- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik zie dan de volgende waarden,
CPU (groen licht) 1.3250v
Memory (geel licht) 1,8500v (1,8000 geeft groen licht)
FSB (groen licht) 1,2000v
HT(SPP-MCP) (rood licht) 1,4500v (1,2000 geeft groen licht)
PCI-E (geel licht) 1.3500v
nForce (groen licht) 1,5000v (1,2000 geeft groen licht)
AUX (groen licht) 1,5000v
Dus de Memory, HT..en PCI-E geven een waarschuwing wb de hoogte van de voltages. De bios instelling staan alleen op automatisch op het moment...is dit dan normaal? Of dien ik de waardes allemaal in het groen te hebben?
Anoniem: 204701
Dit is wat de asus faq erover te zeggen hebben:murky123 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:01:
[...]
welke bios versie praat jij over?
ik heb de p5n32-e sli sinds vandaag aan de praat (bios 0602) en daarin geeft asus probe II steeds een alarm dat de 1.2VHT te hoog is...die is nu 1.5.
ik kan de voltages in bios wel aanpassen maar ik heb er geen verstand van om wat een goede voltage is.
mischien dat het probleem verholpen is met de nieuwe bios waar jij het overhebt. dus wil ik graag weten welke de nieuwste bios is voor de asus p5n32-e sli
Question
My PC Probe always shows 1.2VHT warning message when I use EN7900GTX or EN8800 series on this MB. Is that normal?
Answer
Yes, nVidia supports linkboost technology on EN7900GTX and G80 series VGA. This feature will automatically overclock PCI Express Bus and Hypertransport BUS by 25%. Therefore, the voltage will be slightly higher than standard 1.2V. Please adjust the warning setting for the Voltage to aviod this message.
Daarnaast heb ik ook de vcore drop en geeft hij een vcore van 1.15v aan. Ik ben een beetje huiverig voor het flashen van een bios, maar kan het kwaad het zo te laten staan of kan ik beter flashen naar de nieuwste bios zodat dit verholpen is.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 204701 op 21-02-2007 20:56 ]
680i's lijken nog niet echt op punt te staan!
De vraag is, wanneer komen er nu andere merken met 680i mobo's?
DFI, Gigabyte, ....
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ik heb het vermoeden dat er iets erg mis is aan de kant van DFI je ziet namelijk totaal GEEN nieuws over die plank.multipasser schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:07:
Ik volg deze topic nu al paar maand, maar ik lees niets anders dan problemen.
680i's lijken nog niet echt op punt te staan!
De vraag is, wanneer komen er nu andere merken met 680i mobo's?
DFI, Gigabyte, ....
Meestal zie je 2 maanden voor een mobo te krijgen is wel een (p)review op Xtreme Systems door Coolar
Nog helemaal geen resultaten van gezien of wat dan ook en volgens mij had hij er begin deze maand allang moeten zijn

Ben iig zelf HEEL erg tevreden met me Abit
Eerste mobo wat me Crucial dimmetjes op DDR1150 4-4-3-12 laat draaien
Turn it off and on again.

En ECS Elitegroup heeft nu ook een 650i SLI bord: ECS NF650iSLIT-A. Met actieve koeling van de north bridge.

Kan iemand mij vertellen waarom die stroomaansluiting naast de 2e PCIe 1x er zit?
[ Voor 33% gewijzigd door M411007 op 22-02-2007 10:56 . Reden: ecs bord toegevoegd ]
Hier ben ik ook al een beetje bang voor, zit eigenlijk op het bord te wachten maar er is nog steeds nagenoeg niets over te vinden...SmokeyTheBandit schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:13:
[...]
Ik heb het vermoeden dat er iets erg mis is aan de kant van DFI je ziet namelijk totaal GEEN nieuws over die plank.
Meestal zie je 2 maanden voor een mobo te krijgen is wel een (p)review op Xtreme Systems door Coolar
Linkje Abit: http://www.abit.com.tw/pa...pop.php?pDOCNO=en_0702071
[ Voor 7% gewijzigd door -SimJoc- op 22-02-2007 10:30 ]
gewoon flashen die hap naar de nieuwste bios mogelijk.. Als mensen bewezen hebben dat de nieuwe werkt, en bij mij ook dus nu. Dan is er toch niks aan de hand?Anoniem: 204701 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:54:
[...]
Dit is wat de asus faq erover te zeggen hebben:
Question
My PC Probe always shows 1.2VHT warning message when I use EN7900GTX or EN8800 series on this MB. Is that normal?
Answer
Yes, nVidia supports linkboost technology on EN7900GTX and G80 series VGA. This feature will automatically overclock PCI Express Bus and Hypertransport BUS by 25%. Therefore, the voltage will be slightly higher than standard 1.2V. Please adjust the warning setting for the Voltage to aviod this message.
Daarnaast heb ik ook de vcore drop en geeft hij een vcore van 1.15v aan. Ik ben een beetje huiverig voor het flashen van een bios, maar kan het kwaad het zo te laten staan of kan ik beter flashen naar de nieuwste bios zodat dit verholpen is.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Dat is om je mobo/videokaarten van wat extra juice te voorzien als je SLI gebruiktM411007 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:25:
ABIT heeft nu ook een 650i SLI moederbord uit. Nog geen reviews van gezien, maar ik verwacht niet veel verschil met de andere 650i SLI borden zoals Asus P5N-E SLI, MSI P6N SLI-FI, MSI P6N SLI Platinum.
[afbeelding]
En ECS Elitegroup heeft nu ook een 650i SLI bord: ECS NF650iSLIT-A. Met actieve koeling van de north bridge.
[afbeelding]
Kan iemand mij vertellen waarom die stroomaansluiting naast de 2e PCIe 1x er zit?
Dan schijnt het allemaal wat stabieler te lopen.
Een aantal s939 SLI borden had het ook al
Anoniem: 197215
zo te zien is het een stekker waar juist stroom in gaatDubbel Fristie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:59:
[...]
Dat is om je mobo/videokaarten van wat extra juice te voorzien als je SLI gebruikt![]()
en niet het moederboard uit...
de nieuwste kaarten hebben daarnaast een directe verbinding met de voeding,
dus ik denk dat het gewoon een aparte voeding voor de CPU is,
op mijn moederboard zit zo'n stekker ook, maar dan in een andere vorm (8pens)
Dat word dus ook bedoeld, een eigen voedingslijn voor de pci-e sloten.Anoniem: 197215 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:13:
[...]
zo te zien is het een stekker waar juist stroom in gaat
en niet het moederboard uit...
de nieuwste kaarten hebben daarnaast een directe verbinding met de voeding,
dus ik denk dat het gewoon een aparte voeding voor de CPU is,
op mijn moederboard zit zo'n stekker ook, maar dan in een andere vorm (8pens)
Overigens volstrekt overbodig aangezien deze op de Striker niet zit (betere layout dus)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
in principe draai ik alles nog op stock speeds zoals FSB, RAM, GPU, CPU
als ik prime95 aanzet dan loopt de temperatuur redelijk snel op van ongev. 30C naar ongev 60 graden
en daar blijft hij dan ook
wat mij ook opvalt is dat de fan van de scythe infinity eigenlijk altijd wel max rpm draait . ongev 1100rpm.
ik schrok een beetje van de temps onder load van prime95. had lager verwacht.
ik heb al een zitten googlen maar ik kom niet echt op een antwoord: wat is nu in deze situatie een redelijke temperatuur under load in prime95.
de kast waar ik alles in heb is een antec p180 met een 12cm rearfan en een 12cm topfan
er onder hangen 2 stuks 8800gts en 2 gig ddr2800 pc6400c4 en mijn bios is 0902, ook zijn de laatste drivers en Ntune geinstalleerd onder windows XP sp2
temp readings komen van coretemp en asus probe (asus probe leest iets warmer uit dan coretemp)
[ Voor 5% gewijzigd door murky123 op 25-02-2007 09:36 ]
zeker weten is een beetje lastig.. want mijn antec p180b heeft geen uitneembaar moederboardtrayFikkieHo schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:25:
weet je zeker dat de scythe goed is gemonteerd.. sommige mensen halen met dat ding oc'ed nog lagere temps... ik haal met 2.7ghz stock koeler de 63 graden met orthos.. dus das nie goe bij jouw
je "drukt" de scythe er gewoon in..
Ik heb het idee dat ie wel goed zit.
ook de thermal paste is netjes met een credidcard aangebracht.. niet teveel.
en als je stock 2.7ghz hebt, hoeveel volt heb je dan op je core van de e6600?
ik denk dat die van mij iets te hoog staat.. standaard vanuit bios
[ Voor 11% gewijzigd door murky123 op 25-02-2007 17:32 ]
Draai nu met intel stock cooler op 1,1v in Bios op 2746Mhz (e6600) en tijdens orthos wordt ie niet warmer dan 46c stressed! Komt ongetwijfeld door het undervolten maar dat is behoorlijk acceptabel zo. Straks waterblock erop en gaan!
Bord bevalt me tot nu toe prima.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Anoniem: 208852
ASUS Striker Extreme
e6600 (2,4 GHz)
2gb OCZ ram (800/6400/4-4-4-12)
2 x 250 GB hardeschijf (16mb/s)
7950GT 512 mb van XFX
650 watt PSU
coolermaster centurion 534
Nou heb ik ergens gehoord dat je je moederbord moet flashen naar een nieuwe bios versie o.i.d. maar... dat was toen ik eerst voor hyperx van kingston zou gaan (RAM dus) i.v.m. compatibaliteit heb ik toen besloten voor OCZ te gaan.. mijn vraag dus, moet ik alsnog mijn bios flsahen naar een andere versie om het draaiend te krijgen of werkt het allemaal als ik alles goed aansluit en installeer?
1) als ik bij pcprobe kijk is m'n DDR2 Term rood (1.10 v)
moet ik me hier zorgen om maken of moet ik het voltage verhogen van het geheugen???
2) windows vista vind mijn onboard geluidskaart niet... (heb hem enabled in de bios maar niks...)
In deze review worden de Striker Extreme en de P5N32-E SLI vergeleken en daar uit blijkt dat de striker amper anders is op een paar nutteloze extra's.
http://www.legionhardware.com/document.php?id=616&p=0
Well there you have it folks, just as we suspected the P5N32-E SLI is every bit as good as the Striker Extreme. In fact we recon it’s a whole lot better since you save around $130 US and sacrifice nothing worth mentioning. The only useful features that are missing on the P5N32-E SLI that can be found on the Striker Extreme are the two eSATA ports. However as mentioned earlier, if you really want these ports simply spend $25 US and get a 2-port eSATA card. Other than the eSATA ports I fail to see what else might be missed. The on-board buttons will quickly be forgotten, as will the I/O panel LCD, and a few less heatpipes never killed anyone.
Bottom-line is ASUS has produced the Striker Extreme for a staggering $400 US, making it $130 US more expensive than the P5N32-E SLI and they simply forgot to show anything for the extra money. The P5N32-E SLI is every bit as impressive without the unbelievable price tag! We really feel sorry for anyone that purchased the Striker Extreme under the impression that is was going to be better than the P5N32-E SLI, as it simply is not. There is not a great deal more we can say really…
While the Striker Extreme is a tremendous waste of money the P5N32-E SLI has proven to be a worthy solution, a solution that is well worth your hard earned cash! Although the P5N32-E SLI is hardly cheap at $270 US it is quite competitively priced when compared to the competition. Given that the P5N32-E SLI is every bit as feature rich as the Striker Extreme, we believe it to be a fantastic motherboard that is well worth purchasing. Those looking for the ultimate Core 2 motherboard should certainly consider the ASUS P5N32-E SLI.
Dat wisten we toch allang?Rutger Mulder schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:39:
Ik kwam deze review/vergelijking vandaag tegen en volgens mij is ie hier nog niet eerder gepost.
In deze review worden de Striker Extreme en de P5N32-E SLI vergeleken en daar uit blijkt dat de striker amper anders is op een paar nutteloze extra's.
http://www.legionhardware.com/document.php?id=616&p=0
[...]
Kijk eens onder het stickertje van de p5n32-e sli
Maarrrrrrrr.......de voltages kunnen wel hoger bij de Striker dan bij de p5n32-e
En voor die paar euros extra scheelt dat wel heel wat vmods met de kans dat het fout afloopt en is het gewoon makkelijk in de bios te regelen ipv met potmeters
Verders zijn het gewoon 2 superborden.
Anoniem: 195088
ik zou normaal volgende week me MSI P6N SLI-FI binnen moeten hebben, als je wil kan ik er een reviewtje over makenM411007 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:25:
Nog geen reviews van gezien, maar ik verwacht niet veel verschil met de andere 650i SLI borden zoals Asus P5N-E SLI, MSI P6N SLI-FI, MSI P6N SLI Platinum.
I/O Panel LCD? On-board Buttons? Ik krijg vandaag mijn nieuwe pc binnen (Inclusief Striker Extreme)The on-board buttons will quickly be forgotten, as will the I/O panel LCD, and a few less heatpipes never killed anyone.
Wat houden die 2 dingen in? Ik heb nergens een LCD gezien toen ik het moederbord bestelde, en geen flauw idee welke "on-board buttons" ze op doelen. Iemand die hier iets van weet?
/EDIT:
Ok, ben er zojuist achter gekomen dat er een lcd schermpje zit aan de achterkant van men nieuwe moederbord om de status van men systeem te weergeven. Zeker een leuke extra!
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 208852 op 27-02-2007 13:43 ]
Bij hardwarezone staat een review van de MSI P6N SLI Platinum. Hij krijgt daar 4.5 van de 5 punten.Anoniem: 195088 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:56:
[...]
ik zou normaal volgende week me MSI P6N SLI-FI binnen moeten hebben, als je wil kan ik er een reviewtje over maken
Ik zit al een tijdje te wachten op dit board. Een aantal winkels hebben hem op hun site, maar kunnen niet vertellen wanneer hij leverbaar is...The board has great CPU support, SLI graphics, HD audio, S/PDIF and full range of external device support with USB 2.0, FireWire and eSATA. If you're building a system specifically for a single purpose, such as gaming, the P6N SLI Platinum will be all you need.
Performance is an area that the P6N SLI Platinum excels in as well. Despite not having advanced performance features of the nForce 680i SLI such as LinkBoost and EPP memory, the nForce 650i SLI has proven to be just as able a platform to match the nForce 680i SLI as well as Intel P965 chipset in terms of performance in all areas. The fact that the P6N SLI Platinum was able to top several of our benchmarks speaks well of MSI's progress with the board...

Geen probleem.WhiteDog schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:13:
Ik heb een vraagje over de Asus Striker Extreme. Ik zie dat deze 6 SATA poorten heeft, maar slechts 1 controller. Ik wil graag 2 raptors in raid zetten en 2 andere schijven gewoon als disk. Gaat dit lukken?
1, als je pc stabiel draait, hoef je je geen zorgen te maken.. mar 1.1 is erugg weinig.. kan fout zijn van pcprobe..knarf schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:45:
ik heb sinds kort ook een p5n32-e sli, ik heb alleen 2 problemen;
1) als ik bij pcprobe kijk is m'n DDR2 Term rood (1.10 v)
moet ik me hier zorgen om maken of moet ik het voltage verhogen van het geheugen???
2) windows vista vind mijn onboard geluidskaart niet... (heb hem enabled in de bios maar niks...)
en volgens mij moet je vista drivers downlaoden...
En het leuke van spanning isDubbel Fristie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:59:
[...]
Dat is om je mobo/videokaarten van wat extra juice te voorzien als je SLI gebruikt![]()
???Termi schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:45:
[...]
En het leuke van spanning is, dat het er ook op staat. Zo kan je dus een Casefan die zo'n stekker heeft er mee voeden
.
Volgens mij is dat een input en geen output hoor !
Ik dacht dat in november 2006 al gezegd was dat de Q6600 rond de 500$ ging kosten.WhiteDog schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:41:
Misschien even melden voor de mensen die het gemist hebben: op 22 april zakken de prijzen van de Quadcore enzo. De quadcore gaat dan nog 503$ kosten (prijs van de e6700 nu). Het is dus de moeite waard om nog 2 maandjes te wachten als je het geduld kan opbrengen
Terwijl hij nu 850euro kost.
2 maand wachten dus. Maar 503$ voor de Q6700 of Q6600 ?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
nog ervan afgezien dat het ook niet echt lekker voor je stabiliteit zal zijnjustifire schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:32:
[...]
???
Volgens mij is dat een input en geen output hoor !
neem dan lekker zo'n 1x contramolex naar 2x molexkabel, ik koop ze bij een kleine PCboer hier in de buurt voor €2,- per stuk...
enkel te zien op een Duitse site voorlopig:
http://www.msi-computer.d..._idx_view.php?Prod_id=658
Het is trouwens deze dat ik heb, begint precies beetje bij beetje binnen te komen

Nvidia Reference model
[ Voor 4% gewijzigd door Dragunov op 01-03-2007 21:26 ]
nieuws: Prijsverlaging Core 2 op 22 april, Celeron in junimultipasser schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:43:
[...]
Ik dacht dat in november 2006 al gezegd was dat de Q6600 rond de 500$ ging kosten.
Terwijl hij nu 850euro kost.
2 maand wachten dus. Maar 503$ voor de Q6700 of Q6600 ?
530$ voor de Q6600
Anoniem: 196662
AR wordt A1 en TR wordt T1, vanaf 5maart zijn deze aangepaste versies ook voor eshops beschikbaar, momenteel enkel voor de mensen die hun producten hebben geregistreerd op de website. Het probleem met de PS2poorten is trouwens ook in orde op deze nieuwe versies.
Of je dat dan support kan noemen? PS2 poorten die niet werken kunnen ze moeilijk om heen, beetje als een auto kopen met vierkante wielenAnoniem: 196662 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:45:
De reference bordjes onderscheiden zichzelf momenteel door support. Zoals EVGA bijvoorbeeld momenteel gratis cross-shipping geeft aan al de mensen met een quadcore en de daarbij slechte overclocks.
AR wordt A1 en TR wordt T1, vanaf 5maart zijn deze aangepaste versies ook voor eshops beschikbaar, momenteel enkel voor de mensen die hun producten hebben geregistreerd op de website. Het probleem met de PS2poorten is trouwens ook in orde op deze nieuwe versies.
Ik vermijd liever eerste generaties van een chipset, zeker als je 300 € voor een plank moet gaan neertellen met kinderziektes...
is het bij jou al opgelost ? me m8t heeft precies hetzelfde probleem, zelfs met ander test materiaal zoals, cpu ,mem,vga,psu werkt het nog niet bordje doet totaal lekker niksAnoniem: 176663 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:33:
Ik heb vandaag mijn Asus P5N-E SLI + e4300 + 2x 1 GB Twinmos RAM binnen gekregen.
Nu heb ik zelf een 7950 GX2, maar als ik m'n pc aan wil doen krijg ik geen beeld geen post nix . .
heb al geprobeerd alles los te koppelen op de cpu ram en gfx na, maar hetzelfde probleem . .
Iemand enig idee?
(ga nu ff kijken of ze bij de lokale pc winkel een goedkoop pci vid kaartje hebben, kijken of die het wel doet zodat ik de bios kan flashen)

heb je wel de 8 pins voeding naast de cpu aan gesloten met daadwerkelijk de 8 pins aansluiting?Gipsy King schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:10:
[...]
is het bij jou al opgelost ? me m8t heeft precies hetzelfde probleem, zelfs met ander test materiaal zoals, cpu ,mem,vga,psu werkt het nog niet bordje doet totaal lekker niks
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Anoniem: 104819
Dat bord heeft een 4 pins aansluiting, geen 8.Hubert schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:15:
[...]
heb je wel de 8 pins voeding naast de cpu aan gesloten met daadwerkelijk de 8 pins aansluiting?
Ik zou eens proberen de bios de resetten, anders lijkt het me een DOA, heb ik zelf ook gehad met dit bord, die van mij was ook DOA en nog een hoop andere tramelant.
Nu werkt alles perfect hier.
Dit had ik uiteraard al gedaan, sterker verhaald, uit de kast heeft hij 1 x geboot, eenmaal weer ingebouwd weer geen signaalAnoniem: 104819 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:23:
[...]
Dat bord heeft een 4 pins aansluiting, geen 8.
Ik zou eens proberen de bios de resetten, anders lijkt het me een DOA, heb ik zelf ook gehad met dit bord, die van mij was ook DOA en nog een hoop andere tramelant.

Anoniem: 210962
De P5N32-e SLI heeft wel een 8 pins connector, alleen zit er vierpins afdekkap over deze aansluiting. Kap verwijderen, dan 8 pins aansluiting beschikbaar.Anoniem: 104819 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:23:
[...]
Dat bord heeft een 4 pins aansluiting, geen 8.
besteld. Is namelijk ook de 680i SLI chipset. en kost maar 228 euro tegenover die duurdere bord van rond de 300 euro. Ik ga er ook nog een raid kaart erop zetten want het bord heeft ook 3x pci-e 16x
en 1x pci-x slot 133mhz.
Dus nou heb ik
E-sata op het bord
SLI 16x full speed
1x 16x pci-e physics slot.
2x pci-e 1x sloten
1x pci voor de SB X-FI
Solid capicators
Overclockings mogelijkheden.
Gewoon een uber bord voor weinig.
Als ik hem heb een review.
[ Voor 29% gewijzigd door Robin4 op 05-03-2007 21:21 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Anoniem: 199123
Is geen 680i maar de NVIDIA nForce Dual PCI-E x 16 chipset (C55 met MCP55XPE)
Dus net een P5N32-E Plus alleen dan met een echte 680 achtige southbridge. Is een mooi bord !
Heeft ook nog een PCI-X slot voor bijvoorbeeld raidcontroller of netwerkkaart
Google maar eens op P5NT WS+review. Op xtremesystems hebben ze het bord al onder handen gehad. E6600 @ 3.6 ghz
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 199123 op 06-03-2007 08:17 ]
Ja, ik draai nu ruim een week met 1002 en alles doet het nogAnoniem: 142241 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:41:
iemand al de BIOS 1002 voor de striker extreme geprobeerd?
Ik had alleen 1 probleempje een paar dagen lang: bij een reboot bleef hij hangen vlak voordat hij daadwerkelijk de POST inging (dus vlak voor de Power Cycle zeg maar)...maar sinds een paar dagen doet hij dat niet meer en reboot hij normaal

3.6 met e6600 is op heel veel borden haalbaar mits goede koeler en juiste configuraties..Anoniem: 199123 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 08:15:
@ Robin4
Is geen 680i maar de NVIDIA nForce Dual PCI-E x 16 chipset (C55 met MCP55XPE)
Dus net een P5N32-E Plus alleen dan met een echte 680 achtige southbridge. Is een mooi bord !
Heeft ook nog een PCI-X slot voor bijvoorbeeld raidcontroller of netwerkkaart
Google maar eens op P5NT WS+review. Op xtremesystems hebben ze het bord al onder handen gehad. E6600 @ 3.6 ghz
Pffff, met de boxed koeler lukt het al (Striker Extreme), maar de juiste BIOS instellingen is inderdaad een ander verhaal.FikkieHo schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:41:
[...]
3.6 met e6600 is op heel veel borden haalbaar mits goede koeler en juiste configuraties..
Anoniem: 171163
Echter heb ik nu CPU-Z er maar weer eens bijgehaald en tot mijn verbazing zag ik bij het gedeelte Mainboard bij de chipset iets staan wat niet eens lijkt op de chipset die op mijn Striker Extreme hoort te zitten.
Ik ben dus gaan zoeken naar plaatjes van mensen die ook een striker extreme hebben en de uitslag van CPU-z online hebben staan. Ik heb er dus 1 gevonden in dit topic.
Hieronder de het plaatje van mijn CPU-Z resultaat:

Hier de link naar de afbeelding van iemand anders in dit topic die weldegelijk bij de chipset bij beide de 680i SLI vermelding heeft staan:
http://img393.imageshack.us/my.php?image=strik1000mhzni2.jpg
Kan ik hieruit opmaken dat ik gewoon vet opgelicht ben door Asus met dit moederbord??? Als dit zo is word ik echt woest en kan Azerty mij vandaag nog aan de deur verwachten.
Ik hoop dat iemand mij snel duidelijkheid kan geven.
Ik denk inderdaad dat je bent opgelicht, lijkt het moederbord physiek wel op de asus striker extreme?Anoniem: 171163 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:57:
Ik heb al aardig wat probleempjes gehad met mijn moederbord en heb aardig wat gezocht naar oplossingen maar nog niet gevonden.
Echter heb ik nu CPU-Z er maar weer eens bijgehaald en tot mijn verbazing zag ik bij het gedeelte Mainboard bij de chipset iets staan wat niet eens lijkt op de chipset die op mijn Striker Extreme hoort te zitten.
Ik ben dus gaan zoeken naar plaatjes van mensen die ook een striker extreme hebben en de uitslag van CPU-z online hebben staan. Ik heb er dus 1 gevonden in dit topic.
Hieronder de het plaatje van mijn CPU-Z resultaat:
[afbeelding]
Hier de link naar de afbeelding van iemand anders in dit topic die weldegelijk bij de chipset bij beide de 680i SLI vermelding heeft staan:
http://img393.imageshack.us/my.php?image=strik1000mhzni2.jpg
Kan ik hieruit opmaken dat ik gewoon vet opgelicht ben door Asus met dit moederbord??? Als dit zo is word ik echt woest en kan Azerty mij vandaag nog aan de deur verwachten.
Ik hoop dat iemand mij snel duidelijkheid kan geven.
Ja het moederbord lijkt wel op de Striker Extreme, hij word ook herkent als Striker alleen de chipset niet als 680i.
Ik heb ook al wel problemen gehad met dit bord en de drivers dus het zal een boel verklaren.
Is er nog een programma waar ik de chipset mee kan uitlezen?
als dit echt zo is dan is Azerty toch gewoon verplicht om mij een nieuwe te geven of zie ik dat verkeerd?
Edit: Everest leest bij de chipset helemaal niets uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 171163 op 07-03-2007 12:09 ]
Heeft die aan / uit / reset knoppen op het moederbord. Heeft die een LED display aan de achterkant, heb je eSata en een uitgebreid heatpipe systeem? Dan is het de Striker.
Anders is het de P5N32-SLI Plus. Ook mooi bord, maar mist die functies die hoerboven staan. Qua uiterlijk gelijk, maar is een hybride oplossing met andere north-en southbridge.
Het is de striker met alle toeters en bellen er op behalve de juiste chipset.
Ledjes, aan/uit, heatpipe constructie, 3 x PCI-E, eSATA enz enz enz...
Alle features behalve de 680i chipset...
Verklaard ook een boel want heb niets dan problemen gehad met de Nforce drivers voor de 680i
Apparently there are four kinds of C55:
C55 for 650i Ultra
FSB 1066/800MTps
DDR2-800/667/533, up to 32GB
18 PCI Express lanes with links 16,1,1
C55 for 650i SLI (printed "NF650I-SLI-N-xx" or "C55-SLIX8N-xx" on the chipset surface)
FSB 1066/800MTps
DDR2-800/667/533, up to 32GB
18 PCI Express lanes with links 16,1,1 or 8,8,1,1
C55 for 680i SLI "Lite" (printed "C55-SLIX8N-xx" on the chipset surface)
FSB 1333/1066/800MTps
DDR2-1200*/800/667/533 (* for SLI-ready memory with EPP), ECC or Non-ECC, up to 32GB
18 PCI Express lanes with links 16,1,1
C55 for 680i SLI (printed "NF680I-SLI-N-xx" or "C55-SLIX16N-xx" on the chipset surface)
FSB 1333/1066/800MTps
DDR2-1200*/800/667/533 (* for SLI-ready memory with EPP), ECC or Non-ECC, up to 32GB
26 PCI Express lanes with links 16,8,1,1
Actually there are only two kinds of C55, however:
C55
FSB 1333/1066/800MTps
18 PCI Express lanes with links 16,1,1 or 8,8,1,1
C55XE
FSB 1333/1066/800MTps
26 PCI Express lanes with links 16,8,1,1
The only difference between C55 and C55XE is that C55XE has an extra x8 PCIe link (for a third PEG port which will be used by a future nVIDIA solutions for particle). C55 for 650i Ultra/650i SLI/680i SLI "Lite" are all the same as the C55 vanilla (identified as 650i SLI SPP by CPU-Z) with some functions disabled at the motherboard/BIOS level. C55 for 680i is the C55XE (identified as 680i SLI SPP or erroneously C60 by CPU-Z; C60 is the canceled IGP solution for Intel, cf. the INQUIRER).
MCP (Media and Communications Processor, Southbridge)
There are two MCPs for nForce 600i Series:
MCP51 (a.k.a. nForce 430, printed "MCP51-xx" or "NF-430-N-xx" on the chipset surface)
No PCI Express lane
2 x PATA, 4 x SATA at 3.0Gbps, RAID 0/1/01/5/JBOD, NCQ, Hot-Plug, Native Gigabit LAN, 8 x USB2.0, HD Audio
MCP55 (a.k.a. nForce 590 SLI MCP, printed "NF590-SLI-N-xx" on the chipset surface)
28 PCI Express lanes with links 16,8,1,1,1,1
1 x PATA, 6 x SATA at 3.0Gbps, RAID 0/1/01/5/JBOD, NCQ, Hot-Plug, Dual Native Gb LAN, 10 x USB2.0, HD Audio
DualNet, Teaming, TCP/IP Acceleration
MCP55 is exactly nForce 570 SLI for AMD (single chip), so it is identified with "nForce 570 SLI" by CPU-Z.
Chipsets
nForce 650i Ultra = C55 + MCP51; PEG x16 only
nForce 650i SLI = C55 + MCP51; PEG x16 or (x8, x8)
nForce 680i SLI "Lite" (or Dual x16 SLI or Dual PCI-E x16 in the ASUS term) = C55 + MCP55; PEG (x16, x16, x8)
nForce 680i SLI = C55XE + MCP55; PEG (x16, x16, x8) (and the hidden x8)
Again the only difference between 680i SLI "Lite" and 680i SLI is that 680i SLI has an extra (hidden) x8 link in its SPP. FYI
nForce 500 Series for Intel
nForce 570 SLI = C19 + MCP51; PEG x16 or (x8, x8)
nForce 590 SLI = C19 + MCP55; PEG (x16, x16, x8)
nForce4 for Intel
nForce4 SLI = C19 + MCP-04; PEG x16 or (x8, x8) (The lanes in MCP are disabled!)
nForce4 SLI X16 = C19 + MCP-04; PEG (x16, x16)
nForce4 Ultra = C19 + MCP51; PEG x16
nForce4 SLI XE = C19 + MCP51; PEG x16 or (x8, x8)
nForce 500 Series for AMD
nForce 550 = MCP55; PEG x16
nForce 570 Ultra = MCP55; PEG x16
nForce 570 SLI = MCP55; PEG (x16, x8) or (x8, x8)
nForce 590 SLI = C51XE + MCP55; PEG (x16, x16)
nForce4 for AMD
nForce4 = MCP-04; PEG x16
nForce4 Ultra = MCP-04; PEG x16
nForce4 SLI = MCP-04; PEG x16 or (x8, x8)
nForce4 SLI X16 = C51D + MCP-04; PEG (x16, x16)
[ Voor 106% gewijzigd door |sWORDs| op 07-03-2007 13:05 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Hmm, weet nou niet of ik je moet bedanken of nietAnoniem: 199123 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:57:
Ik zou in ieder geval eerst cpu-z versie 1.39 gebruiken en dan nog eens checken.
Dus blijkbaar ben ik niet opgelicht en heb ik wel de goede chipset en kan ik weer wat afkoelen...
Dus daarvoor bedankt!
Bijvoorbeeld het uitvallen van de vaste schijven bij het afsluiten van Vista (en dat niet 1 keer neen, 4 of 5 keer, aan/uit, aan/uit, aan/uit...) Dat na installatie van de 15.00 drivers...
Ook duurd het lang voordat mijn moederbord post bij het opstarten, ledjes in mijn fan gaan ook eerst aan en dan even uit om vervolgens weer aan te gaan en door te gaan naar de post.
Soms hangt de boel, ik word er echt ziek van, hier heb ik geen 300euro voor betaald...
Ook moet ik vaak wanneer ik iets knip en plak 2 keer het plakken omdat hij de eerste gewoon niets doet. Verder knalt mijn Windows verkenner er constant uit (geen nero geinstalleerd)
Slechte drive performance, enz
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 171163 op 07-03-2007 13:09 ]
Wat voor geheugen heb je? Staat deze wel op de correcte timings? Memtest? Weet je zeker dat de schijven wel goed zijn, of zijn deze ook nieuw? Is je voeding wel goed? RMA?Anoniem: 171163 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:06:
[...]
Hmm, weet nou niet of ik je moet bedanken of nietwant nu geeft hij wel de goede chipset aan, alleen ben ik nog niet verlost van alle problemen
![]()
Dus blijkbaar ben ik niet opgelicht en heb ik wel de goede chipset en kan ik weer wat afkoelen...
Dus daarvoor bedankt!![]()
Bijvoorbeeld het uitvallen van de vaste schijven bij het afsluiten van Vista (en dat niet 1 keer neen, 4 of 5 keer, aan/uit, aan/uit, aan/uit...) Dat na installatie van de 15.00 drivers...
Ook duurd het lang voordat mijn moederbord post bij het opstarten, ledjes in mijn fan gaan ook eerst aan en dan even uit om vervolgens weer aan te gaan en door te gaan naar de post.
Soms hangt de boel, ik word er echt ziek van, hier heb ik geen 300euro voor betaald...
Wireless toetsenbord? USB of PS/2?Ook moet ik vaak wanneer ik iets knip en plak 2 keer het plakken omdat hij de eerste gewoon niets doet.
[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 07-03-2007 13:10 ]
2x 1gb PC6400 dus op timings van: 4.4.4.12
Memtest geeft geen fouten evenals Orthos geen fouten geeft....
Ik begin te vermoeden dat mijn voeding misschien niet helemaal naar behoren werkt
Ik heb een ASUS Atlas 450Watt
Linkje: http://www.asus.nl/produc...202&model=556&modelmenu=1
In heb verder een E6600, Striker Extreme, 2 HD WD, 2Gb PC6400, DVD Brander, ASUS 7900GT
Misschien dat mijn HD niet goed zijn ofzo met deze chipset want volgensmij zijn er zat mensen die nergens problemen mee hebben...
Even mijn voltages & temps voor de volledigheid, CPU core lijkt me wel erg laag, die staat in CPU-Z op 1.248

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 171163 op 07-03-2007 13:19 ]
Ik zeg niet dat het niet je bord is, maar dat het niet zeker je bord hoeft te zijn. Is alle hardware nieuw of heb je sommige dingen ook al in andere systemen gehad?Anoniem: 171163 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:15:
Ik heb Kingston KHX6400D2LLK2/2GN
2x 1gb PC6400 dus op timings van: 4.4.4.12
Memtest geeft geen fouten evenals Orthos geen fouten geeft....
Ik begin te vermoeden dat mijn voeding misschien niet helemaal naar behoren werkt
Ik heb een ASUS Atlas 450Watt
Linkje: http://www.asus.nl/produc...202&model=556&modelmenu=1
In heb verder een E6600, Striker Extreme, 2 HD WD, 2Gb PC6400, DVD Brander, ASUS 7900GT
Misschien dat mijn HD niet goed zijn ofzo met deze chipset want volgensmij zijn er zat mensen die nergens problemen mee hebben...
Nieuw is:
E6600
Striker Extreme
PC6400 Geheugen
ASUS 7900GT
Wat niet nieuw is:
Voeding
DVD Brander
De Harde schijven
Processor werkt volgensmij naar behoren, Super-Pi 1M in 22seconden
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 171163 op 07-03-2007 13:23 ]
Anoniem: 211565
Ik ga binnenkort een andere pc halen en nu werd mij de ASUS P5W DH Deluxe aangeraden. Maar is die wel zo goed? Is de Asus P5N32-E SLI beter? En hoe is de Fatal1ty FP-IN9 SLI ?
Welke beter is dat is volgensmij meer een persoonlijke keuze. De twee liggen dichtbij elkaar in de benchmarks. Wel komt de 680i wat beter uit de tests. De 3e die je noemt heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niets over zeggen.
Ik zou ondanks de problemen die ik met 680i heb toch voor de P5N32-SLI gaan, maar waarom is meer een gevoelskwestie dan op feiten gebaseerd.
Conclusie, koop waar je het beste gevoel bij hebt anders krijg je er spijt van!
Alhoewel ik nog geen (user) reviews heb gezien en er nog maar één BIOS versie is, heb ik dit moederbord toch besteld bij Komplett. Aangezien dit bord dezelfde chipset heeft als de Asus P5N-E hoop ik dat ie het goed zal doen.Anoniem: 211565 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:10:
http://www2.abit.com.tw/p...+FP-IN9+SLI&fMTYPE=LGA775
Hier staat wat over de Fatal1ty.....
Ik heb nog 3 PATA devices en over de P5N-E niet veel slechts gelezen, dus hopelijk is dit bord een goede vervanger voor m'n trouwe Abit NF7-S v2.0. Ook is het wat goedkoper dan een P965 moederbord + SATA brander.
Je maakt nu al voor de tweede keer dezelfde fout, vertrouw niet blind op waardes van tooltjes/bios, zeker niet bij een nieuwe chipset.Anoniem: 171163 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:13:
Ik heb hierboven mijn temps en voltages gepost en zie bij de 2.5V lijn 3.3 staan, is dat niet wat aan de hoge kant? Ik heb ech geen verstand van voltages dus hoop eigenlijk dat iemand hier mijn kan vertellen of die waardes er goed uit zien...
Heb me bord sinds gisteren binnen, ben even me windows erop aan het zetten, meer resultaten waarschijnlijk vandaag of morgen.Robin4 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:18:
Eindelijk heb ik de knop doorgehakt. Heb maar een Asus P5NT WS, nForce Dual PCI-E x 16
besteld. Is namelijk ook de 680i SLI chipset. en kost maar 228 euro tegenover die duurdere bord van rond de 300 euro. Ik ga er ook nog een raid kaart erop zetten want het bord heeft ook 3x pci-e 16x
en 1x pci-x slot 133mhz.
Dus nou heb ik
E-sata op het bord
SLI 16x full speed
1x 16x pci-e physics slot.
2x pci-e 1x sloten
1x pci voor de SB X-FI
Solid capicators
Overclockings mogelijkheden.
Gewoon een uber bord voor weinig.
Als ik hem heb een review.
Anoniem: 142241
http://techreport.com/onearticle.x/11993
BIOS-update: http://www.msi-computer.de/download/bios/73xx/p6n_p24.zip
OS =Vista...
Everest 2006, 2007 en nTune lezen wel de chassis fan uit. Onder Vista blijven dan Everest 2007 en nTune voor de chassis fan over.Anoniem: 171163 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:58:
Heeft iemand hier ervaring met de Striker Extreme en het uitlezen van de fan/koelers in de behuizing? In de bios zie ik ze wel allemaal maar in programma's als Everest & Speedfan zie alleen maar de koeler van de videokaart...
OS =Vista...
[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 14-03-2007 16:05 ]
Misschien moet je de nieuwste Everest downloaden. Er is een beta op het Everest forum te vinden die de 680i volledig ondersteunt. Zo ziet het er bij mij uit (Vista en XP).Anoniem: 171163 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:58:
Heeft iemand hier ervaring met de Striker Extreme en het uitlezen van de fan/koelers in de behuizing? In de bios zie ik ze wel allemaal maar in programma's als Everest & Speedfan zie alleen maar de koeler van de videokaart...
OS =Vista...

Anoniem: 60636
Ik heb dit bord al dik een maand via alternate.Dragunov schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:24:
MSI P6N (680i chipset)
enkel te zien op een Duitse site voorlopig:
http://www.msi-computer.d..._idx_view.php?Prod_id=658
Het is trouwens deze dat ik heb, begint precies beetje bij beetje binnen te komen
[afbeelding]
Nvidia Reference model
wat een ellende. ben van vista terug gegaan naar xp.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 60636 op 14-03-2007 20:43 ]
geen problemen voorlopig, wel BIOS P24 eropgezetAnoniem: 60636 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:38:
[...]
Ik heb dit bord al dik een maand via alternate.
wat een ellende. ben van vista terug gegaan naar xp.
moet je ook betalen voor beta of niet, want ik zie op site da je normaal gezien die programma's moet kopen
thx
Probleem is opgelost door het downloaden van de beta van everest, hieronder nog even een linkje voor de mensen die hetzelfde probleem hebben:
http://www.lavalys.com/forum/index.php?showtopic=2273 (onderaan de pagina staat de downloadlink)
Ik zie nu al mijn fans en temps gelukkig weer! Ook makkelijk: die everest sidebar extensie
Even 1 tip, Vcore lijkt niet helemaal correct uitgelezen te worden, of Asus doet een smerige correctie om de vdrop/vdroop in Probe te verbergen. Alle andere fanspeeds/temps en voltages lijken in Everest 2007 te kloppen. nTune lees volgens mij gewoon de biosinstellingen (dus niet de voltage sensor) uit voor de voltages.Anoniem: 171163 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:27:
sWORDs & Biobak bedankt!
Probleem is opgelost door het downloaden van de beta van everest, hieronder nog even een linkje voor de mensen die hetzelfde probleem hebben:
http://www.lavalys.com/forum/index.php?showtopic=2273 (onderaan de pagina staat de downloadlink)
Ik zie nu al mijn fans en temps gelukkig weer! Ook makkelijk: die everest sidebar extensie
Bios instelling/nTune | 1.50v |
Bios monitor | 1.45v |
Probe idle | 1.47v |
Probe load | 1.44v |
Everest idle | 1.39v |
Everest load | 1.36v |
Dit met bios 0602 (1002 voor de Striker)
edit:
Asus haalt dus i.d.d. een truukje uit +0.08 de laatste everest beta (909) doet dit ook.
http://www.lavalys.com/forum/index.php?showtopic=2204
[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 15-03-2007 15:52 ]
Ik kan hem linked instellen of unlinked. Als ik hem linked instel kan ik bij de geheugen optie 1:1 instellen, maar als ik cpu-z bekijk staat er 8:15.
Ook als ik 1 geheugenlatje plaatst ziet hij dual channel
Linked, Synced bij P5N32-E SLI PlusRobin4 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:56:
Weet iemand misschien hoe ik het geheugen op een asus P5NT WS plank 1:1 kan laten lopen.
Ik kan hem linked instellen of unlinked. Als ik hem linked instel kan ik bij de geheugen optie 1:1 instellen, maar als ik cpu-z bekijk staat er 8:15.
Ook als ik 1 geheugenlatje plaatst ziet hij dual channel
Sjeez wat is de 680 chipset picky met timings:
CL | 4 |
tRCD | 4 |
tRP | 4 |
tRAS | 12 |
tRC | 22 |
tRFC | 42 |
CR | 1 |
tRRD | 5 |
tWR | 6 |
tRTW | 6 |
tWTR | 8 |
De rest | AUTO |
Anoniem: 190625
Met alle bios updates achter de rug is dit plankje nu gewoon een verdomd goed platform ..
En er is NIKS mis met de i975X chipset die prima prestaties levert.
(En tja niet iedereen krijgt z'n conroe stabiel op 3600 mhz )
Dit in tegenstelling tot een hoop early adapters die nu met hun "striker" Extreem (butt) op de blaren mogen zitten todat over een kwart jaar ofzo eindelijk met dank aan vele bios updates de boel stabiel te noemen valt !
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 190625 op 16-03-2007 04:28 ]
De cooling die je kreeg bij je moederbord (die cooler die je op de heatpipes kan installeren) heb je die samen met een cpu cooler geïnstalleerd of alleen 1 van die 2?Anoniem: 171163 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:58:
OS =Vista...
Maar ik weet niet waarom je het vraagt maar het probleem was al opgelost
Nuttige bijdrage!Anoniem: 190625 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 04:25:
Wat opmerkelijk dat de P5W DH deluxe zo snel afgedankt word door velen ..
Met alle bios updates achter de rug is dit plankje nu gewoon een verdomd goed platform ..
Dit in tegenstelling tot een hoop early adapters die nu met hun "striker" Extreem (butt) op de blaren mogen zitten todat over een kwart jaar ofzo eindelijk met dank aan vele bios updates de boel stabiel te noemen valt !
Single Card->965
SLI->nForce 6xx
Crossfire->975
Na 9 uur en een kwartier primen, toch een foutje. Vcore nu op 1.475 in de bios (1.44 idle, 1.41 load). Inmiddels wel op 378, 3.4 staat wat mooier. Mocht dit vanacht wel stabiel zijn, gaan we nog eens kijken hoe hoog ik kan komen.|sWORDs| schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:40:
Ik ben zeer tevreden over de P5N32-E SLI Plus. Bus van 375 zonder een voltje te verhogen! (422 is mijn Prime stable max, booten kan waarschijnlijk nog wel veel hoger en dan nog kan de 422 cpu/geheugen max zijn). 375 gebruik ik nu als mijn 24/7 setup.
Na discussie met de makers van Everest zal de north en southbridge combinatie op de P5N32-E SLI Plus voortaan als nForce 680i SLI Lite gezien worden vanaf de volgende beta.
[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 16-03-2007 11:13 ]
Anoniem: 199123
Ik heb zelf een Abit Aw9D-Max met i975x waar ik zeer tevreden over ben.
9*400 @ 3600mhz @ 1.45v @ DDR800 @ 4-3-3-4-16 OCZ Ti Alpha @ 24/7
SuperPi 1mb @ 14.125s
Everest read 9871 mb/sec
Everest write 7323 mb/sec
Everest copy 7103 mb/sec
Everest latency 45.0 ns
Max fsb overklok-->i965
SLI---------------------->nForce 680i
Snelste in dagelijks gebruik/crossfire->i975x
Het grootste nadeel van de intel t.o.v. nForce 680:
1. Geen echte SLI ondersteuning
2. Geen unlinked systeem voor het geheugen
3. Vaak geen mogelijkheid om bij hoge overclocks bijv. 1:1 1000 mhz ddr2 of 1:1 DDR800 3-3-3-10 te draaien.
Voordelen
1. Zeer scherpe nb timings
2. Lage temps
3. "normaal" stroomverbruik
Als je zowel je cpu cooler gebruikt als je heatpipe fan, krijg je gegarandeert fouten. Staat ook aangegeven op de fan van de heatpipes zelf, maar misschien dat je er overheen had gekeken ofzo.Anoniem: 171163 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:46:
Alleen de CPU koeler, gebruik dat andere ding niet, is ook niet nodig als ik naar mijn temps kijk...
Maar ik weet niet waarom je het vraagt maar het probleem was al opgelost
3.4 Ghz Unlinked 825 4-4-4-12 CR1:Anoniem: 199123 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:37:
Everest read 9871 mb/sec
Everest write 7323 mb/sec
Everest copy 7103 mb/sec
Everest latency 45.0 ns
Everest read 10155mb/sec
Everest write 6983 mb/sec
Everest copy 7291 mb/sec
Everest latency 47.2 ns
3.54 Ghz Linked (785) 4-4-4-12 CR1:
Everest read 10492mb/sec
Everest write 7187 mb/sec
Everest copy 7162 mb/sec
Everest latency 49.5 ns
Minimale verschillen met 975, met jouw 4-3-3 en 3.6/800 kan het wel eens gelijk zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 16-03-2007 15:41 ]
Hoor ik jaloezie?Anoniem: 190625 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 04:25:
Wat opmerkelijk dat de P5W DH deluxe zo snel afgedankt word door velen ..
Draai hier al vanaf dag 1 zonder problemen met mijn Striker, retestabiel.
Tsjaa dat er mensen zijn die niet weten hoe je hem goed instelt, dat is geen fout van Asus.
Bovendien spreek jij jezelf behoorlijk tegen:
-1. Met alle bios updates achter de rug is dit plankje nu gewoon een verdomd goed platform
-2. En tja niet iedereen krijgt z'n conroe stabiel op 3600 mhz
-3. todat over een kwart jaar ofzo eindelijk met dank aan vele bios updates
Verder veel plezier met je P5W DH , laat dit topic aub met rust en laat ons gewoon lekker genieten van de 680i
Geen changelog, maar m'n pc startte na het flashen nog gewoon op
Meestal volgt die van de P5N32-E SLI Plus uren tot dagen later, ik kan niet wachten...biobak schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:32:
Striker Extreme bios 1004: ftp://dlsvr02.asus.com/pu...cker%20Extreme/SE1004.zip
Geen changelog, maar m'n pc startte na het flashen nog gewoon op
Anoniem: 58986
Vraagje over je P5N32-E SLI Plus moederbord|sWORDs| schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:45:
[...]
Meestal volgt die van de P5N32-E SLI Plus uren tot dagen later, ik kan niet wachten...
: Heeft deze nu de 650i of de 680i nvidia chipset want op het net kom je tegenstrijdige
vermeldingen tegen.
Hier : http://www.neoseeker.com/.../Reviews/asus-p5n32e-sli/ en hier : http://www.asus.com/produ...el=1567&l1=3&l2=11&l3=495
Heb zelf dit bord in bestelling staan en de leverancier vermeldt de 680i chipset maar bijvoorbeeld op de Asus site staat het tegenovergestelde dus gaarne het antwoord van een gebruiker.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 58986 op 17-03-2007 14:46 ]
Beetje laat, maar ik moest de F1 kwalificatie zien. Dit is een nogal lang verhaal, maar hier is het:Anoniem: 58986 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:23:
[...]
Vraagje over je P5N32-E SLI Plus moederbord
: Heeft deze nu de 650i of de 680i nvidia chipset want op het net kom je tegenstrijdige
vermeldingen tegen.
Hier : http://www.neoseeker.com/.../Reviews/asus-p5n32e-sli/ en hier : http://www.asus.com/produ...el=1567&l1=3&l2=11&l3=495
Heb zelf dit bord in bestelling staan en de leverancier vermeldt de 680i chipset maar bijvoorbeeld op de Asus site staat het tegenovergestelde dus gaarne het antwoord van een gebruiker.
North/south bridge chip naam | Label (xx is revisie, A1, A2 of A3) | PCI-E lanes | PCI-E lanes config |
C19 | C19 | 20 | 16,1,1,1,1 |
C55 | C55-SLIX8N-xx | 18 | 16,1,1 |
C55XE | C55-SLIX16N-xx | 26 | 16,8,1,1 |
MCP-04 | MCP04 | 18 | 16,1,1 |
MCP51 | NF-430-N-xx | 0 | |
MCP55P/PXE | NF590-SLI-N-xx | 28 | 16,8,1,1,1,1 |
Asus Intel Bordnaam | Chipset | Northbridge | Southbridge | Pci Express Graphics |
P5N32-SLI SE Deluxe | nForce4 SLI X16 | C19 | MCP-04 | x16, x16 |
P5ND2 SE | nForce4 Ultra | C19 | MCP51 | x16 |
P5NSLI | nForce 570 SLI | C19 | MCP51 | x16 (bridgechip x8,x8) |
P5N32-SLI | nForce 590 SLI | C19 | MCP55 | x16, x16, x8 |
P5N-E | 650i Ultra | C55 | MCP51 | x16 |
P5N-E SLI | 650i SLI | C55 | MCP51 | x16 (bridgechip x8,x8) |
P5N32-E SLI PLUS | 680i SLI "Lite" | C55 | MCP55 | x16, x16, x8 |
Striker Extreme | 680i SLI | C55XE | MCP55 | x16, x16, x8 |
De ander nForce 680i SLI borden maken gebruik van een C55XE northbridge en een MCP55P(590SLI) southbridge (soms als PXE gelabeld, waarschijnlijk alleen een ander label).
De 650 borden gebruiken de C55 en een MCP51 (nForce 430 of samen met de C19 570 SLI).
De chipset wordt dus bepaald door de combinatie van chips. Het is geen 650, omdat er geen MCP51 (430/570) southbridge gebruikt wordt (het driverpackage van de 650 welke alleen southbridge specifieke dingen bevatten werken dus ook niet, die van de 680 wel).
Neem je het letterlijk dan is het een 680 (C55+MCP55), echter omdat de andere borden een C55XE gebruiken is het wel iets anders, maar de huidige borden gebruiken de 8 extra lanes van de XE toch niet, (of ze gebruiken deze wel, maar Asus de 8 van de Southbridge welke zij dan niet gebruiken) Asus is dus gewoon erg slim en heeft de goedkoopste combinatie met precies dezelfde eigenschappen en resultaten. Nvidia spreekt over nForce 680i "Lite" wanneer er over de Asus combi wordt gesproken. (maar dat Lite mag je vergeten aangezien je alleen 8 niet gebruikte lanes mist.) Everest 2007 .951 build neemt deze benaming ook over, maar ze geven de southbridge wel nog als 570 aan, dit wordt in de volgende beta meegenomen.
De MCP04/51/55 zijn behoorlijk bijzonder, op AMD is dit bruikbaar als complete chipset omdat de geheugencontroller in de chipset zit, bij Intel worden deze als southbridges gebruikt met een C19/C55 als northbridge. Bij AMD wordt er soms een C51 naast gezet voor extra PCI-e lanes/integrated graphics.
Dus samenvatting:
Het is een 680i SLI met 8 minder PCI-E lanes welke op de andere borden niet eens gebruikt worden. 650 en 570 zijn i.e.g. altijd incorrect.
Aangezien Everest de enige tool is die onze sensoren correct uitleest neem ik aan dat hier veel mensen Everest gebruiken. Misschien willen die mij dan met deze conclussie ondersteunen om er voor te zorgen dan worden als northbridge, southbridge, driver, multiplier, database, controller, peripheral niet als noordburg, zuidbrug, besturingsprogramma, multiplexer,gegevensbank, apparaat en perifereer vertaald worden. Even reggen en je mening in die thread gooien. Tevens kun je dan de door mij aangepaste vertaling ook uit de thread halen, ik heb niet alles nagekeken, maar de meeste storende fouten hersteld.
[ Voor 72% gewijzigd door |sWORDs| op 17-03-2007 20:12 ]
Het verschil trouwens tussen de 650 i en 680 i is niet noemenswaardig
http://www.techspot.com/r...rce-650i-sli-vs-680i-sli/
zoals te lezen is op bovenstaande site.
En nu maar wachten op de aflevering van het moederbord e.d.
Toch blijven er bij mij twee vragen over:Anoniem: 58986 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:14:
Bedankt voor deze uitleg en het is dus niet verwonderlijk dat ook gerenormeerde site's dezelfde fout maken of verkeerde conclusie .
Het verschil trouwens tussen de 650 i en 680 i is niet noemenswaardig
http://www.techspot.com/r...rce-650i-sli-vs-680i-sli/
zoals te lezen is op bovenstaande site.
En nu maar wachten op de aflevering van het moederbord e.d.
- Zou dat bij single card ook zo zijn, dat bij SLI niet de volledig bandbreedte meer gebruikt wordt is wel logisch, maar zou een single oc-ed GTX niet meer van een 16x slot kunnen profiteren?
- Zouden ze op de 650 borden misschien mindere onderdelen/minder overklok mogelijkheden bieden?
[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 17-03-2007 20:02 ]
http://forumz.tomshardwar...i-680i-ftopict225706.html
en de verschillen
The new nForce 650i SLI SPP pairs with an nForce 430 SLI MCP to provide a total of 29 PCI Express lanes. In SLI mode the nForce 650i SLI delivers two half-speed PCI Express x16 slots.
NVIDIA’s nForce 680i SLI is essentially a revised nForce 590 SLI Intel Edition. Manufacturers were reluctant to adopt the nForce 590 SLI Intel Edition due to front-side bus scaling issues. Nevertheless the C55 nForce 680i SLI is paired with the nForce 590 SLI MCP a total of 48 PCI Express lanes.
Dus een merkbaar verschil zou er moeten zijn of zoals je stelt dat niet de volledige bandbreedte/potetieel gebruikt wordt
Ja ik weet wat de verschillen zijn, dat het verschil hetzelfde als 570/590 is kun je in mijn tabel ook zien en naast pci-e is ook anders:Anoniem: 58986 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:28:
Hier lopen al diverse topics over de vragen die jij zo stelt
http://forumz.tomshardwar...i-680i-ftopict225706.html
en de verschillen
The new nForce 650i SLI SPP pairs with an nForce 430 SLI MCP to provide a total of 29 PCI Express lanes. In SLI mode the nForce 650i SLI delivers two half-speed PCI Express x16 slots.
NVIDIA’s nForce 680i SLI is essentially a revised nForce 590 SLI Intel Edition. Manufacturers were reluctant to adopt the nForce 590 SLI Intel Edition due to front-side bus scaling issues. Nevertheless the C55 nForce 680i SLI is paired with the nForce 590 SLI MCP a total of 48 PCI Express lanes.
Dus een merkbaar verschil zou er moeten zijn of zoals je stelt dat niet de volledige bandbreedte/potetieel gebruikt wordt
- Geen officiele 1333 bus
- FSB Overclocking Good ipv Best
- Geen EPP
- Minder SATA (4 ipv 6) meer PATA (4 ipv 2)
- Geen DualNet (1 Gigabit ipv 2)
- Minder USB (8 ipv 10)
Tevens is het een beetje flauw om te wijzen naar andere topics, zeg dan niets, ik typ ook een heel verhaal voor je weg, hoeveel links naar topics over de 680i "Lite" wil je hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 17-03-2007 20:37 ]
Ik ga morgen een ts beginnen, heb voldoende info voor een super ts. Aangezien de 650 er nu ook is maar meteen het Grote nForce 6 topic van maken?framaster schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 09:52:
ik heb verder niet voor tijd om de ts aan te passen als iemand anders wel tijd heeft graag een topic openen dan kan deze worden gesloten
Dit topic is gesloten.
Ongewenst in dit topic: gezeur over levertijden!
Informatie over levertijden kun je gewoon bij winkels krijgen. Posts erover hier zullen gemodbreaked worden. Bij herhaling kun je een Officiele Waarschuwing verwachten