Ik heb een vraag over de 24" schermen hierzo. Hebben die wel een PVA of MVA paneel, of zijn het ook allemaal TN-ers?
19 inchSC4RF4C3 schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:08:
[...]
klopt mijn foutik heb em nu in het juiste topic gezet..mijn excuses
maar jullie kunnen mij vast ook wel helpen?!
• reactietijd 5 ms beter dan 17"
• kijkhoek horizontaal/
verticaal 178o/178o beter dan 17"
• contrast 1000:1 beter dan 17"
• zichtbare beeldscherm-
diagonaal 48,2 cm groter dan 17"
17 inch
• reactietijd 8 ms slechter dan 19"
• kijkhoek horizontaal/
verticaal 150o/135o slechter dan 19"
• contrast 700:1 slechter dan 19"
• zichtbare beeldscherm-
diagonaal 43,2 cm slechter dan 19"
het enige dat minder is aan de 19" is de pixelgrootte
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Er zijn nog geen TN panelen van groter dan 22 inch.masser120 schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:46:
Ik heb een vraag over de 24" schermen hierzo. Hebben die wel een PVA of MVA paneel, of zijn het ook allemaal TN-ers?
De 23" zijn MVA of IPS, en de 24" zijn PVA.
Anoniem: 198574
Wat is PVA, MVA. Bedoel je dat de kleur echtheid niet overeen komt met een crt scherm?SVDT schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:36:
[...]
Hoe belangrijk is kleurechtheid voor je? Voor grafische dingen moet je eigenlijk een PVA of MVA scherm nemen, dus 22" valt in dat geval af.
Welke monitor is dan wel geschikt voor dit werk?
Even zoeken kan geen kwaad. Hier staat het duidelijk en overzichtelijk uitgelegd.Anoniem: 198574 schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:47:
[...]
Wat is PVA, MVA. Bedoel je dat de kleur echtheid niet overeen komt met een crt scherm?
Welke monitor is dan wel geschikt voor dit werk?
Anoniem: 185882
Bij MyCom kan je sowieso ruilen, of geld terug. Dus is het zeker de moeite waard om daar ook even te kijken, toen ik mijn L204WT daar kocht zaten ze maar 10,- max 20,- boven de laagste webshop prijs.voodooless schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:09:
Als je een dergelijk scherm koopt, let dan op dat sommige winkels 100 euro voor de pixelgarantie willen hebben, en sommige winkel geven zelfs helemaal geen garantie. Het is dus effe zoeken waar je de beste prijs krijgt.
Anoniem: 74112
Ik heb nu net een tweede NEC 20WGX² gekocht en het valt me op dat het scherm een beetje zoemt, de voeding denk ik.
Is dit normaal?
Het is bijna niet hoorbaar tenzij het echt heel stil is zonder achtergrondgeluid. Het tweede scherm zoemt net iets luider naar mijn mening maar dat kan ook aan mij liggen.
Is dit eigen aan de voeding of moet ik me helemaal geen zorgen maken?
Alvast bedankt!
Is dit normaal?
Het is bijna niet hoorbaar tenzij het echt heel stil is zonder achtergrondgeluid. Het tweede scherm zoemt net iets luider naar mijn mening maar dat kan ook aan mij liggen.
Is dit eigen aan de voeding of moet ik me helemaal geen zorgen maken?
Alvast bedankt!
Dus de meeste 24"-ers hebben een reactietijd van G-to-G 6ms en B-to-W 10+6=16ms?
Oftewel: 60fps B-to-W no ghosting?
Oftewel: 60fps B-to-W no ghosting?
Ik heb even gekeken en deze monitor valt dan toch onder de pva of mva.SVDT schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:36:
[...]
Hoe belangrijk is kleurechtheid voor je? Voor grafische dingen moet je eigenlijk een PVA of MVA scherm nemen, dus 22" valt in dat geval af.
Responstijd 5 ms
Helderheid 300 cd/m²
Contrastverhouding 1000:1
Beeldschermdiagonaal 22 '
Beeldscherm TN
Kleur
Aantal kleuren 16.7 M
Pixel pitch 0.282 mm
Gebruikersknoppen Brightness, contrast, colour adjust, auto adjust, geometry (horizontal/vertical position, pixel clock, phase),OSD language, OSD position, OSD time out, volume, input select, recall, miscellaneous (sharpness, DDC/CI, Display Information)
Dit komt in iedergeval overeen met het tabel wat hier staat \[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22
of heb ik het goed mis en is dit scherm dus niet goed voor webdesign werk?
Het is dus geen PVA of MVA maar een TN paneel.Anoniem: 198574 schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:42:
[...]
Ik heb even gekeken en deze monitor valt dan toch onder de pva of mva.
.....
Beeldscherm TN
Daaraan dusAnoniem: 198574 schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:42:
[...]
Ik heb even gekeken en deze monitor valt dan toch onder de pva of mva.
Responstijd 5 ms
Helderheid 300 cd/m²
Contrastverhouding 1000:1
Beeldschermdiagonaal 22 '
Beeldscherm TN
Kleur
Aantal kleuren 16.7 M
Pixel pitch 0.282 mm
Gebruikersknoppen Brightness, contrast, colour adjust, auto adjust, geometry (horizontal/vertical position, pixel clock, phase),OSD language, OSD position, OSD time out, volume, input select, recall, miscellaneous (sharpness, DDC/CI, Display Information)
Dit komt in iedergeval overeen met het tabel wat hier staat \[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 22
of heb ik het goed mis en is dit scherm dus niet goed voor webdesign werk?
lolz okay maar volgens de specificaties klopt de theorie van het tabel dan niet helemaal. Welk scherm is dan goed voor webdesign/photoshop werk want ik kan er geen antwoord op vinden.
Waarschijnlijk zijn die specificaties op een flauwe manier gemeten, waardoor ze er hoger uitkomen. Voor grafisch ontwerpen is een (overdrive)MVA/PVA paneel het meest geschikt.Anoniem: 198574 schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:14:
lolz okay maar volgens de specificaties klopt de theorie van het tabel dan niet helemaal. Welk scherm is dan goed voor webdesign/photoshop werk want ik kan er geen antwoord op vinden.
Anoniem: 135195
In de stand van de World Cyber Games (of zo, je kon er games spelen tegen diverse kampioenen) op de GamePlay werd, tot mijn stomme verbazing, gespeeld op een Samsung 226BW! Er stonden er twee! Links boven op de rand stond dus 226BW en rechts stond 2 ms.
Het vreemde is dat er helemaal niets op internet te vinden is over de 226BW, wat, zo neem ik aan, de opvolger is van de 225BW, behalve op een Roemeense (???) site...: http://www.samsungelectronics.ro/index.php?t=p&id=54
Hij is een tik sneller en zag er echt meer dan prima uit! Enige jammere vond ik eerlijk gezegd dat de rand om het scherm nogal opvallend glimmend zwart was...
Weet iemand iets meer over de 226BW? Wanneer komt 'ie uit? Ik denk dat ik deze liever heb dan de 225BW...
Het vreemde is dat er helemaal niets op internet te vinden is over de 226BW, wat, zo neem ik aan, de opvolger is van de 225BW, behalve op een Roemeense (???) site...: http://www.samsungelectronics.ro/index.php?t=p&id=54
Hij is een tik sneller en zag er echt meer dan prima uit! Enige jammere vond ik eerlijk gezegd dat de rand om het scherm nogal opvallend glimmend zwart was...
Weet iemand iets meer over de 226BW? Wanneer komt 'ie uit? Ik denk dat ik deze liever heb dan de 225BW...
Hopelijk zijn er meer verbeteringen dan alleen die 2ms responsetijd... anders is het niet erg bijzonder.
waarschijnlijk is dit de opvolger waar ik het een paar pagina's terug ook al over had.Anoniem: 135195 schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:44:
In de stand van de World Cyber Games (of zo, je kon er games spelen tegen diverse kampioenen) op de GamePlay werd, tot mijn stomme verbazing, gespeeld op een Samsung 226BW! Er stonden er twee! Links boven op de rand stond dus 226BW en rechts stond 2 ms.
ik heb nog geen exacte specs ontvangen (word wel deze week)
hoorde wel dat hij beschikbaar was in Hoogglas Zwart
en volgens mij ook weer gewoon in mat zilver.
specs hiervan zijn dus nogsteeds onderweg, echter enigzins vertraagd.
ik kan eventueel ook een schatting van een eventuele prijs krijgen. (nog niet zeker)
zodra ik de gegevens heb zal ik even een samenvatting maken, zodat hij toegevoegd kan worden aan de Startpost.
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Anoniem: 135195
Ik ben benieuwd! Ik vond het toch wel erg apart dat het scherm echt volop in gebruik was, terwijl 'ie 'officieel' nog geeneens bestaat...!
Dat Hoogglans Zwart klop dus. Ik vond het persoonlijk iets te 'hoog' eerlijk gezegd: het weerspiegelde nogal. Een beetje vreemde keuze, vind ik...
Dat Hoogglans Zwart klop dus. Ik vond het persoonlijk iets te 'hoog' eerlijk gezegd: het weerspiegelde nogal. Een beetje vreemde keuze, vind ik...
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 26-11-2006 21:32 ]
Anoniem: 102317
Vorige week ook een 225BW besteld. MyCom had hem niet op voorraad en zou bellen als hij binnen kwam, maar zo te lezen gaat dat nog een tijdje duren
.
Heb er nog een vraagje over: is het mogelijk om je pc via de VGA aan te sluiten en tegelijkertijd een xbox 360 op de DVI? Of moet je van stekkers wisselen als je ipv de pc de xbox wil gebruiken?
Heb er nog een vraagje over: is het mogelijk om je pc via de VGA aan te sluiten en tegelijkertijd een xbox 360 op de DVI? Of moet je van stekkers wisselen als je ipv de pc de xbox wil gebruiken?
Er zit een aparte knop op om te switchen tussen VGA en DVI. Moet geen probleem zijnAnoniem: 102317 schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:39:
Vorige week ook een 225BW besteld. MyCom had hem niet op voorraad en zou bellen als hij binnen kwam, maar zo te lezen gaat dat nog een tijdje duren.
Om dit topic gelijk weer een schop te geven; er zijn inmiddels wat mensen in Amerika die al ervaringen hebben met de BenQ FP241W. Groot nadeel is dat hij geen 1:1 pixelmapping ondersteunt; wat je wel zou verwachten met een 16:9 HDTV decoder van Samsung. Eigenlijk is dit meer de schuld van Samsung (deze zou een instelling moeten hebben om 16:9 weer te geven met zwarte randen op 16:10) maar nu wordt alles dus vrolijk verticaal uitgerekt mocht je een 360 decoder hebben. Jammer; anders was het een goede kandidaat geweest als multimediascherm
(neemt niet weg dat er over het beeld zelf geen klachten zijn volgens de mensen)
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Anoniem: 102317
Okay, daar was ik idd naar op zoek, soort knop om te wisselen tussen de inputs en die is er dusWoutF schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:48:
[...]
Er zit een aparte knop op om te switchen tussen VGA en DVI. Moet geen probleem zijn
Anoniem: 103866
Tenzij deze firmware update doorgaat:SgtStrider schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:55:
Groot nadeel is dat hij geen 1:1 pixelmapping ondersteunt; wat je wel zou verwachten met een 16:9 HDTV decoder van Samsung.
Bron: TFTCentralAs we reported a few days ago, there has recently been word across the internet that there would be a firmware update for the FP241W to fix the main gripe everyone seemed to have with the screen, the lack of aspect ratio options and 1:1 pixel mapping. We can confirm that UK management at BenQ have confirmed that this WILL be happening, and while there is limited detail at this time, BenQ have stated that the "24W series will have new firmware to phase in new functions, such as display mode//Windows Vista-DDC/CI".
Ik heb al het een en ander afgezocht, maar helaas niks nuttigs gevonden.
Heeft iemand ervaring met de FUJITSU SIEMENS L22-1W?
http://www.pixmania.nl/nl...?srcid=103#fichetechnique
Het is een 22" widescreen, 5ms reactie, 700:1 en 1680 x 1050 pixels voor 330 euro.
Het aparte vond ik dat er 2 D-SUB aansluitingen opzitten. Zou dit betekenen dat je op de monitor zelf kon schakelen tussen de ingang 1 of 2?
Ik zelf zou namelijk graag dit scherm gaan gebruiken voor zowel mijn pc als voor mijn xbox 360.
Concurrentie zou zijn:.
ProLite E2200WS-B1
+ 1000:1
Deze heeft DVI en een D-SUB.
E335,00
Mirai DML-522W100
Deze heeft boxen, maar het geluid gaat toch via een ander geluidssetje.
E331,00
Het voordeel voor mij is volgens mij dat er wel een manier van schakelen moet zijn tussen de 2 D-SUB aansluitingen, maar ik kan nergens vinden of je ook echt kan schakelen.
Is het mogelijk om bij de 'concurrentie' tussen D-SUB en DVI te schakelen als er op beide ingangen een systeem is ingeplugd? Anders is dat misschien beter ivm de dvi?
Heeft iemand ervaring met de FUJITSU SIEMENS L22-1W?
http://www.pixmania.nl/nl...?srcid=103#fichetechnique
Het is een 22" widescreen, 5ms reactie, 700:1 en 1680 x 1050 pixels voor 330 euro.
Het aparte vond ik dat er 2 D-SUB aansluitingen opzitten. Zou dit betekenen dat je op de monitor zelf kon schakelen tussen de ingang 1 of 2?
Ik zelf zou namelijk graag dit scherm gaan gebruiken voor zowel mijn pc als voor mijn xbox 360.
Concurrentie zou zijn:.
ProLite E2200WS-B1
+ 1000:1
Deze heeft DVI en een D-SUB.
E335,00
Mirai DML-522W100
Deze heeft boxen, maar het geluid gaat toch via een ander geluidssetje.
E331,00
Het voordeel voor mij is volgens mij dat er wel een manier van schakelen moet zijn tussen de 2 D-SUB aansluitingen, maar ik kan nergens vinden of je ook echt kan schakelen.
Is het mogelijk om bij de 'concurrentie' tussen D-SUB en DVI te schakelen als er op beide ingangen een systeem is ingeplugd? Anders is dat misschien beter ivm de dvi?
Nu dus geen (misschien minimale) bleeding. Bedankt.Executor16 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:10:
[...]
brightness: 30
contrast: 75
magiccolor: off
color tone: normal
gamma: mode3
Weet iemand trouwens waar ze de 225BW WEL hebben in Rotterdam?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dit bericht is gewoon een geschenk uit de hemelAnoniem: 103866 schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:40:
[...]
Tenzij deze firmware update doorgaat:
[...]
Bron: TFTCentral
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Heb vandaag dan toch maar Samsung 225 BW gekocht bij My-Com, op de HCC. Tegen 13uur liep ik langs die tent, heb toen nog eerst even geïnformeerd naar het aantal 225BW's die ze nog over hadden, was op dat moment 10. Dat was balen, want als ik tot 16:45uur wacht dan is het beslist uitverkocht. Als ik het nu koop dan moet ik de rest van de middag met dat ding lopen rond showen. Heb uiteindelijk het laatste gedaan. Snap trouwens niet hoe mensen het 6 jaar geleden deden met 19" en 20" CRT bakken op de hcc.
Maar goed, hij staat nu op m'n bureau. Eerste indruk was wow, die mothafucker is groot. Groter dan de tv die ik in m'n slaapkamer heb staan. Op m'n werk zit ik achter een 20" Apple Cinema en een 20" Philips 200nog-wat, en deze 22" Samsung is echt merkbaar groter.
Back-light bleeding is idd een klien beetje aanwezig, zoals ook anderen dat hier reeds vermeld hebben. Maar niet storend. Geen dode pixels. Mocht dat binnen de komende 8 dagen wel het geval zijn dan kan ik de monitor nog omruilen bij My-Com, of geld terug krijgen (399euro. Kreeg trouwens nog een waardebon van 5 euro van MyCom, toch wel leuk).
Morge ff het scherm op ghosting testen. In ieder geval is de eerste indruk erg goed.
Wel toch nog ff een kritische noot. Ik heb ook een 17" Philips CRT, die is een jaartje of 5 oud. Heb ff met BS player wat avi dvd rips bekeken, zowel op de Samsung als op de Philips CRT, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de kleurweergave van de CRT wel merkbaar beter is. Zwart was zwarter, als geheel gaf de Philips CRT gewoon een, als je die twee naast elkaar zet, merkbare beter weergave. Maar ik denk dat dat toch wel oud nieuws is, TFT heeft grote sprongen gemaakt maar ze zijn er nog lang niet. En dit is natuurlijk een TN scherm, dus dat helpt ook niet veel. In het voordeel van de Samsung moet ik dan wel weer zeggen dat al het andere, zoals bijvoorbeeld dit bericht intypen, veel beter weergeven wordt dan de Philips CRT.
Maar goed, dit is ff een eerste indruk. (vaak toch niet onbelangrijk).
Maar goed, hij staat nu op m'n bureau. Eerste indruk was wow, die mothafucker is groot. Groter dan de tv die ik in m'n slaapkamer heb staan. Op m'n werk zit ik achter een 20" Apple Cinema en een 20" Philips 200nog-wat, en deze 22" Samsung is echt merkbaar groter.
Back-light bleeding is idd een klien beetje aanwezig, zoals ook anderen dat hier reeds vermeld hebben. Maar niet storend. Geen dode pixels. Mocht dat binnen de komende 8 dagen wel het geval zijn dan kan ik de monitor nog omruilen bij My-Com, of geld terug krijgen (399euro. Kreeg trouwens nog een waardebon van 5 euro van MyCom, toch wel leuk).
Morge ff het scherm op ghosting testen. In ieder geval is de eerste indruk erg goed.
Wel toch nog ff een kritische noot. Ik heb ook een 17" Philips CRT, die is een jaartje of 5 oud. Heb ff met BS player wat avi dvd rips bekeken, zowel op de Samsung als op de Philips CRT, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de kleurweergave van de CRT wel merkbaar beter is. Zwart was zwarter, als geheel gaf de Philips CRT gewoon een, als je die twee naast elkaar zet, merkbare beter weergave. Maar ik denk dat dat toch wel oud nieuws is, TFT heeft grote sprongen gemaakt maar ze zijn er nog lang niet. En dit is natuurlijk een TN scherm, dus dat helpt ook niet veel. In het voordeel van de Samsung moet ik dan wel weer zeggen dat al het andere, zoals bijvoorbeeld dit bericht intypen, veel beter weergeven wordt dan de Philips CRT.
Maar goed, dit is ff een eerste indruk. (vaak toch niet onbelangrijk).
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
U hoort de meester.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.