Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 24] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.472 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 10:21

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mooooody schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:24:
[...]

Is weer een andere discussie he :)
Mja, ik denk niet dat er echt heel veel anders zal zijn met de brera

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/0/4a2733a2e621a1a80c733329812534f0.jpg

Ik denk dat je deze blauwe bedoeld?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Nee de "GTA" in mijn post is geen GTA maar een Selespeed met gta bodyworks rondom en een gta interieur. De kleur lak is waarschijnlijk niet origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 00:06

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

FMS schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:35:
ja, dat spreekt voor zich maar de originele 156 is ook een klassieker, ik ben er nog steeds niet op uit gekeken. _/-\o_

[afbeelding]
kijk, iemand die het snapt :P

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/New/pic_018.jpg

:*)

wordt tijd voor een nieuwe foto reeks trouwens, deze is alweer een poosje geleden... maar eerst de auto eens grondig poetsen, kijken of ik die zwarte lak nog wat meer kan laten blinken en de krasjes kan laten verdwijnen. Mc. Guier o.i.d. moest ik dan hebben toch? Waar haal je dat, Halfords !? :P

Anyway, de 156 heeft vandaag niet zoveel gepresteerd tijdens de WTCC .. meteen uitgevallen in de eerste race door een fout van Larini. De tweede race als achterste 2 wagens gestart en 15e en 18e gefinished ofzo.

De volgende race is op Zandvoort .. pas in mei :/

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ing._Buttje schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:28:
[...]

kijk, iemand die het snapt :P

[afbeelding]

:*)

wordt tijd voor een nieuwe foto reeks trouwens, deze is alweer een poosje geleden... maar eerst de auto eens grondig poetsen, kijken of ik die zwarte lak nog wat meer kan laten blinken en de krasjes kan laten verdwijnen. Mc. Guier o.i.d. moest ik dan hebben toch? Waar haal je dat, Halfords !? :P

Anyway, de 156 heeft vandaag niet zoveel gepresteerd tijdens de WTCC .. meteen uitgevallen in de eerste race door een fout van Larini. De tweede race als achterste 2 wagens gestart en 15e en 18e gefinished ofzo.

De volgende race is op Zandvoort .. pas in mei :/
Ik ga daar heen *O* En natuurlijk ook weer naar Spa 24 GT race van de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 14:34
Ik ga donderdag waarschijnlijk een testrit maken in een 159 JTD 16V :P M'n pa moet een nieuwe leasebak en ik geef hem wat advies, zodat als ik met hem mee rij ik me niet hoef te schamen :P (hij wilt zelf namelijk een Citroen C4 Picasso :/ ). Ben benieuwd, nog nooit in een Alfa gereden. Ben zelf eerlijk gezegd ook niet zo'n fan van de oudere modellen van het merk (met uitzondering van de 155, mooie bak), maar vindt de 159 een erg geslaagd model, vooral de voorkant.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:50:
Op maandag hoor ik meer wat er aan de hand kan zijn .. :/
Heeft die sukkel van een verkoper niks doorgegeven en derhalve geen "werkbon" laten uitschrijven :( Kortom, ze kijken er morgen pas naar. Ik heb iig wel een notitie gemaakt van de BDP sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

ScorpionNL schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:03:
Ik ga donderdag waarschijnlijk een testrit maken in een 159 JTD 16V :P M'n pa moet een nieuwe leasebak en ik geef hem wat advies, zodat als ik met hem mee rij ik me niet hoef te schamen :P (hij wilt zelf namelijk een Citroen C4 Picasso :/ ). Ben benieuwd, nog nooit in een Alfa gereden. Ben zelf eerlijk gezegd ook niet zo'n fan van de oudere modellen van het merk (met uitzondering van de 155, mooie bak), maar vindt de 159 een erg geslaagd model, vooral de voorkant.
Qua sportief rijgedrag kan die Picasso het iig nooit winnen van de 159... :P
Maar als je pa op zoek is naar veel binnenruimte dan valt dat natuurlijk behoorlijk tegen, 159 is van binnen net zo groot als de 156 en 155.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56

Sick Nick

Drop the top!

Vandaag even gewassen en wat foto's gemaakt van de Ti:

Afbeeldingslocatie: http://www.nickroos.nl/images/alfa146/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nickroos.nl/images/alfa146/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nickroos.nl/images/alfa146/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nickroos.nl/images/alfa146/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nickroos.nl/images/alfa146/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nickroos.nl/images/alfa146/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nickroos.nl/images/alfa146/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Over een paar maand word ik 18 en begin ik aan mijn rijbewijs. En als het mogelijk is, wil ik graag een 1e auto kopen (moet toch eens gebeuren ;)).

Ik zat zelf aan een Alfa 155 te denken. En dan de 2.0 TwinSpark. Heeft iemand enig idee of deze nog makkelijk te verzekeren is? Zeker voor een beginnend bestuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mooie bak, Sick Nick :) Velgies mogen imo wel één maatje groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15

Alfisti

So macht Reisen Spaß

8C _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/47sqqle.jpg

:+

[ Voor 5% gewijzigd door Alfisti op 12-03-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Waar? :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik zie 'm ook al niet ...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
Qua sportief rijgedrag kan die Picasso het iig nooit winnen van de 159... :P
Maar als je pa op zoek is naar veel binnenruimte dan valt dat natuurlijk behoorlijk tegen, 159 is van binnen net zo groot als de 156 en 155.
156 is toch niet zo klein van binnen? Hij rijdt nu een Vectra GTS. Denk dat de 159 qua binnenruimte aardig overeen zal komen met de Vectra? Misschien zelfs meer hoofdruimte achterin omdat de Vectra zo schuin afloopt (ik met mijn 1.75 zit al bijna tegen het dak aan achterin). Maar ik ga proberen om hem over te halen om iig niet voor de Citroen te gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja de 159 staat op een platform wat te duur was voor de nieuwe vectra.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:52

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

heb je meer pics van die kont 8C ? :9

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125158

En nou een echte Alfa Romeo!!

Jammer hoor, dat AR bijna ten onder is gegaan door de roest :( .... Moesten ze maar in Milano blijven produceren!!!

Mijn aanstaande beauty MET 2L Nord motor 8) >:) (nee, geen TS conversie :z )

http://www.alfaspeed.nl/forum/viewtopic.php?t=294

Morgen mag ik verder met het hemeltje en deuren bouwen 8)

GrtZ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

/me leest subarugek ... checkt link .. euh :?

:D feli !

En 2.0 TS is ook gaaf hoor .. kwam bij mij nou niet helemaal uit de verf, maar 't is wel ff wat anders dan een carburateurs blok. Welliswaar hoort in een Giullia een heus carbs blok. In mijn 90 maakte me dat niet uit .. een ploffende uitlaat hoort daar niet persé bij.

Suc6 met de klus en post nu en dan eens wat pics :*)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
156 + Turtle Color Magic Plus =

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d-jay/wax/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d-jay/wax/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d-jay/wax/3.JPG

Glimt weer mooi 8)

Heb trouwens bericht gekregen dat ik de volledige no-claim van m'n zorgverzekering terug krijg, dus dan kan ik eens naar sportschoenen voor de 156 gaan kijken, zonder dat het een grote aanslag op m'n bankrekening wordt ;)

[ Voor 35% gewijzigd door mjszwo op 13-03-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Woei, het was idd de BDP sensor :P * BalusC is alleen wel 168 euro armer :X Pluspuntje was wel dat ze de auto hadden gewassen. Hoef ik dat afgelopen zondag ook niet meer te doen, wat ik toch al van plan was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

woei feli dattie weer rijdt ! :P

edit: mijn 4e versnelling laat zich momenteel erg zwaar in leggen, en ook eruit gaat zwaar. Van 4 <> 5 en van 4 <> 3 is knap lastig. Volgens mij heeft de 156 net als bij de 145-generatie een set kabels waarmee de bak bedient wordt. Wellicht loopt er 1 zwaar ofzo .. Gek genoeg zijn 1, 2, 3 prima en vlot te schakelen. Het lijkt wel alsof het met iedere dag iets erger wordt, dus ik denk dat ik er morgen ff mee langs AlfaNord rij om te vragen of hij een idee heeft en om er binnenkort snel eens naar te kijken. :/

[ Voor 89% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-03-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ing._Buttje schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:52:
/me leest subarugek ... checkt link .. euh :?

:D feli !

En 2.0 TS is ook gaaf hoor .. kwam bij mij nou niet helemaal uit de verf, maar 't is wel ff wat anders dan een carburateurs blok. Welliswaar hoort in een Giullia een heus carbs blok. In mijn 90 maakte me dat niet uit .. een ploffende uitlaat hoort daar niet persé bij.

Suc6 met de klus en post nu en dan eens wat pics :*)
Als een TS perfect op carbs kan... Dan is het misschien leuk, maar door de injectie klinkt die ts niet zo geil meer ;) Maar je blijft zitten met de nokkenas verstellers, das het probleem met carburateurs erop |:(

Verder post ik alleen pics op het forum, moeje maar ff doorlinken, anders gaat het me teveel werk kosten 8)7 (ben erg lui :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 24-05 15:13
probeer al enkele weken te gaan kijken naar een 155 in de buurt ... alleen steeds geen tijd... kijekn of ik in et weekend tijd heb :p

moet dan ook nog es die rode sjaak kwijt zien te raken ... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:30:
probeer al enkele weken te gaan kijken naar een 155 in de buurt ... alleen steeds geen tijd... kijekn of ik in et weekend tijd heb :p

moet dan ook nog es die rode sjaak kwijt zien te raken ... :p
Die rode sjaak ben je zo kwijt hoor.... kwestie van naast het kanaal parkeren zonder handrem. :+ ;)

[inkoppertje mode off]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
krijg er dan alleen geen geld voor... geen geld voor rode sjaak, geen geld voor alfa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:11:
krijg er dan alleen geen geld voor... geen geld voor rode sjaak, geen geld voor alfa...
Dr is vast wel een andere Sjohnnie die dat ding wil... :+

En anders doe je wat meer feestjes geven ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
Gisteren dus een testrit gemaakt in een Alfa 159 sedan. Het was een zwarte 16V JTD, met 150PK. Mooie auto, maar ik vind hem in het zwart niet echt tot zijn recht komen. Vond hem erg strak op de weg liggen, vergelijkbaar met de Vectra GTS die m'n pa nu rijdt. Was voor het eerst dat ik in een wat 'snellere' diesel reed, maar moet zeggen dat het toch een stuk minder sportief rijdt dan een benzine motor. Dat koppel onderin is dan wel weer erg lekker, maar dat doodvallen rond de 4000 toeren is dan weer wat minder. Lekker doortrekken is er dus niet bij. Ook vond ik de motor vrij rumoerig, je hoorde goed dat het een diesel was. Verder ook mooi interieur (inclusief turbodrukmeter :> ) Wel een beetje druk door de vele knoppen en metertjes.

Hadden eerder op de dag een testrit gedaan in de Citroen C4 Picasso 5 zitter, maar dat is dus echt 10x niks. Ligt niet lekker op de weg, en de automaat die de auto had schakelde te traag voor woorden, en dat ging gepaard met een dikke seconde inhouden. Dus de Citroen is (gelukkig) al afgeschreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Maybe moet je pa dan is proefrijden met de 159 1.9 jtd automaat... voordeel daarvan is dat die veel meer blijft sleuren, en je dus minder merkt van dat max 4000 rpm gedoe.
Mijn pa heeft de Fiat Croma met dezelfde motor met automaat, rijd als een dweil en ik vind zelf een automaat helemaal niks (ongeacht welke auto), maar ik kan me wel voorstellen dat iemand die veel zakelijke km's maakt daarvoor kiest. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
C&P van mn topic op artc...

Zo, vrijdag... begin van het weekend, vaak een leuke dag, viel vandaag wat tegen :+

De week was al niet zo geweldig, knetterdruk met werken en school, en van de week thermostaat vervangen, direct wilde ik ff kleppendeksel spuiten. Zo gezegd zo gedaan. Draai 'm erweer op, barst Dus woensdag uit school een kunststoffen van een 156 gehaald, nieuwe pakking bij Marco opgehaald en erop gezet. Daar ging dus weer bijna een 100euro aan nutteloze kosten :X

Auto liep weer netjes, tempratuur kwam lekker vlot omhoog. Gisteravond paps er mee op pad, kwam terug dat de auto wat haperde, weer gezeur met de bougiekabels? Ik ffies doppen ed losgehaald en daarna liep ie weer top. Gisteraaf er mee naar Groningen, steeds afslaan, inhouden ed. :(

Vandaag op de terugweg begon het gedonder al een paar km vanaf Groningen, achterband lek, en velg uiteraard krom Lekker op de vluchtstrook met gevaar voor eigen leven thuisbrengertje erop gezet en weer verder rijden. Auto liep opzich hardstikke fijn, op 1 of 2x inhouden na. 1km voor huis hoorde ik wat, radio zacht... tak tak tak...

Allerd en Hilbert aan de lijn gehad, Martijn ffies langs geweest, allemaal tot de conclusie koment dat krukaslager kapot is. Waarschijnlijk een oliekanaaltje verstopt en zodoende dus kapot gelopen. Lang met Hilbert aan de lijn gehangen, tot de conclusie gekomen dat een ander blok de beste optie is

De auto is verder prima, strak verlaagd, qv skirtjes, q4 interieur ed. Dus morgen maar eens beginnen met het zoeken naar een goed 2.0 16v blok en die over laten hangen. Helaasch ben ik nog een jaartje student dus financieel moet er nog een oplossing gezocht worden, maar ik denk dat dat wel goed komt :)

Mgoed, voorlopig dus ffies weer op de fiets, scheelt dat ik er goed weer bij heb En strax weer een fijn blok in de auto, en dan ben ik dus sneller als verwacht van dat dieselende geluid af :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wow .. minder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12561

Ai, da's balen.
Succes met het vinden van een ander blok!

Misschien wel leuk voor de Fryslan boppers en Grunningers hier die zich morgen vervelen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ephymerous schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:23:
C&P van mn topic op artc...

Zo, vrijdag... begin van het weekend, vaak een leuke dag, viel vandaag wat tegen :+

De week was al niet zo geweldig, knetterdruk met werken en school, en van de week thermostaat vervangen, direct wilde ik ff kleppendeksel spuiten. Zo gezegd zo gedaan. Draai 'm erweer op, barst Dus woensdag uit school een kunststoffen van een 156 gehaald, nieuwe pakking bij Marco opgehaald en erop gezet. Daar ging dus weer bijna een 100euro aan nutteloze kosten :X

Auto liep weer netjes, tempratuur kwam lekker vlot omhoog. Gisteravond paps er mee op pad, kwam terug dat de auto wat haperde, weer gezeur met de bougiekabels? Ik ffies doppen ed losgehaald en daarna liep ie weer top. Gisteraaf er mee naar Groningen, steeds afslaan, inhouden ed. :(

Vandaag op de terugweg begon het gedonder al een paar km vanaf Groningen, achterband lek, en velg uiteraard krom Lekker op de vluchtstrook met gevaar voor eigen leven thuisbrengertje erop gezet en weer verder rijden. Auto liep opzich hardstikke fijn, op 1 of 2x inhouden na. 1km voor huis hoorde ik wat, radio zacht... tak tak tak...

Allerd en Hilbert aan de lijn gehad, Martijn ffies langs geweest, allemaal tot de conclusie koment dat krukaslager kapot is. Waarschijnlijk een oliekanaaltje verstopt en zodoende dus kapot gelopen. Lang met Hilbert aan de lijn gehangen, tot de conclusie gekomen dat een ander blok de beste optie is

De auto is verder prima, strak verlaagd, qv skirtjes, q4 interieur ed. Dus morgen maar eens beginnen met het zoeken naar een goed 2.0 16v blok en die over laten hangen. Helaasch ben ik nog een jaartje student dus financieel moet er nog een oplossing gezocht worden, maar ik denk dat dat wel goed komt :)

Mgoed, voorlopig dus ffies weer op de fiets, scheelt dat ik er goed weer bij heb En strax weer een fijn blok in de auto, en dan ben ik dus sneller als verwacht van dat dieselende geluid af :+
En dit is in een 156??? hmz, vraag eens rond op www.alfaclub.nl/phpbb .... ;) Wordt veel aangeboden, ook qua kennis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hij heeft twee 155'jes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kannie daar ook terecht :)

ghehe

Maar ligt daar nou een TS blok in offe? Vanaf de 75 weetik het niet meer... ghehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Hij heeft zo te zien aan zijn msn naam al een ander blok geregeld...

De rest mag ie zelf melden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Zoek het verschil(letje):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d-jay/156/verschil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je escort ingeruild voor een panda?

nee, mooie poetsbeurt knapt een auto van op, nu nog mooi lichtmetaal eigenlijk hè ;) (en een wat beter resizen met een beter programma :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ja mspaint sucks ;)

Die poetsbeurt heeft ie vorige week al gehad, nu heeft ie zwarte zijknippers ipv oranje ;)
Lichtmetaal komt er ook nog onder, moet alleen nog kijken wat voor precies.

[ Voor 26% gewijzigd door mjszwo op 18-03-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Gaaf, je hebt je auto iets naar achter gereden :+

Anyways, aardig detail.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Anoniem: 125158 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:50:
[...]

Kannie daar ook terecht :)

ghehe

Maar ligt daar nou een TS blok in offe? Vanaf de 75 weetik het niet meer... ghehe.
hehe, in de rode ligt nog een 1.8 8v. Die is er al bijna uit :) In de zwarte ligt een 2.0 16v ;)
Specht schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:03:
Hij heeft zo te zien aan zijn msn naam al een ander blok geregeld...

De rest mag ie zelf melden. :+
Jeps, 2.0 16v met 169.000km's op de klok. Komt er as vrijdag in, met nieuwe distributie, nokkenasversteller en koppelingsplaten :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 26-05 19:36

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik wilde toch eens een foto-repo maken van een belangrijk onderdeel in de TS motoren namelijk de Nokkenasversteller.
Aangezien ik mijn versteller net heb laten vervangen, heb ik de oude meegenomen voor deze foto-repo.
Het is een bijzonder mooi stukje techniek, in het "huis" zit een gedraaid schroefdraad en omdat de "as" met een veer heen en weer gaat draait zo de nokkenas.

Hieronder een beschrijving hoe de versteller in elkaar zit, tevens een beschrijving hoe je hem kan reviseren.
Artikelcode revisie-setje; 71715450 (kosten ong € 5,-)

Een compleet gemonteerde nokkenasversteller;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/1.jpg

De onderdelen op volgorde van links naar rechts;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/2.jpg

Het lege "huis" (zie het gedraaide schroefdraad)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/3.jpg

De 2 o-ringen weer geplaatst;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/4.jpg

Het kunstof o-ringetje geplaatst
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/5.jpg

Opbouw van de "as";
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/6.jpg

Veer om de "as";
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/7.jpg

Tandwiel met olie-afsluiter;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/8.jpg

Keerring op tandwiel geplaatst;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/9.jpg

De 2 tandwielen geplaatst op de "as", zo kan ze samen makkelijk in het "huis" plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/10.jpg

Het "huis" en de "as" met tandwielen;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/11.jpg

De tandwielen in het "huis" geplaatst;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/12.jpg

De "as" met de veer en het "huis";
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/13.jpg

De "as" geplaast in het "huis" hierna zal de borgveer terug geplaatst moeten worden;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/versteller/14.jpg

Losse beschrijving voor revisie nokkenasversteller;
- Borgveer bovenop losmaken
- Met een compressor rustig in het gat blazen dat in het schroef gedeelte van die versteller zit. (LET OP: het systeem staat op druk door de veer, pas op voor ogen/hoofd)
- Haal het complete "huis" leeg
- Het "huis" schoonmaken en rechtop zetten
- De 2 o-ringen terug plaatsen in het "huis"
- Het witte kunstof o-ring plaatsen
- Daarna de 2 tandwielen met de letters die aan de zijkanten staan bij tegenoverelkaar op elkaar leggen zodat de gaatjes ook tegenover elkaar staan.
- Dan deze tandwielen erin draaien.
- Dan de ''deksel'' met de veer erin drukken in het huis. Je zal merken dat die er niet helemaal in wil. Dan omlaag blijven drukken en er weer lucht in blazen, hij zal dan ineens verder naar binnen gaan. Borging erop en klaar is je gereviseerde versteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

je auto is gekrompen, eerst kwam ie nog met het wiel tot de lantaarnpaal B)

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-03-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa_146 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:26:
Ik wilde toch eens een foto-repo maken van een belangrijk onderdeel in de TS motoren namelijk de Nokkenasversteller.
Aangezien ik mijn versteller net heb laten vervangen, heb ik de oude meegenomen voor deze foto-repo.
Het is een bijzonder mooi stukje techniek, in het "huis" zit een gedraaid schroefdraad en omdat de "as" met een veer heen en weer gaat draait zo de nokkenas.

Hieronder een beschrijving hoe de versteller in elkaar zit, tevens een beschrijving hoe je hem kan reviseren.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Opbouw van de "as";
[afbeelding]

Veer om de "as";
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De 2 tandwielen geplaatst op de "as", zo kan ze samen makkelijk in het "huis" plaatsen.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De "as" geplaast in het "huis" hierna zal de borgveer terug geplaatst moeten worden;
[afbeelding]

- Met een compressor rustig in het gat blazen dat in het schroef gedeelte van die versteller zit. (LET OP: het systeem staat op druk door de veer, pas op voor ogen/hoofd)
- Daarna de 2 tandwielen met de letters die aan de zijkanten staan bij tegenoverelkaar op elkaar leggen zodat de gaatjes ook tegenover elkaar staan.
- Dan de ''deksel'' met de veer erin drukken in het huis. Je zal merken dat die er niet helemaal in wil. Dan omlaag blijven drukken en er weer lucht in blazen, hij zal dan ineens verder naar binnen gaan. Borging erop en klaar is je gereviseerde versteller.
nice repo, nice pics _o_

De oude versie op de 8v TS motoren (zoals de mijne uit de 90) of van de 2.0 motronic blokken, had maar 2 standen. Elektrisch werd er een plunjer in/uit bewogen, welke met een pal een olie kanaaltje opende. Deze had dan ook maar 2 standen, tam/fel.

Als ik de pics hierboven zo zie, lijkt het mij dat de nokkensteller continu regelbaar is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 13:59
Ik rij sinds enige tijd ook in een Alfa 146 uit 1997 (Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen)

Maar nu moet binnenkort( lees binnen 6 maanden of 15000 km) mijn distributie riem vervangen worden. Maar nu is mijn nokkenasversteller aan vervaning toe (diesselend geluid)
nu was mijn vraag: is die nokkenasversteller altijd te reviseren?

Zoniet? wat zou mij dan het vervangen van de distributie+ nokkenasversteller ongeveer gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Magicw00b schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:01:
Ik rij sinds enige tijd ook in een Alfa 146 uit 1997 (Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen)

Maar nu moet binnenkort( lees binnen 6 maanden of 15000 km) mijn distributie riem vervangen worden. Maar nu is mijn nokkenasversteller aan vervaning toe (diesselend geluid)
nu was mijn vraag: is die nokkenasversteller altijd te reviseren?

Zoniet? wat zou mij dan het vervangen van de distributie+ nokkenasversteller ongeveer gaan kosten?
Nieuwe nokkenas versteller kost je 122 euri ex btw.
Reken voor de totale kosten maar op een bedrag tussen de 400-600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Alfa_146 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:26:

[afbeelding]

Thx, nice gedaan, waar kan je deze bestellen? :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Opbouw van de "as";
[afbeelding]

Veer om de "as";
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nice Nice, waar kan je deze bestellen? Ben 'm dan vrijdag nodig :p

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie hebben wat gemist; check even dit filmpje! :D
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?p=83863#83863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Magicw00b schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:01:
Nnu was mijn vraag: is die nokkenasversteller altijd te reviseren?
Nee, hij is niet altijd te reviseren.., soms is hij te ver versleten dan lukt het niet meer.
Bij twijfel gewoon een nieuwe kopen, maar de mogelijkheid is er dus om je oude te reviseren.
ephymerous schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:53:
[...]

Nice Nice, waar kan je deze bestellen? Ben 'm dan vrijdag nodig :p
Gewoon bij de dealer, door het artikelnummer door te geven. :)

[ Voor 4% gewijzigd door -Sander- op 19-03-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Heel erg fijn beeld materiaal _O_

Kan mij iets herinneren dat Harry ook iets roods uit Italie heeft?????? O-) O-)
foto's enzo daarvan? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Alfisti op 20-03-2007 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfisti schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 01:02:
Kan mij iets herinneren dat Harry ook iets roods uit Italie heeft?????? O-) O-)
foto's enzo daarvan? :P
Ja en nee, want die had hij liever niet online staan. ;)
Gewoon 22-4 meekomen naar de Cannonbal Run, dan kun je die ook in het echt bewonderen. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 12561 op 20-03-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Anoniem: 12561 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:19:
[...]

Ja en nee, want die had hij liever niet online staan. ;)
Gewoon 22-4 meekomen naar de Cannonbal Run, dan kun je die ook in het echt bewonderen. d:)b
Ik wilde daar ook naar toe gaan, maar met mijn auto is daar geen lol aan denk ik :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk wel, die van mij loopt ook niet harder dan 260, maar hoe vaak in je leven zie je 100 superauto's volgas door Duitsland knallen? ;)
Vipers, Z06'en, een Diablo, F360, F430, TVR's, RS4's, een Exige, stuk of 25 M3's (sorry :O), EVO's, 911's, een Ruf, getunede Impreza's, het komt allemaal. We moeten alleen nog zo'n nummertjes-automaat als bij het postkantoor staat kopen voor de meerijders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Anoniem: 12561 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:16:
Tuurlijk wel, die van mij loopt ook niet harder dan 260, maar hoe vaak in je leven zie je 100 superauto's volgas door Duitsland knallen? ;)
Vipers, Z06'en, een Diablo, F360, F430, TVR's, RS4's, een Exige, stuk of 25 M3's (sorry :O), EVO's, 911's, een Ruf, getunede Impreza's, het komt allemaal. We moeten alleen nog zo'n nummertjes-automaat als bij het postkantoor staat kopen voor de meerijders. :+
Hehe en er dan achteraan pendelen met 150pk, lijkt me niet zo heel leuk, houd er niet van de sloomste te zijn :P

Met welke auto ga jij mee? Misschien dat ik ffies op een verzamelplek oid kom kijken, zover is de 31 hier niet vandaan... half uurtje oid :9

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 20-03-2007 21:07 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met de 147 denk ik.
Gewoon bijrijdersstoeltjes bietsen dan; zijn genoeg mensen die alleen met al hun vrienden komen die dag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Anoniem: 12561 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:22:
Met de 147 denk ik.
Gewoon bijrijdersstoeltjes bietsen dan; zijn genoeg mensen die alleen met al hun vrienden komen die dag. ;)
Durf het bijna niet te vragen :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Alfa trekt mij uiteraard al langer aan, nu heb ik vorig jaar eindelijk mijn rijbewijs binnen dus wil binnenkort eens een autootje aanschaffen. Ik ben op dit moment rustig aan het rondkijken naar diverse alfa romeo 33-jes :9

Wat ik me nou afvraag, is het uberhaupt slim om in mijn situatie zo'n soort auto te kopen ivm het volgende:
- weinig sleutelervaring
nadruk op weinig, heb wel mensen in de buurt voor electra e.d. maar niet alfa specifieke 'experts'
wel zin om het (grotendeels) te leren
- te onderhoudsgevoelig
- bij het aanbod van 33jes in mijn budget zitten vaak wat probleempjes

Is het dus wel een 'ok' keuze om als eerste auto te kopen? Ik ben geen voltijdstudent meer, wel autoliefhebber, ga hem gebruiken voor woon- en werkverkeer voor ongeveer: 1 jaar (20k km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
flashin schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:47:
Alfa trekt mij uiteraard al langer aan, nu heb ik vorig jaar eindelijk mijn rijbewijs binnen dus wil binnenkort eens een autootje aanschaffen. Ik ben op dit moment rustig aan het rondkijken naar diverse alfa romeo 33-jes :9

Wat ik me nou afvraag, is het uberhaupt slim om in mijn situatie zo'n soort auto te kopen ivm het volgende:
- weinig sleutelervaring
nadruk op weinig, heb wel mensen in de buurt voor electra e.d. maar niet alfa specifieke 'experts'
wel zin om het (grotendeels) te leren
- te onderhoudsgevoelig
- bij het aanbod van 33jes in mijn budget zitten vaak wat probleempjes

Is het dus wel een 'ok' keuze om als eerste auto te kopen? Ik ben geen voltijdstudent meer, wel autoliefhebber, ga hem gebruiken voor woon- en werkverkeer voor ongeveer: 1 jaar (20k km)
Sjah wat is verstandig he, er zijn hele goede tussen, en hele slechten. Techniek van een 33, zeker een 8v is relatief simpel. Met een werkplaatshandboek kom je heel ver. Blokjes en 2e hands onderdelen kosten geen drol...

Ik ben ook met 0,0 sleutelervaring begonnen, maar als ik na 2 jaar kijk wat ik kan en allemaal gedaan heb... had ik me van te voren niet voor kunnen stellen hoor ;)

Als je een 33 koopt, neem een expert mee, zoals k zei, je kan het treffen, en ook niet treffen! Succes :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

en onthou dat ze ergens rond de 16-19 jaar oud zijn ... dus weer en wind heeft zijn ding inmiddels kunnen doen; roest, verweerde rubbers, piepende ophanging, versleten lagers enzovoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Tja ik zou ook zeggen neem dan een 155 ofzo voor woon-werk verkeer. :?
Zijn jonger, meer ruimte, net zo zuinig(onzuinig) als een 33 volgens mij... en een simpele 1.7 8v uit 93-94 kost geen drol tegenwoordig, plus dat die 8v blokken redelijk onderhoudsvrij zijn,
En er is aanbod genoeg van dus kun je op je gemak de "beste" uitzoeken, zonder dat je een rampenbak koopt...

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Beter een 145 dan :)
Kleine motor (1.4), kleinere auto en kost ook helemaal niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Specht schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:28:
Tja ik zou ook zeggen neem dan een 155 ofzo voor woon-werk verkeer. :?
Zijn jonger, meer ruimte, net zo zuinig(onzuinig) als een 33 volgens mij... en een simpele 1.7 8v uit 93-94 kost geen drol tegenwoordig, plus dat die 8v blokken redelijk onderhoudsvrij zijn,
En er is aanbod genoeg van dus kun je op je gemak de "beste" uitzoeken, zonder dat je een rampenbak koopt...

Just my 2 cents.
Waar, maar...

Een 155 is weer een stuk duurder in wb en in verzekering. Als ik naar mijzelf kijk, dan vind ik de 155 met alle kosten gewoon nog net wat te prijzig. Ik ben dan student en ik heb de auto alleen nodig omdat ik het leuk vind. Een 145 vind ik zonde. Het verschil in kosten weegt voor mij niet op tegen het verschil kwa grote en looks (persoonlijk).

Een 33 is wat dat betreft wat anders. Ik zou een 33 kunnen kopen waarvan je moet hopen dat hij het uithoudt zonder al teveel kosten en vindt maar eens een goede.

Ik ben op dit moment met een vriend van me aan het kijken naar een auto om om te bouwen tot racer. Maar ik denk toch dat we gaan kiezen voor een bmw in plaats van een alfa. Een alfa is super vet. De emotie weegt geensinds op tegen de bmw, maar het zijn auto's die toch even wat meer kunnen hebben. Waar wat betere exemplaren van te koop zijn en altijd rwd zijn. Als ik een alfa als racer zou nemen zou dat een 75 worden om de rwd, maar ik, misschien omdat ik nooit een alfa heb gehad, ben zo bang voor de problemen. Peter1 heeft ook niet voor niks voor een bmw gekozen na de 75 lijkt me.

Dus al met al, hoe intressant en hoe gaaf ik alfa ook vind (Het is het merk waar ik het meest van weet, waar ik als enige posters/wallpapers van heb om maar een voorbeeld te geven) voorlopig zal het er helaas nog niet in zitten. Voor gewoon rondrijden in de stad zou ik eerder een andere europese, lichtere auto kiezen en voor op het circuit denk ik dat aan het einde van de rit meer geld kwijt ben bij alfa. Als ik een auto moest kopen waar ik elke dag mee naar mijn werk zou moeten rijden zou het zonder twijfel een van de laatste 155's worden.

Misschien moet iemand maar even zeggen dat ik er totaal naast zit, want ik wil eigenlijk niks anders dan een alfa. Diep van binnen...

[ Voor 3% gewijzigd door AkroBatik op 22-03-2007 00:19 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Akrobatic: Houd je er bij de 75 van Peter wel in je achterhoofd dat daar een uitgeboord blok in lag?
Ga je voor een "gewone" 2.0 8v is er eigenlijk maar weinig dat er stuk aan kan gaan en heb je niet de problemen zoals Peter die gehad heeft.

De 2.0 8v die in de 75 ligt, is later ook in de 8v versies van de 155 gelegd, wat dat betreft is daar in zijn geheel niets mis mee.

@Dupje: Ga jij je eens verdiepen in het gewicht van de 145. In Nederland betaal je voor de 145/146 en 155 even veel in wegenbelasting, wat dat betreft geen argument. Ik weet niet precies hoe het in Belgie geregeld is (op vermogen geloof ik?), dan is een lichtere motor uiteraard wel interessanter in 't kader van kosten besparing.

@flashin: Tsjah, wees je er van bewust dat veel 33's inmiddels redelijk afgereden zijn. Je zou kunnen kijken naar exemplaren die te koop staan bij het Alfa 33 Register. Dan heb je in iedergeval sneller een liefhebbers exemplaar te pakken.

Opzich is de 33 helemaal geen slechte wagen om mee te beginnen. Onderhoud is opzich niet moeilijk en de vraagbaak is nog altijd te verkrijgen (kan soms even duren qua levertijd) en kan je een heel eind komen, ook met 0,0 sleutel ervaring.

Ik ben ook begonnen met praktisch geen sleutel ervaring, inmiddels leg ik motorblokken om.
(en rijd ik geen AR meer, maar dat heeft andere redenen)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Soulfly schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:01:
Ga je voor een "gewone" 2.0 8v is er eigenlijk maar weinig dat er stuk aan kan gaan
ik zeg niiiiiiks O-)
De 2.0 8v die in de 75 ligt, is later ook in de 8v versies van de 155 gelegd, wat dat betreft is daar in zijn geheel niets mis mee.
lalalallalaaalaaa *O*

let maar niet op mij hoor, binnenpretje :+ 7(8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-03-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
@Dupje: Ga jij je eens verdiepen in het gewicht van de 145. In Nederland betaal je voor de 145/146 en 155 even veel in wegenbelasting, wat dat betreft geen argument. Ik weet niet precies hoe het in Belgie geregeld is (op vermogen geloof ik?), dan is een lichtere motor uiteraard wel interessanter in 't kader van kosten besparing.
Klopt, je wordt belast op basis van cylinderinhoud in plaats van gewicht. Dan is een 1.4 natuurlijk veel goedkoper dan een 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

^^^^^zo is het in de rest van europa ook geloof ik jah.

Maar waarom zou je in nederland een 145/146 nemen ipv een 155. Het scheelt maar 1 wb klasse voor imho veel meer auto. Ja of je moet een 1.4 kiezen of een 2.0 of een jtd. Dan zou ik de keuze beter kunnen verklaren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Akrobatic: Houd je er bij de 75 van Peter wel in je achterhoofd dat daar een uitgeboord blok in lag?
Da's waar, maar ook alleen omdat de gewone 3.0 geploft was. ;)

De BMW heeft me in twee jaar tijd en 2000km ongeveer €500 aan onderhoud gekost; de 75 in twee jaar tijd en 2500km ongeveer ook zoiets. Per maand. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Maar wat gaat er dan zoal kapot? Ik kan me haast niet voorstellen dat er zo enorm veel kapot gaat en dat je blijft vervangen. En hoe is de versnellingsbak van een 75 kwalitatief. Ik hoor veel over kraken en bij rustig schakelen geen probleem, maar hoe is dat op het circuit. We moeten nog beginnen met de hobby maar het moet wel een auto zijn waar op te vertrouwen is en niet onnodig geld kost.

wat voor een motor heb jij nu dan? Wij zitten te denken aan een e30 318 of 320. wat kan je aanraden?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AkroBatik schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:16:
En hoe is de versnellingsbak van een 75 kwalitatief?
Uitermate teleurstellend. ;)
Ga maar eens rijden en proberen bij 60km/u terug te schakelen naar zijn II; als het lukt heb je een 75 met een hele goeie bak.
Wat gaat er zoal kapot: motor (2x), koppakking (2x), bak (1x), diff (2x), stuurhuis (1x), 1x een wiel eraf gelopen (wiellager natuurlijk ook meteen kapot) en verder een hoop kleine en dure dingen, rubbers e.d. waarvan je niet eens wist dat ze in je auto zaten.

Ik heb nu een E30 met 3.6 S38 (M5 motor dus).
Zou als het leuk en goedkoop moet een E30 320i met kapotte motor zoeken (€500 max voor een nette) en er voor €300 een goedlopend 2.5 blok in sleutelen.
Heb je echt een leuke auto aan, enige minpunt is de besturing (kun je altijd nog een directer M3 stuurhuis nemen, maar het blijft minder dan bij een 75) en een sper was bij BMW een optie (bij Alfa standaard vanaf de 2.0TS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ik wil ook niet weten wat jij met die 90 uitgespookt hebt.
Maar bij jou zijn er wel extreem veel pakkingen kapot gegaan.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

ing._Buttje schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:46:
[...]

je auto is gekrompen, eerst kwam ie nog met het wiel tot de lantaarnpaal B)
te heet gewassen? :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Peter, die 147 GTA heb je daar eigenlijk veel onderhoud/kosten aan?Tja sowieso benzine, verzekering en wegenbelasting valt wel mee denk ik. Maar voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, niks.
Het duurste tot nog toe waren een professionele poetsbeurt voordat hij te koop gezet werd (€500 of zo) en de upgrade voor de voorremmen.
Verder af en toe wat verse olie en filters en dat was het; hij staat zelfs nog op de originele banden na 24.000km (*is trots op zichzelf* O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Morgen zal ik even foto's maken van een subtiele update die ik heb gedaan..
En misschien binnenkort een hele zoot update's.. (ik sta op het punt van wankelen.. :X 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ga je een mazda kopen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Sander kan z'n 146 gewoon niet origineel laten he ... :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Soulfly schreef op zondag 25 maart 2007 @ 09:33:
Sander kan z'n 146 gewoon niet origineel laten he ... :)
en daarna verkoopt hij hem weer :P

@Peter: 24000 met de originle banden? :o Wist wel dat je een poetser was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Alfisti schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:28:
En dat zegt hij die weer een GTV wil hebben.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Alfa_146 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:35:
[...]

En dat zegt hij die weer een GTV wil hebben.. :>
sterker nog: die er nu een gaat bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vertel! :P

Bij mijn dealer staat ook nog een GTV 3.0 24v trouwens.
Erg nette auto, erg hoge prijs:
http://www.autoonline.nl/...u1q4v&group=&member=21545

Voor dat geld kun je ook al een nette GTA krijgen, dus dan zou ik het wel weten (rijdt ongeveer 182x moderner ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Alfisti schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:28:

Wilspelturig is niet alleen hij... jij ook :D

Maar voor zover ik nu weet wil Sander tegenwoordig een heldere kijk op de zaak hebben, goed verlicht in ieder geval.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Anoniem: 12561 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:57:
Vertel! :P

Bij mijn dealer staat ook nog een GTV 3.0 24v trouwens.
Erg nette auto, erg hoge prijs:
http://www.autoonline.nl/...u1q4v&group=&member=21545

Voor dat geld kun je ook al een nette GTA krijgen, dus dan zou ik het wel weten (rijdt ongeveer 182x moderner ;)).
Veelste duur die gtv.
Voor ruim 4000 euri minder haal je al een goede gtv 3.0 v6 uit duitsland, met ongeveer evenveel km en een jaar jonger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Soulfly schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:32:
[...]

Wilspelturig is niet alleen hij... jij ook :D
ach, eigenlijk wil ik gewoon een 155 en GTV alleen is dat niet haalbaar dus ik wissel elk jaar gewoon :P
Maar voor zover ik nu weet wil Sander tegenwoordig een heldere kijk op de zaak hebben, goed verlicht in ieder geval.
Xenon....... juist ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Hierbij de foto's van de laatste update, kleppendeksel antraciet metallic. 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/deksel/deksel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/deksel/deksel2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/deksel/deksel3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/deksel/deksel4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/deksel/deksel5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/deksel/deksel6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ziet er netjes uit! Mooie kleur ook! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

uch, wat hij zegt ^ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

d:)b Oog op detail zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Het ziet er in 't echt netzo mooi uit (zo niet mooier) dan op de foto's

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

:o helemaal vergeten foto's te maken van de 8C cabrio die op de autorai staat :o

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen een 155 small- en een widebody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
AngelDust schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:41:
:o helemaal vergeten foto's te maken van de 8C cabrio die op de autorai staat :o
Ik niet :Y)
Afbeeldingslocatie: http://xs414.xs.to/xs414/07130/DSC_5928__.jpg
Klikbaar voor 6mp

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 01-04-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Timmert schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:19:
Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen een 155 small- en een widebody?
Bouwjaar, zijschermen, deels andere motoren en "beter" afgewerkt.
Smallbody = 1992-1995 Widebody = 1995-1997

Kun je verder op de site van autoweek in carbase zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

En toen was er licht.. 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/xenon/xenon10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/xenon/xenon11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Bruut Sander 8)

In de nieuwe motor zat al vanaf het begin een tik... velen om mij heen denken dat dat een drijfstang lager is :X

* ephymerous is poepzat van die 16v's :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Na veel zoeken en lezen ga ik toch hier maar een aantal vragen neerzetten.

Ik ben bijna zover om mijn eerste auto aan te schaffen, dit gaat hoogstwaarschijnlijk een (tweedehands) Alfa 147 1.9 JTD uit 2001/2002/2003 worden. Echter ben ik er nog niet helemaal uit welke variant ik moet nemen. Ik weet namelijk niet of bepaalde zaken een meerwaarde hebben of niet.
Mijn eisen/wensen zijn dat het minimaal de 115 pk variant is in een distinctive uitvoering. Dat betekent dat er al een hoop standaard op zit. Ik zit in over het Nav+ systeem, het vermogen, de binnenruimte (3/5 deurs), stuurbediening en het onderhoud.

*Navigatie
Lijkt mij leuk maar van de navigatie heb ik gelezen dat het systeem te oud is en je beter een TomTom kunt gebruiken. Ik vind de 147 er beter uit zien met navigatie en aan bekerhouders heb ik ook niet veel. Wel doen of alleen als de prijs gelijk blijft? Niet dat ik er meer last van heb dan plezier.

*Vermogen
Ik wil dus minimaal voor een 115 pk versie gaan, maar wellicht raden jullie me aan om de iets nieuwere en snellere 140 pk variant te nemen i.v.m. nieuwere techniek. De 150 PK versie ligt boven het budget.

*Binnenruimte
Wat zijn precies de voor en nadelen van een 3 deurs t.o.v. een 5 deurs. Ik snap dat meerdere deuren makkelijker is voor meerdere passagiers, maar ik zit toch voorin. :)
Het gaat mij meer om de instap i.v.m. met grote deuren versus kleinere deuren en de verstelbaarheid van de stoel. Ik weet eigenlijk niet of ik met mijn ±1.92 fatsoenlijk in een 147 pas en of ik er na 75 km nog fit uit kan stappen. Daarbij vind ik een 3-deurs mooier en is ook iets lichter.

*Stuurbediening
Wordt dit een onmisbaar iets of is het onnodige luxe. Ik heb wel af en toe in auto's gereden die dit hebben en is wel makkelijk maar ik weet niet of dit op de langere duur nog enige nuttige functie heeft. Dit omdat de radio dichtbij zit. Is de stuurbediening er alleen in combinatie met een navigatiesysteem?

*Onderhoud
Ik heb voldoende gelezen om te weten dat zeker vanaf de 147 Alfa's een stuk beter zijn geworden met betrekking tot betrouwbaarheid. Echter lees ik wel wat zaken over elektrische storingen of mankementen. Kwam dit voornamelijk voor met een nieuwe auto en hoef ik me bij een tweedehands er minder zorgen om te maken? (eventuele problemen zij wellicht verholpen).
Zijn er nog bijkomende kosten waar ik rekening mee moet (gaan) houden? (typische 147 of Alfa probleempjes). En bij welke kilometerstanden moet de distributieriem nu vervangen worden. Dan lees ik elke 60.000, dan elke 100.000. Of komt dit door verschil van diesel en benzine?

Wellicht zijn er nog een aantal zaken waarop ik moet letten bij aankoop van een 147.

Hopelijk kan ik met antwoorden beter een keus maken tussen de verschillende uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Ik zit met mijn 1.93m. prima in een 147. De stoel kan zelfs nog 2 stapjes achteruit :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Zaterdag bij het tanken kwam ik er achter dat ik de tankdop van m'n 156 was vergeten bij de tankbeurt daarvoor 8)7

Net dus even op de sloop rondgelopen om een "nieuwe" tankdop te zoeken (en met moeite van een Belg af kunnen halen omdat hij een fikse staartbotsing gehad leek te hebben), maar wat een treurige boel met al die gecrashte Alfa's. Zonde gewoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Soms krijg ik wel eens de vraag wat er met de 8v gebeurt is... beelden zeggen meer dan woorden :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/Alfa%20155%201.8%20Formula/Einde%208v.JPG

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
hij rijd iig nog... :p

richard, iets voor jou ? :P http://www.speurders.nl/a..._ruilen_bmw_525i_24v.html
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.