Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 5 **OPGELOST**

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 12.475 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
volg het toch al een tijdje niet meer (wel gedaan in eerdere delen), maar is er nu nog een oplossing voor de X-530? of alleen de refund? komt er een nieuwe ook voor deze set? heb heel weinig tijd om alle berichten nog een keer door te lezen, misschien dat iemand deze vragen even kort snel kan beantwoorden, zo niet.. dan moet ik het toch maar gaan lezen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir Guinhill schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:15:...
Het scherm van de Pod is goed leesbaar, ook van schuin onder.
Nou lekker dan... heb ik dat weer... is de 638 er een met een brak display, vandaar dat ze waarschijnlijk nog snel een 640 hebben gemaakt. Zijn de officiele verschillen tussen 638 en 640 al gemeld door Logitech?

IK WIL EEN NORMAAL DISPLAY ! Toch maar weer de helpdesk bellen morgen, al weten ze waarschijnlijk weer van niets... POTDOMME NOG AAN TOE !

Kan iemand die de Pod destijds heeft opengemaakt zich herinneren dat er inderdaad ergens een potje zit om het contrast in te regelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:37
abcor2003 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:05:
volg het toch al een tijdje niet meer (wel gedaan in eerdere delen), maar is er nu nog een oplossing voor de X-530? of alleen de refund? komt er een nieuwe ook voor deze set? heb heel weinig tijd om alle berichten nog een keer door te lezen, misschien dat iemand deze vragen even kort snel kan beantwoorden, zo niet.. dan moet ik het toch maar gaan lezen.. :/
Ooit van de topic start gehoord... ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:11:
[...]

Nou lekker dan... heb ik dat weer... is de 638 er een met een brak display, vandaar dat ze waarschijnlijk nog snel een 640 hebben gemaakt. Zijn de officiele verschillen tussen 638 en 640 al gemeld door Logitech?

IK WIL EEN NORMAAL DISPLAY ! Toch maar weer de helpdesk bellen morgen, al weten ze waarschijnlijk weer van niets... POTDOMME NOG AAN TOE !

Kan iemand die de Pod destijds heeft opengemaakt zich herinneren dat er inderdaad ergens een potje zit om het contrast in te regelen?
Ik heb gevraagd of er kan worden aangegeven welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Helaas geen reactie, ook niet na herhaaldelijk vragen. Wellicht dat we de 27e (as maandag) een reactie krijgen. Logitech heeft namelijk een "Om de 4 weken reactie policy" ingesteld.

Gewoon Logitech mailen dat je display niet goed is. Lijkt me dat als het display zo slecht is als jij zegt, dat meer mensen dat moeten hebben. Dus of het is een defect, of de R638 versie is de oorzaak - volgens mij hebben maar een zeer beperkt aantal mensen de R638 versie -.

Een potje voor het regelen van het display zit er even uit m'n hoofd, niet in. Daarbij raad ik je niet aan de POD zelf open te maken, dan ben je namelijk direct je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:33

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb de R638, en die is lang niet zo brak qua display als ik hier lees... Ik kan wel even een foto maken vanuit verschillende kijkhoeken vandaag of morgen, kun je vergelijken.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, heb mijn nieuwe set dan binnen.

PID n/r op mijn sub: 638

mijn bevindingen tot nu toe:

alles wat de plopjes voorheen veroorzaakte geeft nu geen probleem meer mijn nieuwe set.
wat betreft de kijkhoek, als ik hem normaal op mijn bureau heb staan dan is alles prima leesbaar. als ik de pod naar achter kantel dan word de kijkhoek wel een stuk minder. maar voor mij is dit geen mankement. zo'n pod hoort op je bureau te staan imho, dus doe die kijkhoek er niet echt aan toe.

ik ben blij ! :)

erg veel lof voor de TS om dit aan te pakken en de moeite die hij hiervoor heeft willen doen!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Mochten er nog mensen zijn die het net als ik leuk vonden om voor de grap ze allebij aan te sluiten, ik heb het als volgt voor elkaar gekregen: (nog geen perfecte oplossing maar wel eentje die gemakkelijk en snel werkt en erg goed werkt als je b.v. alleen een mp3tje wilt afspelen):

op de uitgang aan de rechterkant van de ene pod een kabeltje (mini jack stereo) naar de ingang aan de achterkant van de andere pod en klaar ben je.
Alleen kun je zo dus geen dobly surround afspelen op je 2e speakersetje maar bij b.v. mp3s maakt dit niks uit, je kunt dan gewoon 2x stereo kiezen of wat je ook maar daarvoor wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL nahjah ze zouden mij zelf een mail sturen over het terug sturen van de set, laat ik is gaan onderandelen kan lekker langdradig worden en dan wordt de set never nooit opgehaald als ze die policy gebruiken.
tm030614 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:18:
[...]

Ik heb gevraagd of er kan worden aangegeven welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Helaas geen reactie, ook niet na herhaaldelijk vragen. Wellicht dat we de 27e (as maandag) een reactie krijgen. Logitech heeft namelijk een "Om de 4 weken reactie policy" ingesteld.

Gewoon Logitech mailen dat je display niet goed is. Lijkt me dat als het display zo slecht is als jij zegt, dat meer mensen dat moeten hebben. Dus of het is een defect, of de R638 versie is de oorzaak - volgens mij hebben maar een zeer beperkt aantal mensen de R638 versie -.

Een potje voor het regelen van het display zit er even uit m'n hoofd, niet in. Daarbij raad ik je niet aan de POD zelf open te maken, dan ben je namelijk direct je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb de R638 versie... Niets mis mee. Die display zal me trouwens ook worst wezen. Het is het geluid waar het MIJ om gaat. Geen plop meer gehoord.

[ Voor 58% gewijzigd door Darth Malak op 22-11-2006 23:13 ]

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Is het trouwens essentieel dat ik de pod ook vervang? aangezien bij de nieuwe het volume knopje nogal stroef gaat :7

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

JA, pod vervangen!!!!

Sjeezzz... waar mensen zich druk over maken... Stroef knopje, de display is vanuit een 180 graden hoek niet goed te lezen, hij is te donker, hij is te licht, hij kan geen koffie zetten...

Waar gaat het nu helemaal over? Je hebt een jaar gewacht op een plopvrije set. Nu krijg je een plopvrije set en is er weer iets niet goed...

[ Voor 99% gewijzigd door Darth Malak op 23-11-2006 13:17 ]

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:36
nou hebben ze ergens wel gelijk... ik bedoel, je wil voor 270 euro toch wel waar voor je geld en geen prut dingetje 8)7

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Heb een tijd bij logitech gewerkt. Het is daar een bekend probleem. Bij mijn vestiging werd er onder de medewerkers een test met goede Z5500's gehouden om te kijken of het probleem nog bestond of reeds verholpen was. Dit was zo rond juni 2006. Blijkbaar heeft z'n vruchten afgeworpen als ik het hier zo lees.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:29

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Extreme smell schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:30:
nou hebben ze ergens wel gelijk... ik bedoel, je wil voor 270 euro toch wel waar voor je geld en geen prut dingetje 8)7
270?? Wat dacht je van €319,=?
Gelukkig is die van mij geheel plopvrij, display is goed af te lezen en de volumeknop gaat niet stroef.
8)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• tm030614
Oppie schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:57:
Heb een tijd bij logitech gewerkt. Het is daar een bekend probleem. Bij mijn vestiging werd er onder de medewerkers een test met goede Z5500's gehouden om te kijken of het probleem nog bestond of reeds verholpen was. Dit was zo rond juni 2006. Blijkbaar heeft z'n vruchten afgeworpen als ik het hier zo lees.
Klopt, B.G. heeft mij hier van op de hoogte gesteld (is bij een aantal test zelf aanwezig geweest volgens mij).

Dat het probleem bekend is bij Logitech klopt ook wel, lees de topic start zou ik zeggen :) :+

• tm030614
Extreme smell schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:30:
Dat ben ik toch niet met je eens...

Wat maakt het nou uit dat de volume knop wat stroever gaat... 8)7 Zolang hij goed werkt, en er niks afbreekt.
Gaat nu een beetje in de richting van muggenziften als je het mij vraagt...
En voor de 270 euro krijg je echt wel waar voor je geld als je het mij vraagt. Zeker nu de set plopvrij is.

Niet naar problemen zoeken die er niet zijn.

Verwijderd

Iets vreemds bij mijn 5400. Misschien dat mensen het hier weten. Het lampje op mijn control unit brandt niet meer, ook niet als die uitstaat, ik krijg hem ook nie tmeer aan. Ik heb mijn speakers een uur geleden nog gespeeld, ik zette hem uit, wil hem weer aan zetten en er gebeurt gewoon niets.. Alles even opnieuw aangesloten, maar het mag niet baten.

Wat nu?

• tm030614
Logitech bellen of terug naar de winkel... :? :)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

tm030614 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:14:
[...]

Dat ben ik toch niet met je eens...

Wat maakt het nou uit dat de volume knop wat stroever gaat... 8)7 Zolang hij goed werkt, en er niks afbreekt.
Gaat nu een beetje in de richting van muggenziften als je het mij vraagt...
En voor de 270 euro krijg je echt wel waar voor je geld als je het mij vraagt. Zeker nu de set plopvrij is.

Niet naar problemen zoeken die er niet zijn.
Precies... 110% mee eens. Laten we allemaal blij zijn dat het plop probleem opgelost is en niet gaan muggeziften.

Verwijderd

tm030614 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:14:
[...]

Logitech bellen of terug naar de winkel... :? :)
Inmiddels nog een keer gekeken, maar hij is officieel dood I guess. Inderdaad terug naar de winkel :(.

Verwijderd

Heb mijn set nog niet ontvangen, maar dat komt omdat ik de bon nergens meer kan vinden :(.

Had dat dus gemail en als het goed is, wordt er binnen anderhalve week contact met mij opgezocht door ups. Ben benieuwd...

Laat het nog wel weten uiteraard..

Iig hartstikke mooi dat er nu geen plopjes meer zijn (uitmuntend werk TM en de rest die zich heeft ingezet) en idd ben ik het er ook mee eens dat er niet gemuggenzift moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

De bon had ik ook niet meer.... bij de 1ste vervangende set al niet meer. Toen was het geen probleem. Ik heb dat dit keer ook weer verteld en heb inmiddels zonder probleem een andere set.

FF een vraagje over de PID's....

Ikzelf heb 638, betekent dit nu dat het toch een oude set is aangezien de meeste hier 640 hebben?
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:21:
Heb mijn set nog niet ontvangen, maar dat komt omdat ik de bon nergens meer kan vinden :(.

Had dat dus gemail en als het goed is, wordt er binnen anderhalve week contact met mij opgezocht door ups. Ben benieuwd...

Laat het nog wel weten uiteraard..

Iig hartstikke mooi dat er nu geen plopjes meer zijn (uitmuntend werk TM en de rest die zich heeft ingezet) en idd ben ik het er ook mee eens dat er niet gemuggenzift moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 08:33:
Ikzelf heb 638, betekent dit nu dat het toch een oude set is aangezien de meeste hier 640 hebben?
[...]
Nee geen oude set. Je hebt een probleemvrije versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

thx... hij is ook probleemvrij tot nu toe dus ik ben volledig happy ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt het gemiddeld voordat ze contact met je opnemen? En voordat je t geld terugkrijgt?
Heb nu een refund ingevuld en al teruggestuurd, heb nl. de X-530...

Ga denk ik nu voor de 540 versie.
Zijn de ervaringen goed met deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog op mijn plopvrije Z5500. Dit zal trouwens al de derde set worden.
Bij mijn eerste (+/- 15 maanden oud) had ik geen last van die plopgeluiden, het probleem was dat hij niet meer aanging, de zekering was nog in orde en de woofer was ook niet opgeblazen.

Mijn tweede set heeft wel last van die plopgeluidjes, de vervangende set is in blijde verwachting.

Nu had ik wel een probleem met de pod's van beide sets. Ik had de helpdesk gecontacteerd en als antwoord kreeg ik dat het een onbekend probleem was, met als oorzaak mijn omgevingsfactore Toch wel raar dat het bij m'n eerste en tweede zich voordeed. Hopelijk heeft de derde er geen last van.

Wat is het probleem met de POD?
Als ik hem in de test modus zet (enkel bereikbaar via de afstandsbediening) en ik verhoog het volume dan gaat hij bij het 12de volumestreepje plots helemaal naar het einde van de volumebalk.
Het testgeluid staat dus loeihard. Dus zet ik hem vlug wat stiller, maar dat gaat niet. Hij blijft haperen op het voorlaatste streepje.

Heeft hier nog iemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Laatst online: 16-09 21:02
Bij mij is het ondertussen ook weer meer dan een week geleden dat ik iets van LT gehoord heb over trafozoem-probleem.
Response (TT) 14/11/2006 08.32 AM
Dear Mr. L.,

We are investigating your humming noise Z-5500 issue and will come back with an answer within the next week.

Thank you very much for your patience.

Best Regards

TT
Logitech Europe SA
Mocht het nog veel langer duren dan neem ik maar weer contact met hun op (wellicht dat het onderzoeken van het probleem (of andere zaken) wat meer tijd in beslag neemt)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, net viel ineens het nieuwe links-voor speakertje uit tijdens het gamen... De nieuwe afstandbediening deed het ook niet meer. Nieuwe batterijen erin maar niets... Pas nadat ik de nieuwe Pod uit en aan had gezet deden beide het weer. Toen ineens links-voor weer uitviel... Vervolgens de powerknop op de Pod een heel klein beetje ingedrukt (dus net niet helemaal doordrukken om hem uit te zetten) ging links-voor ineens weer spelen... [wtf] !!?? [/wtf]

Ruim een uur daarvoor was mij ook al opgevallen dat links-voor (tot 3x toe) een 5-10 seconden lange ruis- (eerder een kruising tussen ruis- en brom-) achtig geluid maakte, dit terwijl de set in active mode stond (dus wel aan maar geen geluid afspelen).

Oude batterijen er weer in en waren niet leeg.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt met de oude set. Zal dit voorval nauwlettend in de gaten houden de komende 2 jaar !! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:35:
Mmm, net viel ineens het nieuwe links-voor speakertje uit tijdens het gamen... De nieuwe afstandbediening deed het ook niet meer. Nieuwe batterijen erin maar niets... Pas nadat ik de nieuwe Pod uit en aan had gezet deden beide het weer. Toen ineens links-voor weer uitviel... Vervolgens de powerknop op de Pod een heel klein beetje ingedrukt (dus net niet helemaal doordrukken om hem uit te zetten) ging links-voor ineens weer spelen... [wtf] !!?? [/wtf]

Ruim een uur daarvoor was mij ook al opgevallen dat links-voor (tot 3x toe) een 5-10 seconden lange ruis- (eerder een kruising tussen ruis- en brom-) achtig geluid maakte, dit terwijl de set in active mode stond (dus wel aan maar geen geluid afspelen).

Dit heb ik nog nooit meegemaakt met de oude set. Zal dit voorval nauwlettend in de gaten houden de komende 2 jaar !! :(
PID nummer?

Voor de rest heeft voor iedereen met een R640 tot nu toe zeer positieve ervaringen. Gelukkig maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:35:

Wellicht defect, gewoon even melden bij Logitech. Random defecten zoals dit komen bij elke fabrikant voor, dus is niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdaga op hcc geweest. ff langs logitech stand geweest, kwam er weg met een logitech mx revolution muis, gewonnen :P.

Meteen ff gevraagd naar de plopjesn natuurlijk ;). Er stond een plopvrije set zei die ene gozer. Nog ff mee gepraat dat ik nog wacht op die van mij etc etc, maar waren wel aardige gasten. En ook knappe dames :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:09:
Vrijdaga op hcc geweest. ff langs logitech stand geweest, kwam er weg met een logitech mx revolution muis, gewonnen :P.

Meteen ff gevraagd naar de plopjesn natuurlijk ;). Er stond een plopvrije set zei die ene gozer. Nog ff mee gepraat dat ik nog wacht op die van mij etc etc, maar waren wel aardige gasten. En ook knappe dames :D :D
Het eerste wat ik ook deed,
Kijken welk PID nummer op de Z5500 stond.

Verder zag ik bij de logitech stand niet dat ze de Z5500 verkochten samen met die 530 of heb ik ze dan over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Fernoráto schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:32:
[...]

PID nummer?

Voor de rest heeft voor iedereen met een R640 tot nu toe zeer positieve ervaringen. Gelukkig maar ;)
En de R638.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 01:04:
[...]

Het eerste wat ik ook deed,
Kijken welk PID nummer op de Z5500 stond.

Verder zag ik bij de logitech stand niet dat ze de Z5500 verkochten samen met die 530 of heb ik ze dan over het hoofd gezien.
Nee verkochten ze niet op de stand van Logitech zelf. Ik heb wel de x530 bij verschillende stands gezien, maar idd ook niet bij logitech zelf.

De 5500 heb ik nergens zien staan, ja.. behalve bij Logitech zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
kan iemand mij vertellen waar ik het pid nummer kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Vandaag heb ik ook een nieuwe set mogen ontvangen _/-\o_ Ga `m snel testen.

Vraag; denken jullie dat er misschien een mogelijkheid is om de oude set over te kopen? Ik weet niet wat er met de gebruikte sets gedaan word, maar opnieuw als nieuw verkopen lijkt me uitgesloten. Mijn broer is namelijk wel geinteresseerd in de "mislukte set" voor een gereduceerd bedrag.

edit: heb al gebeld, meneer vertelde me dat ze dit niet doen, omdat ze willen dat alle probleem-gevende sets bij de mensen vandaan komen. Dit omdat ze niet voldoen aan hun normen en ze dus zoveel mogelijk willen zorgen dat niemand dit zal zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Patriek op 27-11-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zoals eerder aangegeven zou er vandaag een update komen en deze lag dan ook zojuist in mijn mailbox. :)

Dear Bart,

As promised, please find an update on the Z-5500 situation as well as
answers to the questions you have raised over the past month or so.

Many of your queries have been related to individual customer queries.
These, as you know, are being handled on a case by case basis. One issue
we did face, was communicating with customers who use Hotmail accounts.
Thanks for alerting us to this. Our mails were rejected by those customers
with full Hotmail inboxes. Other customer mail providers also filtered out
our mails as spam. We are confident we have now resolved those issues and
have made contact with all those customers.

I’m also pleased to say that 80% of those customers who requested one of
the newly certified units have received their unit. We are now entering the
final phase of delivering on our promise to the remaining 20% and are
contacting them once more – this time by phone – to arrange delivery.

You have also raised a couple of questions with our engineering colleagues.
We have consulted them and can provide you with the following answers:

1) Regarding your question as to what modifications have been made to the
newly certified Z-5500 speaker version, we have addressed both inductive
and radiated emissions. In detail this means that we have added a
filtering mechanism to the AC mains and made improvements to the PCB
grounding topology, as well as improvements to the topology of the digital
control pod. Throughout our investigation all these changes were
considered independently, but it is the combination of all three that
delivered the improvements you see today.

2) Regarding the customer query you received asking whether we are using a
different kind of display with a different contrast level in the control
pod, the short answer is no. There will always be some variation from unit
to unit, more in relation to the back light rather than contrast, but the
display is the same.

One of your main queries this month has also been why Logitech is not
offering an X-540 speaker unit in exchange to customers who have
experienced an issue with their X-530 speaker set. As you know, we have
settled on the policy of offering a refund. I understand you disagree with
this decision, but I do ask that you accept it. The customer response has
been positive to this solution.

We will come back with a final update on this matter on 9th January 2007.
We have finally achieved a solution to the Z-5500 issue which nearly
everyone considers to be acceptable. We are also working through the final
cases, ensuring every customer who requested the newly certified Z5500 has
received the solution they asked for.

Finally, can I take this opportunity to thank you once again for the time
you have devoted to this process and these discussions. My colleagues and I
genuinely appreciate the effort that has been invested from your side.

Wishing you a very good Christmas and New Year

Kind regards, B.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Hmz... Zegt niets wanneer ze in de winkel komen te liggen... Of heeft iemand hem daar al gezien???

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Dutch_Baseline schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:39:
Hmz... Zegt niets wanneer ze in de winkel komen te liggen... Of heeft iemand hem daar al gezien???
Staat al lang in de topic start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
tm030614 schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:40:
[...]

Staat al lang in de topic start ;)
Ja, eind dit jaar... Maar dat is in principe nu al... EN volgens mij is ie er nog niet...

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Dutch_Baseline schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:54:
[...]

Ja, eind dit jaar... Maar dat is in principe nu al... EN volgens mij is ie er nog niet...
Duurt bij mij nog vier weken ;)

Daarbij, het kan altijd zijn dat de leverancier nog een oude set heeft staan. Dus vraag even het PID nummer na, dan zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05
Ik heb nog geen nieuwe set ontvangen, maar krijg al wel van UPS een retour-etiket via de mail.
Ik neem aan dat jullie allemaal eerst een nieuwe set hebben gekregen en daarna pas dat mailtje met die retour etiket?

[ Voor 10% gewijzigd door MrDirect op 28-11-2006 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu een weekje plopvrij op de nieuwe set (638).

Display is bij mij 'valer en minder contrastrijk', maar dat vind ik
wel prima. Ik hou niet zo van gillende displays !

TM, Mag ik je vriendelijk bedanken voor alle moeite die je
gedaan hebt ? *buiging maak*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja, hier inmiddels ook meer dan een week de R638 en geen plop gehoord (buiten het aanzetten dan).

Prima resultaat zo lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Vatt schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:09:
Ik heb nog geen nieuwe set ontvangen, maar krijg al wel van UPS een retour-etiket via de mail.
Ik neem aan dat jullie allemaal eerst een nieuwe set hebben gekregen en daarna pas dat mailtje met die retour etiket?
Meestal wel, tenzij je geen bon meer hebt. Dan moet je eerst de oude set opsturen, waarna vervolgens de nieuwe set wordt toegestuurd door Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 08:06
Vatt schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:09:
Ik heb ook zo'n email met retourticket, prima geregeld hoor, want ik heb mijn nieuwe set al binnen. Ik zie echter nergens een datum staan. Moet ik zelf UPS dan bellen over wanneer het mij uitkomt? Ik kan dat nergens echt duidelijk terugvinden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:34:
[...]
Ik heb ook zo'n email met retourticket, prima geregeld hoor, want ik heb mijn nieuwe set al binnen. Ik zie echter nergens een datum staan. Moet ik zelf UPS dan bellen over wanneer het mij uitkomt? Ik kan dat nergens echt duidelijk terugvinden.
Inderdaad, op het label - dat je wel eerst moet uitprinten en op de doos plakken - staat een 0800 telefoonnummer dat je moet bellen. Hou het label bij de hand want hij vraagt om het Z nummer en je adresgegevens. Heb net zelf UPS gebeld en ze komen hem al binnen 1,5 uur ophalen!

PS print ook het (optionele) verzendbewijs uit en laat dat de chauffeur ondertekenen: better safe then sorrow !

[edit]
Sterker nog, binnen 15 minuten hebben ze hem opgehaald, wow!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Zojuist heb ik mijn nieuwe set aangesloten, het betreft een R638. Hier mijn bevindingen:

- Geen ploppen meer!
- De subwoofer lijkt minder krachtig te zijn?
Ik heb beide speakersets aangesloten op hetzelfde (digitale/optische) signaal, met dezelfde (volume) instellingen. De nieuwe (R638) set geeft minder bass dan bij m`n oude (R523). Misschien is dit een kwestie van 'inspelen', maar het scheelt behoorlijk wat! Natuurlijk kan ik wel het volume van de subwoofer omhoog gooien in het controlekastje, maar zelfs op het hoogste volume haal ik nog niet wat ik wens. (btw: ik test hier met een 2 kanaals signaal).
- Het LCD heeft idd een iets kleinere kijkhoek, maar dat valt echt heel erg mee, niet lastig.
- (edit:) De volumeknop is idd ook stoever. Maar ik vermoed dat dit door het gebruik ook weer soepel word.

Is er een goede manier de subwoofer toch meer power te geven?

Ben overigens nog steeds benieuwd welk verschil de nieuwere R640 revisie met zich mee bracht.

PS:
Ik dacht altijd dat de volume-instelling voor "surround" in hielt dat alle 4 de hoekspeakers evenveel harder/zachter gaan. Wat echter t geval is, is dat wanneer het volume op 0 staat alleen de voorste 2 nog geluid geven. Staat het volume vol open, dan klinken de achterspeakers weer veel harder, de voorste geven nog wel geluid. Dus dit is meer een afstelling tussen het evenwicht tussen voor en achter dan dat het een volume regeling is.

Eerder dacht ik slim te zijn door te spelen tussen surround/center volumes en de subwoofer volume. In de zin van "als ik de rest zachter zet, en t algemene volume omhoog gooi, dan heb ik meer subwoofer (of vise versa).

[ Voor 38% gewijzigd door Patriek op 28-11-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Patriek schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:06:
Zojuist heb ik mijn nieuwe set aangesloten, het betreft een R638. Hier mijn bevindingen:

- Geen ploppen meer!
- De subwoofer lijkt minder krachtig te zijn?
Ik heb beide speakersets aangesloten op hetzelfde (optische) signaal, met dezelfde (volume) instellingen. De nieuwe (R638) set geeft minder bass dan bij m`n oude (R523). Misschien is dit een kwestie van 'inspelen', maar het scheelt behoorlijk wat. Natuurlijk kan ik wel het volume van de subwoofer omhoog gooien in het controlekastje, maar zelfs op het hoogste volume haal ik nog niet niet wat ik wens.
- Het LCD heeft idd een iets kleinere kijkhoek, maar dat valt echt heel erg mee, niet lastig.

Is er een goede manier de subwoofer toch meer power te geven?

Ben overigens nog steeds benieuwd welk verschil de nieuwere R640 revisie met zich mee bracht.

PS:
Ik dacht altijd dat de volume-instelling voor "surround" in hielt dat alle 4 de hoekspeakers evenveel harder/zachter gaan. Wat echter t geval is, is dat wanneer het volume op 0 staat alleen de voorste 2 nog geluid geven. Staat het volume vol open, dan klinken de achterspeakers weer veel harder, de voorste geven nog wel geluid. Dus dit is meer een afstelling tussen het evenwicht tussen voor en achter dan dat het een volume regeling is.

Eerder dacht ik slim te zijn door te spelen tussen surround/center volumes en de subwoofer volume. In de zin van "als ik de rest zachter zet, en t algemene volume omhoog gooi, dan heb ik meer subwoofer (of vise versa).
Wellicht ligt de oorzaak in het feit dat de hele oude versies van de set (en ik denk dat de jouwe daar gezien je PID ook bij hoort) geen foam (glaswol) in de subwoofer hadden zitten. Die zit er nu wel in waardoor het laag wat minder boemerig overkomt. Wellicht dat jij dit ervaart als "minder krachtig".

Mischien kun je de drivers van je geluidskaart wat aanpassen zodat het voor jouw weer beter klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

tm030614 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:44:
[...]

Wellicht ligt de oorzaak in het feit dat de hele oude versies van de set (en ik denk dat de jouwe daar gezien je PID ook bij hoort) geen foam (glaswol) in de subwoofer hadden zitten. Die zit er nu wel in waardoor het laag wat minder boemerig overkomt. Wellicht dat jij dit ervaart als "minder krachtig".

Mischien kun je de drivers van je geluidskaart wat aanpassen zodat het voor jouw weer beter klinkt?
Ah.... ok. Nou ik merk niet echt verschil in "boemerigheid" tis gewoon minder krachtig in het geheel lijkt me. Vraag me af waarom die glaswol er dan in gedaan is, vind het niet bepaald een verbetering.

Tuurlijk kan ik met een equaliser zorgen dat de lage tonen opgekrenkt worden, maar het liefst rommel ik niet aan m`n signaal (ivm zuiverheid enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dan zet je op je pod je sub wat harder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

strandbal schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:37:
Dan zet je op je pod je sub wat harder?
Patriek schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:06:
[...] Natuurlijk kan ik wel het volume van de subwoofer omhoog gooien in het controlekastje, maar zelfs op het hoogste volume haal ik nog niet wat ik wens. [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

:/ Als ik die hier vol open zet tril ik volledig weg, pleurt m'n driespotslamp van 't plafond, barsten m'n vissen uit hun aquarium, en is de muziek niet meer om aan te horen... Dus of je hebt een asociaal grote baswens, of er is iets mis met je set...

Ik merk wel dat ik de bas ietsje hoger heb staan dan met mijn ouwe set, maar dat maakt me niet uit. De bas was toch al overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

strandbal schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:06:
:/ Als ik die hier vol open zet tril ik volledig weg, pleurt m'n driespotslamp van 't plafond, barsten m'n vissen uit hun aquarium, en is de muziek niet meer om aan te horen... Dus of je hebt een asociaal grote baswens, of er is iets mis met je set...

Ik merk wel dat ik de bas ietsje hoger heb staan dan met mijn ouwe set, maar dat maakt me niet uit. De bas was toch al overkill.
Jij hebt `m zeker aangesloten op de 'directe' analoge kabel(s)?

Het scheelt heel veel of je `m analoog of digitaal aansluit. Dit komt vermoedelijk doordat het een andere DAC (digital-analog-converter) gebruikt dan die in je computer (mijn X-Fi). Door optical (digitaal) te gebruiken krijg ik een zuiverder geluid maar ook minder bassvolume. Als ik de analoge kabels gebruik heb ik inderdaad bass in overvloed.

Maar dit verschil is er ook met mijn oude set, dus dit is geen vreemd verschijnsel. Bij de vorige set moest ik `m ook al bijna, of helemaal open draaien, dat stukje verschil in power kan ik nu niet corrigeren doordat ik al op max stond. En nee, ik ben echt geen overdreven bassliefhebber.
Edit2: teste zojuist het verschil tussen direct/optical nog eens, maar nu op m`n nieuwe set. Het verschil is veel minder groot! Opzich mooi dus, nu op beide helder geluid. Ik ga het allemaal nog eens testen op m`n oude set. Feit blijft wel dat de bass er niet harder op word.

Na opnieuw testen blijkt dat er toch niet zo`n groot verschil zit tussen m`n optische of analoge signaal. Heb destijds met andere x-fi stuurprogramma-instellingen getest vermoed ik.

Nu er nogmaals getest is ben ik er deste zekerder van dat het bass-volume stukken minder is met deze nieuwe set. Op mijn oude set moet ik `m op 60% zetten voor ongeveer dezelfde hoeveelheid bass op mijn nieuwe bij 100%.

Om nog duidelijk op 'Strandbal' te reageren; ik beschouw mezelf niet als een overdreven bass-liefhebber. Wil juist niet dat de bass de rest overstemt, wil een helder en gebalanceerd geluid. Geen idee, maar misschien komt het door de ruimte waar ik me in bevind. Zit op een zolderkamertje waarvan zowat de helft een houten dakkapel is. Misschien werkt het bass-effect hier minder snel, maar ik heb daar echt geen verstand van. Of misschien ligt het aan mijn X-Fi output, zal `t weer ns op m`n dvd-speler testen.

Edit: ik heb het hier overigens over een PCM (2 kanaals) signaal. Bij een AC3 (6 kanaals, DolbyDigital / DTS) signaal ligt het verschil weer heel anders volgens mij. Dan heb ik ook bass genoeg (verwacht ik, nog niet getest met deze set).

(er is getest met MP3-->winamp-->PCM-->x-fi optical out)

[ Voor 73% gewijzigd door Patriek op 28-11-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al een ideale setting gevonden waarop de bass en hoge tonen optiomaal klinken?

Ik heb bijv. mijn settings op de POD volledig open staan en op mijn audigy 2 zs regel ik mijn sound.
Daar heb ik mijn hoge tonen op 100 % staan en meestal lage tonen op 60 %.
Heeft iemand andere settings die ik evetueel kan uit proberen waardoor het goed zou klinken?

Btw ik gebruik wel Coax en stereo x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:25:
Heeft iemand hier al een ideale setting gevonden waarop de bass en hoge tonen optiomaal klinken?

Ik heb bijv. mijn settings op de POD volledig open staan en op mijn audigy 2 zs regel ik mijn sound.
Daar heb ik mijn hoge tonen op 100 % staan en meestal lage tonen op 60 %.
Heeft iemand andere settings die ik evetueel kan uit proberen waardoor het goed zou klinken?

Btw ik gebruik wel Coax en stereo x2
Komt nu wel uit mijn mond (na m`n hele verhaal), maar deze thread moet wel gerelateerd blijven aan het plopjes-probleem/omruilen. Je kunt beter hulp zoeken in een Audigy-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Na testen blijkt de oude pod (R523) niet compatible te zijn met de nieuwe subwoofer (R638).
De nieuwe pod werkt echter wel met de oude subwoofer. Na testen hier mee kan ik er van afleiden dat de oorzaak van zowel de ploppen als het verschil in bassvolume vanuit de subwoofer zelf komt.

Zal morgen naar Logitech bellen, maar ik vermoed dat ik zal moeten kiezen tussen plopjes met goede bass of plopvrij maar te zachte bass ;(

[ Voor 85% gewijzigd door Patriek op 28-11-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Arme visjes, met of zonder Bas, heb je ze al voorzien van oordopjes??
strandbal schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Darth Malak schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:44:
Arme visjes, met of zonder Bas, heb je ze al voorzien van oordopjes??

[...]
Nee, ik zei "als" :P Ik zet 'm echt niet zover open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Luitjes,

Voor diegene die ook de set nog moeten kopen maar wachten op de nieuwe versie, GOED NIEUWS!!!

Ik was gisteren bij de Mediamarkt en daar hebben ze als demo-model de R638!!!

Woehoo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aanvraag is doorgestuurd naar hoofdkantoor...heb de x-530.

Weten jullie hoelang het ongeveer duurt voordat je weer wat hoort hiervan?
Is inmiddels bijna week geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja lolbroek ik vraag het niet voor niets hier.
Hier heeft iedereen een 5500 en heeft iedereen er ervaring mee.
Ik vraag liever hier met welke instellingen het geluid t beste klinkt dan daar hier heb ik veel meer kans op een goed antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb sinds 2 dagen deze set. maar tot nu tot geen plopjes. PID 629 maar kan nog komen .
maar ik wil hem digitaal aansluiten op mijn audigy ls. maar dat is zo een ronde stekker.
nu had ik ergens gelezen over een verloop?
of kan ik hem niet op deze kaart aansluiten ? zo ja hoe?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb deze topics (ondertussen alle 5) af en toe gevolgt de afgelopen paar maanden (als het ondertussen niet al een jaar is) en ben blij dat er *eindelijk* een oplossing is voor het plopjes probleem van de Z5500.
Mijn vraag is, als ik de R638 kan bestellen of ik dat wel moet doen, aangezien ik wat las over een nieuwe versie de R640.
Weet iemand iets meer over de R640?
Want als die enige significante verbeteringen bied t.o.v. de R638 wacht ik nog wel even.

Verwijderd

mr.loepie schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:05:
ik heb sinds 2 dagen deze set. maar tot nu tot geen plopjes. PID 629 maar kan nog komen .
maar ik wil hem digitaal aansluiten op mijn audigy ls. maar dat is zo een ronde stekker.
nu had ik ergens gelezen over een verloop?
of kan ik hem niet op deze kaart aansluiten ? zo ja hoe?
Jazeker kan je hem gewoon digitaal aansluiten.
Je moet alleen even een kabel kopen van mini jack naar 2 tulp stekkers.
Als je die hebt gekocht moet je de zwarte aansluiten en dan heb je geluid.
Je kan ook idd een overloop stukje kopen van minijack naar 1 of 2 tulp stekkers.
Hierbij moet je dus ook een gewone tulp (mono) kabel kopen, het kan ook stereo en dan moet je 1 van de 2 kleuren kiezen.
Je moet maar kijken wat je doet en wat je er aan uit wil geven.

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
Als je hem digitaal wilt aansluiten dan moet je een mono jack naar een enkele tulp hebben. En geen dubbele tulp want dat is voor stereo.

Verwijderd

Logic Lion schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:27:
Als je hem digitaal wilt aansluiten dan moet je een mono jack naar een enkele tulp hebben. En geen dubbele tulp want dat is voor stereo.
Maakt niets uit als je maar 1 van de 2 kanten aansluit, en zeg niet tegen me dat het niet werkt wat ik heb het zo aangesloten en ik kan je vertellen het blijft niet stil als ik me muziek aan zet.

• tm030614
xentron schreef op donderdag 30 november 2006 @ 00:25:
Ik heb deze topics (ondertussen alle 5) af en toe gevolgt de afgelopen paar maanden (als het ondertussen niet al een jaar is) en ben blij dat er *eindelijk* een oplossing is voor het plopjes probleem van de Z5500.
Mijn vraag is, als ik de R638 kan bestellen of ik dat wel moet doen, aangezien ik wat las over een nieuwe versie de R640.
Weet iemand iets meer over de R640?
Want als die enige significante verbeteringen bied t.o.v. de R638 wacht ik nog wel even.
Tussen de R638 en R640 zit geen verschil (teminste niet iets dat wij kunnen merken). Je kunt dus gerust de R638 kopen.

• Patriek

Patriek

edit koning

Als er geen verschil zou zijn was er geen nieuw revisienummer in het leven geroepen. Maar als je geen verschil merkt wat maakt t dan uit idd.

Nogmaals mijn vraag over het "inspelen" van een subwoofer, kan dat nou echt wat uitmaken?
Zoals gezegd merk ik dat mijn nieuwe subwoofer zo`n 30 a 40% minder krachtige bass gaf, maar nu met een andere positie en de nodige beats lijkt t al wat beter te zijn.

• tm030614
Patriek schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:22:
Als er geen verschil zou zijn was er geen nieuw revisienummer in het leven geroepen. Maar als je geen verschil merkt wat maakt t dan uit idd.
Vandaar dat ik ook zeg (niet iets dat wij kunnen merken ;) )
Nogmaals mijn vraag over het "inspelen" van een subwoofer, kan dat nou echt wat uitmaken?
Zoals gezegd merk ik dat mijn nieuwe subwoofer zo`n 30 a 40% minder krachtige bass gaf, maar nu met een andere positie en de nodige beats lijkt t al wat beter te zijn.
Persoonlijk zeg ik dat het puur tussen de oren zit. Sub anders plaatsen kan wel degelijk uitmaken.

Maar als het echt zo'n groot verschil is, vraag ik me af of alles wel goed zit... De testexemplaren die ik gehad hebben, waren kwa geluid en kracht allemaal hetzelfde.
Zeker omdat je de enige bent die melding maakt van een dergelijk groot verschil is het wellicht een DOA ofzo. Bel even met Logitech zou ik zeggen, kunnen je vast verder helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 30-11-2006 17:31 ]

• mr.loepie

mr.loepie

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:31:
[...]

Maakt niets uit als je maar 1 van de 2 kanten aansluit, en zeg niet tegen me dat het niet werkt wat ik heb het zo aangesloten en ik kan je vertellen het blijft niet stil als ik me muziek aan zet.
oke , ik snap het . maar hier bij de computerzaak kijken ze me aan of ze water zien branden als ik zeg dat ik een minijack naar tulp wil. waar zou het te verkrijgen zijn of bestellen?

p.s. ik heb inmiddels ook een ruilset aangevraagt heb idd plopjes en mijn control center volume knop gaat op een bepaalt punt zwaar.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Ff voor de duidelijkheid? Ik heb die ''bonnen'' binnen en geprint.
Die plak ik vervolgens op de doos van logitech, en moet ik dan zelf die doos wegbrengen (staat namelijk op het papiertje, of moet ik ze bellen dat ze em af komen halen?

(miss is het al ter sprake geweest, maar kan het zo gauw ff niet vinden)

• MrDirect
Vandaag PID R638 bezorgd! Binnekort eens plaatsen en dan testen met de TL-verlichting. Hopelijk is die nu eindelijk goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:58:
Ff voor de duidelijkheid? Ik heb die ''bonnen'' binnen en geprint.
Die plak ik vervolgens op de doos van logitech, en moet ik dan zelf die doos wegbrengen (staat namelijk op het papiertje, of moet ik ze bellen dat ze em af komen halen?

(miss is het al ter sprake geweest, maar kan het zo gauw ff niet vinden)
Je kan ook het nummer bellen wat er op staat. Dan komen ze hem halen. En anders even op de site van ups kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:35:
[...]

Je kan ook het nummer bellen wat er op staat. Dan komen ze hem halen. En anders even op de site van ups kijken.
Okay thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.loepie schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:43:
[...]

oke , ik snap het . maar hier bij de computerzaak kijken ze me aan of ze water zien branden als ik zeg dat ik een minijack naar tulp wil. waar zou het te verkrijgen zijn of bestellen?

p.s. ik heb inmiddels ook een ruilset aangevraagt heb idd plopjes en mijn control center volume knop gaat op een bepaalt punt zwaar.
Volgens mij heeft de Expert ze wel.
En volgens mij zijn die iets van 8 euri als ik het goed heb maar dna heb je wle gewoon een goede kwaliteit kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
mr.loepie schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:43:
[...]

Ah yoh, die mensen in een gewone computerzaak snappen er niks van :X 8) Toen ik nog bij de MediaMarkt werkte, heb ik dit gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/2311/img1866copydw0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/2930/img1867copykr3.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/9590/img1868copyua9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/4267/img1869copydc6.th.jpg

De mini-jack gaat dus in je geluidskaart en je zoekt thuis nog een simpele tulpkabel en plugt hem in de witte...of was het de rode? 8)7 Daarna coaxiaal als bron selecteren op je Podje. Ook in de Creative software instellen op "Digitale Uitgang" en Dolby Digital verwerken of zo uitvinken ;)

Succes!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:53:
[...]

Ah yoh, die mensen in een gewone computerzaak snappen er niks van :X 8) Toen ik nog bij de MediaMarkt werkte, heb ik dit gekocht:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De mini-jack gaat dus in je geluidskaart en je zoekt thuis nog een simpele tulpkabel en plugt hem in de witte...of was het de rode? 8)7 Daarna coaxiaal als bron selecteren op je Podje. Ook in de Creative software instellen op "Digitale Uitgang" en Dolby Digital verwerken of zo uitvinken ;)

Succes!
Idd je hebt helemaal gelijk, dat is eigenlijk hetzelfde als dat was ik beschreef met die ene kabel het bestaat allemaal je kan het in 1 deel krijgen of in 2 delen zoals jij beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Goedemiddag,

Ik heb net de Z-5500 gereserveerd bij Paradigit Computers via de telefoon, en heb gevraagd om een set met PIDNR: 640. Hij kon dit niet bevestigen maar vertelde mij dat dit wel een nieuwe levering is van logitech(van 28 november). In de winkel mag ik nog even kijken of het echt de R640 is, zo niet dan laat ik hem staan. Maar ik kan niet wachten tot ik mijn Z-5500 in huis heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
mrc16 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:31:
Goedemiddag,

Ik heb net de Z-5500 gereserveerd bij Paradigit Computers via de telefoon, en heb gevraagd om een set met PIDNR: 640. Hij kon dit niet bevestigen maar vertelde mij dat dit wel een nieuwe levering is van logitech(van 28 november). In de winkel mag ik nog even kijken of het echt de R640 is, zo niet dan laat ik hem staan. Maar ik kan niet wachten tot ik mijn Z-5500 in huis heb staan.
Hmz... Ik heb al verschillende webshops gemaild met de vraag of ze effe willen kijken... Maar elke winkel zegt dat ze de verpakking niet open kunnen/mogen maken om te kijken... Bij deze mag dat dus wel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Bij de MediaMarkt kan het toch wel? Koop je em ff en maak je de doos open en je kunt checken welke PID het is. Niet de gewenste? Dan duw je je karretje even naar de Service balie :D

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Dutch_Baseline schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:36:
[...]

Hmz... Ik heb al verschillende webshops gemaild met de vraag of ze effe willen kijken... Maar elke winkel zegt dat ze de verpakking niet open kunnen/mogen maken om te kijken... Bij deze mag dat dus wel???
Denk het dus wel. ik had eigenlijk de helpdesk gebeld. En die had daar nog 1 doos staan. Maar kon mij niet echt een krachtig antwoord geven. Ik ga dinsdag(als ie binnen is) even langs en kijken welk PID Nummer is. Ik had gelezen dat je dit nummer aan de onderkant van de speakertjes kan vinden en op de subwoofer klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Ja, en ook op de bedieningsunit. Die ligt ook bovenop de doos en kan je als eerste pakken om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
ck2000nl schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:36:
Bij de MediaMarkt kan het toch wel? Koop je em ff en maak je de doos open en je kunt checken welke PID het is. Niet de gewenste? Dan duw je je karretje even naar de Service balie :D
Jep, bij Mediamarkt kan het wel... Daar issie alleen wel zo'n 50,- duurder dan bij de goedkoopste in pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Vatt schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:15:
Ja, en ook op de bedieningsunit. Die ligt ook bovenop de doos en kan je als eerste pakken om te bekijken.
POD bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Ja, maar dan werd het zo'n rare zin. De PID kan je op de POD zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Vatt schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:15:
Ja, maar dan werd het zo'n rare zin. De PID kan je op de POD zien ;)
jah heb het pid nummer even bekeken bij de MM in Utrecht. Kan niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Vatt schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:15:
Super!, dan hoef ik dinsdag niet de hele doos over hoop te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
mrc16 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:38:
[...]

jah heb het pid nummer even bekeken bij de MM in Utrecht. Kan niet missen.
Hebben ze daar ook de goede??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Pas de Z-560 met een 400W satbiel omvormer in de auto geplaats. In plaats van de orginele speakers, autospeakers van 4 Ohm. Alles ging goed, maarja je kan het al raden..... dikke ruis over de speakers en woofer. Zo'n omvormer geeft natuurlijk zeer veel ruis af en laat die 560 van mij nou dramatisch gevoelig zijn. De ruis was overigesn idle net zo hoog als het geluid voluit... maar 75DdB aan ruis vond ik nou net niet bepaald fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Sorry als ik een beetje offtopic ga mensen, maar ik wil even wat duidelijk hebben.

Voor de mensen die de set al terug gestuurd hebben:

Ik heb dus een label via de email gekregen. Prima. Label uitprinten en UPS bellen. Uiteraard moet ik daarvoor een afspraak maken. Maar ik moest mijn complete adres opgeven, over hoeveel pakketjes het gaat etc. Ik had verwacht dattie in z'n PCtje gewoon een referentie of tracking nummer kon invullen en dattie dan mijn order bij de hand heeft en dan gewoon een datum en tijd erbij kan zetten. Snap ik het nou niet, of klop het wel zo. Ik heb iig geen zin om ineens voor onaangename kosten te komen staan :P

Enfin, ga dalijk me label maar es op de doos plakken. Ze komen als het goed is morgen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
Bij mij vroegen ze die dingen ook. Misschien weten ze gewoon niet waar ze hem moeten ophalen. En misschien heb je nog wel meer pakketjes wat ze mogen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mijne zijn al weg, kost niks hoor :) Ze vragen alleen idd wat info.

Je kunt 'm zelfs op je werk laten ophalen voor als je nooit thuis bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
strandbal schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:40:
Mijne zijn al weg, kost niks hoor :) Ze vragen alleen idd wat info.

Je kunt 'm zelfs op je werk laten ophalen voor als je nooit thuis bent :)
Ja daaaag en die doos naar het werk zeulen zeker :P Ze zien me al in de trein met die doos zitten ;)
Nee ik werk morgen wel lekker thuis, dan hebben ze de hele dag de tijd om langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
Iemand met een X530 die ook plopt en al een refund oid gehad heeft? Ik heb al 4 mailtjes naar logitech gestuurd maar nog nooit iets gehoord. Zal anders morgen eens bellen als dat helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:45:
[...]

Volgens mij heeft de Expert ze wel.
En volgens mij zijn die iets van 8 euri als ik het goed heb maar dna heb je wle gewoon een goede kwaliteit kabel.
ik heb een coax kabel kunnen bemachtigen en aangesloten,
klopt het dat je dan dts niet kan selecteren of horen? moet dat miss via optical?
want als ik me cd van de eagels erin doe en kies voor dts . hoor ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

mr.loepie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:30:
[...]

ik heb een coax kabel kunnen bemachtigen en aangesloten,
klopt het dat je dan dts niet kan selecteren of horen? moet dat miss via optical?
want als ik me cd van de eagels erin doe en kies voor dts . hoor ik niets.
Een normale CD heeft toch echt geen 6 sporen. Dan zul je een DVD met DTS moeten gebruiken.... Die zijn er wel... volgens mij heeft de eagles ook een greatest hits met DTS.

[ Voor 33% gewijzigd door Darth Malak op 05-12-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Darth Malak schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:43:
[...]

Een normale CD heeft toch echt geen 6 sporen. Dan zul je een DVD met DTS moeten gebruiken.... Die zijn er wel... volgens mij heeft de eagles ook een greatest hits met DTS.
idd die heb ik dus en speel ik af en dan selecteer ik die dts sound,
maar dan heb ik geen geluid.daarom dacht ik dat het alleen te doen was via die optical kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
mr.loepie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:00:
[...]

idd die heb ik dus en speel ik af en dan selecteer ik die dts sound,
maar dan heb ik geen geluid.daarom dacht ik dat het alleen te doen was via die optical kabel.
Ik gebruik een coax kabel, DTS is prima te doen hiero. Zit op een PC met Media Center Edition op de SPDIF uitgang. De set doet dus het decoding gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dat je 96-24 in je beeld wilt hebben?
Zo ja dan moet je gewoon in je audio instellingen op de pc instellen dat je het via 96 KHz wilt versturen digitaal.
Daarnaast zal je NOOIT surround krijgen via digitaal, Nahjah alleen als je DVD kijkt dan.
De reden hiervoor is dat de meeste geluidskaarten wel een decoding chip hebben (waardoor je signaal van digitaal wordt omgezet in anoloog voor 6 channel direct) maar dat de geluidskaart GEEN encoding chip heeft waardoor het signaal dat is omgezet NIET weer terug omgezet word naar digitaal signaal welk je POD weer kan decoden voor de speakers.
Resultaat is dat je alleen Surround kan hebben door het met 6 channel direct aan te sluiten.
Dus als jij spellen wilt hebben met surround signaal dan weet ej wat je moet doen.

De enige geluidskaart die het wel kan is de Auzentech Meridian kaart.
Deze kaart heeft wel een encoding chip MAAR op deze kaart zitten C-Media chips wara ik dan weer niet zo kappot van ben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 11:19 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.