[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 95.859 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-03 18:16
Wouser schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:52:
Kan nu al niet wachten op dat tooltje. Ikzelf moet vaak opschrijven hoelang ik waaraan tijd besteed. Dus dit tooltje is voor mij erg interessant. Enig idee wanneer het klaar is :P?
Komende week ergens :).
Heb er veel plannen mee, en het is ook een beetje een leerprojectje.
Zonder export optie is dit programma waardeloos, dus ik ga deze week de Excel export afronden (is bijna af, heb al projecten die naar Excel exporten). Zodra ik dit erin heb zitten, is de basis af en gooi ik hem online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05 14:34

sanzut

It's always christmas time

PV85 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:04:
[...]

Komende week ergens :).
Heb er veel plannen mee, en het is ook een beetje een leerprojectje.
Zonder export optie is dit programma waardeloos, dus ik ga deze week de Excel export afronden (is bijna af, heb al projecten die naar Excel exporten). Zodra ik dit erin heb zitten, is de basis af en gooi ik hem online.
Nice, ga het zeker in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV85
sanzut schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:17:
[...]

Nice, ga het zeker in de gaten houden!
Goed nieuws, heb flink gewerkt vandaag, de exportoptie is vrijwel af :)
(sinds vriendin op stage is moet je toch wat met je tijd :P)

Hier nog een screenshot, zal morgen een alpha in dit topic posten 8)

Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/3040/tasklog2li8.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48
Zouden spinners niet handiger zijn voor je zoek criteria? Verder mooie tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

En wat is een spinner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Je bent bekend met google? :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

ja hoor, op "spinner usercontrol" kreeg ik leuke velgen en mickeymouses, horloges, duikpakken en vissen te zien
http://images.google.com/...ontrol&btnG=Search+Images

Maar wat jij toont noemt men in dotnet een NumericUpDown control.
En daar ben je niet veel mee als je een range wil selecteren? + uberlelijk (net zoals die checkedlistbox die ook vervangen gaat worden door usercontrol)

Ik dacht eerder dat je een soort van cirkelvormige control bedoelde, zoals een snelheidsmeter, waar je een range op kunt selecteren.

[ Voor 7% gewijzigd door ? ? op 16-06-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV85
era.zer schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:46:
ja hoor, op "spinner usercontrol" kreeg ik leuke velgen en mickeymouses, horloges, duikpakken en vissen te zien
http://images.google.com/...ontrol&btnG=Search+Images

Maar wat jij toont noemt men in dotnet een NumericUpDown control.
En daar ben je niet veel mee als je een range wil selecteren? + uberlelijk (net zoals die checkedlistbox die ook vervangen gaat worden door usercontrol)

Ik dacht eerder dat je een soort van cirkelvormige control bedoelde, zoals een snelheidsmeter, waar je een range op kunt selecteren.
Ik vind jaartallen niet echt een range. Ik als gebruiker zou niet met zon schuifje heen en weer willen gaan en om bijvoorbeeld 1993 ofzo te selecteren, dat duurt te lang. Ik zou hiervoor gewoon een combobox met jaartallen doen. Voor duur en rating is opzich zon schuifje wel weer logischer. Enne die checkedlistbox vind ik opzich een mooie oplossing. Wat wil je ervoor in de plaats zetten?
Verder mooi tooltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Dat moet niet lang duren, als je klikt, verschuift dat slidertje vanzelf. Dus range kiezen is 2 clicks.
Voor die checkedlistbox ga ik denk ik een control maken die de gewone checkbox overerft maar dan een mooiere, in de stijl van de oranje slidertjes. Allemaal naast en onder elkaar op een panel met eventueel scrollbars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV85
era.zer schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:37:
Dat moet niet lang duren, als je klikt, verschuift dat slidertje vanzelf. Dus range kiezen is 2 clicks.
Voor die checkedlistbox ga ik denk ik een control maken die de gewone checkbox overerft maar dan een mooiere, in de stijl van de oranje slidertjes. Allemaal naast en onder elkaar op een panel met eventueel scrollbars.
Ook in de oranje stemming? ;)
Bedoelde natuurlijk dat het kiezen zelf lang duurt. Je moet een vrij vaste hand hebben om op die schaal 1 jaartal te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 10:52
Error65 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:17:
Ik heb me de laatste tijd gestort op het schrijven van een (open-source) web comiceditor. Met deze editor is het mogelijk om op een eenvoudige manier (d.m.v. sleur en pleur) comicstrips te maken en te publiceren. Tijdens het publiceren wordt de strip omgezet naar een (jpeg) afbeelding.

Een eerste testversie kan worden gevonden op www.comiceditor.org. Het is al mogelijk om de editor te proberen.

De editor werkt in ieder geval in: Firefox 2, Internet Explorer 7 en Opera 9.x.

Feedback is welkom!

P.S. De testcontent betreft Bert (een asexuele, unisex, paspop :+ )
Ook in opera 9.50b werkt het helaas niet als je probeert te slepen krijg je als je het wilt laten vallen in het nieuwe scherm zo'n rondje met een streep er door heen.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV85
PV85 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:09:
Hoi,

Omdat ik er nogal wat programmeerklusjes op na houdt, en omdat ik het bijhouden van deze uren en het maken van urenlijstjes maar een rot klus vindt ben ik begonnen aan een tooltje die het mij hierin makkelijk maakt.

Het is een systemtray tooltje geworden waarin je gemakkelijk taken kunt starten en die onder een bepaald profiel kunt hangen. Deze taken kun je weer verschillende labels meegeven. Profielen zijn er om verschillende werkgevers/projecten van elkaar te scheiden, en labels zijn voor de verschillende taken die je kunt doen binnen die profielen.

Er zit ook een beheerscherm bij waarin je handmatig taken kunt toevoegen/wijzigen/verwijderen. En ben ik op dit moment nog bezig met een export mogelijkheid voor Excel, op basis van templates voor de urenlijstjes.
Ben het aan het maken in Java en gebruikt SWT voor de GUI, omdat ik dat laatste wel weer een uitdaging vond :9

Het is nog niet af, dus hier alvast een screenshot:

[afbeelding]
Hier is een eerste testversie van mijn uren beheer programma TaskLog:
TaskLog V0.11

De werking spreek redelijk voorzich. De export optie naar Excel werkt op basis van templates. Er staan een voorbeeld van deze template in de Templates directory. Als je wilt exporteren, moet je wel even een template aanwijzen in het profiel anders gaat hij nog fout op dit moment (Manage Profiles>Edit profile).

Der moet nog veel aan gesleuteld worden, maar het is opzich al bruikbaar.
Mocht je bugs ontdekken of op of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05 14:34

sanzut

It's always christmas time

Een bug; als je een nieuw profile aanmaakt, kan je die pas kiezen na een reboot. Als een template van een profile verwijst naar een niet bestaand pad accepteert het programma het toch. Ook als je een compleet andere filename (in mijn geval bureaublad/index.php, die overigens wel bestaat) invoert, wordt dit geaccepteerd.
Je moet een label selecteren uit een ingestelde lijst, die je welliswaar kunt aanpassen, maar is het niet makkelijker om gewoon bij het starten/finishen in te voeren wat je gaat doen/hebt gedaan? Met eventueel een optie om een bestaand label te kiezen.
Ook kan je bij het starten van een task niet meer wijzigen van profile, wat ik persoonlijk als een nadeel ervaar.
Als je 2x op het icon klikt, en je start een task, als je dan vervolgens nog een keer 2 keer klikt, en ervoor kiest om te finishen, dan blijft het venster met de tijd, gewoon staan, zonder actieve buttons, en moet je het venster via de normale windows knop afsluiten, vind ik een beetje raar. Overigens zijn er meer vensters zonder "Save"/"Exit" oid knop

Ook vind ik het jammer dat je de informatie voor op je template, zoals je naam, personeelsnr of geboorte datum niet vanuit het programma kan aanpassen, maar dat dit in de template moet.

Zijn een paar dingen die mijn at-first-sight opvielen, maar zoals je zelf al aan gaf, er moet nog aan gesleuteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:34

nIghtorius

Poef!

Filesystem consistency checker

een kleine tool geschreven om foutieve bestandsnamen te vinden en te repareren op FAT/NTFS volumes. werkt dus ook alleen onder NT4/2000/XP/Vista (Windows 95, 98, Me dus niet :P )

wat doet het:
technisch hetzelfde als DELCRAP (zoek op GoT na dit tooltje), alleen het verwijderd de bestanden DUS niet, maar maakt het weer toegankelijk. Kun je altijd kijken wat voor inhoud er in zat.

te vinden op http://www.phibiansoft.net/files/fscchk.exe (let op: dit is een commandline tool, dus het heeft geen GUI)

gebruik voorbeelden:
code:
1
C:\>fscchk c: [enter]

controleert dus de gehele C schijf op fouten en rapporteert ze alleen maar. doet er dan niks mee.
echter.

code:
1
C:\>fscchk c: /f [enter]

controleert en repareert de C schijf.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV85
sanzut schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:26:
Een bug; als je een nieuw profile aanmaakt, kan je die pas kiezen na een reboot. Als een template van een profile verwijst naar een niet bestaand pad accepteert het programma het toch. Ook als je een compleet andere filename (in mijn geval bureaublad/index.php, die overigens wel bestaat) invoert, wordt dit geaccepteerd.
Je moet een label selecteren uit een ingestelde lijst, die je welliswaar kunt aanpassen, maar is het niet makkelijker om gewoon bij het starten/finishen in te voeren wat je gaat doen/hebt gedaan? Met eventueel een optie om een bestaand label te kiezen.
Ook kan je bij het starten van een task niet meer wijzigen van profile, wat ik persoonlijk als een nadeel ervaar.
Als je 2x op het icon klikt, en je start een task, als je dan vervolgens nog een keer 2 keer klikt, en ervoor kiest om te finishen, dan blijft het venster met de tijd, gewoon staan, zonder actieve buttons, en moet je het venster via de normale windows knop afsluiten, vind ik een beetje raar. Overigens zijn er meer vensters zonder "Save"/"Exit" oid knop

Ook vind ik het jammer dat je de informatie voor op je template, zoals je naam, personeelsnr of geboorte datum niet vanuit het programma kan aanpassen, maar dat dit in de template moet.

Zijn een paar dingen die mijn at-first-sight opvielen, maar zoals je zelf al aan gaf, er moet nog aan gesleuteld worden.
Fijn dat er iemand is die het programma uitprobeert :)
  • De bugs moeten er zeker uit.
  • Dat van die labels, was ik al van plan. Had de volgende gedachte:
    een editable combobox, waarbij je de optie hebt om te kiezen uit bestaande labels of er zelf een kunt maken door gewoon te typen in de combobox + in het profiel een optie om nieuw ingevoerde labels automatisch op te slaan ja of nee.
  • Close /exit buttons zal ik naar kijken.
  • Het opslaan van informatie over je naam en geboortedatum e.d ben ik huiverig voor omdat het nu nog een programma is dat je voor allerhande tijdsmetingen kunt inzetten, en het met toevoegen van dit soort informatie in een profiel, dit soort mogelijkheden beperk. Misschien dat ik een export property tabel ofzo kan maken per profiel waarin je zelf je properties kunt invullen. Moet er nog over denken iig :)
Bedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 00:30

jViewer

Omdat mijn Hogeschool (Avans Hogeschool in Den Bosch) een rooster site heeft waar je niet je eigen rooster kan bookmarken, ben ik aan de slag gegaan met HTTP post's in JAVA. Het was eerst een hobby projectje maar nu is het al een heel eind bruikbaar.
Screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.groov.nl/pub/jviewer.png

Het jar bestand kan hier gedownload worden. Het programma maakt een history.dat aan om de laatst geselecteerde groep op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Tip:
Java:
1
UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName());

Voor als je de default look & feel van Swing niet zo mooi vindt. Dit verandert het thema naar de native L&F voor het platform waarop je draait. Kwestie van smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV85
-edit-

(hoe verwijder je hier post)

[ Voor 93% gewijzigd door PV85 op 20-06-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

GrooV schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:58:

jViewer

Omdat mijn Hogeschool (Avans Hogeschool in Den Bosch) een rooster site heeft waar je niet je eigen rooster kan bookmarken, ben ik aan de slag gegaan met HTTP post's in JAVA. Het was eerst een hobby projectje maar nu is het al een heel eind bruikbaar.
Screenshot
[afbeelding]

Het jar bestand kan hier gedownload worden. Het programma maakt een history.dat aan om de laatst geselecteerde groep op te slaan.
Daar moet je mee komen op mijn laatste schooldag op Avans. 8)7 En ja, ORKP is een onbruikbaar gedrocht. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 20-05 00:30
AtleX schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:55:
[...]

Daar moet je mee komen op mijn laatste schooldag op Avans. 8)7 En ja, ORKP is een onbruikbaar gedrocht. :X
Haha, ja dan heb ik tijd ;)

Je had natuurlijk zelf ook zoiets in elkaar kunnen flanzen ;)

btw, de meeste tijd zat m in dat de pagina een 500 error gaf maar wel gewoon laade en ik een getErrorStream moest gebruiken |:(

[ Voor 17% gewijzigd door GrooV op 20-06-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

GrooV schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:22:
[...]

Haha, ja dan heb ik tijd ;)

Je had natuurlijk zelf ook zoiets in elkaar kunnen flanzen ;)
Dat had een klasgenoot al gedaan. ;) Ik zie het niet zitten om dubbel werkt te doen. Het enige wat ik heb gemaakt is een C# tooltje voor mijn telefoon die m'n rooster elke keer ophaalde, maar alles is hardcoded daarin. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

"Zoeken" staat niet in een groupbox :o.

Verder wel een beetje gemeen natuurlijk, bewust tegen de IMDB regels ingaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Gune schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:01:
[...]

Geen idee of je het nog in je plannen heb staan, maar misschien is het ook interessant om per recept het aantal kcal, eiwit, vet, koolhydraten ed toe te kunnen voegen.
Misschien ook de mogelijkheid om binnen de maaltijdplanner alles van een dag/week/maand op te tellen en zo 'n overzicht te kunnen maken van bijv. calorie- en vetinname?

Ziet er verder goed uit en het lijkt mij wel handig om mijn receptenbestand daarmee te gaan beheren (want rond de 200 .docjes in een directory werkt toch niet zo heel handig) :)
Goed inmiddels een tijdje verder en weer wat aan de lay-out veranderd en het mogelijk gemaakt om voedingswaarden te koppelen. Per gerecht is dan het totaal te bepalen en kun je zien hoeveel dat is van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. De koppeling met de maaltijdplanner komt later, ik wil me eerst richten op het downloaden/delen van recepten en het stabiliseren van de huidige versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.receptendb.nl/Images/ScreenMain.jpg

Wijzigingen deze keer:
# Automatische backup van receptendatabase bij upgraden naar nieuwe versie.
# Mogelijk om een bestaande receptendatabase op te slaan als kopie.
# Mogelijkheid voor invoeren voedingswaarden toegevoegd.
# Koppeling met USDA database.
# Gerechtsoorten aanpasbaar gemaakt.
# Stand van de treeview aan de linkerkant wordt onthouden.
# Lay-out gewijzigd

Te downloaden via http://www.receptendb.nl/Software.aspx (heeft ook een update gehad)

Ik denk eraan om dit gelijk de laatste aankondiging van receptendb is in dit topic te maken, het is de naam 'tool' eigenlijk wel ontgroeid :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
@Serpie, ziet er echt mooi uit.
Heb echter nog een vraagje: stel dat je voor een week een menu hierin vast stelt. Kan de applicatie dan ook automatisch je boodschappenlijstje genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Jigs schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:37:
@Serpie, ziet er echt mooi uit.
Heb echter nog een vraagje: stel dat je voor een week een menu hierin vast stelt. Kan de applicatie dan ook automatisch je boodschappenlijstje genereren?
Nee nog niet, ben het nog wel van plan te maken maar weet niet wanneer ik daar aan toe kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:25

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb 'm ook even geinstalleerd. Het ziet er mooi/handig uit, toch een aantal opmerkingen in het kader van opbouwende kritiek:
• Het menu van de toolbar (navigation pane) linksonder is in het Engels.
• Ik heb niet zo'n bijster snelle machine en de applicatie bevriest te pas en te onpas. Je zou de layout wat meer van de content moeten scheiden, zodat het laden van data op de achtergrond gebeurt. Visualiseer dat er wat geladen wordt en blokkeer alleen de schermonderdelen die gaan wijzigen, maar zorg dat je bijvoorbeeld wel een ander recept kunt kiezen als je er al één aan het laden bent. Of zorg voor een zandloper tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
sopsop schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:27:
Ik heb 'm ook even geinstalleerd. Het ziet er mooi/handig uit, toch een aantal opmerkingen in het kader van opbouwende kritiek:
• Het menu van de toolbar (navigation pane) linksonder is in het Engels.
• Ik heb niet zo'n bijster snelle machine en de applicatie bevriest te pas en te onpas. Je zou de layout wat meer van de content moeten scheiden, zodat het laden van data op de achtergrond gebeurt. Visualiseer dat er wat geladen wordt en blokkeer alleen de schermonderdelen die gaan wijzigen, maar zorg dat je bijvoorbeeld wel een ander recept kunt kiezen als je er al één aan het laden bent. Of zorg voor een zandloper tijdens het laden.
Bedankt, Ik zal er zeker naar kijken. Dat je moet wachten totdat iets geladen is, is zeker niet gewenst. Ik zal eens profilen en testen op een wat minder snelle machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:55

orf

Mooi!
Bugje:

Opties > Stijl en vervolgens niet op een stijl klikken maar ergens anders
Resultaat:

Kan bestand of assembly Infragistics2.Win.UltraWinStatusBar.v8.2, Version8.2.20082.1000, Culture=neutral, PublicKeyToken=7dd5c3163f2cd0cb niet laden.

Hoe maak je gebruik van USDA? Is er een API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
orf schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:07:
[...]

Mooi!
Bugje:

Opties > Stijl en vervolgens niet op een stijl klikken maar ergens anders
Resultaat:

Kan bestand of assembly Infragistics2.Win.UltraWinStatusBar.v8.2, Version8.2.20082.1000, Culture=neutral, PublicKeyToken=7dd5c3163f2cd0cb niet laden.

Hoe maak je gebruik van USDA? Is er een API?
De bug zal ik ook naar kijken, de USDA database is gratis te downloaden in diverse formaten:
http://www.ars.usda.gov/Services/docs.htm?docid=15867

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
sopsop schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:27:
Ik denk dat ik deze gevonden heb, het bevriezen is niet van het laden, maar van het saven van een recept. Dit doet hij bij het verlaten van het scherm als het recept gewijzigd is. De wijzigstand werd niet goed bijgewerkt na het opslaan zodat hij bleef opslaan ook als het niet nodig was.
Verder ook een zandloper toegevoegd, het kiezen van een andere moet al kunnen alleen updaten en tegelijk een andere kiezen vind de database niet zo prettig (SQLite) dus daar heb ik maar een zandloper gedaan. De engelse termen zal ik later nog eens naar kijken.

Je kunt even opnieuw downloaden om te kijken of het nu wat prettiger werkt.
orf schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:07:
[...]
Ook gefixed, bedankt voor het melden ;)

edit:
sorry had mijn vorige post kunnen editten, zag te laat dat ik als laatste gepost had

[ Voor 3% gewijzigd door Serpie op 03-07-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Serpie: komt er ook een versie waarbij je mag kiezen waar geinstalleerd wordt? :P Of is deze vraag al een keer gesteld...

Als ik trouwens naar Ingredienten ga en iets invul bij "Naam", krijg ik de melding "Object reference not set to an instance of an object".

[ Voor 36% gewijzigd door Mafkees op 04-07-2008 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Mafkees schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 05:15:
Als ik trouwens naar Ingredienten ga en iets invul bij "Naam", krijg ik de melding "Object reference not set to an instance of an object".
Das een vervelende ja, ik maak mijn ingredienten altijd aan bij het invoeren van het recept (naam van ingredient intypen die niet bestaat, dan vraagt ie of je hem aan wilt maken).

Ik kan er vanavond pas naar kijken, dan zal ik de setup ook instelbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Laatst online: 17:15
Ik heb het ook maar eens geinstalleerd, leuk programma, enkele opmerkingen:
-Receptensoort zou een lijst van keywords moeten zijn. een vegetarisch gerecht kan ook een feestelijk gerecht zijn, en tegelijk een aardappelgerecht,... Je zou dan moeten kunnen zoeken naar gerechten die aan verschillende keywords voldoen
-Ik wilde eens testen om een gerecht toe te voegen, maar terwijl ik daar mee bezig was, wilde ik dit annuleren, het was me niet duidelijk hoe dit moest gebeuren, dus ik kies "Verwijder". Dit verwijderde echter het recept die in de lijst geselecteerd was. => misschien duidelijk maken welk recept je verwijderd?

Nu nog het programma standaard met heel wat recepten leveren, en het misschien meertalig maken, en dit kan een echte topper worden volgens mij! Mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Mafkees schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 05:15:
Serpie: komt er ook een versie waarbij je mag kiezen waar geinstalleerd wordt? :P Of is deze vraag al een keer gesteld...

In de nieuwe setup die klaar staat kun je de installatiemap kiezen, de melding is ook verholpen
schoene schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:43:
Ik heb het ook maar eens geinstalleerd, leuk programma, enkele opmerkingen:
-Receptensoort zou een lijst van keywords moeten zijn. een vegetarisch gerecht kan ook een feestelijk gerecht zijn, en tegelijk een aardappelgerecht,... Je zou dan moeten kunnen zoeken naar gerechten die aan verschillende keywords voldoen
-Ik wilde eens testen om een gerecht toe te voegen, maar terwijl ik daar mee bezig was, wilde ik dit annulleren, het was me niet duidelijk hoe dit moest gebeuren, dus ik kies "Verwijder". Dit verwijderde echter het recept die in de lijst geselecteerd was. => misschien duidelijk maken welk recept je verwijderd?

Nu nog het programma standaard met heel wat recepten leveren, en het misschien meertalig maken, en dit kan een echte topper worden volgens mij! Mijn complimenten!
Bedankt voor je compliment, ik heb de melding verduidelijkt. Receptsoorten is wel een goed idee, maar bewaar ik voor wat later. Ik wil eerst wat andere dingen inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 10:28
PV85 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:54:
[...]

Goed nieuws, heb flink gewerkt vandaag, de exportoptie is vrijwel af :)
(sinds vriendin op stage is moet je toch wat met je tijd :P)

Hier nog een screenshot, zal morgen een alpha in dit topic posten 8)

[afbeelding]
Hmm goed idee voor een nieuwe tool. Met een UltraGrid kun je zoiets veel mooier in elkaar zetten. En die heeft ook een Excel en andere export componenten en kan aan een database gekoppeld worden.

* Mastermind gaat er morgen maar eens mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV85
Mastermind schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:59:
[...]

Hmm goed idee voor een nieuwe tool. Met een UltraGrid kun je zoiets veel mooier in elkaar zetten. En die heeft ook een Excel en andere export componenten en kan aan een database gekoppeld worden.

* Mastermind gaat er morgen maar eens mee aan de slag
Helaas is mijn toolje in Java geschreven.
En het lijkt erop dat dat UltraGrid niet gratis te gebruiken is?
Tevens ben ik niet echt meer bezig met dat tooltje. Mocht er echt belangstelling zijn dan wil ik het wel weer oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:08
Serpie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:25:
[...]

In de nieuwe setup die klaar staat kun je de installatiemap kiezen, de melding is ook verholpen

[...]

Bedankt voor je compliment, ik heb de melding verduidelijkt. Receptsoorten is wel een goed idee, maar bewaar ik voor wat later. Ik wil eerst wat andere dingen inbouwen.
psst ;) heb je mss een 'grotere' voorbeeld db ? ;)

altijd leuk om op deze manier nieuwe gerechten te leren

[ Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 05-07-2008 14:40 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

Ik heb een tooltje gemaakt om makkelijk door de log-database hier op 't werk te browsen.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2va1e7t.jpg

De lijst met applicaties wordt getoond, en daarbinnen kan je de logs bekijken per datum, of per categorie. De individuele logs kan je aanklikken, en als er een Exceptie bij hoort, dan wordt die in het rechterscherm getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 09:34
wackmaniac schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:43:
Toch maar weer eens iets posten. Op mijn nieuwe telefoon (Nokia N95) stonden naar mijn idee geen leuke spellen voor een verloren uurtje, dus heb ik zelf maar een gemaakt. Sokoban!

[afbeelding]

Geschreven in J2ME CLDC 1.1 MIDP 2.0. Het is alleen getest op N95.

Bevat alle 50 originele levels, onthoudt de gamestate bij het afsluiten en houdt highscores bij. Bewegen met de pijl-toetsen, 1 voor vorige level en 3 voor volgende level.De graphics heb ik van Sokobano.de.

Download

Ideetjes of bugs zijn altijd welkom. De broncode is op te vragen, maar wil de boel eerste even opschonen en volledig voorzien van JavaDoc :) Ik vind het zelf in ieder geval prima vermaak voor in de trein.
Hier ook werkend @ een SE k800i! :P

Deze heeft een joystick, die ook te gebruiken is, maar je moet elke keer opnieuw naar rechts schuiven bijvoorbeeld, geen idee om er voor te zorgen dat je hem gewoon naar rechts kan houden? Beetje brakke uitleg, maar hoop dat je het snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:40:]

psst ;) heb je mss een 'grotere' voorbeeld db ? ;)

altijd leuk om op deze manier nieuwe gerechten te leren
Nee helaas, door het ontwikkelen ervan heb ik nog geen tijd gehad om recepten in te voeren :). Wellicht dat iemand anders zijn recepten wil delen via de export functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMfx
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37
Serpie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:21:
[...]

Nee helaas, door het ontwikkelen ervan heb ik nog geen tijd gehad om recepten in te voeren :). Wellicht dat iemand anders zijn recepten wil delen via de export functie.
Misschien een grote database aan je website hangen waar mensen recepten naar toe kunnen exporteren en van kunnen importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Niet online
Of een interfaceje met de Allerhande van AH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
JMfx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:04:
[...]

Misschien een grote database aan je website hangen waar mensen recepten naar toe kunnen exporteren en van kunnen importeren?
Yep dat is de bedoeling, ik was al begonnen met het nadenken en ontwerpen ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Het tooltje dat ik gebouwd heb heet AnyTray. Wat het doet is vrij simpel: elk willekeurig venster in de TaskBar verhuizen naar de system tray. Het idee hierachter is dat ik nogal wat vensters heb (command prompts) die open blijven en niet makkelijk op de achtergrond uit te voeren zijn. Omdat ik hou van een opgeruimde TaskBar heb ik dit tooltje gebouwd.

Het geheel werkt via Win32 API calls om de styles van een venster aan te passen en het icoontje te bemachtigen zodat er een NotifyIcon gemaakt wordt in de system tray. Door te dubbelklikken op zo'n icoontje wordt het venster hersteld naar de vorige status (eventueel maximized etc).

In de planning staat nog:
- Instellingen venster (automatisch starten etc)
- "Send to tray" optie voor het context menu van de TaskBar zelf

[ Voor 15% gewijzigd door MTWZZ op 10-07-2008 14:45 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27
PV85 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:35:
[...]
Tevens ben ik niet echt meer bezig met dat tooltje. Mocht er echt belangstelling zijn dan wil ik het wel weer oppakken.
Het is al weer even geleden sinds je post, maar ik kwam je tooltje van de week tegen en hij komt toch wel erg goed van pas, een paar bugjes heb ik wel gevonden:
  • Config/log wordt zo te zien alleen weggeschreven zodra je 't programma afsluit, maar doordat het in je tray zit zal dat snel vergeten worden met kans op dataverlies, wellicht handiger om dit regelmatiger te doen (bijv. na 't starten/stoppen van een task?)
  • Door ^ worden ook de nieuw toegevoegde labels niet goed weergegeven maar als 'labelx' in het 'start task' menuutje.
  • Ook een gevolg - denk ik - van 't vorige, als je een nieuw profile + labels toevoegt en meteen een task toevoegt zonder tussendoor eerst de config weg te laten schrijven wordt de task helemaal niet weggeschreven.
Verder hulde voor dit uitermate handige tooltje, mocht je niet meer met je tooltje door willen gaan dan zou ik ook graag weten of je 'em onder een license uit wilt brengen, om er wellicht zelf wat aan te prutsen. _/-\o_ :X

[ Voor 0% gewijzigd door Leftblank op 17-07-2008 14:11 . Reden: Oh, en tevens 'n verkapte bump van het topic :> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV85
Leftblank schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:08:
[...]

Het is al weer even geleden sinds je post, maar ik kwam je tooltje van de week tegen en hij komt toch wel erg goed van pas, een paar bugjes heb ik wel gevonden:
  • Config/log wordt zo te zien alleen weggeschreven zodra je 't programma afsluit, maar doordat het in je tray zit zal dat snel vergeten worden met kans op dataverlies, wellicht handiger om dit regelmatiger te doen (bijv. na 't starten/stoppen van een task?)
  • Door ^ worden ook de nieuw toegevoegde labels niet goed weergegeven maar als 'labelx' in het 'start task' menuutje.
  • Ook een gevolg - denk ik - van 't vorige, als je een nieuw profile + labels toevoegt en meteen een task toevoegt zonder tussendoor eerst de config weg te laten schrijven wordt de task helemaal niet weggeschreven.
Verder hulde voor dit uitermate handige tooltje, mocht je niet meer met je tooltje door willen gaan dan zou ik ook graag weten of je 'em onder een license uit wilt brengen, om er wellicht zelf wat aan te prutsen. _/-\o_ :X
Dank voor je post. Heb al wat bugs opgelost en wat aanpassingen gedaan, maar nog niet genoeg voor een nieuwe versie. Ik ga binnenkort op vakantie, verwacht er half augustus weer wat aan te doen, en zal dan door jou genoemde punten ook ff meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27
PV85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:09:
[...]

Dank voor je post. Heb al wat bugs opgelost en wat aanpassingen gedaan, maar nog niet genoeg voor een nieuwe versie. Ik ga binnenkort op vakantie, verwacht er half augustus weer wat aan te doen, en zal dan door jou genoemde punten ook ff meenemen :)
Nog een aparte bug gevonden, zo te zien crasht je progsel om middernacht, ik gok dat 't een subtiele hint van de ARBO is, maar toch :+ Helaas Is weinig rebooten + zo'n crash funest voor de tasklog, ik kan niet wachten tot je update ;)
offtopic:
P.s., je DM staat uit, wellicht handig om aan te zetten voor de toekomst, bugreports e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
MTWZZ schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:43:
Het tooltje dat ik gebouwd heb heet AnyTray. Wat het doet is vrij simpel: elk willekeurig venster in de TaskBar verhuizen naar de system tray. Het idee hierachter is dat ik nogal wat vensters heb (command prompts) die open blijven en niet makkelijk op de achtergrond uit te voeren zijn. Omdat ik hou van een opgeruimde TaskBar heb ik dit tooltje gebouwd.

Het geheel werkt via Win32 API calls om de styles van een venster aan te passen en het icoontje te bemachtigen zodat er een NotifyIcon gemaakt wordt in de system tray. Door te dubbelklikken op zo'n icoontje wordt het venster hersteld naar de vorige status (eventueel maximized etc).

In de planning staat nog:
- Instellingen venster (automatisch starten etc)
- "Send to tray" optie voor het context menu van de TaskBar zelf
Exact zoiets en gratis bestaat al en heet RBTray..

Staat natuurlijk los van het feit dat je je eigen versie maakt.. ik kan het iig niet dus kudo's voor jou wat dat betreft :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV85
Leftblank schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:54:
[...]

Nog een aparte bug gevonden, zo te zien crasht je progsel om middernacht, ik gok dat 't een subtiele hint van de ARBO is, maar toch :+ Helaas Is weinig rebooten + zo'n crash funest voor de tasklog, ik kan niet wachten tot je update ;)
offtopic:
P.s., je DM staat uit, wellicht handig om aan te zetten voor de toekomst, bugreports e.d. ;)
Haha leuk zo'n crash. Toen ik eraan begon had ik nog maar weinig ervaring met de datum en tijd bewerkingen van de Calendar class van Java, dus kunnen idd nog wat van dat soort foutjes inzitten :)

EDIT: ik kan je bug niet herproduceren. Gebruiker je wel V0.11? Owja PM staat aan hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door PV85 op 19-07-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-05 14:15
Gezien ik me verveelde een IRC-/scoreboard aanpassing geschreven voor Age of Empires 3: The Asian Dynasties. Hij output vrijwel alles naar het IRC kanaal (zie ook dit plaatje) en communicatie van IRC naar het spel dmv. een !msg commando is ook mogelijk.

Het scoreboard haalt de gegevens direct uit het geheugen op en rendert ze middels een DirectX hook, naast de per-speler statistieken kan je ook het totaal aantal resources zien dat gebruikt is, net zoals de tijd die je al aan het spelen bent.

Afbeeldingslocatie: http://bin.sa-mp.nl/f/sb.jpg
..en nog een 2e screenshot.

De binary (.dll) en sourcecode kan je hier downloaden, alle research is door mij gedaan :)

[ Voor 16% gewijzigd door Peter op 19-07-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Niet online

ICanClick v0.1

In heb mijn eerder gestarte "klik-tool" projectje weer opgepakt genaamd ICanClick. Gemaakt in C#.NET 2.0. De "Core" functionaliteit zit er in. Verder zal er nog veel aan moeten gebeuren.

Het is een tool bedoeld voor mensen die een invoer apparaat (muis achtige) kunnen bedienen maar niet of bijna niet kunnen klikken. Denk aan mensen met een ziekte of een aangeboren afwijking aan de handen.
Het programma klikt automatisch na dat de muis enige tijd stil staat. Standaard is de klik een enkele linker muis klik, wanneer er in het tool schermpje een andere klik is geselecteerd zal deze één keer worden uitgevoerd. Daarna springt hij weer op enkel klik links.

Vergelijkbare functionaliteit als het programma Dragger32..... maar dan gratis ;)

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://zooi.silsoftware.nl/inet%20files/ICanClick%20v0.1.3125.17491%20MainForm.jpg

Todo's:
  • Klik delay configurabel maken
  • "Opstarten wanneer Windows start"-mogelijkheid
  • Geluid en/of animatie bij klikken
  • Eventueel zichtbaar maken bij het login-scherm (als dat mogelijk is)
  • Enable/disable knop
Opmerkingen en suggesties zijn welkom!

Vereisten: Microsoft.net Framework 2.0

Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 09:10
Face_-_LeSS schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:23:

ICanClick v0.1

In heb mijn eerder gestarte "klik-tool" projectje weer opgepakt genaamd ICanClick. Gemaakt in C#.NET 2.0. De "Core" functionaliteit zit er in. Verder zal er nog veel aan moeten gebeuren.

Het is een tool bedoeld voor mensen die een invoer apparaat (muis achtige) kunnen bedienen maar niet of bijna niet kunnen klikken. Denk aan mensen met een ziekte of een aangeboren afwijking aan de handen.
Het programma klikt automatisch na dat de muis enige tijd stil staat. Standaard is de klik een enkele linker muis klik, wanneer er in het tool schermpje een andere klik is geselecteerd zal deze één keer worden uitgevoerd. Daarna springt hij weer op enkel klik links.

Vergelijkbare functionaliteit als het programma Dragger32..... maar dan gratis ;)

Screenshotje:
[afbeelding]

Todo's:
  • Enable/disable knop

Download
Lijkt me een zeer mooi programma maar ik heb eigenlijkeen vraagje (heb het zelf nog niet getest). Als je niet kunt klikken hoe wil je dan iets anders selecteren of kan dat gewoon via tab etc??

offtopic:
Ik weet nog wel de perfecte proefpersoon voor dit progje. Oudere man zwaar spastisch. Zal hem eens vragen of hij het wil testen voor je

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Reageren op microfoon input is het eerste wat mij te binnen schiet voor mensen met een dergelijke handicap. Misschien een leuke uitdaging?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16-05 19:37
Face_-_LeSS schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:23:

ICanClick v0.1

Screenshotje:
[afbeelding]

Todo's:
  • Enable/disable knop

Download
Tooltje werkt prima! Eigenlijk nauwelijks commentaar op. Wat nog wel makkelijk zou zijn is het eenvoudige enablen of disablen van het programma.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:19:
[...]

Lijkt me een zeer mooi programma maar ik heb eigenlijkeen vraagje (heb het zelf nog niet getest). Als je niet kunt klikken hoe wil je dan iets anders selecteren of kan dat gewoon via tab etc??

offtopic:
Ik weet nog wel de perfecte proefpersoon voor dit progje. Oudere man zwaar spastisch. Zal hem eens vragen of hij het wil testen voor je
Het programma staat standaard op enkel klik links. Daar springt hij ook steeds naar terug. Dus zodra je het programma start en je beweegt je muis dan zal er zodra deze weer een bepaalde tijd stil staat een enkele klik links uitvoeren.
Op die manier kan je dus de volgende "klik-actie" selecteren. Deze "klik-actie" wordt dan één keer uitgevoerd en dan springt hij weer op enkel klik links.

@Bozozo:
Dat is inderdaad een leuke uitdaging maar dat gaat wel gelijk een heel stuk verder. Voorlopig maak ik eerst deze tool maar even af zoals ik hem nu in mijn hoofd heb. Eventuele uitbreidingen kunnen er later altijd nog wel bij.
Op zich zou het wel mooi zijn dat je gewoon "Klik links!" roept en hij klikt :P

[ Voor 15% gewijzigd door Face_-_LeSS op 22-07-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Sinds een tijdje kunnen we bij mijn lokale squash centrum via internet banen reserver, maar omdat ik dit regelmatig vergeet en we dan geen banen hebben op de drukste avond van de week ben ik er maar ff voor gaan zitten... Resultaat:
• Een windows service die elke nacht om 0:00:01 controleert of hij banen moet reserveren voor de week erop.
• Elke week gegarandeerd twee squashbanen >:)
Heb geen screenshots want het is een windows service :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Niet gebruikt (ik kan klikken:P) maar misschien een suggestie:

ipv na een bepaalde tijd stilstand, de muis te laten klikken:
kun je niet met mouse gestures werken? cirkeltje klokswijs is linkse klik, andersom rechts. 2x omhoog-omlaag middle button.

geen idee hoeveel mensen niet kunnen klikken, maar dat zou misschien wel handiger zijn?

btw, mocht je zin hebben, mag je een opensource projectje maken. Ik zou wel willen meehelpen met zo'n headtracker-muis: webcam (+lasertje) of gewoon de ogen/pupillen volgen.
linksklik = linkeroog knipperen, rechts=rechteroog knipperen :D

met een speechSDK zou je voice commands eenvoudig kunnen implementeren. Microsoft heeft zo'n speech library

[ Voor 26% gewijzigd door ? ? op 22-07-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Niet online
era.zer schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:49:
[...]
btw, mocht je zin hebben, mag je een opensource projectje maken. Ik zou wel willen meehelpen met zo'n headtracker-muis: webcam (+lasertje) of gewoon de ogen/pupillen volgen.
linksklik = linkeroog knipperen, rechts=rechteroog knipperen :D

met een speechSDK zou je voice commands eenvoudig kunnen implementeren. Microsoft heeft zo'n speech library
Leuk idee, het gaat ook een opensource projectje worden (als het zover is). Ik heb nog nooit iets met speech en headtracker technieken gedaan en voor mij is tijd ook altijd een probleem maar ik zeg nog geen nee!
Als de tijd rijp is zal ik het publiceren op een opensource site dan kijken we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01
Xaero schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:51:
[...]

Hier ook werkend @ een SE k800i! :P

Deze heeft een joystick, die ook te gebruiken is, maar je moet elke keer opnieuw naar rechts schuiven bijvoorbeeld, geen idee om er voor te zorgen dat je hem gewoon naar rechts kan houden? Beetje brakke uitleg, maar hoop dat je het snapt.
De verhuizing is voorbij, dus ik hoop er buiten de tour de france momenten weer een beetje aan te kunnen klussen. Ik begrijp wat je bedoelt en ik zal eens kijken of ik dit erin kan bakken :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DFS commandline beheertool: modlink.exe
• Waarom?
- Omdat je met de standaard commandline utils als DFSCMD en DFSUTIL in een Windows omgeving geen targets kan enablen of disablen.

• Wat doet het?
- Stel, je hebt de onderstaande DFS link:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hnhGA5x14pRakkNwWuwuS8qd/full.png

Als je deze via de commandline wil omdraaien (dus de referral status aanpassen) kan dat dus niet met de standaard tools.
Modlink kan dat weer wel.
modlink <DfsEntryPath> <ServerName> <SharePathName> [<on|off>]

modlink \\alt-92.net\infra bozeman appinstall\subfolders\mag\ook [<on|off>]

In actie:

[YouTube: http://www.youtube.com/v/KDcW6NhSElM&hl=en&fs=1]

• Source:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
#define UNICODE 1
#include <stdio.h>
#include <windows.h>
#include <lm.h>
#include <lmdfs.h>

VOID usage(PWCHAR prog)
{
    fprintf( stderr, "usage: %S <DfsEntryPath> <ServerName> <SharePathName> [<on|off>]\n", prog );
}

//__cdecl wmain(ULONG argc, PWCHAR *argv)
int wmain(ULONG argc, PWCHAR *argv)
{
    DFS_INFO_101 DfsInfo101;
    ULONG Status;
    LPWSTR DfsEntryPath, ServerName = NULL, SharePathName = NULL;
    LPWSTR ResultString;

if (argc != 5) {
        usage(argv[0]);
        return 1;
    }

DfsEntryPath = argv[1];
    ServerName = argv[2];
    SharePathName = argv[3];

if (!wcscmp( argv[4], L"on" )) {
        DfsInfo101.State = DFS_STORAGE_STATE_ONLINE;
        ResultString = L"enabled";
    } else if (!wcscmp( argv[4], L"off" )) {
        DfsInfo101.State = DFS_STORAGE_STATE_OFFLINE;
        ResultString = L"disabled";
    } else {
        usage(argv[0]);
        return 1;
    }

//
    //  ... and modify it.
    //

Status = NetDfsSetInfo( DfsEntryPath,
                            ServerName,
                            SharePathName,
                            101,
                            (LPBYTE) &DfsInfo101 );

if (Status == NERR_Success) {
        printf( "\\\\%S\\%S -> %S\n", ServerName, SharePathName, ResultString );
    } else {
        fprintf( stderr, "error: %d\n", Status );
    }

return 0;
}

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Peter schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:52:
Gezien ik me verveelde een IRC-/scoreboard aanpassing geschreven voor Age of Empires 3: The Asian Dynasties. Hij output vrijwel alles naar het IRC kanaal (zie ook dit plaatje) en communicatie van IRC naar het spel dmv. een !msg commando is ook mogelijk.

Het scoreboard haalt de gegevens direct uit het geheugen op en rendert ze middels een DirectX hook, naast de per-speler statistieken kan je ook het totaal aantal resources zien dat gebruikt is, net zoals de tijd die je al aan het spelen bent.

[afbeelding]
..en nog een 2e screenshot.

De binary (.dll) en sourcecode kan je hier downloaden, alle research is door mij gedaan :)
Kudo's m8, echt impressive.

Update:

Ik ben ff door de code heen gegaan, maar op wat mixen van nederlands/engels moet ik zeggen dat de sourcecode er erg netjes uit ziet! Ik ben helaas niet goed genoeg thuis in CPP en DX, maar kan het meeste wel volgen.

Ben wel benieuwd hoe het hooken in de game zelf in z'n werk gaat. Heb je daardwerkelijk een dll vervangen en alle functies daarbinnen middels die proxy doorgelinked? Meer info zou nice zijn.

Ik heb ooit eens in een grijs verleden een video player gemaakt gebaseerd op windows media player, maar het ingrijpen in de dx layer is mij niet gelukt, vandaar dat een hoop van mijn functionele toevoegingen in full-screen niet meer werkte. Als je daar nog wat goeie info over hebt, kan ik misschien dat stokoude projectje nog eens oppakken. Daarnaast is het natuurlijk altijd leuk om bij te leren :)

[ Voor 29% gewijzigd door CMG op 29-07-2008 00:54 ]

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

Ik werd geinspireerd door het artikel over de KPN SpeedTouch bug en heb aan de hand van de Proof of Concept code een eigen .NET implementatie gemaakt. Deze heb ik vervolgens gebruikt om een database op te bouwen met daarin alle mogelijke serials, ssid's en WPA keys en dat vervolgens snel omgezet in een ASP.NET page.

Voor de liefhebbers; hij staat hier: *snip*

Modbreak:Er is zoiets als computervredebreuk, wat strafbaar is. Daartoe aanzetten lijkt me niet echt handig van je. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 01-08-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 21:43
CMG schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:27:
[...]

Kudo's m8, echt impressive.

Update:

Ik ben ff door de code heen gegaan, maar op wat mixen van nederlands/engels moet ik zeggen dat de sourcecode er erg netjes uit ziet! Ik ben helaas niet goed genoeg thuis in CPP en DX, maar kan het meeste wel volgen.

Ben wel benieuwd hoe het hooken in de game zelf in z'n werk gaat. Heb je daardwerkelijk een dll vervangen en alle functies daarbinnen middels die proxy doorgelinked? Meer info zou nice zijn.

Ik heb ooit eens in een grijs verleden een video player gemaakt gebaseerd op windows media player, maar het ingrijpen in de dx layer is mij niet gelukt, vandaar dat een hoop van mijn functionele toevoegingen in full-screen niet meer werkte. Als je daar nog wat goeie info over hebt, kan ik misschien dat stokoude projectje nog eens oppakken. Daarnaast is het natuurlijk altijd leuk om bij te leren :)
is inderdaad een interessant programma'tje.
hij vervangt inderdaad de direct-x DLL.
als je de dll in de map zelf zet, laad het spel deze in plaats van de windows versie.
je kunt vervolgens zelf de windows versie laden, en er een proxy tussenzetten. en allerlij dingen doen.

ik heb dit eerder gezien, in een programma genaamt 'MGE', deze doet iets soortgelijks, deze verbetert de graphics van een spel (morrowind). door directx-9 te ondersteunen, en veel meer. is best een interessant programma (en open-source).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

[modbreak]Er is zoiets als computervredebreuk, wat strafbaar is. Daartoe aanzetten lijkt me niet echt handig van je. ;)[/]

Ik leg me er bij neer (no hard feelings), maar ben wel benieuwd naar het verschil met de link die op de frontpage gepost werd door Tweakers.net zelf (behalve webbased/executable).

Quote van de frontpage:
Inmiddels is op de Nederlandse website Wifisecure.nl een tool verkrijgbaar die de encryptiesleutel van een standaard ingestelde Speedtouch-router binnen vijftien seconden weet te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

Tp21 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:52:
[...]

is inderdaad een interessant programma'tje.
hij vervangt inderdaad de direct-x DLL.
als je de dll in de map zelf zet, laad het spel deze in plaats van de windows versie.
je kunt vervolgens zelf de windows versie laden, en er een proxy tussenzetten. en allerlij dingen doen.

ik heb dit eerder gezien, in een programma genaamt 'MGE', deze doet iets soortgelijks, deze verbetert de graphics van een spel (morrowind). door directx-9 te ondersteunen, en veel meer. is best een interessant programma (en open-source).
Ok. Voor games is dat wel handig, maar bij een app als WMP is dat net iets moeilijker. Daarnaast wil ik hem enkel subclassen als ik hem laad in mijn eigen applicatie :)

Maar toch een interessant stukje code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Tooltje om de data transfer snelheden tussen verschillende graphics geheugen te testen: Nvidia cuda, opengl hardware en system mem. Op m'n quadro 5600 krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Using device 0
Allocating data...
host_cuda -> dev_cuda (cudaMemcpy) : 2.616515 GB/s
host_malloc -> dev_cuda (cudaMemcpy) : 1.920237 GB/s
host_cuda -> dev_vbo (cudaGLMapBufferObject + cudaMemcpy): 0.668254 GB/s
host_malloc -> dev_vbo (cudaGLMapBufferObject + cudaMemcpy): 0.611880 GB/s
dev_vbo (cudaGLMapBufferObject ONLY): 0.899077 GB/s
host_malloc -> dev_vbo (PIXEL_UNPACK_BUFFER / glBufferData) : 1.161535 GB/s
host_malloc -> dev_vbo (ARRAY_BUFFER / glBufferData) : 1.161912 GB/s
host_cuda -> dev_vbo (PIXEL_UNPACK_BUFFER / glBufferData) : 1.162195 GB/s
host_cuda -> dev_vbo (ARRAY_BUFFER / glBufferData) : 1.165158 GB/s
host_cuda -> dev_vbo (ARRAY_BUFFER / glMapBuffer + memcpy) : 2.428219 GB/s
host_malloc -> dev_vbo (ARRAY_BUFFER / glMapBuffer + memcpy) : 2.454098 GB/s
host_cuda -> dev_vbo (PIXEL_UNPACK_BUFFER / glMapBuffer + memcpy) : 2.424166 GB/s
host_malloc -> dev_vbo (PIXEL_UNPACK_BUFFER / glMapBuffer + memcpy) : 2.456713 GB/s
dev_cuda -> dev_vbo (cudaGLMapBufferObject + cudaMemcpy) : 0.870414 GB/s
dev_cuda -> host_cuda -> dev_vbo (ARRAY_BUFFER / glBufferData) : 0.826283 GB/s
dev_cuda -> host_cuda -> dev_vbo (PIXEL_UNPACK_BUFFER / glBufferData) : 0.826912 GB/s
dev_cuda -> host_cuda -> dev_vbo (ARRAY_BUFFER / glMapBuffer) : 1.336926 GB/s
Freeing data...

Erg interessant voor graphics programmeurs. Blijkbaar is buffers memory mappen en dan met memcpy kopieren meestal het snelste. Plus dat cudaGLMapBufferObject() duidelijk broken is. Ik had dat al eerder aan Nvidia gemeld, en ze zouden er naar kijken, maar helaas is er nog steeds niets veranderd in CUDA 2.0 beta 2 ten opzichte van 1.1,,, :(

Volgende tooltje wordt om texture format support te checken in render-t-texture + texture reads combinatie met shaders. Ik wordt er echt gek van steeds uren te moeten debuggen om er achter te komen dat een bepaald texture formaat weer eens niet ondersteund wordt.

Dit alles om mijn geweldige nieuwe render architectuur te implementeren... hopelijk kan ik die een keer posten als alles goed werkt (en vooral gepubliceerd is).

[ Voor 9% gewijzigd door Zoijar op 01-08-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58225

Remote Commander v0.1

Ik had tijdje geleden een USBUIRT (www.usbuirt.com) IR ontvanger gekocht maar de software die op internet zit is werkelijk een ramp met dit apparaat. Dus aan de slag gegaan om zelf de software te schrijven. Gemaakt in C# .NET 2.0.
Er zijn verschillende profielen (profiel per applicatie) waarop je remote knoppen verbonden worden aan Key commands, mouse commands of application commands.
De profielen kunnen (als het programma in de tray icon draait) automatisch geactiveerd worden naargelang welke applicatie opstart. De applicatie checkt of de juiste executables worden opgestart en activeert dan automatisch het juiste profiel.

Verder gewerkt om het zéér gebruiksvriendelijk te maken. Dus alles mooi uitgelegd etc. Alle profile informatie wordt opgeslagen in .xml bestanden (waar ook een backup van wordt bijgehouden tegen fouten) en de applicatie instellingen ook in een .xml betand.
Hierop zit ook een "auto herstel" functie dus als men knoeit en fouten maakt (dmv in notepad bv de xml file aan te passen) gaat de applicatie proberen (indien mogelijk) dit zelf te herstellen.

Maargoed, screenshots zeggen meer als woorden natuurlijk:
Test systeem: Windows XP met MediaCenter thema:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanslooten.be/Wouter/RemoteCommander/RemoteCommander08.jpg
basisscherm met links profielen, midden in de knoppen op de afstandsbediening en rechts de gewenste functie gelinkt aan de juiste IR code.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanslooten.be/Wouter/RemoteCommander/RemoteCommander02.jpg
Waarschuwingsberichten bij verwijderen van knoppen. Ook met de mogenlijkheid deze waarschuwing uit te schakelen

Afbeeldingslocatie: http://www.vanslooten.be/Wouter/RemoteCommander/RemoteCommander03.jpg
Nieuw profiel aanmaken of profiel importeren

Afbeeldingslocatie: http://www.vanslooten.be/Wouter/RemoteCommander/RemoteCommander04.jpg
Foutberichten bij verkeerde .xml file importeren

Afbeeldingslocatie: http://www.vanslooten.be/Wouter/RemoteCommander/RemoteCommander05.jpg
Bericht bij succesvol importeren, ook uit te schakelen

Afbeeldingslocatie: http://www.vanslooten.be/Wouter/RemoteCommander/RemoteCommander06.jpg
Bericht als usb apparaat niet is verbonden

Afbeeldingslocatie: http://www.vanslooten.be/Wouter/RemoteCommander/RemoteCommander07.jpg
Vraag bij afsluiten, of naar tray verzenden, ook uit te schakelen

Afbeeldingslocatie: http://www.vanslooten.be/Wouter/RemoteCommander/RemoteCommander09.jpg
Foutbericht als je xml file van de instellingen foutief aanpast in bv notepad. Steeds de mogenlijkheid om "details" te pakken zodat je een uitgebreider fout bericht krijgt. De instellingen kan hij herstellen door de standaardinstellingen te gebruiken.

Er moet nog wel wat aan gebeuren, enkele dingen die er zeker in moet komen
- ABC mode (zoals op gsm voor te typen)
- Online update
- Enkele kleine bugfixes

Dit was mijn show-off projectje dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 15:44
Ziet er heel goed uit, mag ik vragen waarmee je die task dialogs hebt gemaakt? Dat is namelijk een Vista-API :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alex) schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:22:
[...]

Ziet er heel goed uit, mag ik vragen waarmee je die task dialogs hebt gemaakt? Dat is namelijk een Vista-API :)
het is gebasseerd op een tutorial en daarna veel aangepast. Ik ben bezig met verschillende applicaties dus heb eerst veel tijd gestoken in eigen controls schrijven welke ik nu gebruik (en verbeter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mag ik vragen welke tutorial je hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
wat grappig!
een tijd geleden wilde ik exacte hetzelfde gaan ontwikkelen!
ben nog steeds van plan zelf een IR ontvanger in elkaar te knutselen en daarna ook een leuk stukje software voor schrijven :)
misschien iets icm met een wii mote voor mouse-control of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Je bedoeld zoiets als WinLIRC?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:03
Flv2Avi

Nou eigenlijk zegt de naam het al, een simpel tooltje, wat elke .flv bestand uit een bepaalde map (bijvoorbeeld gedownload van youtube) omzet naar een .avi bestand.

Voor mn vader gemaakt, dus wilde het simpel houden, en dat is hij ook gebleven, tijdens het opstarten kies je een map waar de .flv bestanden staan. Je drukt op openen, en hij zet ze om.

Tijdens het converteren zie je de output van ffmpeg in een logscherm voorbij schieten. Wanneer het flv bestand is omgezet naar avi, wordt de flv verwijderd. En sluit de applicatie zichzelf weer af.

Link http://localhostr.com/files/403d10/flv2avi.zip

Het geheel is gemaakt in Java icm ffmpeg, de source code is ook beschikbaar en zit in't zipje.

Een screenshotje van het openen:
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/841093/Picture+1.png

En de log:
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/e5ce5b/Picture+2.png

Het is ook meteen mijn eerste applicatie in Java welke nut heeft, mijn allereerste applicatie deed niets anders dan priemgetallen uitrekenen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 06-08-2008 01:16 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Gewoon een schilltje voor ffmpeg dus :P kun je ook instellen met welke bitrate je gaat converten?

[ Voor 42% gewijzigd door DemonTPx op 06-08-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
DemonTPx schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:02:
Gewoon een schilltje voor ffmpeg dus :P kun je ook instellen met welke bitrate je gaat converten?
Nope, het moest wel makkelijk blijven voor mn pa he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

ZpAz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:35:
Flv2Avi

Nou eigenlijk zegt de naam het al, een simpel tooltje, wat elke .flv bestand uit een bepaalde map (bijvoorbeeld gedownload van youtube) omzet naar een .avi bestand.

[...]
Misschien stomme vraag, maar waarom zou je dit willen omzetten? Installeer een FLV-viewer of codec en je kunt ze ook gewoon bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

DVD Speler etc, veel keuzes dus. Om even op jouw opmerking te reageren : Waarom zijn er dan bijvoorbeeld AVI's of MP3's ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

sky- schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:08:
DVD Speler etc, veel keuzes dus. Om even op jouw opmerking te reageren : Waarom zijn er dan bijvoorbeeld AVI's of MP3's ?
Ja, maar als je vaak al beroerde FLV's nog een keer gaat transcoden gaat de kwaliteit misschien nog verder achteruit, terwijl veel spelers als VLC gewoon FLV's kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 07:54
AtleX schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:57:
Mag ik vragen welke tutorial je hebt gebruikt?
Ik heb zo'n vermoeden dat het deze is... zeker als hij ook nog zegt dat hij er iets bij heeft aangepast

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F-Tim schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 17:02:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat het deze is... zeker als hij ook nog zegt dat hij er iets bij heeft aangepast
had ik hem net terug opgezocht, heb jij hem ook ;)
Maargoed, je kunt begrijpen dat er idd nogal wat werk aan zit om dat ding om te vormen naar hetgeen je ziet op de screenshots.
Maar het is opzich simpel werk, je weet hoe het in vista eruit ziet, je maakt het gewoon na. Als je je klassenstructuur echt goed indeelt is het niet zo moeilijk om het netjes in code aan te roepen in al de verschillende soorten van de task dialog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Bosmonster schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:43:
[...]

Misschien stomme vraag, maar waarom zou je dit willen omzetten? Installeer een FLV-viewer of codec en je kunt ze ook gewoon bekijken.
Ik had dus eerst windows media player classic heet het volgens mij geinstalleerd, deze speelde het wel af, maar kan niet meerdere filmpjes achter elkaar afspelen.

En winamp speelde de filmpjes niet af, maar kon wel avi achter elkaar afspelen. Dus daarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

MPC speelt gerust meerdere files achter elkaar af. Kijk eens bij View > Playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Anoniem: 69437 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:38:
MPC speelt gerust meerdere files achter elkaar af. Kijk eens bij View > Playlist.
Niet dmv in een map ctrl-al -> enter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
Ik ben ooit eens een memorystick kwijtgeraakt en als echte IT'er had ik daar uiteraard geen backup van :( Wel eens gezocht op tooltjes die een backup maken van je memorystick maar die zijn vaak shareware of hebben een installatie nodig.

Hierna ben ik zelf maar eens aan het knutselen geweest met VBS en ben tot een scriptje gekomen wat netjes een backup van je memorystick maakt naar C:\memorystickbackup. (uiteraard vrij aan te passen in de code). Verder via autorun.inf een context menuutje toegevoegd om handmatig een backup te draaien. Niet veel boeiends maar aangezien ik nog niets vergelijkbaars had gevonden leek het me wel leuk om met jullie te delen:

http://rapidshare.com/fil...emorystickbackup.zip.html

Even uitpakken en de "_system" folder en "autorun.inf" in de root van je memorystick zetten. Stick opnieuw insteken en het zou moeten werken. Vrij aan te passen als jullie willen. Veel plezier ermee!

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/1605/unbackupqu6.png

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/2166/contextyz3.png

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/2931/autorunpq7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Of je doet gewoon ctrl+a, ctrl+c en ctrl+v :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 13:58

Sebazzz

3dp

Pakjebakmeel schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:44:
Ik ben ooit eens een memorystick kwijtgeraakt en als echte IT'er had ik daar uiteraard geen backup van :( Wel eens gezocht op tooltjes die een backup maken van je memorystick maar die zijn vaak shareware of hebben een installatie nodig.
Microsoft Synctoy. Klaar.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
Wouser schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:31:
Of je doet gewoon ctrl+a, ctrl+c en ctrl+v :P
En uiteraard voor het vermaak en speelgehalte gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-03 22:41
Tijdje geleden bezig geweest met een tooltje om via mn windows mobile telefoon mn multimediacentre te gebruiken. Zodat ik niet die ellendige afstandsbedieningen hoef te gebruiken die maar de helft van de tijd werkt.

Werkt als volgt:
Op de pc draait een tray app, die luistert op een bepaalde ip+poort. Applicatie op telefoon maakt verbinding met de server en wanneer je op bv de play-knop op de telefoon drukt, wordt de play-toets gesimuleerd op de pc.

Heb echter nog geen screenshot of een (goed) werkende versie (na 10 min kapt ie met reageren en moet ik de server herstarten), maar zodra ik tijd heb en het gefixt heb zal ik t laten weten, mochten er geinteresseerden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 07:54
Data-base schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:17:
Tijdje geleden bezig geweest met een tooltje om via mn windows mobile telefoon mn multimediacentre te gebruiken. Zodat ik niet die ellendige afstandsbedieningen hoef te gebruiken die maar de helft van de tijd werkt.

Werkt als volgt:
Op de pc draait een tray app, die luistert op een bepaalde ip+poort. Applicatie op telefoon maakt verbinding met de server en wanneer je op bv de play-knop op de telefoon drukt, wordt de play-toets gesimuleerd op de pc.

Heb echter nog geen screenshot of een (goed) werkende versie (na 10 min kapt ie met reageren en moet ik de server herstarten), maar zodra ik tijd heb en het gefixt heb zal ik t laten weten, mochten er geinteresseerden zijn.
Het klinkt goed met een aankomende windows mobile smartphone! Laat maar komen ;-) Werkt het via Wifi of Umts? (ivm port forwarding ... ;) )

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat is inderdaad een nette applicatie idee!

Mischien leuk voor front row @ macbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-03 22:41
F-Tim schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:08:
[...]

Het klinkt goed met een aankomende windows mobile smartphone! Laat maar komen ;-) Werkt het via Wifi of Umts? (ivm port forwarding ... ;) )
Maakt niet uit, zolang jij een internet verbinding hebt op je wm apparaat werkt het.
Ben ook nog van plan om bluetooth te gaan supporten zodat het helemaal zonder een internet verbinding kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:54
Ik heb een soort link db gemaakt in PHP + MySQL (aantal jaren terug). Nut is vrijwel te verwaarlozen, maar ik had niks te doen. Er is zelfs geen backend om links toe te voegen, je moet direct in de db hannesen... :)
Check @
http://hix.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179827

ik heb op aanvraag een DMX dongle interface gebouwd
het is niks spannend het is geschreven in VB 2008 express

en werkt voor de grootste lijnen wel

enkel de scene maker moet er nog in en dan is het eigenlijk compleet.
source is op aanvraag omdat het programma eigenlijk nog niet af is.

iedereen is vrij het te gebruiken het gebruikt de K8062 van velleman als dongle.

en het is hier te vinden: http://users.pandora.be/robot454

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 179827 op 11-08-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270857

Probleem: Als je veel series (tv series, comedy, soaps e.d.) kijkt en vaak door elkaar heen vergeet je nog wel eens waar je nou precies was gebleven met kijken of welke episodes je al gezien hebt.

Oplossing: Ik heb een siteje (tooltje) in elkaar geflanst waar je kan bij houden welke episodes je nou precies gezien hebt. www.trackmyeps.com . Je kan het ff checken met user test password: test. Of maak gewoon je eigen account (je hoeft niet veel inte vullen:))

Njoy

Grtz

Sterfpaul (Bob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 22:28

Wiebbe

<none />

leuk, maar hij laad wel erg langzaam hierzo als ik druk op List All Episodes. Haalt hij alles op of iets dergelijks? Misschien iets van paginating toe passen.

En ik gebruik zelf: http://myepisodes.com/frontpage.php doet eigelijk hetzelfde en heeft ook alle release data en dergelijk erin zitten.

[edit]

dat heeft de jouwe ook zie ik. Ik probeerde alleen een show toe te voegen (heroes) en toen gaf hij een error:

code:
1
2
3
Rescue Heroes: Global Response Team was added to our database.
Go to the newly added serie
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/.triton/sterfpaul/trackmyeps.com/parser.php on line 34

en om eerlijk te zijn ziet dit er een beetje vreemd uit:

code:
1
/parser.php?sName=Rescue+<em>Heroes<%2Fem>%3A+Global+Response+Team&addToDb=true

em erin? :P

[ Voor 46% gewijzigd door Wiebbe op 12-08-2008 12:05 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat heeft de jouwe ook zie ik. Ik probeerde alleen een show toe te voegen (heroes) en toen gaf hij een error:

code:
1
2
3
Rescue Heroes: Global Response Team was added to our database.
Go to the newly added serie
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/.triton/sterfpaul/trackmyeps.com/parser.php on line 34

en om eerlijk te zijn ziet dit er een beetje vreemd uit:

code:
1
/parser.php?sName=Rescue+<em>Heroes<%2Fem>%3A+Global+Response+Team&addToDb=true

em erin? :P
Ah tnx voor je reply ik zie inderdaad dat ik nog een strip tags moet toepassen±P
Dit soort kinderziektes hoop ik dus in de kommende weken te spotten en op te lossen

edit:
Ik heb er even naar gekeken en wat blijk... google heeft zijn searchresults layout weer eens aangepast. Ik heb de series heroes en rescue heroes global response team voor je geadd en als het goed is kan je nu zelf ook weer gewoon series adden

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 270857 op 12-08-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226379

Nooit meer een CD/DVD vergeten bij 't afsluiten

Tool is een groot woord, maar ik heb een VBscriptje gemaakt om te controleren of er nog een CD/DVD in eender welke drive zit.

Het is vooral de bedoeling dit in te stellen als afmeldscript bij de Group Policy Editor zodat het bij elke shutdown uitgevoerd wordt. Zit er dan nog een CD of DVD in je computer, verschijnt er een messagebox en houdt je pc op met afsluiten. Zo kan hem eruit halen, op OK drukken en dan sluit de pc verder af.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Set FileSystemObject = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Drives = FileSystemObject.Drives

For Each DiskDrive in Drives

DriveType = DiskDrive.DriveType

If DriveType = "4" Then

If DiskDrive.IsReady Then
        MsgBox "Er steekt nog een CD of DVD in de drive.",48,"Opgelet"
    End If
End If

Next

Set Drives = nothing
Set FileSystemObject = nothing
WScript.Quit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04 08:42
Anoniem: 270857 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:20:
Probleem: Als je veel series (tv series, comedy, soaps e.d.) kijkt en vaak door elkaar heen vergeet je nog wel eens waar je nou precies was gebleven met kijken of welke episodes je al gezien hebt.

Oplossing: Ik heb een siteje (tooltje) in elkaar geflanst waar je kan bij houden welke episodes je nou precies gezien hebt. www.trackmyeps.com . Je kan het ff checken met user test password: test. Of maak gewoon je eigen account (je hoeft niet veel inte vullen:))

Njoy

Grtz

Sterfpaul (Bob)
Je hebt duidelijk nooit op http://www.myepisodes.com gestoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er laatst een keer geweest. Maar ik snapte er eerst niks van... het is wel leuk allemaal kalendertjes hier en daar enzo maar ik wil gewoon aanklikken welke episodes ik al heb gezien:P
Ook miste ik een beetje de mogelijkheid een episode meerdere keren te kijken.
Maargoed iedereen is natuurlijk vrij in zijn keuze:D

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 11:21
Anoniem: 270857 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:20:

Njoy

Grtz

Sterfpaul (Bob)
Op zich ziet het er leuk uit (al is er nog genoeg te doen), maar die kleuren... In het menu gaat het nog wel, maar vooral in die tabellen... Wit op zo'n licht blauwe achtergrond is gewoon slecht te lezen, en dat heb ik nog relatief goede ogen. Of maak de achtergrond een stuk donkerder, of maak het nog lichter met zwarte letters.

Ook vind ik het jammer dat je een vaste hoogte gebruikt, want nu moet ik scrollen terwijl op mijn scherm veel meer past (bij 1680x1050).
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.