Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
Nou ik ben daarnet gebeld door de helpdesk en ik krijg m,n toestel volgende week gerepareerd terug, maar hij wordt evengoed over een paar weken omgewisseld voor een nieuw toestel met een verbeterde firmware. weet alleen niet of dat ook WM6 is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
dirk38 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:06:
Nou ik ben daarnet gebeld door de helpdesk en ik krijg m,n toestel volgende week gerepareerd terug, maar hij wordt evengoed over een paar weken omgewisseld voor een nieuw toestel met een verbeterde firmware. weet alleen niet of dat ook WM6 is. :)
Over WM6 worden weinig/geen uitspraken gedaan door Rabo. Die weten dat volgens mij zelf ook niet. Wat mij wel verteld is is dat de toestellen uit een fysiek andere fabriek etc komen en dat de software volledig herschreven is. Maja ik krjig volgende week een N73 binnen, ik ga weer voor de vertrouwde Nokia kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjee
Als ik de registery's verander van de:
shuttersound (1 naar 0)
of
soundfile ( van shuttersound.wav naar bijv puntje.wav)
of
shuttersound volume(van 32768 naar 0)
komt nog steeds die akelige standaard foto geluid bij het foto nemen.
ook na een reboot staan de registery's nog op mijn ingestelde waarden.
Ik had graag zelf een geluidje willen kiezen bij het foto nemen.
Heb verder zowat het hele registery doorgelopen op zoek waar het aan kan liggen maar niks noppes nada.
Heeft iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Sagaris schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:00:
[...]

Oeh! Pick me! Pick me!

Ik ben tevreden over het toestel, enige minpuntjes voor mij zijn: de snelheid van het toestel, het zou wat sneller kunnen. En het feit dat de hoofdtelefoon niet werkt als ie aan de oplader of je pc heeft gehangen. Maar aan en uitzetten verhelpt dat weer. Voor de rest ben ik er absoluut tevreden over!
Hoe bedoel je dat de hoofdtelefoon niet werkt? Als je er een headset aan hangt of wat?
En qua snelheid, draait ie tomtom wel gewoon goed?

[ Voor 4% gewijzigd door PnD op 23-03-2007 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
PnD schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:08:
[...]

Hoe bedoel je dat de hoofdtelefoon niet werkt? Als je er een headset aan hangt of wat?
En qua snelheid, draait ie tomtom wel gewoon goed?
Normaal als je je headset/hoofdtelefoon aanhangt dan schakelt die automatisch over op het profiel Hoofdtelefoon, waarna dus al het geluid door de hoofdtelefoon gaat. Als je van te voren de SPL aan de oplader of aan de pc hebt gehangen, en je hangt daarna je headset/hoofdtelefoon eraan schakelt die niet over op dat profiel, handmatig op dat profiel zetten lukt dan ook niet. Je zult hem dan eerst opnieuw moeten opstarten om hem wel op profiel Hoofdtelefoon te krijgen.

En TomTom heb ik er niet opstaan, dus daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:01
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe versie van de rabo, als iemand de nieuwe versie heeft ontvangen hoor ik graag wat er veranderd/verbeterd is!
Ik wacht eerst even af wat de mensen hier allemaal zeggen en dan bestel ik er ook een, het lijkt me een mooie telefoon, klein, Windows mobile (5 of 6), ideaal ook voor tom-tom of route66 of iets dergelijks. een paar kuurtjes maakt mij ook niet zoveel uit aangezien ik dat wel gewend was met mijn v3i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Ik laat het weten als ie er is. Verder is het idd een prima toestel met veel mogelijkheden. Tikkie langzaam omdat er een oudere processor inzit, misschien dat WM6 (als dat komt voor dit toestel) daar iets verbetering in brengt. Kuren zouden er in de nieuwe serie niet meer in mogen zitten. Perfect plat, licht en geen uitstekende toetsen. Glijdt makkelijk in je broekzak. Ontvangst en geluidskwaliteit zijn ook prima. Los van de huidige kuren een toestel dat ik je kan aanraden.

To be continued....

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige Tomtom die perfect draait is de tomtom mobile 5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik zou gisteren de nieuwe SPL krijgen. Gisteren weer gebeld. Ze hebben problemen met de levering, maar in de loop van volgende week moet hij echt komen. Ik heb gevraagd of ze mij begin volgende week bellen om definitief te laten weten ..... En oh ja, hij is dan volledig getest en dus 100% in orde (volgens de medewerker) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 09:59
Best wel veel excuses steeds om hem later te leveren..
Als ze nou gewoon zeggen wat er echt aan de hand is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb mijn nieuwe spl vanmiddag thuis gekregen zit nog gewoon wm 5 op, hij is iets sneller en er zit een extra begin scherm layout op van de Rabobank , kheb me er voor de rest nog niet zo in verdiept... Je krijgt een compleet nieuwe set met nederlandse handleiding en de oude kun je in de orginele verpakking terugsturen..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Netjes !

Zou je wat info mbt het info scherm willen posten ?
In het Engels Menu -> Settings > About

En dan met name over
• Geheugen
• Processor
• ROM versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Mooi ik ben het zat met dit toestel icm Mac OS, ben van plan een Nokia 6300 te kopen die hopelijk zonder extra software kan syncen, want van de utility "the missing sync" onder Mac OS wordt ik niet vrolijk...

Toestel is dus te koop.
Bij interesse, aarzel niet om even een DM te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Bij mij is hij ook gisteren binnen gekomen. Lijkt inderdaad een nieuwe versie, bij het opstarten staat er ook een code linksbovenin in het startscherm. Helaas nog WM5, dit staat er in info scherm:

Software version TF_WM5_SPL_i_mate_VER_02.03_G4_NLD

Besturingssysteem 5.1.342

Processor ARM926T OMAP730

ROM 5.1.342.15096

Hij is inderdaad sneller, reageert sneller en werkt sneller. Synchroniseren werkt ook prima. Alleen .... ik heb nog steeds slecht bereik binnenshuis ... Als ik sim in Nokia van mijn vrouw stop heb ik wel redelijk goed bereik ... Balen, want het is alleen binnenshuis ..... Toch maar weer terugsturen en hopen dat ik geld terugkrijg .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Okee je software version is 2.03 en bij mij 1.05
OS is hetzelfde
CPU ook
en je ROM ook..

Oftewel je hebt een nieuwere softwareversie (die zeg maar alles aanstuurd, verwar dit niet met de ROM versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Bijzonder dan "slechts" een software update voor snelheidswinst kan zorgen, zonder ROM update. Hoe is het met de GPRS problemen, kan iemand bevestigen dat deze voorbij zijn met deze update?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Als ze die dan gewoon online zouden zetten dan kunnen we hem zelf updaten.
Kan nog nergens andere software vinden om te downloaden (xda developpers mag niets meer hosten )

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:33:
Als ze die dan gewoon online zouden zetten dan kunnen we hem zelf updaten.
Kan nog nergens andere software vinden om te downloaden (xda developpers mag niets meer hosten )
Misschien iemand een backup van z'n schone nieuwe systeem maken?
Of zou dat niet mogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Mja dit gaat niet om een ROM update.. het gaat om een 1 of andere software versie..
En ik denk van de hardware aansturing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
roma0803 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:49:
Bijzonder dan "slechts" een software update voor snelheidswinst kan zorgen, zonder ROM update. Hoe is het met de GPRS problemen, kan iemand bevestigen dat deze voorbij zijn met deze update?
Ik gebruik hem nu twee volle dagen, en mijn GPRS is nog geen 1 keer vastgelopen (ik gebruik push), terwijl ik dat bij de vorige ongeveer elke dag wel minimaal 1 keer had ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Is de levensduur van de batterij ook verbeterd?
Of is er zelfs een betere batterij ingekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Lieuwe15 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:16:
Is de levensduur van de batterij ook verbeterd?
Of is er zelfs een betere batterij ingekomen?
Nee, helaas, voorzover ik merk is dat hetzelfde. Gewoon elke avond in de oplader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Serieus ?

Ik kan zeker 3 dagen op de batterij werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

mattrob schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:26:
[...]

Ik gebruik hem nu twee volle dagen, en mijn GPRS is nog geen 1 keer vastgelopen (ik gebruik push), terwijl ik dat bij de vorige ongeveer elke dag wel minimaal 1 keer had ....
Dank je mattrob, goed om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Mjah, ik heb hem ook zo'n beetje iedereen avond in de oplader, maar dat komt omdat ik WMP vrij veel gebruik. En dat vreet stroom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Kaspers schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:00:
Serieus ?

Ik kan zeker 3 dagen op de batterij werken..
Ik gebruik hem voor mijn werk, heb push email aan en BT aan. En ik bel redelijk veel ... Dat houdt géénéén telefoon vol, heb ik inmiddels wel gemerkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de batterij zo snel leeg is?
Dat komt omdat veel applicaties blijven draaien die je hebt gebruikt.
Media player bijvoorbeeld, die heeft geen "exit" in het menu, als je denkt dat je hem stopt door op de rode hoorn te drukken heb je het mis, hij verdwijnt wel maar loopt op de achtergrond door.
dat viel mij op toen ik TASKMAN erop zette en alle draaiende applicaties in beeld zag, zelfs file explorer sluit hij niet normaal af.
Tegenwoordig wel met TASKMAN, 1 druk op de knop en alles wordt gesloten.
Doe nu 5 dagen met een batterij:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:32:
Waarom de batterij zo snel leeg is?
Dat komt omdat veel applicaties blijven draaien die je hebt gebruikt.
Media player bijvoorbeeld, die heeft geen "exit" in het menu, als je denkt dat je hem stopt door op de rode hoorn te drukken heb je het mis, hij verdwijnt wel maar loopt op de achtergrond door.
dat viel mij op toen ik TASKMAN erop zette en alle draaiende applicaties in beeld zag, zelfs file explorer sluit hij niet normaal af.
Tegenwoordig wel met TASKMAN, 1 druk op de knop en alles wordt gesloten.
Doe nu 5 dagen met een batterij:)
Hm ... ga ik ook eens proberen dan. Al vermoed ik dat dat niet veel uitmaakt bij mij. En heel erg vind ik het ook niet, om hem gewoon elke avond in de oplader te stoppen.

Verder, hij draait nu als een trein. Enige minpunt blijft dat het bereik bij mij binnenshuis slecht is. Ik heb KPN, en in mijn vorige mobiels (Nokia 6310, Imate SP5, Imate JAQ3, etc) had ik altijd redelijk goed bereik binnenshuis. Nu als ik de Nokia van mijn vrouw gebruik met mijn simkaart, heb ik ook goed bereik. Dus ligt echt aan deze SPL. Is het mogelijk dat middels een ROM-update, of middels WM6, het bereik verbeterd wordt ? Of ligt dat puur aan de SPL zelf en zal dat niet meer verbeteren ? Dan ga ik denk ik toch weer over naar de SP5, die vond ik verder perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik heb nog even een vraag, zou iemand een paar foto's willen posten (linkjes naar volle resolutie) van binnenshuis(dus met niet te veel licht) genomen en buiten het huis, ben benieuwd of het een beetje om aan te zien is. En eventueel ook nog een van een voorwerp dichtbij(macro) als dat mogelijk is.
Deze telefoon staat inmiddels bovenaan mijn verlanglijstje om het zo maar te noemen ;).
Hij is al boven de k800i gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Ik werd vandaag door Rabo gebeld. Of alles in orde was ontvangen en hoe alles werkte. Aangegeven dat hij een stuk beter lijkt te werken, maar dat ik het bereik nog wel een probleem vind. En dat ik het komende dagen aankijk en dan nog even laat weten of dat ik hem houd of dat ik mijn geld terug wil. Daar zouden ze op wachten.

Vind ik toch wel goede service hoor, die Rabo. Kan je wel zeggen dat ze dat verplicht zijn volgens onze NL wetgeving, maar dat is wel iets anders dan het ook daadwerkelijk doen.

GPRS werkt nog als een trein. Vandaag voor het eerst gehad dat de push gestopt was na een tel.gesprek. In oude situatie moest ik dan vaak opnieuw opstarten. Nu gewoon even op sync drukken en hij gaat er weer voor. Prima dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
En helaas, na alle positieve ervaringen is mijn SPL sinds vanmiddag een vroege dood gestorven. Het scherm begon ineens te flikkeren, bij een binnenkomende email bleef de trilstand aanstaan en hij werkt ineens verschrikkelijk traag. Daarna paar keer aan en uit gezet, maar bleef erg langzaam.

Hij herkende ook ineens sim niet meer. Ik heb inmiddels wel 20 keer opnieuw opgestart (wat ongeveer 3 tot 4 keer zo lang duurde als eerst), maar helaas, er is geen redden meer aan. Uiteindelijk zelfs nog weer 'fabrieksinstellingen' teruggezet, maar dit mocht niet baten. Helaas ... gaat weer terug naar RABO morgen .... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Sjeeses, zomaar ineens? Dat is een zorgwekkende ontwikkeling zeg. Heb je ineens helemaal geen toestel meer i.p.v. een slecht werkende. En dit is toch ook een totaal ander probleem. Nou, einde Rabo Mobiel voor je zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik overweeg deze smartphone aan te schaffen....1 ding houdt mij tegen, iemand die ik ken heeft deze telefoon gehad en had het over het accu-klepje dat vrij loszit.
tevens zou ik willen weten hoe deze telefoon verder in zijn gebruik is...heb diverse reviews gelezen en tevens deze thread en het lijkt mij dat het gewoon een goeie smartphone is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:45:
ik overweeg deze smartphone aan te schaffen....1 ding houdt mij tegen, iemand die ik ken heeft deze telefoon gehad en had het over het accu-klepje dat vrij loszit.
tevens zou ik willen weten hoe deze telefoon verder in zijn gebruik is...heb diverse reviews gelezen en tevens deze thread en het lijkt mij dat het gewoon een goeie smartphone is :)
Heb ik geen problemen mee gehad. In gebruik werkt hij als alle andere smartphones vind ik. Gewoon prima. Daarnaast is hij ook nog eens erg mooi. Alleen kunnen er kleine problemen optreden, zoals je hier gelezen hebt.

Ik krijg nu mijn 3e model opgestuurd. Als die ook problemen geeft, dan is het de laatste keer en stap ik over naar de Nokia N73. Dan moet ik nog wel synchronisatie met de Exchange server regelen, maar daar zijn programma's voor begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Nou vanmiddag maar weer even gebeld waar m,n telefoon blijft, krijg ik te horen dat het nog wel 14 dagen kan duren. :( !! daar wordt je toch niet goed van. terwijl ze vorige week nog zeiden dat mijn telefoon gerepareerd was en opgestuurd zou worden, dus niet, kan ik weer 2 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben inmiddels 2 maanden in bezit van een i-mate SPL via Rabo Mobiel,
bevalt me prima, moet ik zeggen.... alleen, vorige week begon het opladen
langer te duren, en nu wil ie helemaal niet meer. Gisteren gaf ie de melding
dat de accu bijna leeg was, ik 'm aangesloten, geeft ie een groen lampje (dwz
dat de accu zo goed als vol is!) en inmiddels is de accu leeg en laadt ie niet
meer op....

iemand suggesties?

(op club imate kan ik geen contact krijgen....)

Maar toch een leuk telefoon hoor, daar niet van!
Enneh, je kan er nog mee bellen ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:41:
Ben inmiddels 2 maanden in bezit van een i-mate SPL via Rabo Mobiel,
bevalt me prima, moet ik zeggen.... alleen, vorige week begon het opladen
langer te duren, en nu wil ie helemaal niet meer. Gisteren gaf ie de melding
dat de accu bijna leeg was, ik 'm aangesloten, geeft ie een groen lampje (dwz
dat de accu zo goed als vol is!) en inmiddels is de accu leeg en laadt ie niet
meer op....

iemand suggesties?

(op club imate kan ik geen contact krijgen....)

Maar toch een leuk telefoon hoor, daar niet van!
Enneh, je kan er nog mee bellen ook :p
Ik zou Rabo proberen te contacteren en als het goed is krijg je dan een nieuwe toegestuurd (als ik goed heb gelezen hoe het met de rest van de klachten hier is vergaan), maar aangezien ik geen problemen heb met de SPL zijn er waarschijnlijk mensen die je vraag beter kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb inmiddels naar rabo gebeld,

er komen veel meer klachten over de I-mate..
ze zijn nu bezig ALLE toestellen te vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:12:
heb inmiddels naar rabo gebeld,

er komen veel meer klachten over de I-mate..
ze zijn nu bezig ALLE toestellen te vervangen!
Als in, ook de mijne terwijl ik er geen klachten over heb? Woohoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Nou voorlopig zit ik nu al bijna 3 maanden zonder toestel. er is al een paar keer beloofd dat er een nieuw toestel opgestuurd zou worden, maar tot op heden niks.
iemand imiddels al een nieuw toestel ontvangen ? zie hier alleen mattrob en hullo staan.met een nieuw toestel.

[ Voor 12% gewijzigd door dirk38 op 04-04-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Vandaag een nieuw toestel binnengekregen. Ik weet niet meer wanneer ik 'm als defect gemeld heb, maar dat is al meerdere weken (maanden) geleden. Nu dus een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
roma0803 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:01:
Vandaag een nieuw toestel binnengekregen. Ik weet niet meer wanneer ik 'm als defect gemeld heb, maar dat is al meerdere weken (maanden) geleden. Nu dus een nieuwe.
Zijn de software versie en andere versies gelijk aan mijn nieuwe SPL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Pfft net weer even gebeld met rabomobiel en je raad het al de nieuwe toestellen zijn alweer op, kan ik weer 2 weken wachten, nou ik ben het zat ik wil er vanaf, hoe pak ik dit aan. volgens rabomobiel moet ik het toestel gewoon afbetalen. :(
edit: ik heb maar een brief gestuurd dat ik van alles af wil, en als ze daar niet mee akkoord gaan ik m,n rekeningen ophef bij de Rabo.

[ Voor 22% gewijzigd door dirk38 op 06-04-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
dirk38 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:01:
Pfft net weer even gebeld met rabomobiel en je raad het al de nieuwe toestellen zijn alweer op, kan ik weer 2 weken wachten, nou ik ben het zat ik wil er vanaf, hoe pak ik dit aan. volgens rabomobiel moet ik het toestel gewoon afbetalen. :(
Ik heb zelf gebeld en verteld dat ik geen vertrouwen meer had in de dienstverlening. Toen gevraagd wat de mogelijkheden waren voor directe opzegging zonder afbetaling. Toen ze zeiden dat die er niet waren erop gewezen dat ze een ondeugdelijk product leverden en da tik dus als consument het recht had om mijn contract te ontbinden aangezien ik ze tot 3 maal toe de kans had gegeven om hun fout goed te maken. Toen heeft het een paar dagen geduurd en kreeg ik een telefoontje dat mijn SIM per direct gedeactiveerd was en dat ik een doos kreeg voor het toestel. Goed geregeld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

mattrob schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:31:
[...]
Zijn de software versie en andere versies gelijk aan mijn nieuwe SPL ?
Ja, is dezelfde softwareversie. Het valt me inderdaad op dat het toestel stukken sneller is dan de vorige versies. Helaas heb ik mijn eerste foutmelding gehad. Na een inkomend telefoontje wilde ik vlak daarna uitbellen en kreeg de foutmelding: "Kan functie niet uitvoeren". Ik heb het een aantal keren geprobeerd waarna ik mijn toestel maar opnieuw heb opgestart. Even goed in de gaten houden dus. GPRS problemen nog niet gehad. Ze hebben het heel "slim" opgelost door het toestel na x-tijd zelf de GPRS verbinding te laten verbreken wanneer je het niet meer gebruikt. Ik gebruik de push functionaliteit momenteel niet meer, maar ik ben wel benieuwd of dit verbreken daar nog invloed op heeft.

Het blijft een sexy toestel. Ik vind het feit dat de knoppen volledig zijn verzonken erg prettig. Ben wel benieuwd of er door i-mate een WM6 update voor uitgegeven wordt. Ik lees hierover her en der verschillende meningen, maar nog niets sluitends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Ik had weer gebeld, hoe de zaken ervoor stonden, aangezien mijn 2e imate gestorven was. Ik zou a.s. dinsdag gebeld worden door iemand van hun technische afdeling, die wat dingen wilde uitproberen met de SPL terwijl ik hem aan de lijn had. Prima hoor.

Kom ik net thuis, wat denk je, ligt er weer een nieuwe klaar voor me !! Rare gasten daar .... Ik hoop dat deze het langer dan 2,5 dag uithoudt ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ik hoop het ook mattrob.

Die van mij heeft het een dag gedaan :( Gisteren in gebruik genomen, vanochtend was ie overleden. Heb na 5 pogingen het toestel te starten eindelijk leven erin gekregen. Is nu me-ga-traag. Er kan dus geconcludeerd worden dat dit toestel nog steeds niet probleemloos is, als is het probleem nu van heel andere aard. Waardeloos, balen. Ik vond het verder een leuk toestel en kan nu op zoek gaan naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
roma0803 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 08:45:
Ik hoop het ook mattrob.

Die van mij heeft het een dag gedaan :( Gisteren in gebruik genomen, vanochtend was ie overleden. Heb na 5 pogingen het toestel te starten eindelijk leven erin gekregen. Is nu me-ga-traag. Er kan dus geconcludeerd worden dat dit toestel nog steeds niet probleemloos is, als is het probleem nu van heel andere aard. Waardeloos, balen. Ik vond het verder een leuk toestel en kan nu op zoek gaan naar een alternatief.
Balen zeg ... Dat had ik dus ook. Na 2 dagen ging hij raar doen en werd hij SUPER traag. Daarna is het scherm zwart geworden en einde verhaal ..... Ongelooflijk zeg ..... Ik zit zelf in het buitenland, dus kan mijn nieuwe SPL pas maandag weer in gebruik nemen. Ben benieuwd hoe dat gaat .... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motorgek
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-08-2020
Ook ik heb inmiddels een nieuw toestel ontvangen na diverse telefoontjes (ltste boos).
Maar dit is ook al weer een keer vastgelopen, dus kijk ik 't nog even af, anders gaan we weer bellen.
Heb nu trouwens een ander / nieuw probleem, nml als ik 'm aanzet krijg ik de melding dat ik geheugen vrij moet maken.
Heb er niet eens zoveel als op het 1e tst. opgeslagen, maar schijnbaar zit ie toch al vol.
Bij info staat nog wel een geheugen van +/- 18 MB maar volgens mij is dit voor email/sms etc gereserveerd.
Weet iemand dat?
En als je een SD-krt gebruikt, slaat ie dan alles autom. op dat krtje op of kun je daar voor kiezen?
En geeft 't nog problemen of je bv 1 of 1 GB SD-krt gebruikt?

Alvast bedankt voor jullie respons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
motorgek schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:56:
Ook ik heb inmiddels een nieuw toestel ontvangen na diverse telefoontjes (ltste boos).
Maar dit is ook al weer een keer vastgelopen, dus kijk ik 't nog even af, anders gaan we weer bellen.
Heb nu trouwens een ander / nieuw probleem, nml als ik 'm aanzet krijg ik de melding dat ik geheugen vrij moet maken.
Heb er niet eens zoveel als op het 1e tst. opgeslagen, maar schijnbaar zit ie toch al vol.
Bij info staat nog wel een geheugen van +/- 18 MB maar volgens mij is dit voor email/sms etc gereserveerd.
Weet iemand dat?
En als je een SD-krt gebruikt, slaat ie dan alles autom. op dat krtje op of kun je daar voor kiezen?
En geeft 't nog problemen of je bv 1 of 1 GB SD-krt gebruikt?

Alvast bedankt voor jullie respons
Volgende keer graag zonder alle afkortingen want dit is amper leesbaar...

Maar, als het toestel al aangeeft dat het geheugen vol zit dan zou je eens kunnen kijken bij Software in hoeverre er ook daadwerkelijk al dingen geinstalleerd zijn. Mischien een niet-nieuw toestel gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
roma0803 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:26:
[...]

Ja, is dezelfde softwareversie. Het valt me inderdaad op dat het toestel stukken sneller is dan de vorige versies. Helaas heb ik mijn eerste foutmelding gehad. Na een inkomend telefoontje wilde ik vlak daarna uitbellen en kreeg de foutmelding: "Kan functie niet uitvoeren". Ik heb het een aantal keren geprobeerd waarna ik mijn toestel maar opnieuw heb opgestart. Even goed in de gaten houden dus. GPRS problemen nog niet gehad. Ze hebben het heel "slim" opgelost door het toestel na x-tijd zelf de GPRS verbinding te laten verbreken wanneer je het niet meer gebruikt. Ik gebruik de push functionaliteit momenteel niet meer, maar ik ben wel benieuwd of dit verbreken daar nog invloed op heeft.

Het blijft een sexy toestel. Ik vind het feit dat de knoppen volledig zijn verzonken erg prettig. Ben wel benieuwd of er door i-mate een WM6 update voor uitgegeven wordt. Ik lees hierover her en der verschillende meningen, maar nog niets sluitends.
Ik heb hem ook even onder de loep genomen. Inderdaad alle software versies gelijk aan mijn vorige nieuwe. Kijken hoe lang deze het volhoudt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 14:29
Ondertussen heb ik mijn versie 2 ook binnen, na meer dan 2 maanden wachten en tig keer bellen.

Hij lijkt het uitstekend te doen. Nog geen vastlopers.
Wie heeft er nog tips voor nuttige of leuke software?
Momenteel draai ik:
TomTom 5.2
Spelletje Tilelander
TCPMP om avi af te spelen
PocketDivXEncoder_v0.3.50.exe om kleine avi's te maken op de pc

Ik zoek een goede taskmanager om alle draaiende programma's in 1 keer te sluiten. Taskman kwam ik tegen in dit topic maar helaas geen link. En via google kom ik bij heel andere software uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Een paar software suggesties. Mijn SPL heeft na het ene incidentje van traag opstarten verder geen problemen meer gegeven. Is mooi, ga het misschien toch nog een echt tof toestel vinden. Hoewel de HTC Erato (S420) me wel blijft aantrekken.....

SBSH Papyrus, SBSH Facade, Automatic Keylock, CityTime Alarms, Fizz Traveller,
Vito AudioNotes, Lexipedia, Lextionary, ListPro, NewsBreak, Repligo, Orneta Notepad, SmartphoneNotes, SmartphoneFind, SplashID, TomTom Mobile 5, Flitsservice FlitsNav, Métro, xBar 3, Bluetooth Remote Control, GPRS Traffic Monitor, PHM Registry Editor, Pocket SnapIt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Even een update. Ik heb inmiddels een dag of 6 mijn nieuwe SPL in gebruik. Gaat allemaal prima, alles werkt perfect. Werkt lekker snel, geen problemen meer met GPRS / Push email. Enige probleem voor mij blijft het bereik binnenshuis helaas, maar ik denk niet dat dat verholpen kan worden. Maar ik ben prima tevreden op dit moment :9 !

Ik ben alleen nog benieuwd naar het overschakelen op een buitenlands netwerk. Ik moet veel reizen voor mijn werk, en mijn oude SPL duurde soms echt 15-30 minuten voordat hij in het buitenland overschakelde naar het netwerk (terug in Nederland hetzelfde verhaal). Zag op andere fora dat meer mensen dat probleem hadden. Maar met deze nog niet kunnen testen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:49:
Een paar software suggesties. Mijn SPL heeft na het ene incidentje van traag opstarten verder geen problemen meer gegeven. Is mooi, ga het misschien toch nog een echt tof toestel vinden. Hoewel de HTC Erato (S420) me wel blijft aantrekken.....

SBSH Papyrus, SBSH Facade, Automatic Keylock, CityTime Alarms, Fizz Traveller,
Vito AudioNotes, Lexipedia, Lextionary, ListPro, NewsBreak, Repligo, Orneta Notepad, SmartphoneNotes, SmartphoneFind, SplashID, TomTom Mobile 5, Flitsservice FlitsNav, Métro, xBar 3, Bluetooth Remote Control, GPRS Traffic Monitor, PHM Registry Editor, Pocket SnapIt
Mocht je bovenstaande software willen hebben: whibbit apestaart gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Voor taskmanager kun je Celetask gebruiken, dat gebruik ik ook en werkt goed :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Het is hier op het heden hier vrij rustig, wat een goed teken kan zijn..
Zijn dus alle bugs zo goed als opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Bij mij werkt het prima, ik ben redelijk tevreden. Wel een paar kleinigheidjes. Soms kan ik bij sms-en niet op 'verzenden' drukken. Ik moet dan echt opnieuw opstarten. Gebeurt niet heel vaak, maar soms. Verder geeft hij soms bij het opstarten aan dat de simkaart niet geldig is. Nadat hij verder gaat met opstarten en opnieuw je pincode invoert, doet hij het gewoon. Tenslotte nog steeds het punt over mijn bereik binnenshuis ...

Maar goed, verder uitermate tevreden dus ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Is er nog meer nieuws over het 'feit' dat Rabo alle SPL's ging vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg nog steeds 'Rabo mobiel' niet weg op het beginscherm. Ik heb al geprobeerd wat op dit forum staat. Als de telefoon opstart en het beginscherm verschijnt zie je eerst een paar seconden orange en dan verandert het weer in rabomobiel. Iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb inmiddels bevestiging gehad van i-mate dat de WM6 update voor de SPL gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Dat is heel erg goed nieuws dat er wm6 voor de spl gaat komen :)
Ik moet toch nog 3 maand wachten tot mijn huidige abonoment is afgelopen, dus hoop ik dat er tegen die tijd al een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
DaWaN schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:37:
Ik heb inmiddels bevestiging gehad van i-mate dat de WM6 update voor de SPL gaat komen :)
Geweldig zeg ;) ! Weet je al iets meer, bijvoorbeeld over timing ? En wat het gaat kosten _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit niet zo in de WM6, maar kan je software draaien die ook op de huidige versie WM5 draait (ik denk aan de stap van W98--> XP)?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Kan iemand mij even uitleggen welke versie van TomTom ik moet hebben (DM of Email of MSN) ? :)

Edit: Het is al gelukt :)

[ Voor 13% gewijzigd door DaWaN op 29-04-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:37:
Wil je ons opde hoogte houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Er staat sinds vandaag een ROM update op de i-mate SPL site, GEEN WM6. Mocht je softwareversie onder de 1.08 (in Nederland niet veel voorkomend geloof ik, ikzelf heb bijv. versie 2.03), dan kun je deze versie laden.
Latest Release details:

The main improvements from the original Operating System, are:

Midi New midi engine for ringtone playback

Camera app Improved stability of camera application for picture taking and video recording

Telephony: Added several radio improvements, including GPRS reconnect fix, ‘unknown call’ handling, and better handling when an incorrect APN is set.

Localisation: Improved the localized wording of some of the applications

* Important note: upgrading your i-mate™ SPL will erase all data on it. Please backup your device before performing the upgrade. You can do this via Microsoft ActiveSync 4.2 ALSO please make sure that your device battery is fully charged before performing the upgrade and remove any memory cards from the mini SD card slot.
Of er een WM6 update komt wordt hierdoor niet duidelijker, in ieder geval zijn een aantal problemen met de GPRS unit hiermee aangepakt. Ook biedt deze update je natuurlijk de mogelijkheid om het toestel helemaal Rabo-vrij te maken. Welke versie het is kan ik niet terugvinden (je zou denken v1.09) maar hij is bedoeld voor de 1e serie SPL's die op de markt is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

roma0803 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:14:
Er staat sinds vandaag een ROM update op de i-mate SPL site, GEEN WM6. Mocht je softwareversie onder de 1.08 (in Nederland niet veel voorkomend geloof ik, ikzelf heb bijv. versie 2.03), dan kun je deze versie laden.

[...]

Of er een WM6 update komt wordt hierdoor niet duidelijker, in ieder geval zijn een aantal problemen met de GPRS unit hiermee aangepakt. Ook biedt deze update je natuurlijk de mogelijkheid om het toestel helemaal Rabo-vrij te maken. Welke versie het is kan ik niet terugvinden (je zou denken v1.09) maar hij is bedoeld voor de 1e serie SPL's die op de markt is gekomen.
Waarom heb ik vorige week mijn i-mate SPL verkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik heb hem ook verkocht :p,
zeer tevreden bezitter van een Nokia 6300, eindelijk snelheid en chille knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Kaspers schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:33:
Ik heb hem ook verkocht :p,
zeer tevreden bezitter van een Nokia 6300, eindelijk snelheid en chille knoppen.
Ja maar geen Windows Mobile / Symbian.. is dus niet echt vergelijkbaar.

Roma heb jij je SPL al geupdate ? Is hij sneller na de update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ok, luister en huiver... >:)

De "update" op de i-mate site zal voor de meesten hier een downgrade zijn. Deze is alleen bedoeld voor de allereerste serie SPL's, die met de radioproblemen. De SPL software versie die als laatste door Rabo Mobiel is uitgegeven is een nieuwere versie dan die op de i-mate site wordt aangeboden.
Omdat ik nog een SPLetje had liggen die toch bagger was en retour Rabo moet, dacht ik: laat ik die es ff lekker flashen. De verschillen:

Rabo softwareversie v02.03
i-mate ROM softwareversie v01.09

Rabo radioversie P5.10
i-mate ROM radioversie P5.0

Zowel softwareversie als radioversie zijn van Rabo nieuwer, althans hebben een hoger nummer. Mogelijk dat deze speciaal voor Rabo is ontwikkeld en dat de World Wide Edition ROM die i-mate nu ter beschikking stelt dezelfde bugfixes heeft (zou je wel denken volgens de info op de site).
De code IPL R070126 verschijnt ook bij deze ROM linksboven in het bootscreen. Mogelijk dat dit de releasedatum en/of code is.

Resumerend:
  • Heb je een Rabo SPL met bovengenoemde versienummers, dan is een update niet nodig, Je downgrade 'm misschien zelfs.
  • Heb je een Rabo SPL met bovengenoemde versienummers, maar wil je helemaal af van de Rabo branding? Dan kun je er voor kiezen 'm te flashen met de geboden ROM.
  • Heb je een SPL met lagere versienummers dan die hierboven genoemd van de ROM? Update dan zeker. Mocht je de GPRS problemen nog niet hebben ervaren, dan denk ik dat je GPRS niet gebruikt. Hoe dan ook is dit een moment om 'm te flashen.
LET OP: Ik heb het niet voor elkaar gekregen de telefoon te flashen onder Windows Vista met WMDC, ook niet onder de admin account. Het ging prima vanaf m'n XP laptop met ActiveSync 4.5

Nog een let opje: bij het flashen wordt ook een hele partij software extra geïnstalleerd zoals i-mates 1-View; Backup; Clubimate email en nog wat meer software. Niet allemaal even nuttig in mijn optiek, maar het laat zich ook prima deinstalleren vanuit de settings. Wil je je toestel helemaal clean hebben? Doe dan nog een hard reset nadat je 'm hebt geflashed, kost je 5 minuten extra en de software is weg. Deze zit niet in de ROM op het toestel bij een hard reset dus wordt dan ook niet meer geïnstalleerd, dit gebeurt alleen bij het flashen. Oeps, niet waar, die rommel wordt meteen weer meegeïnstalleerd. Jammer dus, gewoon deïnstalleren dus.

Verder denk ik dat het een prima ROM is. Toestel werkt soepel. Uiteraard heb ik geen ervaring opgedaan met ontvangst en GPRS kwaliteit.

Tot zover mijn terugkoppeling, doet er uw voordeel mee zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door roma0803 op 10-05-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpolen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 09:27
Ik werk zelf een paar maanden met een SPL. Het toestel werkt prima, zolang ik hem iedere dag maar 1x herstart. Het komt inderdaad door de GPRS, want als ik deze niet gebruik dan gaat het dagenlang goed. Van het weekend ga ik de nieuwe software installeren, want als ik nu bij software version kijk dan staat er VER_01.05. Ik hoop dat de GPRS problemen dan ook voorbij zijn. Ik laat wel weten hoe het afloopt.

Verder vind ik het een prima toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Succes vanpolen. De update gaat haast als vanzelf en ik denk dat de GPRS problemen daarna over zijn. Ik ben ook benieuwd of je het toestel als sneller ervaart na de update. Dat had ik wel toen ik een nieuwe SPL kreeg met de nieuwe software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Ik heb de mijne ook geupdate, ik zit nu op versie 1.08, dat kan kloppen (ik zat op 1.05)?

En het kan zijn dat mijn SPL een tikkeltje sneller is, maar dat scheelt nauwelijks wat. Wel mooi van alle Rabo spullen af, jeuhj!

En hij heeft bij de update voor zover ik weet geen extra programma's geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen last van een gebrekkige geluidskwaliteit. Geluid bij een telefoongesprek is erg krakerig en de partij aan de andere kant verstaat mij heel slecht en hoort zichzelf dubbel ook al is bij mij de ontvangst goed. Iemand enig idee of hier iets aan te doen is? Ik gebruik de telefoon met debitel vodafone simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpolen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 09:27
Zojuist de update gedaan. Onder Vista lukte het me niet, dus toen onder XP geprobeerd. Na twee keer proberen eerst een hard reset van mijn toestel gedaan, hierna ging de update wel installeren. De gehele update duurde zo'n minuut of 8.

Ik heb wel het idee dat het apparaat sneller is. De menu's openen sneller en hij reageert meteen als ik iets selecteer.

De Rabobank spullen zijn er allemaal vanaf, op één snelkoppeling na in het start menu (selecteer abonnement, kon hem niet starten). Nogmaals een hard reset gegeven en toen was deze snelkoppeling ook weg.

Na de update ook het World Wide English (WWE) software pack geinstalleerd. Hier zag ik echter niets van na de installatie. Geen idee wat dit zou moeten zijn.

Op het GPRS gedeelte kom ik nog terug zodra ik dit goed getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik ook maar is die update proberen, hopen dat het de geluidskwaliteit bevorderd.. Ligt het aan mij of is http://www.clubimate.com/ down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:24:
Dan ga ik ook maar is die update proberen, hopen dat het de geluidskwaliteit bevorderd.. Ligt het aan mij of is http://www.clubimate.com/ down?
Hij is down...zeker de site geflashed met een update :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma803 vertelt dat dit niet de nieuwste versie is. Ik heb ook nog 1.05, maar ik kan hem nu wel gaan updaten maar kan ik niet beter wachten tot de nieuwste versie online staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:16:
roma803 vertelt dat dit niet de nieuwste versie is. Ik heb ook nog 1.05, maar ik kan hem nu wel gaan updaten maar kan ik niet beter wachten tot de nieuwste versie online staat?
Dan is het voor jouw toch wel een update ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:16:
Ik denk niet dat er een nieuwere versie online komt. Deze heeft de fixes die nodig waren allemaal in zich dus ik zou je toestel zeker updaten. Als er ooit nog een nieuwere ROM komt, dan is het een WM6 update. Maar daarvan gaan alleen geruchten dat ie voor de SPL zou komen. i-mate wil dat ook zeker niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt, dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Woei! Het ziet er naar uit dat ook mijn enige minpuntje is opgelost. Voorheen als ie aan de oplader of de pc had gehangen en ik stak mijn hoofdtelefoon erin schakelde hij niet over naar dat profiel, pas na dat je hem weer opnieuw opstartte. Volgens mij doet hij dat nu wel. Jehj! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Ik vraag me toch af wat ik zal doen, ik heb de laatste versie van RABO, dat is wel een nieuwere versie dan de update. Maar deze update is wel van recenter datum en dan ben ik gelijk RABO kwijt. Iemand idee / gedachten wat verstandig is ? Op zich werkt het nu wel prima, alleen heb nog wel paar kleine dingen (zie eerdere post) en wie weet, misschien zijn die ook wel verholpen dan .... Blijf het wel raar vinden dat versie nummers zo afwijkend zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

@mattrob
Ik heb zowaar weer contact gekregen met i-mate support chat en ze wisten me te vertellen dat de softwareversie voor Rabo custom is omdat Rabo Mobiel als eerste met een gedetailleerde beschrijving van de problemen kwam. i-mate is vervolgens aan het werk gegaan met het ontwikkelen van de fixes. Diezelfde fixes zijn ook verwerkt in de ROM die ze nu online hebben staan. De Rabo ROM is van dezelfde datum als die van i-mate en in dat opzicht identiek.

De verschillen zitten 'm in de branding. De rabo software bevat de branding (dus Rabo screens en andere Rabo Mobiel info). Indien je dus de i-mate ROM naar je toestel flashed, heb je dezelfde ROM met fixes als de Rabo Mobiel v2.03 versie. Alleen geen Rabo branding meer. Daarnaast bepaalt de i-mate ROM zelf bij het flashen of het World Wide software pack, zoals de i-mate sofware en virusscanner worden geïnstalleerd. Deze kun je overigens makkelijk weer deïnstalleren.

Of je daarmee dus de bij jou bestaande issues oplost weet ik niet, maar in principe flash je 'm dus met dezelfde ROM als die er al op zit, alleen zonder Rabo specifieke bestanden.

Ik weet niet of de GPRS settings in de ROM zitten of op de SIM kaart staan. Ik adviseer je deze wel eerst op te schrijven voordat je flashed. Anders kun je geen gebruik meer maken van de diensten van Mobiel bankieren en zo.

O ja, i-mate support deed geen uitspraak over een evt. komst van WM6 voor de SPL. Geen toezegging maar er werd ook niet ontkend...... Speculeren maar weer.... :P

[ Voor 5% gewijzigd door roma0803 op 14-05-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die van mij geupdate, hij is iets sneller geworden. Bij mij is die niet helemaal rabobank vrij, bij achtergronden zitten nog steeds rabobank afbeeldingen bij. Niet dat dat zo'n probleem is maar wel raar. Verder ging de update snel en probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg dus afgelopen week een telefoontje dat ze alle telefoons innemen en ik deze week een nieuwe krijg thuisgestuurd.. Ik was tevreden met het toestel, gezien het geen mankementen vertoonde bij mij, maar nu krijg ik dus als het goed is een verbeterde variant? Vind ik helemaal niet erg, dat glanzende achterkantje was binnen no-time bekrast en kan er nu eens zúúnig op zijn! :P Ben erg benieuwd.

En voor ik het vergeet, heb contact gehad met de I-mate support en die konden mij melden dat WM6 voor de SPL komt zodra dat mogelijk is. Dat gezien SPL gebruikers net op de rand zaten van de switch naar WM6. Dat kon in ieder geval een dame in die live chat daar melden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na update heb ik het probleem dat ik mijn gprs instellingen niet meer voor elkaar krijg. Ik heb Vodafone en voor de update had ik de instellingen goed voor elkaar.
instellingen --> verbindingen --> GPRS en hier heb ik een nieuwe verbinding aangemaakt.
Kijk ik over een onderdeel heen wat ik in moet stellen of wil mijn gprs niet meer na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed
  • Laatst online: 22-01-2024
DaWaN schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:27:
[...]

Waarom heb ik vorige week mijn i-mate SPL verkocht :(
Sorry DaWan... Maar ik ga er nu zeker wel gebruik van maken... Zal je wel op de hoogte houden van hoe en wat ;)

AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

@Mtyn
Klinkt goed. Dus naar jou wilden ze er deze keer wel een toezegging over doen. Ik ben benieuwd wanneer we iets kunnen verwachten....

@Crashed
Weet je zeker dat je de instellingen voor Vodafone goed hebt? Overigens kun je vanaf de i-mate site een softwarepakketje downloaden. Hierin zit ook de i-mate configurator. Als je deze hebt geïnstalleerd vraagt het toestel automatisch of de GPRS instellingen moeten worden geconfigureerd aan de hand van de SIM kaart die het toestel ziet.
Als je wil kan ik de Vodafone settings wel voor je posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:39
Weet iemand eigenlijk een goede autohouder voor de SPL?

I have no life, and therefore no signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:28:

@Crashed == JP
Weet je zeker dat je de instellingen voor Vodafone goed hebt? Overigens kun je vanaf de i-mate site een softwarepakketje downloaden. Hierin zit ook de i-mate configurator. Als je deze hebt geïnstalleerd vraagt het toestel automatisch of de GPRS instellingen moeten worden geconfigureerd aan de hand van de SIM kaart die het toestel ziet.
Als je wil kan ik de Vodafone settings wel voor je posten.
Als je de gegevens zou willen posten graag!! misschien gebruik ik de verkeerde, de nieuwe vodafone site maakthet er niet makkelijker op. De software waar je het over hebt, is dat die World Wide English pack??

PS zijn er meer mensen die zoals mij het contract bij Rabobank ontbonden hebben? Ik heb nog gebeld in verband met regelmatig vastlopen maar er wordt nu totaal geen service meer geboden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:02:
[...]

Als je de gegevens zou willen posten graag!! misschien gebruik ik de verkeerde, de nieuwe vodafone site maakthet er niet makkelijker op. De software waar je het over hebt, is dat die World Wide English pack??

PS zijn er meer mensen die zoals mij het contract bij Rabobank ontbonden hebben? Ik heb nog gebeld in verband met regelmatig vastlopen maar er wordt nu totaal geen service meer geboden.

Bedankt!
Ik heb het contract na 3 defecte toestellen ontbonden. En heb toen ook nog restitutie voor de internetbundel gehad over alle maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:02:
[...]

Bedankt!
Kon je zomaar je vodafone sim-kaart in de spl stoppen zonder problemen te krijgen?
Oftewel zit er een sim-lock op deze telefoon van de rabobank?
Zo nee, dan zou het heel makkelijk zijn, dan word deze telefoon nog aantrekkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet de laatste versie gehad zoals Roma, maar mijn versie is in ieder geval niet gesimlocked. Totaal geen problemen gehad, gewoon een sim only abbonnement bij vodafone besteld en het heeft goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met synchroniseren van i-mate met pc.
Blijft hangen na het aansluiten : bezig met het ophalen van instellingen....

Iemand enig idee/tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:32:

Iemand enig idee/tips??
heb je er een geheugenkaartje inzitten ? probeer het eens zonder kaartje.
bij mij bleef active sync ook hangen op het geheugenkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:32:

Iemand enig idee/tips??
Welk OS gebruik je?.. Soms geeft Vista problemen met synchroniseren, zoals bij de update. En indd wat voor SD kaart heb je erin? Hoor van meerdere dat ie bij 2Gb begint te hekkelen.

AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed
Lieuwe15 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:39:
[...]

Kon je zomaar je vodafone sim-kaart in de spl stoppen zonder problemen te krijgen?
Oftewel zit er een sim-lock op deze telefoon van de rabobank?
Zo nee, dan zou het heel makkelijk zijn, dan word deze telefoon nog aantrekkelijker :P
Volgens mij wordt de SPL simlockvrij geleverd, Rabobank wil dit niet bevestigen (logisch ;))

PS.: Zal de volgende keer niet dubbel posten, sorry...

[ Voor 6% gewijzigd door Crashed op 15-05-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

@jpheuvel
Ik zal de info vanavond na mijn werk posten. Het betreft inderdaad de World Wide English pack. i-mate Configurator is het tooltje wat er in zit en de GPRS settings voor je installeert.

Ik was abonnee bij Rabo Mobiel vanaf 20 november. Heb ondertussen 4 toestellen van ze gehad en het laatste toestel lijkt probleemloos. Wèl heb ik het contract ontbonden. Heb een aangetekende brief gestuurd met het verzoek het mij niet te houden aan de 3 maanden opzegtermijn zodra het porteringsverzoek van KPN-Hi binnenkomt. Me een retourdoos te sturen voor het toestel en het geld dat ik er voor betaald heb op mijn rekening te storten.
Na een week werd ik gebeld door de Klantenservice. Ze wilden met geen van de voorwaarden akkoord gaan. Heb toen vrij fel aangegegeven dat ze voldoende tijd hebben gehad (een half jaar) om me een goed toestel te leveren en dat ik mijns inziens in mijn recht sta om het gevraagde de verlangen. In totaal heeft de medewerker me 4x in de wacht gezet voor ruggespraak (met z'n manager denk ik). Uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan met het laten vallen van de opzegtermijn.
Toestel wilden ze niet op mijn manier. Ik heb de 4e SPL ontvangen en heb ze me wel per mail laten bevestigen dat ik dezelfde service voor het toestel ontvang als ware ik nog abonnee bij hen.

Heb nu een SIM-Only abo bij Hi en bel en SMS voor 4 cent. 4e Toestel nu 2 weken in gebruik en nog geen problemen ondervonden.

Al mijn Rabo toestellen zijn zonder SIM-lock geleverd. Rabo doet (nog) niet aan SIM-lock.

Ik draai zonder problemen met een 2GB geheugenkaartje. Ook synchronisatie via Vista's WMDC draait zonder problemen. Wel een stuk langzamer dan ActiveSync onder XP.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste