[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 96.139 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
C6H6... wat is dat ook alweer? En is het een sidebargadget ofzo?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Alex) schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:17:
C6H6... wat is dat ook alweer? En is het een sidebargadget ofzo?
is het niet een oplosmiddel ofzo?

en zit die meter aan een of andere censor buiten je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Benzeen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Benzeen
niet lekker! :r

Nee hoor, gewoon in vb.net gemaakt, ben niet thuis in de gadgetwereld, maar vind zoiets wel tof
De sensor is een VMM meetstation, dit station (van de overheid) geeft dit grafiekje weer:
http://193.190.137.7/~cel...b=&hh=&r8o3=&r8o3u=&hist=

Dit wordt continue door een programmaatje gedownload, omgezet naar een bitmap
En dan voer ik daar een soort OCR op uit (alles mooi zelf gedaan) om de gegevens om te zetten in cijfers, dit stop ik in een MSSQL DB, met ondertussen +300.000 records.
De grafiek indeling verschilt naar gelang de waarden... maar was leerrijk om het graphics object te leren gebruiken :)

[ Voor 63% gewijzigd door ? ? op 30-10-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:39
Evilbee schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:47:
Nou laat ik mijn programmaatje ook maar ff posten.

Ik heb meestal nogal wat programma's open staan en aangezien ik geen zin heb om steeds alles te minimaliseren, heb ik een programma gemaakt dat in je tray bar zit en waardoor je snel een programma kan opstarten. Je kan de programma's in verschillende mappen zitten, dus het is heel flexibel. Ook is het mogelijk om de programma's in een map te sorteren.

Een programma opstarten:
[afbeelding]

Het wijzigen van programma's:
[afbeelding]

Hier kan je het downloaden:
http://evilbee.nl/resources/QuickStart.exe
Wel heel cool. Voordeel is dat je extra parameters enzo mee kan geven. Hier op het werk doen we veel met "subst" om paden in te korten, en dat is heel geinig vanuit dit programmaatje. Op zich werkt het wel met shortcuts maken die subst, maar vanuit de systemtray met dit programmaatje werkt ook super. Misschien idee om aan te kunnen geven dat je de window niet wilt weergeven bij starten?

Oh ja, een "Run as administrator" zou ook wel erg handig zijn :P

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

AtleX schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:28 een heel verhaal over een schoolopdracht
Punt binnen: een 10 *O*

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
d:)b
offtopic:
Wat voor opleiding doe je? Kon dat niet zien in je profiel/gallery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

offtopic:
HBO Informatica in richting Software Engineering, ik zit nu in het 2e jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen de RTS die we voor school maken (AI wordt nu geimplementeerd, maar AI is een groot woord ;)) en het mezelf zoethouden met het uitpluizen van een eigen persistancy applicatie(-tje).
Heb ik ook een RSS-reader gemaakt enige tijd terug, wil dat weer eens oppakken, maar wilde er eigenlijk nog eens wat dingen aan toevoegen.

Iemand nog leuke tips toevallig?

Nu:
  • List met feeds, nu wordt de actuele feed (dus die ingeladen is) gerfreshed om de paar minuten, alle feeds doen lijkt me een beetje overkill ^^.
  • Groepen maken met feeds
  • Toevoegen feeds, met of zonder auth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Een mogelijkheid om te synchroniseren met een centrale online locatie.

Rustacean

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58

_Apache_

For life.

Mijn tooltje is niet bijzonder - als ik de andere werken hier zie :X - maar wel erg praktisch.

Simpel PHP/SQL scriptje om door middel van een site op mijn localhost mijn dvd collectie bij te houden. Heb een koffer met 600 plaatsen voor dvd's, simpele invoer/verwijder/update site met eigen zoekfunctie.

Vriend van me was er ook wel over te spreken, heeft nu zijn variant draaien voor plaats voor 1000 schijfjes.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien Team Fortress 2 toch wel een redelijk zwaar spel is, kreeg ik het idee er een tweaker applicatie voor te maken. Je kan er verborgen instellingen (decals, muzzleflash, ... ) mee aanpassen om meer performance te krijgen zonder veel verlies te lijden op grafisch gebied.
Mochten de tweaks toch niet naar je zin zijn kan je ze nog altijd aanpassen/verwijderen vanuit het programma.

De Team Fortress 2 Tweaker vereist wel het .NET Framework 2.0.

Screenshot
Download (87,5 kB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een download tool gemaakt voor de Rapidshare.com filesharing dienst (rsdownloader):

Afbeeldingslocatie: http://www.vzws.be/dominiek/blog/wp-content/uploads/2007/08/rsdownloader2.gif

Geschreven in .NET 2.0 en heb nu toch al in totaal (dus inclusief vorige versies) een 5000 tal downloads!

Meer info vind je hier:

http://www.dominiek.eu/blog/?page_id=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:03:
Hoi,

Ik heb een download tool gemaakt voor de Rapidshare.com filesharing dienst (rsdownloader):

[afbeelding]

Geschreven in .NET 2.0 en heb nu toch al in totaal (dus inclusief vorige versies) een 5000 tal downloads!

Meer info vind je hier:

http://www.dominiek.eu/blog/?page_id=16
Dit ziet er zeer goed uit.
Kzal het eens downloaden :)
En zal je zeggen wat ik ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein php scriptje geschreven die:
  • controleert of de router internetverbinding heeft
  • controleert of de server, router, netwerkprinters online zijn
  • de datalimiet van het internetabonnement controleert: haalt via SOAP de gegevens op en creeërt een grafiek van het verbruik.
Screenshot

Als iemand nog iedeën heeft, laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 't weekend even een radio player gemaakt, alleen bestuurbaar via de system tray. Maakt gebruik van bass.dll en is gemaakt in C# (mijn eerste C# ervaring :P).

TrayStream - Dé simpelste internet radio / stream player.

Download: http://TrayStream.fileave.com/TrayStream.zip (inmiddels versie 1.0)

Simple yet heel erg effectief, hier de highlights uit de README:
===== Tray Stream =====

=== Features ===
- As GUI only one tray icon with menu or balloons are used.
- Animated icon while streaming.
- Status reports like 'connecting' or 'buffering' by balloons.
- Stream information with a single click.
- Ability to read and play PLS, M3U and ASX files.
- Scans directory for those files and adds them to the stream list.
- Customize favourite streams using (very simple to understand) XML.
- Proxy support.
- Additional parameters to set your personal preferences.

=== Parameters ===
[-noanimation] - disable animated icon while streaming
[-noballoons] - disable status report balloons
[-stream "name"] - stream given name at start (case sensitive)
[-volume 0..100] - set application volume in percentage
[-proxy "user:pass@server:port"] - set custom proxy, no value to disable.
Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://img11.imagepile.net/img11b/36649traystream.png

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:15:
  • de datalimiet van het internetabonnement controleert: haalt via SOAP de gegevens op en creeërt een grafiek van het verbruik.
Screenshot

Ziet er mooi uit :)

Misschien nog een mogelijkheid erbij om logs te bekijken? (of iig de fouten)
Geen idee of dat mogelijk is trouwens, ik weet niets van dat spul.. :)

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:14:
Van 't weekend even een radio player gemaakt, alleen bestuurbaar via de system tray. Maakt gebruik van bass.dll en is gemaakt in C# (mijn eerste C# ervaring :P).
Erg handig :) kan op het moment even niet proberen (geen geluid), maar dit lijkt me wel iets dat ik vaak zou kunnen gaan gebruiken _/-\o_
Gebruik nu VLC voor streams, maar daarvoor moet ik steeds opnieuw de url in dat ding droppen, en aangezien ik soms lui ben.. O-)

Nouja, als ik dan toch bezig ben, hier is mijn programmeerprojectje, waarvan sinds een half uurtje het highlighten via ray picking werkt (vandaar de oplichtende driehoek):
Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07491/stukfruitmodeller.png

Niet veel te zien, het echte werk zit voorlopig vooral nog onder de motorkap. Wat er nu qua functionaliteit in zit is:

• een simpele scene graph die nog verder uitgebreid gaat worden
• ondersteuning voor ingebouwde basisprimitieven (waaronder dit Qt-logo dat ik stiekem gejat heb uit de Qt-demo)
• een basis om andere primitieven simpel te kunnen implementeren (denk aan bv. nurbs/curves)
• selectie + highlighting van globale objecten en de aparte componenten waaruit ze bestaan (vertex/edge/face) dmv ray picking (ik heb een hekel aan de selectiebuffer van OpenGL omdat het geen mooie code oplevert en ik het onzinnig vind om hele objecten richting OpenGL te pompen voor het vinden van een enkele selectie, daarnaast vermoed ik dat ray picking sneller gaat zijn voor high poly objecten wanneer er een passende acceleratiestructuur gebruikt wordt, maar dat komt nog wel een keer :P)
• standaard Maya-achtige viewportnavigatie, waaronder een turntable, trackball (die ene van sgi ja), panning en het zoomspul
• custom shortcuts, niets is hard gecodeerd (ook een hekel aan :P)
• een hoop wiskunde onder de motorkap, waarvan ik na bijna 10 jaar internet 100 keer meer weet dan ik op school ooit geleerd heb. Dank u, Al Gore _/-\o_ :+
• geschreven in C++ en gebruikmakend van Qt voor de nog niet echt bestaande interface, waarvan na bovenstaande screenshot vast duidelijk is dat widgets stylen met CSS best leuk is 8)

Op dit moment ben ik bezig met het afmaken van de selectie-modes en het highlight-spul, daarna wil ik aan de slag met het verbeteren van de mesh-structuur zodat er ook n-gons kunnen komen en de tools voor het bewerken van een mesh makkelijker te schrijven zullen zijn. Daarna komen uiteraard de tools zelf en ondersteuning voor subdivision surfaces (Catmull-Clark), zodat ik het als vervanger voor Silo kan misbruiken O+

Waarom dit programma? Simpel, omdat geen enkel modelleerprogramma perfect is.
Met die van mij momenteel aan de top der imperfectie, maar dat is maar een klein detail.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Wat een goed tooltje! Eenvoudig en functioneel.

Zou alleen prettig zijn als de animatie van het tray icon optioneel is, of gewoon uit; leidt nogal af.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Stukfruit schreef op maandag 03 december 2007 @ 02:18:
Nouja, als ik dan toch bezig ben, hier is mijn programmeerprojectje, waarvan sinds een half uurtje het highlighten via ray picking werkt (vandaar de oplichtende driehoek):
[afbeelding]
Vet! Maak je voor rendering wel gebruik van OpenGL of doe je dat in software? En gebruik je een bepaalde methode van spatial partitioning?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
Inderdaad een geinig programmaatje. Enkele feature requests: play/pause als ik enkel klik (met pause bedoel ik dan een stop/restart van het geselecteerde station). Misschien volume aanpassen? Maar misschien is het ook juist goed om dat er juist niet in te stoppen en het met het Windows volume te regelen.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Not Pingu schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:48:
Vet! Maak je voor rendering wel gebruik van OpenGL of doe je dat in software?
Nee, gewoon lekker simpel met OpenGL :) software rendering gaat het op m'n laptopje niet trekken met objecten van een paar duizend tot miljoen polygonen vrees ik :$ en is me iets teveel werk :P
En gebruik je een bepaalde methode van spatial partitioning?
Op het moment alleen een BVH, partitioneren wil ik wel gaan doen voor de high poly objecten om oa. het ray picken snel te houden, maar welke methode.. nog even geen idee eigenlijk. Er zijn eigenlijk maar 2 eisen: het moet in realtime te herbouwen zijn (in delen) en het moet niet een uur half uur duren voordat het splitten ed. klaar is :)

Misschien een octree? Simpel, maar of het ook effectief is voor een high poly object dat in de meeste gevallen hol zal zijn en niet altijd veel uitsteeksels zal hebben... (denk bv. aan een moddervet karakter dat vooral bol is, met een kleine wipneus, etc.).

Misschien een geheel zelfbedachte oplossing? Opdelen van een mesh in 'patches' als een soort quad-tree? Wie weet!

Tips en hints van ervaringsdeskundigen zijn uiteraard welkom :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Stukfruit schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:54:
Misschien een octree? Simpel, maar of het ook effectief is voor een high poly object dat in de meeste gevallen hol zal zijn en niet altijd veel uitsteeksels zal hebben... (denk bv. aan een moddervet karakter dat vooral bol is, met een kleine wipneus, etc.).

Misschien een geheel zelfbedachte oplossing? Opdelen van een mesh in 'patches' als een soort quad-tree? Wie weet!

Tips en hints van ervaringsdeskundigen zijn uiteraard welkom :)
Voor raypicking (waarbij je dus het aantal ray-triangle intersection tests wilt minimaliseren) kun je ook een aangepaste BSP tree gebruiken. Dit wordt in raytracing veel gebruikt, wat dus in feite op hetzelfde neerkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Screenshot

Ik heb ongeveer hetzelfde gemaakt,alleen iets anders.
Te bekijken op b.v. http://Blade.cyberdrain.com (Nog geen nette interface,is nog een project)

De mijne checkt of de poort open is en verbindingen accepteerd(ook een mogelijkheid om te pingen gemaakt)
Hoe heb jij het gedaan? vooral die telemeter vraag ik me af,
Zelf ben ik bezig de AWstats de parsen in mijn online/offline panel.

Hoe kom jij eigenlijk of het WAN ip? hardcoded? Uitlezen van de router?
Toch een handig tooltje om in een server admin panel te bouwen.

Ik vraag me alleen ook af of het mogelijk is een service te restarten via PHP,
google time.

[ Voor 4% gewijzigd door TeGek op 03-12-2007 13:49 . Reden: typos en aanvulling. ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Screenshot

Heb je de source ervan alvast? Was al opzoek naar zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeGek schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:42:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde gemaakt,alleen iets anders.
Te bekijken op b.v. http://Blade.cyberdrain.com (Nog geen nette interface,is nog een project)

De mijne checkt of de poort open is en verbindingen accepteerd(ook een mogelijkheid om te pingen gemaakt)
Hoe heb jij het gedaan? vooral die telemeter vraag ik me af,
Zelf ben ik bezig de AWstats de parsen in mijn online/offline panel.

Hoe kom jij eigenlijk of het WAN ip? hardcoded? Uitlezen van de router?
Toch een handig tooltje om in een server admin panel te bouwen.

Ik vraag me alleen ook af of het mogelijk is een service te restarten via PHP,
google time.
Eum ik zit nu nog met 1 probleem, het controleren of een IP online is duurt veel te lang, hier zal ik beter een andere methode dan een socket gebruiken :X

Eum voor de Nederlanders; Telemeter (van Telenet) heeft een service: ik vraag via soap de gegevens op, sla dit op en maak dan via Jpgraph een bar plot aan.

IP lees ik om af van www.whatismyip.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:07:
[...]

Eum ik zit nu nog met 1 probleem, het controleren of een IP online is duurt veel te lang, hier zal ik beter een andere methode dan een socket gebruiken :X
Hoeft niet, je zit natuurlijk met de minimale timeout van 0.1 seconde maar dat lijkt me voor een paar servers niet echt een probleem. Ik heb een paar jaar terug een scriptje voor een bedrijf gemaakt die in de testsituatie zoals jij 'm kan bekijken al 36 connecties zonder problemen doet.

offtopic:
En ja, de versie die bij mij online staat bevat nog wat bugs.

[ Voor 6% gewijzigd door AtleX op 03-12-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:07:
[...]

Eum voor de Nederlanders; Telemeter (van Telenet) heeft een service: ik vraag via soap de gegevens op, sla dit op en maak dan via Jpgraph een bar plot aan.

IP lees ik om af van www.whatismyip.org.
Zou ik misschien jouw source mogen zien? of kan je me ze toe mailen(Als je ze nog niet public wilt maken.)
Ik zou graag hier ook mee willen spelen,En kijken of ik zelf wat dingen kan editen.

offtopic: Trouwens,Ik heb gevonden hoe je een windows service kan listen/restarten.
PHP manual

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riezebosch schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:19:
[...]

Inderdaad een geinig programmaatje. Enkele feature requests: play/pause als ik enkel klik (met pause bedoel ik dan een stop/restart van het geselecteerde station). Misschien volume aanpassen? Maar misschien is het ook juist goed om dat er juist niet in te stoppen en het met het Windows volume te regelen.
Mja, ik houd het liever simpel, en weet niet precies hoe ik dit dan het 'netste' op kan lossen. Ik heb in ieder geval wel een volume parameter toegevoegd mocht je 'm standaard wat lager willen zetten.
Manuzhai schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:31:
[...]
Wat een goed tooltje! Eenvoudig en functioneel.

Zou alleen prettig zijn als de animatie van het tray icon optioneel is, of gewoon uit; leidt nogal af.
Done! Je kan dit nu met een parameter uitzetten, hetzelfde geldt voor de status report balloons.

Download: http://TrayStream.fileave.com/TrayStream.zip (inmiddels versie 1.0) - Nieuw is de dirscanner, zodat je niet XML hoeft te gebruiken.

De volgende parameters kan je nu gebruiken;
code:
1
2
3
4
5
[-noanimation] - disable animated icon while streaming
[-noballoons] - disable status report balloons
[-stream "name"] - stream given name at start (case sensitive)
[-volume 0..100] - set application volume in percentage
[-proxy "user:pass@server:port"] - set custom proxy, no value to disable.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Not Pingu schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:34:
[...]

Voor raypicking (waarbij je dus het aantal ray-triangle intersection tests wilt minimaliseren) kun je ook een aangepaste BSP tree gebruiken. Dit wordt in raytracing veel gebruikt, wat dus in feite op hetzelfde neerkomt.
Juist :) maar bij raytracers worden die meestal vooraf berekend (voor zover ik weet), vandaar m'n eerdere keuze voor een octree omdat je de boel daarmee bijna hersenloos kan indelen zonder een beste positie te hoeven zoeken voor de splitplanes.

Bedoelde je met een aangepaste BSP tree een KD-tree? :)

Als ik zo rondkijk naar de resultaten van anderen en testjes die ik jaren terug heb gedaan, dan ligt de bouwsnelheid van een KD-tree toch zeker al ergens rond de paar seconden en meer voor een (deel van een) object met tussen de 100k en een miljoen polygonen. Dat is waar ik bang voor was want dat is echt veel te langzaam.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Stukfruit schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 07:55:
[...]

Juist :) maar bij raytracers worden die meestal vooraf berekend (voor zover ik weet), vandaar m'n eerdere keuze voor een octree omdat je de boel daarmee bijna hersenloos kan indelen zonder een beste positie te hoeven zoeken voor de splitplanes.
Voor een BSP tree is het sowieso uit den boze om een optimale positie proberen te zoeken ;)
Maar een kd-tree komt eigenlijk op hetzelfde neer als een BSP-tree zoals die in raytracing gebruikt wordt: met axis-aligned snijvlakken (vanuit camera space bezien geloof ik). Een driehoek kan daarmee aan beide kanten van een snijvlak vallen, bijv.

En ook een kd-tree zul je vantevoren moeten berekenen want om dat nou on-the-fly te doen lijkt me een beetje teveel van het goede. Tenzij je scene vaak verandert (object verplaatst, camera verplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Not Pingu schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:27:
[...]

En ook een kd-tree zul je vantevoren moeten berekenen want om dat nou on-the-fly te doen lijkt me een beetje teveel van het goede. Tenzij je scene vaak verandert (object verplaatst, camera verplaatst)
Realtime raytracer arauna (source zit er bij) gebruikt(te) wel een KD-tree als acceleration structure welke on-the-fly herbouwd word. Laatst zijn ze geloof ik overgestapt op een BVH-tree zoals beschreven in een van de papers van Ingo Wald. Verder is er het een en ander te vinden op ompf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Not Pingu schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:27:
Voor een BSP tree is het sowieso uit den boze om een optimale positie proberen te zoeken ;)
Eh.. *kuch* zoals ik al opmerkte, de testjes met quad, oct en bsp-trees zijn alweer van een paar jaartjes terug :+
Maar een kd-tree komt eigenlijk op hetzelfde neer als een BSP-tree zoals die in raytracing gebruikt wordt: met axis-aligned snijvlakken (vanuit camera space bezien geloof ik). Een driehoek kan daarmee aan beide kanten van een snijvlak vallen, bijv.

Dat laatste is precies hetgene dat het meest gedaan wordt met een modeller ;) maar het was sowieso in eerste instantie alleen bedoeld voor enkele objecten en niet de hele scene. Maar goed, dan valt de bsp en kd-tree denk ik af :)
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:00:
Realtime raytracer arauna (source zit er bij) gebruikt(te) wel een KD-tree als acceleration structure welke on-the-fly herbouwd word. Laatst zijn ze geloof ik overgestapt op een BVH-tree zoals beschreven in een van de papers van Ingo Wald. Verder is er het een en ander te vinden op ompf.
Kijk eens aan.. 1000x dank!! _/-\o_

In die paper van Jacco Bikker staat iets vermeld over bih-trees. Ze schijnen niet zo geschikt te zijn voor (3d-)spellen en scenes met grote polygonen er in, maar heb net even doorgezocht naar andere papers en uit die is te halen dat het eigenlijk perfect zou moeten zijn voor wat ik voor ogen heb :D

Als het goed is zou zo'n bih-tree snel te herbouwen moeten zijn (en ook gedeeltelijk) en is de snelheid te vergelijken met een kd-tree wanneer er veel kleinere polygonen worden gebruikt. Dat klinkt echt ideaal voor een modeller!

Daar ga ik absoluut mee spelen binnenkort, nogmaals mijn dank _/-\o_

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:00:
[...]

offtopic:
Heel interessante link idd. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Stukfruit schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:12:

Kijk eens aan.. 1000x dank!! _/-\o_

In die paper van Jacco Bikker staat iets vermeld over bih-trees. Ze schijnen niet zo geschikt te zijn voor (3d-)spellen en scenes met grote polygonen er in, maar heb net even doorgezocht naar andere papers en uit die is te halen dat het eigenlijk perfect zou moeten zijn voor wat ik voor ogen heb :D
Het is de insteek van de raytracer om uiteindelijk in games gebruikt te gaan worden op een fatsoenlijke snelheid. Hier op school (Jacco Bikker is lecturer) zijn er een aantal projecten aan de gang om een proof of concept te maken met arauna.
Not Pingu schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:17:
[...]

offtopic:
Heel interessante link idd. Bedankt :)
offtopic:
Inmiddels is de pagina over arauna weer verouderd, dit was opgezet na een talk van Jacco op RT07 aan het einde van vorig schooljaar, de laatste nieuwtjes zijn vooral op ompf te vinden of in z'n lessen :P

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 05-12-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 18:19

maroesjk

from the ash rose a great bird

Ik heb de afgelopen maand wat tijd gestoken in een script (AutoIt3) om makkelijk "PortableApps" te maken voor een (USB)drive die PortableApps.com draait. De betreffende website laat alleen open source software toe en sommige closed source software is ook de moeite waard om te gebruiken als PortableApp. Het is met mijn script/programmatje makkelijk om een installatie naar de (USB)drive te monitoren en alle gegevens op te slaan zodat de PortableApp vervolgens op elke PC werkt waar de (USB)drive wordt in gestoken...

Het script heet "Portable App Creator" en is inmiddels door zo'n 100 mensen in gebruik. Zie het forum van PortableApps.com voor meer informatie.

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:43
Een eenvoudig scriptje, geeft een rss van de laatste x posts van een phpbb3 forum. (zichtbaar voor anonymous).
Wil je alleen bepaalde fora zien (zichtbaar voor anonyme gebruikers), gebruik dan ?fora=id
(meerdere id's zijn te scheiden met een underscore)
phpbb3_rss

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 15:16
Een eind terug had ik nood aan een programma om afbeeldingen te taggen en sorteren. Op internet kon ik niet direct vinden wat me aanstond en ik wou wat programmeer ervaring opdoen. Toen zelf begonnen met iets.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/BizkitRoady/Imda/imd_scr_small2.jpg

Is intussen volledig bruikbaar (maar nog niet af).
Het verbleekt nogal tegenover Picasa etc maar ik kan erin stoppen wat ik wil en nodig heb/nuttig vindt.

Staat intussen ook al paar maand op sourceforge maar buiten downloads heeft dat nog niets opgebracht (kwa feedback dus). ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:46:
Het is de insteek van de raytracer om uiteindelijk in games gebruikt te gaan worden op een fatsoenlijke snelheid. Hier op school (Jacco Bikker is lecturer) zijn er een aantal projecten aan de gang om een proof of concept te maken met arauna.
Tof :) worden die projecten (het resultaat ervan iig) ook beschikbaar gesteld voor de buitenwereld of blijft het allemaal intern? Lijkt me zeker wel leuk om eens een volledig getraced spel in actie te zien :)
offtopic:
Inmiddels is de pagina over arauna weer verouderd, dit was opgezet na een talk van Jacco op RT07 aan het einde van vorig schooljaar, de laatste nieuwtjes zijn vooral op ompf te vinden of in z'n lessen :P
ompf is idd handig ja, doet me erg denken aan flipCode _/-\o_ (rip.. ;()
craio schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:52:
Een eind terug had ik nood aan een programma om afbeeldingen te taggen en sorteren. Op internet kon ik niet direct vinden wat me aanstond en ik wou wat programmeer ervaring opdoen. Toen zelf begonnen met iets.

[afbeelding]

Is intussen volledig bruikbaar (maar nog niet af).
Het verbleekt nogal tegenover Picasa etc maar ik kan erin stoppen wat ik wil en nodig heb/nuttig vindt.

Staat intussen ook al paar maand op sourceforge maar buiten downloads heeft dat nog niets opgebracht (kwa feedback dus). ;(
Ziet er goed uit :) maar (hopelijk zonder een flamewar te beginnen) mag ik vragen waarom je er voor gekozen hebt om losse vensters te gebruiken? :)

Kan het alleen helaas niet proberen omdat ik geen Java geinstalleerd heb staan.

offtopic:
Open source is helaas een beetje overrated (niet de ideologie, maar de manier waarop het voor veel ontwikkelaars werkt). Heb er zelf ook niet echt goede ervaringen mee wanneer je 't hebt over hulp, commentaar en meer van dat soort dingen. Ik zou er niet teveel van verwachten. Zelfs als je een hele gemeenschap met tienduizenden achter je hebt zoals bij programma's als Blender, dan nog zijn er maar een handvol mensen die echt aan het programma meehelpen met nuttige kritieken en zelfs code / patches.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 15:16
Stukfruit schreef op zondag 09 december 2007 @ 07:56:

Ziet er goed uit :) maar (hopelijk zonder een flamewar te beginnen) mag ik vragen waarom je er voor gekozen hebt om losse vensters te gebruiken? :)

Kan het alleen helaas niet proberen omdat ik geen Java geinstalleerd heb staan.

offtopic:
Open source is helaas een beetje overrated (niet de ideologie, maar de manier waarop het voor veel ontwikkelaars werkt). Heb er zelf ook niet echt goede ervaringen mee wanneer je 't hebt over hulp, commentaar en meer van dat soort dingen. Ik zou er niet teveel van verwachten. Zelfs als je een hele gemeenschap met tienduizenden achter je hebt zoals bij programma's als Blender, dan nog zijn er maar een handvol mensen die echt aan het programma meehelpen met nuttige kritieken en zelfs code / patches.
Redenering was dat men met aparte frames de indeling zelf kan kiezen of splitsen over meerdere schermen. In principe is een versie met maar 1 frame snel gemaakt.

Ik hoopte eigenlijk vooral feedback te krijgen in de vorm van grote bugs en zaken zoals 'het zou handig zijn indien...' of gewoon maar het feit dat men het eens gebruikt heeft...

[ Voor 7% gewijzigd door craio op 09-12-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Alweer eentje gemaakt:

SmartSafe

Afbeeldingslocatie: http://files.demontpx.com/pub/DemonTPx%20Software/SmartSafe/smartsafe-beta-071017.jpg

Simpele versleutelde database in een eigen formaat waarin bepaalde geheimen geplaatst kunnen worden. In mijn geval CD keys van games, passworden van sites waar ik een keer per jaar kom (bijv: m'n digid), serial codes en dergelijken.

Hier te downloaden:
http://files.demontpx.com...smartsafe-beta-071017.exe
Broncode hier:
http://svn.demontpx.com/smartsafe/trunk/
En deze SmartIO-library heb je ook nodig:
http://svn.demontpx.com/demontpxlibs/smartio/trunk/

Geschreven in C# voor .NET 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpanishInq
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09-2022
Om sneller door de SAP Market Place te kunnen browsen heb ik een Firefox addon 'in elkaar geknutseld'. SAP verwijst in veel KB artikelen (notes) naar andere notes. Deze verwijzingen zijn echter geen hyperlinks, maar droge nummers. Met deze addon kun je het nummer selecteren en met een rechter toets de note in een tab openen. :)

Uiteraard ook toepasbaar voor andere KB's. Mogelijk dat jullie hier ook wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Heb in C# een implementatie gemaakt mbh User32.dll om een proces te hiden in de Windows Task Manager (ook op de processes tab). Het was vooral om eens wat te spelen met DLL imports en dergelijke.

//Edit @ hieronder, was nog kleine aanpassingen aan het maken (commentaar), en aan het zoeken naar webspace 8)
hij werkt alleen op de engelse XP, voor Nederlands zul je de hardcoded titles van de schermen moeten aanpassen

Bij deze de link (moet mijn logins eens ergens opslaan..... ik ben telkens alles kwijt)
http://members.home.nl/hoogie2004/HiderProgram.rar

er zitten nog enkele kleine dingen in die ik nog wil verbeteren. Zoals bij het afsluiten de taskmanager weer herstellen in originele staat (zodat je weer kan sorteren e.d.) en dubbele namen ook hiden, hij hide momenteel maar 1 proces (dus eigenlijk unieke processen). Overigens zo geschreven dat de Hide-klasse makkelijk in elk programma kan worden geintegreerd door middel van een nieuwe thread met een ParameterizedThreadStart

[ Voor 77% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-12-2007 16:48 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoogie2004 schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:39:
Heb in C# een implementatie gemaakt mbh User32.dll om een proces te hiden in de Windows Task Manager (ook op de processes tab). Het was vooral om eens wat te spelen met DLL imports en dergelijke.
Post het dan ook even (in binaire danwel sourcecode vorm); anders kunnen we allemaal wel gaan roepen wat we ooit ergens voor hebben gemaakt; dan houdt de waslijst nooit op en wordt dit gewoon een opsomtopic ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:51
DemonTPx schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:12:
Alweer eentje gemaakt:

SmartSafe

[afbeelding]

Simpele versleutelde database in een eigen formaat waarin bepaalde geheimen geplaatst kunnen worden. In mijn geval CD keys van games, passworden van sites waar ik een keer per jaar kom (bijv: m'n digid), serial codes en dergelijken.

Hier te downloaden:
http://files.demontpx.com...smartsafe-beta-071017.exe
Broncode hier:
http://svn.demontpx.com/smartsafe/trunk/
En deze SmartIO-library heb je ook nodig:
http://svn.demontpx.com/demontpxlibs/smartio/trunk/

Geschreven in C# voor .NET 2.0.
Dit zijn handige programma's!
Zelf gebruik ik KeePass om mijn wachtwoorden gelijksoortige gegevens te beheren.
KeepPass gebruik net als jouw programma AES / Rijndael om gegevens te versleutelen, maar wat ik vooral makkelijk vind is dat KeePass heel eenvoudig sterke wachtwoorden kan genereren, opslaan en kan aanbieden voor eenvoudig gebruik. Voorheen was het altijd moeilijk doen om goede wachtwoorden te verzinnen en in de praktijk kwam het er dan op neer dat ik één 'master wachtwoord' gebruikte voor allerlei zaken. Dat is zeker iets wat nog meerwaarde aan jouw programma zou kunnen geven. Dat en integratie in context menu's / clipboard ondersteuning, zodat opgeslagen wachtwoorden makkelijk te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

In de loop van de jaren een hoop programma's gemaakt en nu eindelijk eens de stap gemaakt om eens wat tools die ik in het verleden heb gemaakt te gaan verkopen. Vandaag begonnen met een Password recovery tool voor Newsleecher.

Afbeeldingslocatie: http://www.nickkusters.com/images/NKCSS_NewsLeecher_Server_Password_Recovery_Startup_Screen.png
Afbeeldingslocatie: http://www.nickkusters.com/images/NKCSS_NewsLeecher_Server_Password_Recovery_Main_Screen.png
Afbeeldingslocatie: http://www.nickkusters.com/images/NKCSS_NewsLeecher_Server_Password_Recovery_Passwords_Screen.png

Heb hier alle screenshotjes staan.

In het verleden nog een hoop andere grappige/handige tools gemaakt op security, games en data mining gebied. Zal binnenkort eens wat leuke screenshotjes verzamelen en hier achterlaten.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

Hoogie2004 schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:39:

//Edit @ hieronder, was nog kleine aanpassingen aan het maken (commentaar), en aan het zoeken naar webspace 8)
hij werkt alleen op de engelse XP, voor Nederlands zul je de hardcoded titles van de schermen moeten aanpassen

Bij deze de link (moet mijn logins eens ergens opslaan..... ik ben telkens alles kwijt)
http://members.home.nl/hoogie2004/HiderProgram.rar

er zitten nog enkele kleine dingen in die ik nog wil verbeteren. Zoals bij het afsluiten de taskmanager weer herstellen in originele staat (zodat je weer kan sorteren e.d.) en dubbele namen ook hiden, hij hide momenteel maar 1 proces (dus eigenlijk unieke processen). Overigens zo geschreven dat de Hide-klasse makkelijk in elk programma kan worden geintegreerd door middel van een nieuwe thread met een ParameterizedThreadStart
Ik heb toevallig een paar jaar terug een zelfde soort applicatie gemaakt. Destijds in opdracht van Karl Moore van WCCL en wordt verkocht op www.hideie.com (helaas krijg ik hier zelf niets van :(). Destijds voor $300 gemaakt... daar heb ik wel spijt van inmiddels, is een hele leuke tool geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

CMG schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:43:
[...]

Ik heb toevallig een paar jaar terug een zelfde soort applicatie gemaakt. Destijds in opdracht van Karl Moore van WCCL en wordt verkocht op www.hideie.com (helaas krijg ik hier zelf niets van :(). Destijds voor $300 gemaakt... daar heb ik wel spijt van inmiddels, is een hele leuke tool geworden.
Er zijn best een aantal manieren te verzinnen om je process te hiden, maar dit is er niet een van. Je verbergt namelijk helemaal niets.
Ik heb even snel naar de source gekeken en het enige wat het doet is de taskmanager opsporen en het item van de listview van de taskmanager wordt gedelete. Het process zelf is gewoon voor elke andere app (en dus ook taskmanagers) volledig zichtbaar.
Leuke oefening wellicht hoor, maar verder niet echt bruikbaar voor iets.

edit:
Ik weet dat niet jij het hebt geschreven btw.. kan misschien zo over komen als je mijn tekst leest

[ Voor 6% gewijzigd door ZaZ op 17-12-2007 23:50 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

Laatste voor vandaag, die had ik toevallig nog in mijn start-menu gepinned staan, dus kon ik snel nog ff een screenshot van maken (gebruik deze tool al bijna 3 jaar regelmatig nog).

Afbeeldingslocatie: http://www.nickkusters.com/images/WebFile_Downloader.png

Al mijn tools zijn in .NET gemaakt (1.0, 1.1 en 2.0, zowel C# als VB.NET). Regelmatig met een eigen GUI (lekker fotosoeppen :D).

Ik heb deze tool destijds gemaakt omdat ik af en toe een flash filmpje wou downloaden en andere dingen die je browser (ie) standaard niet toe laat. Zit een clipboard monitor in die automatisch url's oppikt uit je clipboard zodat je alleen maar 'download' hoeft te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

ZaZ schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:50:
[...]

Er zijn best een aantal manieren te verzinnen om je process te hiden, maar dit is er niet een van. Je verbergt namelijk helemaal niets.
Ik heb even snel naar de source gekeken en het enige wat het doet is de taskmanager opsporen en het item van de listview van de taskmanager wordt gedelete. Het process zelf is gewoon voor elke andere app (en dus ook taskmanagers) volledig zichtbaar.

edit:
Ik weet dat niet jij het hebt geschreven btw.. kan misschien zo over komen als je mijn tekst leest
Had nog niet in zijn code gekeken... Ik deed via Windows API iig de schermen laten verdwijnen, op de zelfde manier waarop een hoop apps hidden windows 'maken'. Hij verdwijnt uit je taskbar, alt-tab, maar process blijft wel gewoon tussen je processes staan (was niet het doel). HideIE kon je met een shortcut iig windows laten verdwijnen die voldoen aan vooraf opgezette regels (Alle IE vensters, vensters met *porn* in de titlebar, dat soort dingen).

Heb op basis van dat zelfde idee ooit eens een keer een task bar sorter gemaakt, zodat je apps in een bepaalde volgorde in je taskbar kon zetten (zit inmiddels standaard in vista geloof ik), maar destijds was het er nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CMG schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:03:
[...]
Heb op basis van dat zelfde idee ooit eens een keer een task bar sorter gemaakt, zodat je apps in een bepaalde volgorde in je taskbar kon zetten (zit inmiddels standaard in vista geloof ik), maar destijds was het er nog niet :)
Dat zit nog steeds niet in Windows, en zou het maar vaak zat willen gebruiken. Gewoon die taskbar buttons drag-droppen, lijkt me ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

Alex) schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:16:
[...]
Dat zit nog steeds niet in Windows, en zou het maar vaak zat willen gebruiken. Gewoon die taskbar buttons drag-droppen, lijkt me ideaal...
Misschien tijd om mijn code dan nog eens uit de kast te halen :) Voor XP is er sowieso een markt voor.

Heb vroeger bij de HP helpdesk gewerkt, daar zou zo'n tooltje gretig aftrek vinden, Als je met zoveel apps tegelijk werkt en snel moet switchen, is een vaste volgorde zooo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

ZaZ schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:50:
[...]

edit:
Het klopt dat hij het niet echt verbergt, maar idd gewoon de entry verwijdert in de taskmanager.
Het was op uitdaging van een mede-student gemaakt, en omdat ik wat wou oefenen met DLL imports. Vond het zelf wel grappig en had op sommige forums een verzoek gezien voor een dergelijk iets om bijv. downloadprogjes voor ouders of broers (die het afsluiten:P) te verbergen. Het daadwerkelijk hiden van de windows e.d. zit er idd nog niet in.

Het proces daadwerkelijk wegwerken uit je processes list is voor mij denk ik nog wat hoog gegrepen, ik zou niet weten waar te beginnen. Verder zeg ik ook nergens dat ik het process daadwerkelijk hide voor alles, ik noem specifiek de windows task manager. (nofi)

Begrijp me niet fout, alle commentaar is welkom, ook dingen die misschien niet kloppen of beter kunnen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-12-2007 08:34 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

[...]
Bedoel je Taskbar Shuffle?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ik was bezig met CSS en dacht van heb eigenlijk wel een color picker nodig. Even gezocht op internet maar waren te uitgebreid onhandig en werkte niet. Dus dacht ik laat ik er maar zelf 1 maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xzaz.nl/colorpicker/ss.jpg
xzaz in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - dee..."
Heel klein en niet zo moeilijk.
@below, sorry had hem voor 64 compiled, download de 32 even :)

[ Voor 36% gewijzigd door xzaz op 20-12-2007 00:40 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xzaz schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:46:
Ik was bezig met CSS en dacht van heb eigenlijk wel een color picker nodig. Even gezocht op internet maar waren te uitgebreid onhandig en werkte niet. Dus dacht ik laat ik er maar zelf 1 maken:
[afbeelding]
Download
Krijg een foutmelding: geen geldige win-32 toepassing. Misschien corrupt? Gebruik overigens 7-zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:07:
[...]

Krijg een foutmelding: geen geldige win-32 toepassing. Misschien corrupt? Gebruik overigens 7-zip.
Same here, met winrar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kwam ik net tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.sidia.nl/sdump/word.jpg
Wat het doet?
Het scheurt door de aangewezen directories heen en vervangt de standaard voettekst met een plaatje, door middel van Interop. Geschreven in C#, getarget op framework 2.0.
Nothing fancy, maar het suits the job.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:44:
Deze kwam ik net tegen:
[afbeelding]
Wat het doet?
Het scheurt door de aangewezen directories heen en vervangt de standaard voettekst met een plaatje, door middel van Interop. Geschreven in C#, getarget op framework 2.0.
Nothing fancy, maar het suits the job.
Misschien is het verstandig een copy-right teken achter "Word" te zetten, dan is het meteen duidelijk dat het niet om het werkwoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is interne software, het wordt gebruikt door precies 1 persoon, namelijk, mijn buurman hier.
Ik denk dat hij begrijpt dat het over Word (c) gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
[afbeelding]
Download 64 bit
Download 32 bit
Werkt erg leuk. Alleen , kan je ook op een deftige manier exit'en ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
fleppuhstein schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:18:
[...]

Werkt erg leuk. Alleen , kan je ook op een deftige manier exit'en ?
Als je bezig bent met het zoeken naar een kleur kan je hem met de "END" knop stoppen. Daarna kan je hem gewoon met ESC sluiten. Je moet wel het venster geselecteerd hebben.
Edit:Heb hem iets gewijzigd v0.2 zegmaar.

[ Voor 5% gewijzigd door xzaz op 18-12-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
[afbeelding]
Download 64 bit
Download 32 bit
:D mooi alternatief voor EyeDropper, wat ik tot nu altijd gebruikte. Lekker simpel en snel!

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpanishInq
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09-2022
[...]
Je bedoelt Taskix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
ZanderZ schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:27:
[...]

:D mooi alternatief voor EyeDropper, wat ik tot nu altijd gebruikte. Lekker simpel en snel!
Dankje, ben eigenlijk op zoek naar een nieuw programma'tje wat ik kan maken, maar moet er maar tegenaan lopen. Any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58

_Apache_

For life.

[afbeelding]
Download 64 bit
Download 32 bit
Misschien handig voor de toekomst;

- Donkere kleuren zijn niet te lezen, wellicht kan je hier wat meer contrast(code in wit) in gebruiken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• xzaz
_Apache_ schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:46:
[...]

Misschien handig voor de toekomst;

- Donkere kleuren zijn niet te lezen, wellicht kan je hier wat meer contrast(code in wit) in gebruiken.
Goed idee, gelijk gefixt :)
Download:
Colorpicker 32 bit: Download
Colorpicker 64 bit: Download :)

• HawVer
xzaz schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:32:
[...]

Goed idee, gelijk gefixt :)
Download:
Colorpicker 32 bit: Download
Colorpicker 64 bit: Download :)
Mag ik ook een feature indienen? :P Het zou wel makkelijk zijn als je langere tijd dit venster kan open laten en het dan heen en weet kan slepen zodat het niet in de weg staat.
Andere feature van een mozilla plugin (colorpicker) is rechtklikken op de kleur en daar staan dan de html kleurcodes, bijv: erg handige optie voor de website bouwers.. :)
copy 'rgb(180, 180, 180)'
copy '#B4B4B4'

• xzaz
HawVer schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:45:
[...]

Mag ik ook een feature indienen? :P Het zou wel makkelijk zijn als je langere tijd dit venster kan open laten en het dan heen en weet kan slepen zodat het niet in de weg staat.
Andere feature van een mozilla plugin (colorpicker) is rechtklikken op de kleur en daar staan dan de html kleurcodes, bijv: erg handige optie voor de website bouwers.. :)
copy 'rgb(180, 180, 180)'
copy '#B4B4B4'
Tuurlijk :)
- Nieuwe GUItje gemaakt, met border en je kan nu de window verplaatsen [ top of the window ]
- RGB toegevoegd :)
- Wat functies aangepast

• HawVer

[ Voor 11% gewijzigd door HawVer op 20-12-2007 18:43 ]

• xzaz
Geen probleem *xzaz is ondertussen druk aan het brainstormen welk programmatje hij nu weer kan maken. Ben ook een beetje met C# aan het rommelen. Heb programmeren weer helemaal te pakken. :)
Hieronder trouwens de source het is geschreven in AutoIT:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
#cs ----------------------------------------------------------------------------

AutoIt Version: 3.2.10.0
 Author:         www.xzaz.nl

Script Function:
    Color picker / chooser and copy to clipboard

#ce ----------------------------------------------------------------------------
#NoTrayIcon
#Include <Misc.au3>
#include <GUIConstants.au3>
#include <Color.au3>
$dll = DllOpen("user32.dll")
Global $return = 0                   ; 0 is aan 1 is uit
Global $copy = 0                                                                        ; 0 is niks, 1 is RGB, 2 is HEX
Global $titel = "colorcopy"
Global $pixmouseget,$color,$colorpick,$colortxt,$RGB_check,$HEX_check,$movelabel,$hexcolor  ;Globals voor functies

;==> Begin GUI
$gui = GUICreate($titel,100,100,(@DesktopWidth - 100)/2,(@DesktopHeight - 100) /2,BitOR($WS_POPUP,$WS_BORDER),$WS_EX_TOPMOST)
$movelabel = GuiCtrlCreateLabel("",0,0,100,15)
;GUICtrlCreateLabel ( "text", left, top [, width [, height [, style [, exStyle]]]] )
$colortxt = GuiCtrlCreateLabel("hex color",0,40,99,30,$SS_CENTER)
GuiCtrlSetState(-1,$GUI_HIDE)
$colorrgbtxt = GuiCtrlCreateLabel("rgb color",0,40,99,30,$SS_CENTER)
GuiCtrlSetState(-1,$GUI_HIDE)
$RGB_check = GUICtrlCreateRadio ("RGB", 5, 10,70)
$HEX_check = GUICtrlCreateRadio ("HEX", 5, 30,70)
$colorpick = GuiCtrlCreateButton("color-pick",10,60,80)
GUICtrlSetState ($RGB_check, $GUI_CHECKED)
GUISetState (@SW_SHOW)   
;== Einde GUI

;==> Begin While
While 1
    $msg = GUIGetMsg()
    Switch $msg
    Case $GUI_EVENT_CLOSE
        DllClose($dll)
        ExitLoop
    Case $colorpick
        ; zet GUI uit
        GUICtrlSetState($colorpick,$GUI_HIDE)
        GuiCtrlSetState($RGB_check,$GUI_HIDE)
        GuiCtrlSetState($HEX_check,$GUI_HIDE)

if BitAND(GUICtrlRead($RGB_check), $GUI_CHECKED) = $GUI_CHECKED Then
        $copy = 1
        GuiCtrlSetState($colorrgbtxt,$GUI_SHOW)
    Elseif BitAnd(GUiCtrlRead($HEX_check), $GUI_CHECKED) = $GUI_CHECKED Then
        $copy = 2
        GuiCtrlSetState($colortxt,$GUI_SHOW)
    Else
        MsgBox(16,"Error!","Foutje: 1")
        Exit 0
    Endif
    $currentpos = WinGetPos($titel) 
    WinMove($Titel,"",$currentpos[0],$currentpos[1],100,60)

Do
        Sleep(50)
        _Colorpickfun()
    Until $return = 1
    GUICtrlSetState($colorpick,$GUI_SHOW)
    GuiCtrlSetState($RGB_check,$GUI_SHOW)
    GuiCtrlSetState($HEX_check,$GUI_SHOW)

GuiCtrlSetState($colortxt,$GUI_HIDE)
    GuiCtrlSetState($colorrgbtxt,$GUI_HIDE)

if Stringleft($hexcolor,1) = 0 OR Stringleft($hexcolor,1) = 1 OR Stringleft($hexcolor,1) = 2 OR Stringleft($hexcolor,1) = 3 OR Stringleft($hexcolor,1) = 4 OR Stringleft($hexcolor,1) = 5 OR Stringleft($hexcolor,1) = 6 OR Stringleft($hexcolor,1) = 7 OR Stringleft($hexcolor,1) = 8 OR Stringleft($hexcolor,1) = 9 OR Stringleft($hexcolor,1) = 0  Then
    GUICtrlSetColor($RGB_check,0xFFFFFF)
    GUICtrlSetColor($HEX_check,0xFFFFFF)

Endif

if StringLeft($hexcolor,1) = "A" OR Stringleft($hexcolor,1) = "B" OR Stringleft($hexcolor,1) = "C" OR Stringleft($hexcolor,1) = "D" OR Stringleft($hexcolor,1) = "E" OR Stringleft($hexcolor,1) = "F" Then
    GUICtrlSetColor($RGB_check,0x000000)
    GUICtrlSetColor($HEX_check,0x000000)
    Endif

$currentpos = WinGetPos($titel) 
    WinMove($Titel,"",$currentpos[0],$currentpos[1],100,100)
    $return = 0
    if $copy = 1 Then ; RGB copy
        ClipPut(GuiCtrlRead($colorrgbtxt))
    Elseif $copy = 2 Then ;HEX copy
    ClipPut(hex($pixmouseget,6))
    Else
    msgBox(16,"Error!","Foutje: 2")
    Endif

Case $movelabel
        _Drag()
    EndSwitch
Wend
;==> End While

;==>Voor het kiezen van een kleur buiten het programma om, END om het programma te stoppen
func _Colorpickfun()
        $mousepos = MouseGetPos()
        $pixmouseget = PixelGetColor($mousepos[0],$mousepos[1])
        $hexcolor = hex($pixmouseget,6)
        ;MsgBox(0,"",Stringleft($hexcolor,1))
        ;a b c d e f

if Stringleft($hexcolor,1) = 0 OR Stringleft($hexcolor,1) = 1 OR Stringleft($hexcolor,1) = 2 OR Stringleft($hexcolor,1) = 3 OR Stringleft($hexcolor,1) = 4 OR Stringleft($hexcolor,1) = 5 OR Stringleft($hexcolor,1) = 6 OR Stringleft($hexcolor,1) = 7 OR Stringleft($hexcolor,1) = 8 OR Stringleft($hexcolor,1) = 9 OR Stringleft($hexcolor,1) = 0  Then
    _number(0xFFFFFF)
    Endif

if StringLeft($hexcolor,1) = "A" OR Stringleft($hexcolor,1) = "B" OR Stringleft($hexcolor,1) = "C" OR Stringleft($hexcolor,1) = "D" OR Stringleft($hexcolor,1) = "E" OR Stringleft($hexcolor,1) = "F" Then
    _number(0x000000)
    Endif
            If _IsPressed("23", $dll) Then
                $return = 1
            EndIf
EndFunc
;==> Einde

Func _number($colorchance)
        if $copy = 1 Then ;RGB
        GUICtrlSetColor($colorrgbtxt,$colorchance)
        GuiSetBKColor($pixmouseget)
        $iRedColor = _ColorGetRed( $pixmouseget ) ;Red
        $iGreenColor = _ColorGetGreen ( $pixmouseget ) ;Green
        $iBlueColor = _ColorGetBlue ( $pixmouseget ) ;$Blue
        GuictrlSetData($colorrgbtxt,$iRedColor & "," & $iGreenColor & "," & $iBlueColor)
        Elseif $copy = 2 Then ;Hex
        GUICtrlSetColor($colortxt,$colorchance)
        GuiSetBKColor($pixmouseget)
        GuictrlSetData($colortxt,hex($pixmouseget,6))
        Endif
EndFunc

Func _Drag()
    dllcall("user32.dll","int","ReleaseCapture")
    dllcall("user32.dll","int","SendMessage","hWnd", $gui,"int",$WM_NCLBUTTONDOWN,"int", $HTCAPTION,"int", 0)
EndFunc

[ Voor 90% gewijzigd door xzaz op 21-12-2007 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb - al een tijdje - een websiteje om mijn desktop te booten via WOL. Eerst was het gewoon een formpje met een submitknop, waar mijn MAC-adres al ingevuld was. Nu echter wil mijn vader die pagina ook gebruiken, en omdat het een beetje onhandig is om dan iedere keer het prepopulated MAC-adres te wijzigen, heb ik er even een <select>je omheengegooid, die het MAC-adres invult.

Het geheel is gebaseerd op de ASP.NET-code op www.depicus.com, je raadt het dus wel: het siteje is gebouwd in ASP.NET. PHP had ook nog wel gekund, maar op mijn server is geen PHP geïnstalleerd en dat wil ik ook niet, ASP.NET voldoet prima.

Het geheel ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07516/My_Screenshot_48.png

Superminimalistisch dus, zodat het ook snel laadt op een PDA over een GPRS-verbinding (bijvoorbeeld) :) De HTML-output is 3,16 KB, waar een deel van ASP.NET zelf is, voor z'n ViewState (_o_ voor degene die dat heeft uitgevonden)

[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 22-12-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
Alex) schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:12:
[...]
Superminimalistisch dus, zodat het ook snel laadt op een PDA over een GPRS-verbinding (bijvoorbeeld) :) De HTML-output is 3,16 KB, waar een deel van ASP.NET zelf is, voor z'n ViewState (_o_ voor degene die dat heeft uitgevonden)
Je kan de viewstate ook uitzetten, als je het niet nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
riezebosch schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:44:
[...]

Je kan de viewstate ook uitzetten, als je het niet nodig hebt...
Mja, klopt, gewoon dat form eruithalen... maar ik gebruik het juist :+

Ik heb wel één heel label en een <asp:textinput> die ik daarmee van input voorzie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 08:00
Laatst begonnen met python in combinatie met QT4 (PyQT4) onder linux. Het probleem waar ik mee zit is dat ik een windows mobile 6 telefoon heb en ActiveSync tot op heden nog geen linux versie heeft. Ik was met mijn vorige telefoon (windows mobile 5) al tegen het SynCE project aangelopen die de mogelijkheid biedt om te syncen onder linux met je favoriete PIM.

Verder waren er ook wat commandline tools om programmas te installeren en bestond er een project RAKI wat met de huidige versies van het project niet meer goed werkt.
Daarom zelf maar eens begonnen aan een opvolger van dat project :) Ben er nu ongeveer twee tot drie weken mee bezig en het resultaat is:
Afbeeldingslocatie: http://www.guidodiepen.nl/wp-content/uploads/2007/12/synce-kpm-screenshot05.png.
Met het SynCE-KPM (KDE PDA Manager) is het op dit moment mogelijk om de op de pda geinstalleerde programmas te bekijken, geinstalleerde programmas te verwijderen en nieuwe programmas te installeren (mits het een CAB bestand betreft).

Mensen die geinteresseerd zijn in het project kunnen voortgang blijven volgen op mijn homepage.

[ Voor 3% gewijzigd door hammerhead op 30-12-2007 21:48 ]

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Ik zal hier ook m'n briljante script maar eens neerdumpen.

Het is een PHP O/R Mapper / Active Record implementatie in ~ 500 regels (ex documentatie) Het enige wat je hoeft te doen is 1 __setupdatabase toe te voegen aan elk object dat je naar een database tabel wilt mappen, de rest wordt allemaal automagisch geregeld (uitzoeken wat voor type relatie het is, joins, etc)

Ik werk hier momenteel al een jaar of 3 mee in verschillende productie sites en het werkt echt als een tierelier. De Find functie is echt *heilig* en het maakt programmeren met databases echt super simpel :)

Dat werkt zo: (directe kut-n-peest vanaf mn website, ik ben lui momenteel)

De setup:
(geen rare XML files, dat geeft imo meestal alleen maar overhead voor PHP projecten gewoon rechstreeks in je constructor van je entity object)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
 /** 
  * Extend je object van dbObject en hang in je constructor een __setupDatabase call
  */
 class Blog extends dbObject
 {
    function __construct($ID=false)
    {
        $this->__setupDatabase('blogs', // database table
        array('ID_Blog' => 'ID',    // database field => mapped object property
            'strPost' => 'Story',    // as you can see, database field strPost is mapped to $this->Story
            'datPosted' => 'Posted',
            'strPoster' => 'Author',
            'strTitle'  => 'Title'),
            'ID_Blog',    // primary table key, has to be auto-increment integer!
            $ID);    // value of primary key to init with (can be false for new empty object / row)
        $this->addRelation('Reaction'); // define a 1:many relation to Reaction 
        $this->addRelation('Tag', 'BlogTag'); // define a many:many relation to Tag through BlogTag
    }
 }

Het Active Record gedeelte:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php    
    $weblog = new Weblog(); // create an empty object to work with.
    $weblog->Author = 'SchizoDuckie'; // mapped internally to strAuthor.
    $weblog->Title = 'A test weblog'; 
    $weblog->Story = 'This is a test weblog!';
    $weblog->Posted = date("Y-m-d H:i:s");
    $weblog->Save(); // Checks for any changed values and inserts or updates into DB.
    echo ($weblog->ID) // outputs: 1 

$reply = new Reply();
    $reply->Author = 'Some random guy';
    $reply->Reply = 'w000t';
    $reply->Posted = date("Y-m-d H:i:s");
    $reply->IP = '127.0.0.1';
    $reply->Connect($weblog); // auto-saves $reply and connects it to $weblog->ID 

$reply2 = new Reply();
    $reply2->Author = 'Some other random guy';
    $reply2->Reply = 't000t';
    $reply2->Posted = date("Y-m-d H:i:s");
    $reply2->IP = '127.0.0.1';

$weblog->Connect($reply2); // the other way around works too. 

Het O/R mapping gedeelte (de genialiteit zit 'm voornamelijk in de Find functie, en in de static ::search functie)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$weblog = new Weblog(1); //Fetches the row with primary key 1 form table weblogs and hooks it's values into $weblog;

echo("<h1>{$weblog->Title}</h1>
    <h3>Posted by {$weblog->Author} @ {$weblog->Posted}</h3>
    <div class='weblogpost'>{$weblog->Story}</div>");

// now fetch the connected posts. this is the real magic:
    $replies = $weblog->Find("Reply"); // Find weet alle relaties te vinden van het Weblog Object, deze pass je een class of classname als string en bouwt je where clause op a.d.h.v. optionele parameters)
    if ($replies != false)
    {
        foreach($replies as $reply)
        {
            echo("<div class='weblogreply'><h4>By {$reply->Author} @ {$reply->Posted}</h4> {$reply->Reply}</div>");
        }
    }

Met de Find of Search functie kan je een hoop leuke dingen doen. De output van de find functie is een gevulde array van dbObject mapped objecten, of false
PHP:
1
2
3
   $weblogs = dbObject::search('Weblog', array('ID > 500')) // zoek alle weblogs met id > 500 
   $weblog = new Weblog(1);
   $replies = $weblog->find('Reply', array('IP' => '127.0.0.1', "Posted <= date_sub(now(), 'interval 1 day')"), "order by posted desc") // je kunt array items met key worden gemapped naar een property van het object. Zonder key worden alleen de variabelen gemapped naar de db property. zo kan je bijv. ook functies als date_sub gebruiken 

Er zitten nog veel meer kleinigheidjes in, zo kan je bijv. ook alleen de ID en 1 of 2 velden uit je tabel selecteren (handig als je niet ook dikke blob velden wil meeselecteren) maar dat vind je snel genoeg als je de source leest :)

Downloads staan momenteel op SourceForge

[ Voor 21% gewijzigd door SchizoDuckie op 30-12-2007 22:40 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik hier ook maar eens mijn eerst progsel posten, het is mijn eerste fatsoenlijke vb.net programma dus verwacht er niet super veel van ;) .

MP3 Random

Luister jij soms altijd naar dezelfde muziek op je mp3 speler? Of heb je zoveel muziek dat je niet kan kiezen wat je erop moet zetten? Dan is "MP3 Random" het programma waar jij naar zoekt! In de zip zit een uitgebreide handleiding, voor dit programma dient wel Microsoft's framework 2.0 aanwezig te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.freerkterpstra.nl/img/software/MP3_Random/screenshot_tub.PNG

Download (180kb / zip)

P.s Bovenstaande heb ik zo maar even gekopieerd van eigen website ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:50

FTL

Hier nog twee kleine projectjes en een grote die ik gemaakt heb (eerste 2 in c# en 3e in delphi 6)
Eerste twee application zijn .net 2.0 nodig.

BattApplication (stroom besparen en battery info)
Afbeeldingslocatie: http://members.tele2.nl/ger.teunis/downloads/battapplication.jpg
eerste icoontje, groen is battery level, gele en rode balkjes zijn core load

Tooltje die berekent hoeveel tijd je nog met je accu kan doen.
Wanneer de laptop in accu mode draait kan hij automatisch programma's en services stoppen om power te besparen (in mijn config zet hij Windows Aero, Windows Search, SuperFetch, Windows Sidebar en uTorrent uit). Wanneer hij weer aan 't stroom hangt zal hij deze weer starten.
Resultaat: langere werktijd op laptop.
Als laatste heb ik een Cpu core utilisation toegevoegd, hij zal per core de cpu load laten zien.

Features:
  • Berekend "time remaining" voor je accu
  • Stopt programma's/services om stroom te besparen. (edit PowerSaveOptions.xml!)
  • Cpu Core Load
  • Links klikken op icoontje zal taak beheer starten
Update 04-01-2008
  • Beter afsluiten van programma's in tray
  • 'Liever' afsluiten van programma's
Download
Updated 04-01-2008

TypeAheadStart
Afbeeldingslocatie: http://members.tele2.nl/ger.teunis/downloads/typeaheadstart.jpg

Een soort "Launchy".
In het kort: druk WINDOWS-Z en begin met typen, gewenst programma selecteren en op enter drukken. Super snel programma's starten met je keyboard.

Plugin based, de volgende plugins heb ik toegevoegd
  • Zoek in start menu
  • Zoek in je Pad (PATH, zoals cmd)
  • Web URL's openen (www.tweakers.net e.d.)
  • Door je schijven lopen (type c:\ ofzo)
Voorbeeld "pspad starten"
Druk WINDOWS-Z, type ps(enter).

Voorbeeld "verkennen naar m:\media\films"
Druk Windows-Z, type m:\m(tab)f(tab)(enter)

Fixed in 20080103
  • Vold's probleem opgelost met startmenu ?
  • Wat sneller met opbouwen van startmenu icon cache
  • History sorter wat sneller gemaakt
Download
Updated 03-01-2008

XSmessenger
Afbeeldingslocatie: http://members.tele2.nl/ger.teunis/img/userlist.gif
Deze verkoop ik via de onderstaande sites.
Is begonnen als hobby projectje, maar tamelijk uit de kluiten gewassen.

Een instant messenger, vrij uitgebreid.
Meer info http://members.tele2.nl/ger.teunis/

[ Voor 28% gewijzigd door FTL op 14-05-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
oeh, die tweede is handig, zeker nu de adresbar uit SP3 van XP wordt gesloopt. Love ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

Zoutvat schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:57:
oeh, die tweede is handig, zeker nu de adresbar uit SP3 van XP wordt gesloopt. Love ya!
Thanx, gebruik 'm zelf ook veel.

Denk dat ik binnenkort firefox en IE bookmarks ga toevoegen aan de plugins.
Mocht je nog een 'plek' missen waar hij zoekt: ik sta open voor suggesties.

Mocht je zelf plugins willen bouwen: dat is vrij simpel.
Implementeer de IPlugin interface die in PluginLib.dll zit, en de plugin in de plugins folder zetten.

Veel plezier d'r mee.

[ Voor 16% gewijzigd door FTL op 31-12-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
FTL schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:17:
[...]

Thanx, gebruik 'm zelf ook veel.

Denk dat ik binnenkort firefox en IE bookmarks ga toevoegen aan de plugins.
Mocht je nog een 'plek' missen waar hij zoekt: ik sta open voor suggesties.

Mocht je zelf plugins willen bouwen: dat is vrij simpel.
Implementeer de IPlugin interface die in PluginLib.dll zit, en de plugin in de plugins folder zetten.

Veel plezier d'r mee.
Ik gebruik ook naar alle tevredenheid beide tools, erg mooi gedaan!! Toch heb ik nog een opmerking, want ik werk (onder vista) met startmenu classic, en dan doorzoekt die de programma's niet.., is het mogelijk om dat aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

Vold schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:33:
[...]
Ik gebruik ook naar alle tevredenheid beide tools, erg mooi gedaan!! Toch heb ik nog een opmerking, want ik werk (onder vista) met startmenu classic, en dan doorzoekt die de programma's niet.., is het mogelijk om dat aan te passen?
Zelfs in classic mode zou hij wel correct moeten zoeken, beide start menu's werken met files en folders die gewoon op je schijf staan. Deze files en folders zoekt hij door.
Vindt ie echt helemaal niets uit je start menu of sommige programma's niet?

Zou je kunnen bekijken of de volgende twee folders bestaan op je computer?
C:\Users\(Gebruikersnaam)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu
en
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
(vanuit gaand dat je windows op C staat).

De eerste zou zeker moeten werken, de tweede bouw ik op afhankelijk van je windows versie en windows instellingen.

Ps> het zou wel eens met je windows taal te maken kunnen hebben.
Als je nederlandse windows hebt zou je dan kunnen kijken tot hoeverre de tweede pad correct is. (zal me niets verbazen dat de nederlandse windows een nederlandse vertaling heeft voor die pad)

UPDATE:
Er staat nu een nieuwe download, kan je even kijken of deze je problemen oplost?

[ Voor 42% gewijzigd door FTL op 03-01-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 20:31

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik heb dit programma als eens eerder gepost, maar er is nogal veel verandert, dus het lijkt me het vermelden wel waard :)

Adressen Programma Pro

Zoals de naam zegt, sla je adressen erin op. Het is als een test projectje begonnen, maar het is nu een fatsoenlijk programma aan het worden. Het is geschreven in VB.net (2005) en het gebruikt SQLite als database. Hierdoor kunnen alle gegevens (adressen, groepen, pasfoto's) in één bestand en is geen database server nodig omdat SQLite embedded is in één DLL

Hieronder een opsomming van de features:
  • Makkelijk adressen invoeren en beheren
  • Alles in één bestand
  • Groepen systeem, voor de indeling
  • Exporteer naar TXT,CSV,HTML&CSS,mail
  • Bepaal locaties en maak routeplanningen via Google Maps met een enkele muisklik
  • Mogelijkheid om adressen af te drukken en om telefoonlijsten te maken
  • Maak etiketten van uw adressen, keuze uit ongeveer 15 formaten
  • Versleutel uw adresboek en gebuik een wachtwoord
Dit zijn de voornaamste functie's, ik werk er al ongeveer een jaar aan en het word steeds een beetje uitgebreider.

Het enigste wat nog ontbreekt is het importeren vanaf andere programma's, dit staat wel op de planning, maar daar moet ik me nog een beetje op inlezen :P

Screens

Afbeeldingslocatie: http://adressenprogrammapro.dyndns.org/images/photoalbum/album_1/6_t2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://adressenprogrammapro.dyndns.org/images/photoalbum/album_1/2_t2.jpg

Download 32bit
Download 64bit

.NET Framework 2.0 vereist

En verder nog een paar simpele programma'tjes die ik ooit voor school geschreven heb :P

Temperatuur Programma

Hiermee kun je temperaturen van verschillende schalen omrekenen. Dit is het tweede herschreven programma, heb er een aantal dingen ingebouwd als test. Het is nogal een overkill programma voor simpele temperatuur conversie (auto-update, MDI-style)
  • Celsius
  • Fahrenheit
  • Kelvin
  • Rankine
  • Reaumur
Screenie

Download

ABC Programma

Hiermee kun je snel de ABC formule gebruiken. Handig als je veel opdrachten krijgt waar je op kan gaan pielen :)

Screenie

Download

[ Voor 23% gewijzigd door Basti504 op 03-01-2008 16:09 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Basti504 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:02:
Ik heb dit programma als eens eerder gepost, maar er is nogal veel verandert, dus het lijkt me het vermelden wel waard :)

Adressen Programma Pro

Zoals de naam zegt, sla je adressen erin op. Het is als een test projectje begonnen, maar het is nu een fatsoenlijk programma aan het worden. Het is geschreven in VB.net (2005) en het gebruikt SQLite als database. Hierdoor kunnen alle gegevens (adressen, groepen, pasfoto's) in één bestand en is geen database server nodig omdat SQLite embedded is in één DLL

Hieronder een opsomming van de features:
  • Makkelijk adressen invoeren en beheren
  • Alles in één bestand
  • Groepen systeem, voor de indeling
  • Exporteer naar TXT,CSV,HTML&CSS,mail
  • Bepaal locaties en maak routeplanningen via Google Maps met een enkele muisklik
  • Mogelijkheid om adressen af te drukken en om telefoonlijsten te maken
  • Maak etiketten van uw adressen, keuze uit ongeveer 15 formaten
  • Versleutel uw adresboek en gebuik een wachtwoord
Dit zijn de voornaamste functie's, ik werk er al ongeveer een jaar aan en het word steeds een beetje uitgebreider.

Het enigste wat nog ontbreekt is het importeren vanaf andere programma's, dit staat wel op de planning, maar daar moet ik me nog een beetje op inlezen :P

Screens

[afbeelding]
[afbeelding]

Download 32bit
Download 64bit

Kan je ook een mogelijkheid eraan toevoegen dat je zelf nog velden kan toevoegen aan een persoon? E.v.t. verwerkt in een nieuwe tab, maar dat je die extra veld(en) kan toevoegen als colom in het overzicht.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 04-01-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, een dergelijk programma heb ik ook wel eens gebouwd, ontbreekt alleen aan routplanning en encryptie mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 20:31

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Jeroenz18 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Kan je ook een mogelijkheid eraan toevoegen dat je zelf nog velden kan toevoegen aan een persoon? E.v.t. verwerkt in een nieuwe tab, maar dat je die extra veld(en) kan toevoegen als colom in het overzicht.
Dat is wel een mooi idee. Dat zal ik eens gaan inbouwen :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In navolging op QuickClip V1 (en 1.2) nu: QuickClip v2.

Een screenie:
Afbeeldingslocatie: http://quickclip.devcorner.nl/img/menu_1.gif

Features:
Altijd en overal beschikbaar
Meertalig (NL/EN)
Autostart met Windows (optie)
Auto-update
Kleine footprint
<insert meer marketingpraat>

Veel uitgebreidere info: hier :Y) Uiteraard gratis en voor nop.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 04-01-2008 17:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ziet er goed uit, mooie website ook. :)

Maar waarom de clips opslaan op de server en geen optie om het lokaal op te slaan? Dat houdt mij persoonlijk tegen om het te gaan gebruiken.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
zwippie schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:22:
[...]
Maar waarom de clips opslaan op de server en geen optie om het lokaal op te slaan?
Dat was in V1 het geval, maar maakte het voor mij juist lastig om steeds een bestand overal mee naar toe te zeulen/mailen. Nu heb ik altijd en overal juist dezelfde QuickClip data bij de hand.

On the other hand: je kunt ook prima je eigen QuickClip server gaan draaien. All you need is een webserver (IIS/Apache/Whatever) en wat achterliggende code om XML uit te poepen. Het 'protocol' heb ik nog niet gedocumenteerd, maar zoals je kunt lezen in Wist u dat...? kan dat dus prima.

Overigens kun je op de rootnode ("QuickClip") ook een export/import doen om zo te 'delen' met anderen door 'm te mailen ofzo. Uiteraard is daar ook het vorige punt van op toepassing: by default wordt de quickclip server gebruikt; maar die kun je dus 'overrulen'.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 04-01-2008 18:36 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb op zich geen problemen met data opslaan op een server, maar ik hoop wel dat de dataoverdracht en gegevensopslag versleuteld is? Heb weinig zin om m'n eventuele clips te delen door een buggy security :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Alex) schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:51:
Ik heb op zich geen problemen met data opslaan op een server, maar ik hoop wel dat de dataoverdracht en gegevensopslag versleuteld is? Heb weinig zin om m'n eventuele clips te delen door een buggy security :+
Zeker niet als het hier bijvoorbeeld om wachtwoorden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wachtwoorden gaan alleen als MD5 hash over de lijn en worden als MD5 opgeslagen. De data wordt niet encrypted opgeslagen, maar as said kun je prima je eigen server draaien als je 't niet vertrouwt. Encryptie is wel iets dat ik nog eens in ga/wil bouwen, maar ik kan niet zeggen op welke termijn.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 07:58

qless

...vraag maar...

Ook maar weer eens een tooltje gemaakt:

MySQL monitor

Nog niet echt uitgebreid, maar wat kan het nu al:
-Database server status laten zien
-Replicatie status tussen databases met juiste richting
-Mail sturen bij problemen.
-Overzichts scherm is geheel zelf in te delen.
-Replicatie wordt autmatisch gedetecteerd.
-Zoals de naam zegt: enkel voor MySQL (vanaf versie 3.2 t/m 5.1)

Moet nog worden uitgebreid met de juiste foutboodschappen en met details over health, remote object (java en php) voor firewall passage en localhost rules omzeiling.

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.hierzo.net/mm/screenshot.jpg

Download:
jar bestand 2.42 MiB (jdk 1.5 of hoger nodig)

[ Voor 18% gewijzigd door qless op 15-01-2008 15:27 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Ook maar weer even wat posten.

Heb een kleine rssreader gemaakt die het aanbod aan huurwoningen/parkeerplaatsen ophaalt van de plaatselijke wooncorporatie.

Gewoon een snelle testcase om wat te testen met RSS/XML

Haald de feed op, split wat strings en laat een leuk icoontje zien in de listview.

Afbeeldingslocatie: http://imgdump.shjansen.nl/siterssviewer.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Nu ga ik ook eindelijk maar eens posten wat ik al lang in gedachten heb. Het gaat om drie projecten (twee sub-projecten van een groot project). Een tijd geleden ben ik (uiteraard) begonnen met het schrijven van een eigen content management systeem. Dit werkte uiteindelijk zo goed dat er een domeinnaam voor is aangemaakt: http://qwik-cms.nl.

Binnen het content management systeem (qwik) zijn er twee sub-projecten net uit de early development stage gehaald: de qwik template engine en de qwik feed generator.
Voor alle systemen geldt: kleiner, sneller en makkelijker is beter dan groot, log en onoverzichtelijk. Het cms is dan ook bedoeld voor kleine website's met weinig eisen: het systeem is up&running binnen 10 minuten.

Alles is trouwens geschreven in php 5 ;)

Qwik content management systeem

Afbeeldingslocatie: http://qwik-cms.nl/media/template/speedster/img/logo.png
Het cms is nu nog niet beschikbaar voor iedereen. De user interface werkt voor bezoekers en de database zit netjes in elkaar. De backend is nog niet af, dus de geïnteresseerden moeten nog even wachten ;)

Qwik template engine

Het cms maakt vaak gebruik van templates. Deze werden eerst door Smarty onder handen genomen, maar Smarty was te groot, log en onhandig voor het gebruik wat ik wilde. Dus heb ik een eigen template engine geschreven.
Functionaliteiten: templates parsen & cachen :) Meer heb ik niet nodig. Aanvullende informatie & download op het Qwik works platform: klik.

Qwik feed generator

Qwik kan feeds genereren, maar daarvoor wilde ik een eigen systeem schrijven. Ik moet namelijk wel vaker in andere cases feeds aanleveren, en daarvoor wilde ik één engine gaan gebruiken. Daarom heb ik een generator uitgedacht met gesplitste taken: feeds aanmaken en feeds "invullen".

Het aanmaken is zeer eenvoudig. Het invullen van een feed mbv data noem ik injecteren en wordt gedaan door een aparte injector. Deze injector is eenvoudig in gebruik en kan aan de hand van bepaalde identificatie-parameters de juiste content ophalen. De identificatie-parameters kunnen worden bepaald bij het aanmaken van de feed.

De generator maakt gebruik van bovenstaande template om de verschillende feed formaten te presenteren. Op dit moment is alleen een RSS2.0 template aanwezig, maar je kan heel makkelijk het omschrijven naar een ander formaat.

Aanvullende informatie & download op het Qwik works platform: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
mithras schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:44:

Qwik template engine

Het cms maakt vaak gebruik van templates. Deze werden eerst door Smarty onder handen genomen, maar Smarty was te groot, log en onhandig voor het gebruik wat ik wilde. Dus heb ik een eigen template engine geschreven.
Functionaliteiten: templates parsen & cachen :) Meer heb ik niet nodig. Aanvullende informatie & download op het Qwik works platform: klik.
Dat is ook een beetje het wiel opnieuw uitvinden. Waarom gebruik je niet gewoon php als je template taal?

PHP:
1
2
3
4
5
<? if ( true ): ?> 
 <li>Hoi</li>
<? else: ?>
 <li>Doei<li>
<? endif; ?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
stef-o schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:25:
Ook maar weer even wat posten.

Heb een kleine rssreader gemaakt die het aanbod aan huurwoningen/parkeerplaatsen ophaalt van de plaatselijke wooncorporatie.

Gewoon een snelle testcase om wat te testen met RSS/XML

Haald de feed op, split wat strings en laat een leuk icoontje zien in de listview.

[afbeelding]
Welke taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
HawVer schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:11:
[...]

Dat is ook een beetje het wiel opnieuw uitvinden. Waarom gebruik je niet gewoon php als je template taal?

PHP:
1
2
3
4
5
<? if ( true ): ?> 
 <li>Hoi</li>
<? else: ?>
 <li>Doei<li>
<? endif; ?>
Nee ;) Het klopt deels. want ik gebruik php als template taal, maar maak het gemakkelijker om een template te maken. Een template is een php bestand:
PHP:
1
2
<h1><?=$title?></h1>
<p><?=$content?></p>
En ik wijs een variabele een waarde toe. Op deze manier gebruik ik php, met een klein beetje extra functionaliteit.

Nu zet ik overal: $template = new template() neer. Anders moet ik overal een php bestand includen, zorgen dat de template-variabelen de juiste waarde meekrijgen (Hoe? Door variabele variabele te declareren :X ). Dit maakt het gebruik van een php template gewoon makkelijker.

Je hebt zegmaar een pan om vlees in te braden. Ik maak er handvatten aan en geef je een deksel. Zonder die attributen kan je vlees braden. Met die attributen gaat het alleen gemakkelijker in gebruik (maar met mogelijk hetzelfde resultaat!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

DLDI Linux GUI

Ik weet niet hoeveel mensen hier aan NDS Homebrew doen, maar DLDI is een soort van dynamic linker naar de FAT library voor je flashcard. Hierdoor kan elk programma worden gepatched, met de goede drivers voor je flashcard, en kan het programma gewoon je miniSD kaartje lezen.

Voor Windows hadden ze een leuke GUI, voor Linux toen nog niet. Die heb ik toen gemaakt.

hier vind je meer info :) Geschreven in C++, mijn eerste 'echte' GUI prog in C++ :P Ik was toen nog niet zo into the makefiles, dus die zitten er niet bij.

Verder ben ik tegenwoordig veel in python bezig (eigen MSN messenger client), een progje om info op te halen van een Enemy Territory Quake Wars server.

Ik had vroeger ook nog heel wat C# progjes maar die ben ik vergeten te backuppen toen ik naar Linux ging :+ Ach waren toch onbruikbaar geworden :')

[ Voor 19% gewijzigd door Sh4wn op 18-01-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

edit:
Ok, lama, ik moet lezen... :+

[ Voor 93% gewijzigd door mOrPhie op 18-01-2008 19:15 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Visual Basic 2005
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.