Voeg hier ook maar de Asus P5N-E Sli aan toe, met nVidia 650i chipset, ben meer benieuwd naar het wezenlijke verschil in prestaties tussen 680 of 650, zal wel een hoop in prijs schelen denk ik.Help!!!! schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:39:
Ben erg benieuwd naar de echte verschillen tussen:
Asus
- Striker Extreme
- Striker (Zonder games ??? )
- p5n32-e SLI
DFI
- RD600
- 680i (helaas nog steeds die pauper active cooler)
Dit zijn imo ws toch de belangrijkste boards op korte termijn.
Volgens mij heeft Dezjay het over een "grote leverancier", dus geen webwinkels die van een grote leverancier bestellen. In ieder geval lijkt het ook bij onze buren feesten op 6-12Anoniem: 102880 schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:47:
[...]
volgens mij staat er bij een leverancier 6 tot 12 dagen! Maar dat zegt ook niets. Bij welke zie jij dan 6-12 staan dan. Ik heb vanmiddag nog zitten kijken
http://www2.hardwareversa...p?agid=659&aid=8215&lid=2
Dat van die striker extreme en de p5n32-e SLI heb ik al een paar post eerder uitgelegd.Help!!!! schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:39:
Ben erg benieuwd naar de echte verschillen tussen:
Asus
- Striker Extreme
- Striker (Zonder games ??? )
- p5n32-e SLI
DFI
- RD600
- 680i (helaas nog steeds die pauper active cooler)
Dit zijn imo ws toch de belangrijkste boards op korte termijn.
Vergelijk de foto`s maar eens. Het PCB is compleet het zelfde. Lay-out ook.
Bij de striker extreme krijg je extra:
Blauwe leds op het mobo
LCD display achterop om fouten te melden.
Duurdere heatpipe contructie.
Aan/uit knop / reset knop op het mobo zelf.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Kwa prestatie liggen die wel erg in de buurt. Alleen je mis de extra`s die het 680i SLI moederbord wel hebben:johan12 schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:22:
[...]
Voeg hier ook maar de Asus P5N-E Sli aan toe, met nVidia 650i chipset, ben meer benieuwd naar het wezenlijke verschil in prestaties tussen 680 of 650, zal wel een hoop in prijs schelen denk ik.
geen 3e pci-e x8 slot voor physx
geen 1333 FSB ondersteuning
geen 1200DDR2 geheugen ondersteuning.
Mindere USB poorten.
Anoniem: 111708
kentsfield doet het op dit moment het beste op de p5b deluxe. Ik geloof dat fugger of fcg op Xs dat in een paar posts duidelijk hebben laten zien.
Zoiezo gaan de p965 boarden op dit moment nog steeds het gemakkelijkst de hoogte in.
Qua ruwe performance is de 975 nog steeds de beste geloof ik, op XS was een topic waar iemand de 680i tegen de 975 had gepaard, hing een beetje van de test af wie er won.
De meeste WR zijn volgens mij nog steeds op asus p5w dh en p5b deluxe.
De badaxe 2 is er al wel, tenminste op XS en wat andere fora, maar doet het niet echt super.
de 680i heeft een mooie feature set maar die gaten in de fsb waarbij het ding niet lekker loopt, dat zit me een beetje dwars. Kentsfield klokt niet zo makkelijk als de conroe, zeker de retail kentsfield niet. Dus als ik m'n e6700 wil overtreffen 24/7 moet er een goed boardje onder zitten.
Zoiezo gaan de p965 boarden op dit moment nog steeds het gemakkelijkst de hoogte in.
Qua ruwe performance is de 975 nog steeds de beste geloof ik, op XS was een topic waar iemand de 680i tegen de 975 had gepaard, hing een beetje van de test af wie er won.
De meeste WR zijn volgens mij nog steeds op asus p5w dh en p5b deluxe.
De badaxe 2 is er al wel, tenminste op XS en wat andere fora, maar doet het niet echt super.
de 680i heeft een mooie feature set maar die gaten in de fsb waarbij het ding niet lekker loopt, dat zit me een beetje dwars. Kentsfield klokt niet zo makkelijk als de conroe, zeker de retail kentsfield niet. Dus als ik m'n e6700 wil overtreffen 24/7 moet er een goed boardje onder zitten.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 04-12-2006 21:08 ]
Maar jullie spreken alleen over top OC situaties.
Als je de kennie maar 10% of 20% oc'd zal ver elk mobo geschikt zijn.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Jep grote leveranciers.. dus geen webshops maar leveranciers van die webshopsPhantoman schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:37:
[...]
Volgens mij heeft Dezjay het over een "grote leverancier", dus geen webwinkels die van een grote leverancier bestellen. In ieder geval lijkt het ook bij onze buren feesten op 6-12:
http://www2.hardwareversa...p?agid=659&aid=8215&lid=2
Ik hou jullie op de hoogte moet namelijk zelf nu zsm een nieuwe pc.. dus indien de p5n32e sli te lang op zich laat wachten dan wordt het de striker
Nee, niet top, 24/7.multipasser schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:14:
Maar jullie spreken alleen over top OC situaties.
Ik heb nu een e6700, da's de dual core broer van de kentsfield.
Die e6700 draait 24/7 3.6GHz.
Da's een overclock van bijna 40%.
Als ik hetzelfde wil halen met een kentsfield moet ik toch even goed opletten.
Het zal zoiezo wel een no go worden, maar 3.3 of 3.4 zou ik toch wel graag behalen, anders ga ik er gemiddeld behoorlijk op achteruit.
Het duurt lang dus ga je wachten op iets dat nog langer duurt... volgens mij is het enige probleem dat er meer bestellingen staan dan dat er bordjes zijn. Deze week (6-12) zullen er ongetwijfeld wel mensen hun spul krijgen, maar als je nu nog wilt bestellen kom je natuurlijk pas als laatste aan de beurt.
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Ok. ik zal uitleg geven, ik bedoel te zeggen...De striker is er over waarchijnlijk 1 a 2 weken. Dan zitten we midden in de kerst, toch geen tijd om daarmee aan de slag te gaan, dus ik heb besloten om op de DFI RD600 te wachten.Bas van der Doorn schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:20:
Het duurt lang dus ga je wachten op iets dat nog langer duurt... volgens mij is het enige probleem dat er meer bestellingen staan dan dat er bordjes zijn. Deze week (6-12) zullen er ongetwijfeld wel mensen hun spul krijgen, maar als je nu nog wilt bestellen kom je natuurlijk pas als laatste aan de beurt.
volgens een van mijn leveranciers weet asus ook nog niet hoe en wat en was het een "paper launch" levertijd is nog steeds onbekend. Over de p5n32e SLI wordt helemaal niks gezegd ?
NOu dat lijkt me vreemd want lees op veel fora dat de Striker al bijvoorbeeld in Frankrijk te verkrijgen is... ook in de VS. Het is wel een hard launch (maar met te weining bordjes)Dezjay schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:51:
volgens een van mijn leveranciers weet asus ook nog niet hoe en wat en was het een "paper launch" levertijd is nog steeds onbekend. Over de p5n32e SLI wordt helemaal niks gezegd ?
Nou ff gebeld met andere leverancier..
die heeft inderdaad morgen een aantal binnen ( 100 stuks)
Zijn allemaal al op.. ik gokte in een keer goed zijn der 80 oid voor azerty
Maar als het goed is krijg ik der ook nog een joehoe
Maar als het goed is krijg ik der ook nog een joehoe
Dus er gaan er zeker 80 uit naar azerty? Humm hoop dat er dan eentje voor mij tussenzit. Laat dan de RD600 maar wachtenDezjay schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:02:
Maar als het goed is krijg ik der ook nog een joehoe![]()
Ben blij dat er 80 naar Azerty gaan, de goedkoopste en dus waarschijnlijk ook degene met de meeste pre-orders.Dezjay schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:02:
Maar als het goed is krijg ik der ook nog een joehoe![]()
Nu nog ff duimen dat we bij de eerste 80 zitten
[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 05-12-2006 15:42 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik verwacht een paar mooie uitgebreide reviews jongens zodra jullie de Striker Extreme binnen hebben
Dit verhaal klopt helaas niet.
Deze leverancier verwacht er morgen 20 stuks Asus Striker binnen.
Deze worden inderdaad morgen of donderdag naar ons verstuurd.
De volgende zending wordt over 1 á 2 weken verwacht, maar het is nog niet zeker over welke aantallen het zal gaan.
Deze leverancier verwacht er morgen 20 stuks Asus Striker binnen.
De volgende zending wordt over 1 á 2 weken verwacht, maar het is nog niet zeker over welke aantallen het zal gaan.
en nu is natuurlijk de vraag. vanaf wanneer was het mobo te pre-orderen? eerste 20 is niet veel!
volgens mij was het 9 november. weet alleen niet hoe laat.
volgens mij was het 9 november. weet alleen niet hoe laat.
Anoniem: 83314
Acht november konden ze reeds gepre-orderd worden
Het is in ieder geval goed nieuws dat ze nu binnen gaan druppelen, hopelijk krijgen de meesten het bord voor de feestdagen binnen.
Anoniem: 194550
hier word toch de Evga 680i mee bedoelt? of is het een striker/extreme?Azerty.nl schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:13:
Dit verhaal klopt helaas niet.
Deze leverancier verwacht er morgen 20 stuks binnen.
ik zie al die namen voorbij komen op deze pagina ook rd600 al, dus ik weet niet meer wat men bedoelt...ik heb bij jullie Evga op 30nov besteld, hopelijk is hij er voor 15 dec
Helaas
Die reply ging over de Striker Extreme.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 83314 op 05-12-2006 21:46 ]
pfewAnoniem: 83314 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:45:
HelaasDie reply ging over de Striker Extreme.
jaah, 15 dec is er een lan bij mij op school, voor het goede doel...en ik moet toch wel mooi beeld kunnen toveren met een 7900gto @gtx in sli
De prijzen van deze mobo's zijn zo duur dat je bijna naar dualcpu setup kunt gaan kijken.
Intel Xeon 5140 Woodcrest 2,33Ghz 4MB L2 FSB1333
Zouden 2 van deze beestjes veel trager zijn dan 1 kentsfield?
Ze lopen wel op 1333fsb maar missen 330mhz per core!
Voor 450euro heb je een intel mobo dat deze xeons runt. Nadeel is duurdere ram, voordeel is dat je meer kan steken
Intel Xeon 5140 Woodcrest 2,33Ghz 4MB L2 FSB1333
Zouden 2 van deze beestjes veel trager zijn dan 1 kentsfield?
Ze lopen wel op 1333fsb maar missen 330mhz per core!
Voor 450euro heb je een intel mobo dat deze xeons runt. Nadeel is duurdere ram, voordeel is dat je meer kan steken
Anoniem: 199857
Ik had is een vraagje over SLI op de Asus bordjes. Het is normaal toch de bedoeling om de 2 kaarten in de blauwe slots te steken aangezien deze aan 16 speed werken.
Mijn vraag is nu of die afstand dan niet te groot is om de Sli-bridge te plaatsen?
Mijn vraag is nu of die afstand dan niet te groot is om de Sli-bridge te plaatsen?
Anoniem: 199857
De P5N32-E Sli is vooradig bij Computerfarm !
http://www.computerfarm.nl/index.html
Staat tussen de aanbiedingen, ergens halverwege de lijst.
Even over RAID:
Met de Intel ICH8R controller kun je gebruik maken van de Intel Matrix Storage technologie.
Hierdoor kun je twee schijven bijvoorbeeld deels in RAID 0 en deels in RAID 1 laten lopen.
link
Bezit de 680i chipset ook zo'n mogelijkheid?
Ben het nog niet tegengekomen, maar misschien heb ik er overheen gekeken.
Met de Intel ICH8R controller kun je gebruik maken van de Intel Matrix Storage technologie.
Hierdoor kun je twee schijven bijvoorbeeld deels in RAID 0 en deels in RAID 1 laten lopen.
link
Bezit de 680i chipset ook zo'n mogelijkheid?
Ben het nog niet tegengekomen, maar misschien heb ik er overheen gekeken.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
hahahah my a s s vooradig computerfarm is ongeveer de slechtste webwinkel ooit.Anoniem: 199857 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:40:
Pas op met die shop! De shop Survey zegt genoeg.... dat die zaak nog bestaat

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Conclusion
Dan's Thoughts:
My time with the ASUS Striker Extreme was exceptionally pleasant. The bundle is excellent, the features are nice, the layout is nearly perfect, and the board is stable as any i975x chipset based board. That’s quite a statement as the i975x chipset is one of the best made to date. I had absolutely no problems with the board the entire time I worked with it. Everything on the board worked properly and performed as expected. I never once experienced a crash or lockup while working with it, at stock speeds anyway.
Due to the underwhelming overclocking experience I had with the Striker Extreme it's hard to recommend this board over the lower priced eVGA 680i which produced outstanding overclocking results. Even so, ASUS is usually really good about creating frequent BIOS updates and boards like the P5B Deluxe improved greatly over time. Therefore, I'd recommend waiting to see how the Striker Extreme improves over the next couple of months if you don't need to purchase a new motherboard right away.
Kyle's Thoughts:
As noted above, my overclocking experiences were the same as Dan’s, they basically sucked considering that we have seen overclocks on the eVGA 680i board and now the BFGTech 680i board as well that were over 500MHz…a full 100MHz + beyond what the ASUS Striker had to offer us. ASUS told us that there were BIOS issues causing voltage issues with the northbridge. OK, fair enough, but they never did send a BIOS that corrected this issue and have not sent another since Thanksgiving. After our more-than-stellar experience with the ASUS Crosshair motherboard, we expected more of the same from the Striker, but it just did not happen. ASUS has simply raised the level of expectation with their Republic of Gamers branding and overall concept, however when you consider that the Striker is going for over $400 street, and gives sub-standard overclocking, it is just not worth the price. Talking with another reviewer that had this Striker motherboard revealed that he too was having the exact same overclocking issues that we saw.
Another thing to note when you compare the ASUS Striker to the eVGA 680i board, we saw temperatures of the northbridge and CPU run hotter on the Striker by 5 to 10 degrees F.
At stock clocks, the ASUS Striker shined as it should have even running 8800GTX SLI for days under load without fault.
nog niks voor overklokkers dus.
Denken jullie dat de Striker en P5n32E sli bij azerty tegelijk worden geleverd. OF komt de p5 veeel veeeell later.. Wou hem namelijk wel voor kerst hebben
Kerstcaduea voor mijzelf
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
"nog niks voor overklokkers dus"
Jij denkt na het lezen van 1 review dat die niet meer dan 400FB in huis heeft?! Op Xtremesystems doen deze bordjes 400 a 500FSB makkelijk. Het is eerder zo dat de reviewer niet kan klokken.
Jij denkt na het lezen van 1 review dat die niet meer dan 400FB in huis heeft?! Op Xtremesystems doen deze bordjes 400 a 500FSB makkelijk. Het is eerder zo dat de reviewer niet kan klokken.
Nou dat is nou niet echt positief

Nu maar hopen dat het echt door een fout in de bios komt dat er niet goed mee valt te oc-en
Zie trouwens dat hun bios 0403 hebben gebruikt, op XS zitten ze op 0404 en een enkeling heeft zelfs al 0505 bios.
[ Voor 14% gewijzigd door justifire op 06-12-2006 16:52 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Was op de HCC en zocht een Asus moederbord, maar was overal al uitverkocht.
Toen dus op laatste moment een EVGA 122-CK-NF68-AR meegenomen waar ik nog nooit van gehoord had.
Was bij Computerland, 239 euro en ze hadden een hele grote stapel
ben nog niet echt toegekomen aan oc-en, maar tot nu toe stabiel @ 3.2 Ghz
http://www.evga.com/about...lt.asp?release=11/20/2006
worden tot nu toe ook hoogste scores mee gehaald
Toen dus op laatste moment een EVGA 122-CK-NF68-AR meegenomen waar ik nog nooit van gehoord had.
Wil je m'n rekeningnummer? Heb je net zoveel aan je geld als dat je het aan hun overmaakt...Anoniem: 199857 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:40:
och een in assen, Vincent van Goghframaster schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:30:
welke school ??? @ 2 hierboven
Dan heb jij een mooi bordje voor een leuke prijsl3p schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:35:
Was op de HCC en zocht een Asus moederbord, maar was overal al uitverkocht.
Op XS zijn er toch al een antal met een P5N32E-SLI bordje die nagenoeg gelijk presteren aan de Striker, denk dat hij binnen korte tijd ook in nl wel te krijgen is.
[ Voor 12% gewijzigd door justifire op 06-12-2006 20:58 ]
Weet niet of sommige het wisten, maar het e-vga bord is bij computerland te koop voor 259 euro.
hoezo slechte dingen???
ik heb ergens een test gelezen scoorde dit mobo beter dan een striker extreme op stabiliteit dan...
ik heb ergens een test gelezen scoorde dit mobo beter dan een striker extreme op stabiliteit dan...
Anoniem: 199989
goedemorgen iedereen
heeft hier iemand al ervaring met de striker Extreme?Hoe is die soundcard?ik wil me namelijk een striker gaan halen,maar ik ben aan het twijfelen of een aparte soundcard dan nog nodig is
heeft hier iemand al ervaring met de striker Extreme?Hoe is die soundcard?ik wil me namelijk een striker gaan halen,maar ik ben aan het twijfelen of een aparte soundcard dan nog nodig is
Anoniem: 51473
Nee, niemand heeft ervaring.. Als je gelezen had weet je dat de Asus Extreme Striker nog niet uit is.. Als je er meer over wilt weten google je maar even.. Er zijn wel wat testen uitgevoerd door de bekende sites.. Alleen in de states zouden ze je wat kunnen vertellen over dit bord, maar dan zit je hier niet goed.. Check hardforum.com anders..Anoniem: 199989 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 05:54:
goedemorgen iedereen
mijn ervaring is, zodra je het geld er voor over hebt, koop een appart soundkaart, geen twijfel over mogelijk dat de x-fi beter presteerd dan die striker.....Anoniem: 199989 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 05:54:
goedemorgen iedereen
msi komt met een x-fi onboard, maar ik vind persoonlijk de kwaliteit van msi moederborden duidelijk minder als van de overige fabrikanten..
sorry dat ik je niets kan vertellen over de striker, ik heb er geen 1...maar ik ben ervan overtuigd als je het beste geluid wilt dat je geneigd bent een x-fi te kopen
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 194550 op 07-12-2006 08:37 ]
Dat heb ik dus ook gelezen nadat ik hem gekocht had, meeste problemen waren met de raid settings.Anoniem: 102880 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:49:
evga bord is volop te krijgen maar ik lees er alleen maar "slechte" dingen over...
Het staat dus verkeerd in het boekje welke sata ports waar zitten, als je dat eenmaal hebt uigepuzzeld is het een TOP bordje
heb het atm zo draaien:
2 x Western Digital Raptor WD1500ADFD in raid 0
2 x Hitachi Deskstar T7K250 in raid 0
2 x Hitachi Deskstar T7K250 in raid 0
heb dus ook dagje zitten puzzelen, maar nu ben ik echt blij dat ik deze heb genomen ipv de asus
Als je zo iets hier neerpoot, doe er dan even een referentie bij.Anoniem: 102880 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:49:
evga bord is volop te krijgen maar ik lees er alleen maar "slechte" dingen over...
Als je mijn stukje wat ik over de conclusie van de striker review hier neergezet heb, leest, zie je dat de evga daar wordt aangeprezen als een van de stabielste op dit moment. En ik zie op XS ook dat daar volop wordt overgeklokt met het evga boardje en met goeie resultaten.
hier bijvoorbeeld:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=122683
Anoniem: 102880
Ik las zelfs in dit forum dat mensen het bord terug brachten...geen zin om weer te gaan zoeken. Vandaar ook "slechte" met aanhalingstekens. Misschien niet de juiste omschrijving geweest.Anoniem: 194550 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:27:
hoezo slechte dingen???
@l3p
Misschien is het handig dat je hier even uitlegt hoe het dan wel zit met de SATA poorten.
Net contact met onze leveranciers gehad en de volgende zending van de Striker zal pas in januari komen.
[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 07-12-2006 13:54 ]
Azerty, leveren jullie nu ook naar België?
[ Voor 54% gewijzigd door dion_b op 07-12-2006 13:55 ]
Wil dat zeggen dat, als vandaag mijn striker extreme (in pre-order bij Azerty sinds 16 november) niet is toegevoegd aan mijn order, ik zal moeten wachten tot in januari?Azerty.nl schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:33:
Net contact met onze leveranciers gehad en de volgende zending van de Striker zal pas in januari komen.
[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 07-12-2006 13:55 ]
Due to shortage of Nvidia 680i chipset, there will be no availability for Striker series in December.
Kindly note that the price change includes following items with price raise:
dat is wat ik krijg
Kindly note that the price change includes following items with price raise:
dat is wat ik krijg
[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 07-12-2006 13:55 ]
Ik heb mijn order op 9 november geplaatst. Sindsdien zit ik op de striker te wachten(heb alles klaar liggen om mijn PC af te maken. Azerty....jullie hebben toch een partij van 20 gekregen?
[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 07-12-2006 13:55 ]
Anoniem: 199989
mmm,begin te twijfelen tussen die Striker en dat Evga mobo...ik heb net op www.hardforum.com een thread gelezen over de Striker,en tot nu toe valt er eigenlijk niet echt veel positiefs over te lezen...alhoewel ik zeker ben dat Asus dat met een Bios-update wel weer in orde maakt
heb ook striker in pre-order staan, heb de rest van de pc maar nog niet besteld, want zo te zien kan dat nog wel ff duren, en dan heb toch liever zelf het geld nog ff op de bankrekening staan
maar het schijnt dat de cooler (nordbridge) evga aardig wat geluid maakt is dat nu zo ?
en ook dat de mogelijk heden qua processor cooler wat beperkter is ?
maar het schijnt dat de cooler (nordbridge) evga aardig wat geluid maakt is dat nu zo ?
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
de 20 stuks zijn binnen en verdeeld over de orders.
[ Voor 60% gewijzigd door dion_b op 07-12-2006 13:55 ]
Heel verstandig, ik zie de rest van mijn bestelling steeds voordeliger aangeboden wordenTeunis schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:48:
heb ook striker in pre-order staan, heb de rest van de pc maar nog niet besteld, want zo te zien kan dat nog wel ff duren, en dan heb toch liever zelf het geld nog ff op de bankrekening staan

Als het echt pas januari word dat de striker weer te leveren is dan 'kost' dat toch gewoon geld, dat is het nadeel van vooruit betalen zonder voorraad.
Verder zitten bij de EVGA rondom de socket wat condensatoren die een koeler zouden kunnen blokkeren, de striker heeft dat niet.
De condensatoren zijn het probleem niet bij evga, er zit op de onderkant weerstanden die ervoor zorgen dat grote platte backplates moeizaam te monteren zijn (en enkel met een bepaald risico)justifire schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:12:
[...]
Heel verstandig, ik zie de rest van mijn bestelling steeds voordeliger aangeboden worden![]()
Als het echt pas januari word dat de striker weer te leveren is dan 'kost' dat toch gewoon geld, dat is het nadeel van vooruit betalen zonder voorraad.
Verder zitten bij de EVGA rondom de socket wat condensatoren die een koeler zouden kunnen blokkeren, de striker heeft dat niet.
Op de evga kun je gewoon het gros van de dikke koelers monteren zonder problemen.
Op XS zie je in het 680i topic wat er zoal gebruikt wordt, scythe ninja, TT BT en meer van die grote jongens.
Heeft de striker extreme dan ook last van die condensatoren op de onderkant van het bord? Ik heb nochthans afbeeldingen gezien van de striker met een Tuniq Tower erop gemonteerd. (Link hiernaar reeds gegeven in een eerdere post, heb even geen tijd om te zoeken)
Zover ik weet hebben de asus striker en zijn p5 geen weerstanden op de onderkant rond de socket area.TokkieII schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:36:
Heeft de striker extreme dan ook last van die condensatoren op de onderkant van het bord? Ik heb nochthans afbeeldingen gezien van de striker met een Tuniq Tower erop gemonteerd. (Link hiernaar reeds gegeven in een eerdere post, heb even geen tijd om te zoeken)
Maar op de evga kunnen ook de tuniq tower en andere koelers, met een extra laagje schuim en wat voorzichtigheid gaat het prima.
oke net anandtech gecheck (stond bij de nforce 680i review) en idd daar stond ook een grote Tuniq 120 air cooler op dus. das gewoon goed checken dus.
nu nog wat info over het geluid niveau van de nordbrigde, en misschien ga ik dan nog over.
tenzij mijn voeding langer in backorder blijft staan
nu nog wat info over het geluid niveau van de nordbrigde, en misschien ga ik dan nog over.
tenzij mijn voeding langer in backorder blijft staan
Jongens ik heb de evga 680i in mijn bezit gehad....Met de tuniq 120 en de backplate ging niet helemaal lekker, metaal op de weerstanden achter op het bord. Bovendien was de bios erg buggy.
Nou heb eerst maar eens een p5n32sli besteld... 680 mobotjes wordt pas januari en zo lang ga ik niet wachten
[ Voor 4% gewijzigd door Dezjay op 07-12-2006 16:13 ]
dus een Evga 680i komt pas in januari??Dezjay schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:53:
Nou heb eerst maar eens een p5n32sli besteld... 680 wordt pas januari en zo lang ga ik niet wachten
nee de EVGA 680i is bij shops gewoon uit voorraad( of een een paar dagen) leverbaar
sinds de introductie van 680i, is alleen de processor koeling (zoals al eerder aangegeven)
en de actieve koeling van de nordbrigde die mensen tegenhouden
en voor mij telt ook nog dat vrij onbekend bedrijf is.
sinds de introductie van 680i, is alleen de processor koeling (zoals al eerder aangegeven)
en de actieve koeling van de nordbrigde die mensen tegenhouden
en voor mij telt ook nog dat vrij onbekend bedrijf is.
[ Voor 3% gewijzigd door Teunis op 07-12-2006 16:36 ]
Bedoeling is dat je iets tussen de backplate en het mobo steekt, stukje verpakkingsschuim, desnoods een stuk papier of karton oid. Je bent tweaker of je bent het niet.Ibix schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:34:
Jongens ik heb de evga 680i in mijn bezit gehad....Met de tuniq 120 en de backplate ging niet helemaal lekker, metaal op de weerstanden achter op het bord. Bovendien was de bios erg buggy.
Er is ondertussen een bios update van uit dacht ik en er zit er nog eentje in de pipeline.
Maar de biossen op de i680i boarden is nog niet geheel volwassen.Toch klokt het al aardig over.
Evga heeft net als BFG de grens hoog liggen
ik verkies beide merken boven de rest wat videokaarten betreft.....ik heb er vertrouwen in dat hun mobos het goed doen...
op Evga staat 18/20 records.
Mijn visie van Evga is, is dat zij alleen videokaarten verkopen die het echt kunnen, dus niet van die lamma kaartjes die nog geen 2% kunnen overclocken....
dit is de reden dat ik voor een Evga heb gekozen
ik verkies beide merken boven de rest wat videokaarten betreft.....ik heb er vertrouwen in dat hun mobos het goed doen...
Mijn visie van Evga is, is dat zij alleen videokaarten verkopen die het echt kunnen, dus niet van die lamma kaartjes die nog geen 2% kunnen overclocken....
BFG heeft levenslange garantie maar wordt (nog?) niet in europa verkocht omdat evga een of andere deal heeft met nvidia mbt de europa distributie las ik op XS. BFG board is ook een stuk goedkoper?Anoniem: 194550 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:52:
Evga heeft net als BFG de grens hoog liggen
BFG en evga zijn referentie boards, asus heeft met de striker en het p5 broertje iets afwijkende boarden gemaakt. De vraag is nu wat er uiteindelijk beter werkt en daarbij gaat het voornamelijk om overklokken, op stock werkt het allemaal al prima.
Klopt EVGA heeft een exclusieve deal met nvidia om de eerste weken van de release de enige in de EU te zijn met 680i borden. Neem aan dat dit een deze dagen wel zal verlopen....
dat lijkt mij ook aangezien de striker inmiddels leverbaar is in Nederland. Qua backplate heeft de striker trouwens geen probleem, deze is mooi vlak itt de eVGA 680i. Alleen moet je dus wel uitkijken met de koelers en vooral de breedte van de koelers, de heatpipes zijn behoorlijk hoog.dominator schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:10:
Neem aan dat dit een deze dagen wel zal verlopen....
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 83314 op 07-12-2006 17:15 ]
Computerland voor 259 euroAnoniem: 194550 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:12:
als dat zow was had ik men Evga al lang thuis
News-flash
Allereerst verwijs ik jullie door naar de sneak peak door VR-Zone van de Gigabyte nF680i (GA-N680SLI-DQ6).
Nu zijn er 2 mensen, voor zover ik weet, al in het bezit van een DFI LP UT nF680i-proto, maar die is nog niet helemaal definitief. Shamino (VR-Zone) en Tony (Tech-Repository) heeft er ook al 1 (onder foto's RD600, beetje dom dat RD680 i.p.v. nF680i). Helaas nog geen benches.
Abit heeft zijn IN9 32X-MAX gelanceerd. Meer informatie op PCSTATS.
En verder heeft VR-Zone nog wat interessant nieuws over 680i, namelijk dat het OC'en van Kentfields zal worden verbeterd. Die is op dit moment nog niet echt goed te noemen.
OT, maar wel interessant:
Shamino en Tony zijn allebei ook in bezit van een DFI LP UT RD600-retail, alleen moeten ze wachten totdat ze van DFI benches mogen plaatsen. De launch is op 15 december. Er zijn trouwens ook al wat meer plaatjes, onder andere van de doos. (bron: Anandtech Forums)
Tony van XS-Forums meld dat er een Asus R.O.G. P965 komt, namelijk de Commando. Hij heeft er al 1 op zijn bureau liggen...Misschien een idee om een Asus R.O.G. RD600 te maken, Asus?
OCZ komt met grafische kaarten. (bron: VR-Zone)
IHS eindelijk verwijderd van 8800GTX. (bron: VR-Zone)
Allereerst verwijs ik jullie door naar de sneak peak door VR-Zone van de Gigabyte nF680i (GA-N680SLI-DQ6).
Nu zijn er 2 mensen, voor zover ik weet, al in het bezit van een DFI LP UT nF680i-proto, maar die is nog niet helemaal definitief. Shamino (VR-Zone) en Tony (Tech-Repository) heeft er ook al 1 (onder foto's RD600, beetje dom dat RD680 i.p.v. nF680i). Helaas nog geen benches.
Abit heeft zijn IN9 32X-MAX gelanceerd. Meer informatie op PCSTATS.
En verder heeft VR-Zone nog wat interessant nieuws over 680i, namelijk dat het OC'en van Kentfields zal worden verbeterd. Die is op dit moment nog niet echt goed te noemen.
OT, maar wel interessant:
Shamino en Tony zijn allebei ook in bezit van een DFI LP UT RD600-retail, alleen moeten ze wachten totdat ze van DFI benches mogen plaatsen. De launch is op 15 december. Er zijn trouwens ook al wat meer plaatjes, onder andere van de doos. (bron: Anandtech Forums)
Tony van XS-Forums meld dat er een Asus R.O.G. P965 komt, namelijk de Commando. Hij heeft er al 1 op zijn bureau liggen...Misschien een idee om een Asus R.O.G. RD600 te maken, Asus?
OCZ komt met grafische kaarten. (bron: VR-Zone)
IHS eindelijk verwijderd van 8800GTX. (bron: VR-Zone)
[ Voor 12% gewijzigd door Limit-NL op 07-12-2006 17:56 ]
nou, ik heb hem bij Azerty voor 264 euro's
dat moet opschieteten, maarja als ik moet wachten, het zij zo
Striker leverbaar? Waar dan?Anoniem: 83314 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:14:
[...]
dat lijkt mij ook aangezien de striker inmiddels leverbaar is in Nederland. Qua backplate heeft de striker trouwens geen probleem, deze is mooi vlak itt de eVGA 680i. Alleen moet je dus wel uitkijken met de koelers en vooral de breedte van de koelers, de heatpipes zijn behoorlijk hoog.
Ik zie gewoon 'pre-order' staan daar op de site, lijkt me niet dat hij daar echt direkt verkrijgbaar is. De claim dat azerty 20 van die borden heeft gehad zie ik ook niet als 100% waar, voor hetzelfde geld hebben ze 20 fictieve borden aan 20 fictieve klanten geleverd die fictieve backorders hadden lopen. En als het wel waar is, waarom zie ik dan nog geen posts verschijnen van mensen hier die er 1 hebben?? 
offtopic:
Verder ga ik hier niet op in, er word al genoeg offtopic geleuterd in het topic
Precies mijn idee.dominator schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:39:
Ik zie gewoon 'pre-order' staan daar op de site, lijkt me niet dat hij daar echt direkt verkrijgbaar is. De claim dat azerty 20 van die borden heeft gehad zie ik ook niet als 100% waar, voor hetzelfde geld hebben ze 20 fictieve borden aan 20 fictieve klanten geleverd die fictieve backorders hadden lopen. En als het wel waar is, waarom zie ik dan nog geen posts verschijnen van mensen hier die er 1 hebben??
offtopic:
Laten we eerlijk zijn, degene in nl die er echt bovenop zitten zijn echt wel de tweakers in dit topic.
Pre-orders vanaf 7 november, dan moet je er toch zeker 1 hebben ?
Ga mij niet wijsmaken dat de gemiddelde of de bovengemiddelde gebruiker dit bord op dag 1 gaat pre-orderen, zeker niet voor dat geld.
En of het nou zo intresant is voor tweakers in het buitenland ?
Maar misschien dat er morgen toch een paar tweakers zich melden met hun nieuwe speeltje.
Voor de eventuele gelukkigen zijn hier nieuwe striker biossen te vinden http://www.lejabeach.com/ASUS/Striker/
[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 07-12-2006 21:13 ]
Even over het geluid van de northbrigde cooler op het evga moederbord. Op volle snelheid hoor je die zeker. Daarom heb ik em op 50% van de snelheid gezet, scheelt eigenlijk niks voor de koeling en je hoort em niet meer, je hoort em alleen in de top. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik wel een XFX 8800 GTX in m'n systeempje heb zitten en die overstemd misschien ook wat, maar die 8800 is ook niet zo heel luid.
[off topic] weet iemand of er een andere stille koeling past op die 8800 GTX?
[off topic] weet iemand of er een andere stille koeling past op die 8800 GTX?
Communication without intelligence is noise, Intelligence without communication is irrelevant.
@zetta, bedankt voor de info, kan dat meenemen bij een overweging om eventueel over te switchen
het officele 8800 topic misschien zijn daar mensen met ervaringen
het officele 8800 topic misschien zijn daar mensen met ervaringen
[ Voor 3% gewijzigd door Teunis op 07-12-2006 21:50 ]
np Teunis, ik denk dat het ook niet eens onhaalbaar is om de fan die op de northbridge koeler zit te vervangen door een betere. Ben niet echt een kenner op dat gebied maar het lijkt mij een standaard 40mm fannetje. mocht iemand belang hebben dan wil dat wel even onderzoeken
Maar zoals ik al zei, dat fannetje komt op halve kracht niet boven die 8800 gtx uit.
ik heb dat 8800 topic al doorzocht op alternatieve koelwijzen, kan niks vinden. Rest van Internet is ook al blanko, snap echt niet dat niemand wat geprobeerd heeft
ik heb dat 8800 topic al doorzocht op alternatieve koelwijzen, kan niks vinden. Rest van Internet is ook al blanko, snap echt niet dat niemand wat geprobeerd heeft
Communication without intelligence is noise, Intelligence without communication is irrelevant.
heeft Noctua niet een speciale northbridge koeler?
een mini variant van de Noctua NH-U 12??
http://www.hardware.info/...lheatpipe_chipset_cooler/
een mini variant van de Noctua NH-U 12??
http://www.hardware.info/...lheatpipe_chipset_cooler/
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 194550 op 07-12-2006 22:48 ]
Deze van noctua bedoel je zeker.
maar das het lastige van andere koelers, alleen door testen (van je zelf of door andere) weet je of het mogelijk is om uit te wisselen.
en de 8800 is nog niet zo lang uit dus het zal ff duren voor dat site gaan aangeven of hun cooler geschikt, en zo niet om een nieuwe uit te brengen. aangezien ik ook 1 van plan ben aanteschaffen.
(pas als de striker uit backorder is/ of dat itk toch voor evga ga)
Edit1:
verlopig zul je dus alleen met afstanden doen (liefst zonder koeler, maar dat moet je natuurlijk zelf weten) een eind kunnen. (fotos kan maar dat leest zo slecht af)
denk qua prefromance dat de 9750 koelers het ook wel aanmoeten kunnen.
zal ik morgen nog ff wat langer zoeken
maar das het lastige van andere koelers, alleen door testen (van je zelf of door andere) weet je of het mogelijk is om uit te wisselen.
en de 8800 is nog niet zo lang uit dus het zal ff duren voor dat site gaan aangeven of hun cooler geschikt, en zo niet om een nieuwe uit te brengen. aangezien ik ook 1 van plan ben aanteschaffen.
(pas als de striker uit backorder is/ of dat itk toch voor evga ga)
Edit1:
verlopig zul je dus alleen met afstanden doen (liefst zonder koeler, maar dat moet je natuurlijk zelf weten) een eind kunnen. (fotos kan maar dat leest zo slecht af)
denk qua prefromance dat de 9750 koelers het ook wel aanmoeten kunnen.
zal ik morgen nog ff wat langer zoeken
[ Voor 18% gewijzigd door Teunis op 07-12-2006 23:25 ]
Die Noctua NCU-6 zou best eens op de evga kunnen passen, de koeler die er nu op zit zit mijn videokaart of cpu koeler (arctic freezer 7 pro) niet in de weg en is ongeveer even breed als de huidige norhtbridge koeler. Moet alleen dan wel ook de southbrigde koeler vervangen waar die aan vast zit via heatpipe.
jah, hoe doe je dat??? aangezien je niet ff een heatsinkje derop gooit van 3 cm dik, dan zit je vga in de weg.....
of je gaat zelf aan de slag, heatpipje eruit, ff een ander heatpipje maken met vinnen eraan....iets orgineels iig en klaar is kees
of je gaat zelf aan de slag, heatpipje eruit, ff een ander heatpipje maken met vinnen eraan....iets orgineels iig en klaar is kees
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 194550 op 07-12-2006 23:23 ]
De mijne is vandaag door Azerty verzonden. Als TNT meewerkt heb ik 'm morgen dus.
Helaas ik was er net niet bij toen die cursus heatpipes solderen begon. Ik ben even vergeten er bij te zetten dat ik een evga 680i moederbord gebruik, mijn northbridge zit tussen de videokaart en cpu in.
Waarschuwing:
Ongewenst in dit topic: gezeur over levertijden!
Informatie over levertijden kun je gewoon bij winkels krijgen. Posts erover hier zullen gemodbreaked worden. Bij herhaling kun je een Officiele Waarschuwing verwachten
Dus graag alleen nog praten over die moederborden, en minder tot helemaal niet over levertijden want dit topic gaat nergens meer over.
Informatie over levertijden kun je gewoon bij winkels krijgen. Posts erover hier zullen gemodbreaked worden. Bij herhaling kun je een Officiele Waarschuwing verwachten
Dus graag alleen nog praten over die moederborden, en minder tot helemaal niet over levertijden want dit topic gaat nergens meer over.

Damn. de INTEL BAD AXE D975XBX2 Vista is nu te koop in mijn favoriete shop.
Spijtig van de non 1333fsb support en wat mindere features als de 680i!
Maar wel een stuk goedkoper; 230euro.
Maar nog steeds een goede keuze imo.
Spijtig van de non 1333fsb support en wat mindere features als de 680i!
Maar wel een stuk goedkoper; 230euro.
Maar nog steeds een goede keuze imo.
Netjes! Maak je wat pics als je hem binnen hebt? Ben razend benieuwd...Ackermans1973 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:32:
[...]
De mijne is vandaag door Azerty verzonden. Als TNT meewerkt heb ik 'm morgen dus.
Jongens! Goed nieuws, ik mag mijn bord straks gaan ophalen
Ik hou jullie op de hoogte van mijn OC adventures
Dit topic is gesloten.
Let op: