[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 95.846 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
-NMe- schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:08:
Waarom een scheurlijn bovenaan op de verticale as? :+
Het eerste wat in me opkwam toen ik dat plaatje zag. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-NMe- schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:08:
Waarom een scheurlijn bovenaan op de verticale as? :+
Ik geloof dat het idee daarachter was omdat daarboven "oneindig" is. Na een pingtimeout weet je niet of de server lang doet over het reageren of dat hij niet bereikbaar is :P
Maargoed, valt me nog mee dat je niet struikelt over de verdeling op horizontale as :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Erkens schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:06:
En wat als ze allemaal weg zijn gevallen en er geen mail gestuurd kan worden?
Interne mailserver, en een rule op de mailbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201130

highking schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:01:
Het pingt 3 verschillende hosts, en als ten minste 2 daarvan niet bereikbaar zijn, stuurt het een mailtje naar de beheerder (mij dus).
Dit omdat wij het graag willen weten als de hoofdlijn wegvalt ivm een sla :P
Misschien een heel rare vraag, maar als 1 van je lijnen weg valt (intern) komt die mail dus nooit aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

zwippie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:33:
De veiligheid heb ik nog niet goed kunnen checken, wat gebeurt er bv als je action.inc.php direct aanroept?
Goed dat je het zegt, ik kom er net achter dat dat bestand helemaal niet checked of je bent ingelogd :X

Dus alle mensen die babbaExplorer gedownload hebben, upgraden naar versie 0.8!

http://sourceforge.net/projects/babbaexplorer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Misschien is het handig om een auto-updater toe te voegen? Of in ieder geval een notifier?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Alex, als je de tool van babbaloerie bedoelt, dan lijkt me dat een tikkie overdreven is. Je zou de tracker oid van sourceforge kunnen gebruiken om de updates bij te houden (als gebruiker). Als elk script dat je downloadt met een auto-updater zou komen... :p

Maar over de tracker gesproken, ik check het net eens en zie trouwens dat er iemand al een versie 0.9beta heeft gemaakt een poos geleden. Wel vaag dat ie publiekelijk zegt je em kan mailen voor zijn versie. Het is natuurlijk onder GPL uitgebracht, dus tweak er op los, maar dan verwacht je toch eigenlijk ook direct de code van em te ontvangen, als bijdrage aan het geheel. Of denk ik raar. 8)7

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

zwippie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:33:
Maar over de tracker gesproken, ik check het net eens en zie trouwens dat er iemand al een versie 0.9beta heeft gemaakt een poos geleden. Wel vaag dat ie publiekelijk zegt je em kan mailen voor zijn versie. Het is natuurlijk onder GPL uitgebracht, dus tweak er op los, maar dan verwacht je toch eigenlijk ook direct de code van em te ontvangen, als bijdrage aan het geheel. Of denk ik raar. 8)7
Jah ik had het al gezien, ik ben er niet zo in geinteresseerd. Sommige van de functies die hij heeft toegevoegd vind ik een beetje overdreven. Ik hoop het gewoon snel en simpel te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:49

spaceboy

Op grote hoogte

Heb een tooltje gemaakt om aandelen/opties/etc transacties bij te houden. Hij heeft geen "geheugen", dus eigenlijk is het gewoon een veredelde XLS. :-)
Maar de techniek is wel leerzaam: wat je niet ziet: Java 5, Hibernate 3, Spring 2, DWR 2 (nog geen echte Ajax-functionaliteit gebruikt), JSP, taglibs, CSS, MySQL, Apache Tomcat. Meer een techniek-testcase dus.
Voor wat 't is, vrij overkill, maar ach... het houdt je van de straat...

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.dropshots.com/photos/188762/20070323/210811.jpg

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04 20:08
Momenteel ben ik bezig met een Knowledge Base.
Ik ben nog niet echt ver en de interface ziet er niet uit dat weet ik, maar die interface komt later wel.

Dit is gebruikersbeheer (het enige wat ik al af heb):
Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/07/87/07/knowledgebasethumb.png

[ Voor 72% gewijzigd door Darude1234 op 29-03-2007 13:20 . Reden: thumbnail gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
babbaloerie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:56:
[...]

Goed dat je het zegt, ik kom er net achter dat dat bestand helemaal niet checked of je bent ingelogd :X

Dus alle mensen die babbaExplorer gedownload hebben, upgraden naar versie 0.8!

http://sourceforge.net/projects/babbaexplorer/
Blijft een geweldige tool _/-\o_
Maar ik heb wel een kleine suggestie:
Bovenaan zie je de locatie van de map waarin je op dat moment bent. Het zou handig zijn als je vandaaruit in een keer terug kan klikken naar een van die andere mappen dus bijv:

ik zit in de map: /Site/beheer/user/images
en als ik dan op beheer klik dat ik dan weer in de map beheer kom.
Dan zou het helemaal fantastisch zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

:)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 17-04-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
COMPUTERNERDNR1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:18:
Momenteel ben ik bezig met een Knowledge Base.
Ik ben nog niet echt ver en de interface ziet er niet uit dat weet ik, maar die interface komt later wel.

Dit is gebruikersbeheer (het enige wat ik al af heb):
[afbeelding]
Ik ben zelf ook bezig met een KB applicatie. Dit is allemaal nog in de ontwerp fase. Maar mag ik vragen wat voor features jij gaat bieden? Ben erg geïnteresseerd in kennismanagement en benieuwd hoe jij kennis gestructureerd wil gaan opslaan. Misschien kan ik er nog wat van leren.

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
x-force schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:27:
[...]

Ik ben zelf ook bezig met een KB applicatie. Dit is allemaal nog in de ontwerp fase. Maar mag ik vragen wat voor features jij gaat bieden? Ben erg geïnteresseerd in kennismanagement en benieuwd hoe jij kennis gestructureerd wil gaan opslaan. Misschien kan ik er nog wat van leren.
Of het bij mij uiteindelijk ook gestructureerd genoeg is weet ik natuurlijk nog niet, maar het belangrijkste is dat je eerst even op papier uittekend hoe je database eruit gaat zien, dus: welke gegevens heb ik nodig?, welke gegvens wil ik opslaan? en welke velden heb ik daar in de database voor nodig.

Ik ben nog bezig met MCDST en daar leer je dat in een knowledgebase de volgende gegevens (velden) moeten staan:
  • the problem in detail
  • keywords (voor terugvinden van kb-items)
  • waardoor onstaat het probleem
  • overige informatie
  • oplossing
  • problemen die mogelijk weer onstaan door de genomen maatregelen
  • aantal keer dat het probleem is voorgekomen en opgelost
Ik zal je wat moeite besparen, hier is mijn database (wordt ook wel implementatiemodel genoemd):
CREATE DATABASE `knowledgebase`;
USE knowledgebase;

CREATE TABLE `kb` (
`kbnr` int(11) NOT NULL auto_increment,
`titel` text NOT NULL,
`beschrijving` text NOT NULL,
`hoeonstaan` text NOT NULL,
`oplossing` text NOT NULL,
`programma` text NOT NULL,
`trefwoorden` text NOT NULL,
`categorie` text NOT NULL,
`datum` text NOT NULL,
`tijd` text NOT NULL,
`medewerker` text NOT NULL,
`status` text NOT NULL,
`aantalkeervoorgekomen` text NOT NULL,
`oplosknelpunt` text NOT NULL,
`meerinformatie` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`kbnr`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;
En welke features?
- De beheerder kan nieuwe knowledgebase items toevoegen en beheren (raadplegen, bewerken, verwijderen via een webinterface)

En wat er verder nog mee ga doen weet ik nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Darude1234 op 29-03-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

COMPUTERNERDNR1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:48:
[...]

Of het bij mij uiteindelijk ook gestructureerd genoeg is weet ik natuurlijk nog niet, maar het belangrijkste is dat je eerst even op papier uittekend hoe je database eruit gaat zien, dus: welke gegevens heb ik nodig?, welke gegvens wil ik opslaan? en welke velden heb ik daar in de database voor nodig.

Ik ben nog bezig met MCDST en daar leer je dat in een knowledgebase de volgende gegevens (velden) moeten staan:
  • the problem in detail
  • keywords (voor terugvinden van kb-items)
  • waardoor onstaat het probleem
  • overige informatie
  • oplossing
  • problemen die mogelijk weer onstaan door de genomen maatregelen
  • aantal keer dat het probleem is voorgekomen en opgelost
Ik zal je wat moeite besparen, hier is mijn database (wordt ook wel implementatiemodel genoemd):

[...]
Sorry dat ik het zeg.

Maar misschien is het handig om eens een tutorial door te nemen mbt database normalisatie. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Database_normalization )

Daarnaast moet je spaarzaam gebruik maken van text data velden. En eigenlijk alleen gebruiken als het echt niet anders kan.
Verder is het ook handiger om gebruik te maken specifieke data type's bijvoorbeeld, je hebt een datum veld die zou je bijvoorbeeld een date-field kunnen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door LuCarD op 29-03-2007 14:57 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
LuCarD schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:55:

Sorry dat ik het zeg.

Maar misschien is het handig om eens een tutorial door te nemen mbt database normalisatie. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Database_normalization )

Daarnaast moet je spaarzaam gebruik maken van text data velden. En eigenlijk alleen gebruiken als het echt niet anders kan.
Verder is het ook handiger om gebruik te maken specifieke data type's bijvoorbeeld, je hebt een datum veld die zou je bijvoorbeeld een date-field kunnen maken.
Ik heb ook niet gezegd dat ik zo'n geweldige database ontwerper ben ;)
En text datatypes vind ik makkelijker aangezien je daar vrijwel alles in kunt opslaan en het toch niet voor professionele doeleinden is, eigenlijk alleen maar voor mijzelf. Dan kun je inderdaad wel date-fields gebruiken voor een datum, maar dan vult hij bij iedere nieuwe record standaard de datum 0000-00-00 in als je er geen datum bij wilt hebben, vandaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Darude1234 op 29-03-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41852

COMPUTERNERDNR1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:04:
Dan kun je inderdaad wel date-fields gebruiken voor een datum, maar dan vult hij bij iedere nieuwe record standaard de datum 0000-00-00 in als je er geen datum bij wilt hebben, vandaar.
Dan zet je ze toch op NULL? Dan heb je dat probleem niet. Nu heb je in alle kolommen NOT NULL staan, dan moet hij toch echt een standaard waarde invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
Anoniem: 41852 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:19:
[...]

Dan zet je ze toch op NULL? Dan heb je dat probleem niet. Nu heb je in alle kolommen NOT NULL staan, dan moet hij toch echt een standaard waarde invullen.
O stom dat is waar ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
COMPUTERNERDNR1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:04:
[...]

)
En text datatypes vind ik makkelijker aangezien je daar vrijwel alles in kunt opslaan en het toch niet voor professionele doeleinden is.
Het hoeft danwel niet voor proffesionele doeleinde te zijn , je leert wel een hoop van al dit commentaar.

Ik zou bijvoorbeeld een aantal text velden , vervangen door varchar , bijvoorbeeld je status.
Want ik geloof dat je je status makkelijk in een VARCHAR van bijvoorbeeld 25 karakters groot kwijt kunt
TIME in bijvoorbeeld datetime
En waarschijnlijk zal programma ook wel in een VARCHAR van 50 karakters groot passen

Zulke dingen zul je zo niks van merken , maar je leert jezelf wel mindere manieren aan.
Als jij straks dit als beroep doet , en je database krijgt 1000x zoveel queries te verwerken per uur dan jouw databeestje thuis , dan maken de verschillende velden bijvoorbeeld wel degelijk uit.

[ Voor 26% gewijzigd door degroot op 29-03-2007 16:54 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50

[...]
`datum` text NOT NULL,
`tijd` text NOT NULL,
[...]
No offense, maar deze verdient wat mij betrefd een eervolle vermelding in dit topic :X

Mijn laatste project:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matthijsdorst/pics/control.JPG

Programma's toevoegen moet nu nog handmatig gebeuren door ze in de database te gooien, daar wil ik nog naar gaan kijken (moet in principe mogelijk zijn de locatie en naam van een programma te vinden door een uploadveld te maken gok ik), en de bedoeling is nog iets van een management tool te schrijven zodat een admin gebruikers aan kan maken en die toestemming kan geven bepaalde programma's te starten en of stoppen.

Heeft ingebouwde checks om te voorkomen dat iets meerdere keren opgestart wordt, output logs worden automatisch aangemaakt en in D:/logs/naam_service.log gezet (locatie wil ik ook nog aanpasbaar maken), de pagina zelf is alleen te bereiken vanaf bepaalde IP's en het hele gebeuren is netjes OO geschreven. Het is tot slot zo geschreven dat je niet hoeft te wachten tot een service opgestart is zodat problemen met timeouts niet bestaan. :)

Geen idee of zoiets al bestaat trouwens, heb het geschreven omdat ik zelf een gameserver beheer en geen zin heb andere mensen toegang daartoe te geven, maar de gameserver is nogal brak en vereist geregeld een restart, op deze manier kunnen GM's dat ook zelf doen :)

Overigens, windows only :+

Ow, en als iemand er nu al in geinteresseerd is, DM me voor de source :)

[ Voor 10% gewijzigd door FragFrog op 29-03-2007 17:06 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21292

Al eerder gepost, maar ondertussen al weer bij versie 0.7.3. Heeft nu playback en tag editing (en automatische filename updater) support voor MP3, MP4, Ogg Vorbis, FLAC, and Musepack.

Afbeeldingslocatie: http://fifthplanet.net/resources/gmm-0.7.3.jpg

Homepage: http://fifthplanet.net/gmm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

...

Nog een ander detail:
CREATE DATABASE `knowledgebase`;
USE knowledgebase;

CREATE TABLE `kb` (
`kbnr` int(11) NOT NULL auto_increment,
`titel` text NOT NULL,
`beschrijving` text NOT NULL,
`hoeonstaan` text NOT NULL,
`oplossing` text NOT NULL,
`programma` text NOT NULL,
`trefwoorden` text NOT NULL, naamgeving geef een 1 op N (of N op N) relatie aan
`categorie` text NOT NULL, als de categorie in de database staat is ook dit 1 op N
`datum` text NOT NULL,
`tijd` text NOT NULL,
`medewerker` text NOT NULL,
`status` text NOT NULL, een text (maar bijvoorkeur varchar kan, maar voor statussen zijn ints toch wat gebruikelijker)
`aantalkeervoorgekomen` text NOT NULL, Dit duidt op een integer value
`oplosknelpunt` text NOT NULL,
`meerinformatie` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`kbnr`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
Het ging mij even om het voorbeeldje

Er vroeg iemand hoe welke features ik in mijn knowledgebase wilde aanbieden en hoe ik deze gegevens gestructureerd wilde opslaan, ik heb hem dus uitgelegd dat het in eerste instantie belangrijk is dat je nadenkt, wat moet erin/wat moet er niet in en aan de hand daarvan eerst de velden te bepalen zodat je niet als je halverwege je applicatie bent erachter komt dat je een veld mist.

Ik heb dus gewoon mijn database hier neergedumpt op deze gebruiker te laten zien welke velden ik gebruikt heb, niet voor het type van de velden, dat mag hij/zij zelf uitzoeken ;)

Als deze database voor professionele/bedrijfsdoeleinden was geweest had ik het ook heel anders aangepakt inderdaad, maar het is een even-vlug-in-elkaar-gezet databaseje wat naar mijn benodigdheden prima werkt.

En x-force, vooral goede categorie en trefwoorden zijn belangrijk. Hiermee kun je namelijk een zoekfunctie in elkaar zetten om alles makkelijk terug te vinden, wat naarmate je knowledgebase groter wordt van essentiël belang is.

[ Voor 34% gewijzigd door Darude1234 op 30-03-2007 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

Ik ben op zoek naar een nieuwe ISP (een niet al te dure) maar door de vele aanbiedingen en verborgen kosten is het niet bepaald duidelijk welke ISP nou echt goedkoop is.
Het volgend progje (Python) berekent de gemiddelde abbo-prijs na x maanden lidmaatschap en houdt rekening met constraints zoals minimale contractduren, automatische contractverlengingen met een jaar, afsluitkosten, etc.

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
import ConfigParser

MAX_LID_DUUR = 48

contracts_file = ConfigParser.SafeConfigParser()
contracts_file.read('choose-isp.ini')
contracts_file.defaults()

conversions = {}
conversions['ppm'] = float
conversions['eenmalige_korting'] = float
conversions['eenmalige_kosten'] = float
conversions['min_contractduur'] = int
conversions['min_verlenging'] = int
conversions['v_down'] = float

contracts = {}

for contract in contracts_file.sections():
    contracts[contract] = dict(contracts_file.items(contract))
    for key, func in conversions.iteritems():
        if key in contracts[contract]:
            contracts[contract][key] = func(contracts[contract][key])
        else:
            raise ConfigParser.NoOptionError(key, contract)

for isp_name, isp_info in contracts.iteritems():
    print isp_name
    for x in xrange(isp_info['min_contractduur'], MAX_LID_DUUR + 1, isp_info['min_verlenging']):
        # prijs van internetabbo na x maanden lidmaatschap
        ppm_x = isp_info['ppm'] + (isp_info['eenmalige_kosten'] - isp_info['eenmalige_korting'])/float(x)
        # downstream snelheid (kbps) per euro van internetabbo na x maanden lidmaatschap
        spe_x = isp_info['v_down']/ppm_x
        print "na %d mnd: EUR %0.2f\t%0.1f kbps/euro" % (x, ppm_x, spe_x)

De bijbehorende data file in .ini formaat:
(filename in code hardcoded als choose-isp.ini)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
# Standaardwaarden
[DEFAULT]
# eenmalige_kosten (float): optelsom van alle eenmalige kosten zoals
# aansluitkosten en afsluitkosten.
;eenmalige_kosten = 75
# min_verlenging (int): aantal maanden waarmee een contract na afloop minimaal
# moet worden verlengd (meestal 1 of 12).
;min_verlenging = 1
# eenmalige_korting (float): optelsom van eenmalig voordeeltjes, zoals een maand
# lang gratis internet, of een jaar lang korting op het maandbedrag.
;eenmalige_korting = 0
# ppm (float): standaard bedrag per maand te betalen, excl. kortingen.
;ppm = 19.95
# min_contractduur (int): minimale duur van een contract, in maanden.
min_contractduur = 12
# v_down (int): standaard downstreamsnelheid in kbps.
;v_down = 6000
# v_up (int): standaard upstreamsnelheid in kbps.
;v_up = 1024

[Concepts ICT 5 Mb via Internetten.nl]
# afsluitkosten
eenmalige_kosten = 75
min_verlenging = 1
# 1 maand gratis internet
eenmalige_korting = 19.95
ppm = 19.95
min_contractduur = 12
v_down = 5120
v_up = 1024

[Concepts ICT 6 Mb via Adslwinkel.nl]
# afsluitkosten
eenmalige_kosten = 75
min_verlenging = 1
eenmalige_korting = 0
ppm = 19.95
min_contractduur = 12
v_down = 6000
v_up = 1024

En in de [DEFAULT] sectie staat per optie uitleg, dus mocht iemand deze .ini uit willen breiden dan is dat handig voor iedereen. De code is vrij te gebruiken (laten we zeggen, public domain) voor wie dit interessant genoeg lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 14:00
Een simpel one-way-backup sync programma. Kan snel twee mappen gelijktrekken, in één richting wel te verstaan. Gebouwd omdat de diverse tools die ik geprobeerd heb allemaal stikten op de analyse van mijn schijven. Het gaat om een volle 500GB schijven met ruim 300.000 files in ruim 25.000 folders die naar een externe schijf gesynced moet worden.

Dit tooltje analyseert niks, het begint gewoon. Gevolg: gemiddeld duurt een sync actie 10 minuten, waarbij een week aan wijzigingen bijgewerkt wordt.

Moet nog even beetje freubelen met schermuitvoer (is een Console app), maar de backup routine zelf is helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 15:23

aex351

I am the one

AtleX schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:32:
Voor een schoolproject moesten * AtleX & Griffin even uitzoeken hoe het precies zat met C# en SQL server 2005 qua verbinding maken etc. Daar is een testtooltje uitgerold waarmee je verbinding kunt maken en queries kunt uitvoeren op elke database in een SQL Server:
[afbeelding]

Download (.NET framework 2.0 noodzakelijk).

Ik heb alleen geen flauw idee hoe goed het tooltje is qua foutafhandeling enzo. Het zit er wel in, maar is amper getest. :P
Wil je de src code ook ervan delen ? Zou willen bekijken hoe je het in elkaar hebt gezet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als ik het nog had zou je het kunnen krijgen, maar ik heb de source niet meer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 06:28

smallboy

N/A

Je kan natuurlijk stiekem ook even reflector gebruiken (zie http://www.aisto.com/roeder/dotnet/). Daarmee kun je wel zien hoe het in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 16:18
aex351 schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:02:
[...]

Wil je de src code ook ervan delen ? Zou willen bekijken hoe je het in elkaar hebt gezet.
Een vergelijkbaar iets had ik even snel in elkaar gezet om snel dingen te kunnen wijzigen in een ASP.NET project. Connectie met de DB heb ik niet dynamisch gemaakt, het is puur om even snel SQL uit te kunnen voeren en evt de uitvoer ervan te kunnen zien:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<script runat="server">
  protected void SubmitButton_Click(object sender, EventArgs e)
  {
    SqlDataSource1.SelectCommand = SqlTextBox.Text;
    GridView1.DataBind();
  }
</script>

<form id="form1" runat="server">
  <div style="margin:5px;">
    <asp:TextBox ID="SqlTextBox" Columns="100" runat="server" />
    <asp:Button ID="SubmitButton" Text="->" OnClick="SubmitButton_Click" runat="server" />
  </div>

<div style="margin:5px;">
    <asp:GridView ID="GridView1" DataSourceID="SqlDataSource1" runat="server" CellPadding="5" />
  </div>

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:con %>" runat="server" />
</form>

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

DaCoTa schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:44:
Een simpel one-way-backup sync programma.
Nooit eens naar rsync gekeken? http://samba.anu.edu.au/rsync/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ja, ik had geen zin om een rsync server te draaien, gezien het beide lokale schijven zijn. Heb de windows port geprobeerd maar beviel me niet, veelste omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216242

command line tools:
download.exe
download iets en savet het (super handig ding!)

timestamp.exe
geeft als output de tijd (kan waarden als -1, +1 (aantal dagen vanaf nu erbij te tellen) accepteren + het formaat yyyy/dd/MM hh:mm:ss of dd/.. enz

URL2PNG.exe
neemt een URL en de output is een png bestand met de grafische weergave van de website

domaincheck.exe
accepteert single words of lijstje en verschillende extensies en geeft als output de vrije domeinen

MD5.exe
input: string of file en de output is de MD5 hash waarde ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

URL2PNG.exe zou ik graag willen hebben. Is er ergens een downloadlink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AtleX schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:54:
URL2PNG.exe zou ik graag willen hebben. Is er ergens een downloadlink?
ik zal die dingen es online gooien dit weekend! was ik al van plan in 2006 maar jah :)

Nog iets (heb zoveel dingen al gemaakt) leuk:
op m'n werk kan ik mijn mail niet poppen (poort geblokkeerd).
Ik heb een PHP file die mijn mail checkt op nieuwe berichten en als output het aantal berichten geeft (pop3 protocol dingen).
En dan een system tray applicatietje die die webpagina om de 5 minuten leest en berichtje geeft als ik nieuwe mail heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04 08:42
aex351 schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:02:
[...]

Tijdje geleden ook zoiets rap rap geschreven, geen errorafhandeling en werkt met OLE DB.
Bedoeling was om connectionstrings uit te testen en daarop queries testen. Omdat we dit op elkaars DB uittestten over het netwerk heb ik er een loop-functietje ingestoken om wat mensen te pesten en hun database lekker vol te zetten >:)

Afbeeldingslocatie: http://upload.stormenet.be/see.php?img=connector.png&path=

Source & exe: http://fs.stormenet.be/dbConnector.rar

ps: ik zou mij niet baseren op mijn sourcecode, omdat die ondertussen al wat verouderd is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MRCON (java command line): queryt een Quake3 type online gameserver (medal of honor in dit geval):
download: http://users.skynet.be/erazer/mrcon.jar
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/erazer/mrcon.jpg

JRCON
Hetzelfde als hierboven maar dan in applet vorm
link: http://www.manowar.be/java/Jrcon.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.manowar.be/java/applet.jpg

Remote RCON
http://users.skynet.be/erazer/remoteRCON.msi
A remote console tool to administer your Medal Of Honor: Allied Assault game server.
With an easy interface that is identical to the ingame gui.
You can type a few letters, and press tab to cycle through all commands that start with those letters.
You can also make and execute your own scripts with one simple click.

Laser Crossair (de eerste in zijn soort)
http://users.skynet.be/erazer/crosshair.jpg
toont een laserdot op je scherm (door extern programma): Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/erazer/crosshair.bmp
link ? staat wel ergens op internet

MohaaProxy
http://users.skynet.be/erazer/mohaaproxy.msi
Allows you to play Medal Of Honor: Allied Assault through a proxy. It works the same as a normal webproxy. Computer B hosts it, you (A) connect to computer B and B will reroute the traffic to the MOHAA server. So you'll have the IP of B :-)
If it isn't clear for you now, you can read the help included in the program.

en nog wat zooi dat ik gevonden heb via archive.org, stond ooit op m'n site, maar jah waar is dat allemaal naartoe ;)

● NameChanger for Medal Of Honor
download here
Changes your name ingame, every x seconds. It reads all names from a textfile and can perform the changes continiously or randomly. With this you can make cool effects like Name, nAme, naMe, namE, what makes your name look like a rollercoaster.

● Medal Of Honor server fix (anti-crash)
download here
This tool fixes a severe security whole that allows people to crash your gameserver.

● MP3 Tag Edtir
download here
A little editor for MP3 files to change the ID3v1 Tag meta data, that holds for example the name, performer, year, genre etc.

● Messenger for Medal Of Honor
download here
You could call this a spammer or a promotion tool. It has a list of messages (editable) and will print those inside the game every x seconds (random or continiously).

● Skynet Datatransfer Volume Meter
download here
Sets a little icon that indicates how many megabytes you have used of your allowed maximum datatransfer rate.

● DMW 2.5 Dummy Client
download here
Faked a complete other network application :)
Was built as proof of concept, to show the security holes in an anti-cheat software (Medal Of Honor related).
The scanner it worked with, can be downloaded here.

● Custom file mover for Medal Of Honor
download here
Custom mods can be added/removed to/from the list of allowed files.
Moves all custom files to a tempory directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Anoniem: 216242 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:52:
URL2PNG.exe
neemt een URL en de output is een png bestand met de grafische weergave van de website
Deze klinkt idd interessant. Krijg je hier een PNG van de volledige hoogte van een website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Laatst online: 07-04 14:55
Anoniem: 216242 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:52:
command line tools:
download.exe
download iets en savet het (super handig ding!)

timestamp.exe
geeft als output de tijd (kan waarden als -1, +1 (aantal dagen vanaf nu erbij te tellen) accepteren + het formaat yyyy/dd/MM hh:mm:ss of dd/.. enz

URL2PNG.exe

domaincheck.exe
accepteert single words of lijstje en verschillende extensies en geeft als output de vrije domeinen

MD5.exe
input: string of file en de output is de MD5 hash waarde ervan
Waar te downloaden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

DaCoTa schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:48:
[...]

Ja, ik had geen zin om een rsync server te draaien, gezien het beide lokale schijven zijn. Heb de windows port geprobeerd maar beviel me niet, veelste omslachtig.
Je hoeft geen rsync server te draaien,
ik doe precies het zelfde als jij en in feite hoef daar alleen maar

rsync -a /source/dir /dest/dir

voor in te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Automatic Updates !

Voor m'n werk: mensen vinden het niet leuk als je die zooi installeert, want dan vertraagt alles en moeten ze rebooten (of zo'n venstertje wegklikken).
Maar als je het niet automatisch doet, dan update niemand...

http://www.slibe.com/image/44a3b3fa-notify/
WSUS 3 + Group Policy ingesteld om alles te downloaden.
Tooltje kijkt of er updates klaar staan om te downloaden en verwittigt de user (elk uur) dat hij z'n updates moet installeren als hij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-03 16:49
terabyte schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:45:
[...]

Je hoeft geen rsync server te draaien,
ik doe precies het zelfde als jij en in feite hoef daar alleen maar
rsnapshot heeft zelf een heel backup systeem gebouwd rond rsync, waarschijnlijk niet iets wat aansluit bij wat jij zegt, maar zeker even het noemen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

download.exe timestamp.exe en MD5.exe zijn te downloaden op http://www.programmas.be (software)
andere heb ik hier niet bij me, komen er ook nog wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 17:12
Ik heb een Data Access Layer generator gemaakt. Deze genereert een Data Access Layer voor C#, en maakt tevens automatisch "Stored Procedures" aan in je database.

Hier te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Lijkt op de allereerste versie van LLBLGen van Frans Bouma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Anoniem: 216242 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:33:
Laser Crossair (de eerste in zijn soort)
http://users.skynet.be/erazer/crosshair.jpg
toont een laserdot op je scherm (door extern programma): [afbeelding]
link ? staat wel ergens op internet
heey, zoiets heb ik ook een keer gemaakt, al een hele tijd geleden zelfs (ruim een jaar geleden, denk wel meer), maar heb hem nooit online gegooid, omdat het nogal makkelijk als cheat te gebruiken is voor games...

ik wilde wat maken om te testen wat mogelijk was (begon net met programmeren), en heb dat toen gemaakt...

werkte verdomd goed in counterstrike (bot servers uiteraard, ik ga niet cheaten online...) |:(

heb toen zelfs nog zo'n autozoom script gemaakt voor de sniper, (zoom, schiet, weaponswitch), tamelijk fataal voor die bots :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoDo schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:19:
Ik heb een Data Access Layer generator gemaakt. Deze genereert een Data Access Layer voor C#, en maakt tevens automatisch "Stored Procedures" aan in je database.

Hier te downloaden
Anoniem: 160183 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:26:
Lijkt op de allereerste versie van LLBLGen van Frans Bouma.
Alle DAL generators die vanuit de database werken hebben dan ook vaak exact hetzelfde basisprincipe. Als je dus alleen het eerste gedeelte hebt gemaakt, lijkt het inderdaad veel op elkaar. Als je goed gaat zoeken in de code van eFBe zul je vast ook nog wel iets dergelijks tegen komen. Alleen is die inmiddels zo geavanceerd en uitgebreid geworden dat er veel en veel meer om heen gebouwd is om alles goed te abstracteren enz...

Maar hij ziet er goed uit :Y Alleen waarom Stored Procedures gebruiken? Als je een DAL Generator genereert kun je net zo makkelijk de SQL statements genereren en vanuit het idee dat je met een DAL generator minder werk wil hebben, zou je eigenlijk ook geen SP's in de database willen beheren/inserten.

[edit]Ik zie net dat je van de Microsoft Application Blocks gebruikt maakt. Ben je van plan dit helemaal door te voeren? Dus ook voor logging enzovoorts? Dan zou jouw generator in mijn ogen namelijk ook echt iets te voegen wat al die honderden andere generators niet hebben. En dat maakt het dan weer interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 201130 op 01-05-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Anoniem: 201130 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:17:
Alleen waarom Stored Procedures gebruiken?
Omdat Stored Procedures gecompiled kunnen worden aan de database kant waardoor de performance een stuk beter is.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MTWZZ schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:46:
[...]

Omdat Stored Procedures gecompiled kunnen worden aan de database kant waardoor de performance een stuk beter is.
Die performance winst bepaal je alleen in situaties waarbij er miljoenen transacties per minuut zijn, anders heeft het geen enkel voordeel, enkel nadelen op beheersgebied. Dit is een veel gehoord argument dat eigenlijk niet zo vaak meer op gaat als iedereen wil geloven:

Mooi stukje van eFBe over oa de keuzes in LLBGen: http://weblogs.asp.net/fbouma/archive/2003/05/14/7008.aspx
Ander stukje: http://www.codinghorror.com/blog/archives/000292.html

Daarnaast komt ook nog dat dynamische queries die vaak uitgevoerd worden op in SQL Server "gecompiled" blijven zitten, waardoor deze niet meer geparsed hoeven te worden (Exacte werking kan ik je niet vertellen)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 201130 op 01-05-2007 22:57 . Reden: Ik zoek ff de urls erbij hierover. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
Anoniem: 216242 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:12:
Automatic Updates !

Voor m'n werk: mensen vinden het niet leuk als je die zooi installeert, want dan vertraagt alles en moeten ze rebooten (of zo'n venstertje wegklikken).
Maar als je het niet automatisch doet, dan update niemand...

http://www.slibe.com/image/44a3b3fa-notify/
WSUS 3 + Group Policy ingesteld om alles te downloaden.
Tooltje kijkt of er updates klaar staan om te downloaden en verwittigt de user (elk uur) dat hij z'n updates moet installeren als hij kan.
Hey! Dat probleem klinkt bekend! Wil je je tool delen met ons, of kun je me wat informatie geven hoe je zoites schrijft en waarin? Heb op het moment alleen basic C# kennis. Dit ziet er echt uit als een hele handige tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Anoniem: 216242 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:06:
download.exe timestamp.exe en MD5.exe zijn te downloaden op http://www.programmas.be (software)
andere heb ik hier niet bij me, komen er ook nog wel bij
Valt je crosshair programma ook al ergens te downloaden?
Zou het wel eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-05 09:52
Ik maak eigenlijk voor elk probleem wat ik tegenkom en niet met andere dingen is op te lossen een apart tooltje. Hier is een lijstje zoals ik die ergens anders heb neergekwakt :)
  • NetTV, ik miste in Windows Media Player de functie dat het venster ontop kon blijven en dat je kon zorgen dat je snel kon zappen tussen verschillende (digitale) tv zenders.
  • sqlite emulator, wat de naam al zegt.
  • Taskbar Projects, om taakbalkknoppen te groeperen op functie of 'project'.
  • Wikipedia browser, laad Wikipedia zonder alle aanpas- en menulinks.
  • Linksearch, doet wat nu dus standaard in Vista kan :)
  • Block PC, blokkeert je computer als je weg loopt, neemt foto's met een webcam als iemand probeert in te loggen én laat die foto's zien zodra je met het juiste wachtwoord inlogd.
  • Batch scanner, programma om via Twain drivers meerdere scans te maken en deze automatisch te combineren in één PDF bestand. Deze functionaliteit zit tegenwoordig ook al bij het CD'tje dat je bij veel scanners krijgt.
  • Basic OCR, gewoon om wat te spelen, een applicatie die (handgeschreven) tekens kan herkennen en kan verwerken met 100% herkenning. Ik maakte hiervoor gebruik van een verkleinde tekenset om de problemen van "echte" OCR apparatuur tegen te gaan.
  • SPL, Sjoerd's Programming Language, een zelfgeschreven programmeertaal die draait in Visual Basic. Ondertussen heb ik trouwens in Javascript ook al een keer een interpreter gemaakt voor de taal Visual Dialogscript, waarmee je in enkele minuten een hele (web)applicatie kunt bouwen!
  • COD-Tracker, een programma waarmee statistieken van het spel Call of Duty bijgehouden konden worden. Alle data werd naar een server verzonden dus je kon je eigen score vergelijken met die van anderen. Qua functionaliteiten precies hetzelfde als AAO-Tracker voor America's Army.
  • Forum Check-up Tool, een applicatie van nog voor de tijd van de RSS feeds, waarmee je kon zien of er nieuwe berichten op een forum waren. Bij het ontdekken van nieuwe berichten kreeg je een popup waarin de tekst stond.
Ik heb ondertussen al veel meer dingen gemaakt en lang niet alles staat hier genoemd. Ook heb ik alle dingen die ik met Javascript en PHP maak maar buiten beschouwing gelaten, want dat valt niet echt onder tools denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
Anoniem: 201130 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:17:
[...]

[...]

[edit]Ik zie net dat je van de Microsoft Application Blocks gebruikt maakt. Ben je van plan dit helemaal door te voeren? Dus ook voor logging enzovoorts? Dan zou jouw generator in mijn ogen namelijk ook echt iets te voegen wat al die honderden andere generators niet hebben. En dat maakt het dan weer interessant.
Ik ga even kijken wat er allemaal voor logging mogelijkheden beschikbaar zijn hiervoor, dan zal ik even kijken of het te implementeren valt.
edit:

Zou je mij een linkje kunnen geven waar staat wat er allemaal voor logging mogelijkheden inzitten?

Opzich kan ik ook wel als keuze mogelijkheid opgeven dat je uit SQL statements in je code, of uit stored procedures kan kiezen.

Ik zet het even op mijn feature list!

[ Voor 7% gewijzigd door DoDo op 02-05-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoDo schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:49:
[...]

Ik ga even kijken wat er allemaal voor logging mogelijkheden beschikbaar zijn hiervoor, dan zal ik even kijken of het te implementeren valt.
edit:

Zou je mij een linkje kunnen geven waar staat wat er allemaal voor logging mogelijkheden inzitten?
http://www.codeplex.com/entlib 8) (Ik denk dat je wel 5 a 6 vd blocks zou kunnen gebruiken)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 201130 op 02-05-2007 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Skit3000 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:22:
Ik maak eigenlijk voor elk probleem wat ik tegenkom en niet met andere dingen is op te lossen een apart tooltje. Hier is een lijstje zoals ik die ergens anders heb neergekwakt :)
Deze ziet er erg handig uit! Is het ergens te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 16:18
DoDo schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:19:

Hier te downloaden
Schitterend eenvoudig tooltje! Alleen blijven sommige gegenereerde classes leeg, het lijkt erop wanneer ze geen foreign key hebben :?

Als ik de sysdiagrams niet laat meegenereren gaat het wel goed...

Nog twee opmerkingen:
1) Volgens wordt (ten onrechte) een char(10) uit de database beschouwd als een char in de gegenereerde classes.
2) Het is denk ik makkelijker als je in de gegenereerde classes niet public variabelen aanmaakt maar deze encapsuleert in een field zodat de classes ook rechtstreeks te gebruiken zijn met een ObjectDataSource.

[ Voor 64% gewijzigd door riezebosch op 02-05-2007 10:17 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
DaCoTa schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 01:24:
[...]

Deze ziet er erg handig uit! Is het ergens te downloaden?
Ik heb het even geupload, maar weet niet zeker of dit de final versie is (dus of er nog bugs in zitten of niet). In ieder geval even een kleine beschrijving hoe het werkt.

Als je het programma start, zie je een aantal tabbladen. Op het eerste tabblad staan drie horizontale streepjes. Als je hierop klikt en je houdt je muisknop vast, kan je de boel heen en weer verslepen. Al klik je er met rechts op krijg je een keuze menu waarmee je de namen van de tabbladen kunt aanpassen én waarmee je het tooltje af kunt sluiten.

Om vensters toe te voegen aan een bepaald tabblad, moet je eerst het venster actief maken (dus erop klikken of ermee werken) en daarna met rechts op het tabblad klikken waaraan het toegevoegd moet worden. Je ziet dan meteen dat de knop van dat venster uit je taakbalk verdwijnt. Klik daarna met links op het tabblad waaraan je het net hebt toegevoegd en je ziet 'm weer verschijnen (en tevens de andere knoppen verdwijnen).

Je kan de bestanden hier downloaden :)

http://weblog.vanderhoorn.info/files/Taskbar%20projects.zip

Edit: Het is dus een oude versie. Ik zal nog even kijken of ik de laatste kan vinden anders moet je het hier maar even mee doen ben ik bang. Als het je echt aanstaat en je wilt het gaan gebruiken en ik kan niets meer vinden, kan ik er nog wel even voor gaan zitten en de laatste bugs eruit slopen :)

Edit: Nieuwe versie zonder bugs is geupload ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Skit3000 op 02-05-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
riezebosch schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:31:
[...]

Schitterend eenvoudig tooltje! Alleen blijven sommige gegenereerde classes leeg, het lijkt erop wanneer ze geen foreign key hebben :?

Als ik de sysdiagrams niet laat meegenereren gaat het wel goed...

Nog twee opmerkingen:
1) Volgens wordt (ten onrechte) een char(10) uit de database beschouwd als een char in de gegenereerde classes.
2) Het is denk ik makkelijker als je in de gegenereerde classes niet public variabelen aanmaakt maar deze encapsuleert in een field zodat de classes ook rechtstreeks te gebruiken zijn met een ObjectDataSource.
Punt 0: Volgens mij is een table zowiezo niet goed zonder primary key?
Punt 1: Daar heb je gelijk in, die ga ik aanpassen naar een char[aantal] dan.
Punt 2: Bedoel je hier gewoon Get/Set methodes?

En zouden jullie de bugs voortaan op de website kunnen plaatsen (forum). Anders hebben we dit topic straks volzitten met gelul over dit programma :p

@Exiss: Hoe zou je bv de Logging Block verwerkt willen zien in de DAL dan?

!!!!
er staat een nieuwe versie op de site, deze heeft de char/byte arrays
!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door DoDo op 02-05-2007 12:51 . Reden: Nieuwe versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:49

Wiebbe

<none />

Skit3000 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:41:
[...]

Ik heb het even geupload, maar weet niet zeker of dit de final versie is (dus of er nog bugs in zitten of niet). In ieder geval even een kleine beschrijving hoe het werkt.

Als je het programma start, zie je een aantal tabbladen. Op het eerste tabblad staan drie horizontale streepjes. Als je hierop klikt en je houdt je muisknop vast, kan je de boel heen en weer verslepen. Al klik je er met rechts op krijg je een keuze menu waarmee je de namen van de tabbladen kunt aanpassen én waarmee je het tooltje af kunt sluiten.

Om vensters toe te voegen aan een bepaald tabblad, moet je eerst het venster actief maken (dus erop klikken of ermee werken) en daarna met rechts op het tabblad klikken waaraan het toegevoegd moet worden. Je ziet dan meteen dat de knop van dat venster uit je taakbalk verdwijnt. Klik daarna met links op het tabblad waaraan je het net hebt toegevoegd en je ziet 'm weer verschijnen (en tevens de andere knoppen verdwijnen).

Je kan de bestanden hier downloaden :)

Edit: Het is dus een oude versie. Ik zal nog even kijken of ik de laatste kan vinden anders moet je het hier maar even mee doen ben ik bang. Als het je echt aanstaat en je wilt het gaan gebruiken en ik kan niets meer vinden, kan ik er nog wel even voor gaan zitten en de laatste bugs eruit slopen :)
De tools die jij hebt geschreven zijn echt waanzinnig handig o_O

Heb je nog versies van die MyWebFTP en die online Office "file" manager? Ze zien er gewoon echt uit alsof ze gemaakt zijn voor het onderwijs. Ik zoek al echt 3/4 jaar naar een goede tool en heb nooit zin gehad om er zelf een te maken, maar deze zien er echt "goed"! uit!!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nick_haak schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:23:
[...]
heey, zoiets heb ik ook een keer gemaakt, al een hele tijd geleden zelfs (ruim een jaar geleden, denk wel meer), maar heb hem nooit online gegooid, omdat het nogal makkelijk als cheat te gebruiken is voor games...
ik heb het uiteindelijk offline gehaald, aangezien het ongewenste neveneffecten voor spellen als Medal of honor gaf (wallhacks met bepaalde drivers) :)

@KEV0, ik zal die zoeken en online zetten, het interesseert mij niet zo zeer meer waar mijn software voor gebruikt wordt ;) itt vroeger :9

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 216242 op 02-05-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PeterEs schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:57:
[...]

Hey! Dat probleem klinkt bekend! Wil je je tool delen met ons, of kun je me wat informatie geven hoe je zoites schrijft en waarin? Heb op het moment alleen basic C# kennis. Dit ziet er echt uit als een hele handige tool!
het zit even in een dipje;
ik heb het probleem aangekaart op dit forum, maar er kon mij niemand helpen.

wat ik doe:
kijken of het windows update icon er is, met de findwindow() API
Als het er is: venstertje tonen aan de gebruiker, hij kan kiezen om het wel of niet te installen (of forcen als hij te veel uitstelt enz)

Dan roep ik het automatic updates venster op: icoontje op het scherm zoeken (pixel per pixel), muis ernaartoe met API en klikken met API.

Daarna wachten op het automatische updates venster, de knop "nu installeren" indrukken met een API en wachten.

Het probleem is echter, dat ik geen mousevent() en setcursorpos() API wil gebruiken om op het icoontje te klikken. En ik wil ook niet visueel het icoontje zoeken in de systemtray.

De iconen uit de systemtray enumeraten is een hele karwei en momenteel zie ik dat niet goed zitten op in VB.NET te doen. Ik kan wel de relatieve x,y coordinaten van het update icon vinden met een API, maar om de een of andere reden reageert het niet normaal op mijn LBMOUSEDOWN API message die ik stuur. Alhoewel ik niets verschillend in Spy++ zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Wiebbe schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:52:
[...]

Heb je nog versies van die MyWebFTP en die online Office "file" manager? Ze zien er gewoon echt uit alsof ze gemaakt zijn voor het onderwijs. Ik zoek al echt 3/4 jaar naar een goede tool en heb nooit zin gehad om er zelf een te maken, maar deze zien er echt "goed"! uit!!
Ik kan ze wel aan je mailen, moet je even een mailtje naar mij sturen. M'n mailadres is mijn nickname van hier met @hotmail.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216242 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:53:
[...]

ik heb het uiteindelijk offline gehaald, aangezien het ongewenste neveneffecten voor spellen als Medal of honor gaf (wallhacks met bepaalde drivers) :)

@KEV0, ik zal die zoeken en online zetten, het interesseert mij niet zo zeer meer waar mijn software voor gebruikt wordt ;) itt vroeger :9
haha :P bedankt

okee. Heb ik ook nog een vraag aan jou. Zou je er bezwaar tegen hebben, mocht het oneerlijke neveneffecten opleveren, dat ik jouw programma geef aan makers van een bepaalde anticheat? Dat ze dat op de 'blocklist' kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien ken je mij, ik ben "erazer" uit de mohaa scene
't is wel al 2 jaar geleden dat ik mohaa (medal of honor) nog gespeeld heb
ik heb Cashy van DMW (anticheat softw) meerdere nachtmerries bezorgd, maar toen vond ik dat ik niets mocht releasen dat als cheat kon gebruikt worden (ik vond het dan niet fijn dat het tegen mij gebruikt zou worden)

er kan wel niet veel tegen dat programma gedaan worden: 't is een standalone executable dat met geen enkel spel communiceert, dus dmv een hash kun je het wel opsporen en blokkeren, maar dan verander je maar een bit en mogen ze opnieuw beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 216242 op 02-05-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 16:57
Skit3000 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:22:

...knip...
...knip...
Deze is super handig. Eén nadeel alleen: remote desktops willen niet onder een tabblad, deze verschijnen altijd in de taakbalk. Als dat nog verandert kan worden is het helemaal ideaal.
Edit: laat maar, deed zeker iets fout. Het werkt iig wél.

[ Voor 7% gewijzigd door SteeringWheel op 02-05-2007 16:54 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx !! Had daar nog nooit van gehoord, ga er direct mee werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
SteeringWheel schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:51:
[...]

Deze is super handig. Eén nadeel alleen: remote desktops willen niet onder een tabblad, deze verschijnen altijd in de taakbalk. Als dat nog verandert kan worden is het helemaal ideaal.
Edit: laat maar, deed zeker iets fout. Het werkt iig wél.
Ik heb net een nieuwe versie geupload, kon mijn oude versie met bugfixes niet meer vinden dus heb het even uit het hoofdje gedaan :)

Meteen heb ik ook wat andere kleine aanpassingen doorgevoerd. Als je nu een venster aanklikt dat al aan een ander tabblad toegewezen is, wordt automatisch gewisseld naar dat tabblad. Stel dat je bezig bent met een project en je klikt op een MSN venster, krijg je direct al je overige MSN vensters ook te zien. Ook als een tabblad nu open staat en een nieuw venster opent zich (doordat je bij MSN bijvoorbeeld op een naam van iemand dubbelklikt) wordt deze automatisch toegewezen aan het tabblad dat dan open staat. Je kan het natuurlijk wel nog gewoon handmatig verplaatsen door het venster actief te maken (er dus op te klikken) en dan met rechts te klikken op het tabblad waar het wél bij hoort :)

Er zit nu ook een mooie Windows Vista theme bij, als je liever die voor XP wilt kan je dat aanpassen in settings.ini. Daar kan je ook de tijd aanpassen hoelang de tabbladen in beeld moeten blijven nadat je met je muis er vanaf bent gegaan of van venster hebt gewisseld. Let wel op dat dat in tiende van seconden is, dus "20" staat voor 2 seconden.

Veel plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Skit mooie oplossingen zeg, heb je ook een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

riezebosch schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:31:
[...]

Properties bedoel je neem ik aan? Want Fields encapsuleren met fields is natuulijk beetje onzinnig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

Skit, ook een maitlje van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Omdat veel mensen er naar vroegen (hier en per mail):

http://weblog.vanderhoorn.info/files/MyWebFTP.zip

http://weblog.vanderhoorn.info/files/OnlineOffice.zip

Voor het laatste script is ook nog een kleine MySQL database nodig waarin gebruikersgegevens bijgehouden worden. Hoe die in elkaar zit weet ik niet meer precies, maar de volgende velden en tabel heb je in ieder geval nodig:

TABELNAAM online_office_users
VELDEN username, password, maxfilesize, realname, email, address, zipcode, city, country, phone

Oh ja, nog een laatste kanttekening. Beide scripts heb ik geschreven in PHP 4, dus met PHP 5 zullen wel een paar dingen niet werken. Toenet ben ik even snel MyWebFTP doorgevlogen en heb daar volgens mij alles wel aangepast, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Veel plezier er in ieder geval mee en als je er rijk mee denkt te worden, laat je het dan eerst even weten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
Ik heb even een nieuwe versie van DalGen.net (Data Access Layer Generator voor C#) op mijn website gezet.

Changelog:
*Nieuwe look, geheel wizard style nu
*Bug gefixt, waar een char array als een single char werd gezien
*Betere error handling
*Property's ipv pulic fields

Hier te downloaden

@Exis, kun je mij jouw ideeen geven hoe ik die Application Blocks verder in mijn DAL kan verwerken?

[ Voor 13% gewijzigd door DoDo op 04-05-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 11:37
Ik heb in deze (vakantie) week een Java programma gemaakt welke de posts, threads en de basisinfo van gebruikers van een InvisionFree forum haalt en deze in een vBulletin forum database pleurt. Ik had / heb op IVF een forum welke ondertussen 3 jaar oud is, in de tussentijd zijn daar meer dan 240.000 posts op geplaatst. Laatst zeiden we; wij gaan officieel, vBulletin licentie gekocht, Mijndomein.nl domeinnaam gekocht (voor wel 9 euro per jaar, pijn in m'n beurs), etc.

Maar het was jammer om drie jaar aan forum geschiedenis verloren te laten gaan. Dus ben ik aan de slag gegaan met een programma.

Werkt redelijk eenvoudig, in een for loop maakt hij URLs aan voor elke thread (index.php?showtopic=X), deze thread downloadt hij (mbv de Url.openStream() functie), en daarna gaat hij er lijn voor lijn bij langs.

Eerst haalt hij het aantal posts eruit, hij zoekt naar een aanroep van een Javascript functie en met een substring functie haalt hij het aantal posts eruit. Daaruit valt het aantal pagina's op te maken, voor elke pagina maakt hij nog een URL.

Voor elke pagina gaat hij lijn per lijn langs en met behulp van string functies zoals contains(), substring() en indexOf() haalt hij alle bruikbare informatie eruit. Vervolgens zet hij bepaalde HTML strings (<br>, smilie codes) om in standaard BBcode (dit is nog niet al te geweldig, moet echt eens regular expressions leren), en zet het in een database.

Eerste versie deed er ongeveer 9 uur over om ~190.000 posts en ~2700 threads eraf te halen, ik heb hem een stuk verbeterd, threaded gemaakt zodat hij ten allen tijde maximaal 30 threads / thread pagina's downloadt en bewerkt, nu doet hij het in ongeveer anderhalf uur.

En voor zover ik uit de Terms of Use kan opmaken is het niet eens illegaal ;).

Het kon ook makkelijk, maar dan moest ik geld betalen :o. $35 voor 10.000 posts, wil niet weten hoeveel het voor 240.000 was. Oké, qua tijd ben ik er misschien meer voor kwijt, maarja, ik heb toch vakantie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
YopY schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:26:
<knip>
Werkt redelijk eenvoudig, in een for loop maakt hij URLs aan voor elke thread (index.php?showtopic=X), deze thread downloadt hij (mbv de Url.openStream() functie), en daarna gaat hij er lijn voor lijn bij langs.
<knip>
Ik zou een oplossing toch eerder zoeken in het proberen te achterhalen hoe het oude forum de messages opslaat in een DB en/of filesysteem. Was dat geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

DaCoTa schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:17:
[...]

Ik zou een oplossing toch eerder zoeken in het proberen te achterhalen hoe het oude forum de messages opslaat in een DB en/of filesysteem. Was dat geen mogelijkheid?
Ik gok dat InvisionFree een board is dat gehost wordt door een externe partij, waarbij je zelf niet bij de database mag komen. Zie ook de $35 > 10.000 posts line :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

Lijkt me niet dat je host er blij mee was dat er een 'bot' het forum afzocht naar pagina's. Lijkt me redelijke belasting op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kleine update van mijn Conway's Game of Life. Voornaamste verbeteringen zijn dikke performance improvements en een flink grotere wereld (182x182 tov 105x105 in 1.0.0.3). Zoals bij de vorige versie heb ik nu ook weer een redistributable en een developers versie met source en documentatie.

Afbeeldingslocatie: http://atlex.nl/tools/c-gol/releases/c-gol_1.0.0.4/c-gol_screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:20

-SaveMe-

-klik-

@skit

Is dat NetTV ook te downloaden ????

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
-SaveMe- schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:03:
@skit

Is dat NetTV ook te downloaden ????
http://weblog.vanderhoorn.info/files/NetTV.zip

Het kan zijn dat de zenders die er nu in staan bij jou niet werken (het gebruikt streams van Casema). Als je zelf via je internet provider TV kunt kijken of als je andere digitale kanalen wilt zien, kan je die in het NetTV.lst bestandje plaatsen. Zoals ik al eerder zei, ik heb al die dingen voor mezelf gemaakt dus configuratieschermpjes missen meestal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:20

-SaveMe-

-klik-

Cool! Thanks! Configuratie schermjes kan ik wel missen!
Jammer dat ik morgen op vakantie ga :P

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Laatst online: 19-05 10:14
Op het moment ben ik bezig met een rekenmachine die een XML-specificatie van een zoekmachine inleest om vervolgens via een query (http://www.google.nl/search?q=3+%2B+6) de gegeven som naar een zoekmachine te sturen. Het antwoord haalt het programma daarna uit de opgeleverde html-code. Hoeft je computer zelf niet al die floating-point operaties te doen, scheelt behoorlijk bij grote getallen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door writser op 04-05-2007 23:13 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:03

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik ben laatst overgestapt van VB6 naar VB.net 2005 en dat bevalt me zeer goed. Eerst was het even wennen, maar nu kan ik niet meer zonder .net :P

Ik heb hier ooit een aantal programma'tjes gepost. Een aantal van die programma's heb ik herschreven in VB.net , daarom leek het me wel handig om ze nog eens te posten. Misschien heeft iemand er iets aan :)

Temperatuur Programma

Hiermee kun je temperaturen van verschillende schalen omrekenen. Dit is het tweede herschreven programma, heb er een aantal dingen ingebouwd als test. Het is nogal een overkill programma voor simpele temperatuur conversie (auto-update, MDI-style)
  • Celsius
  • Fahrenheit
  • Kelvin
  • Rankine
  • Reaumur
Screenie

.NET Framework 2.0 vereist

Download

ABC Programma

Hiermee kun je snel de ABC formule gebruiken. Handig als je veel opdrachten krijgt waar je op kan gaan pielen :)

Screenie

.NET Framework 2.0 vereist

Download

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weer even over SABnzbdGUI spammen :P

Inmiddels heb ik versie 0.8 uitgebracht. In deze versie een hoop bugfixes, en tevens is het nu ook mogelijk om SABnzbd clients op andere pc's te besturen.

Verder heeft het programma ook met screenshot en al in de Tips & Trucs gestaan :D (zie http://www.jer00n.nl/?p=12 voor een scan).

Downloaden: http://www.jer00n.nl/?p=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:16
Ik heb mijn eigen Hosts File Editor geschreven. Hij werkt helemaal goed.

Hosts File Editor 1.6

Ik ben bezig met een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Relaxede proggie allemaal, ook die van jou Skit3000. Maar ik krijg nog steeds Online Office niet aan de praat. De informatie die ik in configuration.php invul slaat toch op de inlog gegevens van de MySQL? Hoe heb jij de standaard inlog gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Anoniem: 216242 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:53:
[...]

Waar staat deze dan? Ik zou het tooltje ook graag willen :P. Ik heb de pest aan spellen zonder crosshair. (en met een stift puntje op je scherm wordt je ook niet altijd blij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Peeetr schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:39:
Relaxede proggie allemaal, ook die van jou Skit3000. Maar ik krijg nog steeds Online Office niet aan de praat. De informatie die ik in configuration.php invul slaat toch op de inlog gegevens van de MySQL? Hoe heb jij de standaard inlog gezet?
Zoals ik al zei heb ik helaas de database zelf niet meer, dus naast het invullen van je database gegevens (het serveradres, vaak gewoon localhost, gebruikersnaam en wachtwoord) moet je ook de database zelf nog aanmaken met de eerdergenoemde velden. Daarin kan je dan een rij toevoegen voor een gebruiker, bijvoorbeeld "admin" en dan met als wachtwoord 12345. Zodra je dat hebt gedaan zou je in moeten kunnen loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12

Robtimus

me Robtimus no like you

Exception schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:36:
Ik heb mijn eigen Hosts File Editor geschreven. Hij werkt helemaal goed.

Hosts File Editor 1.6

Ik ben bezig met een nieuwe versie.
Toch niet helemaal.

1) Het zou handig zijn als hij default %WINDIR%\system32\drivers\etc\hosts zou aanwijzen als je gaat bladeren. Dat is voor de moderne systemen toch de default locatie.

2) Ik heb nogal wat regels in de vorm van
code:
1
192.168.1.1   naam1 naam2 naam3

Je tool kan daar niet mee overweg, hij plakt naam1 etc aan elkaar tot naam1naam2naam3

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Helemaal perfect!..het werkt..:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

AtleX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:34:
Kleine update van mijn Conway's Game of Life. Voornaamste verbeteringen zijn dikke performance improvements en een flink grotere wereld (182x182 tov 105x105 in 1.0.0.3). Zoals bij de vorige versie heb ik nu ook weer een redistributable en een developers versie met source en documentatie.

[afbeelding]
Ik heb er ook een! :D
Maar dan in 3D. Ook veranderen de kleuren aan de hand van het groeigedrag:
- meer buren = lichter van kleur
- ouder worden = roder

In Windows, geinitialiseerd met een cubusvormig patroon in het midden van het grid:
Afbeeldingslocatie: http://static.lifeisdigital.net/Projects/ItsAlive/itsalive-linux-small.jpg

In Linux:
Afbeeldingslocatie: http://static.lifeisdigital.net/Projects/ItsAlive/itsalive-windows-small.jpg
(deze img tag doet het niet in de preview)

De download is hier te vinden:
http://home.lifeisdigital...tionid=10&id=45&Itemid=55

De sourcecode is onderdeel van m'n AlterNova project:
http://home.lifeisdigital...tionid=10&id=29&Itemid=55

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 08-05-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 10:19

SideShow

Administrator

Enkele dagen geleden deze tool uitgeprobeerd: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/
en dan maar beslist om iets te maken voor de fun.

source in http://users.telenet.be/sideshow/TinyRAM/

8)

[ Voor 29% gewijzigd door SideShow op 14-05-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 11:37
sanzut schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:38:
Lijkt me niet dat je host er blij mee was dat er een 'bot' het forum afzocht naar pagina's. Lijkt me redelijke belasting op de server.
Lijkt mij ook ;). Maar aan de andere kant, bots zoals die van zoeksites zoeken ook altijd forums en zo af, dus ja :/.
Ik heb er ook een! :D
Maar dan in 3D. Ook veranderen de kleuren aan de hand van het groeigedrag:
- meer buren = lichter van kleur
- ouder worden = roder
Ik heb er ook een, zou ik zeggen, maar toen werdt ik geowned :+. De mijne is in de vorm van een Java applet op http://ffomega.net/life/ . Gemaakt in ongeveer 2 weken met een collega op school (als schoolopdracht). De cellen worden rooier als ze ouder worden (wordt trouwens niet gereset als ze weer dood gaan), en als extras heb ik functies toegevoegd die na kunnen gaan of de figuren een stilleven zijn (de figuren blijven statisch, bijvoorbeeld een vierkant van vier cellen), of oscillatoren (of ze zich na een X aantal stappen herhalen, teken bijvoorbeeld maar eens tien cellen naast elkaar - ~15 stap oscillator).

Verder heeft het verschillende vormen van gedrag indien een cel naar de zijkanten 'loopt' (was een onderdeel van de opdracht), zijn enkele 'wiskundige' vormen van geimplementeerd. Cylinder, kubus, mobius en kleinse fles, waarvan de cellen bij de laatste twee zeg maar gespiegeld worden.

Het kan vergroot worden naar een enorm veld, heb alleen niet in de GUI gezet om de celgrootte aan te passen (ook al is dit heel eenvoudig te realiseren in de code). Ook is het niet al te vloeiend als je de grid aanzet, had toendertijd (lees: begin tweede periode dit jaar) nog niet helemaal door hoe je een plaatje in de achtergrond kon laten maken, laat staan hoe een grid als een plaatje in de achtergrond te laten zien.

Maar toch vind ik dit een heel leuk programmaatje, al zeg ik het zelf ^^.

En nu ben ik (lees: wij) bezig met een fractal generator, min of meer de eerste opdracht in C++ die we moeten maken. Ik snap complexe getallen nog niet helemaal, maar een c++ klasse die ik op internet vond moet het grootste deel van de rekenkundige problemen daarvan wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Omdat ik het zat was om elke keer TM:N op te starten om gegevens van een track te bekijken heb ik zelf een kleine manager ervoor geschreven. Zoals gewoonlijk is het weer compleet uit de hand gelopen, en dus kan hij inmiddels ook overweg met tracks van TM:Sunrise en TM:United.

Afbeeldingslocatie: http://atlex.nl/tools/ti/beta/screenshot_b3.png
TI_b3.exe (.NET framework 2.0 noodzakelijk)

Wat features:
  • Het scannen van een hele directory (eventueel inclusief subdirectories) naar TM tracks
  • 1 enkele file openen
  • Drag & drop van 1 of meer tracks
  • Informatie over een track:
    • Naam
    • Auteur
    • Race type
    • hoeveelheid rondes
    • Tijden (gold, silver, bronze, author)
    • Omgeving (+tijd)
  • Track verwijderen
  • Directory openen waar de huidige track in staat. (niet compatible met Linux)
  • Kan overweg met tracks van Nations, United en Sunrise

[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 04-09-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
SideShow schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:31:
Enkele dagen geleden deze tool uitgeprobeerd: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/
en dan maar beslist om iets te maken voor de fun.

source in http://users.telenet.be/sideshow/TinyRAM/

8)
Paar kleine vraagjes: hoe bevalt die IDE? Hoe makkelijk werkt het (en met hoeveel C# ervaring)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AtleX schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:46:
Omdat ik het zat was om elke keer TM:N op te starten om gegevens van een track te bekijken heb ik zelf een kleine manager ervoor geschreven. Zoals gewoonlijk is het weer compleet uit de hand gelopen, en dus kan hij inmiddels ook overweg met tracks van TM:Sunrise en TM:United.

[afbeelding]
TI_b3.exe (.NET framework 2.0 noodzakelijk)

Wat features:
  • Het scannen van een hele directory (eventueel inclusief subdirectories) naar TM tracks
  • 1 enkele file openen
  • Drag & drop van 1 of meer tracks
  • Informatie over een track:
    • Naam
    • Auteur
    • Race type
    • hoeveelheid rondes
    • Tijden (gold, silver, bronze, author)
    • Omgeving (+tijd)
  • Track verwijderen
  • Directory openen waar de huidige track in staat. (niet compatible met Linux)
  • Kan overweg met tracks van Nations, United en Sunrise
Nu nog een functionaliteit om automatisch je snelste tijden door te sturen :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik kom er maar niet achter waar TrackMania je trackrecords opslaat, die kan ik dus ik niet uitlezen. Waarschijnlijk is dat wel goed verborgen om cheaten te bemoeilijken maar voor mij is dat dus niet zo prettig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216242 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:40:
misschien ken je mij, ik ben "erazer" uit de mohaa scene
't is wel al 2 jaar geleden dat ik mohaa (medal of honor) nog gespeeld heb
ik heb Cashy van DMW (anticheat softw) meerdere nachtmerries bezorgd, maar toen vond ik dat ik niets mocht releasen dat als cheat kon gebruikt worden (ik vond het dan niet fijn dat het tegen mij gebruikt zou worden)

er kan wel niet veel tegen dat programma gedaan worden: 't is een standalone executable dat met geen enkel spel communiceert, dus dmv een hash kun je het wel opsporen en blokkeren, maar dan verander je maar een bit en mogen ze opnieuw beginnen.
hehe goed bezig dan

Ik ken je helaas niet, speel dat spel ook niet, vandaar.
Heb je al ergens een link naar het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Ik heb met PHP een IMDB parser in elkaar gestoken.

Het doel:
- zoeken op een filmtitel
- details ophalen met een imdb nr (tt1234567)

De resultaten worden gepresenteerd als XML (als ik de opmaak verkeerd heb gedaan hoor ik het graag), hiervoor heb ik gekozen omdat dit via andere talen/tools makkelijk bruikbaar is.

Voorbeeld zoeken op filmtitel (matrix): http://jokerlash.sytes.net/imdb_regexp/xml_imdb.php?action=find&title=matrix

Voorbeeld details op imdbnr (tt0133093)
http://jokerlash.sytes.net/imdb_regexp/xml_imdb.php?action=detail&id=tt0133093

Bruikbaar commentaar is altijd welkom en als er mensen zijn die graag uitbreidingen zien hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

JokerLash schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:23:
Ik heb met PHP een IMDB parser in elkaar gestoken.

Het doel:
- zoeken op een filmtitel
- details ophalen met een imdb nr (tt1234567)

De resultaten worden gepresenteerd als XML (als ik de opmaak verkeerd heb gedaan hoor ik het graag), hiervoor heb ik gekozen omdat dit via andere talen/tools makkelijk bruikbaar is.

Voorbeeld zoeken op filmtitel (matrix): http://jokerlash.sytes.net/imdb_regexp/xml_imdb.php?action=find&title=matrix

Voorbeeld details op imdbnr (tt0133093)
http://jokerlash.sytes.net/imdb_regexp/xml_imdb.php?action=detail&id=tt0133093

Bruikbaar commentaar is altijd welkom en als er mensen zijn die graag uitbreidingen zien hoor ik het wel.
Ik hoop dat je toestemming hebt van imdb.com, want anders zou dat wel eens problemen kunnen opleveren.

http://www.imdb.com/help/show_article?conditions
"Robots and Screen Scraping: You may not use data mining, robots, screen scraping, or similar data gathering and extraction tools on this site, except with our express written consent as noted below."
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.