Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Uhu.. dus het verzoek aan lucasheezen om de gebruiker meer te laten beslissen mbt het plaatsen van shortcuts/installatiedir/etc.Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:32:
[...]
Ontzettend irritant ja en ook irritant dat ie maar gewoon overal de shortcuts neer gooit...
Verwijderd
http://www.xs4all.nl/~verdouw2/CombineFiles.exe
.NET 2.0 moet geïnstalleerd zijn.
Verwijderd
Wat bedoel je daar precies mee?Piels schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:19:
Ik heb me een beetje laten inspireren door je tool en ben ook begonnen met een RssReader.
Hij ziet er erg netjes uit. Enige opmerking die ik heb is dat je Retreive functie erg omslachtig is
Maar, complimenten, ziet er erg netjes uit verder.
Verwijderd
Zag het, had het zo snel niet gezien. Dit ga ik er natuurlijk zo snel mogelijk in zetten.Mafkees schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:34:
[...]
Uhu.. dus het verzoek aan lucasheezen om de gebruiker meer te laten beslissen mbt het plaatsen van shortcuts/installatiedir/etc.
Je gaat eerst je root node zoeken. Vanaf daar ga je een channel node zoeken. Vanaf daar ga je je "items vullen"
Als je xPath gebruikt kun je ineens naar een bepaalde diepte in je XML document springen en vandaar af weer je Attributen getten of naar je Child springen. Scheelt de helft aan regels code
Verwijderd
Erg handige tool. Ik zit redelijk vaak met virtual machines voor me ontwikkelwerk, puur omdat de andere applicaties niet samen draaien en dit vind ik een geweldige oplossingGrote prutser schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:18:
Mijn nieuwste programma:
[afbeelding]
Het doet eigenlijk hetzelfde als de Coherence feature van Parallels, alleen dan voor VMWare en Virtual PC: vensters van een virtuele machine draaien alsof het normale programma's op de host zijn... Op de screenshot zie je bijvoorbeeld IE7 (die draait op mn host), en IE6 (die loopt op een virtuele machine). (de bovenste taakbalk is van de virtuele pc). Ik vind het erg onhandig om telkens een complete virtuele desktop te hebben, vandaar
Zet er ook aan te denken om een Linux-versie te maken, maar het uitzoeken van de nodige equivalente API-calls is wel even werk ben ik bang..

We are shaping the future

Gebruik BASS voor de audio en doet het daarmee zelfs nog retesnel op mijn oude 333MHz die ik hiervoor gebruik
Oh een kleine gebruiksaanwijzing is misschien handig: Met de F-toetsen selecteer je een tabblad en met de letter die bij het 'vakje' hoort start je de betreffende jingle. Met de Ctrl-toets ingedrukt worden eerst alle andere jingles gestopt. Door erop rechts te klikken kun je een jingle in een vakje laden. Stoppen is Shift+Letter of middelste-muisknop (op je scrollwieltje drukken). Als je op het 'reload'-icoontje drukt worden de jingles geladen in het geheugen zodat ze iets sneller starten. Is dit gebeurd, dan zie je een groen puntje in het vakje verschijnen. Je kunt de 'collecties' (de tabbladen) namen geven via het sleutel-knopje links van het reload-knopje.
Alles stoppen op het huidige tabblad doe je met Esc, alle jingles stoppen met Backspace.
Wordt de toolbar oranje, dan staat de jingleplayer 'op scherp' en is een toets indrukken dus afspelen.
[ Voor 48% gewijzigd door MisterData op 08-01-2007 17:54 ]
Oooohhhhh ... dit had ik 5 jaar geleden moeten hebben toen ik nog optrad met een cabaretgroepMisterData schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:49:
Een jingle-player, zodat ik met twee drukken op de knop bij 400+ jingles en andere geluidjes kan

==
hoi
Verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 19:43 ]
Ja, ik heb het idee overgenomen van Giel Beelen, die heeft bij z'n show op 3FM een soort kassa-toetsenbordje voor zich staan waar 'ie ook ongeveer op dezelfde manier z'n jingles mee sorteert... had me altijd al afgevraagd hoe hij het voor elkaar kreeg om binnen een seconde nadat iemand 'FRANKRIJK!' had geroepen de passende jingle in te starten...Eusebius schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:30:
[...]
Oooohhhhh ... dit had ik 5 jaar geleden moeten hebben toen ik nog optrad met een cabaretgroepi-de-aal.
Een behoorlijke zijspoor: weet je of het ook mogelijk is, als je meerdere toetsenborden op 1 pc hebt aangesloten (dmv usb) je kan programmeren dat je per toetsenbord aparte functies oproept? Dus dat je bv één toetsenbord instelt voor jouw applicatie. Op het buro staan dan 2 tobo's. Met de ene type je, met de andere kun je razendsnel een jingle erbij toveren.MisterData schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:45:
[...]
Ja, ik heb het idee overgenomen van Giel Beelen, die heeft bij z'n show op 3FM een soort kassa-toetsenbordje voor zich staan waar 'ie ook ongeveer op dezelfde manier z'n jingles mee sorteert... had me altijd al afgevraagd hoe hij het voor elkaar kreeg om binnen een seconde nadat iemand 'FRANKRIJK!' had geroepen de passende jingle in te starten...
==
hoi
Dat heb ik ooit uitgezocht jaEusebius schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:02:
[...]
Een behoorlijke zijspoor: weet je of het ook mogelijk is, als je meerdere toetsenborden op 1 pc hebt aangesloten (dmv usb) je kan programmeren dat je per toetsenbord aparte functies oproept? Dus dat je bv één toetsenbord instelt voor jouw applicatie. Op het buro staan dan 2 tobo's. Met de ene type je, met de andere kun je razendsnel een jingle erbij toveren.
Met een MIDI-keyboard zou dan weer wél kunnen... kwestie van MIDI-api's gebruiken (maar wederom ook een MIDI-keyboard/interface heb ik hier niet...)
Verwijderd
Ah bedankt voor de tip. Met XPath zei je. Ik ga dat in de volgende versie omzetten. Ben nu eerst nog bezig met een eigen notifier te maken die gebasseerd is op gmail en die ga ik dan implementeren.Piels schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:10:
[...]
Je gaat eerst je root node zoeken. Vanaf daar ga je een channel node zoeken. Vanaf daar ga je je "items vullen"
Als je xPath gebruikt kun je ineens naar een bepaalde diepte in je XML document springen en vandaar af weer je Attributen getten of naar je Child springen. Scheelt de helft aan regels code
ps. Weet iemand hoe je met NSIS een page maakt waar gevraagd wordt welke shortcuts er gemaakt moeten worden (startup en bijvoorbeeld startmenu / desktop)?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 22:31 ]
Maar hoe doen bv apparaten als een game-controller cq extra video-tobo het dan? Dat zijn ook extra toetsen (weliswaar geen 101-keyboardtoetsen). De reden dat ik dit vraag, is omdat ik op zoek ben naar een mogelijkheid een applicatie te schrijven om met verschillende toetsenborden tegelijk aangesloten te kunnen wisselen tussen verschillende lettertypes (Ik werk nogal eens met oude talen). De toepassing is dan wel heel anders, maar de techniek die het verzorgt niet.MisterData schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:50:
[...]
Dat heb ik ooit uitgezocht jaHet is met Windows mogelijk om via 'raw input' te achterhalen van welk toetsenbord een char komt. Helaas wordt dat character vervolgens gewoon door Windows op de normale manier verwerkt, waardoor ofwel de toetsaanslag twee keer binnenkomt bij jouw applicatie (niet zo heel erg) of bij een andere applicatie als die toevallig gefocused is. Je kunt het toetsenbord dus niet 'exclusief' voor jingles gebruiken (dat leek mij ook handig; je mp3-speler voor de muziek op je gewone toetsenbord en een extra tobo voor de jingles). Daarnaast is m'n USB toetsenbord net kapot.. dus testen zit er ook niet echt in.
Met een MIDI-keyboard zou dan weer wél kunnen... kwestie van MIDI-api's gebruiken (maar wederom ook een MIDI-keyboard/interface heb ik hier niet...)
Als iemand een oplossing heeft, graag
==
hoi
Laat maar weten als je een voorbeeld wiltVerwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:06:
[...]
Ah bedankt voor de tip. Met XPath zei je. Ik ga dat in de volgende versie omzetten. Ben nu eerst nog bezig met een eigen notifier te maken die gebasseerd is op gmail en die ga ik dan implementeren.
Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.
Verwijderd
Is het niet mogelijk om een keyboard filter te maken die 1 toetsenbord doorstuurt naar windows en eentje afvangt. Misschien moet je eens richting keyloggers gaan kijken voor de mogelijkheden.Eusebius schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:13:
[...]
Maar hoe doen bv apparaten als een game-controller cq extra video-tobo het dan? Dat zijn ook extra toetsen (weliswaar geen 101-keyboardtoetsen). De reden dat ik dit vraag, is omdat ik op zoek ben naar een mogelijkheid een applicatie te schrijven om met verschillende toetsenborden tegelijk aangesloten te kunnen wisselen tussen verschillende lettertypes (Ik werk nogal eens met oude talen). De toepassing is dan wel heel anders, maar de techniek die het verzorgt niet.
Als iemand een oplossing heeft, graagMss leuk voor een apart topique
Hier alvast een aanknopings punt.
http://www.rootkit.com/newsread.php?newsid=187
Verwijderd
Er zijn mensen die bestanden in brokjes knippen. Het tooltje (eigenlijk nog een te groot woord) plakt ze weer aan elkaar.Piels schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:51:
Files aan elkaar plakken? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Start -> Uitvoeren -> Cmd -> copy file1.txt + file2.txtVerwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:49:
[...]
Er zijn mensen die bestanden in brokjes knippen. Het tooltje (eigenlijk nog een te groot woord) plakt ze weer aan elkaar.
Verwijderd
Ja, die ken ik maar dat is zo pre GUI. En daarnaast moet je een bestandsnaam hernoemer gebruiken/maken want met meer dan 50 files ga je dat niet elke keer intypen. In plaats daarvan kun je het ook gelijk goed doenPrisonerOfPain schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:22:
[...]
Start -> Uitvoeren -> Cmd -> copy file1.txt + file2.txt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 00:47 ]
- De verstuurde headers en ontvangen cookies zijn nu ook zichtbaar
- Als een URL bij het starten van het programma op het clipboard gevonden wordt en de user bevestigd dat deze URL gebruikt moet worden is het niet meer nodig om op de uitvoer-pijl-ding knop te drukken.
- Compleet herschreven code, eerst was het hele gedeelte van checken, proxy dingen aanmaken als dat nodig was en het uitvoeren en verwerken van de request in een methode gepropt, nu is het een aparte class met meer functionaliteit.
- Betere error-handling

Download.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Edit:
Gevonden.
Header scroll extension
[ Voor 31% gewijzigd door Piels op 09-01-2007 12:17 ]
wel handig om ev. header-injectie en dergelijken uit te testen op eigen serversAtleX schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:06:
Na de vorige versie van HHV2 nu weer een update, een beta release ditmaal met de volgende verbetering:
[list]
• De verstuurde headers en ontvangen cookies zijn nu ook zichtbaar
.../knip
Of zijn de verstuurde headers en cookies (nog) niet manipuleerbaar ?
bij mij geeft ie trouwens een error zodra ik het rechtse paneel wil open doen:
euhm onderste pijl is daarvoor precies - fout treedt op als ik op de bovenste pijl naar recht klik zonder iets te hebben ingevuld - mss nog effe opvangen met schoon foutmeldingske ipv crash
// nog niet 'dummy proof' dus
wat info: http://www.soulrider.be/tweak/error.txt (error-raportje)
//edit na 2detest: is nu dummyproof - crashed niet meer bij lege invoer - mss nog handig een warning te geven dat er iets ingevuld moet worden. ik dacht bv dat die pijl voor 't rechtste paneel was ipv als "go". maar da's afwerking natuurlijk - doe zo voort
(ondertss werk ik verder via een deels omgebouwd php-proxy-script
[ Voor 35% gewijzigd door soulrider op 12-01-2007 00:24 . Reden: feedback ]
Nope, wil ik nog wel doen.soulrider schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:33:
[...]
wel handig om ev. header-injectie en dergelijken uit te testen op eigen servers
Of zijn de verstuurde headers en cookies (nog) niet manipuleerbaar ?
Fixed.bij mij geeft ie trouwens een error zodra ik het rechtse paneel wil open doen:
euhm onderste pijl is daarvoor precies - fout treedt op als ik op de bovenste pijl naar recht klik zonder iets te hebben ingevuld - mss nog effe opvangen met schoon foutmeldingske ipv crash
// nog niet 'dummy proof' dus
wat info: http://www.soulrider.be/tweak/error.txt (error-raportje)
Screen:

Hij haalt de applicaties uit een xml bestand, waar ik nog geen editor voor heb gemaakt :-), en haalt het bijbehorende icoontje uit de executable. Het nestelt zich in de systray en vanuit daar kan je de applicaties starten.
Programmaatje is geschreven en C# mbv .Net 2.0 framework. Kritiek, vooral opbouwende, is welkom en geinteresseerden in de source kunnen een PM sturen.
download
[ Voor 4% gewijzigd door wackmaniac op 12-01-2007 22:42 ]
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
Waarom niet gewoon eenmalig door alle mappen van de USB heen browsen en dan alle executables met icoontje eruit halen? Dat lijkt me wat makkelijker, mogelijk in combinatie met je XMLwackmaniac schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:41:
Na 5 portable apps op mijn USB-stick te hebben getrapt werd ik knettergek van het telkens navigeren door de verschillende mappen. En omdat ik de pstart applicatie van PortableApps.com op eens of andere manier niet fijn vond werken heb ik zelf een versie gemaakt: PortableStarter!
Screen:
Hij haalt de applicaties uit een xml bestand, waar ik nog geen editor voor heb gemaakt :-), en haalt het bijbehorende icoontje uit de executable. Het nestelt zich in de systray en vanuit daar kan je de applicaties starten.
Programmaatje is geschreven en C# mbv .Net 2.0 framework. Kritiek, vooral opbouwende, is welkom en geinteresseerden in de source kunnen een PM sturen.
download
==
hoi
Dat is een buitengewoon goed idee! Ik heb de toevoegoptie ect bewust niet in de tray app gestopt, omdat de tray app dan een stuk sneller start; hoeven geen winforms te worden geregeld.Cypher87 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:29:
Het is misschien wel een idee voor de (eventuele) editor. Hele USB stick afzoeken en laten kiezen welke programma's je in je menu wilt hebben...
Zou ik even over na kunnen denken ja, maar dan is natuurlijk wel de vraag: Hoeveel apps heb je wel niet op je USB staan dat je die in een mapje wilt stoppen?Eusebius schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:54:
En we hebben een concurrent voor pstartOok al heb je een hekel aan mappen, komt de mogelijkheid erin dat je minder vaak gebruikte icoons wel in een mapje kunt stoppen?
Ik wil vanmiddag eerst de tray app wat gaan modificeren: commandline args laten accepteren, want is ik de app als autorun laat starten op mijn USB haalt hij de Settings.xml uit de root.
[ Voor 26% gewijzigd door wackmaniac op 13-01-2007 13:12 ]

Download (.NET framework 2.0 noodzakelijk).
Ik heb alleen geen flauw idee hoe goed het tooltje is qua foutafhandeling enzo. Het zit er wel in, maar is amper getest.
[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 13-01-2007 19:36 ]
Verwijderd
Niets tegen hetgene wat je hebt gemaakt, maar eh: Jouw school heeft geen kaas gegeten van .NET he? Zeker niet als ze zo'n opdracht opstellen voor de studentenAtleX schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:32:
Voor een schoolproject moesten * AtleX & Griffin even uitzoeken hoe het precies zat met C# en SQL server 2005 qua verbinding maken etc. Daar is een testtooltje uitgerold waarmee je verbinding kunt maken en queries kunt uitvoeren op elke database in een SQL Server:

Overigens kan ik niet connecten met Integrated Security en de foutafhandeling ontbreekt
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 20:08 ]
Omdat ik met én en laptop werk én een desktop wil ik de verzameling kleinere, handige programmaatjes graag op 1 schjifje hebben. Vanwege de laptop (meenemen) is het niet mogelijk deze verzameling op een NAS te zetten ofzo. Ten tweede heb ik niet veel zin om die kleine, handige programmaatjes steeds dubbel te upgraden, onderhouden etc. Ik gebruik sommige niet zo vaak (maar heb ze wel nodig op de meest onhandige momenten) en daarom is het handiger het grote aantal in mapjes te stoppen.wackmaniac schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:11:
Zou ik even over na kunnen denken ja, maar dan is natuurlijk wel de vraag: Hoeveel apps heb je wel niet op je USB staan dat je die in een mapje wilt stoppen?
Ik wil vanmiddag eerst de tray app wat gaan modificeren: commandline args laten accepteren, want is ik de app als autorun laat starten op mijn USB haalt hij de Settings.xml uit de root.
Zo is mijn collectie met draagbare grafische applicaties best wel groot. Allemaal doen ze iets goeds. Die zet ik het liefst bij elkaar in één mapje (/grafisch). In pstart kun je een aantal mapjes aanmaken en dat vind ik reuze handig
Als je het nog niet doorhad: ik ben reuze portable-freak
==
hoi
We moeten een hele applicatie maken, maar omdat we geen van allen ooit wat met C# icm SQL server hebben gedaan moest dat even uitgezocht worden.Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:03:
[...]
Niets tegen hetgene wat je hebt gemaakt, maar eh: Jouw school heeft geen kaas gegeten van .NET he? Zeker niet als ze zo'n opdracht opstellen voor de studenten. ADO.NET is namelijk het meest uitgelegde stuk uit het hele .NET framework en zeker niet het moeilijkste gedeelte.
Foutafhandeling zit er op zich wel in, maar niet veel. En het is een multiline textbox voor de results. De interface is in 10 minuten oid in elkaar gezet, en het is meer een testtooltje. "Kan ik connecten? ja. Kan ik een query uitvoeren? Ja. Mooi, dan werkt m'n server". Zoiets.Overigens kan ik niet connecten met Integrated Security en de foutafhandeling ontbreektEn nog een tip: Gebruik de gridview voor de results die je op haalt ipv een richtextbox/listbox (wat het nu ook is).
FYI: nog een jingle playerMisterData schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:49:
Een jingle-player, zodat ik met twee drukken op de knop bij 400+ jingles en andere geluidjes kan
==
hoi
Ik heb onlangs nog wat zitten verder werken aan PassGen. De interface is lichtjes aangepast zodanig dat het encoderen de interface niet blokkeert. Verder is er een (handige) progressbar toegevoegd om zo de progressie te zien. Verder zal bij het encoden ook niet meer mogelijk zijn om nog aanpassingen te maken; de interface wordt tijdelijk gelocked.
Het encoderingsalgoritme heeft ook een update gekregen. Sommige invoeren werden erg slecht geencodeerd door het vorige algoritme. Dit zou verholpen moeten zijn met het huidige algoritme. Een gevolg hiervan is dat het uiteraard andere wachtwoorden maakt dan het vorige algoritme.
Zoals in de vorige versie is het mogelijk om het ingetypte wachtwoord te tonen met de toetsencombinatie Alt + S. (Indien je een nieuw wachtwoord wilt instellen is het handig om te weten of je nota bene wel het juiste wachtwoord encode - dat je dus geen typfouten hebt gemaakt. Je kunt het orginele wachtwoord namelijk niet meer afleiden uit de output; een one-way algoritme.)

JRE1.5 is vereist!
Download
Performance is a residue of good design.
Een WYSIWYG ubb-editor/cms met live preview via AJAX.
Ik heb deze specifiek gemaakt voor de website van de studenten-roeiverengiging waar ik bij zit, maar zit er over te denken om hem ook openbaar te gaan maken (incl. wat kleine aanpassingen).
Het vernieuwende is de preview functie met http://thekingdomofsteel.com/Spartan018/ajax_bbcode/ als basis. Door performance problemen is deze uitschakelbaar. Verder heb ik hem samen laten werken met een iets gaanbaarder ubb script, namelijk quicker ubb: http://www.roonaan.nl/hot...php?script=quickerubb.php.
Ook heb ik de image en file upload scripts toegevoegd die je normaal onder andere in Xinha http://xinha.python-hosting.com/wiki/Examples (en dan de imagemanger/ extended file manager plugin) tegen komt toegevoegd. (die nu ook ubb afleveren)
Ook zitter er nog wat custom tags in (zoals een drop-down met alle leden die een keurige link naar het smoelenboek aflevert) en wat layout-tags.
Wijzigingen zijn makkelijk aan te passen in het quickerubb bestand (die zowel wordt gebruikt voor de preview als het daadwerkelijk weergeven van de pagina's).
Daarnaast is er een redelijk uitgebreide help die ook voor niet nerds begrijpbaar zou moeten zijn.
Enkele todo's
- tabellen verbeteren
- af en toe is na het uitvoeren de cursorpositie niet zoals ik zou willen
- help nog niet af
- performance

[ Voor 4% gewijzigd door pietje63 op 29-01-2007 16:09 ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
- het intypen is niet meer blocking
- er hoeven minder requests gestuurd te worden naar je server
Thnx voor de tip, voor dit zit er al in, zelfs ingesteld op 5 seconde. Dit zal ook al in het eerste script van mijn link, daar zie je een save now/saved button als laatste link, deze is gemaakt om nu te kunnen saven als je niet op de buffer wilt hangen.Kuhlie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:47:
Wat qua performance enorm helpt is als je niet bij elke keypress direct een ajax-request doet, maar juist een timer start (indien niet al gestart) die een kwart seconde later alsnog die request doet. Het is iets meer administratie, maar heeft 2 voordelen:
- het intypen is niet meer blocking
- er hoeven minder requests gestuurd te worden naar je server
Het aparte is dat hij lijkt te hangen TUSSEN de requests, dus misschien is juist de timer wel het probleem. Ik ga kijken of ik komende week een public ergens online kan zetten en hoop dan iemand te vinden die me kan helpen (want javascript is zeker niet mijn sterkste kant).
[edit]
Leuk die reacties :-). Ik heb woensdag ochtend een tentamen, ik zal eens kijken of ik daarna tijd heb. Knoppen a la Word is inderdaad misschien een optie, maar ik wil het wel graag licht houden, dus niet zoals veel andere editors, maar ik zal eens kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door pietje63 op 29-01-2007 22:35 ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Ik ben zelf trouwens bezig met een tooltje om statistieken m'n SMS-history te maken
Het programma hebben we puur uit educative redenen geschreven en stellen we daarom beschikbaar voor iedereen
Voor de geintresseerden is het programma (inclusief C sourcecode) hier te downloaden.
Eventuele op/aanmerking zijn welkom!
P.S. Het programma is alleen getest op Windows, maar is in theorie ook te compilen voor Linux en MacOS (GCC)
http://www.uitdehoogte.nl/bert
Het werkt niet (waarschijnlijk)Error65 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:17:
Wie garandeert mij dat je dezelfde blocks/sectors overschrijft? Je zult toch echt eerst moeten uitvogelen op welke sectors de te overschrijven data staat en daarna die sectors overschrijven met willekeurige data. Voor zover ik weet heb je bij fwrite geen garantie dat dezelfde blocks/sectors worden ge/herbruikt en zul je dus op een lager niveau je media moeten aansturen dan met een "simpele" fwrite.
[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 29-01-2007 23:37 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Wat een toeval. Ik heb me hier vanavond ook een beetje in verdiept. In de coreutils van GNU zit ook zo'n tooltje, welke iets uitgebreider is, genaamd 'shred'. Ik denk dat naast shred ook jullie tooltje zal voldoen, maar dan raad ik voor alle zekerheid wel aan om het bestand verschillende keren (25 keer oid.) te overschrijven met random bytes. Bij shred kun je dat in ieder geval allemaal aangeven als argument:Error65 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:17:
Ik heb samen met een vriend een simpel programmatje geschreven die op een veilige manier bestanden van diverse soorten media (Magnetic and Solid-State Memory) verwijdert. Het verwijderen gebeurt op de manier zoals door de Amerikaanse overheid wordt beschreven.
Het programma hebben we puur uit educative redenen geschreven en stellen we daarom beschikbaar voor iedereen![]()
Voor de geintresseerden is het programma (inclusief C sourcecode) hier te downloaden.
P.S. Het programma is alleen getest op Windows, maar is in theorie ook te compilen voor Linux en MacOS (GCC)
user@host:$ shred -n 25 --remove file.tmp
Dit zal het bestand 'file.tmp' 25 keer achter elkaar overschrijven met (pseudo-)random bytes en daarna verwijderen.
Mocht je de source en uitleg willen zien: Info en source.
Dat las ik idd ook:RobIII schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:22:
[...]
Het werkt niet (waarschijnlijk)
Wie garandeert mij dat je dezelfde blocks/sectors overschrijft? Je zult toch echt eerst moeten uitvogelen op welke sectors de te overschrijven data staat en daarna die sectors overschrijven met willekeurige data. Voor zover ik weet heb je bij fwrite geen garantie dat dezelfde blocks/sectors worden ge/herbruikt en zul je dus op een lager niveau je media moeten aansturen dan met een "simpele" fwrite.
Please note that shred relies on a very important assumption: that the file system overwrites data in place. This is the traditional way to do things, but many modern file system designs do not satisfy this assumption. Exceptions include:
• Log-structured or journaled file systems, such as those supplied with AIX and Solaris, and JFS, ReiserFS, XFS, Ext3 (in data=journal mode), BFS, NTFS, etc. when they are configured to journal data.
• File systems that write redundant data and carry on even if some writes fail, such as RAID-based file systems.
• File systems that make snapshots, such as Network Appliance's NFS server.
• File systems that cache in temporary locations, such as NFS version 3 clients.
• Compressed file systems.
[ Voor 28% gewijzigd door Electronical op 29-01-2007 23:48 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
We kunnen je (helaas) niets garanderenRobIII schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:22:
[...]
Het werkt niet (waarschijnlijk)
Ons programma maakt slechts de eerste vier en de laaste vier ronden (van de 35) gebruik van random bytes, zoals hier staat beschreven.Electronical schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:46:
[...]
Dit zal het bestand 'file.tmp' 25 keer achter elkaar overschrijven met (pseudo-)random bytes en daarna verwijderen.
[...]
Nu betreft het slechts een maandagavond programmatje, dus erg uitgebreid en onderbouwd is het verder niet
Edit:
Dat hebben we niet eens gezien, maar zolang zijn we er ook niet mee bezig geweestPlease note that shred relies on a very important assumption: that the file system overwrites data in place. This is the traditional way to do things, but many modern file system designs do not satisfy this assumption. Exceptions include:
• Log-structured or journaled file systems, such as those supplied with AIX and Solaris, and JFS, ReiserFS, XFS, Ext3 (in data=journal mode), BFS, NTFS, etc. when they are configured to journal data.
• File systems that write redundant data and carry on even if some writes fail, such as RAID-based file systems.
• File systems that make snapshots, such as Network Appliance's NFS server.
• File systems that cache in temporary locations, such as NFS version 3 clients.
• Compressed file systems.
[ Voor 23% gewijzigd door Error65 op 30-01-2007 00:14 ]
Ik heb het ook niet over verplaatsen. Stel dat je bestand (enigszins gefragmenteerd) op schijf (of andere media) er zo uit ziet ( X = bestand, !X = andere data):Error65 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:11:
We kunnen je (helaas) niets garanderenMaar waarom zou een OS een file verplaatsen terwijl er geen extra data bijkomt?
1
| XXXXXXOOOOOXXXXXPPPPPXXXXXSXXXXX |
Als ik nu file O wis ("normaal") valt er een gat in; fwrite zou (intern) kunnen besluiten dat aaneengesloten blokken gunstiger zijn en bij het "overschrijven" dus de O-plekken kunnen gebruiken, waarbij (bijvoorbeeld) de laatste blokken van X blijven staan (maar non-referenced in je MFT).
Het probleem zit 'm in het feit dat je de aanname doet dat fwrite dezelfde blokken ge/herbruikt en dat hoeft niet zo te zijn. Daarnaast is er ook nog eens (inderdaad) het probleem met (o.a.) journaling filesystems en shadow copies.Error65 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:11:
Nu willen we niet beweren dat dit daarom gebeurt uiteraard, maar het lijkt ons raar. Je zeer directe antwoord doet ons vermoeden dat je hier meer over kan uitleggen?
Wil je zeker weten dat je een file "secure" verwijdert dan zul je gewoon moeten zorgen dat je 100% zeker weet dat je alle juiste blokken wist/overschrijft en geen aannames doen. Vind je een 80% "gewist" bestand acceptabel; be my guest, maar ik wil, als ik iets "secure delete" het ook écht helemaal verwijderen en niet een beetje of "hopen dat...".
Dat document beschrijft een methode om die blokken te "wissen", maar dan ga je er dus wel al van uit dat je weet wélke blokken je aan 't "wissen" bent en daar zit 'm 't probleem met jou/jullie aanname dat fwrite dezelfde blokken gebruikt. Daarnaast (en dan beken ik meteen niet het document compleet gelezen te hebben) wordt er waarschijnlijk ook nog eens verteld dat als je écht safe wil zitten je naastliggende (fysiek) sectoren ook moet "degaussen".Error65 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:11:
Ons programma maakt slechts de eerste vier en de laaste vier ronden (van de 35) gebruik van random bytes, zoals hier staat beschreven.
Ik zeg er verder ook niks van en gun jullie wel een hobbyprojectje ofzoError65 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:11:
Nu betreft het slechts een maandagavond programmatje, dus erg uitgebreid en onderbouwd is het verder niet
Dat bewijst wel maar weer eens (en dan heb ik het over het principe en niet specifiek over jullie) dat je je als programmeur vaak behoorlijk diep in de stof moet verdiepen wil je een "waardig" product leveren en dat soms een "probleem" makkelijker lijkt aan te pakken dan het werkelijk is als je je verdiept in wat er low-level gebeurt.Error65 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:11:
Dat hebben we niet eens gezien, maar zolang zijn we er ook niet mee bezig geweest
[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 30-01-2007 00:50 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Duidelijk verhaal, dank hiervoor. Zoals ik al lichtelijk door heb laten schemeren is dit slechts een klein (maandagavond) projectje. Zelf heb ik wel iets van ervaring met low level programming in de zin van dit, maar niet verschrikkelijk veel. Wie weet gaan we dit nog eens grondig uitzoeken en verschijnt er vanzelf een tweede versie!RobIII schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:41:
[...]
Ik heb het ook niet over verplaatsen. Stel dat je bestand (enigszins gefragmenteerd) op schijf (of andere media) er zo uit ziet ( X = bestand, !X = andere data):
code:
1 XXXXXXOOOOOXXXXXPPPPPXXXXXSXXXXX
Als ik nu file O wis ("normaal") valt er een gat in; fwrite zou (intern) kunnen besluiten dat aaneengesloten blokken gunstiger zijn en bij het "overschrijven" dus de O-plekken kunnen gebruiken, waarbij (bijvoorbeeld) de laatste blokken van X blijven staan (maar non-referenced in je MFT).
[...]
Het probleem zit 'm in het feit dat je de aanname doet dat fwrite dezelfde blokken ge/herbruikt en dat hoeft niet zo te zijn. Daarnaast is er ook nog eens (inderdaad) het probleem met (o.a.) journaling filesystems en shadow copies.
Wil je zeker weten dat je een file "secure" verwijdert dan zul je gewoon moeten zorgen dat je 100% zeker weet dat je alle juiste blokken wist/overschrijft en geen aannames doen. Vind je een 80% "gewist" bestand acceptabel; be my guest, maar ik wil, als ik iets "secure delete" het ook écht helemaal verwijderen en niet een beetje of "hopen dat...".
Werkt prima. Zit html-technisch ook netjes in elkaar.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:00:
Ik heb net een on-line WEP key generator gemaakt.
Voor wie het handig vindt:
http://rix0r.nl/wep
Daarnaast heb ik er nog een hoop opties bij gemaakt die je met gewone "geeltjes" niet hebt, zoals het printen ervan, opslaan als txt, verzenden via netwerk of e-mail eventueel op ingestelde tijd en het geven van een waarschuwing op een ingestelde tijd (handig voor afspraken).
Er zit nog een instellingen venstertje in waarmee er wat dingen naar eigen hand gezet kunnen worden zoals het altijd op de voorgrond tonen van de geeltjes, het niet weergeven van het hoofdvenster enz.
Ook is in te stellen of de geeltjes opgeslagen moeten worden bij afsluiten en weer herladen bij starten.
Dat was het wel zo'n beetje. Ik wil niet weten hoeveel dagen ik er mee bezig ben geweest, veel te veel voor zo'n flut programma ik denk een dag of 15 á 20 als je het 24/7 uit zou rekenen. Hij is beschikbaar in nederlands en engels en te downloaden van mijn website: spam
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 31-01-2007 01:53 ]
Euh, ik zie alleen het volgende op je site; geen downloads of niks. Graag een directe link naar de juiste pagina of de downloadCOMPUTERNERDNR1 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:48:
Hij is beschikbaar in nederlands en engels en te downloaden van mijn website: spam

Over mij
Ow wat stomRobIII schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:55:
[...]
Euh, ik zie alleen het volgende op je site; geen downloads of niks. Graag een directe link naar de juiste pagina of de download
[afbeelding]

Ik had al een tijd m'n oude site in de root staan en m'n tk domein naar de map nieuw gelinkt waar m'n nieuwe site in stond. Nou had ik dus gister m'n oude site weggegooid en m'n tk-domein nog niet aangepast aan de nieuwe locatie. Staat nu weer goed
Geeltjes
[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 31-01-2007 02:56 . Reden: Rechtstreekse URL naar product ]
Forum - Welkom *naam* (ID: Admin)
Ik heb niks veranderd of wat dan ook, ik wil je er alleen even op wijzen. Nou valt het opzich wel wat mee, maar ik zou er nog wel even naar kijken als ik jou was
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 19-06-2024 22:42 . Reden: Naam op verzoek verwijderd :) ]
Even een klein siteje (Van Dale?) er voor opgezet: http://editor.pietje63.nl (tja, heb nog geen naam bedacht)pietje63 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:05:
(aaah, bedankt voor de schop, altijd een van mijn favo topics dit, tijd om ook iets bij te dragen)
Een WYSIWYG ubb-editor/cms met live preview via AJAX.
[...]
klik
klk
[ Voor 4% gewijzigd door pietje63 op 31-01-2007 15:11 ]
Bedankt, ik zie het inderdaad.Cypher87 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:16:
Ik moet wel zeggen dat je site niet helemaal secure is:
Forum - Welkom *naam* (ID: Admin)
Ik heb niks veranderd of wat dan ook, ik wil je er alleen even op wijzen. Nou valt het opzich wel wat mee, maar ik zou er nog wel even naar kijken als ik jou was
Ik ben niet echt goed in het onderhouden van mijn website vandaar
Ik had mijn website op zich wel al secure, maar nog niet geüpload naar mijn webspace blijkbaar

De (gratis) hosting provider waar ik zit, staat maar 1 mysql database toe dus ik moet even wat scripts veranderen, vandaar dat mijn website tijdelijk even uit de lucht is.
/edit: Ben momenteel nog even aan het uploaden, maar als het goed is zou het probleem nu opgelost moeten zijn. Bedankt voor de melding in ieder geval
Heb nu weer het probleem dat hij pagina's niet kan vinden, wat ik niet heb als ik lokaal draai, alles is geupload. Kijk ik morgen wel naar
/edit2: Ik ben eruit wat het probleem is. Ik heb in het begin van het script $page = $_GET['page'] staan, maar deze variabele kent hij niet meer nadat ik een aantal if-lussen gebruikt hebn. Kan je die variabele niet op een of andere manier public maken, zodat hij in het hele script gebruikt kan worden?
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 19-06-2024 22:43 ]
Verwijderd
-Kijken op welke dag de datum valt
-Aan de hand van deze dag kijken welke televisie-series er op die dag uitgezonden worden
-Op www.epguides.com of er op deze datum een aflevering van deze televisie-serie was
-Dit als een klikbaar linkje aanbieden, die mij naar twee usenet-zoekmachines brengt, waarna ik het direct kan downloaden:

De code is nog een klein beetje een rommeltje, al ben ik wel van plan deze te publiceren. Ik begrijp de ethiek van het "rippen" van websites met fopen, maar ik ben zelf van mening dat ik het op de correcte wijze afhandel. Mocht iemand hier over willen discussieren, dan raad ik aan dat je mij een DirectMessage stuurt
En ik adviseer dat juist niet "achter de schermen" te doen, maar gewoon het forum te gebruiken waar het voor bedoeld is: discussies voeren.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:06:Mocht iemand hier over willen discussieren, dan raad ik aan dat je mij een DirectMessage stuurt
Over mij
Verwijderd
Bedankt, ik wou het topic niet al te ver offtopic laten gaan. Ik ben inmiddels bij 0.3 van dit programma aangekomen, waar het ondermeer mogelijk is meerdere afleveringen van 1 show op 1 dag te tonen, en de GUI tamelijk onder handen genomen is:RobIII schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:18:
[...]
En ik adviseer dat juist niet "achter de schermen" te doen, maar gewoon het forum te gebruiken waar het voor bedoeld is: discussies voeren.

[mierenneukmodus]
het is tomorrow
[/mierenneukmodus]
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Verwijderd
Bedankt voor de feedback. Ik heb inderdaad aan timezones gedacht, als dat het programma niet al te lastig maakt. Ik ga er eens aan zittenWizz15 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:36:
Ziet er goed uitmisschien als je t wil gaan uitbrengen de mogelijkheid bieden een eigen timezone te kiezen?
[mierenneukmodus]
het is tomorrow
[/mierenneukmodus]
En wat de typo betreft:
Ziet d'r erg netjes uit allemaal, wellicht ook 'n idee om er (later) een optie bij te zetten om bij te houden welke episodes je van 'n bepaalde serie al dan niet gezien hebt? (Vind ik zelf altijd 'n probleem, sla nogal eens 'n aflevering over wat er zonde is), verder 'n superding, hoop dat je 't nog 'n keer uitbrengtVerwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:41:
[...]
Bedankt voor de feedback. Ik heb inderdaad aan timezones gedacht, als dat het programma niet al te lastig maakt. Ik ga er eens aan zitten
Verwijderd
Dat is iets dat ik ooit nog eens wil maken, voor op het moment is dit puur een databaseloze zoekmachine. Ik ga hem uiteraard uitbrengen, het is op het moment puur de achterliggende code verbeteren / versnellen, want het gaat op het moment iets te traag. Al kan dat ook aan mijn huidige verbinding liggenLeftblank schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:16:
[...]
Ziet d'r erg netjes uit allemaal, wellicht ook 'n idee om er (later) een optie bij te zetten om bij te houden welke episodes je van 'n bepaalde serie al dan niet gezien hebt? (Vind ik zelf altijd 'n probleem, sla nogal eens 'n aflevering over wat er zonde is), verder 'n superding, hoop dat je 't nog 'n keer uitbrengt
In dat geval is een database of in ieder geval een caching engine een goed planVerwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:51:
Dat is iets dat ik ooit nog eens wil maken, voor op het moment is dit puur een databaseloze zoekmachine. Ik ga hem uiteraard uitbrengen, het is op het moment puur de achterliggende code verbeteren / versnellen, want het gaat op het moment iets te traag. Al kan dat ook aan mijn huidige verbinding liggen
Weet niet of dit hier helemaal thuishoort, meer webapp dan echt 'tooltje', vergeef me als het niet zo is:

Het idee erachter is een soort IMDB te maken voor prive MMO servers en wat daar bij hoort. Zit een vrij slim zoekalgorithme achter (waar ik veel van m'n ervaring met Fai voor heb gebruikt) wat ervoor zorgt dat als je een private server zoekt met bepaalde eigenschappen en hij is aanwezig je'm ook zeker snel zal vinden.
Een PHP applicatie op de server pollt elke 5 seconden de laatste-nog-niet-gepollde-server en stelt aan de hand daarvan de status voor die server in op online of offline. Servers die te lang offline zijn worden automatisch verwijdert uit de zoekresultaten zodat de lijst altijd 'vers' blijft. Nieuwe servers krijgen als het goed is dus ook binnen een paar seconden een status toegewezen. Een controle op de eigen domeinnaam zorgt ervoor dat als de verbinding uitvalt ('t draait hier lokaal
Als je javascript aan hebt staan gebruikt het zoekscherm AJAX, zoniet zal'ie de pagina verversen met elke querie. Reviews plaatsen en bewerken kan tot nu wel enkel als je javascript aan hebt staan, kijk ik nog naar. Bedoeling is ook een beoordeelsysteem toe te voegen aan zowel de reviews als de servers
Tot slot (nouja, kan nog wel tijdje door brabbelen
Een tip: gebruik mysql_real_escape_string in plaats van addslashes (tenminste, dat of je gebruikt magic_quotes zo te zienpietje63 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:10:
Even een klein siteje (Van Dale?) er voor opgezet: http://editor.pietje63.nl (tja, heb nog geen naam bedacht)

[ Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 21-02-2007 15:50 ]
Wat het doet/kan:
1) Resolutie tijdelijk wijzigen van de secondary monitor of tijdelijk uitschakelen.
2) Spelletje/Programma runnen
3) Resolutie herstellen en alle icoon posities weer netjes terugzetten als daarvoor.
Je gebruikt het eigenlijk als een soort van proxy. Je gooit je parameters eerst naar de executable met een eind flag en dan de normale start command (van bijv een shortcut) die die dan netjes doorgeeft.
Niets heel erg ingewikkeld, maar ik had het een beetje 'nodig'
Bijvoorbeeld oude spelletjes zoals Worms World Party houden niet van multi monitor setups en krijg je soms een distorted beeld, dus kan je die daarvoor tijdelijk uitschakelen.
En ik draai met 2 schermen van 1280*1024 en als ik een spelletje ga spelen en ik heb op mijn 2e monitor bijvoorbeeld een icq scherm openstaan dan verandert de resolutie geforceerd door DX en krijg je schermen die half buiten beeld staan.
Nu wijzig ik dat vantevoren zegmaar en gaat het netjes.
Het enige wat ik moet doen om vanaf nu alle spelltjes netjes te laten werken is wat shortcuts aan te passen.
Lekker op de bank
Waar heb ik het over? Een Sound Change Applier (SCA) die ik, op verzoek van een vriend, gemaakt heb.
SCA's worden in taalkundige omgevingen wel vaker gebruikt - men neme een woordenlijst van een taal, bijvoorbeeld Latijn. Het is bekend welke fonetische veranderingen het Latijn ondergaan heeft voordat het Spaans werd, en wat je dan doet is dat je die veranderingen op een geformalizeerde manier in een soort scriptje eigenlijk zet.
Een SCA trekt dan je oorspronkelijke woordenlijst door al die veranderingen heen, en wat je krijgt zijn de Spaanse equivalenten van Latijnse woorden.
Nou bestaan er al een paar SCA's natuurlijk, maar die van mij heeft wat features die de meeste anderen niet hebben -- iig, ik en ze niet.
Om de homepage te quoten:
Features
- Not difficult to learn
- Support for UTF-8
- Polygraphs
- Variables
- Powerful variable interpolation in rules
- Easy support for geminate clusters
- Rule syntax:
- Rule exceptions
- Optional characters
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
Heb je een linkje? Ik heb datzelfde probleem ook met Worms...ZaZ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 01:39:
Zojuist een heel klein simple console proggie gemaakt voor multimonitor support voor bepaalde games.
[...]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Verwijderd
Hoppa, zit erinFragFrog schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:44:
[...]
In dat geval is een database of in ieder geval een caching engine een goed plan
De release nadert snel, het einde is in zicht. Geupdate features sinds de laatste screenshot:
-Tijdzones
-Cache. Bij elke zoekopdracht word er eerst in het cache gezocht, daarna pas in het echt. Data wordt na 24 uur uit de database weggegooit. De gebruik heeft de optie de cache bij zijn zoekopdracht uit geschakelen, zodat de data wel accuraat is.
Sourceforge is in aanbouw: http://sourceforge.net/projects/editor/FragFrog schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:44:
[...]
Een tip: gebruik mysql_real_escape_string in plaats van addslashes (tenminste, dat of je gebruikt magic_quotes zo te zien), ziet er zo amateuristisch uit. Verder erg mooi, komt er nog iets van een sourceforge pagina voor? Of zie ik die over het hoofd?
Qua mysql_real_escape_string, waar bedoel je? De hele applicatie maakt geen gebruik van mysql.. Of bedoel je bij het versturen van het form? Dat vind ik iets dat eigenlijk buiten de applicatie hoort, puur een voorbeeld.
[edit]
FragFrog, Thnx, ik heb het probleem gevonden. Ga het waarschijnlijk vanavond fixen.
[edit2]
Fixed, een klein javascript stripslashes script doet het kunstje.
[ Voor 11% gewijzigd door pietje63 op 25-02-2007 01:19 ]
-Screenshot komt snel
-Ik ga hem aanpassen zodat het gaat lijken op het tooltje van Flickr, dat je images kunt uploaden naar een fotoalbum (wat ik al eens heb gemaakt met php/mysql)
[ Voor 32% gewijzigd door steffex op 28-02-2007 09:19 ]
Wellicht zou je ook eens naar m'n laatste project moeten kijken, http://fms.fragfrog.nl/pietje63 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:29:
[edit]
FragFrog, Thnx, ik heb het probleem gevonden. Ga het waarschijnlijk vanavond fixen.
[edit2]
Fixed, een klein javascript stripslashes script doet het kunstje.
't is nog een beetje een sooitje, maar de instant preview werkt vrij aardig.. Maakt nu nog gebruik van een AJAX request om de UBB code om te zetten naar HTML (puur HTML op een pagina die iedereen kan editten is namelijk een ENORM slecht plan), als ik'm uiteindelijk toe ga passen als backbone voor m'n CMS kan die stap eruit (aangezien dan niet iedereen er meer bij kan) en heb je een (nette) puur javascript instant-preview van je pagina. Als je de source wilt moet je me even DM'en

Het grootste probleem was de interface, aangezien .NET geen shape control kent en -NMe- had dat probleem niet in Delphi.

Er zijn 2 packages die je kunt downloaden, C-Gol_1.0.0.3-dist.zip bevat alleen de binaries en is bedoeld voor de mensen die gewoon even willen kijken. C-Gol_1.0.0.3-dev.zip bevat ook de VS2005 projecten en de documentatie, mensen die de source eens willen zien of gebruiken kunnen daar terecht. Lees dan wel de licenses in de /license folder.
[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 20-03-2007 18:32 ]
Ik ben er laatst weer mee bezig geweest en heb een nieuwe versie online gezet op: http://sourceforge.net/projects/babbaexplorer/
Screenshot:

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
Verwijderd
Geweldig om te zien wat iedereen bouwt.
Heb ook ooit een tooltje gemaakt in .NET 2.0 waarmee je windows services kunt beheren per profiel.
Best handig..als ik even wil switchen tussen een potje battlefield en mssql ,mysql ,apache.
Ik heb hem even uit het stof gehaald en voorzien van wat ikonen....
Voor de liefhebber.heb ik ook een paar screens.
Via het systray icoon een profiel starten of beheren

Service selectie per profiel

Applicties die gedraait moeten worden in dit profiel

Applicties die gestopt moeten worden in dit profiel

en als je hem wilt hebben alstublieft
Wat ik mis aan het services gedeelte is een "don't care" state. Je kunt nu alleen een service aan en uit zetten in een bepaald profiel, maar het grootste gedeelte van die services zijn ingebouwd en daar wil ik helemaal niet aanzitten.
Wat er nu gebeurt is dat hij de huidige state van die services gebruikt in het profiel, maar ik zou daar graag alleen de services in willen zien waar ik iets voor geconfigureerd heb de andere services (virusscanner enzo) kan en wil ik niets over zeggen. Maakt het scherm gelijk een stuk opgeruimder.
In het "All services" menu kan ik ook niet zien of een service gestart is of niet. Kan dat kloppen? Ik neem tenminste aan dat het een soort toggle knoppen moeten zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door Gerco op 21-03-2007 08:28 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Hij is alleen nog niet af.
Waarom een podcast speler?
Ik zit momenteel op buitenlandse stage in Barcelona.
Dit is mijn laatste schooljaar(MBO) , en heb richting programmeren gekozen.
Hier op het bedrijf programmeren wij in PHP , en onze klas krijgt iedere week een support les in C# met voorbereiding op het examen , en om het MCSA(geloof ik) van MS te halen.
Die ondersteunings lessen kan ik dus niet volgens, en moet toch op de hoogte blijven van mijn C# kennis.
Ik luister graag naar podcasts , maar om daar iedere x voor naar verschillende websites te gaan , en die podcasts te downloaden , vond ik dat daar iets makkelijkers op moest komen.
Natuurlijk is er Juice , maar wat is er leuker dan je eigen podcast player maken
Screenshots

De download sectie bevat nog helemaal niks , dus ook nog niet interessant om te laten zien
Features @ the moment
-Afspelen van Podcasts(duuhhhh)
-Toevoegen/verwijderen/bewerken van podcasts , en groepen(Hierin komen de podcasts(voor de TreeView))
Features in the Future
-Scannen van de remote XML file , zodat er gekeken word tijdens het toevoegen van de podcasts , of de XML wel een valid formaat is voor podcasts(I.V.M exceptions en het vastlopen van de applicatie)
-Downloaden van Podcasts
-Nog een fatsoenlijke help schrijven
-Fatsoenlijke documentatie maken(code niet , die houdt ik altijd direct bij en netjes gecomment)
-Buttons fatsoeneren
Ideenen?
Hebben jullie iets van.... He ik mis nog iets aan deze applicatie?
Geef dan maar ff commentaar , ik werk er momenteel dagelijks aan.
En ben hem van plan om gewoon openbaar te stellen zodra deze af is
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Hoi Gerco,Gerco schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:26:
Mooie tool vorlox!
Wat ik mis aan het services gedeelte is een "don't care" state. Je kunt nu alleen een service aan en uit zetten in een bepaald profiel, maar het grootste gedeelte van die services zijn ingebouwd en daar wil ik helemaal niet aanzitten.
Wat er nu gebeurt is dat hij de huidige state van die services gebruikt in het profiel, maar ik zou daar graag alleen de services in willen zien waar ik iets voor geconfigureerd heb de andere services (virusscanner enzo) kan en wil ik niets over zeggen. Maakt het scherm gelijk een stuk opgeruimder.
In het "All services" menu kan ik ook niet zien of een service gestart is of niet. Kan dat kloppen? Ik neem tenminste aan dat het een soort toggle knoppen moeten zijn?
Jaja jaja idd..volgens mij heb je bij alle punten gelijk.,..wat ik al zei uit het stof gehaald en minimaal aangepast...maar gelijk heb je zeker dus bij de volgende update neem ik die puntjes mee.
Je hebt in dat plaatje dat veld waar de programma's staan met zo'n balk er boven (waar applicatie staat), kun je me vertellen hoe je dat gedaan hebt of is er iemand anders die dat weetVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 05:54:
Leuk topic dit.
Heb ook ooit een tooltje gemaakt in .NET 2.0 waarmee je windows services kunt beheren per profiel.
Best handig..als ik even wil switchen tussen een potje battlefield en mssql ,mysql ,apache.
Applicties die gestopt moeten worden in dit profiel
[afbeelding]
en als je hem wilt hebben alstublieft
[ Voor 3% gewijzigd door Gerrit Jan op 21-03-2007 15:33 ]
Ik gebruik hier altijd een dataGridViewListView voor.Gerrit Jan schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:32:
[...]
Je hebt in dat plaatje dat veld waar de programma's staan met zo'n balk er boven (waar applicatie staat), kun je me vertellen hoe je dat gedaan hebt of is er iemand anders die dat weet
www.degroot-it.nl
Over mij
Ik denk dat daar een ListView gebruikt isGerrit Jan schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:32:
[...]
Je hebt in dat plaatje dat veld waar de programma's staan met zo'n balk er boven (waar applicatie staat), kun je me vertellen hoe je dat gedaan hebt of is er iemand anders die dat weet
En op mode "Details" jah
[ Voor 4% gewijzigd door Basti504 op 21-03-2007 16:23 . Reden: .... ]
...
Verwijderd
zit er gewoon allemaal niet in.....ook de andere opmerkingen zijn eigenlijk wel aardig..Werkt sorteren gewoon niet of zit het er niet in? In VB6 zit er Sorted en Sortkey bij een listview, die aardig werken goed.
Op een volgende regenactige zondagmiddag zal ik het aanpassen..of iemand moet de source willen hebben...mag ook wat mij betreft...als ik dan maar de update krijg hehehe
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 13:19 . Reden: quote met com. toegevoegd ]
Werkt sorteren gewoon niet of zit het er niet in? In VB6 zit er Sorted en Sortkey bij een listview, die aardig werken goed.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:15:
Idd. een tabcontrol met daarin een listview op details .....reken niet opsorteringen ofoz....is not gonna work...

Als VB6 het kan moet .NET het toch ook wel kunnen ?
...
Echt handig!Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 05:54:
Leuk topic dit.
Verwijderd
Bij deze versie 0.4:Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:45:
[...]
Hoppa, zit erin
De release nadert snel, het einde is in zicht. Geupdate features sinds de laatste screenshot:
-Tijdzones
-Cache. Bij elke zoekopdracht word er eerst in het cache gezocht, daarna pas in het echt. Data wordt na 24 uur uit de database weggegooit. De gebruik heeft de optie de cache bij zijn zoekopdracht uit geschakelen, zodat de data wel accuraat is.

Downloadlink voor versie 0.4
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 10:36 ]
Hm, ik heb hem op m'n webserver gezet, maar krijg een blanco scherm. Heb ik iets over het hoofd gezien? (een sql database was niet perse nodig wel?)Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:24:
[...]
Bij deze versie 0.4:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Downloadlink voor versie 0.4
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik vind em leuk.babbaloerie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:06:
Vorig jaar heb ik tijdens stage een tooltje geschreven in PHP waarmee je op een webserver door mappen kan bladeren, bestanden aanpassen, verwijderen, chmod'en, uploaden e.d.
Ik ben er laatst weer mee bezig geweest en heb een nieuwe versie online gezet op: http://sourceforge.net/projects/babbaexplorer/
Screenshot:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd wat jullie er van vindenEn als jullie toevallig nog bugs vinden hoor ik het graag
De veiligheid heb ik nog niet goed kunnen checken, wat gebeurt er bv als je action.inc.php direct aanroept?
Een paar dingetjes vind ik nog iets beter kunnen, namelijk:
- title tags bij de opdrachtknoppen/plaatjes, als je dan met je muis er overheen gaat zie je wat de knop doet (nu moest ik een paar keer naar de url kijken, de betekenis van een icoontje moet soms even wennen)
- Een chmod editor met checkboxes ipv het invoeren van een code (zoals 644)
- Als je een bestand gaat editen waarop je geen schrijfrechten hebt, plaats dan een melding erboven dat het bestand read only is.
Is allemaal bedoeld als opbouwende kritiek natuurlijk, en ook nog wel te doen lijkt me.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Verwijderd
Kun je in de index.php helemaal boven misschien eenMaverick schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:18:
[...]
Hm, ik heb hem op m'n webserver gezet, maar krijg een blanco scherm. Heb ik iets over het hoofd gezien? (een sql database was niet perse nodig wel?)
1
| error_reporting(E_ALL); |
zetten, en de foutmelding hier posten? De database is inderdaad niet perse nodig, dat is puur voor de cache en de file renamer
Hm, hij blijft blanco, ligt dan waarsch. aan mij?Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:38:
[...]
Kun je in de index.php helemaal boven misschien een
PHP:
1 error_reporting(E_ALL);
zetten, en de foutmelding hier posten? De database is inderdaad niet perse nodig, dat is puur voor de cache en de file renamer
Wat doet het?
Het pingt 3 verschillende hosts, en als ten minste 2 daarvan niet bereikbaar zijn, stuurt het een mailtje naar de beheerder (mij dus).
Dit omdat wij het graag willen weten als de hoofdlijn wegvalt ivm een sla
Hier de code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
| ; ; PINGTEST ; ; This script pings 3 different url's, and if at least two of those are ; unreacheable, send an email to the administrator. ; ; Made with AutoIT v3 ; ; Author: Michel Hoogervorst (michel AT highking DOT nl) ; Version: 0.1 (21-03-2007) ; ; Declare mail variable Dim $as_Body[5] ; Set ping hosts from ini file $hostone = IniRead("pingtest.ini", "Hosts", "hostone", "") $hosttwo = IniRead("pingtest.ini", "Hosts", "hosttwo", "") $hostthree = IniRead("pingtest.ini", "Hosts", "hostthree", "") ; Try to ping all hosts $pingone = Ping($hostone, 250) $pingtwo = Ping($hosttwo, 250) $pingthree = Ping($hostthree, 250) ; Check host one if $pingone = 0 then $badping = 1 $as_Body[2] = $hostone & " was unreachable!!" Else $badping = 0 $as_Body[2] = $hostone & " succesfully reached." EndIf ; Check host two if $pingtwo = 0 then $badping = $badping + 1 $as_Body[3] = $hosttwo & " was unreachable!!" Else $as_Body[3] = $hosttwo & " succesfully reached." EndIf ; Check host three if $pingthree = 0 Then $badping = $badping + 1 $as_Body[4] = $hostthree & " was unreachable!!" Else $as_Body[4] = $hostthree & " succesfully reached." EndIf ; Set mail settings from ini file $smtpsrvr = IniRead("pingtest.ini", "E-Mail", "smtpserver", "") $fromuser = IniRead("pingtest.ini", "E-Mail", "fromuser", "") $fromname = IniRead("pingtest.ini", "E-Mail", "fromname", "") $touser = IniRead("pingtest.ini", "E-Mail", "touser", "") $subject = IniRead("pingtest.ini", "E-Mail", "subject", "") ; Set mail body $as_Body[0] = "One or more hosts were unreachable:" $as_Body[1] = "" ; Include Internet functions #include <INet.au3> ; Send mail function func sendmail() _INetSmtpMail( $smtpsrvr, $fromname, $fromuser, $touser, $subject, $as_Body ) $touser = IniRead("pingtest.ini", "E-Mail", "ccuser", "") If Not $touser = "" Then _INetSmtpMail( $smtpsrvr, $fromname, $fromuser, $touser, $subject, $as_Body ) EndIf EndFunc ; And last, but certainly not least: If $badping = 3 Then sendmail() msgbox(16, $subject, $subject & " None of the 3 hosts were reachable!!", 30) elseif $badping = 2 Then sendmail() msgbox(48, $subject, $subject & " 2 out of 3 hosts were unreachable!!", 30) Else msgbox(64, "Pingtest", "No problem, at least 2 hosts were reachable.", 5) EndIf |
En dit is de bijbehorende ini file:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [Hosts] hostone=www.novell.com hosttwo=www.testmij.nl hostthree=www.testmijookmaar.co.uk [E-Mail] smtpserver=onze.mail.server fromuser=linedown@onsdomein.nl fromname=LINEDOWN touser=admin@onsdomein.nl ccuser=tech@onsdomein.nl subject=FOUT OP 10MBIT LIJN!! |
Vervolgens gecompileerd, zodat ik een mooie .exe heb, en geen runtime zooi nodig heb op de testmachine
Werkt schitterend!
Screenshotje heb ik niet, maar er valt ook weinig te 'screenshotten'

Probeer ook eens ini_set("display_errors", "1");Maverick schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:42:
[...]
Hm, hij blijft blanco, ligt dan waarsch. aan mij?
Bij mijn hosting staat display_errors nml uit op mijn server, en dan krijg je dus ook blanco schermen als er een syntaxfout instaat of een functie/library niet gevonden kan worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Robtimus op 22-03-2007 13:37 ]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
nog steeds blancoIceManX schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:36:
[...]
Probeer ook eens ini_set("display_errors", "1");
Bij mijn hosting staat display_errors nml uit op mijn server, en dan krijg je dus ook blanco schermen als er een syntaxfout instaat of een functie/library niet gevonden kan worden.

Kan dit niet via IM/Mail/DM afgehandeld worden i.p.v. het topic te kapen?
Over mij
En wat als ze allemaal weg zijn gevallen en er geen mail gestuurd kan worden?highking schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:01:
Het pingt 3 verschillende hosts, en als ten minste 2 daarvan niet bereikbaar zijn, stuurt het een mailtje naar de beheerder (mij dus).
Dit omdat wij het graag willen weten als de hoofdlijn wegvalt ivm een sla
Zelf heb ik een paar jaar geleden ook iets dergelijks gemaakt, echter ik ging vervolgens alle data opslaan zodat ik er ook nog grafieken uit kon halen etc. En ipv een mailtje sturen deed ik een call naar een "externe" applicatie (bijvoorbeeld dus om mail of een sms te sturen).
Maargoed dat ding van mij was ooit een van mijn eerste C++ applicaties en is dus totaal onlogisch opgebouwd etc etc
"screenshot" (kan wat langzaam zijn want hij wordt door een druk bezetten P2 gebuild uit een database met zonder goede index

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.