar dat wisten we vanaf het begin al.
..Als het echt een lange adem is gaat het wel behoorlijk lang door. Toch denk ik dat het moeilijkste punt wel ongeveer gepasseerd is. Zodra er 'tastbaar' materiaal is trekt een project als dit toch sneller mensen dan wanneer er nog niet eens ideeën zijn :)
Meehelpen werkt daarbij trouwens een stuk beter dan langs de zijlijn blijven staan en kritiek geven.
:)

@onder: Oei. Dat zeker. Zou enorm zonde zijn van de serieuze insteek iig.

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 16-05-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planningen die uitgaan van data in 2008 waarvan je weet dat je ze niet gaat halen, dat bedoel ik met lange adem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop als dit project blijft bestaan en heelaas kan ik niet meehelpen want kan alleen beetje plaatjes bewerken en niet echt goeie textures maken voor het spel ofzo :/

en toch sta ik er voor 100% achter _/-\o_
Pagina: 1 2 Laatste