Gisteren is mijn set opgehaal door dhl en nu is het wachten tot ik de nieuwe set krijg. Maar krijg je nu een aankoopbewijs bij deze nieuwe set? Weet namelijk nog niet of ik de set wel wil houden of voor een andere ga kijken. En verkopen met aankoopsbewijs en nieuw in de verpakking moet wel lukken. (geinteresseerden?)
Heeft iemand nog plaatjes over het daadwerkelijk probleem zoals in de TS staat ?
Het lijkt erop dat die superlamme brom gewoon vanaf de interne transformator kwam naar mn woofer, beide liggen ook praktisch tegen elkaar (lekker logisch design?).
Nu nog de plopjes wegwerken.
Ik kan me nl herinneren dat er ooit foto's waren.De afscherming van de kabel tussen POD en Subwoofer is niet goed. Dit komt doordat de massa verbinding nu middels de stalen behuizing van de connector loopt. Een elektrische staal op staal verbinding is verre van optimaal. Wat Logitech zou moeten doen is de afscherming (mantel) van de POD kabel verbinden met het massa pennetje van de “plug”. Op deze manier ontstaat er ten alle tijden een goede massa verbinding.
Electro magnetische afscherming aan de binnenzijde van de POD. Deze ontbreekt momenteel volledig. Hierdoor is de elektronica, aan de binnenzijde van de POD, erg gevoelig voor storingen van buitenaf. Een mogelijke oplossing kan worden gerealiseerd met behulp van elektrisch geleidende verf.
Zulks is tijdens het productie proces eenvoudig en goedkoop aan te brengen. Uiteraard moet deze afscherming wel met massa in de POD worden verbonden, anders werkt deze afscherming (ook) als een antenne.
Het lijkt erop dat die superlamme brom gewoon vanaf de interne transformator kwam naar mn woofer, beide liggen ook praktisch tegen elkaar (lekker logisch design?).
Nu nog de plopjes wegwerken.
Plaatjes heb ik volgens mij nog ergens staan, als iemand anders ze niet vindt kan ik woensdag eens kijken
Hier stond een dode link.
Dan had je gewoon voor een refund moeten gaan.javami schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:21:
Gisteren is mijn set opgehaal door dhl en nu is het wachten tot ik de nieuwe set krijg. Maar krijg je nu een aankoopbewijs bij deze nieuwe set? Weet namelijk nog niet of ik de set wel wil houden of voor een andere ga kijken. En verkopen met aankoopsbewijs en nieuw in de verpakking moet wel lukken. (geinteresseerden?)
En voor 80 euro neem ik hem wel van je over hoor.
80 euro.. lolbroek 
en refund was niet mogelijk omdat ik geen aankoopsbewijs had.

Was bij mij geen probleem... Alleen wilde ik geen refund. Als ik dat wel had gewild was het geen probleem. Dit was n.l. toegezegd bij de 1e vervanging.
En je krijgt geen aankoopbewijs bij de set. Logisch want hoe zou Logitech dat moeten regelen/weten?
En je krijgt geen aankoopbewijs bij de set. Logisch want hoe zou Logitech dat moeten regelen/weten?
Ik heb wel interesse. Mail me anders even op mathijn [at] manylinks.nl. Dan komen we er vast wel uit
Ook dan is een refund mogelijk hoor!javami schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:30:
80 euro.. lolbroek
Dat is zelf zwart op wit door Logitech aangegeven! Dus wie zegt daar dat het niet kan???
Dat probeer ik ook al duidelijk te maken.
Ikzelf heb hier de mail gepost van de persoon die vertelde dat het niet mogelijk zou zijn.
Heb je mijn mail nog gekregen?
Ik ben komende week vrij, dus ga ik eens de speakers verplaatsen en nog wat dingen testen. Heb ik nog steeds hetzelfde probleem, dan ga ik er ook weer achteraan.
Ik ben komende week vrij, dus ga ik eens de speakers verplaatsen en nog wat dingen testen. Heb ik nog steeds hetzelfde probleem, dan ga ik er ook weer achteraan.
Ja, en doorgestuurd. Maar nog geen reactie van Logitech op gehad.Arunia schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:24:
Ikzelf heb hier de mail gepost van de persoon die vertelde dat het niet mogelijk zou zijn.
Ok thanks.
Het zal wel een tijdje gaan duren, dus zal je er niet meer mee lastig vallen.
Ik ga eerst zelf nog wat dingen testen om er echt zeker van te zijn (heb al bij het uit en in schakelen van 2 apparaten dit probleem gemerkt (beide op andere groepen).
Het zal wel een tijdje gaan duren, dus zal je er niet meer mee lastig vallen.
Ik ga eerst zelf nog wat dingen testen om er echt zeker van te zijn (heb al bij het uit en in schakelen van 2 apparaten dit probleem gemerkt (beide op andere groepen).
Verwijderd
Zo, een hele tijd dit topic niet meer gevolgd maar blijkbaar is er dan toch EINDELIJK een oplossing gekomen. Er is zowel een 'nieuwe' plopvrije set als een volledige teruggave van het bedrag (refund) mogelijk.
Tot zover de theorie, in de praktijk ?
Enkele maanden geleden (ik durf er geen datum op te plakken, maar het zal rond oktober-november geweest zijn) kreeg ik van Logitech een telefoontje waarom ik m'n refund sheet nog niet volledig had doorgestuurd. Daar antwoorde ik op (en dat was ook de echte reden) dat ik m'n aankoopbewijs nog niet had ingescant omdat ik problemen met de scanner hier thuis heb/had. (verder heb ik het orginele aankoopbewijs WEL nog)
Daarop antwoorde de medewerker dat ik NIET meer in aanspraak voor de refund kwam, enkel voor een omruiling voor de 'nieuwe' plopvrije set ?
De vorige delen heb ik wel dagelijks actief gevolgd, en als ik me niet vergis was een van de doelstellingen dat de klant altijd een keuze had, ofwel refund, ofwel een omruiling.
Hier lees ik trouwens nog van tm030614 dat een refund altijd mogelijk blijft, dus toch ? Ik wil namelijk de nieuwe set niet hebben, maar gewoon het aankoopbedrag terug. Kan dit nu nog maw of niet ?
Tot zover de theorie, in de praktijk ?
Enkele maanden geleden (ik durf er geen datum op te plakken, maar het zal rond oktober-november geweest zijn) kreeg ik van Logitech een telefoontje waarom ik m'n refund sheet nog niet volledig had doorgestuurd. Daar antwoorde ik op (en dat was ook de echte reden) dat ik m'n aankoopbewijs nog niet had ingescant omdat ik problemen met de scanner hier thuis heb/had. (verder heb ik het orginele aankoopbewijs WEL nog)
Daarop antwoorde de medewerker dat ik NIET meer in aanspraak voor de refund kwam, enkel voor een omruiling voor de 'nieuwe' plopvrije set ?

De vorige delen heb ik wel dagelijks actief gevolgd, en als ik me niet vergis was een van de doelstellingen dat de klant altijd een keuze had, ofwel refund, ofwel een omruiling.
Hier lees ik trouwens nog van tm030614 dat een refund altijd mogelijk blijft, dus toch ? Ik wil namelijk de nieuwe set niet hebben, maar gewoon het aankoopbedrag terug. Kan dit nu nog maw of niet ?
Er is mij zwart op wit verteld dat een refund tot de mogelijkheid behoord, ook wanneer de klant geen bon meer heeft. Dit is al maanden geleden aangegeven door Logitech.
Ik zal morgen even de betreffende email terug gaan zoeken.
Tevens zal ik contact opnemen met B.G. en S.D. om te vragen waarom men de keuze heeft gemaakt om de refund niet meer aan te bieden aan klanten die geen bon meer hebben.
Ik zal morgen even de betreffende email terug gaan zoeken.
Tevens zal ik contact opnemen met B.G. en S.D. om te vragen waarom men de keuze heeft gemaakt om de refund niet meer aan te bieden aan klanten die geen bon meer hebben.
Verwijderd
Bedankt 
offtopic:
Ik heb je verder nog een mail gestuurd met m'n gegevens en 2 foto's van m'n aankoopbewijs mocht dit nodig zijn als informatie voor Logitech
Ik heb je verder nog een mail gestuurd met m'n gegevens en 2 foto's van m'n aankoopbewijs mocht dit nodig zijn als informatie voor Logitech
Even ter informatie,
op me werk (MyCom Alkmaar)
hebben wij gewoon de R638 versie liggen, ik heb hem gister meegenomen en ga hem vanavond aansluiten. ;-)
op me werk (MyCom Alkmaar)
hebben wij gewoon de R638 versie liggen, ik heb hem gister meegenomen en ga hem vanavond aansluiten. ;-)
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
ik dacht gelezen te hebben dat het niet mogelijk was als je geen aankoopsbewijs en het werd mij niet "aangeboden" door Logitech dus vandaar. Mijn set is nu gisteren in Dusseldorf afgeleverd dus ben benieuwd hoe lang ik nog moet wachten.tm030614 schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:59:
[...]
Ook dan is een refund mogelijk hoor!
Dat is zelf zwart op wit door Logitech aangegeven! Dus wie zegt daar dat het niet kan???
Gevonden! De bevestiging dat zelfs zonder een bon Logitech een refund niet weigert.javami schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:34:
[...]
ik dacht gelezen te hebben dat het niet mogelijk was als je geen aankoopsbewijs en het werd mij niet "aangeboden" door Logitech dus vandaar. Mijn set is nu gisteren in Dusseldorf afgeleverd dus ben benieuwd hoe lang ik nog moet wachten.
Op 6 april jl. stuurde B.L. een e-mail (en had daarbij B.G. en T.T op "CC") naar mij waarin hij het volgende berichte:
No matter what happens we will not deny our customers a refund, even if they don't have the store receipt.....- KNIP -
Edit: Heb de vraag gesteld waarom een refund bij een aantal klanten is geweigerd. Wellicht is er een goede motivatie waarom Logitech hiervoor gekozen heeft. Hou jullie op de hoogte.
[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 28-12-2006 22:56 ]
Hallo Dames/Heren,
ik wil de vreugde stemming niet bederven, maar wat als ik met een R-640 nog steeds plopjes.
Zou dit dan toch aan mijn elektrische netwerk liggen?
Ik hoor graag jullie mening of misschien zelfs een oplossing.
Groetjes
ik wil de vreugde stemming niet bederven, maar wat als ik met een R-640 nog steeds plopjes.
Groetjes
Zijn ze wel minder? Of zijn het mega harde knallen? of zijn het kleine tikjes/plopjes?PhoeniXnr1 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:11:
Hallo Dames/Heren,
Groetjes
Hoe luidt zijn ze? Acceptabel of niet?
Het lijkt wel iets minder te zijn geworden, maar ze kunnen af en toe nog flink knallen.tm030614 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:17:
[...]
Zijn ze wel minder? Of zijn het mega harde knallen? of zijn het kleine tikjes/plopjes?
Hoe luidt zijn ze? Acceptabel of niet?
Of het acceptabel is...ik denk dat er weinig meer aan te veranderen valt, dus zal ik het wel moeten accepteren denk ik dan.
Je kunt een refund vragen en kiezen voor een set van teufel.PhoeniXnr1 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:44:
[...]
Het lijkt wel iets minder te zijn geworden, maar ze kunnen af en toe nog flink knallen.
Of het acceptabel is...ik denk dat er weinig meer aan te veranderen valt, dus zal ik het wel moeten accepteren denk ik dan.
Goed ik ga ook maar voor de omruiling.
Eerst had ik niet zo'n last van de plopjes maar het lijkt steeds erger te worden.
Ik heb de z-5500.
Ik wil iedereen die zich hiervoor heeft ingezet zeer hartelijk bedanken.
Eerst had ik niet zo'n last van de plopjes maar het lijkt steeds erger te worden.
Ik heb de z-5500.
Ik wil iedereen die zich hiervoor heeft ingezet zeer hartelijk bedanken.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Mijn set R638 werkt in ieder geval perfect. Ik ga vanavond even alle speakers ophangen zodat het mooier zal zijn ;-)
Maar het geluid klinkt erg goed.
Ze doen in ieder geval niet onder voor mijn B&O speakers, voor surround. Met muziek is het wat anders maar dat is niet zo erg ;-)
Maar het geluid klinkt erg goed.
Ze doen in ieder geval niet onder voor mijn B&O speakers, voor surround. Met muziek is het wat anders maar dat is niet zo erg ;-)
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
Sinds gisteren hebben wij een Z-5400 Logitech systeem.
En als wij de oven aanzetten of wanneer de boiler aanspringt houd het geluid zich even in.
Er is geen echte plop maar de muziek verlaagt eigenlijk in volume waardoor het geluid op en af gaat.
Is dit het plopjes probleem? of is dit iets anders?
En op de logitech website zeggen ze enkel iets van het Z-5500 en X530 systeem en niets van het Z-5400 systeem, wil dit zeggen dat dit niet geld voor ons systeem?
Edit:
Sinds we de Logitech Z-5400 hebben aangesloten via analoge pluggetjes (Rood en wit, via '3.2.1 stereo') hebben we geen last meer van deze uitvallen van geluid.
Zou het dan aan een slechte coax kabel hebben gelegen, of aan de 'Direct 6channel' - '3.2.1 stereo modus
En als wij de oven aanzetten of wanneer de boiler aanspringt houd het geluid zich even in.
Er is geen echte plop maar de muziek verlaagt eigenlijk in volume waardoor het geluid op en af gaat.
En op de logitech website zeggen ze enkel iets van het Z-5500 en X530 systeem en niets van het Z-5400 systeem, wil dit zeggen dat dit niet geld voor ons systeem?
Edit:
Sinds we de Logitech Z-5400 hebben aangesloten via analoge pluggetjes (Rood en wit, via '3.2.1 stereo') hebben we geen last meer van deze uitvallen van geluid.
Zou het dan aan een slechte coax kabel hebben gelegen, of aan de 'Direct 6channel' - '3.2.1 stereo modus
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 11:38 ]
Heb deze "beschrijving" niet eerder gelezen, dus het is niet het plopprobleem waar wij het hier over hebben lijkt me.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:44:
Sinds gisteren hebben wij een Z-5400 Logitech systeem.
Edit:
tm030614 hoeveel refund geven ze dan voor een z-5400 met het plop geluid en zonder bon. Ik heb deze vraag al een keer eerder gesteld maar nog geen antwoord erop gekregen. De doos heb ik nog wel dat kan ik met zekerheid zeggen.
< dit stukje webruimte is te huur >
Ondanks dat er geen officiele refund policy voor de z-5400 is, wil Logitec geen ontevreden klanten. Contacteer Logitech, en geef aan waarom je een refund wil en dat je geen bon meer hebt.aex351 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 03:41:
tm030614 hoeveel refund geven ze dan voor een z-5400 met het plop geluid en zonder bon. Ik heb deze vraag al een keer eerder gesteld maar nog geen antwoord erop gekregen. De doos heb ik nog wel dat kan ik met zekerheid zeggen.
De hoogte van het refund bedrag kan ik niet bepalen, maar ik ben er van overtuigd dat Logitech daar coulant in is.
Gewoon Logitech even contacteren. Krijg je geen reactie, verneem ik het graag.
ik heb zojuist een mail gehad van docdata:
UPS Aflevering van etiket
Deze e-mail stelt u ervan op de hoogte dat Docdata c/o UPS u een elektronisch UPS Retouretiket heeft toegezonden.
U hebt een etiket voor retourzending ontvangen. Klik hier om het etiket op te halen.
OPMERKING: Het etiket blijft 10 dagen beschikbaar.
Klik hier om het ontvangstbewijs op te halen.
Voor een afleverplaats voor afgifte van uw pakket bij u in de buurt klikt u hier.
Wat moet ik hier nu mee? Mijn set is al opgestuurd en daar ontvangen dus neem aan dat dit over mijn nieuwe set gaat. Maar wat moet ik dan met die labels? Iemand die ditzelfde traject is ondergaan? (oude set opsturen en dan pas nieuwe ontvangen)
Deze e-mail stelt u ervan op de hoogte dat Docdata c/o UPS u een elektronisch UPS Retouretiket heeft toegezonden.
U hebt een etiket voor retourzending ontvangen. Klik hier om het etiket op te halen.
Voor een afleverplaats voor afgifte van uw pakket bij u in de buurt klikt u hier.
Wat moet ik hier nu mee? Mijn set is al opgestuurd en daar ontvangen dus neem aan dat dit over mijn nieuwe set gaat. Maar wat moet ik dan met die labels? Iemand die ditzelfde traject is ondergaan? (oude set opsturen en dan pas nieuwe ontvangen)
Er staat duidelijk bij "retourzending", dus ze verwachten dat jij iets gaat retouren. Maar dat heb je al gedaan zeg je. Dus even met Logitech bellen lijkt me.javami schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:26:
ik heb zojuist een mail gehad van docdata:
even een vraagje, tot wanneer kunne we de sets inleveren, heb mijn plop set ook nog thuis staan.
Daar is geen limiet voor, maar gewoon "zolang nodig".BitchCrew schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:12:
even een vraagje, tot wanneer kunne we de sets inleveren, heb mijn plop set ook nog thuis staan.
Ondanks ik mijn z-5400 set echt mooi vind, wil geen z-5500tm030614 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:45:
[...]
Ondanks dat er geen officiele refund policy voor de z-5400 is, wil Logitec geen ontevreden klanten. Contacteer Logitech, en geef aan waarom je een refund wil en dat je geen bon meer hebt.
De hoogte van het refund bedrag kan ik niet bepalen, maar ik ben er van overtuigd dat Logitech daar coulant in is.
Gewoon Logitech even contacteren. Krijg je geen reactie, verneem ik het graag.

Whoehoo!!! Moet het toch effe melden: Ik heb vanmiddag mijn Z5500 gehaald!!! PID: 640!!!
Voor de geïntereseerde: Ik heb hem gehaald bij de Alternate en ze hadden er nog 16...
Bart en anderen: BEDANKT!!!!!!!!
We komen elkaar nog wel eens tegen op een ander forum!!!!
Voor de geïntereseerde: Ik heb hem gehaald bij de Alternate en ze hadden er nog 16...
Bart en anderen: BEDANKT!!!!!!!!
We komen elkaar nog wel eens tegen op een ander forum!!!!
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Misshien een stomme vraag. Maar waar heeft dat mee te maken en waar kan je dat vinden? Ik heb de Z5450 en heeft (nog) geen last van plopjes. Heb pas vanaf 28-12-2006.ToFast schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:21:
Hardwaretotaal heeft ook pid 640.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Verwijderd
Het pid nummer is het bouw nummer van de set. Het nr 638 of hoger slaat op de de nieuwste (dus plopvrije) versie van de z-5500.
Mag ik U bedanken voor de informatie. Maar nu weet ik niet of ik een nieuwe of oude bouwnummer (van de Z5450)heb. Heeft iemand een Z5450 en kan pid nummer vermelden?Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:17:
Het pid nummer is het bouw nummer van de set. Het nr 638 of hoger slaat op de de nieuwste (dus plopvrije) versie van de z-5500.
Ik heb nog een vraagje: is het normaal dat je een knal hoort als je de subwoofer uitzet? Ik heb hem gisteren voor het eerst uitgezet toen niet in de standby stand stond. Ik zette de subwoofer altijd in de standby stand en hoorde de knal niet. Please wie kan me de vraagjes beantwoorden? Ook van pidnummer van de Z5450.
Verwijderd
Tuurlijk is dat normaal. Je mag dit trouwens niet doen... Maar tis gauw gebeurd, ik heb het ook al gehad.
Je moet hem eerst in stand-by zetten en daarna de sub uitschakelen.
Je dient deze knop trouwens enkel te gebruiken als je je set een lange tijd niet zal gebruiken.
Je dient deze knop trouwens enkel te gebruiken als je je set een lange tijd niet zal gebruiken.
Logitech heeft ten iedere geval nog niet gereageerd op mijn e-mail. Gaat lekker zo.
Ik zet de subwoofer altijd uit als ik naar bed ga. Is een gewoonte van mij. Maar dat is toch niet erg?Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:10:
Tuurlijk is dat normaal. Je mag dit trouwens niet doen... Maar tis gauw gebeurd, ik heb het ook al gehad.
Meer hoef ik niet te weten. Alleen jammer dat niemand kan vertellen. Wat de hoogste pid nummer van de Z5450 en waar ik dat kan vinden.Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:23:
Niet zolang je de set eerst op standby zet.
Maar dit is niet erg ontopic verder.
Mijn set is 27-12 ontvangen in duitsland (track and trace).
Ondertussen zit ik hier dus met 3 watt speakertjes moeite te doen te verstaan wat er uit komt
Heeft iemand hetzelfde traject doorlopen? Dus eerst de oude set versturen en dan wachten op de nieuwe? Hoe lang duurde het bij jou?
ik ben mijn set nu al 14 dagen kwijt
Ondertussen zit ik hier dus met 3 watt speakertjes moeite te doen te verstaan wat er uit komt
Heeft iemand hetzelfde traject doorlopen? Dus eerst de oude set versturen en dan wachten op de nieuwe? Hoe lang duurde het bij jou?

Kun je Logitech niet eens contacteren en vragen naar de status? Zitten natuurlijk ook een aantal feestdagen tussen dus dan kan ook parten spelen.javami schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:27:
Mijn set is 27-12 ontvangen in duitsland (track and trace).
Ondertussen zit ik hier dus met 3 watt speakertjes moeite te doen te verstaan wat er uit komt![]()
Ik hoef die van mij niet op te sturen. Op geen enkele mogelijkheid kan ik het probleem terughalen.
Denk dat het een tijdelijk iets is geweest aangezien ik niets meer heb gehoord sinds de bass speaker onder mijn bureau staat.
Ik kan natuurlijk wel een naaier zijn en de speakers ook opsturen, maar zo zit ik dan weer niet in elkaar.
Denk dat het een tijdelijk iets is geweest aangezien ik niets meer heb gehoord sinds de bass speaker onder mijn bureau staat.
Ik kan natuurlijk wel een naaier zijn en de speakers ook opsturen, maar zo zit ik dan weer niet in elkaar.
Net het bericht gehad dat mijn nieuwe z-5500 binnenkort door UPS geleverd gaat worden.
De oude was PID R512 en hopelijk wordt de nieuwe een R540. Ik plopte de laatste tijd zowat het raam uit, zo hard waren die knallen.
tm030614, mag ik je SUPER bedanken voor al je inzet. Zonder jouw geduld was dit allemaal nooit mogelijk geweest.

Heb de mijne gisteravond in gebruik genomen. 631 
Gelukkig nog geen problemen, gisteravond bromde hij nog al (ook terwijl hij in standby stond, maar dat is nu weg?
Gelukkig nog geen problemen, gisteravond bromde hij nog al (ook terwijl hij in standby stond, maar dat is nu weg?
[ Voor 57% gewijzigd door martijnve op 10-01-2007 01:10 ]
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
vlotte bezorging.
vandaag kwam ie alweer binnen. is een pid R646. plopjes zijn nagenoeg verdwenen.
andere groepen veroorzaken nu geen plopgeluiden meer en alleen het halogeen lampje wat op dezelfde stekkerdoos aangesloten staat veroorzaakt een hele lichte plop bij het aan en uitzetten. Maar het is geen vergelijking met wat het eerst was. ook de radio ontvangst is volgens mij verdwenen. en natuurlijk de brom van de subwoofer, deze is ook nagenoeg weg, maar dat was al in een eerdere revisie onder handen genomen geloof ik.
Ook lijkt het alsof de bass wat getweaked is vergeleken met mijn pid R512. hij is wat minder nadrukkelijk aanwezig en lijkt ook iets minder traag, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn omdat ik zo happy ben met de nieuwe set
Ook lijkt het alsof de bass wat getweaked is vergeleken met mijn pid R512. hij is wat minder nadrukkelijk aanwezig en lijkt ook iets minder traag, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn omdat ik zo happy ben met de nieuwe set
Het hoort hier niet geheel thuis, maar omdat hier toch veel mensen zitten die er wat vanaf weten.
ik heb het probleem met mijn z5500 dat als ik het geluid iets zachter zet m'n mediacenter terug gaat naar het home scherm tijdens een film / tv / video. Erg irritant dus. Iemand hier wat meer overgehoord?
ik heb het probleem met mijn z5500 dat als ik het geluid iets zachter zet m'n mediacenter terug gaat naar het home scherm tijdens een film / tv / video. Erg irritant dus. Iemand hier wat meer overgehoord?
Is dat op de POD zelf of met de afstandsbediening?
Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem met mijn dvd-speler, als ik de afstandsbediening gebruik van de Z-5500, en het geluid verhoog, gaat mijn dvd-lade open, doe ik het "rear"kanaal stiller, dan sluit de dvd-speler af...
Blijkbaar gebruiken sommige merken dezelfde codes van afstandsbedieningen voor verschillende functies... Een echte oplossing hiervoor heb ik ook niet gevonden (behalve de afstandsbediening van de Z5500 niet meer gebruiken
)
Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem met mijn dvd-speler, als ik de afstandsbediening gebruik van de Z-5500, en het geluid verhoog, gaat mijn dvd-lade open, doe ik het "rear"kanaal stiller, dan sluit de dvd-speler af...
Blijkbaar gebruiken sommige merken dezelfde codes van afstandsbedieningen voor verschillende functies... Een echte oplossing hiervoor heb ik ook niet gevonden (behalve de afstandsbediening van de Z5500 niet meer gebruiken
[ Voor 0% gewijzigd door thommich op 11-01-2007 17:13 . Reden: typfout;) ]
Ik heb volgens mij ook plop problemen, als ik mn licht aanzet hoor ik uit een box ook een vrij harde plop. Maar wat is nou precies het probleem? Het is verder eenmalig en de set presteerd goed. Ik ga toch niet de hele tijd mn licht aan en uitzetten
.
Of heeft het ploppen meer negatieve gevolgen?
Ligt eraan hoe hard en hoevaak je set plopt.DarkShadow schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:35:
Ik heb volgens mij ook plop problemen, als ik mn licht aanzet hoor ik uit een box ook een vrij harde plop. Maar wat is nou precies het probleem? Het is verder eenmalig en de set presteerd goed. Ik ga toch niet de hele tijd mn licht aan en uitzetten.
Als je set echter elk half uur een flinke knal geeft omdat dan weer de CV aangaat of de koelkast of de diepvries...tja dan wordt het wat anders.
Maar wat je beschrijft is inderdaad het plopprobleem.
Overigens heb ik afgelopen week nog een "update" mogen ontvangen van Logitech. Ben er alleen zeer teleurgesteld over omdat de "update" - zoals eigelijk bij elke reactie die Logitech heeft gegeven - erg oppervlakkig blijft. Op mijn reactie naar aanleiding van de brief wordt natuurlijk niet gereageerd.
Zal proberen deze week e.e.a. uitgebreid samen te vatten en hier te posten. Daarna is het plopjesprobleem wat mij betreft gesloten.
Ja heb dus exact hetzelfde probleem. Logitech neemt niet eens de moeite om op mijn e-mails te reageren. Denk dus dat ik ze maar even persoonlijk opbel want dit schiet niet op.DarkShadow schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:35:
Ik heb volgens mij ook plop problemen, als ik mn licht aanzet hoor ik uit een box ook een vrij harde plop. Maar wat is nou precies het probleem? Het is verder eenmalig en de set presteerd goed. Ik ga toch niet de hele tijd mn licht aan en uitzetten.
Ik had er ook niet bijzonder veel last van, maar als ik ergens € 300+ voor betaal wil ik wel kwaliteit.aex351 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:56:
[...]
Ja heb dus exact hetzelfde probleem. Logitech neemt niet eens de moeite om op mijn e-mails te reageren. Denk dus dat ik ze maar even persoonlijk opbel want dit schiet niet op.
Ondertussen ging vanmiddag de bel (woon in een flat), ik stond natuurlijk net ff onder de douche, en ren naar de deurtelefoon. Vervolgens hoor ik niets meer. Omdat ik 15 hoog woon kon ik ook niet snel ff naar buiten rennen ofzo. Dus ik UPS bellen, ik: "ja dr is net gebeld en ik vermoed dat het ups was kan dat kloppen?" UPS: "Nee dat kan niet, ze komen nog."
Okay.. kijk ik een halfuurtje later naar track and trace gebeuren, ja hoor dat waren ze dus wel
Vreemd dat ze niet de moeite nemen om iets langer dan 20 seconde te wachten, met het versturen was het ook al zo'n gedoe, UPS en werknemers..
Maar goed beetje offtopic dit
Waarschijnlijk heb ik morgen mn nieuwe plopvrije set en ik wil Bart dan ook hartelijk bedanken voor alle moeite die hij heeft gedaan. Ik vind dat je dit wel op je CV kan zetten als buitengewone prestatie
nogmaals ontzettend bedankt en petje af!
Bart
wist trouwens niet dat de kabeltjes van de speakers waren gewijzigd, maar dat is zeker wel chill, kan ik ze nu echt neerzetten waar ik zelf wil
[ Voor 58% gewijzigd door javami op 12-01-2007 16:23 ]
Op wat voor manier gewijzigd ?javami schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:55:
Z-5500 Digital PID 646
![]()
Bart
wist trouwens niet dat de kabeltjes van de speakers waren gewijzigd, maar dat is zeker wel chill, kan ik ze nu echt neerzetten waar ik zelf wil
In de eerste revisie van de Z-5500 zaten de kabeltjes vast aan de speakers. Tegenwoordig zitten ze los en kun je de kabeltjes dus zo lang maken als je wilt.
Edit: Dit was echter al voordat het plopjesprobleem ontstond en staat derhalve los van deze case.
[ Voor 14% gewijzigd door tm030614 op 12-01-2007 22:56 ]
Oke. Maar gewoon ter informatie. Nu worden standaard speaker kabels gebruikt (Rood/Zwart ingang) en geen tulp ?tm030614 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:55:
[...]
In de eerste revisie van de Z-5500 zaten de kabeltjes vast aan de speakers. Tegenwoordig zitten ze los en kun je de kabeltjes dus zo lang maken als je wilt.
Edit: Dit was echter al voordat het plopjesprobleem ontstond en staat derhalve los van deze case.
[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 13-01-2007 01:06 ]
Ja inderdaad! Dat wist ik dus ook niet, maar nu kun je tenminste gewoon speakerkabels op maat makenaex351 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:05:
[...]
Oke. Maar gewoon ter informatie. Nu worden standaard speaker kabels gebruikt (Rood/Zwart ingang) en geen tulp ?
Verwijderd
Ook hier last van plopjes probleem. Vroeger had ik een Z680 die om werd gerolen voor z-5500 wegens kapotte speaker (2 jaar terug). Z680 had ik 4 jaar terug gekocht. En aankoopbon van die set was voldoende voor een nieuwe z5500.
Gisteren mailtje gehad van logitech..
Mijn set is opgestuurd. Leverdatum: 16/01/2007
Heel erg snel dus. Ben benieuwd, hou jullie verder wel op de hoogte.
Gisteren mailtje gehad van logitech..
Mijn set is opgestuurd. Leverdatum: 16/01/2007
Heel erg snel dus. Ben benieuwd, hou jullie verder wel op de hoogte.
Inmiddels zijn we bij R646 beland lees ik in sommige reacties. Iemand enig idee wat het verschil is met de R640 versie?

Zo, waar te beginnen. Op 2 november 2005 contacteerde ik Logitech per email omtrent een onplezierig plopgeluid dat mijn Z-5500 maakte.
De reactie vanuit Logitech was dat dit probleem werd veroorzaakt door het elektriciteitsnetwerk bij mij thuis en doordat de subwoofer van de Z-5500 erg krachtig- en daardoor gevoelig was voor deze vorm van storing.
Nadat ik “nul” op rekest bleef houden heb ik op 8 december 2005 het eerste deel van het “plopjesprobleem topic” geopend. De reacties… nou ja dat spreekt voor zich – overweldigend –.
Op 15 december werd de eerste brief als collectief richting Logitech gestuurd en er zouden er nog vele volgen…
Op vrijdag 13 januari (hoe kan het ook anders)
Op 6 juni vond er tussen mij en B.G. een goed gesprek plaats waarna een hoop zaken duidelijk zijn geworden. Jammer vind ik het nu om te moeten constateren dat een hoop zaken die toegezegd zijn of waar een voorkeur voor is uitgesproken door Logitech, niet waargemaakt kunnen worden. Of beter gezegd Logitech weigert waar te maken. (O.a. De X-530 vervangen voor een ander model. Dat was toen niet mogelijk, nu wel namelijk de X-540).
Vanuit zakelijk punt zeer begrijpelijk, echter door het gesprek dat er tussen ons is geweest is er op deze punten een meningsverschil ontstaan.
Ook de ABU bracht een bezoek, samen met B.G., aan ons kikkerlandje.
Na het sturen van verschillende prototypes en veel testen vanuit onze kant bleek Logitech nog niet goed in staat het probleem op te lossen. Pas in november 2006 gaven klanten aan dat de nieuwe units plopvrij waren.
Reactiesnelheid:
Dat Logitech in het begin van deze zaak te langzaam en laat actie heeft ondernomen zal niemand ontgaan zijn en zal niemand ontkennen – ook Logitech niet –.
(Logitech ging al snel op de damage control tour, wat natuurlijk begrijpelijk is, maar niet klantvriendelijk).
Logitech zelf zegt hierover:
"We acknowledge that Logitech’s response was not as fast as it should have been. We recognized this and apologized for it last April and I think our subsequent actions have shown our dedication to resolving this issue."
Was hier een heel verhaal aan het typen dat Logitech de klanten in de US liet betalen voor het terugsturen van de speakers. Echter terwijl ik dit typte kreeg ik een email van B.G. dat Logitech ook in de US de vrachtkosten gaat vergoeden zodat klanten niet meer belast zijn met de verzendkosten. Complimenten Logitech!
B.G. schrijft hierover
"Ik heb overigens net de bevestiging binnen dat ook in de US regio
klanten niet (meer) belast worden met vrachtkosten in geval van product
returns."
Logitech discussie forum
Logitech heeft in de VS een discussie forum. Hierop kunnen klanten van alles posten. Zo ook klanten met het plopjesprobleem.
Derhalve is er door ons ook een post geplaatst. Deze staat nu al een geruime tijd op het forum (met toestemming van Logitech!), waarvoor onze dank.
Het is daar inmiddels een van de grotere topics en gekenmerkt als “Hot Treath”. Helaas werkt Logitech niet met een systeem zoals hier op GoT, waarbij populaire topics boven aan de lijst blijven staan. Dit betekend dat het topic langzaam naar de achtergrond verdwijnt ondanks dat er mensen nog op reageren.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er (en dat geld in zijn algemeenheid op het Logitech forum) slecht door moderators wordt ingegaan op klachten/problemen/vragen van gebruikers. Slechts sporadisch zie je een Logitech medewerker die de moeite neemt om de klant te helpen en een reactie plaatst op het forum. Mijn inziens is het van groot belang waneer je als fabrikant een discussie forum opzet dit ook actief onderhoudt en klanten ondersteunt.
De Audio Business Unit:
Enige tijd geleden probeerde ik T.Y. (Vice president audio engineering) te contacteren. Helaas kreeg ik een auto reply email terug met de melding – No such user –. Vreemd want dat adres was toch echt het juiste. T.Y. was dus niet langer werkzaam voor Logitech. Navraag bij Logitech leverde deze reactie op:
"Any changes in the ABU organization that may have taken place in recent months are unrelated to this issue."
Je moet uit bovenstaande natuurlijk zelf je conclusies trekken.
Beledigd door de Public relations manager
Een grote teleurstelling voor mij was de email van B.S. – Public Relations Manager Europa –. Derhalve heb ik gevraagd of Logitech het standpunt van B.S. deelde. Immers in dat geval zou Logitech mijn rol in deze case niet begrepen hebben.
De reactie van Logitech hierop is:
"Regarding B.S. mail, it was sent by him personally as was his apology for inadvertently offending you. His comments are not representative of Logitech’s understanding of the situation. You have made it very clear to Logitech as a company that the popping issue is one you have felt obliged to pursue through a sense of responsibility and we understand that. We also admire the thorough way in which you have undertaken your role as intermediary. I’d like to repeat our thanks to you for having taken the time and shouldered the responsibility of representing those affected customers with such commitment."
De huidige status:
- Mensen met een Z-5500 kunnen deze om laten ruilen voor een plopvrij exemplaar. Alle kosten verzenden/versturen etc. worden allemaal door Logitech betaald. Enige dat je als klant moet doen is de speakers inpakken. Wanneer je een bon kunt overleggen aan Logitech krijg je eerst de nieuwe speakers toegestuurd, daarna haalt de UPS – op afspraak – de speakers op.
- Mensen zonder bon kunnen wel een vervangende plopvrije Z-5500 unit krijgen, echter geen refund meer! De reden hierachter is dat er een aantal maanden een situatie is geweest waarbij er nog geen goede oplossing was voor de plop problemen, en er derhalve wel een refund werd gegeven wanneer de klant geen bon had. De set wordt in dit geval wel eerst opgehaald alvorens een nieuwe wordt verstuurd.
Logitech zegt hierover:
It is true, as you say, that customers without a receipt cannot benefit from the refund option. This is normal customer service procedure amongst manufacturers and retailers and Logitech is no exception. However for those customers without a receipt there is the possibility to replace their speaker set with the optimized Z-5500 speakers. Following feedback from our customers we can be confident in saying that this speaker set has resolved the popping issue. - Mensen met een X-530 zonder bon kunnen wel een refund krijgen. Echter de set wordt in dit geval wel eerst opgehaald alvorens er een refund op basis van de actuele adviesprijs wordt overgemaakt.
- De X-530 wordt niet omgeruild tegen een X-540. Het advies vanuit de customer support van Logitech zelf is echter om een refund te nemen en van dit geld zelf een X-540 te kopen. (De X-540 schijnt plopvrij te zijn).
- Mensen met een andere speakerset die plopt kunnen gewoon contact op nemen met de customer support van Logitech. Mocht er geen oplossing voor het probleem komen dan mag je er vanuit gaat dat Logitech ook een refund zal geven.
"We don't have an official refund policy for speakers other then the Z5500 and X-530 for which we diagnose the sensitivity issue. Having said this we do not allow any customers to be dissatisfied with any of our products. We typically work with such customers on an individual basis to solve their issue or offer a refund if we can't find a satisfactory solution in a reasonable time."
De publiciteit
Er zijn door ons de afgelopen maanden enorm veel websites en magazines aangeschreven. Niet alle hebben gereageerd, maar degene die wel hebben gereageerd, hebben aangegeven dit probleem in toekomstige reviews uitgebreid te testen. De Z-5500 is al ruim twee jaar op de markt en de meeste reviews zijn van voor het “plopjesprobleem”. Slechts een aantal sites hebben de moeite genomen om de review een “update” te geven.
Mocht in de toekomst blijken dat de nieuwe units niet plopvrij zijn zal dat zonder meer in diversen reviews naar voren gaan komen. Ik twijfel er echter niet aan dat Logitech er alles aan doet om dit te voorkomen, zie ook hieronder.
Wat gaat Logitech doen om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen:
I have left your question about Logitech’s learnings until last as it is a very good question, which deserves special attention. As a result of this case, Logitech has further improved its evaluation methods of product susceptibility to popping occurrences, changing the way we look at conducted and radiated immunity. This means we can better reproduce and measure the effects of environment on our speakers to ensure the best possible customer experience. We have also looked at the speed of our response to such issues, increasing teams’ awareness and size to ensure that if any issue is identified, we can respond more aggressively. Equally, our teams have been further sensitized to opportunities for improving products and product quality.
Ik hoop dat Logitech ook meer “in field” gaat testen. Ofwel test bij gebruiker thuis hoe het daar klinkt. Het plopprobleem had voorkomen kunnen worden – lijkt mij – door meer bij gebruikers thuis te testen.
Laat een medewerker een prototype thuis testen voor een maand en kijk wat er gebeurt?
Bij de Z-5500 waren het plopproblemen, de Z-680 had last van overmatige ruis. Allemaal zaken die bij “field test” gevonden hadden kunnen en dus voor productie opgelost konden worden.
Ondanks dat ik van mening ben dat een oplossing voor het plopprobleem met name te danken is door onze strijd- en standvastigheid wil ik toch het volgende kwijt:
E.e.a. komt wellicht negatief over, maar dit neemt niet weg dat ik Logitech toch een heel groot compliment wil geven. Ik denk dat het een zeldzaamheid is dat een bedrijf op deze wijze (soms zelf op senior niveau) met de klanten communiceert en bereidt is tot een dialoog voor een dergelijk lange tijd.
De Z-5500 is plopvrij en mensen met een X-530 of andere unit kunnen een refund krijgen en dat was het doel, de Z-5500 plopvrij krijgen. Dat de X-530 niet plopvrij is is jammer en derhalve biedt Logitech een refund aan waardoor ook voor deze klanten een uitweg is naar een “oplossing”.
Al met al een warme douche voor Logitech!

Natuurlijk mag ik RC, Duke, Ronald, Darth Malak en Marf0rz niet vergeten. Dank voor al jullie hulp op welke wijze dan ook!
En natuurlijk alle forumleden die verder op welke wijze dan ook mee hebben gewerkt aan dit topic. Zonder jullie als collectief waren we nooit zover gekomen!
Note:
Eind januari gaat het email adres plopjesprobleem@xs4all.nl offline. Ik ben er van overtuigd dat iedereen die nog problemen ervaart deze op kan lossen met Logitech. Derhalve zal het niet meer nodig zijn om mij nog verder te contacteren.
Uiteraard zal ik dit topic nog wel enige tijd blijven volgen.
Mocht je Logitech willen contacteren kan dat hier. Bellen kan natuurlijk ook.
[ Voor 200% gewijzigd door tm030614 op 18-01-2007 23:10 ]
B.G. stuurde mij vandaag nog dit bericht - naar aanleiding van de post hierboven, zoals Logitech gisteren al ontving -.
Bedankt dat je ons de gelegenheid geeft om je voorgenomen post te lezen. Ik heb er niet veel in veranderd. Slechts een paar kleine dingen in de paragraaf "de huidige status".
Ik wil je complementeren voor deze post. Niet alles is even leuk om te lezen, maar het is een fair overzicht van wat er allemaal gebeurd is. Ik waardeer het dat je ondanks het ongemak voor de klanten en de toch wel lange tijd die we nodig hadden om met een oplossing te komen, ons toch een warme douche toebedeelt. Dat siert je.
Afsluitend wil ik jou en ook de (actieve) forum leden bedanken voor jullie onophoudelijke en constructieve feedback over de Z5500 en andere speakers.
Hartelijke groet,
B.G.
Bedankt dat je ons de gelegenheid geeft om je voorgenomen post te lezen. Ik heb er niet veel in veranderd. Slechts een paar kleine dingen in de paragraaf "de huidige status".
Ik wil je complementeren voor deze post. Niet alles is even leuk om te lezen, maar het is een fair overzicht van wat er allemaal gebeurd is. Ik waardeer het dat je ondanks het ongemak voor de klanten en de toch wel lange tijd die we nodig hadden om met een oplossing te komen, ons toch een warme douche toebedeelt. Dat siert je.
Afsluitend wil ik jou en ook de (actieve) forum leden bedanken voor jullie onophoudelijke en constructieve feedback over de Z5500 en andere speakers.
Hartelijke groet,
B.G.
[ Voor 10% gewijzigd door tm030614 op 17-01-2007 18:19 ]
Toch netjes afgehandeld! Jammer van de productieproblemen, maar hulde voor het feit dat ze de verantwoordelijkheid op deze manier op zich nemen
Ik begrijp niet waarom Logitech de Z-54x0 gewoon door blijft verkopen hier in Nederland ondanks het probleem. Zelfde geldt voor de X serie. Ongeloofelijk gewoon.
Waar 2006 staat moet natuurlijk 2005 staan, anders zou je maar een paar weken bezig zijn geweest...tm030614 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:17:
Zo, waar te beginnen. Op 2 november 2006 contacteerde ik Logitech per email omtrent een onplezierig plopgeluid dat mijn Z-5500 maakte.
De reactie vanuit Logitech was dat dit probleem werd veroorzaakt door het elektriciteitsnetwerk bij mij thuis en doordat de subwoofer van de Z-5500 erg krachtig- en daardoor gevoelig was voor deze vorm van storing.
Nadat ik “nul” op rekest bleef houden heb ik op 8 december 2006 het eerste deel van het “plopjesprobleem topic” geopend. De reacties… nou ja dat spreekt voor zich – overweldigend –.
idd, die dingen liggen nog overal vol op voorraad. Ik heb nog overwogen om er een te halen, maar toen ik in dit topic las dat er alleen aan Z5500 iets veranderd was heb ik dat idee maar snel laten varen... Ik heb nl. een paar maand geleden (dankzij tm030614aex351 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:40:
Ik begrijp niet waarom Logitech de Z-54x0 gewoon door blijft verkopen hier in Nederland ondanks het probleem. Zelfde geldt voor de X serie. Ongeloofelijk gewoon.
Ik ben niet meer op dit topic geweest sinds die nieuwe revisie van de z5500 is gekomen. ik heb afgelopen dinsdag mijn z5500 ontvangen, en wat denk je? PID 629. raar dat ze na bijna 2 maanden nog steeds in omloop zijn. ik heb gelijk maar om te testen een beetje met wat apparaten geschakelt, en hij geeft inderdaad plopjes. Nou heb ik een kleine kamer waar ik eigenlijk als enige wel eens met het licht hoef te schakelen, nou doe ik dat niet 6 keer op een dag, dus ik vind het op dit niveau rendabel
als ik er toch last van krijg zal ik toch overwegen om hem om te laten ruilen.
thanks! fixtalm schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:13:
[...]
Waar 2006 staat moet natuurlijk 2005 staan, anders zou je maar een paar weken bezig zijn geweest...
Misschien een domme vraag. Ik heb een Z5450. Sinds vandaag doet mijn centerspeaker het niet meer. Nu komt het rare ervan. Als ik mijn centerspeaker aansluit op in de ingang van mijn voorspeaker. Dan doet mijn centerspeaker het wel. En als ik mijn voorspeaker in de ingang van de centerspeaker doe. Dan doet mijn voorspeaker het niet.
Nu is mijn vraag: Kan mijn ingang van de centerspeaker (aansluiting op de subwoofer) misschien kapot zijn? Ik snap er niets van. Mijn man heeft nml ook nog eens de voorspeaker aangesloten op de ingang van de centerspeaker. Heeft het misschien daarmee te maken dattie het nu niet doet?
Please wie heeft er een antwoord op, want bij logitech technischsupport doen ze een beetje raar.
Nu is mijn vraag: Kan mijn ingang van de centerspeaker (aansluiting op de subwoofer) misschien kapot zijn? Ik snap er niets van. Mijn man heeft nml ook nog eens de voorspeaker aangesloten op de ingang van de centerspeaker. Heeft het misschien daarmee te maken dattie het nu niet doet?
Please wie heeft er een antwoord op, want bij logitech technischsupport doen ze een beetje raar.
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar heb je in windows wel ingesteld dat je 5.1 speakers hebt?
Ja. Zowel op de computer als mijn dvd recorder doet de centerspeaker het niet. (althans de ingang van de centerspeaker op de subwoofer) En alles heb ik gelijk goed gesteld toen ik deze Z5450 kocht. (27-12-2006) Dat kan toch niet na 3 weken of wel?Palomar schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:55:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar heb je in windows wel ingesteld dat je 5.1 speakers hebt?
[ Voor 13% gewijzigd door pinokkia op 19-01-2007 13:07 ]
Ja hulde aan Logitech inderdaad, ben uiteindelijk uitstekend geholpen.
En die speakerset ruled nog steeds
En die speakerset ruled nog steeds
Bart, jammer dat je zelf er niet van hebt mogen genieten. Maar jij hebt geloof ik de teufel set genomen, staat ook erg goed bekend (sommige reviews zoals je vast weet vinden hem mooier dan de z-5500, maar daar ben ik het niet mee eens).
Verwijderd
Ik wil jullie, en in het bijzonder Bart gewoon nog even bedanken voor alle inspanningen.
Soms zag het er erg somber uit en leek het of we in plopsaland moesten blijven wonen, maar zo zie je maar weer, de aanhouder wint
Soms zag het er erg somber uit en leek het of we in plopsaland moesten blijven wonen, maar zo zie je maar weer, de aanhouder wint
Geen teufelnomad85 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:24:
Bart, jammer dat je zelf er niet van hebt mogen genieten. Maar jij hebt geloof ik de teufel set genomen, staat ook erg goed bekend (sommige reviews zoals je vast weet vinden hem mooier dan de z-5500, maar daar ben ik het niet mee eens).
Er staat hier nu een oude creative destop theater 2500
het is nog geen teufel, maar het wordt een teufeltm030614 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:37:
[...]
Geen teufel(nog niet teminste).
Er staat hier nu een oude creative destop theater 2500Maar die staat op de nominatie om vervangen te worden door idd een teufel.
Toch als je terug kijkt heb ik niet het gevoel dat logitech echt een warme douche verdient. Uiteindelijk is het goed gekomen, maar the end does not justify the means....maar dan een beetje anders. Gedurende een jaar hebben ze ons eigenlijk laten bungelen aan een touwtje, minimale moeite van hun kant en maar schrijven van onze kant. Meerdere keren hadden we besloten om programma's als kassa in te roepen. Dat het uiteindelijk goed gekomen is maakt het jaar niet goed wat ze ons hebben laten wachten vind ik. Uiteraard, het is een groot en dus log bedrijf, policy's bla bla bla, zij hebben miljoenen verdient aan een niet goed functionerend product, dat blijft.
Maar uiteindelijk hebben we wel voor een groot gedeelte gekregen wat we wilde.nomad85 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:40:
[...]
het is nog geen teufel, maar het wordt een teufel..i stand corrected.
Toch als je terug kijkt heb ik niet het gevoel dat logitech echt een warme douche verdient. Uiteindelijk is het goed gekomen, maar the end does not justify the means....maar dan een beetje anders. Gedurende een jaar hebben ze ons eigenlijk laten bungelen aan een touwtje, minimale moeite van hun kant en maar schrijven van onze kant. Meerdere keren hadden we besloten om programma's als kassa in te roepen. Dat het uiteindelijk goed gekomen is maakt het jaar niet goed wat ze ons hebben laten wachten vind ik. Uiteraard, het is een groot en dus log bedrijf, policy's bla bla bla, zij hebben miljoenen verdient aan een niet goed functionerend product, dat blijft.
Dat er een hoop zaken zijn waarmee ik (wij?) het niet eens ben is zondermeer bij Logitech bekent, maar de invensteringen van mijn kant zijn genoeg geweest. Vergeet niet dat er voor mij niks tegenover stond.
Begrijp helemaal waar je op doelt, maar ik denk dat ondanks alles wat er is voorgevallen Logitech toch een warme douche verdient, veel fabrikanten hadden waarschijnlijk niet eens gereageerd. Logitech is - tot op zeker hoogte - altijd bereidt geweest voor een dialoog.
Iemand trouwens meer informatie over berichten dat de Z-5500 discontinued is? Kijk ook hier en op de website van Logitech (V.S. site) waar te zien is dat de Z-5500 niet bij Logitech zelf op voorraad is.
Even uit m'n hoofd (ik zou het na moeten zoeken) weet ik nog dat er "voorlopig" geen opvolger van de Z-5500 kwam. Natuurlijk weet je het nooit, Logitech is er vrij in de Z-5500 te vervangen.Erasmus MDCC schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:44:
Iemand trouwens meer informatie over berichten dat de Z-5500 discontinued is? Kijk ook hier en op de website van Logitech (V.S. site) waar te zien is dat de Z-5500 niet bij Logitech zelf op voorraad is.
Mij is er niets van bekend en heb nog niet de indruk gekregen dat de Z-5500 vervangen gaat worden.
Dat de Z-5500 wat moeilijker leverbaar is kan ik wel inkomen. Via een aantal klanten in o.a. US en Canada weet ik dat ze nog tot eind januari moeten wachten voordat er een nieuwe batch Z-5500's komt, die hun plopunit gaat vervangen. Enkel de nieuwe revisie - plopvrij dus - wordt nog gemaakt. Wellicht dat er met deze omzetting een verminderde productie is geweest.
Daarbij wordt de Z-5500 nog gewoon verkocht op de Logitech site.
Gezien het feit de Z-5500 al weer ruim twee jaar op de markt is zal een opvolger dit jaar nog wel in de pijplijn zitten. Maar ik denk dat je dan al snel aan april, mei moet denken. Zeker weten doe ik het ook niet.
Ik vraag me toch wel af wat er beter zou kunnen zijn aan een opvolger..
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Marketing en een gelikt ontwerp doen veelDukeBox schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:54:
2-weg speakers en de sattelieten meer vermogen geven in verhouding met de subwoofer,DukeBox schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:54:
6.1 speakerset ervan maken. Noem maar op.
[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 23-01-2007 11:11 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Dat ze uit productie zijn, zou wel goed mogelijk kunnen zijn.
Ik heb immers vandaag de opties voorgeschoteld gekregen voor de omruiling van mijn Z5500.
Uit de drie mogelijkheden hebben ze er eentje geschrapt, jaja, de vervanging door een Z5500.
De aangehaalde reden is dat de vervangende set nog steeds geen garantie biedt plopvrij te zijn.
Terwijl als ik de reacties lees, van diegene die hun set reeds geruild hebben, de problemen opgelost zijn.
Nuja ik opteer dan maar voor de refund.
Ik heb immers vandaag de opties voorgeschoteld gekregen voor de omruiling van mijn Z5500.
Uit de drie mogelijkheden hebben ze er eentje geschrapt, jaja, de vervanging door een Z5500.
De aangehaalde reden is dat de vervangende set nog steeds geen garantie biedt plopvrij te zijn.
Terwijl als ik de reacties lees, van diegene die hun set reeds geruild hebben, de problemen opgelost zijn.
Mag ik een kopietje van die email ontvangen op plopjesprobleem@xs4all.nl ? bvd!Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:20:
Iedereen is het er vrijwel overeens dat de nieuwe revisie van de Z-5500 het probleem oplost, dus waar dat dan vandaan komt...?
Edit: Wellicht wordt het hier dan toch nog een Logitech ipv een Teufel
Edit: Ik kreeg op 29-8-06 dit bericht van B.G.
"Ik bevestig hierbij dat in de najaars product releases geen aankondiging zal zien voor een opvolger van de Z5500"
[ Voor 12% gewijzigd door tm030614 op 23-01-2007 13:42 ]
Verwijderd
even via deze weg.
is het nu ook zo dat een refun (geld terug) bij logitech geen optie meer is.
Geachte heer ......
Dank u wel voor uw e-mail.
Uit uw e-mail begrijp ik dat u de test reeds heeft uitgevoerd en dat u graag het aankoop bedrag vergoed zou willen hebben.
Helaas is de optie voor het vergoed krijgen van het aankoop bedrag niet meer beschikbaar sinds de nieuwe revisie van de Z-5500 beschikbaar is waarbij de problemen opgelost zijn. Het enige wat ik u aan kan bieden is een omruiling voor de nieuwe revisie.
Met vriendelijke groet,
................
Logitech Europe SA
Customer Support
Geachte heer ......
Uit uw e-mail begrijp ik dat u de test reeds heeft uitgevoerd en dat u graag het aankoop bedrag vergoed zou willen hebben.
Helaas is de optie voor het vergoed krijgen van het aankoop bedrag niet meer beschikbaar sinds de nieuwe revisie van de Z-5500 beschikbaar is waarbij de problemen opgelost zijn. Het enige wat ik u aan kan bieden is een omruiling voor de nieuwe revisie.
Met vriendelijke groet,
................
Logitech Europe SA
Customer Support
Zover ik weet is geld terug nog steeds mogelijk mits je een bon kunt tonen. Heb je geen aankoopbewijs maar vervalt de optie voor een refund.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:50:
even via deze weg.
Geachte heer ......
Met vriendelijke groet,
................
Logitech Europe SA
Customer Support
Heb je post doorgestuurd naar B.G. van Logitech.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:20:
Op hun verzoek: Wat is het casenummer waaronder je incident bij Logitech bekend is? Wellicht kun je dit even sturen naar mij? plopjesprobleem@xs4all.nl
Logitech kan dan uitzoeken op welke basis de email verstuurd is en of er wellicht een fout is gemaakt.
Hmm ik vind t moeilijk. Ik heb heb nu een set met PID R602 en heb dus last van de plopjes, maar niet zo erg. Nu om al die moeite te doen om alle boxen weer van de muur te halen enzo is mij een beetje te veel werk. Is de nieuwe revisie nog meer verbeterd dan alleen het plopjes probleem? Ook omdat ik mensen hoor over een slechter schermpje en gebrom in de subwoofer en zulk soort dingen weet ik niet of ik nou wel of niet zou omruilen.
Voorop gesteld, speakers kun je laten hangen, alleen de subwoofer en POD moet je vervangen (het is je eigen keuze dus om de speakers te vervangen).Snirpo schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:36:
Hmm ik vind t moeilijk. Ik heb heb nu een set met PID R602 en heb dus last van de plopjes, maar niet zo erg. Nu om al die moeite te doen om alle boxen weer van de muur te halen enzo is mij een beetje te veel werk. Is de nieuwe revisie nog meer verbeterd dan alleen het plopjes probleem? Ook omdat ik mensen hoor over een slechter schermpje en gebrom in de subwoofer en zulk soort dingen weet ik niet of ik nou wel of niet zou omruilen.
Er is slechts sporadisch melding gemaakt van brom/display. De brom was volgens mij gewoon een defect.
Je moet voor jezelf uitmaken of je de plopjes lastig genoeg vindt om de set om te laten ruilen. Je zegt zelf "niet zo erg", dus waarom omruilen? De set heeft verder geen merkbare veranderingen dus...
Mijn advies: Lekker laten hangen, tenzij je echt last hebt van plopjes.
edit: overbodig
[ Voor 92% gewijzigd door javami op 26-01-2007 20:10 ]
Verwijderd
Zoals eerder vermeld... heb ik 16 januari mijn nieuwe z-5500 mogen ontvangen.
Leuk en aardig, doos beetje ingedeukt, maar het zou geen effect mogen hebben op de inhoud...
Uitgepakt, zag er leuk uit, totdat ik krasjes zag op de console.... en even aan de jogwheel ging draaien. Zat niet goed vast en kwam tegen de console zelf aan...
Jammer. Gelijk logitech gebeld. Daar wisten ze helaas niks te doen. Medewerker zou een supervisor laten terugbellen.
Een week later, geen supervisor....nogmaals gebeld. Medewerker 2 geeft het door aan supervisor, uiterlijk woensdag reactie...
Inmiddels donderdag geweest, geen reactie. Nogmaals gebeld. Medewerker 3, vind het jammer, maar gaat er zelf achteraan. Ik vertel hem, dat ik het oude set niet op ga sturen voordat ik een compleet goede set heb. Hij gaat akkoord en vertelt mij dat ik beetje geduld moet hebben en hoofdkantoor mee bezig is en dat ik nog teruggebeld ga worden (zsm, hij maakt geen beloftes). Hij zegt wel dat incident escaleerd is. Ik hoef niks op te sturen.
Maandag, e-mail van UPS met ophaalinstructies. Nogmaals logitech gebeld en heel toevallig krijg ik medewerker 3 aan de lijn. Die gaat alles nog een keer na, zoekt een vrije supervisor...maar helaas. Hij gaat het doorgeven, ik moet pakket niet terug sturen en niks van ups aantrekken. Ik word nog teruggebeld.
Als het zo doorgaat ga ik aanbieden om het hierbij te vergeten, met de voorwaarde dat ik beide sets mag houden (net zoals mijn z-680 set) Ben benieuwd hoe ver we komen. Ik wacht in ieder geval nog op een telefoontje...
Leuk en aardig, doos beetje ingedeukt, maar het zou geen effect mogen hebben op de inhoud...
Uitgepakt, zag er leuk uit, totdat ik krasjes zag op de console.... en even aan de jogwheel ging draaien. Zat niet goed vast en kwam tegen de console zelf aan...
Jammer. Gelijk logitech gebeld. Daar wisten ze helaas niks te doen. Medewerker zou een supervisor laten terugbellen.
Een week later, geen supervisor....nogmaals gebeld. Medewerker 2 geeft het door aan supervisor, uiterlijk woensdag reactie...
Inmiddels donderdag geweest, geen reactie. Nogmaals gebeld. Medewerker 3, vind het jammer, maar gaat er zelf achteraan. Ik vertel hem, dat ik het oude set niet op ga sturen voordat ik een compleet goede set heb. Hij gaat akkoord en vertelt mij dat ik beetje geduld moet hebben en hoofdkantoor mee bezig is en dat ik nog teruggebeld ga worden (zsm, hij maakt geen beloftes). Hij zegt wel dat incident escaleerd is. Ik hoef niks op te sturen.
Maandag, e-mail van UPS met ophaalinstructies. Nogmaals logitech gebeld en heel toevallig krijg ik medewerker 3 aan de lijn. Die gaat alles nog een keer na, zoekt een vrije supervisor...maar helaas. Hij gaat het doorgeven, ik moet pakket niet terug sturen en niks van ups aantrekken. Ik word nog teruggebeld.
Als het zo doorgaat ga ik aanbieden om het hierbij te vergeten, met de voorwaarde dat ik beide sets mag houden (net zoals mijn z-680 set) Ben benieuwd hoe ver we komen. Ik wacht in ieder geval nog op een telefoontje...
Stuur even je casenummer (incidentnummer) door naar plopjesprobleem@xs4all.nlVerwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 02:04:
Zoals eerder vermeld... heb ik 16 januari mijn nieuwe z-5500 mogen ontvangen.
Zorg ik dat je de juiste persoon aan de gang gaat met je case.
Ik heb van het weekend een Logitech Z-5400 aangeschaft. Ben er erg tevreden over. Het overtrof mijn verwachtingen. Alleen heel soms krijg ik een 'explosie' als ik me computer aanzet.
Ik wilde nieuw topic aanmaken, maar voor een kort vraagje vind ik dat eigenlijk beetje nutteloos en houdt GoT weer wat overzichtelijker
Mijn vraag is:
Bij muziek en games doet de centerspeaker helemaal niks. Alleen als ik hem op de effecten Dolby ProLogic Movie en Music zet doet hij het perfect. Bij Creative AudioHeadquarter alles getest en daar is niks mis mee. Bij de test komt er gewoon geluid uit de speaker. Mijn geluidskaart is een Creative Soundblaster Live! 5.1
Wie weet wat probleem zou kunnen zijn?
Ik wilde nieuw topic aanmaken, maar voor een kort vraagje vind ik dat eigenlijk beetje nutteloos en houdt GoT weer wat overzichtelijker
Mijn vraag is:
Bij muziek en games doet de centerspeaker helemaal niks. Alleen als ik hem op de effecten Dolby ProLogic Movie en Music zet doet hij het perfect. Bij Creative AudioHeadquarter alles getest en daar is niks mis mee. Bij de test komt er gewoon geluid uit de speaker. Mijn geluidskaart is een Creative Soundblaster Live! 5.1
Wie weet wat probleem zou kunnen zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door rvd50 op 05-02-2007 10:47 ]
R.D50
Je vertelde eerst nog dat je ook kon refunden ook wanneer je de bon niet meer had.tm030614 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:54:
[...]
Zover ik weet is geld terug nog steeds mogelijk mits je een bon kunt tonen. Heb je geen aankoopbewijs maar vervalt de optie voor een refund.
Dit was alleen toen Logitech nog geen oplossing had voor het plopjesprobleem.aex351 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:46:
[...]
Je vertelde eerst nog dat je ook kon refunden ook wanneer je de bon niet meer had.
Een refund is nu niet meer mogelijk, er is namelijk een goede oplossing beschikbaar. Namelijk een plopvrije versie van eenzelfde speakerset. Alleen wanneer iemand na aankoop niet tevreden is over de unit (dus niet na 1,5 jaar roepen "ik vind de speakers helemaal niks"), zal Logitech een refund geven. Dit is conform de policy die Logitech eerder kenbaar maakte in de brieven
Edit:
Voor de Z-5400 en overige modellen (uitzonder Z-5500) is geen oplossing voor dit probleem. Dus wanneer je ontevreden bent kun je - zoals de policy van Logitech beschrijft - je geld terug krijgen. Dit geld voor ALLE Logitech producten waar de klant ontevreden over is en waarbij de customer support geen andere oplossing kan vinden.
Voor de Z-5500 is inmiddels een plopvrije unit beschikbaar, vandaar dat daar dus een refund niet "standaard" meer tot de mogelijkheden behoort.
E.a.a. duidelijk zo?
[ Voor 28% gewijzigd door tm030614 op 06-02-2007 13:26 ]
Hoe zit het dan voor Z-5400 gebruikers. Zoals ik. En de tientallen andere mensen dat ik ken die het probleem schijnbaar als "normaal" beschouwen.tm030614 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:31:
[...]
Dit was alleen toen Logitech nog geen oplossing had voor het plopjesprobleem.
Een refund is nu niet meer mogelijk, er is namelijk een goede oplossing beschikbaar. Namelijk een plopvrije versie van eenzelfde speakerset. Alleen wanneer iemand na aankoop niet tevreden is over de unit (dus niet na 1,5 jaar roepen "ik vind de speakers helemaal niks"), zal Logitech een refund geven. Dit is conform de policy die Logitech eerder kenbaar maakte in de brieven
[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 06-02-2007 01:11 ]
Dit topic is gesloten.