Geen dankVerwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:28:
@Timmert
Kijk, dat zijn nog eens concrete antwoorden waar ik wat mee kan. Tnx, het maakt mijn keuze al een stuk makkelijker. Ik ga wel voor een 115pk versie en als dat niet snel genoeg mag blijken dan kan ik nog altijd aan chiptuning doen.
Verder vind ik de stuurbediening ook mooier staan vanwege de grijze vlakken op het stuur.
Gezien de prijzen van het onderhoud valt dat ook nog wel mee. Ik laat waarschijnlijk gewoon een lokale dealer een 147 zoeken volgens mij wensen. Dan heb ik ook geen gedoe met garantie of verborgen gebreken. Dat weet ik zeker dat ik een goed exemplaar heb.
Nogmaals bedankt voor de antwoorden.
Dat chippen is niet zozeer aan te raden vanwege meer vermogen, maar het rijdt ook wezenlijk veel fijner. Stephan verhoogt het stationair toerental ietsjes, wat manouvreren op de koppeling vergemakkelijkt, hij haalt dipjes weg die bij sommige JTD's aanwezig zijn en je hebt o.a. de optie voor het zgn dash-pot effect. Dit zorgt ervoor dat bij gas los de motor nog even zijn toerental vasthoudt, wat zorgt voor soepeler schakelen en vooral: minder koppelingsslijtage!
Ik zou het serieus overwegen. Als je nog vragen hebt brul je maar, ik heb zelf ongeveer een jaar een 156 JTD gehad, 70k mee gereden. Zo goed als probleemloos