Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 08:58:
Het zou hier gaan om een software upgrade voor de N80 (NON IE).
Die hiervan de (IE) versie zou moeten maken, dit vroeg ik met de vraag of het zou lonen om naar een NSP tegaan om mijn N80 daar te laten voor zien van andere FW.
Denk je echt dat ze je bij eens nsp je voorzien van IE firmware?
Kans ik wel hééél klein denk ik, denk trouwens dat ze die nog niets eens hebben...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de helpdesk medewerker zou ik bij de NSP mijn mobiel kunnen laten voorzien van nieuwe fw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:15:
Volgens de helpdesk medewerker zou ik bij de NSP mijn mobiel kunnen laten voorzien van nieuwe fw...
Nieuwe firmware of IE firmware?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IE firmware.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Als het goed is wordt de nieuwe versie 4.0623.0.47. Changes e.d. zijn bij mij nog niet bekend.

Het lijkt me trouwens vrij raar als ze nu de IE features voor alle N80's gaan uitbrengen. Dat zou betekenen dat ze min of meer terugkomen op de beslissing om een apart IE model uit te brengen. Maargoed, het kan wel.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn N80 ook voorzien hebben van de IE fw maar aangezien ik het lef niet heb om het op de niet officiele manier te doen ben ik eens gaan bellen, zodoende.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Moning2 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:08:
[...]

operatorselectie, staat bij instellingen - netwerk
Ja maar dan kun je dus alleen automatisch of handmatig kiezen, niet dus de operator die JIJ wilt.
Kortom weet iemand hoe je een voorkeursnetwerk in kunt stellen (danwel eventueel met aditionele software op de N80)

[ Voor 17% gewijzigd door Rfce op 16-01-2007 19:02 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:44
Rfce schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:01:
[...]

Ja maar dan kun je dus alleen automatisch of handmatig kiezen, niet dus de operator die JIJ wilt.
Kortom weet iemand hoe je een voorkeursnetwerk in kunt stellen (danwel eventueel met aditionele software op de N80)
ehm... probeer eens handmatig en zoek meteen even op vandale wat dat betekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Rfce schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:01:
[...]

Bedoel je zoals je dat (vroeger) op Motorola's kon/kan instellen? Als je er nog een hebt liggen kan het daar denk ik mee want volgens mij is het simkaart gebonden. Dan nog hopen dat je Nokia er nog iets mee doet. Een programma op de N80 dat dat kan zou trouwens wel handig zijn.

Hier staat er iets over.

[ Voor 6% gewijzigd door vbmot op 16-01-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
vbmot schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:49:
[...]

Bedoel je zoals je dat (vroeger) op Motorola's kon/kan instellen? Als je er nog een hebt liggen kan het daar denk ik mee want volgens mij is het simkaart gebonden. Dan nog hopen dat je Nokia er nog iets mee doet. Een programma op de N80 dat dat kan zou trouwens wel handig zijn.

Hier staat er iets over.
ik kan in nederland wel een andere provider kiezen maar dan wordt de toegang geweigerd, kan alleen t-mobile (van mn sim kaart) kiezen, in het buitenland kan ik wel zelf weten welke ik gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Moning2 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:26:
[...]

ik kan in nederland wel een andere provider kiezen maar dan wordt de toegang geweigerd, kan alleen t-mobile (van mn sim kaart) kiezen, in het buitenland kan ik wel zelf weten welke ik gebruik
Het gaat ook om het buitenland. In landen waar je aanbieder meerdere roamingcontracten heeft afgesloten kun je van verschillende netwerken gebruik maken. Stel dat netwerk A goedkoper is en netwerk B heeft een betere dekking. Dan wil je dus instellen dat je telefoon van netwerk A gebruik maakt als dat mogelijk is (hogere prioriteit) en overschakelt op B als A niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Heij, interessant. Ik wist dus niet dat in de SIM is vastgelegd wat je preferred roaming provider is.
In dat artikel staat dat je het via een class2 sms of een toetsencombinatie kunt wijzigen. Maar eens zoeken of ik daar iets over kan vinden.
Toch is het raar dat hij altijd automatisch Mobistar selecteert (ik heb een orange abbo). Je zou zeggen dat Base (kpn orange) de preferred provider is. Qua prijs maakt het allemaal niets uit, bellen/gebeld worden/sms is bij ieder hetzelfde.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Rfce schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:20:
[...]

Toch is het raar dat hij altijd automatisch Mobistar selecteert (ik heb een orange abbo). Je zou zeggen dat Base (kpn orange) de preferred provider is. Qua prijs maakt het allemaal niets uit, bellen/gebeld worden/sms is bij ieder hetzelfde.
Ik weet niet of dit nu over België gaat maar ik vermoed van wel?
Mobistar is van de Orange groep. Base is onafhankelijk of allessinds van een volledig andere groep. Die noemden vroeger Orange maar omdat de naam al in gebruik was (en 'Orange group', die ook France Telecom heeft, op dat moment Mobistar overkocht dacht ik) zijn ze dus moeten veranderen van naam.
Dus is het wel logisch dat hij dat selecteerd denk ik

[ Voor 13% gewijzigd door nick_vh op 17-01-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik had hier iets gepost maar inmiddels zelf al gevonden. Excuses voor dit bericht. Ik kan het helaas niet meer verwijderen.

[ Voor 61% gewijzigd door sretlow op 17-01-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:15:
Dat kunnen ze zeker wel, hoorde net van iemand die een familielid heeft werken bij een NSP en zij had zijn N80 in zeven (7!) minuten veranderd naar een N80i, ik heb natuurlijk een mailtje gestuurd nar die NSP met de vraag voor mij hetzelfde te doen maar ik heb antwoord gekregen dat ze enkel een N80 kunnen upgraden met N80 firmware en een "eventuuel in het buiteland gekochte N80i na garantiecontrole" kunnen upgraden met N80i firmware... t'is dus niet van kunnen maar van willen (of mogen) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
[...]

Qua prijs maakt het allemaal niets uit, bellen/gebeld worden/sms is bij ieder hetzelfde.
Inderdaad, bij Orange maakt het niks uit, maar er zijn ook andere voordelen zoals GPRS roaming op een netwerk met slechtere dekking dan een ander netwerk zonder GPRS roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:39

pim

In de Music Player kun je kiezen voor "Music Library".
Daar zie je staan:

- All Tracks
- Artists
- Albums
- Track lists
- Genres
-Composers

Al deze mappen zijn leeg, op "Track lists" na, daar staat:
- mijn eigen tracklist, genaamd: Tracklist.m3u.. + "Most Played Tracks", "Recent Tracks", en "Recent Additions"

Waarom staat daar niks? Ik luister dagelijks muziek op mijn telefoon..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
pim schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:36:
In de Music Player kun je kiezen voor "Music Library".
Daar zie je staan:

- All Tracks
- Artists
- Albums
- Track lists
- Genres
-Composers

Al deze mappen zijn leeg, op "Track lists" na, daar staat:
- mijn eigen tracklist, genaamd: Tracklist.m3u.. + "Most Played Tracks", "Recent Tracks", en "Recent Additions"

Waarom staat daar niks? Ik luister dagelijks muziek op mijn telefoon..?
probeer eens update library bij options in de music library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede tweakers,

Ik ga in februari voor een nieuwe telefoon en vond de N80 een geschikte telefoon voor mij.
Wat is nou het grote verschil tussen de N80 en de N80i. Is het de 20 euro extra waard om de N80i te kopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:38:
Hallo mede tweakers,

Ik ga in februari voor een nieuwe telefoon en vond de N80 een geschikte telefoon voor mij.
Wat is nou het grote verschil tussen de N80 en de N80i. Is het de 20 euro extra waard om de N80i te kopen of niet?
Het grote verschil is VoIP ondersteuning in de N80i. Je moet zelf bepalen of dat handig is voor jou. Vooral als je veel in het buitenland zit en de beschikking hebt over wifi heb je die 20 euro er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:38:
Hallo mede tweakers,

kunt volgens mij de gewone n8o kopen. de i-sw komt op de update-site (zie enkele posts terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Wlan wizard ook geinstalleerd (via link pag. 32 gedownd) en werkt als een zonnetje. Ik heb bijna alle 5 delen doorgelezen en heb eigenlijk geen van de problemen die ik hier lees. Heb de laatste firmware V 4.0623.0.42

Vraagje, ik heb me suf gegoogled maar kan niet ontdekken wat de grote verschillen zijn tussen een N80 en een N80 IE los van de VOIP mogelijkheid. Is een IE versie veel stabieler en/of heb je meer functionaliteit? Niet dat ik meer stabiliteit nodig heb want de mijne crasht eigenlijk nooit...

Laatste vraagje, ik weet niet of de toetsblokkering ook aangezet kan worden als de N80 dichtgeschoven is. Moet ik 'm elke keer weer open en dicht doen voor op "ja" op de vraag te antwoorden of is er een toetscombi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:06:
Ik heb de Wlan wizard ook geinstalleerd (via link pag. 32 gedownd) enwerkt als een zonnetje. Ik heb bijna alle 5 delen doorgelezen en heb eigenlijk geen van de problemen die ik hier lees. Heb de laatste firmware V 4.0623.0.42

Vraagje, ik heb me suf gegoogled maar kan niet ontdekken wat de grote verschillen zijn tussen een N80 en een N80 IE los van de VOIP mogelijkheid. Is een IE versie veel stabieler en/of heb je meer functionaliteit? Niet dat ik meer stabiliteit nodig heb want de mijne crashed eigenlijk nooit...

Laatste vraagje, ik weet niet of de toetsblokkering ook aangezet kan worden als de N80 dichtgeschoven is. Moet ik 'm elke keer weer open en dicht doen voor op "ja" op de vraag te antwoorden of is er een toetscombi?
nee je hoeft hem niet dicht te doen.

je kan via het knopje boven op de telefoon waarmee je ook je profief kunt wijzigen ook voor toetsenblokering kiezen.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:06:
Ik heb de Wlan wizard ook geinstalleerd (via link pag. 32 gedownd) enwerkt als een zonnetje. Ik heb bijna alle 5 delen doorgelezen en heb eigenlijk geen van de problemen die ik hier lees. Heb de laatste firmware V 4.0623.0.42

Vraagje, ik heb me suf gegoogled maar kan niet ontdekken wat de grote verschillen zijn tussen een N80 en een N80 IE los van de VOIP mogelijkheid. Is een IE versie veel stabieler en/of heb je meer functionaliteit? Niet dat ik meer stabiliteit nodig heb want de mijne crashed eigenlijk nooit...

Het knopje waar je hem mee aan en uit zet. Dan kun je je toetsen ook blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duh...

Thanx guys!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:16
[...]

Heij, interessant. Ik wist dus niet dat in de SIM is vastgelegd wat je preferred roaming provider is.
In dat artikel staat dat je het via een class2 sms of een toetsencombinatie kunt wijzigen. Maar eens zoeken of ik daar iets over kan vinden.
KPN Orange is al jaren niet meer: Toen France Telecom de Orange-groep overnam van Vodafone, heeft FT/Orange besloten om haar belang in de joint-venture in KPN Orange te verkopen aan KPN. FT had al een groot belang in een andere aanbieder in België, Mobistar, dus ze moesten een van de twee verpatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het onvangst ( Wi-Fi ) bij de N80 IE nou echt beter of is dit een sprookje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk gaat m'n n80 het weer goed doen met een .47 update. De tijd (en waarschijnlijk ook andere settings) gaan nog steeds verloren wanneer ik m'n telefoon uitschakel (de wekker doet het dus ook niet). Ik ben 2 weken terug bij een NSP geweest; daar is ter plekke m'n telefoon 'goed' geflashed door hun, maar ook dat hielp niet. (morgen dus weer ff terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:40:
Is het onvangst ( Wi-Fi ) bij de N80 IE nou echt beter of is dit een sprookje??
Het zou best kunnen, maar mijn technisch inzicht zegt dat dit ten koste gaat van de batterijtijd.
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:14:
Hopelijk gaat m'n n80 het weer goed doen met een .47 update. De tijd (en waarschijnlijk ook andere settings) gaan nog steeds verloren wanneer ik m'n telefoon uitschakel (de wekker doet het dus ook niet). Ik ben 2 weken terug bij een NSP geweest; daar is ter plekke m'n telefoon 'goed' geflashed door hun, maar ook dat hielp niet. (morgen dus weer ff terug)
Klinkt eerder als een defecte chip / (backup)batterij. Ik weet niet of er zo'n dergelijke batterij in zit maar dit lijkt me logischer dan firmware, vooral als je telefoon al eens opnieuw geflashed is.

[ Voor 54% gewijzigd door DataGhost op 18-01-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, zo klinkt het inderdaad wel. Alsof het .. ram? .. gewoon geen stroom meer krijgt en dus gereset wordt wanneer ik de phone uitschakel. Maar hardwarematig zou het niet een defect zijn, aangezien het pas is sinds ik de nokia updater naar .42 heb gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Wat is nou het grote voordeel/verschil om Opera (8.65) te installeren t.o.v. de standdard browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
sretlow schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:43:
Wat is nou het grote voordeel/verschil om Opera (8.65) te installeren t.o.v. de standdard browser?
-Opera heeft bij mij nog nooit een melding gegeven dat het geheugen vol was.
-Opera kan je usernames/wachtwoorden onthouden. Best handig met zo'n priegelkeyboard.
-Opera biedt multipagina browsing (soort tabs, alleen je moet via het menu switchen ipv via echte tabs die natuurlijk kostbare ruimte op het scherm zouden innemen).
-Opera heeft ingebouwde support voor wml (wap) pagina's. Je hoeft hiervoor dus niet eerst de andere browser te openen.

Vooral als het op snelheid aankomt vind ik Opera echter inferieur aan de ingebouwde browser. Ander nadeel vind ik de afwezigheid van de cursor (het pijltje :P ).

Qua rendering ontlopen ze elkaar niet veel (mits je Opera op full-screen mode draait). Beide laten een pagina gewoon zien zoals 'ie hoort en op je computer ook te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvH
  • Laatst online: 07-01 13:55

FvH

Aan het typen...

Ik heb dus nu al een tijdje een N80i maar ik krijg bellen via voip niet voor elkaar. Zou iemand duidelijk uit willen leggen hoe dit in te stellen?

Ik probeer via xs4all etc. Ik heb al via wifi en UMTS geprobeerd, maar lukt me niet. Ook voipbuster lukt me niet :(

Thanks

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

FvH schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:09:
Ik heb dus nu al een tijdje een N80i maar ik krijg bellen via voip niet voor elkaar. Zou iemand duidelijk uit willen leggen hoe dit in te stellen?

Ik probeer via xs4all etc. Ik heb al via wifi en UMTS geprobeerd, maar lukt me niet. Ook voipbuster lukt me niet :(

Thanks
Dat is in dit topic al meerdere malen zeer duidelijk uitgelegd. Als je er met die instructies nog niet uitkomt is het handig dat erbij te vermelden EN te vertellen wat er precies verkeerd gaat, hier hebben we niks aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu al een tijdje films te kijken op mijn N80. Tis me gelukt met een 3GP converter, maar dan krijg ik wel bagger kwaliteit. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen? Ik heb ook MP4 erop geprobeerd, maar dan zegt hij dat hij de mediaclip niet kan afspelen. Wat kan ik hier tegen doen? Ik heb de laatste firmware updates erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:29:
Ik probeer nu al een tijdje films te kijken op mijn N80. Tis me gelukt met een 3GP converter, maar dan krijg ik wel bagger kwaliteit. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen? Ik heb ook MP4 erop geprobeerd, maar dan zegt hij dat hij de mediaclip niet kan afspelen. Wat kan ik hier tegen doen? Ik heb de laatste firmware updates erop staan.
Dan moet je DivX Player of pvPlayer installeren. Die laatste kan ik trouwens niet aanraden, ik verdenk 'm ervan dat 'ie rare dingen doet.

Overigens kun je hier filmpjes van google video downloaden op je N80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vbmot schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:40:
[...]

Dan moet je DivX Player of pvPlayer installeren. Die laatste kan ik trouwens niet aanraden, ik verdenk 'm ervan dat 'ie rare dingen doet.

Overigens kun je hier filmpjes van google video downloaden op je N80.
Bedankt man! Heb je misschien ook een site waar ik de DivX Player normaal kan downloaden? Ik heb ff gezocht met Google, maar ik kan hem niet echt vinden :|

Edit: Ik heb hem nu op mijn telefoon staan, maar hoe krijg ik nou een filmpje in die DivX Player?

Edit 2: Ik merk dat ik nu wel .avi bestanden kan afspelen, maar kik heb nog geen geluid. En kan je eigenlijk ook .mp4 afspelen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

.mp4 kun je zeker afspelen, ik heb in het derde deel geloof ik een post gemaakt hoe je avi's om kunt zetten naar .mp4 waardoor je ze gewoon met (de standaard) realplayer kunt afspelen...

Edit:
Heb hem speciaal voor jou nog even opgezocht.

:*) :*) :*)

[ Voor 29% gewijzigd door EWK op 20-01-2007 00:17 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japser-
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01-2024
renbull schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:20:
[...]

nee je hoeft hem niet dicht te doen.

je kan via het knopje boven op de telefoon waarmee je ook je profief kunt wijzigen ook voor toetsenblokering kiezen.
Kun je dit eigelijk niet instellen dat ie dat automatisch doet na x seconden/minuten? Dat is wel een gemis namelijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
-Japser- schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:11:
[...]

Kun je dit eigelijk niet instellen dat ie dat automatisch doet na x seconden/minuten? Dat is wel een gemis namelijk ..
Handy Keylock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Handy Keylock ja, is al meerdere keren besproken hier...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Is sync via netwerk (wifi) mogelijk? Want al het andere (zelf met kabel ) krijg ik niet fijn werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezzz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 16:11
Mijn beeld wordt om de paar seconden even wit. (flikkerd)
Ken iemand dit probleem? heb hem net terug van een repaircenter (waar ze blijkbaar het probleem niet hebben opgelost), dit wordt weer retour lijkt me?

firmare update, reset alles heb ik al gedaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 19-06 00:07
sretlow schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:13:
Is sync via netwerk (wifi) mogelijk? Want al het andere (zelf met kabel ) krijg ik niet fijn werkend.
Hoe krijg je wat niet fijnwerkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
:@

Mijn N80 heeft even een duik genomen in het afwaswater :S
Hij viel gelijk daarna uit en ik heb direct de accu, sd en sim eruit gehaald en laten drogen op mijn verwarming. Na 28 uur drogen heb ik hem weer aan gedaan'.

Mijn display is om dit moment een beetje vreemd aan het doen. Er is bijna niets leesbaar. Het ziet er een beetje uit als storing op de tv via schotelantenne en hij wordt om de 5 seconden wit. De tijd is wel gewoon goed leesbaar. Als ik naar berichten ga, dan zie ik bovenin wel "berichten" staan (duidelijk leesbaar) maar het staat cursief naar links. en als ik over de snelkoppelingen ga worden de icoontjes wel gewoon goed weergegeven.

Zal ik hem nog langer moeten laten drogen voordat ik ermee naar een NSP ga? Ik heb namelijk het vermoeden dat het display niet stuk ik, maar dat er ergens kortsluiting zit op de printplaat of iets dergelijks.

Hoop dat ie nog te redden valt.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:42:

Hij viel gelijk daarna uit en ik heb direct de accu, sd en sim eruit gehaald en laten drogen op mijn verwarming. Na 28 uur drogen heb ik hem weer aan gedaan'.

Mijn display is om dit moment een beetje vreemd aan het doen. Er is bijna niets leesbaar. Het ziet er een beetje uit als storing op de tv via schotelantenne en hij wordt om de 5 seconden wit. De tijd is wel gewoon goed leesbaar. Als ik naar berichten ga, dan zie ik bovenin wel "berichten" staan (duidelijk leesbaar) maar het staat cursief naar links. en als ik over de snelkoppelingen ga worden de icoontjes wel gewoon goed weergegeven.

Zal ik hem nog langer moeten laten drogen voordat ik ermee naar een NSP ga? Ik heb namelijk het vermoeden dat het display niet stuk ik, maar dat er ergens kortsluiting zit op de printplaat of iets dergelijks.

Langer laten drogen heeft denk ik geen zin. Het enige wat je kunt doen is 'm echt kurkdroog krijgen en dan naar NSP gaan en hopen op een reparatie onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2

zon scherm heeft tientallen contactjes, waarschijnlijk een paar beschadigd en daarom die rare beelden, maar droger wordt ie denk ik niet na 28 uur op de verwarming, breng em maar terug op goed geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:26:
[...]

Langer laten drogen heeft denk ik geen zin. Het enige wat je kunt doen is 'm echt kurkdroog krijgen en dan naar NSP gaan en hopen op een reparatie onder garantie.
Dat zal je niet lukken, waterschade kunnen ze altijd zien. Ze gebruiken een speciaal stofje (ik weet niet precies welk, er zijn er veel die het kunnen) waarmee water aangetoond kan worden, dit blijft in de veranderde staat zelfs nadat het droog is. Garantie kan je naar fluiten dus.

funk-e: Kan je anders misschien een kort filmpje maken? Als je de meeste tekst nog wel normaal kan lezen, maar een beetje anders opgemaakt, zou ik eerder denken aan een corrupt geraakte firmware (in het gunstigste geval). Wellicht dat een flash al uitkomst kan bieden, maar ik vrees dat het erger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
DataGhost schreef op zondag 21 januari 2007 @ 02:26:
[...]

Dat zal je niet lukken, waterschade kunnen ze altijd zien. Ze gebruiken een speciaal stofje (ik weet niet precies welk, er zijn er veel die het kunnen) waarmee water aangetoond kan worden, dit blijft in de veranderde staat zelfs nadat het droog is. Garantie kan je naar fluiten dus.

funk-e: Kan je anders misschien een kort filmpje maken? Als je de meeste tekst nog wel normaal kan lezen, maar een beetje anders opgemaakt, zou ik eerder denken aan een corrupt geraakte firmware (in het gunstigste geval). Wellicht dat een flash al uitkomst kan bieden, maar ik vrees dat het erger is.
Ik heb even een filmpje gemaakt.
@ Youtube

Zoals je kunt zien geeft hij het beeld slechter weer in de standby-modus dan in de camera-modus. In de camera-modus zitten er alleen 2 verspringingen in het beeld (2 banen)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:17:
[...]

Ik heb even een filmpje gemaakt.
@ Youtube

Zoals je kunt zien geeft hij het beeld slechter weer in de standby-modus dan in de camera-modus. In de camera-modus zitten er alleen 2 verspringingen in het beeld (2 banen)
Ik denk dat je inderdaad een firmwareupgrade moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

wanneer komt er weer een nieuwe firmware? :) er zijn toch nog enkele bugs. ( en ik denk dat Nokia dat ook wel weet! ) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door yassine op 21-01-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
EnsconcE schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:05:
[...]

Hoe krijg je wat niet fijnwerkend?
De ene keer werkt het en de andere keer weer niet. Dat BT verhaal is gewoon nog niet goed uitgewerkt. Ik krijg wel altijd een stabiele wifi verbinding dus vandaar mijn vraag.

Ik zoek trouwens ook nog een FTP programma. als ik ftp://servernaam intoets bij de webbrowser dan werkt dit niet. Ook in Opera niet. Bij mijn N70 had ik hiervoor yFTP. Dat werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
sretlow schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:26:
[...]

Ik zoek trouwens ook nog een FTP programma. als ik ftp://servernaam intoets bij de webbrowser dan werkt dit niet. Ook in Opera niet. Bij mijn N70 had ik hiervoor yFTP. Dat werkte goed.
MobyExplorer zou je kunnen proberen, is een java programma.

Ik heb trouwens een raar probleem. Afentoe als ik m'n N80(ie) opnieuw opstart verschijnt het PIN invoer scherm niet en krijg ik na de opstartprocedure alleen een wit scherm te zien. Het enige dat ik dan nog kan doen is 'm uitzetten en opnieuw starten. Meestal werkt het dan wel. Zelf heb ik het idee dat het door de pvPlayer komt omdat dit gebeurde nadat ik pvPlayer heb geïnstalleerd. pvPlayer verwijderen heeft helaas geen effect, maar grote kans dat er na een uninstall dingen achterblijven en met het gesloten N80 systeem kan ik er helaas niet bij om handmatig troep te verwijderen. Met een totale reset wacht ik wel tot er nieuwe firmware is; de boel opnieuw installeren kost enorm veel tijd en bij een upgrade moet het toch. Ik heb de maker van pvPlayer al gemaild of zij er iets van weten. Maar misschien is hier iemand met dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Hoi, ik heb hier geen last van en ook nog niets over gelezen. En ik heb de afgelopen tijd heel wat over de N80 gelezen. Mogelijk dat programma eens veriwijderen om te kijken of dat het probleem oplost.

MobyExplorer lijkt inderdaad een mooi programma hiervoor (FTP). Bedankt!

Ok, nog iets waar ik niet uit kom: Als ik de Favorieten synchroniseer dan lrijg ik in Internet Explorer een map met "Favoerieten voor mobiele telefoon". Mooi dacht ik: kan ik mooi allerlei favorieten inzetten en diesyncen dan hoef ik ze niet alle 50 met de gsm toetsenbord in te voeren. Echter komen deze favorieten niet in de webbrowser van de N80 te staan maar bij de Favorieten (bookmarks) van de Wap browser (Diensten). En daar heb ik juist niets aan want het zijn normale internet pagina's die met de wapbrowser niet geopend kunnen worden maar met de web browser wel. Hoe kan ik deze nu bij de favorieten van de webbrowser Of hoe kan ik makkelijk favorieten in de webbrowser aanmaken?

[ Voor 65% gewijzigd door sretlow op 21-01-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japser-
urnie538 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:09:
Handy Keylock ja, is al meerdere keren besproken hier...
Maar die is niet gratis, is er niet een gratis programma'tje voor? Sowieso raar dat het er niet gewoon standaard in zit, of ligt dat nu aan mij? :)

En, heb nu software versie '3.06.17.0.6' is het aanbevolen om nieuwere versie op te zetten(of wachten op die eventuele IE upgrade)? Zo ja dan wel door mij zelf of door een Service Point? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door -Japser- op 21-01-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
sretlow schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:12:
Hoi, ik heb hier geen last van en ook nog niets over gelezen. En ik heb de afgelopen tijd heel wat over de N80 gelezen. Mogelijk dat programma eens veriwijderen om te kijken of dat het probleem oplost.
Dat heb ik al gedaan maar het helpt niet. Mogelijk laat 'ie resten na die dit probleem veroorzaken.
-Japser- schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:20:
[...]

Maar die is niet gratis, is er niet een gratis programma'tje voor? Sowieso raar dat het er niet gewoon standaard in zit, of ligt dat nu aan mij? :)
Probeer Autolock eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is iets raars opgevallen.Wanneer ik mijn telefoon opstart en m.b.v Taskmanager naar het vrije werkgeheugen kijk zie ik dat er nog 20 MB vrij is, maar elke keer wanneer ik een programma open en daarna weer afsluit gaat er ongeveer 0,3 a 0,4 mb van dit vrije werkgeheugen af. Dus na 2 a 3 dagen en ongeveer 30 programa's te hebben geopend zoals Opera, Smartmovie, Galerij, Resco viewer etc. heb ik nog maar 8 MB vrije werkgeheugen beschikbaar en er draaid niets mee op de achtergrond geen geopende programma's. Is dit normaal of kan je hier wat tegen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japser-
Die autolock ken ik ja, maar ik vind dat maar niks, dan moet je dus je telefoon openschuiven om 'm te unlocken. Als je nou een van de voorste knopjes mocht gebruiken (dus niet de cijfers) was het een ander verhaal geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
-Japser- schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:30:
[...]

Die autolock ken ik ja, maar ik vind dat maar niks, dan moet je dus je telefoon openschuiven om 'm te unlocken. Als je nou een van de voorste knopjes mocht gebruiken (dus niet de cijfers) was het een ander verhaal geweest..
Eerst linker softbutton en daarna de rechter indrukken om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:32:
Mij is iets raars opgevallen.Wanneer ik mijn telefoon opstart en m.b.v Taskmanager naar het vrije werkgeheugen kijk zie ik dat er nog 20 MB vrij is, maar elke keer wanneer ik een programma open en daarna weer afsluit gaat er ongeveer 0,3 a 0,4 mb van dit vrije werkgeheugen af. Dus na 2 a 3 dagen en ongeveer 30 programa's te hebben geopend zoals Opera, Smartmovie, Galerij, Resco viewer etc. heb ik nog maar 8 MB vrije werkgeheugen beschikbaar en er draaid niets mee op de achtergrond geen geopende programma's. Is dit normaal of kan je hier wat tegen doen ?
dat is normaal en wat je er aan kan doen is je telefoon herstarten
-Japser- schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:20:
[...]

En, heb nu software versie '3.06.17.0.6' is het aanbevolen om nieuwere versie op te zetten(of wachten op die eventuele IE upgrade)? Zo ja dan wel door mij zelf of door een Service Point? ;)
je kan het zelf doen met de bijgeleverde usb kabel en nokia software updater en kost niet zoveel tijd en je telefoon werkt er alleen maar beter door, wachten op dat IE gebeuren kan nog eeuwen duren

[ Voor 31% gewijzigd door Moning2 op 22-01-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Laatst online: 14-07 18:24

Je kunt ook zeggen dat je in de harde regen hebt gefiest,

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japser-
Moning2 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:20:

[...]

je kan het zelf doen met de bijgeleverde usb kabel en nokia software updater en kost niet zoveel tijd en je telefoon werkt er alleen maar beter door, wachten op dat IE gebeuren kan nog eeuwen duren
Klopt, heb er over gelezen, maar ook bij veel mensen dat het mis ging, dat wil ik voorkomen, dus vroeg ik me af of het echt makkelijk te doen is, of een grote kans dat het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
renbull schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:23:
[...]

of dat er tijdens de hevige storm een boom is opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

renbull schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:23:
[...]

*snuf* *snuf* Wat ruik ik toch? Fraude?
Kom op, dit 'excuus' hebben ze ongetwijfeld al heel vaak gehoord bij die garantieafdelingen en daar geven ze geen klap om. Het is nog steeds jouw eigen zaak/probleem dat ding droog te houden, zelfs in de regen. 'Dan had je maar een regenpak aan moeten trekken' is waarschijnlijk de enige reactie die je krijgt.
Ook is 'regen', terwijl in de handleiding zelfs vermeld staat dat het apparaat niet tegen water kan (hopelijk kon je dat zelf al verzinnnen zonder handleiding), geen defect wat af-fabriek in je telefoon zit of op enige andere wijze wel door Nokia EN niet door enig toedoen van de gebruiker is veroorzaakt(denk aan doodflashen, ze leveren immers de software) en het valt derhalve niet onder 'garantie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
DataGhost schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:33:
[...]

*snuf* *snuf* Wat ruik ik toch? Fraude?
Kom op, dit 'excuus' hebben ze ongetwijfeld al heel vaak gehoord bij die garantieafdelingen en daar geven ze geen klap om. Het is nog steeds jouw eigen zaak/probleem dat ding droog te houden, zelfs in de regen. 'Dan had je maar een regenpak aan moeten trekken' is waarschijnlijk de enige reactie die je krijgt.
Ook is 'regen', terwijl in de handleiding zelfs vermeld staat dat het apparaat niet tegen water kan (hopelijk kon je dat zelf al verzinnnen zonder handleiding), geen defect wat af-fabriek in je telefoon zit of op enige andere wijze wel door Nokia EN niet door enig toedoen van de gebruiker is veroorzaakt(denk aan doodflashen, ze leveren immers de software) en het valt derhalve niet onder 'garantie'.
Uiteraard is het logisch dat dit mn eigen schuld is. (stond trouwens niet in de handleiding dat je hem niet mag afwassen :9)

Maar denkt iemand dat dit te repareren valt? (aangezien de rest nog werkt)
En dan bedoel ik niet een reparatie van een paar honderd euro.
Misschien zitten hier mensen die werken in een NSP.

nogmaals het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=rBW93uUfAtc

}:O

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

funk-e schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:03:
[...]

Uiteraard is het logisch dat dit mn eigen schuld is. (stond trouwens niet in de handleiding dat je hem niet mag afwassen :9)

Maar denkt iemand dat dit te repareren valt? (aangezien de rest nog werkt)
En dan bedoel ik niet een reparatie van een paar honderd euro.
Misschien zitten hier mensen die werken in een NSP.

nogmaals het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=rBW93uUfAtc

}:O
Ik zei dus dat ik bij het NSP zou vragen om een reflash, aangezien ie nog wel iets doet en je kennelijk nog wel alle pixels op je schermpje aangestuurd krijgt. Er zit ook niet direct een patroon in je scherm'defecten', bijv. die versprongen balken bij de camera heb je niet in het hoofdscherm en de ruis van het hoofdscherm heb je niet bij de camera. Het enige waar ik me zorgen om zou maken is het af en toe knipperen van het scherm.
Daarom denk ik dus dat het opnieuw flashen van de firmware uitkomst zou kunnen bieden. Waarschijnlijk is je telefoon dan weer redelijk normaal, wel heb ik het gevoel dat het knipperen van het scherm toch hardwaregerelateerd zou kunnen zijn. Ik zou het op de koop toenemen als dat honderden euro's uitspaart, het is niet alsof je nooit meer wat kan lezen, hoogstens een beetje irritant. Als dit niet werkt heb ik trouwens geen idee van de kosten, maar het zou toch wel eens in de honderden euro's kunnen lopen, vooral als je schermpje stuk is. Dat is volgens mij het duurste component van heel de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nou niet helemaal snap is dat volgens alle specificaties er 40 MB op het toestel aanwezig zou moeten zijn. Als ik echter naar 'gegevens geheugen' kijk zie ik gebruikt 20 MB en vrij geheugen 27 MB, volgens mij is dat opgeteld 47 MB.... rara pindakaas :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is de Nokia N80 nou nieuwer dan de N73? en is die nou echt veel beter. Ik vind het namelijk vaag dat de prijzen zo dicht bij elkaar liggen en dat in sommige gevallen zelfs de N73 duurder is dan de N80 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvH
  • Laatst online: 07-01 13:55

FvH

Aan het typen...

Call me stupid, maar ik moet iets over het hoofd zien. Ik krijg het bellen vie VoIP niet voor elkaar met m'n N80i. Ik heb het toestel nu voor 2 weken en heb het hele forum hier al doorgeploegd, gegoogled, settings uit het forum overgenomen, maar ik krijg het niet werkend.

Wat ik geprobeerd heb is het volgende.

xs4all voip & voipbuster.

Settings:
Service profile: IETF
accesspoint: vanhuet (mijn wlan)
public user name: sip:frankvanhuet@voipbuster.com
use compression: no
registration: always on (maar springt na 1x proberen automatisch naar "when needed")
use security: no
proxy server & registrar server heb ik hetzelfde staan (ook al geprobeerd zonder settings in proxy)
reg.serv.addr.: sip:sip.voipbuster.com (heb ook al sip1.voip... geprobeerd)
realm: frankvanhuet
username: frankvanhuet
password mijn password :P
transfer type: udp
port 5060

Voor xs4all heb ik eigenlijk dezelfde settings, alleen heb ik bij de server sip.xs4all.nl staan en heb ik bij de username mijn tel.nr. 08787... ingevuld. Ook al geprobeerd: 08787xxxx@sip.xs4all.nl en 08787xxxx@xs4all.nl

Ik kom er niet uit en dit was toch 1 vd redenen dat ik die tel. gekocht heb :(

Plz help me out. wat zie ik in godsnaam over het hoofd. Hij wil gewoon niet registeren. Niet over WLAN en niet over Vodafone UMTS verbinding.

Foutmelding is altijd dat hij niet kan registeren of dat hij niet connecten naar het destination network. iSkoot werkt wel, agile messenger werkt ook, dus dataverbinding vie umts en wlan doet het wel....

thanks in advance.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:54
FvH schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:03:
Call me stupid, maar ik moet iets over het hoofd zien. Ik krijg het bellen vie VoIP niet voor elkaar met m'n N80i. Ik heb het toestel nu voor 2 weken en heb het hele forum hier al doorgeploegd, gegoogled, settings uit het forum overgenomen, maar ik krijg het niet werkend.

Wat ik geprobeerd heb is het volgende.

xs4all voip & voipbuster.

Settings:
registration: always on (maar springt na 1x proberen automatisch naar "when needed")
proxy server & registrar server heb ik hetzelfde staan (ook al geprobeerd zonder settings in proxy)
port 5060
bij mij werkt het wel. ik heb bij

Proxy- en
Registrar server adres: sip:sip1.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: sip.voipbuster.com

De rest heb niet net zo als jij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharque
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
FvH schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:03:
Settings:
port 5060
Je realm/beveiligingsdomein onder registrar server moet voipbuster.com zijn ipv je username
Proxy gegevens heb ik leeg staan en het werkt uitstekend!

Overigens krijg ik xs4all ook niet aan de praat, heb al tig instellingen geprobeerd, maar heb me er de laatste tijd niet meer in verdiept. Bellen met voipbuster werkt prima, das het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FvH: Probeer eerst eens met de door Nokia sterk gesponsorde VOIP dienst Gizmo eens werkend te krijgen. Met een gratis Gizmo account kun je proberen of tie dan wel registreert. Als dat wel werkt zit het probleem waarschijnlijk in de instellingen van je router (portforwarding). Gizmo is doordat het werkt met een plugin van Nokia zelf voorzien van alle benodigde instellingen om voip ook achter niet goed ingestelde routers te laten werken (stun settings).

Gizmo kun je downloaden vanuit "downloaden map" in je Internet map. Wel nog op de gizmoproject.com site een account aanmaken. Ik gebruik zelf Gizmo niet, maar die verbindt bijna feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Misschien een idee voor iemand om een Voip-op-je-mobiel-topic te gaan starten? :9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japser-
vbmot schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:35:
[...]

Eerst linker softbutton en daarna de rechter indrukken om te unlocken.
..en ja, dat weet ik en is ook makkelijk, maar hij lockt hem dus niet automatisch en daar was ik nu juist naar op zoek ..

Is dat firmware updaten nu te doen of? Zie voorgaande post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic reeds doorzocht w.b.t. Certificaat instellingen. Telkens als ik software in mijn N80 wil zetten,dan geeft deze de melding dat On Line softwere certificatie instellingen dit verhinderen. Doe ik nog iets fout in de config van de N80?
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voipbuster goed werkend hier.. Heb transfertype niet op UDP staan maar op Auto maar zou in principe geen probleem moeten zijn. Voor de rest van de mensen hier, vandaf heden is 100% native skype mogelijk met Fring: www.fring.com. Werkt bij mij alleen niet op de N80IE, op een normale schijnt het wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:53:
Voor de rest van de mensen hier, vandaf heden is 100% native skype mogelijk met Fring: www.fring.com. Werkt bij mij alleen niet op de N80IE, op een normale schijnt het wel te werken.
Handig, alleen ik heb ook een N80IE. Er is voor ons echter ook hoop (van een zeker ander forum):
Working fine on my N80ie, I've been beta testing for a bit now.

For those who can't get it to work, no worries there will be an updated beta release later this week or early next week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vbmot schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:17:
[...]

Handig, alleen ik heb ook een N80IE. Er is voor ons echter ook hoop (van een zeker ander forum):

[...]
Haha, heb zojuist exact hetzelfde vernomen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:03:
[...]

Haha, heb zojuist exact hetzelfde vernomen ;) .
Ja, bij mij werkt Fring. Fantastisch, eindelijk skype op mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
wat is de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14
De laatste firmware weet ik niet maar de huidige is 4.0623.0.42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook de laatste firmware versie, gister nog geprobeerd maar "geen updates beschikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:38:
[...]

Ja, bij mij werkt Fring. Fantastisch, eindelijk skype op mijn telefoon
Kun je met fring wel gratis bellen naar skype contacten via je wifi thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 19-06 00:07
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:26:
Dat is ook de laatste firmware versie, gister nog geprobeerd maar "geen updates beschikbaar"
In dit topic is al naar voren gekomen dat 4.0623.0.47 de laatste versie is, als je hem niet kan installeren dan zegt dat niks over de nieuwste versie. Die kunnen ze namelijk weghouden van de nokia software updater om te voorkomen dat mensen maar blijven installeren, of evt een andere logische reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Iemand dit al gezien?
(staat op symbian-freak)

Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-freak.com/images/news/07/01/ac_100.jpg.

Best handig (en ziet er niet heel duur uit), ik ga eens even kijken of ie al in de Nederlandse winkels te koop is...

Edit: Voor wie het niet ziet, tis een usb charger.. :*)

Het is de CA-100.

Edit2: Dit is de Nokia Site:
http://www.nokia.com/appm...p-mode=&wsrp-windowState=

Edit3:
Bij Expansys:
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=145013 in Pre-order, prijs onbekend.
Dit staat er ook bij:
eXpansys Code: 145013
Gewicht: 0,50kg
(Dan gaat mijn usb poort het nog "zwaar" kwijgen... :9 )

Volgens Pocketinfo is de prijs ongeveer 45 ( :+ !!) en is ie nog niet in de Nederlandsche winkels gesingnaleerd.
Link: http://www.pocketinfo.nl/artikel/7225

[ Voor 73% gewijzigd door EWK op 25-01-2007 12:10 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urnie538 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:59:
Iemand dit al gezien?
(staat op symbian-freak)

[afbeelding].

Best handig (en ziet er niet heel duur uit), ik ga eens even kijken of ie al in de Nederlandse winkels te koop is...

Het is de CA-100.

Edit3:
Bij Expansys:
Dit staat er ook bij:

Volgens Pocketinfo is de prijs ongeveer 45 ( :+ !!) en is ie nog niet in de Nederlandsche winkels gesingnaleerd.
Die dingen staan ook voor een paar euro op eBay e.d. Het is dat niet van Nokia, maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:39:
[...]

Die dingen staan ook voor een paar euro op eBay e.d. Het is dat niet van Nokia, maar werkt wel.
De keus is natuurlijk voor jezelf, maar ik quote Pocketland even:
Volgens sommigen kun je maar beter een origineel Nokia-kabeltje aanschaffen, omdat oplossingen van derden niet de juiste stroomsterkte en spanning geven, waardoor je batterij minder lang meegaat.
En dan nog even een quote van Symbian Freak:
Sure I know there are numerous available 3rd party USB chargers but also I know that it is very suggestible to use 3rd party chargers at all.You see, the 3rd party chargers are usually more generic (for ease of production and re-badging for different units mainly) while official chargers deliver a very specific current and voltage, optimized for longer battery life..
Maar of ik daar nog 45 euro voor over heb...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Iemand dit al gezien?
(staat op symbian-freak)

[afbeelding].

Het is de CA-100.

Edit3:
Bij Expansys:
Dit staat er ook bij:

Ik wilde 'm ook gaan halen zodra die uit is, maar 45 euro is wel heel erg veel! Heb nu een usb lader van 't kruidvat. Heeft iets van 3 of 4 euro gekost en is erg handig om op de uni m'n telefoon op te laden. Dan maar wachten tot ik weer eens in Dubai ben, daar is Nokia spul meestal een heel stuk goedkoper.

(edit, artikel net gelezen) Overigens staat er dat de CA-70 45 euro kost, maar dat is lader en datakabel in een. Deze zal vast wel goedkoper worden dan.

[ Voor 4% gewijzigd door vbmot op 25-01-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Iemand dit al gezien?
(staat op symbian-freak)
...
...
Doe er 30 euro bij en je krijgt er bij pdashop gratis en voor niets een bluetooth gps bij. Kan je eindelijk dat verloopplugje groot->klein gebruiken, wat in de verpakking zat. Verder zijn er inderdaad ook zat merkloze oplossingen waar je bijna geld bijgestopt krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kunnen ze namelijk weghouden van de nokia software updater om te voorkomen dat mensen maar blijven installeren, of evt een andere logische reden.
Voordat je phone z'n instellingen bij het uitschakelen niet meer behoudt als bij de mijne zeker ;) Ik heb 'em nu maar op laten sturen, de secundaire batterij schijnt op te zijn en moet vervangen worden. Maar ben 'em dus mooi 3 a 4 weken kwijt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:54
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:53:
Ik heb voipbuster goed werkend hier.. Heb transfertype niet op UDP staan maar op Auto maar zou in principe geen probleem moeten zijn. Voor de rest van de mensen hier, vandaf heden is 100% native skype mogelijk met Fring: www.fring.com. Werkt bij mij alleen niet op de N80IE, op een normale schijnt het wel te werken.
heb de fring software vanavond nog eens gedownload en versie 2.71 werkt hier nu op mijn N80ie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Maite schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:25:
[...]

heb de fring software vanavond nog eens gedownload en versie 2.71 werkt hier nu op mijn N80ie >:)
heb het hier ook werkende, werkt goed via gprs nog wel, wel enige lag en een blikkerige stem maar ik keur het goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Ideaal, overal waar wifi is nu gratis de beschikking over voipbuster, googletalk en skype. Nu nog een accu die dat een beetje trekt en we zijn helemaal gelukkig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

sretlow schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:13:
Is sync via netwerk (wifi) mogelijk?
Hier is volgens mij nog niet op geantwoord? Ben ik zelf ook wel benieuwd naar want zou hem thuis graag via mijn wlan willen syncen. Kan zo snel nergens vinden of het nou wel of niet mogelijk is om dit via wifi te doen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

fezzz schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:12:
ik zit met een probleem, sinds 2 dagen krijg ik het "headset" icoontje in me beeld ook al is de headset niet aangesloten.

ik kan dus een beller niet horen en ook niet terug praten. Als ik de headset erin doe kan dit wel, maar dit is natuurlijk geen oplossing.

Iemand bekend met dit probleem? en evt een oplossing?
Ik heb al een reset gedaan!
Ik heb dus net een N80 gekocht, en ik had meteen ditzelfde probleem :(. 't Duurde ook even voordat ik doorhad dat m'n telefoon dat dacht, want ik kon wel bellen maar ik hoorde niets 8)7

Resetten en terug naar fabrieksinstellingen hielp allemaal niet. Uiteindelijk bedacht ik dat het misschien nuttig zou zijn om m'n telefoon ervan op de hoogte te brengen dat er wat anders op de connector aangesloten zat, dus ik had 'm even aan mijn computer gehangen met de datakabel. Na het unpluggen van de datakabel was het probleem verholpen \o/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMystery schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:44:
[...]

Kun je met fring wel gratis bellen naar skype contacten via je wifi thuis?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb erg veel plezier van mijn N80! Na twee weken ging het scherm stuk (geen beeld meer maar nog wel verlichting)! Omdat ik hem via gsmstunts heb, en geen zin had om hem terug te sturen, ben ik maar naar een Nokia service point gegaan........ 10 weken later (vandaag) is mijn toestel klaar. Het scherm hebben ze waarschijnlijk niet kunnen repareren zodat ze een nieuwe voor me klaar hadden liggen....... Simmetje erin ............ Telefoontje aan................... doet het toetsenbord het niet!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHhhhhhhhhhhh..........

Reactie van de Nokia Service Point: "Oh, raar, dan moeten we hem opsturen............" Wordt het weer 10 weken????? .........................................

Mijn ervaring met dit toestel is vooralsnog slecht. In de store vertelden ze me echter dat er niet veel problemen met dit toestel zijn. Dat schuiven is echt super *)^*(@^*(#$^*_$% Als je ooit een samsung hebt gehad dan begrijp je wat ik bedoel. En dan de reacties op dit forum dat er scheurtjes in de hoekjes van het scherm komen bij normaal gebruik........ Dit toestel is het gewoon nèt niet......

Symbian, en dan natuurlijk vooral de N80, kan ik eigenlijk alleen maar afraden. Het enige pluspunt is dat er een radio op zit maar in vergelijking met windows mobile loopt het erg traag (met sms-en bijvoorbeeld) en niet stabiel. Nog een minpunt: Het selecteren van een contact op een symbian gaat veel minder snel dan bij windows. Windows ondersteund namelijk T9 in zijn adresboek..... Hopelijk komen er in de toekomst meer windowstelefoos met een numeriek toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 21:53
ik heb fring geinstalleerd, skype enzo werkt :)
maar als je nu iemand uit je contactenlijst belt die er automatisch in komen te staan vanuit je contacten van de telefoon. Wat zijn de kosten dan als je die belt? neem aan dat dat niet gratis is of via wifi wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:08:
Heb erg veel plezier van mijn N80! Na twee weken ging het scherm stuk (geen beeld meer maar nog wel verlichting)! Omdat ik hem via gsmstunts heb, en geen zin had om hem terug te sturen, ben ik maar naar een Nokia service point gegaan........ 10 weken later (vandaag) is mijn toestel klaar. Het scherm hebben ze waarschijnlijk niet kunnen repareren zodat ze een nieuwe voor me klaar hadden liggen....... Simmetje erin ............ Telefoontje aan................... doet het toetsenbord het niet!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHhhhhhhhhhhh..........

Reactie van de Nokia Service Point: "Oh, raar, dan moeten we hem opsturen............" Wordt het weer 10 weken????? .........................................

Mijn ervaring met dit toestel is vooralsnog slecht. In de store vertelden ze me echter dat er niet veel problemen met dit toestel zijn. Dat schuiven is echt super *)^*(@^*(#$^*_$% Als je ooit een samsung hebt gehad dan begrijp je wat ik bedoel. En dan de reacties op dit forum dat er scheurtjes in de hoekjes van het scherm komen bij normaal gebruik........ Dit toestel is het gewoon nèt niet......

Symbian, en dan natuurlijk vooral de N80, kan ik eigenlijk alleen maar afraden. Het enige pluspunt is dat er een radio op zit maar in vergelijking met windows mobile loopt het erg traag (met sms-en bijvoorbeeld) en niet stabiel. Nog een minpunt: Het selecteren van een contact op een symbian gaat veel minder snel dan bij windows. Windows ondersteund namelijk T9 in zijn adresboek..... Hopelijk komen er in de toekomst meer windowstelefoos met een numeriek toetsenbord.
je bent de einige vrind, ben super happy met m'n n80! top ding alleen nog geen autofocus verder TOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, ben ook erg content met mijn N80 en mis idd de autofocus (ff wachten op de N95 dan maar...).

Toch nog een klein puntje waarop ik 'Koif' wil wijzen en dat is dat Windows veel en niet een beetje maar heeeel veel instabieler is dan Symbian. De tweaks en work arounds die men op dat OS moet toepasen om iets te krijgen dat op stabiel lijkt is ongelooflijk en ik kan het weten want ik heb 3 pocket pc's en 2 windows smartphones versleten. Vanaf dag 1 dat een nieuw OS versie uitkomt begint men al te roepen om een update omdat men binnen een uur 20 bugs heeft ontdenkt, vervolgens komt er na een hele tijd een update maar dan zijn er al weer zo veel bugs ontdekt dat die update maar een pleistertje op de wond is.

Begrijp me niet verkeerd, Windows heeft ook heel veel goede punten zoals de gigantische hoeveelheid software die er voor is en het goed kunnen communiceren met PC's maar vooralsnog erger ik mij groen en geel aan het feit dat er op een windows apparaatje STANDAARD een reset knop zit en je die veelvuldig moet gebruiken...
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.