E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case
Verwijderd
Bedankt voor je feedback.Moning2 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:34:
[...]
Bij sip instellingen:
Standaard toegangspunt bij je voip provider op je umts toegangspunt instellen
Bij internettelefoon:
opties - instellingen - Inst. voor (jouvoipprovider) - login-type - automatisch
Had al diverse pogingen gedaan maar werkte niet. Naar aanleiding van je reactie nog eens gecontroleerd en iets verandert in de internet settings en gecontroleerd of via umts geconnect werd (voip providers). Dit connecten gebeurde wel, maar om en of andere reden kreeg ik niet het voip hoorntje te zien in de statusbar.
Maar .... na mijn toestel paar keer te hebben herstart en netwerk selectie op enkel umts gezet ... EN ... voila de N80ie connect ...
Heb een KPN Flat Fee Comfort abonnement, dus ben benieuwd hoe de kwaliteit zal zijn.
Heb nog geen testcalls gemaakt maar zal wel wat posten als ik weer wat verder ben.
Voor de volledigheid hier wat screendumps voor mogelijk andere enthousiastelingen:
Check in menu>Instrum>Instell>Verbinding>Inst. Internettel.>[jouw voip provider] of alle umts toegangspunten ook aangevinkt staan:

Zet je WLAN uit, zodat voip via umts kan gaan connecten (zie ook connectie icoon in statusbar, klavertje4 krijgt open blaadjes):

Na enige tijd (slechte umts dekking hier) verschijnt ook het voip icoon rechtsboven in de statusbar:

Via Nemesis Service Suite kan je de productcode van je N80 veranderen in de productcode van een N80IE. Als je dan naar updates gaat zoeken, vindt ie ze wel.JohnnyG schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:02:
Hoe hebben jullie je standaard N80 naar IE edition geupdate? M'n N80 zegt dat er geen updates beschikbaar zijn (via FOTA).
Ik heb t gister ook gedaan. Daarna backup terug gezet. Ik miste hierna toch wel wat programma's. Onder andere TomTom, Shozu en dan P2P programma.
Er zijn ook wel wat nieuwe dingen verschenen in mijn telefoon. Weet alleen niet of ze me eerder in de N80 nooit zijn opgevallen of dat ze echt bij de N80IE horen. Als je zenden kiest in de galerij staat er nu "webupload" bij. Kon me niet herinneren dat ik dat hiervoor eerder heb gezien. Als ik in het menu een programma selecteer wat ik heb geinstalleerd en ik kies opties, dan staat er nu verwijderen bij. Daarmee kan je de software gewoon netjes verwijderen zoals je bij "toepassingen beheer" zou doen. Maar dan hoef je er niet zo naar te zoeken in die lijst. Dit kan trouwens ook als je het programma geselecteerd hebt en op c drukt. Ik weet dus niet of deze twee dingen ook al in de N80 zaten. Misschien dat iemand die de laatste N80 firmware erop heeft staan dat even kan checken? Verder had ik natuurlijk ook "internettelefoon" en "downloaden" erbij gekregen.
edit:
Als ik mijn gmail check op mijn telefoon kreeg ik eerst altijd een melding over een certificaat oid en dan moest ik op doorgaan drukken. Nu hoeft dat niet meer en checkt ie em gewoon zonder die melding.
[ Voor 7% gewijzigd door DoubleD1980 op 06-02-2007 20:22 ]
webupload is nieuw, verwijderen kon al in firmware 3.blabla met de N80 in het menuDoubleD1980 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:20:
Er zijn ook wel wat nieuwe dingen verschenen in mijn telefoon. Weet alleen niet of ze me eerder in de N80 nooit zijn opgevallen of dat ze echt bij de N80IE horen. Als je zenden kiest in de galerij staat er nu "webupload" bij. Kon me niet herinneren dat ik dat hiervoor eerder heb gezien. Als ik in het menu een programma selecteer wat ik heb geinstalleerd en ik kies opties, dan staat er nu verwijderen bij. Daarmee kan je de software gewoon netjes verwijderen zoals je bij "toepassingen beheer" zou doen. Maar dan hoef je er niet zo naar te zoeken in die lijst. Dit kan trouwens ook als je het programma geselecteerd hebt en op c drukt. Ik weet dus niet of deze twee dingen ook al in de N80 zaten. Misschien dat iemand die de laatste N80 firmware erop heeft staan dat even kan checken? Verder had ik natuurlijk ook "internettelefoon" en "downloaden" erbij gekregen.
edit:
Als ik mijn gmail check op mijn telefoon kreeg ik eerst altijd een melding over een certificaat oid en dan moest ik op doorgaan drukken. Nu hoeft dat niet meer en checkt ie em gewoon zonder die melding.
De kwaliteit is hier uitstekend met vol umts ontvangst in leeuwarden en groningen, geen lag, geen hikjes, perfectVerwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:39:
[...]
Bedankt voor je feedback.
Had al diverse pogingen gedaan maar werkte niet. Naar aanleiding van je reactie nog eens gecontroleerd en iets verandert in de internet settings en gecontroleerd of via umts geconnect werd (voip providers). Dit connecten gebeurde wel, maar om en of andere reden kreeg ik niet het voip hoorntje te zien in de statusbar.
Maar .... na mijn toestel paar keer te hebben herstart en netwerk selectie op enkel umts gezet ... EN ... voila de N80ie connect ...
Heb een KPN Flat Fee Comfort abonnement, dus ben benieuwd hoe de kwaliteit zal zijn.
Heb nog geen testcalls gemaakt maar zal wel wat posten als ik weer wat verder ben.
Voor de volledigheid hier wat screendumps voor mogelijk andere enthousiastelingen:
Check in menu>Instrum>Instell>Verbinding>Inst. Internettel.>[jouw voip provider] of alle umts toegangspunten ook aangevinkt staan:
[afbeelding]
Zet je WLAN uit, zodat voip via umts kan gaan connecten (zie ook connectie icoon in statusbar, klavertje4 krijgt open blaadjes):
[afbeelding]
Na enige tijd (slechte umts dekking hier) verschijnt ook het voip icoon rechtsboven in de statusbar:
[afbeelding]
[ Voor 43% gewijzigd door Moning2 op 06-02-2007 22:18 ]
[ Voor 199% gewijzigd door mischadbs op 07-02-2007 13:43 ]
E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case
Van welk programma is dat pictogrammetje met 'kamers ruimen' op je desktop?Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:39:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Dank zij de tip van Holleboomer werkt het , ik heb de zoekfunctie gebruikt zonder * integeven en dan vindt die niks.vbmot schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:45:
[...]
Werkt hier gewoon (v 0.77). Welke versie gebruik je?
btw ik gebruik ook versie 0.77.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:39:
[...]
[afbeelding]

Weet iemand hoe je de icoontjes boven kan veranderen? Bijvoorbeeld hierboven een WLAN en een MSN Icoon.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 13:49 ]
Agendamischadbs schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:41:
[...]
Van welk programma is dat pictogrammetje met 'kamers ruimen' op je desktop?
dat is een taak
Mooi thema! Waar kan je deze downloaden?Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:39:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
De barcodereader kan je gebruiken om zogenaamde "2d barcodes" in te scannen.
Op http://www.idautomation.com/java/dmservlet.html kan je deze barcodes creeren en daarna scannen met je telefoon.
Wat je eraan hebt weet ik niet, maar hij doet het in ieder geval.
Thnx, je kan van een url een barcode maken en dan als je de barcode scant gelijk naar die site gaan.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:18:
@mischadbs
De barcodereader kan je gebruiken om zogenaamde "2d barcodes" in te scannen.
Op http://www.idautomation.com/java/dmservlet.html kan je deze barcodes creeren en daarna scannen met je telefoon.
Wat je eraan hebt weet ik niet, maar hij doet het in ieder geval.
Maar vind dit nou niet echt iets waar je wat aan hebt..
Maar in ieder geval bedankt!!
Iemand al een oplossing voor mijn pc suite probleem?
Verwijderd
Is een N95 thema, hier te vindenNightjar schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:22:
[...]
Mooi thema! Waar kan je deze downloaden?
Verwijderd
Al deze 6 iconen zijn zelf aan te passen in het zogenaamde active standby scherm.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:48:
[...]
[afbeelding]
Weet iemand hoe je de icoontjes boven kan veranderen? Bijvoorbeeld hierboven een WLAN en een MSN Icoon.
menu>instrum>instell>telefeoon>standby modus>toep. actief standby
Voor de rest: strak hoor. Dat Wlan scan is STUKKEN beter dan in de standaard N80.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ik merkte dat ook op en ben er zelfs blij meeCSB schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 07:59:
Ik merk dat na de update van N80 Naar N80IE mijn camera-klik geluidjes niet meer werken. Iemand dit zelfde probleem?
Voor de rest: strak hoor. Dat Wlan scan is STUKKEN beter dan in de standaard N80.
Verwijderd
Moning2: Heb jij je voip nu ook zo ingesteld dat hij automatisch schakeld tussen wlan en umts ? Bij mij werkt dat alleen maar bij de gizmo client. Wanneer ik dan in een umts gebied de N80 opnieuw opstart pakt hij weer wel alle3 mijn voipclients. Enige reden die ik me kan bedenken is dat de gizmo client optimaal (inclusief nat/stun server settings) is geconfigureerd omdat nokia daar zelf een vinger in de pap heeft met de gizmo plugin.Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:31:
[...]
@Moning2: Voip werkt bij mij wel via wifi maar niet via umts. Gebruik je hierbij de standaard sip/voip client van de N80? Wanneer ik de sip profiles via umts laat connecten, connecten deze wel, maar verschijnt niet het voip client icoontje (hoorntje met wereldbol) in het standby scherm. Bij jou wel ?
Grtz,
Wat zijn jouw ervaringen als het gaat om voip en roaming?
ps. had gisteren een topdag als het gaat om accu stroomverbruik (nog geen 5 uur en hij was leeg), puur alleen door umts wlan en (foutieve?) roaming
.Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:59:
[...]
Moning2: Heb jij je voip nu ook zo ingesteld dat hij automatisch schakeld tussen wlan en umts ? Bij mij werkt dat alleen maar bij de gizmo client. Wanneer ik dan in een umts gebied de N80 opnieuw opstart pakt hij weer wel alle3 mijn voipclients. Enige reden die ik me kan bedenken is dat de gizmo client optimaal (inclusief nat/stun server settings) is geconfigureerd omdat nokia daar zelf een vinger in de pap heeft met de gizmo plugin.
Wat zijn jouw ervaringen als het gaat om voip en roaming?
ps. had gisteren een topdag als het gaat om accu stroomverbruik (nog geen 5 uur en hij was leeg), puur alleen door umts wlan en (foutieve?) roaming
umts verbonden en wlan constant zoekend vreet natuurlijk stroom, niet te veel uren verwachten.
Roaming doe ik niet aan met voip en ik gebruik alleen voipbuster. Als ik het nodig heb via umts of wlan dan zet ik het even aan, ik laat het niet constant aan omdat ik niet de hele dag een stopcontact in de buurt heb om em op te laden.
Verwijderd
Ja, eerst naar de flickr.com site gaan, daar een scriptje downloade voor de n80 en een flickr op de site account aanmaken. Je kan er 100mb per maand uploaden met fotos van max 5mb.eejeej schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:59:
Hebben jullie de webupload al aan de gang gekregen ? (in galerij: opties/zenden/Webupload)
Het aanmaken vd account loopt wel via yahoo, beetje omslachtig maar werkt.
Verwijderd
Ik krijg mijn N80ie de 20ste
Hebben meer mensen last van dit probleem? Want het lijkt me niet de bedoeling dat de telefoon uit zichzelf mensen gaat bellen.
Kan ook zijn dat het voor een feest was, maar heb een klepel horen hangen en de bel zien vliegen, ofzo. Wat je er als consument zelf aan hebt weet ik niet, waarschijnlijk weer zo'n techniek die heel handig zou zijn als het op veel plaatsen ingevoerd zou worden, maar dat dat toch neit gebeurd.
edit: wordt het niet 's tijd voor deeltje 6 trouwens?
[ Voor 3% gewijzigd door valdi op 09-02-2007 17:16 ]
Bij de efteling hebben ze ook dit soort barcodes als je je kaartje(s) laat smsen.Dj_Tjebbe schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:15:
Over die barcodes: laatst was in het nieuws dat het geweld in Amsterdam weer eens toegenomen was volgens een of andere studie. Om vechtende/irriterende "feestgangers" te weren is een nieuw systeem ingevoerd. Je krijgt daarbij een smsje, met dus zo'n vierkante 'barcode' er in, die je vervolgens alleen maar voor een scanner hoeft te houden om je te identificeren. Wordt je dus geweerd uit de clubs die zich bij dit systeem aangesloten hebben, dan slikt de scanner jouw persoonlijke barcode niet meer en kun je niet naar binnen.
Kan ook zijn dat het voor een feest was, maar heb een klepel horen hangen en de bel zien vliegen, ofzo. Wat je er als consument zelf aan hebt weet ik niet, waarschijnlijk weer zo'n techniek die heel handig zou zijn als het op veel plaatsen ingevoerd zou worden, maar dat dat toch neit gebeurd.
edit: wordt het niet 's tijd voor deeltje 6 trouwens?
Ik heb alleen nog niet kunnen vinden hoe of waar ik dit instel. heb wel een paar SIM berichten kunnen verplaatsen naar mijn inbox maar ik wil juist die hele inbox op de geheugenkaart hebben.
Yamaha MT-09
Bij instellingen bij overige de opslagplaats instellen op je geheugenkaart en dan vraagt ie of je je berichten wilt verplaatsen naar je geheugenkaartBergie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:06:
Misschien een hele stomme vraag maar ik zit nu al een poosje te prutsen en kan het in deze topics zo snel ook niet terugvinden. Maar is het ook mogelijk om de sms'jes te verplaatsen naar de geheugenkaart? Als ik naar het geheugen van de telefoon kijk heb ik amper 9MB vrij en nemen de berichten ondertussen 16MB in beslag. Die wil ik dus graag naar de geheugenkaart gooien.
Ik heb alleen nog niet kunnen vinden hoe of waar ik dit instel. heb wel een paar SIM berichten kunnen verplaatsen naar mijn inbox maar ik wil juist die hele inbox op de geheugenkaart hebben.
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om te sms-en op de N80 via voipbuster? Via de site en voipbuster-progje kan het namelijk wel!
Volgens mij is het niet de telefoon die belt maar een foutje bij voipbuster.rclahsen schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:01:
Vanmiddag ben ik ook bezig geweest om Voipbuster te installeren op mijn N80ie. Dat is wonderwel gelukt (en ik heb ook kunnen bellen en mijn pa heeft me ook kunnen bereiken op mijn VB-nummer), maar nu heb ik probleem dat VoipBuster het laatst gebelde nummer spontaan gaat terugbellen. Zonder dat ik (per ongeluk) daartoe de opdracht geef en deze nummers zijn ook (niet) terug te vinden in het logboek (uiteraard wel de eerste poging die ik zelf heb uitgevoerd, maar niet de tweede poging).
Hebben meer mensen last van dit probleem? Want het lijkt me niet de bedoeling dat de telefoon uit zichzelf mensen gaat bellen.
Ook maar dat ik dat weet!
Moning2 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:02:
[...]
Bij instellingen bij overige de opslagplaats instellen op je geheugenkaart en dan vraagt ie of je je berichten wilt verplaatsen naar je geheugenkaart

thnx anyway
Yamaha MT-09
Dan moet je naar de voipbuster site met de Nokia browser of Opera. Als je via een programma op je N80 wil smsen kan ik je smsbug.com aanraden. Is bovendien goedkoper dan VB (3 ct/sms).Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:03:
Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is om te sms-en op de N80 via voipbuster? Via de site en voipbuster-progje kan het namelijk wel!
Ook maar dat ik dat weet!
Verwijderd
Weet iemand dat toevallig??????
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 22:41 ]
noemen ze bronsVerwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:40:
Ik wilde weten of er een kleurverschil is tussen het frontje van de N80 & de N80 internet edition. Ik heb na een aantal foto`s te hebben bekeken het idee dat de IE een donkerder grijs tint heeft.
Weet iemand dat toevallig??????

Het Nokia N80 Topic Deel 6
Gaat heen en post!
[ Voor 18% gewijzigd door DaannO op 11-02-2007 10:44 ]
Dit topic is gesloten.