Ik heb nu sinds een maand eenNokia N80 (de zwarte).
Hiervoor had ik een Nokia 6600 die mij uitstekend heeft voldaan. Ik heb hem twee jaar gehad en pas op het laatst merkte ik dat het tijd werd voor een nieuwe: De opneem-toets werd minder en na twee jaar dezelfde wil je wel weer eens een andere modernere telefoon.
En dat heb ik nu

Een met WiFi erop, een 3 Mega Pixel camera een radio, een MP3-speler enz enz.
Een belangrijk aspect waar ik op lette bij het zoeken naar een nieuwe telefoon, was dat deze bestuurd wordt door Symbian software.
Dit omdat sinds ik de 6600 gekocht heb, ik er meteen TomTom bij aangeschaft heb en ik deze combinatie (navigatie op mijn telefoon) niet meer kan missen ivm met mijn beroep.
Ik schafte de N80 aan en heb er meteen TomTom mobile 6 bij gekocht met de kaart van West-Europa.
In eerste instantie: Wat een drama!!!
De bluetooth verbinding met de GPS-unit viel steeds weg! Zo'n prachtig toestel met geweldige functies en ik heb er geen **** aan???
Nu ik eindelijk vakantie heb en ik mij eindelijk eens kon verdiepen in dit verhaal, kwam ik er al snel achter dat dit waarschijnlijk aan de firmware van mijn Nokia lag. V3.0617.0.6
Dus ik bellen naar de dichtsbijzijnde servicepoint: "jah meneer, wij kunnen uw N80 niet upgraden. Dat zal Nokia zelf moeten doen. Wij zullen hem voor u opsturen en dan bent u hem 2 weken kwijt"

NEE! dat kan dus niet!
Dan zelf maar verder zoeken!
Naar verder speuren kwam ik er dus achter dat je zelf ook de firmware kunt upgraden! Na wat proberen en fingers crossed gezeten te hebben, was het mij gelukt

Ik draai nu met versie V4.0623.0.42
Ik kon niet wachten en ben daarna meteen de auto in gestapt. Ff een blokje toeren. na 5min nog steeds verbinding. Na 10 min ook! en zelfs na 30min doelloos door drachten te hebben gereden is de verbinding niet een keer weggevallen! Normaal zou dat nu al op zijn minst 10 keer zijn geweest...
Dit is dus een bericht van een inmens gelukkige Nokia N80 gebruiker die nu helemaal

op zijn telefoontje is!
P.S. Misschien handig om dit ook in het Start-Topic te zetten bij de firmware's. Dat deze versie van de firmware ook het bluetooth probleem met TomTom mobile 6 oplost aangezien een heleboel mensen met dit probleem kampen.
Groeten,
Jan Dijkstra!