[PC] Need For Speed - Reworked by GoT Project

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.445 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
hooo! ik zie mn naam staan bij taakverdeling.. (in dat andere forum!) maar ik heb het zelf wel vrij druk (organiseer ook een beachvolleybal toernooi, en ben druk met rijlessen, school..) het is niet dat ik niet wil.. maar ga er niet vanuit dat ik voorop loop;, ondersteuniing bieden prima.. maar ik wil geen frontman zijn... Misschien is het slim om eerst te kijken of er andere mensen zijn die wel veel tijd erin kunnen steken?! Daar hebben jullie wellicht meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
is geregeld jeroen je staat nu als extra ondersteuning als je dat goed vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Nu online
DECOY88 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:41:
is geregeld jeroen je staat nu als extra ondersteuning als je dat goed vind.
Is goed :) School gaat nou eenmaal voor hea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Alleen als er nog niemand aan bezig was wil ik wel een voorstel doen voor een soort nieuws site waar mensen die niet direct mee doen kunnen volgen wat er aan de hand is.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hakersplace/layoutvoorstel.jpg
Of is het te zwart? Ik hou zelf nogal van zwart rood tinten dus misschien

De naam kan natuurlijk nog aangepast worden en suggesties zijn welkom

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdDog
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DaWan heeft helemaal gelijk.

Zo gaat het niet lukken. Dit moet echt professioneel worden opgezet.

1. Eerst een persoon aanwijzen die het project gaat starten:
- we hebben een site nodig voor de informatie + forum
- mensen zoeken
2. Opdrachtomschrijving
3. Planning maken

Hierna kunnen we pas verder. De planning wordt extreem belangrijk.
Alle nodige mensen vind je echt niet in 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
zonder scholing hebben we geen 3d ers en programmeurs. en zonder hun zal er nooit een need for tweak komen dus mensen school mag je gerust de tijd voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Misschien ff een IRC kanaaltje openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
ik heb niet (genoeg) programmeer ervaring, maar ik las dit topic met veel interesse

*bookmarked

ook heb ik een idee (meer een wild hersenspinsel) voor als jullie wat verder zijn:

je pakt een routeplanner database. TomTom, routenet, maybe is er iets opensource. ik weet ook niet of dat makkelijk te vinden is.
daarin staan wegen, kruispunten, (landmarks?). daar rij je dus op.
hoef je geen tracks te ontwerpen, en je kan er voor het grootste gedeelte "random scenery" omheen projecteren.

dan heb je iig een hoop standaard weg om op te rijden, bepaalde delen van de map wil je uiteraard niet random hebben, bijv een fictief of echt bestaand circuit of (deel van) een stad.

in dat geval zou het ook mogelijk zijn om xtra "scenery" toe te voegen door de user zelf (ala flight sim), extra voordeel: imho zijn de meeste echt lang populaire spellen zo populair door de optie om extra scenery/models/maps toe te voegen.

ik heb totaal geen ervaring met het maken van spellen, dus ik kan moeilijk inschatten in hoeverre dit haalbaar is.

ik neem aan dat t project nog niet in dit stadium is, maar ik hoop jullie hiermee te helpen.
leg t van mijn part op de plank, maar ik vond t idee (te ;) ) goed om ongezegd te laten..

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:23
Ik zou een team van mensen maken die de leiding geven. Eentje die de volle coördinatie doet (desnoods gedeeld met iemand anders), en dan bijvoorbeeld verschillende categoriën (Models, Engine, Webdevelopment, etc.) waarvan 1 iemand de lead is. Desnoods daar ook weer onderverdeling (bijvoorbeeld Lead-coder en Lead-designer bij Webdevelopment, of Lead-Physics bij Engine, etc.)

Zo verdeel je de taken, maak je het de mensen niet te zwaar, zolang je maar zorgt dat uiteindelijk alles wel met elkaar communiceert! Desnoods via verschillende mensen die zorgen voor coördinatie tussen bijvoorbeeld Models en Textures, etc.

Neem in ieder geval goed de tijd! Zorg dat je het niet wil rushen, remember: hardlopers zijn doodlopers ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Leuk idee dit _/-\o_ ik hoop echt dat dit project iets gaat worden. Ik ben dan ook zeker bereid om er aan mee te helpen (bijv textures ed.)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

quote: The_Zeroorez
Aangezien het allemaal erg hard gaat hier, en op GoT lijkt het mij handig om een IRC-kanaal te hebben. Ik zit nu in het kanaal #gotracing op irc.tweakers.net.

Als je al een client hebt kun je naar irc://irc.tweakers.net/gotracing gaan, als je dit niet hebt kun je gebruik maken van de web-based client ( http://irc.tweakers.net/gotracing )

Ikzelf heb geen ervaringen qua IRC-bots. Als er iemand is die en bot wil regelen om dit kanaal open te houden; ga je gang! Ik ga nu slapen, dus het kanaal kan leeg zijn.
Dus kom ff allemaal daar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
meschien een idee voor een engine.
je zou racer versie nummer 0.5 kunnen gebruiken want daar staat de source online van.
http://www.racer.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Aangezien het allemaal erg hard gaat hier, en op GoT lijkt het mij handig om een IRC-kanaal te hebben. Ik zit nu in het kanaal #gotracing op irc.tweakers.net.

Als je al een client hebt kun je naar irc://irc.tweakers.net/gotracing gaan, als je dit niet hebt kun je gebruik maken van de web-based client ( http://irc.tweakers.net/gotracing )

Ikzelf heb geen ervaringen qua IRC-bots. Als er iemand is die en bot wil regelen om dit kanaal open te houden; ga je gang! Ik ga nu slapen, dus het kanaal kan leeg zijn.

Te laat dusch :P Maargoed, als iemand een botje wil installeren; feel free to. Zorg alleen dat ik weer een Op-status heb :)

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 29-10-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

misschien moeten jullie hier eens even naar kijken: http://vdrift.net/

da's een opensource multiplatform racespel met drift als insteek.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Helemaal alleen een game bouwen... nope zal niet lukken, of je krijgt een spel zoals Duke Nukem Forever ...

Een mod zou het allemaal al veeeeeeeel makkelijker maken. Je kan een mod maken op een rally spel of F1 spel (F1 99-00 is goed modbaar, en er zijn er al een heleboel heel deftige voor gemaakt).

Maar wel leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Nu online
0X55AA schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:56:
Helemaal alleen een game bouwen... nope zal niet lukken, of je krijgt een spel zoals Duke Nukem Forever ...

Een mod zou het allemaal al veeeeeeeel makkelijker maken. Je kan een mod maken op een rally spel of F1 spel (F1 99-00 is goed modbaar, en er zijn er al een heleboel heel deftige voor gemaakt).

Maar wel leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is.
GP4 zelfs nog meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

0X55AA schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:56:
dat zelfde dacht ik ook dus daarom zou ik persoonlijk zoiets als ik hierboven postte verbouwen, uitbreiden, verbeteren ed. anders heb je idd over vijf jaar nog niets. als je een bestaand opensource prog verbouwd heb je snel resultaat wat veel fijner is voor je vrijwilligers want die vallen geheid een voor een af vanwege het wachten op elkaar en de duur van het project.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigen spel maken lijkt me inderdaad een beetje te veel van het goede. Laatst op Gamekings gingen ze een kijkje nemen bij de makers van Killzone en daar werd uitgelegd hoe het spel tot stand kwam en hoeveel tijd daarin werd gestoken en dat is echt niet mis, ik meen te herinneren dat het brainstormen en plannen van alles zo'n 3 maanden duurde en de levels/gameplay maken ook nog eens 6 maanden van hun leven in beslag nam. Voeg daar nog eens toe dat hun professionals zijn en weten wat ze doen/kennis hebben en dan lijkt mij het verstandig om het gewoon op een mod te houden. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon9114 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:53:
meschien een idee voor een engine.
je zou racer versie nummer 0.5 kunnen gebruiken want daar staat de source online van.
http://www.racer.nl/
Dit zou misschien wel wat zijn denk ik. Moet je wel voor die nieuwere beta versies gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Cold-Dog schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:43:
DaWan heeft helemaal gelijk.

Zo gaat het niet lukken. Dit moet echt professioneel worden opgezet.

1. Eerst een persoon aanwijzen die het project gaat starten:
- we hebben een site nodig voor de informatie + forum
- mensen zoeken
2. Opdrachtomschrijving
3. Planning maken

Hierna kunnen we pas verder. De planning wordt extreem belangrijk.
Alle nodige mensen vind je echt niet in 3 dagen.
Helemaal mee eens, en ik denk dat je ook een stuk marktonderzoek moet doen om te kijken wat we precies willen en waar je het beste publiek mee trekt. En dan bedoel ik niet de console-gamers, maar de mensen die veel op de PC gamen. Voor zover ik Test Drive Unlimited gevolgd heb komt het aardig in de richting, en ik denk dat we eerst wat geduld moeten hebben om te kijken hoe dit uitpakt en niet overhaast websites gaan bouwen en forums op gaan zetten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Misschien is een rFactor mod een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
rfactor is wel zwaar relaxt als je een stuur heb:( anders is die bediening te realisties en blijf je spinnen. dus dan moet je al de controls aanpassen voor de keyboard user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Laatst online: 08-08 17:58
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:09:
[...]

Dit zou misschien wel wat zijn denk ik. Moet je wel voor die nieuwere beta versies gaan...
er zijn geen source codes van de nieuwe beta's vrijgegeven maar je zou best zo iets kunnen maken zoals de D1 mod.
je zou bijna alles kunnen verandere aan racer volgens ruud. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ik vind inderdaad ook veel dat er teveel naar rompslomp word gekeken op het moment,
nu over testen hebben is TOTAAL zinloos, btw denk je niet dat de mensen die het spel straks zelf gemaakt hebben het niet kunnen/willen testen?
Zelfde voor dingen als muziek, menu, en zelfs de website

Simpele website is makkelijk, maar ga geen uren aan een ontwerp hiervoor zitten.

Het allerbelangrijkste is nu gewoon de top van de organisatie, zorg dat die goed geregelt is!

Edit:
De start van een dergelijk groot project zou moeten bestaan uit:
1. Het maken van een Plan van Aanpak (PvA)
2. Het opstellen van regels, wat gaat er gebeuren met mensen die zich niet aan deadlines ed houden, zoiets moet je aan het begin van het project al opstellen, want je gaat hier gegarandeert last van krijgen.) Maak ook regels over versiebeheer ed.

[ Voor 28% gewijzigd door JBplap op 29-10-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

http://www.hakersplace.be/speedfortweak/

Het is niet veel. Maar het is misschien iets om even tijdelijk te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
we hebben meer aanmeldingen nodig wand voor lang niet alles is er al iemand gevonden:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-08 20:45

LordofWhatever

Uuhhh....?

tja, ik zou graag willen helpen, ik heb wel tijd, alleen geen skills...
dan kom je niet zover ;)
alhoewel ik wel graag wil testen, maar dat zal nog wel ff duren.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdDog
  • Niet online
spuit elf actie |:(

[ Voor 88% gewijzigd door ColdDog op 30-10-2006 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Iedereen moet nu stoppen met websites maken! Er zijn er nu al 2 binnen 1 avond.. Coördinatie mensen! Niet te hard van stapel lopen! Bovendien kan je niet even zeggen van jah dit is de officiële website vanaf nu!

Zucht.. Dit heeft tijd nodig..

Op de website staat ook een ander e-mail adres enzo, neem degene aan van de startpost!

[ Voor 15% gewijzigd door Arjan90 op 29-10-2006 22:41 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Leuk idee maar ik vraag me af of het gaat werken.
Een nieuwe engine bouwen is niet aan de orde denk ik want dat is veel teveel werk !

Je kunt idd beter op een bestaande game van NFS: Porsche Unleashed of High Stakes of heel misschien Underground 1 gaan werken !

Mocht je dit kunnen bewerkstelligen dan zou ik al heel blij zijn !

Maar een nieuwe engine vereist veel te veel: shaders, textures, nieuwe pixelmaps, advanced bumpmaps, compleet nieuw physics model, dat is niet te doen.

Je zou eens kunnen kijken of de engine van Porsche Unleashed uberhaupt wel te openen is aangezien het nu closed source is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
W00fer schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:42:
Leuk idee maar ik vraag me af of het gaat werken.
Een nieuwe engine bouwen is niet aan de orde denk ik want dat is veel teveel werk !

Je kunt idd beter op een bestaande game van NFS: Porsche Unleashed of High Stakes of heel misschien Underground 1 gaan werken !

Mocht je dit kunnen bewerkstelligen dan zou ik al heel blij zijn !

Maar een nieuwe engine vereist veel te veel: shaders, textures, nieuwe pixelmaps, advanced bumpmaps, compleet nieuw physics model, dat is niet te doen.

Je zou eens kunnen kijken of de engine van Porsche Unleashed uberhaupt wel te openen is aangezien het nu closed source is.
Er zijn een hele hoop goede halffabrikaten (ook openSource) welke je een end opweg kunnen helpen, Ogre3D bijvoorbeeld, vaak genoemd in dit topic is een mogelijke optie voor de graphics, een andere is bijvoorbeeld Irrlicht. Ook voor Physics heb je diverse pakketten die ook nog eens goed werken met die graphics engines, zoals Newton en ODE bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat eerst maar eens naar de haalbaarheid gekeken moet worden. Zoals een aantal keer is aangegeven moet er een organisatie worden opgebouwd. Het mooiste zou kunnen zijn als iedereen redelijk individueel aan de slag kan zodat men niet te veel afhankelijk van elkaar is.

Het idee om als track tomtom/google earth mappen te gebruiken vind ik wel een mooi idee. Ik herriner mij dat je google earth kon gebruiken in sketch up, waarbij je binnen een half uurtje een heel mooie 3d scene op had gebouwd. Deze kan dan weer geexporteerd worden naar een CAD.

Ik hoop dat deze racegame beter wordt dan A2racer deel1. Dat moet wel haalbaar zijn denk ik zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf het enige ervaring met games maken. Ik heb voor mijn school project in het 2e schooljaar van mijn opleiding (Communicatie & Multimedia Design) een Total Conversion voor UT2k3 ontwikkeld. Dus ik heb wel enige ervaring met een game maken. Een aangezien shooters en race games mijn favo game genre's zijn wil ik eventueel ook wel meehelpen met dit initiatief. Mijn onderdelen waar ik in kan helpen:

- 3D Studio Max (modelleren)
- Level Design
- Photoshop (texturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat riep ik al veel eerder dat we een planning en organisatie nodig hebben.....Maar het gaat nu al fout als je kijkt wat er allemaal gepost wordt.

Eerst moeten we kijken wie wat gaat doen, dan maak je leads van allemaal groepen en eventueel nog 2 à 3 mensen die boven dit alles staan zodat zij ervoor kunnen zorgen dat alles gaat samen werken (oftewel models en textures moeten natuurlijk wel samen werken).

Als we dat allemaal gedaan hebben moeten we bedenken wat voor engine we willen gebruiken en wat voor game we precies willen hebben.

Als we dit aanhouden dan zijn we wel zoet voor een paar weken gok ik....

Ik kan modellen maar dan moet ik nog wat bijleren, testen spreekt voor zich...., achtergrondmuziek mits er geen muziek zelf gemaakt hoeft te worden, mijn hoofd zit vol ideeën en misschien iets van leiding geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, wat een enthousiasme en direct al frustraties. :D Even een paar dingen:

- Ja, het is een mega-project. Probeer niet direct in oplossingen te denken, maar kijk eerst eens naar wat zo'n project omvat, en hoe je het moet aanpakken. De technische invulling komt later wel.
- Over communicatie: inderdaad, het is niet handig als iedereen direct websites opent, en als een dolle los gaat hierop.

Wat dit project nodig heeft is wat project management. Ik zelf ben project manager bij een grote internet provider voor software development; dit is wel iets anders dan game-dev, maar in grote lijnen komt het allemaal wel overeen. Ik wil wel helpen om dit op de rails te krijgen, al ben ik wat beperkt in mijn tijd. Als mijn hulp gewenst is, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Hoi allemaal,

Toen ik de topicstart las had ik meteen zoiets van dit had een paar jaar geleden al gemoeten :P maargoed. Ik wilde graag even weten wat voor mensen er nog nodig zijn. Wil wel graag meedoen namelijk. Ik zou projectmanagment kunnen doen, krijg ik namelijk op school ook. Daarnaast kan ik progge in C#. En heb ik ervaring met testen.
Stuur maar een PM als je me nodig hebt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Meekoh op 30-10-2006 14:13 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

d:)b voor het idee enzo alleen een waarschuwing vooraf :

Er zijn een paar van dit soort projecten geweest voor een FPS Game en die zijn allemaal een stille dood gestorven voor zover ik weet :X

Dus kijk uit !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zou ook wel willen helpen, maar volgensmij is dat oude barrel (zie sig) daar niet echt geschikt voor.
+ enigste programmeertalen die ik ken zijn turbo pascal en assembler.....

denk niet dat jullie wat aan mij hebben of wel :/

al zou ik wel willen helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 30-10-2006 10:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Misschien een tip. Je moet wel opletten met Licenties en zo. Niet dat je problemen krijgt met EA. Dus je zal dan alles zelf moeten maken. En ik hoorde ook iets dat de auto merken geen toestemming geven voor een schademodel waar bij hun auto's in de prak gereden worden. Dus je moet alle auto's onder andere namen uitbrengen om dat te doen ( Zie ook burnout 3 en flatout 1 en 2 ).

Maar ik ben erg benieuwd. Ik ben ook helemaal voor dit project. Ben zelf weer NFS 4 aan het spelen. Damm wat is dat spel volledig vergeleken met de huidige delen van NFS. Je hebt zelf een echte in car view. Was dat al niet meer gewend die hebben ze er tegenwoordig uit gelaten. Zal wel te veel werk zijn geweerst.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

ik heb me aangemeld voor het proggen :)

maar laten we is uit elkaar gaan zetten wat we willen,
het beste lijkt mij om een mod te maken op een bestaand open source race game.
dan passen we deze zo aan dat we het echte NFS Feeling krijgen en dan hoeven we niet alles zelf uit te vinden.

als we een game maken van scratch op een open source engine is ons spel over 5 jaar nog niet af.
het beste is gewoon een mod maken.
ik kies liever voor een open source spel aangezien we hem dan 100% kunnen aanpassen aan onze wensen, als we een mod maken op bijv NFS:MW dan kunnen we weinig aanpassen aan het spel zelf, en het spel zelf is net zo fout. ;)

laten we zoveel mogelijk mensen krijgen, een team overleg houden en kijken wat we nu echt willen en belangrijker, kunnen.

@ het licentie verhaal:
simpel: andere car names like GTA.
als we open source gebruiken dan is er ook niks mis met EA gezeik.

@bartgrefte
Turbo pascal is miss oud maar je weet wel hoe het programmeren in elkaar steekt. je kan altijd helpen door een thuis cursus je te gaan volgen via internet om zo de taal te leren die we gaan gebruiken, in het geval dat we Delphi gaan gebruiken kan je in principe de taal al aangezien deze op turbo pascal is gebouwd.

iig alle hulp is meegenomen!

iedereen die mee wil helpen en niets kan, je kan alles leren als je een maandje hebt dan leer je zo programmeren/modeleren etc.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ben een groot fan van de modding community, kan ik me alvast aanmelden als tester? :)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
nou bij deze... ik stel me beschikbaar.

heb erg veel ervaring met het skinnen van models
mits ik een uvw map aangeleverd krijg.

Btw, gaan het grafisch ook beter maken als carbon?
would be nice :D

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

dstyle_nl schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:30:

Btw, gaan het grafisch ook beter maken als carbon?
would be nice :D
_O- Die's goed :')

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
:) Leuk project dit.... Ik ben bouwkunde student, en voel dus wel wat voor het bedenken en modellen van de 3D wereld. Het enige prob is dat ik nogal tekort schiet in 3dsmax skills, maar wel weer erg lekker kan sketchuppen en daar ook een functie in zit om te exporteren naar 3dsmax files. Misschien leuk om met een 3d-iemand even uit te zoeken in hoeverre de progs die ik gebruik (vooral sketchup voor 3D) corresponderen met bijvoorbeeld 3dsmax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 13-09 18:24
Het wordt eerst zaak om een engine te kiezen, zelf maken is not done (kost erg veel tijd om hetzelfde niveau graphics te halen inclusief phsysics). Unreal engine's zijn erg modbaar (veel uitleg en er is een grote communitie voor), je kan daar ook een racegame van maken.

Andere engine's heb ik weinig tot geen ervaring mee. Ik kan zelf niet actief meewerken (ik werk nu bij een gamedev bedrijf ;) ), maar zal dit topic wel in de gaten houden en tips geven waar ik dat kan.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk allemaal ook eraan dat alles compatible is. Misschien handig om vooraf ook een gezamelijk progtaal en een aantal standaarden af te spreken, zodat de auto's die straks gemaakt zijn wel werken op de baan en dat je dus niet krijgt dat dingen niet samenwerken... zou een beetje zonden van al die tijd en moeite zijn... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Zo, hier zijn een paar mensen ontevreden over NFSC. :-)

Ik heb wat opmerkingen over verschillende stellingen hier:
- Je wil zelf geen gfx-, sfx-, net-, of physics-engine schrijven, het kost gigantisch veel tijd om goed te doen en het is allemaal al gedaan, OS of propriety. Bij de laatste kan je altijd nog een licentie kopen als je commercieel gaat. Je bent dan denk ik het beste af met een gemodde shooter-engine als Unreal, CryEngine of ID's engine.
- Autofabrikanten doen niet alleen moeilijk over het gebruik van hun naam, ook over gebruik van ontwerpen en modellen willen ze weleens zeuren.
- Circuits kan je op z'n best baséren op bestaande wegen maar de kwaliteiten van een uitdagend circuit en een veilige weg zijn nogal tegenstrijdig.

Het eerste wat je wilt doen is een plan maken, exact beschrijven wat je doel is en wat je wil gaan maken. Daarna moet je kiezen voor een engine, dan een ontwerp maken en daarna (je bent dan een half tot een heel jaar verder) kan je beginnen met implementeren (coden, maps, textures, sfx maken).

In het begin wil je dus een klein (10 man ofzo) team hebben met vertegenwoordigers uit alle benodigde disciplines. Als je concreet kan vertellen wat je van plan bent, hoe je dat gaat doen, hoelang je erover doet en wat voor mensen je nodig hebt is het makkelijker om mensen te vinden en te motiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Denk zoiezo dat je eerst alle modellen moet gaan maken en dan eerst 1 omzetten naar de engine die gekozen is, waarop je als je bijna klaar bent met de rest, de overige auto's erin gaat zetten zodat als je problemen hebt met een engine altijd nog naar een andere over kunt gaan zonder dat je veel tijd verliesd.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

1. De organisatie moet snel op poten gezet worden, ik denk dat dit topic een beetje te vroeg was, nu is iedereen vet enthousiast, maar dat heeft nog even geen zin. Nu moet de organisatie snel de boel op poten zetten anders ben je de helft van de mensen al kwijt omdat ze vinden dat er geen vooruitgang is.

2. Mensen die hier komen melden dat ze niks kunnen, of alleen testen, daar hebben we niks aan. Als je ECHT zou willen kun je nu beginnen met wat online cursusjes ed, je hebt dan nog genoeg tijd om er in te groeien voordat er daadwerkelijk geprogt/modeld gaat worden.

3. Bij een dergelijk project moet het management dedicated zijn, dus alleen bezig met het managen/ aansturen van de rest van de groep.

4. Regel op korte termijn een meeting of iets om alles te bespreken, IRC?

5. Dat Plan van Aanpak moet er echt komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Zo ging 't ook met openFrag, maar erg ver zijn we nog niet :X

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Chester schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:57:
[...]

Nope, eerste NFS was gemaakt door Distinctive Software.
Ik heb de 1e NFS op de PSone en die iig gepublished door EA
Edit: oei! veel te laat, negeer deze post maar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Shao Kahn op 30-10-2006 14:56 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

OK, ik heb ff weer wat zitten brainstormen met wat eisen aan de game.

De eerste stap is het kiezen van een engine.
Eigen engine bouwen wordt te veel werk vrees ik, maar een mod maken is niet echt boeiend denk ik.
We moeten zorgen dat het gewoon echt een spel wordt met eigen exe en installatie enzo, als we NFS remake maken moet het wel voor iedereen speelbaar worden en makkelijk installeerbaar en vooral niet afhankelijk zijn van andere spellen die de mensen daarvoor weer zouden moeten kopen.
Daarom moeten we imo aan de slag met een goede engine met source. Vergeet niet dat grafische engine wel een beetje bij de tijd moet zijn, ik denk dat Racer daarom afvalt. Ook zit ik me sterk af te vragen wat we voor tracks moeten maken, je kunt een stad bouwen, dat is erg gaaf en bovendien verlengt het imo de speeltijd enorm. Probleem is dan weer, welke engine kan dat goed mochten we al een aardig goede race engine hebben. Ook zat ik te denken aan politie, in welke engine kunnen we dat makkelijk intergreren? Politie hoort bij NFS imo. Ook schade is iets om over te denken, het ontbreken van een (goed) schademodel in NFS ergert mij enorm. De speelbaarheid is ook weer iets om over na te denken, ik denk dat het leuk is om het spel in 2 modussen te laten draaien, meeste developers hebben dit nooit echt goed uitgewerkt imo maar ik denk dat het zeker wel mogelijk is. Een puntje waar ik niet echt wist wat ik ervan moest denken is tunen, ik denk dat dat evt later wel in enige vorm te intergreren is, zeker als de physics goed uitgevoerd zijn.

Qua tijd voor een project als dit moet je minimaal aan een jaar denken, niet te snel willen maar het project ook niet laten versloffen. Evt kunnen we het voor een licht prijsje verkopen of hopen dat een PayPal bannertje klein beetje geld oplevert

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Laatst online: 12-09 09:07
Ik heb de demo 10 min gespeelt, toen dacht ik dit is zwaar k*t, de besturing is echt triest, en ook grafisch ziet het er gewoon slecht uit.
Als ik kon zou ik jullie helpen, maar ik weet er niks vanaf dus ik wens jullie veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeF-Bacchus schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:58:
Het eerste wat je wilt doen is een plan maken, exact beschrijven wat je doel is en wat je wil gaan maken. Daarna moet je kiezen voor een engine
Dit is simpel project management.
dan een ontwerp maken en daarna (je bent dan een half tot een heel jaar verder) kan je beginnen met implementeren (coden, maps, textures, sfx maken).
Een ontwerp maken dat een half jaar of een jaar duurt... Dat is echt niet nodig. Ligt er natuurlijk aan wat je verstaat onder ontwerp, maar ik denk een high-level software design. Als dat zo lang duurt, dan ben je niet echt efficient bezig. ;)
In het begin wil je dus een klein (10 man ofzo) team hebben met vertegenwoordigers uit alle benodigde disciplines. Als je concreet kan vertellen wat je van plan bent, hoe je dat gaat doen, hoelang je erover doet en wat voor mensen je nodig hebt is het makkelijker om mensen te vinden en te motiveren.
Eens, dus dat project management moet zsm gedaan worden, anders bloedt zoiets al snel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Kijk racen in de stad is leuk. Maar wat need for speed echt geweldig maakte waren de plaatsen waar je racete. Uitgestrekte prachtige (voor die tijd) landschappen. Landweggetjes. Woestijn Tropen herfstlandschap. Natuurlijk kunnen er ook wel races in een stad zijn maar ik zou die exotische gebieden iig niet vergeten.
Een ding dat er zeker in moet is overal een achteruitkijkspiegel. In car view. En voor de nostalgie: Vliegen die op je vooruit kapot spatten.
Hij rijgedrag mag wel wat realistischer dan in de NFS games van nu. Maar het moet ook niet een simulatiespel worden. Een beetje arcade mag best.
Het liefst zou het speelbaar zijn met iedersysteem. Dus misschien is het een idee om de shaders optioneel te maken. Zodat je zelfs met de meeste onboard oplossingen met het spel aan de slag kan.
Ook hou ik er van om wat extra's aan mijn stuurtje te kunnen afstellen. Dus de hoeveelheid force feedback deadzones en welke knop wat doet zijn een must.
Kwa interface uit het racen zie ik graag een degelijke menu structuur die op muizen is afgestemt. Dus niet zoals bij need for speed carbon op 1 drukken om bij de opties te komen.
Ingame zie ik graag een leaderboard, je snelheid, toeren, achteruitkijkspiegel, minimap met iedereen erop en de tijd
Een goede multiplayer functie is een must. 3d party auto's zouden leuk zijn, maar dan wel met een soort quality control zodat je of 3d party autos in MP uit kan zetten of dat 3d party autos een soort handtekening nodig hebben.
Natuurlijk moet er politie zijn. En een paar wicked jump mogelijkheden (hoge heuveltjes :P ). Ook lijkt het me leuk om als een soort ode een paar opvallende stukken van banen van NFS 2,3,4 en PU terug te laten komen. (Zoals de houten tunneltjes, het treintje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ikzelf heb niet veel tijd, wegens andere verplichtingen, maar ik ben wel bereid om mee te werken aan de website!

Heb genoeg kennis van (x)HTML, CSS, JS, PHP en MySQL in huis hiervoor en het lijkt me leuk om dit naast mijn andere (website gerelateerde) werk te doen. Is eens wat anders... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat er nu een deel vooranmelijk bezig is op IRC en het GoTRacing forum en hier. Mss handiger om je aan te melden voor functies op het speciale forum hiervoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Landweggetjes. Woestijn Tropen herfstlandschap. Natuurlijk kunnen er ook wel races in een stad zijn maar ik zou die exotische gebieden iig niet vergeten.
Inderdaad ja. Als je een soort "remake" van Need for Speed wilt gaan maken, moeten er een grote hoeveelheid ingredienten in zitten die in de originele games ook zaten. En dan heb je weer kans op licensie gezeik. Aan de andere kant, als iedereen geheim houd wie hij IRL is, dan kan je in princiepe geen gezeik krijgen.

Ik ben bang voor een slechte engine.. Het zou allemaal echt heel professioneel moeten worden aangepakt als je er een mooie, perfecte game van moet maken. Daarbij komt nog dat smaken verschillen, de één vind Rock muziek beter voor racegames dan Drum & Bass, en andersom.

Een vriend van mij is heel erg into muziek en maakt ook zijn eigen nummers, ik denk dat ik nog wel een hoop lekkere racetrack nummers heb liggen die voor zon spel kunnen worden gebruikt, en ik denk dat hij als het nodig is ook graag zou willen meewerken met zoiets en er dus muziek voor zou willen maken..

Ik zelf kan amper wat :P Klein beetje programmeren, maar ik heb wel altijd veel idee-en... Zoals hoe de A.I. bijvoorbeeld in elkaar moet zitten, dat je dus NIET een A.I. moet hebben zoals A2 Racer (Yeah Davilex, u rox!.. not) zodat wanneer je langzaam rijd, de autos om je heen ook langzaam gaan rijden. Of juist andersom, wanneer jij met een Lambo optrekt een M5 je bijhoud.

Nou goed, beta testen kan ik dus wel, maar dat kan iedereen.....

Ik denk dat je als eerste een goed stappenplan moet hebben:

1. Engine kiezen (jatten van een ander spel, dus eigelijk een mod maken, from scratch engine -niet aan te beginnen- of een open source engine?) Persoonlijk lijkt mij een mod van een nieuw spel het beste. Open Source bereikt de graphics niet zoals een nieuwe engine dat doet, plus dat er zat racegames uit zijn waarbij echt genoeg te veranderen valt met 3rd party progs.

Dan heb je nog de volgende ingredienten nodig:

- A.I. aanpassen indien het geen MOD word
- Menu aanpassen/maken (goeie proggers nodig daarvoor)
- Muziek (moet snelheid hebben, eventueel A.I. muziek zodat het zich aanpast op eht rijgedrag zoals in NFS3)
- Sound (zo realistisch mogelijk, niet zoals Carbon PLZ!!)
- Eventuele storyline/verhaal/script
- Filmpjes (lijkt me nog redelijk simpel te maken) aan de hand van de story-line
- Autos modellen, maar vooral het omzetten naar het format voor de engine ?? (opzich niet heel moeilijk werk, er zijn bovendien zat mensen die kunnen modellen en het leuk vinden)
- Tracks modellen (lastig, veel werk... en wat voor soort tracks, stad, country, etc? poll maken?)
- Besturing. Ik denk dat dit héél erg belangrijk is, zo ongeveer het belangrijkste van de hele game. Iedereen zit altijd maar te zeuren om de gameplay, en gameplay draait voor 99% om de besturing in een racegame. Althans zo denk ik erover. Denk dat hier nog heel wat bij komt kijken, auto moet echt rijden zoals in het echt, geen belachelijke bochten maken, maar echt een stuurpunt vanaf de voorwielen hebben. En eventuele achter/voor-wielaandrijving.

Komt echt nog heel wat bij kijken om een goeie game in elkaar te flantsen ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat muziek en geluid niet het grootste probleem gaat worden.

Het handigste lijkt mij dat je bv 5 directorys maakt:
Rock, Pop, Techno/trance (de snellere nummers), en nog een muziekstijl.
De laatste map laat je leeg en noem je dan iets als USER oid, zodat de user daar zijn eigen meuk in kan pleuren en die lees je gewoon ingame uit. Dan heb je geen gezeur met verkeerde muziek en kan je desgewenst in het menu neerzetten welke muziekstijl je wilt horen of juist helemaal niets.
Maar dat is allemaal voor latere duur aangezien je beter eerst kunt focussen op de gameplay en graphics

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat voor soort modellers heb je nodig?

Ik kan wel exporteren naar .3DS, maar gebochte voorwerpen zoals auto's kan ik moeilijk maken. Gebouwen daarentegen kan ik wel goed :) (en handheld wapens maar die heb je vast niet nodig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik heb dit hele topic doorgelezen maar ik zou er eigenlijk wel geld op willen zetten dat dit niet gaat lukken als jullie zo door gaan. Je zult een soort van Voorzitter moeten hebben die de boel wat regelt van functies en wie wat moet gaan doen. Je zult een plan van aanpak op moeten stellen die geen onduidelijkheden bevatten.

In dat plan van aanpak moet alle informatie komen zoals:

Waarom dit project en wat wil je bereiken enz.
Welke activiteiten moeten er verricht worden?
Welke middelen zijn er aanwezig?
Is er genoeg animo om het te realiseren en nog belangrijker is, is er genoeg capaciteit?

Dit soort dingen zul je allemaal moeten weergeven in een plan van aanpak dan heb je de boel allemaal wat meer op de rij want nu roept iedereen maar wat door elkaar en bereik je dus helemaal niets.

Het zou ook niet onverstandig zijn om per week met iedereen die aan het project meewerkt een soort van vergadering te houden over hoe het ervoor staat en wat de eventuele problemen zijn.

Dat is allemaal van veel groter belang op dit moment dan dat iedereen weer met een andere engine aankomt zetten en dat er al 4 websites ofzo gemaakt zijn. Je kunt beter eerst is bekijken of het wel haalbaar is en wat er voor nodig is om het te halen. Anders begint iedereen maar wat te doen en zul je nooit echt een goede en complete game in elkaar zetten.

Geloof me de planning is vele malen belangrijker dan nu al beslissen welke engine je wilt gebruiken.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Jij volgt echter ook niet het hele IRC gebeuren ;) Er is al een vergadering die gepland wordt, waarschijnlijk overmorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdDog
  • Niet online
Sp!tF!re schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:08:
Jij volgt echter ook niet het hele IRC gebeuren ;) Er is al een vergadering die gepland wordt, waarschijnlijk overmorgen :)
Niet iedereen kan heel de tijd op IRC aanwezig zijn. Er moet goed gecommuniceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Echter gaat de organisatie toch vooral op IRC, ik zeg ook niet dat iedereen er constant moet zijn (dit zou een complete chaos veroorzaken).. Binnenkort wordt er meer bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKoning
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:02
Wow, veel respect voor jullie hier hoor! Ik zal dit topic volgen in de hoop dat jullie er iets goeds van maken. Ben zelf qua computer niet echt supertechnisch. Maar ben wel IPO-student dus als er iets moet gebeuren qua design van bijvoorbeeld menu's ofzo wil ik best een handje helpen. Succes iig hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 23:30
ik vind het allemaal werkelijk prachtig. Ik hoop dat jullie snel de eerste stappen en het DOEL op papier kunnen hebben. natuurlijk heeft iedereen eigen idee van zoiets. Zie dat maar eens op een lijn te krijgen.
het is natuurlijk niet vet een buttengine te gebruiken, maar misschien is een Total conversion nog niet zo'n slecht idee.
het was toch zo, dat zolang je geen geld wil verdienen met zoiets, je de engine van NFS gwoon mag gebruiken?? ((als je er al aan kunt komen))
Ik ga dit in de gaten houden en hoop dat er snel afspraken en richtlijnen op papier komen.

Ik zou iig niet te hoog grijpen en gaan denken aan mp3 afspeelbaarheid en al die klets. Zie eerst maar eens een wagentje rond te laten rijden op een weg en enige vorm van collision in te bouwen. Dan komen schademodel, verschillende type auto's, muziek, mooie graphics, en realisme vanzelf.

Just my 2 cents.

SUCCES MANNEN((en vrouwen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

Lijkt me een leuk project.
Ik zou eventueel kunnen helpen met het modelleren. En de muziek is ook wel 1 van mijn sterkere punten, maar dat is van veel latere zorg :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Paar tips,

neem bestaande engines, zoals Ogre3D, ODE voor de physics etc, shop lekker veel, bouw 't simpel en verwacht vooral niet teveel. Zorg dat je redelijk vaak demos hebt, houdt de spirit alive, en zorg dat je de taken duidelijk en helder verdeelt. Scheelt een hoop :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kunnen we nou communiceren als we nog aan het overleggen zijn over die eerste vergadering?

Datum en tijd hebben we al staan: 31 oktober (morgen) 20:30

Agenda zet ik nog online vandaag en lees het aub van te voren door.

Nogmaals verder hebben we nog niks concreets, we kunnen wel met duizende ideeën komen maar laten we eerst de organisatie op richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Laatst online: 15-08 18:51
Een eigen engine maken is echt not-done, veel te veel werk.

CrystalSpace is een opensource 3D engine en heeft ook al ODE (physics) geïmplementeerd. Ook is Crystal Entity Layer onderdeel van CrystalSpace. CEL is zeg maar de logica engine die voor bepaalde events zorgt, ideaal voor races dus. CrystalSpace is niet zomaar een engine maar meer een framework. Misschien iets voor dit project?

Verder is het ook mogelijk om een NFS modte maken voor Racer

Nou succes he :)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Simon schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:55:
Gek hé? Het draait pas heel kort. Geef het een paar maanden

Begrijpend lezen is moeilijk. 8)7
"OpenFrag was founded in May 2003" Die zijn dan al best lang bezig. Maar het gaat natuurlijk ook om het maken van iets dat is ook leuk. Om iets steeds verder te zien groeien.

[ Voor 29% gewijzigd door switchboy op 30-10-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, leuk zeg zo'n initiatief :)

EA kan geen behoorlijke spellen op de markt brengen voor de gamers.. Dus zorgen de gamers wel voor een bugvrije game! :D

Fantastisch initiatief, dit ga ik zeker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:54
Ik hoor hier heel veel Ogre3D voorbij komen als engine terwijl dat toch echt alleen een grafische engine is en geen game engine (tuurlijk kan je dit zelf uitbreiden, maar ik denk dat er veel alternatieven zijn). Verder valt mij op dat nog niemand het over de belichting heeft gehad. Dit is toch wel een lastige klus waar ook veel tijd in gaat zitten (okay dit komt natuurlijk pas als je eenmaal beetje kan rijden en zo... maar het moet niet over het hoofd gezien worden).

Ik kan wel beetje programmeren als het nodig is, als is mijn kennis ook niet super uitgebreid (ben nu zelf bezig met irrlicht engine aan het stoeien) maar wat niet is kan natuurlijk nog komen ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Bij UT heb je in de editor beschikking over "sunlight" die je vanaf een beaaldpunt kan laten invallen. Natuurlijk moet je dan bij lampen enzo nog aparte lampjes hangen. Maar het grootste gedeelte van je buitenlevel is al meteen verlicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik weet niet of de site nfscars.net (Link) jullie bekend is maar hier kun je een hele hoop auto's en andere files vinden die door mensen zelf zijn gemaakt. :) Misschien ook wel mensen die aan het project mee willen werken!

Zo kon je in NFS4 High Poly cars toevoegen die er meerdere malen beter uitzagen dan de originele wagens. :) Toen ik NFS4 nog dagelijks speelde heb ik hier natuurlijk dankbaar gebruik van gemaakt. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

switchboy schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:58:
Bij UT heb je in de editor beschikking over "sunlight" die je vanaf een beaaldpunt kan laten invallen. Natuurlijk moet je dan bij lampen enzo nog aparte lampjes hangen. Maar het grootste gedeelte van je buitenlevel is al meteen verlicht
=precalculated lightning en
ambient light, als ik het niet verkeerd heb.

tip: voor de track/weg zelf moet men een shader gebruiken, vroeger werd dit niet gedaan
tegenwoordig - in GTR2 bijv. worden zelfs animated shaders gebruikt..

rem maar is, op een track ergens - zal je zien dat je (niet op iedere track!!) tracker veranderd..
alsof de texture geanimeerd is/veranderd.

het gebruik van een shader, zorgt er tevens voor dat er een miljard keer meer detail in de weg zit,
net zoveel bijna als op een echt stuk asfalt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ik heb de definitiefe agenda voor morgen: Agenda Vergadering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
* SH4D3H kan er iig niet bijzijn.
Heb dinsdagavond altijd wat te doen :+

Edit:
Wel dus.
Morgen heb ik niets ivm uitval door Halloween :P

[ Voor 31% gewijzigd door SH4D3H op 30-10-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Alvast ff een tip, zorg dat je goede hosting krijgt want de site http://www.hakersplace.be/speedfortweak/ is zo sloom als wat.
mirrors?
Ik wil graag meewerken, maar dan bij de organisatie e.d.

Suc6 allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zie mij zelf trouwens tussen de deelnemers staan. Ik heb in dit topic wel een bericht geplaatst dat ik mee zou doen, maar toen ging ik ervan uit dat het niet zo gehaast zou worden. Vandaar dat ik ook geen mail heb gestuurd om mij aan te melden bij het project.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Chester schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:10:
Ik zie mij zelf trouwens tussen de deelnemers staan. Ik heb in dit topic wel een bericht geplaatst dat ik mee zou doen, maar toen ging ik ervan uit dat het niet zo gehaast zou worden. Vandaar dat ik ook geen mail heb gestuurd om mij aan te melden bij het project.
'De echte organisatie' gaat dan ook een stuk rustiger. Er zijn al mensen op eigen initiatief dingen gaan bouwen, we garanderen alleen niet dat het gebruikt gaat worden (zo zijn er al twee websites, etc.) Morgenavond om 20:30 is er in het IRC-kanaal (#gotracing) een vergadering. We gaan dan regels opstellen, praten over een engine, taken verdelen, leiders kiezen, etc. De exacte inhoud staat een paar posts hierboven.

Het balangrijkste op dit moment is dat er orde komt, vandaar de vergadering. Verder zou het niet verkeerd zijn als we een *echt* phpBB forum op een *echte* host zouden kunnen krijgen, in plaats van dit ding op zo'n freeboard oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eventueel wel webhosting regelen.

Mooi phpBB bordje op een snelle server?

Neem maar contact met me op! ;)

(Of jullie moeten het huidige board willen blijven draaien, dan wens ik jullie nog veel succes met het project! :D )

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:49:
Ik kan eventueel wel webhosting regelen.

Mooi phpBB bordje op een snelle server?

Neem maar contact met me op! ;)

(Of jullie moeten het huidige board willen blijven draaien, dan wens ik jullie nog veel succes met het project! :D )
Doe maar, hat forum is op het moment enorm langzaam.(en de site ook)
Maar dat wordt allemaal op de vergadering besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het maar weten zodra er concreet wat bekend is, wat jullie willen hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb interesse in de filmpjes, ook denk ik graag een leuke storyline uit. (Of het lukt is 2)

De volgende eisen moeten gedefinieerd worden.
Filmpjes:
Real-life of ingame
Veel, tussendoor, tijdens laden enz.

Storyline:
Hoofdpersoon karakter schets is nodig.
Missies of continu verschillende situaties?
Wat voor vrijheid bij het rijden door de stad hebben we, en heeft dit invloed?
Keuze uit één missie tegelijk of missies die invloed hebben op standings van, ik zeg maar wat, bendes?
Afgezaagd == fout, de originaliteit is waar je de voorsprong haalt.

Kortom veel keuze, als jullie een storywriter nodig hebben, wil ik HEEL graag meedoen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hoewel ik projecten als deze een warm hart toedraag, zie ik enorm veel mensen in een veelvoud van zeven sloten tegelijkertijd lopen. Wacht nu allemaal eerst de vergadering af, meld je netjes aan via de mail in de startpost, doe nou eens even net alsof je het hele topic hebt gelezen alvorens je aankondigt wat je allemaal wel al niet kunt aan nu al dan nog wel of niet triviale vaardigheden als muziek, filmpjes, of aan de spelling te zien storylines om drie dagen van te janken.
Structuur is de essentie wil dit project enige kans van slagen hebben, de agenda ziet er goed uit, dus alle geinteresseerden, hou je daar dan ook aan. Verdeurie! :p

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik denk niet dat een IRC vergadering slim is, hierbij kan niet iedereen aanwezig zijn. Bovendien lijkt het me veel belangrijker om eerst een stel goede proggers bij elkaar te rapen die willen meewerken anders wordt het swieso niets. Het gaat zoals ik al eerder zei veels te gehaast. Een project als dit heeft tijd nodig, veeeel tijd, geen gehaaste IRC vergadering, ik weet niet wie nu allemaal wel niet de leiding wil / gaan nemen maar het komt me nu direct weer als een ongeregeld en gehaast zooitje over. Laten we eerst eens een goede naam verzinnen, siteje maken met forum en dan rustig verder kijken of er mensen zijn die mee willen werken. Mochten we daar al in falen dan zie ik dit project nu al als gefaalt.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Nou ik zal ook eens mijn mening verkondigen dan. Disclaimer: ik heb geen IRC-vergaderingen of wat dan ook gezien maar alleen dit topic.

En als ik afga op dit topic dan wordt er toch iets te hard van stapel gelopen zoals eerder als gesuggereerd. :)
Laat ik wel vooropstellen dat dit soort initatieven ontzettend leuk zijn en ik hoop van ganser harte dat er iets moois uitkomt maar dan moet er wel duidelijk een coordinator (of twee of drie, maar niet teveel) naar voren treden en dan moet je zo'n project wel in een paar basisfasen onderverdelen, te beginnen bij het ontwerp. WAT ga je precies WEL en wat ook vooral NIET maken, wie draagt zorg voor die specificaties, etc. Nu al rond gaan vragen wie wat kan is nieteens nodig, als je modellen moet hebben zet je gewoon een oproep op je site (en hier) "modellen gezocht van auto's, die voldoen aan de volgende eisen: [lijstje eisen]". Daarnaast is het eigenlijk nog te vroeg om je daar druk over te maken. Die modellen komen wel, bouw eerst maar eens iets om die modellen in te steken. Zelfde geldt al helemaal voor dingen als "komen we niet in de knoei als we modellen gebruiken van bestaande merken auto's?". Dat is echt the least of your problems.

Dat dit soort projecten uit KUNNEN monden in iets moois is een feit: kijk naar Vega Strike. Dat het door te weinig aandacht en slechte coordinaties een beetje stilletjes dood gaat vaak is ook een feit, kijk naar bijvoorbeeld FreeCNC.

Hou de groep core-developers iig klein en sta open voor patches van mensen buiten die groep. Maak en hou de ontwikkeling en de opzet van het verloop modulair maar zorg dat er ALTIJD mensen reviewen wat er aan models/audio/code binnenkomt.

En maak er een sourceforge project van als je opensource gaat (lijkt me in dit specifieke geval dus heel verstandig).

In ieder geval: veel succes! Maak er geen spaghetti van. ;)
DaWaN schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:36:
Ik denk niet dat een IRC vergadering slim is, hierbij kan niet iedereen aanwezig zijn. Bovendien lijkt het me veel belangrijker om eerst een stel goede proggers bij elkaar te rapen die willen meewerken anders wordt het swieso niets. Het gaat zoals ik al eerder zei veels te gehaast. Een project als dit heeft tijd nodig, veeeel tijd, geen gehaaste IRC vergadering, ik weet niet wie nu allemaal wel niet de leiding wil / gaan nemen maar het komt me nu direct weer als een ongeregeld en gehaast zooitje over.
Ik ben het hier mee eens. :)
Als er over een half jaar een pre-alpha ligt met 1 model en 1 circuit, dan is het erg snel gegaan. Serieus: neem de tijd en gebruik intern fora, dat is beter na te lezen dan IRC-logs.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 30-10-2006 23:56 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Precies.
Zoiets kost tijd en goede planning. Als je het goed wilt aanpakken ben je de komende paar maanden (ja, zo lang ja) bezig met het maken van documenten. Ook lijkt het me beter als de projectleiders mensen zijn die elkaar IRL ook kennen, alles online regelen gaan in het begin ook problemen opleveren.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om even met wat theorie van wal te steken, ik zou eerst een missie, visie en een aantal doelstellingen formuleren. Klinkt allemaal theoretisch, maar dan is het wel duidelijk voor iedereen waar het over gaat. Het geheel komt nu op mij over als allemaal ongecoordineerde eenmansacties ;) Al is het allemaal erg goed bedoeld natuurlijk :)

Een eerste doelstelling zou kunnen zijn (uiteraard na het verdelen van de taken en rollen) om een autootje te kunnen laten rijden op een rechtdoorgaande weg. Gewoon simpel houden en niet direct in de details treden.

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 31-10-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Chester schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:03:
Ook lijkt het me beter als de projectleiders mensen zijn die elkaar IRL ook kennen, alles online regelen gaan in het begin ook problemen opleveren.
Dat zou wel prettig kunnen zijn (mits ze met elkaar overweg kunnen ;)). 't Is wel te regelen via 't internet natuurlijk, als je maar zorgt dat je het steeds over hetzelfde hebt en je beslissingen goed doorneemt met elkaar. En dat alleen al kost gewoon zo veel meer tijd dan je in eerste instantie zou denken: je bent zo weken verder (zeker als je samenwerkt met een slacker als -NMe-!! :+)
moest ff :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
DaWaN schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:36:
Ik denk niet dat een IRC vergadering slim is, hierbij kan niet iedereen aanwezig zijn. Bovendien lijkt het me veel belangrijker om eerst een stel goede proggers bij elkaar te rapen die willen meewerken anders wordt het swieso niets. Het gaat zoals ik al eerder zei veels te gehaast. Een project als dit heeft tijd nodig, veeeel tijd, geen gehaaste IRC vergadering, ik weet niet wie nu allemaal wel niet de leiding wil / gaan nemen maar het komt me nu direct weer als een ongeregeld en gehaast zooitje over. Laten we eerst eens een goede naam verzinnen, siteje maken met forum en dan rustig verder kijken of er mensen zijn die mee willen werken. Mochten we daar al in falen dan zie ik dit project nu al als gefaalt.
Heb je de agenda van de vergadering bekeken? daarin staat namelijk dat er tijdens de vergadering gesproken gaat worden over de naam, over het gebruik van het forum, over afspraken met betrekking tot leiderschap etc.

[ Voor 4% gewijzigd door denyos op 31-10-2006 07:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Misschien handig om speedfortweak.nl te reggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Brantje schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:24:
Misschien handig om speedfortweak.nl te reggen?
we hebben nog geen naam beslist. dus er word nog niets geregged.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ik vind het grappig dat iedereen zijn bezorgingen uit over de haalbaarheid en de organisatie van het project, naar aanleiding van dit topic. Natuurlijk is het pas een idee, is er nog niets concreets, want je kan niet verwachten dat men na 2 dagen de gehele organisatie al gestroomlijnd heeft en hierop actie heeft ondernomen. Ik vind het ook grappig dat aan de andere kant iedereen erg enthausiast is over het idee en graag zijn steentje wil bijdragen :)
Ik heb de afgelopen 2 dagen wat op IRC doorgebracht, en ik moet zeggen dat ik er ook sceptisch tegenover sta omdat de meeste mensen die zich hebben aangemeld (naar mijn idee) de nodige ervaring missen of anderzijds er nog niet veel mensen met ervaring zich hebben gemeld. Desondanks denk ik dat wanneer het een beetje goed word opgezet, en de eerste storm voorbij is zoals die nu gaande is, dat het best een aardig project kan worden. Er zijn ook mensen bij betrokken die wat meer ervaring met zich mee brengen, die al het een en ander gedaan hebben, en dus een reeele ambitie hebben.
Natuurlijk is het niet in een maandje geklaard, en ook niet in 2 of 3 of 6, maar daar is men over het algemeen wel bewust van denk ik. Het is voor iedereen een hobby project of some kind denk ik, en logisch gevolg is dat iedereen er maar beperkt tijd in kan steken omdat ze ook nog werk/school/whatever ernaast hebben.

Dat gezegd hebbende, ik zal vanavond niet lang aanwezig kunnen zijn bij de vergadering, gezien ik andere dingen al eerder had gepland. Zolang er voor Ogre3D als engine icm een physics engine word gekozen hoor je mij niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
hehe ravenger... er zijn zo veel engines die zouden kunnen (zie ook de link die ik op het forum had gezet) dus er is denk nog weinig te zeggen over de te kiezen engine. Cristal Spaces is bijvoorbeeld ook een goede engine, irrlicht is zeer simpel in gebruik (maar minder sterk met graphics) en zo zijn er nog tientallen. Maar hier zullen we vanavond wel uitkomen :) net zoals de vraag of het spel ook op linux moet draaien of niet....

[ Voor 8% gewijzigd door denyos op 31-10-2006 10:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
ja i know, daarom de ";)" aan het einde hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zag dit topic staan en ik wens jullie zoiezow al zeer veel succes verder weet ik nog niet of jullie al een engine hebben gevonden, maar misschien is de ISI engine wat voor jullie. Hier zijn onderandere: F1 Challenge, GTR op gebouwd. En op de nieuwste ISI engine is GT Legends en GTR2 gemaakt. Het voordeel ook van deze engine is dat die zeer goed modbaar is en ontwikkeld is voor racegames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Simon schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:55:
nero355 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:26:
d:)b voor het idee enzo alleen een waarschuwing vooraf :

Er zijn een paar van dit soort projecten geweest voor een FPS Game en die zijn allemaal een stille dood gestorven voor zover ik weet :X

Dus kijk uit !!
Dat zeg ik! ;)

Racer is trouwens super buggy dus die zou ik echt nooit kiezen als basis :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

zoals ik dit lees... lijkt het me echt een leuk idee :)
het is dat ik jullie niet mee kan helpen :(
maar ik ben wel benieuwd :Y)

*bookmarked*

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.