Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 5 **OPGELOST**

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 12.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129071

Oof schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:01:
[...]

Leuke foto,
Alleen heel erg jammer dat de hele set niet is aangesloten. >:)
Rechter voor speaker zou je duidelijk een draadje moeten zien.

Ik heb net zelf de Z 5500 gekocht nergens last van geen plopjes radio ontvangst niks.
Voor de rest erg fijna set.
Het gaat ook om het idee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53453

Dutch_Baseline schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:46:
[...]

Ja psies... Die brief ken ik, heb hem ook gelezen. Thanx ennieweej.

Ik belde vooral om te informeren wanneer ze in de winkel liggen! Je kan de set trouwens herkennen aan het p/n nummer ofzo.... Tenminste, dat is wat ze tegen mij zei...
Ik word dus gebeld door haar, als het goed is om te vertellen wanneer de set in de winkel ligt.....
Nou wil ik niet heel vervelend doen en ik waardeer je inzet. Maar zelfs ik die slechts sporadisch dit topic lees was hiervan al op de hoogte.... (het is overigens PID nummer wat wel in de topicstart is terug te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bij een kennis van mij is vandaag de nieuwe Z-5500 set bezorgd, aangesloten en getest.
Conclusie: volledig plop- en bromvrij :)
Zelfs op maximaal volume in- en uitschakelen van (spaar) lampen geen enkele storing hoorbaar.
Complimenten aan Logitech !

Nu zit ik er zelf aan te denken om zo'n set aan te schaffen, maar ik twijfel nog. Zijn de sets die op dit moment in de winkel worden verkocht nu ook 100% in orde of niet ?

edit:
Sorry, mijn laatste vraag wordt inderdaad in de topicstart beantwoord, thanks.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 13-11-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 16:49
Henk007 schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:10:
Bij een kennis van mij is vandaag de nieuwe set bezorgd, aangesloten en getest.
Nu zit ik er zelf aan te denken om zo'n set aan te schaffen, maar ik twijfel nog. Zijn de sets die op dit moment in de winkel worden verkocht nu ook 100% in orde of niet ?
Sorry, maar please read the topic start... Echt het staat er allemaal in, deze vraag is al heel vaak voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henk007 schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:10:
Bij een kennis van mij is vandaag de nieuwe set bezorgd, aangesloten en getest.
Zelfs op maximaal volume in- en uitschakelen van (spaar) lampen geen enkele storing hoorbaar.
Complimenten aan Logitech !

Ik denk persoonlijk dat kopen en de set omruilen minder tijd kost dan wachten tot ze in de winkel zijn.
Het omruilen hoeft maar een weekje te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
born4trance schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:42:
Nu breekt m'n klomp :( TM, je weet toch dat ik een mailtje had gestuurd laatst.. weet je wat ik nu zie?

[...]

zonder reactie of wat dan ook.... Logitech????

Kan ze ook al niet bereiken per telefoon.... Wat mij betreft is het bij LT een enorme ***zooi...

:net telefonisch contact gehad met LT.. bleek toch te gaan om een misverstand... ik zal volgens hun alsnog binnenkort een reactie krijgen op m'n mail.

(pff 8)7 )
Tja en geloof me, het is dat jij belt, want anders blijft die case op "Solved no-response" staan en er is geen hond die er naar om kijkt.

Administratief gaat er volgens mij een heleboel mis op dit moment. En dan te bedenken dat zo weinig mensen last hebben van dit probleem (als we Logitech moeten geloven). Toch treurig dat je als bedrijf niet in staat bent om een dergelijk klein aantal incidenten in goede banen te lijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Anoniem: 128143 schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:12:
Kleur van de display lijkt ook veranderd te zijn en de letters op de display van de oude pod waren duidelijker leesbaar vind ik.
[offtopic]
Het contrast van de vorige (test)versie, de PID616, was nog een stuk hoger. Maar hij werd wel erg blauw, het was bijna net zo blauw als de ronde knop op de POD. Toch wel jammer, want de PID616 had echt een sterk contrast, je kon het veel makkelijker lezen.

Overigens vind ik het contrast van alle versies daarvoor waardeloos. Toch zijn deze beter dan bijv. de Z-680 speakerset, daar moest je pas echt met je harses precies op de goeie hoogte en breedte voor de POD zitten.
[/offtopic]

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 53453 schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:26:
[...]

Nou wil ik niet heel vervelend doen en ik waardeer je inzet. Maar zelfs ik die slechts sporadisch dit topic lees was hiervan al op de hoogte.... (het is overigens PID nummer wat wel in de topicstart is terug te vinden)
Jaja, ik weet dat ie in de winkel komt. Da's al maanden duidelijk! Ik wil alleen weten wanneer! Ik wil deze speakers ook hebben, maar heb geen zin in romslomp. M.a.w. ik wil direct de nieuwe versie hebben! Misschien ben ik in mijn post niet duidelijk geweest... Excuses!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt helemaal geen gezeur hoor je hoeft alleen maar het pid af te lezen.
Een case aan te maken binnen een week heb je een nieuwe >:)
Das echt de allersnelste manier om aan een nieuwe te komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 129071 op 13-11-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107203

Dit komt rechtstreeks van deze link (er staat daar nog meer nuttige info):
1. Activating the Second Skin

Basically this changes the level display for the volume control to a "stepped" type display instead of the default "bar" display. It also changes the color of the LED when in standby mode from red to purple... how cool is that?

To toggle between the first and second skins, first set the unit to standby mode, then press Input + Effect + Settings + Mute simultaneously for 6 seconds. Once you see the LED flash for 2 seconds, you would have toggled to a new "skin". The only downside to this "second skin" is that the volume is about half as loud as the main skin's.

2. Enabling volume offset for Analog sources

Okay so you noticed Direct 6 Channel analog mode is lower in volume compared to Optical and Coaxial digital. If you want to "normalize" the level here is how you do it:

While in 6 Channel Direct mode, hold down the Mute button and start rotating the volume knob while keeping the Mute button down. Note that the display now shows "offset" values.

3. Displaying firmware version and resetting to factory settings

Set the unit to standby mode then press Input + Settings simultaneously for 6 seconds. This will display the firmware version for a few seconds and will also reset the settings to their original factory values.

4. Displaying the digital stream type/mode

Set the unit to standby mode then press Input + Effect simultaneously for 6 seconds. This will put the Control Center in "Diagnostic Mode". Now everytime you the Z-5500 is fed a digital stream (DTS, DD, etc.), it will display the stream information (format, bitrate, etc.) for 5 seconds in place of the DD or DTS logo before returning to the standard display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Visgek24 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:39:
Klopt dat mailtje van Logitech wel? Mijn Z-5300 heeft namelijk ook Matrix surround. volgens hun zou de X-540 de eerste set zijn die dat heeft, echter, ik heb zo het vermoeden dat mijn z-5300 al een best stukje ouder is.. Of zit ik er naast?
Ik heb elders ook al jaren een Z-5300 staan en die heeft idd 'Matrix' surround.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107203 op 14-11-2006 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 05:30
Anoniem: 107203 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 02:44:
Dit komt rechtstreeks van deze link (er staat daar nog meer nuttige info):

[...]
Zo. dat wist ik niet (sommige hidden features) =) Blijkbaar heeft de mijne System Firmware v2.0.9.

hey.... (you got mail) ikke dan ;-)
Dear Mr. xxx,

We are investigating your humming noise Z-5500 issue and will come back with an answer within the next week.

Thank you very much for your patience.
ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn... straks mogen ze eventueel beide setjes tegelijkertijd ophalen =)

[ Voor 25% gewijzigd door born4trance op 14-11-2006 11:15 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197064

Hoi tm030614,

ik vind het echt ongeloofelijk wat jullie allen gedaan hebben. Ik heb met plezier (af en toe frustratie, niet naar jullie toe natuurlijk) deze topics gelezen en ik kan je verzekeren het heeft me wel enige tijd gekost (3 volle avonden). Nu ik zit zelf ook met een setje Z5500 dat zwaar plopt. Moet ik gegevens hiervan naar jou doorsturen of moet ik zelf contact met Logitech opnemen?

Nou ja alvast hard bedankt.
Geweldig gedaan.
Hulde aan allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredmanders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 11:24
Ik begrijp niet dat iedereen hier zegt; gewoon een oude set kopen en dan omruilen. Binnen een week heb je de nieuwe, dat is het snelst...
In totaal heeft dit hele feest 8 maanden geduurd. Zelf zit ik vanaf 5 april met de oude boxen, wil ook langszaam de nieuwe en het laatste mailtje van Logitech is alweer een week oud. Dus binnen een week omruilen halen ze bij mij in ieder geval al niet:
Subject: Z-5500 - NL/EN - ship
Submitted: 05/11/2006 07.26 PM
Last Updated: 07/11/2006 12.44 PM
Status: Escalated

In hun laatste mailtje wilden zij mijn contactgegevens weten. In mijn laatste mailtje heb ik hen dat gestuurd. Nu is het afwachten..

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26
fredmanders schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:14:
Ik begrijp niet dat iedereen hier zegt; gewoon een oude set kopen en dan omruilen. Binnen een week heb je de nieuwe, dat is het snelst...
In totaal heeft dit hele feest 8 maanden geduurd.
Ja natuurlijk heeft het 8 maanden geduurd. Op dit moment is Logitech klaar met onderzoek en is dus begonnen met de productie van de nieuwe sets. Het mag dus duidelijk wezen dat mensen die NU een set kopen en inruilen geen 8 maanden hoeven te wachten; Logitech heeft immers alles nu (als het goed is) op orde en kan de set dus vrij snel omruilen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141367

Afgelopen vrijdag het nieuwe setje gekregen......en het hele weekend geen plopjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 197064 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:07:
Hoi tm030614,

ik vind het echt ongeloofelijk wat jullie allen gedaan hebben. Ik heb met plezier (af en toe frustratie, niet naar jullie toe natuurlijk) deze topics gelezen en ik kan je verzekeren het heeft me wel enige tijd gekost (3 volle avonden). Nu ik zit zelf ook met een setje Z5500 dat zwaar plopt. Moet ik gegevens hiervan naar jou doorsturen of moet ik zelf contact met Logitech opnemen?

Nou ja alvast hard bedankt.
Geweldig gedaan.
Hulde aan allen
Logitech mailen, zie topic start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
born4trance schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 03:16:
[...]
ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn... straks mogen ze eventueel beide setjes tegelijkertijd ophalen =)
Gelukkig sturen ze jouw wel een mail, mij niet. Ik ben "netjes" van "CC" gehaald door ze... zegt genoeg lijkt me. Ach...ik word zo gewaardeerd binnen Logitech... 8)7 :+

[ Voor 16% gewijzigd door tm030614 op 14-11-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Is het er dan zó erg aan toe :/ ... Laat staan hoe het er daar intern aan toe gaat }:O

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik heb de nieuwe set vandaag ontvangen en ben gedurende het gehele traject door Logitech keurig op de hoogte gehouden. De harde brom op de sub is gelukkig weg, maar terwijl ik dit schrijf luister ik naar wat mp3-tjes en ik hoor om de 30 sec een goed hoorbaar (maar niet keihard) klein knettertje, als een statische 'spike', maar niet zo hard als vroeger. Het begint me nu wel te irriteren trouwens... Ik denk dat dit nog wel wegtrekt, dit was ook zo met het ploppen zo (ik had dus op het laatst meer last van brommen dan van het ploppen).

Wat ik wel heel erg vervelend vind is dat het contrast van de Pod nu echt veel minder is. Mijn Pod staat nl. niet op mijn buro maar op een plank op de muur (1,5m hoogte) en vroeger kon ik het display heel erg goed lezen maar nu dus helemaal niet meer... moet opstaan om te kijken. Misschien is er nog een andere 'hidden feature' om het contrast te verhogen? Kan dit even nagevraagd worden bij Logitech? Er zit vast wel ergens een draaipotje om dit handmatig in te stellen, maar dan moet ik de Pod open gaan maken (liever niet dus).

De speakerfrontjes zitten nu ook veel losser en vallen er zowat uit als je de speakers zou omdraaien.
Heb alle speakers toch maar omgeruild (en de bedrading gewoon laten zitten). Het nadeel hiervan is wel dat ik ze nu opnieuw weer dagen moet 'inspelen' voordat het geluid weer klinkt als voorheen.

Waarom alle kruiskoppen van de voetjes zijn dichtgelijmd is mij echter een raadsel.

PID is 638 zoals al eerder gemeld.

Hoppa! Nu weer 2 jaar extra garantie, Logitech bedankt! (en niet te vergeten Bart natuurlijk _/-\o_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129071 schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:19:
Je hebt helemaal geen gezeur hoor je hoeft alleen maar het pid af te lezen.
Een case aan te maken binnen een week heb je een nieuwe >:)
Das echt de allersnelste manier om aan een nieuwe te komen.
Met alle respect, maar bespaar jezelf het gedoe van in en uitpakken, alles op en af te bouwen en de doos op en neer te sjouwen, thuis te blijven voor DHL etc. Wacht gewoon even tot de nieuwe set in de winkel staat. Ga naar een grote keten (waar ze snel door hun voorraad heen gaan) en verzeker je ervan dat de PID 638 is... Ik heb nu in totaal dit hele gedoe met dozen 3x meegemaakt (Online aankoop > RMA > Logitech RMA) en het is gewoon niet de moeite waard.

Geduld is een schone zaak :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Anoniem: 107203 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:04:
[...]

Met alle respect, maar bespaar jezelf het gedoe van in en uitpakken, alles op en af te bouwen en de doos op en neer te sjouwen, thuis te blijven voor DHL etc. Wacht gewoon even tot de nieuwe set in de winkel staat. Ga naar een grote keten (waar ze snel door hun voorraad heen gaan) en verzeker je ervan dat de PID 638 is... Ik heb nu in totaal dit hele gedoe met dozen 3x meegemaakt (Online aankoop > RMA > Logitech RMA) en het is gewoon niet de moeite waard.

Geduld is een schone zaak :9
Jep... beswel mee eens! Waar vind ik dat PID eigenlijk? En waar dient dat officieel voor?

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 107203 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:53:
Ook ik heb de nieuwe set vandaag ontvangen en ben gedurende het gehele traject door Logitech keurig op de hoogte gehouden. De harde brom op de sub is gelukkig weg, maar terwijl ik dit schrijf luister ik naar wat mp3-tjes en ik hoor om de 30 sec een goed hoorbaar (maar niet keihard) klein knettertje, als een statische 'spike', maar niet zo hard als vroeger. Het begint me nu wel te irriteren trouwens... Ik denk dat dit nog wel wegtrekt, dit was ook zo met het ploppen zo (ik had dus op het laatst meer last van brommen dan van het ploppen).

Wat ik wel heel erg vervelend vind is dat het contrast van de Pod nu echt veel minder is. Mijn Pod staat nl. niet op mijn buro maar op een plank op de muur (1,5m hoogte) en vroeger kon ik het display heel erg goed lezen maar nu dus helemaal niet meer... moet opstaan om te kijken. Misschien is er nog een andere 'hidden feature' om het contrast te verhogen? Kan dit even nagevraagd worden bij Logitech? Er zit vast wel ergens een draaipotje om dit handmatig in te stellen, maar dan moet ik de Pod open gaan maken (liever niet dus).

De speakerfrontjes zitten nu ook veel losser en vallen er zowat uit als je de speakers zou omdraaien.
Heb alle speakers toch maar omgeruild (en de bedrading gewoon laten zitten). Het nadeel hiervan is wel dat ik ze nu opnieuw weer dagen moet 'inspelen' voordat het geluid weer klinkt als voorheen.

Waarom alle kruiskoppen van de voetjes zijn dichtgelijmd is mij echter een raadsel.

PID is 638 zoals al eerder gemeld.

Hoppa! Nu weer 2 jaar extra garantie, Logitech bedankt! (en niet te vergeten Bart natuurlijk _/-\o_)
Heb je vraag m.b.t het contrast doorgestuurd naar Logitech.

De reden dat de kruiskoppen van de voetjes zijn dichtgelijmd is makkelijk, als je de schroef eraf draait, krijg je deze er nooit meer in. Ofwel dan kun je het voetje niet meer bevestigen. Vandaar dat Logitech de voetjes dichtlijmt, zodat je de schroef niet meer kunt losdraaien.

Edit: Inspelen... dat merk je niet bij speakers van deze prijsrange. Bij een B&W Nautilus Prestige zou ik het nog willen geloven, maar denk eerder dat het zelfs dan een psychologisch effect is.

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 14-11-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Dutch_Baseline schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:02:
[...]

Jep... beswel mee eens! Waar vind ik dat PID eigenlijk? En waar dient dat officieel voor?
PID staat op elke speaker, de pod en op de onderkant van de sub als ik het goed heb.

Zover ik weet geeft het de versie van je set aan. Het zal dan ook staan voor "Production ID", vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch_Baseline schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:02:
[...]
Dat is het serienummer in de vorm van een wit papieren stickertje onderop alle speakers en achterop de Pod.

Net iets te laat gepost :>

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107203 op 14-11-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107203 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:53:
... De harde brom op de sub is gelukkig weg, maar terwijl ik dit schrijf luister ik naar wat mp3-tjes en ik hoor om de 30 sec een goed hoorbaar (maar niet keihard) klein knettertje, als een statische 'spike', maar niet zo hard als vroeger. ...
Heb een uur of wat geleden naar mijn luidsprekerinstellingen>surround mixer gekeken (Audigy 2) en het bleek dat ik het fadertje 'Bron>Wave' helemaal open had staan! Heb op 'Standaard' geklikt zodat deze weer op 50% staat. Volume op de Pod aangepast (harder gezet) en zover ik weet zijn die kleine tikjes nu een heel stuk minder hard, maar nog wel aanwezig helaas (heb er net nog 2 gehoord ;()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tm030614 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:44:
[...]Edit: Inspelen... dat merk je niet bij speakers van deze prijsrange. Bij een B&W Nautilus Prestige zou ik het nog willen geloven, maar denk eerder dat het zelfs dan een psychologisch effect is.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens! Heb diverse speakers op die manier 'ingespeeld', waaronder mijn Mackie monitors, DLS autospeakers, JVC Boombox en onlangs mijn 2-weg 'in-ear' oordoppen van Westone (vergelijkbaar met de Shure doppen) met als resultaat dat je gewoon eerder kunt genieten van een beter hoog en laag. Dit bereik je ook als je ze niet inspeelt, maar dan duurt het dus gewoon langer en zoveel geduld heb ik nou ook weer niet :9

Maar ik geef toe dat het gegeven nogal omstreden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 14:26

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Zo, wat een plezier en luistergenot, gisteren net als vele andere het nieuwe setje binnen gekregen.
Klinkt positief en dat is het ook, maar ook ik heb een hele route afgelegd.

Z680 Fout in de zekeringhouder, totaal defect.> Geruild bij de winkel
Z680 Deze gaf toen al de mega ploppen
Z5500 (oude type vaste snoeren) deze gaf af en toe totaal geen geluid meer
Z5500 (oude type vaste snoeren) het ploppen was er weer.

Nu dus eindelijk een goed setje, Pid 638

Positief

Geluid is beter dan de oude versie van Z5500 beter in bas en helder in midden en hoog
Display goed te lezen
Kabel van Pod langer en meer flexibel.

Negatief

Klein maar dan toch, wat beschadigingen op het display (af fabriek) en dat valt niet weg te poetsen.
Met bepaalde lichtval goed te zien.

Ik heb mij nooit echt negatief over Logitech geuit. En vond wel een goed product, qua geluid enz. En ging er wel van uit dat dit positief opgelost zou worden. Ik ben altijd netjes door Logitech behandeld en ook snel en goed geholpen. Dus mijn dank daarvoor. Ook gaat mij dank uit naar Bart en alle andere die hieraan een positieve bijdrage hebben geleverd.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Montana schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:12:

---

Ik heb mij nooit echt negatief over Logitech geuit. En vond wel een goed product, qua geluid enz. En ging er wel van uit dat dit positief opgelost zou worden. Ik ben altijd netjes door Logitech behandeld en ook snel en goed geholpen. Dus mijn dank daarvoor. Ook gaat mij dank uit naar Bart en alle andere die hieraan een positieve bijdrage hebben geleverd.
agree ;-)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151476

zo mijn nieuwe speakerers zijn ook bezig met een lange reis richting mijn huis
4 tot 14 dagen wachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Echt bizar dat er al 5 topics zijn over PLOPJES ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Even kort ook mijn bevindingen:

Ik heb ook PID:638 binnen gekregen. Ik merk niet zoveel verschil, behalve:
  • De ploppen zijn weg :P (joh!)
  • Het lijkt net of de kleur van de backlight van de LCD van de pod een stuk doffer is.
  • Het probleem wat al eens aangehaald is (hoe vaak je ook op de knop drukt van de POD, hij wil NIET aan, alleen met afstandsbediening of sub een keer uit en aan zetten helpt) is niet opgelost.
Verder heb ik d'r uiteraard niet zoveel op aan te merken, behalve dat ik me sattelieten voorlopig niet hoef af te stoffen (was nodig namelijk ;))

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Vanochtend stond er opeens een man van TNT voor de deur,.. en dat was toch 'n week eerder dan gedacht, want ik kreeg gister 'n meeltje dat ze verzonden waren..
En met ze, bedoel ik 2 setjes! Die netjes op een pallet uit de vrachtwagen kwamen en waar op het vrachtbriefje stond dat 't totaalgewicht 56 kilo was... >:)

Toen kon 't leuke klusje beginnen om 'n doos uit te pakken (andere is voor m'n broer).. Opnieuw aangesloten.. en ff testen.. Dacht 'n klein verschil in geluid van de bass te horen.. maar dat zal wel aan mij liggen... heb er echter niet lang van kunnen genieten,.. want even later was er geen bass meer te horen!!!

M'n broer draaide aan de volumeknop en ik zette via de remote de bass wat hoger,.. toen kwam er opeens geen geluid meer uit de sub.. ik half in paniek.. alle stekkers gechecked.. "Test" gedaan (met die ruis).. alle speakers deden 't behalve de sub.. 't enige wat je hoorde is 'n hele lichte ruis als je je oor tegen de sub aanhield.. Ook op optische input geen geluid...
Ik m'n oude POD erop aangesloten,.. resultaat was geen geluid... toen maar de POD gepakt uit de doos van m'n broer: gaf wel geluid, maar nog geen bass.. Die zekering doorgemeten.. deed 't ook nog gewoon... en toen als laatste redmiddel de andere sub maar aangesloten..

Heb echt geen idee waarom de sub 't niet meer doet,.. denk dat ie gewoon kapot is.. Misschien weten jullie wat er aan de hand is,.. maar denk dat ze gelijk weer 'n nieuwe kunnen gaan leveren..

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 22:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

spk2go schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:52:
Kan het ook zijn dat de Logitech S200 er ook last van heeft? Ik heb dat setje bij iemand neergezet, en terwijl het licht aanging, plopte hij er lustig op los. :|
Jep, ik heb een S200 en mijn vriendin ook, en ze ploppen beide bij het leven en hebben een constante brom. Maar ja, het is een goedkoop setje, dus ik voel me wel een beetje een zeurpiet als ik over dit setje ga zeuren.. maar het is zeker irritant, want soms vergeet ik dat ik het geluid hard aan heb staan en als ik dan een lamp uitdoe rond dit tijdstip (in de nacht dus) is dat net ff te hard... :(

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Gisteren mijn 2e vervangende set ontvangen. Zou iemand die al een plopvrije set heeft ontvangen even kunnen melden wat het PID nummer is?

Anyway, een lichte, zeer lichte brom (niet storend), even een plopje bij inschakelen (boeit helemaal niet)... Verder gisteravond geen plop gehoord.

So far so good....

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:23
Voor de zoveelste keer dan maar: pid: R638

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-07 10:11
Dat PID nummer is voor de z5500....maar de z5400? Komt daar ook een nieuwe versie van?

• tm030614
Mvdlaak schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:30:
Vanochtend stond er opeens een man van TNT voor de deur,.. en dat was toch 'n week eerder dan gedacht, want ik kreeg gister 'n meeltje dat ze verzonden waren..
En met ze, bedoel ik 2 setjes! Die netjes op een pallet uit de vrachtwagen kwamen en waar op het vrachtbriefje stond dat 't totaalgewicht 56 kilo was... >:)

Toen kon 't leuke klusje beginnen om 'n doos uit te pakken (andere is voor m'n broer).. Opnieuw aangesloten.. en ff testen.. Dacht 'n klein verschil in geluid van de bass te horen.. maar dat zal wel aan mij liggen... heb er echter niet lang van kunnen genieten,.. want even later was er geen bass meer te horen!!!

M'n broer draaide aan de volumeknop en ik zette via de remote de bass wat hoger,.. toen kwam er opeens geen geluid meer uit de sub.. ik half in paniek.. alle stekkers gechecked.. "Test" gedaan (met die ruis).. alle speakers deden 't behalve de sub.. 't enige wat je hoorde is 'n hele lichte ruis als je je oor tegen de sub aanhield.. Ook op optische input geen geluid...
Ik m'n oude POD erop aangesloten,.. resultaat was geen geluid... toen maar de POD gepakt uit de doos van m'n broer: gaf wel geluid, maar nog geen bass.. Die zekering doorgemeten.. deed 't ook nog gewoon... en toen als laatste redmiddel de andere sub maar aangesloten..

Heb echt geen idee waarom de sub 't niet meer doet,.. denk dat ie gewoon kapot is.. Misschien weten jullie wat er aan de hand is,.. maar denk dat ze gelijk weer 'n nieuwe kunnen gaan leveren..
DOA, ofwel Dead On Arival :) Kan gebeuren, maar leuk is anders.

Edit: Gewoon even melden bij Logitech, zij lossen het probleem graag voor je op.

Overigens weet ik niet of het verstandig is om de oude POD en Subwoofer met elkaar te verbinden. Dat terzijde.

• tm030614
:) In zijn algemeenheid, lees de Topic Start, hij is er niet voor niks en lees een klein beetje door het forum, de meeste vragen zijn al aan bod gekomen. :)

Anoniem: 128143

Hmm, mijn setje geeft weer lichte plopjes :/

In het begin hoorde ik niks tenzij ik met lampjes ging spelen maar nu hoor ik duidelijk zachte plopje als ik lampje aanzet. Als het zo blijft dan kan ik er wel mee leven maar als het erger wordt neem ik denk ik toch wel even contact op met Logitech ook al weet ik dat ze geen oplossing voor hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Anoniem: 128143 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:21:
Hmm, mijn setje geeft weer lichte plopjes :/

In het begin hoorde ik niks tenzij ik met lampjes ging spelen maar nu hoor ik duidelijk zachte plopje als ik lampje aanzet. Als het zo blijft dan kan ik er wel mee leven maar als het erger wordt neem ik denk ik toch wel even contact op met Logitech ook al weet ik dat ze geen oplossing voor hebben :X
Wat maakt het nu uit of hij zeer licht plopt als je een lamp aandoet? Is het soms een disco in jouw computerkamer? Volgens mij valt dit in de categorie muggezifterij.

Ik heb nu 2 dagen een nieuwe set en alleen bij het aanzetten een plop en verder is me nog niet veel opgevallen (wat een goed teken is).

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 17-11-2006 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Logic Lion schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:53:
Voor de zoveelste keer dan maar: pid: R638
Sorry dat ik je zo vermoei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-07 20:51
Volgens UPS is mijn vervangende Z5500 Digital in transit (betekend dat ie vandaag word afgeleverd)

3 weken geleden een 2e Z-5500 Digital erbij gekocht voor in de woonkamer aan mijn HTPC.

Deze plopt al een heeeeel stuk minder dan de 1e die op mijn game pc heb aangesloten al is er af en toe nog wel een klein plopje te horen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

tm030614 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:35:
[...]

DOA, ofwel Dead On Arival :) Kan gebeuren, maar leuk is anders.

Edit: Gewoon even melden bij Logitech, zij lossen het probleem graag voor je op.

Overigens weet ik niet of het verstandig is om de oude POD en Subwoofer met elkaar te verbinden. Dat terzijde.
Het was inderdaad niet zo verstandig om de oude POD en sub met elkaar te verbinden.. gaf in zijn geheel geen geluid.. maar ik zal er een melding van maken bij Logitech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Darth Malak schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:31:
[...]

Wat maakt het nu uit of hij zeer licht plopt als je een lamp aandoet? Is het soms een disco in jouw computerkamer? Volgens mij valt dit in de categorie muggezifterij.

Ik heb nu 2 dagen een nieuwe set en alleen bij het aanzetten een plop en verder is me nog niet veel opgevallen (wat een goed teken is).
Lees mijn post dan eens goed..

Als het zo blijft dan kan ik er wel mee leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197484

Gisteren een mailtje gekregen van Logitech met de UPS gegevens. Deze middag werd de nieuwe set al geleverd (België). Alles netjes aangesloten en de ouwe set in de doos gestopt, dan getest. Geen plopjes meer te horen bij aan/uit schakelen lampen, geen ruis. Ik heb ook geen probleem met het aan/uit schakelen van de set via de POD, zoals iemand hierboven wel heeft. De volumeknop van de POD is wel wat stroever geworden, maar ik gebruik toch enkel de afstandsbediening.
Tot zover dus alles in orde!

tm030614, bedankt voor al je werk en tijd die je hierin hebt gestoken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107559

Vandaag ook de nieuwe set gekregen met pid 640. Geen rare bijgeluiden zoals het nu lijkt.

Tm, en alle anderen heel erg bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
net mail gehad:

***Beantwoord deze e-mail niet. UPS en Docdata c/o UPS ontvangen uw antwoord niet.

UPS Aflevering van etiket

Deze e-mail stelt u ervan op de hoogte dat Docdata c/o UPS u een elektronisch UPS Retouretiket heeft toegezonden.

U hebt een etiket voor retourzending ontvangen. Klik hier om het etiket op te halen.

OPMERKING: Het etiket blijft 10 dagen beschikbaar.

Klik hier om het ontvangstbewijs op te halen.

Voor een afleverplaats voor afgifte van uw pakket bij u in de buurt klikt u hier.

Wat moet ik hiermee??? Ik mag toch hopen dat ik niet een etiket zelf moet gaan uitprinten?

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131991

Marf0rz schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:38:
Voorheen met de PID616 heb ik in mijn Bass Management de crossover frequency op 80Hz gezet (standaard THX).
Hoe doe je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Anoniem: 107559 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:23:
Vandaag ook de nieuwe set gekregen met pid 640. Geen rare bijgeluiden zoals het nu lijkt.

Tm, en alle anderen heel erg bedankt ! _/-\o_
Heeeeeeeeee..... jij hebt weer een ander PID dan de rest.... vage shit... komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
jeroendevries schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:02:
Wat moet ik hiermee??? Ik mag toch hopen dat ik niet een etiket zelf moet gaan uitprinten?
Is dat nu zo erg...? Je opent de bijlage, print het etiket uit en plakt het op de doos...toch? :?

Of zit er nog een hele ingewikkelde procedure achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Dutch_Baseline schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:09:
[...]

Heeeeeeeeee..... jij hebt weer een ander PID dan de rest.... vage shit... komt dat?
Zag het ook, naja... blijkbaar nog iets veranderd. Zolang ze probleem vrij zijn is het prima ;)

[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 17-11-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197496

'Mijn' PID is ook R640... Ik heb trouwens geen last meer van plopjes, jeej :P

P.S. Mensen, bedankt voor alle moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151476

tm030614 en alle andere mensen die hebben mee geholpen natuurlijk:
Bedankt voor alle moeite die jullie hebben genomen om voor mij en alle andere Logitech Z-5500 bezitters een plopvrije Logitech Z-5500 te zorgen _/-\o_

Heel ff een klein en nogal offtopic vraagje tussendoor:
Zolang ik nog 2 Logitech Z-5500's heb wou ik is testen wat er gebeurt als je er 2 aansluit :P
Nu heb ik nog wel een onboard geluidskaart over maar hoe krijg ik mijn pc zover dat hij het geluid van winamp door beide geluidskaarten stuurt?

En nogmaals bedankt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Bart,

Misschien een idee om nog een nieuwe poll in de TS te zetten? "Bij wie zijn de ploppen opgelost" ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
tm030614 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:24:
[...]

Is dat nu zo erg...? Je opent de bijlage, print het etiket uit en plakt het op de doos...toch? :?

Of zit er nog een hele ingewikkelde procedure achter?
niet iedereen heeft een printer, heb er nog 1 uit het jaar 0 maar die print zo slecht dat de barcode scanner dan niks gaat scannen ben ik bang 8)7

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Ik heb nu weer een mail gekregen van ups. Ik lees dat ik m'n set ergens moet afgeven?
Voor een afleverplaats voor afgifte van uw pakket bij u in de buurt klikt u hier

http://www.ups.com/content/nl/nl/shipping/dropoff/index.html
Ik zit in rotterdam...

dóh, ophalen doen ze ook :z
Breng dit pakket naar een UPS center of bel naar 0800-0991300 om uw pakket te laten afhalen.
Het stond alleen ergens anders..

ps: wellicht is de PID 640 verlost van de trafo zoem (i hope)

[ Voor 45% gewijzigd door born4trance op 17-11-2006 16:26 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

born4trance schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:07:
Die van mij zoemt iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
jeroendevries schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:55:
[...]

niet iedereen heeft een printer, heb er nog 1 uit het jaar 0 maar die print zo slecht dat de barcode scanner dan niks gaat scannen ben ik bang 8)7
Buren, vrienden, familie, vast wel een oplossing voor te bedenken ;) Niet moeilijk doen als het makkelijk kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
born4trance schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:07:
Duidelijk hoorbaar zoemen is tot nu toe bij één iemand gemeld en waarschijnlijk betreft het hier gewoon een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
goh, wie zou dat nou zijn :+ mja, zou kunnen.. al ben ik nu wel heel benieuwd/nieuwschierig naar de PID 638 > 640 changes :9

[ Voor 53% gewijzigd door born4trance op 17-11-2006 16:25 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
tm030614 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:21:
[...]

Buren, vrienden, familie, vast wel een oplossing voor te bedenken ;) Niet moeilijk doen als het makkelijk kan :)
heb hem al op de zaak uitgeprint, ging meer om het idee (bij dell standaard erbij, bij batterij wissel) heb tot op heden ook nog nooit een excuse van logitech gehad omtrent de hele lange en trage afhandeling. Maar goed maandag ophalen hier dus dan kan dit hoofdstuk ook weer afgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nou ik heb hem ook...net binnen dus nog niet aangesloten, de ups man was blij er vanaf te zijn zei die :P

Ga hem nu zo aansluiten.
Heb pid nummer: R640

De kabeltjes van de boxen, maar ik daar mijn oude kabeltjes voor gebruiken, want ik heb ze nogal mooi weg gewerkt en het is een plomp werk om dat opnieuw te doen....

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-07 20:51
Hulde aan logitech PID 640 geheel plop vrij. Alles vervangen behalve de kabel en de rear speaker omdat die aan het plafond gemonteerd zijn.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
nomad85 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:12:
nou ik heb hem ook...net binnen dus nog niet aangesloten, de ups man was blij er vanaf te zijn zei die :P

Ga hem nu zo aansluiten.
Heb pid nummer: R640

De kabeltjes van de boxen, maar ik daar mijn oude kabeltjes voor gebruiken, want ik heb ze nogal mooi weg gewerkt en het is een plomp werk om dat opnieuw te doen....
Precies, het in principe hoef je alleen de sub en de POD te vervangen. Ik heb ook alle kabels laten zitten. Ik heb dan ook nog de sattelieten vervangen, omdat ik deze nergens aan vastgemaakt heb en het vervangen dus vrij makkelijk ging. Anders had ik die ook laten zitten. Maar ja, dat scheelt weer wat stof om de nieuwe te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Luuk1983 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:15:
[...]

Precies, het in principe hoef je alleen de sub en de POD te vervangen. Ik heb ook alle kabels laten zitten. Ik heb dan ook nog de sattelieten vervangen, omdat ik deze nergens aan vastgemaakt heb en het vervangen dus vrij makkelijk ging. Anders had ik die ook laten zitten. Maar ja, dat scheelt weer wat stof om de nieuwe te gebruiken :P
Speakers zelf kan ik nog wel vervangen, maar ik kan dus alle bekabeling laten zitten...ook de kabels van computer naar pod?
Ik ga dan maar even dingen vervangen geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Fijn om te horen dat steeds meer mensen tevreden zijn. Hopelijk kan ik mij daar spoedig bij aansluiten. Dat gaat waarschijnlijk ook lukken voor 2oo7 =)

Wat ik me trouwens afvroeg.. heeft en/of had onze hard werkende man TM zelf nou óók een ploppende (Z-5500) Logitech speakerset? :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Luuk1983 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:15:
[...]

De kabel van de POD naar de sub moet wel worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Henk007 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:29:
[...]

De kabel van de POD naar de sub moet wel worden vervangen.
maar die zit ook aan je sub vast dus daarin heb je weinig keus.....
heb alles aangesloten nu, ga nu zo luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
born4trance schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:24:
Fijn om te horen dat steeds meer mensen tevreden zijn. Hopelijk kan ik mij daar spoedig bij aansluiten. Dat gaat waarschijnlijk ook lukken voor 2oo7 =)

Wat ik me trouwens afvroeg.. heeft en/of had onze hard werkende man TM zelf nou óók een ploppende (Z-5500) Logitech speakerset? :P
Ik heb reeds enkele maanden geleden al afstand gedaan van mijn Z-5500 en gekozen voor de refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

tm030614 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:55:
[...]

Ik heb reeds enkele maanden geleden al afstand gedaan van mijn Z-5500 en gekozen voor de refund.
grappig, wist ik niet eens...

Heb nu een alles aangesloten en ben aan het luisteren....de plopjes nog niet gehoord en al wel de betreffende schakelaars e.d. geprobeerd...kortom, volgens mij een goede ruil. Alles weer stofvrij enzo :)

behalve het nummer zie ik en hoor ik geen verschil in kwaliteit of features, maar dat was te verwachten.
tm030614 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:55:
[...]

TM, ben wel benieuwd wat je als vervanger hebt gekozen eigenlijk? Creative of die boxen uit duitsland (teuvel ofzo?)......

[ Voor 33% gewijzigd door Nomad op 18-11-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-JanKroon
  • Laatst online: 22-04 09:27
beste mensen, ik kom er niet uit,

Ik heb een laptop (HP NX8220) en ik ga dinsdag toch maar de Logitech Z-5400 (5.1) halen (na heeeel lang denkwerk :P) magoed, hét probleem. ik heb me laten vertellen dat als ik de logitech set echt goed tot zijn recht wil laten komen dat ik hem dus moet aanluiten op een coaxiale of digitale uitgang... en laat mijn laptop daar nou niet over beschikken :P
dus ik zoeken,.. toen kwam ik al heel snel uit bij de Creative 2 ZS Notebook. ik dacht nou oke! als dat dé oplossing is doen we dat! maar toen kwam ik vandaag de Audigy ZS 2 Video Editor ( http://www.creative.com/p...y=204&product=11226&nav=0 ) tegen op de pricewatch, en die heeft wel HEEL veel aansluitingen (lekker) maar is wel een stuk goedkoper..
dus nu mijn vraag als (nog) leek op dit gebied aan jullie : Welke moet ik kiezen, van deze 2.. of een andere (?) en kan ik met die Audigy 2 ZS Video Editor ook de Logitech Z-5400 digitaal, of coaxiaal aansturen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gerrit-JanKroon schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:51:
beste mensen, ik kom er niet uit,

Ik heb een laptop (HP NX8220) en ik ga dinsdag toch maar de Logitech Z-5400 (5.1) halen (na heeeel lang denkwerk :P) magoed, hét probleem. ik heb me laten vertellen dat als ik de logitech set echt goed tot zijn recht wil laten komen dat ik hem dus moet aanluiten op een coaxiale of digitale uitgang... en laat mijn laptop daar nou niet over beschikken :P
dus ik zoeken,.. toen kwam ik al heel snel uit bij de Creative 2 ZS Notebook. ik dacht nou oke! als dat dé oplossing is doen we dat! maar toen kwam ik vandaag de Audigy ZS 2 Video Editor ( http://www.creative.com/p...y=204&product=11226&nav=0 ) tegen op de pricewatch, en die heeft wel HEEL veel aansluitingen (lekker) maar is wel een stuk goedkoper..
dus nu mijn vraag als (nog) leek op dit gebied aan jullie : Welke moet ik kiezen, van deze 2.. of een andere (?) en kan ik met die Audigy 2 ZS Video Editor ook de Logitech Z-5400 digitaal, of coaxiaal aansturen!?
Je zit toch echt in het verkeerde topic...we bespreken hier geen laptops of speakers aanraden, hier zijn we bezig als collectief tegen logitech te bashen :)...m.a.w. ons recht halen wat betreft een slecht ontworpen speakers systeem. Iets wat nu trouwens aan zijn einde lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn buurman mag nogal graag zenden, eerder ging mijn sub dan tekeer door een dikke brom te geven. Nu met de nieuwe set merk ik er niks van, en lijkt het totzover zeer geslaagd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 14:19

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

We weten nog niet wat logitech aan de nieuwe sets veranderd heeft, maar dat ze nu wel goed werken is inmiddels overduidelijk.

Bart, had jij nog contact gehad met logitech over de veranderingen/aanpassingen die gedaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:55:
We weten nog niet wat logitech aan de nieuwe sets veranderd heeft, maar dat ze nu wel goed werken is inmiddels overduidelijk.

Bart, had jij nog contact gehad met logitech over de veranderingen/aanpassingen die gedaan zijn?
Ik heb J.B. (Quality Assurance Engineering Manager) gemaild, helaas geen reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 19-11-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

R.C. horen we ook niet meer helaas, die had er vast een open willen slopen voor ons :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConanTheB
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 00:43
Logitech en garantie gaan goed samen, vriend van mij heeft via zijn set terwaarde van 300 3 maal nieuwe set laten komen. Logitech die laat dat toe, snap niet hoe ze winst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
ConanTheB schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:43:
Logitech en garantie gaan goed samen, vriend van mij heeft via zijn set terwaarde van 300 3 maal nieuwe set laten komen. Logitech die laat dat toe, snap niet hoe ze winst maken.
Waarbij ik er vanuit ga dat je de oude terugstuurd, danwel de kabels afknipt en retour doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConanTheB
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 00:43
Nee doet die niet tm030614 en logitech zegt er ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier een PID: R640. Ik heb hem tot nu toe nog niet horen ploppen tijdens het in- of uitschakelen van enig elektrisch apparaat, m.u.v. de Z-5500 zelf :S. Nu ploppen de speakers (deze ploppen klinken zoals ze 'behoren' te ploppen) en zelfs de subwoofer (het plopgeluid van de subwoofer is vergelijkbaar met het geluid dat wordt geproduceerd door een lege statiefles als je zo'n fles tegen een hard oppervlak tikt. 't Lijkt een rare omschrijving, maar zo klinkt het nou eenmaal :P), vaag... De speakers en subwoofer ploppen trouwens alleen in 'Direct' met 'Stereo' en 'Stereo x2'. Weet iemand wat er aan het handje kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik ben van plan binnenkort de Z-5500 te gaan kopen (de nieuwe versie die eind november in de winkel moet liggen). Is aan de doos al te herkennen of het de nieuwe versie betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees de startpost, deze is niet aan de doos of de buitenkant te herkennen. Alleen het pid nummer: nu 640, of misschien later wel hoger is de herkenning van de nieuwe set.

Een klein detail:
Als ik een dvd afspeel dan komt het effect niet op het scherm te staan.Ik heb hem op de diagnostische mode staan, dus in het begin zie ik dat die wel de goeie stream afspeelt, maar als dat dus wegvalt en er dan normaal db digital of dts moet staan staat er no digital data. Hij speelt verder wel gewoon prima het geluid af. Als ik even wissel van input dan komt het spelende effect wel gewoon op het scherm te staan.

--
Misschien ook even de startpost aanpassen, dat de nieuwste pid nu 640 is?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 107559 op 19-11-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Anoniem: 197496 schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:26:
Ik heb hier een PID: R640. Ik heb hem tot nu toe nog niet horen ploppen tijdens het in- of uitschakelen van enig elektrisch apparaat, m.u.v. de Z-5500 zelf :S. Nu ploppen de speakers (deze ploppen klinken zoals ze 'behoren' te ploppen) en zelfs de subwoofer (het plopgeluid van de subwoofer is vergelijkbaar met het geluid dat wordt geproduceerd door een lege statiefles als je zo'n fles tegen een hard oppervlak tikt. 't Lijkt een rare omschrijving, maar zo klinkt het nou eenmaal :P), vaag... De speakers en subwoofer ploppen trouwens alleen in 'Direct' met 'Stereo' en 'Stereo x2'. Weet iemand wat er aan het handje kan zijn?
Anoniem: 129071 in "Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Roeltjuh

Ah, bedankt ;)

Ik hoop dat u het mij niet kwalijk neemt dat ik het antwoord niet zelf heb ontdekt. Ik heb een groot deel van de topics gelezen, maar 't vraagt een beetje veel om ongeveer 4300 reacties door te lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
ConanTheB schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:14:
Nee doet die niet tm030614 en logitech zegt er ook niks van.
Das dan zielig :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

11 dagen geleden (8nov) heb ik een kopie van mijn aankoopbewijs + adresgegevens gemaild, maar ik heb tot heden nog geen enkele reactie mogen ontvangen

zal morgen een poging wagen met de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb inmiddels ook een nieuwe set mogen ontvangen. Werkt prima en heb geen last van plopjes. Ik vindt het leuk om ze voor de grap allebij aan te sluiten. Ik gebruik hiervoor een audigy 2zs en onboard ac97 geluid. Heeft iemand enig idee hoe ik ze allebij tegelijkertijd kan gebruiken? Ben al zover dat ik ze allebij tegelijkertijd een liedje kan laten spelen door default speakers setting te veranderen. Of kan ik op een of andere manier uitgang van de ene pod op ingang andere aansluiten..
Ik hoop dat iemand een goed idee heeft :P

edit:, ik gebruik windows vista rtm x64. De ac97 drivers zeggen niet compatible te zijn maar werken prima.

[ Voor 9% gewijzigd door RemcoR op 20-11-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik ga dit topic bijna verlaten.... Kan alleen maar zeggen dat ik buiten het aanzetten geen plopjes meer heb gehoord.. Deze set lijkt dus inderdaad het probleem opgelost te hebben. Het is goed om te zien dat er mede dankzij de uitputtingloze inzet van Bart er zo'n resultaat bereikt is. Dank daarvoor.

Logitech zal ondanks dit alles toch op mijn zwarte lijst terrechtkomen. Daarvoor is er teveel gebeurd de afgelopen tijd en hadden ze de zaken anders aan moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Laatst online: 23-06 16:52
Ik heb zelf een set besteld bij Computerfarm. Vorige week binnengehad. Was meteen PID 640. Plopvrij dus. Dus niks geen geruil. De nieuwe set is dus al in omloop gebracht door Logitech.

Deze 640 heeft trouwens ook geen last van een zoemende trafo ofzo.

[ Voor 42% gewijzigd door Fernoráto op 20-11-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Darth Malak schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:51:
Ik ga dit topic bijna verlaten.... Kan alleen maar zeggen dat ik buiten het aanzetten geen plopjes meer heb gehoord.. Deze set lijkt dus inderdaad het probleem opgelost te hebben. Het is goed om te zien dat er mede dankzij de uitputtingloze inzet van Bart er zo'n resultaat bereikt is. Dank daarvoor.

Logitech zal ondanks dit alles toch op mijn zwarte lijst terrechtkomen. Daarvoor is er teveel gebeurd de afgelopen tijd en hadden ze de zaken anders aan moeten pakken.
Jij ook bedankt voor de inzet uiteraard :)

Het is je eigen keuze en goed recht om Logitech te 'boycotten'. Ik ben ook niet echt te spreken over de zaken, maar van de andere kant ben ik ook wel weer te spreken over Logitech. Ik heb nu immers een plopvrije set in de huiskamer staan. Er zijn zat bedrijven die vanaf het begin gezegd zouden hebben: ja jammer, maar daar doen we niks aan. Nogmaals: de gang van zaken kon absoluut beter, maar 't is uiteindelijk toch opgelost.
Ook ervaringen met de G15 (gaming toetsenbord), toen de verf snel losliet is zonder problemen vervangen.
Daarnaast heb ik al een tijd je een Logitech G5 muis en al jaren een Logitech Z-340 die het prima doet. Ik heb absoluut vertrouwen in de hardware van Logitech en ben er van overtuigd dat garanties goed opgelost worden als dat nodig is.
Daarbij denk ik ook wel dat Logitech veel geleerd heeft van deze zaak en er alles aan zal doen om dit te voorkomen, immers, ze hebben er zelf niks aan en de klant heeft er niks aan.

Plus we hebben een mooi staaltje bureaucartie kunnen aanschouwen.

Al met al komt Logitech bij mij iig niet op de zwarte lijst. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dit wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
  • Laatst online: 07-12-2024
Iemand ervaring met de leverancier Ingram Micro of die al intussen plopvrije Z5500 setjes in huis heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag ze wat voor pid nummer er op de set staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Patriek schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:59:
11 dagen geleden (8nov) heb ik een kopie van mijn aankoopbewijs + adresgegevens gemaild, maar ik heb tot heden nog geen enkele reactie mogen ontvangen

zal morgen een poging wagen met de helpdesk
Hm ok... alles schijnt goed door gekomen te zijn, het hoofdkantoor in zwitserland moet er alleen nog werk van maken word me verteld. Tis iig goed en volledig door gekomen, zal verder afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Darth Malak schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:51:

Kan mij volledig bij je aansluiten (op trafozoem na dan).. iig veel plezier met je setje en hopelijk blijft alles goed werken ;)
Fernoráto schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:15:
Ik heb zelf een set besteld bij Computerfarm. Vorige week binnengehad. Was meteen PID 640. Plopvrij dus. Dus niks geen geruil. De nieuwe set is dus al in omloop gebracht door Logitech.

Deze 640 heeft trouwens ook geen last van een zoemende trafo ofzo.
Ben benieuwd of dat mij ook het geval zal zijn (waiting for logitech's response).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 14:19

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

tm030614 schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:09:
[...]

Waarbij ik er vanuit ga dat je de oude terugstuurd, danwel de kabels afknipt en retour doet...
Ik heb die kabels van 3 sets ook retour naar zwitzerland gestuurd.
Dat kostte me ff €22,25

Een volgende keer mogen ze ze zelf komen halen

Desalniettemin ben ik erg blij dat de plops wegzijn, en brommen deden de vorige niet en de nieuwe ook niet (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen de mensen met een PID 640 even controleren of het display schuin van onder nog goed leesbaar is en dit hier melden svp? Mijn PID 638 doet dit nl. niet (de oude 'brom' Pod had hier geen last van, vandaar dat het me nu extra opvalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 107203 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:56:
Kunnen de mensen met een PID 640 even controleren of het display schuin van onder nog goed leesbaar is en dit hier melden svp? Mijn PID 638 doet dit nl. niet (de oude 'brom' Pod had hier geen last van, vandaar dat het me nu extra opvalt).
ik heb gekeken tot een hoek van 45 graden ongeveer....dus vanaf de loodrecht lijn. Geen verschil in helderheid of leesbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 15:23
UPS stond zo juist bij mij voor de deur :D de nieuwe Z-5500d revisie :D.
Het nieuwe PID is net: R640. Ik had R512.
Zal later, na instalatie mijn bevindingen posten.

Edit 13:35: Zo alles is vervangen, de speakers, de pod en de subwoofer ( de kabels heb ik maar laten liggen.
Bevindingen tot nu toe, ik heb de wasmaschine aangezet, geen geplop. Lampen in het huis, aan uit, zelfs half voor dat leuke geflikker, geen plop gehoord.
Het scherm van de Pod is goed leesbaar, ook van schuin onder.

[ Voor 49% gewijzigd door Sir Guinhill op 21-11-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-07 15:33
Ik ben mijn z560 zat, hij zoemt nu echt vreselijk vaak en irritant, de volumeknop is ook om te huilen overigens.

Heeft iemand enig idee op hoeveel volt de set op gelijkstroom loopt na de omvorming, zit dit in de buurt van de 12V? Zo ja, is het wel een simpel systeem, en niet een + - gelijksspannings setup?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.