[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 96.115 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:29:
[...]

Ik hoop dat je toestemming hebt van imdb.com, want anders zou dat wel eens problemen kunnen opleveren.

http://www.imdb.com/help/show_article?conditions
"Robots and Screen Scraping: You may not use data mining, robots, screen scraping, or similar data gathering and extraction tools on this site, except with our express written consent as noted below."
Dat weet ik maar ik gebruik de gemaakte code alleen prive......

ps mogen de andere tooltjes (als mycollection etc) dan wel gebruik ervan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JokerLash schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:33:
[...]

Dat weet ik maar ik gebruik de gemaakte code alleen prive......
Dan heb je weinig kans dat ze er iets op gaan zeggen :) (of uberhaupt het opmerken)
ps mogen de andere tooltjes (als mycollection etc) dan wel gebruik ervan maken?
Hangt er van af of ze een licensie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik heb pas een soort etch-a-sketch gemaakt die de bewegingssensor van m'n thinkpad gebruikt als input.
Afbeeldingslocatie: http://dev.barad-dur.nl/pub/shockzor.png
Het is nog verre van af maar ik heb het dan ook als simpel test programmatje geschreven :P

Het begint met een zwart stipje dat je kunt verplaatsen door je laptop te kantelen, hoe meer je kantelt hoe sneller het stipje verspringt.

[ Voor 21% gewijzigd door MTWZZ op 17-05-2007 22:06 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MTWZZ schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:05:
Ik heb pas een soort etch-a-sketch gemaakt die de bewegingssensor van m'n thinkpad gebruikt als input.
[afbeelding]
Het is nog verre van af maar ik heb het dan ook als simpel test programmatje geschreven :P

Het begint met een zwart stipje dat je kunt verplaatsen door je laptop te kantelen, hoe meer je kantelt hoe sneller het stipje verspringt.
Daar kun je een tof maar f**ing irritant spelletje mee maken als je er nog wat muren en collision detection in plaatst :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
[afbeelding]

Ken je Tuxracer met Thinkpad-patch al? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

^^ Nee, maar ik heb atm geen linux draaien.
Klinkt wel tof iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

En je kunt het beeld wissen door hard met je Thinkpad te schudden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

network admin tool

een tooltje waarmee je dingen kan doen in het netwerk zonder elke keer via uitvoeren of cmd moet gebruiken.

Zo kan je:
- Connectie maken met andere pcs
- berichtjes zenden
- alle pcs zien in het netwerk
- afsluiten van een andere pc (of herstarten met tijdslimiet)
- pingen van een pc
- traceren van een pc

download at:http://fusist.uni.cc

edit: framework nodig (v1 of hoger)

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter7 op 18-05-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
.PHP Framework
is een php framework voor databases, tot nu toe alleen ondersteuning voor MySQL, maar de database communicatie verloopt via 1 centrale class (en dan in mijn geval naar een MySQL class, maar er kunnen dus ook andere databases class toegevoegt worden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
$server::init(); 
$server->blaatnaam = new MySQL('host','pass','username');
$server->blaatnaam->database("db_1");
$server->blaatnaam->database("db_2");
$server->anderehost = new Mysql('host','pass','username');
$server->anderehost->database("db_3");
$analyzer = new Analyzer($server->display());

Deze framework analyseert 1 of meerdere databases, legt relaties; single, foreign, multi, external_single en external_foreign (external gaat naar andere databases), schrijft voor elke tabel een class + plugin weg, elke tabel word dus een object:
code:
1
2
3
$object = new db_1_tbl_blaat();
$object->str_veld = 'blaat';
$object->save(); //hoeft niet, __destruct() saved ook.

ook word er gebruik gemaakt van modules (form generator, kant en klaar form voor de table, en een tabel generator, kant en klaar tabel overzicht van de inhoud van de table).

de communicatie verloopt van object->object.class->server->databaseclass. Object class is de class die in het midden van alles staat, hier zitten (centrale) functies voor opslaan, updatten, ophalen en zoeken van data, geheel dynamisch.

de plugins bestaan uit 2 switches, 1 die luisterd naar $_POST, en 1 die luisterd naar $_GET. Deze plugins zijn voor de navigatie, weergeven van forms, weergeven van data, en het verwerken van forms (save) of verwijderen van data.

Het nut hiervan? Ervaring, kant en klaar c.m.s. na het maken van een database, en vooral makkelijk te customizen naar een website.

Het is nog erg in beta, op me werk gebruik ik het al voor een nieuwe backend applicatie. Tevens zit er wat code in verwerkt van Schizoduckie (analyzer + virtual objecter = zoeken van relaties). Uiteraard ontbreken aantal simpele modules niet (Files, Form s(generator, Tables (generator), Cookies (lekker makkelijk cookies zetten/ophalen), XML (array2xml, custom xml, xml2array),Sendmail (ook gewoon makkelijk), Listing (array2 ul/li lists, handig voor menus enzo :) ).

Voor de rest een leuke Template engine:
code:
1
2
$_TPL = new Template("default.tpl");
$_TPL->content =  'Hallo' // <div id="content">@content@</div>

in eerste instantie word @content@ vervangen van 'Hallo', maar als er ge-ajaxed word, word de id="content' gebruikt. Zo kan ik dus $_TPL->blaat = blaat blijven vullen of het nou ajax of gewoon is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
if(empty($_GET) && empty($_POST))
{
    ob_start();
    echo $_TPL->display();
    ob_flush();
}
else
{
    //DISPLAYING TROUGH AJAX
    if($_POST['action'] == 'save')
    {
        die($_TPL->content);
    }
    else
    {
        if(is_array($_TPL->values))
        {
            $ajax = new Ajax();
            foreach($_TPL->values as $key => $value)
            {
                $ajax->properties[$key] = $_TPL->$key;
            }
            ob_get_contents();
            $ajax->display();
        }
    }
}

Class Ajax (originele naam is JsObject) is ook van Schizoduckie ;)

[ Voor 162% gewijzigd door Mister_X op 22-05-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:29:
[...]

Ik hoop dat je toestemming hebt van imdb.com, want anders zou dat wel eens problemen kunnen opleveren.

http://www.imdb.com/help/show_article?conditions
"Robots and Screen Scraping: You may not use data mining, robots, screen scraping, or similar data gathering and extraction tools on this site, except with our express written consent as noted below."
Grappig, in NL is_dit_toegestaan, zie die huize site die bv funda gespidert had ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is imdb.com ook toegestaan om je zonder pardon toegang tot hun servers te ontzeggen. Dat er geen wettelijke basis is, wil in de praktijk niet zoveel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:50:
[...]

En je kunt het beeld wissen door hard met je Thinkpad te schudden? O-)
Als ik het zo fix wel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

DaCoTa schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:21:
[...]

Paar kleine vraagjes: hoe bevalt die IDE? Hoe makkelijk werkt het (en met hoeveel C# ervaring)?
Wel de omgeving is echt heeel overeenkoment met visual studio ... werkt dus gewoon met 'solutions' enz ... de manier van werken is dus bijna identiek aan visualstudio en ook de projecten zijn indentiek, dus kan je die zonder problemen doorgeven aan iemand met VS. Het werkt echt makkelijk...
Maar waarom probeer je het niet eens? De hele tool weegt 8MB ;)

( http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/ )

.NET is wel leuk, maar doet me toch vaak denken aan lego technics, een beetje een bouwdoos met blokjes die je krijgt van Microsoft :) Ik hou er ook niet van dat progsels met 10 regels code, meer dan 10MB RAM slurpen :)

Hoe schrijven we Microsoft ook alweer?

[ Voor 28% gewijzigd door Creepy op 28-05-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
SideShow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:27:
[...]

Wel de omgeving is echt heeel overeenkoment met visual studio ... werkt dus gewoon met 'solutions' enz ... de manier van werken is dus bijna identiek aan visualstudio en ook de projecten zijn indentiek, dus kan je die zonder problemen doorgeven aan iemand met VS. Het werkt echt makkelijk...
Maar waarom probeer je het niet eens? De hele tool weegt 8MB ;)

( http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/ )

.NET is wel leuk, maar doet me toch vaak denken aan lego technics, een beetje een bouwdoos met blokjes die je krijgt van Microsoft :) Ik hou er ook niet van dat progsels met 10 regels code, meer dan 10MB RAM slurpen :)
dat is gewoon onzin. het enige grote verschil is dat het een managed omgeving is met garbage collection. dat verklaart dat er meer memory nodig is omdat je nooit zo effectief kunt oppruimen als in een unmanaged omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Wat is er dan precies onzin? Het is gewoon feit, net zoals je zelf zegt. Ander beheer, en bij .NET leidt dat totwat ik aanhaalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Sweexcam

Applicatie: http://www.wacco.mveas.com/sweexcam.app.zip
Source: http://www.wacco.mveas.com/sweexcam_src.zip
Looks:
Afbeeldingslocatie: http://www.wacco.mveas.com/cam1.jpg

De Sweex 100K webcam bied een resolutie van 352x288 pixels @ 20FPS in bayer, kost €12,95 bij de computerland en komt met een CDtje waar windows drivers op staan.

En ik gebruik Mac OS X.4. :/

Dus was begonnen met het uitzoeken van hoe je drivers schrijft voor een mac, wist het vervolgens in een schoolproject om te zetten zodat ik er studiepunten voor kon vangen, heb flink lopen zwoegen maar mag met enige trots zeggen dat de applicatie als een zonnetje werkt. Het ondersteund het hot(un)pluggen van meerdere webcams, kan gedurende streaming switchen tussen webcams, aanpassingen doen in brightness/contrast (niets in de postprocessing van de bayer data, dat ging me te ver) op de webcam en is (afaik) bugvrij. :*)

Het is geen Quicktime plugin dus niet te gebruiken in andere applicaties, daar gebruikt men de macam drivers maar voor (deze ondersteunen de sweex 100k ook gewoon) maar ben wel weer een flinke steek wijzer geworden over hoe de IOKit, USB, cocoa & obj-C werkt.

Er zit nog wel een maffe race condition in het initialiseren van de toolbar (soms, denk ik.. dat is het vervelende van race conditions) waardoor deze niet altijd disabled is als er geen webcams zijn aangesloten, maar ik vind het wel weer even mooi geweest. :)

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

^^ Wow respect dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik heb een nieuwe versie van mijn Data Access Layer Generator gereleased: 1.0.0.9.

Changelog:
*The program can now create classes for already existing stored procedures
*Base classes are constructed, that you dont lose your changes if you update your generated classes
*Instead of returning a 1 or 0 when deleting or updating, it returns a boolean
*A few minor bugs are resolved.

Nog steeds te downloaden op DalGen Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht iets om Open Source te maken? Denk dat er vast wel meerdere mac-gebruikers zijn die zo'n webcam gebruiken en met hetzelfde probleem zitten dat ze geen Mac driver hebben kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:31:
Wellicht iets om Open Source te maken? Denk dat er vast wel meerdere mac-gebruikers zijn die zo'n webcam gebruiken en met hetzelfde probleem zitten dat ze geen Mac driver hebben kunnen vinden.
Source staat er gewoon bij hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:35:
[...]

Source staat er gewoon bij hoor :)
Idd. :)
Net nog even de laatste update online gezet met een hele berg aan extra comments, zodat wat makkelijker te volgen is wat er gebeurd. Het hele punt van deze applicatie was educatieve doeleinden, dus zou nogal onzinnig zijn om het closed source te houden.

Maar als je echt een driver nodig hebt raad ik nog steeds macam aan, die kan je ook daadwerkelijk als quicktime plugin driver installeren.

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Om mijn zwaar verouderde TFT Tester eens een opfrisbeurt te geven ben ik begonnen aan een nieuwe. Deze heeft wat meer en betere tests, en die idiote timer is eruit gesloopt. Ik heb 'm net in een uurtje in elkaar geflanst, dus erg geweldig zal het nog niet draaien. :P De code is ook nog een zooitje, het is nog voornamelijk een opzetje.

Geïnteresseerden kunnen 'm hier downloaden (.NET framework 2.0 vereist).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:59
Na een poosje ploeteren heb ik toch eindelijk eens een (naar mijns inziens) intteresant stukje software getovert.

Het programmatje is in staat om kopieer opdrachten op te slaan in een zogeheten Que, en die daarna rustig stuk voor stuk af te gaan werken...
Sommige mensen vroegen zich al af wat de voordelen waren:

1. Windows snapt niet dat als je meerdere kopieer opdrachten geeft, hij ze na elkaar moet doen, dit programma wel...
2. Windows kan niet zo goed tegen halverwege niet goed werkende mappen oid, dit programma (hopelijk) wel

je kan dus zeg maar een aantal dvdtjes van je download partitie, naar je film partitie kopieren, zonder dat je hoeft te wachten tot elke opdracht klaar is om een nieuwe aan te zetten,
je zet gewoon een aantal opdrachten in je lijstje en daarna ga je wat anders doen...

Al verzonnen uitbereidingen:

Thread prioriteit
Vrije ruimte calculatie + waarschuwingen
Scheduling
Lawaai als klaar is
verplaatsen ipv kopieren (ik hou niet van deleten met eigen software :) )

als er nog meer ideen of bugs ofzo zijn
geef maar een gil...

Linkje

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb vandaag ook nog iets geprogrammeerd, naar aanleiding van dit filmpje.

Ik heb in C# (VS 2005) een programma geschreven dat een afbeelding omzet in... jawel... tabellen! Iedere pixel wordt omgezet in een <td> met de kleur van die pixel, wat... grote bestanden oplevert.

Dit plaatje van 2,1 kb:
Afbeeldingslocatie: http://int.alex-media.nl/powershellmsn.jpg

Levert een HTML-bestand op van 504 KB:
http://int.alex-media.nl/powershellmsn.jpg.html

Het kan vrij veel aan, alleen met transparante afbeeldingen kan hij (nog) niet omgaan, hij levert dan zwart op :p

Wat het ook nog niet kan, is slimmer cellen aanmaken. Als een strook van 100 pixels dezelfde kleur heeft, maakt hij nu 100 <td>'s met dezelfde kleur i.p.v. één <td> met een colspan van 100...

Ik heb het - zoals gezegd - geschreven in C#, programma + source vind je hier:
http://int.alex-media.nl/ImgToHTML-source.zip

Dit is de complete Visual Studio 2005-solution, hij zou moeten werken :)

O ja, een afbeelding van 419 x 268 pixels levert een HTML-document op van 5,96 MB, hetgeen te comprimeren is tot 172 kb :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Alex) schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:21:

Ik heb in C# (VS 2005) een programma geschreven dat een afbeelding omzet in... jawel... tabellen! Iedere pixel wordt omgezet in een <td> met de kleur van die pixel, wat... grote bestanden oplevert.

Dit plaatje van 2,1 kb:
[afbeelding]

Het kan vrij veel aan, alleen met transparante afbeeldingen kan hij (nog) niet omgaan, hij levert dan zwart op :p

Wat het ook nog niet kan, is slimmer cellen aanmaken. Als een strook van 100 pixels dezelfde kleur heeft, maakt hij nu 100 <td>'s met dezelfde kleur i.p.v. één <td> met een colspan van 100...

O ja, een afbeelding van 419 x 268 pixels levert een HTML-document op van 5,96 MB, hetgeen te comprimeren is tot 172 kb :)
Is er ook nog enig nut? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hij gaat het gebruiken voor z'n pr0nsite, zodat mensen minder gemakkelijk kunnen leechen, en hun abo weer gaan verlengen :+

Maargoed, het is wel een tof ding zo, heb je al geprobeerd een nóg iets groter plaatje om te zetten?
Verder is 172kb volgens mij kleiner dan een gif/jpg/png van die afbeelding, geen idee hoe het zit als deze gecomprimeerd is...

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 26-06-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit plaatje van 2,1 kb:
[afbeelding]

Een colspan moet an sich makkelijk te doen zijn, als je eerst alle data in een array stopt, en dan pas de array wegschrijft. Kijken of de kleur van de huidige pixel dezelfde is als van de vorige, if so, even je array aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TheZeroorez schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:29:
[...]

Hij gaat het gebruiken voor z'n pr0nsite, zodat mensen minder gemakkelijk kunnen leechen, en hun abo weer gaan verlengen :+
Nou, dat wil je niet... IE flipt bijna, Firefox gaat helemaal over z'n nek (die heeft over een plaatje van 800x600 17 minuten gedaan om het op te bouwen, IE gaf het tussentijds op), Opera en Safari doen het... redelijk
Maargoed, het is wel een tof ding zo, heb je al geprobeerd een nóg iets groter plaatje om te zetten?
Verder is 172kb volgens mij kleiner dan een gif/jpg/png van die afbeelding, geen idee hoe het zit als deze gecomprimeerd is...
De originele JPEG van dat zipje was 23 kb :+
Jazeker: ik heb weer wat C# geleerd, en wat over System.Drawing :)

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 26-06-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:35:
[...]
Nou, dat wil je niet... IE flipt bijna, Firefox gaat helemaal over z'n nek (die heeft over een plaatje van 800x600 17 minuten gedaan om het op te bouwen, IE gaf het tussentijds op), Opera en Safari doen het... redelijk
Dus? :P
[...]

De originele JPEG van dat zipje was 23 kb :+
Hmm.. zat er nogal naast. Toch is het netjes, die grootte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat het toevoegen van table-layout: fixed; dat wel weer voor een groot deel tegengaat. Het renderen van complexe tabellen is veel lichter als de kolommen en vaste breedte hebben. Dat wordt bepaald bij de eerste rij, in de volgende rijen nemen kolommen altijd dezelfde breedte aan als in de vorige rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:48

GieltjE

Niks te zien...

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met een roosterviewer te schrijven aangezien het intranet van fontys nogal brak is.

Hij werkt volledig vanaf het intranet en is gemaakt in c#.

http://www.hazelhof.nl/roosterviewer/ (werkt op http://intranet.hi.fontys...uidigKwartaal/default.htm)

Momenteel is de code nog obfuscated maar ik denk dat ik het in de komende weken wel open-source maak.

(nu nog een manier verzinnen om er wat vrije studiepunten voor te krijgen).

[ Voor 8% gewijzigd door GieltjE op 26-06-2007 22:48 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11
Ik moet ook zeggen dat de gegeneerde output een stuk efficienter kan als je gewoon ipv

HTML:
1
<td style="background-color: rgb(151, 115, 83)"></td>

dit doet:

HTML:
1
<td style="background:#977353">

td blokken hoeven volgens mij ook niet perse gesloten te worden in HTML4 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mja, dat had ik kunnen doen ja (was mss efficiënter geweest), maar ik had geen zin om op te zoeken hoe die omzetting ook alweer ging... het staat echter wel hoog op m'n prioriteitenlijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alex) schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:57:
Mja, dat had ik kunnen doen ja (was mss efficiënter geweest), maar ik had geen zin om op te zoeken hoe die omzetting ook alweer ging... het staat echter wel hoog op m'n prioriteitenlijstje :)
Dat is gewoon decimaal naar hexadecimaal en dan aan elkaar plakken, niet echt iets bijzonders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Alex) schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:57:
Waar je ook nog even aan zou kunnen werken is de snelheid. Jouw programma is echt behoorlijk traag met het omzetten, bijvoorbeeld het genereren van jouw icon doet hij ongeveer 4 seconden over. Daarover doet een snelle test van mij daar minder dan 200ms onder.

Ja, ik verveelde me even en ik bedoel dit als opbouwende kritiek ;). Zie voor de code: http://members.home.nl/s.huising/Image2HTML/Image2HTML.java

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:45

aex351

I am the one

Dit plaatje van 2,1 kb:
[afbeelding]

Dat filmpje had ik gisteren avond ook al gezien, vond het ook super wat die persoon met html zo even kon doen. Super van je om dit uit te werken naar C#.

Ik merkte overigens niets van traagheid, maar heb dan ook een super snelle computer hè B)

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 27-06-2007 00:41 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Marcj schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:08:
[...]

Waar je ook nog even aan zou kunnen werken is de snelheid. Jouw programma is echt behoorlijk traag met het omzetten, bijvoorbeeld het genereren van jouw icon doet hij ongeveer 4 seconden over. Daarover doet een snelle test van mij daar minder dan 200ms onder.

Ja, ik verveelde me even en ik bedoel dit als opbouwende kritiek ;). Zie voor de code: http://members.home.nl/s.huising/Image2HTML/Image2HTML.java
Hij is een stuk sneller als je hem op de achtergrond laat draaien, bedenkt door een ander venster dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:32:
[...]

Een colspan moet an sich makkelijk te doen zijn, als je eerst alle data in een array stopt, en dan pas de array wegschrijft. Kijken of de kleur van de huidige pixel dezelfde is als van de vorige, if so, even je array aanpassen :)
Het word natuurlijk interesanter als je zowel colspan en rowspan implementeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

unclero

MB EQA ftw \o/

Grappig, zoiets heb ik ooit (en dan hebben we het over de 20e eeuw, toen ik nog op de middelbare zat) in Pascal geschreven :D. Maar dan voor .BMP -> .HTML..
Waarom ik dat deed, geenidee, leek me wel fun, en we hadden ook een discussie in de klas over plaatjes als tables.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 10:08
Om nog maar even verder te gaan met mijn vorige lijstje heb ik nog wat nieuwe applicaties online gezet.
  • YouTube Player, download de filmpjes die je bekijkt direct, zodat je nooit meer een "This video can not be found" melding krijgt.
  • jsImageGrid, een nieuwe manier om foto's te zoeken in een fotoboek. Per foto kan je metatags opgeven (en je kunt zelf ook aangeven van wat voor type, bijvoorbeeld "kleur" of "locatie" of wat je ook maar wilt), waarna na het selecteren van metatags door middel van filters óf door het invullen van zoekwoorden dynamisch de foto's zichtbaar worden gemaakt die relevant zijn. Bekijk ook een filmpje.
  • Application Access Control, grofweg hetzelfde als UAC voor Windows Vista, maar dan speciaal voor XP gemaakt. Het sluit applicaties die niet goedgekeurd zijn zo snel mogelijk af. Enige probleem ermee is, is dat écht hardnekkige software/spyware zichzelf zó snel vermenigvuldigen dat je constant "Wil je dit programma goedkeuren" popups op je scherm te zien krijgt. :P
  • JS-VDS, een javascript interpreter voor de programmeertaal Visual Dialogscript, compleet met IDE met regelnummers, highlighting van de huidige regel en debugfuncties om variabelen en listen uit te lezen (door middel van koppeling tussen interpreter code en "gewone" javascript). Kan met alle oorspronkelijke VDS scripts overweg zolang ze maar geen bestand-IO nodig hebben of gebruik maken van het register of Windows API code (omdat deze zaken simpelweg niet mogelijk zijn met javascript). Waar je het wel voor kunt gebruiken? Bijvoorbeeld om zeer simpel websites te maken die de look-n-feel van applicaties hebben, zodat mensen eigenlijk geeneens door hebben dat ze op internet zitten. :)
Meer uitleg over deze applicaties kan je vinden op mijn eigen site. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Skit3000 op 27-06-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Laatst online: 28-08 15:22
Skit3000 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:17:
Om nog maar even verder te gaan met mijn vorige lijstje heb ik nog wat nieuwe applicaties online gezet.
  • YouTube Player, download de filmpjes die je bekijkt direct, zodat je nooit meer een "This video can not be found" melding krijgt.
  • jsImageGrid, een nieuwe manier om foto's te zoeken in een fotoboek. Per foto kan je metatags opgeven (en je kunt zelf ook aangeven van wat voor type, bijvoorbeeld "kleur" of "locatie" of wat je ook maar wilt), waarna na het selecteren van metatags door middel van filters óf door het invullen van zoekwoorden dynamisch de foto's zichtbaar worden gemaakt die relevant zijn. Bekijk ook een filmpje.
  • Application Access Control, grofweg hetzelfde als UAC voor Windows Vista, maar dan speciaal voor XP gemaakt. Het sluit applicaties die niet goedgekeurd zijn zo snel mogelijk af. Enige probleem ermee is, is dat écht hardnekkige software/spyware zichzelf zó snel vermenigvuldigen dat je constant "Wil je dit programma goedkeuren" popups op je scherm te zien krijgt. :P
  • JS-VDS, een javascript interpreter voor de programmeertaal Visual Dialogscript, compleet met IDE met regelnummers, highlighting van de huidige regel en debugfuncties om variabelen en listen uit te lezen (door middel van koppeling tussen interpreter code en "gewone" javascript). Kan met alle oorspronkelijke VDS scripts overweg zolang ze maar geen bestand-IO nodig hebben of gebruik maken van het register of Windows API code (omdat deze zaken simpelweg niet mogelijk zijn met javascript). Waar je het wel voor kunt gebruiken? Bijvoorbeeld om zeer simpel websites te maken die de look-n-feel van applicaties hebben, zodat mensen eigenlijk geeneens door hebben dat ze op internet zitten. :)
Meer uitleg over deze applicaties kan je vinden op mijn eigen site. :)
Application Access Control lijkt me wel een interssant programma, maar laat je het process gewoon doorlopen tijdens het venstertje, of bevries je het process terwijl de gebruiker een keuze maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Nog nooit gehoord van SVG? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 19:00

sanzut

It's always christmas time

GieltjE schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:42:
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met een roosterviewer te schrijven aangezien het intranet van fontys nogal brak is.

Hij werkt volledig vanaf het intranet en is gemaakt in c#.

http://www.hazelhof.nl/roosterviewer/ (werkt op http://intranet.hi.fontys...uidigKwartaal/default.htm)

Momenteel is de code nog obfuscated maar ik denk dat ik het in de komende weken wel open-source maak.

(nu nog een manier verzinnen om er wat vrije studiepunten voor te krijgen).
Zo brak is het toch ook weer niet, zit zelf ook op fontys ict. Intranet/Webboard ligt er vaker uit dan de roosters, toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
letinon schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:43:
[...]

Nog nooit gehoord van SVG? :P
Eh... ja, maar ik zie niet hoe dit ook maar iets met mijn projectje te maken kan hebben.... het is een bitmap-naar-HTML-converter, geen bitmap-naar-SVG-converter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden een unit editor voor TA Spring (http://spring.clan-sy.com , 3D total annihilation clone) geschreven, genaamd Upspring:

Afbeeldingslocatie: http://www.fileuniverse.com/images/NewEvolvaArmComInUpSpring.jpg-thumb.png download
Het is een model "assembler", je kan losse objecten importeren en combineren tot een boom van objecten. (Springs model formaat lijkt erg op dat van de oude TA, dus geen skinning e.d.)
Verder kan je textures instellen en zit er ook enige animatie ondersteuning in.

Niet bijzonder gebruikersvriendelijk, maar het wordt wel gebruikt want het is praktisch de enige methode om models in Spring formaat te krijgen ;)

Upspring is geschreven in C++, m.b.v. OpenGL, glew, zlib, lib3ds, DevIL en FLTK (GUI toolkit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Laatst online: 13:48

GieltjE

Niks te zien...

sanzut schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:18:
[...]

Zo brak is het toch ook weer niet, zit zelf ook op fontys ict. Intranet/Webboard ligt er vaker uit dan de roosters, toch??
Inderdaad het intranet licht er af en toe uit, webroosters ook (vooral vrijdag 's middags rond een uur of 5 volgens mij worden ze dan geupdate, heb alleen nog geen caching gebouwt om b.v. je standaard rooster te kunnen laten zien als het intranet eruit licht).

Alleen mijn standaarden die ik hanteer liggen vrij hoog, daarom valt dit onder "redelijk brak". Maar hij is meer dan goed zat om te gebruiken, het is gewoon heerlijk een applicatie te starten en in 1x je rooster voor je neus te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door GieltjE op 28-06-2007 08:24 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb een Blindstimer voor home poker tournooien geschreven een tijdje terug.
Staat nog in mijn planning om hem eens een keer uit te breiden, beter te maken maar het was gewoon een fun projectje.

Afbeeldingslocatie: http://www.villalaguna.nl/ivo/blindstimer.jpg

enkele features:

* eigen blind schema's te gebruiken dmv een xml file
* level time instelbaar
* geluidje bij verstrijken van level is aan te passen (wavje overschrijven :P)
* level progressbar die verkleurt naarmate er minder level time over is.

mocht je interesse hebben dan moet je me even PM-en of mailen ivopas at gmail

het is namelijk een testprojectje dus ga het nog niet door heel de wereld gooien :)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
@echo off
rem Bij startup verwijderen van temp map danwel prefetch
cd %userprofile%\locals~1\temp
del /f /s /q *.*
cd %windir%\prefetch
del /f /s /q *.*
echo Done.
exit

:P Erg simpel via een batchopdracht danwel in m'n startuptask van Windows. Of het handig is steeds de prefetch folder leeg te halen weet ik niet, wel staat mijn computer gemiddeld 3 dagen straight aan, dus zo nu en dan legen is dan niet eens zo erg.

Notepad, copy / paste, opslaan als > naam.bat en dan slepen in je startup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Waarom zou je je prefetch folder leeg willen maken?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Ik heb zelf een databaseprogramma gemaakt dat genoeg heeft aan alleen een ftp-server (alle concurrency afhandeling gebeurt client-side)

Heb het zelf getest, en draait nu bij een klein bedrijfje, thuiswerken gaat goed, en tot 15man online geen enkel probleem (meer niet getest, maar was ook niet de bedoeling van het programma)

opzich wel fun dat met alleen een ftp server en VB6 zoiets te maken is.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Tp21 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:57:
[...]

Application Access Control lijkt me wel een interssant programma, maar laat je het process gewoon doorlopen tijdens het venstertje, of bevries je het process terwijl de gebruiker een keuze maakt?
Het loopt door, daardoor krijgt de spyware enzo dus de kans om zich te verspreiden (mits het zo gemaakt is om dit direct te doen). Bevriezen zou wel een betere optie zijn, maar dan moet je ook al het starten van een applicatie op kunnen vangen vóórdat er ook maar een bit van gelezen is door middel van hooks. Maar dat mag iemand anders een keer proberen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skit3000, ik vindt dat ene youtube programma van je heel interessant! Heb je misschien een linkje naar de .exe voor me? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:24:
Skit3000, ik vindt dat ene youtube programma van je heel interessant! Heb je misschien een linkje naar de .exe voor me? O-)
Heb het even online gezet, je kan het hier downloaden :)

http://weblog.vanderhoorn.info/files/YouTube%20Player.zip

Oh ja, even kleine tip, als je op de stop-knop drukt stopt het niet echt, maar gaat die een volgend filmpje afspelen (stoppen dmv de stopknop geeft hetzelfde event terug als wanneer een filmpje stopt doordat het is afgelopen; ik kan het verschil dus niet achterhalen dus ging er gemakshalve maar van uit dat het filmpje standaard dan is afgelopen zodat de volgende afgespeeld kan worden). Je moet dus op de pauze-knop drukken als je de herrie zat bent. :P

Edit: Je hebt wel nog een codec nodig om FLV bestanden (het formaat dat YouTube gebruikt) af te kunnen spelen, zoals die bij het K-lite codec pack.

[ Voor 11% gewijzigd door Skit3000 op 29-06-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben nu al een tijdje bezig met php/mysql en probeer een heel erg basic nieuws/blog systeem te maken,
Ik heb nu een input (admin) pagina en een output(de blog/ nieuwspagina zelf) pagina.
In mijn tabelletje heb ik o.a. ruimte voor de link (rss) en tags (altijd leuk), korte beschrijving (rss) , titel , en datum
Ik ben nu zover dat alles er als kale html uitrolt, ook heb ik een admin pagina. Dan kan ik later nog een stylesheet schrijven / uitgebreide editor maken of implementeren (zoals bijvoorbeeld fckeditor). Ook kan ik later meer functies toevoegen.
Wie heeft er ideeen voor meer leukigheidjes ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dit plaatje van 2,1 kb:
[afbeelding]

Ik zie net dit tooltje, maar volgens mij is jouw applicatie hopeloos traag. :X In een kwartier tijd heb ik een applicatie geschreven die het veel sneller doet, meer functies heeft en overweg kan met transparante afbeeldingen. Ik heb je source niet bekeken (zip is corrupt?), maar ik heb van mijn applicatie even een filmpje geüpload: http://youtube.com/watch?v=T430KSng5LA. Een 1000x2000 afbeelding zet ik in 7 seconden om, op een P-M Dothan 1.5GHz CPU. Renderen is wel traag natuurlijk, vooral ook omdat er ook bij mij geen colspan inzit.

[edit]
En ik heb wel een beetje gesmokkeld door mijn bestaande atlex_nl.image toolkit te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door AtleX op 03-07-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Voelt zich een noodle met een simpel foto upload tooltje, maar, heel doeltreffend, dat moet gezegd worden..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
AtleX schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:04:
[...]

Ik zie net dit tooltje, maar volgens mij is jouw applicatie hopeloos traag. :X In een kwartier tijd heb ik een applicatie geschreven die het veel sneller doet, meer functies heeft en overweg kan met transparante afbeeldingen. Ik heb je source niet bekeken (zip is corrupt?), maar ik heb van mijn applicatie even een filmpje geüpload: http://youtube.com/watch?v=T430KSng5LA. Een 1000x2000 afbeelding zet ik in 7 seconden om, op een P-M Dothan 1.5GHz CPU. Renderen is wel traag natuurlijk, vooral ook omdat er ook bij mij geen colspan inzit.

[edit]
En ik heb wel een beetje gesmokkeld door mijn bestaande atlex_nl.image toolkit te gebruiken.
Hij is traag ja, dat weet ik ook ;)

Komt ook doordat ik voortdurend application.doevents() aanroep om de GUI te updaten, dat kan slimmer natuurlijk ;)

Maar post jouw source dan eens? :)

(ZIP-je doet het hier btw prima, probleem ligt dus bij jou...)

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 03-07-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Alex) schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:19:
[...]
Hij is traag ja, dat weet ik ook ;)

Komt ook doordat ik voortdurend application.doevents() aanroep om de GUI te updaten, dat kan slimmer natuurlijk ;)
Ik ook, ik heb 2 lussen, 1 voor de X-as en 1 voor de Y-as. De lus voor de X-as is genest in die van de Y-as en elke lus doorloop van de Y-as doe ik een Application.DoEvents()
Maar post jouw source dan eens? :)
Ik geef de code van mijn image toolkit niet vrij, dus wat je zou zien is een paar regeltjes om de controlls uit te schakelen en een paar aanroepen naar de ImageController (MVC structuur). Daar heb je niets aan.
(ZIP-je doet het hier btw prima, probleem ligt dus bij jou...)
Ik zal het op mijn PC nog weleens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Dit had ik ook al eerder gemeld. Zie ook mijn non-gui-5-minuten implementatie hier: http://members.home.nl/s.huising/Image2HTML/Image2HTML.java. Deze doet een plaatje van 1600x2184 in 5,7 seconden op een Athlon X2 4200+ (2,2Ghz) (en schrijft dan een HTML van 103Mb :X)

[ Voor 6% gewijzigd door Marcj op 03-07-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb de code van Alex) eens bekeken, en het meest trage zit 'm in de disk I/O. Ik bouw mijn HTML eerst op met een StringBuilder en schrijf 'm als hij helemaal klaar is in 1x weg. Dat scheelt echt heel veel tijd. Alex) schrijft elk regeltje meteen weg, wat natuurlijk nogal wat overhead oplevert.

[ Voor 16% gewijzigd door AtleX op 03-07-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Whizzkid92 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:13:
Ik ben nu al een tijdje bezig met php/mysql en probeer een heel erg basic nieuws/blog systeem te maken,
Ik heb nu een input (admin) pagina en een output(de blog/ nieuwspagina zelf) pagina.
In mijn tabelletje heb ik o.a. ruimte voor de link (rss) en tags (altijd leuk), korte beschrijving (rss) , titel , en datum
Ik ben nu zover dat alles er als kale html uitrolt, ook heb ik een admin pagina. Dan kan ik later nog een stylesheet schrijven / uitgebreide editor maken of implementeren (zoals bijvoorbeeld fckeditor). Ook kan ik later meer functies toevoegen.
Wie heeft er ideeen voor meer leukigheidjes ??
Je kan hier prima je eigen gemaakte software laten zien maar vragen om input voor je eigen gemaakte zaken is dan weer niet de bedoeling. Aangezien je niks laat zien (screenshots, url om eens te kunnen inloggen etc) zien we dit soort posts dan ook liever niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
AtleX schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:44:
Ik heb de code van Alex) eens bekeken, en het meest trage zit 'm in de disk I/O. Ik bouw mijn HTML eerst op met een StringBuilder en schrijf 'm als hij helemaal klaar is in 1x weg. Dat scheelt echt heel veel tijd. Alex) schrijft elk regeltje meteen weg, wat natuurlijk nogal wat overhead oplevert.
Zo'n vermoeden had ik ook al wel, ik had alleen geen zin om meteen een buffer op te bouwen, ik moet hem nog eens aanpassen... als ik nog eens tijd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:41:
[...]
Zo'n vermoeden had ik ook al wel, ik had alleen geen zin om meteen een buffer op te bouwen, ik moet hem nog eens aanpassen... als ik nog eens tijd heb...
Volgensmij zit de meeste vertraging in de 'Application.DoEvents()' aanroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 19:50

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Laatst heb ik hier een programma gepost van mij, Adressen Programma Pro. Maar over dat programma ben ik nooit tevreden geweest omdat een MySQL server (client<->server) een beetje overkill is voor een adresboek en omdat het bagger in elkaar steekt kwa code als ik nu terug kijk.
Daarom heb ik het nu compleet herschreven in VB.NET. :)

Wat kan het?
  • Adressen opslaan en beheren via een groepen structuur
  • Alle gegevens (adressen, groepen, pasfoto's) in één adresboek bestand
  • Adresboek staat los van de applicatie, je kan het bestand op elke pc inladen mits Adressen Programma Pro geinstalleerd en dezelfde versie is
Het adresboek bestaat eigenlijk uit een SQLite3 database waarin alles staat opgeslagen, adressen, groepen, adresboek-instellingen, pasfoto's (BLOB). Verder bevat het programma ook een auto-update die eerst via een XML bestand de update informatie (versie, download link, build datum, changelog) binnenhaalt en als de user wilt updaten de update binnen haalt en installeerd. Dit project is eigenlijk een groot leerproject geweest :P

To-Do's
  • Documentatie schrijven
  • Kleine website maken
  • Meer export mogelijkheden maken (RTF/HTML)
  • Eventueel naar import mogelijkheden vanaf andere adres beheer programma's kijken
Screenie's

Download
.Net Framework 2.0 vereist

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 15-09 15:57
Kleine website maken
Juist hierom was het wellicht handiger geweest 't wel met een (externe) MySQL server te laten connecten? :)

Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als ik:
1. Online er ook bij kan vanaf vooral PC's in het buitenland.
2. Met meerdere PC's bij hetzelfde adresboek kan zonder te hoeven syncen.

Het is dat ik nooit adressen onthoud / opsla, maar als ik zelf zoiets zou schrijven zou ik het juist een webapplicatie maken die ervoor zorgt dat ik er overal bij kan, de simpelste manier om dit voor elkaar te krijgen is een losse databaseserver gebruiken, al dan niet met lokale opslag functionaliteit voor offline pc's :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

FragFrog schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:52:
Juist hierom was het wellicht handiger geweest 't wel met een (externe) MySQL server te laten connecten? :)
Als je dan toch bezig bent, gebruik dan ipv een MySQL server een (Open)LDAP server. Dan kun je dat adressenboek meteen benaderen met zowat elke mail client op aarde (behalve misschien Outlook dan). Nadeeltje daarvan is dat niet alle clients caching snappen, dus dat je dan met sommige clients online MOET zijn voor je erbij kan.

Het zoveelste adressboek programma is natuurlijk leuk, maar als het verder nergens compatible mee is heb je er imho weinig aan.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 15-09 15:57
Gerco schreef op maandag 09 juli 2007 @ 06:39:
Als je dan toch bezig bent, gebruik dan ipv een MySQL server een (Open)LDAP server. Dan kun je dat adressenboek meteen benaderen met zowat elke mail client op aarde (behalve misschien Outlook dan).
Ik meen dat windows 2003 erg leuk LDAP kon doen in combinatie met een externe SQL server. Ik weet niet hoe moeilijk het is om een webinterface aan een LDAP server te hangen, maar ik vermoed lastiger dan aan een SQL server. Ben het natuurlijk met je eens dat je compatible wilt zijn, maar of LDAP dan de handigste optie is vraag ik me af :)

Zeker aangezien je bijvoorbeeld Exchange ook goed aan een externe SQL server kan (moet?) hangen, dan kun je mooi een online adresboek EN webmail integreren.

Aan de andere kant, volgens mij kan dat zo ook wel met exchange en dan is je programma helemaal zo nutteloos aan het worden.. :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:26
Ik heb een paar maanden geleden een tooltje gemaakt om het windows HOSTS-file mee aan te passen.
Hier voor is het Microsoft Framework.NET 2.0 vereist. (Meegeleverd in de installer). Hij is klaar, maar ik ben bezig met een versie 2, helemaal in het Vista uiterlijk. Verwacht niet veel van deze tool, maar hij werkt!

Download:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeffvanhees.nl/layout/icons/save_icon.gif Mirror 1

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/41734_34429f19.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Exception op 09-07-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 19:00

sanzut

It's always christmas time

Exception schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:25:
Ik heb een paar maanden geleden een tooltje gemaakt om het windows HOSTS-file mee aan te passen.
Hier voor is het Microsoft Framework.NET 2.0 vereist. (Meegeleverd in de installer). Hij is klaar, maar ik ben bezig met een versie 2, helemaal in het Vista uiterlijk. Verwacht niet veel van deze tool, maar hij werkt!

Download:
[afbeelding] Mirror 1

Screenshot:
[afbeelding]
offtopic:
Ga je mond spoelen, techzine, wat een grof taalgebruik...

ot; waarom niet gewoon zelf je hostfile aanpassen? Zo moeilijk is dat toch ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
sanzut schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:47:
[...]

offtopic:
Ga je mond spoelen, techzine, wat een grof taalgebruik...

ot; waarom niet gewoon zelf je hostfile aanpassen? Zo moeilijk is dat toch ook weer niet?
offtopic:
Lust geen zeep

Dit was meer een projectje om te oefenen met het aanpassen van bestanden (schrijven/uitlezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26
AtleX schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:31:
Om mijn zwaar verouderde TFT Tester eens een opfrisbeurt te geven ben ik begonnen aan een nieuwe. Deze heeft wat meer en betere tests, en die idiote timer is eruit gesloopt. Ik heb 'm net in een uurtje in elkaar geflanst, dus erg geweldig zal het nog niet draaien. :P De code is ook nog een zooitje, het is nog voornamelijk een opzetje.

Geïnteresseerden kunnen 'm hier downloaden (.NET framework 2.0 vereist).
Kan je een setting maken dat je je display kan kiezen (i.e. ik met dual of triple screen heb niks aan een test voor alleen mn primary ;))

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met de optie "to screen" kan je 'm verplaatsen van monitor naar monitor. Ik zou je ook aan willen raden om de final te downloaden, die is wat stabieler dan de bèta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
AtleX schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:04:
[...]

[edit]
Misschien een stom idee, maar als je nu eens in plaats van elke pixel één tabel-cel laat worden, probeer eens bij elke cel een linker en rechter border op te geven van 1 pixel. Je krijgt dan iets als

<td style="border-left: 1px solid #123456; background-color: #987651; border-right: 1px solid #f72ef4; width: 1px;"></td>

Lijkt mij dat dat wel bijna drie keer sneller moet zijn dan pixel voor pixel de tabel tekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me deze week even bezig gehouden om m'n webcam aan de praat te krijgen icm C++ en m'n graphics engine. Na een paar uur googlen en programmeren kreeg ik het aan de praat. De volgende stap was bewegingsdetectie dmv een relatief simpel algoritme.
Hier bewoog ik m'n hoofd:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1323/811924267_d047a611da.jpg?v=0

Het algoritme doet ongeveer het volgende:
- haal beeld op van de camera
- zet het beeld om in lagere resolutie(zelf te bepalen, deze stap en de volgende mogen overgeslagen worden)
- maak het verschil met het vorige lage-resolutie beeld
- alle pixels met een waarde die lager is dan een bepaalde threshold worden onzichtbaar en alle andere pixels worden transparant-rood
- herhaal

Je kan ook zien hoeveel beweging er is in het huidige frame tov het vorige.
Later voeg ik eventueel nog code toe die snelle globale lichtverandering negeert.

Tijdens het programmeren kwam ik natuurlijk ook wel bugs tegen. Een van die bugs gaf wel een grappig resultaat, dus kon ik het niet laten om een rare snuit te trekken en een screenshot te nemen:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1076/812807160_efe0988fab.jpg?v=0

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog maar pas een tweak programma voor Enemy Territory: Quake Wars (de public beta) gemaakt. Deze past enkele settings aan (die niet in-game te vinden zijn) zonder te veel kwaliteit te verliezen. Deze aanpassingen kunnen vanuit het programma terug ongedaan worden gemaakt, mocht het resultaat niet naar je wensen zijn.

ET: Quake Wars Tweaker vereist wel .NET Framework 2.0.

Screenshot
Download

Ik heb vroeger ook nog enkele tweak programma's gemaakt, waaronder een voor Battlefield 2, Quake IV en een cd key tool voor Call of Duty 2, maar deze zijn al vrij oud vandaar dat ik ze hier weglaat (kunnen nog altijd gevonden worden op mijn site).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Omdat de huidige contest met niet zo aansprak en ik nog wel een heel klein beetje tijd over had, ben ik ook maar eens begonnen om een Sudoku solver gaan maken. Het wordt uiteindelijk zowel een helper als een solver.

Op dit moment is het mogelijk om sudoku bestanden in te lezen in verschillende formaten die ik ben tegen gekomen op verschillende fora, kan hij de mogelijkheden per veld laten zien en kleurt hij de 'Locked candidates' en 'hidden candidates'. Het gele zijn de ''Naked pairs'. Verder kun je zelf kleuren toekennen aan een veld.

De overige bekende technieken wil ik ook nog implementeren, en optioneel maken.
Op dit moment kan hij dus ook nog niet echt moeilijke puzzels zelf oplossen maar dat komt nog wel. Iedergeval een goede leerschool voor Sudoku :).

Afbeeldingslocatie: http://www.smokeysoft.nl/sudoku.png

[ Voor 6% gewijzigd door Serpie op 21-07-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Ik heb Appget weer geupdate. Mijn programmaatje om te zien of je de laatste versie van je geïnstalleerde programma's hebt draaien.
In dit topic staat changelog en linkje (of direct http://www.appget.nl/appget_setup_06.exe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49
Inmiddels al weer ruim 10 maanden bezig met een CMS. Bij een vorige implementatie kwam ik een probleempje tegen. Klant upload 1024x768 (oid) jpgtje, maar de uiteindelijke afbeelding die op de website getoond moet worden moet 500x500 pixels zijn.

De eerste 500x500 pixels van het plaatje pakken was geen optie omdat er dan wel eens teveel wegviel, en het plaatje verkleinen zodat ie in 500x500 paste was ook niet echt mooi, omdat er dan mooie 'breedbeeld' balken verschenen.

Daarom de (IE/MOZ/SAF) javascript 'ImageTool' (sterk staaltje copywriting ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudsimons.nl/imagetool.jpg
idd geen screenshot van de 500x500 case

Er wordt een standaard selectiegrootte meegegeven, en eventueel wordt verplicht om de breedte-hoogte verhouding te behouden wanneer de selectie geschaald wordt. Verder nog een beetje standaard in- en uitzoomen, en natuurlijk nog een berg kleine bugs/niet-netheden, die in de toekomst een keertje opgelost gaan worden. In de basis werkt het goed. De selectiepositie/afmetingen worden aan PHP doorgegeven die daadwerkelijk de resultaatcrop maakt (en deze dus bv in de 500x500 laat passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ziet er heel netjes uit, Deruud :)

Mooie afbeelding ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Deruud schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:41:
Er wordt een standaard selectiegrootte meegegeven, en eventueel wordt verplicht om de breedte-hoogte verhouding te behouden wanneer de selectie geschaald wordt. Verder nog een beetje standaard in- en uitzoomen, en natuurlijk nog een berg kleine bugs/niet-netheden, die in de toekomst een keertje opgelost gaan worden. In de basis werkt het goed. De selectiepositie/afmetingen worden aan PHP doorgegeven die daadwerkelijk de resultaatcrop maakt (en deze dus bv in de 500x500 laat passen).
Nice one! Zou je daar de source van willen delen?

[ Voor 34% gewijzigd door djc op 24-07-2007 17:39 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
Manuzhai schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:39:
[...]
Nice one! Zou je daar de source van willen delen?
Het probleem is een beetje dat het snel in elkaar gebeunhaast is (daardoor soms wat bugs), en dat er ongeveer 0 van gedocumenteerd is.

http://www.ruudsimons.nl/imagetool/

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Wow,, respect Deruud, leuk tooltje.

Maar wat wil je uiteindelijk met het geselecteerde deel doen? Knippen, kopieren oid?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croppen en resizen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
Inderdaad. Zodat bijvoorbeeld alleen het zinnige deel van een foto in beeld komt. En daarbij hoef ik geen cursussen photoshop-knippen meer te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
Deruud schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:41:
[...]
Daarom de (IE/MOZ/SAF) javascript 'ImageTool' (sterk staaltje copywriting ;))

[afbeelding]
idd geen screenshot van de 500x500 case

Ik heb iets soortgelijks gemaakt, maar dan initieel voor ASP.NET. Mijn crop tool werkt ook wel aardig, en kan ook (of beter: houdt standaard) de verhoudingen vast voor wat je op de pagina wilt hebben. Nu is dat allemaal statisch, maar da's ook wel vrij eenvoudig aan te passen. Bijkomend voordeel: die van mij doet het wél in Opera ;)

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in de HTML/JavaScript: http://manuel.filternet.nl/crop/crop.zip

Standaard heb ik 'm gelockt op verhouding 3/4 en wordt een minimale grootte van 640x480 geadviseerd omdat ik dat op mijn pagina wilde hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door riezebosch op 24-07-2007 20:44 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 06:13
Ik heb ook door een jaren heen een aantal leuke tooltjes gemaakt:
Voor mijn stagebedrijf een webbased programma (php, bash scripts) dat backuplogjes controleert en het resultaat verwerkt tot een controle lijst (zette werk om van een uurtje naar 17 seconden),
bashscriptje dat een pagina met (ziekte)meldingen omzet tot een rss feed, bashscript dat bestanden doorzoekt, helpdeskregistratiesysteem (php), enz.

Nu ben ik aan het experimenteren met gadgets voor igoogle en google desktop.
Mijn eerste gadget is een programma dat de nieuwste video van een bepaalde youtube-poster weer geeft. (meer info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gisteravond even een RSS Feedje (van het lokale nieuws) gemaakt op de website van de lokale omroep waarvoor ik weeens wat dingen doe/maak.

http://www.radiostadmontfoort.nl/cms/rsm/rss_nieuws.php

Ben eigenlijk helemaal geen php programmeur. Maar omdat een en ander op c++ lijkt is het goed te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 26-07-2007 11:16 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een tijdje terug liep ik tegen het programma Cappuccino aan, een geinig tooltje voor Linux:
cappuccino is a tool that you can use to let your boss think that you're working hard and harder, while you're doing several different stuff: taking a cappuccino, reading Mickey Mouse comics, listening to music, and so on.
Helaas is er niet zoiets voor Windows, tenminste, ik ben niets fatsoenlijks tegen gekomen. Daarom heb ik de source van Cappuccino erbij gepakt, heb er wat dingen uit gehaald en met C# (.NET framework 2.0) heb ik er een Windows versie van gebakken. Het is echt zo'n "even snel in de pauze" tooltje, dus erg netjes is het niet gemaakt.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://atlex.nl/tools/irish_coffee/screenshot_v1.0.0.0.png

Downloaden kan deze link, en de source (GPL) staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat ook altijd leuk is om te doen is de output van "tree C:\" fullscreen over je scherm laten lopen... dat duurt lang, maar ziet er wel interessant uit (veel tekst die erg snel voorbijscrollt)... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Goed, ik ben ook weer wat stapjes verder met mijn Sudoku solver. De volgende opties zitten er nu in.
  • Het laden van een sudoku puzzle, vanuit een bestand of klembord, diverse formaten worden ondersteund.
  • Nummers wijzigen, candidates toevoegen/verwijderen, cellen kleuren
  • Candidates voor een cell laten zien
  • Singles of Hidden singles voor een cell laten zien
  • Locked candidates laten zien.
  • Naked pairs (doubles,triples and quads)
Ik heb de solver geimplementeerd via een backtracking algoritme, hierdoor kan hij nu alle puzzles oplossen hoe moeilijk ze ook zijn. Maar belangrijker is dat je hierdoor het programma kan laten vertellen hoeveel oplossingen er zijn voor een puzzle.

Afbeeldingslocatie: http://www.smokeysoft.nl/sudoku.png

En hij is nu te downloaden ook (zie mijn sig.), nog wel alpha versie wegens het ontbreken van veel opties, en ik heb nog niet uitvoerig kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Deruud schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:42:
[...]

Het probleem is een beetje dat het snel in elkaar gebeunhaast is (daardoor soms wat bugs), en dat er ongeveer 0 van gedocumenteerd is.

http://www.ruudsimons.nl/imagetool/

Succes ;)
Je tool werkt niet meer. Wil je deze nog eens online zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Niet online
Stroom:
Stroom is a music library that allows you to share your music over the internet. It comes with a Winamp plugin, a database management/import tool, and in the future also a web interface. It supports mp3, ogg, and various other formats.
Een open source hobby projectje van me. Volledig open source ook :)

Website (demo)

Screenshotjes:

Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/dbimage.php?id=133197

Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/dbimage.php?id=133201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
software schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:44:
[...]

Je tool werkt niet meer. Wil je deze nog eens online zetten ?
Bij deze: http://www.ruudsimons.nl/imagetool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[ti] schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:59:
Stroom:

[...]

Een open source hobby projectje van me. Volledig open source ook :)
Ik mis K3 in je demo :(

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een lange tijd zonder veel mogelijkheden om iets leuks in elkaar te knutselen, ziet een nieuwe applicatie eindelijk het levenslicht :) .

Een aantal maanden geleden heb ik een fototoestel gekocht en ik wilde daar leuke software bij hebben om mijn foto's eenvoudig te kunnen bekijken (vooral ook de exif). Ik gebruikte er een tijdje Irfanview voor maar aangezien ik een dual screen setup heb kon ik (vind ik) te weinig met dat programma (qua gebruikersgemak). Tijd om zelf weer iets te maken :) .

Hier is het resultaat daarvan te zien:

http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/IMV.html

Nog een aantal ideeën erin verwerken en de performance wat verbeteren en het is helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
Serpie schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:33:
Goed, ik ben ook weer wat stapjes verder met mijn Sudoku solver. De volgende opties zitten er nu in.
  • Het laden van een sudoku puzzle, vanuit een bestand of klembord, diverse formaten worden ondersteund.
  • Nummers wijzigen, candidates toevoegen/verwijderen, cellen kleuren
  • Candidates voor een cell laten zien
  • Singles of Hidden singles voor een cell laten zien
  • Locked candidates laten zien.
  • Naked pairs (doubles,triples and quads)
Ik heb de solver geimplementeerd via een backtracking algoritme, hierdoor kan hij nu alle puzzles oplossen hoe moeilijk ze ook zijn. Maar belangrijker is dat je hierdoor het programma kan laten vertellen hoeveel oplossingen er zijn voor een puzzle.

[afbeelding]

En hij is nu te downloaden ook (zie mijn sig.), nog wel alpha versie wegens het ontbreken van veel opties, en ik heb nog niet uitvoerig kunnen testen.
Mag ik vragen hoe je die "office 2007 look" voor elkaar hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Exception schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:31:

Mag ik vragen hoe je die "office 2007 look" voor elkaar hebt gekregen?
Ja hoor, Ik gebruik hiervoor de infragistics components die ondersteunen dat standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Hij werkt op het moment niet in Opera, omdat je de controle daarvoor mist. Maar als je gewoon op regel 28 in je javascript het volgende zet werkt het al:

JavaScript:
1
if( (i = ua.indexOf(s)) >= 0 || (i = ua.indexOf("Opera")) >= 0)

(iig in Opera 9.22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
Marcj schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:47:
[...]

Hij werkt op het moment niet in Opera, omdat je de controle daarvoor mist. Maar als je gewoon op regel 28 in je javascript het volgende zet werkt het al:

JavaScript:
1
if( (i = ua.indexOf(s)) >= 0 || (i = ua.indexOf("Opera")) >= 0)

(iig in Opera 9.22)
Thnx! Het was binnenkort sowieso de bedoeling om het hele CMS project ook in Opera op fouten na te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Dit is hier niet de plek voor, de waarschuwing staat er niet voor niets. Overigens zien we dit soort zaken in de devschuur liever helemaal niet

[ Voor 102% gewijzigd door Creepy op 08-08-2007 18:31 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.