Tweak for Speed |
Inhoud |
Om snel naar delen van het topic te gaan kun je deze links gebruiken: |
Introductie |
De Need for Speed serie is niet meer wat het was. De Underground-series waren leuk, maar Most Wanted werd al meer van hetzelfde. Gelukkig was de politie weer terug, en had je ook weer wat échte mooie auto's, in plaats van verdwaalde boodschappenkarretjes. Echter, toen Carbon uit kwam werd het velen toch echt te zot; de besturing werd véél te arcade gevonden, de game was niet lang genoeg, en het was weer midden in de nacht. En zo ging men nog wel even door... Toen kwam er een leuk idee; we gaan Need for Speed: Porsche 2000 modden. Er moeten allemaal nieuwe textures en models komen, en er moeten nieuwe banen komen. Het spel moet dus een gameplay hebben als de oude, maar de looks hebben van een modern spel. Toen het idee wat serieuzer werd kwamen we er al snel achter dat het vrijwel onmogelijk zou zijn een goede mod voor dit spel te maken, de broncode is gesloten, en nooit eerder voor een mod gebruikt. Verder is het allemaal toch enigzinds verouderd, en kan het dus niet altijd even goed om gaan met de wat modernere technieken. Ook hebben niet veel mensen het spel nog, en is het lastig te verkrijgen. Het was dus duidelijk; We moesten een nieuw, gratis, spel gaan schrijven! Dit spel wordt geschreven in C#, en draait op de volgende engines:
|
Wil je meedoen? |
Wil je meehelpen met het project? Leuk! Als je denkt dat je kunt helpen met het maken van textures, 3d modellen, geluiden of code (C#) kom dan hier naar toe. Je kunt, nadat je je geregistreerd hebt, bij 'Organisatie' een topic vinden waar je jezelf kunt aanmelden. Vul het formulier daar zo volledig mogelijk in, met wat motivatie e.d. erbij. We kunnen nog veel (serieuze) hulp gebruiken! Geluidsopname: De geluidsopname is een vrij belangrijk onderdeel van het spel. We hebben geluiden nodig van auto's, botsingen, containers, lantaarnpalen die omgebeukt worden, piepende banden, et cetera. Dit is natuurlijk niet iets wat je even met je PC-microfoon opneemt bij één auto en als MP3 op slaat.. Er moet dus een enorm aantal geluiden opgenomen worden, of gemaakt worden met de programma's die ervoor zijn. Modelleren: De modellers kunnen ook nog een boel mensen gebruiken. We hebben al een flinke lading highpoly auto's, die enkel lowpoly gemaakt moeten worden. Toch hebben we nog wel modellers nodig. Wat ze moeten doen? Wat nieuwe auto's maken, tracks maken, scenery maken, etc. We hebben niet alleen 3D-modellen nodig, maar ook nog een boel 2D-textures. Het IRC-kanaal van de modellers is: #gotracing.model Muziekkeuze: In een racegame hoort muziek! Omdat over smaak niet te twisten valt moet er een zorgvuldige keuze en selectie van muziek gemaakt worden. Bekende namen zullen er niet veel inkomen, aangezien daar nogal wat rechten op rusten. We moeten dus gratis muziek (dat bestaat!) gebruiken, of zelf muziek opnemen. Het is erg belangrijk dat de muziek je een 'snel' gevoel geeft, ook moeten er veel verschillende stijlen muziek in de game komen. Programming: De proggers schrijven in C#. C# lijkt erg op Java, en is snel te leren met enige C++, C# of Java kennis. Er wordt geprogrammeerd in C# Visiual Studio 2005, wat je hier gratis kunt downloaden. Aangezien we met OgreDotNet werken, heb je ook dat nodig. Alles wat je moet weten (nadat je je opgegeven hebt..) kun je hier vinden. Het IRC-kanaal van de programmeurs is: #gotracing.prog Testing: Tja.. Dit is iets dat voorlopig nog niet aan de orde is. Als er eerste opzetten komen zullen deze niet eens op een game lijken zoals jij hem kent, en kunnen ze je Windows-installatie misschien wel verkloten... Ook kunnen alle mensen die meedoen testen, echt testers hebben we niet nodig dus. Op het moment dat er stabiele versies zijn kunnen deze publiekelijk uitgebracht worden.. Tot zover... Wachten! Website: Ook dit is iets waar we ons voorlopig nog niet zo druk om maken. Een website hebben we simpelweg niet nodig, omdat we nog geen publiekelijke dingen hebben. Er is dus ook zat tijd om de website te schrijven en te brainstormen. Wel zou het erg handig zijn als er al mensen beginnen aan een lay-out opzet, zodat het forum en het topic alvast een 'vast stel kleuren' krijgen, die de website later ook krijgt. Een mooi logo is ook niet overbodig, aangezien dat wel het boegbeeld voor ons project wordt. |
Communicatie |
Het topic hier op GoT is eigenlijk enkel voor nieuws en werving van mensen. Het project is opgedeeld in verschillende onderdelen, die in één topic onoverzichtelijk zouden worden. Jejking is dus al snel gekomen met een forum, en The_Zeroorez met een IRC-kanaal, wat je op de tweakers.net IRC server als #gotracing kunt vinden. We kwamen al snel tot de conclusie dat dat forum brak was, en wilden het verplaatsen. Aangezien de DotBB admins ons niet wilden zien vertrekken, hebben we geen database-backup gekregen, en zijn we snel opnieuw begonnen. En wel hier. Leuk, maar waar moet ik nu zijn
|
Regels |
Omdat iedereen wil dat dit project op rolletjes loopt, is er een paar simpele regels.
|
Notes |
Vorig deel: Layout + Text by The_Zeroorez |
Met dank aan The_Zeroorez voor de tekst, echt fijn dat je hier tijd in steekt jongen!
En dat geldt natuurlijk ook voor de rest
En dat geldt natuurlijk ook voor de rest
Lees anders mijn mail naar jou toe nog eens door. Ik vroeg niet of jij hem wilde openen

Je hebt de titel trouwens niet eens goed gecopy-paste.. Er moet 'Deel 2' bij...
Tijdelijk een updated TS hier:
[Windows] Tweak for Speed - Deel 2 Jejking vond het nodig om van Windows PC/Windows te maken, terwijl het spel niet onder Linux loopt. Verder is dit deel 2

Tijdelijk een updated TS hier:
[Windows] Tweak for Speed - Deel 2 Jejking vond het nodig om van Windows PC/Windows te maken, terwijl het spel niet onder Linux loopt. Verder is dit deel 2
Tweak for Speed |
Inhoud |
Om snel naar delen van het topic te gaan kun je deze links gebruiken: |
Introductie |
De Need for Speed serie is niet meer wat het was. De Underground-series waren leuk, maar Most Wanted werd al meer van hetzelfde. Gelukkig was de politie weer terug, en had je ook weer wat échte mooie auto's, in plaats van verdwaalde boodschappenkarretjes. Echter, toen Carbon uit kwam werd het velen toch echt te zot; de besturing werd véél te arcade gevonden, de game was niet lang genoeg, en het was weer midden in de nacht. En zo ging men nog wel even door... Toen kwam er een leuk idee; we gaan Need for Speed: Porsche 2000 modden. Er moeten allemaal nieuwe textures en models komen, en er moeten nieuwe banen komen. Het spel moet dus een gameplay hebben als de oude, maar de looks hebben van een modern spel. Toen het idee wat serieuzer werd kwamen we er al snel achter dat het vrijwel onmogelijk zou zijn een goede mod voor dit spel te maken, de broncode is gesloten, en nooit eerder voor een mod gebruikt. Verder is het allemaal toch enigzinds verouderd, en kan het dus niet altijd even goed om gaan met de wat modernere technieken. Ook hebben niet veel mensen het spel nog, en is het lastig te verkrijgen. Het was dus duidelijk; We moesten een nieuw, gratis, spel gaan schrijven! Dit spel wordt geschreven in C#, en draait op de volgende engines:
|
Wil je meedoen? |
Wil je meehelpen met het project? Leuk! Als je denkt dat je kunt helpen met het maken van textures, 3d modellen, geluiden of code (C#) kom dan hier naar toe. Je kunt, nadat je je geregistreerd hebt, bij 'Organisatie' een topic vinden waar je jezelf kunt aanmelden. Vul het formulier daar zo volledig mogelijk in, met wat motivatie e.d. erbij. We kunnen nog veel (serieuze) hulp gebruiken! Geluidsopname: De geluidsopname is een vrij belangrijk onderdeel van het spel. We hebben geluiden nodig van auto's, botsingen, containers, lantaarnpalen die omgebeukt worden, piepende banden, et cetera. Dit is natuurlijk niet iets wat je even met je PC-microfoon opneemt bij één auto en als MP3 op slaat.. Er moet dus een enorm aantal geluiden opgenomen worden, of gemaakt worden met de programma's die ervoor zijn. Modelleren: De modellers kunnen ook nog een boel mensen gebruiken. We hebben al een flinke lading highpoly auto's, die enkel lowpoly gemaakt moeten worden. Toch hebben we nog wel modellers nodig. Wat ze moeten doen? Wat nieuwe auto's maken, tracks maken, scenery maken, etc. We hebben niet alleen 3D-modellen nodig, maar ook nog een boel 2D-textures. Het IRC-kanaal van de modellers is: #gotracing.model Muziekkeuze: In een racegame hoort muziek! Omdat over smaak niet te twisten valt moet er een zorgvuldige keuze en selectie van muziek gemaakt worden. Bekende namen zullen er niet veel inkomen, aangezien daar nogal wat rechten op rusten. We moeten dus gratis muziek (dat bestaat!) gebruiken, of zelf muziek opnemen. Het is erg belangrijk dat de muziek je een 'snel' gevoel geeft, ook moeten er veel verschillende stijlen muziek in de game komen. Programming: De proggers schrijven in C#. C# lijkt erg op Java, en is snel te leren met enige C++, C# of Java kennis. Er wordt geprogrammeerd in C# Visiual Studio 2005, wat je hier gratis kunt downloaden. Aangezien we met OgreDotNet werken, heb je ook dat nodig. Alles wat je moet weten (nadat je je opgegeven hebt..) kun je hier vinden. Het IRC-kanaal van de programmeurs is: #gotracing.prog Testing: Tja.. Dit is iets dat voorlopig nog niet aan de orde is. Als er eerste opzetten komen zullen deze niet eens op een game lijken zoals jij hem kent, en kunnen ze je Windows-installatie misschien wel verkloten... Ook kunnen alle mensen die meedoen testen, echt testers hebben we niet nodig dus. Op het moment dat er stabiele versies zijn kunnen deze publiekelijk uitgebracht worden.. Tot zover... Wachten! Website: Ook dit is iets waar we ons voorlopig nog niet zo druk om maken. Een website hebben we simpelweg niet nodig, omdat we nog geen publiekelijke dingen hebben. Er is dus ook zat tijd om de website te schrijven en te brainstormen. Wel zou het erg handig zijn als er al mensen beginnen aan een lay-out opzet, zodat het forum en het topic alvast een 'vast stel kleuren' krijgen, die de website later ook krijgt. Een mooi logo is ook niet overbodig, aangezien dat wel het boegbeeld voor ons project wordt. |
Communicatie |
Het topic hier op GoT is eigenlijk enkel voor nieuws en werving van mensen. Het project is opgedeeld in verschillende onderdelen, die in één topic onoverzichtelijk zouden worden. Jejking is dus al snel gekomen met een forum, en The_Zeroorez met een IRC-kanaal, wat je op de tweakers.net IRC server als #gotracing kunt vinden. We kwamen al snel tot de conclusie dat dat forum brak was, en wilden het verplaatsen. Aangezien de DotBB admins ons niet wilden zien vertrekken, hebben we geen database-backup gekregen, en zijn we snel opnieuw begonnen. En wel hier. Leuk, maar waar moet ik nu zijn
|
Regels |
Omdat iedereen wil dat dit project op rolletjes loopt, is er een paar simpele regels.
|
Notes |
Vorig deel: Layout + Text by The_Zeroorez |
[ Voor 127% gewijzigd door TheZeroorez op 14-11-2006 14:49 ]
oeh, ik heb meteen al een request... 
Ik zou graag een track terug zien zoals de alpine track in Need For Speed 2. Daar zaten een stel hele gave downhill hairpins in, en die heb ik in nog geen een spel zo mooi weer terug gezien...
Ook wat lookalike tracks vanuit Need For Speed 3 : Hot Pursuit mogen van mij wel er in komen
Anyway, ik zie uit naar het eindresultaat
Ik spreek zelf nog nauwelijks C++, C# of Java, dus ik doe nog even niet mee... Misschien later, ben op school nl wel bezig met Java.
Ik zou graag een track terug zien zoals de alpine track in Need For Speed 2. Daar zaten een stel hele gave downhill hairpins in, en die heb ik in nog geen een spel zo mooi weer terug gezien...
Ook wat lookalike tracks vanuit Need For Speed 3 : Hot Pursuit mogen van mij wel er in komen
Anyway, ik zie uit naar het eindresultaat
Ik spreek zelf nog nauwelijks C++, C# of Java, dus ik doe nog even niet mee... Misschien later, ben op school nl wel bezig met Java.
[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 14-11-2006 13:29 ]
Het wordt een gratis spel, ik zal het updaten in de TS. Nu is de vraag nog maar of Jejking dat voor volgende week ook in de echte zet, of dat deze op slot gaat..
Het is wel zo mogelijk om de Half life 2 engine(eerste ook) te modden tot een racegame. Er zijn er al meerdere die dat gedaan hebben maar mischien is dat makkelijker dan helemaal vanaf 0 beginnen.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Misschien is het handig om de TS even te lezen. Er is al besloten de OGRE engine te gebruiken, waar al aan geknuseld isPostius schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:03:
Het is wel zo mogelijk om de Half life 2 engine(eerste ook) te modden tot een racegame. Er zijn er al meerdere die dat gedaan hebben maar mischien is dat makkelijker dan helemaal vanaf 0 beginnen.
Misschien een paar ideetjes voor muziek...
Ik denk dat je het beste wat lokale (nederlandse) bandjes kan opzoeken.
misschien dat http://www.seemysolution.com/ iets kan betekenen...
http://www.greyhead.nl/ is ook wel aardig. Ze hebben snellere nummers dan op de site staan iig.
Ik denk dat je het beste wat lokale (nederlandse) bandjes kan opzoeken.
misschien dat http://www.seemysolution.com/ iets kan betekenen...
http://www.greyhead.nl/ is ook wel aardig. Ze hebben snellere nummers dan op de site staan iig.
[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 14-11-2006 14:45 ]
Heb ik ook gedaan, maar wees eerlijk, to gives a bloody f*ck about wie het topic opent? Het gaat toch om de mensen die erin moeten posten, hoe eerder hoe beter? Of gaat het om de patsfactor? Ik mag hopen van niet want wij zijn er als leiding. Maar goed als je je op je ziel getrapt voelt, dan vind ik het best als je naar de mods loopt om te vragen of jij het topic weer opnieuw mag openen, mij best...TheZeroorez schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:19:
Lees anders mijn mail naar jou toe nog eens door. Ik vroeg niet of jij hem wilde openen![]()
Titel heb ik over het hoofd gezien, ik had nogal haast, maar inmiddels is er een titelchange aangevraagd, dus dat komt wel goed
[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 14-11-2006 15:08 ]
Best wel, dit schiet gewoon niet op. Het is niet handig. Verder was ik bezig met toestemming, die jij niet hebt. Ook heb ik wat tijd in gestoken, en wordt het nog uitgebreider..Jejking schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:05:
[...]
Heb ik ook gedaan, maar wees eerlijk, to gives a bloody f*ck about wie het topic opent?
Nee, daar gaat het niet om. Waar het wel om gaat? Dat jij er nooit bent, zo kunnen we moeilijk updaten. Dat ik dit allemaal geschreven heb, en het nu onder jouw naam hier staat. etc. etc. Als je dan een mail krijgt van 'wil je toestemming geven?' en je opent de boel zomaar, ben ik de degene die wil 'patsen'? Wees eerlijk; jij bent tot nu toe totaal NIET bij het project betrokken geweest. Ik heb je nooit in IRC gezien, je bent bij geen enkele vergadering geweest, en hebt geen idee over de stand van zaken. En jij wilt die TS up to date houden? Voor die van het NVidia overklok topic heb je al geen tijd, maar wel voor deze?Het gaat toch om de mensen die erin moeten posten, hoe eerder hoe beter? Of gaat het om de patsfactor? Ik mag hopen van niet want wij zijn er als leiding.
Over dat patsen heb ik trouwens nog wel 'n leuke:
-= X800XL =-
Mja, schiet lekker op, die mail naar jou heb ik ook al een paar dagen geleden de deur uit gedaan.Titel heb ik over het hoofd gezien, ik had nogal haast, maar inmiddels is er een titelchange aangevraagd, dus dat komt wel goedDe TS is geupdated met je temporary TS, als je er iets in wilt hebben zeg het dan maar
[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 14-11-2006 15:23 ]
mag ik je er dan op wijze dat er tijdens de eerste vergadering 3 leiders gekozen zijn te weten:Ik mag hopen van niet want wij zijn er als leiding
Evilghost
Zeroorez
Decoy
zie daarvoor ook de notulen van de eerste vergadering op http://gerrits.tweakdsl.n...len%20vergadering%202.txt
Prima jongen, dan neem jij toch de leiding over? Nou snap ik waarom ze zeiden in het andere topic dat ik ''niet meer meedeed''. Snap jij toevallig ook dat je weinig puf overhoudt als je dag in dag uit van 's ochtends 8 uur tot 's avonds 19 uur alleen maar moet lopen voor werk en gemiddeld 30 km per dag doet? Fijn dat je meteen word afgedankt achter je rug om, niémand die erom vraagt maar gewoon roddel en achterklap, mail dan met de vraag waarom ik zo weinig aanwezig ben.
Maar anyway, ik vraag wel of de mods dit topic sluiten, kan jij je nieuwe openen heb jij ook je zin en dan hebben we dat weer gehad. En ja, mag ik blij zijn dat ik een X800XL in m'n bak heb zitten? Als je dat tegenwoordig als patsfactor gebruikt scoor je ook -3 overbodig.
[ Voor 21% gewijzigd door Jejking op 14-11-2006 15:44 ]
Overnemen? Tijdens de eerste vergadering is een stemronde geweest. De drie met de meeste stemmen waren EvilGhost, Decoy en ik.Jejking schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:40:
[...]
Prima jongen, dan neem jij toch de leiding over?
Ik heb er geen problemen mee als je mee doet hoor.Nou snap ik waarom ze zeiden in het andere topic dat ik ''niet meer meedeed''.
Als je zo weinig aanwezig bent, en het zo zwaar hebt met je werk enzo, ga dan ook niet nog een topic openen wat je up-to-date moet houden. Je neemt veel te veel hooi op je vork op die manierSnap jij toevallig ook dat je weinig puf overhoudt als je dag in dag uit van 's ochtends 8 uur tot 's avonds 19 uur alleen maar moet lopen voor werk en gemiddeld 30 km per dag doet? Fijn dat je meteen word afgedankt achter je rug om, niémand die erom vraagt maar gewoon roddel en achterklap, mail dan met de vraag waarom ik zo weinig aanwezig ben.
Verder ben je gewoon nooit aanwezig geweest of iets dergelijks. Da's echt niet zo moeilijk hoor. Zelfs een mailtje/berichtje met 'sorry, ik kan niet komen op de vergaderingen' heb je niet gestuurd..
Ook als je eenj topic om een patsfactor zou willen openen zou dat zo zijn, ik zie je punt daar dus niet echt..En ja, mag ik blij zijn dat ik een X800XL in m'n bak heb zitten? Als je dat tegenwoordig als patsfactor gebruikt scoor je ook -3 overbodig.
Jejking, Ik hebben persoonlijk niets tegen je en ik vind je ideeën heel goed
wat ik kan begrijpen van je werk, oke, maar begin dan niet zo'n project, dat loopt op niets uit.
als progger heb ik al 2 applicaties gemaakt (developer menu en gebruikers menu alpha status ofcource)
nu heb ik jouw nooit gesproken e.d je weet niet wat er gebeurt etc.
we hebben zojuist Ogre met ODE succesvol gekoppeld en zijn nu bezig Fmod toe te voegen.
nu heb jij alleen maar een TS gestart 3 weken geleden en nu deze.. dat loopt op niets, wat we bedoelen is gewoon, we willen je graag als leider! we mogen je graag maar dan moet je er wel veel zijn, anders pakken we iemand anders als leider(s).
als je nu zegt van, ja deze maand geen tijd maar daarna elke dag minstens 2 uur s' avonds dan hebben we wat aan je, anders niet.
sorry dat wij nog al offensief overkomen maar het is gewoon vervelend dat je klakkeloos dit topic post als de Openings Post nog in beta status is en nog niet goed is doorgesproken met het team.
als we nu iets willen aanpassen moeten we jouw weer mailen omdat je er (nooit?) niet bent. dan weer dagen wachten tot er iets aangepast word, beter is om een actievere leader dit topic te laten onderhouden.
kom op #gotracing en vertel eens waar jij heen wilt met het project.
Coding 4 Fun!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.