[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 96.119 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip*

Zie topicwarning enzo....

[ Voor 94% gewijzigd door Creepy op 08-08-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

btw, deze dingen zijn ook nog van mijn hand:

commandline beeper http://www.pix.fm/Beep.exe
biept ! :D

Flash MP3 player http://www.pix.fm/SimpleMP3Player.zip
ik had nood aan een flash app die mijn MP3 gewoon afspeelt, zodat ik me geen zorgen hoef te maken of firefox/IE/safari/Opera het wel zou doen met mijn html/javascript code

De javascript functie playingStarted() wordt aangeroepen als het geluid gestart wordt.. Of dat volledig werkt weet ik niet meer. Ik wou eigenlijk ook de sound vanaf javascript kunnen starten, maar weet ook niet meer precies waar dat fout liep.

[ Voor 35% gewijzigd door ? ? op 09-08-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Leuk topic :),

Om alles op te noemen wat ik heb gemaakt vind ik ook te ver gaan + dat 99% nooit echt af is geweest en maar half functioneerde. Meestal maak ik dingen die ik zelf nodig heb en stop ik met devven wanneer ik er mijn taken mee kan doen :).

Anyway, ben nu wel bezig met een webserver in java. Als alternatief voor het trage Apache enzo + om meer van Java te leren kennen.
hij draait momenteel op: http://www.comgenie.com , als die offline is, ligt dat stomme internet van mij er weer eens uit (stomme chello, glasvezel soon ftw) of ik ben op dat moment bezig met devven& debuggen ;).

Hoe het simpel uitgelegt werkt:
Mijn java app runt als server, wacht op connecties die die accepteert en een apparte thread voor gebruikt. Daar haalt die dan de headers in van de browser. verzamelt andere informatie en stuurt deze weer door naar de main server class. Tot hier eigenlijk allemaal standaard gedoe :').
Maar vanaf dat punt ben ik creatief geweest, ik heb een paar ArrayLists gemaakt. Met daarin een regex van host, een regex van filename en een 'filehandler' (leg ik zo uit).
Wanneer er een aanvraag komt, word de aanvraag-host vergeleken met de regex in de arraylist, en de filename ook, zodra die beide true returnen, word de 'filehandler' geladen. Dat is niets meer dan een dynamisch geladen class file. Waar dan ook de waardes heen worden gestuurt. Ook word deze 'class' een tijd bewaard want er word meteen een sessie aangemaakt. Zo hoeft een class maar 1 keer worden geladen per bezoeker (tenzij bezoeker 1 uur per pageview doet ;p, dan is sessie verlopen en krijgt hij een nieuwe). Op die manier blijft alles snel.. heel snel zelfs. En kan ik er leuke apps in maken. =).

Features:
- Binary file support
- Dir listing
- Cache
- Correct gebruik van http error codes.
- Geen exotische libaries ofzo, alles is opzich best basic gemaakt. En draait dus zonder gedoe werkelijk overal op (dus ook op een psp) ;).
- Er zijn shared configuration-values aanwezig. Dit houd in dat alle configuratie-dingen door alle filehandlers aanroepbaar zijn en te veranderen, ook deze kunnen aan een host worden gekoppeld zodat een andere hostname een andere waarde krijgt. Bijvoorbeeld voor de htdocs. Verder kunnen filehandlers zelf ook nieuwe configuratiedingen aanmaken en gebruiken. Zo heeft een rss class een configuratievalue voor welke rss link die moet parsen. Deze valt dan ook makkelijk te veranderen in de administratiepanel (ook weer een apparte filehandler).
- Een hoop bagger, Tis nogal een projectje geweest wat aan begin mer zoiets was als: Even proberen of dit werkt, tof, en werkt dat.. ook tof. De helft is dus inmiddels alweer 3 keer herschreven, en ik leer er elke dag weer van :).

Verder weet ik niet of ik het ooit echt ga publiceren, de binaries (en/of) source. Nu weet ik zelf precies hoe het werkt en wat ik precies moet doen. Alleen het is lastig het 'gebruiksvriendelijk' te maken en documentatie te leveren, + sommige dingen staan nog steeds aardig lomp. ( r.s.getValue('htdocs'); bijvoorbeeld :')).

[edit]
Hmm.. Misschien is een 'webserver' niet echt een tooltje ofzo :'), realizeerde ik me net.. Nou ja. Dan is het vanaf nu "Een tool waarmee je informatie en bestanden kan delen op een eenvoudige manier over het internet". (Geen zin om me hele lap tekst weg te halen :X )

[ Voor 4% gewijzigd door Comgenie op 08-08-2007 22:47 ]

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Windows calender geeft geen weeknummers weer. Het onderstaande programmaatje stelt je in staat om het weeknummer weer te geven voor elke willekeurige datum.

http://files-upload.com/nl/423755/WeekNumber.exe.html

Framework 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Niet echt een tool, maar een week geleden verveelde ik me voor tv en heb ik vlug zeeslag gemaakt :)
Geen computer AI, gewoon at random, was uit verveling ! :P
Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/zeeslag.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen tool; software art (C++ / openGL .win exe) gemaakt voor een expositie in Lokaal01 te Breda, thema was landschap en logica.
Screenshots en .exe (30kb)
http://www.xs4all.nl/~elout/2007/02/

http://www.xs4all.nl/~elout/sculptpaint/
3D model creation tool (Creative Commons license) geschreven in processing
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/sculptpaint/snapv07.jpg

25 Mei dit jaar werden Sculpties geintroduceerd in Second Life, waardoor men (organische) 3D vormen kan importeren. Om dat de SL-server down was; dezelfde dag maar een offline sculptviewer geschreven.
In twee maanden tijd is het een beetje uit de handgelopen, en het is nu een soort van 3D model pakket, om makkelijk bepaalde 3D models te maken.
Ook export naar DXF, zodoende je het ook in blender, google sketchup etc. kan importeren.

Het is geschreven in processing http://processing.org/ Leuk om snel ideeen te programmeren/schetsen. Maar niet echt geweldig voor een applicatie. Ben bezig met onderzoek, roadmap en heb veel ideeen voor openGL / C++ versie, maar ben meer ben niet echt een ervaren programmeur, en moet nog veel uitzoeken. Dingen als hoe werkt CVS(TortoiseCVS) en sourceforge nu precies?!

Ik heb het puur geschreven om snel bepaalde 3D models te maken, en merkte aan aantal gebruikers die er mee spelen, de meeste 3D-software vaak te ingewikkeld is voor hun. Ik denk dat er een enorme behoefte is in de toekomst aangezien er steeds meer 3D achtige omgevingen ontstaan, Second Life, Entropia, Google Earth3D etc. En mensen hun eigen 3D content / objecten willen
maken.

edit: Veel toffe reacties al gekregen; een blije oma. Iemand die 3 uur te laat op haar werk verscheen, aangezien ze de hele nacht met de software zat te spelen. En iemand die vertelde dat ze nog nooit zoveel fun met software had gehad, sinds ze photoshop ontdekte. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik ben vandaag aan het experimenteren geweest met Windows Live Messenger addin-programming, met als gevolg een addin die de t.net rss feed inleest en uit deze op aanvraag de laatste 5 headlines vertelt. Daarna kan je door middel van tweakers:1 een beschrijving krijgen, en eventueel het linkje ervan aanklikken. Dit alles natuurlijk in C# :)

~graey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
graey schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:21:
Ik ben vandaag aan het experimenteren geweest met Windows Live Messenger addin-programming, met als gevolg een addin die de t.net rss feed inleest en uit deze op aanvraag de laatste 5 headlines vertelt. Daarna kan je door middel van tweakers:1 een beschrijving krijgen, en eventueel het linkje ervan aanklikken. Dit alles natuurlijk in C# :)
linkje mss ? of mogen andere mensen hem niet gebruiken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Sven_Vdb schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:26:
[...]

linkje mss ? of mogen andere mensen hem niet gebruiken ? :)
Ik ga hem zeker publiek stellen, maar ik was vandaag zo eigenweis de code nog flink aan te passen, met als gevolg een niet-werkend iets. Je moet trouwens hem wel GAC-authentificeren, want anders werkt het rss-gedeelte niet.

~graey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Nu ik ook redelijk bekend begin te worden met VB.net 2005. En al wat aardige applicaties heb geschreven, die werk gerelateerd zijn (Pin terminal config waardes filteren / Koppeling tussen een grote computerfabrikant en onze storings systeem) . Vraag ik me eigenlijk af, hoe kom je op het idee voor een bepaalde applicatie ?

Ik bedoel meedoen met een contest zou leuk zijn, maar momenteel is er geen een.En ik zou mij graag verdiepen in meer VB, alleen mis een beetje een doel voor ogen. Iemand hier een slimme opmerking over, wanneer je bedenkt/beseft dat je voor iets een app gaat maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:07

Rhapsody

In Metal We Trust

Bij mij is het zo dat ik vaak iets nodig heb en dan kom ik wel wat dingetjes tegen maar dan heb ik meteen de gedachte van hey eens kijken of ik dat ook zelf kan.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja of je komt progsels tegen waar bepaalde features niet in zitten en het zelf maken net wat leuker en sneller maken is dan het zoeken naar een juiste progsel. Ik heb zelf 1 applicatie in VB6 die vol zit met 'rommel' om bepaalde windows functies makkelijk te kunnen doen maar is alleen vriendelijk voor mijzelf aangezien er geen logische user interface is en de functies zo divers zijn dat het niet onder 1 noemer te benamen valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:56:
Ja of je komt progsels tegen waar bepaalde features niet in zitten en het zelf maken net wat leuker en sneller maken is dan het zoeken naar een juiste progsel. Ik heb zelf 1 applicatie in VB6 die vol zit met 'rommel' om bepaalde windows functies makkelijk te kunnen doen maar is alleen vriendelijk voor mijzelf aangezien er geen logische user interface is en de functies zo divers zijn dat het niet onder 1 noemer te benamen valt :P
Lol, dat heb ik dus ook vaak met VB6. Gewoon kleine dingetjes, een paar tekstvakken en knoppen die namen hebben die alleen jij kan begrijpen :').
Zolang het iig maar snel werkt.

Verder is het bedenken van een applicatie redelijk eenvoudig. Je kan maken wat je mist, of zelf beter denkt te kunnen maken, maar je kan ook iets maken om er van te leren, dat vind ik zelf juist het leuke aan programmeren. Functies opzoeken en puzzelen net zo lang totdat je hebt wat je wilt, en er ondertussen ook nog van leren. =)

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een hoop leuke dingen hier!

Ik ben zelf bezig met een uitbreiding op het Zend Framework. Ik ben op het idee gekomen omdat ik dotProject wilde aanpassen / uitbreiden / verbeteren, en het me heel handig leek in PHP iets dergelijks als EJB te hebben. In de uitbreiding moeten de volgende opties terecht komen (meer heb ik er nog niet bedacht):

- Automatisch aanmaken van benodigde (koppel)tabellen tijdens instantie van een class die mijn Zend_Ext_Db_Table extends;
- Automatische synchronisatie met de database als het object gedestroyed wordt (insert, update of delete)

Bij het bouwen van deze extensie kijk ik (zo)veel (mogelijk) af van EJB3, omdat ik het zoveel mogelijk op elkaar wil laten lijken, en omdat ik geen zin heb het wiel opnieuw uit te vinden. Ook wil ik zo min mogelijk gebruik maken van extensies buiten PHP en het Zend Framework, om het eventueel gebruik te vergemakkelijken.

Op dit moment verkeert het projectje nog in de super-alpha fase, maar als je de code wilt bekijken, of aanvullingen hebt op de mogelijkheden van het geheel stuur je me maar een mailtje, alle kritiek (wel graag opbouwend >:) ) is welkom!

Even een hele korte beschrijving:

er zijn nu 2 classes:
- Zend_Ext_Db_Table:
extends Zend_Db_Table. Zorgt ervoor dat de wijzigingen in een object worden doorgegeven aan de EntityManager
- EntityManager
verzorgt het verkeer tussen de database en de objecten. Om verbinding te maken met de database gebruik ik nu een persistence.properties, die er zo uitziet:

code:
1
2
3
4
5
type=mysqli
host=localhost
username=foo
password=bar
dbname=blaat

edit:

Wat ik nog wel even moet vermelden: Er zit nog bar weinig commentaar bij, en de security laat nu ook nog te wensen over, maar dat komt allemaal goed :+

[ Voor 5% gewijzigd door coenbijlsma op 19-08-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:36:
Geen tool; software art (C++ / openGL .win exe) gemaakt voor een expositie in Lokaal01 te Breda, thema was landschap en logica.
Screenshots en .exe (30kb)
http://www.xs4all.nl/~elout/2007/02/

http://www.xs4all.nl/~elout/sculptpaint/
3D model creation tool (Creative Commons license) geschreven in processing
[afbeelding]

25 Mei dit jaar werden Sculpties geintroduceerd in Second Life, waardoor men (organische) 3D vormen kan importeren. Om dat de SL-server down was; dezelfde dag maar een offline sculptviewer geschreven.
In twee maanden tijd is het een beetje uit de handgelopen, en het is nu een soort van 3D model pakket, om makkelijk bepaalde 3D models te maken.
Ook export naar DXF, zodoende je het ook in blender, google sketchup etc. kan importeren.

Het is geschreven in processing http://processing.org/ Leuk om snel ideeen te programmeren/schetsen. Maar niet echt geweldig voor een applicatie. Ben bezig met onderzoek, roadmap en heb veel ideeen voor openGL / C++ versie, maar ben meer ben niet echt een ervaren programmeur, en moet nog veel uitzoeken. Dingen als hoe werkt CVS(TortoiseCVS) en sourceforge nu precies?!
Leuk hoor! Ik ken processing niet goed genoeg om er wat over te kunnen zeggen, maar ik denk dat c++ je een aardige performance winst kan opleveren. CVS en sourceforge heb je zo door, dat zijn geen dingen waar je je zorgen over moet maken. Ik denk dat het grootste probleem C++ zal zijn. Ik probeer zelf wat te schrijven voor Directx aan de hand van het boek Tricks of the windows game programming gurus Maar dat is toch nog best wel pittig. Het boek is (voor de beginner) zeker een aanrader. Heel toegankelijk beschreven.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

slider
http://www.pix.fm/slider.exe .NET 2.0

neemt een screenshot van je huidige desktop, verdeelt het in vierkantjes en mixt de vierkantjes
jij moet alles weer terugzetten zoals het origineel was: klik - klik om 2 plaatjes om te wisselen
(ik heb er ook een onsluitbare versie van zodat je moet uitspelen, maar die bespaar ik je)

was me even aan't vervelen :)

Ga er misschien een soort van screensaver van maken en wat bling bling effectjes erbij.

Binnenkort wil ik ook iets met m'n webcam doen, motion detection heb ik al gedaan, maar voor op m'n werk dan met wat grappige wav. filetjes die afspelen als de deur opengaat :D

[ Voor 7% gewijzigd door ? ? op 21-08-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:07

Rhapsody

In Metal We Trust

era.zer schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:45:
slider

neemt een screenshot van je huidige desktop, verdeelt het in vierkantjes en mixt de vierkantjes
jij moet alles weer terugzetten zoals het origineel was: klik - klik om 2 plaatjes om te wisselen
(ik heb er ook een onsluitbare versie van zodat je moet uitspelen, maar die bespaar ik je)

Ga er misschien een soort van screensaver van maken en wat bling bling effectjes erbij.

Binnenkort wil ik ook iets met m'n webcam doen, motion detection heb ik al gedaan, maar voor op m'n werk dan met wat grappige wav. filetjes die afspelen als de deur opengaat :D
ik krijg een error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
See the end of this message for details on invoking 
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.Resources.MissingManifestResourceException: Could not find any resources appropriate for the specified culture or the neutral culture.  Make sure "Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.VBInputBox.resources" was correctly embedded or linked into assembly "Microsoft.VisualBasic" at compile time, or that all the satellite assemblies required are loadable and fully signed.
   at System.Resources.ResourceManager.InternalGetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents)
   at System.Resources.ResourceManager.InternalGetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents)
   at System.Resources.ResourceManager.GetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents)
   at System.ComponentModel.ComponentResourceManager.FillResources(CultureInfo culture, ResourceSet& resourceSet)
   at System.ComponentModel.ComponentResourceManager.ApplyResources(Object value, String objectName, CultureInfo culture)
   at Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.VBInputBox.InitializeComponent()
   at Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.VBInputBox..ctor(String Prompt, String Title, String DefaultResponse, Int32 XPos, Int32 YPos)
   at Microsoft.VisualBasic.Interaction.InternalInputBox(String Prompt, String Title, String DefaultResponse, Int32 XPos, Int32 YPos, IWin32Window ParentWindow)
   at Microsoft.VisualBasic.Interaction.InputBox(String Prompt, String Title, String DefaultResponse, Int32 XPos, Int32 YPos)
   at slider.Form1.Form1_Load(Object sender, EventArgs e)
   at System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
   at System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
   at System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
   at System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
slider

Heel grappig, alleen werkt het niet zo best als je scherm op dat moment een hoop egale vlakken heeft (zoals mijn downloadvenster van Opera). Toen ik het met m'n wallpaper op de achtergrond deed vond ik het erg grappig :)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

ivm die error: je moet het van een lokale schijf draaien (met al mijn .net dingen, weet niet echt waarom, nooit verdiept in .net security configuratie)
misschien dat?

[ Voor 15% gewijzigd door ? ? op 21-08-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

slider

Even geprobeerd, wat zie ik in mijn Task Manager: 100+ MB aan geheugengebruik :D, ik denk weer even met nostalgie terug aan de efficientie van 15 jaar geleden m.b.t. dit soort screensavers 8)7

(idee is verder wel leuk)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ook ik krijg fouten van het .NET Framework:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen 
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.Resources.MissingManifestResourceException: Er is geen enkele geschikte bron voor de opgegeven cultuur of de neutrale cultuur gevonden. Controleer of Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.VBInputBox.resources juist is ingesloten of gekoppeld in assembly Microsoft.VisualBasic tijdens de compilatie, of controleer of alle vereiste satelliet-assembly's laadbaar en volledig ondertekend zijn.
   bij System.Resources.ResourceManager.InternalGetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents)
   bij System.Resources.ResourceManager.GetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents)
   bij System.ComponentModel.ComponentResourceManager.FillResources(CultureInfo culture, ResourceSet& resourceSet)
   bij System.ComponentModel.ComponentResourceManager.FillResources(CultureInfo culture, ResourceSet& resourceSet)
   bij System.ComponentModel.ComponentResourceManager.ApplyResources(Object value, String objectName, CultureInfo culture)
   bij Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.VBInputBox.InitializeComponent()
   bij Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.VBInputBox..ctor(String Prompt, String Title, String DefaultResponse, Int32 XPos, Int32 YPos)
   bij Microsoft.VisualBasic.Interaction.InternalInputBox(String Prompt, String Title, String DefaultResponse, Int32 XPos, Int32 YPos, IWin32Window ParentWindow)
   bij Microsoft.VisualBasic.Interaction.InputBox(String Prompt, String Title, String DefaultResponse, Int32 XPos, Int32 YPos)
   bij slider.Form1.Form1_Load(Object sender, EventArgs e)
   bij System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
   bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
   bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
   bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Geladen assembly's **************
mscorlib
    Assembly-versie: 2.0.0.0
    Win32-versie: 2.0.50727.312 (rtmLHS.050727-3100)
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
mscorlib.resources
slider
    Assembly-versie: 1.0.0.0
    Win32-versie: 1.0.0.0
    CodeBase: file:///C:/Users/Alex/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary%20Internet%20Files/Content.IE5/E5KXU6E0/slider%5B1%5D.exe
Microsoft.VisualBasic
    Assembly-versie: 8.0.0.0
    Win32-versie: 8.0.50727.312 (rtmLHS.050727-3100)
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Windows.Forms
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Configuration
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Runtime.Remoting
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
System.Windows.Forms.resources
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll

************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.

Wanneer ik op [Doorgaan] klik krijg ik een nieuw venstertje met een enorme balloon:
Microsoft .NET-beveiliginswaarschuwing
Voer in een venster nooit persoonlijke gegevens of wachtwoorden in, tenzij u de bron van de aanvraag kunt controleren en deze vertrouwt. Bron:ALEX-LAPTOP

Klik ik op dat hele kleine venstertje dan krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen 
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.OverflowException: De rekenkundige bewerking heeft geresulteerd in een overloop.
   bij slider.Form1.Form1_MouseClick(Object sender, MouseEventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Control.OnMouseClick(MouseEventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
   bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Geladen assembly's **************
mscorlib
mscorlib.resources
slider
    Assembly-versie: 1.0.0.0
    Win32-versie: 1.0.0.0
    CodeBase: file:///C:/Users/Alex/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary%20Internet%20Files/Content.IE5/LXDD2QBX/slider%5B1%5D.exe
Microsoft.VisualBasic
    Assembly-versie: 8.0.0.0
    Win32-versie: 8.0.50727.312 (rtmLHS.050727-3100)
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Windows.Forms
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Configuration
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Runtime.Remoting
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
System.Windows.Forms.resources
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll

************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.

Specificaties:
Proc: Intel Core Duo T2250 (32 bits dus)
RAM: 1 GB

Edit: hmm, als ik Opslaan doe ipv Openen doet hij het wel. Volgende keer in een selfextractor stoppen (of ClickOnce gebruiken)? :p

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Het is niet nodig om al die rotzooi hier te posten hoor.
Je .net configuratie is zo ingesteld dat rotzooi van internet niet vertrouwd wordt etc.
Gewoon full-trust, admin rechten en root access geven ;)

100MB, dan heb je er toch nog 900 andere? ;)
Dit soort dingen maak ik in de zetel en dan wil ik 't zo vlug mogelijk werkend :)

Nog iets waar ik iets professioneler mee bezig ben:
Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/imgresizer.jpg
Een aantal pagina's waar de gebruiker foto's kan verkleinen, draaien, croppen om dan te gebruiken in een website.
Met dank aan tweakers.net voor de slider plaatjes 8)

[ Voor 28% gewijzigd door ? ? op 21-08-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

M'n eerste screensaver :D
.NET 2.0
http://www.pix.fm/SmoothColors.scr
* updated 22/8/7 : preview werkt nu correct en

Ik vermoed dat IE je dit niet laat downloaden, dus: de losse exe (is exact 't zelfde als de scr, enkel extensie is anders) http://www.pix.fm/SmoothColors.exe

Is vrij onozel, maar leuk. Je scherm is 1 kleur en at random wordt de RGB waarde veranderd, zodat er mooi overgegaan wordt van oranje naar rood naar geel (of iets anders, is random) etc.

De scr moet je in c:\windows\system32 neerzetten

Bugje:
Als je in het schermbeveiligingsvenster hem kiest floept hij op (?) 'k Zou niet weten waarom of hoe je dat wegdoet.

[ Voor 7% gewijzigd door ? ? op 22-08-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Leuk gedaan, maar hij werkt niet op m'n tweede scherm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

De code is: Me.WindowState = FormWindowState.Maximized

Ligt dat misschien niet aan de software van nvidia/ati ? Die maximizen meestal de vensters op 1 scherm ipv over alletwee de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat doet Windows standaard ;)

Ik heb wel UltraMon waarmee ik makkelijk vensters kan maximaliseren tot de echte bureaubladgrootte, maar dan blijf ik een stukje overhouden (mijn schermen hebben niet dezelfde resolutie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:05

sanzut

It's always christmas time

Komt dit ook beschikbaar als opensource? Als het niet zo nette code is, no problem dan kan ik hem wel xtje opschonen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Die image tools? Neen die maak ik voor m'n klanten, is nu ook niet zo moeilijk, gewoon wat werk.

Al de rest wel hoor, wat wil je allemaal.

BTW ik ben ook bezig met een andere tool voor mezelf: een boekhoudprogramma
Ik ben zelfstandig in bijberoep, wat inhoudt dat ik slechts een enkelvoudige boekhouding moet hebben: aankoopdagboek, verkoopdagboek, kasboek en inventaris met de boekingen en centralisatie van de 4 boeken. 3 maandelijks moet ik ook m'n BTW aangifte indienen. Na 6 maand een boekhouder gehad te hebben ga ik 't nu zelf doen en heb ik de meeste handelingen al geautomatiseerd. Indien interesse mag je mij altijd mailtje sturen (tim at <nospam> programmas.be komt wel toe). Het is nog niet af, binnen 2-4 weken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:48

GieltjE

Niks te zien...

Ik hoop dat het toegestaan is hier een tweede keer een applicatie te posten, maar ik heb er een hoop verbeteringen in aangebracht en volgens mij zitten er hier meer mensen op fontys ict.

Ook is het programma nu opensource (source zit bij de installer en is in C# vb.net 2005).
De belangrijkste verbeteringen zijn dat hij nu kwartalen ziet, een stuk sneller is en veel betere foutafhandeling heeft.

Het enigste wat momenteel ontbreekt is detectie voor de copy button aangezien de pc's hier de mshtml using niet leuk vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.hazelhof.nl/roosterviewer/screen_thumb.png

Website

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut

sanzut

Hmm ja nu heb ik er in elk geval wel wat aan, dit was met de vorige release nog niet. Ook handig dattie je klas enzo op kan slaan.
Alhoewel de layout mssn nog wel wat opgeleukt kan worden is het voorlopig wel makkelijk, hoef nu niet meer de halve lijst door te scrollen opzoek naar mn klas.
* sanzut doet BI-2e jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

sanzut schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:56:
Hmm ja nu heb ik er in elk geval wel wat aan, dit was met de vorige release nog niet. Ook handig dattie je klas enzo op kan slaan.
Alhoewel de layout mssn nog wel wat opgeleukt kan worden is het voorlopig wel makkelijk, hoef nu niet meer de halve lijst door te scrollen opzoek naar mn klas.
* sanzut doet BI-2e jaar
Mooi om te horen dat iemand er iets mee kan ;) waarom kon je met de vorige versie nog niks?

Btw ik ben niet creatief dus vandaar de ietwat meer functionele dan mooie layout ;) (btw ik die ims 2de jaars)

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Zelf vanmiddag in ene kwartiertje even een klein programmatje gemaakt, functies:

-Automatisch up-to date rooster genereren voor mijn studie
-Automatisch datum bepalen en week nummer
-Todo lijstje onthouden
-Deadlines ophalen voor inschrijven vakken e.d.

t is eigenlijk gewoon een webbrowser component + een monthview een textvak en wat labels en knopjes :)

Het vervangt een textbestandje dat ik altijd auto laat opstarten. dit leek me wel erg handig :) het is helaas nog niet instelbaar en alle urls hardcoded, maar ach dat is in wat minuutjes wel te veranderne en nu geen prioriteit.

Alles in VB6 omdat in die taal het gewoon het snelst gemaakt is (voor mij dan)
(oeh en ja het progje is butt-ugly :D)
pic:
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/4yqqwdd.jpg

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut

sanzut

*Kuch*na-aperd van de post boven je:P*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vandaag een tooltje gemaakt:

EncryptDecrypt:

Soort kladblok maar dan met meteen versleutelen van de tekst door middel van een simpele XOR-encryptie. Meteen weer decrypten is natuurlijk ook mogelijk maar het bestand kan ook versleuteld als een tekstbestand worden opgeslagen.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img4.imagehaven.net/img/thumbs/MLPRPKLBPT_Untitled-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 13:53
Kerel, dit is briljant. Zeker met de roosters die 3 keer per dag wijzigen. Ik denk dat ik hier veel mensen bij TI ook wel blij mee kan maken. _/-\o_

Wat ik nog graag als functionaliteit zou zien: de mogelijkheid om voor een week of voor een kwartaal vooruit alle lessen op te slaan als outlook appointments. Met natuurlijk instelbaar of er een reminder gegeven moet worden :P

[ Voor 11% gewijzigd door JochemK op 29-08-2007 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Ligt het nu aan mij of wordt er ineens twee keer achter elkaar roostersoftware gepost? :P De scholen zijn weer begonnen :+

Of heeft de andere alleen maar agenda functionaliteit zeg maar?

[ Voor 21% gewijzigd door Padschild op 29-08-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Ik heb een paar jaar geleden de beste rekenmachine ooit gemaakt 8)
Het ding kon getallen met 2 miljard (?) cijfersoptellen/aftrekken/vermenigvuldigen/machten

dus 2000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000000000000000000000000 tot de 500 miljoenste macht ofzo >:)

De enige limiet was rekenpower (maar dat viel wel mee) en 2 miljard tekens (2.147.483.647 zeker ?). Het getal werd als string beschouwd en het rekenwerk deed ikzelf zoals in de lagere school.

Ik ga hem nog es hermaken !

[ Voor 7% gewijzigd door ? ? op 29-08-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:47
era.zer schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:15:
Ik heb een paar jaar geleden de beste rekenmachine ooit gemaakt 8)
Uhmmm, sinds windows 2000 ofzo is windows' "calc.exe" geupgrade:
The Calculator in Windows 2000 and later Windows NT-based versions uses an arbitrary-precision arithmetic library, replacing the standard IEEE floating point library.[1] It offers infinite precision for basic operations (addition, subtraction, multiplication, division) and 32 digits of precision for advanced operations (square root, transcendental operators).

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Ik heb het over getallen met 2 miljard cijfers, niet met de waarde 2 miljard ofzo hé

btw het artikel zegt dat de precisie 100% is voor optellen etc terwijl machten een precisie van 32bit hebben

calc.exe kan nog geen 30 cijfers tonen op het schermpje

[ Voor 30% gewijzigd door ? ? op 29-08-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
era.zer schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:26:
Ik heb het over getallen met 2 miljard cijfers, niet met de waarde 2 miljard ofzo hé

btw het artikel zegt dat de precisie 100% is voor optellen etc terwijl machten een precisie van 31bit hebben

calc.exe kan nog geen 30 cijfers tonen op het schermpje
Hoe heb je dit gedaan dan? Moest ooit eens iets doen voor school, calculator werkte niet.. toen eigen programmaatje in C++ geprobeert te maken, lukte niet met normale types... Ooit wel toen wat gevonden over een bigint oid, maar nooit wat mee geprobeert verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

pseudo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
getal1 as string = "545454"
getal2 as string = "24545"

function sum(getal1, getal2)
{
 for length grootste, rechts beginnen naar links, per karakter
  {
   outputsom = ""
    deeltje = substr(getal1).toInt + substr(getal2).toInt 
   if(deeltje > 10) then
  {
    remainder = 1
    deeltje = substr( // enkel laatste deeltje
  }
     outputsom = deeltje.tostring & outputsom
  }
return outputsom
}

dus gewoon zoals een mens rekenen :)
moet binair wel te optimaliseren zijn enz, maar ik kon toen nog niet zo goed programmeren

[ Voor 8% gewijzigd door ? ? op 29-08-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
era.zer schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:33:
pseudo:
code:
1
-

dus gewoon zoals een mens rekenen :)
En hoeveel weken was je bezig met die 500 miljard getallen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

kingjotte schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 02:25:
[...]

Kerel, dit is briljant. Zeker met de roosters die 3 keer per dag wijzigen. Ik denk dat ik hier veel mensen bij TI ook wel blij mee kan maken. _/-\o_

Wat ik nog graag als functionaliteit zou zien: de mogelijkheid om voor een week of voor een kwartaal vooruit alle lessen op te slaan als outlook appointments. Met natuurlijk instelbaar of er een reminder gegeven moet worden :P
Graag zou ik dit voor je schrijven, echter zit ik momenteel de tu/e minor te volgen en kost dit gigantisch veel tijd en ben ik dus gelimiteert tot kleine/noodzakelijke updates.
A.s. zomer ga ik dat soort dingen inbouwen, samen met een soort 'merger' om automatisch roosters samen te voegen.

Echter de code is vrij (zit bij de installer inbegrepen), dus mocht je nog een beetje met c# overweg kunnen (of nog niet :P ) sta ik zeker open voor verbeteringen.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Het maken van spelletjes heeft me altijd al getrokken, en aangezien een goede gratis online versie van mopoly ontbreekt (zoals bijv. Pioneers of Peru (Catan), of dominategame (Risk)) had ik besloten deze zelf te gaan ontwikkelen.

Inmiddels begint het al aardig vorm te krijgen, alle benodigde functionaliteit zit er in en er zit zelfs een beginnetje van AI in maar die gebruik ik meer om te testen. Het is dus al mogelijk om tegen jezelf of de redelijk domme pc te spelen.

De volgende stap is het implementeren van de Multiplayer mogelijkheid zodat gebruikers online tegen elkaar kunnen spelen, daar is het immers om begonnen. Ik wil hiervoor het WCF framework van Microsoft gaan gebruiken, om hier wat ervaring mee op te doen.

Ook moet ik nog op zoek naar wat mooiere iconen voor de knoppen, die staan me nog niet echt aan.

Als laatste maar wellicht pas in een volgende versie de mogelijkheid om huisregels in te kunnen stellen zoals de pot pakken bij landen op vrij parkeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.smokeysoft.nl/images//monopsmall.png
*Klikbaar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Gaaf Serpie! Nu moet ik zeggen bordspellen zijn het leukst.... op een bord, maar af en toe ik het op de PC wel eens leuk, en monopolie had ik inderdaad nog niet op deze manier gezien.

• sanzut

sanzut

Serpie, je interface doet me erg denken aan die van de monopolie die standaard in Ubuntu zit. Misschien kan je daar ook nog eens naar kijken, voor tips oid.

• rewind.
  • Nu online
linkje is dood :'( iemand een linkje voor me?

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
sanzut schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:11:
Serpie, je interface doet me erg denken aan die van de monopolie die standaard in Ubuntu zit. Misschien kan je daar ook nog eens naar kijken, voor tips oid.
Nu heb ik geen linux maar ik zal eens wat screens bekijken, het lijkt er wel wat op ja. Een Chat window en log window mogen natuurlijk sowiezo niet ontbreken.
PositiveCreep schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:52:
Gaaf Serpie! Nu moet ik zeggen bordspellen zijn het leukst.... op een bord, maar af en toe ik het op de PC wel eens leuk, en monopolie had ik inderdaad nog niet op deze manier gezien.
Natuurlijk blijft het op een bord het leukste, maar soms heb je geen medespelers bij de hand :) En natuurlijk doe ik het zelf vooral omdat ik het leuk vind om te maken, als anderen er later gebruik van willen maken is dat alleen maar mooi meegenomen.

[ Voor 39% gewijzigd door Serpie op 30-08-2007 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:03

qless

...vraag maar...

Ik heb een gui versie gemaakt van de Lightroom statiscs upload tool van neographikal.

Invullen van je site username en password en eventueel proxy server gegevens:
Afbeeldingslocatie: http://www.hierzo.net/lrupload/lrupload.png

En laten uploaden maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.hierzo.net/lrupload/lrupload2.png

De tool zelf kan via de yourlensreview.net gedownload worden ( installatie ) en na het uploaden kun je je eigen gegevens en die van andere bekijken hier

Tool is gemaakt in Java, dus werkt op (oa) Windows, Linux en Mac.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Mooie L&F! Welke heb je gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik stoorde me aan het feit dat de default gridview van asp.net 2.0 wat (imho) basisfunctionaliteiten miste. De functionaliteit die ik miste zat dan weer wel in relatief dure commerciële grids. Ik heb nu dus zelf een custom server control gebouwd die alle functionaliteit van de originele gridview heeft, plus nog wat handige zaken, zoals:
• Exporteren naar Excel
• Exporteren naar PDF, er is vanalles instelbaar zoals page orientation, headertexten, logo's, etc
• Exporteren naar Word
• Exporteren naar CSV
• Groeperen op willekeurige kolommen
• (Sub)Totalen in een of meerdere kolommen
• (Sub)Gemiddelde van waarden in een of meerdere kolommen
• (Sub)Gecalculeerde waarde van meerdere kolommen (kolom c = kolom b / kolom a)
• Qua paging een NumericNextPrevFirstLast pager (dus << < 1 2 3 4 > >> , onbegrijpelijk dat die er niet inzit).
• Aantal items per pagina combobox in de pager-bar

Voor alle functionaliteit geldt dat de datasource niet gemanipuleerd hoeft te worden. En dat de kolomuitlijning en breedte verhouding tussen de kolommen wordt overgenomen in de (pdf)export. Alle settings kunnen gewoon in de aspx pagina gezet worden door de properties van het custom server control aan te passen.

Er zitten nog een paar haken en ogen aan:
• Geen custom paging helaas
• Ik wil nog kunnen grouperen op meerdere kolommen
• betere foutafhandeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:47
Nou laat ik mijn programmaatje ook maar ff posten.

Ik heb meestal nogal wat programma's open staan en aangezien ik geen zin heb om steeds alles te minimaliseren, heb ik een programma gemaakt dat in je tray bar zit en waardoor je snel een programma kan opstarten. Je kan de programma's in verschillende mappen zitten, dus het is heel flexibel. Ook is het mogelijk om de programma's in een map te sorteren.

Een programma opstarten:
Afbeeldingslocatie: http://evilbee.nl/resources/0a9ea58e3e66e64d199d8f39b5000f23.jpg

Het wijzigen van programma's:
Afbeeldingslocatie: http://evilbee.nl/resources/53a374329502f2a5d796b199aa12ccff.jpg

Hier kan je het downloaden:
http://evilbee.nl/resources/QuickStart.exe

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11
En wat heeft dit programma als voordeel boven een nieuwe map aanmaken in je startmenu of als werkbalk? Want daar kun je ook gewoon mappen aanmaken... Ik wil het niet afkraken, maar ik wil wel weten wat het voordeel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:47
Marcj schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:00:
En wat heeft dit programma als voordeel boven een nieuwe map aanmaken in je startmenu of als werkbalk? Want daar kun je ook gewoon mappen aanmaken... Ik wil het niet afkraken, maar ik wil wel weten wat het voordeel is :)
Nou, bij het huidige start menu moet je 25 keer klikken en scrollen voordat je ergens bent, hier kan je zelf definiëren wat je er in wilt zetten. En in een werkbalk worden mappen niet automatisch uit geklapt maar als link weergegeven.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11
Ik heb hier toch echt twee toolbars staan die gewoon als map werken, dat vind ik echt ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:03

qless

...vraag maar...

bodiam986 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:28:
Mooie L&F! Welke heb je gebruikt??
Substance

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:14
Evilbee schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:03:
[...]
Nou, bij het huidige start menu moet je 25 keer klikken en scrollen voordat je ergens bent, hier kan je zelf definiëren wat je er in wilt zetten. En in een werkbalk worden mappen niet automatisch uit geklapt maar als link weergegeven.
Ik zie het verschil niet met de quicklaunch toolbar:
Afbeeldingslocatie: http://www.davidjuffermans.nl/FileUpload/files/quicklaunch.png
Maar goed geeft verder niet, zelf maken is af en toe veel leuker. Ik heb ook al zat gemaakt wat ook heus wel ergens te downloaden is.

Roomba E5 te koop

• riezebosch
Evilbee schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:03:
[...]

Vista FTW! Programma's die je veel gebruikt automatisch direct beschikbaar, en programma's die je minder vaak gebruikt even snel opzoeken door paar karakters in te typen :)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

FotoUploader

* Drag & drop
* Thumbnail previews
* 35MB load bij 200 jpegs van in totaal 250MB
* Selectie mogelijk
* Links / rechts roteren van image
* jpeg/bmp/gif/png/ico/... meest gangbare formaten ondersteund
* Live progressbar voor huidige & totale voortgang

Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/fotouploader.jpg

+ Een mooie licentie van 49€ (denk ik :) )

VB.NET 2.0, ClickOnce
Geen componentjes ofzo, gewoon de raw post. Wordt uitgelezen op webserver met php/asp/asp.net/jsp/...
En ik zou zeer gelukkig zijn mocht ik weten hoe ik dit in een ActiveX zou krijgen :)

[ Voor 24% gewijzigd door ? ? op 25-09-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Wat bedoel je met een mooie licentie van €49? Is dat hoe duur het pakketje gaat worden?
Biedt je applicatie voldoende functionaliteit voor zo een bedrag? Wat doet hij bijvoorbeeld met foto's? Maakt hij daar een html pagina van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Ik design webpagina's en maak CMS's systemen, dus voor een klant kost deze functionaliteit 49€ (ofzoiets).
Het is dit of een <input type="file"> pagina; veel plezier als je 50 foto's moet uploaden :)
De foto's worden gewoon verstuurd naar een webserver dmv een POST. In (bij mij) PHP save ik het origineel, maak ik een 800x600 resized image en een 200x150 thumbnail. En kunnen ze getagt/catalogeerd/... worden.

[ Voor 16% gewijzigd door ? ? op 25-09-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wat is de toegevoegde waarde naast een FTP-client? Buiten het rotereren van de afbeeldingen?
je hebt de toegevoegde waarde al gemeld :)

Ik heb ook wel eens een uploader gemaakt, maar dat was meer een client-side extention van het (mijn homebrew) content management systeem, met als functionaliteiten:
* inloggen op een account van 't cms
* roteren, resizen, contrast, brightness, gamma en saturatie aanpassingen (mijn meest gebruikte fotobewerkingen)
* aanmaken van een (sub)album
* koppelen van commentaar/titels aan foto's
* uploaden

[ Voor 6% gewijzigd door sopsop op 25-09-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Proficiat ;)
Mijn klanten krijgen geen FTP, kunnen niet met FTP werken (laat staan een pc) en willen foto's op hun site toevoegen: resized, in database zodat ze ze kunnen indelen taggen, etc

49€ is trouwens peanuts, ik denk zelfs dat ik er 99€ voor ga vragen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door ? ? op 25-09-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
era.zer schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:37:
Proficiat ;)
Mijn klanten krijgen geen FTP, kunnen niet met FTP werken (laat staan een pc) en willen foto's op hun site toevoegen: resized, in database zodat ze ze kunnen indelen taggen, etc

49€ is trouwens peanuts, ik denk zelfs dat ik er 99€ voor ga vragen ;)
Ah met wat meer uitleg wordt het al meteen wat duidelijker.. Leuk gedaan, lijkt me een waardevolle toevoeging voor een cms! 99 euro lijkt me een mooie prijs voor bestaande klanten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

era.zer schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:21:
FotoUploader

* Drag & drop
* Thumbnail previews
* Selectie mogelijk

[afbeelding]

VB.NET 2.0, ClickOnce
Geen componentjes ofzo, gewoon de raw post. Wordt uitgelezen op webserver met php/asp/asp.net/jsp/...
En ik zou zeer gelukkig zijn mocht ik weten hoe ik dit in een ActiveX zou krijgen :)
Ziet er erg user-friendly uit! Maar ik moet toch een puntje van kritiek posten: Gebruik óf Nederlands óf Engels, en als het even kan niet allebei gelijktijdig in een zin. Ziet er gelijk wat professioneler uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:30:
[...]Gebruik óf Nederlands óf Engels
haha daar zeg je wat ja :) Zal er op letten, want dit soort dingen stoort inderdaad. Maar ik ga hem ook meertalig maken, ineens een goeie oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

FotoUploader

* Drag & drop
* Thumbnail previews
* Selectie mogelijk

[afbeelding]

Goh, zoiets heb ik ook. O-)

T.net Photo Poster
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e723f0abf08b262da4e5a35975ec4908/full.png
Om eenvoudig veel bestanden naar je T.net fotoalbum te kunnen uploaden.

Features:
  • Meerdere bestanden uploaden ipv per 8 via de webinterface
  • Resizen van afbeeldingen bij het uploaden
  • Inloggen vanuit T.net Photo Poster (aparte sessie voor TTP)
  • En nog tientallen dingen meer die alleen interessant zijn voor abonnee's
Een downloadlink is niet nuttig, want alleen abo's hebben er iets aan en die kunnen er hier in /63 alles over lezen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn music manager heeft onderhand ook weer een aantal updates gehad, waaronder het maken en exporteren van play lists:
Afbeeldingslocatie: http://gogglesmm.googlecode.com/files/gmm-0.8.jpg

Homepage: http://code.google.com/p/gogglesmm/

• mithras
  • Niet online
FotoUploader
[...]
[afbeelding]

[...]
En ook een mooie vermelding van waar je de icoontjes vandaan hebt? Het gebruik van Tango betekent niet dat je het zomaar in elke commerciele app mag gebruiken zonder enige vermelding. Iets wat wel het melden waard is hier en mogelijk aan de eigenaar van de icons als je dit soort praktijken voert...

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:48

Onvoorstelbaar!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Echt? Ik had express gezocht naar "free" icons om eens in orde te zijn met de icons lol. Zal de licentie eens uitpluizen.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

era.zer schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:22:
Echt? Ik had express gezocht naar "free" icons om eens in orde te zijn met de icons lol. Zal de licentie eens uitpluizen.
Free != vrij te gebruiken. Ik heb gewoon in de loop der tijd een aantal series iconen verzameld die onder een leuke licentie vallen. En natuurlijk helpt het ook dat ik mijn software gratis aanbied. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bumb*

Ik heb mijn "Imageviewer" maar eens wat bijgewerkt. Een flink aantal bugs eruit wat nieuwe functionaliteit erin en het resultaat is het onderstaande programma :) .

http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/IMV.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
WhereWhat can you use it for?

Imageviewer allaows you to view a lot of information at the same time at different screensmonitors. If you have a multi monitor setup you will find that many programs are very limited in the information you can see at the same time. Its time to break free and use all the availeable space on your monitors!
How does it look?
What does it look like
...en toen haakte ik af ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 09-10-2007 00:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:09:
[...]

[...]

...en toen haakte ik af ;)
De rest is beter getest. Imagine vraagt zichzelf af: Toch? ;)
Maar ik zal het wel eventjes updaten. Dankjewel voor het kritische blik :) .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Music Importer

Complete albums mass-renamen en verplaatsen naar je muziekmap!

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://files.demontpx.com/pub/DemonTPx%20Software/musicimporter/musicimporter-beta070815.jpg

Download:
http://files.demontpx.com...rter-beta070815-setup.exe

Code (C# / .NET2):
http://svn.demontpx.com/musicimporter/trunk/

Voor de developnerds: de code is opgesplitst in gui en non-gui. Misschien dat iemand wat aan de musicimporter-dll heeft ;).

[ Voor 13% gewijzigd door DemonTPx op 09-10-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Om mijn nieuwe .NET 2.0 RSS 1/2 reader te testen:
Afbeeldingslocatie: http://atlex.nl/tools/fs_reader/fs_reader.png
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Omdat ik tot deze thread ben toegewezen, zal ik hier maar van start gaan:

Project: PHP / Database gestuurde Cron daemon - lookalike
Doel: Het kunnen starten / stoppen / aanpassen van processen en scripts (PHP) los en gelijktijdig van elkaar.
Omgeving: server / php / console
Uitwerking: Door gebruik te maken van een php console threading classe (allen PHP4) is het mogelijk om 1 daemon te starten die naar gelang een tabel in de database dat aangeeft een nieuwe thread (of meervoud) start om gelijktijdig taken uit te voeren. De resultaten van deze taken worden vervolgens naar de database teruggestuurd voor latere referentie. Elke taak heeft een cron-definitie zoas dat bekend is binnen de cron-daemon notatie. Echter met een toevoeging dat een taak ook een concurrency modifier heeft. Een taak kan namelijk eventueel gelijktijdig of juist níet gelijktijdig worden uitgevoerd met een andere taak.
Het idee is dus vrij eenvoudig, alleen de uitwerking voor een (web)scripting taal als PHP bleek iets lastiger :) Toch denk ik wel dat het gelukt is..

Sorry jongens, geen screenshots, dat lijkt me wat overdreven. Wel een linkje naar de publicatie pagina op phpclasses.org zodat jullie zelf even kunnen koekeloeren.

Ik hoor graag wat men ervan vindt of waar men nog hiaten ziet oid?

Het is getest op een linux ubuntu server met standaard instellingen..
Zaken die in het pakket opgenomen zijn:
- tabellen structuur voor de taken / resultaten
- mappen structuur voor het externe commando
- schone library voor de MySQL koppeling volgens ADODB-style
- PHP Fork klasse / cron interpreter klasse voor het verwerken en draaien van de daemon..

Ik ben benieuwd :)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
Ik zal mijn 'tool' ook maar eens showen :)

Ben bezig geweest aan een webapplicatie, voor mijn pas opgerichtte bedrijfje. Bedrijfje heet Deskpage en onze 'tool' heet Deskhost. Ik had even overlegd met -NMe- of ik het mocht posten; dat mocht als het maar geen commercieel verhaal werd ;) Doel is dus om wat te vertellen en een link naar een demo te geven, niet om het te verkopen... Wel hoop ik wat feedback te krijgen :)

Wat is het en wat kun je er mee doen?
Het is een CMS, die we zelf hebben ontwikkeld, waarmee onze klanten zelf hun website kunnen onderhouden (duh, logisch). Het mooie hieraan is, althans, dat vinden we zelf, is dat dit op een zeer intuitieve manier gebeurd, op een mooie AJAX/Web 2.0/voeg hier je buzzword in-manier. In plaats van 20x te moeten klikken om items in het menu te verplaatsen, kan het bij ons door middel van een simpele drag-and-drop.

Wat zijn de features dan?
Het is een redelijk simpele applicatie, waarbij er de volgende 'grote' punten in zijn verwerkt:
- Thema's (volledig per 'plugin' te stylen)
- Drag-and-drop systeem om het menu in de beheerkant aan te passen
- URL Rewrite voor de front-end kant
- Programmeertechnisch toegepaste 3-tier structuur
- Hoop AJAX aan de beheer kant.

Welke plugins bestaan er al?
Het is overgens niet echt een plugin-systeem, in de zin van installeren/toevoegen. Het is gewoon per domein/account een soort maatwerk. We zijn echter wel zeer flexibel in het doen en laten in het menu, of het opslaan van data voor een bepaalde plugin in de database.

Categorie
Categorie is een Object, waarin andere Objecten geplaatst kunnen worden. Je kunt hierbij enkel de naam veranderen en in sommige thema's is de categorie klikbaar, ipv uitschuifbaar.

Pagina's
Pagina's zijn, zoals het al woord al zegt, pagina's. Door middel van een FCKEditor is deze te updaten en in het menu te verschuiven. Pagina's kunnen in het menu zelf ook subpagina's bevatten, waardoor het in feite ook een categorie wordt.

Contactformulier
Een contactformulier, waarbij aan de beheer kant op dit moment alleen de naam kan worden aangepast. Uiteindelijk doel van ons contactformulier is dat men zelf de velden kan bepalen die opgestuurd worden, inclusief een eigen tekst aan de bovenzijde. Het formulier wordt verstuurd naar het e-mail adres van de gebruiker, dat gedefinieerd is in het beheersysteem.

Waarmee is het ontwikkeld?
Het is ontwikkeld met ASP.net 2.0, de C# variant. Alle fancy dingetjes in het beheersysteem zijn met Javascript gemaakt, met ondersteunend gebruik van de Microsoft ASP.net AJAX extensie.

En waar vindt ik een live-demo?
Die vindt je hier: http://demo.deskpage.net/Admin/

Ik hoop wat feedback te krijgen :)

offtopic:
En als er een hoop mensen tegelijk op zitten krijg je inderdaad rare dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
Volgens mij zitten er nogal wat tweakers gelijk te klikken momenteel :) Wat me alleen opviel was dat ik met geen mogelijkheid dingen in een categorie kreeg dus me ook afvroeg wat het nut daarvan was. Bij bepaalde thema's waren ze ook niet aanklikbaar. Ziet er verder wel goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
riezebosch schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:43:
[...]
Volgens mij zitten er nogal wat tweakers gelijk te klikken momenteel :) Wat me alleen opviel was dat ik met geen mogelijkheid dingen in een categorie kreeg dus me ook afvroeg wat het nut daarvan was. Bij bepaalde thema's waren ze ook niet aanklikbaar. Ziet er verder wel goed uit!
Haha, inderdaad... Om een object in een ander object te krijgen, even de muis wat verder naar rechts doen. Het is overgens getest in IE6, 7 en FF 2. Zo kun je zelfs pagina's als subpagina binnen een andere pagina krijgen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Padschild op 16-10-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
iiiiii

Ben bezig met een stage-opdracht, het doel is om een webapplicatie te schrijven welke allerlei projectinformatie op een centrale plaats opslaat. De afdeling hier (afdeling onderhoudt de website van een grote Neerlandsche verzekeraar, circa 30 mensen op de afdeling) (8e verdieping van het hoogste gebouw van Friesland, :+ ) is bezig met het maken van de overstap van Ant naar Maven (Java dus) voor hun project deployment en dergelijke.

De bedoeling is dat mijn programma uiteindelijk alle informatie die beschikbaar is centraal op een enkele website beschikbaar maakt. Op het moment heb ik enkele onderdelen die de verschillende gegenereerde rapporten aan de gebruiker laat zien (rapporten zijn bijvoorbeeld Checkstyle rapporten, welke dingen als gebruik van tabs en whitespace in de gaten houd, Cobertura rapporten die test coverage meet, etcetera).

Indien je bekend bent in dat gebied denk je misschien 'maar dat is er al lang', en dat klopt ook; door middel van Maven's site-commando laat je Maven al een propere site genereren met al die rapporten en dergelijke.

Juist. Ik probeer zoveel mogelijk toe te voegen aan deze rapporten, bijvoorbeeld door het overzichtelijker te maken ipv grote lijsten, door de resultaten op verschillende manieren te groeperen (per bestand / foutmelding / bron / etc), en het geheel moderner te maken door middel van AJAX-technieken en dergelijke. Daarnaast gaat mijn programma het (in de toekomst) mogelijk maken de verschillende informatiebronnen te combineren, bijvoorbeeld door in plaats van per rapport type te browsen ook op bestand te browsen, dat je een overzicht krijgt van alle rapporten die voor een bestand gemaakt zijn (groeperen op bestand ipv rapport). Dit moet allemaal nog, dus ik heb de komende 15 weken nog wel wat te doen :).

Ben nu 6 weken ermee bezig (ongeveer), het begint er wel aardig op te lijken. De basis is zo goed als klaar, en nu ben ik hoofdzakelijk bezig met het schrijven van 'plugins' voor elk type rapport en dergelijke. 'plugins' staat tussen aanhalingstekens, want ik vindt zelf de hele zaak nog teveel door elkaar heen staan om van een echte plugin te spreken. Mja, screenshotjes

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v457/YopY/metricsscreenshot.jpg

Checkstyle rapport, hoofdpagina. Deze laat gewoon alle fouten / problemen van een bestand zien, gesorteerd op lijnnummer. Aan de linkerkant van het scherm is een 'package explorer', een Javascript accordion welke de bestanden groepeert volgens hun package. Een aantekening hierbij is dat in het rapport (een XML bestand) alleen maar het volledige pad naar het bestand is; het programma haalt daar zelf de package uit aan de hand van een centraal ingestelde 'root package'.

En dit maakt gebruik van Ajax (dmv Prototype), als je op een bestand klikt, wordt het centrale gedeelte dynamisch geladen (via ajax dus). Door middel van de tabjes boven de tabel kun je de resultaten groeperen op foutmelding, bron (welke Checkstyle klasse de fout gevonden heeft), etc.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v457/YopY/metricsscreenshot2.jpg

Zelfde resultaat, gegroepeerd met foutmelding. Alle fouten met exact dezelfde melding worden bij elkaar gestopt. Door op de foutmelding te klikken klapt er een tweede tabelletje uit welke laat zien op welke regels de fout voorkomt (in het bestand).

Naast AJAX wordt er ook gebruik gemaakt van script.aculo.us, een Javascript animatie bibliotheek. Niet omdat het echt nuttig is, maar het laat het programma er wel een stuk moderner uitzien :+.

duss. Lijstje met termen die gebruikt worden in de app die ik willekeurig rond kan smijten om indruk op anderen te maken: Maven, Spring, AppFuse, Hibernate, JSP / JSTL, JAXB, AJAX, Prototype, JUnit, Canoo, JAXB, DOM, etc. Ik vind dat er nog wel een dozijn 3 of 4-letterige acronymen bij kunnen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Ik had een wrapper klasse gevonden voor winmm.dll, dus heb ik een simpele mp3-speler geschreven.
Vermoed niet dat ik hem veel gebruik, maar toch wel grappig. Inclusief verdwijnen naar een trayicon en de basisfunctionaliteit (repeat, shuffle, volume en naar een bepaald punt springen) van een mp3 speler.

screen:
Afbeeldingslocatie: http://img26.picoodle.com/img/img26/6/10/19/t_HoogieMP3m_92ef2a4.jpg

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor een schoolopdracht moeten we in tweetallen een .NET webservice maken, in C#. De opdracht schrijft niet de functie van de webservice voor, dus we konden zelf onze creativiteit erop los laten. Omdat ik al eerder een complete RSS parser namespace heb geschreven besloten we om een webservice te maken waarmee RSS feeds doorzocht kunnen worden.

Omdat een database ook in het eisenpakket zit hebben we een fetcher applicatie geschreven die alle opgegeven feeds ophaalt, de nieuwe items eruit filtert en die in de SQL Server 2005 database plaatst. Deze applicatie kan gestart worden via bijvoorbeeld de Windows Task Scheduler om dit bijvoorbeeld elke 10 minuten te doen.

Om op een beetje fancy manier de boel te beheren is er ook een beheer programma, daarmee kunnen feeds toegevoegd worden aan de database, geforceerd geüpdate worden en eventueel ook worden verwijderd.

Er komt nog een client applicatie, die de gebruiker door middel van de webservice laat zoeken in deze database. Zo kan een gebruiker op een eenvoudige manier een lange historie van bijvoorbeeld nieuws doorzoeken, wat veel makkelijker gaat dan via bijvoorbeeld de brak werkende zoekmachine van Nu.nl.

Het geheel is opgebouwd volgens de MVC structuur, om alles netjes te scheiden. Classes zitten in namespaces, ook hier weer voor een mooie scheiding. Alleen de fetcher app zit iets anders in elkaar. Omdat die gebruik maakt van dezelfde classes als de management tool hoefde ik hiervoor maar een regeltje of 30 aan code te schrijven, wat voornamelijk UI (uitput van feeds bijvoorbeeld) gerelateerd is. Hiervoor heb ik geen MVC ontwerpje gemaakt maar gewoon alles in 1 class gegooid die alles regelt.

Screenshots

De fetcher
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8d60a256300074dfa2d1e5b39ee2d100/full.png
De beheer applicatie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b67e809df1c79cf79cd91636c08dc5c0/full.png

[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 19-10-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:43

PoweRoy

funky!

Ziet er leuk uit AtleX :)

Kan je de linkse datagrid niet beter veranderen in een listbox :? Ziet er iets beter uit.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan daar nog opzij scrollen. ;) De naam van de feed is immers het meest belangrijke, maar soms wil je bijvoorbeeld ook de URL kunnen zien, die staat er dus als je naar rechts scrolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Misschien kun je het RowHeadersVisible property op false zetten.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55
AtleX schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:36:
Je kan daar nog opzij scrollen. ;) De naam van de feed is immers het meest belangrijke, maar soms wil je bijvoorbeeld ook de URL kunnen zien, die staat er dus als je naar rechts scrolled.
een listview dan.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Padschild schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:23:

Ben bezig geweest aan een webapplicatie, voor mijn pas opgerichtte bedrijfje. Bedrijfje heet Deskpage en onze 'tool' heet Deskhost.
Je moet nog wel wat aan je foutmelding afhandeling doen. Als je nu naar demo.deskpage.net gaat krijg je een runtime error ;)

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Pas hier uw tieten aan
Uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Waarschijnlijk iemand die dacht dat hij interresant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
ibmos2warp schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:39:
[...]

Je moet nog wel wat aan je foutmelding afhandeling doen. Als je nu naar demo.deskpage.net gaat krijg je een runtime error ;)
Hmm, komt omdat sommige themes niet weten hoe ze overweg moeten met een categorie als je die direct benaderd (dus niet weergeven in het menu, maar er op klikken). Doordat het systeem (als homepage) naar het eerste item in het menu gaat, kan hij terecht komen bij een categorie :+ Niet zo slim van me... zal het fixen :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:55
[...]
Jammer dat hij het niet doet in opera. In firefox heb ik nog geen problemen gevonden.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer

[...]

offtopic:
En als er een hoop mensen tegelijk op zitten krijg je inderdaad rare dingen ;)
Tja.. het begin is er, een mooie interface, een menu aan de linkerkant waar de items instaan, een javascript editor rechts (fck editor of TinyMC?). Maar wat mij betreft nog niet 'verkoop waardig' Het aantal features is nogal beperkt. O.a. het contact formulier werkt niet, kan nergens wat bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
tigid schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:59:
[...]
Jammer dat hij het niet doet in opera. In firefox heb ik nog geen problemen gevonden.
Ben ik inderdaad vergeten te vermelden. We hebben het ontwikkeld voor Firefox, IE6 en IE7. We zijn op dit moment niet van plan om Deskhost op andere browsers compatible te maken.
HawVer schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:41:
[...]
Tja.. het begin is er, een mooie interface, een menu aan de linkerkant waar de items instaan, een javascript editor rechts (fck editor of TinyMC?). Maar wat mij betreft nog niet 'verkoop waardig' Het aantal features is nogal beperkt. O.a. het contact formulier werkt niet, kan nergens wat bewerken?
We gebruiken inderdaad FCKeditor.

Dat het contact formulier niet werkt, heb ik ook een PM over gekregen. Had hem 'hardhandig' disabled, (smtp server veranderd) maar niet nagedacht over het feit dat dat een lelijke error veroorzaakt. Sowieso moet ik nog een hoop aan error afhandeling doen, zoals hierboven al geschreven werd. Goeie tip :) Staat niet echt professioneel :P

Het contactformulier zelf kan inderdaad nog niet bewerkt worden, alleen de titel van het formulier (en in het menu). Ben er op dit moment mee bezig om dat mogelijk te maken :) Ben tevens ook bezig met een gastenboek, fotoalbum en daarna een webwinkel (de geijkte dingetjes dus :9).

Dank je wel voor de feedback! We gaan er mee aan de slag _/-\o_

offtopic:
Zie nu ook dat er een javascript lek is ontdekt in het beheer gedeelte... :'( druipt af en gaat eens zijn zonden overdenken...

EDIT: Snel even gefixed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Laatst online: 11:13
...
Ik krijg een leuke melding als ik het thema wil veranderen :)
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/9386/errorxq1.th.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Pas je wel op dat XSS op heel veel manieren mogelijk is? Als je deze lijst afwerkt, ben je al een heel eind... ;)

http://ha.ckers.org/xss.html

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47
Hoogie2004 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:40:
Ik had een wrapper klasse gevonden voor winmm.dll, dus heb ik een simpele mp3-speler geschreven.
Vermoed niet dat ik hem veel gebruik, maar toch wel grappig. Inclusief verdwijnen naar een trayicon en de basisfunctionaliteit (repeat, shuffle, volume en naar een bepaald punt springen) van een mp3 speler.

screen:
[afbeelding]
Ziet er leuk uit, alleen jammer van de achtergrond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

WMI Info

Om met Windows Management Instrumentation te spelen: MAC adressen, CPU info, HD serials, etc ophalen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/wmiinfo.jpg

Met source in C# VS 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/C6H6monitor.png

Een soort van gadget: C6H6 monitor (op m'n werk stoten ze die stof uit)

Met transparante png zodat de applicatie een echte cirkel is.
De rand is wel "kartelig", als ik anti-alias aanzet lukt het niet meer met transparantie -> nog vuilere rand eromheen.
Gadget gfx volledig zelf gemaakt in Photoimpact :)

[ Voor 7% gewijzigd door ? ? op 30-10-2007 16:16 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.