Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 5 **OPGELOST**

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 12.428 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 141367 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:16:
WHAAAAAAAAA _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9~ :9~ :9~ :9~ O+ O+ O+ O+

ZE ZIJN ER AL IK HEB DE NIEUWE SPEAKERS GEKREGEN!!!!!!!

Ik zat net mijn hersentjes te breken over een gecrashte laptop, belt mijn vriendin....GEWELDIG

Had ik al gezegd dat ik het geweldig vind??????

Nu maar hopen dat het HET beloofde setje is..

Zijn er al meer met een nieuw setje?
En? Is de set ergens aan te herkennen??? Hoe is het met de plopjes???

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Wat is het PID nummer van de nieuwe set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141367

Dutch_Baseline schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:25:
[...]

Laten we dat niet doen... Eerst effe terugkoppeling of de set plop-vrij is!!!

;)
Helemaal mee eens. Vanavond sluit ik de boel aan en breng jullie gelijk op de hoogte of het setje dat ik heb ontvangen PL :o P vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Tof dat de nieuwe sets uigeleverd worden. Zou je ook willen posten of de verpakking veranderd is (zodat we in de winkel kunnen zijn dat het om de plop-vrij versie gaat)?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Laatst online: 27-06 05:30
Nou.. heb de doos binnen! Ga hem zo uitpakken en aansluiten.. wellicht maak ik nog wat foto's van het beest en plaats ik die online zodat jullie ze ff kunnen bekijken.. wish me luck ;-)

ps: dit was een snelle bezorging

update: De doos ziet er het zelfde uit... heb al wat foto's gemaakt, maar moet nog eventjes verder kijken.. De nieuwe set heeft PID: R638, m'n oude set die nog plopte heeft PID: R616... meer info volgt later

[ Voor 32% gewijzigd door born4trance op 10-11-2006 12:54 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 19:45
mr. TCB schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:19:
Tof dat de nieuwe sets uigeleverd worden. Zou je ook willen posten of de verpakking veranderd is (zodat we in de winkel kunnen zijn dat het om de plop-vrij versie gaat)?
Nogmaals, de verpakking is NIET aangepast.

Je kunt op het oog niet zien of het om de nieuwe plopvrije versie gaat of om een oude revisie. Enkel het PID nummer kan (verwacht ik) uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Hier is ie ook binnen. Nog niet de kans gehad om het aan te sluiten (geen PC) maar heb wel een PID nummer voor jullie... R638

Gewoon precies hetzefde setje wat, geen veranderingen van buiten, hoop wel dat er iets binnen wel veranderd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 128143 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:59:
Hier is ie ook binnen. Nog niet de kans gehad om het aan te sluiten (geen PC) maar heb wel een PID nummer voor jullie... R638
Topic start bijgewerkt, PID nummer vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
tm030614 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:01:
[...]

Topic start bijgewerkt, PID nummer vermeld.
Wat is eigenlijk een/het PID nummer? Waar vind je die en zijn de PID nummers in geval van de oude set ook allemaal gelijk???

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
born4trance schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:33:
Nou.. heb de doos binnen! Ga hem zo uitpakken en aansluiten.. wellicht maak ik nog wat foto's van het beest en plaats ik die online zodat jullie ze ff kunnen bekijken.. wish me luck ;-)

ps: dit was een snelle bezorging

update: De doos ziet er het zelfde uit... heb al wat foto's gemaakt, maar moet nog eventjes verder kijken.. De nieuwe set heeft PID: R638, m'n oude set die nog plopte heeft PID: R616... meer info volgt later
was ik al eerder mee hoor =) maar, goed om te weten dat we allemaal de zelfde set hebben

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:34
Bij mij is ook de firmware anders, mijn oude had 2.0.7 en de neiuwe heeft 2.0.9.
Verder is alles hetzelfde volgens mij.hetzelfde, ook het model number. Ook de declaration of conformity is nog van 2004, ik dacht dat ze nieuwe tests hadden gedaan.

Edit: alles aangesloten, hij plopt met mijn halogeen lampje nog héél lichtjes, maar alleen als ik mijn oor op de speaker leg.

Voor de rest klinkt hij net zo goed als de vorige.

[ Voor 27% gewijzigd door Logic Lion op 10-11-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Logic Lion schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:00:
Bij mij is ook de firmware anders, mijn oude had 2.0.7 en de neiuwe heeft 2.0.9.
Verder is alles hetzelfde volgens mij.hetzelfde, ook het model number. Ook de declaration of conformity is nog van 2004, ik dacht dat ze nieuwe tests hadden gedaan.

Edit: alles aangesloten, hij plopt met mijn halogeen lampje nog héél lichtjes, maar alleen als ik mijn oor op de speaker leg.

Voor de rest klinkt hij net zo goed als de vorige.
Hmz... dus je bent wel tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-07 19:53
XplodingForce schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:26:
Ik heb hiero een X-530.
Is op dit moment de enige manier om deze te ruilen voor een X-540 die refund, of komt er heel misschien toch nog een andere oplossing. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om tijdelijk zonder speakers te zitten, door een fout van logitech.

Nog een vraag :X : Is die X-540 dan ook echt plop-vrij (sorry, het staat vast wel ergens, maar dat kan ik echt niet vinden).

Enne, @ hierboven, volgensmij kan bart van alle mensen die blij met hem zijn in totaal wel 100'en biertjes krijgen, als ik zie wat jij gedaan hebt _/-\o_ Zonder jou was het nooit zover gekomen, much thnx!
Hij is bij mij 100% plopvrij, ik heb het hier al een keer gepost en zeg het nu nog maar een keertje. Ben er nu lekker muziek op aan het luisteren! :9

Heerlijk de bas van dit setje! Onderbuik gevoel :9~

offtopic:
Of we sturen hem met zn allen een plopvrije z-5500 8)7 :P

[ Voor 7% gewijzigd door peeter123 op 10-11-2006 14:46 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
peeter123 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:43:
[...]

Hij is bij mij 100% plopvrij, ik heb het hier al een keer gepost en zeg het nu nog maar een keertje. Ben er nu lekker muziek op aan het luisteren! :9

Heerlijk de bas van dit setje! Onderbuik gevoel :9~

offtopic:
Of we sturen hem met zn allen een plopvrije z-5500 8)7 :P
Mooi _/-\o_ _/-\o_

Kom maar op met de plopvrije Z-5500 :+

[ Voor 6% gewijzigd door tm030614 op 10-11-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89983

ok, het ploppen is blijkbaar opgelost maar wat met het brommen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 89983 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:01:
ok, het ploppen is blijkbaar opgelost maar wat met het brommen?
Dat is zelfs al bij de vorige versie opgelost ;)

Wel erbij blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Kan het zijn dat er één kort audio-kabeltje mist? ik kan er namelijk maar 4 vinden... onder de front en rear speakers zitten 2 kabels in één zakje.. maar ik mis de kabel van de center speaker... hmm

dom, in één zakje zaten 3 kabels.. beetje te snel gekeken.... O+

(/me rent gauw terug naar speaker set)

[ Voor 21% gewijzigd door born4trance op 10-11-2006 15:25 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Bij mij is die ook net binnen gekomen, echt heel snel geregeld allemaal, 3/4 werkdagen.
Dat is niks vergeleken met de tijd dat we er op hebben moeten wachten.
Heb nu alleen de sub vervangen en ik hoor GEEN plopjes 8)
Snel even de rest vervangen en dan kan die oude troep weer terug _/-\o_

En terwijl ik dit typte verschoof ik de sub wat naar achter en nu doet hij niets meer... zo terug hoor :/

EDIT: doet het weer , phieuw :+

[ Voor 4% gewijzigd door eXe op 10-11-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ben benieuwd hoe snel ze in de winkel liggen (en of winkels nog een onderscheid gaan maken tussen de plop/plopvrije versies)

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Heb mail gestuurd naar Logitech en gevraagd of zij de exacte datum weten... 't Schijnt dit jaar nog te gebeuren... Maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Zow, inmiddels is mijn PID638 (voorheen die testachtige PID616 gehad) ook aangesloten en het is echt niet te geloven, hij is plopvrij :o

Alleen als ik 'speel' met mijn TL lamp (snel aan en uit) hoor je extreem zacht een heel klein plopje, maar als je er niet op let hoor je het niet. Bovendien speel ik nooit met m'n TL lamp :P

Negligible dus, tot helemaal plopvrij ;-)

Logitech bedankt !

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
zou mooi zijn als dit hoofdstuk (meer een boekwerk) gesloten kon worden met een positief eindresultaat... we shall know it soon(er) or later =)

(want if: wij blij, Logitech blij..toch?)

ps: ben nog steeds bezig met oude set in te pakken.. wat een klere werk.. hehe

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
born4trance schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:45:
(want if: wij blij, Logitech blij..toch?)
Ja klopt, kijk:

Hi Bart,
I'm happy to hear this !!
S.D.

(Ik stuurde zojuist een mailtje dat de speaker tot nu toe plopvrij zijn en dat ik blij was dat ik dat kon mededelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
wonderfull.. ik ga hem zo ook aansluiten.. (fingers crossed)..

ps: mag die grote bruine doos weg? oude speakers zitten namelijk nog in de hun oude groene doos.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
born4trance schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:59:
wonderfull.. ik ga hem zo ook aansluiten.. (fingers crossed)..

ps: mag die grote bruine doos weg? oude speakers zitten namelijk nog in de hun oude groene doos.
Mag je zelf weten, zolang de set maar netjes en goed verpakt zit zodat hij niet kapot kan gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Marf0rz schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:01:
[...]

Mag je zelf weten, zolang de set maar netjes en goed verpakt zit zodat hij niet kapot kan gaan. :)
oke dan :^)

[ Voor 100% gewijzigd door born4trance op 10-11-2006 16:07 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marf0rz schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:40:
Zow, inmiddels is mijn PID638 (voorheen die testachtige PID616 gehad) ook aangesloten en het is echt niet te geloven, hij is plopvrij :o

Alleen als ik 'speel' met mijn TL lamp (snel aan en uit) hoor je extreem zacht een heel klein plopje, maar als je er niet op let hoor je het niet. Bovendien speel ik nooit met m'n TL lamp :P

Negligible dus, tot helemaal plopvrij ;-)

Logitech bedankt !
Ben blij dat te horen ! Zal morgen of zondeg mijn setje ook aansluiten :)

Heb je oude of nieuwe kabels gebruikt ? Ik zoek het namelijk niet om oude kabels achter de kasten van weet ik vanwaar eruit te halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De kabels zullen weinig uitmaken lijkt me :) Ik heb ze ook weggewerkt in gootjes etc, ik ga ze ook niet vervangen.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Anoniem: 128143 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:29:
[...]

Ben blij dat te horen ! Zal morgen of zondeg mijn setje ook aansluiten :)

Heb je oude of nieuwe kabels gebruikt ? Ik zoek het namelijk niet om oude kabels achter de kasten van weet ik vanwaar eruit te halen ...
Het enige wat ik vervangen heb van de kabels is de stroomkabel en de 6ch direct kabel (van je POD naar je PC). De speakerkabels heb ik netjes op z'n plek laten liggen, dat moet niet uitmaken dunkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Ben inmiddels klaar met alles vervangen, half uurtje mee bezig geweest (incl. deels inpakken).
Ook ik heb de audio-kabels niet vervangen, is me teveel gedoe. En daar zou opzich niets verkeerd mee moeten zijn. Dus alleen zoals Marf0rz, alleen de stroomkabel van de sub, en de 6ch-kabel :)
Mochten ze een keer kapot gaan kun je ze vast wel bij de lokale bouwmarkt halen, of misschien Logitech een mailtje sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
eXe schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:32:
Ben inmiddels klaar met alles vervangen, half uurtje mee bezig geweest (incl. deels inpakken).
Ook ik heb de audio-kabels niet vervangen, is me teveel gedoe. En daar zou opzich niets verkeerd mee moeten zijn. Dus alleen zoals Marf0rz, alleen de stroomkabel van de sub, en de 6ch-kabel :)
Mochten ze een keer kapot gaan kun je ze vast wel bij de lokale bouwmarkt halen, of misschien Logitech een mailtje sturen ;)
Geen klachten tot dusver? :-)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ook een nieuwe set ontvangen en hij is plopvrij, op 1 plop na dan.
Wanneer ik mijn pod op een willekeurige input zet (ik heb de keus uit alle drie) en ik zet het effect op Stereo of Stereo x2, vervolgens de pod uit en weer aan zet en er bij Effect "detecting" en vervolgens Stereo (x2) staat, komen er uit de speakers en de subwoofer plops. Bij de subwoofer klinkt het als een soort tik.
Als ik switch tussen Input of Effect terwijl de pod gewoon aan blijft treedt dit wonderlijke fenomeen niet op.

Edit:
Ik heb de pod, sub, stroomkabel en analoge 6ch kabel vervangen, de luidspreker kabels en speakers heb ik gelaten zoals ze waren.

[ Voor 12% gewijzigd door Roeltjuh op 10-11-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Roeltjuh schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:15:
Ik heb ook een nieuwe set ontvangen en hij is plopvrij, op 1 plop na dan.
Wanneer ik mijn pod op een willekeurige input zet (ik heb de keus uit alle drie) en ik zet het effect op Stereo of Stereo x2, vervolgens de pod uit en weer aan zet en er bij Effect "detecting" en vervolgens Stereo (x2) staat, komen er uit de speakers en de subwoofer plops. Bij de subwoofer klinkt het als een soort tik.
Als ik switch tussen Input of Effect terwijl de pod gewoon aan blijft treedt dit wonderlijke fenomeen niet op.

Edit:
Ik heb de pod, sub, stroomkabel en analoge 6ch kabel vervangen, de luidspreker kabels en speakers heb ik gelaten zoals ze waren.
Tijdens het wisselen van de iput of effecten is het normaal dat je een plop hoort. Zolang het niet komt doordat er een lamp aan of uit gaat is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Na de positieven berichten is het toch bijzonder treurig om te moeten vernemen dat nog steeds niet alle klanten op de hoogte zijn gebracht door Logitech.

Alleen de mensen die aangaven enkele weken geleden niet up to date te zijn gehouden, zijn door Logitech bijgewerkt (van deze klanten heb ik het casenummer door gestuurd naar Logitech).

Toch treurig dat dit soort missers gemaakt worden, klanten wachten al vanaf mei, maar horen vervolgens niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167363

ben een poosje er tussen uit geweest
maar zoals ik dus had verwacht het duurt even maar dan heb je ook wat :P

dan nog een vraagje aan bart ...

wou je ondanks dit nog steeds naar een consumenten programma?

(en wordt nu ook maar eens tijd dat mijn set ook maar retour gaat 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 167363 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:21:
ben een poosje er tussen uit geweest
maar zoals ik dus had verwacht het duurt even maar dan heb je ook wat :P

dan nog een vraagje aan bart ...

wou je ondanks dit nog steeds naar een consumenten programma?

(en wordt nu ook maar eens tijd dat mijn set ook maar retour gaat 8)7 )
Daar is op dit moment niet direct aanleiding voor. Men gaf er de voorkeur aan om de resultaten af te wachten van de nieuwe Z-5500. Tot op heden is iedereen bijzonder positief.

Dit gezegt te hebben, ik ga er wel vanuit dat Logitech zijn klanten op de hoogte houdt omtrend te voortgang. Als klanten vanaf mei al geregistreerd staan, maar nog steeds niet op de hoogte zijn gesteld, ondanks dat men aangaf hier direct naar te zullen kijken... tja... dan zit er ergens iets goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
tm030614 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:19:
[...]

Tijdens het wisselen van de iput of effecten is het normaal dat je een plop hoort. Zolang het niet komt doordat er een lamp aan of uit gaat is het goed.
Dat weet ik, maar het vreemde is dat dit alleen optreedt bij het inschakelen van de pod EN tegelijkertijd het effect op Stereo (x2) staat. Bij switchen tussen inputs en effecten is er dus GEEN plop.
Voorheen hoorde ik bij het inschakelen nooit een plop.

Bij lampen e.d. is er inderdaad geen plop, daar ben ik al heel blij mee :P

[ Voor 4% gewijzigd door Roeltjuh op 10-11-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Roeltjuh schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:28:
[...]

Dat weet ik, maar het vreemde is dat dit alleen optreedt bij het inschakelen van de pod EN tegelijkertijd het effect op Stereo (x2) staat. Bij switchen tussen inputs en effecten is er dus GEEN plop.

Zie dit niet als een probleem. Zolang het enkel optreed bij het in/uit schakelen of wisselen van het effect, lijkt mij dat alles goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
tm030614 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:30:
[...]

Zie dit niet als een probleem. Zolang het enkel optreed bij het in/uit schakelen of wisselen van het effect, lijkt mij dat alles goed is.
Ik zie het ook niet als probleem, maar vind het wel vreemd dat dit voorheen niet zo was bij mij en met deze nieuwe set dus wel. Je zou dus kunnen zeggen dat er plops weg zijn (die waar het om ging) maar er een andere (niet zo irritante) voor in de plaats is gekomen.

Overigens is de kabel aan de pod ook verlengd ten op zichte van mijn oude pod, pluspluntje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jazeker daar zouden ze zich nog wel in kunnen verbeteren lijkt mij ;)

nou ja hopelijk blijft nu iedereen ook positief gestemd met de nieuwe set :+

en ja hulde dan voor iedereen dat ze zaak toch nog redelijk goed af loopt zeg maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 07:00

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Mooi om te lezen dat de nieuwe sets eindelijk goed zijn.
De mijne heb ik vandaag gemist omdat ik niet thuis was, maar maandag krijg ik em binnen.

Zijn er al mensen die zich geroepen voelen om de pod ofzo open te schroeven om te kijken
wat ze veranderd hebben, of zou logitech dat zelf (op verzoek) melden bart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:49:
Mooi om te lezen dat de nieuwe sets eindelijk goed zijn.
De mijne heb ik vandaag gemist omdat ik niet thuis was, maar maandag krijg ik em binnen.

Zijn er al mensen die zich geroepen voelen om de pod ofzo open te schroeven om te kijken
wat ze veranderd hebben, of zou logitech dat zelf (op verzoek) melden bart ?
Binnen in de POD is niet zo veel veranderd (op één kabeltje na). In de sub zijn de aanpassingen echter wel duidelijk aanwezig.

Foto's heb ik echter niet voor je.

Ik zal J.B. mailen om te vragen of hij aan kan gegeven wat er nu precies voor aanpassingen zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Nu ook maar hopen dat het setje goed blijft functioneren, óók na de eerste weken zoals bij sommige mensen het setje ineens rare kuren begon te vertonen. Zou idd wel leuk/interresant zijn om te weten/zien wat er allemaal aan het setje veranderd is.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

born4trance schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:00:
Nu ook maar hopen dat het setje goed blijft functioneren, óók na de eerste weken zoals bij sommige mensen het setje ineens rare kuren begon te vertonen. Zou idd wel leuk/interresant zijn om te weten/zien wat er allemaal aan het setje veranderd is.
zal dan nu wel een flop zijn voor hun :9

we zullen zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Ik ben eindelijk begonnen met het testen van m'n setje.. ik heb nog geen plopjes gehoord, maar heb dan nog geen schakelaars omgehaald.. het eerste wat mij opviel was dat ik op afstand de sub. transformator zachtjes hoor, dit was bij m'n vorige set geloof ik niet het geval... maar ga dat niet opnieuw testen, want die zit mooi in de doos opgeborgen.. de vraag is, is het normaal dat je de travo kan horen? Ik weet verder niet of de sub afgeschermd is.. (is dacht ik alleen bij de kleine speakertjes noodzakelijk), maar wil het toch ff weten :-)

* born4trance gaat nu op plopjes testen....

ps: heb verder (nog) geen brom en/of radio-ontvangst opgepikt. (wel een transformator-zoem :/ )

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129071

Roeltjuh schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:28:
[...]

Dit heeft lijkt mij te maken met een piek spanning als je de set aanzet, dit is vrij normaal bij audio apparaten.
Als je van signaal wissel is het ook normaal.
De set mag alleen niet ploppen als je een andere schakelaar over haalt.

@born4trance: Het kan zijn dat de travo niet helemaal goed is, je hoort ook wle eens een normale travo geluid maken.
Dat betekend niet dat de travo niet goed zijn werk doet maar er is iig dan lijkt mij iets niet goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 129071 op 10-11-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
hm, dat zou minder zijn.. ik kijk het nog even aan.. wie weet kan het geen kwaad en er zit toch weer 2 jaar garantie op :-]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb ook een nieuwe set staan inmiddels :) Het ploppen is minder, maar bij mij nog niet helemaal weg. Mijn lamp van m'n oude aquarium (11Watt PL lamp) zorgt nog steeds voor tikjes uit de set... Het is wel een stuk minder, en veel lampen hoor ik helemaal niet meer.

Wat me niet duidelijk is hoe de oude set terug moet. Bij de set zat enkel een invoice en een UPS label voor de shipping hierheen. Wat moet ik nou doen om te zorgen dat ze de ouwe meuk mee terug nemen? :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
strandbal schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:24:

-----

Wat me niet duidelijk is hoe de oude set terug moet. Bij de set zat enkel een invoice en een UPS label voor de shipping hierheen. Wat moet ik nou doen om te zorgen dat ze de ouwe meuk mee terug nemen? :)
Je krijgt vanzelf binnenkort (via mail of foon) te horen dat je een afspraak moet maken om hem op te kunnen laten halen. Dit stond trouwens in een mail van logitech vermeld.

Nog even over de zacht hoorbare trafo... zijn er meer mensen die dit hebben en weten of dit kwaad kan? Het is een signaal met een toonhoogte van 200Hz (dacht eerst 100Hz maar heb een toongenerator programma gebruikt waarbij 200Hz het best overéén kwam) en is hoorbaar op een paar meter afstand. Dit lijkt mij niet normaal aangezien het niet bij m'n vorige set voorkwam.

Ik heb tevens een mp3tje opgenomen met het geluid van de transformator. Helaas zit er ook achtergrondgeluid/ruis bij... heb er ook nog een 100- en 200Hz bij geplakt.

http://home.publishnet.nl...0_TrafoSound_PID_R638.mp3

[ Voor 70% gewijzigd door born4trance op 11-11-2006 10:43 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
*Penetrator heeft nog niets gehoord nadat hij zijn factuur heeft opgestuurd (week geleden) laat staan ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tm030614 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:21:
Na de positieven berichten is het toch bijzonder treurig om te moeten vernemen dat nog steeds niet alle klanten op de hoogte zijn gebracht door Logitech.

Alleen de mensen die aangaven enkele weken geleden niet up to date te zijn gehouden, zijn door Logitech bijgewerkt (van deze klanten heb ik het casenummer door gestuurd naar Logitech).

Toch treurig dat dit soort missers gemaakt worden, klanten wachten al vanaf mei, maar horen vervolgens niks meer
Ik heb vanaf het begin contact gehad via Logitech, niet via jou dus (heb je eigenlijk nooit gemailt) en toch ben ik een van de eerste die een nieuwe setje heeft.

Maar dat logitech slordig werkt ben ik met je hellemaal mee eens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Penetrator schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:22:
*Penetrator heeft nog niets gehoord nadat hij zijn factuur heeft opgestuurd (week geleden) laat staan ontvangen :(
dan zou ik TM daar even over berichten als ik jou was.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Weet jij trouwens iets over m'n zachte trafo zoem?

born4trance in "Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL..."

Verder is het behoorlijk stil hier op het forum... zeker allemaal aan het stappen óf helemaal uit hun dak aan't gaan met hun nieuwe set =)

[ Voor 25% gewijzigd door born4trance op 11-11-2006 10:45 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja stil, ik hou het goed in de gaten, ben zelf wel audio en electronica technisch dus ben bereid om te helpen:)
Vandaag merkte ik dat hij zo gezegt "out for delivering" was.
Dus ik snel bellen (mensen zitten nog wel is op school zoals ik) naar mijn broer want die zit al dagen thuis of hij het in de gaten wilden houden.
20 minuten daarna werd er aan gebeld, was mijn broer in slaap gevallen :(
NU HEB IK NOG MIJN SET NIET :( nu komen ze maandag pas weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
pff. dat schiet niet op... en maandag ben je zeker ook weer weg hehe... hopelijk loop je hem niet weer mis...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee nee maandag heb ik een vrije dag en daar ga ik dankbaar gebruik van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
Zo gisteren mijn set binnen gekregen en gelijk alles omgeruild behalve de bekabeling. Ik heb het idee dat het ploppen veel minder is. Klik aan klik uit probleem is ook opgelost. Al met al na ruim een jaar eindelijk de speakerset zoals ik heb bedoelt gekocht had. Waar moet de set heen gestuurt worden?

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
jeroendevries schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:46:

---

Waar moet de set heen gestuurt worden?
Je krijgt vanzelf binnenkort (via mail of foon) te horen dat je een afspraak moet maken om hem op te kunnen laten halen. Dit stond trouwens in een mail van logitech vermeld.

[ Voor 37% gewijzigd door born4trance op 11-11-2006 11:03 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

born4trance schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:49:
Weet jij trouwens iets over m'n zachte trafo zoem?

born4trance in "Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL..."

Verder is het behoorlijk stil hier op het forum... zeker allemaal aan het stappen óf helemaal uit hun dak aan't gaan met hun nieuwe set =)
Het is redelijk normaal dat trafo's zoemen, die zijn nauwelijks stil te krijgen. (ja, in sileconenkit inspuiten, maar dat is weer slecht voor de warmte)

Zelfs een normaal netadaptertje kan ik horen zoemen op 50Hz.

Het is wat anders als je die 50Hz toon over de speakers hoort..

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 11-11-2006 11:04 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
Quote:resistor

Het is redelijk normaal dat trafo's zoemen, die zijn nauwelijks stil te krijgen. (ja, in sileconenkit inspuiten, maar dat is weer slecht voor de warmte)

Het zoemen van een trafo is dus niet zo normaal dit komt omdat het een trafo van lage kwaliteit is die niet geimpregneerd is en dus trillen de platen van het blik,als het een ringkern trafo is dan mag deze ook niet brommen omdat deze een vaste massieve kern heeft die niet kan trillen.

En goede trafo word in een tank gedaan totaal vacuum gezogen en vervolgens word ie ondegedompeld in een impregnatie lak,hierna word ie 24 uur gebakken in een oven,daarna word ie afgemonteerd en evt gespoten,en dan bromt ie dus echt niet dat is zeker.

maar aangezien het hier zeer zeker om een goedkope trafo gaat word ie niet gelakt en zal ie dus behoorlijk storend brommen,voor mij al een reden zo'n set niet te kopen,of in het ergste geval de trafo te verwijderen en de set van een goede ringkern trafo te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
zo dat maakt het allemaal weer stukken duidelijker voor mij. Wat mij dan wel weer verbaasd is dat m'n vorige set met PID R616 dit niet heeft... bij de eerste z-5500 die ik had hoorde ik dit ook niet maar daar hoorde ik weer een 50Hz brom... bij de nieuwe set is mij opgevallen dat het ploppen wederom is verminderd (zachter geworden), ik kan het nu geen plopjes meer noemen maar eerder tikjes (bij het overhalen van sommige lichtschakelaars).

Dus dat is weer een verbetering... echter breek ik nu m'n hoofd weer over die toch wel hoorbare trafo... Anderen hebben hier geloof ik geen last van?

Hoe gelijkwaardig zijn de gefabriceerde setjes eigenlijk als ze uit de fabriek komen... moet lijkt mij weinig tot geen verschil in zitten.... kan het wellicht met het transport te maken hebben, dat de doos misschien een keer heeft gestuiterd (om maar iets op te noemen)...

Wil jullie in ieder geval bedanken voor de reacties.... vraag me nu weer af of er een PID R638 in omloop is die niet bij mij zoemt... =/

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb op school geleerd dat als je een versterker bouwt je altijd moet experimenteren met het massapunt, op een cm. verkeerd kan je al een brom krijgen omdat je dan een antenne-effect krijgt.

Als de 'instructeur' zegt 'op dit spoor komt het massapunt', en iedereen soldeert het op een andere plek (in een bepaald gebied) en dan gaan ze testen wat acceptabel is qua brom, zijn er altijd sets die kunnen brommen, maar de fabrikant kan het acceptabel vinden (niet te horen in een lawaaierige omgeving, vergelijking: mijn computer is niet de stilste, maar in een grote ruimte hoor ik hem niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
mooi voorbeeld :-) Misschien ben ik dan de enige die dit als storend ervaar. De reden hiervan komt mede door de vorige set die dit niet deed... op één of andere manier vind ik het niet bij een ''THX-gecertificeerde' (t)huis-set passen.

[ Voor 24% gewijzigd door born4trance op 11-11-2006 12:39 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
Een massa punt in een versterker is er altijd maar 1 en de enige goede plek is die tussen de 2 voedings elco's ligt alle andere massa aan sluitingen moeten naar dit punt lopen als een ster,ergens een ander punt in je kast resulteerd in een dikke brom omdat je dan een aard lus in je versterker krijgt.

Om die zelfde reden is in een hele audio installatie maar 1 app geaard de rest krijgt zn aarde via de signaal kabels,mensen die een pc hebben geaard zoals het overigens hoort zullen zo'n brom krijgen bv als ze een tv tuner in een pc zetten en dan de lus krijgen via het geaarde kabel tv net.

Voor de rest is het bizar dat er nu nog steeds problemen zijn met deze zgn top set de schakel invloeden zijn dus nog steeds niet voor 100% opgelost en nu blijkt er weer een brommende trafo te zijn bijgekomen,al met al niet erg super te noemen van logitech die blijkbaar niet in staat is een perfekt werkende speakerset te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
inderdaad. Ik wacht dan ook eventjes af of er meer mensen zijn die dit hebben, want ik weet niet of ze hier iets aan kunnen en/of willen doen als er maar één persoon is die er last van heeft.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan ook gewoon 1 travo zijn die er last van heeft, je kan proberen hem om te wisselen met de oude set die je hebt, of ja terug sturen.
Hier kan Logitech ook vrij weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Even een opmerking:

We mogen concluderen dat de ploppen zijn gereduseerd tot nul of zeer acceptable.

Één iemand ervaart tot nu toe een brom geluid. Nog geen reden om aan te nemen dat er ergens iets mis is. Dus voordat we gaan roepen "er zijn weer problemen met de set" even afwachten of nog meer mensen een duidelijke brom horen. (Dus niet met je oor tegen de set gaan liggen en dan roepen "ik heb een brom", pas als je de brom gewoon zo kunt horen zonder dat je voor de set ligt, mag je m.i. van een brom spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
monterey schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:23:
Quote:resistor

Het zoemen van een trafo is dus niet zo normaal dit komt omdat het een trafo van lage kwaliteit is die niet geimpregneerd is en dus trillen de platen van het blik,als het een ringkern trafo is dan mag deze ook niet brommen omdat deze een vaste massieve kern heeft die niet kan trillen.

En goede trafo word in een tank gedaan totaal vacuum gezogen en vervolgens word ie ondegedompeld in een impregnatie lak,hierna word ie 24 uur gebakken in een oven,daarna word ie afgemonteerd en evt gespoten,en dan bromt ie dus echt niet dat is zeker.

maar aangezien het hier zeer zeker om een goedkope trafo gaat word ie niet gelakt en zal ie dus behoorlijk storend brommen,voor mij al een reden zo'n set niet te kopen,of in het ergste geval de trafo te verwijderen en de set van een goede ringkern trafo te voorzien.
Even uit m'n hoofd maakt de Z-5500 unit gebruik van een ringkerntrafo. Helaas heb ik zelf geen Z-5500 meer dus ik kan het niet controleren.
Maar ik meen deze in het verleden gezien te hebben. Hij is ergens voorin de subwoofer vastgezet dacht ik. Wellicht kan iemand even de moeite nemen om de Z-5500 te openen.

Edit: Foto gevonden op internet, rechts voorin ligt hij, net te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.audioholics.com/productreviews/loudspeakers/images/logitechZ5500subwooferport.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 11-11-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

tm030614 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:03:
[...]

Even uit m'n hoofd maakt de Z-5500 unit gebruik van een ringkerntrafo. Helaas heb ik zelf geen Z-5500 meer dus ik kan het niet controleren.
Maar ik meen deze in het verleden gezien te hebben. Hij is ergens voorin de subwoofer vastgezet dacht ik. Wellicht kan iemand even de moeite nemen om de Z-5500 te openen.

Edit: Foto gevonden op internet, rechts voorin ligt hij, net te zien.

[afbeelding]
:| zo'n lullig dingetje maar.
En ik maar denken dat je voor die 500W RMS toch minimaal een 500VA trafo nodig hebt + nog meer voor de verliezen (liever een 750+VA, altijd geleerd om de trafo 1/3 zwaarder te kiezen dan het maximale vermogen), even geen zin om goed te zoeken, maar volgens Conrad zijn die dingen toch 146mm diameter en 63mm hoog, wat ik daar zie is echt veel kleiner (of ze moeten hele dikke kabels gebruiken)

Het is dat mijn kennis wat weggezakt is (en nooit geleerd hoe je met dititale audiosignalen om moet gaan), anders had ik zelf wat in elkaar gezet.

* Resistor , het oorspronkelijke onderwerp is dáár, ik zit way offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Hier nog wat meer foto's, gevonden in deel 1 van het PLOPJES probleem topic:

http://home.wanadoo.nl/martietebrake/z5500/

[ Voor 25% gewijzigd door born4trance op 11-11-2006 14:22 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
De voeding en koeling is het duurste dus daar wordt op bespaart...
Ik heb de gigaworks eens open gemaakt, hier zat wel een flinke (schakelende) voeding in die er heel robuust uitzag.

[ Voor 20% gewijzigd door JuuL20 op 11-11-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JuuL20 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:36:
[...]

De voeding en koeling is het duurste dus daar wordt op bespaart...
Ik heb de gigaworks eens open gemaakt, hier zat wel een flinke (schakelende) voeding in die er heel robuust uitzag.
Daar ben ik het niet mee eens, als je de hele set bekijkt lijkt het mij niet dat die travo het duurste is en de koeling en zeker wel goed geregeld daar is imo totaal niet op bespaard.
Als je aan de koeling voelt wordt hij snel warm en voert hij de warmte dus goed af.
De travo, een goedkope travo heeft meer last van voltage fluctuaties en een duurdere is eigenlijk vrijwel erg stabiel.
MAAR eigenlijk zla je hier alleen maar last van hebben in een pc als je bijvoorbeeld aan het overclocken bent.
Ik denk niet dat je er bij zo'n set last van hebt want die wisselingen in de voltage zijn amper te merken.
Aangezien de meeste mensen een goede travo hebben zal deze travo misschien niet helemaal oke zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Anoniem: 129071 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:49:

---

Aangezien de meeste mensen een goede travo hebben zal deze travo misschien niet helemaal oke zijn.
:| Aan de ene kant hoor en lees je verhalen dat het normaal is om iets te horen en aan de andere kant is er misschien iets niet helemaal goed... hm.. het word er iig niet echt makkelijk(er) op. Al zou ik hem mogen omruilen, dan hoeft dat niet te betekenen dat de andere set dit - en eventuele andere problemen niet heeft....... toch blijft het wel aan m'n geweten knagen...

Toen ik Power knop aan deed hoorde ik direct al iets wat er eerst niet was... zelfs met pc aan en op een paar meter afstand zittende hoor ik de trafo nog (de muziek ligt dan wel niet aan)... zoals jullie zien wil ik me er nog niet bij neerleggen, tenzij er meer zijn die dit hebben en die zich er niet aan storen, maar anders is het toch wel lullig dat iemand met grote verwachtingen dit weer moet (aan)horen.

Mocht er dus echt iets mis zijn, dan zou ik natuurlijk weer contact opnemen met LT.....

(blijkbaar heb ik een uniek exemplaar)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Wat ik mij afvraag is of Logitech iets met de crossover frequency heeft gedaan. De set klinkt standaard zonder iets te doen al anders, misschien zelfs beter. Voorheen met de PID616 heb ik in mijn Bass Management de crossover frequency op 80Hz gezet (standaard THX). Dat aangezet hebbende klonk de bass een stuk beter, met deze nieuwe set is het anders. Ik heb de software matige cutoff frequency nu uitgezet.

Heeft iemand dit ook ervaren, misschien zit het wel gewoon in m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:34
Het zou kunnen, want de firmware is in mijn geval ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 20:48
Ik wacht nog in spanning want Logitech is nogal stil geworden.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
born4trance schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:26:
[...]

:| Aan de ene kant hoor en lees je verhalen dat het normaal is om iets te horen en aan de andere kant is er misschien iets niet helemaal goed... hm.. het word er iig niet echt makkelijk(er) op. Al zou ik hem mogen omruilen, dan hoeft dat niet te betekenen dat de andere set dit - en eventuele andere problemen niet heeft....... toch blijft het wel aan m'n geweten knagen...

Toen ik Power knop aan deed hoorde ik direct al iets wat er eerst niet was... zelfs met pc aan en op een paar meter afstand zittende hoor ik de trafo nog (de muziek ligt dan wel niet aan)... zoals jullie zien wil ik me er nog niet bij neerleggen, tenzij er meer zijn die dit hebben en die zich er niet aan storen, maar anders is het toch wel lullig dat iemand met grote verwachtingen dit weer moet (aan)horen.

Mocht er dus echt iets mis zijn, dan zou ik natuurlijk weer contact opnemen met LT.....

(blijkbaar heb ik een uniek exemplaar)
Wellicht dat in jouw geval er toch ergens een defect in de set zit. Je bent de enige die duidelijk last heeft van de brom.

Mail Logitech even, en zet desnoods mij even op ''CC''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
:| zo'n lullig dingetje maar.
En ik maar denken dat je voor die 500W RMS toch minimaal een 500VA trafo nodig hebt + nog meer voor de verliezen (liever een 750+VA, altijd geleerd om de trafo 1/3 zwaarder te kiezen dan het maximale vermogen), even geen zin om goed te zoeken, maar volgens Conrad zijn die dingen toch 146mm diameter en 63mm hoog, wat ik daar zie is echt veel kleiner (of ze moeten hele dikke kabels gebruiken)

Inderdaad als deze set werkelijk 500 watt rms zou zijn dan zou de trafo ong 3x zo groot moeten zijn nu is dat vanaf een foto moeilijk te bepalen maar ter vergelijk heb ik ooit wel eens een 2x 500 wattt mosfet versterker gebouwd,deze had 2 ringkern trafo's van elk 1000va.

Zo'n trafo is 16 cm diameter en 7,2 cm hoog en weegt 7,5 kg en kost 155 euro dus aan de foto te zien heeft de trafo meer de afmeting voor een 100 watt versterker.

Ook zouden er in een 500 watter meerdere dikke voedings elco's van 10.000 uf per stuk moeten zijn en ook die zijn duidelijk niet te vinden,dus is de prijs van deze set te laag voor het opgegeven vermogen,nu is dat bij alle pc speakerset's het geval.

Er word hier gebruik gemaakt van versterker ic's welke in een brug worden geschakeld nadeel is de hoge vervorming die deze ic's hebben soms wel 10% bij volle uitsturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Wijken we niet teveel van het onderwerp af?

Ploppen de speakers? Nee, dit probleem is vrijwel volledig opgelost.

Brommen ze? Ja, bij 1 iemand, dus nog niet representatief (waarschijnlijk gewoon doa).

Of ze wel of niet het vermelde vermogen halen is niet relevant. We zijn allemaal tevreden met de geluidskwaliteit. Prijs/kwaliteit is en blijft het een goed product.

[ Voor 28% gewijzigd door tm030614 op 11-11-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
tm030614 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:25:
[...]

Wellicht dat in jouw geval er toch ergens een defect in de set zit. Je bent de enige die duidelijk last heeft van de brom.

Mail Logitech even, en zet desnoods mij even op ''CC''.
mail onderweg ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door born4trance op 12-11-2006 04:02 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Okidoki :^)

(time2wait)

[ Voor 3% gewijzigd door born4trance op 12-11-2006 14:03 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist ook mijn setje aangesloten en ook bij mij geen ploppen en/of brom geluiden, geweldig _/-\o_

Ik hoor wel zachte plopjes als ik met de aan/uit schakelaar van mijn lamp ga spelen maar aangezien
ik dat nooit doe is dat niet erg. Met mijn oude setje schrok ik soms zelfs met alleen aanzetten van
de lamp :P

Wat me meteen opviel was de kabellengte van de pod, die is namelijk langer geworden maar das geen voordeel voor mij. Kleur van de display lijkt ook veranderd te zijn en de letters op de display van de oude pod waren duidelijker leesbaar vind ik.

Verder vind ik dat de volumeregel-ding veel stroever is geworden, die van de oude liep lekker soepel, ben ik de enige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Anoniem: 128143 schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:12:
Zojuist ook mijn setje aangesloten en ook bij mij geen ploppen en/of brom geluiden, geweldig _/-\o_

Ik hoor wel zachte plopjes als ik met de aan/uit schakelaar van mijn lamp ga spelen maar aangezien
ik dat nooit doe is dat niet erg. Met mijn oude setje schrok ik soms zelfs met alleen aanzetten van
de lamp :P

ploppen is inderdaad in sterkte afgenomen

Kleur van de display lijkt ook veranderd te zijn en de letters op de display van de oude pod waren duidelijker leesbaar vind ik.

Kleur is meer blauw geworden, maar het contrast vind ik nog wel oke.

Verder vind ik dat de volumeregel-ding veel stroever is geworden, die van de oude liep lekker soepel, ben ik de enige ?

Nee, ik heb dat ook.. heb het alleen niet op het forum gemeld omdat mijn hoofdprobleem een zoemende trafo is. Maar de volume-knop had inderdaad ook wat soepeler gemogen.
...

[ Voor 9% gewijzigd door born4trance op 13-11-2006 02:13 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Oh, dus het lijkt er op dat er meer gedaan is, dan alleen de problemen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
Anoniem: 128143 schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:12:

Hier precies hetzelfde de volumeknop is soepel stroef soepel als je er mee draait.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 22:00
jeroendevries schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:30:
[...]

Hier precies hetzelfde de volumeknop is soepel stroef soepel als je er mee draait.
Ik heb dat ding eigenlijk nooit gebruikt, heb daarvoor een afstandsbediening :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Patriek schreef op maandag 13 november 2006 @ 04:16:
Oh, dus het lijkt er op dat er meer gedaan is, dan alleen de problemen oplossen?
Nee, dat lijkt ;)

De oude revisies van de Z-5500 hadden een ander display dan de revisies die je het afgelopen jaar in de winkel kon kopen.

Voor een aantal zal het dus lijken alsof er meer veranderd is, voor hun is dit zo, maar dat is al in vorige revisies gedaan en niet in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Hey Bart,

Is het misschien een idee om het oude PIDnr ook in de topicstart te zetten voor de volledigheid? Dat is voor mensen die de set willen kopen handig te weten als ze met een verkoper gaan praten.

Waar kun je het PID nr trouwens precies vinden? Hopelijk komt de set snel in de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 02-07 23:02
weet iemand btw wanneer logitech zijn 2007 modellen gaat uitbrengen? Denk dat ze bij deze nieuwe series dan wel wat meer doen om de radio en plop problemen te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de set binnen gekregen.
Getest en plopvrij verklaard!

Ik vroeg zo aan die chaufeur van is legitimeren nog nodig?
Hij zo van nee hoor ik geloof je wel en anders is het een cadeautje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Hoe is het met de radio ontvangst? is die inmiddels helemaal weg? (heb voornamelijk last van brommen en radio ontvangst en nauwelijks last van plopjes)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dit keer wordt radio ontvangst door mijn Tuner geregeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Nog even terug komend op m'n mail aan logitech (over de trafo). Hoeveel tijd kan er in gaan zitten voordat ik een reactie krijg? Gezien de laatste periode is het niet echt snel te noemen. Ik wil best een belletje plegen, maar of dat helpt....

[ Voor 11% gewijzigd door born4trance op 13-11-2006 13:21 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Luitjes,

Ik heb zojuist Logitech gebeld. Ik wil nu eindelijk ook wel eens zo'n setje kopen, maar dan wel plopvrij uiteraard! Ik heb gevraagd of en zo ja wanneer de nieuwe set in de winkel komt.

Ze kon uit haar administratie nergens opmaken dat de set in de winkel komt te liggen. Ze heeft het gesprek geëscalleerd naar haar supervisor. Die gaat het nu uitzoeken voor me. Ik word hierover teruggebeld. Overigens bevestigde de dame dat als je nu een setje koopt en deze last heeft van het ploppen je hem via Logitech mag omruilen! Dus het kan sowieso wel! Maarja, het is natuurlijk handiger als je de nieuwe versie in de winkel kan kopen...

Voor alle potentiele kopers: Ik houd jullie op de hoogte!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo kan het natuurlijk ook:

http://img99.imageshack.us/my.php?image=buiten012nw8.jpg

[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 129071 op 13-11-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-06 18:46

Oof

Leuke foto,
Alleen heel erg jammer dat de hele set niet is aangesloten. >:)
Rechter voor speaker zou je duidelijk een draadje moeten zien.

Ik heb net zelf de Z 5500 gekocht nergens last van geen plopjes radio ontvangst niks.
Voor de rest erg fijna set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Dutch_Baseline schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:28:
Luitjes,

Ik heb zojuist Logitech gebeld. Ik wil nu eindelijk ook wel eens zo'n setje kopen, maar dan wel plopvrij uiteraard! Ik heb gevraagd of en zo ja wanneer de nieuwe set in de winkel komt.

Ze kon uit haar administratie nergens opmaken dat de set in de winkel komt te liggen. Ze heeft het gesprek geëscalleerd naar haar supervisor. Die gaat het nu uitzoeken voor me. Ik word hierover teruggebeld. Overigens bevestigde de dame dat als je nu een setje koopt en deze last heeft van het ploppen je hem via Logitech mag omruilen! Dus het kan sowieso wel! Maarja, het is natuurlijk handiger als je de nieuwe versie in de winkel kan kopen...

Voor alle potentiele kopers: Ik houd jullie op de hoogte!!!
Als je de topic start had gelezen had je een linkje gevonden naar deze post.
;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
Nu breekt m'n klomp :( TM, je weet toch dat ik een mailtje had gestuurd laatst.. weet je wat ik nu zie?
Verzonden: 08-11-2006 08:54
Laatst bijgewerkt: 13-11-2006 09:08
Status: Solved no-response
zonder reactie of wat dan ook.... Logitech????

Kan ze ook al niet bereiken per telefoon.... Wat mij betreft is het bij LT een enorme ***zooi...

:net telefonisch contact gehad met LT.. bleek toch te gaan om een misverstand... ik zal volgens hun alsnog binnenkort een reactie krijgen op m'n mail.

(pff 8)7 )

[ Voor 38% gewijzigd door born4trance op 13-11-2006 16:12 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
tm030614 schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:10:
[...]

Als je de topic start had gelezen had je een linkje gevonden naar deze post.
;) :)
Ja psies... Die brief ken ik, heb hem ook gelezen. Thanx ennieweej.

Ik belde vooral om te informeren wanneer ze in de winkel liggen! Je kan de set trouwens herkennen aan het p/n nummer ofzo.... Tenminste, dat is wat ze tegen mij zei...
Ik word dus gebeld door haar, als het goed is om te vertellen wanneer de set in de winkel ligt.....

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.