hulkie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:05:
Ik vind het zeker wel een goede prestatie om met 15 man tot Luci te komen. Als jullie nou even 20 man extra vinden met het zelfde skillniveau en inzet zijn jullie zo door MC heen. Het enige dat dan in de weg staat is FR gear. Daarna is BWL ook echt een eitje. Items dragen zeker bij aan de snelheid waarmee je instances doorgaat. Veal kan daar een bottleneck zijn, dat is gewoon een dps wedstrijdje tegen de klok. Bat en spider zijn allebei best wel mana intensief voor healers, helemaal als je tanks niet echt dikke gear hebben. Dat vangen jullie vast op door veel pods te gebruiken. Wel netjes hoor!
Om even aan te geven hoe belangrijk gear kan zijn: Ik heb op mijn priest samen met onze best gegearde dps warrior (Hand of Raganros + AQ40 dps gear) UBRS tot en met de eerste baas gecleared, dat kan gewoon niet met mindere gear. Je verzint af en toe is wat heh? Ben benieuwd wat de ideale groep is om UBRS mee te 5 mannen... Ik denk dat 2 warriors toch wel erg handig zijn. Een priest een mage en een rogue bijvoorbeeld? Of een pally ipv een 2de warrior?
Ik ben er mee bezig. De guild waar ikk u in zit werkt samen met de guild waar ik vandaan kom. Mijn huidige guild is casual en gericht op raiden. Mijn oude guild voornamelijk casual en niet reden. Bij mijn huidige guild zijn er nu 25 level 60, die allemaal redelijk tot goed gegeared zijn voor een guild in ZG. Meestal hebben we 18 tot 20 man voor ZG maar vanwege het casual karakter wil het ookk wel eens een avond niet lukken om meer dan 15 man te krijgen.
Samane met mijn oude guild hebben we een pool van zo'n 60 level 60's. Die spelen allemaal alleen zie ik in mijn oude guild vaak maar 10-15 man online tegelijk. Ik heb net voorgesteld in mijn huidige guild om op zondag avond MC te gaan doen vast wanneer we genoeg mensen van mijn oude guild mee kunnen krijgen.
We hopen door dit op een vaste avond te doen wat meer van de casuals mee te kunnen krijgen, die dan niet naar ZG mee gaan. Gevolg is dan wel dat de helft van de raid in pre ZG gear rondloopt, maar daar is niets aan te doen.
De drang om te groeien is minder aangezien we stiekum al kijken naar de 25-mans raids in TBC. Ons doel is om daar vanafhet begin mee te draaien in het raid gebeuren. De raids zijn nu tussen de gevechten grote chaos met op het moment dat de gevechten beginnen een ijzeren dicipline. Class leaders wijzen de taken toe en die worden foutloos uitgevoerd. Met uitzondering van Jin'do en nu dus Luci, zijn alle bosses dood gegaan de eerste keer dat we (met een volle raid) voor ze stonden en sommige zelfs de eerste keer zonder volle raid.
En dat alles zonder Ventrilo of Teamspeak voor de raid. Alleen een klein groepje met healers, waaronder ik, zitten op ventrilo. Wat vooral gebruikt wordt om een innervate te vragen. Meestal hebben we meer druids mee dan priests om te healen, dus de mana problmen zijn zeldzaam.
Verder nemen we de healing targets van healers die OOM zijn automatisc erbij zodat die kunnen regennen. Dit vaak zonder dat er om gevraagd wordt.
Ik heb met andere guild geprobeerd te raiden en mijn ervaringen daarmee waren aanzienlijk minder.