mOrPhie schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:27:
Ik vind de keuze voor C# nog altijd een beetje vreemd. OGRE kent natuurlijk een DotNet-binding, maar je haalt daar lang niet de snelheid mee die je met C++ zou halen en snelheid is toch iets wat je wilt, zeker als er "tweak" in de titel staat. In C++ heb je gewoon een grotere keuzevrijheid als het gaat om lists, timing, threading of efficiente iteraties. OGRE ondersteunt daarbij al heel wat verschillende mesh-types, dus "DirectX meshes zijn makkelijker" geldt dan niet meer. Daarbij, OGRE kan zowel OpenGL als DirectX renderen, dus dan kun je de keuze aan de user laten. Nog een voordeel van C++ is dat je er zeker van bent (indien je je aan STL houdt en windows-only dingen netjes abstraheert) dat het project ook op MacOSX en Linux te compileren is, dat is wel zo leuk natuurlijk. Eigenlijk alleen maar voordelen in het gebruik van C++ dus.
Ik zou trouwens de programming-rol wel nog iets specifieker maken. Verdeel het onder in gameplay, A.I., inventory, datastructuren, opslag enz. En vergeet natuurlijk niet de mensen die wellicht nog wat custom shaders willen schrijven voor bijvoorbeeld glanzende auto's of advanced lighting op het wegdek (bijvoorbeeld).
Je verhaal is wel aardig maar vergeet niet dat wil je sneller zijn met C++ dan met C# dan moet je een goede code-ervaring hebben in C++. Dwz enkele jaren vaak. Je moet memory-management volledig beheersen wil je beter zijn dan de dotnet memory manager. C# is prima en vooral voor dit soort projecten waarbij niet van iedereen bekend is hoe goed hij/zij kan coden.
En o Rowdy:
Ik verwacht ook niet van jou dat je gezien je leeftijd je bewust bent van deze zaken, of weet hoe belangrijk ze zijn. Je hebt er waarschijnlijk nog nooit persoonlijk mee te maken gehad, en zeker geen opleiding in gehad.
Sinds wanneer is leeftijd een argument voor wat een persoon wel of niet kan? Waarschijnlijk heb je gelijk en heeft hij zoiets nog nooit gedaan maar je argumentatie klopt voor geen reet

.\
En dan ook nog even mierenneuken op dit:
Ik heb alle drie de topics doorgelezen, waaronder jouw verdedigende/geïrriteerde reacties, en ook die hele mooie reactie van je omdat jeking jouw TS had gepost. In een team maakt het geen reet uit wie die TS plaatst, dit is typisch haantjesgedrag wat je niet kunt gebruiken in een team. En al had je hier onvrede mee, had je dit altijd nog netjes op kunnen lossen via msn/mail met jeking ipv openlijk via het forum.
Het maakt wel uit als je afspreekt dat 1 iemand het nieuws naar buiten brengt. Ik weet niet in welke projecten jij werkt maar de meeste 'echte' projecten waar jij het over schijnt / denkt te hebben, hebben zeker wel een persoon die de posts doet, anders wordt het een rotzooi

(1 persoon afgezien van zijn moderaters en aangewezen mensen, kan dus ook een groep zijn).
Om dan nog maar even af te sluiten met iets nuttigs:
vooraf: ik kan zowel C++ als C# programmeren al is mijn ervaring in C# groter.
Mijn ervaring is dat C# prima is voor deze klus. Ik code op het moment zelf aan een game als fulltime stage en gebruik hier de engine die het bedrijf waar ik voor werk geschreven heeft. Tot nu toe heb ik geen problemen gehad. Dus ik denk zolang er idd aan de door Rowdy aangekaarte geleerde programmeerregels voldaan wordt dat C# niet het probleem zal worden.
[
Voor 39% gewijzigd door
Flapmo op 17-05-2007 23:30
]