Waarom wil iedereen zo snel van stapel lopen?DaWaN schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:36:
Ik denk niet dat een IRC vergadering slim is, hierbij kan niet iedereen aanwezig zijn. Bovendien lijkt het me veel belangrijker om eerst een stel goede proggers bij elkaar te rapen die willen meewerken anders wordt het swieso niets.
Er zal dus eerst gezorgt moeten worden voor de organisatie zelf, in plaats van nu al beginnen met het product (en subproducten (website en dergelijke)).
Een boom zorgt toch ook eerst voor 'voet' aan de grond, eer dat hij gaat groeien, anders valt de boom om en gaat ie dood...
Die programmeurs bij elkaar zoeken is nu dus eigenlijk (nog) niet aan de orde: er zijn (mijns inziens) genoeg aanmeldingen daarvoor al binnen, zelfs voor verschillende 'functies' binnen het project...
Het gaat inderdaad te gehaast, waardoor het als een zooitje overkomt, daarom is een goede organisatie belangrijk, zodat je de controle hebt over wie wat doet. Maar ook kwaliteit kan (blijven) garanderen.Het gaat zoals ik al eerder zei veels te gehaast. Een project als dit heeft tijd nodig, veeeel tijd, geen gehaaste IRC vergadering, ik weet niet wie nu allemaal wel niet de leiding wil / gaan nemen maar het komt me nu direct weer als een ongeregeld en gehaast zooitje over.
Daar gaat de vergadering dus over, om de naam te bepalen.Laten we eerst eens een goede naam verzinnen, siteje maken met forum en dan rustig verder kijken of er mensen zijn die mee willen werken. Mochten we daar al in falen dan zie ik dit project nu al als gefaalt.
Nu al beginnen met de website is (zoals hierboven aangekaart door anderen en mij) ook te gehaast. Zet eerst de organisatie op poten, zodat dat voor iedereen duidelijk is, daarna kan je bepalen wat er moet gebeuren:
- Wat willen we bereiken (Het bepalen van je doelen)?
- Hoe gaan we dit (die doelen dus) bereiken?
- Wat is er allemaal voor nodig, om deze doelen te bereiken?
- Hoe gaat er voor gezorgt worden, dat de benodigdheden (naar wens) bereikt worden?
* CH4OS lijkt wel een projectmanager op deze manier