[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 96.076 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12

HockeyManager Mobile

offtopic:
Note to self: Mag geen spullen plaatsen die nog niet af zijn...

[ Voor 85% gewijzigd door Webgnome op 11-03-2008 13:27 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023

Recepten DB

Zelf heb ik aardig wat recepten, echter liggen deze verzamelt in wat boekjes en schriften. Dit kan natuurlijk niet als programmeur zijnde.

Daarom maar besloten om zelf er wat voor te gaan schrijven, en om gelijk maar weer iets nieuws erbij op te pakken gezozen voor dotnet 3.5 icm het nieuwe Ado.net entity framework.

Aangezien dit framework nog in beta stadium is, en mijn pakket alleen nog maar getest is door mezelf houdt ik hem voorlopig nog maar in beta stadium.

Downloaden kan hier:
http://www.receptendb.nl/Software.aspx

[ Voor 16% gewijzigd door Serpie op 31-07-2008 23:29 . Reden: link klopt niet meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
http://qanar.ulyssis.be/programs/wallpaper/Wallpaper.zip

Wallpaper changer progje zodat je iedere keer je opstart een nieuwe wallpaper hebt uit een map met afbeeldingen die je zelf kan selecteren. Tis niet veel in vergelijking met wat hier staat though :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:43

GieltjE

Niks te zien...

RoosterViewer (voor Fontys intranet)

Een tijdje terug heb ik hier ookal mijn progseltje gepost, echter zijn er veel dingen verbeterd en toegevoegt.
De grootste verandering is de mogelijkheid om te exporteren naar Outlook 2003/2007 en sunbird (.csv) en de lokalen zijn nu ook zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.hazelhof.nl/roosterviewer/screenshot_resized.png

Downloaden kan hier:
http://www.hazelhof.nl/roosterviewer/

[ Voor 11% gewijzigd door GieltjE op 17-02-2008 19:21 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 10:06
Serpie schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:04:

Recepten DB

Zelf heb ik aardig wat recepten, echter liggen deze verzamelt in wat boekjes en schriften. Dit kan natuurlijk niet als programmeur zijnde.

Daarom maar besloten om zelf er wat voor te gaan schrijven, en om gelijk maar weer iets nieuws erbij op te pakken gezozen voor dotnet 3.5 icm het nieuwe Ado.net entity framework.

Aangezien dit framework nog in beta stadium is, en mijn pakket alleen nog maar getest is door mezelf houdt ik hem voorlopig nog maar in beta stadium.

[afbeelding]Klikbaar

Downloaden kan hier:
http://www.smokeysoft.nl/...task=view&id=16&Itemid=30
Hoe heb jij die grafische interface gemaakt? of zit die ergens standaard in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Gerrit Jan schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:27:

Hoe heb jij die grafische interface gemaakt? of zit die ergens standaard in?
Ik gebruik de controls van infragistics, daar zit een mogelijkheid in om de controls te stylen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-09 15:24
RobIII schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:34:
[...]

Dat was in V1 het geval, maar maakte het voor mij juist lastig om steeds een bestand overal mee naar toe te zeulen/mailen. Nu heb ik altijd en overal juist dezelfde QuickClip data bij de hand.

On the other hand: je kunt ook prima je eigen QuickClip server gaan draaien. All you need is een webserver (IIS/Apache/Whatever) en wat achterliggende code om XML uit te poepen. Het 'protocol' heb ik nog niet gedocumenteerd, maar zoals je kunt lezen in Wist u dat...? kan dat dus prima.

Overigens kun je op de rootnode ("QuickClip") ook een export/import doen om zo te 'delen' met anderen door 'm te mailen ofzo. Uiteraard is daar ook het vorige punt van op toepassing: by default wordt de quickclip server gebruikt; maar die kun je dus 'overrulen'.
Even een brainfart, maar is het misschien een optie om een keuze te laten hebben: lokaal of remote. Ik zit zelf namelijk vaak in de trein te werken en dan zou het handig zijn als ik het ook kan gebruiken. Begin het steeds vaker te gebruiken, vooral mijn loremipsum teksten gebruik ik vaak bij testvulling van websites :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit Jan
  • Laatst online: 02-09 10:06

Recepten DB

[afbeelding]Klikbaar

Downloaden kan hier:
Heb even je programma geinstalleerd, krijg alleen constant de melding dat de named pipes met error 40 niet beschikbaar zijn, heb je enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Gerrit Jan schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:47:
Heb even je programma geinstalleerd, krijg alleen constant de melding dat de named pipes met error 40 niet beschikbaar zijn, heb je enig idee?
Waarschijnlijk een fout bij het verbinden naar de sql server, controleer even de instellingen bij 'Database, instellen'.

MsSql express wordt standaard geinstalleerd onder een named instance en dan moet je connecten naar Localhost\SqlExpress ipv. alleen localhost. Wellicht dat dat het is. Ik zal kijken of ik dit in de volgende versie wat gebruiksvriendelijker kan maken.

Verder support graag via mijn e-mail (info [apestaartje] smokeysoft [punt] nl, denk niet dat dit topic daarvoor bedoelt is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:59

Recepten DB

[afbeelding]Klikbaar

Downloaden kan hier:
Leuk, het ado .net entity framework wordt nog niet veel gebruikt. Ik ben eigenlijjk wel benieuwd of het wat is. Wat zijn tot nog toe je ervaringen?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
HawVer schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:26:

Leuk, het ado .net entity framework wordt nog niet veel gebruikt. Ik ben eigenlijjk wel benieuwd of het wat is. Wat zijn tot nog toe je ervaringen?
Nee het is ook nog beta, dus zullen meer proefprojecten zijn die er mee zijn opgezet.
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik niet veel ervaring heb met andere orm paketten.

Mijn ervaringen: Installatie en koppelen naar de database ging erg makkelijk, Entities werden goed gegenereerd en daar verder geen problemen mee ondervonden. Alleen het updaten na wijzigingen in de database ging niet goed, ik moest de entities helemaal opnieuw genereren. Verder een lage leercurve, en LinQ to SQL werkt erg intuitief icm het framework.

Het is jammer dat op dit moment alleen MsSQL ondersteund wordt, ik zou graag een andere database gebruiken, maar dat zal in de toekomst wel opgelost worden.

Conclusie, naar mijns inziens iedergeval goed inzetbaar voor kleine projecten. Hoe het framework zich gedraagt in grotere projecten kan ik nog niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Serpie schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:44:
Het is jammer dat op dit moment alleen MsSQL ondersteund wordt, ik zou graag een andere database gebruiken, maar dat zal in de toekomst wel opgelost worden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 22:58
Basti504 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:02:
Ik heb dit programma als eens eerder gepost, maar er is nogal veel verandert, dus het lijkt me het vermelden wel waard :)

Adressen Programma Pro

Zoals de naam zegt, sla je adressen erin op. Het is als een test projectje begonnen, maar het is nu een fatsoenlijk programma aan het worden. Het is geschreven in VB.net (2005) en het gebruikt SQLite als database. Hierdoor kunnen alle gegevens (adressen, groepen, pasfoto's) in één bestand en is geen database server nodig omdat SQLite embedded is in één DLL
Ik heb het programma even getest omdat ik het wilde gebruiken voor het maken van adres etiketten, geen gepruts meer met Word :P
Komt er verder ook nog een Import functie ? Is het programma geschikt om grote hoeveelheden etiketten te printen (denk aan kerstkaarten) en kun je ook handmatig adres "Templates" aanmaken (voor afwijkende etiketten)

[ Voor 5% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-02-2008 14:13 . Reden: -Edit Crashes zijn niet meer van toepassing ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
offtopic:
Oeh nice thanks, binnenkort maar eens proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Serpie op 17-02-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Puch-Maxi schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:23:
[...]

Ik heb het programma even getest omdat ik het wilde gebruiken voor het maken van adres etiketten, geen gepruts meer met Word :P Maar het programma crashed steeds bij mij (ook bij het toevoegen van een contactpersoon gaf de mysqldb een Error)
Komt er verder ook nog een Import functie ? Is het programma geschikt om grote hoeveelheden etiketten te printen (denk aan kerstkaarten) en kun je ook handmatig adres "Templates" aanmaken (voor afwijkende etiketten)
Zou je de complete foutmelding naar mij kunnen DM'en? Het programma heeft nog geen import functie, ik wil het eerst redelijk stabiel hebben voordat ik daar aan begin :)

Over de etiketten, ik heb getest tot 100 man en dat pakt hij makkelijk aan. Over adressen in zijn algmeen, ik heb getest tot 3000 adressen en dat laad hij nog onder een seconde (ongeveer).

Je kan zelf etiketten maken met de etiket editor (duur woord :P ). Ik heb daar laast een uitleg over geschreven. Overigens staat er ook aardig wat informatie op die site, mocht je nog meer vragen hebben.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12
offtopic:
vraagt zich af of dit de plek is om mensen te vragen zijn hockeymanager te testen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 22:58
Basti504 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:36:
[...]
Zou je de complete foutmelding naar mij kunnen DM'en? Het programma heeft nog geen import functie, ik wil het eerst redelijk stabiel hebben voordat ik daar aan begin :)

Over de etiketten, ik heb getest tot 100 man en dat pakt hij makkelijk aan. Over adressen in zijn algmeen, ik heb getest tot 3000 adressen en dat laad hij nog onder een seconde (ongeveer).

Je kan zelf etiketten maken met de etiket editor (duur woord :P ). Ik heb daar laast een uitleg over geschreven. Overigens staat er ook aardig wat informatie op die site, mocht je nog meer vragen hebben.
Hey wat leuk, dus je kunt met die etiket editor ook custom sticker grootes maken (in het geval je geen avery etiketten hebt maar etiketten met een andere maat) Ik zal de foutmelding jou laten toekomen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

Rhapsody

In Metal We Trust

Webgnome schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:39:
offtopic:
vraagt zich af of dit de plek is om mensen te vragen zijn hockeymanager te testen..
Ik doe niet aan hockey, maar post eens een screenshot als je wilt :)
Vind de GUI van apps altijd wel erg interessant.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Niet echt een tool, maar een dotnet 2.0 windows forms control. Maar wellicht dat iemand anders dit ook kan gebruiken in zijn of haar prog.

Ik kon niet echt een 'Star' rating control vinden voor windows forms, er zijn er zat te vinden voor asp.net, maar die had ik niet nodig. Dus zelf maar even aan de gang gegaan, aangezien ik een rating wil kunnen toevoegen aan mijn programma.

´Normale stand´
Afbeeldingslocatie: http://www.smokeysoft.nl/RatingNotActive.png

Bij mouseHover wordt de stem van de gebruiker dmv. shadows weergegeven.
Afbeeldingslocatie: http://www.smokeysoft.nl/RatingActive.png

Er zijn 3 extra properties (boven Control):
- StarCount, zoveel sterren zijn er zichtbaar (er wordt alleen horizontaal getekend).
- ActivatedStars, het aantal geactiveerde (gele) sterren.
- RatingEnabled, of de gebruiker een rating kan geven.

Er is 1 extra event
- RatingGiven, wordt geraised als de gebruiker zijn stem heeft uitgebracht. De eventargs bevat de waarde met de stem.

Hier te downloaden: Klik

[ Voor 9% gewijzigd door Serpie op 24-02-2008 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hmm, ik vind de hover zo niet al te duidelijk. Ik had liever gezien dat alleen het aantal sterren wat ik wil geven oplicht en de rest donker is. :)

Je receptendb ziet er nice uit, maar je hebt zo weinig menuitems en toolbarcontrols, zou je die items niet beter naast elkaar zetten? Scheelt weer wat ongebruikte schermruimte :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Alex) op 24-02-2008 01:35 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Recepten DB

[afbeelding]Klikbaar

Downloaden kan hier:
Petje af, ziet er goed uit.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Alex) schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:34:
Hmm, ik vind de hover zo niet al te duidelijk. Ik had liever gezien dat alleen het aantal sterren wat ik wil geven oplicht en de rest donker is. :)
Je hebt gelijk, heb het instelbaar gemaakt. Dan ziet het er zo uit bij de Hover:
Afbeeldingslocatie: http://www.smokeysoft.nl/RatingActiveNewStyle.png

(Download uit vorige post aangepast.
Je receptendb ziet er nice uit, maar je hebt zo weinig menuitems en toolbarcontrols, zou je die items niet beter naast elkaar zetten? Scheelt weer wat ongebruikte schermruimte :Y)
Met het oog op de toekomst ;)
CMG schreef op zondag 24 februari 2008 @ 02:28:
[...]

Petje af, ziet er goed uit.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07

Tab Transitions

Afbeeldingslocatie: http://a404.net/images/TabTransitions.png

Is een programma om een custom control te testen/showen. Ik had een subklasse gemaakt van de standaard tab control uit Cocoa die het een en ander met animaties kon, ik gebruik het nu in een programma waar ik mee bezig ben. Screenshot is nog uit Tiger.

Duck Launch

Afbeeldingslocatie: http://a404.net/images/ducklaunch.PNG]

Een hele snelle kleine launcher die ik een keer op stage had gemaakt, in de pauze. Ik had er een aantal 'libraries' voor geschreven, zoals het start menu, de browser favorieten & geschiedenis, en later ook nog iTunes maar dat maakte hem wat traag ;).

Morse

Afbeeldingslocatie: http://a404.net/images/Morse.png

Had ik zo'n mooie Western Digital schijf gekocht, en daar stond wat op in morse code. In plaats van ff een converter te googlen moest en zou ik het natuurlijk zelf doen :P met dit als resultaat, een tweeweg converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Hrm, zoiets moesten wij ook eens maken voor de opleiding, daarbij gebruikmakend van binaire bomen (zo van puntje is links, streepje is rechts, letter op kruispunt is resultaat). Grappig :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Laatst online: 04-07-2024
Uuit andere post van mij (niels88 zei dat het maybe handig was het hier ook te posten):

Ik zat laatst met een probleem, mijn backup hdd had badsectors en een paar van mijn foto's raakten beschadigd. Dit zag ik door een foutmelding, maar een andere manier om het snel te checken had ik niet. Toen ben ik opzoek gegaan naar een manier om te checken of de foto's nog het zelfde zijn en onbeschadigd. SFV bestanden zijn denk ik de oplossing. In een SFV bestandje staat een CRC code (Cyclic Redundancy Check (Cyclische Overtolligheidscontrole)) van een bestand(en). Als je het .SFV bestandje later opend in een SFV-checker (quicksfv bijv.) kan je zien of de bestanden nog de zelfde CRC code hebben (en dus onbeschadigd/onveranderd zijn).

Toen ik een goed programma had gevonden voor SFV's te maken met een commandline ben ik bezig geweest, na 2 uur (ik ben niet zo held in coden, het was even wennen weer) is dit het resultaat:

sfvmaker_single_dir.exe
Dit bestand zet je in een directorie en open je. Hij maakt een SFV aan genaamd sfv_check.sfv met daarin de CRC's van alle *.jpg *.CR2 *.PSD *.gif *.pts *.bmp bestanden. Hierna delete hij alle files die hij net uitgepakt heeft (hij delete zichzelf niet,sfvmaker_single_dir.exe). Het is gemakkelijke om meer extenties toe te voegen, moet je exec.bat editten.

sfvmaker_photos_multiple_dirs.rar
De naam zegt het al, deze versie is voor meerdere directories.
Het werkt alsvolgt, pak de rar uit dan heb je de volgende bestanden:
sfv.exe
make_sfv.bat
dirlist.bat

Deze bestanden zet je in de directorie waarin alle subdirs met foto's staan.
Open dirlist.bat. Deze maakt een list.txt aan met daarin een lijst van alle dir's die de map bevat waarin je de bestanden hebt neergezet. Uit list.txt moet je alles verwijderen wat geen dir is (*.exe *.bat *.sfv enzovoort gewoon alles wat geen directorie is), dan sla je het bestand op. Nu open je make_sfv.bat, deze maakt in elke subdir sfv_check.sfv aan (zelfde manier als sfvmaker_single_dir.exe dat doet, alleen laat deze geen enkel bestand achter in de subdirs).

Bekende 'bugs' zijn:
  • sfvmaker_photos_multiple_dirs, werkt alleen met subdirs dus als je de map 'foto's' hebt met daar in de mappen 1, 2, 3 dan maakt hij in die mappen elke een sfv. Maar subsub directories slaat hij over als bijvoorbeeld map 1 nog een submap genaamd 1_2 bevat dan maakt hij hier geen SFV in.
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen, uiteraard mogen jullie verbeteringen hierin aanbrengen (zoals ondersteuning voor meer filetypes bijvoorbeeld).

Download link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:29:
Wachtwoorden gaan alleen als MD5 hash over de lijn en worden als MD5 opgeslagen. De data wordt niet encrypted opgeslagen, maar as said kun je prima je eigen server draaien als je 't niet vertrouwt. Encryptie is wel iets dat ik nog eens in ga/wil bouwen, maar ik kan niet zeggen op welke termijn.
Voortaan wordt de inhoud van de items opgeslagen/verzonden/ontvangen met Rijndael encryptie; hierdoor kunnen derden (en ik ;) ) dus niet (meer) 'mee-lezen'. Credentials worden ook niet meer in het register opgeslagen maar in de Windows Credential manager; die is altijd veiliger dan een eigen implementatie ;)

QuickClip 2.0.4.0

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 25-02-2008 03:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Wysiwyg Editor

Met bijhorend CMS

Afbeeldingslocatie: http://www.fixx.be/img/cms.png
De layout is een beetje geript van office, maar ik ben dan ook geen gfx designer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11
era.zer schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:43:

Wysiwyg Editor

Met bijhorend CMS

[afbeelding]
De layout is een beetje geript van office, maar ik ben dan ook geen gfx designer
Ziet er mooi uit, maar in wat is het gemaakt? ASP.NET, php, ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

De editor is gewone HTML met javascript (foto invoegen/foto zoeken roept een PHP pagina aan)
Het CMS deel is PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is er een demo, source code, iets anders? Als je niets meer kan tonen dan een image dump, is het dan wel het juiste topic om wat te showen? Mij lijkt een demo toch wel interessant :)
Zolang je niet de graphics van de office hebt overgenomen, maar zelf wat hebt geklust is er niet aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ken een MS-official die tegen mij heeft gezegd "we want people to use the Ribbon anywhere" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

haha Alex :)
tja het heet "Welke tools heb jij gemaakt" eh mithras, niet "share hier je sourcecode" ;)
misschien geef ik 't nog eens vrij als goede daad voor 2008
Er zijn ook veel beter editors voor jou, zoals tinyMCE, maar deze editor is op (mijn) maat gemaakt.
Er zijn verschillende manieren, maar eenvoudig kan het zo (voor firefox) :
code:
1
2
3
4
//zet een iframe in je document met het ID editor
document.getElementById("editor").contentDocument.designMode = "on";
//Vanaf dan kun je typen in je iframe en dingen selecteren
document.getElementById("editor").contentWindow.document.execCommand(sCommand, bUserInterface, vValue);

Met de functie execCommand ( http://msdn2.microsoft.co...rary/ms536419(VS.85).aspx ) kom je al heel ver, je kan ook gewone html toevoegen en bewerken aan je iframe enz

[ Voor 4% gewijzigd door ? ? op 25-02-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Laatst online: 30-08 13:53
mithras schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:23:
[...]
Zolang je niet de graphics van de office hebt overgenomen, maar zelf wat hebt geklust is er niet aan de hand ;)
Lijken mij heel erg de icons uit Office, maar als wat Alex) zegt klopt lijkt het me geen probleem ;)

Binnenkort maar eens tijd vinden om hier weer wat zooi neer te gooien, vooral mijn quicklaunch is nogal in trek bij vrienden en bekenden. (mag ik dan eerst wel ff een rewrite van doen, maar das zo gebeurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Toen ik begon met mijn website heb ik voor de statistieken Google Analytics gebruikt, maar dat deed niet helemaal wat ik wil. Daarna statcounter.com toegevoegd en dat was al een stuk leuker.

Het idee was om de bar chart grafiekjes toe te voegen in mijn eigen CMS, zodat ik alle info op een plek heb.

Statcounter heeft een paar leuke javascript trucjes wat het nogal moeilijk maakte om hun grafiekjes op te halen, maar ik heb het toch voor mekaar gekregen.

Het is nog niet helemaal af, maar ik wou alvast de huidige versie delen. Wat hij nu doet is al je bar charts ophalen voor al je projecten (heb er zelf momenteel drie en het is erg handig om ze allemaal onder elkaar te laten zien).

Als je het zelf wilt proberen, check it out @ http://statcounter.nickkusters.com/, feedback is zeer welkom :)

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
era.zer schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:53:
tja het heet "Welke tools heb jij gemaakt" eh mithras, niet "share hier je sourcecode" ;)
misschien geef ik 't nog eens vrij als goede daad voor 2008
Ik zeg ook niet dat dit een marketplace moet worden met een orgie aan sourcecode. Ik moet wel zeggen dat ik het jammer zou vinden, als dit topic tot een "dump je screenshot" wordt :)

Ik ben namelijk zeker geïnteresseerd in de methode die je kiest. De ribbon is iets waar veel mensen nog aan moeten wennen, wat met argusogen is bekeken en volgens sommigen veel beter werkt. Het is dus nogal een stap om zo'n soort manier (of een onderdeel daarvan) te implementeren in een WYSIWYG interface op het internet :)
Je kan tegen problemen aanlopen waar je bij een offline client niet tegenaan loopt, of iets wat juist veel makkelijker is.

Het gaat niet om het zomaar kunnen overnemen van jou mooi geprogselde editor, maar meer een kijkje in de keuken. Hoever die deur opengaat kan je zelf bepalen. Mijn mening is dat een screenshot alleen net wat weinig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-09 23:37

sanzut

It's always christmas time

GieltjE schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:19:

Een tijdje terug heb ik hier ookal mijn progseltje gepost, echter zijn er veel dingen verbeterd en toegevoegt.
De grootste verandering is de mogelijkheid om te exporteren naar Outlook 2003/2007 en sunbird (.csv) en de lokalen zijn nu ook zichtbaar.

[afbeelding]

Downloaden kan hier:
http://www.hazelhof.nl/roosterviewer/
Wilde je roosterviewer net gaan installeren, alleen blijft de installer bij mij hangen op Creating native image. Met de uninstalleer loop ik tegen hetzelfde probleem aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Toch handig he, MSN? :+
kingjotte schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:59:
[...]

Lijken mij heel erg de icons uit Office, maar als wat Alex) zegt klopt lijkt het me geen probleem ;)
Hij moest lachen om iets anders wat ik had gemaakt, toen ik een vergelijking maakte met Office zei hij dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GieltjE schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:19:

Ik neem aan dat dit niks met hanen en/of kippen te maken heeft? Of je doet alles in Engels, of in het Nederlands, maar haal het niet door elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

sanzut schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:46:
[...]

Wilde je roosterviewer net gaan installeren, alleen blijft de installer bij mij hangen op Creating native image. Met de uninstalleer loop ik tegen hetzelfde probleem aan..
Dit is idd soms een traag proces, zal het bij de volgende installer helemaal aan het einde van de installer/uninstaller zetten want in theorie is het niet nodig.
Nieuwe versie met zwaar verbeterde outlook export komt er overigens snel aan. (lees vanavond/morgenavond)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 04:17:
[...]

Ik neem aan dat dit niks met hanen en/of kippen te maken heeft? Of je doet alles in Engels, of in het Nederlands, maar haal het niet door elkaar :P
Sorry niet echt creatief;)

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut

sanzut

Maar wat doet het dan?? Dat is mij namelijk niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Met een native image wordt een machinespecifieke versie van applicatiecode bedoeld.

Het .NET Framework werkt als een soort tussenlaag, waardoor de programmeur in speciale gevallen geen rekening hoeft te houden met zaken als processoreigenschappen enzo. Door tijdens de installatie een native image te maken, hoeft het framework dat niet iedere keer te doen waardoor de applicatie uiteindelijk sneller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een reeks build utilities voor SCons geschreven voor een aantal van m'n projecten. Daarbij horen ook wat overige python scripts. Binnenkort moeten er nog build profiles bijkomen opdat er verschillende configuraties kunnen worden gekozen voor release/debug/profile/etc. builds.
http://cow.svn.sourceforge.net/viewvc/cow/trunk/Scripts/ -> m'n scripts
SCons O+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 12:01

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 04:17:
[...]

psst, viewer is gewoon een Nederlands woord

=edit= @RobIII Dit lijkt me nou precies de bedoeling van het woord. Een ding om naar iets te kijken.

En ik heb al zat gegrilde roostertjes door mijn spijsverteringskanaal heen laten glijden om te weten wat dat zijn :)
.

[ Voor 21% gewijzigd door sopsop op 26-02-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sopsop schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:36:
[...]

psst, viewer is gewoon een Nederlands woord.
offtopic:
pssst, niet in de zin van 't woord zoals het bedoeld is ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 14:04
offtopic:
pssst, rooster is engels...
Als die jongen nou lekker naar hanen wil kijken....

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Remco schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:36:
offtopic:
pssst, rooster is engels...
Als die jongen nou lekker naar hanen wil kijken....
offtopic:
Rooster is ook gewoon een nederlandsch woord hoor }:O

Maar voor de fontys gangers onder ons het exporteren naar outlook gaat nu een factor 10 sneller en een stuk beter!

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21

qless

...vraag maar...

PenguinDB

Eerste publieke versie van mijn database explorer programma. Op dit moment kun je werken met:
- MySQL 3.2 en hoger
- Oracle 9.2 en hoger
- Sybase 10 en hoger
- SQLserver 6.5 en hoger
- Informix 9 en hoger
- Access (indien je hem op windows draait)
- ODBC
- SQLite 2 en 3
- PostgreSQL

Je kunt meerdere databases tegelijk open hebben, elke tabel wordt in een apart tabblad geopend.
Tabel view heeft mogelijkheid tot auto-refresh (deze functie is nog wel pre-beta)
Applicatie is ook nog eens skin-able (keuze uit 8 skins)

Programma is gemaakt in Java en heeft minimaal een 1.5 JRE nodig.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.hierzo.net/PenguinDB/PenguinDB.png

Download: 9.1 MiB
JAR file

Hopelijk willen jullie hier wat "beta" testen ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvesg
  • Laatst online: 08-10-2021
Mja,

Ben pas op deze topic gewezen na mijn post...
Don't be mad @ me :D

Hier is de link:
yvesg in "iTunesCommander voor Apple iTunes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qless schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:01:

PenguinDB

Eerste publieke versie van mijn database explorer programma. Op dit moment kun je werken met:
- MySQL 3.2 en hoger
- Oracle 9.2 en hoger
- Sybase 10 en hoger
- SQLserver 6.5 en hoger
- Informix 9 en hoger
- Access (indien je hem op windows draait)
- ODBC
- SQLite 2 en 3
- PostgreSQL

Je kunt meerdere databases tegelijk open hebben, elke tabel wordt in een apart tabblad geopend.
Tabel view heeft mogelijkheid tot auto-refresh (deze functie is nog wel pre-beta)
Applicatie is ook nog eens skin-able (keuze uit 8 skins)

Programma is gemaakt in Java en heeft minimaal een 1.5 JRE nodig.

Screenshot:
[afbeelding]

Download: 9.1 MiB
JAR file

Hoe moet ik dit uitvoeren? Valt Sql Server compact ook onder Sql server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

java -run <jar>.jar

Leuk die skins ook, ik raak java eigenlijk nooit (meer) aan, is dat gewoon standaard swing, oid?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt niet? Het is een zip archive, er zitten geen jar files in (de hoofd directory).

edit: ah, renamen en uitvoeren werkt wel. Uitvoeren door middel van command niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hernoem het eens naar een .jar, en dan nog eens :)
Ik had in eerste instantie hetzelfde probleem, ik heb een vermoeden dat WinRar of IE er wat mee te maken heeft, aangezien er wel gewoon een .jar wordt aangeboden :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het programma begint minimized.
Sql Server Compact support; gewoon bestand selecteren net als SQLite.
Het programma is soms nog een beetje traag. Meer dan een seconde voor het wisselen van een skin?
Mogelijkheid om connection string in te voeren ipv alle settings in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:15

PenguinDB

Ik vind het er erg mooi uitzien.
Alleen als ik op een kolom met id's ga sorteren dan doet hij:
1
10
11
12
enz.
Zelfde geldt voor een 'normale' kolom met getallen.

Verder zijn mij de run en stop knop nog een beetje onduidelijk en hoe ik zelf een query uit kan voeren. Het lukt mij wel om het limiet te verwijderen en dan de volledige tabel te zien, maar als ik wat anders wijzig in de query, dan werkt het niet.
Ik heb een mysql databaseje.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PenguinDB

Als eerste vind ik het scherm waar je de server settings doet erg onverzichtelijk door die grote input boxen.

Verder krijg ik het niet voor elkaar om de inhoud van een tabel te zien, ook het runnen van een sql query lijkt niet te werken.

MySQL 5.0 (Windows)

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
Ik heb eens wat in RobIII's progje zitten reversen etc., protocol is simpel, over HTTP communicerend via XML. Even geen zin om er een implementatie voor te schrijven, maar als ik een keer tijd over heb/verveling dan schrijf ik wel een simpele implementatie ervoor, en zal ik uiteraard de code delen.

Persoonlijk zou ik niet voor HTTP hebben gekozen, maar een eigen server geschreven hebben.

Code even door de reflector getrokken en bekeken, leuk gemaakt! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ricvdp op 28-02-2008 20:03 ]

• Alex)
Ik heb een websiteje gebouwd wat je Windows Live Contacts uitleest a.d.h.v. een token verkregen van Windows Live Delegated Authentication.

Hierdoor krijg ik op mijn website geen username en passwords, maar een token wat ik kan gebruiken om het adresboek van een user te raadplegen. (bijvoorbeeld) Ik heb de code gebouwd n.a.v. testcode die ik kreeg van Angus Logan (medewerker MS), in ASP.NET en Powershell (en een deel PHP zat er al bij.)

Als je het wilt testen of de source wil downloaden: http://wlid-da.alex-media-services.com. Op mijn site wordt er niets aan tokens ofzo opgeslagen, het is echt alleen inloggen, token ophalen en token en gegevens printen.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:41

pietje63

RTFM

Ok, het is nauwelijks een tool te noemen, maar misschien toch ook handig voor anderen.
Ik ben met mijn scriptie bezig en daar werk ik op verschillende plekken aan (thuis, stage plaats, af en toe andere locatie). Omdat ik altijd de juiste documenten bij me wil hebben zet ik ze standaard op een usb-stick. Heb nu een bat bestandje geschreven dat met xcopy steeds de nieuwste versie van de bestanden van en naar de usb schijf kopieert. Simpel, maar handig.

Dit bestand staat in de root van de usb.

code:
1
2
3
4
5
6
7
@set usb=%cd%SCRIPTIE
@set desktop=%USERPROFILE%\Desktop\SCRIPTIE
@echo "VAN USB naar DESKTOP"
@xcopy "%usb%" "%desktop%" /D /E /S /Y
@echo "VAN DESKTOP naar USB"
@xcopy "%desktop%" "%usb%" /D /E /S /Y
@PAUSE
Sebazzz schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:00:
Kan je daarvoor niet beter Microsoft Synctoy gebruiken? Gratis en goed :)
Tja, misschien wel. Maar dit det het werk ook, en ik hoef het niet te installeren en/of in te stellen op elke pc waar ik kom. Ik heb nog even gekeken naar sync tools, maar vond het al snel overkill.

[ Voor 33% gewijzigd door pietje63 op 28-02-2008 21:08 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

TV.com monitor

Oke, een super klein tooltje.
Ik volg series "via internet". Via tv.com kan je wel ongeveer zien welke (nieuwe) afleveringen er zijn, maar dat vond ik toch wat onhandig. En onthouden op welke dag een serie wordt uitgezonden, dat is aan mij niet besteed.
Dus tool gemaakt waarin ik de show-id's kan opgeven en (via de HTML-source) kan achterhalen wat de laatste aflevering is en evt de volgende.

Geschreven in C# (.Net 2.0).

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.van.emmerik/screenshot1.png

Download: 10,3 KB ;)
zip file

Shows kan je zoeken via tv.com en dan gaat het dus om het nummer in de adresbalk achter 'show/'.
Nog volop bezig met ontwikkeling...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:00

Sebazzz

3dp

Kan je daarvoor niet beter Microsoft Synctoy gebruiken? Gratis en goed :)

[ Voor 65% gewijzigd door Sebazzz op 28-02-2008 21:00 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ricvdp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:53:
Persoonlijk zou ik niet voor HTTP hebben gekozen, maar een eigen server geschreven hebben.
Waarom zou je dat doen? Welk voordeel hoop je daarmee te behalen boven een tried and true protocol als HTTP?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat is zo'n beetje het enige protocol dat in zowat elke situatie werkt (firewall's en dat soort dingen). Dat is ook precies de reden waarom SOAP bijvoorbeeld over HTTP gaat.
Code even door de reflector getrokken en bekeken, leuk gemaakt! :)
:X Er moet anders nog wel her-en-der wat opgeschoond worden ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:56:

TV.com monitor

Ik volg series "via internet". Via tv.com kan je wel ongeveer zien welke (nieuwe) afleveringen er zijn, maar dat vond ik toch wat onhandig. En onthouden op welke dag een serie wordt uitgezonden, dat is aan mij niet besteed.
Dus tool gemaakt waarin ik de show-id's kan opgeven en (via de HTML-source) kan achterhalen wat de laatste aflevering is en evt de volgende.

Screenshot:
[afbeelding]

zip file

Shows kan je zoeken via tv.com en dan gaat het dus om het nummer in de adresbalk achter 'show/'.
Lijkt me erg handig, alleen krijg ik een error bij het opstarten (volgens mij mis ik een bestand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 07:37:
[...]

Lijkt me erg handig, alleen krijg ik een error bij het opstarten (volgens mij mis ik een bestand).
Oops, inderdaad niet goed getest vanuit een schone situatie... :'(

Update (nog steeds ruim 10KB):
zip file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 22:41

pietje63

RTFM

Nu krijg ik ook geen foutmelding meer :-). Het lukt me alleen niet om shows te verwijderen..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietje63 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:25:
Nu krijg ik ook geen foutmelding meer :-). Het lukt me alleen niet om shows te verwijderen..
Dat klopt, die functie moet er nog in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ook maar even.

Haxor

Afbeeldingslocatie: http://thetriads.us.to/progs/Haxor/screens/haxor6.png
Programma om schoolcomputers mee te hacken :$ Eigenlijk gemaakt om wat programming experience in C#.NET te krijgen maar dat is wat uit de hand gelopen denk ik zo :P Kon er het hele schoolnetwerk mee plat leggen, van onze school. Dit heb ik echter niet gedaan. Ik ben naar de systeembeheerder gegaan en heb hem het een en ander laten zien, en het netwerk en de computers zijn nu stukken onkraakbaarder :) Het programma heeft baas bescherming, de mogelijkheid om processen onder een andere gebruiker te starten (via snelkoppeling was het uitgeschakeld), het administrator wachtwoord te wijzigen, en nog een paar kleine dingen. Het programma gebruikt een apart dll bestand voor het inloggen, zodat voor een paar extra inlognamen niet het hele programma opnieuw gecompileerd hoeft te worden. De namen en wachtwoorden in de dll bestanden zijn gehasht. Gebruikt een ini bestand om de instellingen op te slaan.

Geen download - Meer screens - Heeft .NET 2.0 of hoger nodig

RegExTester

Afbeeldingslocatie: http://thetriads.us.to/progs/RegExTester/screens/regextester2.png
Programma om reguliere expressies te testen, op zowel syntax als gebruik. Ook om wat experience te krijgen, niks serieus. Het programma werkt maar is (nog) minimalistisch. Is portable, doet niets met je bak.

Download - Meer screens - Heeft .NET 2.0 of hoger nodig

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 20:26
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:56:

TV.com monitor

Screenshot:
[afbeelding]

zip file

Ik gebruik altijd deze website ervoor. Je kunt je eigen filter instellen. Per dag wordt weergegeven óf er dan series worden uitgezonden of niet. Je kunt maand voor maand browsen, en bij de onmouseover krijg je info over de betreffende aflevering te zien.

Ik weet niet precies hoe je programma werkt, heb het nl. niet geprobeerd, maar ik vond deze website best wel een uitkomst :) Miss dat het voor jou ook iets kan betekenen (of voor andere tweakers)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:27:
[...]

Ik gebruik altijd deze website ervoor. Je kunt je eigen filter instellen. Per dag wordt weergegeven óf er dan series worden uitgezonden of niet. Je kunt maand voor maand browsen, en bij de onmouseover krijg je info over de betreffende aflevering te zien.

Ik weet niet precies hoe je programma werkt, heb het nl. niet geprobeerd, maar ik vond deze website best wel een uitkomst :) Miss dat het voor jou ook iets kan betekenen (of voor andere tweakers)
De website is inderdaad handiger en completer qua overzicht. Ik geef alleen de laatste en (als die er is) de volgende aflevering.
Aan de andere kant zie ik 2 series niet op de website staan, die ik wel volg.
Maar goed, mijn programma werkt zolang tv.com z'n website niet aanpast.
Er is dus altijd wat... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 02-09 10:05
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:46:
[...]

De website is inderdaad handiger en completer qua overzicht. Ik geef alleen de laatste en (als die er is) de volgende aflevering.
www.tvrage.com heeft een speciale pagina voor scripts

http://www.tvrage.com/quickinfo.php?show=Lost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 02-09 10:05

c0dec

Klein programmatje dat zich als shell extension toevoegd aan het context menu van Windows. Laat alle codec informatie zien dmv Mediainfo (DLL zit erbij). Verwacht er niet te veel van aangezien het erg snel gemaakt is :)

Programma is gemaakt in .net 2.0.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.groov.nl/pub/c0dec.png

Download: 447KB
RAR file

Als het programma gestart wordt registreerd het zich meteen, kan unregistered worden door de -unregister parameter

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 02-03-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ziet er grappig uit, maar in plaats van spaties zou je natuurlijk een listbox kunnen overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Ik heb nog wat dingetjes aan mijn receptenprogramma verbeterd, en toegevoegd:
  • Installatie verbeterd, mssql & dotnet worden automatisch geinstalleerd.
  • Geen fout meer bij het opstarten wegens MsSql express.
  • Recepten kunnen via het overzicht verwijderd worden, zo zijn recepten in groepen snel te verwijderen
  • De stijl van het programma werd niet onthouden na opnieuw opstarten.
  • Recepten kunnen geexporteerd en geimporteerd worden, werkt als backup en zo kun je eventueel recepten met anderen delen.
  • Site geregistreerd en gemaakt voor het programma, vond het toch leuk om het een eigen plekje op het web te geven.
Afbeeldingslocatie: http://www.receptendb.nl/Images/ImportGroot.jpg

Nog steeds beta, entity framework is nog niet uit en ik moet zelf maar eens uitgebreid testen ook. Heb ik een receptenprogramma, kom ik er niet aan toe om mijn recepten in te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 00:13
Oke, na het zien van alle leuke dingen hier stuur ik ook maar eens een screenshotje in :)
Ik ben actief lid van een jongerenvereniging en naast de website die ik voor ze heb gemaakt heb ik een soort van 'addon' voor de cms geschreven. Omdat het via websites altijd een redelijk gehannis is om foto's te kunnen uploaden heb ik tooltje geschreven om complete collages in een keer te kunnen uploaden, bewerken bekijken en verwijderen.

Omdat het hosting bedrijf geen externe MySql acces geeft, geef ik zelf door middel van een phpscript alle informatie terug naar de applicatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.j19nu-joek.nl/screen.JPG

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Waarin is het geschreven, en wat voor dependencies heeft het?
Ik vindt de widgets een beetje dicht op elkaar staan als ik eerlijk mag wezen.
Alex) schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:37:
Als je het in VS 2008 hebt gedaan met alle settings op standaard is het .NET 3.5. :)
Dat klopt, maar het werkt ook wel in .NET 2.0 zolang je geen dingen uit hogere versies gebruikt zoals Avalon en Linq.

[ Voor 52% gewijzigd door Sebazzz op 07-03-2008 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het ziet eruit als .NET 2, maar ik ben het wel met je eens dat de controls erg dicht op elkaar staan. Iets meer spacing zou wenselijk zijn imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
quote: Sebazzz
Waarin is het geschreven, en wat voor dependencies heeft het?
Ik vindt de widgets een beetje dicht op elkaar staan als ik eerlijk mag wezen
Het is geschreven in C#. Dit was ook de eerste keer dat ik een dergelijk tooltje heb geshchreven in die taal. En ja haha, het is inderdaad nogal krap op elkaar opgebouwd. Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar in PHP, C++ en Java geschreven, en de laatste 2 al een tijdje niet meer. Dus formdesign is niet mn sterkste kant! Ik heb een dependencie gebruikt die niet in dotnet zelf zat. Het is een DLL om makkelijker een post of een get naar een script te sturen. Een groot gedeelte van de applicatie is aan de andere kant geschreven in PHP

Het is van SharpTools. (ik denk dat je dat bedoeld met dependencies?) en is puur (en makkelijk) voor een post of get naar de webserver.
quote: Alex)
Het ziet eruit als .NET 2, maar ik ben het wel met je eens dat de controls erg dicht op elkaar staan. Iets meer spacing zou wenselijk zijn imho
Ik heb het geschreven in visual C# 2008. Omdat ik niet echt bekend ben in deze omgeving weet ik niet zeker of het .net2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als je het in VS 2008 hebt gedaan met alle settings op standaard is het .NET 3.5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bij de project properties wel instellen dat het .Net 2.0 moet targetten (waarschijnlijk gebruik je geen 3.0 of 3.5 functionaliteit). De meeste computers hebben geen 3.5 geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is het niet handiger gewoon een rss feed van tv site 'foo' te laden in random rss reader 'bar' en zo hetzelfde resultaat te krijgen of is dat erg kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dan kun je er het beste voor zorgen dat de regex string ergens uit een online database / webservice wordt gehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
@Serpie: ik probeer je pakket te installeren maar hij blijft hangen bij installing .Net framework 3.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Jigs schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:05:
@Serpie: ik probeer je pakket te installeren maar hij blijft hangen bij installing .Net framework 3.5...
Probeer eens eerst dotnet framework appart te installeren, en daarna mijn setup te draaien?
http://www.microsoft.com/...8D977D32A6&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 13:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Erg handig inderdaad. Ikzelf gebruik voor een zelfgescrheven tool (die ik helaas hier niet kan posten) ook de quick info van tvrage.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoBbY_1 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:19:
Oke, na het zien van alle leuke dingen hier stuur ik ook maar eens een screenshotje in :)
Ziet er vrij overzichtelijk uit, al kan 't altijd beter, maar...
Linksboven laat je de bestandsnamen zien, maar voor de gebruiker heten ze zo te zien allemaal "D:\Mijn documenten\Mijn af...". Waarschijnlijk/hopelijk hebben ze wel een hint die de volledige padnaam weergeeft, maar mi kun je beter alleen de bestandsnaam zonder padverwijzing tonen ('Tante Truus tussen de schuifdeuren.jpg'), en in de hint/mouseover het hele pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:36:
[...]
Ziet er vrij overzichtelijk uit, al kan 't altijd beter, maar...
Linksboven laat je de bestandsnamen zien, maar voor de gebruiker heten ze zo te zien allemaal "D:\Mijn documenten\Mijn af...". Waarschijnlijk/hopelijk hebben ze wel een hint die de volledige padnaam weergeeft, maar mi kun je beter alleen de bestandsnaam zonder padverwijzing tonen ('Tante Truus tussen de schuifdeuren.jpg'), en in de hint/mouseover het hele pad.
Daar heb je helemaal gelijk in :) Die heb ik na lezen van je reactie ook gelijk ingekort. Nooit echt op gelet. Ook ga in binnenkort de hele Gui maar eens omgooien. Alleen ben ik nog een beetje aan het kijken wat een slimme mannier is om thumbnails te gaan maken voor in de fotolijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut

sanzut

offtopic:
In de topic warning wordt verwezen naar een topic, maar dat topic is gesloten, en niet meer heropend. Misschien is het slim om die link daar weg te halen

Lobby, wat voor CMS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Niet echt een tooltje maar wel handig voor mensen die hyves gebruiken :P
Een msn botje die Wie Wat Waars kan toevoegen op hyves zodat je niet helemaal hoeft in te loggen etc.
Gewoon wiewatwaar@pimpmyhyves.nl toevoegen aan je contacts op msn. De werking van de bot is nog een beetje brak, maar je moet eerst 2x wat zeggen, de bot zal dan zeggen dat hij je nog niet kent en een url geven waar je de applicatie toegang kan geven tot je wiewatwaar. Wanneer je dit gedaan hebt typ je eerst je 'wat' en dan je 'waar' en de applicatie voegt deze toe aan je wiewatwaar op hyves.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Ik ben de laatste tijd met web services aan het spelen en heb een sudoku solver geschreven en achter een webservice gehangen. Het ontvangt een soap bericht met de op te lossen sudoku er in. Alle cellen staan erin vermeld, met een 0 waar het onbekend is. En dan stuurt de webservice een bericht terug waarin staat of hij hem heeft opgelost of niet en de opgeloste sudoku.

Ik heb niet echt tijd om een leuke frontend/client te schrijven, ik heb hem alleen getest in een webservice tester. Dit is de wsdl: http://82.93.220.122:8080/SudokuWS/ws?wsdl

Misschien kunnen jullie raden in wat voor taal ik deze service heb geimplementeerd en wat voor webserver het host. Misschien kan iemand snel een client applicatie in elkaar prutsen?

Als je een sudoku post naar de service,dan voor een leeg vakje vul je 0 in en alle andere vakjes het getal dat je al weet.

[ Voor 7% gewijzigd door Macros op 14-03-2008 17:20 ]

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Macros schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:54:
...
Misschien kunnen jullie raden in wat voor taal ik deze service heb geimplementeerd en wat voor webserver het host. Misschien kan iemand snel een client applicatie in elkaar prutsen?
Niet echt moeilijk te raden he. :p JBossWeb/2.0.1.GA

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
sanzut schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:11:
offtopic:
In de topic warning wordt verwezen naar een topic, maar dat topic is gesloten, en niet meer heropend. Misschien is het slim om die link daar weg te halen

Lobby, wat voor CMS gebruik je?
Ik gebruik hier gewoon een eigen geschreven CMS voor. Als voordeel kan je dan makkelijk alles afstemmen op eigen wensen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Wederom een nieuw tooltje...

Geek Launcher

Afbeeldingslocatie: http://files.demontpx.com/pub/DemonTPx%20Software/GeekLauncher/geeklauncher.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files.demontpx.com/pub/DemonTPx%20Software/GeekLauncher/geeklauncher_windows.jpg

Een dertien-in-een-dozijn application launcher, waarmee je programma's met een paar drukken op je toetsenbord opstart.

Features:
- Snel applicaties starten met je toetsenbord
- Voeg applicaties toe door snelkoppleingen in het onderste vak te slepen
- Filteren op applicaties en browsen met pijljestoetsen
- Hotkey (default = Win+Q) om het launch-venster te openen

De reden waarom ik GL geschreven heb, is omdat de meeste launchers naar mijn idee net iets te bloated zijn. En ik wil slechts een aantal applicaties in mijn lijst, niet alles in mijn start menu oid.

Geschreven in C#. .NET2 is vereist.

Meer info: http://demontpx.com/demontpx/Geek+Launcher
Hier te downloaden: https://sourceforge.net/p...=221802&package_id=267950
SVN: http://svn.demontpx.com/GeekLauncher
WebSVN: http://websvn.demontpx.com/listing.php?repname=GeekLauncher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Laatst online: 22:12
Poef dan haal ik het weg :)

[ Voor 91% gewijzigd door DoDo op 25-03-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DoDo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:35:
Ik heb een Wrapper gemaakt voor de Active Directory in C#. Bruikbaar in alle .NET omgevingen.
Gemaakt omdat ik het zelf nodig had, en ik ga hem nog proberen te verkopen ook.

Het heeft eigenlijk gewoon alle functies die je in de AD zelf hebt, en dan vanuit jouw project.

Vandaar dat ik de URL niet geef, anders is het spam
Zonder linkjes, screenshots of andere 'goodies' heeft het weinig nut zoiets hier te posten; dan kan ik nog wel 3500 projecten opnoemen waar ik aan gewerkt heb en dan wordt het ook zo'n opsomtopic he? ;)

offtopic:
Ik heb even naar je homepage gekeken :P en ik denk dat je nog maar half weet waar een AD voor dient gezien je zegt "Het heeft eigenlijk gewoon alle functies die je in de AD zelf hebt" ;) Op die site zie ik echter alleen maar user/group functies terwijl een AD zoveel meer doet...
...en ik vind het behoorlijk prijzig voor code die ik overal kant-en-klaar op het web kan vinden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 25-03-2008 17:57 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 08:00
Ik heb eerder al eens mijn project SynCE-KPM genoemd. Het doel van dit programma is een managing application voor Windows Mobile 5 en 6 telefoons onder Linux. Eigenlijk kun je het zien als dat ik een soort ActiveSync voor linux wil maken ;) (overigens doet synce-kpm niet het syncen, dat gebeurt door sync-engine, een andere project uit de SynCE familie)

We zijn op dit moment ook bezig om te kijken of het hele SynCE project (wat de uiteindelijke communicatie doet met de telefoon) goed draaiend te krijgen is onder FreeBSD en het lijkt erop dat dit wel mogelijk zou moeten zijn. Er zouden slechts een aantal kleine aanpassingen nodig zijn om SynCE-KPM dan ook te laten draaien onder FreeBSD.

Afgelopen week heb ik een complete rewrite gedaan van het programma, dus ook hier maar weer een kleine update.

Huidge versie van SynCE-KPM is vooral onder de motorkap veranderd, heb een rewrite gedaan naar twee verschillende processen (een voor GUI, een voor dataserver) met beide een eigen eventloop ipv werken met allerlei threads binnen python (wat soms voor hangende GUI zorgde, omdat de GIL niet altijd vrijgegeven werd...)

Echter, ook de GUI zelf is veranderd, progressbar van het kopieren van een CAB bestand voor installatie werkt nu op alle systemen goed en meest leuke is dat SynCE-KPM op het scherm bijna dezelfde informatie laat zien met betrekking tot de ActiveSync status als wat je op de telefoon ziet :) Helaas laat hij niet alles zien, omdat de telefoon niet alle updates doorstuurt, maar dat wordt nog uitgezocht ;)

Aangezien de meeste wijzigingen in het pakket te maken heben met het laten zien van dynamische dingen aan de gebruiker, heb ik ditmaal niet alleen screenshots, maar ook een screencast gemaakt. Screencast is te vinden in de release-post van de laatste SVN versie.

Verder de screenshots.

Voortgang van het kopieren van een CAB bestand naar device zodat dit geinstalleerd kan worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.guidodiepen.nl/wp-content/uploads/2008/03/synce-kpm-screenshot24.png

Voortgang van een ActiveSync sessie die in gang is:
Afbeeldingslocatie: http://www.guidodiepen.nl/wp-content/uploads/2008/03/synce-kpm-screenshot29.png

Maar voor een betere indruk wil ik toch aanraden de screencast te kijken, laat dynamische dingen iets beter zien ;)

Wat verder nog wel leuk is, de nieuwe Mandriva 2008 Spring die binnenkort uitkomt zal out-of-the-box support bieden voor het synchroniseren van Windows mobile 5 en 6 telefoons. De gebruiker zal dus niet meer aangepaste kernel modules moeten maken, wat een hele verbetering zal zijn. We zijn nog steeds bezig om een patch in de mainstream kernel te krijgen, maar dat gaat niet zo snel...
Verder zal deze laatste SVN versie van SynCE-KPM een standaard onderdeel zijn van de nieuwe Mandriva om gebruikers partnerships te laten maken en hun telefoon te beheren :)

[ Voor 9% gewijzigd door hammerhead op 27-03-2008 08:14 ]

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

^^ mooie applicatie, alleen die fonts! waar is de anti-aliassing?

Nu we het over fonts hebben:

fontinstall.exe

download: http://www.programmas.be/software/ met nog andere tools
direct: http://www.programmas.be/files/fontinstall.exe

Zoals je misschien weet kun je fonts niet zomaar met een batch opdracht kopiëren. En knip/plak via Windows geeft irritante alerts als de font al bestaat. Dus om 't automatisch te laten verlopen deze kleine util gemaakt.

fontinstall.exe <fontfile.ext>
met argument = enkel deze file
zonder argument = alle TTF files in de huidige directory (zonder subdirectories)

[ Voor 6% gewijzigd door ? ? op 31-03-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

TransGaming heeft recent SwiftShader 2.0 gelanceerd, waarvan ik de hoofdontwikkelaar ben.

Het is een software 3D renderer met volledige ondersteuning voor Shader Model 2.0 (vergelijkbaar met een Radeon X800 of GeForce FX qua features). De prestaties zijn beperkt door de snelheid van de CPU maar voor 'casual' games en desktopapplicaties die Direct3D 9 vereisen zou het moeten volstaan.

Mensen met een redelijk recente CPU kunnen het ook eens wagen om de demo te testen met recente games om de mogelijkheden na te gaan. Half-Life 2 zou speelbaar moeten zijn op een Core 2 Duo, en zelfs Crysis lukt maar dan aan enkele beeldjes per seconde. Voor de beoogde markt van casual games zou een 5 jaar oude CPU al moeten volstaan.

Indien je het eens zou kunnen testen met enkele DirectX 9 spellen en me je ervaring kan meedelen zou dat zeer geappreciëerd worden. Suggesties, vragen en kritiek zijn ook welkom!

Groeten,

Nicolas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou het anders wel netjes vinden als je een link naar een directe download zou aanbieden i.p.v. een 'geef-ons-je-email-en-wij-mailen-je-de-url'.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat ik onlangs gemaakt heb:
http://sob.qik.nl/multisob hiermee is het mogelijk een meerdere sob clients te draaien (indien je een multi core/cpu systeem hebt) zonder service installatie maar ook voor gebruik vanaf removable media of een netwerkshare.

Ik was best verrast wat er allemaal in batch gemaakt kan worden met NT als os.

offtopic:
verkapte stampede reclame

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:34:
Beste Tweakers,

TransGaming heeft recent SwiftShader 2.0 gelanceerd, waarvan ik de hoofdontwikkelaar ben.

Het is een software 3D renderer met volledige ondersteuning voor Shader Model 2.0 (vergelijkbaar met een Radeon X800 of GeForce FX qua features). De prestaties zijn beperkt door de snelheid van de CPU maar voor 'casual' games en desktopapplicaties die Direct3D 9 vereisen zou het moeten volstaan.

Mensen met een redelijk recente CPU kunnen het ook eens wagen om de demo te testen met recente games om de mogelijkheden na te gaan. Half-Life 2 zou speelbaar moeten zijn op een Core 2 Duo, en zelfs Crysis lukt maar dan aan enkele beeldjes per seconde. Voor de beoogde markt van casual games zou een 5 jaar oude CPU al moeten volstaan.

Indien je het eens zou kunnen testen met enkele DirectX 9 spellen en me je ervaring kan meedelen zou dat zeer geappreciëerd worden. Suggesties, vragen en kritiek zijn ook welkom!

Groeten,

Nicolas
beetje jammer dat er geen directe download link is maar je eerst je persoonelijke gegevens moet opgeven. Nogal demotiverend om nog verder naar dat product te gaan kijken.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.