[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 13

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.905 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat komt mooi uit! :) Ik zat net te zoeken naar info over exact dit scherm! En ik ben dus niet de enige die en 20" vind tegenvallen. ;)

Weet je nu dan ook of het scherm mogelijkheden heeft om andere resoluties 1:1 weer te geven? Of wordt een andere (niet native) resolutie altijd uitgerekt tot het volledige beeld? Ik zit daarmee dus nogal in m'n maag... Ik ben op m'n CRT gewend regelmatig andere resoluties te gebruiken en ben bang dat als ik straks vastzit aan 160x1050, dat dat niet gaat bevallen in alle gevallen... Hoe ziet het beeld eruit als je andere resoluties uitprobeert? Redelijk okay of echt zwaar knudde...?

Ik las trouwens net ergens dat nVidia kaarten via hun driver een bepaalde resolutie kunnen forceren of zo, dus dat je geen uitgerekt beeld krijgt maar zwarte balken om het speelscherm en 1:1 pixels. Klopda...?

Die Acer zit nog wel redelijk binnen m'n budget dus het is een erg interessante optie! (Wat kostte die eigenlijk bij Mediamarkt?)

Ik kan trouwens nergens reviews vinden van dit scherm... Is 'ie net nieuw? Hij staat ook niet in de OP. Ben toch wel benieuwd naar een echt degelijke review. Acer is niet bepaald een merk waar ik meteen warm voor loop...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 10:32
Ik ben ook van 19 inch tft naar 20 inch wide tft gegaan. Schermen zijn qua oppervlakte ongeveer gelijk alleen de 20 inch is veel breder, en dat werkt toch net even fijner dan die 19 inch LCD. Een links <> rechts beweging is namelijk veel 'natuurlijker' dan een boven <> beneden move... Maar da's persoonlijk. 20" wide is voor mij echt groot genoeg. De doorslag was dat m'n vorige scherm geen 1:1 had en dat daardoor alle games op m'n 360 werden uitgetrokken. Ook niet voor een 19 inch wide gekozen omdat dat echt duidelijk te klein was en de reso te laag voor mij.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik zie nog weinig ervaringen over de IIyama ProLite E2200WS. Deze is qua prijs interresant maar is dat ook een goed scherm.

Wat zijn de ervaringen met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:52:
Ah, dat komt mooi uit! :) Ik zat net te zoeken naar info over exact dit scherm! En ik ben dus niet de enige die en 20" vind tegenvallen. ;)

Weet je nu dan ook of het scherm mogelijkheden heeft om andere resoluties 1:1 weer te geven? Of wordt een andere (niet native) resolutie altijd uitgerekt tot het volledige beeld? Ik zit daarmee dus nogal in m'n maag... Ik ben op m'n CRT gewend regelmatig andere resoluties te gebruiken en ben bang dat als ik straks vastzit aan 160x1050, dat dat niet gaat bevallen in alle gevallen... Hoe ziet het beeld eruit als je andere resoluties uitprobeert? Redelijk okay of echt zwaar knudde...?

Ik las trouwens net ergens dat nVidia kaarten via hun driver een bepaalde resolutie kunnen forceren of zo, dus dat je geen uitgerekt beeld krijgt maar zwarte balken om het speelscherm en 1:1 pixels. Klopda...?

Die Acer zit nog wel redelijk binnen m'n budget dus het is een erg interessante optie! (Wat kostte die eigenlijk bij Mediamarkt?)

Ik kan trouwens nergens reviews vinden van dit scherm... Is 'ie net nieuw? Hij staat ook niet in de OP. Ben toch wel benieuwd naar een echt degelijke review. Acer is niet bepaald een merk waar ik meteen warm voor loop...
http://www.behardware.com...-that-will-take-over.html

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
alsmagalles schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:01:
Ik zie nog weinig ervaringen over de IIyama ProLite E2200WS. Deze is qua prijs interresant maar is dat ook een goed scherm.

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3606

Ziet er een beetje cheap uit, maar is volgens de reviewer iets beter dan de 22" Mirai.
Volgens mij is dit scherm slecht verstelbaar, geen hoogte verstelbaarheid is misschien nog niet eens zo erg, maar dit scherm heeft zelfs geen tilt dacht ik ergens gelezen te hebben.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivo NL schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:47:
De doorslag was dat m'n vorige scherm geen 1:1 had
Aha, je huidige scherm dus wel! Welk scherm heb je dan? En hoe heet die optie? Want ik zit overal te zoeken naar schermen met 1:1 maar weet niet welke zoekterm ik moet gebruiken... (1:1 soms?)

Dit las ik in het Dell topic:
Ray-zor schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:51:
Bovendien kun je in de settings van je videodriver (in ieder geval bij nVidia) de schaling uitzetten, zodat er geen vervormd beeld getoond wordt. Heb je wel een stuk scherm over.
zonoskar schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:23:
Bij een resolutie die niet 1200 pixels hoog is, kun je in het menu van de 2407PW de 1:1 optie kiezen. Dan hou je dus een hoop zwart over, maar wel haarscherp. Anders kun je acpect gecorrigeerd zoomen, maar dat is dus wat minder scherp.

Maar in games merk je de interpolatie niet zo goed als in desktop mode, dus dat zou geen probleem moeten zijn in zoom modus.
Dell is toch niet de enige waarmee dit kan???

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 03-09 10:32
Haha laat ik nou dan een Dell 2007WFP hebben :+

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, dan heeft Dell schijnbaar als enige een sterke troef in handen. ;)

Iemand ervaring met de mogelijkheden van de nVidia drivers wat dit betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op samenkopen.net loopt er nu een SK met de dell TFT's en daar staat de E207wfp ook tussen, voor €350,- en leverbaar aan het einde van november naar verwachting. Ik wil binnekort een nieuw scherm kopen en zit nog te twijfelen tussen deze en de samsung 205bw. De samsung is 50 euro goedkoper maar de dell vind ik mooier uitzien en heeft pivot functie.

Edit: Ik zie net dat de E207wfp toch niet kan pivotten en bovendien is hij niet in hoogte verstelbaar, dus zal het waarschijnlijk de samsung 205bw worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier iemand die met autocad werkt ? Ik zou namelijk het verschil wel eens willen zien met een 20" 22" en 24" scherm qua werkoppervlak in autocad (ADT).

Ik werk nu zelf met 17" laptop en zou eigenlijk vooral een hogere resolutie willen draaien (draai nu 1440 x 900). Maar als ik dan zie dat een 20" meestal op 1680 x 1050 werkt ziet me de winst er niet fenomenaal uit of ben ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:52:
Is hier iemand die met autocad werkt ? Ik zou namelijk het verschil wel eens willen zien met een 20" 22" en 24" scherm qua werkoppervlak in autocad (ADT).

Ik werk nu zelf met 17" laptop en zou eigenlijk vooral een hogere resolutie willen draaien (draai nu 1440 x 900). Maar als ik dan zie dat een 20" meestal op 1680 x 1050 werkt ziet me de winst er niet fenomenaal uit of ben ik verkeerd ?
De stap van 1440x900 naar 1680x1050 (20" of 22" ) is natuurlijk minimaal. Je hebt wat extra breedte, leuk voor als je altijd veel werkbalken open hebt staan. Ikzelf ben zo gewend aan sneltoetsen dat ik nog maar amper werkbalken gebruik in acad. Verder is het hoogte verschil ook erg weinig.
Om aanzienlijk erop vooruit te gaan, zul je toch naar een 24" model moeten gaan, denk ik.

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n scherm. Enige nadeel is de backlight bleeding. Ik heb ervoor gekozen omdat ie goedkoop was :*) en een zwarte rand had :*). Deze redenen hebben mij overtuigd om dit scherm te verkiezen boven de 225BW.
Illidan schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:07:
Ziet er een beetje cheap uit, maar is volgens de reviewer iets beter dan de 22" Mirai.
Volgens mij is dit scherm slecht verstelbaar, geen hoogte verstelbaarheid is misschien nog niet eens zo erg, maar dit scherm heeft zelfs geen tilt dacht ik ergens gelezen te hebben.
Het is niet inderdaad in hoogte verstelbaar. Je kan m niet op zijn zij kantelen. Naar voren/achter kan ie wel kantelen. Cheap?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:50:
[...]

Ik heb zo'n scherm. Enige nadeel is de backlight bleeding. Ik heb ervoor gekozen omdat ie goedkoop was :*) en een zwarte rand had :*). Deze redenen hebben mij overtuigd om dit scherm te verkiezen boven de 225BW.

[...]

Het is niet inderdaad in hoogte verstelbaar. Je kan m niet op zijn zij kantelen. Naar voren/achter kan ie wel kantelen. Cheap?? :'(
Sorry, no offence _/-\o_
Alleen het gebruikte materiaal en het design lijkt in vergelijking met andere schermen wat minder flitsend. Aan de andere kant, lekker belangrijk natuurlijk, als het beeld verder kwalitatief in orde is dan doet het design er niet zoveel toe. Dus let vooral niet op mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 07-08 22:36
Ik heb een vraag: stel nou dat ik later een playstation 3 of xbox 360 op een Acer AL2216W wil aansluiten dmv HDMI-DVI verloop (DVI ingang van monitor). Heb ik dan per se DHCP nodig?

Dus moet ik dan voor de samsung gaan, omdat die wel DHCP-support heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt dat je scherm automatisch een ip krijgt toegewezen, wel ;) .........

http://en.wikipedia.org/wiki/DHCP

waarschijnlijk bedoel je HDCP... ik weet het niet zeker, maar je hebt alleen hdcp nodig als je content beveiligde films of dergelijke wilt afspelen op je scherm via je console..

http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:54

The Legend

*Plop*

Je bedoelt HDCP, je monitor heeft zeker geen IP adres nodig :P

Als het materiaal dat je wil afspelen vanaf de PS3/Xbox 360 HDCP beveiligd is dan moet je monitor dat ook ondersteunen ja. Maar voor zover ik weet zijn spellen niet HDCP beveiligd, dus die kun je dan zonder problemen spelen op de Acer.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Dus HDMI is de aansluiting? en HDCP de beveiliging? Dan weet ik al waar ik voor ga sparen, de 24"BenQ voldoet aan alle vereisten :*)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Jack schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:17:
[...]

De stap van 1440x900 naar 1680x1050 (20" of 22" ) is natuurlijk minimaal. Je hebt wat extra breedte, leuk voor als je altijd veel werkbalken open hebt staan. Ikzelf ben zo gewend aan sneltoetsen dat ik nog maar amper werkbalken gebruik in acad. Verder is het hoogte verschil ook erg weinig.
Om aanzienlijk erop vooruit te gaan, zul je toch naar een 24" model moeten gaan, denk ik.
Of naar een 20/21/22" scherm met een 4:3 resolutie. Dan heb je er direct veel oppervlakte en dus pixels bij. Ter info: 1440x900=1296000 pixels ofte 1.3Mpixels, 1600x1200=1920000 pixels ofte 1.9Mpixels. Een winst van 50%. Ik zou er voor gaan.

Edit: 20/21/22" 16:10 heeft een resolutie van 1680x1050=1764000 pixels, ofte 1.75Mpixels, wat maar een winst in oppervlakte van 35% geeft. Het is natuurlijk goedkoper dan een 4:3 scherm dus de prijs is er wel naar.

[ Voor 12% gewijzigd door RuddyMysterious op 13-11-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:22
Extera schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:17:
Dus HDMI is de aansluiting? en HDCP de beveiliging? Dan weet ik al waar ik voor ga sparen, de 24"BenQ voldoet aan alle vereisten :*)
alleen (nog) geen 1:1 pixel mapping. maar ik heb gelezen dat ze dit wel gaan fixen dmv van een firmware update die in december uitkomt. check deze post op hardforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:07
vandaag de Eizo S2110W binnengekregen...

eerste indruk;
- lijkt veel groter dan mijn 20" dell, strange want het is maar 1 inch...
- beel lijkt stuk minder scherp dan mijn dell, maar heb er nog geen dvi aanhangen dus dat zal het zijn
- in tegenstelling tot dell echt geen backlight bleeding, die andere manier van backlighten werkt dus goed naar mijn idee
- kleuren lijken goed, echter iets teveel contrast, maar ga nog aan de slag met instellingen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Ik twijfel zelf tussen de HP F2105 of de HP W22, maar kan er niet echt tussen beslissen.
de reviews van de 2105 ijn allen héél positief, maar van de W22 vind ik er geen enkel ... (maar ik heb ergens vaagwel gelezen dat deze laatste een HDCP aansluiting heeft, kan iemand dat bevestigen).

Kortom, wat zijn jullie standpunten tov deze 2 schermen ?

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die HP w22 heeft ook mijn interesse: zag 'm toevallig in een winkel staan. Maar ik kan ook helemaal niets erover vinden. Nou ja, geen reviews dan: de specs zijn natuurlijk gewoon te vinden op de HP site. (Hij heeft dus in ieder geval HDCP ;).) Maar als iemand ergens een review kan vinden of ervaringsverhalen met het scherm, laat het even weten! Hij zag er op zich aardig uit, moet ik zeggen, maar ja, hoe zit het met ghosting en bleeding en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn WideScreen monitors nou wel of niet geschikt voor gamez?

Ik wil zeker geen zwarte balken rechts en link hebben tijdens gamen.

Het gaat me met name om F1 Grand Prix4, UT, Quake, BF2, BF2142 en ik kijk wel eens films op.

Heb al lange tijd twijfel tussen de WideScreen van Samen 215TW of 214T (geen wide screen)
(er is behoorlijk wat prijs verschil tussen de twee)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
.."22" Wide Diamond View"

http://www.packardbell.de...sheet-6992290000-294.html

Is dit de beruchte CristalBrite techniek, die irritante spiegelende laag die je tegenwoordig zo vaak bij laptops tegenkomt, en waarbij je dus je hele woonkamer in je scherm kunt terug zien?
Verder ziet deze 22" Packard Bell er prima uit, maar ja, als hun "Diamond view" inderdaad zo'n spiegel laag is, dan valt deze monitor meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel afgezocht en gelezen maar nergens zekerheid gezien

Ik heb nu een resolutie van 1024x768

maar het nieuwe scherm die ik wil geeft aan resolutie: 1680x1050

Betekent dit dat ik die resolutie ook moet aanzetten? Want die 1680x1050 is echt veels te klein voor mij als ik kijk naar de pictogrammen op mn desktop, kan amper iets lezen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Doh :D Je huidge scherm is geoptimaliseerd voor 1024x768. Je nieuwe scherm is geoptimaliseert voor 1680x1050. Dat betekend dus dat je nieuwe scherm in ieder geval groter is qua oppervlakte, en dan worden je icoontjes ook weer wat groter.

Het is niet zo vreemd dat het er niet uitziet als de native resolutie van een 20/22" scherm gaat uitproberen op een 15" TFT of 17"CRT 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:28:
Doh :D Je huidge scherm is geoptimaliseerd voor 1024x768. Je nieuwe scherm is geoptimaliseert voor 1680x1050. Dat betekend dus dat je nieuwe scherm in ieder geval groter is qua oppervlakte, en dan worden je icoontjes ook weer wat groter.

Het is niet zo vreemd dat het er niet uitziet als de native resolutie van een 20/22" scherm gaat uitproberen op een 15" TFT of 17"CRT 8)7
Hehe da's waar, sue me for being a n00b mbt tft etc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:09:
Zijn WideScreen monitors nou wel of niet geschikt voor gamez?

Ik wil zeker geen zwarte balken rechts en link hebben tijdens gamen.

Het gaat me met name om F1 Grand Prix4, UT, Quake, BF2, BF2142 en ik kijk wel eens films op.

Heb al lange tijd twijfel tussen de WideScreen van Samen 215TW of 214T (geen wide screen)
(er is behoorlijk wat prijs verschil tussen de twee)
De meeste schermen stretchen het gewoon. Overigens zie ik in nieuwe games steeds meer support voor widescreen resoluties. Verder speel ik onder andere WarRock op 1280x1024 gestretched, en dat vind ik niet eens onplezierig :)
Ik zou zeggen: ze zijn iets minder geschikt, maar als je widescreen wilt, laat je er dan niet van weerhouden er eentje te nemen omdat sommige spellen geen widescreen ondersteunen. Overigens zijn er voor de meeste spellen wel hacks te vinden om em toch in een breedbeeld resolutie te laten draaien. Zie ook www.widescreengamingforum.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
Ik heb een review gevonden van een scherm dat qua specs verdacht veel lijkt op de W22 van HP :

Voor diegenen onder ons die het Frans meester zijn :
http://www.hardware.fr/ar...lle-qui-tout-balayer.html

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 16:48
Is er gewoon in het engels hor...
http://www.behardware.com...-that-will-take-over.html
Maaruh ik vind dat altijd nogal lastig vergelijken, want ook al hebben dergelijk schermen vaak hetzelfde paneel, vaak is het allemaal toch net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:52:

Ja dat klopt, maar kan dat ook met ATI? heb al in ATI tray tools zitten neuzen, maar kan daar niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Inderdaad, mijn Acer 2216 heeft nagenoeg geen blacklightbleeding waar de Samsung 225BW met hetzelfde paneel wel heel veel last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
The Legend schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:01:
Je bedoelt HDCP, je monitor heeft zeker geen IP adres nodig :P

Als het materiaal dat je wil afspelen vanaf de PS3/Xbox 360 HDCP beveiligd is dan moet je monitor dat ook ondersteunen ja. Maar voor zover ik weet zijn spellen niet HDCP beveiligd, dus die kun je dan zonder problemen spelen op de Acer.
Bedankt voor de info!
En inderdaad, ik bedoelde HDCP (al die 4-lettterige termen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
The Legend schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:01:
Inderdaad, mijn Acer 2216 heeft nagenoeg geen blacklightbleeding waar de Samsung 225BW met hetzelfde paneel wel heel veel last van heeft.
Backlighttechniek zal dan bij de Acer anders (en in dit geval beter) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 00:13
Concludeer je dat al als je het maar bij één monitor zeker weet?
Ook tussen verschillende monitoren van hetzelfde merk en type(-nummer) kan verschil zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik had net een 22" inch HP TFT monitor gekocht, met een resolutie van 1680x1050, omdat mijn 19" inch Packard Bell versleten was, maar :r wat lelijk zeg!!! Dat beeld vond ik echt niet mooi. EN de monitor is te groot voor een resolutie van 1680x1050 imho.

Toch maar weer een 19" inch genomen. Groter vind ik niet leuk/ mooi meer. Maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets.

Ik vond 22" inch maar overkill eerlijk gezegd. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 14-11-2006 16:48 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
Ik draai nu op 2 Dells 1905FP's op hetzelfde moment gekocht en met een bijna identiek serienummer (8 verschil tussen beide) die naast elkaar staan en met identieke instellingen is er een zeer duidelijk verschil in helderheid van de cathode ....
Dus zelfs tussen dezelfde schermen van dezelfde fabrikant zijn er ook enorme verschillen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Laatst online: 04-09 05:55
RappieRappie schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:09:
Ik had net een 22" inch HP TFT monitor gekocht, met een resolutie van 1680x1050, omdat mijn 19" inch Packard Bell versleten was, maar :r wat lelijk zeg!!! Dat beeld vond ik echt niet mooi. EN de monitor is te groot voor een resolutie van 1680x1050 imho.

Toch maar weer een 19" inch genomen. Groter vind ik niet leuk/ mooi meer. Maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets.

Ik vond 22" inch maar overkill eerlijk gezegd. :)
Je bedoeld een 19 inch breedbeeld neem ik aan? Want een normale 19 inch 5:4 monitor heeft een grotere pixel pitch dan een 22 inch breedbeeld 16:10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Een gewone 19" inch TFT.

Ik vond 22" inch te groot, en de resolutie verhoudingsgewijs te laag. Vooral in games. Edit: Nee, ook op de desktop eigenlijk. Alles is veel te groot, dat vind ik niet mooi. :)

Misschien was 1920x1200 beter geweest voor zo'n monitor. In games op 1680x1050 zag je veel aliasing doordat het kreng zo groot was. FEAR zag er niet uit vond ik, alles bewoog zonder V-Sync, en mét is haast niet te doen. Ook niet met een 8800GTX.

In Far Cry zag je overal kartels... Ook op 1680 met AA op medium met de rest @ max. SC:CT zag er nog wel leuk uit op zich, maar NFS was weer bagger (omdat die niet op 1680 wou). Het was net of je op een 17 inch monitor @ 1024x768 zit te draaien.

Conclusie: Ik vind zo'n ding gewoon veel te groot. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 14-11-2006 18:44 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:37:
FEAR zag er niet uit vond ik, alles bewoog zonder V-Sync, en mét is haast niet te doen. Ook niet met een 8800GTX.

In Far Cry zag je overal kartels... Ook op 1680 met AA op medium met de rest @ max.
Whaaa, zelfs met een 8800GTX??? Hellup...

Het is wel vreemd.. Was dat een HP w22s toevallig? Het is wel apart, want 1680 hoogte op een 22" is 'fijner' dan 1280 op een zowat even hoge 19". Als je snapt wat ik bedoel. De hoogte van de schermen is zowat gelijk maar de 22" heeft VEEL meer pixels. En toch vind je het beeld op de 19" fijner? (Ik vraag dit omdat ik, zoals uit al m'n gepost her en der wel duidelijk zal zijn) me aan het orienteren ben op een nieuw scherm, en ik twijfel tussen 19" (1280x1024) en 22" (1680x1050). En nu twijfel ik nog meer. ;) Alhoewel ik natuurlijk (heel vreemd ;)) opeens meer neig naar een 19" (lekker veilige resolutie die nog een tijdje mee kan ;)).

Edit:
Eh, stomme vraag, hoor, maar als je zelfs alles op de dekstop te groot vond... had je dan echt wel de goeie resolutie ingesteld? Ik wil je niet beledigen ;) maar een icon op een 19" 1280x1024 scherm hoort er toch GROTER uit te zien dan een icon op een 22" 1680x1050 scherm... 8)7 :?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Yep, een 19" inch 4:3 vind IK veel mooier.

Gelukkig heb ik vanmmiddag gewoon zo'n 22" inch ding gekocht, want NU weet ik direkt zeker dat het overkill is voor mij. En ik vond het er gewoon K*T uitzien. Zoals ik zei: net of je op een 17 inch monitor op 1024x768 draait. Dat gevoel kreeg ik er zelfs bij. Maar dan alles een slag groter. :/ Zo'n groot 22" inch scherm moet 1920x1200 hebben imho. 1680 is te laag/ weinig voor zo'n groot oppervlak.

Deze was het:

http://www.dixons.nl/De_o...herm.7078554/default.aspx

Pokkeding. >:)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:46:

Edit:
Eh, stomme vraag, hoor, maar als je zelfs alles op de dekstop te groot vond... had je dan echt wel de goeie resolutie ingesteld? Ik wil je niet beledigen ;) maar een icon op een 19" 1280x1024 scherm hoort er toch GROTER uit te zien dan een icon op een 22" 1680x1050 scherm... 8)7 :?
Ja hoor; stond netjes op 1680x1050. Maar dat scherm is zo groot dat de iconen ook weer groot zijn/ worden. :P Nee, geef mij maar een lekkere 19 incher. Perfecte maat, perfect beeld, minder kartels in games e.d. (althans ze vallen minder op), en mooier beeld zonder V-Sync.

Edit: ik snap niet dat mensen gamen op een 24" of zelfs 30" inch monitor leuk vinden. Je zit tenslotte maar een halve meter van je monitor af als je aan het gamen bent.. Ik vond een 22" inch monitor al veel te groot iig. :X

(Maar let op! Dat is MIJN PERSOONLIJKE mening)

[ Voor 55% gewijzigd door Format-C op 14-11-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:37:
Een gewone 19" inch TFT.

Ik vond 22" inch te groot, en de resolutie verhoudingsgewijs te laag. Vooral in games. Edit: Nee, ook op de desktop eigenlijk. Alles is veel te groot, dat vind ik niet mooi. :)

Misschien was 1920x1200 beter geweest voor zo'n monitor. In games op 1680x1050 zag je veel aliasing doordat het kreng zo groot was. FEAR zag er niet uit vond ik, alles bewoog zonder V-Sync, en mét is haast niet te doen. Ook niet met een 8800GTX.

In Far Cry zag je overal kartels... Ook op 1680 met AA op medium met de rest @ max. SC:CT zag er nog wel leuk uit op zich, maar NFS was weer bagger (omdat die niet op 1680 wou). Het was net of je op een 17 inch monitor @ 1024x768 zit te draaien.

Conclusie: Ik vind zo'n ding gewoon veel te groot. :)
Nofi hoor, maar de dotpitch van je 19" is hoger dan die van een 22". Maar als je m verhoudingsgewijs te groot vind, dan zou je eigenlijk een 20" TFT moeten nemen, die hebben een nog lagere dotpitch. Trouwens voor NFS:C komt er binnenkort een hack aan om m op breedbeeld te spelen. Voor NFS:MW is er al een breedbeeld patch, en het ziet er erg mooi uit kan ik je zeggen. Maar goed, ik zie al dat t te laat is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft recht op zijn persoonlijke mening. ;)

Maar dat was dus inderdaad een van de 22" schermen die ik ook op het oog heb. Ik zit ook nog te denken aan de Samsung 225BW en de Acer AL2216. Jammer dat je zo niet gewoon allemaal eens kan proberen... Ik hoop eigenlijk dat er op de HCC-dagen volgende week allemaal verschillende monitoren staan te draaien (op de Game-beurs bijvoorbeeld) zodat ik een en ander eens kan vergelijken! Want bij de Dixons kijken heeft geen zin: die gasten hadden alle monitoren (dus ook de mega schermen) aangesloten op een computer die niet meer aankon dan 1280x1024...

P.S. Kon je die monitor zomaar terugbrengen...?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:17:

P.S. Kon je die monitor zomaar terugbrengen...?
Ja, ik had het na een uur al gezien en heb direkt gebeld dat ik wou ruilen met de onderstaande redenen als argumenten;

-sommige games ondersteunen 1680x1050 niet (dan ben je dus veroordeeld tot 1280x1024 op een 22" inch scherm :o )
-de aliasing is heel goed zichtbaar op zo'n groot scherm, al gebruik je 4x AA (in bv FEAR)
-het scherm is me gewoon te groot; ik vind het niet meer lekker gamen
-ik vond de verhouding/ resolutie niet goed (te groot scherm, met een te lage reso daarvoor)
-een 19" inch is perfect voor FPS shooters on-line (neemt precies je gezichtsveld in beslag als je achter een normaal bureau zit)
-beeld is me te onrustig zonder V-Sync
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:16:
Maar goed, ik zie al dat t te laat is. :+
Het is niet te laat.

Want * Format-C is nu tevreden, en daar gaat het om. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 14-11-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik snap niet dat je de desktop resolutie van een 22" te groot vindt. Een 19" heeft namelijk een stuk grotere iconen op 1280x1024 dan een 22" op 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Het leek niet zo. En de resolutie stond ECHT op 1680x1050. Maar ik vond het/ hem gewoon niet mooi. En de redenen daarvoor heb ik al gegeven.

Maar ach. Ik ben toch tevreden nu. En heb iig zo'n 22" incher geprobeerd. En hij beviel gewoonweg niet. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 14-11-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke 19" heb je dan nu genomen (als ik vragen mag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Ik heb zelf de Samsung 225BW breedbeeld en mijn broertje heeft een Samsung 940BF 19 inch 5:4. Ik vind breedbeeld veel fijner werken dan 5:4. Je hebt meer breedte op je bureaublad wat handig is als je bijv. programmeerd en voor films is het geweldig! Niet alle spellen ondersteunen breedbeeld jammergenoeg, maar oude spellen kun je gewoon op 1280x1024 draaien. Dat betekend dus wel dat het spel in de breedte word uitgerekt maar dan ziet het er nog prima uit, is gewoon gewenning. Het is eigenlijk hetzelfde als je op je breedbeeld televisie naar een 4:3 signaal zit te kijken, heelveel mensen doen dit en merken er niks van. Voor spellen die wel breedbeeld ondersteunen, en dan vooral shooters en racegames is het veel beter, je ziet veel breder. Het enige nadeel van een breedbeeld scherm wat ik me kan bedenken is dat de resolutie hoger is en het zwaarder is voor je videokaart=minder fps. Ik merk trouwens ook totaal geen verschil tussen de 2ms van de 940BF en 5ms van de 225BW, dus voor de reactietijd hoef je ook geen 940BF of ander snel 19 inch scherm te kopen. Backlight bleeding is wel aanwezig op de 225BW jammergenoeg maar hier stoor ik me persoonlijk niet echt aan. Dit is alleen aanwezig bij bijvoorbeeld films met zwarte balken boven en onder, maar je kijkt immers naar de film en niet naar de zwarte balken ;)

Heb ik mensen nu overtuigd om een breedbeeld te kopen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:54
Phusebox schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:19:
vandaag de Eizo S2110W binnengekregen...

eerste indruk;
- lijkt veel groter dan mijn 20" dell, strange want het is maar 1 inch...
- beel lijkt stuk minder scherp dan mijn dell, maar heb er nog geen dvi aanhangen dus dat zal het zijn
- in tegenstelling tot dell echt geen backlight bleeding, die andere manier van backlighten werkt dus goed naar mijn idee
- kleuren lijken goed, echter iets teveel contrast, maar ga nog aan de slag met instellingen
Ik wacht met smacht op een uigebreide review :). Kun je eens kijken hoe de ghosting is, of er piepende geluiden uit komen als je bv. de helderheid omlaag schroeft? Wat heeft het apparaat je gekost? Hoe is de coating van het scherm, dus de voorkant, egaal of een beetje korrelig (zoals bij de Apple Cinema Displays).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Weet iemand welke shop de Iiyama ProLite E2200WS-B1 op voorraad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:27:
[...]
-een 19" inch is perfect voor FPS shooters on-line (neemt precies je gezichtsveld in beslag als je achter een normaal bureau zit)
Formaat is aardig, alleen vind ik de reso eigenlijk net die als van een 22" widescreen: leuk voor slechtzienden en bejaarden. :) Pixels zijn te groot voor een echt "smooth" beeld (screendooreffect). Een 20" 16x1200 monitor vind ik veel beter, niet alleen qua reso/pixelgrootte maar ook is de 4:3 verhouding net ff wat lekkerder dan de 5:4 van je 19" (te vierkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snirpo schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:25:
Nou... het scheelt niet veel. Ik ben wel blij met je bevindingen want ik heb uitgerekend deze twee schermen op het oog (plus de Samsung 931c en wellicht de Acer WL2216 (of zo)).

Zijn de iconen en zo in Windows nou groter op de 225BW of de 940BF (anders gezegd: welk scherm oogt fijner en dus scherper, of: waar zie je de pixels meer)? En wat voor videokaart heb je?

Dat uitgerekte gamen: de meesten zeggen dat het beeld er dan echt niet uitziet: stukken vager en zo. Dat vind jij dus niet? Probleem is dat wat jij aanvaardbaar vind, door mij mss totaal onaanvaardbaar wordt verklaard. ;) Maar het is leuk om iets te horen van iemand die de beschikking heeft over de schermen die ik mss ga kopen! :)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:50:
Formaat is aardig, alleen vind ik de reso eigenlijk net die als van een 22" widescreen: leuk voor slechtzienden en bejaarden. :) Pixels zijn te groot voor een echt "smooth" beeld (screendooreffect). Een 20" 16x1200 monitor vind ik veel beter, niet alleen qua reso/pixelgrootte maar ook is 4:3 net ff wat lekkerder dan de 5:4 van je 19".
Ja, fijn, daar zat ik echt op te wachten... NOG een andere mening! ;) Een 20" 1600x1200 is natuurlijk nog groter (cool) maar ook nog eens scherper (cool)! Wat voor een heb je? Valt er en beetje op te gamen (wat betreft ghosting en zo)?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 15:07

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Een review van de 22" Asus scherm hij is wel vertaald van het chinees of zo. Ik kon er een beetje uit halen dat het een goed scherm is.

Hieronder wat ik vond op een ander forum over de pixel garantie

Asus Industry Standard Dead Pixel Policy

ASUS's warranty obligations are limited to the terms set forth below:

ASUS PROVIDE THE HIGHEST INDUSTRY STANDARD DEAD PIXEL POLICY

ASUS provide the highest industry standard dead pixel policy which is batter than DELL, HP, SONY, Compaq , Gateway and etc. ASUS is not the LCD manufacturer. (Hitachi, Sharp, Samsung, etc. do). The industry standard dead pixel policy is defined by LCD manufacturer.

ASUS COMPUTER INTERNATIONAL LCD PANEL ZERO BRIGHT DOT GUARANTY POLICY
DATE OF REVISE: MARCH 16, 2005
SUBJECT:
REVISE CURRENT LCD "DEAD PIXEL" POLICY IN ORDER TO MEET THIS YEAR'S NEED AND REDUCE SOME CONFUSING OR ARGUMENT, ALSO STANDARD THE PROCESS FOLLOW BY THE HEADQUARTER.

TARGET MODEL:
ASUS BRANDED NOTEBOOK (ASUS ENSEMBLE) WITH SELECTED MODELS (W1/ W2/V6V) ONLY.

COVER PERIOD:
WITHIN FIRST 30 DAYS OF NOTEBOOK PURCHASING BASED ON END USER'S PURCHASING INVOICE DATE.

CONTENT:
CUSTOMER WHO PURCHASE SELECTED ASUS BRANDED IN THE NORTH AMERICA WITH "ZERO BRIGHT DOT FREE" (ZBD) GUARANTY SERVICE COVERED ELIGIBLE FOR ZBD FREE LCD PANEL EXCHANGE CLAIM WITHIN FIRST 30 DAYS OF PURCHASE, THE FIRST 30 DAYS’ PERIOD DIRECT APPLY TO THE END-USER, ANY CLAIMER NEEDS TO PROVIDE THE INVOICE TO PROVE IT WITHIN FIRST 30 DAYS.

END-USER MAY CONTACT OUR NOTEBOOK TECHNICAL SUPPORT / RMA SERVICE Rep. FOR RETURNING NOTEBOOK'S LCD PANEL EXCHANGE; THIS SERVICE WILL NOT IMPLY TO THE "DOA", WHICH MEANS NO REPLACEMENT/CREDIT CAN BE CLAIMED.

THIS GUARANTY SERVICE PROGRAM ONLY COVER FIRST 30 DAYS OF END USER PURCHASING, ANY CLAIM CASE IF OVER OUR GUARANTY PERIOD, THEN WILL ONLY TREAT AS REGULAR RMA PROCESS, AND WILL NOT ACCEPT ANY ZBD LCD PANEL EXCHANGE, ASUS SERVICE ONLY FOCUS ON FUNCTIONAL REPAIR (THERE IS NO ZBD WILL BE OFFER EVEN LCD REPLACED).

THERE WILL HAVE $50 SERVICE CHARGE FEE TO THE USER WHO INSIST TO HAVE LCD PANEL EXCHANGE WITH ZBD OVER OUR FIRST 30 DAYS GUARANTY PERIOD.

REGULAR LCD PANEL WARRANTY:
IF ANY OF THOSE AFTER 30 DAYS‘ CLAIM MEET FOLLOWING CATEGORY THEN WILL ALLOW TO HAVE LCD PANEL EXCHANGE BUT NOT ZBD GUARANTY:

a) OVER 3 BRIGHT DOTS OR 6 BLACK DOTS OR 8 MIXED BRIGHT AND BLACK DOTS IN TOTAL.
b) 2 ADJACENT BRIGHT DOTS OR 2 ADJACENT BLACK DOTS.
c) 3 BRIGHT AND / OR BLACK DOTS WITHIN AN AREA OF RADIUS 7.5mm.

FOR THOSE MODELS WHICH ARE NOT COVERED BY "ZBD" GUARANTY SERVICE PROGRAM AUTOMATICALLY IMPLY TO THIS "REGULAR LCD PANEL WARRANTY" AND START FROM THE FIRST DAY OF THE NOTEBOOK PURCHASE.

Notes:
1. This regular LCD Panel Warranty's LCD panel replacement is not ZBD guaranty, it is follow by the industry standard.

2. This policy will effect from January, 2005 with factory serial number start with "5" on selected ASUS branded models. In order to protect our valued customers' property.

Quote:
Taipei, Taiwan; March 14, 2005 – ASUSTeK Computer Inc. (ASUS), a leading provider of high-performance notebook computers, today introduced the Zero Bright Dot Policy in three models including the W1, V6 and M6 notebook series.

Dead pixels on LCD (liquid crystal display) have been a common issue that cannot be repaired and defective panels are expensive to replace. With ambiguous warranty policies from most of the popular brands, most users have to compromise with a number of bothersome defects on their displays. ASUS is the first to stand out and make a promise to users worldwide that guarantees LCD panels with zero bright dots in the three notebook models. Even if only one bright dot is found, a free panel exchange is guaranteed within 30 days of original purchase.*

*The original purchase invoice , including purchase receipt or other proof of purchase, must be presented to claim for an exchange. For more information, please visit the company website: www.asus.com .
What are bright dots (non-performing dead pixels)?

LCD is made up of pixels and each pixel is made up of three sub-pixel color valves of red, blue and green. The valves in each color either impedes or transmits the light source and by adjusting the amount of light passed through, each pixel displays a distinctive color that ultimately makes up the images shown on the screen. A dead pixel refers to a pixel with a defect in its ability to display the correct color output. When the defective pixel remains permanently lit, it is known as a bright dot and bright dots appear as a white or colored spots (except black) against a black background.
What can be done?

Dead pixels cannot be fixed after display assembly, which means non-performing pixels cannot be repaired and the only solution is to replace the LCD panel. However, LCD manufacturers have set limits as to how many bright dots are considered tolerable for a given panel based on the industry standard and manufacturing cost to provide users with a general guideline. Therefore, users often have no choice but to put up with defective displays when the number of dead pixels found is within the tolerance level. Depending on the manufacturer's warranty policy, a panel exchange may not be guaranteed even if the dead pixel count exceeds the industrial tolerance standard.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 02:54
Anders rekenen jullie even uit hoe groot de pixels zijn, dotpitch ofzo. Staat misschien ook wel ergens in de specs. Weet je zeker welk scherm het grootst de iconen/pixels laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
Niemand die een mening heeft over de HP W22 vs de HP F2105 ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, RappieRappie had net een vernietigende mening over de HP w22...

@Dancing_Animal: ik heb het even opgezocht ;) Een 22" 1680x1050 scherm heeft een dotpitch van 0.282 mm en een 19" 1280x1024 heft een dotpitch van 0.290. (Als ik het goed heb.) Dus dat betekent dat een 22" iets kleinere icons heeft dus scherper oogt. Terwijl een 22" zo ongeveer even hoog is als een 19". Maar wel een stuk breder! Lijkt me mooi...! Vandaar mijn verbazing over RappieRappie's ervaring. Maar mss is die HP 22 gewoon zwaar knudde...? En is een Samsung 225BW stukken beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:53:
Ja, fijn, daar zat ik echt op te wachten... NOG een andere mening! ;) Een 20" 1600x1200 is natuurlijk nog groter (cool) maar ook nog eens scherper (cool)! Wat voor een heb je? Valt er en beetje op te gamen (wat betreft ghosting en zo)?
Ik game op een 22" CRT bak. :) 2048x1536 op een - effectief - 20" scherm, da's pas een kleine dotpitch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:53:
[...]

Nou... het scheelt niet veel. Ik ben wel blij met je bevindingen want ik heb uitgerekend deze twee schermen op het oog (plus de Samsung 931c en wellicht de Acer WL2216 (of zo)).

Zijn de iconen en zo in Windows nou groter op de 225BW of de 940BF (anders gezegd: welk scherm oogt fijner en dus scherper, of: waar zie je de pixels meer)? En wat voor videokaart heb je?

Dat uitgerekte gamen: de meesten zeggen dat het beeld er dan echt niet uitziet: stukken vager en zo. Dat vind jij dus niet? Probleem is dat wat jij aanvaardbaar vind, door mij mss totaal onaanvaardbaar wordt verklaard. ;) Maar het is leuk om iets te horen van iemand die de beschikking heeft over de schermen die ik mss ga kopen! :)

[...]

De 225BW lijkt net iets scherper dan de 940BF, wat waarschijnlijk komt door de iets kleinere dotpitch. Bij de 940 lijkt het net allemaal iets korreliger. Kwa kleuren en helderheid maakt het niet veel verschil. Ik zat eerst ook nog te twijfelen tussen een 20 inch breedbeeld of een 22 inch breedbeeld, maar heb uiteindelijk gekozen voor een 22 inch omdat ik 20 inch te klein vond kwa formaat, 20 inch breedbeeld lijkt klein vind ik ten opzichte van een normale 19 inch monitor (22 inch breedbeeld heeft ongeveer dezelfde hoogte als een normale 19 inch). Ik moet wel zeggen dat ik hiervoor tijdelijk een 17 inch tft had (5:4) en die lijkt scherper door de kleinere dotpitch dan m'n 225BW, maar dit maakt letters ook moeilijker leesbaar van afstand. Ik kan kan nu m'n monitor veel verder wegzetten. Dit is natuurlijk persoonlijk, maar ik kan moeilijk die kleine lettertjes lezen van afstand. Bij gamen maakt het trouwens niks uit, dan zie je het verschil niet in scherpheid.

Ik heb een Asus V9999GE (6800 met 256mb) en de nieuwste spellen draaien gewoon goed, niet alles op ultra high, maar medium lukt nog prima tot high. Samsung 225BW scherm, Logitech Z5500 speakers en een Athlon XP systeempje met een Geforce 6800. Klopt niet echt in verhouding hae?:P

Het uitgerekte gamen is trouwens alleen nodig voor echt oude spellen, heelveel spellen kun je wel hacken zodat ze breedbeeld ondersteunen, zie www.widescreengamingforum.com, heck zelfs Grand Prix Legends ondersteund breedbeeld met een hack:P

[ Voor 12% gewijzigd door Snirpo op 14-11-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Laros schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:31:
Weet iemand welke shop de Iiyama ProLite E2200WS-B1 op voorraad heeft?
Ik heb m bij iComputers gekocht. Daar hadden ze m op voorraad: maandagavond geld overgemaakt - woensdagmiddag binnen. Ik zie alleen net dat ze m op pre-order hebben gezet. Tough luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben van plan om een 24" scherm te gaan kopen, 1920 * 1200

Primair voor grafisch en cad/cam werk
Secundair voor Games

Dus ik zoek een scherm wat goed zit qua kleuren en ook nog eens niet al te traag is.

Ik zie heel veel mensen blij worden van een dell 24" scherm, hij schijnt erg populair te zijn.

Is dat scherm op dit moment een van de best opties?

Ik ben namelijk ook erg gecharmeerd van het 23" apple cinema HD scherm, gewoon voor de "looks"
Wel is die duurder en kleiner....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik zou voor de BenQ FP241W gaan in dat geval. Dit scherm heeft zeer positieve reviews ontvangen en is voorzien van alle denkbare aansluiting. Alleen moet je dan nog even geduld hebben want het scherm is in Europa nog niet verkrijgbaar, maar zal dat binnen kort wel zijn. :)

http://tweakers.net/nieuws/42918/BenQ-introduceert-24-inch-lcd-monitor-met-HDMI-aansluiting.html

http://www.bit-tech.net/hardware/2006/11/07/Benq_FP241W

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3425

Draad op Hardforum.com:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1066372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snirpo schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:11:
maar heb uiteindelijk gekozen voor een 22 inch omdat ik 20 inch te klein vond kwa formaat, 20 inch breedbeeld lijkt klein vind ik ten opzichte van een normale 19 inch monitor (22 inch breedbeeld heeft ongeveer dezelfde hoogte als een normale 19 inch).
Precies wat ik ook vind! 20" is KLEIN. Bedankt voor je verslag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook erg aan het twijfelen om een samsung 205 bw aan te schaffen. Is het nou wel of niet mogelijk om met een ati videokaart een 4:3 weergave op een breedbeeld scherm te krijgen met zwarte balken aan de zijkant. Met nvidia kaarten lukt het wel maar over de ati kaarten hoor ik verschillende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 08:47
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:49:
Is het nou wel of niet mogelijk om met een ati videokaart een 4:3 weergave op een breedbeeld scherm te krijgen met zwarte balken aan de zijkant. Met nvidia kaarten lukt het wel maar over de ati kaarten hoor ik verschillende verhalen.
Het is mij nog niet gelukt.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:49:
ik ben ook erg aan het twijfelen om een samsung 205 bw aan te schaffen. Is het nou wel of niet mogelijk om met een ati videokaart een 4:3 weergave op een breedbeeld scherm te krijgen met zwarte balken aan de zijkant. Met nvidia kaarten lukt het wel maar over de ati kaarten hoor ik verschillende verhalen.
Mijn 9500pro kan dat op dat scherm. (aangesloten met dvi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 22:45

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Snirpo schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:25:
Ik heb zelf de Samsung 225BW breedbeeld en mijn broertje heeft een Samsung 940BF 19 inch 5:4. Ik vind breedbeeld veel fijner werken dan 5:4. Je hebt meer breedte op je bureaublad wat handig is als je bijv. programmeerd en voor films is het geweldig! Niet alle spellen ondersteunen breedbeeld jammergenoeg, maar oude spellen kun je gewoon op 1280x1024 draaien. Dat betekend dus wel dat het spel in de breedte word uitgerekt maar dan ziet het er nog prima uit, is gewoon gewenning. Het is eigenlijk hetzelfde als je op je breedbeeld televisie naar een 4:3 signaal zit te kijken, heelveel mensen doen dit en merken er niks van. Voor spellen die wel breedbeeld ondersteunen, en dan vooral shooters en racegames is het veel beter, je ziet veel breder. Het enige nadeel van een breedbeeld scherm wat ik me kan bedenken is dat de resolutie hoger is en het zwaarder is voor je videokaart=minder fps. Ik merk trouwens ook totaal geen verschil tussen de 2ms van de 940BF en 5ms van de 225BW, dus voor de reactietijd hoef je ook geen 940BF of ander snel 19 inch scherm te kopen. Backlight bleeding is wel aanwezig op de 225BW jammergenoeg maar hier stoor ik me persoonlijk niet echt aan. Dit is alleen aanwezig bij bijvoorbeeld films met zwarte balken boven en onder, maar je kijkt immers naar de film en niet naar de zwarte balken ;)

ik heb net een 225bw besteld bij 4launch voor 408 euro

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de essentiele verschillen tussen de Acer 2051 en de Ilyama E2200 Ws.

Behalve grote/prijs enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het soort paneel.
De Acer gebruikt een overdrive MVA(grote kijkhoeken), de Iiyama gebruikt een overdrive TN(extra snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
ik zit al een poosje te kijken naar een 20" widescreen schermpje (groter kan ik niet kwijt)
en mijn oog is gevallen op de Viewsonic VX2025WM. overdrive MVA panneel er in, mooie kleurtjes etc. maar hij is nogal prijzig.
nou zag ik ook de Samsung 205BW, HDCP (dat is toch een soort DRM?) maar die heeft een TN paneeltje, en is daarbij veel goedkoper.
ik wil er wat mee gamen, gewoon surfen, af en toe TV kijken, en regelmatig een filmpje kijken. (all round dus)
nou heb ik een leuke monitorarm dus kijkhoeken zullen niet zo'n groot probleem zijn, en ik kom van een 17" acer LCDtje met fletse kleuren dus ik ga er zowiesow wel op vooruit.
maar mijn vraag is:
Is het verschil tussen TN en (overdrive)MVA echt heel erg groot (voor een gewone gebruiker zoals ik), is het prijsverschil (150 euro) gerechtvaardigt?
en welke van de 2 zou ik het beste kunnen kopen?

bij voorbaad dank

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zoutvat schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:43:
[...]

Mijn 9500pro kan dat op dat scherm. (aangesloten met dvi)
Welke instellingen heb je daarvoor gemaakt? want standaard doet hij dat niet.

EDIT:
ik heb het gevonden bij het catalyst control center kan je bij notebook panel properties kiezen voor
scale image en centered timings en daarmee lukt het wel. (dit is wel op mijn notebook maar op een normale pc zal die functie er ook wel zitten onder een andere naam dan notebook panel properties)

[ Voor 36% gewijzigd door Avvd op 15-11-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:51:
[...]

Ik game op een 22" CRT bak. :) 2048x1536 op een - effectief - 20" scherm, da's pas een kleine dotpitch. :P
Dat komt niet in de buurt bij mij: 17" CRT, effectief 16" en dan op 2048x1536! En dat trekt de monitor zeker...
De dotpitch is dan: (16*25.4)/5*4/2048 = 0,16mm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ik heb nog een vraag:

Is er een groot verschil tussen de Samsung 225BW en de Acer AL2216W?
Ik heb namelijk de Acer AL2216W in het echt kunnen zien. Deze zag er heel mooi uit. De Samsung 225BW heb ik niet gezien, maar aangezien deze HDCP ondersteuning heeft... Alleen schijnt de backlight van de samsung nogal te lekken en dat heeft de acer niet, voor zover ik heb kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
http://www.tomshardware.f...es_grands-art-1457-1.html
Review van de 24 inch Benq.

Ik begrijp niet zoveel van het frans, maar volgens de verschillende plaatjes en grafiekjes is het een goede monitor, en is het enige nadeel dat er een beetje overshoot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 08:47
Blueone schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:42:
[ik heb het gevonden bij het catalyst control center kan je bij notebook panel properties kiezen voor
scale image en centered timings en daarmee lukt het wel. (dit is wel op mijn notebook maar op een normale pc zal die functie er ook wel zitten onder een andere naam dan notebook panel properties)
Dat heb ik inderdaad ook gevonden, helaas werkt het niet hier op WinXP 64bit en een X600.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

• BruceLee

BruceLee

masser120 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:56:
Ik heb nog een vraag:

Is er een groot verschil tussen de Samsung 225BW en de Acer AL2216W?
Ik heb namelijk de Acer AL2216W in het echt kunnen zien. Deze zag er heel mooi uit. De Samsung 225BW heb ik niet gezien, maar aangezien deze HDCP ondersteuning heeft... Alleen schijnt de backlight van de samsung nogal te lekken en dat heeft de acer niet, voor zover ik heb kunnen zien.
ik krijg vandaag mijn samsung ;P dus je zal horen wat ik er van vindt.
maar die bleeding is alleen te zien @ een voledig zwart scherm. zo niet valt het bij die 225bw ook niet te spotten

• masser120
@BruceLee: En? Hoe bevalt hij?

Dan nog een laatste vraag:
Klopt het dat de HP W22 HDCP ondersteunt en hetzelfde paneel heeft als de Samsung 225BW en de Acer AL2216W (oftewel: maakt het een zak uit qua beeldkwaliteit)?

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Misschien had je em al gezien, maar op de T.net frontpage is inmiddels ook een review over de Iiyama ProLite E2200WS verschenen. Het scherm ziet er irl beter uit dan op foto's dus als je ergens zo'n (vergelijkbaar) scherm kunt aanschouwen, zou ik dat zeker ff doen!

Wees consequent, maar niet altijd

• BruceLee

BruceLee

masser120 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:25:
@BruceLee: En? Hoe bevalt hij?

Dan nog een laatste vraag:
Klopt het dat de HP W22 HDCP ondersteunt en hetzelfde paneel heeft als de Samsung 225BW en de Acer AL2216W (oftewel: maakt het een zak uit qua beeldkwaliteit)?
geweldig al dat gezijk op internet is onzin :)

gamma mode op 3

kleuren
rood 55
blauw 50
groen 50
contrast 70
en brightness 30

30 ja en het is nog fel genoeg standaart is dit scherm fokking fel :P

en het scherm is perfect !!!

bleeding is bijna niet te zien

maar dit ding is heel goed op internet is er veel kritiek op maar als je hem een beetje insteld is ie uber en om te gamen WOW 22 inch breedbeeld er gaat een wereld voor je open ik speel vooral racesims en die zijn al breedbeeld ready :P je ziet echt ineens een stuk meer van de weg

zal morge middag nog ff fotos make nu is het te donker.(canon 350d)

nu is het te donker op me kamer krijg je geen goed beeld

vooruit alvast een voorbeeldje met te lange sluiter tijd kan je zien hoe egaal hij verlicht is

zwart scherm was dit :) en zag er echt goed zwart uit ook dus kan je nagaan hoeveel te lang dit is

http://img486.imageshack.us/img486/570/backlitepx7.jpg

helaas zit mijn schaduw er alweer in maar you get my point :D
oke een heel klein beetje langs de randen maar tijdens games windows heb je er zeker geen last van ! en tijden films heb ik er ook geen last van :) zelf al heeft hij zwarte balken.
maar het meest trek je toch mooi vol scherm op zon breedbeeld powerdvd doet wonderen :D

morgen meer en betere

mijn scherm is perfect geen dode pixels en sub gehaald voor maar 408 euro bij 4launch :D

[ Voor 39% gewijzigd door BruceLee op 16-11-2006 20:11 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

BruceLee schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:50:
[...]

30 ja en het is nog fel genoeg standaart is dit scherm fokking fel :P
Sja, ik heb mijn scherm zelfs op 0 brightness staan, nog fel genoeg :) Hoor je wel vaak trouwens... een erg lage brightness bij TFT's.

Verwijderd

BruceLee schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:50:
[...]

geweldig al dat gezijk op internet is onzin :)

<enthousiast verhaal>
Nou, je weet me helemaal enthousiast te maken voor de 225BW! :) Ik post net ergens anders dat ik toch een 19" ga kopen, maar nu ben ik alweer om! ;)

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
@Bruce lee
Hoe zijn de kleuren met films en foto's (photoshop) ?
Ik wil deze scherm ook maar twijfel tussen een pva scherm ivm kijkhoek en kleuren.

Verwijderd

Ik heb sinds vier dagen ook de Samsung 225BW. Ik kom van een traditionele 19 inch TFT en wilde een groter breedbeeldscherm. Ik vind 20 inch breedbeeld nogal klein en 24 inch vind ik weer net te groot. Daarom is 22 inch breedbeeld voor mij ideaal.

Het scherm is aangesloten via een (meegeleverde) DVI-kabel. Na het aansluiten eerst even de juiste instellingen gekozen (out of the box is het scherm inderdaad zeer fel), een mooie widescreen wallpaper gedownload en daarna was het genieten!

Omdat ik op voorhand bang was voor dode pixels en het beruchte backlight bleeding heb ik het scherm bij Mycom (prijs 479 euro) gekocht zodat ik de monitor zonder problemen weer zou kunnen retourneren. Dode pixels zijn gelukkig niet aanwezig. Ik moet bekennen dat blacklight bleeding wel in lichte mate aanwezig is. Maar tegelijkertijd moet ik zeggen dat dit punt, zoals hierboven al werd aangegeven, sterk wordt overdreven. Om lekkend licht te kunnen waarnemen moet ik mijn kamer verduisteren en een geheel zwart scherm selecteren. Maar wie gaat er nu naar een geheel zwart scherm zitten kijken?

Ik heb de indruk dat deze onvolkomenheid op de diverse forums als een soort sneeuwbal alsmaar groter en groter is gemaakt, terwijl de realiteit toch behoorlijk uit het oog is verloren. In de praktijk - en daar gaat het toch om - is dit punt voor mij verwaarloosbaar. Voor office applicatie's, internet en films (ook donkere scènes) is dit echt een geweldig scherm. Ik speel geen games op de pc dus op dit punt kan ik geen mening geven. Of dit scherm geschikt is voor games moeten anderen maar zeggen.

Dit scherm heeft een fenomenale beeldkwaliteit. Het beeld is vlijmscherp, zeer contrastrijk en geeft fantastische (natuurgetrouwe) kleuren weer. Over de kijkhoek ben ik ook zeer tevreden. Ik kom van een Philips 19" TFT wat op zichzelf al een heel goed en ruim scherm was. Maar deze Samsung is in alle opzichten echt SUBLIEM _/-\o_

Verwijderd

Gioed om te horen! :) Maar eh... kan je niet ff een spelletje uitproberen...? ;) Alhoewel, als je toch geen gamer bent weet je ook niet waar je op moet letten en heb je wellicht helemaal geen probleem met ghosting. ;) In ieder geval stijgt de 225BW met stip op mijn verlanglijstje en wel naar nummer 1. :) Hopelijk kan ik 'm volgende week op de HCC-dagen ff in levende leven aanschouwen!

• BruceLee

BruceLee

ut 2004 instandib !!!(highspeed fps)
ik ben dus echt die hard gamer :) en ik heb nergens last van !!! dit is een gamer scherm !
wees niet bang voor ghosting !!!

ik kom vanaf een samsung 913n ! 8ms
en deze is beter :)

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 14:21

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Jammer alleen dat hij bij MyCom weer 80 euro duurder is, maar inderdaad geen risico met dode pixels enzo. Want bij een webshop moet je daarvoor weer pixelgarantie afsluiten, waardoor je alsnog even duur uit bent.

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee hoor, bij een webshop mag je je aangekochte producten altijd binnen 87 dagen terugsturen.. wet van koop op afstand.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 17-11-2006 00:15 ]

• BruceLee

BruceLee

hier nog wat meer pics

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/1674/skscreenssvx8.png
HUGE--> http://img362.imageshack.us/img362/7697/sizesow2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/5101/simssscq8.jpg
HUGE --> http://img169.imageshack.us/img169/1629/simlc1.jpg

[ Voor 148% gewijzigd door BruceLee op 16-11-2006 23:38 ]

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:06:
Nee hoor, bij een webshop mag je je aangekochte producten altijd binnen 8 dagen terugsturen.. wet van koop op afstand.
Je hebt gelijk, maar of je ook gelijk krijgt is iets anders. Leveranciers kunnen (ondanks wettelijke bepalingen) toch heel vervelend doen over het retourneren van een geopende verpakking. Met een verwijzing naar hun Algemene Voorwaarden proberen zij dit toch vaak af te houden. En als het product wordt geaccepteerd dan heeft de shop 30 dagen voor het terugbetalen van de aankoopprijs en ik heb geen zin om vier weken op mijn centen te wachten. Daarom heb ik de mijne bij Mycom gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
RoD schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:06:
Nee hoor, bij een webshop mag je je aangekochte producten altijd binnen 8 dagen terugsturen.. wet van koop op afstand.
Uh, nee, niet 8 dagen maar 7 werkdagen.
En idd, dat mag op grond van de wet koop op afstand ook zonder opgaaf van reden.

Over verbroken verpakkingen hoef je niet bang te zijn, dat geldt alleen bij cd's, dvd's en cd-roms. Verder geldt deze regel niet voor maatwerk (een maatpak bijvoorbeeld), of andere producten die een duidelijk persoonlijk karakter hebben, en tijdschriften, kranten, concert kaartjes en dat soort tijdsgebonden producten.

Voor een monitor geldt dus gewoon de hoofdregel, binnen 7 werkdagen mag je de koop herroepen, de teller begint te lopen op de dag dat je het product in ontvangst neemt (juridische levering) je betaald waarschijnlijk wel de verzendkosten terug (zal een 10tje ofzo kosten).

Maar goed, pixel garantie lijk me dus op grond hiervan een beetje onzin, je betaald hooguit 10 euro voor de verzend kosten, en de verzendkosten die je de eerste keer betaalde zal je niet terug krijgen, dus in totaal loopt de schade op tot minder dan 20euro. Nog steeds een stuk minder dan die belachelijk hoge prijzen die webshops voor hun pixel garantie vragen.
Maar ja, aan de andere kant kost dit grapje je dus 20 euro plus veel tijd, je moet namelijk nog naar het postkantoor met zo'n joekel van een 22" monitor doos, en dan heb je hierna nog geen monitor, dus ga je weer ergens een monitor bestellen, met de hoop dat het nu wel goed komt. Zo niet dan begint het gedonder opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:42:
[...]

Je hebt gelijk, maar of je ook gelijk krijgt is iets anders. Leveranciers kunnen (ondanks wettelijke bepalingen) toch heel vervelend doen over het retourneren van een geopende verpakking. Met een verwijzing naar hun Algemene Voorwaarden proberen zij dit toch vaak af te houden. En als het product wordt geaccepteerd dan heeft de shop 30 dagen voor het terugbetalen van de aankoopprijs en ik heb geen zin om vier weken op mijn centen te wachten. Daarom heb ik de mijne bij Mycom gekocht.
Er zijn wel shops die zich hier goed aan houden. 4 Launch maakt er nooit een probleem van (mijn ervaring).
Illidan schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:12:
[...]

Uh, nee, niet 8 dagen maar 7 werkdagen.
Zei ik 8? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
Zou je misschien nog wat foto's kunnen plaatsen (of naar me mailen) van je scherm onder extremere kijkhoeken? Ik maak me bij de overstap van CRT --> TFT erg veel zorgen over het 'kijkhoekprobleem' bij TFT's en zit eigenlijk in een impasse. Ik werk veel met foto's en ben er eigenlijk altijd erg in teleurgesteld met TFT's. Het moet toch zo zijn dat als je onder een hoek van 45 graden naar het scherm kijkt (zoals de denkbeeldige persoon die naast je zit), je geen kleurverandering ziet!

Je twee geposte foto's lijken zo 1-2-3 best ok te zijn qua kleur vs. kijkhoek... maar je foto laat eigenlijk alleen een beetje een verticale kijkhoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dr. Cheeks schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:16:
[...]

Zou je misschien nog wat foto's kunnen plaatsen (of naar me mailen) van je scherm onder extremere kijkhoeken? Ik maak me bij de overstap van CRT --> TFT erg veel zorgen over het 'kijkhoekprobleem' bij TFT's en zit eigenlijk in een impasse. Ik werk veel met foto's en ben er eigenlijk altijd erg in teleurgesteld met TFT's. Het moet toch zo zijn dat als je onder een hoek van 45 graden naar het scherm kijkt (zoals de denkbeeldige persoon die naast je zit), je geen kleurverandering ziet!

Je twee geposte foto's lijken zo 1-2-3 best ok te zijn qua kleur vs. kijkhoek... maar je foto laat eigenlijk alleen een beetje een verticale kijkhoek zijn.
Ik denk dat het het beste is als je eens IRL gaat kijken of het je bevalt of niet. Bij de Mediamarkt hebben ze de Acer AL2216W met dezelfde inkijkhoeken. Kun je daar goed kijken of het wat voor je is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

van kijkhoeken hoef je niet te veel te verwachten links rechts gaat nog wel boven is goed en vanaf onder is het best snel slecht maar wie gaat er nou onder ze monitor hangen :)

opzich moet je er echt recht voorzitten het is niet gemaakt om er schuin van zij op te kijken

maar je zou het idd eens in het echt moeten bekijken als je daarover twijfelt

@rod maar sommige crt die hards denken daar anders over :)
ik was vroeger ook crt diehard maar las je eenmaal aan tft gewend bent :D

[ Voor 29% gewijzigd door BruceLee op 17-11-2006 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, het is zeker niet zo dat je er kaarsrecht voor moet gaan zitten. Beetje van links of rechts kan prima. Wat je wel moet doen is op dezelfde hoogte gaan zitten. Dat vervormt véél sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Kent iemand een winkel waar ze 20,22 en 24 inch schermen hebben in de winkel die je kan vergelijken en in het echt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 215TW binnen. Als iemand wat wil weten, roep maar.

Ik zal proberen een kleine review te schrijven.

@BruceLee : waarom heb jij hetzelfde achtergrond als mij?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit! Door alles wat er om heen staat kan ik de grootte van het scherm ook goed inschatten! En het lijkt me een hele mooie grootte. :) De inkijkhoek lijkt mij ook okay. Bedankt voor de pics!

(Trouwens grappig, die handschoenen! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 06-09 16:18
Ik heb een behoorlijk dilemma. Ik kan de volgende schermen kopen voor de volgende prijzen:

Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D) voor € 265,00 (exclusief verzendkosten)
Samsung Syncmaster 940BW
Samsung SyncMaster 205BW (20", wide, 6ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver) voor € 287,90

Ik was eerst opzoek naar de Samsung SyncMaster 940BF of een 940BW, maar nu kan ik deze week de Samsung SyncMaster 205BW kopen via mijn werk voor de vriendschappelijke prijs van € 287,90.

Waar ik over twijfel is, welk scherm is beter m.b.t. tot gamen en film kijken, wat ik veel doe. Ik weet dat de 940BF 2 ms heeft, en de 205 BW heeft 6 ms.

Kan iemand mij zeggen wat een verstandige keus is om de 205BW te nemen i.p.v. de 940BF of de 940BW?

De videokaart waar ik het scherm mee ga gebruiken is de GeForce 7900GTO 512 MB.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij ook van mijn kant even een paar foto's van de Samsung 225BW:

Backlight bleeding:
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/1182/samsung225bwdonkerkleinan2.jpg
Link: http://img165.imageshack....samsung225bwdonkerht0.jpg

Vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/1716/samsung225bwvooraanzichae4.jpg
Link: http://img84.imageshack.u...ng225bwvooraanzichsd1.jpg

Onder een hoek genomen:
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/678/samsung225bwlinkskleinzr3.jpg
Link: http://img142.imageshack..../samsung225bwlinksje3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/1980/samsung225bwrechtskleinsl0.jpg
Link: http://img182.imageshack....samsung225bwrechtszu5.jpg

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jvs70:

Heb je toevallig die kleureninstelling op intelligent staan? Want ze knallen er wel een beetje uit.
Op zo'n foto vind ik het wel mooi staan maar om mee te werken, dan heb je na 8 uur beeldscherm staren wel knallende koppijn ;) .

Ik heb het in iedergeval uit gezet.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.