Het eerste wat in me opkwam toen ik dat plaatje zag.-NMe- schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:08:
Waarom een scheurlijn bovenaan op de verticale as?

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Het eerste wat in me opkwam toen ik dat plaatje zag.-NMe- schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:08:
Ik geloof dat het idee daarachter was omdat daarboven "oneindig" is. Na een pingtimeout weet je niet of de server lang doet over het reageren of dat hij niet bereikbaar is-NMe- schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:08:
Interne mailserver, en een rule op de mailboxErkens schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:06:
En wat als ze allemaal weg zijn gevallen en er geen mail gestuurd kan worden?
Anoniem: 201130
Misschien een heel rare vraag, maar als 1 van je lijnen weg valt (intern) komt die mail dus nooit aanhighking schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:01:
Het pingt 3 verschillende hosts, en als ten minste 2 daarvan niet bereikbaar zijn, stuurt het een mailtje naar de beheerder (mij dus).
Dit omdat wij het graag willen weten als de hoofdlijn wegvalt ivm een sla
Goed dat je het zegt, ik kom er net achter dat dat bestand helemaal niet checked of je bent ingelogdzwippie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:33:
De veiligheid heb ik nog niet goed kunnen checken, wat gebeurt er bv als je action.inc.php direct aanroept?
We are shaping the future
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Jah ik had het al gezien, ik ben er niet zo in geinteresseerd. Sommige van de functies die hij heeft toegevoegd vind ik een beetje overdreven. Ik hoop het gewoon snel en simpel te houdenzwippie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:33:
Maar over de tracker gesproken, ik check het net eens en zie trouwens dat er iemand al een versie 0.9beta heeft gemaakt een poos geleden. Wel vaag dat ie publiekelijk zegt je em kan mailen voor zijn versie. Het is natuurlijk onder GPL uitgebracht, dus tweak er op los, maar dan verwacht je toch eigenlijk ook direct de code van em te ontvangen, als bijdrage aan het geheel. Of denk ik raar.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
[ Voor 72% gewijzigd door Darude1234 op 29-03-2007 13:20 . Reden: thumbnail gemaakt ]
Blijft een geweldige toolbabbaloerie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:56:
[...]
Goed dat je het zegt, ik kom er net achter dat dat bestand helemaal niet checked of je bent ingelogd
Dus alle mensen die babbaExplorer gedownload hebben, upgraden naar versie 0.8!
http://sourceforge.net/projects/babbaexplorer/
Ik ben zelf ook bezig met een KB applicatie. Dit is allemaal nog in de ontwerp fase. Maar mag ik vragen wat voor features jij gaat bieden? Ben erg geïnteresseerd in kennismanagement en benieuwd hoe jij kennis gestructureerd wil gaan opslaan. Misschien kan ik er nog wat van leren.COMPUTERNERDNR1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:18:
Momenteel ben ik bezig met een Knowledge Base.
Ik ben nog niet echt ver en de interface ziet er niet uit dat weet ik, maar die interface komt later wel.
Dit is gebruikersbeheer (het enige wat ik al af heb):
[afbeelding]
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
Of het bij mij uiteindelijk ook gestructureerd genoeg is weet ik natuurlijk nog niet, maar het belangrijkste is dat je eerst even op papier uittekend hoe je database eruit gaat zien, dus: welke gegevens heb ik nodig?, welke gegvens wil ik opslaan? en welke velden heb ik daar in de database voor nodig.x-force schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:27:
[...]
Ik ben zelf ook bezig met een KB applicatie. Dit is allemaal nog in de ontwerp fase. Maar mag ik vragen wat voor features jij gaat bieden? Ben erg geïnteresseerd in kennismanagement en benieuwd hoe jij kennis gestructureerd wil gaan opslaan. Misschien kan ik er nog wat van leren.
En welke features?CREATE DATABASE `knowledgebase`;
USE knowledgebase;
CREATE TABLE `kb` (
`kbnr` int(11) NOT NULL auto_increment,
`titel` text NOT NULL,
`beschrijving` text NOT NULL,
`hoeonstaan` text NOT NULL,
`oplossing` text NOT NULL,
`programma` text NOT NULL,
`trefwoorden` text NOT NULL,
`categorie` text NOT NULL,
`datum` text NOT NULL,
`tijd` text NOT NULL,
`medewerker` text NOT NULL,
`status` text NOT NULL,
`aantalkeervoorgekomen` text NOT NULL,
`oplosknelpunt` text NOT NULL,
`meerinformatie` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`kbnr`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;
[ Voor 5% gewijzigd door Darude1234 op 29-03-2007 14:54 ]
Sorry dat ik het zeg.COMPUTERNERDNR1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:48:
[...]
Of het bij mij uiteindelijk ook gestructureerd genoeg is weet ik natuurlijk nog niet, maar het belangrijkste is dat je eerst even op papier uittekend hoe je database eruit gaat zien, dus: welke gegevens heb ik nodig?, welke gegvens wil ik opslaan? en welke velden heb ik daar in de database voor nodig.
Ik ben nog bezig met MCDST en daar leer je dat in een knowledgebase de volgende gegevens (velden) moeten staan:Ik zal je wat moeite besparen, hier is mijn database (wordt ook wel implementatiemodel genoemd):
- the problem in detail
- keywords (voor terugvinden van kb-items)
- waardoor onstaat het probleem
- overige informatie
- oplossing
- problemen die mogelijk weer onstaan door de genomen maatregelen
- aantal keer dat het probleem is voorgekomen en opgelost
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door LuCarD op 29-03-2007 14:57 ]
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Ik heb ook niet gezegd dat ik zo'n geweldige database ontwerper benLuCarD schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:55:
Sorry dat ik het zeg.
Maar misschien is het handig om eens een tutorial door te nemen mbt database normalisatie. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Database_normalization )
Daarnaast moet je spaarzaam gebruik maken van text data velden. En eigenlijk alleen gebruiken als het echt niet anders kan.
Verder is het ook handiger om gebruik te maken specifieke data type's bijvoorbeeld, je hebt een datum veld die zou je bijvoorbeeld een date-field kunnen maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Darude1234 op 29-03-2007 15:07 ]
Anoniem: 41852
Dan zet je ze toch op NULL? Dan heb je dat probleem niet. Nu heb je in alle kolommen NOT NULL staan, dan moet hij toch echt een standaard waarde invullen.COMPUTERNERDNR1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:04:
Dan kun je inderdaad wel date-fields gebruiken voor een datum, maar dan vult hij bij iedere nieuwe record standaard de datum 0000-00-00 in als je er geen datum bij wilt hebben, vandaar.
O stom dat is waar ookAnoniem: 41852 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:19:
[...]
Dan zet je ze toch op NULL? Dan heb je dat probleem niet. Nu heb je in alle kolommen NOT NULL staan, dan moet hij toch echt een standaard waarde invullen.
Het hoeft danwel niet voor proffesionele doeleinde te zijn , je leert wel een hoop van al dit commentaar.COMPUTERNERDNR1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:04:
[...]
)
En text datatypes vind ik makkelijker aangezien je daar vrijwel alles in kunt opslaan en het toch niet voor professionele doeleinden is.
[ Voor 26% gewijzigd door degroot op 29-03-2007 16:54 ]
www.degroot-it.nl
No offense, maar deze verdient wat mij betrefd een eervolle vermelding in dit topicCOMPUTERNERDNR1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:48:
[...]
`datum` text NOT NULL,
`tijd` text NOT NULL,
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door FragFrog op 29-03-2007 17:06 ]
Anoniem: 21292
Nog een ander detail:COMPUTERNERDNR1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:48:
[...]
Of het bij mij uiteindelijk ook gestructureerd genoeg is weet ik natuurlijk nog niet, maar het belangrijkste is dat je eerst even op papier uittekend hoe je database eruit gaat zien, dus: welke gegevens heb ik nodig?, welke gegvens wil ik opslaan? en welke velden heb ik daar in de database voor nodig.
Ik ben nog bezig met MCDST en daar leer je dat in een knowledgebase de volgende gegevens (velden) moeten staan:
...
Ik zal je wat moeite besparen, hier is mijn database (wordt ook wel implementatiemodel genoemd):
CREATE DATABASE `knowledgebase`;
USE knowledgebase;
CREATE TABLE `kb` (
`kbnr` int(11) NOT NULL auto_increment,
`titel` text NOT NULL,
`beschrijving` text NOT NULL,
`hoeonstaan` text NOT NULL,
`oplossing` text NOT NULL,
`programma` text NOT NULL,
`trefwoorden` text NOT NULL, naamgeving geef een 1 op N (of N op N) relatie aan
`categorie` text NOT NULL, als de categorie in de database staat is ook dit 1 op N
`datum` text NOT NULL,
`tijd` text NOT NULL,
`medewerker` text NOT NULL,
`status` text NOT NULL, een text (maar bijvoorkeur varchar kan, maar voor statussen zijn ints toch wat gebruikelijker)
`aantalkeervoorgekomen` text NOT NULL, Dit duidt op een integer value
`oplosknelpunt` text NOT NULL,
`meerinformatie` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`kbnr`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;
[ Voor 34% gewijzigd door Darude1234 op 30-03-2007 03:47 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| import ConfigParser MAX_LID_DUUR = 48 contracts_file = ConfigParser.SafeConfigParser() contracts_file.read('choose-isp.ini') contracts_file.defaults() conversions = {} conversions['ppm'] = float conversions['eenmalige_korting'] = float conversions['eenmalige_kosten'] = float conversions['min_contractduur'] = int conversions['min_verlenging'] = int conversions['v_down'] = float contracts = {} for contract in contracts_file.sections(): contracts[contract] = dict(contracts_file.items(contract)) for key, func in conversions.iteritems(): if key in contracts[contract]: contracts[contract][key] = func(contracts[contract][key]) else: raise ConfigParser.NoOptionError(key, contract) for isp_name, isp_info in contracts.iteritems(): print isp_name for x in xrange(isp_info['min_contractduur'], MAX_LID_DUUR + 1, isp_info['min_verlenging']): # prijs van internetabbo na x maanden lidmaatschap ppm_x = isp_info['ppm'] + (isp_info['eenmalige_kosten'] - isp_info['eenmalige_korting'])/float(x) # downstream snelheid (kbps) per euro van internetabbo na x maanden lidmaatschap spe_x = isp_info['v_down']/ppm_x print "na %d mnd: EUR %0.2f\t%0.1f kbps/euro" % (x, ppm_x, spe_x) |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| # Standaardwaarden [DEFAULT] # eenmalige_kosten (float): optelsom van alle eenmalige kosten zoals # aansluitkosten en afsluitkosten. ;eenmalige_kosten = 75 # min_verlenging (int): aantal maanden waarmee een contract na afloop minimaal # moet worden verlengd (meestal 1 of 12). ;min_verlenging = 1 # eenmalige_korting (float): optelsom van eenmalig voordeeltjes, zoals een maand # lang gratis internet, of een jaar lang korting op het maandbedrag. ;eenmalige_korting = 0 # ppm (float): standaard bedrag per maand te betalen, excl. kortingen. ;ppm = 19.95 # min_contractduur (int): minimale duur van een contract, in maanden. min_contractduur = 12 # v_down (int): standaard downstreamsnelheid in kbps. ;v_down = 6000 # v_up (int): standaard upstreamsnelheid in kbps. ;v_up = 1024 [Concepts ICT 5 Mb via Internetten.nl] # afsluitkosten eenmalige_kosten = 75 min_verlenging = 1 # 1 maand gratis internet eenmalige_korting = 19.95 ppm = 19.95 min_contractduur = 12 v_down = 5120 v_up = 1024 [Concepts ICT 6 Mb via Adslwinkel.nl] # afsluitkosten eenmalige_kosten = 75 min_verlenging = 1 eenmalige_korting = 0 ppm = 19.95 min_contractduur = 12 v_down = 6000 v_up = 1024 |
Wil je de src code ook ervan delen ? Zou willen bekijken hoe je het in elkaar hebt gezet.AtleX schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:32:
Voor een schoolproject moesten * AtleX & Griffin even uitzoeken hoe het precies zat met C# en SQL server 2005 qua verbinding maken etc. Daar is een testtooltje uitgerold waarmee je verbinding kunt maken en queries kunt uitvoeren op elke database in een SQL Server:
[afbeelding]
Download (.NET framework 2.0 noodzakelijk).
Ik heb alleen geen flauw idee hoe goed het tooltje is qua foutafhandeling enzo. Het zit er wel in, maar is amper getest.
< dit stukje webruimte is te huur >
Een vergelijkbaar iets had ik even snel in elkaar gezet om snel dingen te kunnen wijzigen in een ASP.NET project. Connectie met de DB heb ik niet dynamisch gemaakt, het is puur om even snel SQL uit te kunnen voeren en evt de uitvoer ervan te kunnen zien:aex351 schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:02:
[...]
Wil je de src code ook ervan delen ? Zou willen bekijken hoe je het in elkaar hebt gezet.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <script runat="server"> protected void SubmitButton_Click(object sender, EventArgs e) { SqlDataSource1.SelectCommand = SqlTextBox.Text; GridView1.DataBind(); } </script> <form id="form1" runat="server"> <div style="margin:5px;"> <asp:TextBox ID="SqlTextBox" Columns="100" runat="server" /> <asp:Button ID="SubmitButton" Text="->" OnClick="SubmitButton_Click" runat="server" /> </div> <div style="margin:5px;"> <asp:GridView ID="GridView1" DataSourceID="SqlDataSource1" runat="server" CellPadding="5" /> </div> <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:con %>" runat="server" /> </form> |
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Nooit eens naar rsync gekeken? http://samba.anu.edu.au/rsync/DaCoTa schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:44:
Een simpel one-way-backup sync programma.
Ja, ik had geen zin om een rsync server te draaien, gezien het beide lokale schijven zijn. Heb de windows port geprobeerd maar beviel me niet, veelste omslachtig.terabyte schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:20:
[...]
Nooit eens naar rsync gekeken? http://samba.anu.edu.au/rsync/
Anoniem: 216242
ik zal die dingen es online gooien dit weekend! was ik al van plan in 2006 maar jahAtleX schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:54:
URL2PNG.exe zou ik graag willen hebben. Is er ergens een downloadlink?
Tijdje geleden ook zoiets rap rap geschreven, geen errorafhandeling en werkt met OLE DB.aex351 schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:02:
[...]
Wil je de src code ook ervan delen ? Zou willen bekijken hoe je het in elkaar hebt gezet.
Deze klinkt idd interessant. Krijg je hier een PNG van de volledige hoogte van een website?Anoniem: 216242 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:52:
URL2PNG.exe
neemt een URL en de output is een png bestand met de grafische weergave van de website
Waar te downloaden?Anoniem: 216242 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:52:
command line tools:
download.exe
download iets en savet het (super handig ding!)
timestamp.exe
geeft als output de tijd (kan waarden als -1, +1 (aantal dagen vanaf nu erbij te tellen) accepteren + het formaat yyyy/dd/MM hh:mm:ss of dd/.. enz
URL2PNG.exe
neemt een URL en de output is een png bestand met de grafische weergave van de website
domaincheck.exe
accepteert single words of lijstje en verschillende extensies en geeft als output de vrije domeinen
MD5.exe
input: string of file en de output is de MD5 hash waarde ervan
Je hoeft geen rsync server te draaien,DaCoTa schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:48:
[...]
Ja, ik had geen zin om een rsync server te draaien, gezien het beide lokale schijven zijn. Heb de windows port geprobeerd maar beviel me niet, veelste omslachtig.
rsnapshot heeft zelf een heel backup systeem gebouwd rond rsync, waarschijnlijk niet iets wat aansluit bij wat jij zegt, maar zeker even het noemen waard.terabyte schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:45:
[...]
Je hoeft geen rsync server te draaien,
ik doe precies het zelfde als jij en in feite hoef daar alleen maar
heey, zoiets heb ik ook een keer gemaakt, al een hele tijd geleden zelfs (ruim een jaar geleden, denk wel meer), maar heb hem nooit online gegooid, omdat het nogal makkelijk als cheat te gebruiken is voor games...Anoniem: 216242 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:33:
Laser Crossair (de eerste in zijn soort)
http://users.skynet.be/erazer/crosshair.jpg
toont een laserdot op je scherm (door extern programma): [afbeelding]
link ? staat wel ergens op internet
DoDo schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:19:
Ik heb een Data Access Layer generator gemaakt. Deze genereert een Data Access Layer voor C#, en maakt tevens automatisch "Stored Procedures" aan in je database.
Hier te downloaden
Alle DAL generators die vanuit de database werken hebben dan ook vaak exact hetzelfde basisprincipe. Als je dus alleen het eerste gedeelte hebt gemaakt, lijkt het inderdaad veel op elkaar. Als je goed gaat zoeken in de code van eFBe zul je vast ook nog wel iets dergelijks tegen komen. Alleen is die inmiddels zo geavanceerd en uitgebreid geworden dat er veel en veel meer om heen gebouwd is om alles goed te abstracteren enz...Anoniem: 160183 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:26:
Lijkt op de allereerste versie van LLBLGen van Frans Bouma.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 201130 op 01-05-2007 22:23 ]
Omdat Stored Procedures gecompiled kunnen worden aan de database kant waardoor de performance een stuk beter is.Anoniem: 201130 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:17:
Alleen waarom Stored Procedures gebruiken?
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Die performance winst bepaal je alleen in situaties waarbij er miljoenen transacties per minuut zijn, anders heeft het geen enkel voordeel, enkel nadelen op beheersgebied. Dit is een veel gehoord argument dat eigenlijk niet zo vaak meer op gaat als iedereen wil geloven:MTWZZ schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:46:
[...]
Omdat Stored Procedures gecompiled kunnen worden aan de database kant waardoor de performance een stuk beter is.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 201130 op 01-05-2007 22:57 . Reden: Ik zoek ff de urls erbij hierover. ]
Hey! Dat probleem klinkt bekend! Wil je je tool delen met ons, of kun je me wat informatie geven hoe je zoites schrijft en waarin? Heb op het moment alleen basic C# kennis. Dit ziet er echt uit als een hele handige tool!Anoniem: 216242 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:12:
Automatic Updates !
Voor m'n werk: mensen vinden het niet leuk als je die zooi installeert, want dan vertraagt alles en moeten ze rebooten (of zo'n venstertje wegklikken).
Maar als je het niet automatisch doet, dan update niemand...
http://www.slibe.com/image/44a3b3fa-notify/
WSUS 3 + Group Policy ingesteld om alles te downloaden.
Tooltje kijkt of er updates klaar staan om te downloaden en verwittigt de user (elk uur) dat hij z'n updates moet installeren als hij kan.
Anoniem: 84021
Valt je crosshair programma ook al ergens te downloaden?Anoniem: 216242 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:06:
download.exe timestamp.exe en MD5.exe zijn te downloaden op http://www.programmas.be (software)
andere heb ik hier niet bij me, komen er ook nog wel bij
Ik ga even kijken wat er allemaal voor logging mogelijkheden beschikbaar zijn hiervoor, dan zal ik even kijken of het te implementeren valt.Anoniem: 201130 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:17:
[...]
[...]
[edit]Ik zie net dat je van de Microsoft Application Blocks gebruikt maakt. Ben je van plan dit helemaal door te voeren? Dus ook voor logging enzovoorts? Dan zou jouw generator in mijn ogen namelijk ook echt iets te voegen wat al die honderden andere generators niet hebben. En dat maakt het dan weer interessant.
[ Voor 7% gewijzigd door DoDo op 02-05-2007 00:55 ]
http://www.codeplex.com/entlibDoDo schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:49:
[...]
Ik ga even kijken wat er allemaal voor logging mogelijkheden beschikbaar zijn hiervoor, dan zal ik even kijken of het te implementeren valt.
edit:
Zou je mij een linkje kunnen geven waar staat wat er allemaal voor logging mogelijkheden inzitten?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 201130 op 02-05-2007 01:10 ]
Deze ziet er erg handig uit! Is het ergens te downloaden?Skit3000 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:22:
Ik maak eigenlijk voor elk probleem wat ik tegenkom en niet met andere dingen is op te lossen een apart tooltje. Hier is een lijstje zoals ik die ergens anders heb neergekwakt
- Taskbar Projects, om taakbalkknoppen te groeperen op functie of 'project'.
Schitterend eenvoudig tooltje! Alleen blijven sommige gegenereerde classes leeg, het lijkt erop wanneer ze geen foreign key hebbenDoDo schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:19:
Ik heb een Data Access Layer generator gemaakt. Deze genereert een Data Access Layer voor C#, en maakt tevens automatisch "Stored Procedures" aan in je database.
Hier te downloaden
[ Voor 64% gewijzigd door riezebosch op 02-05-2007 10:17 ]
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Ik heb het even geupload, maar weet niet zeker of dit de final versie is (dus of er nog bugs in zitten of niet). In ieder geval even een kleine beschrijving hoe het werkt.DaCoTa schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 01:24:
[...]
Deze ziet er erg handig uit! Is het ergens te downloaden?
[ Voor 11% gewijzigd door Skit3000 op 02-05-2007 17:35 ]
Punt 0: Volgens mij is een table zowiezo niet goed zonder primary key?riezebosch schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:31:
[...]
Schitterend eenvoudig tooltje! Alleen blijven sommige gegenereerde classes leeg, het lijkt erop wanneer ze geen foreign key hebben
Als ik de sysdiagrams niet laat meegenereren gaat het wel goed...
Nog twee opmerkingen:
1) Volgens wordt (ten onrechte) een char(10) uit de database beschouwd als een char in de gegenereerde classes.
2) Het is denk ik makkelijker als je in de gegenereerde classes niet public variabelen aanmaakt maar deze encapsuleert in een field zodat de classes ook rechtstreeks te gebruiken zijn met een ObjectDataSource.
[ Voor 6% gewijzigd door DoDo op 02-05-2007 12:51 . Reden: Nieuwe versie ]
De tools die jij hebt geschreven zijn echt waanzinnig handig o_OSkit3000 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:41:
[...]
Ik heb het even geupload, maar weet niet zeker of dit de final versie is (dus of er nog bugs in zitten of niet). In ieder geval even een kleine beschrijving hoe het werkt.
Als je het programma start, zie je een aantal tabbladen. Op het eerste tabblad staan drie horizontale streepjes. Als je hierop klikt en je houdt je muisknop vast, kan je de boel heen en weer verslepen. Al klik je er met rechts op krijg je een keuze menu waarmee je de namen van de tabbladen kunt aanpassen én waarmee je het tooltje af kunt sluiten.
Om vensters toe te voegen aan een bepaald tabblad, moet je eerst het venster actief maken (dus erop klikken of ermee werken) en daarna met rechts op het tabblad klikken waaraan het toegevoegd moet worden. Je ziet dan meteen dat de knop van dat venster uit je taakbalk verdwijnt. Klik daarna met links op het tabblad waaraan je het net hebt toegevoegd en je ziet 'm weer verschijnen (en tevens de andere knoppen verdwijnen).
Je kan de bestanden hier downloaden
http://weblog.vanderhoorn.info/files/Taskbar%20projects.zip
Edit: Het is dus een oude versie. Ik zal nog even kijken of ik de laatste kan vinden anders moet je het hier maar even mee doen ben ik bang. Als het je echt aanstaat en je wilt het gaan gebruiken en ik kan niets meer vinden, kan ik er nog wel even voor gaan zitten en de laatste bugs eruit slopen
Oh noes.. No more TreinTijden :(
ik heb het uiteindelijk offline gehaald, aangezien het ongewenste neveneffecten voor spellen als Medal of honor gaf (wallhacks met bepaalde drivers)nick_haak schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:23:
[...]
heey, zoiets heb ik ook een keer gemaakt, al een hele tijd geleden zelfs (ruim een jaar geleden, denk wel meer), maar heb hem nooit online gegooid, omdat het nogal makkelijk als cheat te gebruiken is voor games...
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 216242 op 02-05-2007 11:56 ]
het zit even in een dipje;PeterEs schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:57:
[...]
Hey! Dat probleem klinkt bekend! Wil je je tool delen met ons, of kun je me wat informatie geven hoe je zoites schrijft en waarin? Heb op het moment alleen basic C# kennis. Dit ziet er echt uit als een hele handige tool!
Ik kan ze wel aan je mailen, moet je even een mailtje naar mij sturen. M'n mailadres is mijn nickname van hier met @hotmail.comWiebbe schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:52:
[...]
Heb je nog versies van die MyWebFTP en die online Office "file" manager? Ze zien er gewoon echt uit alsof ze gemaakt zijn voor het onderwijs. Ik zoek al echt 3/4 jaar naar een goede tool en heb nooit zin gehad om er zelf een te maken, maar deze zien er echt "goed"! uit!!
hahaAnoniem: 216242 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:53:
[...]
ik heb het uiteindelijk offline gehaald, aangezien het ongewenste neveneffecten voor spellen als Medal of honor gaf (wallhacks met bepaalde drivers)
@KEV0, ik zal die zoeken en online zetten, het interesseert mij niet zo zeer meer waar mijn software voor gebruikt wordtitt vroeger
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 216242 op 02-05-2007 16:41 ]
Kun je niet gewoon de goeie API daar voor gebruikenAnoniem: 216242 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:05:
<-- verhaal -->
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Deze is super handig. Eén nadeel alleen: remote desktops willen niet onder een tabblad, deze verschijnen altijd in de taakbalk. Als dat nog verandert kan worden is het helemaal ideaal.Skit3000 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:22:
...knip......knip...
- Taskbar Projects, om taakbalkknoppen te groeperen op functie of 'project'.
[ Voor 7% gewijzigd door SteeringWheel op 02-05-2007 16:54 ]
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Thx !! Had daar nog nooit van gehoord, ga er direct mee werkenMTWZZ schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:45:
[...]
Kun je niet gewoon de goeie API daar voor gebruiken
Using the Windows Update Agent API en Windows Update Agent (WUA) API
Ik heb net een nieuwe versie geupload, kon mijn oude versie met bugfixes niet meer vinden dus heb het even uit het hoofdje gedaanSteeringWheel schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:51:
[...]
Deze is super handig. Eén nadeel alleen: remote desktops willen niet onder een tabblad, deze verschijnen altijd in de taakbalk. Als dat nog verandert kan worden is het helemaal ideaal.
Edit: laat maar, deed zeker iets fout. Het werkt iig wél.
Properties bedoel je neem ik aan? Want Fields encapsuleren met fields is natuulijk beetje onzinnigriezebosch schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:31:
[...]
2) Het is denk ik makkelijker als je in de gegenereerde classes niet public variabelen aanmaakt maar deze encapsuleert in een field zodat de classes ook rechtstreeks te gebruiken zijn met een ObjectDataSource.
[ Voor 13% gewijzigd door DoDo op 04-05-2007 11:14 ]
Ik zou een oplossing toch eerder zoeken in het proberen te achterhalen hoe het oude forum de messages opslaat in een DB en/of filesysteem. Was dat geen mogelijkheid?YopY schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:26:
<knip>
Werkt redelijk eenvoudig, in een for loop maakt hij URLs aan voor elke thread (index.php?showtopic=X), deze thread downloadt hij (mbv de Url.openStream() functie), en daarna gaat hij er lijn voor lijn bij langs.
<knip>
Anoniem: 37526
Ik gok dat InvisionFree een board is dat gehost wordt door een externe partij, waarbij je zelf niet bij de database mag komen. Zie ook de $35 > 10.000 posts lineDaCoTa schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:17:
[...]
Ik zou een oplossing toch eerder zoeken in het proberen te achterhalen hoe het oude forum de messages opslaat in een DB en/of filesysteem. Was dat geen mogelijkheid?
GamiQ, de game notes app met game maps!
http://weblog.vanderhoorn.info/files/NetTV.zip
GamiQ, de game notes app met game maps!
[ Voor 6% gewijzigd door writser op 04-05-2007 23:13 ]
Onvoorstelbaar!
...
Waar staat deze dan? Ik zou het tooltje ook graag willenAnoniem: 216242 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:53:
[...]
@KEV0, ik zal die zoeken en online zetten, het interesseert mij niet zo zeer meer waar mijn software voor gebruikt wordtitt vroeger
Zoals ik al zei heb ik helaas de database zelf niet meer, dus naast het invullen van je database gegevens (het serveradres, vaak gewoon localhost, gebruikersnaam en wachtwoord) moet je ook de database zelf nog aanmaken met de eerdergenoemde velden. Daarin kan je dan een rij toevoegen voor een gebruiker, bijvoorbeeld "admin" en dan met als wachtwoord 12345. Zodra je dat hebt gedaan zou je in moeten kunnen loggen.Peeetr schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:39:
Relaxede proggie allemaal, ook die van jou Skit3000. Maar ik krijg nog steeds Online Office niet aan de praat. De informatie die ik in configuration.php invul slaat toch op de inlog gegevens van de MySQL? Hoe heb jij de standaard inlog gezet?
Toch niet helemaal.Exception schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:36:
Ik heb mijn eigen Hosts File Editor geschreven. Hij werkt helemaal goed.
Hosts File Editor 1.6
Ik ben bezig met een nieuwe versie.
1
| 192.168.1.1 naam1 naam2 naam3 |
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Anoniem: 42901
Ik heb er ook een!AtleX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:34:
Kleine update van mijn Conway's Game of Life. Voornaamste verbeteringen zijn dikke performance improvements en een flink grotere wereld (182x182 tov 105x105 in 1.0.0.3). Zoals bij de vorige versie heb ik nu ook weer een redistributable en een developers versie met source en documentatie.
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 08-05-2007 16:26 ]
[ Voor 29% gewijzigd door SideShow op 14-05-2007 15:19 ]
Lijkt mij ooksanzut schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:38:
Lijkt me niet dat je host er blij mee was dat er een 'bot' het forum afzocht naar pagina's. Lijkt me redelijke belasting op de server.
Kleine update van mijn Conway's Game of Life. Voornaamste verbeteringen zijn dikke performance improvements en een flink grotere wereld (182x182 tov 105x105 in 1.0.0.3). Zoals bij de vorige versie heb ik nu ook weer een redistributable en een developers versie met source en documentatie.
Ik heb er ook een, zou ik zeggen, maar toen werdt ik geownedIk heb er ook een!
Maar dan in 3D. Ook veranderen de kleuren aan de hand van het groeigedrag:
- meer buren = lichter van kleur
- ouder worden = roder
[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 04-09-2007 20:56 ]
Paar kleine vraagjes: hoe bevalt die IDE? Hoe makkelijk werkt het (en met hoeveel C# ervaring)?SideShow schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:31:
Enkele dagen geleden deze tool uitgeprobeerd: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/
en dan maar beslist om iets te maken voor de fun.
source in http://users.telenet.be/sideshow/TinyRAM/
Nu nog een functionaliteit om automatisch je snelste tijden door te sturenAtleX schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:46:
Omdat ik het zat was om elke keer TM:N op te starten om gegevens van een track te bekijken heb ik zelf een kleine manager ervoor geschreven. Zoals gewoonlijk is het weer compleet uit de hand gelopen, en dus kan hij inmiddels ook overweg met tracks van TM:Sunrise en TM:United.
[afbeelding]
TI_b3.exe (.NET framework 2.0 noodzakelijk)
Wat features:
- Het scannen van een hele directory (eventueel inclusief subdirectories) naar TM tracks
- 1 enkele file openen
- Drag & drop van 1 of meer tracks
- Informatie over een track:
- Naam
- Auteur
- Race type
- hoeveelheid rondes
- Tijden (gold, silver, bronze, author)
- Omgeving (+tijd)
- Track verwijderen
- Directory openen waar de huidige track in staat. (niet compatible met Linux)
- Kan overweg met tracks van Nations, United en Sunrise
hehe goed bezig danAnoniem: 216242 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:40:
misschien ken je mij, ik ben "erazer" uit de mohaa scene
't is wel al 2 jaar geleden dat ik mohaa (medal of honor) nog gespeeld heb
ik heb Cashy van DMW (anticheat softw) meerdere nachtmerries bezorgd, maar toen vond ik dat ik niets mocht releasen dat als cheat kon gebruikt worden (ik vond het dan niet fijn dat het tegen mij gebruikt zou worden)
er kan wel niet veel tegen dat programma gedaan worden: 't is een standalone executable dat met geen enkel spel communiceert, dus dmv een hash kun je het wel opsporen en blokkeren, maar dan verander je maar een bit en mogen ze opnieuw beginnen.
Anoniem: 42901
Ik hoop dat je toestemming hebt van imdb.com, want anders zou dat wel eens problemen kunnen opleveren.JokerLash schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:23:
Ik heb met PHP een IMDB parser in elkaar gestoken.
Het doel:
- zoeken op een filmtitel
- details ophalen met een imdb nr (tt1234567)
De resultaten worden gepresenteerd als XML (als ik de opmaak verkeerd heb gedaan hoor ik het graag), hiervoor heb ik gekozen omdat dit via andere talen/tools makkelijk bruikbaar is.
Voorbeeld zoeken op filmtitel (matrix): http://jokerlash.sytes.net/imdb_regexp/xml_imdb.php?action=find&title=matrix
Voorbeeld details op imdbnr (tt0133093)
http://jokerlash.sytes.net/imdb_regexp/xml_imdb.php?action=detail&id=tt0133093
Bruikbaar commentaar is altijd welkom en als er mensen zijn die graag uitbreidingen zien hoor ik het wel.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq