Toon posts:

[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 13

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.162 views sinds 30-01-2008

• kid1988
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-12 16:35
nog iets wat me net even op viel:
volgens samsung verschillende specs van de SM205BW in Groot Britannie en Nederland in de vorm van contrast.

vervelend overgens. een van de redenen waarom ik eventueel voor de 225BW zou gaan is omdat de contrastratio van de 205BW lager is. maar dit schijnt dus niet waar te zijn. (geef mijn tekort aan onderzoek de schuld, het zij is het slordig dat het niet goed is vermeld op de samsung site)

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 03-12 17:19
De zwarte varianten van de Samsung schermen zijn sowieso niet leverbaar volgens ' officiele' kanalen in de Benelux (misschien zelf in Europa), dit omdat het scherm geen TCO 03 certificaat krijgt omdat het niet ergonomisch is bevonden. Als je een zwart scherm wilt hebben zal je het vooralsnog via paralelle inkoop kanalen moeten verkrijgen.

De Samsung 940B, 205BW en 225BW komen uit één serie. Belangrijkste verschillen:

Samsung 940BW 2ms en maximale resolutie: 1440 x 900
Samsung 205BW 6ms en maximale resolutie: 1680 x 1050
Samsung 205BW 5ms en maximale resolutie: 1680 x 1050

Daarom is prijs kwaliteit technisch gezien de Samsung 205BW de beste keuze. Hij heeft de hoogste resolutie en tussen 5 ms en 6 ms merk je niet echt een zichtbaar verschil.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
Kan iemand met een Samsung 205BW mij zeggen of deze 'bleeding' normaal is op dit scherm? Of heb ik een verkeerd exemplaar te pakken?

Brightness: 90 (Stock 100)
Contrast: 60 (Stock 75)

Video input: AGP AOpen Aeolus GeForce 6600 GT 128 MB via DVI

http://home.tiscali.nl/~jumpman/samsung_205bw.jpg

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:53
Kan iemand mij uitleggen waarom een TFT rustiger aan de ogen is dan een CRT.

Mijn eigen ervaring is dat een CRT juist rustiger aan de ogen is.

Over het algemeen is een TFT toch veel feller aan de ogen naar mijn idee.

( ik heb een CRT EIZIO T966 21 inch 1600X1200 100hZ 1280X1024 120hz )

Ik wil wel graag over naar een TFT ... heb er nu 3 geprobeerd, maar kan er nog steeds niet
aan wennen. Zal het aan mij liggen of ben ik te precies.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Feller? Misschien de brightness lager zetten? Standaard vind ik een TFT ook te fel.

• Imagine
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-11-2015

Imagine

Is not an observer only

RoaDHouse schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:21:
Kan iemand mij uitleggen waarom een TFT rustiger aan de ogen is dan een CRT.

Mijn eigen ervaring is dat een CRT juist rustiger aan de ogen is.

Over het algemeen is een TFT toch veel feller aan de ogen naar mijn idee.

( ik heb een CRT EIZIO T966 21 inch 1600X1200 100hZ 1280X1024 120hz )

Ik wil wel graag over naar een TFT ... heb er nu 3 geprobeerd, maar kan er nog steeds niet
aan wennen. Zal het aan mij liggen of ben ik te precies.
Tijdens de overgang naar een lcd moest ik ook behoorlijk wennen. Bij de samsung zit een instelling om de scherpte in te stellen. Na hier een beetje mee gespeeld te hebben komt bij mij de scherpte op 16 en heb ik helemaal nergens meer last van.
Het andere wat ook wel een dramatisch effect bij mij had was de intelligent kleur setting. Hierdoor worden kleuren dubbel zo fel. Maar deze staat standaard al uit dus daar heb je normaal gesproken weinig last van.

Contrast is ook belangrijk maar dat hangt vind ik heel sterk af van hoe donker de kamer is. Heb je een bouwlamp in je kamer kan het contrast ook wel naar 100.

Nu wil ik overigens niks anders meer dan een lcd (tenzij er een techniek komt met de zelfde voordelen maar waarbij zwart zwart is.

[Voor 5% gewijzigd door Imagine op 21-11-2006 00:46]

• Nobby
  • Laatst online: 04-12 11:02

Nobby

Nuts!

Ik ben op zoek naar een 22" tft. Alleen wil ik hem straks als ik op kamers ga ook gebruiken als tv. Kan iemand me vertellen of de kijkhoek van de Samsung 225BW niet geschikt is hiervoor?

Wanneer hij niet geschikt is hiervoor, kan iemand me een tip geven welke <20" wel een grotere/betere kijkhoek heeft dan de 225BW?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• RoD
  • Niet online

RoD

Een Samsung 215TW bijvoorbeeld. Als je echt schermen met een aardige kijkhoek wilt moet je niet voor een TN paneel gaan.

• Deniax
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01-12 12:19
Hebben mensen met de NEC 20WGX2 ook problemen dat wanneer het scherm in standby stand staat, het een onwijze "piep" produceert? Je kan het vergelijken met een tv die aan staat.

Super storend!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoor je hier wel vaker over, maar bij dat NEC scherm heb ik volgens mij nog niks van gezien. Bij de andere schermen hielp het als je de brightness/contrast lager zette. Probeer dat eens. Anders kun je ook nog voor garantie gaan mocht het geen mooie oplossing geven.

• Pine Mangoes
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-01-2017
Ik vraag me eigenlijk af waarom die kijkhoek door zovelen als belangrijk wordt aanzien. Hoe vaak gebeurt 't dat je echt in een hoek van meer dan 100° van je scherm zit? Bijna nooit, toch? :?
En alle nieuwere (desktop)schermen hebben toch al een kijkhoek van meer dan 140°.

• SVDT
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Pine Mangoes schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 03:43:
Ik vraag me eigenlijk af waarom die kijkhoek door zovelen als belangrijk wordt aanzien. Hoe vaak gebeurt 't dat je echt in een hoek van meer dan 100° van je scherm zit? Bijna nooit, toch? :?
En alle nieuwere (desktop)schermen hebben toch al een kijkhoek van meer dan 140°.
Nou, die kijkhoek blijkt meestal maar een graad of 30 te zijn wil je zonder kleurverschillen het beeld kunnen bekijken. Maar ik ben het wel met je eens, als je film wil kijken kun je toch gewoon je scherm draaien zodat je vanuit de bank kan kijken. Of zit je met 10 man tegelijk op je kamer? ;)

Ik zit er trouwens over te denken een Samsung 225BW te kopen, jammer dan dat ie in het zilver is, ik spuit hem wel over in het zwart (zoals het een echte Tweaker betaamt ;) ), heb behoorlijk wat casemod ervaring dus een schermpje spuiten moet ook wel lukken.

[Voor 15% gewijzigd door SVDT op 21-11-2006 03:51]

• BartV
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:09
Jumpman schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:00:
Kan iemand met een Samsung 205BW mij zeggen of deze 'bleeding' normaal is op dit scherm? Of heb ik een verkeerd exemplaar te pakken?
Brightness: 90 (Stock 100)
Contrast: 60 (Stock 75)
http://home.tiscali.nl/~jumpman/samsung_205bw.jpg
Valt wel mee, zoiets heb ik ook.
Brightness 50, contrast 76.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

• voodooless
  • Laatst online: 15-08 15:58

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat is het toch lastig om een keuze te maken zeg :'( Ik zit nu met een 21" CRT van Philips (201P) die langzaam te groot wordt, zeker als ik komend jaar ga verhuizen. Bovendien moet ik nog wat hebben om van de belastingdienst af te trekken ;)

Het liefst wil ik natuurlijk een zo groot mogelijk monitor, met name omdat ik het een tijdje zonder TV zal moeten doen. Echter moet ie kwalitatief ook goed zijn.

Nu ploppen er overal goedkope 22" modellen uit de grond. Ziet er allemaal erg leuk uit, echter zijn de reviews niet altijd even positief. Zo is het iiyama pannel maar 6 bits. De samsung wel weer 8 gelukkig. Daarnaast ontbreken de video inputs om eventueel direct een DVD-recorder aan te sluiten (zou nog via DVI kunnen). Dat laatste is nog overheen te komen. Ik denk dat de samsung de beste keuze zou zijn.

Ga ik kijken naar de 21" modellen, dan is het duidelijk: Samsung 215TW. Die heeft alles, kan alle, en doet het goed in de reviews. Is echter wel een stuk duurder.

Ik vraag me af waar ik precies dat prijsverschil moet zoeken?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• RoD
  • Niet online

RoD

voodooless schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:46:
Wat is het toch lastig om een keuze te maken zeg :'( Ik zit nu met een 21" CRT van Philips (201P) die langzaam te groot wordt, zeker als ik komend jaar ga verhuizen. Bovendien moet ik nog wat hebben om van de belastingdienst af te trekken ;)

Het liefst wil ik natuurlijk een zo groot mogelijk monitor, met name omdat ik het een tijdje zonder TV zal moeten doen. Echter moet ie kwalitatief ook goed zijn.

Nu ploppen er overal goedkope 22" modellen uit de grond. Ziet er allemaal erg leuk uit, echter zijn de reviews niet altijd even positief. Zo is het iiyama pannel maar 6 bits. De samsung wel weer 8 gelukkig. Daarnaast ontbreken de video inputs om eventueel direct een DVD-recorder aan te sluiten (zou nog via DVI kunnen). Dat laatste is nog overheen te komen. Ik denk dat de samsung de beste keuze zou zijn.

Ga ik kijken naar de 21" modellen, dan is het duidelijk: Samsung 215TW. Die heeft alles, kan alle, en doet het goed in de reviews. Is echter wel een stuk duurder.

Ik vraag me af waar ik precies dat prijsverschil moet zoeken?
Het type paneel waarschijnlijk. In de 215TW zit een S-PVA paneel, welke kwalitatief beter is dan een TN. Ik weet niet wat jij onder kwaliteit verstaat en wat precies je eisen en gebruik zijn. Maar misschien is zo'n TN scherm wel goed genoeg voor je. Je zou bijvoorbeeld eens bij de Mediamarkt kunnen kijken of de inkijkhoeken geschikt genoeg voor je zijn. Feit is wel dat er kwalitatief veel betere panelen zijn natuurlijk dan die TN panelen, maar die zijn helaas ook duurder. Je zult het dus voor jezelf moeten afwegen of je het prijsverschil te rechtvaardigen vindt :)

Edit: Mocht je besluiten de 215TW te nemen, besef dan wel dat veel mensen met dit scherm last hebben van input lag. Ik weet niet of je wilt gaan gamen oid, maar dan kan dat knap lastig zijn.

[Voor 5% gewijzigd door RoD op 21-11-2006 12:50]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

RoD schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:50:Edit: Mocht je besluiten de 215TW te nemen, besef dan wel dat veel mensen met dit scherm last hebben van input lag. Ik weet niet of je wilt gaan gamen oid, maar dan kan dat knap lastig zijn.
Eisen wat betreft kwaliteit zijn redelijk hoog denk ik. hij moet gewoon degelijk kleuren weergeven omdat mijn vriendin het scherm ook voor grafische dingen wil gebruiken. Games speel ik niet, maar wel een filmpje af en toe. Als de lag ook daar irritant is zou dat jammer zijn, al kun je dat wel in software oplossen natuurlijk. Hoe groot is die lag?

22" is gewoon verlokkend goot ;) Als je eenmaal een groot scherm gewend bent, dan wil je niet meer anders. En 400 euro vind ik wel een mooi bedrag eigenlijk...

.. nog maar even dubben.

[Voor 12% gewijzigd door voodooless op 21-11-2006 13:17]

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04-12 20:08
SVDT schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 03:48:
[...]
Ik spuit hem wel over in het zwart (zoals het een echte Tweaker betaamt ;) ), heb behoorlijk wat casemod ervaring dus een schermpje spuiten moet ook wel lukken.
Open eerst eens een cheap scherm en zet hem weer in elkaar, een tft openen en in elkaar zetten is heel wat anders dan een crt (can you say, lottts of backlight bleeding)

Pssst Tesla kopen?

• Zanderover
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

Zanderover

Niemand

Deniax schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:58:
Hebben mensen met de NEC 20WGX2 ook problemen dat wanneer het scherm in standby stand staat, het een onwijze "piep" produceert? Je kan het vergelijken met een tv die aan staat.

Super storend!
Dat scherm staat hier maar ik hoor niets.

hallo ;)

• robbert
  • Laatst online: 04-12 22:13
Ik zit me eigenlijk nog steeds wel te ergeren aan die backligth bleeding bij mijn Eizo s2100. Gezien dit bij alle tft's zo is heb ik waarschijnlijk weinig andere keus als ik een tft scherm wil.
Wanneer komt er ooit een fatsoenlijke oplossing voor dit? of is dat nog wachten op de sled schermen (of hoe heet dat ook alweer)?

• FDMK
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11:59
ik zit te denken om een Samsung SyncMaster 204B te kopen omdat mijn huidige E435S 17" iiyama begint rood-->licht rood en wit beetje roze te geven en het menu is niet meer instelbaar. Maar is dit wel een goede TFT want deze zit beetje aan de onderkant van de schermen die native 1600*1200 kunnen weergeven.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• RoD
  • Niet online

RoD

voodooless schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:59:
[...]

Eisen wat betreft kwaliteit zijn redelijk hoog denk ik. hij moet gewoon degelijk kleuren weergeven omdat mijn vriendin het scherm ook voor grafische dingen wil gebruiken. Games speel ik niet, maar wel een filmpje af en toe. Als de lag ook daar irritant is zou dat jammer zijn, al kun je dat wel in software oplossen natuurlijk. Hoe groot is die lag?
Tsja wat is groot.. In games is het gewoon een vereiste dat je scherm meteen reageert, anders ben je de klos in FPS games, en het speelt irritant. Films zit je gewoon naar te kijken dus is die input lag niet van toepassing lijkt me :)
Hoe erg het precies is weet ik niet, want ik heb het scherm niet, maar er zijn wel ervaringen in dit topic danwel vorige delen te vinden.
22" is gewoon verlokkend goot ;) Als je eenmaal een groot scherm gewend bent, dan wil je niet meer anders. En 400 euro vind ik wel een mooi bedrag eigenlijk...
Klopt. Ik zit hier zelf ook achter een 22" scherm, heerlijk :) Zou echt niet meer kleiner willen.
En dat terwijl ik jaren achter een 17" CRT heb gezeten, als ik nu weer zo naar dat scherm kijk kan ik me niet voorstellen dat ik dat plezierig heb gevonden :D
spyros schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:44:
ik zit te denken om een Samsung SyncMaster 204B te kopen omdat mijn huidige E435S 17" iiyama begint rood-->licht rood en wit beetje roze te geven en het menu is niet meer instelbaar. Maar is dit wel een goede TFT want deze zit beetje aan de onderkant van de schermen die native 1600*1200 kunnen weergeven.
Reviews gelezen?

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu een Samsung 205BW Gekocht.. aangesloten op mijn 7800GTX, via de DVI kabel.. drivers geinstalleerd. maar blijf een onbekend apparaat houden en kan de drivers niet installen via apparaatbeheer. iemand een oplossing???? want dit is echt gaar

• FDMK
Ja reviews gelezen maar wilde toch nog even de gebruikerservaringen hier horen. 8)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

RoD schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:47:
Films zit je gewoon naar te kijken dus is die input lag niet van toepassing lijkt me :)
Als beeld en geluid niet synchroon lopen is dat erg vervelend. Enkele ms maakt niet uit, maar het moet niet meer worden. Bij games is dat natuurlijk veel sneller een probleem.

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:40
voodooless schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:46:
Nu ploppen er overal goedkope 22" modellen uit de grond. Ziet er allemaal erg leuk uit, echter zijn de reviews niet altijd even positief. Zo is het iiyama pannel maar 6 bits. De samsung wel weer 8 gelukkig.
Het paneel in elke 22" is hetzelfde dus het lijkt met sterk dat de Samsung een echt 8-bit paneel is. Dat zal wel kunstmatig 8-bit zijn.

Ik ben toch malle pietje niet!

• PassieWassie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-12-2018
En al wat mensen ervaring met de nieuwe Iiyama Prolite E2200WS van 350 E ?

Ik zit zwaar te overwegen om deze aan te schaffen als allrounder, het lijkt me een prima scherm voor het lagere budget, echter zit ik nog met een vraagstuk. Zal de kleurweergave beter zijn dan mijn ''oude'' 17 inch Prolite E435S ? Omdat dit scherm 6bit is in tegenstelling tot de andere schermen van de concurrentie, die veelal 8bit zijn.

[Voor 3% gewijzigd door PassieWassie op 21-11-2006 14:00]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

The Legend schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:57:
Het paneel in elke 22" is hetzelfde dus het lijkt met sterk dat de Samsung een echt 8-bit paneel is. Dat zal wel kunstmatig 8-bit zijn.
Zoiets had ik al gelezen ja. Echter doet ie het kwa kleuren een stuk beter dan de andere 22" panels. Bleeding is echter nog een groot issue zo te zien. Erg jammer.

@hierboven: Dat ding heeft dus echt slechts 6 bits kleurenweergave, en uit reviews blijkt dat dat duidelijk te zien is. Voor mij is dan in ieder geval een afknapper.

[Voor 16% gewijzigd door voodooless op 21-11-2006 14:03]

• RoD
  • Niet online

RoD

voodooless schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:56:
[...]

Als beeld en geluid niet synchroon lopen is dat erg vervelend. Enkele ms maakt niet uit, maar het moet niet meer worden. Bij games is dat natuurlijk veel sneller een probleem.
Van wat ik gelezen heb in dit topic kan de input lag wel eens zo'n 50ms zijn. Ik weet niet of je dan asynchroniteit ziet bij film en geluid aangezien ik daar geen ervaring mee heb. Persoonlijk lijkt me dat wel te doen toch? Of heb ik het nu mis :)
voodooless schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:02:
[...]

Zoiets had ik al gelezen ja. Echter doet ie het kwa kleuren een stuk beter dan de andere 22" panels. Bleeding is echter nog een groot issue zo te zien. Erg jammer.
Waar blijkt dat uit? Ik kon qua beoordeling op de kleurkwaliteit weinig verschil merken in de reviews tussen oa. de Acer, Iiyama en de Samsung.

[Voor 28% gewijzigd door RoD op 21-11-2006 14:04]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

RoD schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:03:Van wat ik gelezen heb in dit topic kan de input lag wel eens zo'n 50ms zijn. Ik weet niet of je dan asynchroniteit ziet bij film en geluid aangezien ik daar geen ervaring mee heb. Persoonlijk lijkt me dat wel te doen toch? Of heb ik het nu mis :)
Dat is al teveel lijkt me. Maar goed, je zet in de player gewoon het geluid op 50 mm delay, dan is het opgelost :)
Waar blijkt dat uit? Ik kon qua beoordeling op de kleurkwaliteit weinig verschil merken in de reviews tussen oa. de Acer, Iiyama en de Samsung.
Ik heb in iedergeval een twee reviews gezien waar men dat stelden. Ook weet ik van de Iiyama reviews dat de kleurenweergave nogal brak is. Hoe het met de Acer zit weet ik niet.

• Bjk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 16:00
Oke ik ben aan het twijfelen tussen een Samsung 205BW en een Acer Al2216w. Grote verschillen ten eerste de maat natuurlijk dat lijkt me een net ff beter als de Samsung. Zal mijn gevonden voor- en nadelen plaatsen:

Samsung:
+ Verstelbare voet
+ 70 euro goedkoper
+ HDCP
- Maatje kleiner

Acer:
+ Grotere maat
+ Grotere helderheid
- Zelfde resolutie als Samsung maar wel maatje groter, word lit lomp? (1680x1050)
- Geen verstelbare voet
- Geen HDCP

Nu zou je zeggen als je het zo neer zet je duidelijk voor Samsung moet gaan, toch twijfel ik. Kan iemand mij over de drempel helpen ;) Ik zit nu nl nog met een 17"

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

@Bjk: Samsung 225BW dan? Heeft wel een verstelbare voet, en wel HDCP. Nog een min voor de acer: geen DVI!

[Voor 67% gewijzigd door voodooless op 21-11-2006 14:51]

• master6464
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 15:41

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
ben bezig met info zoeken over 22inches (en ook weer te updaten)
maar eerst dit: ik ben aan het experimenteren met een ander opmaak (scherm naast tekst zoals bij Dell 2007FP)
wat vinden jullie ervan?

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

• RoD
  • Niet online

RoD

Bjk schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:26:
Oke ik ben aan het twijfelen tussen een Samsung 205BW en een Acer Al2216w. Grote verschillen ten eerste de maat natuurlijk dat lijkt me een net ff beter als de Samsung. Zal mijn gevonden voor- en nadelen plaatsen:

Samsung:
+ Verstelbare voet
+ 70 euro goedkoper
+ HDCP
- Maatje kleiner

Acer:
+ Grotere maat
+ Grotere helderheid
- Zelfde resolutie als Samsung maar wel maatje groter, word lit lomp? (1680x1050)
- Geen verstelbare voet
- Geen HDCP

Nu zou je zeggen als je het zo neer zet je duidelijk voor Samsung moet gaan, toch twijfel ik. Kan iemand mij over de drempel helpen ;) Ik zit nu nl nog met een 17"
Je hebt de voordelen mooi op een rijtje gezet. Probeer voor jezelf te bepalen waar je nou de meeste waarde aan hecht. Ik zou zelf voor de Acer gaan (dat is ook waarom ik em gekocht heb :P ) aangezien de grotere maat toch wel erg fijn is. De resolutie vind ik prima te doen, maar dit is persoonlijk, ik weet niet of jij het acceptabel vindt. Als ik met mn neus op het scherm gedrukt zit kan ik de pixels tellen, maar op normale afstand merk ik niks van pixeligheid.
voodooless schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:27:
@Bjk: Samsung 225BW dan? Heeft wel een verstelbare voet, en wel HDCP. Nog een min voor de acer: geen DVI!
Klopt niet, de Acer heeft (in Nederland) wel DVI :) En de Samsung is weer 50 euro duurder (maar wel een goede kandidaat)
master6464 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:56:
maar eerst dit: ik ben aan het experimenteren met een ander opmaak (scherm naast tekst zoals bij Dell 2007FP)
wat vinden jullie ervan?
Het maakt mij niet uit zolang de TS maar compleet is qua informatie :)

• petero23
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 28-01-2009
master6464 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:56:
wat vinden jullie ervan?
Is wel mooi zoals bij het 19inch topic. Krijg je een iets minder lange waslijst :D

Maarum, vraagje nog...Wie weet of de Samsung 225 beschikbaar is bij de MM? En wat de prijs is..?
Ik ga voor dit scherm...na lang twijfelen.

[Voor 3% gewijzigd door petero23 op 21-11-2006 15:16]

• RoD
  • Niet online

RoD

petero23 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:15:
[...]

Is wel mooi zoals bij het 19inch topic. Krijg je een iets minder lange waslijst :D

Maarum, vraagje nog...Wie weet of de Samsung 225 beschikbaar is bij de MM? En wat de prijs is..?
Ik ga voor dit scherm...na lang twijfelen.
De laatste keer dat ik er was hadden ze em niet en ook niet in bestelling oid. De Acer hebben ze er wel.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Heeft misschien iemand reviews gezien van de Acer AL2423Ws :? Kan heel weinig info vinden van dat scherm. Voor het geld ziet het er wel interessant uit eigenlijk :) En natuurlijk full HD :9~

[Voor 7% gewijzigd door voodooless op 21-11-2006 15:29]

• HeatWave
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-11 09:13

HeatWave

Back to my tweakersroots!

voodooless schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:18:
Heeft misschien iemand reviews gezien van de Acer AL2423Ws :? Kan heel weinig info vinden van dat scherm. Voor het geld ziet het er wel interessant uit eigenlijk :) En natuurlijk full HD :9~
reviews niet, wel eigen ervaring. Heb dit scherm net 2 weken in huis en ben erg enthousiast. Beeld is werkelijk schitterend en heb totaal geen last van ghosting eigenlijk oid.

Al met al een wereldscherm dus, en 24 inch is echt pure weelde O+.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Zanderover
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

Zanderover

Niemand

robbert schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:21:
Ik zit me eigenlijk nog steeds wel te ergeren aan die backligth bleeding bij mijn Eizo s2100. Gezien dit bij alle tft's zo is heb ik waarschijnlijk weinig andere keus als ik een tft scherm wil.
Wanneer komt er ooit een fatsoenlijke oplossing voor dit? of is dat nog wachten op de sled schermen (of hoe heet dat ook alweer)?
De Nec heeft geen totaal geen bleeding, alle reviews geven dat aan.

edit:NEC 20WGX2

hallo ;)

• robbert
  • Laatst online: 04-12 22:13
Zanderover schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:33:
[...]

De Nec heeft geen totaal geen bleeding, alle reviews geven dat aan.
Welke NEC bedoel je? De 2170NX?
Heb je toevallig zo linkjes naar de reviews die je bedoelt?

• SVDT
Vandread schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:01:
Open eerst eens een cheap scherm en zet hem weer in elkaar, een tft openen en in elkaar zetten is heel wat anders dan een crt (can you say, lottts of backlight bleeding)
Waarom zou er extra backlight bleeding op gaan treden? Zoals je bijvoorbeeld in deze draad op Hardforum kunt zien heeft de plastic buitenkant in feite alleen een esthetische functie (het wegwerken van kabel, het scherm op de juiste hoogte aanbieden, en gewoon om het er mooi uit te laten zien), het eigenlijke LCD-scherm zit nog in een metalen omhulsel. Ik denk wel dat overspuiten goed mogelijk is.

[Voor 8% gewijzigd door SVDT op 21-11-2006 16:05]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

HeatWave schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:31:
reviews niet, wel eigen ervaring. Heb dit scherm net 2 weken in huis en ben erg enthousiast. Beeld is werkelijk schitterend en heb totaal geen last van ghosting eigenlijk oid.
Klinkt interessant! Kun je nog wat meer vertellen? Hoe zit het met bleeding, kleurenweergave? Enig idee of ie ook HDCP heeft?

• Drama
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-12 20:24

Drama

Jenever can tell ;)

Ik lees berichten over Tweakers die de DELL 2007FP hebbben aangeschaft.
Zelf ben ik heel benieuwd naar de ervaringen die zij met dit scherm hebben opgedaan.

De reviews op het internet verschillen namenlijk heel erg. Van erg slecht tot zeer goed, en dat maakt mij weer aan het twijfelen over dit scherm, of dat ik toch wat dieper in de buidel moet tasten voor een ander type scherm (maar welk, ik zie door de panelen de schermen niet meer 8)7 ).

Ben in ieder geval op zoek naar minimaal 20" 4:3 schermen voor een dual opstelling, en wordt veel gebruikt voor software development, videobewerking en gaming.

\0/

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik vind dat Dell scherm nu niet echt het goedkoopste wat je kunt krijgen. Voor 600 euro zijn er alternatieven zat.

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04-12 20:08
SVDT schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:57:
[...]
Waarom zou er extra backlight bleeding op gaan treden? *meer text*
Ik denk wel dat overspuiten goed mogelijk is.
Ah k valt reuze mee, heb wel eens nogal slechte ervaringen gezien vandaar :)
Achja als het kleurtje je zo stoort dat je vyw acties wilt doen, ben benieuwd ^_^

Pssst Tesla kopen?

• H004
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:11
Ik heb een probleem/narigheid, imo niet echt het openen van een nieuw topic waard, dus dan hier: De dvi-ingang van mijn 205bw werkt opeens niet meer. Ik zet vandaag mn computer aan, en krijg opeens piepjes te horen tijdens het opstarten, en ook geen beeld. PC start wel gewoon door. Na wat experimenteren met een analoge kabel en een andere pc, en een ander beeldscherm blijkt dat het toch echt de monitor is en niet mn videokaart (gisteren de display-drivers (Geforce 6600) geupdate naar de laatste versie). De analoge ingang van mn tft werkt wel gewoon. Gisteren had ik nog nergens last van. De monitor werkt al een maand of 2 prima. Iemand een idee/tip/suggestie?

• Bjk
Bjk schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:26:
Samsung:
+ Verstelbare voet
+ 70 euro goedkoper
+ HDCP
- Maatje kleiner

Acer:
+ Grotere maat
+ Grotere helderheid
- Geen verstelbare voet
- Geen HDCP

Bedankt voor de opmerkingen zover. Ik zal kijken of de mediamarkt ook de 225bw heeft maar misschien dat, dat net buiten me budget gaat.
Ohja nog even handig, wil hem gebruiken voor zowel games als (web)ontwerp.

• Executor16
  • Niet online
Goed heb nu mijn Samsung 205BW geinstalled en heb erg nice beeld in windows etc.. gewoon 1680 x 1050 resolutie 32 bit.. Als ik nu hdtv filmpjes af ga spelen lijkt het net of het 16 bits is ofzo.. erg blokkerig zegmaar. Dit was niet op mijn Samsung 930BF. Dus het kan zeker niet door verkeerde codecs komen ofzo aangezien ik alleen maar de display driver opnieuw heb geinstalled. Videokaart: 7800GTX

Weet iemand wat dit kan zijn?

edit: Ik denk zelf dat het iets met de DVI kabel te maken heeft... kan dit?? bij de Samsung 205BW zat een andere DVI kabel.. is dit een speciale kabel omdat ie ook HDCP ondersteund? zo ja kan hierdoor misschien het videobeeld zo gaar zijn?

[Voor 23% gewijzigd door Executor16 op 21-11-2006 19:48]

• Cloud9
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2006
Vandaag weer is even wezen kijken. Denk dat ik de 205 of 225 ga nemen. Ben benieuwd of er een paar leuke HCC aanbiedingen komen zullen zijn :).

• Chief_B
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-09-2013
Hey guys, zit me suf te twijfelen over de 205BW of 225BW van Samsung. Op pagina 8 van deze treat staan een paar mooie foto's van de 225BW wat een schitterend beeldscherm zeg ! Maar ben een beetje bang dat de 225BW te groot is voor gebruik misschien stom van me maar je kan er maar één keer één kopen natuurlijk. Heeft iemand nog wat pics van de 205BW die hij wil posten ? Verder een super topic dit al erg veel aan gehad thx.

The Chief

• RoD
  • Niet online

RoD

Chief_B schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:38:
Hey guys, zit me suf te twijfelen over de 205BW of 225BW van Samsung. Op pagina 8 van deze treat staan een paar mooie foto's van de 225BW wat een schitterend beeldscherm zeg ! Maar ben een beetje bang dat de 225BW te groot is voor gebruik misschien stom van me maar je kan er maar één keer één kopen natuurlijk. Heeft iemand nog wat pics van de 205BW die hij wil posten ? Verder een super topic dit al erg veel aan gehad thx.
Als je wilt kijken wat voor maat voor jou de beste is kun je ook eens bij de Mediamarkt kijken, daar hebben ze 20" en 22" widescreen schermen staan :)

• Chief_B
RoD schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:40:
[...]

Als je wilt kijken wat voor maat voor jou de beste is kun je ook eens bij de Mediamarkt kijken, daar hebben ze 20" en 22" widescreen schermen staan :)
Yes klopt zoiets was ik wel van plan inderdaad alleen had ik ze gebeld en de 22inch hadden ze niet dus ff wachten maar ... iemand nog wat pics ?

The Chief

• Dustsucker1984
  • Laatst online: 01-10-2013
ik heb een zeer dringende vraag, klopt het dat monitoren niet meer onder het retourrecht vallen (wet kopen op afstand) als de doos geopend is?
Ik dacht dat dit alleen voor software/games gold?
Want ik heb dus de Samsung 215TW gekocht bij Alternate, maar de inputlag is best wel irritant dus ik wilde hem retourneren. Dus ik bel alternate op hoe dat precies werkt, krijg ik te horen dat monitoren niet meer terug mogen. Dat is toch onzin, je mag toch wel de doos openmaken om te kijken of alles erin zit enzo. Wie vertelt mij of dit klopt?

http://specs.tweak.to/7761AUTKIXD

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
Dustsucker1984 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:56:
ik heb een zeer dringende vraag, klopt het dat monitoren niet meer onder het retourrecht vallen (wet kopen op afstand) als de doos geopend is?
Want ik heb dus de Samsung 215TW gekocht bij Alternate, maar de inputlag is best wel irritant dus ik wilde hem retourneren. Dus ik bel alternate op hoe dat precies werkt, krijg ik te horen dat monitoren niet meer terug mogen. Dat is toch onzin, je mag toch wel de doos openmaken om te kijken of alles erin zit enzo. Wie vertelt mij of dit klopt?
bull shit!
hoe moet je nou kijken of het product wel voldoet als je de doos niet mag openen (dan zou die hele wet onzin zijn |:( )
dus ze kunnen zeggen wat ze willen maar ze zullen hem terug moeten nemen

(\__/)

• Executor16
  • Niet online
Dustsucker1984 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:56:
omg alternate.. daar is het echt altijd een ramp (naar mijn ervaring) om iets terug te sturen.. of 5 uur wachten in de wachtkamer om iets te kunnen ruilen :(

ik had btw 1 dode subpixel toen ik vandaag mijn 205BW kocht.. MediaMarkt doet echt niet moeilijk. Ze zeiden "ok haal maar een nieuwe". En dat zonder extra garantie bij te kopen enzo.. hulde _/-\o_

brutaal mode: kan iemand nog ff naar mijn vraag kijken over die hdcp/dvi kabel (of dat wel bestaat). Ik wordt er namelijk gek van :( ik wil prison break kijken, maar het beeld is echt bagger. Format of backup terugzetten heeft ook niet geholpen. Het is echt de kabel denk ik (heb de oude dvi kabel niet meer iig dus kan ook niet testen).

• Dustsucker1984
master6464 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:02:
[...]

bull shit!
hoe moet je nou kijken of het product wel voldoet als je de doos niet mag openen (dan zou die hele wet onzin zijn |:( )
dus ze kunnen zeggen wat ze willen maar ze zullen hem terug moeten nemen
Ja snap ik wel, maar input lag lijkt me niet een geldige reden voor "niet voldoen".
Wat ik bedoel is echt zonder reden terugsturen, dus geen defect of zo, maar gewoon de bestelling annuleren en geld terug. Dit moet volgens mij ook kunnen

edit ik zei trouwens tegen die vent van alternate dat ik d8 dat het alleen gold voor software, zegt ie dat het ook geldt voor monitoren en laptops en pda's. Nou wat is dat voor onzin dan, daar heb ik nog nooit van gehoord en bovendien staat het nergens op hun site of in de voorwaarden

[Voor 21% gewijzigd door Dustsucker1984 op 21-11-2006 20:15]

• Chief_B
Executor16 hoeveel heb je ervoor betaald bij MediaMarkt ?

The Chief

• Executor16
  • Niet online
Chief_B schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:08:
Executor16 hoeveel heb je ervoor betaald bij MediaMarkt ?
329,-

• Chief_B
damn das vrij goedkoop ... bij andere kosten ze deze prijs ook maar moet je er nog een pixel-garantie bij kopen van 50 a 60 euro om er zeker van te zijn dat je geen scherm met dooie pixels krijgt

The Chief

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
Dustsucker1984 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:06:
[...]

Ja snap ik wel, maar input lag lijkt me niet een geldige reden voor "niet voldoen".
Wat ik bedoel is echt zonder reden terugsturen, dus geen defect of zo, maar gewoon de bestelling annuleren en geld terug. Dit moet volgens mij ook kunnen
http://www.iusmentis.com/zakendoen/ecommerce/onlinewinkelen/

hier staat: "Een consument mag een koop zonder opgaaf van redenen binnen zeven werkdagen herroepen."

[Voor 46% gewijzigd door master6464 op 21-11-2006 20:20]

(\__/)

• Dustsucker1984
master6464 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:15:
[...]

http://www.iusmentis.com/zakendoen/ecommerce/onlinewinkelen/

hier staat: "Een consument mag een koop zonder opgaaf van redenen binnen zeven werkdagen herroepen."
ja okee, maar de vraag is dus of dat ook geldt als de verpakking open is geweest, want dat staat nergens duidelijk

• RoD
  • Niet online

RoD

Dustsucker1984 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:18:
[...]

ja okee, maar de vraag is dus of dat ook geldt als de verpakking open is geweest, want dat staat nergens duidelijk
Dat is al ontzettend vaak besproken. En ja, de verpakking mag open.

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:19:
[...]

Dat is al ontzettend vaak besproken. En ja, de verpakking mag open.
en hier: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977:

"Verder bleken veel webwinkels andere voorwaarden te hanteren die niet rechtsgeldig zijn: het in rekening brengen van kosten voor ontbinding tijdens de bedenktijd of de eis dat de verpakking niet mag worden geopend (geldt alleen voor software en audio- en video-opnames)"

dus ze moeten het terugnemen

[Voor 4% gewijzigd door master6464 op 21-11-2006 20:21]

(\__/)

• Dustsucker1984
hmz dat lijkt me duidelijk, ik stuur het scherm gewoon lekker terug.
Hopen dat ze niet moeilijk gaan doen dan, zie het niet zo zitten om juridisch gezeik te krijge.

er staat trouwens wel dat verkopers voorwaarden mogen hangen aan dit terugzenden.
Dat zou dan natuurlijk wel "ongeopende verpakking" kunnen zijn, maar dat zie ik ook helemaal niet staan bij alternate.

[Voor 38% gewijzigd door Dustsucker1984 op 21-11-2006 20:44]

• IndoBoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:51

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Dustsucker1984 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:41:
Hopen dat ze niet moeilijk gaan doen dan, zie het niet zo zitten om juridisch gezeik te krijge.

er staat trouwens wel dat verkopers voorwaarden mogen hangen aan dit terugzenden.
Dat zou dan natuurlijk wel "ongeopende verpakking" kunnen zijn, maar dat zie ik ook helemaal niet staan bij alternate.
De wet staat boven de algemene voorwaarden. De meeste bedrijven proberen zich in te dekken met hun algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden zijn in de meeste gevallen helemaal rechtsgeldig. Ook al staat iets honderd keer in de algemene voorwaarden, als de wet anders zegt dan heeft de winkel pech. Enig nadeel is natuurlijk inderdaad het risico om het juridisch te regelen.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:44
PassieWassie schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:58:
En al wat mensen ervaring met de nieuwe Iiyama Prolite E2200WS van 350 E ?

Ik zit zwaar te overwegen om deze aan te schaffen als allrounder, het lijkt me een prima scherm voor het lagere budget, echter zit ik nog met een vraagstuk. Zal de kleurweergave beter zijn dan mijn ''oude'' 17 inch Prolite E435S ? Omdat dit scherm 6bit is in tegenstelling tot de andere schermen van de concurrentie, die veelal 8bit zijn.
Ik heb sinds zo´n twee weken de Iiyama Prolite E2200WS, en iedere dag weer wanneer ik dit scherm aanzet is het een (positieve) beleving op zich. De kleuren zijn helder, en via het menu goed in te stellen. Hetzelfde geldt voor de Brightness en het Contrast. Deze staan vanuit de fabriek te helder, en heb ik wat naar beneden toe aangepast. De backlight bleeding is, net als de andere merken, zeker aanwezig. Het valt mij echter alleen op wanneer ik de PC boot, in het zwarte BIOS-scherm. Wanneer XP/Vista eenmaal is opgestart zal je het eigenlijk nooit meer terugzien, zelfs niet in games. Ook enige Ghosting ben ik (nog) niet tegengekomen. De resolutie van 1680x1050 is echt geweldig, zowel binnen XP/Vista als games. De toegevoegde waarde van deze resolutie is echt waarneembaar. Zijn er dan ook negatieve zaken te melden? Jazeker, het scherm is niet in hoogte verstelbaar en de verticale kijkhoek is niet bijzonder groot. Het is dus wat manoevreren voordat je de juiste positie hebt gevonden, maar daarna zal je er geen seconde meer spijt van hebben, het is en blijft een prima scherm, voor zowel kantoorapplicaties als games. Echt een aanrader!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lees je eens in over de wet kopen op afstand ;)

• Cloud9
319,- bij Computer Land - al weet ik hun policy niet, maar ze doen altijd moeilijk, unlike MyCom, maar daar is hij dan ook 339,-.

Kijk wel op HCC.

• n-i-x
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 04-12 04:02
IndoBoy schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:27:
[...]

De wet staat boven de algemene voorwaarden. De meeste bedrijven proberen zich in te dekken met hun algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden zijn in de meeste gevallen helemaal rechtsgeldig. Ook al staat iets honderd keer in de algemene voorwaarden, als de wet anders zegt dan heeft de winkel pech. Enig nadeel is natuurlijk inderdaad het risico om het juridisch te regelen.
Die ongeopende verpakking geld alleen voor proggrammatuur(softwar dus), omdat je het anders kan kopieren.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zo, ik maar de Acer AL2423Ws besteld. voor de extra euro's toch lekker 24", en 1920x1200 resolutie.

Ben heel benieuwd!

• Executor16
  • Niet online
voodooless schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:49:
Zo, ik maar de Acer AL2423Ws besteld. voor de extra euro's toch lekker 24", en 1920x1200 resolutie.

Ben heel benieuwd!
Die is voor mij als student nog iets te duur :)
[Nieuwe Edit :)]

Maar na 1 dag spelen met mijn nieuwe 205BW ga ik hem toch inruilen voor een grotere, namelijk 22" (de 20" vond ik toch iets te klein na m'n 19" Samsung 930BF)

Ik twijfel nu dus nog heel erg tussen de Samsung 225BW en Acer AL2216.. wie gaat mij overhalen? Want ik zie door de bomen het bos niet meer :)

Nog 1 vraagje tussendoor: Kan ik spellen die ik gewoon op 800x600 wil spelen op die resolutie spelen maar dat het beeld dan niet uitgerekt wordt naar de zijkanten? dus dat je dan in principe zwarte balk links en rechts krijgt maar het midden van je scherm (tot boven en onder) gewoon 800x600 is?

[Voor 20% gewijzigd door Executor16 op 22-11-2006 01:01]

• SVDT
Van de Acer AL2216 heb ik de volgende grafiek over de kleurafwijking (dE) gevonden, 2,1 wat vrij goed te noemen is:
http://i10.tinypic.com/48p3iid.gif

Weet iemand wel kleurafwijking (dE) de Samsung 225BW heeft? Ik vind Samsung monitoren meestal een beetje opgepompte kleuren hebben en ben dus wel benieuwd naar deze waarde.

Interpretatie van de dE-waarden:
Delta E > 3 the desired color is noticeably different from the one on the screen.
2 < Delta E < 3 color quality is satisfactory but a graphic designer probably wouldn’t be content
1< Delta E <2 colors are accurate.
Delta E < 1, the result is perfect.

[Voor 43% gewijzigd door SVDT op 22-11-2006 01:06]

• Executor16
  • Niet online
SVDT schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:57:
Van de Acer AL2216 heb ik de volgende grafiek over de kleurafwijking (dE) gevonden, 2,1 wat vrij goed te noemen is:
[afbeelding]

Weet iemand wel kleurafwijking (dE) de Samsung 225BW heeft? Ik vind Samsung monitoren meestal een beetje opgepompte kleuren hebben en ben dus wel benieuwd naar deze waarde.
Gelukkig nog iemand met dezelfde zoekrichting :D ik ben ook wel benieuwd nl.

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter

die voorwaarden zijn bijv. niet ongefrankeerd verzenden maar ze hebben niks te zeggen over een geopende doos.

ik zou ze als ik jou was ze eerst confronteren met deze regels (inclusief verwijzing naar de websites) en dan het scherm opsturen.

[Voor 10% gewijzigd door master6464 op 22-11-2006 07:39]

(\__/)

• PassieWassie
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:40:
[...]
Ik heb sinds zo´n twee weken de Iiyama Prolite E2200WS, en iedere dag weer wanneer ik dit scherm aanzet is het een (positieve) beleving op zich.
Pfff hier wordt het weer niet makkelijker door.. 8)7 Heb je toevallig de kleurweergave ook naast andere schermen gezien ? Ik voel me ook erg aangetrokken tot de enorme beeldoppervlakte voor deze prijs. Het enige wat me echter (nog) weerhoud, is de 6bit kleurenweergave. Zou je misschien eens wat foto's kunnen posten ?

• Bjk
Welke mediamarkt was dat, in zwolle is hij 333.

• jvs70
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-08-2008
Executor16 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:13:
[...]

... Ik twijfel nu dus nog heel erg tussen de Samsung 225BW en Acer AL2216.. wie gaat mij overhalen? Want ik zie door de bomen het bos niet meer :)
Het blijft natuurlijk heel persoonlijk. Ik heb de Samsung 225BW en deze bevalt mij perfect, maar mensen die een Acer scherm hebben zullen waarschijnlijk zeer positief zijn over hun monitor. De Samsung heeft als voordeel dat deze in hoogte verstelbaar is. Daarbij vind ik de Samsung gewoon mooier. Maar de Acer is weer zo'n 80 euro goedkoper.

Waarom haal je bij Mycom (de Samsung) of de Media Markt (Acer) niet gewoon een scherm? Als deze onverhoopt niet bevalt dan kun je het scherm gewoon terugbrengen en krijg je zonder problemen je geld terug. Het is misschien een beetje veel moeite maar je kunt een scherm dan wel goed beoordelen. Want ondanks alle reviews en gebruikerservaringen moet je uiteindelijk toch op je eigen oordeel afgaan.

• xanthus666
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12-09 22:41
PassieWassie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:41:
[...]

Pfff hier wordt het weer niet makkelijker door.. 8)7 Heb je toevallig de kleurweergave ook naast andere schermen gezien ? Ik voel me ook erg aangetrokken tot de enorme beeldoppervlakte voor deze prijs. Het enige wat me echter (nog) weerhoud, is de 6bit kleurenweergave. Zou je misschien eens wat foto's kunnen posten ?
Heb net mijn Iiyama E1900S-B2 ingeruild voor de E2200WS-B1 de 19inch vond ik iets te klein, maar nu moet die besteld worden bij Mycom. Gisteren langs geweest was 40 besteld voor vandaag maar allemaal in backorder (het gaat snel met deze monitor). Voordat je foto's wil krijgen moet je nog effe wachten.

• petero23
Geachte heer,

De Samsung 225BW hebben wij helaas niet in ons assortiment. Binnen de 14 dagen kan een product retour gebracht worden.Is dit buiten deze periode dan hangt het van het aantal dode pixels af voordat een product teruggenomen wordt.Over het algemeen moeten dit er dan toch 4 à 5 zijn. Hopende u zo voldoende tot dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Media Markt

Dus nog niet bij de Media Markt :(

• PassieWassie
xanthus666 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:13:
[...]
Heb net mijn Iiyama E1900S-B2 ingeruild voor de E2200WS-B1 de 19inch vond ik iets te klein, maar nu moet die besteld worden bij Mycom. Gisteren langs geweest was 40 besteld voor vandaag maar allemaal in backorder (het gaat snel met deze monitor). Voordat je foto's wil krijgen moet je nog effe wachten.
Waarom ga je hem niet scoren bij de HCC, daar hebben ze vast wel een paar op voorraad ;) Daar wil ik hem namelijk ook even gaan bekijken/scoren eventueel :*)

• FDMK
ik had me helemaal gefocust op een 20inch Samsung blijkt het kreng niet meer leverbaar te zijn door Alternate waar ik mn huidige( kapotte ) iiyama scherm moet brengen en daar ook ff nieuwe ga halen. Want ik krijg gewoon mijn aankoopbedrag terug schijnt :/
Maar goed ik had nu mn oog laten vallen op deze Belinea 2080 S1 mooie specjes allemaal maar geen reviews :X tenminste de term review + Belinea 2080 S1 en aanverwanten . Heeft iemand dit scherm? :o

• Weumel
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09-06 16:27
Sorry, maar ben ff verward.... ik dacht dat al deze nieuwe TN schermen nu toch gebruik maakten van een 8-bit paneel? hence, de toch goede resultaten?

Maar nu begrijp ik hier half (of helemaal niet :p ) dat dus een samsung 205BW een 8-bit gebruikt, en een 225BW een 6-bit? Is dit correct?

En ja, ik ga zowiezo een samsung kopen, ben er gewoon nog niet over uit of het een 20" of 22" zal worden :+

• Jan Laros
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-11 09:54
Ik zag net dat de 205BW bij de Mediamarkt in Breda voor € 299,= staat. Lijkt me een goede deal :).

LinkedIn

• Cloud9
Jammer dat ik nou net aan de andere kant van Nederland woon.

• xanthus666
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12-09 22:41
PassieWassie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:05:
[...]

Waarom ga je hem niet scoren bij de HCC, daar hebben ze vast wel een paar op voorraad ;) Daar wil ik hem namelijk ook even gaan bekijken/scoren eventueel :*)
Omdat ik mijn pas gekochte Iiyama dan niet kan wisselen :D

• Executor16
  • Niet online
Ik denk dat ik morgen mijn 205BW terug breng bij de MediaMarkt (rotterdam). Maar volgens mij hebben ze hier geen 225BW staan.. dat is dan wel weer gaar. Maar goed, over geld terug doen ze volgens mij helemaal niet moeilijk.

edit: MediaMarkt Rotterdam & Alexandrium gebeld, maar deze hebben beide geen 225BW :(

[Voor 16% gewijzigd door Executor16 op 22-11-2006 16:10]

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:07

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er al mensen die hun console (360) via een DVI converter cable aangesloten hebben op een 22"wide? Vraag me af hoe het zit met automatisch upscalen

• Jumpman
Executor16 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:04:
Ik denk dat ik morgen mijn 205BW terug breng bij de MediaMarkt (rotterdam). Maar volgens mij hebben ze hier geen 225BW staan.. dat is dan wel weer gaar. Maar goed, over geld terug doen ze volgens mij helemaal niet moeilijk.
Waarom breng je hem terug als ik vragen mag?

• Executor16
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:10:
[...]

Waarom breng je hem terug als ik vragen mag?
Zie paar posts terug :)

Ik had een Samsung 930BF (19") en als je dan naar een 20" breedbeeld gaat, vind ik toch de 20" te klein. Liever dan toch die 22" van Samsung :)

Voor de rest is het een goed scherm hoor.. Geen last van dat bleeding ofzow (brightness op 30~40) en dan is ie nog fel genoeg. Maar ik wil dus toch een grotere :)

• Bjk
WoutF schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:08:
Zijn er al mensen die hun console (360) via een DVI converter cable aangesloten hebben op een 22"wide? Vraag me af hoe het zit met automatisch upscalen
Krijg je zo uberhaupt wel een beetje mooi beeld?

• Jumpman
Executor16 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:12:
[...]

Zie paar posts terug :)

Ik had een Samsung 930BF (19") en als je dan naar een 20" breedbeeld gaat, vind ik toch de 20" te klein. Liever dan toch die 22" van Samsung :)

Voor de rest is het een goed scherm hoor.. Geen last van dat bleeding ofzow (brightness op 30~40) en dan is ie nog fel genoeg. Maar ik wil dus toch een grotere :)
Waar had je je contrast dan op staan? Ik houd maar wat bleeding in de boven en onder rand.

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:07

WoutF

Hoofdredacteur
Bjk schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:00:
[...]

Krijg je zo uberhaupt wel een beetje mooi beeld?
Dat is dus precies wat ik wil weten. Het scherm moet dan downscalen naar 720p, en da's niet native. Ben benieuwd wat je dan aan kwaliteit krijgt

• d3vlin
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:05
Waarom hoor ik hier niemand over de DELL 2007FP? Persoonlijk heb ik liever geen breedbeeld monitor maar 2x 1600x1200 naast elkaar. Op mijn werk kijk ik nu dagelijks tegen 2x 2001FP en daardoor ga je toch twijfelen aan die 2x iiyama A901HT bakken thuis. :P
2x 2007FP lijkt dan een logische optie, ze zijn echter wel behoorlijk aan de prijs (rond 590 euro momenteel) :(, terwijl de 2007WFP (breedbeeld) recentelijk afgeprijsd is.

Leaping Lab Rats!

• The Legend
  • Laatst online: 11:40
Dat scherm is nogsteeds veel duurder dan vergelijkbare alternatieven, dat is de reden.

Ik ben toch malle pietje niet!

• petero23
Is er nog ergens in de buurt van zwolle een winkel waar de Samsung 225bw wel te koop is??

Overal staat hij in bestelling enz...volgens mij wordt hij populair!
Of samsung heeft slechte voorraad...?

• goldenoldie
  • Laatst online: 19-06-2019
Volgens mij verkopen ze 'm bij MyCom en als ik het me goed herinner van een weekendje uit aldaar is ern een MyCom in Zwolle. Bel ze even! Ik ga vrijda na de HCC (als ze daar niets hebben) even naar MyCom in Utrecht voor de 225BW.

Is de 225BW nou ook goed met zwarten (zwart op zwart en dat je dan toch nog verschil ziet, bedoel ik)?

• jvs70
petero23 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:24:
Is er nog ergens in de buurt van zwolle een winkel waar de Samsung 225bw wel te koop is??

Overal staat hij in bestelling enz...volgens mij wordt hij populair!
Of samsung heeft slechte voorraad...?
Ik zou zeggen probeer de Mycom Zwolle even (038-4549979). Toen ik tien dagen geleden informeerde was er nog één exemplaar op voorraad.

• Executor16
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:02:
[...]

Waar had je je contrast dan op staan? Ik houd maar wat bleeding in de boven en onder rand.
brightness: 30
contrast: 75
magiccolor: off
color tone: normal
gamma: mode3

Weet iemand trouwens waar ze de 225BW WEL hebben in Rotterdam?

• jvs70
In de folder van de Media Markt Ede staat momenteel de Asus MW221U voor 399 euro. Deze aanbieding is geldig tot en met 25-11-2006.

• IndoBoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:51

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

jvs70 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:34:
In de folder van de Media Markt Ede staat momenteel de Asus MW221U voor 399 euro. Deze aanbieding is geldig tot en met 25-11-2006.
Ja maar er is nog niet echt een review voor beschikbaar. Tenminste geen Engelse, Duitse of Nederlandse. Dat maakt het een beetje lastig. Ondanks dat de specs er niet om liegen. Zit er dan ook sterk over na te denken om dan maar goed geluk deze te kopen.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Dustsucker1984
Heb inmiddels mijn Samsung 215TW teruggestuurd naar Alternate.
Heb er maar meteen een mailtje achteraan gestuurd met een melding hiervan, en dat het op basis van het retourrecht is. Lijkt me stug dat ze nog moeilijk gaan doen, de verpakking is nog volledig intakt (ik heb alleen de afdichtplakband van de doos vernieuwd) maar goed je weet maar nooit :)

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee