[PC] Need For Speed - Reworked by GoT Project

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.432 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Topicregels:

(8> Houd je boodschappen ontopic!
(8> Geen beledigende opmerkingen en flames!

Op vrijdag 27 oktober 2006 releasede EA een demo van de nieuwste telg in de Need For Speed-reeks en tevens opvolger van Need For Speed Most Wanted, 650MB wegend en te downloaden vanaf de LargeDownloads-sectie op de site van EA.

Op ons geliefde forum was hier al een draadje over vinden: [Multiplatform] Need for speed - Carbon

Nog geen drie uur na de release waren de eerste klachten al te vinden, de lijst met absurditeiten groeide alleen maar en zo ongeveer 95% van de gamers in dit draadje vond het spel ''zwaar ruk''. De klachten zijn samengevat in het volgende stukje:
  • DirectX-installatieproblemen (later gefixed via deze laatste DX-download)
  • Tegenvallende graphics (lees: slechter dan voorgangers, alleen bumpmaps, etc.)
  • Geluiden zijn niet van goed niveau.
  • Geen goede muziek aanwezig op de achtergrond.
  • Geen snelheidsgevoel ondanks de Nitro.
  • Weinig tot geen vernieuwingen ten opzichte van NFS Most Wanted.
  • Té arcade besturing (lees: gare driftmodus, dit gaat praktisch automatisch).
  • Systeemeisen zijn te zwaar, vele users merken toch schokken.
Welnu, het initiatief is ontstaan om een remake te maken met alle ingrediënten die volgens de Tweakcommunity nodig zijn, aangedragen en gemaakt gaan worden B) .

Wie hebben we hiervoor nodig? Mensen die kunnen:

- programmeren
- modelleren
- grafisch / multimedia vormgeven
- webdesignen
- videobewerken
- begeleiden en organiseren
- testen
- geluidsrecorden

Het gaat om de volgende speerpunten:
Betere graphics, mooier geluid, sfeervollere muziek, écht snelheidsgevoel, (semi)-arcade rijgedrag, en vernieuwingen in de gamemodi!

Inmiddels is de plaatselijke mailbox overgelopen wegens het aantal reacties, en naar aanleiding van deze reacties zijn de inschrijvingen gesloten omdat er een vaste ploeg is vastgesteld. Je kunt natuurlijk altijd vrijblijvend reageren om in aanmerking te komen voor de reservebank waar een tijdelijke ploeg op komt te zitten ter backup van uitvallende mensen. Nadere info zal volgen.

Titel (onderwerp) je nickname hier op GoT, en welke functie je wilt bekleden! Dus bijvoorbeeld zo:
Aan: Jejking@gmail.com
Onderwerp: Jejking, Organisator.
Voor alle informatie kan je terecht op de Officiële Site

[ Voor 44% gewijzigd door Jejking op 30-10-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hiermee halen we TheInquirer wel :')

Het is trouwens de ballen :P

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154480

Gaaf initiatief hey! Als ik de kennis had gehad, en tijd, dan had ik graag willen helpen! Maken jullie het net zoals streetrod wat betreft opvoeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Dan nog een mededeling van de Topicstarter (= moi, duh 8) ) himself:

Ik ben bezig om een petitie te starten, ik vind wel iets moois uit. Tegen die tijd dat hij af is, post ik hier de link, dan kunnen we een front vormen tegen het beleid van EA. Gamers United! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik wil op zich best mee helpen =)
Kan zowel helpen bij het programmeren als modelleren. Wat ik voorlopig als een erg groot probleem zie is het schrijven van de grafische en de natuurkundige(physics) engine, dit is namelijk best moeilijk om te bouwen.

Ik heb btw ook al een paar highpoly modellen beschikbaar die ik eventueel om kan toveren naar low-poly modellen. Dit zijn de volgende auto's:
-Audi A3
-BMW M3 CSL (nog een WIP)
-Toyota Supra
-Lexus IS200
-Maybach Exelero
-Mazda mx-6
-Mercedes SL-600 (nog een WIP)
-Mercedes SLR McLaren (nog een WIP)

[ Voor 41% gewijzigd door Chester op 29-10-2006 19:29 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Jejking schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:22:

Ik ben bezig om een petitie te starten, ik vind wel iets moois uit. Tegen die tijd dat hij af is, post ik hier de link, dan kunnen we een front vormen tegen het beleid van EA. Gamers United! :D
Misschien een idee om in dit draadje dan ook maar meteen tips en ideen in te brengen voor de vernieuwde versie?(mocht het écht zo ver komen natuurlijk, want er moeten wel genoeg scripters e.d zijn..)

Wat ik graag zou zien, naast de huidige verbeteringen :+
Krachtige Online/LAN functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Lijkt me dat je beter een MOD maakt voor op een bestaande engine?
Misschien op die van Porche? Beste NFS als je het mij vraagt.
Voorlopig heb ik wel wat tijd over de komende maanden en wil ik ook wel helpen.
grafisch / multimedia vormgeven en webdesignen is zeker geen probleem, programmeren is natuurlijk wel te zien in welke taal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tofu schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:28:
Lijkt me dat je beter een MOD maakt voor op een bestaande engine?
Misschien op die van Porche? Beste NFS als je het mij vraagt.
Voorlopig heb ik wel wat tijd over de komende maanden en wil ik ook wel helpen.
grafisch / multimedia vormgeven en webdesignen is zeker geen probleem, programmeren is natuurlijk wel te zien in welke taal..
Porsche is grafisch niet heel geweldig, misschien dat er nog andere engines zijn die er net een tikkeltje beter uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bondt
  • Laatst online: 27-06 09:54
Mooi initiatief, dit ga ik zeker volgen :)
Ik heb alleen een beetje heel erg weinig tijd, daarom kan ik niet meehelpen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 12:18

Stoney3K

Flatsehats!

Hee, zou dit te combineren zijn met mijn idee van een freeroam driving sim? Dus dat je voor een deel freeroam doet (al dan niet in bestaande scenery) en dat combineert met eventuele racemodi? En dan bedoel ik niet een gepimpte versie van A2 racer :P

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176518

Goed initiatief jongens! :) :Y

Ik heb helaas niet de vaardigheden om ook maar iets te kunnen betekenen voor jullie qua modwerk aan de game maar ik sta 100% achter jullie! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 19:03
Niet dat ik tijd heb om hier aan te werken, maar wat zal EA hier van vinden áls het project in een vergevorderd stadium raakt en ze er lucht van krijgen? Denk niet dat ze er al te blij mee zullen zijn...

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Kazu schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:35:
Niet dat ik tijd heb om hier aan te werken, maar wat zal EA hier van vinden áls het project in een vergevorderd stadium raakt en ze er lucht van krijgen? Denk niet dat ze er al te blij mee zullen zijn...
Dan noemen we het gewoon niet Need for Speed. Sowiezo moeten we uitkijken met copyrights en merken in dit soort situaties, misschien dat we vanaf scratch of een open-source engine kunnen bouwen. Ik kan in ieder geval wel een stukje scenery modelen :)

Editos: Hier is misschien al een goed opzetje:

http://www.openscenegraph.org/

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 29-10-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
We gaan het ook niet Need For Speed noemen hè :P Dan kunnen ze niks doen, we maken gewoon een race spel. Wat wel problemen op kan leveren zijn de auto modellen, daar moeten we denk ik licenties voor hebben.
Als we de opensource richting gaan, kunnen we misschien Ogre3D gebruiken, een open source engine.

[ Voor 8% gewijzigd door Chester op 29-10-2006 19:38 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Dan hebben ze een probleem, mits we geheimhouden welke engine we gebruiken, ze krijgen geen details, het is óns project en wíj zijn degene die ervoor werken! Ben nu overigens bezig met de petitie, dat kan nog leuk worden 8)
Chester schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:37:
[...]

We gaan het ook niet Need For Speed noemen hè :P Dan kunnen ze niks doen, we maken gewoon een race spel. Wat wel problemen op kan leveren zijn de auto modellen, daar moeten we denk ik licenties voor hebben.
Dan doen we het in the GTA way... gewoon zelf namen verzinnen, dan hebben ze niks ;)

En oops... daar lekte een namenpatch O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Jejking op 29-10-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149210

Sowieso, remake, bedoel je dan een mod van het spel maken of gaan we een mod van eena nder spel maken of wil je zelf een engine maken (meest onwaarschijnlijk). Als je bijvorobeeld een game als basis wilt nemen, neem dan GTR2 ofzo :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176518

Chester schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:37:
[...]

Als we de opensource richting gaan, kunnen we misschien Ogre3D gebruiken, een open source engine.
Of we kunnen het heel O-) -achtig een mod noemen voor NFS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 18:19

Martinspire

Awesomeness

Aangezien ze de mods ook gewoon toestaan zou ik niet weten waarom ze er een probleem mee hebben. Bovendien kun je altijd nog een andere game engine kiezen.

Daarom zou ik zoiezo als tip hebben: maak eerst models van banen en auto's en maak daarna pas de code van ingame. Dan kun je altijd nog van engine switchen zonder dat er daadwerkelijk iets fucked up gaat.
Ik zal nog eens kijken of ik nog iets kan betekenen (ligt eraan of ik uberhaupt iets kan doen) maar zal anders wel in de klas rondvragen of er nog wat interesse is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Komt dit al in de richting voor een start? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.openscenegraph.org/osgwiki/uploads/Screenshots/ViresVIG1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ziet er al goed uit. ik ben geen programmeer figuur en 3d moddelen kan ik ook niet een klein beetje acad skils heb ik maar als iemand een functie weet voor me dan doe ik graag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Stoney3K schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:41:
Komt dit al in de richting voor een start? :+

[afbeelding]
Ja hoor, príma! De motivatie is hier rónduit fantástisch te noemen, dus zeg ik: Respect!
Laten we de komende twee à drie dagen gaan besteden aan het inhuren van zoveel mogelijk mensen die interesse hebben om mee te werken aan dit project. Als iemand hier nog iets aan toe te voegen heeft, dan hoor ik het graag (mailen mag ook, zie mijn profiel).

Edit: ik weet een betere, als je zéker weet dat je mee wilt werken, mail mij dan naar het adres in mijn profiel met als titel (onderwerp) je nickname hier op GoT, en welke functie je wilt bekleden. Dus bijvoorbeeld:
Aan: Jejking
Onderwerp: Jejking, Organisator.
Overigens, wat denken jullie van deze tekst voor de petitie?
Als we kijken naar de geschiedenis, dan leert die ons dat wij terug kunnen kijken op een serie mooie games van de producent EA, ook wel bekend als Electronic Arts.

De laatste jaren doet zich echter meer en meer de trend voor dat EA een monopolie-positie in de gamesindustrie aan het innemen is. Originele spellen zoals de Need For Speed-reeks worden voor veel geld verkocht aan EA, en telkens weer blijkt dat EA probeert een reeks uit te zuigen, waarbij er geregeld producten worden afgeleverd die:

A. niet af zijn.
B. vol zitten met bugs.
C. weinig tot niets vernieuwends brengen.
D. slecht of niet ondersteund worden door de fabrikant.

Nu is de tijd gekomen dat ik, en velen met mij, dit belachelijke gedrag zat zijn en aan EA duidelijk gaan maken dat wij niet bestaan voor hen, maar zij voor ons! Wij zijn niet meer van plan om geld te steken in onwaardige producten waarvan de opbrengsten alleen in de zakken blijven zitten van dit concern!

Als je je aangesproken voelt na het lezen van de bovenstaande tekst, laat jezelf dan horen en onderteken deze petitie! Het zou ook fijn zijn als je deze petitie ook doorstuurt naar andere computerspellen-spelende mensen die met hetzelfde onbegrip zitten als jij, zodat we gezamenlijk op kunnen treden en ons punt duidelijk maken zodat hier wat aan gedaan gaat worden!
Ik wil graag eerst de final-versie op papier hebben en jullie mee laten denken, dan ga ik het hierna ver-talen (of láten vertalen, tweakers or not :+ ) in het Engels en eventueel ook het Frans. Kom maar op! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 29-10-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
ziet er goed uit en E. besturing word verkracht zodat 3 jarige kleuters voortaam ook kunnen race en driften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Naar mijn weten wat NFS altijd al van EA games, dus dat stukje zou dan niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
FnF schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:56:
Naar mijn weten wat NFS altijd al van EA games, dus dat stukje zou dan niet kloppen.
Nope, eerste NFS was gemaakt door Distinctive Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29
Chester schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:57:
[...]

Nope, eerste NFS was gemaakt door Distinctive Software.
Nee hoor, dat was toch echt EA, volgens mij bedoel jij Test Drive. ;)

Tenminste als ik dit dan zo lees:
http://en.wikipedia.org/wiki/Distinctive_Software

[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 29-10-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
eX0duS schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:59:
[...]

Nee hoor, dat was toch echt EA, volgens mij bedoel jij Test Drive. ;)

Tenminste als ik dit dan zo lees:
http://en.wikipedia.org/wiki/Distinctive_Software
Woops, verkeerd herinnerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179926

Chester schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:24:
Ik wil op zich best mee helpen =)
Kan zowel helpen bij het programmeren als modelleren. Wat ik voorlopig als een erg groot probleem zie is het schrijven van de grafische en de natuurkundige(physics) engine, dit is namelijk best moeilijk om te bouwen.

Ik heb btw ook al een paar highpoly modellen beschikbaar die ik eventueel om kan toveren naar low-poly modellen. Dit zijn de volgende auto's:
-Audi A3
-BMW M3 CSL (nog een WIP)
-Toyota Supra
-Lexus IS200
-Maybach Exelero
-Mazda mx-6
-Mercedes SL-600 (nog een WIP)
-Mercedes SLR McLaren (nog een WIP)
Ziet er goed uit! Maar waarom zou je er low poly van maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Ik ben student Multimedia vormgeven @ GLU. 2de jaar MBO.
En ik heb mijn mening duidelijk geuit in het Carbon topic. Dus als je me nodig hebt hoor ik het graag, ik heb veel vrije tijd.
Dus ik ben van de partij als je me nodig hebt.

Wat ik kan:
3D moddelleren, beetje webdesign(ben aan het leren php & mysql), redelijk videobewerken(premiere pro)

Ik hoor het wel.

offtopic:
Misschien verander ik mijn nickname binnenkort, dan weet ik niet of je username op alle posts van veranderd. Maar dan post ik nog wel ene keer als je geen contact hebt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jejking schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:52:
[...]

Ja hoor, príma! De motivatie is hier rónduit fantástisch te noemen, dus zeg ik: Respect!
Laten we de komende twee à drie dagen gaan besteden aan het inhuren van zoveel mogelijk mensen die interesse hebben om mee te werken aan dit project. Als iemand hier nog iets aan toe te voegen heeft, dan hoor ik het graag (mailen mag ook, zie mijn profiel).
Dit is gewoon een screenshot van de OpenSceneGraph site hoor ;)

Ik zeg: Maak een mailinglist met alle mensen die mee willen doen. Zo is het FlightGear project ook begonnen!

Wat ik ontzettend graag in een racegame/driving sim wil zien:

* Menusysteem vervangen door een stuk freeroam, liefst gebaseerd op de echte Europese steden, met lange snelwegen, verkeer en politie als je eens geen zin hebt om te racen maar alleen wil cruisen
* Races in verschillende varianten, dus gewoon circuitrace, eventueel op bestaande tracks, sprint- en drag op de straat (eventueel met politie), city-to-city à la A2 racer :)
* Wagens beschikbaar van €500 tot €500.000 met veel verschilllende specs
* Motorfietsen
* Support voor nieuwe stuurtjes, H-shift, koppeling

Het maken van scenery, maps, models enz. lijkt me ontzettend leuk, en ik kan vooral maps, circuits en scenery (gebouwen) maken, en een stuk programmeren. Organische models en auto's modelen lukt me veel minder goed.

Bottom line is dat ik heel graag races doe, maar als ik geen zin heb om te racen het ook ontzettend leuk is om bv. in een multiplayer met een clubje te roadtrippen, zoals we dat regelmatig in de SA:MP server doen. En dan eventueel overswitchen op een racemode (bv. het circuit op rijden, voten voor een challenge) als je er zin in hebt.
Het wordt dan een beetje een kruising tussen een simulator en een racegame, waar NFS op het moment (en heel veel andere racegames) een veel te hoog arcade-gehalte heeft.

Misschien dat ik ergens kan kijken of ik een mailinglist open kan gooien, dan kan iedereen die er zin in heeft aansluiten en zijn inbreng te laten horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 179926 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:02:
[...]

Ziet er goed uit! Maar waarom zou je er low poly van maken ?
Omdat mijn modellen oplopen tot de 1miljoen+ polygonen en je PC dat dus niet realtime kan renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Chester schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:04:
[...]

Omdat mijn modellen oplopen tot de 1miljoen+ polygonen en je PC dat dus niet realtime kan renderen.
[noobvraag]Kan het niet ''less-poly'' in plaats van ''low-poly''? Ik weet niet of dat de grootte van de game gaat bevorderen, maar als we een redelijke engine gebruiken dan hebben we niet superveel polygonen nodig, zie Unreal Engine 3 :) [/noobvraag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:04:
[...]

Ow zo ja :P Was niet uitgegaan van zulke kwaliteit:P Maar in ieder geval ik zou het niet te veel omlaag halen, het moet uiteraard wel een beetje graphics hebben he (zo denk ik er dan tenminste over)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Jejking schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:08:
[...]

[noobvraag]Kan het niet ''less-poly'' in plaats van ''low-poly''? Ik weet niet of dat de grootte van de game gaat bevorderen, maar als we een redelijke engine gebruiken dan hebben we niet superveel polygonen nodig, zie Unreal Engine 3 :) [/noobvraag]
Unreal Engine 3 gebruikt veel normal maps, dat gaat er niet uitzien bij auto's. We kunnen normal maps wel mooi toepassen op gebouwen enzo. Je kan het inderdaad less-poly noemen, want de engines van tegenwoordig kunnen best wel wat hebben hoor, maar 1 miljoen+ is teveel van het goede :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
taakverdeling en voortgang
wereld bedenkers
3d wereld bouwers
3d auto's modelers
engine programmers
menu programmers
website bouwers
grafisch vorgevers wereld
grafisch vorgevers website

wie meld zich aan voor welke afdeling en zijn er functies die ik vergeten ben of niet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik kan er niet veel van maar wens jullie er heel veel succes mee !

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

@Stoney3k

Ik denk dat het nog wel ff zal duren voordat het wat wordt (zoiezo vermoed ik dat het wel een jaar duurt voordat je wat fatsoenlijks hebt)
Maar goed, cirquits lijkt me niet echt iets wat bij NFS past. Tenminste als je de 1e 4 NFS games pakt (de echte originele NFS).
Dus snelle auto's racend door platteland, steden en dorpjes.
Bovendien denk ik dat het zoiezo slim is om niet teveel hooi op de vork te nemen.
Cirquits hoeven niet perse heel mooi te zijn, maar moeten vooral leuk en uitdagend zijn.

Ook moet je je afvragen wat je liever hebt, meer banen of meer auto's.
En uiteraard moet het, zoals een echte NFS betaamd, lekker snel gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DECOY88 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:11:
wereld bedenkers
3d wereld bouwers
3d auto's modelers
engine programmers
menu programmers
website bouwers

wie meld zich aan voor welke afdeling en zijn er functies die ik vergeten ben of niet kloppen
Ik denk dat geluid ook best handig zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
maar wat kan je wel -Thunder-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 22:27
Eventueel ook testers? Ik heb dit topic trouwens zojuist gebookmarked :). Nu heb ik niet het hele topic doorgelezen, maar zal deze remake ook als doel hebben om de stijl uit carbon over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
DEVoTi0N schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:16:
Eventueel ook testers? Ik heb dit topic trouwens zojuist gebookmarked :). Nu heb ik niet het hele topic doorgelezen, maar zal deze remake ook als doel hebben om de stijl uit carbon over te nemen?
juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
wereld bedenkers
3d wereld bouwers
3d auto's modelers
engine programmers
menu programmers
website bouwers
geluids opnamen mensen
achtergrond muziekje figuur
iemand die de geluiden goed kan invoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als er testers nodig zijn, zijn er denk ik genoeg te vinden op GoT ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
DECOY88 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:18:
wereld bedenkers
3d wereld bouwers
3d auto's modelers
engine programmers
menu programmers
website bouwers
geluids opnamen mensen

Wat versta je onder engine programmeurs? We hebben een grafische engine nodig, een physics engine en een geluids engine nodig :P
Verder hebben we ook 2Derts nodig om de textures te maken.

Maar je gaat een beetje te snel imo, laten we eerst eens kijken of er genoeg animo is, en dan vooral wat voor ervaring die mensen hebben. We kunnen niet zomaar meteen een lijst maken en daar namen aan koppelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Chester op 29-10-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Begin een bedrijf zal ik zeggen :p, als het maar niet zoiets word als Davilex :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 22:27
Gaat dit over achtergrondmuziek of voice acting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
dat was nog de achtergrond muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Over de site gesproken...
Misschien is het handig om alvast ergens een forumpje neer te zetten(waar dan eventueel een adresje aan kan worden gehangen).
Bovendien lijkt het me handig om alvast wat Poll's en dergelijke te maken waarbij je alvast kunt bekijken waar je heen wilt met de game.
Ik heb op zich nog wel webspace over, en ik kan heus wel een forumpje uploaden. (komt op zelfde server als djmantri.nl & gameaddict.nl , is dedicated dus kan wel wat hebben. Bovendien zijn mn websites nog niet echt online dus kan zoiezo wel iets tijdelijks maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Veel succes, ik acht het slagingspercentage < 0,1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 18:22

Krizzie

Progressive Music \o/

Hehe ik had niet verwacht dat er ook daadwerkelijk meteen een topic geopend zou worden naar aanleiding van me post in het Carbon topic. :D (iig volgens mij was het mijn post die het liet aanwakkeren :P )

Ik ben dit (school)jaar begonnen met een HBO opleiding Informatica en heb op dit moment eigenlijk te weinig kennis om te helpen. :'( Maar voor diegene die er wel mee aan de slag gaan, erg veel succes en ik blijf dit topic zeker volgen! :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154480

sdomburg schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:25:
jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je hebt mail, 2x zelfs.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Met de snelheid waarmee het nu gaat wel inderdaad. Alles wordt nu te veel gehaast, zoiets begin je niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 11:50
Jejking schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:22:

Mss een domme vraag, maar ik ben niet voor niks n00b:
WTF is er mis met 'het beleid' van EA en wat wordt er bedoeld met 'het beleid' van EA?

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ach, hoeveel mods zijn er niet voor de Quake-engine, bijvoorbeel? Zelfs voor BF2 is een grote mod, waarom zou het hiervoor niet kunnen dan? Er kunnen natuurlijk ook non-GoT'ers meedoen.. Ik ken wel wat mensen die kunnen 3d'en, proggen, en misschien ook nog een paar goede 2d'ers.. Of ze allemaal interesse hebben in NFS? Nog geen idee.
Kjoe_Ljan schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:32:
[...]

Mss een domme vraag, maar ik ben niet voor niks n00b:
WTF is er mis met 'het beleid' van EA en wat wordt er bedoeld met 'het beleid' van EA?
Alles van MTV en uit de grote auto-films namaken, en alles tot op het bot uitmelken.. :)

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 29-10-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Chester schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:29:
[...]

Met de snelheid waarmee het nu gaat wel inderdaad. Alles wordt nu te veel gehaast, zoiets begin je niet zomaar.
Projectmanagement is wel belangrijk lijkt me! Ik ben 1e jaars accountancy student.. en krijg veel lessen betreffende management in projecten e.d wil eventueel wel helpen?! Weet niet hoeveel tijd jullie van me verwachten dat ik er in steek? Als het niet al te veel is wil ik rustig het management gedeelte onder mijn (of samen met andere?!) hoede nemen! Ben echter wel jong, dus misschien dat jullie iemand met meer ervaring zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Laatst online: 08-07 11:50
TheZeroorez schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:32:
[...]
Alles van MTV en uit de grote auto-films namaken, en alles tot op het bot uitmelken.. :)
Dat is niet het beleid van EA. Dat is zelfs niks nieuws onder de zon, dus zeik EA er dan niet om af :)

OT: Wanneer mogen we een release van deze WNFS verwachten? ;) :P

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Laatst online: 13:33

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik ben trouwens wel bereid om mee te helpen.

Ik heb alleen totaal geen ervaring. :')

Alhoewel, vroegâh wel wat level editing gedaan voor Need for Speed 3 en Need for Speed: Road Challenge.

[ Voor 40% gewijzigd door NaoPb op 29-10-2006 20:38 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Kjoe_Ljan schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:37:
[...]

Dat is niet het beleid van EA. Dat is zelfs niks nieuws onder de zon, dus zeik EA er dan niet om af :)

OT: Wanneer mogen we een release van deze WNFS verwachten? ;) :P
Zonder een flamewar te ontketenen hier, liever niet, hoe zou JIJ het dan schrijven als tekst voor petitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
het mangement kost niet zo heel veel tijd het zal vooral bekijken hoever iedereen is en de taken verdelen die er zijn. en veel meer is het voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansmit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 14:35
Mensen... je moest eens weten hoeveel tijd/geld en kennis EA er in heeft gepompt... hoe wou je daar ooit in de buurt komen? Denk ook aan de resources waar ze over beschikken...
'tis altijd leuk voor de eerste dagen om er over te denken maar als je iets wilt berijken moet je toch echt de lat wat lager leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161327

-Thunder- schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:19:
Als er testers nodig zijn, zijn er denk ik genoeg te vinden op GoT ;)
ja, maar dan moeten dat dus mensen zijn die dus niet ff rondcrossen omdat ze autogek of autosim verslaafd zijn, maar ook de voor- en nadelen opschrijven en een verslag maken (a 2 a4tjes) wat ze er van vonden enz.

anders krijg je een miljoen lui die ff lekker willen racen, dat vind ik geen testers namelijk, dat zijn gewoon genieters.

mischien dat je hier dus wat aan kunt veranderen kwa beta-testers?

Voor iedereen die hiermee gaat meehelpen nog even een mededeling van mezelf

verder wil ik jullie wel helpen op dit gebied dus, (regels maken voor beta-testers enz.) omdat deze mensen uiteindelijk bepalen of het een goed spel gaat worden of juist niet, dus dit is heel erg belangrijk! en natuurlijk de bugs en wat kan beter/mooier enz.

Suc6 met het project ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 161327 op 29-10-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Anoniem: 161327 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:42:
[...]

ja, maar dan moeten dat dus mensen zijn die dus niet ff rondcrossen omdat ze autogek of autosim verslaafd zijn, maar ook de voor- en nadelen opschrijven en een verslag maken (a 2 a4tjes) wat ze er van vonden enz.

anders krijg je een miljoen lui die ff lekker willen racen, dat vind ik geen testers namelijk, dat zijn gewoon genieters.

mischien dat je hier dus wat aan kunt veranderen kwa beta-testers
Misschien vorm van selectie qua post geschiedenis? Bepaalde topics van race games zijn toch wat "serieuzer" dan de arcade games, en wordt er kritischer naar de games gekeken...

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenGans op 29-10-2006 20:46 . Reden: Toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kjoe_Ljan schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:37:
[...]

Ik zeik EA nergens om af, ik geef enkel antwoord op jouw vraag "wat is het beleid van EA dan?". En nee, het zal vast niet iets nieuws onder de zon zijn, maar het feit is dat NFS gewoon totaal omgeslagen is, ik zie niet veel overeenkomst tussen Hot Persuit 2 en Carbon, bijvoorbeeld. Tuurlijk is het een racespel, maar gewoon heel anders. Wat wij willen is een racespel als vanouds, daar is dit topic voor.. Zelf creëren, of EA het 'laten' doen.. Of ze in ieder geval laten weten hoe wij erover denken.. :)

Maargoed, laten we hier maar niet verder over gaan, want dan krijgen we weer flamewars enzo.. en dat zou geen goed begin voor zo'n langlopend project zijn lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DECOY88 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:18:
geluids opnamen mensen

Audiovisueel ben ik al hard mee bezig: Ik ben lid van een project dat zijn eigen Star Trek-film maakt. Daar zitten ook veel mensen die met 3D-modeling en rendering, video- en audiobewerking bezig zijn.

Qua expertise zitten we met genoeg mensen hier op GoT, maar ik denk niet dat je dit een project moet maken wat over een aantal weken een eerste versie moet uitgeven. Je moet denken aan "storyline", concept art, maps, enzovoort.

Waar je vooral naar moet kijken: marketing. Willen we deze game gratis uitbrengen, bijvoorbeeld onder de GPL, of willen we het een payware spel maken voor een fractie van de prijs van een EA game? Als we onze krachten bundelen komen we ver boven de kwaliteit (in ieder geval qua gameplay) van een game als A2 racer uit.

In ieder geval hier mijn contact info:

Mail: stoney3k <at> stoneynet <dot> demon <dot> nl
MSN: r <dot> v <dot> steenbergen <at> student <dot> tue <dot> nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
laten we eerst even een begin maken dan zodat er ook iets is om te testen en warom is de crew geen ideaal test team. en pas als het bijna af is een groep got'ers er op los laten na selectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Yeah dit ownt!

Ik hou me hier erg graag mee bezig, kan alleen niet programmeren, maar modellen met 3dsmax en textures of graphics maken met photoshop ofzo lijkt me erg leuk (met name graphics van menu's en de hele vormgeving). En ik doe zeker mee als tester al is het alleen maar om me er mee te bemoeien, ben nogal een perfectionist en dit is een geweldig initiatief, ookal duurt het JAAREN voordat het af zal zijn, dat maakt mij echt niet uit.
Wil je dit soort dingen doen, moet je geduld hebben. Maar de meeste perfectionistische creatievelingen onder ons zijn ook mensen met geduld.
Daarnaast zou ik me ook graag bezig houden met geluid en muziek, want daar voel ik me ook in thuis. Ik zou ook wel wat techno en drum n bass aan de game willen toevoegen bijvoorbeeld, zelf gecomponeerd uiteraard.

Heb echter totaal geen opleiding gedaan op dit gebied, ik kan niet presteren op een school door concentratieproblemen en doe daarom ook helemaal niets en zit alleen maar thuis, maar ik kan heel veel op mezelf... Dit zou een hele mooie gelegenheid zijn om me zelf te profileren, wie weet bereik ik dan nog wat in mijn leven ;)

Het lijkt mij overigens leuker om een compleet nieuwe engine op te zetten, maargoed dat is niet gemakkelijk. Misschien is een goeie engine die open-source is gegaan een oplossing. Maar het neemt nog niet weg dat er veel toeters en bellen aan zitten waar in verdiept moet worden. Ik vind alleen wel dat het gestaag en rustig aan opgebouwd mag worden. Mensen die gelijk roepen dat het maar een mod van een ander game moet worden hebben na mijn mening geen geduld en willen het liefst morgen al iets zien.
Ook lijkt mij het mooi om net als met LFS een team te zetten op de sound-engine. Het liefst ook synthisizer based en net zo gedetailleerd als LFS (volledig dynamisch), want die is erg goed, alleen klinkt het niet zo realistisch als NFS geluiden maar bevat wel veel meer nuttige informatie. En die heb je zeker nodig om echt goed te kunnen rijden. Verder is alle detail en textures eigenlijk niet primair van belang. Veel belangrijker is de engine, en daarmee het physics gedeelte van het spel. Wil je een sim maken, is DIT juist belangrijk. En dit zou je prima kunnen testen met een auto-model die eruit ziet als een vierkante kubus, het is helemaal niet van belang dat je als eerste met geweldig gemodelde auto's op de proppen komt. In een SIM is dat niet het primaire doel, het moet juist realistisch aanvoelen.

[ Voor 37% gewijzigd door BruT@LysT op 29-10-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenGans schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:44:
[...]

Misschien vorm van selectie qua post geschiedenis? Bepaalde topics van race games zijn toch wat "serieuzer" dan de arcade games, en wordt er kritischer naar de games gekeken...
als je ff oplette, ik was dus aan het quoten op iemand die vertelde dat hij wel 1000 testers kon vinden voor een spel als dit dus dat kritische zou ik ff weglaten vandaar mijn toelichting op het beta-testen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Een leuk initiatief dit. Multiplayer? AI? Hoe uitgebreid willen jullie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eghie schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:51:
Een leuk initiatief dit. Multiplayer? AI? Hoe uitgebreid willen jullie gaan?
laten we het eerst gaan hebben over de story line, graphics, audio enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:45:

Waar je vooral naar moet kijken: marketing. Willen we deze game gratis uitbrengen, bijvoorbeeld onder de GPL, of willen we het een payware spel maken voor een fractie van de prijs van een EA game?
Ik denk dat het beste is er gewoon een freeware-mod van te maken. Waarom?
  1. Om eventueel gezeik van EA zo klein mogelijk te houden. Ik kan me voorstellen dat ze het niet leuk vinden als wij hieraan gaan 'verdienen'. Als we het gewoon als 'klein iets' houden, zal het ze minder uitmaken.
  2. We kunnen meer spul van anderen gebruiken. We kunnen sowiezo qua muziek bijvoorbeeld, best wel wat GPL spul krijgen, wat we bij een freeware-iets mogen zetten. Als onze mod ook weer OSS wordt, denk ik dat er teveel dingen een eigen leven gaan leiden, en dat het halverwege 'gejat' wordt door een-of-andere groep die het ook verder maakt. We hebben dan dus hard gewerkt voor een mooi product, terwijl zij het, met wat werk, net zo mooi hebben, maar dan anders.
Als we onze krachten bundelen komen we ver boven de kwaliteit (in ieder geval qua gameplay) van een game als A2 racer uit.
Dat mag ik toch wel hopen.. Volgens mij gaan we alleen textures en modellen veranderen, samen met de muziek, etc. Misschien wat nieuwe tracks erbij enzo.. Maar de het verhaal van het spel, en de gameplay zullen hetzelfde blijven, de 'kwaliteit van' NFS4 dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
DECOY88 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:47:
laten we eerst even een begin maken dan zodat er ook iets is om te testen
Klinkt makkelijk zo :P

Als 'we' opensource engines willen gebruiken zou ik denken aan: 3D Engine http://ogre3d.org/ , Physics http://www.ode.org/ & sound http://www.fmod.org/ :)
Als er dan ook nog mensen zijn die reeds ervaring hebben met deze engines zou dat zeker een mooi begin kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Het leuke is altijd dat bij dit soort projecten iedereen in het begin enthousiast is en 100-en functies op gaat noemen die er in moeten, en uiteindelijk lukt het niet en is het project dood.

Mijn tip dus: hou het relatief simpel, gewoon een paar gamemodes en evt multiplayer.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leuk idee :) Ik heb helaas te weinig tijd en kennis voor het ontwikkelen van een game, maar ik wil best als (pre)alpha/beta/etc. tester meehelpen :) Daarom tevens een terugvindpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Forum nodig? Ik zou zeggen, gooi dit adres maar in je favorieten...

8) Morgen layout maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Moet ik dan ff een forumpje uploaden? Of doet iemand anders dat?

Ik vind trouwens dat we ook niet teveel van het consept af moeten gaan van NFS, dus niet al te realistische auto's. Want NFS is namelijk nooit alleen voor de echte Die Hards geweest.

[ Voor 60% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BruT@LysT schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:50:
Yeah dit ownt!

Ik hou me hier erg graag mee bezig, kan alleen niet programmeren, maar modellen met 3dsmax en textures of graphics maken met photoshop ofzo lijkt me erg leuk (met name graphics van menu's en de hele vormgeving). En ik doe zeker mee als tester al is het alleen maar om me er mee te bemoeien, ben nogal een perfectionist en dit is een geweldig initiatief, ookal duurt het JAAREN voordat het af zal zijn, dat maakt mij echt niet uit.
Wil je dit soort dingen doen, moet je geduld hebben. Maar de meeste perfectionistische creatievelingen onder ons zijn ook mensen met geduld.
Daarnaast zou ik me ook graag bezig houden met geluid en muziek, want daar voel ik me ook in thuis. Ik zou ook wel wat techno en drum n bass aan de game willen toevoegen bijvoorbeeld, zelf gecomponeerd uiteraard.

Heb echter totaal geen opleiding gedaan op dit gebied, ik kan niet presteren op een school door concentratieproblemen en doe daarom ook helemaal niets en zit alleen maar thuis, maar ik kan heel veel op mezelf... Dit zou een hele mooie gelegenheid zijn om me zelf te profileren, wie weet bereik ik dan nog wat in mijn leven ;)
dus je bedoelt dat je je mede GoT'ers wil helpen maar je zegt zelf dat je concentratieproblemen hebt, hoe wil je ons helpen dan?

p.s. ik wil je niet beledigen vanwege je soort van afwijking die je hebt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Laatst online: 08-07 13:40
Krizzie schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:26:
Hehe ik had niet verwacht dat er ook daadwerkelijk meteen een topic geopend zou worden naar aanleiding van me post in het Carbon topic. :D (iig volgens mij was het mijn post die het liet aanwakkeren :P )

Ik ben dit (school)jaar begonnen met een HBO opleiding Informatica en heb op dit moment eigenlijk te weinig kennis om te helpen. :'( Maar voor diegene die er wel mee aan de slag gaan, erg veel succes en ik blijf dit topic zeker volgen! :)
Hey dan zit je bij mij op school :p Avans den bosch? ik ben ook 1e jaars btw

mja ot: Veel succes in ieder geval, zou er voor zorgen dat de sysspecs iets minder blijven, maar ga natuurlijk vooral voor de gameplay, voor testing ben ik altijd in, maar daar zijn we nog niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TheZeroorez schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:52:
[...]
Ik denk dat het beste is er gewoon een freeware-mod van te maken. Waarom?
  1. Om eventueel gezeik van EA zo klein mogelijk te houden. Ik kan me voorstellen dat ze het niet leuk vinden als wij hieraan gaan 'verdienen'. Als we het gewoon als 'klein iets' houden, zal het ze minder uitmaken.
  2. We kunnen meer spul van anderen gebruiken. We kunnen sowiezo qua muziek bijvoorbeeld, best wel wat GPL spul krijgen, wat we bij een freeware-iets mogen zetten. Als onze mod ook weer OSS wordt, denk ik dat er teveel dingen een eigen leven gaan leiden, en dat het halverwege 'gejat' wordt door een-of-andere groep die het ook verder maakt. We hebben dan dus hard gewerkt voor een mooi product, terwijl zij het, met wat werk, net zo mooi hebben, maar dan anders.
[...]
Dat mag ik toch wel hopen.. Volgens mij gaan we alleen textures en modellen veranderen, samen met de muziek, etc. Misschien wat nieuwe tracks erbij enzo.. Maar de het verhaal van het spel, en de gameplay zullen hetzelfde blijven, de 'kwaliteit van' NFS4 dus..
Op de korte termijn is een freeware mod leuk maar d'r zitten enorme gaten in de physics, gameplay en engine van NFS. Ik denk dat er wel mensen te vinden zijn die verstand hebben van zaken als aerodynamica, motorfysica, basic physics, enzovoort. Als je van zo'n spel meer wil maken dan een modje wat toevallig onze stijl definieert, moet je de engine opnieuw programmeren. Natuurlijk kun je dan nog altijd gebruik maken van onderdelen die andere mensen al goed in elkaar gezet hebben, bv. wat ik al zei van OpenSceneGraph. Het enige wat we hoeven te maken is de simulatie-engine en natuurlijk de content. Als er dan een paar pro's zijn die ons in de gaten krijgen pikken ze dit project misschien op en krijgen we ergens licentie voor. En dan gaat het best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jejking schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:53:
Forum nodig? Ik zou zeggen, gooi dit adres maar in je favorieten...

8) Morgen layout maken 8)
zoiets zou helemaal vet zijn lijkt me voor iedereen die mee gaat helpen !

nu kun je allerlei sub-groepen maken zodat iedereen zich bij z'n onderwerp kan houden, graphics, audio enz. kan nu lekker met elkaar babbelen en een soort algemeen iets waar je vragen enz. kan posten.

als iedere subgroep dan een eigen moderator zou hebben en die vervolgens vragen stelt en beantwoord met zn groep en die vervolgens weer gaat voorleggen bij een soort van algemene ''moderators'' groep dan heb je een goed overzicht van wie wat doet en hoe ze het doen en kun je een hele vette game maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

offtopic:
Avans Informatica heb ik ook eerst gedaan, maar verwacht dan niet echt dat je iets nuttigs kunt doen hier (tenzij je wat anders hebt bijgeklust). Aan java hebben we namelijk niet echt veel denk ik :o

Dat forum ziet er wel aardig uit, maar maak dan in ieder geval wel ff een redelijke indeling ofzo. Anders wil ik het namelijk ook wel doen...
Bovendien is ie niet echt snel te noemen...

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap