Anoniem: 270857 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:11:
[...]
Marcj, kheb speciaal voor jou de lichtste blauw wat donkerder gemaakt (al had ik zelf geen moeite met het lezen) maargoed ik doe het voor de gebruikers he:P.
En over het scrollen ... tjah ik weet niet echt hoe je zo'n photoshop designtje stretch baar kan maken en ik draai toevallig de zelfde resolutie en zoveel scheelt het niet... bij de meeste series zou je alsnog moeten scrollen.
Maar iig bedankt voor de opbouwende critiek.. daar kan ik iig wat mee
Ziet er inderdaad iets beter uit

Al is de kleurstelling nog steed wel iets waar mensen met minder goede ogen moeite mee gaan hebben.
Over de hoogte, waarom wil je per se zo'n kleurovergang? Als je een egale achtergrondkleur kiest kun je de hoogte gewoon variabel maken en dan wordt het scrollen afhankelijk van de resolutie en niet van de website zelf. Nu krijg je met een kleinere monitor extra scrollbalken (wat helemaal een ramp is) en met een grotere (helemaal met een pivot stand) kun je slechts een klein deel gebruiken.
Dan nog een klein functioneel iets: als ik op een actor klik die volgens het overzicht in meerdere series zit (bijvoorbeeld Amanda Bearse), waarom zie ik dan op die detailpagina maar één serie staan?
Daarnaast vind ik zelf de knop 'Forum' niet echt op een logische plek staan en vind ik het ook niet een natuurlijke manier van de topics opbouwen. Ik zag die knop voor het eerst bij de detailsview van een actor en daarna vroeg ik mij serieus af waar ik alle topics zou kunnen zien...
Uiteraard is dit allemaal opbouwende kritiek, want ik vind dat je echt wel een leuk begin hebt gemaakt
edit:
Ik zat net even naar je HTML te kijken en daar kun je nog wel een hoop aan verbeteren:
1) Probeer meer gebruik te maken van CSS. Nu definieer je de look&feel in de HTML. Dit wil je van elkaar scheiden.
2) Tables gebruiken voor layout kan echt niet meer.
3) 'Spacer images' kunnen echt niet. Gebruik margin of padding.
4) Probeer alle Javascript te importeren in plaats van in de HTML zetten. Nu worden je pagina's onnodig groot.
5) Probeer alle tags in lowercase te schrijven. Ik zie nu <body> en </BODY>. Als je al hoofdletters gebruikt, wees dan wel consistent.
Wat ik altijd doe is eerst alle informatie die ik in een pagina wil laten zien logisch opdelen in div's, paragrafen, headers, etc. Daarna ga ik een CSS maken die de boel en netjes uit laat zien. Nu heb je het andersom gedaan. Je hebt een layout gemaakt en deze omgezet in HTML. Nu representeert de inhoud van jouw HTML niet alleen de data, maar ook de layout.
Zie verder ook de
W3 Validator
[
Voor 24% gewijzigd door
Marcj op 14-08-2008 14:02
]