Ik heb eerder al eens mijn project SynCE-KPM genoemd. Het doel van dit programma is een managing application voor Windows Mobile 5 en 6 telefoons onder Linux. Eigenlijk kun je het zien als dat ik een soort ActiveSync voor linux wil maken

(overigens doet synce-kpm niet het syncen, dat gebeurt door sync-engine, een andere project uit de SynCE familie)
We zijn op dit moment ook bezig om te kijken of het hele SynCE project (wat de uiteindelijke communicatie doet met de telefoon) goed draaiend te krijgen is onder FreeBSD en het lijkt erop dat dit wel mogelijk zou moeten zijn. Er zouden slechts een aantal kleine aanpassingen nodig zijn om SynCE-KPM dan ook te laten draaien onder FreeBSD.
Afgelopen week heb ik een complete rewrite gedaan van het programma, dus ook hier maar weer een kleine update.
Huidge versie van SynCE-KPM is vooral onder de motorkap veranderd, heb een rewrite gedaan naar twee verschillende processen (een voor GUI, een voor dataserver) met beide een eigen eventloop ipv werken met allerlei threads binnen python (wat soms voor hangende GUI zorgde, omdat de GIL niet altijd vrijgegeven werd...)
Echter, ook de GUI zelf is veranderd, progressbar van het kopieren van een CAB bestand voor installatie werkt nu op alle systemen goed en meest leuke is dat SynCE-KPM op het scherm bijna dezelfde informatie laat zien met betrekking tot de ActiveSync status als wat je op de telefoon ziet

Helaas laat hij niet alles zien, omdat de telefoon niet alle updates doorstuurt, maar dat wordt nog uitgezocht
Aangezien de meeste wijzigingen in het pakket te maken heben met het laten zien van dynamische dingen aan de gebruiker, heb ik ditmaal niet alleen screenshots, maar ook een screencast gemaakt. Screencast is te vinden in de
release-post van de laatste SVN versie.
Verder de screenshots.
Voortgang van het kopieren van een CAB bestand naar device zodat dit geinstalleerd kan worden:
Voortgang van een ActiveSync sessie die in gang is:
Maar voor een betere indruk wil ik toch aanraden de screencast te kijken, laat dynamische dingen iets beter zien
Wat verder nog wel leuk is, de nieuwe Mandriva 2008 Spring die binnenkort uitkomt zal out-of-the-box support bieden voor het synchroniseren van Windows mobile 5 en 6 telefoons. De gebruiker zal dus niet meer aangepaste kernel modules moeten maken, wat een hele verbetering zal zijn. We zijn nog steeds bezig om een patch in de mainstream kernel te krijgen, maar dat gaat niet zo snel...
Verder zal deze laatste SVN versie van SynCE-KPM een standaard onderdeel zijn van de nieuwe Mandriva om gebruikers partnerships te laten maken en hun telefoon te beheren
[
Voor 9% gewijzigd door
hammerhead op 27-03-2008 08:14
]
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker