Mja, ik denk niet dat er echt heel veel anders zal zijn met de brera

Ik denk dat je deze blauwe bedoeld?
.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Mja, ik denk niet dat er echt heel veel anders zal zijn met de brera
.
kijk, iemand die het snaptFMS schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:35:
ja, dat spreekt voor zich maar de originele 156 is ook een klassieker, ik ben er nog steeds niet op uit gekeken.
[afbeelding]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik ga daar heening._Buttje schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:28:
[...]
kijk, iemand die het snapt
[afbeelding]
wordt tijd voor een nieuwe foto reeks trouwens, deze is alweer een poosje geleden... maar eerst de auto eens grondig poetsen, kijken of ik die zwarte lak nog wat meer kan laten blinken en de krasjes kan laten verdwijnen. Mc. Guier o.i.d. moest ik dan hebben toch? Waar haal je dat, Halfords !?
Anyway, de 156 heeft vandaag niet zoveel gepresteerd tijdens de WTCC .. meteen uitgevallen in de eerste race door een fout van Larini. De tweede race als achterste 2 wagens gestart en 15e en 18e gefinished ofzo.
De volgende race is op Zandvoort .. pas in mei
Niet de moeite waard om te vermelden ^__^
Heeft die sukkel van een verkoper niks doorgegeven en derhalve geen "werkbon" laten uitschrijvenBalusC schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:50:
Op maandag hoor ik meer wat er aan de hand kan zijn ..
Qua sportief rijgedrag kan die Picasso het iig nooit winnen van de 159...ScorpionNL schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:03:
Ik ga donderdag waarschijnlijk een testrit maken in een 159 JTD 16VM'n pa moet een nieuwe leasebak en ik geef hem wat advies, zodat als ik met hem mee rij ik me niet hoef te schamen
(hij wilt zelf namelijk een Citroen C4 Picasso
). Ben benieuwd, nog nooit in een Alfa gereden. Ben zelf eerlijk gezegd ook niet zo'n fan van de oudere modellen van het merk (met uitzondering van de 155, mooie bak), maar vindt de 159 een erg geslaagd model, vooral de voorkant.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Anoniem: 94768
156 is toch niet zo klein van binnen? Hij rijdt nu een Vectra GTS. Denk dat de 159 qua binnenruimte aardig overeen zal komen met de Vectra? Misschien zelfs meer hoofdruimte achterin omdat de Vectra zo schuin afloopt (ik met mijn 1.75 zit al bijna tegen het dak aan achterin). Maar ik ga proberen om hem over te halen om iig niet voor de Citroen te gaanQua sportief rijgedrag kan die Picasso het iig nooit winnen van de 159...
Maar als je pa op zoek is naar veel binnenruimte dan valt dat natuurlijk behoorlijk tegen, 159 is van binnen net zo groot als de 156 en 155.
.
heb je meer pics van die kont 8C ?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Anoniem: 125158
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
[ Voor 35% gewijzigd door mjszwo op 13-03-2007 15:12 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-03-2007 22:39 ]
Als een TS perfect op carbs kan... Dan is het misschien leuk, maar door de injectie klinkt die ts niet zo geil meering._Buttje schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:52:
/me leest subarugek ... checkt link .. euh![]()
feli !
En 2.0 TS is ook gaaf hoor .. kwam bij mij nou niet helemaal uit de verf, maar 't is wel ff wat anders dan een carburateurs blok. Welliswaar hoort in een Giullia een heus carbs blok. In mijn 90 maakte me dat niet uit .. een ploffende uitlaat hoort daar niet persé bij.
Suc6 met de klus en post nu en dan eens wat pics
Die rode sjaak ben je zo kwijt hoor.... kwestie van naast het kanaal parkeren zonder handrem.KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:30:
probeer al enkele weken te gaan kijken naar een 155 in de buurt ... alleen steeds geen tijd... kijekn of ik in et weekend tijd heb
moet dan ook nog es die rode sjaak kwijt zien te raken ...
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Dr is vast wel een andere Sjohnnie die dat ding wil...KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:11:
krijg er dan alleen geen geld voor... geen geld voor rode sjaak, geen geld voor alfa...
XXXVI
XXXVI
Anoniem: 12561
En dit is in een 156??? hmz, vraag eens rond op www.alfaclub.nl/phpbb ....ephymerous schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:23:
C&P van mn topic op artc...
Zo, vrijdag... begin van het weekend, vaak een leuke dag, viel vandaag wat tegen
De week was al niet zo geweldig, knetterdruk met werken en school, en van de week thermostaat vervangen, direct wilde ik ff kleppendeksel spuiten. Zo gezegd zo gedaan. Draai 'm erweer op, barst Dus woensdag uit school een kunststoffen van een 156 gehaald, nieuwe pakking bij Marco opgehaald en erop gezet. Daar ging dus weer bijna een 100euro aan nutteloze kosten
Auto liep weer netjes, tempratuur kwam lekker vlot omhoog. Gisteravond paps er mee op pad, kwam terug dat de auto wat haperde, weer gezeur met de bougiekabels? Ik ffies doppen ed losgehaald en daarna liep ie weer top. Gisteraaf er mee naar Groningen, steeds afslaan, inhouden ed.
Vandaag op de terugweg begon het gedonder al een paar km vanaf Groningen, achterband lek, en velg uiteraard krom Lekker op de vluchtstrook met gevaar voor eigen leven thuisbrengertje erop gezet en weer verder rijden. Auto liep opzich hardstikke fijn, op 1 of 2x inhouden na. 1km voor huis hoorde ik wat, radio zacht... tak tak tak...
Allerd en Hilbert aan de lijn gehad, Martijn ffies langs geweest, allemaal tot de conclusie koment dat krukaslager kapot is. Waarschijnlijk een oliekanaaltje verstopt en zodoende dus kapot gelopen. Lang met Hilbert aan de lijn gehangen, tot de conclusie gekomen dat een ander blok de beste optie is
De auto is verder prima, strak verlaagd, qv skirtjes, q4 interieur ed. Dus morgen maar eens beginnen met het zoeken naar een goed 2.0 16v blok en die over laten hangen. Helaasch ben ik nog een jaartje student dus financieel moet er nog een oplossing gezocht worden, maar ik denk dat dat wel goed komt
Mgoed, voorlopig dus ffies weer op de fiets, scheelt dat ik er goed weer bij heb En strax weer een fijn blok in de auto, en dan ben ik dus sneller als verwacht van dat dieselende geluid af
Kannie daar ook terecht
[ Voor 26% gewijzigd door mjszwo op 18-03-2007 12:41 ]
Gaaf, je hebt je auto iets naar achter gereden
.
hehe, in de rode ligt nog een 1.8 8v. Die is er al bijna uitAnoniem: 125158 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:50:
[...]
Kannie daar ook terecht
ghehe
Maar ligt daar nou een TS blok in offe? Vanaf de 75 weetik het niet meer... ghehe.
Jeps, 2.0 16v met 169.000km's op de klok. Komt er as vrijdag in, met nieuwe distributie, nokkenasversteller en koppelingsplatenSpecht schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:03:
Hij heeft zo te zien aan zijn msn naam al een ander blok geregeld...
De rest mag ie zelf melden.
XXXVI
je auto is gekrompen, eerst kwam ie nog met het wiel tot de lantaarnpaal
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-03-2007 18:47 ]
nice repo, nice picsAlfa_146 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:26:
Ik wilde toch eens een foto-repo maken van een belangrijk onderdeel in de TS motoren namelijk de Nokkenasversteller.
Aangezien ik mijn versteller net heb laten vervangen, heb ik de oude meegenomen voor deze foto-repo.
Het is een bijzonder mooi stukje techniek, in het "huis" zit een gedraaid schroefdraad en omdat de "as" met een veer heen en weer gaat draait zo de nokkenas.
Hieronder een beschrijving hoe de versteller in elkaar zit, tevens een beschrijving hoe je hem kan reviseren.
Artikelcode revisie-setje; 71715450 (kosten ong € 5,-)
Een compleet gemonteerde nokkenasversteller;
[afbeelding]
De onderdelen op volgorde van links naar rechts;
[afbeelding]
Het lege "huis" (zie het gedraaide schroefdraad)
[afbeelding]
De 2 o-ringen weer geplaatst;
[afbeelding]
Het kunstof o-ringetje geplaatst
[afbeelding]
Opbouw van de "as";
[afbeelding]
Veer om de "as";
[afbeelding]
Tandwiel met olie-afsluiter;
[afbeelding]
Keerring op tandwiel geplaatst;
[afbeelding]
De 2 tandwielen geplaatst op de "as", zo kan ze samen makkelijk in het "huis" plaatsen.
[afbeelding]
Het "huis" en de "as" met tandwielen;
[afbeelding]
De tandwielen in het "huis" geplaatst;
[afbeelding]
De "as" met de veer en het "huis";
[afbeelding]
De "as" geplaast in het "huis" hierna zal de borgveer terug geplaatst moeten worden;
[afbeelding]
Losse beschrijving voor revisie nokkenasversteller;
- Borgveer bovenop losmaken
- Met een compressor rustig in het gat blazen dat in het schroef gedeelte van die versteller zit. (LET OP: het systeem staat op druk door de veer, pas op voor ogen/hoofd)
- Haal het complete "huis" leeg
- Het "huis" schoonmaken en rechtop zetten
- De 2 o-ringen terug plaatsen in het "huis"
- Het witte kunstof o-ring plaatsen
- Daarna de 2 tandwielen met de letters die aan de zijkanten staan bij tegenoverelkaar op elkaar leggen zodat de gaatjes ook tegenover elkaar staan.
- Dan deze tandwielen erin draaien.
- Dan de ''deksel'' met de veer erin drukken in het huis. Je zal merken dat die er niet helemaal in wil. Dan omlaag blijven drukken en er weer lucht in blazen, hij zal dan ineens verder naar binnen gaan. Borging erop en klaar is je gereviseerde versteller.
Nieuwe nokkenas versteller kost je 122 euri ex btw.Magicw00b schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:01:
Ik rij sinds enige tijd ook in een Alfa 146 uit 1997 (Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen)
Maar nu moet binnenkort( lees binnen 6 maanden of 15000 km) mijn distributie riem vervangen worden. Maar nu is mijn nokkenasversteller aan vervaning toe (diesselend geluid)
nu was mijn vraag: is die nokkenasversteller altijd te reviseren?
Zoniet? wat zou mij dan het vervangen van de distributie+ nokkenasversteller ongeveer gaan kosten?
Nice Nice, waar kan je deze bestellen? Ben 'm dan vrijdag nodigAlfa_146 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:26:
Ik wilde toch eens een foto-repo maken van een belangrijk onderdeel in de TS motoren namelijk de Nokkenasversteller.
Aangezien ik mijn versteller net heb laten vervangen, heb ik de oude meegenomen voor deze foto-repo.
Het is een bijzonder mooi stukje techniek, in het "huis" zit een gedraaid schroefdraad en omdat de "as" met een veer heen en weer gaat draait zo de nokkenas.
Hieronder een beschrijving hoe de versteller in elkaar zit, tevens een beschrijving hoe je hem kan reviseren.
Artikelcode revisie-setje; 71715450 (kosten ong € 5,-)
Een compleet gemonteerde nokkenasversteller;
[afbeelding]
Thx, nice gedaan, waar kan je deze bestellen?
De onderdelen op volgorde van links naar rechts;
[afbeelding]
Het lege "huis" (zie het gedraaide schroefdraad)
[afbeelding]
De 2 o-ringen weer geplaatst;
[afbeelding]
Het kunstof o-ringetje geplaatst
[afbeelding]
Opbouw van de "as";
[afbeelding]
Veer om de "as";
[afbeelding]
Tandwiel met olie-afsluiter;
[afbeelding]
Keerring op tandwiel geplaatst;
[afbeelding]
De 2 tandwielen geplaatst op de "as", zo kan ze samen makkelijk in het "huis" plaatsen.
[afbeelding]
Het "huis" en de "as" met tandwielen;
[afbeelding]
De tandwielen in het "huis" geplaatst;
[afbeelding]
De "as" met de veer en het "huis";
[afbeelding]
De "as" geplaast in het "huis" hierna zal de borgveer terug geplaatst moeten worden;
[afbeelding]
Losse beschrijving voor revisie nokkenasversteller;
- Borgveer bovenop losmaken
- Met een compressor rustig in het gat blazen dat in het schroef gedeelte van die versteller zit. (LET OP: het systeem staat op druk door de veer, pas op voor ogen/hoofd)
- Haal het complete "huis" leeg
- Het "huis" schoonmaken en rechtop zetten
- De 2 o-ringen terug plaatsen in het "huis"
- Het witte kunstof o-ring plaatsen
- Daarna de 2 tandwielen met de letters die aan de zijkanten staan bij tegenoverelkaar op elkaar leggen zodat de gaatjes ook tegenover elkaar staan.
- Dan deze tandwielen erin draaien.
- Dan de ''deksel'' met de veer erin drukken in het huis. Je zal merken dat die er niet helemaal in wil. Dan omlaag blijven drukken en er weer lucht in blazen, hij zal dan ineens verder naar binnen gaan. Borging erop en klaar is je gereviseerde versteller.
XXXVI
Nee, hij is niet altijd te reviseren.., soms is hij te ver versleten dan lukt het niet meer.Magicw00b schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:01:
Nnu was mijn vraag: is die nokkenasversteller altijd te reviseren?
Gewoon bij de dealer, door het artikelnummer door te geven.ephymerous schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:53:
[...]
Nice Nice, waar kan je deze bestellen? Ben 'm dan vrijdag nodig
[ Voor 4% gewijzigd door -Sander- op 19-03-2007 18:15 ]
Heel erg fijn beeld materiaalAnoniem: 12561 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:35:
Jullie hebben wat gemist; check even dit filmpje!
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?p=83863#83863
[ Voor 15% gewijzigd door Alfisti op 20-03-2007 01:03 ]
Ja en nee, want die had hij liever niet online staan.Alfisti schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 01:02:
Kan mij iets herinneren dat Harry ook iets roods uit Italie heeft??????![]()
foto's enzo daarvan?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 12561 op 20-03-2007 11:19 ]
Ik wilde daar ook naar toe gaan, maar met mijn auto is daar geen lol aan denk ikAnoniem: 12561 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:19:
[...]
Ja en nee, want die had hij liever niet online staan.
Gewoon 22-4 meekomen naar de Cannonbal Run, dan kun je die ook in het echt bewonderen.
XXXVI
Hehe en er dan achteraan pendelen met 150pk, lijkt me niet zo heel leuk, houd er niet van de sloomste te zijnAnoniem: 12561 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:16:
Tuurlijk wel, die van mij loopt ook niet harder dan 260, maar hoe vaak in je leven zie je 100 superauto's volgas door Duitsland knallen?
Vipers, Z06'en, een Diablo, F360, F430, TVR's, RS4's, een Exige, stuk of 25 M3's (sorry), EVO's, 911's, een Ruf, getunede Impreza's, het komt allemaal. We moeten alleen nog zo'n nummertjes-automaat als bij het postkantoor staat kopen voor de meerijders.
[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 20-03-2007 21:07 ]
XXXVI
Durf het bijna niet te vragenAnoniem: 12561 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:22:
Met de 147 denk ik.
Gewoon bijrijdersstoeltjes bietsen dan; zijn genoeg mensen die alleen met al hun vrienden komen die dag.
XXXVI
Sjah wat is verstandig he, er zijn hele goede tussen, en hele slechten. Techniek van een 33, zeker een 8v is relatief simpel. Met een werkplaatshandboek kom je heel ver. Blokjes en 2e hands onderdelen kosten geen drol...flashin schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:47:
Alfa trekt mij uiteraard al langer aan, nu heb ik vorig jaar eindelijk mijn rijbewijs binnen dus wil binnenkort eens een autootje aanschaffen. Ik ben op dit moment rustig aan het rondkijken naar diverse alfa romeo 33-jes
Wat ik me nou afvraag, is het uberhaupt slim om in mijn situatie zo'n soort auto te kopen ivm het volgende:
- weinig sleutelervaring
nadruk op weinig, heb wel mensen in de buurt voor electra e.d. maar niet alfa specifieke 'experts'
wel zin om het (grotendeels) te leren
- te onderhoudsgevoelig
- bij het aanbod van 33jes in mijn budget zitten vaak wat probleempjes
Is het dus wel een 'ok' keuze om als eerste auto te kopen? Ik ben geen voltijdstudent meer, wel autoliefhebber, ga hem gebruiken voor woon- en werkverkeer voor ongeveer: 1 jaar (20k km)
XXXVI
Waar, maar...Specht schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:28:
Tja ik zou ook zeggen neem dan een 155 ofzo voor woon-werk verkeer.
Zijn jonger, meer ruimte, net zo zuinig(onzuinig) als een 33 volgens mij... en een simpele 1.7 8v uit 93-94 kost geen drol tegenwoordig, plus dat die 8v blokken redelijk onderhoudsvrij zijn,
En er is aanbod genoeg van dus kun je op je gemak de "beste" uitzoeken, zonder dat je een rampenbak koopt...
Just my 2 cents.
[ Voor 3% gewijzigd door AkroBatik op 22-03-2007 00:19 ]
.
BMW 535D
ik zeg niiiiiiksSoulfly schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:01:
Ga je voor een "gewone" 2.0 8v is er eigenlijk maar weinig dat er stuk aan kan gaan
lalalallalaaalaaaDe 2.0 8v die in de 75 ligt, is later ook in de 8v versies van de 155 gelegd, wat dat betreft is daar in zijn geheel niets mis mee.
[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-03-2007 10:36 ]
Klopt, je wordt belast op basis van cylinderinhoud in plaats van gewicht. Dan is een 1.4 natuurlijk veel goedkoper dan een 2.0.Soulfly schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:01:
@Dupje: Ga jij je eens verdiepen in het gewicht van de 145. In Nederland betaal je voor de 145/146 en 155 even veel in wegenbelasting, wat dat betreft geen argument. Ik weet niet precies hoe het in Belgie geregeld is (op vermogen geloof ik?), dan is een lichtere motor uiteraard wel interessanter in 't kader van kosten besparing.
.
Da's waar, maar ook alleen omdat de gewone 3.0 geploft was.Soulfly schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:01:
Akrobatic: Houd je er bij de 75 van Peter wel in je achterhoofd dat daar een uitgeboord blok in lag?
.
Uitermate teleurstellend.AkroBatik schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:16:
En hoe is de versnellingsbak van een 75 kwalitatief?
Ik wil ook niet weten wat jij met die 90 uitgespookt hebt.
BMW 535D
te heet gewassen?ing._Buttje schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:46:
[...]
je auto is gekrompen, eerst kwam ie nog met het wiel tot de lantaarnpaal
Bier fan Fryske grûn!
.
BMW 535D
en daarna verkoopt hij hem weerSoulfly schreef op zondag 25 maart 2007 @ 09:33:
Sander kan z'n 146 gewoon niet origineel laten he ...
En dat zegt hij die weer een GTV wil hebben..
sterker nog: die er nu een gaat bekijkenAlfa_146 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:35:
[...]
En dat zegt hij die weer een GTV wil hebben..
Wilspelturig is niet alleen hij... jij ook
BMW 535D
Veelste duur die gtv.Anoniem: 12561 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:57:
Vertel!
Bij mijn dealer staat ook nog een GTV 3.0 24v trouwens.
Erg nette auto, erg hoge prijs:
http://www.autoonline.nl/...u1q4v&group=&member=21545
Voor dat geld kun je ook al een nette GTA krijgen, dus dan zou ik het wel weten (rijdt ongeveer 182x moderner).
ach, eigenlijk wil ik gewoon een 155 en GTV alleen is dat niet haalbaar dus ik wissel elk jaar gewoon
Xenon....... juist ja.Maar voor zover ik nu weet wil Sander tegenwoordig een heldere kijk op de zaak hebben, goed verlicht in ieder geval.
BMW 535D
Bier fan Fryske grûn!
Ik nietAngelDust schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:41:
helemaal vergeten foto's te maken van de 8C cabrio die op de autorai staat
[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 01-04-2007 23:27 ]
Bouwjaar, zijschermen, deels andere motoren en "beter" afgewerkt.Timmert schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:19:
Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen een 155 small- en een widebody?
XXXVI
Anoniem: 23891
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
XXXVI
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq