[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 13

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.882 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 20:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

idd met die magic color wordt ik ook niet vrolijk hehe
het vergalt je kleuren :P de balans in dan weg :P

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133091

Anoniem: 53628 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:52:
@jvs70:

Heb je toevallig die kleureninstelling op intelligent staan? Want ze knallen er wel een beetje uit.
Op zo'n foto vind ik het wel mooi staan maar om mee te werken, dan heb je na 8 uur beeldscherm staren wel knallende koppijn ;) .

Ik heb het in iedergeval uit gezet.
Klopt, bij het nemen van de foto's stond deze op intelligent. Maar ik zit ook niet acht uur naar mijn beeldscherm te staren, dus geen probleem. Het was mijn bedoeling om even een praktijkvoorbeeld te laten zien aan de mensen waarvoor backlight bleeding en de kijkhoek een belangrijk punt is. Ik hoop dat dat gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159213

Anoniem: 133091 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:12:
[...]

Klopt, bij het nemen van de foto's stond deze op intelligent. Maar ik zit ook niet acht uur naar mijn beeldscherm te staren, dus geen probleem. Het was mijn bedoeling om even een praktijkvoorbeeld te laten zien aan de mensen waarvoor backlight bleeding en de kijkhoek een belangrijk punt is. Ik hoop dat dat gelukt is.
Ja, dat is zeker wel gelukt. Alleen nu twijfel ik nog meer...

Ik zit nu tussen 3 monitoren te twijfelen...
- Acer 2051ws
- Samsung 225
- Ilyama E2200ws

Ik weet het niet meer!
De grote en prijzen zijn niet belangrijk...en ligen bijna allemaal gelijk..
Alleen de panelen verschillen...Weet niet of dit heel belangrijk is..voor videobewerking, films, games, internet etc.
En de Acer heeft Crystal Bright...Weet niet of dit superveel voordelen heeft...

Kan iemand me nog helpen bij de keuze...?? Zie niet echt grote verschillen ertussen...
Heb ze ook alle 3 in winkel al bewonderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159213 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:12:
[...]

Ja, dat is zeker wel gelukt. Alleen nu twijfel ik nog meer...

Ik zit nu tussen 3 monitoren te twijfelen...
- Acer 2051ws
- Samsung 225
- Ilyama E2200ws

Ik weet het niet meer!
De grote en prijzen zijn niet belangrijk...en ligen bijna allemaal gelijk..
Alleen de panelen verschillen...Weet niet of dit heel belangrijk is..voor videobewerking, films, games, internet etc.
En de Acer heeft Crystal Bright...Weet niet of dit superveel voordelen heeft...

Kan iemand me nog helpen bij de keuze...?? Zie niet echt grote verschillen ertussen...
Heb ze ook alle 3 in winkel al bewonderd...
Je zegt dat je ze allemaal in de winkel hebt bewonderd. Heb je op basis hiervan zelf al een voorkeur? Als je echt geen voorkeur hebt waarom ga je dan niet voor de goedkoopste?

Het grootste verschil is natuurlijk het formaat. De Acer is een 20 inch scherm, de andere twee hebben een paneel van 22 inch (dit is echt fors meer). Daarbij vind ik de Acer geen goede keuze i.v.m. het Crystal Bright scherm (ik heb achter mijn bureau een groot dakraam en zou volgens mij helemaal gek worden van de lichtreflectie). Verder vind ik de voet van dit scherm veel te lomp. En de Iiyama viel voor mij af omdat dit scherm niet in hoogte verstelbaar is en omdat ik een zwarte monitor niet mooi vind. Maar het blijft natuurlijk heel persoonlijk.

Ik neem aan dat je ook veel reviews hebt gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:36
GUZA schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 02:57:
Kent iemand een winkel waar ze 20,22 en 24 inch schermen hebben in de winkel die je kan vergelijken en in het echt zien?
Ben ook een beetje aan het rondkijken geweest, maar het maximum wat ze bij de grotere computerketens hebben staan is een 20 inch breedbeeld.

Nadat gisteren mijn 19" crt kapot was gegaan, heb ik vandaag maar de Samsung 225BW aangeschaft. Wat een prachtig scherm als ik het vergelijk met mijn oude crt en die was ook niet slecht qua beeldkwaliteit. Ik heb altijd twijfels gehad in verband met ghosting en dead pixels maar met dit nieuwe scherm heb ik daar tot nu toe nog niets van gezien. Backlight bleeding zal ik vanavond eens bekijken. Krijg ik wel last van die verschijnselen, dan breng ik het scherm gewoon weer terug (Mycom).
Paar nadeeltjes heeft het scherm wel. De kabels kun je niet echt netjes wegwerken en het scherm is zilverkleurig. Ik zou liever de zwarte hebben, maar die is in Europa niet te koop geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kent iemand een winkel waar ze 20,22 en 24 inch schermen hebben in de winkel die je kan vergelijken en in het echt zien?
Mycom Almere heeft een aantal 20 inch en 22 inch (breedbeeld)schermen staan. Een winkel die een 24 inch scherm als showmodel heeft staan is mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Zekers! : Thx! Ik ga nu denk ik echt voor de 225BW. :) Nu alleen nog een winkel zien te vinden in Hilversum die 'm verkoopt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159213

Anoniem: 133091 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:40:
[...]

Je zegt dat je ze allemaal in de winkel hebt bewonderd. Heb je op basis hiervan zelf al een voorkeur? Als je echt geen voorkeur hebt waarom ga je dan niet voor de goedkoopste?

Het grootste verschil is natuurlijk het formaat. De Acer is een 20 inch scherm, de andere twee hebben een paneel van 22 inch (dit is echt fors meer). Daarbij vind ik de Acer geen goede keuze i.v.m. het Crystal Bright scherm (ik heb achter mijn bureau een groot dakraam en zou volgens mij helemaal gek worden van de lichtreflectie). Verder vind ik de voet van dit scherm veel te lomp. En de Iiyama viel voor mij af omdat dit scherm niet in hoogte verstelbaar is en omdat ik een zwarte monitor niet mooi vind. Maar het blijft natuurlijk heel persoonlijk.

Ik neem aan dat je ook veel reviews hebt gelezen?
Ja, heb ook veel reviews gelezen...

Maar denk dat ik voor de Samsung 225 ga...Moet voor eind deze maand beslissen..Dan is de monitor waar ik nu naar sta verkocht!
Als hij niet bevalt kan ik altijd nog weer terug...

Maarum...is een Pixelgarantie echt nodig?? Of kan het ook zonder..
Monitor wordt nl. aardig prijzig met Pixelgaranties...
Hoe zit het met de ervaringen bij de Samsung 225 qua dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan het beste een (web)winkel opzoeken waar je niet hoeft te betalen voor pixelgarantie. Dus een winkel waar je 'm om wat voor reden dan ook gewoon mag ruilen (MyCom en MediaMarkt schijnen zo te werken). 70 euro betalen voor pixelgarantie is complete afzetterij. Maar ja, in gewone winkels zijn de monitors duurder en dan maakt het ook niet veel meer uit. ;)

Mijn probleem is dat er geen MyCom of MediaMarkt in mijn buurt is. :s Ik kan wel naar Utrecht reizen of zo, maar ja, als er dan wat fout is kan ik weer terug en al die treinkosten erbij... dan kan ik net zo goed wel via internet bestellen met pixelgarantie. :+

P.S. Ik ga naar de HCC-dagen: mss dat ze 'm daar in de aanbieding hebben en anders ga ik daarna ff de stad in. Zit er bij die 225BW een kabeltje om 'm op een ouderwetse analoge aansluiting aan te sluiten? Ik moet m'n nieuwe computer nog bestellen en die krijg ik never nooit niet voor de HCC-dagen (hopelijk nog voor kerst of zo...), maar ik wil als ik thuiskom de monitor wel ff testen op dode pixels en zo... Het zou zonde zijn als ik alleen voor die test een kabeltje erbij moet kopen...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 17-11-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MediaMarkt mag je ook binnen 14 dagen ruilen, dus je kunt uitgebreid de monitor testen. Handig voor de twijfelaars. Ik twijfelde eerst ook over de Acer, en de verkoper raadde me zelfs aan om em gewoon mee te nemen en eventueel later weer terug te brengen :) Echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij de mediamarkt in Utrecht hebben ze iig wel 20, 22 en 24" schermen staan. Deze zijn echter niet allemaal aangesloten en draaien ook zeker niet de native resolutie. Dat is dus nogal lastig vergelijken.

Ik zit nog te twijfelen tussen een Samsung 225BW 22" en een Dell 2407 24", maar doordat ik beide resoluties niet ken weet ik nog niet welke ik ga nemen. Het lijkt me wel handig om twee vensters naast elkaar te kunnen zetten en op 1680 wordt dat volgens mij vrij lastig. Maar aan de andere kant kost 240 pixels meer wel gelijk het dubbele :P

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft de MM in Utrecht de 225BW op voorraad (tot volgende week)...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:05:

... Zit er bij die 225BW een kabeltje om 'm op een ouderwetse analoge aansluiting aan te sluiten? Ik moet m'n nieuwe computer nog bestellen en die krijg ik never nooit niet voor de HCC-dagen (hopelijk nog voor kerst of zo...), maar ik wil als ik thuiskom de monitor wel ff testen op dode pixels en zo... Het zou zonde zijn als ik alleen voor die test een kabeltje erbij moet kopen...
Een VGA-kabel wordt (net als een DVI-kabel) meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Winnetou schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:07:
[...]
Bij de mediamarkt in Utrecht hebben ze iig wel 20, 22 en 24" schermen staan. Deze zijn echter niet allemaal aangesloten en draaien ook zeker niet de native resolutie. Dat is dus nogal lastig vergelijken.

Ik zit nog te twijfelen tussen een Samsung 225BW 22" en een Dell 2407 24", maar doordat ik beide resoluties niet ken weet ik nog niet welke ik ga nemen. Het lijkt me wel handig om twee vensters naast elkaar te kunnen zetten en op 1680 wordt dat volgens mij vrij lastig. Maar aan de andere kant kost 240 pixels meer wel gelijk het dubbele :P
Ik zit met hetzelfde probleem. Samsung 22" of Dell 24" Het gaat mij erom of de meerprijs van de dell het wel waard is voor die 240pixels.
20" schermen vind ik net iets te klein eigenlijk vergeleken met 19" normale schermen.
Maar durf niet de stap te maken om de samsung 22" te kopen ivm kleuren en inkijkhoeken.
Over de backlightbleeding en ghostin maak ik me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westham
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 13:35
ik ben van plan om de samsung 215TW te kopen.
heeft iemand ervaring met dit scherm in samenwerking met een samsung H360RS HD decoder?
Kan dit scherm bv 1080i of 720P aan?

[ Voor 4% gewijzigd door westham op 17-11-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:10:
Heeft de MM in Utrecht de 225BW op voorraad (tot volgende week)...?
Volgens mij hebben ze helemaal geen 225BW, wel die Acer 2216. Ik bedoelde meer dat je daar naar de verschillende maten kunt kijken. De 205BW hadden ze overigens wel dus misschien komt de 225BW nog wel.
GUZA schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:20:
[...]Ik zit met hetzelfde probleem. Samsung 22" of Dell 24" Het gaat mij erom of de meerprijs van de dell het wel waard is voor die 240pixels.
20" schermen vind ik net iets te klein eigenlijk vergeleken met 19" normale schermen.
Maar durf niet de stap te maken om de samsung 22" te kopen ivm kleuren en inkijkhoeken.
Over de backlightbleeding en ghostin maak ik me geen zorgen.
Hehe ja precies hetzelfde :P Die ghosting maakt mij ook niet uit, game toch niet echt. De kleuren en inkijkhoek van die Dell schijnen wel goed te zijn, maar als je de reacties hier leest is de 225BW ook wel goed. Jammer dat je deze twee schermen nergens in de native resolutie naast elkaar kunt zien. Ik zit ook te twijfelen of 24" dan weer niet gelijk té groot is, dat je zegmaar je hoofd moet bewegen om alles te zien. Met mijn huidige 15" heb ik daar geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Laatst online: 15:36
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:05:
Mijn probleem is dat er geen MyCom of MediaMarkt in mijn buurt is. :s Ik kan wel naar Utrecht reizen of zo, maar ja, als er dan wat fout is kan ik weer terug en al die treinkosten erbij... dan kan ik net zo goed wel via internet bestellen met pixelgarantie. :+
Bij de Mycom in Utrecht (Nachtegaalstraat) heb ik voordat ik het scherm vanmiddag kocht het eerst mogen bekijken. Dus ik kon voor aankoop even snel een dode pixel check doen. Mycom is wel wat duurder, maar goede service. En als je er ergens pixelgarantie :/ bijkoopt kom je bijna op dezelfde prijs uit.
Ik heb ook even getwijfeld tussen de Dell en de Samsung. De Dell is groter en kan op een hogere resolutie draaien. Maar ik houd liever die 3 a 400 euro op zak voor wat anders. De Samsung is prima, voldoende schermoppervlak en ik ben best kritisch.

[ Voor 15% gewijzigd door biobak op 17-11-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

biobak schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:21:
[...]

Bij de Mycom in Utrecht (Nachtegaalstraat) heb ik voordat ik het scherm vanmiddag kocht het eerst mogen bekijken. Dus ik kon voor aankoop even snel een dode pixel check doen. Mycom is wel wat duurder, maar goede service.
Bedankt voor de tip! Dan ga ik daar volgende week ff langs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-07 15:17

nFo

Ik heb de: Samsung 215TW sinds woensdag.

Alle aansluitingen is getest van dit scherm:
Op de PC via DVI uitstekend beeld met de native resolutie van: 1680 x 1050. d:)b

Maar ik had de: snes, gamecube en xbox is getest op de: composiet ingang.
Dat geeft nogal wazig/matig beeld.

Component ingang getest met de Xbox 360.
480p slecht beeld, 720p matig beeld.

VGA ingang getest op de Xbox 360: 720p redelijk beeld.
Beter dan Component.

De pluspunten:

Contrast
Helderheid
Kijkhoek
Kleurweergave
DVI, VGA, Component en Composiet ingang.
HDCP Support
In hoogte verstelbaar
Scherm kun je draaien, is ook handig bij het aansluiten van kabels.
Hoodtelefoon ingang, goed geluid

De minpunten:

Slechte speakers
Lichte vorm van ghosting
Duur
Backlight lekt nog een klein beetje
Interpolatie, alleen mooi en scherp beeld bij: 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-06 12:00
Ik ga een poging wagen om hier een vraag te stellen so bare with me :)

In januari ga ik twee nieuwe workstations bestellen (de dell precision 390) waarbij ik ook nieuwe schermen nodig heb.

Gebruik van schermen / doel:

De TFT schermen zullen enkel gebruikt worden voor productie/werk. Met werk bedoel ik puur grafisch werk en animatie. Ik heb hiervoor een lange tijd gewerkt met een 19" CRT monitor, waar ik opzich redelijk tevreden mee ben/was.

The Question:

Ik zit erg te twijfelen of ik moet gaan voor:
- optie [1]: 2x 20" TFT GEEN BREEDBEELD (waarschijnlijk een dell) / Prijs ongeveer 1000
- optie [2]: 1x 24" TFT (wellicht een dell of samsung in dit geval) / Prijs rond 900(?)

Ik lees verschillende dingen van diverse mensen hier. Ik heb onlangs voor ongeveer 3 maanden op een 2x 19" TFT scherm gewerkt en dat werkte ook wel goed. Ik heb dus helaas niet kunnen werken op een breedbeeld.

Naast de 2 setups hierboven, is het advies eerder om toch voor een 4:3 setup te gaan (waarbij ik in dit geval vast zit aan de 2x 20" setup) of voor een breedbeeld setup (22" of 24"). Ik heb gelezen dat een breedbeeld setup beter zou zijn voor grafisch werk, maar hierbij wordt niet gekeken of vergeleken met een setup tegen een 2x 20" vs 1x 24" breedbeeld. Dus de vraag is 2x 4:3 20" setup of 1x breedbeeld 24" setup.

[ Voor 13% gewijzigd door denizg op 18-11-2006 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een €476 kostende non-widescreen Iiyama ProLite H511S-B2:

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/8591.jpg
Ik geef toe dat het scherm er op de foto wat old school-achtig uit ziet maar dat valt in de praktijk reuze mee. Ik ben voor een 4:3 scherm gegaan aangezien ik dat gewoon lekkerder vind werken en omdat ik gewoon geen gezeur wil met games.

Het (PVA) scherm heeft een ruime inkijk hoek en ook de kleuren zijn mooi helder. Hij is verstelbaar in zowel hoogte, kantelhoek als links-rechts rotatie (en natuurlijk pivot) dus altijd goed zicht. Backlight bleeding/ghosting heb ik, voor zover ik kan zien, geen last van en ook dooie pixels zijn (gelukkig) geen issue. Mijn vorige scherm is een 19" TFT dus kwa formaat scheelt het niet veel, maar games/apps zijn echt opvallend lekker op 1600*1200!

Persoonlijk vond ik audio in m'n scherm ook wel erg handig. Voor games enzo gebruik ik een mooie headset, MP3s gaan over de versterker en zo hoef ik dus geen losse PC-speakers neer te zetten voor wat Windows geluidjes. Kwaliteit (2x2W) is redelijk maar natuurlijk niet super (maar dat was dus ook niet nodig).

Beetje jammer/vreemd alleen dat de driverset die Iiyama momenteel aanbiedt geen drivers voor mijn scherm lijken te bevatten?! De E511S drivers die ik nu gebruik lijken ook wel OK te werken maar ik had op z'n minst toch wel een aparte driver verwacht..

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

hoe zit het eigenlijk met de pivotfunctie van een dell monitor, ik ging er altijd vanuit dat ie het beeld vanzelf omgooide zodra je hem ging kantelen. niet dus, het blijkt dat je afhankelijk bent van je ati of nvdia drivers?? laat nou net het geval zijn dat ik vista gebruik en de nvidia drivers hiervoor niet beschikbaar zijn

kan ik anders een pivottool gebruiken van een ander monitor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Weet iemand of er al een optie zit in de Ati Catalyst drivers om je scherm in tweeen te delen met gridlines? Net zoals dat bij nVidia schijnt te kunnen Er lijkt nu (6.11) iig wel een 1:1 optie in te zitten*, maar bij mij werkt deze nog niet (de Samsung 205BW rekte alsnog alles uit...)

* digital panel properties --> attributes --> image scaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-07 10:28
http://tomshardware.fr/ec...er_100_hz-art-1460-1.html
Review van de eerste BFI-monitor...
Ziet er wel intressant uit voor gamers, maar je moet niet vergeten om BFI weer uit te zetten als je klaar bent met gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

Heeft iemand al ervaring met de Iiyama prolite E2200? Ik weet dat er een review op de FP staat, maar zou toch willen weten wat m'n medetweakers er van vinden. Is alleszins een allemachtig groot scherm voor z'n prijs :9~.

Ik kom van een samsung syncmaster 913N, mag ik een verbetering/daling van de beeldkwaliteit verwachten?

Rest van m'n systeem is een athlon 64 3200 met 1 gig DDR en een 7800GS graka (loopt op 460/1340). Ik weet da'k FEAR en Oblivion niet moet proberen op 1680x1050, maar bvb. counterstrike: source, nwn2 en AOE III moeten wel lukken neem ik aan? AA mag toch af op zo'n hyperreso (ik kom van 1280x1024 dus niet veel gewoon), en ben best tevreden met medium graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 16:49
ik heb zojuist even een samsung bij mycom vandaan 205bw. maar ik krijg hem niet op zn native resolutie. 1280*1024 is zn max
mijn videokaart is redelijk nieuw geforce 5200

is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Nieuwste nvidia drivers al netjes geinstalleerd?
Driver van het beeldscherm wellicht?

[ Voor 28% gewijzigd door Vandread op 18-11-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-Samsung 225BW
-Acer AL2216WSD

Een van die twee gaat het dus worden.. maar de reacties in dit topic zijn echt elke keer anders :) wie gaat mij nog overhalen 1 van de 2 te kopen? kwa prijs maakt het iig niet zoveel uit. Kwa specs ook niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Samsung is duurder maar heeft wel HDCP. Verder zijn ze iets anders van vorm. Kwalitatief ontgaan ze elkaar niet veel. Dus de keus is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
hilbren schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:19:
ik heb zojuist even een samsung bij mycom vandaan 205bw. maar ik krijg hem niet op zn native resolutie. 1280*1024 is zn max
mijn videokaart is redelijk nieuw geforce 5200

is dit een bekend probleem?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Syncmaster 203B icm Geforce 7900GS. Als tijdelijke oplossing kun je de analoge kabel gebruiken om de monitor aan te sluiten en dan in het NVIDIA Classic controlpannel je resolutie handmatig toevoegen. Wel even de driver van je monitor opnieuw installeren en kiezen voor de analoge 205bw.

Via de DVI-kabel krijg ik de juiste resolutie nog niet ingesteld.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
thx, ik heb hem nu analoog. maar dat zuigt natuurlijk wel ten opzichte van dat dvi. :P
ik hoop dat nvidia hier wat aan gaat doen want dit is natuurlijk ronduit schandalig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-07 15:37
Sinds enkele dagen heb ik hier een Eizo s2100 staan. Heerlijk groot scherm oppervlak, de kleuren zijn naar mijn idee ook erg goed. Maar van een zwart scherm in een donkere kamer wordt ik niet echt vrolijk...
Het is dus niet volledig zwart, zeker in vergelijking met mijn crt valt dit nogal op. Het is overigens wel egaal niet mooi zwart, dus niet enkel in de hoeken ofzo. Is dit nou echt normaal voor een scherm van bijna 900 euro, of heb ik toevallig een slecht exemplaar te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
robbert schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:23:
Sinds enkele dagen heb ik hier een Eizo s2100 staan. Heerlijk groot scherm oppervlak, de kleuren zijn naar mijn idee ook erg goed. Maar van een zwart scherm in een donkere kamer wordt ik niet echt vrolijk...
Het is dus niet volledig zwart, zeker in vergelijking met mijn crt valt dit nogal op. Het is overigens wel egaal niet mooi zwart, dus niet enkel in de hoeken ofzo. Is dit nou echt normaal voor een scherm van bijna 900 euro, of heb ik toevallig een slecht exemplaar te pakken?
Dit is volkomen normaal voor een TFT scherm, CRT's hebben hier doorgaan aanzienlijk minder last van. Het oplichten van het scherm terwijl deze zwart is, wordt veroorzaakt door het branden van de backlight. Sommige TFT hebben dit meer dan de andere..

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
ondertussen zit ik hier heel tevreden met mn nieuwe samsung. Ik was al tft gewend dus dat zogenaamde niet zwart ben ik al lang gewend. kleuren zijn weer goed net als mn vorige samsung (17")
Overigens heb ik hier geen last van een piep of iets (had ik eerder dit topic iets over gelezen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 16:35
Ik heb de Samsung 205B vandaag gekocht. Ik heb het idee dat als ik het scherm van beneden naar boven stel en weer terug dat er iets aan loopt in de voet.

Is dit normaal, of heb ik een slecht exemplaar te pakken?

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 18-11-2006 20:26 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
hilbren schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:39:
ondertussen zit ik hier heel tevreden met mn nieuwe samsung. Ik was al tft gewend dus dat zogenaamde niet zwart ben ik al lang gewend. kleuren zijn weer goed net als mn vorige samsung (17")
Overigens heb ik hier geen last van een piep of iets (had ik eerder dit topic iets over gelezen...)
welke heb jij genomen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Hoe zijn btw de monitoren van LG? Als je namelijk naar de specs kijkt dan hebben ze een veel hoger contrast ratio dan de samsungs.

20 inch in dit geval:

2000:1 bij de LG (1680x1050) - (http://nl.lge.com/prodmod...delCodeDisplay=L204WT-SF#)
600:1 bij de Samsung (1680x1050) - (http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications)

Is dit weer zo een geval van dit kun je niet vergelijken of wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 13:58
2000:1 van LG is het dynamisch contrast. Het echte contrast komt meer in de buurt van 700:1 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
Heeft iemand een idee waar ik de Samsung 225BW in het zwart kan krijgen? Ik heb heel Europa afgezocht maar werkelijk niet één zaak verkoopt de zwarte variant. De Samsung 931c is eigenlijk ook alleen voor de VS maar is ook volop in Europa te krijgen. Weet iemand hoe dat komt? Gaat Samsung de zwarte versie van de 225BW ook in Europa verkopen op termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Executor16 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:28:
Hoe zijn btw de monitoren van LG? Als je namelijk naar de specs kijkt dan hebben ze een veel hoger contrast ratio dan de samsungs.

20 inch in dit geval:

2000:1 bij de LG (1680x1050) - (http://nl.lge.com/prodmod...delCodeDisplay=L204WT-SF#)
600:1 bij de Samsung (1680x1050) - (http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications)

Is dit weer zo een geval van dit kun je niet vergelijken of wat...
Die 2000:1 is een dynamisch contrast:
(klick)
Daar kan je de voor- en nadelen ervan meteen zien...

[ Voor 74% gewijzigd door n-i-x op 19-11-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Laatst online: 26-06 20:50

Jack

MHz Matters

SVDT schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:34:
Heeft iemand een idee waar ik de Samsung 225BW in het zwart kan krijgen? Ik heb heel Europa afgezocht maar werkelijk niet één zaak verkoopt de zwarte variant. De Samsung 931c is eigenlijk ook alleen voor de VS maar is ook volop in Europa te krijgen. Weet iemand hoe dat komt? Gaat Samsung de zwarte versie van de 225BW ook in Europa verkopen op termijn?
Ik verwacht niet dat de zwarte versie geïntroduceerd wordt. De zilvere versie heeft een TCO'03 certificaat en als ze de rand zwart maken dan mag de monitor max. een TCO '99 certificaat krijgen. Vanwege ergonomie dacht ik...
Maar goed, concurrentie/marketing technisch zal het dus waarschijnlijk niet interessant zijn om een zwarte versie uit te brengen.

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
Jack schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:47:
Ik verwacht niet dat de zwarte versie geïntroduceerd wordt. De zilvere versie heeft een TCO'03 certificaat en als ze de rand zwart maken dan mag de monitor max. een TCO '99 certificaat krijgen. Vanwege ergonomie dacht ik...
Maar goed, concurrentie/marketing technisch zal het dus waarschijnlijk niet interessant zijn om een zwarte versie uit te brengen.
Hmmm, zo'n vermoeden had ik al maar het blijkt dus helaas ook waar te zijn. Ik denk dat je er dan inderdaad vanuit moet gaan dat er nooit zwarte monitoren op de Europese markt gaan verschijnen.

Wel triest overigens dat zelfs dit gereguleerd moet worden, maar dat is een ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:11

The Legend

*Plop*

Mensen die wachten op de Asus? :)

Franse Review en vergelijking tussen de Asus MW221u en de Acer AL2216w.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
SVDT schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:01:
[...]
Hmmm, zo'n vermoeden had ik al maar het blijkt dus helaas ook waar te zijn. Ik denk dat je er dan inderdaad vanuit moet gaan dat er nooit zwarte monitoren op de Europese markt gaan verschijnen.

Wel triest overigens dat zelfs dit gereguleerd moet worden, maar dat is een ander verhaal. ;)
Waarom zou een zwarte rand minder ergonomisch zijn dan een zilvere rand 8)7
Of zou de ecology of emissions anders zijn van een zwarte rand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86372

Wil straks een scherm kopen voor mn Playstation3 minimaal1080p met HDMI aansluiting en ja als het ff kan niet te duurt..

die BenQ FP241W lijkt me daarom geweldig, niet alleen voor mn PS3 maar kan m ook gebruiken als PC scherm lekker groot handig voor mn grafische bezigheden. vraag me alleen af of ie geschikt is voor games qua snelheid etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 15:35

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Winnetou schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:33:
[...]
Waarom zou een zwarte rand minder ergonomisch zijn dan een zilvere rand 8)7
Of zou de ecology of emissions anders zijn van een zwarte rand...
Ergonomisch voor de ogen, die geirriteerd raken na een tijd te kijken op een scherm. Het is in de trant van het nodig zijn van achtergrondverlichting bij het gebruiken van een scherm, dus geen fel scherm in een voor de rest pikdonkere kamer, dat induceert sneller klachten. Een zwarte rand versterkt dat effect van contrastverschil tussen het werkgedeelte van het scherm en de omgeving. Dat zou dus niet mogen volgens TCO'03 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dan zouden ze ook wel iets mogen doen aan monitoren met een zilveren rand...
Een zilveren(zpiegelende) rand zorgt er namelijk voor dat je met een beetje omgevingslicht, en een monitor die een beetje teruggeschroeft is in helderheid, het omgekeerde effect krijgt: een lichte rand om je scherm heen...

Een fel scherm in een donkere kamer is zowiezo niet handig, maar daar verandert een lichte rand niks aan(als er geen licht op valt is die lichte rand ook zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:44
Ik snap niet dat ze nog steeds nix gedaan hebben tegen dat "backlightbleeding" dat doet zo goedkoop aan.

Met een zwarte achtergrond komt het er altijd doorheen :(

Zolang ze dat niet oplossen wil ik nog geen TFT ..... heb er net weer 1 geprobeerd, en ja hoor ook weer backlightbleeding :)

Tot nu toe een EIZO,ACER,SAMSIUNG geprobeerd allemaal hetzelfde:(

Mijn conclusie is nog steeds dat een TFT niet kan tippen aan een goede CRT. (tenzij je een slechte CRT bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
PassieWassie schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:27:
[...]

Dit is volkomen normaal voor een TFT scherm, CRT's hebben hier doorgaan aanzienlijk minder last van. Het oplichten van het scherm terwijl deze zwart is, wordt veroorzaakt door het branden van de backlight. Sommige TFT hebben dit meer dan de andere..
Maar verschilt de hoeveelheid backlight bleeding per scherm (van het zelfde merk/type)? Kan het bijvoorbeeld zijn dat ik net een slecht exemplaar heb wat er net iets meer last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

robbert schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:53:
[...]

Maar verschilt de hoeveelheid backlight bleeding per scherm (van het zelfde merk/type)? Kan het bijvoorbeeld zijn dat ik net een slecht exemplaar heb wat er net iets meer last van heeft?
Alle tft's hebben dat, maar je moet het niet gaan vergelijken met een geheel zwart scherm. Je hersenen maken er zelf wel diepzwart van wanneer je meer dan alleen zwart op je beeldscherm hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

robbert schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:53:
[...]

Je ziet wel verschillen ja. De ene monitor kan er meer last van hebben dan de andere. En inderdaad, wat hierboven gezegd wordt.. Als er meer kleuren dan zwart op je scherm staan lijkt het zwart ook zwarter. Alleen bij films kan veel backlightbleeding wel eens lastig zijn, ivm zwarte randen enzo. Maargoed, het is ook maar de vraag hoeveel je daar last van hebt aangezien het alleen langs de randen voorkomt als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173922

Ik ben ook van plan een 20 of 22" tft aan te schaffen. Nu heb ik een klein deel (De topic is heeeel groot) door gelopen en kan er eigenlijk weinig wijs uit.

Ik wil mijn scherm vooral gebruiken voor Photoshop en 3D studio max (Amateur niveau natuurlijk). Maar toch lees ik veel negatieve dingen over TFT schermen.

Gaat photoshop enzo wel goed op z'n scherm ? Kleur echtheid enzo dan he. Films kijk ik er haast niet op. Alleen wat trailers en internet filmpjes enzo.

Kan ik die TFT's vergelijken met mijn Sony Bravia TV. De resolutie is wel anders maar ik bedoel dan ook de techniek en weergave van de kleuren enzo.
Heb op die LCD de computer van de vriendin opzitten en dat vind ik wel acceptabel.

Mijn Sony TV

Als iemand me wat kan vertellen graag. Zie door de bomen het bos niet meer man.

Zoek zoiets als de Iiyama E2200WS-B1. Als het beter is dat ik gewoon bij CRT blijf dan kan ik daar ook mee leven dan zet ik er gewoon een Vision Master 1451 naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Kan je nu met een Samsung 205BW wel op 1280 x 1024 (4:3) spelen zonder dat het beeld gestreched wordt (dus met twee zwarte balken verticaal)?

Ik zie overal tegenstrijdige verhalen.

Ik gebruik de volgende grafische kaarten:

AGP GeForce 6600 GT 128 MB
PCI-E GeForce 7900 GTO 512 MB

En als het kan hoe doe je dit dan? Ik heb de laatste drivers van de kaarten en de drivers van de 205BW geinstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 19-11-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
daar ben ik ook benieuwd naar, ik wil op de HCC een nieuw 20" scherm kopen...

twijfel nog een klein beetje of ik toch wel echt breedbeeld ga nemen (maar denk van wel :))
en zo ja, word het dan de overal geprezen 205BW van samsung....

ik wil niet dat alles gestretched word :(

iemand die daar opheldering over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 20:34
met de Nvidiadriver kun je dat idd instellen, met de ATI drivers hoor ik gemengde reacties. ik weet niet precies hoe het met ATI zit.
bij NVidia is dit : display mode timing

edit:
probeer het maar, zet het aan op je 4:3 monitor, en selecteer een 16:10 resolutie, en je zult zien: balken aan de boven en onderkant.

voor de ATI instellingen moet je denk ik dit topic eens doorlezen, staat wel iets over in, maar ik weet niet of het werkt (heb een nvidia kaart).

[ Voor 45% gewijzigd door kid1988 op 19-11-2006 21:00 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Inderdaad andere resoluties dan 1680 x 1050 (als ze maar kleiner zijn) zijn geen probleem op de Samsung 205BW. Bedankt kidd1988.

Dus oude applicaties en games kan je gewoon nog 4:3 gebruiken i.p.v. uitgerekt op 16:10.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 19-11-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt dat ook echt goed op de 225BW? Ik twijfel nog omdat ik de res wat hoog vind (1680x1050). Maar als ik met de nVidia drivers ECHT ook games kan spelen op 1280x1024 (dus met balken en dan de pixels 1:1), dan is het okay. Maar ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat het niet super werkt met games (wel met de desktop en andere progs maar niet met games)... dus dat het OF helemaal niet werkt OF dat het niet echt 1:1 zou zijn... Als het wel werkt dan ga ik ZEKER voor de 225BW want het is op zich wel lekker een groter (breder) scherm te hebben dan een 19" scherm (helemaal met de 8800GTX die ik op het oog heb. ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zojuist heb ik Need For Speed Carbon en Need For Speed Hot Pursuit 2 gechecked op 1280 x 1024 met onderstaande system specs (Need For Speed Carbon stond in game ingesteld op 800 x 600) en het werkt echt perfect.

Ik denk dat het dus perfect werkt op de 940BW, 205BW en de 225BW aangezien de schermen uit dezelfde serie komen.

Ik heb ook lang gekeken naar een widescreen LCD, persoonlijk vind ik het zonde om een 22" te nemen als hij geen resolutie hoger biedt als de 20".

[ Voor 38% gewijzigd door Jumpman op 19-11-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35183

Ik heb sinds een paar maanden de 205BW (20"), maar zit eraan te denken om een 22" scherm te nemen. Alleen heb ik geen idee hoeveel breder/hoger die zal zijn.

Misschien kan iemand eventueel een keer dit plaatje updaten ?
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/848/729435zo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39389

ik zit te twijfelen welk scherm ik moet kopen.

ga voor 20" breedbeeld en zit eigenlijk te kiezen tussen deze twee:

Samsung SyncMaster 205BW
LG L204WT

Allebei zelfde contrast etc en ongeveer dezelfde prijs. Enig aanvullend advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik zit ook te twijfelen welk scherm ik moet halen, want:

Samsung 940bw: ongeveer 225 euro
Samsung 205bw: ongeveer 325 euro

Ik heb hier naar fysieke winkels gekeken zoals de mycom of mediamarkt voor de pixelgarantie etc.

het schilt toch 100 euro voor slecht 1"

resoluties:
19" 1440x900=1296000
20" 1680x1050=1764000

Ze hebben allebei een dotpich van 0.258mm (volgens de samsung site)

is het eigenlijk nog wel verstandig om een 205 te halen aangezien een 940 een stuk goedkoper is.

[ Voor 4% gewijzigd door Avvd op 19-11-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kunt ook een 22" halen voor ietsje meer dan die Samsung 225BW. Ik weet niet hoeveel waarde je aan pixelgrootte haalt. Voor de rest is het je eigen keus of je 100 euro wil neerleggen voor één inch. Ik zou eens bij de Mediamarkt gaan kijken om beide schermgroottes eens te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik ben dus inderdaad afgelopen zaterdag naar de 940bw en 205bw gaan kijken in de winkels en vandaar dat ik nu met dit dilemma zit. maar de 225 valt helaas buiten mijn budget.

zijn de letters etc op een 19" standaard evengroot als op de 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kunt ook de Acer 22" overwegen. 25 euro meer dan de 205BW, maar ik weet niet of je persé een Samsung wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Blueone schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:14:
ik zit ook te twijfelen welk scherm ik moet halen, want:

Samsung 940bw: ongeveer 225 euro
Samsung 205bw: ongeveer 325 euro

Ik heb hier naar fysieke winkels gekeken zoals de mycom of mediamarkt voor de pixelgarantie etc.

het schilt toch 100 euro voor slecht 1"

resoluties:
19" 1440x900=1296000
20" 1680x1050=1764000

Ze hebben allebei een dotpich van 0.258mm (volgens de samsung site)

is het eigenlijk nog wel verstandig om een 205 te halen aangezien een 940 een stuk goedkoper is.
Ik heb hetzelfde dilemma als jou gehad. Maar ben uiteindelijk toch voor de 205BW gegaan, omdat die een resolutie hoger ondersteunde dan de 940BW. De 940BW heeft wel 5 ms en de 205BW 6 ms, maar dit is te verwaarlozen. Tevens had ik het geluk dat ik via mijn werk de 205BW voor € 287,90 kon kopen.

Ik ga de Samsung 205BW gebruiken voor Films, Gamen, Internet en Office. Ik heb vandaag wat HD trailers gekeken en gegamed met het scherm, en ben behoorlijk onder de indruk. Zelfs op een native resolutie van 1280 x 1024 dus 4:3 valt goed te gamen met dit scherm (Het scherm heeft een standaard native resolutie van 1680 x 1080 dus 16:10).

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 20-11-2006 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de native is geen 1280*1024...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11-2024

rra

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11-2024

rra

-Excuses voor het vorige domme 'hoi' berichtje, was even mijn wachtwoord aan het testen en kon helaas geen Edit functie ontdekken...

Maar mijn vraag:

Ik ben aan het twijfelen tussen een Samsung 215TW en een Samsung 225BW... Welke monitor is beter voor welke doeleinden of op welke gebieden, en welke monitor zou (afgezien van het grotere beeldoppervlak op de 225BW) beter zijn voor het bekijken van films (de invalshoek doet er mij ook totaal niet toe wat betreft een dvd of HD film te kijken)

Bedankt!,
rra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor films kijkt breedbeeld imo het lekkerste. Dus de 225BW. De 215TW heeft ook last van inputlag, maar daar zul je bij films geen last van hebben. Maar misschien is het een puntje om rekening mee te houden. De beeldkwaliteit zal door het betere paneel bij de 215TW wel beter zijn... De 225BW is echter weer goedkoper.
Aan jou de keus, maar ik zou voor de 225BW gaan. :)
Editten kun je trouwens met de edit-knop rechtsboven je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-07 00:02

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Afgelopen vrijdag overgestapt van 17" (TN) naar 24" (PVA) verschil is echt waanzinnig, natuurlijk super veel groter, Veel meer kleur, meer contrast. Als je het zou willen ook meer helderheid, maar dat is echt overbodig bij lcd monitoren.

De 17" was trouwens al vrij oud:
Benq FP767 16ms (1e serie) heeft ook geen dvi etc..
Naar:
Samsung 244T 6ms (g-g) met echt alles wat ik nodig heb.

Weet iemand hoe het zit met: Mijn 244T ondersteund ook RGB invoer, nou vraag ik me af, of mijn 7950GX2 dit ook als uitvoer kent, of is dat alleen tv-out? (dus beeld en geluid in 3 signalen)

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Hoe presteren de 20 inch beestje nou tijdens snelle games? De reactie tijd is nog aardig hoog. Kan Iemand de ultieme game 20 inch widescreen aanwijzen? :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 09-07 16:10
Wil je zo min mogelijk ghosting, koop de NEC LCD20WGX2, zie topicstart
Waarom? zie : http://www.lesnumeriques....2=36&mo2=120&p2=1287&ph=1 en de overige reviews.
Waarom niet... zie de prijs ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 20-11-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

evilpin0 schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:58:
Hoe presteren de 20 inch beestje nou tijdens snelle games? De reactie tijd is nog aardig hoog. Kan Iemand de ultieme game 20 inch widescreen aanwijzen? :)
Hangt er vanaf over welk 20" scherm je hebt. Er zijn een aantal snelle TN schermen die uitermate geschikt zijn voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
500 euri is wel aan de hoge kant voor wat minder ghosting ;)
De ghosting van de samsung valt zo te zien ook wel mee, hmmm misschien wacht ik tog nog maar even met een widescreen totdat er een goed scherm uitkomt wat prijs, prestatie en kwaliteit combineerd. Naar mijn indruk is nog geen goede 20 inch verkrijgbaar die deze 3 factoren met elkaar combineerd.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat is kwaliteit? Anders zou je bijvoorbeeld eens naar de Samsung 205BW kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Laatst online: 11:29
evilpin0 schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:35:
500 euri is wel aan de hoge kant voor wat minder ghosting ;)
De ghosting van de samsung valt zo te zien ook wel mee, hmmm misschien wacht ik tog nog maar even met een widescreen totdat er een goed scherm uitkomt wat prijs, prestatie en kwaliteit combineerd. Naar mijn indruk is nog geen goede 20 inch verkrijgbaar die deze 3 factoren met elkaar combineerd.
Zo'n scherm gaat er natuurlijk nooit komen. De prijs bepaald in grote mate de kwaliteit, een BMW is niet voor niets duurder dan een KIA.

Je moet eerder gaan bekijken wat voor geldbedrag je over hebt voor kwaliteit. De NEC combineerd een erg mooi panel met een lage reactietijd, dit heeft echter ook zijn prijs. Voor minder kom je aan een 205BW, die ook snel is maar een minder panel heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 20-11-2006 13:11 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 15:35

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

RoD schreef op maandag 20 november 2006 @ 01:42:
Voor films kijkt breedbeeld imo het lekkerste. Dus de 225BW. De 215TW heeft ook last van inputlag, maar daar zul je bij films geen last van hebben. Maar misschien is het een puntje om rekening mee te houden. De beeldkwaliteit zal door het betere paneel bij de 215TW wel beter zijn... De 225BW is echter weer goedkoper.
Aan jou de keus, maar ik zou voor de 225BW gaan. :)
Editten kun je trouwens met de edit-knop rechtsboven je bericht.
Eh. 215TW is ook 16:10 breedbeeld. De enige verschillen is dat de 215TW 21'" is (de eerste twee cijfers) en de 225BW 22" is (hetzelfde) en dat TW een *VA wide panel heeft terwijl de BW een TN wide panel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35183 schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:51:
Misschien kan iemand eventueel een keer dit plaatje updaten ?
Dat zal dan zoiets worden, lijkt mij.
Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/729435zo22-1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:11

The Legend

*Plop*

22" Breedbeeld is exact evenhoog als 19" 4:3 toch? Is niet gelijk in je plaatje :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zei dan ook 'zoiets'. ;) Maar volgens mij zijn een 19" en een 22" wide niet exact even hoog, hoor... (voor zover ik weet).
De vraagsteller moet trouwens niet vergeten dat de res van 20" wide en 22" wide hetzelfde is. Dus je krijgt in feite gewoon vergrote pixels (waar niets mis mee is want ik ga de 225BW waarschijnlijk kopen).

En een 19" is trouwens 5:4 en niet 4:3. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DevilsProphet schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:15:
[...]

Eh. 215TW is ook 16:10 breedbeeld. De enige verschillen is dat de 215TW 21'" is (de eerste twee cijfers) en de 225BW 22" is (hetzelfde) en dat TW een *VA wide panel heeft terwijl de BW een TN wide panel heeft.
Omg, hoe kom ik er dan bij dat een 215TW geen breedbeeld is :X foutje dus..
Anoniem: 135195 schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:23:
Ik zei dan ook 'zoiets'. ;) Maar volgens mij zijn een 19" en een 22" wide niet exact even hoog, hoor... (voor zover ik weet).
De vraagsteller moet trouwens niet vergeten dat de res van 20" wide en 22" wide hetzelfde is. Dus je krijgt in feite gewoon vergrote pixels (waar niets mis mee is want ik ga de 225BW waarschijnlijk kopen).

Er hebben ooit in dit topic vergelijkende pics tussen een 19" en een wide 22" gestaan. Ik had het idee dat de 22" wide ietsje hoger was dan de 19", maar zeker ben ik er niet van. Het ontgaat elkaar in ieder geval niet veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie zegt dat dat andere plaatje goed was? ;)

De dotpitch van 19" is 0,294 mm en van 22" 0,282 mm. Als je dat vermenigvuldigt met de verticale res (de hoogte van het scherm) kom je bij 19" uit op 1024 x 0,294 = 30,1056 cm en bij 22" op 1050 x 0,282 = 29,61 cm. Dus ook al heeft de 22" verticaal gezien een iets hogere resolutie, uiteindelijk is hij door de kleinere dotpitch iets lager. :)

Toch? :) (Of kan je het zo simpel niet berekenen...? :o ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195 schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:23:

Ik weet t :)
Resolutie boeit me ook niet zo veel. Liever dezelfde reso, want anders moet ik mn VGA ook upgraden :P. Ik wil gewoon een groter scherm. En aangezien 23 en 24" niet te betalen zijn leek mij de 22" wel leuk.
En ik dacht zelf ook dat een 22" wide net zo hoog zou zijn als de 19". Aangezien de 20" wide net zo hoog is als de 17", en de 24" wide net zo hoog als de 21".

Ik heb trouwens nog een 17" CRT maar daarvan is het beeld toch een cm of 5 lager dan mn 20" wide. Dus of het plaatje helemaal klopt... :?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 35183 op 20-11-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547

Even ter info..

Ik las ergens, weet alleen niet meer waar precies. dat de Samsung 225BW alleen in zilver/grijs te bestellen is.
Dit is niet waar!!! Er is wel degelijk een zwarte variant beschikbaar

Nadeel is dat deze wel (inkoopkanaal) 28 euro duurder is dan de zilvergrijse. Dus met winkeliersmarge en de BTW zal die in de winkel zo'n 40/45 euro duurder zijn dan de grijs/zilver

225BW/22" LCD 1680x1050 8ms G-G Speakers S-Video TCO03 Speakers Silver/Black

Officieel partnummer LS22DPWCSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
RoD schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:13:
[...]

Je ziet wel verschillen ja. De ene monitor kan er meer last van hebben dan de andere.
Daarmee bedoel je (ook) dat de ene monitor van het zelfde merk/model/type er meer last van kan hebben dan een andere? Dus dat de ene Eizo s2100 er meer last van kan hebben dan een andere Eizo s2100?
En inderdaad, wat hierboven gezegd wordt.. Als er meer kleuren dan zwart op je scherm staan lijkt het zwart ook zwarter. Alleen bij films kan veel backlightbleeding wel eens lastig zijn, ivm zwarte randen enzo. Maargoed, het is ook maar de vraag hoeveel je daar last van hebt aangezien het alleen langs de randen voorkomt als het goed is.
Als ik gewoon aan het werk ben (browser, mailprogramma, texteditor, console etc) heb ik er inderdaad weinig last van. Het zwart is dan inderdaad omgeven door een hoop andere kleuren waardoor je het niet ziet.
Alleen in films is het inderdaad zo lelijk..... Ik hoop dat ik er ooit aan ga wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
bijvoorbeeld de oude samsung 205bw's hadden er meer last van dan de nieuwere schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Anoniem: 19547 schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:30:
Even ter info..

Ik las ergens, weet alleen niet meer waar precies. dat de Samsung 225BW alleen in zilver/grijs te bestellen is.
Dit is niet waar!!! Er is wel degelijk een zwarte variant beschikbaar

Nadeel is dat deze wel (inkoopkanaal) 28 euro duurder is dan de zilvergrijse. Dus met winkeliersmarge en de BTW zal die in de winkel zo'n 40/45 euro duurder zijn dan de grijs/zilver

225BW/22" LCD 1680x1050 8ms G-G Speakers S-Video TCO03 Speakers Silver/Black

Officieel partnummer LS22DPWCSS
weet je misschien ook waar hij te krijgen is?
ik ben opzoek naar een zwarte breedbeeld.
op de site van samsung staat de 225BW in het zwart.. las idd ook ergens dat deze in europa niet beschikbaar was..
dus ik was al gaan kijken naar de 215TW, maar die is veel duurder.
als hij toch in het zwart te krijgen is zou dat ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
robbert schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:53:
[...]

Daarmee bedoel je (ook) dat de ene monitor van het zelfde merk/model/type er meer last van kan hebben dan een andere? Dus dat de ene Eizo s2100 er meer last van kan hebben dan een andere Eizo s2100?

[...]

Als ik gewoon aan het werk ben (browser, mailprogramma, texteditor, console etc) heb ik er inderdaad weinig last van. Het zwart is dan inderdaad omgeven door een hoop andere kleuren waardoor je het niet ziet.
Alleen in films is het inderdaad zo lelijk..... Ik hoop dat ik er ooit aan ga wennen.
Is de backlight bleeding zo erg aanwezig dan? want iemand zei in dit topic dat het wel mee viel als je met de instellngen had gespeeld.
Slechte inkijkhoeken en veel backlightbleeding dan ga ik liever voor een ander scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat heb je vaak met TN schermen. Mijn ervaring is dat het met lage brightness en contrast ontzettend meevalt. Sowieso zul je brightness en contrast wel van default naar beneden willen halen aangezien veel TFT schermen standaard te fel op je gezicht schijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184251

jow manne is er nu eindelijk meer nieuws over de asus mw221u ? want ik geloof aan de specs te zien dat dit scherm toch echt beter is dan de samsung 225bw en meschien zelfs beter dan de nec van 500+ euro met zijn 2 ms reactie tijd voor een 22 incher :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 184251 schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:42:
jow manne is er nu eindelijk meer nieuws over de asus mw221u ? want ik geloof aan de specs te zien dat dit scherm toch echt beter is dan de samsung 225bw en meschien zelfs beter dan de nec van 500+ euro met zijn 2 ms reactie tijd voor een 22 incher :D
Specs zeggen niet zoveel, reviews zeggen meer. En ik denk niet dat ie beter is dan dat NEC scherm aangezien het NEC scherm een beter paneel is.
En als er nieuws zou zijn over dit scherm zou het wel gepost zijn :P Ik vraag me eerlijk gezegd ook wel een beetje af wanneer ie nou komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kid1988 schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:31:
[...]

weet je misschien ook waar hij te krijgen is?
ik ben opzoek naar een zwarte breedbeeld.
op de site van samsung staat de 225BW in het zwart.. las idd ook ergens dat deze in europa niet beschikbaar was..
dus ik was al gaan kijken naar de 215TW, maar die is veel duurder.
als hij toch in het zwart te krijgen is zou dat ideaal zijn.
Nou, mijn eigen Iiyama vision master pro 510 heeft gisteren de geest gegeven. Een geweldig bakbeest was het en ideaal voor games (1600x1200@120hz).

Ik was sowieso al op zoek naar een vervangend scherm en had de samsung 225BW op het oog. Die keuze heb ik nu in iedergeval gemaakt en ik ga hem kopen via mn werk. (lekker voordelig ..)

Nu kan ik zelf bij een aantal leveranciers kijken en ik zie daar ook gewoon de zwarte variant staan. Helaas is zowel de grijze als de zwart nu niet op voorraad, dus moet ik sowieso wachten.

Maar wilde het gewoon even mededelen dat er dus wel degelijk een zwarte leverbaar is in Europa.
Het is uiteraard aan de winkel (mediamarkt/bcc etc) of zij die zwarte variant willen inkopen. Hij is immers een flink stuk duurder dan zn identieke zilverkleurige broertje..

40 euro voor alleen een ander kleurtje vind ik vrij fors. En aangezien overal de grijze te koop is gaan mensen toch af op de prijs en als jij voor een identieke monitor 40 euro meer vraagt ben je toch de lul als verkoper.. Ook al is ie van jouw zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://diy.yesky.com/imagelist/06/41/kk9g73vco98i.JPG
Iemand ervaring met de Acer AL2216W kost 370euro, wil em 2x gebruiken als vervanging van mijn triple tft: 2x17 1x19inch

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Anoniem: 19547 schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:45:
[...]

Nou, mijn eigen Iiyama vision master pro 510 heeft gisteren de geest gegeven. Een geweldig bakbeest was het en ideaal voor games (1600x1200@120hz).

Ik was sowieso al op zoek naar een vervangend scherm en had de samsung 225BW op het oog. Die keuze heb ik nu in iedergeval gemaakt en ik ga hem kopen via mn werk. (lekker voordelig ..)

Nu kan ik zelf bij een aantal leveranciers kijken en ik zie daar ook gewoon de zwarte variant staan. Helaas is zowel de grijze als de zwart nu niet op voorraad, dus moet ik sowieso wachten.

Maar wilde het gewoon even mededelen dat er dus wel degelijk een zwarte leverbaar is in Europa.
Het is uiteraard aan de winkel (mediamarkt/bcc etc) of zij die zwarte variant willen inkopen. Hij is immers een flink stuk duurder dan zn identieke zilverkleurige broertje..

40 euro voor alleen een ander kleurtje vind ik vrij fors. En aangezien overal de grijze te koop is gaan mensen toch af op de prijs en als jij voor een identieke monitor 40 euro meer vraagt ben je toch de lul als verkoper.. Ook al is ie van jouw zwart.
daar heb je opzich gelijk aan, maar het verschil tussen 2 winkels is ook gauw 40 euro, en waarom zou je dan nog bij die duurdere winkel kopen?

ik zal eens kijken of ze bij een winkel bereid zijn een zwarte monitor aan mij te verkopen voor de prijs van de grijze versie + ongeveer 40 euro (inkoop+btw is 33.32)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173922

Iemand enige ervaring met Photoshop en b.v. 3ds max met zulek schermen ?
Films zijn niet al te best hoor ik. Maar kan je b.v. het zelfde verwachten als een PC op een HD LCD TV ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
kid1988 schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:58:
[...]

daar heb je opzich gelijk aan, maar het verschil tussen 2 winkels is ook gauw 40 euro, en waarom zou je dan nog bij die duurdere winkel kopen?

ik zal eens kijken of ze bij een winkel bereid zijn een zwarte monitor aan mij te verkopen voor de prijs van de grijze versie + ongeveer 40 euro (inkoop+btw is 33.32)
Als je iets vindt, laat je het ons ook weten?
Ik zoek ook de 225bw in 't zwart :9.
Ik ga ook maar eens rondbellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kid1988 schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:58:
[...]

Nou dit is het officiele samsung part nummer van de grijze samsung 225BW : LS22DPWCSQ

Daarnaast zie ik ook staan bij de leverancier: LS22DPWCSS Dit is volgens mij de zwarte.

Deze laatste is 27 euro (ex btw) duurder dan de LS22DPWCSQ (grijze)

Als ik google op LS22DPWQSS kan ik nergens echter bevestiging vinden dat het om de zwarte gaat. Websites waar de samsung 225 in het zwart afgebeeld zijn vertrouw ik niet, webshops pakken vaak willekeurige foto's die niet eens het juiste artikel zijn (kijk bv eens bij www.progress.nl en zoek op 225bw, daar zie je een mooie zwarte staan. Maar er staat ook bij vermeld de kleur van de afbeelding kan afwijken met het werkelijke produkt.....

Maar goed er moet een reden zijn waarom de samsung 225BW er 2x in staan in de lijst en waarom die ene 27 euro duurder is. Ik zeg het is de zwarte variant!

Ik zal morgen eens ff bellen met de leverancier en vragen of ie een zwarte kan leveren.
:*)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 19547 op 20-11-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
Anoniem: 19547 schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:06:
[...]

Nou dit is het officiele samsung part nummer van de grijze samsung 225BW : LS22DPWCSQ

Daarnaast zie ik ook staan bij de leverancier: LS22DPWCSS Dit is volgens mij de zwarte.

Deze laatste is 27 euro (ex btw) duurder dan de LS22DPWCSQ (grijze)

Als ik google op LS22DPWQSS kan ik nergens echter bevestiging vinden dat het om de zwarte gaat. Websites waar de samsung 225 in het zwart afgebeeld zijn vertrouw ik niet, webshops pakken vaak willekeurige foto's die niet eens het juiste artikel zijn (kijk bv eens bij www.progress.nl en zoek op 225bw, daar zie je een mooie zwarte staan. Maar er staat ook bij vermeld de kleur van de afbeelding kan afwijken met het werkelijke produkt.....

Maar goed er moet een reden zijn waarom de samsung 225BW er 2x in staan in de lijst en waarom die ene 27 euro duurder is. Ik zeg het is de zwarte variant!

Ik zal morgen eens ff bellen met de leverancier en vragen of ie een zwarte kan leveren.
:*)
Fijn,
ik zag trouwens dit partnummer bij Samsung.com staan: LS22DPWCBQ/XAA (225BW - Black 22" Widescreen with a height-adjustable stand LS22DPWCBQ/XAA)
(als je checkt bij 'Buy from online retailer)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
GUZA schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:39:
[...]

Is de backlight bleeding zo erg aanwezig dan? want iemand zei in dit topic dat het wel mee viel als je met de instellngen had gespeeld.
Slechte inkijkhoeken en veel backlightbleeding dan ga ik liever voor een ander scherm.
Ik denk eerder dat ik vrij hoge eisen stel ;) Ik had alleen meer verwacht van een bijna 900 euro scherm... Ik heb de brightness sowieso vrij laag staan, maar ik blijf het nog steeds zien met grote zwarte vlakken.

Met de inkijkhoek heb ik overigens weinig problemen, die is heel ok.

Het probleem is waarschijnlijk dat ik weinig keuze heb, een veel beter scherm dan die Eizo S2100 zal ik voorlopig toch niet vinden. 1 van mijn crt's heeft het begeven en een nieuwe crt kopen vind ik ook niet echt een geweldig idee, die dingen hebben ook weer genoeg andere nadelen (stroomgebruik, lomp, minder rustig aan mijn ogen etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
als ik zo de serienummers nog eens lees:

LS22DPWCSQ voor de europese zilveren
LS22DPWCSS onbekende voor 27 euro meer
LS22DPWCBQ/XAA samsing.com voor de zwarte..

lijkt het mij dat de ena-laatste letter de kleur weer geeft.
pricegrabber geeft de onbekende en ge grijze modelnumber allebei aan dat het om een grijs scherm gaat. en dit wil ik ook best geloven
er is echter geen LS22DPWCBS modelnummer te vinden.

[EDIT]
heb het net gevonden

LS22DPWCSQ Europese zilveren monitor
LS22DPWCSS Europese zilveren monitor met SPEAKERS (vandaar dus de hogere prijs en de S) (las trouwens ook iets over een composiet ingang?)
LS22DPWCBQ non-europese zwarte monitor (niet te vinden in europa tot noch toe)

[EDIT2]
net google laten zoeken op LS22DPWCBQ in zowel de Nederlandse, duitse EN belgische google, in de desbetreffende landen, en allen geven 0,0 resultaten zowel op taal, als pagina's uit het desbetreffende land.
ik denk dus dat dit genoeg zegt over de beschikbaarheid van een zwarte Samsung SM225BW in europa. 0,0

[ Voor 45% gewijzigd door kid1988 op 20-11-2006 22:05 . Reden: spelfout en toevoeging ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.