Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 5 **OPGELOST**

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 12.470 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Mensen mag het weer ontopic. :)

Er zijn al tal van andere topics over hoe de set aan te sluiten en hoe je surround geluid krijgt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:11:

Daarnaast zal je NOOIT surround krijgen via digitaal, Nahjah alleen als je DVD kijkt dan.
De reden hiervoor is dat de meeste geluidskaarten wel een decoding chip hebben (waardoor je signaal van digitaal wordt omgezet in anoloog voor 6 channel direct) maar dat de geluidskaart GEEN encoding chip heeft waardoor het signaal dat is omgezet NIET weer terug omgezet word naar digitaal signaal welk je POD weer kan decoden voor de speakers.
Wel mogelijk!

http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=90887

Zelf geprobeerd en het werkt geweldig, een EAX stream word keurig omgezet in een AC3 stream zodat je receiver het snapt. En prachtig 2/3/4/5/6/7.1 geluid.

Over het plugje wat ik hier boven nog wat over las:

Probeer deze te krijgen "Rca to Mono jack"

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:UbsoSReEoibPUM:http://www.djkit.co.uk/acatalog/759_857.jpg

Dit werkte bij mij veel beter dan de techniek die jij gebruikt. (heb het zelfde geprobeerd)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:11:
Bedoel je dat je 96-24 in je beeld wilt hebben?
Zo ja dan moet je gewoon in je audio instellingen op de pc instellen dat je het via 96 KHz wilt versturen digitaal.
Daarnaast zal je NOOIT surround krijgen via digitaal, Nahjah alleen als je DVD kijkt dan.
De reden hiervoor is dat de meeste geluidskaarten wel een decoding chip hebben (waardoor je signaal van digitaal wordt omgezet in anoloog voor 6 channel direct) maar dat de geluidskaart GEEN encoding chip heeft waardoor het signaal dat is omgezet NIET weer terug omgezet word naar digitaal signaal welk je POD weer kan decoden voor de speakers.
Resultaat is dat je alleen Surround kan hebben door het met 6 channel direct aan te sluiten.
Dus als jij spellen wilt hebben met surround signaal dan weet ej wat je moet doen.

De enige geluidskaart die het wel kan is de Auzentech Meridian kaart.
Deze kaart heeft wel een encoding chip MAAR op deze kaart zitten C-Media chips wara ik dan weer niet zo kappot van ben.
idd dat werkt heb nu geluid via dts als ik die dvd afspeel. maar is het normaal dat ie in je POD geen DTS aangeeft? maar PLII movie/music? wel komt er 96-24 in te staan ..

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veen schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:39:
Iemand met een X530 die ook plopt en al een refund oid gehad heeft? Ik heb al 4 mailtjes naar logitech gestuurd maar nog nooit iets gehoord. Zal anders morgen eens bellen als dat helpt :)
Ja, ik heb de x530. Heb een mail gestuurd naar hun, meteen dezelfde dag antwoord, met dingen die ik moest testen.
En daarop geantwoord, en weer mail gehad met refund formulier. Die heb ik nu ook opgestuurd...En zouden ze doorsturen naar hoofdkantoor...

Zit nu een week te wachten...totdat ik een antwoord krijg wanneer ze hem komen halen...
Weet iemand hoelang het kan duren, voordat ze van het hoofdkantoor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:53:
[...]

Ja, ik heb de x530. Heb een mail gestuurd naar hun, meteen dezelfde dag antwoord, met dingen die ik moest testen.
En daarop geantwoord, en weer mail gehad met refund formulier. Die heb ik nu ook opgestuurd...En zouden ze doorsturen naar hoofdkantoor...

Zit nu een week te wachten...totdat ik een antwoord krijg wanneer ze hem komen halen...
Weet iemand hoelang het kan duren, voordat ze van het hoofdkantoor bellen?
Het hoofdkantoor kan direct in je case kijken. Dus op het moment dat jij reageerd met een ingevuld refund formulier krijgen hun dat vrijwel direct te weten.

Het kan echter even duren voordat je het geld terughebt. B.G. liet me enige tijd geleden weten dat betalingen eens in de zoveel tijd plaatsvinden - batch opdracht -.

Reken op maximaal 3 weken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Hier nog een bericht van deze te-weinig-bass-zeur ;) Nadat de bass verbeterde door een betere positionering lijkt er nu, na de nodige dagen muziek, er helemaal genoeg bass uit te komen. Noem het 'inspelen' of wennen aan het geluid, maar either way ben ik weer happy met m`n set _/-\o_ Blijf er bij dat de oude harder kon, maar goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Patriek op 05-12-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Eindelijk tijd gehad om de nieuwe set te monteren. Hij hangt net 5 minuten, en er zijn geen plopjes bij het aan doen van de TL-verlichting. Dat is dus een goed teken.
Ik heb ook gelijkertijd alle speakertjes vervangen, behalve de center speaker. Met deze nieuw batch (R638) hebben ze lijm op de schroefjes gedaan, maar bij de centerspeaker moet ik de beugel opdraaien anders hangt ie niet goed aan de muur. En met de lijm erop krijg ik het schroefje niet los...
Verder lijkt het display van de POD wat feller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
Luuk1983 schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:49:
Ja daaaag en die doos naar het werk zeulen zeker :P Ze zien me al in de trein met die doos zitten ;)
Nee ik werk morgen wel lekker thuis, dan hebben ze de hele dag de tijd om langs te komen.
Ze zijn inmiddels langs geweest en hebben de set opgehaald :) Eindelijk ben ik van dit hele gedoe af!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gebeld naar Logitech, nu hebben ze me een mailtje gestuurd waarin ze bevestiging van het adres willen en mijn kassabon. Hoe lang kan het duren voor je weer enig bericht terug krijgt?

Ik wacht nu al een weekje of iets langer op weer een mailtje terug, maar ik krijg maar niets meer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:41:
Ik heb ook gebeld naar Logitech, nu hebben ze me een mailtje gestuurd waarin ze bevestiging van het adres willen en mijn kassabon. Hoe lang kan het duren voor je weer enig bericht terug krijgt?

Ik wacht nu al een weekje of iets langer op weer een mailtje terug, maar ik krijg maar niets meer. :O
Het staat echt een paar post hierboven. En het is al een aantal keer voorbij gekomen in het forum... :O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 22:58
Dag allen. Ook ik heb een ticket in mn brievenbus gehad van UPS. Ging opeens allemaal zo snel. Aankoopbewijs gemailed. dag later mail gehad dat de set is verstuurd en nu al een niet-thuisbonnetje in de bus. Alleen heb ik wel een vraagje voor degenen die hem al thuis hebben staan. Brengen ze eerst alleen de nieuwe set of moet ik al mn oude al klaar hebben staan? En hoe lever ik het dan aan? Ik heb niet zo`n grote doos dat de hele set erin kan.. :/
Hoe hebben jullie het precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Heb de set net gekocht. PID Nummer: 631. Tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 12:10
Je krijgt later een mail waarin staat dat je de oude set terug moet sturen. En je kan je oude set toch in de doos van de nieuwe stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

vorige week donderdag is mijn probleem door gegeven aan het hoofdkantoor.
die zou contact met me opnemen over een omruil versie maar we zijn een week verder maar nog niets gehoord
ik weet niet of die bij iedereen zo is/was
nog maar ff w88 anders bellen .

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
mrc16 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:11:
Heb de set net gekocht. PID Nummer: 631. Tot nu toe erg tevreden.
Hmz... heb je mazzel! Is namelijk oude versie!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Laatst online: 14-09 22:58
Logic Lion schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:46:
Je krijgt later een mail waarin staat dat je de oude set terug moet sturen. En je kan je oude set toch in de doos van de nieuwe stoppen?
OK, thx, dat wilde ik even weten. Ik dacht dat ze gelijk de oude op kwamen halen. Dus ik kan in alle rust de set vervangen en in mn eigen tijd de boel gereed maken voor UPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

De bon die je moet uitprinten is 10 dagen geldig. Dus als je bericht van Logitech krijgt over terugzending heb je ~ 10 dagen de tijd.

De mijne is gisteren opgehaald! :)

Nog steeds geen plop ofzo meer gehoord met deze laatste zet. Wel bromt hij ietjes meer maar het valt me niet eens op.
fuzzyduck schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:48:
[...]

OK, thx, dat wilde ik even weten. Ik dacht dat ze gelijk de oude op kwamen halen. Dus ik kan in alle rust de set vervangen en in mn eigen tijd de boel gereed maken voor UPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:41:

Het heeft even geduurt, maar ik heb weer een mailtje gekregen dat de nieuwe (hopelijk plopvrije) set verzonden is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Dutch_Baseline schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:16:
[...]

Hmz... heb je mazzel! Is namelijk oude versie!
Wat is er oud aan, hij plopt niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
mrc16 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:06:
[...]

Wat is er oud aan, hij plopt niet :P.
Mooi toch? Is wel oude versie. Zoals je misschien al was opgevallen zijn er een paar (uhum) mensen die last hebben van plopjes... Hierop is een nieuwe.... ach.... hoef ik toch niet uit te leggen? (Zitten toch al in deel 5 van dit topic!!!)

Maar goed, hij plopt niet! Goeie zaak dus! Niets meer aan doen! :+

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Dutch_Baseline schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:31:
[...]

Mooi toch? Is wel oude versie. Zoals je misschien al was opgevallen zijn er een paar (uhum) mensen die last hebben van plopjes... Hierop is een nieuwe.... ach.... hoef ik toch niet uit te leggen? (Zitten toch al in deel 5 van dit topic!!!)

Maar goed, hij plopt niet! Goeie zaak dus! Niets meer aan doen! :+
Ik heb het topic gevolgd :P . Zodra ie wel gaat ploppen dan krijgt logitech hem terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
mrc16 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:10:
[...]

Ik heb het topic gevolgd :P . Zodra ie wel gaat ploppen dan krijgt logitech hem terug. :P
Waar heb je hem trouwens gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Dutch_Baseline schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:44:
[...]

Waar heb je hem trouwens gekocht?
Paradigit Utrecht. Mocht hem in de winkel eerst nog even checken op PID Nummer( al was het een rechtstreekse reservering via paradigit naar logitech). Ik dacht hij is wel oud maar heb hem maar meegenomen. Werkt tot nu toe goed :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
mrc16 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:48:
[...]

Paradigit Utrecht. Mocht hem in de winkel eerst nog even checken op PID Nummer( al was het een rechtstreekse reservering via paradigit naar logitech). Ik dacht hij is wel oud maar heb hem maar meegenomen. Werkt tot nu toe goed :9 .
Heb effe gekeken... Duur geintje! Je had misschien beter effe op pricewatch kunnen kijken... Maar goed, on-topic weer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Dutch_Baseline schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:16:
[...]

Heb effe gekeken... Duur geintje! Je had misschien beter effe op pricewatch kunnen kijken... Maar goed, on-topic weer!!!
Terug ontopic.

[ Voor 16% gewijzigd door WidgetTWW op 08-12-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
mrc16 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:25:
[...]

Wie weet wat ik er voor betaald heb >:)
Hahaha, ja da's waar! Als je idd zoiets als bij pricewatch hebt betaald, kun je goed lullen iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, vanmiddag ook de ups voor mijn deur staan met de nieuwe set. (van pid 549 naar 640)
ploploos, alsof er een nieuwe wereld voor je open gaat.

T is net of de geluidskwailteit ook nog omhoog gegaan is, maar dat kan tussen de oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Ik heb ook sinds gister de nieuwe set. PID 640. Heeft helaas nog wel last van ploppen maar dit is iig veeeeeel minder geworden. Ik hoor het nog wel maar vind het niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:49
Ik heb hier ook een x-530 staan die met regelmaat plopt. Voornamelijk dus ook als ik een lamp aan of uit zet.

Hoe kan ik Logitech hier nu het beste over contacteren voor een refund en hoe gaat dit hierna in z'n werk. Ik heb namelijk niet teveel te besteden (als scholier) en zou wel balen als m'n speakerset ergens verdwijnt bij Logitech en/of de verzenddient.

Verder heb ik de originele verpakking niet meer compleet. Het tempex dat in de doos zat heb ik weggegooit, de doos zelf heb ik echter nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt gewoon contact opnemen met logitech per mail daarin wordt alles uitgelegd.

Dit staat ook in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Hoe lang duurd het gemiddeld bij jullie tussen de levering v/d nieuwe set en het ophalen van de oude?

[ Voor 33% gewijzigd door Patriek op 11-12-2006 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Dat hangt ervan af wanneer je UPS belt. Het zou op dezelfde dag kunnen als je snel de set wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPS wat een schijt bedrijf.

Ik was mijn trasport label vergeten op me werk dus wat doe ik, ik schrijf het handmatig even op zodat hij vervoerd kan worden want het label was niet meer beschikbaar.
Ik later gebeld naar UPS, bleek dus dat die chaufeur het pakket nooit aan had mogen nemen ivm kosten en dat soort onzin wat ik dus nooit had kunnen weten volgens die man.
Nu moet IK in de gaten houden waar die naar toe gaat, naar docdata of naar dueseldorf.
Moest ik meteen Logitch in gaan lichten erover.
Ik had liever het pakket gehouden eff om deze week mijn label gewoon mee naar huis te nemen.

Simpele mensen daarzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthad Dae
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-04 00:04
Ik had eerst de Megaworks 550 en zat er niet aan te denken om ook maar een andere te kopen zolang deze gewoon goed presteert. Totdat hij afgelopen week poef zei en niet meer aan ging :(.

Nu wil ik natuurlijk een nieuwe en je raad het ..de Z5500. Weet dat ik PID 638 of 640 moet hebben.
Ben bij de mediamarkt geweest in zoetermeer. echt niet te geloven
Staat een R603 uitgestalt. en een R621 in de doos. Waren vorige week geleverd. Je zou zeggen dat het dan de nieuwe moeten zijn. ( waarschijnlijk nog in centraal magazijn. )

Naar de Mediamarkt in Den haag geweest. Stond een R631. ECHT WTF!!!
I need sound!!

Maar eens bellen met paradigit. Kijken of we daar wat kunnen vinden. Anders zit er niets anders op dan wachten en het met me headsetje doen :(

Weet iemand anders nog een zaak waar hij gespot is. Geef ook ff de locatie aan waar hij zit. Ben bereid naar duitsland te rijden..zal me echt een worst wezen. Zolang ik maar een goeie heb. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
Goed ik heb dus een mail gehad met een etiket voor retourzending en een ontvangstbewijs.

ontvangstbewijs is dus gewoon voor mezelf als bewijs dat ik het verzonden heb? (dus niet ontvangst)

En moet nu alles opgestuurd worden, incl de subwoofer? Waar haal ik zo'n grote doos vandaan??
Hoe hebben jullie dit afgehandeld? En mijne gaat naar dusseldorf, is dat praktisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Vatt schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:12:
Dat hangt ervan af wanneer je UPS belt. Het zou op dezelfde dag kunnen als je snel de set wisselt.
Moet ik UPS bellen dan? Ik heb daar nog helemaal niets over gehoord. Laatste wat ik van Logitech vernam was

I have organized a UPS pick-up service that is completely free for you. You will therefore receive a separate e-mail from UPS in the coming 1-2 weeks with the detailed instructions for the pick up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

javami schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:00:
Goed ik heb dus een mail gehad met een etiket voor retourzending en een ontvangstbewijs.

ontvangstbewijs is dus gewoon voor mezelf als bewijs dat ik het verzonden heb? (dus niet ontvangst)

En moet nu alles opgestuurd worden, incl de subwoofer? Waar haal ik zo'n grote doos vandaan??
Hoe hebben jullie dit afgehandeld? En mijne gaat naar dusseldorf, is dat praktisch?
Zoals eerder voorgesteld in dit topic; waarom doe je het niet in de doos van je nieuwe set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
die nieuwe set heb ik nog niet?! Ik moet mn oude set opsturen blijkbaar en dan wachten op mn nieuwe. En de doos van mn huidige zet is natuurlijk al lang weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Ik kreeg ook eerst het retour etiket, en was dus ook in de veronderstelling dat ik eerst m'n oude set moest opsturen en dat ik pas daarna de nieuwe zou krijgen.
Echter kreeg ik dezelfde dag nog een e-mail met daarin het bericht dat m'n nieuwe set onderweg is.
Ik denk dus dat jullie vanmiddag ook nog een mailtje krijgen waarin staat dat de nieuwe onderweg is.
En ja, ook de mijne ging naar Dusseldorf. Nog even afwachten dus, en anders stuur je nu eerst nog een mailtje dat je al wel het retour etiket hebt ontvangen, maar nog geen bevestiging van de verzending van de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
okey bedankt vatt, dan wacht ik het gewoon ff af en stuur ik de oude pas als de nieuwe er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Volgens mij moet dat (oude eerst opsturen) alleen in het geval als je geen aankoopbewijs kon tonen.

[ Voor 60% gewijzigd door Patriek op 12-12-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
hmm dat kon ik inderdaad niet.. dan zal ik toch een doos moeten gaan zoeken :( moet de sub er nu ook in? (vast wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 19:54
pfff... ik wist van het probleem maar ik heb er tijdens het kopen niet op gelet...
vorige week heb ik hem gekocht bij BCC in Deventer en ik heb gelukkig de R640

wat ik wel vind is dat het verschil in kwaliteit van mp3 duidelijk te horen is. Bij mp3's van 160kbps hoor ik nog heel licht gekraak in de surroundspeakers. Bij 192kbps is het al wel minder. Of ligt dat niet aan de mp3's? iemand een idee?

[ Voor 42% gewijzigd door SignOff op 12-12-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
Zo :), bevestiging dat m'n refund is doorgestuurd naar het hoofdkantoor. Eens zien hoelang het duurt voordat ik daar een antwoord op krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mail gehad dat mijn 2 sets x-530 worden opgehaald...dat ik moet bellen voor afspraak..

Maar heb 1 etiket gekregen...kan ik deze gewoon op 2 dozen plakken??

En er zit een vouwrand op (handtekening...moet dit niet zichtbaar zijn?
Hoe hebben jullie het erop geplakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Vanmiddag kwam de postbode met mij Z-5500, ik blij, kijk onder de sub, R629...

Ik ga hem denk ik niet eens aansluiten, bel meteen Logitech, is dat slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18
toch jammer dat er geen nieuwe revisie van de z-5400 is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook een Z-5500 set met m/n:S-0115B
Komt deze ook in aanmerking voor een omruiling?

Ik heb helaas de originele audio kabels en de factuur niet meer :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:22:
Hallo,

Ik heb ook een Z-5500 set met m/n:S-0115B
Komt deze ook in aanmerking voor een omruiling?

Ik heb helaas de originele audio kabels en de factuur niet meer :\
Kijk even onder je sub, welke code staat er?

En verder heb ik mijn R629 toch maar even aangesloten, voorlopig even in stereo met alleen 2 front speakers, heb nog geen 5.1 uitgang (werk op laptop, pc is rond kerst klaar), maar tot nu toe doet ie het prima hoor!

Of komen die plopjes alleen tijdens 5.1? Hmm, zometeen even een DVD opzetten en via spdif werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

A548 Z-5400 heeft exact dezelfde problemen zoals in dit thread word beschreven. Heb de set nu net 2 uur in huis en net 1 seconden geleden getest of deze set ook last heeft van het probleem. En helaas. Wanneer ik het licht in de de badkamer hiernaast aan/uit doe dan hoor ik een luide plop uit mijn speakers komen. Gelukkig kan ik wel probleem mijn eigen kamer licht aan/uit doen.

Wat nu? dit is namelijk echt onacceptabel. En ik heb bewust voor de 5400 gekozen ipv de 5500 omdat dit ruim voldoende is qua "power" voor mij.

[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 13-12-2006 14:59 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
aex351 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:50:
A548 Z-5400 heeft exact dezelfde problemen zoals in dit thread word beschreven. Heb de set nu net 2 uur in huis en net 1 seconden geleden getest of deze set ook last heeft van het probleem. En helaas. Wanneer ik het licht in de de badkamer hiernaast aan/uit doe dan hoor ik een luide plop uit mijn speakers komen. Gelukkig kan ik wel probleem mijn eigen kamer licht aan/uit doen.

Wat nu? dit is namelijk echt onacceptabel. En ik heb bewust voor de 5400 gekozen ipv de 5500 omdat dit ruim voldoende is qua "power" voor mij.
Mijn advies, logitech bellen en refund vragen.

Dit is tot in de eeuwigheid besproken met Logitech maar tja... ze doen er niks aan. Enkel voor de Z-5500 wilde ze aanpassingen doen (high end model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:05
Zo, afgelopen maandag heeft de UPS mijn oude Z-5500 opgehaald, waarmee het hele verhaal voor mij een goed einde gekregen heeft.
Ik wil iedereen bedanken voor de inzet en de vele uren die in het "oplossen" van het Plopjes probleem gestoken zijn.
Zonder jullie zaten er zeker nog veel mensen te tandenknarsen bij elke plop die ze hoorden.

Zo zie je maar hoe consumenten, door het internet kunnen evalueren naar mondige Prosumenten ( producent van informatie en consument samen voeging, las laats in de krant een grappig stukje over web2.0 waarin het woord veel gebruikt werd).

Groeten, steef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

tm030614 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:24:
[...]

Mijn advies, logitech bellen en refund vragen.

Dit is tot in de eeuwigheid besproken met Logitech maar tja... ze doen er niks aan. Enkel voor de Z-5500 wilde ze aanpassingen doen (high end model).
Met een refund schiet ik toch weinig op want dan zit ik zonder geluid. En echt passende alternatieven zijn er niet op de vernieuwde z5500 na. Maar dan betaal ik ook meteen het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
aex351 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:49:
[...]

Met een refund schiet ik toch weinig op want dan zit ik zonder geluid. En echt passende alternatieven zijn er niet op de vernieuwde z5500 na. Maar dan betaal ik ook meteen het dubbele.
Wat wil je dan? Je vindt de plopjes irritant dus de enige oplossing is refund. Dan zit je wel zonder speakers, maar kun je wel op zoek naar een andere plopvrije set.

Ga eens kijken bij het merk Teufel, loopt op dit moment ook een draadje over en de speakers bevallen bij de meeste erg goed.

www.teufel.de

Verwijderd

pirke schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:35:
[...]

Kijk even onder je sub, welke code staat er?

En verder heb ik mijn R629 toch maar even aangesloten, voorlopig even in stereo met alleen 2 front speakers, heb nog geen 5.1 uitgang (werk op laptop, pc is rond kerst klaar), maar tot nu toe doet ie het prima hoor!

Of komen die plopjes alleen tijdens 5.1? Hmm, zometeen even een DVD opzetten en via spdif werken.
Code: R526 staat eronder.
Als ik het goed begrijp moet ik dus even bellen met logitech en 't word geregeld?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

aex351 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:49:
[...]

Hoezo geen alternatieven????

Kijk maar eens naar de teufel setjes.... Betere kwaliteit en ongeveer dezelfde prijs...

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Die R526 valt helaas niet onder deze garantie regeling
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 08:36:
[...]

Code: R526 staat eronder.
Als ik het goed begrijp moet ik dus even bellen met logitech en 't word geregeld?

• MrDirect
freezer schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:24:
Die R526 valt helaas niet onder deze garantie regeling
Is R526 niet die serie die als eerste zogenaamd plopvrij zou zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door MrDirect op 14-12-2006 09:58 ]

• pirke
Vatt schreef op donderdag 14december 2006 @ 09:54:
[...]

Is R526 niet die serie die als eerste zogenaamd plopvrij zou zijn?
Ik had uit dit topic begrepen dat de R638 pas plopvrij was?

Nu moet ik zeggen dat mijn R629 het nog goed doet, op de volumeknop na die bij een kwart van de draai tegen de behuizing aan lijkt te wrijven, al is het vrij lichtjes en valt er prima mee te leven hoor. De knop zit gewoon net niet helemaal in het midden lijkt wel.

• tm030614
pirke schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:35:
[...]

Ik had uit dit topic begrepen dat de R638 pas plopvrij was?

Nu moet ik zeggen dat mijn R629 het nog goed doet, op de volumeknop na die bij een kwart van de draai tegen de behuizing aan lijkt te wrijven, al is het vrij lichtjes en valt er prima mee te leven hoor. De knop zit gewoon net niet helemaal in het midden lijkt wel.
Niet muggenziften aub.

Set plopvrij en verder geen problemen, dan niet klagen.

Verwijderd

Ik vind de service van logitech tot nu toe toppie!
Had eergister mail gehad dat UPC t kon komen halen...vandaag gebeld, komen morgen langs!
En kijk net op mn rekening..was het bedrag al teruggestord! Supertjes!
Kan ik meteen nieuwe halen in de winkel..
Had namelijk de X-530...ga denk ik nu voor X-540. Goeie keus?? Iemand ervaring mee?

• tm030614
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:39:
Ik vind de service van logitech tot nu toe toppie!
Had eergister mail gehad dat UPC t kon komen halen...vandaag gebeld, komen morgen langs!
En kijk net op mn rekening..was het bedrag al teruggestord! Supertjes!
Kan ik meteen nieuwe halen in de winkel..
Had namelijk de X-530...ga denk ik nu voor X-540. Goeie keus?? Iemand ervaring mee?
Tijdje terug stond hier ergens dat de X-540 plopvrij was. Dus ja, goede keus.

Verwijderd

Nieuwe set ontvagen..

Plopvrij tot nu toe :D, wat denk ik ook wel zo blijft. nr 640.Volgens mij is wel het lcd-schermpje aangepast, want ik vind em nu wat donkerder.

@TM, nogmaals bedankt voor alle moeite, tijd en weet ik veel wat je er nog meer hebt ingestoken. Je ziet, de aanhouder wint..

Nogmaals bedankt..

Ps. ook voor de mensen die (vlak)achter (of naast :9) TM stonden hartstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Jongens, ik heb ff iets anders dan het plopjes probleem. Mijn Z-5500 doet het niet meer, de zekering brand door. Gewoon zodra je de hoofdschakelaar achterop de de sub omschakeld, kaput. Heb al 1,50 € aan zekeringen er door heen gejast. Iemand ervaring mee? Valt neem ik aan gewoon onder garantie (als ik die nog heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Boeiend schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:03:
Jongens, ik heb ff iets anders dan het plopjes probleem. Mijn Z-5500 doet het niet meer, de zekering brand door. Gewoon zodra je de hoofdschakelaar achterop de de sub omschakeld, kaput. Heb al 1,50 € aan zekeringen er door heen gejast. Iemand ervaring mee? Valt neem ik aan gewoon onder garantie (als ik die nog heb).
Dit topic gaat over de plopjes problematiek. Niet over zekering die doorbranden. ;)

Maar zoals je zelf al enigsinds doorhebt, je kunt het beste Logitech contacteren. ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Laatst online: 11-08 22:44
Hello all,

Is ondertussen weer een tijdje geleden dat ik iets heb laten horen...het was de laatste tijd weer is chaotisch druk... maar goed.. ik heb ondertussen een PID 640 Z-5500 in mijn bezit en naar mijn idee is deze weer een tikkie stiller (transformator)... niet iets om me druk en/of zorgen over te maken vind ik (mocht er alsnog iets vervelends gebeuren dan hoort LT dat wel weer van me)..

Het setje heb ik nog niet grondig kunnen testen maar dat komt nog wel... wat mij wel opviel is het al eerder genoemde zekering doorbrand 'probleem'.. ik heb dat ook gehad. Dit was mijn eerste keer. Heb dit verder niet op voorgaande setjes gehad, maar wil en ga dit ook niet nog een keer reproduceren.. ik bespreek dit wel met LT ;-)

Zo ook de toch wel erg stroeve volumeknop welke ik bij het draaien vaak ergens tegen aan hoor schuiven en naar mijn idee ook een beetje los zit.. wederom iets om met LT te bespreken..

Ik wil tot slot ook TM e.d. bedanken voor z'n (lijkt wel) onuitputtende doorzettingsvermogen etc. Zonder jou had het wellicht heel anders gelopen :-) 4 thumbs up (grote tenen meegerekend).

Zowiezo blijf ik dit topic nog in de gaten houden voor eventuele nieuwtjes en/of ontwikkelingen.

Signing off,
born4trance

oja, alvast ook een gezellige, gezonde, fijne kerst(dagen)/2oo7!

-> Ready for New Year? <-

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook in het bezig van een Z-5500 set die last heeft van het plopjes probleem. Daarop heb ik contact gehad met Logitech en heb ik de benodigde gegevens gemaild waarop ik te horen kreeg:
Bij deze heb ik uw gegevens door gestuurd naar ons hoofdkantoor. Zij zullen spoedig contact met u zoeken betreffende de omruiling.

Op de Logitech site staat,
Status: Escalated

Wat houd dit in, en hoe lang duurt het normaal gesproken voor ze contact met je opnemen. Is nu al weer een week overheen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:09:
Ik ben ook in het bezig van een Z-5500 set die last heeft van het plopjes probleem. Daarop heb ik contact gehad met Logitech en heb ik de benodigde gegevens gemaild waarop ik te horen kreeg:
Bij deze heb ik uw gegevens door gestuurd naar ons hoofdkantoor. Zij zullen spoedig contact met u zoeken betreffende de omruiling.

Op de Logitech site staat,
Status: Escalated

Wat houd dit in, en hoe lang duurt het normaal gesproken voor ze contact met je opnemen. Is nu al weer een week overheen gegaan.
Het houdt in dat het hoofdkantoor contact met je op gaat nemen en dat doen ze "spoedig", ofwel zo vlug mogelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Ik heb een vraagje...ik ga nu even aan de gang met die labels erop plakken (beetje laat, heb de 11de mijn label gekregen en tis maar 10 dagen geldig kwam ik net achter maar als het goed gaat haal ik het nog :P) . Op mijn retour-label staat een tabelletje voor mijn handtekening en datum, daaronder een vouwlijn en daaronder zon streepjescodebriefje. Er staat bij die brief dat ik hem moet vouwen op die lijn en moet plakken op het pakket. Maar dan zie je die handtekening en datum toch niet meer? Hoe moet je dat vouwen? Komt misschien dom over maar ik vind het een beetje onduidelijk :P

[ Voor 13% gewijzigd door Giel op 18-12-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Giel schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:39:
Ik heb een vraagje...ik ga nu even aan de gang met die labels erop plakken (beetje laat, heb de 11de mijn label gekregen en tis maar 10 dagen geldig kwam ik net achter maar als het goed gaat haal ik het nog :P) . Op mijn retour-label staat een tabelletje voor mijn handtekening en datum, daaronder een vouwlijn en daaronder zon streepjescodebriefje. Er staat bij die brief dat ik hem moet vouwen op die lijn en moet plakken op het pakket. Maar dan zie je die handtekening en datum toch niet meer? Hoe moet je dat vouwen? Komt misschien dom over maar ik vind het een beetje onduidelijk :P
UPS Bellen...? Geen idee meer hoe ik het destijds gedaan heb

Overigens is zojuist onderstaande e-mail naar B.G. van Logitech gestuurd. Wat mij betreft gaan we er een punt achter zetten.

Hoi B.G,

Mag ik je uitnodigen om de brief, die je gepland hebt voor 9 januari nog dit jaar te versturen? Wat mij betreft zetten we dan nog dit jaar een punt achter alles en kunnen jullie een fris, plopjesvrij, nieuw jaar in gaan. Ik zie geen reden om de correspondentie op dit moment nog verder in stand te houden en ben ervan overtuigd dat de restpuntjes, voor zover deze er nog zijn, door jullie goed opgelost zullen worden.

Overigens zal op korte termijn ook het email adres van mij – plopjesprobleem@xs4all.nl –, zoals op het forum vermeld staat, uit de lucht gehaald worden.

Alvast een fijne kerst en een gelukkig Nieuwjaar,

Bart

P.S.,

Zag overigens de het diNovo Edge keyboard in de Logitech shop staan, alleen de prijs is grofweg zo’n € 50,- euro hoger dan elders… (En tja je bent student of je bent het niet ;-) )

pricewatch: Logitech diNovo Edge (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 12:10
Mag ik je nogmaals hartelijk danken voor al je inzet.

Overigens staat de Z-5500 ook nog steeds voor 399 euro bij hun op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:13
Een beetje offtopic, ik kon geen beter draadje vinden voor deze vraag :)

Ik sta op het punt om een van de volgende sets te kopen, de Z5450 of de Z5500. Een vriend van mij heeft de Z5450 gekocht omdat deze draadloos is. Dat sprak mij ook wel aan totdat we thuis kwamen om hem uittepakken. De rearspeakers hebben toch een draad voor naar het stopcontact, niet helemaal draadloos dus.

Nu twijfel ik om toch voor de Z5500 te gaan omdat ik de extra paar meter draad wel kwijt kan. In de startpost staat dat de Z5500 een betere geluidskwaliteit heeft dan de Z5450. Staan hier meer mensen achter? Ik heb namelijk geen mogelijkheid om ze beide te beluisteren. Ik ga de set voornamelijk gebruiken voor films en de Xbox360. Het gaat mij puur om de geluidskwaliteit ook bij een laag volume, dat een andere set harder kan is voor mij niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Resinman schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:27:
Een beetje offtopic, ik kon geen beter draadje vinden voor deze vraag :)

Ik sta op het punt om een van de volgende sets te kopen, de Z5450 of de Z5500. Een vriend van mij heeft de Z5450 gekocht omdat deze draadloos is. Dat sprak mij ook wel aan totdat we thuis kwamen om hem uittepakken. De rearspeakers hebben toch een draad voor naar het stopcontact, niet helemaal draadloos dus.

Nu twijfel ik om toch voor de Z5500 te gaan omdat ik de extra paar meter draad wel kwijt kan. In de startpost staat dat de Z5500 een betere geluidskwaliteit heeft dan de Z5450. Staan hier meer mensen achter? Ik heb namelijk geen mogelijkheid om ze beide te beluisteren. Ik ga de set voornamelijk gebruiken voor films en de Xbox360. Het gaat mij puur om de geluidskwaliteit ook bij een laag volume, dat een andere set harder kan is voor mij niet belangrijk.
Allebei zijn het goede speakers. Toch zou ik voor de Z-5500 (totaal 505Watt) gaan. Is net zo duur, maar heeft meer vermogen. De bass van de Z-5500 (188 Watt) vind ik dieper en voller dan van de Z-5450 (116 Watt sub, totaal 310 Watt). Ook op laag volume.

Het voordeel van die Z-5450 is natuurlijk dat de achter speakers draadloos zijn. Je moet zelf bedenken of je dat belangrijk vind of niet. :)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
tm030614 schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:49:

Overigens is zojuist onderstaande e-mail naar B.G. van Logitech gestuurd. Wat mij betreft gaan we er een punt achter zetten.

R.I.P. "Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL X " :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Logic Lion schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:30:
Overigens staat de Z-5500 ook nog steeds voor 399 euro bij hun op de site.
Zat ook te kijken... die prijzen zijn echt belachelijk hoog...

Maar helaas is het diNovo Edge toetsenbord nergens verkrijgbaar in de winkel (allemaal pre-order). Navraag aan B.G. leerde mij dat de Logitech shop hem vanaf begin deze week verkoopt. Maarja ik ga geen 50 euro meer betalen als dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
CdD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:05:
[...]

Het voordeel van die Z-5450 is natuurlijk dat de achter speakers draadloos zijn. Je moet zelf bedenken of je dat belangrijk vind of niet. :)
Zo draadloos zijn ze nu ook weer niet :).
tm030614 schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:04:
Reactie van B.G. op mijn laatste brief. Ziet er goed uit!

I can confirm that the improvements made to the speakers will be implemented in mass production. I have not yet received confirmation when we will start shipping into the channel. I expect this will take place this calendar year.

Nu nog wachten tot de aangepaste set in de winkel ligt, hier is zeker nog niks over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Resinman schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:34:
[...]

Zo draadloos zijn ze nu ook weer niet :).

[...]

Nu nog wachten tot de aangepaste set in de winkel ligt, hier is zeker nog niks over bekend?
Gewoon het topic doorlezen zou ik zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik heb dit topic regelmatig voorbij zien komen, maar eigenlijk nooit dit probleem gehad met mijn X-530. Totdat ik uit huis ging en samen ging wonen. Nu heb ik af en toe wel dat er een plop te horen is. De bon heb ik absoluut niet meer, dus ik ga dit topic door lezen en kijken wat voor mij de oplossing is. Vreemd dat dit probleem bij mijn ouders in huis zich niet voor deed, en nu ineens wel.

Ik moet dus mailen of bellen met Logitech. Dit ga ik thuis eens doen (apparaat nummer hebben ze nodig).

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 19-12-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
tm030614 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:35:
[...]

Gewoon het topic doorlezen zou ik zeggen. ;)
Hij is in ieder geval gespot in een winkel. Dan ga ik maar op pad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Arunia schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:45:
Ik heb dit topic regelmatig voorbij zien komen, maar eigenlijk nooit dit probleem gehad met mijn X-530. Totdat ik uit huis ging en samen ging wonen. Nu heb ik af en toe wel dat er een plop te horen is. De bon heb ik absoluut niet meer, dus ik ga dit topic door lezen en kijken wat voor mij de oplossing is. Vreemd dat dit probleem bij mijn ouders in huis zich niet voor deed, en nu ineens wel.

Ik moet dus mailen of bellen met Logitech. Dit ga ik thuis eens doen (apparaat nummer hebben ze nodig).
Ik hoorde ook een plop toen ik de laatste keer ging samenwonen.....

oh wacht... dat was mijn vriendin die de deur voor goed achter haar dicht sloeg op weg naar buiten.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Resinman schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:57:
[...]

Hij is in ieder geval gespot in een winkel. Dan ga ik maar op pad :)
Heb hem in de Media Markt al zien staan als demo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net een mail terug gekregen van Logitech:
Geachte heer ******,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u een X-530 heeft welke last heeft van 'ploppen'.

Om er zeker van te zijn dat het een probleem van de set is, en niet komt van een aangesloten invoer apparaat, zal u het volgende moeten testen:
- Koppel de speakerset los van elke vorm van invoer. (computer, dvd-speler, etc...)
- Zet de speakerset aan.
- Schakel het apparaat wat stoort op de speakerset een aantal keren aan en uit en controleer of u nu ook een 'plop' hoort.
- Probeer dit tevens op verschillende wandcontactdozen.

Wanneer zich met de genoemde test geen van de genoemde problemen voor doen, dan zal het geen probleem van de speakerset zijn maar van een aangesloten apparaat. In dat geval is er helaas niets wij wij voor u kunnen doen.

Wanneer de problemen met de test wel aanwezig zijn, dan is er in uw geval weinig wat wij kunnen doen. De enige optie die wij hebben is namelijk het vergoeden van het aankoopbedrag, maar hiervoor moet u uiteraard wel in het bezit zijn van een geldig aankoopbewijs. Het is bij ons bekend dat het probleem zich bij dit type speakerset voor kan doen. Dit heeft vooral te maken met de omgeving waar de set aangesloten wordt. Het vervangen van de set voor een zelfde model zal dus geen oplossing zijn.

Met vriendelijke groet,

Logitech Europe SA
Customer Support
Ik ga in iedergeval bovenstaande uittesten om te kijken of het probleem zich op die manieren ook nog steeds voor doet.
Ik heb wel gisteren gemerkt toen mijn vriendin klaar was met douchen en de kraan dicht draaide (kon het niet horen, maar had wel zo'n idee aangezien ze wat later uit de badkamer kwam huppelen) de speakerset een tik/plop oid gaf.
Het vage is, dat de computerkamer een geheel eigen groep heeft, dus lijkt me dan niet dat het van een apparaat komt die aangesloten is.
Ik kan nog een ander stopcontact gebruiken in die kamer (is ook een ander groep), maar denk dat het probleem hetzelfde blijft.

Jammer dat ze niets voor je kunnen doen als je geen aankoopsbewijs hebt. Ze weten toch wel wat dat ding nu ongeveer kost? Ik heb er zelf 80 euro voor betaald, nu is dat ding ongeveer 70 euro, dus dan zou ik toch bij moeten leggen. Maar ja, kan me er wel iets bij voorstellen.
Vanavond testen dan maar.
Ga nog even zoeken of er ergens een opname is van het plop geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Een factuur van een online webwinkel kan worden beschouwd als bon ? Maar hoe controleert logitech dit dan.

[ Voor 22% gewijzigd door aex351 op 20-12-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Je hebt niet perse een bon nodig. Als je geen bon hebt, dien je alleen eerst je oude speakers op te sturen voordat Logitech je geld terug geeft of een nieuwe unit stuurt. Heb je wel een bon, dan krijg je je geld terug of krijg je eerst nieuwe speakers en daarna pas wordt de oude opgehaald.

Blijkbaar is de medewerker niet goed op de hoogte van de mogelijkheden. Ook zonder bon zijn er nog mogelijkheden bij Logitech. Ze zijn hierin dus zeer coulant.

[ Voor 16% gewijzigd door tm030614 op 20-12-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
tm030614 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:44:
Je hebt niet perse een bon nodig. Als je geen bon hebt, dien je alleen eerst je oude speakers op te sturen voordat Logitech je geld terug geeft of een nieuwe unit stuurt. Heb je wel een bon, dan krijg je je geld terug of krijg je eerst nieuwe speakers en daarna pas wordt de oude opgehaald.

Dus geen onzin posten dat je zonder bon niks kunt. Logitech is zeer coulant in de afhandeling.
Thanks, maar dat is toch echt de mail die ik van Logitech heb gekregen.
Ik ga eerst maar eens testen en kijken of ik ook daadwerkelijk dat probleem heb.
Daarna ga ik uiteraard de unit omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Oke maar zonder bon hoe weet logitech dan hoeveel ze moeten terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
aex351 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:29:
Oke maar zonder bon hoe weet logitech dan hoeveel ze moeten terug geven.
Daar zullen ze een standaard prijs voor hebben. Denk namelijk niet dat je het bedrag terug krijgt wat je toendertijd hebt uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
Arunia schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:36:
[...]

Daar zullen ze een standaard prijs voor hebben. Denk namelijk niet dat je het bedrag terug krijgt wat je toendertijd hebt uitgegeven.
Lijkt me wel als je de bon nog hebt, in het andere geval denk ik inderdaad dat ze een standaard prijs hebben, die vast veel te laag is ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Weet je, ze doen er tenminste iets mee.

Overigens net nog even getest, maar kreeg geen verkeerde reactie van mijn set.
Denk dat ik dan toch geen last heb van dit probleem.
Ik ga het in iedergeval nog verder uit zoeken. Denk dat het storing is omdat de sub speaker op het moment nog op mijn bureau staat.

Ik ben in iedergeval blij dat voor de mensen die er wel last van hebben er een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Arunia schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:09:
[...]

Thanks, maar dat is toch echt de mail die ik van Logitech heb gekregen.
Ik ga eerst maar eens testen en kijken of ik ook daadwerkelijk dat probleem heb.
Daarna ga ik uiteraard de unit omruilen.
Sorry had je post niet goed gelezen.

Wil je je case nummer doorsturen. Zover ik nu kan beoordelen is de reactie die de betreffende medewerker geeft niet juist.

Casenummer mag naar plopjesprobleem@xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Bij deze wil ik dan nog een wat persoonlijke – lekker dramatische - afsluiting aan het geheel geven. Voor mij was het een prettige en leerzame ervaring.

Op donderdag 8 december vorig jaar opende Bart dit topic waarvan hij geen weten kon hebben dat dit er meerdere zouden worden en steeds meer mensen meldden zich met problemen. Ook breidde Bart zijn denktank leger uit: betrokkenen diggde Bart en zijn ideeën en deden mee achter de schermen.

Regelmatig is de moed om een werkelijk rendabele oplossing te vinden flink ingezakt. Na velen discussies in e-mails, hardcopy brieven, telefoontjes en faxes naar ons eigen lokale costumer support om de hoek tot de absolute top van Logitech in het buitenland heeft als gevolg een flinke opschudding binnen maar ook buiten Logitech gehad. Met verbazing hebben we gekeken naar de slechte communicatie en eigenlijk de onnozel- en onwetendheid van menig personeel binnen Logitech. Laten we die ‘brievenketen’ niet vergeten, waarvan we eigenlijk een integraal boekwerk zouden moeten maken, een enorme prestatie!

Maar laten we vooral niet de hoofdpersonen rondom dit project, wat we inmiddels tot ‘The Dysfunctional But Ever Professional Logitech Audio Project’ kunnen dopen, niet vergeten. Ik noem er een paar:

RC
, voor zijn deskundig technische input, communicatie en organisatie
Duke, mede voor zijn deskundig input
Ronald, voor zijn organisatie (m.b.t. het soepel laten verlopen van binnenlands en buitenlands bezoek van Logitech bijv.) en meningen achter de schermen
Darth Malak, voor zijn controversiële reacties.
Als klapper Bart en zijn onvermoeibaarheid. Hij heeft zonder enige twijfel de meeste tijd in deze zaak gestopt en ik wil hem simpelweg bedanken met het feit dat ik nu een plopjesvrije set in mijn kamer heb staan. Ik kan hem natuurlijk wel bedanken voor alle dingen die hij gedaan heeft om dit te verwezenlijken, maar dit zouden er gewoonweg teveel worden. Het resultaat is er gekomen door hem en dat is waar het uiteindelijk om draait of inmiddels gedraaid heeft.

Maar ook de overige mensen die in mindere en meerdere mate hebben mee gespeeld in het hele traject moeten we bedanken, you know who you are. En last but not least: alle forumleden die hier hebben gereageerd en het feit dat GoT de hoofdschakel was tussen consument en bedrijf.

Na bloed zweet en tranen is het gelukt: de probleemloze versie ligt in de winkels en Logitech heeft een nieuwe les geleerd in hun proces met betrekking tot het realiseren van kwalitatief hoogwaardige speakersets en laten we wel wezen: voor een schijntje te koop. Rest nog wat kleine afhandelingen. Logitech bedankt!

Tot slot wens ik bovenstaande die hiermee betrokken is geweest fijne feestdagen en een plopjesvrij 2007.

Marvin

ps. Ik vind dat we vanuit het forum Bart nog even een extra hart onder de riem moeten steken, gezien Logitech klaarblijkelijk onze generaal-bemiddelaar niet heeft bedankt voor zijn inzet, een halve opmerking in een aantal brieven daargelaten. Bedank Bart de feestdagen in jongens, dan kan hij een Logitech-loos 2007 beginnen!

[ Voor 7% gewijzigd door Marf0rz op 20-12-2006 23:53 ]

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Marf0rz schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:19:
Bij deze wil ik dan nog een wat persoonlijke – lekker dramatische - afsluiting aan het geheel geven. Voor mij was het een prettige en leerzame ervaring.

Op donderdag 8 december vorig jaar opende Bart dit topic waarvan hij geen weten kon hebben dat dit er meerdere zouden worden en steeds meer mensen meldden zich met problemen. Ook breidde Bart zijn denktank leger uit: betrokkenen diggde Bart en zijn ideeën en deden mee achter de schermen.

Regelmatig is de moed om een werkelijk rendabele oplossing te vinden flink ingezakt. Na velen discussies in e-mails, hardcopy brieven, telefoontjes en faxes naar ons eigen lokale costumer support om de hoek tot de absolute top van Logitech in het buitenland heeft als gevolg een flinke opschudding binnen maar ook buiten Logitech gehad. Met verbazing hebben we gekeken naar de slechte communicatie en eigenlijk de onnozel- en onwetendheid van menig personeel binnen Logitech. Laten we die ‘brievenketen’ niet vergeten, waarvan we eigenlijk een integraal boekwerk zouden moeten maken, een enorme prestatie!

Maar laten we vooral niet de hoofdpersonen rondom dit project, wat we inmiddels tot ‘The Dysfunctional But Ever Professional Logitech Audio Project’ kunnen dopen, niet vergeten. Ik noem er een paar:

RC
Ronald, voor zijn organisatie (m.b.t. het soepel laten verlopen van binnenlands en buitenlands bezoek van Logitech bijv.) en meningen achter de schermen
Darth Malak, voor zijn controversiële reacties
Als klapper Bart en zijn onvermoeibaarheid. Hij heeft zonder enige twijfel de meeste tijd in deze zaak gestopt en ik wil hem simpelweg bedanken met het feit dat ik nu een plopjesvrije set in mijn kamer heb staan. Ik kan hem natuurlijk wel bedanken voor alle dingen die hij gedaan heeft om dit te verwezenlijken, maar dit zouden er gewoonweg teveel worden. Het resultaat is er gekomen door hem en dat is waar het uiteindelijk om draait of inmiddels heeft gedraaid.

Maar ook de overige mensen die in mindere en meerdere mate hebben mee gespeeld in het hele traject moeten we bedanken, you know who you are. En last but not least: alle forumleden die hier hebben gereageerd en het feit dat GoT de hoofdschakel was tussen consument en bedrijf.

Na bloed zweet en tranen is het gelukt: de probleemloze versie ligt in de winkels en Logitech heeft een nieuwe les geleerd met betrekking tot hun – vrij nieuwe- audio afdeling. Rest nog wat kleine afhandelingen. Logitech bedankt!

Tot slot wens ik bovenstaande die hiermee betrokken is geweest fijne feestdagen en een plopjesvrij 2007!

Marvin
Je vergeet iemand jezelf ;) Jij ook bedankt voor je inzet en hulp in deze zaak!

• Arunia
Ok, ik zal je zo even het casenummer doorsturen.

Gisteravond nog wel gemerkt dat ik een geluid (plop, tik) uit de speaker hoorde toen m'n vriendin haar pc uit zette. Dit is vreemd aangezien zij op een geheel andere groep staat aangesloten.
Het probleem is dan ook dat ik absoluut niet kan zeggen of dit nou hét probleem is of niet.
Vanavond nog maar even testen terwijl ik de speakers weer los koppel om te kijken of de computer dit probleem ook veroorzaakt, aangezien ik niet precies kan vertellen welke apparaten dit probleem allemaal veroorzaken (de CV op zolder gaf ditzelfde geluid ook terwijl deze ook op een aparte groep staat.).

Van mijn kant Bart, ook een bedankje. Ik ben er natuurlijk nog maar net (2 dagen) mee bezig aangezien het topic voorheen natuurlijk over de Z-5500 ging.
Als semi-buitenstaander vind ik dat je super werk hebt geleverd voor de gedupeerden (waaronder natuurlijk jijzelf). Hulde.

Verwijderd

Marf0rz schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:19:

RC
Darth Malak, voor zijn controversiële reacties.
Als klapper Bart en zijn onvermoeibaarheid. Hij heeft zonder enige twijfel de meeste tijd in deze zaak gestopt en ik wil hem simpelweg bedanken met het feit dat ik nu een plopjesvrije set in mijn kamer heb staan. Ik kan hem natuurlijk wel bedanken voor alle dingen die hij gedaan heeft om dit te verwezenlijken, maar dit zouden er gewoonweg teveel worden. Het resultaat is er gekomen door hem en dat is waar het uiteindelijk om draait of inmiddels gedraaid heeft.

Na bloed zweet en tranen is het gelukt: de probleemloze versie ligt in de winkels en Logitech heeft een nieuwe les geleerd in hun proces met betrekking tot het realiseren van kwalitatief hoogwaardige speakersets en laten we wel wezen: voor een schijntje te koop. Rest nog wat kleine afhandelingen. Logitech bedankt!

Tot slot wens ik bovenstaande die hiermee betrokken is geweest fijne feestdagen en een plopjesvrij 2007.

Marvin

ps. Ik vind dat we vanuit het forum Bart nog even een extra hart onder de riem moeten steken, gezien Logitech klaarblijkelijk onze generaal-bemiddelaar niet heeft bedankt voor zijn inzet, een halve opmerking in een aantal brieven daargelaten. Bedank Bart de feestdagen in jongens, dan kan hij een Logitech-loos 2007 beginnen!
Sluit mij hier geheel bij aan !

Wens een ieder een voorspoedig en een gezond 2007 !

R.C.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Wat is nou het oorspronkelijke probleem van dat gebrom (Z560). Was dit de voeding? Dus een lichte zoem die sterker wordt en weer afzwakt in een fasen van circa 1 minuut? Ik was de set zal zat, maar 2 stereo speakertjes vind ik ook maar niks. Het is zonde als ik niks meer kan met die set en ben bereid mods toe te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door Carel op 21-12-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Toch weer teleurstellend om vandaag te moeten vernemen dat de customer support nog steeds fouten maakt. Zelfs nadat hier enige tijd geleden al op gewezen is.

Volgens de customer support in canada zal het vervangen van de POD het plopprobleem oplossen en is het vervangen van de complete set niet nodig.
We weten allemaal dat de aanpassingen zich met name in de subwoofer bevinden en niet in de POD.

Helaas voel ik me hierdoor wederom geforceerd om een brief te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Dan doe je dat toch gewoon.
Ik ben het met je eens.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
tm030614 schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:36:
[...]

Het houdt in dat het hoofdkantoor contact met je op gaat nemen en dat doen ze "spoedig", ofwel zo vlug mogelijk. ;)
En hoelang duurt het gemiddeld voordat zoiets duurt?
Ik zit hier ook al 10 dagen op een antwoord van Logitech te wachten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Beste mensen,

Ik heb reeds meerdere malen aangegeven bij Logitech dat het wellicht verstandig is om ipv "spoedig" een werkelijk tijdsbestek aan te geven. Helaas doet men dit dus niet.

Omdat ikzelf nog maar 1x in de maand een reactie van ze krijg kan ik jullie vragen dus niet beantwoorden tenzij je nog langer wilt wachten.
Ik raad daarom iedereen aan die zit te wachten op antwoord, Logitech te contacteren per e-mail of telefoon en naar de status te vragen.

Aan de andere kant van de oceaan krijgt alles een nieuwe diepte punt. Een klant heeft vandaag een nieuwe control POD van Logitech mogen ontvangen (die volgens de lokale customer support het plopjesprobleem oplost - dus geen compleet nieuwe set, maar alleen de control POD - ), maar zoals voorspelt werkt het niet. De control POD is namelijk niet eens compatible met de subwoofer van de klant.

Verzoek van Logitech aan de klant --> Wilt u de control POD terugsturen naar Logitech op kosten van... je raad het al... de klant.

Overigens krijgt de klant nu wel rond januari een compleet nieuwe unit die wel plopvrij is en zou moeten werken. 8)7

En voor jullie beeld: De betreffende case is tot aan het hoogte management bij Logitech bekend...

Derhalve zojuist maar weer de "pen" ter hand genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik heb de Z-5400 en zo nu en dan maakt de POD een vreemde tik geluid. Wat kan dit zijn ? of is dit ook een bekend probleem naast het plop geluid dat uit de boxen komt.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.